En wie wordt daar beter van?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 01:24 schreef niels0 het volgende:
Voor die winkeliers enzo is het natuurlijk sneu, maar aan de andere kant lijkt het me wel grappig als al die panden uiteindelijk leeg komen te staan, de zooi verpauperd en het een complete faal blijkt die poortjes dicht te gooien.
Of een vette computerstoring op die poortjes. Ik weet hoe het er op luchthavens aan toe kan gaan als er een vlucht op het laatste moment uitvalt, maar bij railvervoer zijn de aantallen mensen en tokkies wat groter. Kijken hoe het dan gaat met de agressie jegens NSers.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 01:38 schreef Gekke-Afghaan het volgende:
[..]
Dat de NS een klerebedrijf is weet iedereen al
Mwoah. De meeste mensen - waaronder mijzelf- klagen dat ze niet zien hoe deze poortjes helpen bij het weren van agressieve zwartrijders. Dat doen ze elders immers ook niet.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:13 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Precies...............
Ik snap dat geklaag ook niet zo, iedere keer als er een NS medewerker in elkaar wordt getrapt gilt iedereen moord & brand en EIST maatregelen en dan komen die maatregelen er gaan we lopen zeuren dat "we ons broodje döner niet kunnen halen"
En het koste bijna allemaal 1 miljard ofzoquote:Op zaterdag 2 mei 2015 01:24 schreef niels0 het volgende:
Voor die winkeliers enzo is het natuurlijk sneu, maar aan de andere kant lijkt het me wel grappig als al die panden uiteindelijk leeg komen te staan, de zooi verpauperd en het een complete faal blijkt die poortjes dicht te gooien.
als er spoorwegpolitie controleert in het station wel.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 07:28 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Hoe ? Geloof jij echt dat deze poortjes criminelen en agressievelingen ontmoedigen ?
En gaan die op ieder station waar agressieve klootzakjes in of uit kunnen stappen controleren ?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 09:19 schreef Toekito het volgende:
[..]
als er spoorwegpolitie controleert in het station wel.
Dit.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 09:57 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
En gaan die op ieder station waar agressieve klootzakjes in of uit kunnen stappen controleren ?
Helaas, pindakaas.
Waarom moet dat eigenlijk? Een bedrijfsgebouw dat in de weg staat tussen waar je bent en waar je wil zijn, daar lopp je toch ook niet even doorheen?quote:Op donderdag 30 april 2015 23:46 schreef Eenskijken het volgende:
dat dit maar snel teruggedraaid mag worden. er zijn tig stations in steden die gelden als doorloop station om snel van de ene kant naar de andere kant te lopen, omdat je anders een tyfus eind om moet lopen. Die mensen willen helemaal niets te maken hebben met NS en ze hebben groot gelijk. Je moet daar toch gewoon zonder problemen doorheen kunnen lopen, zonder dat je opeens een ov kaart moet hebben of zelfs saldo erop moet hebben staan?
Ik las vanmorgen in de krant dat het gaat om een periode van een jaar en dan volgt een evanluatie, of het daadwerkelijk geholpen heeft.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 07:24 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Mwoah. De meeste mensen - waaronder mijzelf- klagen dat ze niet zien hoe deze poortjes helpen bij het weren van agressieve zwartrijders. Dat doen ze elders immers ook niet.
En als je niet gelooft in de gepromote "vergroting van de veiligheid" hebben de poortjes dus alleen maar nadelen.
De NS kan beter zijn aggressieve personeel ontslaan.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 10:54 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Ik las vanmorgen in de krant dat het gaat om een periode van een jaar en dan volgt een evanluatie, of het daadwerkelijk geholpen heeft.
Helemaal niets doen is natuurlijk het makkelijkst, krijg je ook geen weerstand.
Feit is dat de NS als werkgever er alles aan moet doen om agressie tegen het personeel te verminderen en als blijkt dat het afsluiten van stations helpt is dat een begin.
En inderdaad zal er altijd nog een zwartrijder op station Brummen opstappen of over een hekje springen maar laten we eerst eens kijken of dit werkt voor we moord & brand schreeuwen.
de grote 4 lijkt me een top begin. Helemaal uitbannen kan je niet. Maar wachten op een vermoorde conducteur lijkt me ook weer zo wat.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 09:57 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
En gaan die op ieder station waar agressieve klootzakjes in of uit kunnen stappen controleren ?
Helaas, pindakaas.
We hebben poortjes, waarom hebben we conducteurs nodig?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 12:10 schreef Toekito het volgende:
[..]
de grote 4 lijkt me een top begin. Helemaal uitbannen kan je niet. Maar wachten op een vermoorde conducteur lijkt me ook weer zo wat.
op kleinere stations zijn geen poortjes bijdehand figuur.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 12:17 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
We hebben poortjes, waarom hebben we conducteurs nodig?
Schaf conducteurs af en heel het probleem van agressie in treinen is opgelost
Gewoon alle conducteurs ontslaan, levert de NS honderden miljoenen opquote:Op zaterdag 2 mei 2015 12:19 schreef Toekito het volgende:
[..]
op kleinere stations zijn geen poortjes bijdehand figuur.
quote:Op zaterdag 2 mei 2015 12:27 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Gewoon alle conducteurs ontslaan, levert de NS honderden miljoenen op
Op alle stations in nederland poortjes plaatsen kost 10 miljoen. Dikke honderd miljoen extra winst voor de NS dankzij mij.
Wauw, en waarom zouden mensen nog een kaartje kopen als NS-personeel niet meer zou controleren? Wat een ondoordachte reactie...quote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:42 schreef klaasweetalles het volgende:
En echte criminelen? ja die laten we gewoon lopen...maar een kaartje in de trein gaan we lekker aanpakken......lekker stations dichtgooien enzo hahahahaha het is 1 grote fukking grap om bedragen van minder als 10 euro. HET grootste gedeelte van de reizigers koop gewoon een kaartje.
Bedankt voor je bijdragequote:Op zaterdag 2 mei 2015 12:09 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
De NS kan beter zijn aggressieve personeel ontslaan.
Teveel randdebielen die met een ns pet op maar stoer lopen te doen.
Die gasten denken dat ze maar alles mogen doen tegen reizigers, arrogante debielen.
Ook een mooie oplossing, laat de 17 miljoen burgers OV belasting betalen, en dan gratis met de trein reizen door heel Nederland.Durf te wedden dat hiermee de agressie in een keer is opgelost.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 12:27 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Gewoon alle conducteurs ontslaan, levert de NS honderden miljoenen op
Op alle stations in nederland poortjes plaatsen kost 10 miljoen. Dikke honderd miljoen extra winst voor de NS dankzij mij.
uitstekend planquote:Op zaterdag 2 mei 2015 15:09 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ook een mooie oplossing, laat de 17 miljoen burgers OV belasting betalen, en dan gratis met de trein reizen door heel Nederland.Durf te wedden dat hiermee de agressie in een keer is opgelost.
De paaltjes op Den Haag CS zijn tijdelijk. Als de verbouwing klaar is, komen daar ook poortjes.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:56 schreef klaasweetalles het volgende:
Ik was laast op het nieuwe station den haag, daar zie je geen enkel poortje, alleen maar van die incheck dingen.....waarom daar geen poortjes?
Hoe heeft dit positieve invloed op geweld als iedereen gratis mag reizen?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 15:33 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
uitstekend plan![]()
![]()
![]()
Het effect zou niet alleen invloed hebben op het geweld
mensen zouden veel meer gaan reizen, meer geld uitgeven in de steden, wat zou kunnen leiden tot meer werkgelegenheid. Ik ga rutte effe bellen.
Al die mensen die nooit met het OV reizen vinden dat vast een fantastisch idee.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 15:09 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ook een mooie oplossing, laat de 17 miljoen burgers OV belasting betalen, en dan gratis met de trein reizen door heel Nederland.Durf te wedden dat hiermee de agressie in een keer is opgelost.
Geen enkele. Je hebt ook nog reizigers onderling die elkaar in de haren vliegen om maar een simpel voorbeeld te benoemen.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 16:14 schreef richolio het volgende:
[..]
Hoe heeft dit positieve invloed op geweld als iedereen gratis mag reizen?
Als dan die gratis OV klanten die geen auto bezitten dan ook aan mijn wegenbelasting mee betalen dan zijn we er tochquote:Op zaterdag 2 mei 2015 16:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Al die mensen die nooit met het OV reizen vinden dat vast een fantastisch idee.
Een typisch gevalletje van " het is ook nooit goed " zal ik een poging doen.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 16:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Al die mensen die nooit met het OV reizen vinden dat vast een fantastisch idee.
Het verschil is dan wel dat jij gebruik kunt maken van gratis OV, de OV klanten zonder auto of rijbewijs kunnen dat niet.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 16:34 schreef Cherna het volgende:
[..]
Als dan die gratis OV klanten die geen auto bezitten dan ook aan mijn wegenbelasting mee betalen dan zijn we er toch
Daar heeft het OV helemaal geen capaciteit voor, en daar komt bij dat een trein je vervoert van een plek waar je niet bent naar een plek waar je niet heen hoeft.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 17:12 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Een typisch gevalletje van " het is ook nooit goed " zal ik een poging doen.
Mensen die nooit met de OV reizen ( daar val ik ook onder ) " wordt het niet eens hoog tijd? "
Mensen die met de auto gaan ( daar van ik wel onder ) ben benieuwd hoeveel automobilisten de snelwegen mijden als het OV gratis is. met andere woorden hoeveel files zijn er dan nog over op snelwegen. Ik betaal graag een paar honderd euro extra voor een dienst dat we eigenlijk al betalen met zijn allen, hoe je het ook bekijkt. Misschien laat ik dan de auto ook wel staan en pak voor het gemak toch maar de trein vooral naar Amsterdam met al die heerlijke parkeertarieven.
Daar beschrijf je precies wanneer je de auto neemt en wanneer de trein. soms is het inderdaad handiger om de auto te pakken, een keuze dat niet voor iedereen is weggelegd. maar ik kan mij ook goed voorstellen dat er gelegenheden zijn om de trein te pakken. Voor het overige dat er te weinig capaciteiten zou zijn, dat is uiteraard goed te onderzoeken, al denk ik dat een trein makkelijk te verlengen is, gewoon een paar extra wagons erachter hangen voor zover het nodig is.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 17:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Daar heeft het OV helemaal geen capaciteit voor, en daar komt bij dat een trein je vervoert van een plek waar je niet bent naar een plek waar je niet heen hoeft.
Zo simpel is dat niet. Maar laten we gewoon dan betalen als je er gebruik van maakt. Dat gratis via belastingen of subsidies begin ik langzaam zat te worden. En dat wil wat zeggen als ik er al genoeg van begin te krijgen.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 17:52 schreef MakkieR het volgende:
Al denk ik dat een trein makkelijk te verlengen is, gewoon een paar extra wagons erachter hangen voor zover het nodig is.
Waar lees je dan 'al die verhalen'?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 21:40 schreef klaasweetalles het volgende:
Ik was net toevallig op rotterdam centraal.....
Ik heb altijd wat extra saldo op mij ov kaart, dus ik dacht ik check het even uit of ik dan er door kan...
En wat denk je? NOT!!!!
U HEEFT TE WEINIG SALDO......
Dus er stonden daar weer zo een 20 man bij die poortjes van de NS en gls en weet ik veel, dus ik vraag hoeveel saldo je dan nodig heb om door die poortjes te komen, de beste ns lul zei 20 euro! ik zei serieus? ja ....
al die verhalen dat je er door kon en binnen een uur weer uitging dat je dan niets op je kaart hoefde te hebben is allemaal bullshit!!!
Ik begin genoeg te krijgen van geweld jegens NS personeel en dus tracht ik te komen met een geheel ander alternatief dan het streng optreden, of het op slot zetten van stations, en het voorzien van een wapenarsenaal aan NS medewerkers. Bovendien hoe kun je genoeg krijgen van iets dat nog niet eens bestaat.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 17:56 schreef Cherna het volgende:
[..]
Zo simpel is dat niet. Maar laten we gewoon dan betalen als je er gebruik van maakt. Dat gratis via belastingen of subsidies begin ik langzaam zat te worden. En dat wil wat zeggen als ik er al genoeg van begin te krijgen.
quote:
www.metronieuws.nl/rotter(...)gesloten-ns-poortjesquote:Business as usual. Dat is het beeld op de eerste dag dat de poortjes in de hal van centraal station gesloten zijn. Alleen passanten die inchecken met een OV-chipkaart kunnen er door. Als ze binnen een uur uitchecken kost dat ze geen saldo. Dan registreert de kaart dat de incheck geannuleerd is.
Alleen worden dat poortjes die alleen de perrons afsluiten, de stationshal blijft volledig toegankelijk.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 16:13 schreef freako het volgende:
[..]
De paaltjes op Den Haag CS zijn tijdelijk. Als de verbouwing klaar is, komen daar ook poortjes.
Het klopt wel dat het je geen saldo kost. Je moet alleen wel voldoende saldo op je kaart hebben. En als je dat niet hebt, kun je bij een automaat een eenmalig stationspassageproduct op je kaart zetten. Gratis.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 22:34 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
[..]
www.metronieuws.nl/rotter(...)gesloten-ns-poortjes
Vrijdagochtend was ik daar stond een vent in een toeter te gillen, dat als je door de poortjes loopt er 0 saldo van je rekening afgeschreven zou worden....je kan niet eens door die poortjes als je niet minimaal 20 euro op heb staan. Allemaal tegenstrijdig gelul, zoals dat vaker bij de ns gebeurt.
Dus daar kun je wel gewoon je broodje kopen....de NS doet tegenstrijdige dingen, zoals gewoonlijk,.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 22:36 schreef Ericr het volgende:
[..]
Alleen worden dat poortjes die alleen de perrons afsluiten, de stationshal blijft volledig toegankelijk.
stationspassageprodukt???nooit van gehoord, Hoe doe je dat , en is dat maar 1 keer geldig of je moet dat iedere opnieuw gaan doen? dus je koopt een stationspassageprodukt en je kan dan alsnog gratis in een trein stappen hahahahahaha HOE VERZINT DE NS DIT ALLEMAAL JOHquote:Op zaterdag 2 mei 2015 22:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het klopt wel dat het je geen saldo kost. Je moet alleen wel voldoende saldo op je kaart hebben. En als je dat niet hebt, kun je bij een automaat een eenmalig stationspassageproduct op je kaart zetten. Gratis.
Heb je je eigen topic wel goed gelezen? Het is hierin allemaal al een keer uitgelegd.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 22:40 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
stationspassageprodukt???nooit van gehoord, Hoe doe je dat , en is dat maar 1 keer geldig of je moet dat iedere opnieuw gaan doen? dus je koopt een stationspassageprodukt en je kan dan alsnog gratis in een trein stappen hahahahahaha HOE VERZINT DE NS DIT ALLEMAAL JOH![]()
![]()
![]()
DOOR WIE? Ns medewerkers ofzo...quote:Op zaterdag 2 mei 2015 22:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Heb je je eigen topic wel goed gelezen? Het is hierin allemaal al een keer uitgelegd.
In dit topic is het uitgelegd.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 22:42 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
DOOR WIE? Ns medewerkers ofzo...
De ns weet het niet eens wat ze doen, laat staan forum gebruikers joh!
jij bent gewoon zo een doos die doordeweeks in zo een ns pak rondloopt. Ik heb wat informatie over jou verzameld.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 22:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
In dit topic is het uitgelegd.
Jij bent alleen maar een beetje aan het schreeuwen, maar jezelf eerst even op de hoogte stellen van de juiste informatie? Nee, dat is te veel moeite. Druk nog maar een paar keer lekker op je caps lock, Klaas.
Toch is dit wel een beetje gek:quote:Op zaterdag 2 mei 2015 21:40 schreef klaasweetalles het volgende:
Ik was net toevallig op rotterdam centraal.....
Ik heb altijd wat extra saldo op mij ov kaart, dus ik dacht ik check het even uit of ik dan er door kan...
En wat denk je? NOT!!!!
U HEEFT TE WEINIG SALDO......
Dus er stonden daar weer zo een 20 man bij die poortjes van de NS en gls en weet ik veel, dus ik vraag hoeveel saldo je dan nodig heb om door die poortjes te komen, de beste ns lul zei 20 euro! ik zei serieus? ja ....
al die verhalen dat je er door kon en binnen een uur weer uitging dat je dan niets op je kaart hoefde te hebben is allemaal bullshit!!!
Als je dus een NStweedeklas op je OVhebt staan maar niet genoeg saldo dan mag je alsnog niet het station in, ook niet met een eenmalig toegangsprodukt.quote:Gebruikers met een OV-chipkaart zonder saldo kunnen via de NS-kaartautomaat gratis een eenmalige stationspassageproduct op de OV-chipkaart laden. Passanten hebben op de afgiftedatum een uur passagetijd tussen in- en uitchecken op hetzelfde station. Dit product zal voor die betreffende kalenderdag bij check-in altijd worden gebruikt. Bij de kaartautomaat zullen OV-chipkaarten met een NS-reisrecht worden uitgesloten van deze mogelijkheid; zij kunnen immers al passeren met hun OV-chipkaart. Na het uitchecken verdwijnt het passageproduct van de kaart.
Hij is vooral geïnteresseerd in zijn eigen geschreeuw, dat had je toch allang door? Niets mee te beginnen, dit soort lui.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 22:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Heb je je eigen topic wel goed gelezen? Het is hierin allemaal al een keer uitgelegd.
Kolere, wat een niveau weer.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 23:02 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
jij bent gewoon zo een doos die doordeweeks in zo een ns pak rondloopt. Ik heb wat informatie over jou verzameld.
Het jij net zo een grote kont als de achterkant van een sprinter? zal me niets verbazen!
honderden miljoenen ook echt.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 12:27 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Gewoon alle conducteurs ontslaan, levert de NS honderden miljoenen op
Op alle stations in nederland poortjes plaatsen kost 10 miljoen. Dikke honderd miljoen extra winst voor de NS dankzij mij.
Jij bent echt fucking dom.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 23:02 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
jij bent gewoon zo een doos die doordeweeks in zo een ns pak rondloopt. Ik heb wat informatie over jou verzameld.
Het jij net zo een grote kont als de achterkant van een sprinter? zal me niets verbazen!
Dit soort organisaties weten gewoon niet wat ze doen..quote:Op zaterdag 2 mei 2015 23:39 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Toch is dit wel een beetje gek:
[..]
Als je dus een NStweedeklas op je OVhebt staan maar niet genoeg saldo dan mag je alsnog niet het station in, ook niet met een eenmalig toegangsprodukt.
Hij zit wel in de goede orde van grootte, toch ?quote:
Ik ook. Kan niet meer zonder.quote:Op zondag 3 mei 2015 09:57 schreef Evertjan het volgende:
ik ben fan van de OV chipkaart. In het begin was het wennen maar na een paar keer reizen ben ik helemaal om.
inderdaad, een beperking opleggen en dan net doen of het een soort feest is.quote:Op zondag 3 mei 2015 11:15 schreef Tism het volgende:
Ik hoorde van de week een item hierover op Radio 1, een groepje idioten drukte juichend een symbolische knop in waarop de poortjes dicht gingen..![]()
IDIOTEN DIE JUICHEN VOOR en BIJ HET OPLEGGEN VAN BEPERKINGEN!!!..![]()
Ons land gaat naar de klote met dit soort mensen..
Klaas weet alles al, die kan geen betere verhalen ervan maken. Dat hij het topic niet verder gelezen heeft en niets van een doorgangs product weet geeft dan wel te denken of hij alles wel weet, of eerder alles denkt te weten en niet meer open staat voor normale discussies.quote:Op zondag 3 mei 2015 13:39 schreef Janneke141 het volgende:
Schreeuw nog harder, daar wordt je verhaal echt beter van.
Hoe kan ik nog harder schreeuwen? welke lettertype is dat.quote:Op zondag 3 mei 2015 13:39 schreef Janneke141 het volgende:
Schreeuw nog harder, daar wordt je verhaal echt beter van.
Ja maar er zijn dus ook mensen die even een broodje halen en dan een paar NS medewerkers doodslaan. Daarom is het gewoon nodig om de poortjes dicht te doen. Mensen die graag broodjes eten en/ of NS medewerkers doodslaan kunnen dan niet meer het station in.quote:Op donderdag 30 april 2015 20:00 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Belachelijk gewoon dat de poortjes gesloten gaan worden. Ik kom dagelijks op het station via de metro smorgens. Ik ga dan vaak nog effe een broodje halen of een andere snack, of drank. bij de Albert heijn of andere winkels. Vanaf morgen onmogelijk omdat dan de poortje gesloten is. Ik kan dan alleen door het poortje met een ov chipkaart. Die trekt dan 20 euro ofzo eraf. Zoveel heb ik nooit op me ov omdat ik een abbonement heb.
Maar de NS zal er wel achter komen als de omzetten van al die winkels daar flink achteruit zal lopenHoe dom ben je als NS? Volgens mij verdient de NS ook geld door de omzetten van al die winkels daar.
Rotterdam Centraal heeft 1 miljard euro ofzo gekost, en je kan er niet eens door heen lopen. Waarschijnlijk ook met belastinggeld van iedereen.
De NS blijft gewoon een kut bedrijf!
99.9999999999999 procent van de mensen gaan alleen een broodje halen.quote:Op zondag 3 mei 2015 14:11 schreef borbit het volgende:
[..]
Ja maar er zijn dus ook mensen die even een broodje halen en dan een paar NS medewerkers doodslaan. Daarom is het gewoon nodig om de poortjes dicht te doen. Mensen die graag broodjes eten en/ of NS medewerkers doodslaan kunnen dan niet meer het station in.
De bouw van al deze poortjes was letterlijk een miljardenproject. Ook al is het een complete mislukking, dat geld is uitgegeven en die poortjes staan er. De kans dat er nog iets verandert is dus nihil.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 10:54 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Ik las vanmorgen in de krant dat het gaat om een periode van een jaar en dan volgt een evanluatie, of het daadwerkelijk geholpen heeft.
Dus als je als een "mongool" reageert op iemand mogen ze je fysiek geweld aandoen?quote:Op zondag 3 mei 2015 14:17 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
99.9999999999999 procent van de mensen gaan alleen een broodje halen.
De NS zelf is meestal de oorzaak van al dat geweld, door als mongolen te reageren als iemand 1 euro te weinig op zijn kaart heeft......
Nee, dat zou onhandig zijn bij het overstappen. En juist bij overstappen moeten opeens heel veel mensen binnen een hele korte tijd door die poortjes heen. Kijk eens naar Dordrecht, als mensen vanuit de arriva-trein moeten overstappen op een ns-trein. Enorme rijen voor de paaltjes.quote:Op donderdag 30 april 2015 21:34 schreef niels0 het volgende:
Was beter geweest als ze die poortjes bij de trappen naar de perrons hadden geplaatst.
Dat het om geld gaat is overduidelijk. Dat verbergen ze ook helemaal niet. Als je geweld tegen conducteurs tegen wil gaan moet je ze gewoon met ze 2 en een trein laten doen.quote:Op zondag 3 mei 2015 14:34 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
De bouw van al deze poortjes was letterlijk een miljardenproject. Ook al is het een complete mislukking, dat geld is uitgegeven en die poortjes staan er. De kans dat er nog iets verandert is dus nihil.
En dat het mislukt is helaas waarschijnlijk. Zoals al ad nauseam gezegd: de Amsterdamse metro gebruikt hetzelfde poortjessysteem en dat werkt niet. Mensen lopen gewoon snel achter een ander aan of trappen de poortjes open. Gaat er wel even een pieppieppiep alarm af, maar verder gebeurt er niets - en omstanders grijpen ook niet in. De enige reden dat er in die metros minder geweldincidenten zijn is dat controleurs daar in groepjes van 10 man tegelijk een metrostel binnen stappen ipv 1 conducteur in de trein (en dat er natuurlijk veel minder mensen op een dag mee reizen).
Het zwartrijden is overigens in 020 wel verminderd. Heel veel gelegenheidszwart- en grijsrijders die "zogenaamd" niet wisten hoe het inchecken precies werkte of de gok waagden betalen nu gewoon. Maar dat was niet de agressieve groep.
Mijn sarcastische conclusie ? De veiligheid zal de NS worst wezen. Geld is waar het om draait.
Zit wat in. Je hebt gelijk.quote:Op zondag 3 mei 2015 15:06 schreef skrn het volgende:
[..]
Nee, dat zou onhandig zijn bij het overstappen. En juist bij overstappen moeten opeens heel veel mensen binnen een hele korte tijd door die poortjes heen. Kijk eens naar Dordrecht, als mensen vanuit de arriva-trein moeten overstappen op een ns-trein. Enorme rijen voor de paaltjes.
Duur? hhahahahahahaquote:Op zondag 3 mei 2015 15:10 schreef borbit het volgende:
[..]
Dat het om geld gaat is overduidelijk. Dat verbergen ze ook helemaal niet. Als je geweld tegen conducteurs tegen wil gaan moet je ze gewoon met ze 2 en een trein laten doen.
Met 2 man kun je makkelijk een geweldadige reiziger tegen de grond drukken tot het volgende station. Maar dat is te duur, daarom zijn ze uberhaupt aan het hele chip kaart plan begonnen.
Daar kunnen wel wat conducteurs voor komen, ik denk dat het veel meer is...quote:[quote]RET houdt 8 ton over aan reizigers die niet uitchecken
Het regionale vervoersbedrijf RET houdt elk jaar zo'n 800 duizend euro over aan mensen die vergeten uit te checken met hun ov-chipkaart. In totaal houden de OV-bedrijven in Nederland 16 miljoen euro over.
Dat blijkt uit onderzoek van de vervoerders zelf. Gemiddeld vergeet één op de vijftig reizigers om uit te checken. Bij de RET ligt dat percentage een stuk lager, zei RET-directeur Pedro Peters vrijdagochtend op Radio Rijnmond. Volgens hem komt dat doordat mensen in Rotterdam al vroeg gewend zijn geraakt aan de ov-chipcard en een metrostation niet kunnen verlaten zonder uit te checken
Als er verkeerd/ teveel geld van je kaart is gehaald kun je dat gewoon terug krijgen. Gewoon even een brief sturen naar translink en dan kunnen ze voor een kleine vergoeding kijken of het klopt dat je geld terug krijgt. Klopt het krijg je het terug voor maar 4 euro transactie kostenquote:Op zondag 3 mei 2015 16:23 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Duur? hhahahahahaha
[..]
Daar kunnen wel wat conducteurs voor komen, ik denk dat het veel meer is...
ik heb zelf een aantal keer gehad dat er geld van me kaart werd geschreven werd terwijl dat helemaal niet mogelijk was...
Ging ik het laten uitzoeken, bleek gewoon dat die scanner van het apparaat verkeerd afgesteld was. Ik was op plek A maar het apparaat was zo ingesteld dat het op plek B verkeerd was ingesteld. Vervolgens werd er natuurlijk gewoon geld van me kaart afgeschreven omdat buiiten mijn zone gebied was van mijn abbonement
ECHT FUKKING BELACHELIJK!![]()
![]()
![]()
HOE bedoel je dat je genaaid wordt?
iedereen denkt dat die apparaten goed afgesteld zijn...hoeveel mensen daarmee genaaid worden is volgens mij nooit onderzocht
eeh begrijpen we elkaar goed....quote:Op zondag 3 mei 2015 17:01 schreef borbit het volgende:
[..]
Als er verkeerd/ teveel geld van je kaart is gehaald kun je dat gewoon terug krijgen. Gewoon even een brief sturen naar translink en dan kunnen ze voor een kleine vergoeding kijken of het klopt dat je geld terug krijgt. Klopt het krijg je het terug voor maar 4 euro transactie kosten
Goede poortjes, gecombineerd met efficiënte controle.quote:Op zondag 3 mei 2015 17:06 schreef Evertjan het volgende:
toch is het in het buitenland heel normaal poortjes bij grote treinstations en metrostations. Raar dat het in Nederland blijkbaar zoveel weerstand op roept
Ik weet niet hoe het precies zit. Ik had laatst nog een tientje op me ov. Dus ik naar het station om het tientje er af te laten halen. Dat konden ze niet doen bij het loket. Kon wel een formulier invullen en dan storten ze het op je rekening. Kost 4 euro wat je apart naar ze moet overmaken. Ze zijn er ongeveer een maand mee bezig.quote:Op zondag 3 mei 2015 17:06 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
eeh begrijpen we elkaar goed....
dus als er 2 euro teveel van me kaart is afgeschreven moet ik 4 euro betalen om die 2 euro terug te krijgen......
Jezus hahahaha Na 2 dagen al, getuigt wel van lef hoor erover springen, want er stonden aan beide kanten mensen toen ik er was.quote:zo 03 mei 2015, 19:05 | 90 reacties | lees voor
Toch zwartrijders ondanks poortjes Rotterdam CS
ROTTERDAM -
De nieuwe poortjes op Rotterdam Centraal Station houden zwartrijders niet tegen. Die springen er "als professionele hordenlopers" overheen, terwijl medewerkers van de NS en agenten toekijken.
Dat meldt RTV Rijnmond op basis van opnames die de regionale nieuwszender in het station heeft gemaakt. Volgens Rijnmond lijken de NS-beveiligers zich "een tikkeltje ongemakkelijk" te voelen bij het handhaven van de nieuwe regels.
'Weghalen'
De fracties van de PvdA en GroenLinks in de Rotterdamse gemeenteraad gaan schriftelijke vragen stellen naar aanleiding van de opnames. ,,Als het niet lukt de zwartrijders tegen te houden, kun je de poortjes beter weghalen", stelt Arno Bonte van GroenLinks. PvdA-raadslid Barbara Kathmann denkt het aantal zwartrijders te kunnen terugdringen door het basisbedrag van 20 euro op de OV-chipkaart dat nodig is om een poortje door te kunnen, te verlagen.
Rotterdam CS is sinds afgelopen vrijdag alleen nog maar te betreden met een OV-Chipkaart. De afgesloten poortjes waren bedoeld om zwartrijders tegen te houden.
En de controle bij de poortjes wordt afgebouwd... dus straks hoef je niet eens bang te zijn dat je atletische talenten bestraft worden.quote:Op zondag 3 mei 2015 21:42 schreef OEM het volgende:
En de NS maar zeiken over agressie. Misschien kunnen ze beter bij hunzelf beginnen. Agressief beveiligertje vanaf 0:33
Die men vervolgens gewoon opentrapt. Waardoor ze stuk gaan en maar half openen voor de schattige wel betalende oma die zich er vervolgens langs moet wurmen.quote:Op zondag 3 mei 2015 21:56 schreef niels0 het volgende:
Zul je zien dat ze straks hogere poortjes gaan plaatsen.
Naïeviteit ten top indd.quote:Op zondag 3 mei 2015 21:58 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Die men vervolgens gewoon opentrapt. Waardoor ze stuk gaan en maar half openen voor de schattige wel betalende oma die zich er vervolgens langs moet wurmen.
Maar dat zag echt niiieeemaand aankomen.
quote:Op zondag 3 mei 2015 22:36 schreef klaasweetalles het volgende:
[ [url=http:// static2.ad.nl/static/photo/2009/2/6/6/media_xl_743586.jpg]afbeelding[/url] ]
[ [url=http:// imwopro.home.xs4all.nl/IWP/weblog/Artikelen/2007/8/6_OV-chip_gaat_opstoppingen_veroorzaken_files/DSCN1450.jpg]afbeelding[/url] ]
[url]http:// www.rtlnieuws.nl/sites/default/files/styles/landscape_2/public/content/images/archive/a1/anp-toegangspoortjes-metro-rotterdam.jpg?itok=UuV_g0FH[/url]
[ [url=http:// www.rtlnieuws.nl/sites/de(...)=UuV_g0FH]afbeelding[/url] ][ afbeelding ]
Dat sowieso!quote:Op donderdag 30 april 2015 20:00 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Belachelijk gewoon dat de poortjes gesloten gaan worden. Ik kom dagelijks op het station via de metro smorgens. Ik ga dan vaak nog effe een broodje halen of een andere snack, of drank. bij de Albert heijn of andere winkels. Vanaf morgen onmogelijk omdat dan de poortje gesloten is. Ik kan dan alleen door het poortje met een ov chipkaart. Die trekt dan 20 euro ofzo eraf. Zoveel heb ik nooit op me ov omdat ik een abbonement heb.
Maar de NS zal er wel achter komen als de omzetten van al die winkels daar flink achteruit zal lopenHoe dom ben je als NS? Volgens mij verdient de NS ook geld door de omzetten van al die winkels daar.
Rotterdam Centraal heeft 1 miljard euro ofzo gekost, en je kan er niet eens door heen lopen. Waarschijnlijk ook met belastinggeld van iedereen.
De NS blijft gewoon een kut bedrijf!
In Eindhoven ook. Het is niet noodzakelijk om via het station te gaan (naast het station ligt een tunnel), het is wel korter in veel gevallen.quote:Op donderdag 30 april 2015 21:34 schreef Skv het volgende:
[..]
Het is wel waardeloos voor de ondernemers op het station. Er wordt een fysieke barriere opgeworpen om bij hun winkel te kunnen komen. Bovendien zijn veel stations tevens een soort van binnenstadpassage, zoals Haarlem en Leiden. Dat gaat ook minder werken.
Zo simpel is het. Misschien is een commissaris van de NS tevens een bestuurder/commissaris van het bedrijf wat die poortjes levert of iets dergelijks? Het zou me niet verbazen.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:01 schreef niels0 het volgende:
Ik reis vaak het NMBS traject Oostende - Bruxelles en Oostende - Antwerpen.
Echt nog nooit een zwartrijder meegemaakt, maar hier weet je dan ook zeker dat er een conducteur/-rice langskomt en geen poortjes op de stations dus. Tourniquets heten die dingen trouwens.
Hier heet het ook geen zwartrijden, want je kunt gewoon een ticket aan boord kopen alleen is die wat duurder.
Zo was het vroeger in Nederland ook.
Het is heel simpel. Hoe hoger de boete, hoe meer kans op agressie.
Maak er gewoon een redelijke toeslag van voor de tijd die de conducteur aan je bezig is.
Als er iemand amok maakt regelen ze maar dat er op het eerstvolgende station politie staat.
Wat ze nu hebben bedacht gaat in ieder geval niet helpen.
Ook wel grappig maar die tokkiebeveiligers die het nakijken hebben vind ik nog grappiger.quote:Op maandag 4 mei 2015 00:24 schreef J0kkebr0k het volgende:
Poortjes waar ze hun schoenen op afzetten insmeren met groene zeep en dan zitten wachten en filmen.
Je moet je eens afvragen wie nu eigenlijk het klootjesvolk is. Maar wees gerust, grappig zal het straks niet worden als het zover komt dat we er een politiestaat van gaan maken. Ik geef het nog een generatie. Dan mag je het klootjesvolk bedanken dat je beperkt word in doen en laten.quote:Op maandag 4 mei 2015 00:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ook wel grappig maar die tokkiebeveiligers die het nakijken hebben vind ik nog grappiger.
Goh dat broodje toch. Toch wel triest dat een broodje zo je leven kan beheersen.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 22:38 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Dus daar kun je wel gewoon je broodje kopen....de NS doet tegenstrijdige dingen, zoals gewoonlijk,.
Dit dus. Ik voorzie een goede handel voor de winkeltjes buiten het station.quote:Op maandag 4 mei 2015 02:39 schreef Geerd het volgende:
Snap sws niet dat je een broodje op het station wil kopen die 3x over de kop gaat
Of die andere zo een bakkie macaroni met een scheutje ketchup a 5,50![]()
Wanneer je op een station wat koopt, weet je dat je 3x anaal zonder vasa genomen wordt.quote:Op maandag 4 mei 2015 03:03 schreef breaky het volgende:
[..]
Dit dus. Ik voorzie een goede handel voor de winkeltjes buiten het station.![]()
Ik ben voorstander van poortjes maar vind wel dat NS alles veels te duur heeft gemaakt en daardoor gedeeltelijk de problemen over zichzelf hebben afgeroepen..
Het alles gratis maken is onbetaalbaar. Zo zou ik dan graag de zorg gratis willen zien. Bovendien maak je er het OV niet veiliger van. Sterker nog: ik denk dat het geweld zal toenemen. Mogelijk minder tegen personeel maar dan zal het klootjesvolk zich wel gaan uitleven op de reiziger dat trouwens nu ook al toeneemt. Zwervers en ander tuig kunnen dan immers ook gebruik maken van de trein. Niet als vervoersmiddel maar als onderdak.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 22:09 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik begin genoeg te krijgen van geweld jegens NS personeel en dus tracht ik te komen met een geheel ander alternatief dan het streng optreden, of het op slot zetten van stations, en het voorzien van een wapenarsenaal aan NS medewerkers. Bovendien hoe kun je genoeg krijgen van iets dat nog niet eens bestaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |