Dit soort organisaties weten gewoon niet wat ze doen..quote:Op zaterdag 2 mei 2015 23:39 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Toch is dit wel een beetje gek:
[..]
Als je dus een NStweedeklas op je OVhebt staan maar niet genoeg saldo dan mag je alsnog niet het station in, ook niet met een eenmalig toegangsprodukt.
Hij zit wel in de goede orde van grootte, toch ?quote:
Ik ook. Kan niet meer zonder.quote:Op zondag 3 mei 2015 09:57 schreef Evertjan het volgende:
ik ben fan van de OV chipkaart. In het begin was het wennen maar na een paar keer reizen ben ik helemaal om.
inderdaad, een beperking opleggen en dan net doen of het een soort feest is.quote:Op zondag 3 mei 2015 11:15 schreef Tism het volgende:
Ik hoorde van de week een item hierover op Radio 1, een groepje idioten drukte juichend een symbolische knop in waarop de poortjes dicht gingen..![]()
IDIOTEN DIE JUICHEN VOOR en BIJ HET OPLEGGEN VAN BEPERKINGEN!!!..![]()
Ons land gaat naar de klote met dit soort mensen..
Klaas weet alles al, die kan geen betere verhalen ervan maken. Dat hij het topic niet verder gelezen heeft en niets van een doorgangs product weet geeft dan wel te denken of hij alles wel weet, of eerder alles denkt te weten en niet meer open staat voor normale discussies.quote:Op zondag 3 mei 2015 13:39 schreef Janneke141 het volgende:
Schreeuw nog harder, daar wordt je verhaal echt beter van.
Hoe kan ik nog harder schreeuwen? welke lettertype is dat.quote:Op zondag 3 mei 2015 13:39 schreef Janneke141 het volgende:
Schreeuw nog harder, daar wordt je verhaal echt beter van.
Ja maar er zijn dus ook mensen die even een broodje halen en dan een paar NS medewerkers doodslaan. Daarom is het gewoon nodig om de poortjes dicht te doen. Mensen die graag broodjes eten en/ of NS medewerkers doodslaan kunnen dan niet meer het station in.quote:Op donderdag 30 april 2015 20:00 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Belachelijk gewoon dat de poortjes gesloten gaan worden. Ik kom dagelijks op het station via de metro smorgens. Ik ga dan vaak nog effe een broodje halen of een andere snack, of drank. bij de Albert heijn of andere winkels. Vanaf morgen onmogelijk omdat dan de poortje gesloten is. Ik kan dan alleen door het poortje met een ov chipkaart. Die trekt dan 20 euro ofzo eraf. Zoveel heb ik nooit op me ov omdat ik een abbonement heb.
Maar de NS zal er wel achter komen als de omzetten van al die winkels daar flink achteruit zal lopenHoe dom ben je als NS? Volgens mij verdient de NS ook geld door de omzetten van al die winkels daar.
Rotterdam Centraal heeft 1 miljard euro ofzo gekost, en je kan er niet eens door heen lopen. Waarschijnlijk ook met belastinggeld van iedereen.
De NS blijft gewoon een kut bedrijf!
99.9999999999999 procent van de mensen gaan alleen een broodje halen.quote:Op zondag 3 mei 2015 14:11 schreef borbit het volgende:
[..]
Ja maar er zijn dus ook mensen die even een broodje halen en dan een paar NS medewerkers doodslaan. Daarom is het gewoon nodig om de poortjes dicht te doen. Mensen die graag broodjes eten en/ of NS medewerkers doodslaan kunnen dan niet meer het station in.
De bouw van al deze poortjes was letterlijk een miljardenproject. Ook al is het een complete mislukking, dat geld is uitgegeven en die poortjes staan er. De kans dat er nog iets verandert is dus nihil.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 10:54 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Ik las vanmorgen in de krant dat het gaat om een periode van een jaar en dan volgt een evanluatie, of het daadwerkelijk geholpen heeft.
Dus als je als een "mongool" reageert op iemand mogen ze je fysiek geweld aandoen?quote:Op zondag 3 mei 2015 14:17 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
99.9999999999999 procent van de mensen gaan alleen een broodje halen.
De NS zelf is meestal de oorzaak van al dat geweld, door als mongolen te reageren als iemand 1 euro te weinig op zijn kaart heeft......
Nee, dat zou onhandig zijn bij het overstappen. En juist bij overstappen moeten opeens heel veel mensen binnen een hele korte tijd door die poortjes heen. Kijk eens naar Dordrecht, als mensen vanuit de arriva-trein moeten overstappen op een ns-trein. Enorme rijen voor de paaltjes.quote:Op donderdag 30 april 2015 21:34 schreef niels0 het volgende:
Was beter geweest als ze die poortjes bij de trappen naar de perrons hadden geplaatst.
Dat het om geld gaat is overduidelijk. Dat verbergen ze ook helemaal niet. Als je geweld tegen conducteurs tegen wil gaan moet je ze gewoon met ze 2 en een trein laten doen.quote:Op zondag 3 mei 2015 14:34 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
De bouw van al deze poortjes was letterlijk een miljardenproject. Ook al is het een complete mislukking, dat geld is uitgegeven en die poortjes staan er. De kans dat er nog iets verandert is dus nihil.
En dat het mislukt is helaas waarschijnlijk. Zoals al ad nauseam gezegd: de Amsterdamse metro gebruikt hetzelfde poortjessysteem en dat werkt niet. Mensen lopen gewoon snel achter een ander aan of trappen de poortjes open. Gaat er wel even een pieppieppiep alarm af, maar verder gebeurt er niets - en omstanders grijpen ook niet in. De enige reden dat er in die metros minder geweldincidenten zijn is dat controleurs daar in groepjes van 10 man tegelijk een metrostel binnen stappen ipv 1 conducteur in de trein (en dat er natuurlijk veel minder mensen op een dag mee reizen).
Het zwartrijden is overigens in 020 wel verminderd. Heel veel gelegenheidszwart- en grijsrijders die "zogenaamd" niet wisten hoe het inchecken precies werkte of de gok waagden betalen nu gewoon. Maar dat was niet de agressieve groep.
Mijn sarcastische conclusie ? De veiligheid zal de NS worst wezen. Geld is waar het om draait.
Zit wat in. Je hebt gelijk.quote:Op zondag 3 mei 2015 15:06 schreef skrn het volgende:
[..]
Nee, dat zou onhandig zijn bij het overstappen. En juist bij overstappen moeten opeens heel veel mensen binnen een hele korte tijd door die poortjes heen. Kijk eens naar Dordrecht, als mensen vanuit de arriva-trein moeten overstappen op een ns-trein. Enorme rijen voor de paaltjes.
Duur? hhahahahahahaquote:Op zondag 3 mei 2015 15:10 schreef borbit het volgende:
[..]
Dat het om geld gaat is overduidelijk. Dat verbergen ze ook helemaal niet. Als je geweld tegen conducteurs tegen wil gaan moet je ze gewoon met ze 2 en een trein laten doen.
Met 2 man kun je makkelijk een geweldadige reiziger tegen de grond drukken tot het volgende station. Maar dat is te duur, daarom zijn ze uberhaupt aan het hele chip kaart plan begonnen.
Daar kunnen wel wat conducteurs voor komen, ik denk dat het veel meer is...quote:[quote]RET houdt 8 ton over aan reizigers die niet uitchecken
Het regionale vervoersbedrijf RET houdt elk jaar zo'n 800 duizend euro over aan mensen die vergeten uit te checken met hun ov-chipkaart. In totaal houden de OV-bedrijven in Nederland 16 miljoen euro over.
Dat blijkt uit onderzoek van de vervoerders zelf. Gemiddeld vergeet één op de vijftig reizigers om uit te checken. Bij de RET ligt dat percentage een stuk lager, zei RET-directeur Pedro Peters vrijdagochtend op Radio Rijnmond. Volgens hem komt dat doordat mensen in Rotterdam al vroeg gewend zijn geraakt aan de ov-chipcard en een metrostation niet kunnen verlaten zonder uit te checken
Als er verkeerd/ teveel geld van je kaart is gehaald kun je dat gewoon terug krijgen. Gewoon even een brief sturen naar translink en dan kunnen ze voor een kleine vergoeding kijken of het klopt dat je geld terug krijgt. Klopt het krijg je het terug voor maar 4 euro transactie kostenquote:Op zondag 3 mei 2015 16:23 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Duur? hhahahahahaha
[..]
Daar kunnen wel wat conducteurs voor komen, ik denk dat het veel meer is...
ik heb zelf een aantal keer gehad dat er geld van me kaart werd geschreven werd terwijl dat helemaal niet mogelijk was...
Ging ik het laten uitzoeken, bleek gewoon dat die scanner van het apparaat verkeerd afgesteld was. Ik was op plek A maar het apparaat was zo ingesteld dat het op plek B verkeerd was ingesteld. Vervolgens werd er natuurlijk gewoon geld van me kaart afgeschreven omdat buiiten mijn zone gebied was van mijn abbonement
ECHT FUKKING BELACHELIJK!![]()
![]()
![]()
HOE bedoel je dat je genaaid wordt?
iedereen denkt dat die apparaten goed afgesteld zijn...hoeveel mensen daarmee genaaid worden is volgens mij nooit onderzocht
eeh begrijpen we elkaar goed....quote:Op zondag 3 mei 2015 17:01 schreef borbit het volgende:
[..]
Als er verkeerd/ teveel geld van je kaart is gehaald kun je dat gewoon terug krijgen. Gewoon even een brief sturen naar translink en dan kunnen ze voor een kleine vergoeding kijken of het klopt dat je geld terug krijgt. Klopt het krijg je het terug voor maar 4 euro transactie kosten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |