abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152237540
quote:
2s.gif Op zondag 3 mei 2015 17:06 schreef Evertjan het volgende:
toch is het in het buitenland heel normaal poortjes bij grote treinstations en metrostations. Raar dat het in Nederland blijkbaar zoveel weerstand op roept
Goede poortjes, gecombineerd met efficiënte controle.
Nederland moest echter het wiel opnieuw uitvinden en koos voor deze.
  zondag 3 mei 2015 @ 17:10:17 #177
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_152237613
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 17:06 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

eeh begrijpen we elkaar goed....

dus als er 2 euro teveel van me kaart is afgeschreven moet ik 4 euro betalen om die 2 euro terug te krijgen......
Ik weet niet hoe het precies zit. Ik had laatst nog een tientje op me ov. Dus ik naar het station om het tientje er af te laten halen. Dat konden ze niet doen bij het loket. Kon wel een formulier invullen en dan storten ze het op je rekening. Kost 4 euro wat je apart naar ze moet overmaken. Ze zijn er ongeveer een maand mee bezig.

Godverdomme wat een faal systeem :')
pi_152244276
quote:
zo 03 mei 2015, 19:05 | 90 reacties | lees voor
Toch zwartrijders ondanks poortjes Rotterdam CS

ROTTERDAM -
De nieuwe poortjes op Rotterdam Centraal Station houden zwartrijders niet tegen. Die springen er "als professionele hordenlopers" overheen, terwijl medewerkers van de NS en agenten toekijken.
Dat meldt RTV Rijnmond op basis van opnames die de regionale nieuwszender in het station heeft gemaakt. Volgens Rijnmond lijken de NS-beveiligers zich "een tikkeltje ongemakkelijk" te voelen bij het handhaven van de nieuwe regels.
'Weghalen'
De fracties van de PvdA en GroenLinks in de Rotterdamse gemeenteraad gaan schriftelijke vragen stellen naar aanleiding van de opnames. ,,Als het niet lukt de zwartrijders tegen te houden, kun je de poortjes beter weghalen", stelt Arno Bonte van GroenLinks. PvdA-raadslid Barbara Kathmann denkt het aantal zwartrijders te kunnen terugdringen door het basisbedrag van 20 euro op de OV-chipkaart dat nodig is om een poortje door te kunnen, te verlagen.
Rotterdam CS is sinds afgelopen vrijdag alleen nog maar te betreden met een OV-Chipkaart. De afgesloten poortjes waren bedoeld om zwartrijders tegen te houden.
Jezus hahahaha Na 2 dagen al, getuigt wel van lef hoor erover springen, want er stonden aan beide kanten mensen toen ik er was. ;)
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  zondag 3 mei 2015 @ 21:42:19 #179
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_152246863
En de NS maar zeiken over agressie. Misschien kunnen ze beter bij hunzelf beginnen. Agressief beveiligertje vanaf 0:33

pi_152247325
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 21:42 schreef OEM het volgende:
En de NS maar zeiken over agressie. Misschien kunnen ze beter bij hunzelf beginnen. Agressief beveiligertje vanaf 0:33

En de controle bij de poortjes wordt afgebouwd... dus straks hoef je niet eens bang te zijn dat je atletische talenten bestraft worden.

Tsja.
pi_152247542
Zul je zien dat ze straks hogere poortjes gaan plaatsen. _O-
pi_152247658
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 21:56 schreef niels0 het volgende:
Zul je zien dat ze straks hogere poortjes gaan plaatsen. _O-
Die men vervolgens gewoon opentrapt. Waardoor ze stuk gaan en maar half openen voor de schattige wel betalende oma die zich er vervolgens langs moet wurmen.

Maar dat zag echt niiieeemaand aankomen.
pi_152247967
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 21:58 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Die men vervolgens gewoon opentrapt. Waardoor ze stuk gaan en maar half openen voor de schattige wel betalende oma die zich er vervolgens langs moet wurmen.

Maar dat zag echt niiieeemaand aankomen.
Naïeviteit ten top indd.
En dan die tokkie-beveiliger in dat filmpje. Er wordt 'm gewoon iets gevraagd. Zo'n vent vraagt er blijkbaar om in elkaar geschopt te worden.
pi_152248907
Die poortjes zijn gewoon bullshit.
Al bijna 2 jaar lang is het nieuwe station open, vorig jaar april was het officieel geopend maar daarvoor moesten de passagiers ook al door die nieuwe hal. Toen kon iedereen normaal shoppen en nsaar de perron maar nu moet het dicht, ja en dan krijg je dit.

Ik denk dat die springende gasten niet eens zwartrijders zijn maar gewoon wat te eten gaan halen...

Het personeel in het openbaar vervoer zit vol met associalen.
Buschauffeurs en trambestuurders die iemand aan zien komen rennen tot de deur en dan doodleuk wegrijden....is maar 1 voorbeeld.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
pi_152249322

DIE Poortjes van de Ret daar kan je niet overheen springen....
De NS poortjes zijn de helft lager...die hebben weer een goedkope oplossing genomen

echt weer de ns _O_ _O_

[ Bericht 76% gewijzigd door klaasweetalles op 03-05-2015 22:41:40 ]
  zondag 3 mei 2015 @ 22:39:22 #186
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_152249444
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 22:36 schreef klaasweetalles het volgende:
[ [url=http:// static2.ad.nl/static/photo/2009/2/6/6/media_xl_743586.jpg]afbeelding[/url] ]

[ [url=http:// imwopro.home.xs4all.nl/IWP/weblog/Artikelen/2007/8/6_OV-chip_gaat_opstoppingen_veroorzaken_files/DSCN1450.jpg]afbeelding[/url] ]

[url]http:// www.rtlnieuws.nl/sites/default/files/styles/landscape_2/public/content/images/archive/a1/anp-toegangspoortjes-metro-rotterdam.jpg?itok=UuV_g0FH[/url]

[ [url=http:// www.rtlnieuws.nl/sites/de(...)=UuV_g0FH]afbeelding[/url] ][ afbeelding ]

are we infinite or am I alone
pi_152250180
Ik reis vaak het NMBS traject Oostende - Bruxelles en Oostende - Antwerpen.
Echt nog nooit een zwartrijder meegemaakt, maar hier weet je dan ook zeker dat er een conducteur/-rice langskomt en geen poortjes op de stations dus. Tourniquets heten die dingen trouwens.
Hier heet het ook geen zwartrijden, want je kunt gewoon een ticket aan boord kopen alleen is die wat duurder.
Zo was het vroeger in Nederland ook.

Het is heel simpel. Hoe hoger de boete, hoe meer kans op agressie.
Maak er gewoon een redelijke toeslag van voor de tijd die de conducteur aan je bezig is.
Als er iemand amok maakt regelen ze maar dat er op het eerstvolgende station politie staat.

Wat ze nu hebben bedacht gaat in ieder geval niet helpen.

[ Bericht 25% gewijzigd door niels0 op 03-05-2015 23:25:33 ]
  zondag 3 mei 2015 @ 23:27:37 #188
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_152250997
De poortjes moeten net als de RET komen waar je gebruikt maakt van iemands diensten niet in openbare ruimte betaald van belastinggeld
  maandag 4 mei 2015 @ 00:20:18 #189
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152252187
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 20:00 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Belachelijk gewoon dat de poortjes gesloten gaan worden. Ik kom dagelijks op het station via de metro smorgens. Ik ga dan vaak nog effe een broodje halen of een andere snack, of drank. bij de Albert heijn of andere winkels. Vanaf morgen onmogelijk omdat dan de poortje gesloten is. Ik kan dan alleen door het poortje met een ov chipkaart. Die trekt dan 20 euro ofzo eraf. Zoveel heb ik nooit op me ov omdat ik een abbonement heb.

Maar de NS zal er wel achter komen als de omzetten van al die winkels daar flink achteruit zal lopen 8)7 Hoe dom ben je als NS? Volgens mij verdient de NS ook geld door de omzetten van al die winkels daar.

Rotterdam Centraal heeft 1 miljard euro ofzo gekost, en je kan er niet eens door heen lopen. Waarschijnlijk ook met belastinggeld van iedereen.

De NS blijft gewoon een kut bedrijf!
Dat sowieso!
Ik kijk al uit naar de civiele rechtszaken die winkelfilialen aanspannen tegen de NS.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 4 mei 2015 @ 00:21:23 #190
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152252203
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2015 21:34 schreef Skv het volgende:

[..]

Het is wel waardeloos voor de ondernemers op het station. Er wordt een fysieke barriere opgeworpen om bij hun winkel te kunnen komen. Bovendien zijn veel stations tevens een soort van binnenstadpassage, zoals Haarlem en Leiden. Dat gaat ook minder werken.
In Eindhoven ook. Het is niet noodzakelijk om via het station te gaan (naast het station ligt een tunnel), het is wel korter in veel gevallen.
#NoDAPL
  maandag 4 mei 2015 @ 00:22:49 #191
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152252236
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 23:01 schreef niels0 het volgende:
Ik reis vaak het NMBS traject Oostende - Bruxelles en Oostende - Antwerpen.
Echt nog nooit een zwartrijder meegemaakt, maar hier weet je dan ook zeker dat er een conducteur/-rice langskomt en geen poortjes op de stations dus. Tourniquets heten die dingen trouwens.
Hier heet het ook geen zwartrijden, want je kunt gewoon een ticket aan boord kopen alleen is die wat duurder.
Zo was het vroeger in Nederland ook.

Het is heel simpel. Hoe hoger de boete, hoe meer kans op agressie.
Maak er gewoon een redelijke toeslag van voor de tijd die de conducteur aan je bezig is.
Als er iemand amok maakt regelen ze maar dat er op het eerstvolgende station politie staat.

Wat ze nu hebben bedacht gaat in ieder geval niet helpen.
Zo simpel is het. Misschien is een commissaris van de NS tevens een bestuurder/commissaris van het bedrijf wat die poortjes levert of iets dergelijks? Het zou me niet verbazen.
#NoDAPL
pi_152252255
Poortjes waar ze hun schoenen op afzetten insmeren met groene zeep en dan zitten wachten en filmen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2015 00:24:27 ]
  maandag 4 mei 2015 @ 00:34:31 #193
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152252414
Nog een voorbeeld van hoe je agressie opwekt bij de klanten.
Iemand wordt aangesproken op het niet inchecken en krijgt te horen dat hij een boete kan krijgen terwijl hij een jaarkaart heeft. Een boete omdat je de RET niet helpt met haar boekhouding, hoe achterlijk kan je het maken?
#NoDAPL
  maandag 4 mei 2015 @ 00:35:22 #194
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152252420
quote:
6s.gif Op maandag 4 mei 2015 00:24 schreef J0kkebr0k het volgende:
Poortjes waar ze hun schoenen op afzetten insmeren met groene zeep en dan zitten wachten en filmen.
Ook wel grappig maar die tokkiebeveiligers die het nakijken hebben vind ik nog grappiger. ;)
#NoDAPL
  maandag 4 mei 2015 @ 02:25:33 #195
321876 Cherna
Fuck the System
pi_152253535
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 00:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ook wel grappig maar die tokkiebeveiligers die het nakijken hebben vind ik nog grappiger. ;)
Je moet je eens afvragen wie nu eigenlijk het klootjesvolk is. Maar wees gerust, grappig zal het straks niet worden als het zover komt dat we er een politiestaat van gaan maken. Ik geef het nog een generatie. Dan mag je het klootjesvolk bedanken dat je beperkt word in doen en laten.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  maandag 4 mei 2015 @ 02:38:25 #196
321876 Cherna
Fuck the System
pi_152253574
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 22:38 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Dus daar kun je wel gewoon je broodje kopen....de NS doet tegenstrijdige dingen, zoals gewoonlijk,.
Goh dat broodje toch. Toch wel triest dat een broodje zo je leven kan beheersen.
pi_152253580
Snap sws niet dat je een broodje op het station wil kopen die 3x over de kop gaat
Of die andere zo een bakkie macaroni met een scheutje ketchup a 5,50 _O-
  maandag 4 mei 2015 @ 03:03:15 #198
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_152253618
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 02:39 schreef Geerd het volgende:
Snap sws niet dat je een broodje op het station wil kopen die 3x over de kop gaat
Of die andere zo een bakkie macaroni met een scheutje ketchup a 5,50 _O-
Dit dus. Ik voorzie een goede handel voor de winkeltjes buiten het station. :P

Ik ben voorstander van poortjes maar vind wel dat NS alles veels te duur heeft gemaakt en daardoor gedeeltelijk de problemen over zichzelf hebben afgeroepen..
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
pi_152253630
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 03:03 schreef breaky het volgende:

[..]

Dit dus. Ik voorzie een goede handel voor de winkeltjes buiten het station. :P

Ik ben voorstander van poortjes maar vind wel dat NS alles veels te duur heeft gemaakt en daardoor gedeeltelijk de problemen over zichzelf hebben afgeroepen..
Wanneer je op een station wat koopt, weet je dat je 3x anaal zonder vasa genomen wordt.
Maar als je 3 x per jaar met de trein reist of alle andere configuraties.

7,50 voor een anonieme kaart 20 euro om in te checken.
Gelukkig kun je online ook je tickets gewoon uitprinten.
Dan hoef je niet een anonieme kaart te hebben,

Maar agressie zal het niet veel tegen gaan.
Ook vrij reizen voor iedereen niet want er zijn altijd "mensen" die zich niet normaal kunnen gedragen.
  maandag 4 mei 2015 @ 03:52:01 #200
321876 Cherna
Fuck the System
pi_152253675
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 22:09 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ik begin genoeg te krijgen van geweld jegens NS personeel en dus tracht ik te komen met een geheel ander alternatief dan het streng optreden, of het op slot zetten van stations, en het voorzien van een wapenarsenaal aan NS medewerkers. Bovendien hoe kun je genoeg krijgen van iets dat nog niet eens bestaat.
Het alles gratis maken is onbetaalbaar. Zo zou ik dan graag de zorg gratis willen zien. Bovendien maak je er het OV niet veiliger van. Sterker nog: ik denk dat het geweld zal toenemen. Mogelijk minder tegen personeel maar dan zal het klootjesvolk zich wel gaan uitleven op de reiziger dat trouwens nu ook al toeneemt. Zwervers en ander tuig kunnen dan immers ook gebruik maken van de trein. Niet als vervoersmiddel maar als onderdak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')