Dit soort organisaties weten gewoon niet wat ze doen..quote:Op zaterdag 2 mei 2015 23:39 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Toch is dit wel een beetje gek:
[..]
Als je dus een NStweedeklas op je OVhebt staan maar niet genoeg saldo dan mag je alsnog niet het station in, ook niet met een eenmalig toegangsprodukt.
Hij zit wel in de goede orde van grootte, toch ?quote:
Ik ook. Kan niet meer zonder.quote:Op zondag 3 mei 2015 09:57 schreef Evertjan het volgende:
ik ben fan van de OV chipkaart. In het begin was het wennen maar na een paar keer reizen ben ik helemaal om.
inderdaad, een beperking opleggen en dan net doen of het een soort feest is.quote:Op zondag 3 mei 2015 11:15 schreef Tism het volgende:
Ik hoorde van de week een item hierover op Radio 1, een groepje idioten drukte juichend een symbolische knop in waarop de poortjes dicht gingen..![]()
IDIOTEN DIE JUICHEN VOOR en BIJ HET OPLEGGEN VAN BEPERKINGEN!!!..![]()
Ons land gaat naar de klote met dit soort mensen..
Klaas weet alles al, die kan geen betere verhalen ervan maken. Dat hij het topic niet verder gelezen heeft en niets van een doorgangs product weet geeft dan wel te denken of hij alles wel weet, of eerder alles denkt te weten en niet meer open staat voor normale discussies.quote:Op zondag 3 mei 2015 13:39 schreef Janneke141 het volgende:
Schreeuw nog harder, daar wordt je verhaal echt beter van.
Hoe kan ik nog harder schreeuwen? welke lettertype is dat.quote:Op zondag 3 mei 2015 13:39 schreef Janneke141 het volgende:
Schreeuw nog harder, daar wordt je verhaal echt beter van.
Ja maar er zijn dus ook mensen die even een broodje halen en dan een paar NS medewerkers doodslaan. Daarom is het gewoon nodig om de poortjes dicht te doen. Mensen die graag broodjes eten en/ of NS medewerkers doodslaan kunnen dan niet meer het station in.quote:Op donderdag 30 april 2015 20:00 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Belachelijk gewoon dat de poortjes gesloten gaan worden. Ik kom dagelijks op het station via de metro smorgens. Ik ga dan vaak nog effe een broodje halen of een andere snack, of drank. bij de Albert heijn of andere winkels. Vanaf morgen onmogelijk omdat dan de poortje gesloten is. Ik kan dan alleen door het poortje met een ov chipkaart. Die trekt dan 20 euro ofzo eraf. Zoveel heb ik nooit op me ov omdat ik een abbonement heb.
Maar de NS zal er wel achter komen als de omzetten van al die winkels daar flink achteruit zal lopenHoe dom ben je als NS? Volgens mij verdient de NS ook geld door de omzetten van al die winkels daar.
Rotterdam Centraal heeft 1 miljard euro ofzo gekost, en je kan er niet eens door heen lopen. Waarschijnlijk ook met belastinggeld van iedereen.
De NS blijft gewoon een kut bedrijf!
99.9999999999999 procent van de mensen gaan alleen een broodje halen.quote:Op zondag 3 mei 2015 14:11 schreef borbit het volgende:
[..]
Ja maar er zijn dus ook mensen die even een broodje halen en dan een paar NS medewerkers doodslaan. Daarom is het gewoon nodig om de poortjes dicht te doen. Mensen die graag broodjes eten en/ of NS medewerkers doodslaan kunnen dan niet meer het station in.
De bouw van al deze poortjes was letterlijk een miljardenproject. Ook al is het een complete mislukking, dat geld is uitgegeven en die poortjes staan er. De kans dat er nog iets verandert is dus nihil.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 10:54 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Ik las vanmorgen in de krant dat het gaat om een periode van een jaar en dan volgt een evanluatie, of het daadwerkelijk geholpen heeft.
Dus als je als een "mongool" reageert op iemand mogen ze je fysiek geweld aandoen?quote:Op zondag 3 mei 2015 14:17 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
99.9999999999999 procent van de mensen gaan alleen een broodje halen.
De NS zelf is meestal de oorzaak van al dat geweld, door als mongolen te reageren als iemand 1 euro te weinig op zijn kaart heeft......
Nee, dat zou onhandig zijn bij het overstappen. En juist bij overstappen moeten opeens heel veel mensen binnen een hele korte tijd door die poortjes heen. Kijk eens naar Dordrecht, als mensen vanuit de arriva-trein moeten overstappen op een ns-trein. Enorme rijen voor de paaltjes.quote:Op donderdag 30 april 2015 21:34 schreef niels0 het volgende:
Was beter geweest als ze die poortjes bij de trappen naar de perrons hadden geplaatst.
Dat het om geld gaat is overduidelijk. Dat verbergen ze ook helemaal niet. Als je geweld tegen conducteurs tegen wil gaan moet je ze gewoon met ze 2 en een trein laten doen.quote:Op zondag 3 mei 2015 14:34 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
De bouw van al deze poortjes was letterlijk een miljardenproject. Ook al is het een complete mislukking, dat geld is uitgegeven en die poortjes staan er. De kans dat er nog iets verandert is dus nihil.
En dat het mislukt is helaas waarschijnlijk. Zoals al ad nauseam gezegd: de Amsterdamse metro gebruikt hetzelfde poortjessysteem en dat werkt niet. Mensen lopen gewoon snel achter een ander aan of trappen de poortjes open. Gaat er wel even een pieppieppiep alarm af, maar verder gebeurt er niets - en omstanders grijpen ook niet in. De enige reden dat er in die metros minder geweldincidenten zijn is dat controleurs daar in groepjes van 10 man tegelijk een metrostel binnen stappen ipv 1 conducteur in de trein (en dat er natuurlijk veel minder mensen op een dag mee reizen).
Het zwartrijden is overigens in 020 wel verminderd. Heel veel gelegenheidszwart- en grijsrijders die "zogenaamd" niet wisten hoe het inchecken precies werkte of de gok waagden betalen nu gewoon. Maar dat was niet de agressieve groep.
Mijn sarcastische conclusie ? De veiligheid zal de NS worst wezen. Geld is waar het om draait.
Zit wat in. Je hebt gelijk.quote:Op zondag 3 mei 2015 15:06 schreef skrn het volgende:
[..]
Nee, dat zou onhandig zijn bij het overstappen. En juist bij overstappen moeten opeens heel veel mensen binnen een hele korte tijd door die poortjes heen. Kijk eens naar Dordrecht, als mensen vanuit de arriva-trein moeten overstappen op een ns-trein. Enorme rijen voor de paaltjes.
Duur? hhahahahahahaquote:Op zondag 3 mei 2015 15:10 schreef borbit het volgende:
[..]
Dat het om geld gaat is overduidelijk. Dat verbergen ze ook helemaal niet. Als je geweld tegen conducteurs tegen wil gaan moet je ze gewoon met ze 2 en een trein laten doen.
Met 2 man kun je makkelijk een geweldadige reiziger tegen de grond drukken tot het volgende station. Maar dat is te duur, daarom zijn ze uberhaupt aan het hele chip kaart plan begonnen.
Daar kunnen wel wat conducteurs voor komen, ik denk dat het veel meer is...quote:[quote]RET houdt 8 ton over aan reizigers die niet uitchecken
Het regionale vervoersbedrijf RET houdt elk jaar zo'n 800 duizend euro over aan mensen die vergeten uit te checken met hun ov-chipkaart. In totaal houden de OV-bedrijven in Nederland 16 miljoen euro over.
Dat blijkt uit onderzoek van de vervoerders zelf. Gemiddeld vergeet één op de vijftig reizigers om uit te checken. Bij de RET ligt dat percentage een stuk lager, zei RET-directeur Pedro Peters vrijdagochtend op Radio Rijnmond. Volgens hem komt dat doordat mensen in Rotterdam al vroeg gewend zijn geraakt aan de ov-chipcard en een metrostation niet kunnen verlaten zonder uit te checken
Als er verkeerd/ teveel geld van je kaart is gehaald kun je dat gewoon terug krijgen. Gewoon even een brief sturen naar translink en dan kunnen ze voor een kleine vergoeding kijken of het klopt dat je geld terug krijgt. Klopt het krijg je het terug voor maar 4 euro transactie kostenquote:Op zondag 3 mei 2015 16:23 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Duur? hhahahahahaha
[..]
Daar kunnen wel wat conducteurs voor komen, ik denk dat het veel meer is...
ik heb zelf een aantal keer gehad dat er geld van me kaart werd geschreven werd terwijl dat helemaal niet mogelijk was...
Ging ik het laten uitzoeken, bleek gewoon dat die scanner van het apparaat verkeerd afgesteld was. Ik was op plek A maar het apparaat was zo ingesteld dat het op plek B verkeerd was ingesteld. Vervolgens werd er natuurlijk gewoon geld van me kaart afgeschreven omdat buiiten mijn zone gebied was van mijn abbonement
ECHT FUKKING BELACHELIJK!![]()
![]()
![]()
HOE bedoel je dat je genaaid wordt?
iedereen denkt dat die apparaten goed afgesteld zijn...hoeveel mensen daarmee genaaid worden is volgens mij nooit onderzocht
eeh begrijpen we elkaar goed....quote:Op zondag 3 mei 2015 17:01 schreef borbit het volgende:
[..]
Als er verkeerd/ teveel geld van je kaart is gehaald kun je dat gewoon terug krijgen. Gewoon even een brief sturen naar translink en dan kunnen ze voor een kleine vergoeding kijken of het klopt dat je geld terug krijgt. Klopt het krijg je het terug voor maar 4 euro transactie kosten
Goede poortjes, gecombineerd met efficiënte controle.quote:Op zondag 3 mei 2015 17:06 schreef Evertjan het volgende:
toch is het in het buitenland heel normaal poortjes bij grote treinstations en metrostations. Raar dat het in Nederland blijkbaar zoveel weerstand op roept
Ik weet niet hoe het precies zit. Ik had laatst nog een tientje op me ov. Dus ik naar het station om het tientje er af te laten halen. Dat konden ze niet doen bij het loket. Kon wel een formulier invullen en dan storten ze het op je rekening. Kost 4 euro wat je apart naar ze moet overmaken. Ze zijn er ongeveer een maand mee bezig.quote:Op zondag 3 mei 2015 17:06 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
eeh begrijpen we elkaar goed....
dus als er 2 euro teveel van me kaart is afgeschreven moet ik 4 euro betalen om die 2 euro terug te krijgen......
Jezus hahahaha Na 2 dagen al, getuigt wel van lef hoor erover springen, want er stonden aan beide kanten mensen toen ik er was.quote:zo 03 mei 2015, 19:05 | 90 reacties | lees voor
Toch zwartrijders ondanks poortjes Rotterdam CS
ROTTERDAM -
De nieuwe poortjes op Rotterdam Centraal Station houden zwartrijders niet tegen. Die springen er "als professionele hordenlopers" overheen, terwijl medewerkers van de NS en agenten toekijken.
Dat meldt RTV Rijnmond op basis van opnames die de regionale nieuwszender in het station heeft gemaakt. Volgens Rijnmond lijken de NS-beveiligers zich "een tikkeltje ongemakkelijk" te voelen bij het handhaven van de nieuwe regels.
'Weghalen'
De fracties van de PvdA en GroenLinks in de Rotterdamse gemeenteraad gaan schriftelijke vragen stellen naar aanleiding van de opnames. ,,Als het niet lukt de zwartrijders tegen te houden, kun je de poortjes beter weghalen", stelt Arno Bonte van GroenLinks. PvdA-raadslid Barbara Kathmann denkt het aantal zwartrijders te kunnen terugdringen door het basisbedrag van 20 euro op de OV-chipkaart dat nodig is om een poortje door te kunnen, te verlagen.
Rotterdam CS is sinds afgelopen vrijdag alleen nog maar te betreden met een OV-Chipkaart. De afgesloten poortjes waren bedoeld om zwartrijders tegen te houden.
En de controle bij de poortjes wordt afgebouwd... dus straks hoef je niet eens bang te zijn dat je atletische talenten bestraft worden.quote:Op zondag 3 mei 2015 21:42 schreef OEM het volgende:
En de NS maar zeiken over agressie. Misschien kunnen ze beter bij hunzelf beginnen. Agressief beveiligertje vanaf 0:33
Die men vervolgens gewoon opentrapt. Waardoor ze stuk gaan en maar half openen voor de schattige wel betalende oma die zich er vervolgens langs moet wurmen.quote:Op zondag 3 mei 2015 21:56 schreef niels0 het volgende:
Zul je zien dat ze straks hogere poortjes gaan plaatsen.
Naïeviteit ten top indd.quote:Op zondag 3 mei 2015 21:58 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Die men vervolgens gewoon opentrapt. Waardoor ze stuk gaan en maar half openen voor de schattige wel betalende oma die zich er vervolgens langs moet wurmen.
Maar dat zag echt niiieeemaand aankomen.
quote:Op zondag 3 mei 2015 22:36 schreef klaasweetalles het volgende:
[ [url=http:// static2.ad.nl/static/photo/2009/2/6/6/media_xl_743586.jpg]afbeelding[/url] ]
[ [url=http:// imwopro.home.xs4all.nl/IWP/weblog/Artikelen/2007/8/6_OV-chip_gaat_opstoppingen_veroorzaken_files/DSCN1450.jpg]afbeelding[/url] ]
[url]http:// www.rtlnieuws.nl/sites/default/files/styles/landscape_2/public/content/images/archive/a1/anp-toegangspoortjes-metro-rotterdam.jpg?itok=UuV_g0FH[/url]
[ [url=http:// www.rtlnieuws.nl/sites/de(...)=UuV_g0FH]afbeelding[/url] ][ afbeelding ]
Dat sowieso!quote:Op donderdag 30 april 2015 20:00 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Belachelijk gewoon dat de poortjes gesloten gaan worden. Ik kom dagelijks op het station via de metro smorgens. Ik ga dan vaak nog effe een broodje halen of een andere snack, of drank. bij de Albert heijn of andere winkels. Vanaf morgen onmogelijk omdat dan de poortje gesloten is. Ik kan dan alleen door het poortje met een ov chipkaart. Die trekt dan 20 euro ofzo eraf. Zoveel heb ik nooit op me ov omdat ik een abbonement heb.
Maar de NS zal er wel achter komen als de omzetten van al die winkels daar flink achteruit zal lopenHoe dom ben je als NS? Volgens mij verdient de NS ook geld door de omzetten van al die winkels daar.
Rotterdam Centraal heeft 1 miljard euro ofzo gekost, en je kan er niet eens door heen lopen. Waarschijnlijk ook met belastinggeld van iedereen.
De NS blijft gewoon een kut bedrijf!
In Eindhoven ook. Het is niet noodzakelijk om via het station te gaan (naast het station ligt een tunnel), het is wel korter in veel gevallen.quote:Op donderdag 30 april 2015 21:34 schreef Skv het volgende:
[..]
Het is wel waardeloos voor de ondernemers op het station. Er wordt een fysieke barriere opgeworpen om bij hun winkel te kunnen komen. Bovendien zijn veel stations tevens een soort van binnenstadpassage, zoals Haarlem en Leiden. Dat gaat ook minder werken.
Zo simpel is het. Misschien is een commissaris van de NS tevens een bestuurder/commissaris van het bedrijf wat die poortjes levert of iets dergelijks? Het zou me niet verbazen.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:01 schreef niels0 het volgende:
Ik reis vaak het NMBS traject Oostende - Bruxelles en Oostende - Antwerpen.
Echt nog nooit een zwartrijder meegemaakt, maar hier weet je dan ook zeker dat er een conducteur/-rice langskomt en geen poortjes op de stations dus. Tourniquets heten die dingen trouwens.
Hier heet het ook geen zwartrijden, want je kunt gewoon een ticket aan boord kopen alleen is die wat duurder.
Zo was het vroeger in Nederland ook.
Het is heel simpel. Hoe hoger de boete, hoe meer kans op agressie.
Maak er gewoon een redelijke toeslag van voor de tijd die de conducteur aan je bezig is.
Als er iemand amok maakt regelen ze maar dat er op het eerstvolgende station politie staat.
Wat ze nu hebben bedacht gaat in ieder geval niet helpen.
Ook wel grappig maar die tokkiebeveiligers die het nakijken hebben vind ik nog grappiger.quote:Op maandag 4 mei 2015 00:24 schreef J0kkebr0k het volgende:
Poortjes waar ze hun schoenen op afzetten insmeren met groene zeep en dan zitten wachten en filmen.
Je moet je eens afvragen wie nu eigenlijk het klootjesvolk is. Maar wees gerust, grappig zal het straks niet worden als het zover komt dat we er een politiestaat van gaan maken. Ik geef het nog een generatie. Dan mag je het klootjesvolk bedanken dat je beperkt word in doen en laten.quote:Op maandag 4 mei 2015 00:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ook wel grappig maar die tokkiebeveiligers die het nakijken hebben vind ik nog grappiger.
Goh dat broodje toch. Toch wel triest dat een broodje zo je leven kan beheersen.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 22:38 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Dus daar kun je wel gewoon je broodje kopen....de NS doet tegenstrijdige dingen, zoals gewoonlijk,.
Dit dus. Ik voorzie een goede handel voor de winkeltjes buiten het station.quote:Op maandag 4 mei 2015 02:39 schreef Geerd het volgende:
Snap sws niet dat je een broodje op het station wil kopen die 3x over de kop gaat
Of die andere zo een bakkie macaroni met een scheutje ketchup a 5,50![]()
Wanneer je op een station wat koopt, weet je dat je 3x anaal zonder vasa genomen wordt.quote:Op maandag 4 mei 2015 03:03 schreef breaky het volgende:
[..]
Dit dus. Ik voorzie een goede handel voor de winkeltjes buiten het station.![]()
Ik ben voorstander van poortjes maar vind wel dat NS alles veels te duur heeft gemaakt en daardoor gedeeltelijk de problemen over zichzelf hebben afgeroepen..
Het alles gratis maken is onbetaalbaar. Zo zou ik dan graag de zorg gratis willen zien. Bovendien maak je er het OV niet veiliger van. Sterker nog: ik denk dat het geweld zal toenemen. Mogelijk minder tegen personeel maar dan zal het klootjesvolk zich wel gaan uitleven op de reiziger dat trouwens nu ook al toeneemt. Zwervers en ander tuig kunnen dan immers ook gebruik maken van de trein. Niet als vervoersmiddel maar als onderdak.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 22:09 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik begin genoeg te krijgen van geweld jegens NS personeel en dus tracht ik te komen met een geheel ander alternatief dan het streng optreden, of het op slot zetten van stations, en het voorzien van een wapenarsenaal aan NS medewerkers. Bovendien hoe kun je genoeg krijgen van iets dat nog niet eens bestaat.
Je kan gewoon een broodje worst bij de hema kopen voor 2 euroquote:Op maandag 4 mei 2015 02:39 schreef Geerd het volgende:
Snap sws niet dat je een broodje op het station wil kopen die 3x over de kop gaat
Of die andere zo een bakkie macaroni met een scheutje ketchup a 5,50![]()
Maar wel probleemloos opentrappen. Wat ook dagelijks gebeurt.quote:Op zondag 3 mei 2015 22:36 schreef klaasweetalles het volgende:
[ afbeelding ]
DIE Poortjes van de Ret daar kan je niet overheen springen....
Zijn al die winkels niet van de NS zelf ?quote:Op maandag 4 mei 2015 00:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat sowieso!
Ik kijk al uit naar de civiele rechtszaken die winkelfilialen aanspannen tegen de NS.
Die zaak kan ik iedereen afraden, wat een achterlijke mensen werken daar.quote:Op maandag 4 mei 2015 06:08 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
bij die zaak waar doner verkopen zijn de prijzen ook belachelijk laag voor wat je er voor krijgt...
Is inderdaad achterlijk. Ik heb een altijd vrij kaart (trein, tram, metro, bus) en moet alsnog overal in- en uitchecken. Terwijl die ellende is afgekocht en een controleur altijd kan zien dat ik gratis mag reizen.quote:Op maandag 4 mei 2015 00:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Nog een voorbeeld van hoe je agressie opwekt bij de klanten.
Iemand wordt aangesproken op het niet inchecken en krijgt te horen dat hij een boete kan krijgen terwijl hij een jaarkaart heeft. Een boete omdat je de RET niet helpt met haar boekhouding, hoe achterlijk kan je het maken?
Dat moeten in en uit checken is sowieso een data-verzamelingskwestie. Waarom moet zo iemand of een student in en uit checken?quote:Op maandag 4 mei 2015 13:26 schreef Skv het volgende:
[..]
Is inderdaad achterlijk. Ik heb een altijd vrij kaart (trein, tram, metro, bus) en moet alsnog overal in- en uitchecken. Terwijl die ellende is afgekocht en een controleur altijd kan zien dat ik gratis mag reizen.
Al die winkels zijn eigendom van NS hoorquote:Op maandag 4 mei 2015 14:09 schreef Boze_Appel het volgende:
Een overheidsbedrijf die klanten van private bedrijven afsluit. Goed werk.
Mochten ze willen.quote:Op maandag 4 mei 2015 14:11 schreef Vaatwastablet het volgende:
[..]
Al die winkels zijn eigendom van NS hoor
Uhm, zijn allemaal franchises van NS Stations hoor. Niet echt privaat dus. Met je "mochten ze willen".quote:
Er zitten allemaal private dingen in, ze huren gewoon lokatie of is opeens de Burger King van de NS? Of de bloemenwinkel die pas in het nieuws was. Niemand kan er meer komen die alleen een bloemetje wil kopen. Is gewoon een klein bedrijf dat de NS (overheid) de nek om draait.quote:Op maandag 4 mei 2015 14:13 schreef Vaatwastablet het volgende:
[..]
Uhm, zijn allemaal franchises van NS Stations hoor. Niet echt privaat dus. Met je "mochten ze willen".
http://retail.nsstations.nl
lol
quote:Op maandag 4 mei 2015 14:15 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Er zitten allemaal private dingen in, ze huren gewoon lokatie of is opeens de Burger King van de NS?
Ik zit niet te trollen. Het zijn gewoon private bedrijven binnen het eigendom van de overheid (NS). Die huren ruimte en de toegang daartoe gaat overal afgesloten worden, nu eerst in Rotterdam.quote:Op maandag 4 mei 2015 14:16 schreef Vaatwastablet het volgende:
[..]Zit je nou te trollen of ben je echt niet bekend met het fenomeen "franchising"?
NS Stations hebben franchiselicenties om Burger King's, HEMA's, AH's en Starbucks' te openen in hun stations. De kleinere winkels kunnen best wel zelfstandig zijn, maar al die grote namen zijn gewoon onder een franchiselicentie en valt het eigendom onder NS Stations. En dat laatste is niet echt privaat imo aangezien NS Stations weer 100% van de staat is via de NS.quote:Op maandag 4 mei 2015 14:18 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik zit niet te trollen. Het zijn gewoon private bedrijven binnen het eigendom van de overheid (NS). Die huren ruimte en de toegang daartoe gaat overal afgesloten worden, nu eerst in Rotterdam.
Er zijn veel meer winkels in NS-stations dan dat handje vol standaard meuk. En buiten dat is het geen franchise, maar huren ze gewoon. Dat zal vast landelijk geregeld zijn, maar ze zijn zelf geen franchisers. Een HEMA of BK geeft echt hun franchisedeal niet weg.quote:Op maandag 4 mei 2015 14:19 schreef Vaatwastablet het volgende:
[..]
NS Stations hebben alleen maar een franchiselicentie om Burger King's, HEMA's, AH's en Starbucks' te openen in hun stations. De kleinere winkels kunnen best wel zelfstandig zijn, maar al die grote namen zijn gewoon onder een franchiselicentie en valt het eigendom onder NS Stations. En dat laatste is niet echt privaat imo aangezien NS Stations weer 100% van de staat is via de NS.
Als je op rotje wat wil eten ga je naar Konakquote:Op maandag 4 mei 2015 06:08 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Je kan gewoon een broodje worst bij de hema kopen voor 2 euro
bij die zaak waar doner verkopen zijn de prijzen ook belachelijk laag voor wat je er voor krijgt...
Ga maar in het centrum van rotterdam iets kopen., veel duurder en je wee tniet of het vers is. Die eetzaken op station doen het gewoon goed kwa drukte, dan weet je dat ze iedere keer nieuwe verse dingen hebben
Ik haal liever een snelle snack op het station dan elders ....
Gast, het staat letterlijk op hun website. Denk jij het beter te weten dan de NS zelf?quote:Op maandag 4 mei 2015 14:22 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Er zijn veel meer winkels in NS-stations dan dat handje vol standaard meuk. En buiten dat is het geen franchise, maar huren ze gewoon. Dat zal vast landelijk geregeld zijn, maar ze zijn zelf geen franchisers. Een HEMA of BK geeft echt hun franchisedeal niet weg.
Je kan kappen hoor met je doorzichtige getrollquote:De eigen formules zijn: De Broodzaak, Julia's, Kiosk, Railcatering en Smullers. Daarnaast voeren wij verschillende franchise formules, waaronder AH to go, Burger King®, HEMA, La Place Express, Rituals, Starbucks en Ola Happiness. Deze formules vertegenwoordigen meer dan 330 verkooppunten, 250.000 transacties per dag en ruim 5.000 medewerkers. Van de 1,2 miljoen reizigers per dag, koopt 82 procent wel eens iets bij deze formules.
Volgens mij snap je zelf niet zo goed wat een franchise is.quote:Op maandag 4 mei 2015 14:24 schreef Vaatwastablet het volgende:
[..]
Gast, het staat letterlijk op hun website. Denk jij het beter te weten dan de NS zelf?Knap hoor.
http://retail.nsstations.nl/formules
[..]
Je kan kappen hoor met je doorzichtige getroll
http://retail.nsstations.nl/formules/burger-king/homequote:Op maandag 4 mei 2015 14:27 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Volgens mij snap je zelf niet zo goed wat een franchise is.
Ze hebben afspraken met die ketens om hun franchise daar neer te zetten, ze betalen gewoon huur, wellicht met korting om zo bij een x aantal stations hun ding neer te zetten. NS is geen franchiser van HEMA of de BK.
quote:De BURGER KING® vestigingen op de NS-stations worden geëxploiteerd door NS Stations
Zwartrijden ban je uit met hele hoge boetes. De mentaliteit die momenteel speelt: "ik rij altijd zwart en die keer dat ik gepakt wordt ben ik nog steeds goedkoper uit".quote:Op maandag 4 mei 2015 14:38 schreef TorroFernandes het volgende:
Die poortjes op Rotterdam centraal zijn misschien een halve meter hoog. Bij hordelopen op de basisschool kwam ik daar al met gemak overheen. Andere poortjes ben je zo doorheen, als je je schouder ertegenaan zet. De enige mensen die je benadeelt zijn de mensen die niks verkeerd doen (net als met die hele chipkaart). Donder gewoon eens op met deze zogenaamde oplossingen voor zwartrijden, laat de conducteurs lekker controleren in de trein en accepteer gewoon dat je zwartrijden nooit helemaal uitbant.
Dank, maar dat is dan echt een vage constructie. Even los van alle andere bedrijven.quote:Op maandag 4 mei 2015 14:43 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
http://retail.nsstations.nl/formules/burger-king/home
[..]
quote:Op maandag 4 mei 2015 14:45 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dank, maar dat is dan echt een vage constructie. Even los van alle andere bedrijven.
http://retail.nsstations.nl/formules/hema/homequote:De HEMA vestigingen op de NS-stations worden geëxploiteerd door NS Stations
http://retail.nsstations.nl/formules/de-brooodzaak/homequote:De De Broodzaak vestigingen op de NS-stations worden geëxploiteerd door NS Stations
http://retail.nsstations.nl/formules/la-place-express/homequote:De La Place Express vestigingen op de NS-stations worden geëxploiteerd door NS Stations
http://retail.nsstations.nl/formules/smullers/homequote:De Smullers vestigingen op de NS-stations worden geëxploiteerd door NS Stations
Is al jaren zo. Bij de splitsing van NS in 1994 is al vastgelegd dat (toenmalig) NS Vastgoed altijd het eerste recht van bieden had op iedere winkelruimte in de stations. Omdat er voor NS heel veel geld in zit én het voor bekende ketens belangrijk is om zich op dergelijke A-locaties te laten zien, exploiteert NS Vastgoed, later Servex, nog later NS Stations een aantal franchisecontracten.quote:Op maandag 4 mei 2015 14:45 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dank, maar dat is dan echt een vage constructie. Even los van alle andere bedrijven.
Behalve dan de winkels die nu af worden gesloten. Een AH to go zal er niet slechter van worden, maar kleine winkels die iets los hebben van de NS krijgen nu of later een strop,quote:Op maandag 4 mei 2015 14:53 schreef Janneke141 het volgende:
Financieel zit het allemaal vrij raar in elkaar, maar zowel NS als de keten worden er niet slechter van. Zonder NS was de formule AH To Go al jaren geleden ter ziele gegaan, om eens iets te noemen.
Ja dat klopt, maar daar mag je (gokje) Maij-Weggen voor bedanken. Die was minister van V&W ten tijde van de ontmanteling van NS. Voor die tijd was het trouwens weinig anders volgens mij, maar was al dat stationsvreten een veel minder belangrijke bron van inkomsten. De Kiosken en de railcatering waren toen gewoon onderdeel van het NS-concern.quote:Op maandag 4 mei 2015 14:55 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Behalve dan de winkels die nu af worden gesloten. Een AH to go zal er niet slechter van worden, maar kleine winkels die iets los hebben van de NS krijgen nu of later een strop,
Deels, maar er is ook een deel dat zwartrijdt omdat ze menen toch niet gepakt te worden (met goed opletten is het vaak best te doen om een conducteur te slim af te zijn). Probleem met extreem hoge boetes is dat de agressie ook toe zal nemen (naast de vraag of het te verantwoorden is, gezien de ernst van de overtreding).quote:Op maandag 4 mei 2015 14:43 schreef videonatic het volgende:
[..]
Zwartrijden ban je uit met hele hoge boetes. De mentaliteit die momenteel speelt: "ik rij altijd zwart en die keer dat ik gepakt wordt ben ik nog steeds goedkoper uit".
Als je de boetes heel hoog maakt wordt het een te groot risico in het achterhoofd van de zwartrijder en gebeurt het niet meer. Daarnaast kunnen alle poortjes dan weg want je haalt het niet in je hoofd om zwart te gaan rijden.
Helaas wordt de eerlijke klant zoals je zelf al zegt het meest benadeeld.
( ik ben nog steeds het meest voor gratis landelijk OV en dan betalen via belasting, maar dat gaat door de privatisering en de CEO's van NS en Pro Rail nooit gebeuren )
Niet dus. Gaat alleen de agressie van omhoog.quote:Op maandag 4 mei 2015 14:43 schreef videonatic het volgende:
Zwartrijden ban je uit met hele hoge boetes. De mentaliteit die momenteel speelt: "ik rij altijd zwart en die keer dat ik gepakt wordt ben ik nog steeds goedkoper uit".
Als je de boetes heel hoog maakt wordt het een te groot risico in het achterhoofd van de zwartrijder en gebeurt het niet meer. Daarnaast kunnen alle poortjes dan weg want je haalt het niet in je hoofd om zwart te gaan rijden.
Denk je dat, of heb je er ook cijfers voor? Volgens mij is het percentage niet-reizigers bij die winkels helemaal niet zo groot. Ik vraag me af of de omzet echt merkbaar achteruit zal gaan, laat staan of dit een strop op zal leveren.quote:Op maandag 4 mei 2015 14:55 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Behalve dan de winkels die nu af worden gesloten. Een AH to go zal er niet slechter van worden, maar kleine winkels die iets los hebben van de NS krijgen nu of later een strop,
Dat verschilt per winkel en per locatie. Maar ik denk dat de bloemisten op stations (en dat zijn allemaal zelfstandig ondernemers, of in ieder geval los van NS) op zondag echt niet blij worden van dichte poortjes.quote:Op maandag 4 mei 2015 15:10 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Denk je dat, of heb je er ook cijfers voor? Volgens mij is het percentage niet-reizigers bij die winkels helemaal niet zo groot. Ik vraag me af of de omzet echt merkbaar achteruit zal gaan, laat staan of dit een strop op zal leveren.
Maar van die mensen krijg je ook geen agressie die werken gewoon mee klaarquote:Op maandag 4 mei 2015 14:43 schreef videonatic het volgende:
[..]
Zwartrijden ban je uit met hele hoge boetes. De mentaliteit die momenteel speelt: "ik rij altijd zwart en die keer dat ik gepakt wordt ben ik nog steeds goedkoper uit".
Als je de boetes heel hoog maakt wordt het een te groot risico in het achterhoofd van de zwartrijder en gebeurt het niet meer. Daarnaast kunnen alle poortjes dan weg want je haalt het niet in je hoofd om zwart te gaan rijden.
Helaas wordt de eerlijke klant zoals je zelf al zegt het meest benadeeld.
( ik ben nog steeds het meest voor gratis landelijk OV en dan betalen via belasting, maar dat gaat door de privatisering en de CEO's van NS en Pro Rail nooit gebeuren )
Ik denk dat ik het niet nog een keer hoef uit te leggen?quote:Op maandag 4 mei 2015 14:27 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Volgens mij snap je zelf niet zo goed wat een franchise is.
Ze hebben afspraken met die ketens om hun franchise daar neer te zetten, ze betalen gewoon huur, wellicht met korting om zo bij een x aantal stations hun ding neer te zetten. NS is geen franchiser van HEMA of de BK.
Dat klopt.quote:Op maandag 4 mei 2015 15:16 schreef Geerd het volgende:
[..]
Maar van die mensen krijg je ook geen agressie die werken gewoon mee klaar
Daarom ben ik ook zo benieuwd naar cijfers, want het blijft gevoel. Maar ja, die zullen alleen bekend zijn bij NS en de ondernemers. Ik ben overigens wel dit artikel tegengekomen: http://www.metronieuws.nl(...)-sluiten-ov-poortjesquote:Op maandag 4 mei 2015 15:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat verschilt per winkel en per locatie. Maar ik denk dat de bloemisten op stations (en dat zijn allemaal zelfstandig ondernemers, of in ieder geval los van NS) op zondag echt niet blij worden van dichte poortjes.
Maar wel een minder lastige, want met een ov-kaart met genoeg saldo kun je gewoon naar binnen. Dat 'passageproduct' is inderdaad vrij kansloos.quote:En voor wat betreft al het eten: genoeg busreizigers op stations, voor hen is dit even goed een blokkade.
Busreizigers hebben wel een OV-kaart, maar niet noodzakelijk 20 euro saldo.quote:Op maandag 4 mei 2015 15:21 schreef De_Hertog het volgende:
Maar wel een minder lastige, want met een ov-kaart met genoeg saldo kun je gewoon naar binnen. Dat 'passageproduct' is inderdaad vrij kansloos.
Een krantje en een croissantje was haar bekende uitspraak. Zelfs de IC+ met een speelhoek hebben ooit op de sporen gereden. Maar je stukjes die je nu schrijft kloppen wel.quote:Op maandag 4 mei 2015 14:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja dat klopt, maar daar mag je (gokje) Maij-Weggen voor bedanken. Die was minister van V&W ten tijde van de ontmanteling van NS. Voor die tijd was het trouwens weinig anders volgens mij, maar was al dat stationsvreten een veel minder belangrijke bron van inkomsten. De Kiosken en de railcatering waren toen gewoon onderdeel van het NS-concern.
Dan zet je een "passageproduct" op je kaart. Kost je hoogstens een paar tellen van jouw tijd.quote:Op maandag 4 mei 2015 16:48 schreef Dr.Mikey het volgende:
wekt dat niet gewoon meer agressie ?
Als je straks je neukertje nog even wil afzetten op de trein maar niet genoeg geld hebt om geld op je kaart te zetten zodat je het station in mag en toch je vriendin wil afzetten dan moet je toch op de een of andere manier door die poortjes zien te komen.
Het valt me op, bij alles omtrent die ov-chipkaart, dat wij steeds meer moeten doen, de medewerkers van de bedrijven steeds minder (waardoor ze er makkelijker een aantal kunnen lozen), terwijl de prijzen exponentieel stijgen (terwijl het werd ingevoerd met de valse belofte van goedkopere prijzen voor korte afstanden).quote:Op maandag 4 mei 2015 16:54 schreef Vaatwastablet het volgende:
[..]
Dan zet je een "passageproduct" op je kaart. Kost je hoogstens een paar tellen van jouw tijd.
Ik ben dat volledig met je eens! Daarom opende ik deze draad gisteren nog.quote:Op maandag 4 mei 2015 02:25 schreef Cherna het volgende:
[..]
Je moet je eens afvragen wie nu eigenlijk het klootjesvolk is. Maar wees gerust, grappig zal het straks niet worden als het zover komt dat we er een politiestaat van gaan maken. Ik geef het nog een generatie. Dan mag je het klootjesvolk bedanken dat je beperkt word in doen en laten.
De reizigers mogen ook in de spiegel kijken, als zij het niet hadden geslikt en dit met hun portemonnee hadden laten merken dan zou dat onding heel erg snel weer zijn verdwenen. We kunnen hier alsnog voor zorgen!quote:Op maandag 4 mei 2015 17:01 schreef TorroFernandes het volgende:
[..]
Het valt me op, bij alles omtrent die ov-chipkaart, dat wij steeds meer moeten doen, de medewerkers van de bedrijven steeds minder (waardoor ze er makkelijker een aantal kunnen lozen), terwijl de prijzen exponentieel stijgen (terwijl het werd ingevoerd met de valse belofte van goedkopere prijzen voor korte afstanden).
Jij begrijpt toch dat jij als klant van de NS die poortjes betaalt?quote:Op maandag 4 mei 2015 03:03 schreef breaky het volgende:
Ik ben voorstander van poortjes maar vind wel dat NS alles veels te duur heeft gemaakt en daardoor gedeeltelijk de problemen over zichzelf hebben afgeroepen..
In geval van nood of bij drukte zoals Koningsdag zijn poortjes bij de roltrappen uitermate dom geplaatst. Waar de poortjes nu staan is de beste plek.quote:Op maandag 4 mei 2015 18:46 schreef klaasweetalles het volgende:
Die winkels op het station gaan echt niet failliet. Ze halen gewoon een goed omzet per dag als er minimaal 110000 mensen per dag langs lopen.
Rotterdam Centraal is gewoon de beste lokatie van Nederland voor een winkel. Dus als ik erniet meer kan shoppen zullen ze er echt niet wakker van liggen die klootzakken van de NS
Ik vind gewoon dat de NS mij niet mag beletten om op dat station smorgens als ik naar mijn werk ga iets te kopen voor de honger en de dorst.
vuile tyfesklootzakken zijn het
Ze kunnen gewoon poortjes plaatsen voor die roltrappen en gewoon die winkelstraat openhouden voor iedereen.
Is dat station alleen gemaakt met geld van de NS of ook met belastinggeld van de gemeente enzovoorts. Dan vind ik het helemaal belachelijk. Dan heeft iedere burger er gewoon aan meebetaald.
Poortjes onderaan een roltrap zijn natuurlijk sowieso het domste idee wat je je kan voorstellen, al is het zondagochtend. Tante Bep komt aan uit Nieuwerkerk, stapt de trein uit, en bedenkt pas onderaan de roltrap dat het handig is om haar OV kaart eens uit de beurs te halen. En de reizigers achter tante Bep doen ondertussen een potje domino.quote:Op maandag 4 mei 2015 18:55 schreef Vaatwastablet het volgende:
[..]
In geval van nood of bij drukte zoals Koningsdag zijn poortjes bij de roltrappen uitermate dom geplaatst. Waar de poortjes nu staan is de beste plek.
Tsja, je moet toch komen waar je zijn moet. Niet iedereen heeft een alternatief.quote:Op maandag 4 mei 2015 17:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De reizigers mogen ook in de spiegel kijken, als zij het niet hadden geslikt en dit met hun portemonnee hadden laten merken dan zou dat onding heel erg snel weer zijn verdwenen. We kunnen hier alsnog voor zorgen!
Regel dat alternatief. Het zal niet voor iedereen lukken maar als iedereen die dat wel kan het ook doet dan zal de NS snel afdruipen met haar corruptie. Simpel voorbeeld, als het 20 km. verder is ga dan desnoods fietsen.quote:Op maandag 4 mei 2015 19:01 schreef TorroFernandes het volgende:
[..]
Tsja, je moet toch komen waar je zijn moet. Niet iedereen heeft een alternatief.
Ik zit te denken aan een scooter. Dat zou m'n openbaar vervoer-gebruik met 90% verminderen.quote:Op maandag 4 mei 2015 19:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Regel dat alternatief. Het zal niet voor iedereen lukken maar als iedereen die dat wel kan het ook doet dan zal de NS snel afdruipen met haar corruptie. Simpel voorbeeld, als het 20 km. verder is ga dan desnoods fietsen.
Alsjeblieft wel een elektrische of op zijn minst een viertakt die niet op diesel rijdt.quote:Op maandag 4 mei 2015 19:12 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ik zit te denken aan een scooter. Dat zou m'n openbaar vervoer-gebruik met 90% verminderen.
Het zuinigste van zuinig. Honda NSC50R bijvoorbeeld. 1 op 55.quote:Op maandag 4 mei 2015 19:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Alsjeblieft wel een elektrische of op zijn minst een viertakt die niet op diesel rijdt.
Ik ben meer geïnteresseerd in de uitstoot van fijnstof per gereden km.quote:Op maandag 4 mei 2015 19:22 schreef niels0 het volgende:
[..]
Het zuinigste van zuinig. Honda NSC50R bijvoorbeeld. 1 op 55.
Ik zal 'm voor grotere afstanden gebruiken, bijvoorbeeld de kustroute Oostende via Zeeland naar R'dam. Tot 20km doe ik alles op de skates.quote:Op maandag 4 mei 2015 19:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik ben meer geïnteresseerd in de uitstoot van fijnstof per gereden km.
De lucht is al vuil genoeg!
Als het om korte afstanden gaat, laten we zeggen t/m 10-20 km. voor dagelijkse verplaatsingen en t/m 50-100 voor incidentele verplaatsingen, dan kan je ook prima de fiets is gebruiken. Niet alleen voorkom je veel luchtvervuiling (en stank) en geldverspilling, ook is het veel gezonder.
Cool.quote:Op maandag 4 mei 2015 19:28 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ik zal 'm voor grotere afstanden gebruiken, bijvoorbeeld de kustroute Oostende via Zeeland naar R'dam. Tot 20km doe ik alles op de skates.
Precies mijn punt, als al die mensen dit soort alternatieven direct hadden gezocht en de NS 50% van haar omzet zou hebben verloren dan had ze direct weer dat achterlijke systeem afgeschaft. De klant stemt met zijn portemonnee, blijkbaar vinden de meeste klanten die chipkaart niet een dermate groot obstakel dat ze de NS zat zijn, helaas. We kunnen alsnog de NS dwingen om dit aan te passen door alsnog de trein te mijden. De klanten hebben de macht, niet de NS. Als de klant zich daar maar wat meer bewust van zou zijn...quote:Waar het om gaat is dat ik de NS dusdanig zat ben en ze ook te duur vind dat een scooter voor mij een serieuze optie is.
jezus hee hahahahaquote:Ruim 100 mensen springen over NS-poortjes Rotterdam
Aan reizigers die over de gesloten NS-poortjes bij Rotterdam CS zijn gesprongen, zijn afgelopen weekeinde meer dan honderd boetes uitgedeeld. Dat meldt de NS.
4 mei 2015, 11:37 Bron: ANP 40
De boete bedraagt in elk geval 90 euro, maar kan hoger uitvallen wanneer bewakingspersoneel onheus wordt bejegend. Bovendien moet 35 euro extra worden betaald wegens het ontbreken van een geldig vervoersbewijs.
Vooral in de eerste avond en nacht van de sluiting, van vrijdag op zaterdag, werd relatief vaak over de poortjes heen gesprongen door jongeren na het uitgaan, erkent een woordvoerder van NS. De twee nachten daarna werd het minder. Desondanks zal de NS de komende tijd extra handhavers inzetten, vooral op tijdstippen dat veel uitgaanspubliek op pad is.
De NS meent dat Rotterdammers snel genoeg zullen wennen aan de toegangspoortjes. Een woordvoerder wijst op de poortjes die bij de metro in de Maasstad al geruime tijd gebruikt worden. 'Daar is het aantal zwartrijders met 90 procent afgenomen.'
Rotterdam CS is het eerste grote station dat sinds vrijdag 1 mei alleen nog betreden of verlaten kan worden met een geldig vervoersbewijs. Eerder werd de volledige afsluiting al op 26 kleinere stations ingevoerd.
Betekent dus dat ze er continue BOA's naast moeten gaan zetten. En niet eentje, want die gaat het niet redden.quote:Op maandag 4 mei 2015 20:56 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
jezus hee hahahaha
Echt he wat een mongolen bij de ns, plaatsen zelf van die poortjes waar een kleuter van 5 al bijna over heen kan springen en gaat vervolgens massaal boetes uitdelen.![]()
Echt ik denk dat het een sport gaat worden om over die poortjes op CS rotterdam te springen en niet gepakt te worden
De metrostations in Adam hebben allemaal poortjes (akkoord, vanaf Amstelveen zijn ze weg) en die werken totaal niet. Mocht je eea met eigen ogen willen zien stel ik voor dat je een tijdje bij station Vlugtlaan, Bullewijk, Lelylaan of Spaklerweg gaat staan en telt hoe vaak men gezellig zonder betalen door een poortje heengaat en op welke wijze.quote:Op maandag 4 mei 2015 21:05 schreef Kowloon het volgende:
Wat een merkwaardige ophef. Cijfers uit de metro hebben volgens mij al laten zien dat het prima werkt tegen zwartrijders, en dat terwijl de sneltramstations niet eens met poortjes uitgerust zijn.
Ik sprak over de Rotterdamse situatie. Amsterdam kom ik nooit.quote:Op maandag 4 mei 2015 21:14 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Eehm, nee. De sneltramstations in Adam hebben allemaal poortjes en die werken totaal niet. Mocht je eea met eigen ogen willen zien stel ik voor dat je een tijdje bij station Vlugtlaan, Bullewijk, Lelylaan of Spaklerweg gaat staan en telt hoe vaak men gezellig zonder betalen door een poortje heengaat en op welke wijze.
Vervolgens mag je tellen hoe vaak de poortjes door dit gedrag stuk gaan, waardoor wel betalende reizigers er slechts met grote moeite doorheen komen.
De uitkomst daarvan is waarom men zich zo ergert. Men heeft al lang gezien en ervaren dat het niet werkt.
Welke cijfers dan? Er wordt haast nooit gecontroleerd in de metro. Hoe weten ze dat er minder mensen zwartrijden? In Rotterdam beuken ze ook vaak zat door die poortjes heen, of lopen er met zijn tweeën door.quote:Op maandag 4 mei 2015 21:15 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik sprak over de Rotterdamse situatie. Amsterdam kom ik nooit.
Op je belgische ticket staat een Aztec code, dat ziet er zo uit:quote:Op maandag 4 mei 2015 21:22 schreef MisterEuro het volgende:
Een klein vraagje, als Belgische toerist kom ik aan op Rotterdam Centraal, moet ik dan door die poortjes, en hoe moet dat dan, ik heb als toerist zijnde geen ov chipkaart? En voor vertrek Idem? Kan ik een gewoon vervoerbewijs kopen aan een loket of werkt het anders?
Asocialen zijn het probleem inderdaad en die hebben vaak ook gewoon een geldig vervoerbewijs.quote:Op maandag 4 mei 2015 21:31 schreef Geerd het volgende:
Zwartrijden is het probleem niet, 99% van de reizigers wil dat niet eens.
0,5% waagt het erop maar heeft gewoon ballen gepakt kut volgende keer beter.
Die andere 0,5 dat is het daar helpen geen poortjes tegen ook geen hogere boetes.
Die willen niks kunnen niks tref je die ben je gewoon de lul ook al ben je 2 meter en 160kg die iemand gaat helemaal los op je.
Daar helpt ook geen vrij ov tegen,
Maar daar heeft ook niemand last van,quote:Op maandag 4 mei 2015 21:41 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Asocialen zijn het probleem inderdaad en die hebben vaak ook gewoon een geldig vervoerbewijs.
Zwartrijders zijn het probleem nietquote:Op maandag 4 mei 2015 21:42 schreef klaasweetalles het volgende:
Geen zwartrijders zou echt slecht zijn voor de werkgelegenheid in Nederland.
Waarom doet die conducteur nou zo aggressief tegen een zwartijder???????
DANKZIJ DIE ZWARTRIJDERS HEEFT DIE MAFKEES EEN BAAN, EN MAAR SCHELDEN EN MAAR SCHELDEN...maar aan het eind van de maand heeft die mooi zijn salaris dankzij al die zwartrijders
Heel het openbaar vervoer zit vol met misstanden johquote:
Hoeft ook niet, al die lui die der over heen springen, zorgen ook niet voor agressie.quote:Op maandag 4 mei 2015 21:52 schreef De_Kaas het volgende:
Ik zag vanmiddag een mannetje of 15 rond die poortjes patrouilleren. Dat zal best helpen, maar dat kan je niet het hele jaar volhouden...
Ze zouden wel voor een hoop lol kunnen zorgen als iemand ff een paar van die poortjes goed insmeert met groene zeep.quote:Op maandag 4 mei 2015 21:55 schreef Geerd het volgende:
[..]
Hoeft ook niet, al die lui die der over heen springen, zorgen ook niet voor agressie.
Als mensen er overheen springen kun je smeren wat je wiltquote:Op maandag 4 mei 2015 21:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ze zouden wel voor een hoop lol kunnen zorgen als iemand ff een paar van die poortjes goed insmeert met groene zeep.
Maar goed... diegene moet wel geduld hebben, want het is niet zo dat er de hele tijd mensen overheen springen.
WEET je hoeveel geld dat kost als 15 man bij poortjes gaan staan heel de dag? En dat tot de zomervakantie las ik ergens....quote:Op maandag 4 mei 2015 21:52 schreef De_Kaas het volgende:
Ik zag vanmiddag een mannetje of 15 rond die poortjes patrouilleren. Dat zal best helpen, maar dat kan je niet het hele jaar volhouden...
Zuchtquote:Op maandag 4 mei 2015 22:00 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
WEET je hoeveel geld dat kost als 15 man bij poortjes gaan staan heel de dag? En dat tot de zomervakantie las ik ergens....
Echt bij de NS zijn ze echt gestoord. 15 man of meer man bij die poortjes zetten en er gebeurt toch geen fuk, terwijl er dan in andere delen van de stad dan zwart gereden kan worden omdat al die conducteurs massaal bij CS bij een paar poortjes gaan staan![]()
Hoe debiel zijn die gasten van de NS joh....
Ze zetten hun voet op de scanner om daar op af te zetten. Althans, dat zag je 1 ventje doen.quote:Op maandag 4 mei 2015 21:59 schreef Geerd het volgende:
[..]
Als mensen er overheen springen kun je smeren wat je wilt
Ook al zetten ze een lul op die scanner, wanneer je in de trein zit werk je gewoon mee.quote:Op maandag 4 mei 2015 22:02 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ze zetten hun voet op de scanner om daar op af te zetten. Althans, dat zag je 1 ventje doen.
Bedankt Niels0, die poortjes staan dus niet bij de ingang van Rotterdam Centraal, maar voorbij de lokettenzaal, neem ik aan?quote:Op maandag 4 mei 2015 21:36 schreef niels0 het volgende:
[..]
Op je belgische ticket staat een Aztec code, dat ziet er zo uit:
[ afbeelding ]
Daarmee kun je de tourniquet passeren.
Je kunt natuurlijk een retourticket nemen. Anders koop je bij NS-internationaal opnieuw een enkeltje en dat werkt hetzelfde.
Je hebt dus niets te maken met de OV-chipkaart wanneer je van/naar België reist.
E-tickets werken eveneens met een Aztec code.
Jupquote:Op maandag 4 mei 2015 22:09 schreef MisterEuro het volgende:
[..]
Bedankt Niels0, die poortjes staan dus niet bij de ingang van Rotterdam Centraal, maar voorbij de lokettenzaal, neem ik aan?
Mooi station geworden, kom je der wel eens/quote:Op maandag 4 mei 2015 22:11 schreef MisterEuro het volgende:
[..]
OK, bedankt voor de inlichtingen.
Groetjes.
Het enige wat helpt is keiharde straffen.quote:Op maandag 4 mei 2015 21:31 schreef Geerd het volgende:
Zwartrijden is het probleem niet, 99% van de reizigers wil dat niet eens.
0,5% waagt het erop maar heeft gewoon ballen gepakt kut volgende keer beter.
Die andere 0,5 dat is het daar helpen geen poortjes tegen ook geen hogere boetes.
Die willen niks kunnen niks tref je die ben je gewoon de lul ook al ben je 2 meter en 160kg die iemand gaat helemaal los op je.
Daar helpt ook geen vrij ov tegen,
Ik heb zelf nog nooit in Rotterdam Centraal afgestapt, wel gepasseert op weg naar Amsterdam.quote:Op maandag 4 mei 2015 22:12 schreef Geerd het volgende:
[..]
Mooi station geworden, kom je der wel eens/
Nope heeft geen zin, zijn vaak mensen die al zorgbehoevend zijn, maar waar bezuinigd Ned op?quote:Op maandag 4 mei 2015 22:15 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Het enige wat helpt is keiharde straffen.
Moet je doen en dan ff bij Konak broodje halenquote:Op maandag 4 mei 2015 22:15 schreef MisterEuro het volgende:
[..]
Ik heb zelf nog nooit in Rotterdam Centraal afgestapt, wel gepasseert op weg naar Amsterdam.
Maar deed die moeilijk dan?quote:Op maandag 4 mei 2015 22:15 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Het enige wat helpt is keiharde straffen.
Trouwens weer typisch, loop de coupé in... zie persoon zitten die als tuig kan doorgaan (hoodie op in de trein, in de stoel weggezakt, chago kop) gedachte: "zwartrijder"
En jahoor, wanneer de conducteur langs kwam is het weer zo ver.
Snap daarom niet waarom de conducteurs iedereen gaan lopen controleren, je weet precies wie er tuig zijn en bewust geen kaartje hebben.
Neuh, dat heb ik nog nooit zien gebeuren.quote:
Pff je hebt er idd jagers tussen zitten,quote:Op maandag 4 mei 2015 22:27 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Neuh, dat heb ik nog nooit zien gebeuren.
quote:Op maandag 4 mei 2015 22:07 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ook al zetten ze een lul op die scanner, wanneer je in de trein zit werk je gewoon mee.
Geen kaartje?
Nou help ik je toch even alleen wat duurder maar dat weet je dus niet zeuren
Krijg je een handgeschreven kaartje,
Stel dat iemand een ticket koopt, dat uploadt en ik het vervolgens uitprint, zou dat dan werken?quote:Op maandag 4 mei 2015 21:36 schreef niels0 het volgende:
[..]
Op je belgische ticket staat een Aztec code, dat ziet er zo uit:
[ afbeelding ]
Daarmee kun je de tourniquet passeren.
Je kunt natuurlijk een retourticket nemen. Anders koop je bij NS-internationaal opnieuw een enkeltje en dat werkt hetzelfde.
Je hebt dus niets te maken met de OV-chipkaart wanneer je van/naar België reist.
E-tickets werken eveneens met een Aztec code.
Ik al een paar keer.quote:Op maandag 4 mei 2015 22:27 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Neuh, dat heb ik nog nooit zien gebeuren.
Goed gehandeld eigen veiligheid eerstquote:Op maandag 4 mei 2015 22:36 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ik al een paar keer.
Ik was bijvoorbeeld het dochtertje van een vriendin naar haar oma aan het brengen in Amsterdam en toen werd er een conducteur neergestoken bij de deuren vlak onder m'n ogen. Ik kon niets doen, moest bij dat kind blijven en zonodig beschermen. Kindje ook alles gezien natuurlijk. Op station Weesp was dat.
eigen volk eerstquote:
JIj snapt het helemaal!quote:Op maandag 4 mei 2015 22:46 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
eigen volk eerst
domme pvv debiel
domme ns medewerker
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |