Is al jaren zo. Bij de splitsing van NS in 1994 is al vastgelegd dat (toenmalig) NS Vastgoed altijd het eerste recht van bieden had op iedere winkelruimte in de stations. Omdat er voor NS heel veel geld in zit én het voor bekende ketens belangrijk is om zich op dergelijke A-locaties te laten zien, exploiteert NS Vastgoed, later Servex, nog later NS Stations een aantal franchisecontracten.quote:Op maandag 4 mei 2015 14:45 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dank, maar dat is dan echt een vage constructie. Even los van alle andere bedrijven.
Behalve dan de winkels die nu af worden gesloten. Een AH to go zal er niet slechter van worden, maar kleine winkels die iets los hebben van de NS krijgen nu of later een strop,quote:Op maandag 4 mei 2015 14:53 schreef Janneke141 het volgende:
Financieel zit het allemaal vrij raar in elkaar, maar zowel NS als de keten worden er niet slechter van. Zonder NS was de formule AH To Go al jaren geleden ter ziele gegaan, om eens iets te noemen.
Ja dat klopt, maar daar mag je (gokje) Maij-Weggen voor bedanken. Die was minister van V&W ten tijde van de ontmanteling van NS. Voor die tijd was het trouwens weinig anders volgens mij, maar was al dat stationsvreten een veel minder belangrijke bron van inkomsten. De Kiosken en de railcatering waren toen gewoon onderdeel van het NS-concern.quote:Op maandag 4 mei 2015 14:55 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Behalve dan de winkels die nu af worden gesloten. Een AH to go zal er niet slechter van worden, maar kleine winkels die iets los hebben van de NS krijgen nu of later een strop,
Deels, maar er is ook een deel dat zwartrijdt omdat ze menen toch niet gepakt te worden (met goed opletten is het vaak best te doen om een conducteur te slim af te zijn). Probleem met extreem hoge boetes is dat de agressie ook toe zal nemen (naast de vraag of het te verantwoorden is, gezien de ernst van de overtreding).quote:Op maandag 4 mei 2015 14:43 schreef videonatic het volgende:
[..]
Zwartrijden ban je uit met hele hoge boetes. De mentaliteit die momenteel speelt: "ik rij altijd zwart en die keer dat ik gepakt wordt ben ik nog steeds goedkoper uit".
Als je de boetes heel hoog maakt wordt het een te groot risico in het achterhoofd van de zwartrijder en gebeurt het niet meer. Daarnaast kunnen alle poortjes dan weg want je haalt het niet in je hoofd om zwart te gaan rijden.
Helaas wordt de eerlijke klant zoals je zelf al zegt het meest benadeeld.
( ik ben nog steeds het meest voor gratis landelijk OV en dan betalen via belasting, maar dat gaat door de privatisering en de CEO's van NS en Pro Rail nooit gebeuren )
Niet dus. Gaat alleen de agressie van omhoog.quote:Op maandag 4 mei 2015 14:43 schreef videonatic het volgende:
Zwartrijden ban je uit met hele hoge boetes. De mentaliteit die momenteel speelt: "ik rij altijd zwart en die keer dat ik gepakt wordt ben ik nog steeds goedkoper uit".
Als je de boetes heel hoog maakt wordt het een te groot risico in het achterhoofd van de zwartrijder en gebeurt het niet meer. Daarnaast kunnen alle poortjes dan weg want je haalt het niet in je hoofd om zwart te gaan rijden.
Denk je dat, of heb je er ook cijfers voor? Volgens mij is het percentage niet-reizigers bij die winkels helemaal niet zo groot. Ik vraag me af of de omzet echt merkbaar achteruit zal gaan, laat staan of dit een strop op zal leveren.quote:Op maandag 4 mei 2015 14:55 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Behalve dan de winkels die nu af worden gesloten. Een AH to go zal er niet slechter van worden, maar kleine winkels die iets los hebben van de NS krijgen nu of later een strop,
Dat verschilt per winkel en per locatie. Maar ik denk dat de bloemisten op stations (en dat zijn allemaal zelfstandig ondernemers, of in ieder geval los van NS) op zondag echt niet blij worden van dichte poortjes.quote:Op maandag 4 mei 2015 15:10 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Denk je dat, of heb je er ook cijfers voor? Volgens mij is het percentage niet-reizigers bij die winkels helemaal niet zo groot. Ik vraag me af of de omzet echt merkbaar achteruit zal gaan, laat staan of dit een strop op zal leveren.
Maar van die mensen krijg je ook geen agressie die werken gewoon mee klaarquote:Op maandag 4 mei 2015 14:43 schreef videonatic het volgende:
[..]
Helaas wordt de eerlijke klant zoals je zelf al zegt het meest benadeeld.
( ik ben nog steeds het meest voor gratis landelijk OV en dan betalen via belasting, maar dat gaat door de privatisering en de CEO's van NS en Pro Rail nooit gebeuren )
Ik denk dat ik het niet nog een keer hoef uit te leggen?quote:Op maandag 4 mei 2015 14:27 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Volgens mij snap je zelf niet zo goed wat een franchise is.
Ze hebben afspraken met die ketens om hun franchise daar neer te zetten, ze betalen gewoon huur, wellicht met korting om zo bij een x aantal stations hun ding neer te zetten. NS is geen franchiser van HEMA of de BK.
Dat klopt.quote:Op maandag 4 mei 2015 15:16 schreef Geerd het volgende:
[..]
Maar van die mensen krijg je ook geen agressie die werken gewoon mee klaar
Daarom ben ik ook zo benieuwd naar cijfers, want het blijft gevoel. Maar ja, die zullen alleen bekend zijn bij NS en de ondernemers. Ik ben overigens wel dit artikel tegengekomen: http://www.metronieuws.nl(...)-sluiten-ov-poortjesquote:Op maandag 4 mei 2015 15:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat verschilt per winkel en per locatie. Maar ik denk dat de bloemisten op stations (en dat zijn allemaal zelfstandig ondernemers, of in ieder geval los van NS) op zondag echt niet blij worden van dichte poortjes.
Maar wel een minder lastige, want met een ov-kaart met genoeg saldo kun je gewoon naar binnen. Dat 'passageproduct' is inderdaad vrij kansloos.quote:En voor wat betreft al het eten: genoeg busreizigers op stations, voor hen is dit even goed een blokkade.
Busreizigers hebben wel een OV-kaart, maar niet noodzakelijk 20 euro saldo.quote:Op maandag 4 mei 2015 15:21 schreef De_Hertog het volgende:
Maar wel een minder lastige, want met een ov-kaart met genoeg saldo kun je gewoon naar binnen. Dat 'passageproduct' is inderdaad vrij kansloos.
Een krantje en een croissantje was haar bekende uitspraak. Zelfs de IC+ met een speelhoek hebben ooit op de sporen gereden. Maar je stukjes die je nu schrijft kloppen wel.quote:Op maandag 4 mei 2015 14:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja dat klopt, maar daar mag je (gokje) Maij-Weggen voor bedanken. Die was minister van V&W ten tijde van de ontmanteling van NS. Voor die tijd was het trouwens weinig anders volgens mij, maar was al dat stationsvreten een veel minder belangrijke bron van inkomsten. De Kiosken en de railcatering waren toen gewoon onderdeel van het NS-concern.
Dan zet je een "passageproduct" op je kaart. Kost je hoogstens een paar tellen van jouw tijd.quote:Op maandag 4 mei 2015 16:48 schreef Dr.Mikey het volgende:
wekt dat niet gewoon meer agressie ?
Als je straks je neukertje nog even wil afzetten op de trein maar niet genoeg geld hebt om geld op je kaart te zetten zodat je het station in mag en toch je vriendin wil afzetten dan moet je toch op de een of andere manier door die poortjes zien te komen.
Het valt me op, bij alles omtrent die ov-chipkaart, dat wij steeds meer moeten doen, de medewerkers van de bedrijven steeds minder (waardoor ze er makkelijker een aantal kunnen lozen), terwijl de prijzen exponentieel stijgen (terwijl het werd ingevoerd met de valse belofte van goedkopere prijzen voor korte afstanden).quote:Op maandag 4 mei 2015 16:54 schreef Vaatwastablet het volgende:
[..]
Dan zet je een "passageproduct" op je kaart. Kost je hoogstens een paar tellen van jouw tijd.
Ik ben dat volledig met je eens! Daarom opende ik deze draad gisteren nog.quote:Op maandag 4 mei 2015 02:25 schreef Cherna het volgende:
[..]
Je moet je eens afvragen wie nu eigenlijk het klootjesvolk is. Maar wees gerust, grappig zal het straks niet worden als het zover komt dat we er een politiestaat van gaan maken. Ik geef het nog een generatie. Dan mag je het klootjesvolk bedanken dat je beperkt word in doen en laten.
De reizigers mogen ook in de spiegel kijken, als zij het niet hadden geslikt en dit met hun portemonnee hadden laten merken dan zou dat onding heel erg snel weer zijn verdwenen. We kunnen hier alsnog voor zorgen!quote:Op maandag 4 mei 2015 17:01 schreef TorroFernandes het volgende:
[..]
Het valt me op, bij alles omtrent die ov-chipkaart, dat wij steeds meer moeten doen, de medewerkers van de bedrijven steeds minder (waardoor ze er makkelijker een aantal kunnen lozen), terwijl de prijzen exponentieel stijgen (terwijl het werd ingevoerd met de valse belofte van goedkopere prijzen voor korte afstanden).
Jij begrijpt toch dat jij als klant van de NS die poortjes betaalt?quote:Op maandag 4 mei 2015 03:03 schreef breaky het volgende:
Ik ben voorstander van poortjes maar vind wel dat NS alles veels te duur heeft gemaakt en daardoor gedeeltelijk de problemen over zichzelf hebben afgeroepen..
In geval van nood of bij drukte zoals Koningsdag zijn poortjes bij de roltrappen uitermate dom geplaatst. Waar de poortjes nu staan is de beste plek.quote:Op maandag 4 mei 2015 18:46 schreef klaasweetalles het volgende:
Die winkels op het station gaan echt niet failliet. Ze halen gewoon een goed omzet per dag als er minimaal 110000 mensen per dag langs lopen.
Rotterdam Centraal is gewoon de beste lokatie van Nederland voor een winkel. Dus als ik erniet meer kan shoppen zullen ze er echt niet wakker van liggen die klootzakken van de NS
Ik vind gewoon dat de NS mij niet mag beletten om op dat station smorgens als ik naar mijn werk ga iets te kopen voor de honger en de dorst.
vuile tyfesklootzakken zijn het
Ze kunnen gewoon poortjes plaatsen voor die roltrappen en gewoon die winkelstraat openhouden voor iedereen.
Is dat station alleen gemaakt met geld van de NS of ook met belastinggeld van de gemeente enzovoorts. Dan vind ik het helemaal belachelijk. Dan heeft iedere burger er gewoon aan meebetaald.
Poortjes onderaan een roltrap zijn natuurlijk sowieso het domste idee wat je je kan voorstellen, al is het zondagochtend. Tante Bep komt aan uit Nieuwerkerk, stapt de trein uit, en bedenkt pas onderaan de roltrap dat het handig is om haar OV kaart eens uit de beurs te halen. En de reizigers achter tante Bep doen ondertussen een potje domino.quote:Op maandag 4 mei 2015 18:55 schreef Vaatwastablet het volgende:
[..]
In geval van nood of bij drukte zoals Koningsdag zijn poortjes bij de roltrappen uitermate dom geplaatst. Waar de poortjes nu staan is de beste plek.
Tsja, je moet toch komen waar je zijn moet. Niet iedereen heeft een alternatief.quote:Op maandag 4 mei 2015 17:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De reizigers mogen ook in de spiegel kijken, als zij het niet hadden geslikt en dit met hun portemonnee hadden laten merken dan zou dat onding heel erg snel weer zijn verdwenen. We kunnen hier alsnog voor zorgen!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |