abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151023920
Zwangerschap en Geboorte!

2015

28 maart: Kooks11
31 maart: faptist (meisje)

8 april: _Happy_ (verrassing!)
16 april: Fannetje (jongen)

1 mei: Nikooos (papa) (meisje)
1 mei: pessie
2 mei: twist02 (meisje)
4 mei: Melliemuis (jongen)
7 mei: Vlindur (Jonkje)
10 mei: Klumsy (jongen)
14 mei: Selvaria
28 mei: -ik86- (jongen)

3 juni: -Spring (meisje)
5 juni: Purebliss
7 juni: Lunapuella
9 juni: Quickie_Brat (meisje)
14 juni: Lijnloos (jongen)
Medio juni: Minarosa

1 juli: McLaura (jongen)
7 juli: Krisvc (meisje)
*** 9 juli: L-E & fokking.fokker *** (meisje)
12 juli: kazy
13 juli: IsabellaMariaAnna
18 juli: Mariposas (jongen)
25 juli: Zomerzon01 (meisje)
30 juli: Fuente (meisje)

6 augustus: Flying Fish
*** 7 augustus: LuDann & Black_Ninja***
11 augustus: Stippelrientje (jongen)
12 augustus: Ggirl (jongen)
23 augustus: Coccinelle (jongen)
24 augustus mousemicky (jongen)

*** 1 september: MissBliss en Re ***
10 september: Jagärtrut
12 september: Wizzy
14 september: gestreeptestoel
19 september: Malteser
29 september: J0ycie88

6 oktober: Limone
8 oktober: Skoap
14 oktober: Sara82
24 oktober: *** Cassandra87 en bartholomeus ***

4 november: Daui (tweeling)
6 november: silliegirl
23 november: Bloesem

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

----------------

Aanpassingen graag dmv quote / pm / dm!

[ Bericht 0% gewijzigd door Cassandra87 op 26-03-2015 19:51:50 ]
  woensdag 25 maart 2015 @ 16:41:14 #2
409579 LuDann
All the way
pi_151024379
Vervelend Kooks, die van jou is nog erger! Spullen slopen zou me wel echt te ver gaan.

Ik ga haar er eerst eens op aanspreken, en serieus dit keer. Gewoon waarschuwen dat het zo niet kan.

De relatie met mijn huishoudster is niet strikt professioneel zakelijk eigenlijk, dat bevalt me niet op die manier. We kletsen wel en maken soms ook samen schoon. Ik ruim dan op, zij maakt schoon. Ik heb haar leren kennen en vertrouw haar in ieder geval met mijn spullen enzo, is ook wat waard. En ze is wel gewoon eerlijk, het is niet zo dat ze stiekem haar kinderen meeneemt, het is meer dat ze er niet zo'n probleem in ziet.

Dat argument ''het is een wildvreemde'' snap ik wel, maar na jaren thuiszorg (heb ik nu geen recht meer op want samenwonen) is dit eigenlijk een verademing. Wat ik daar wel niet over kan vertellen... :X
  woensdag 25 maart 2015 @ 16:47:39 #3
409579 LuDann
All the way
pi_151024621
Zou faptist al bevallen zijn?
pi_151024705
Hier ook iemand die poetst, en wel mijn moeder. Ooit begonnen, omdat mijn arm voor 8 weken in het gips gezet werd en man >60 uur werkt. Moeder is dol op poetsen (lees: werkte als verpleegkundige maar heeft om contractverandering gevraagd om te kunnen poetsen ipv verplegen). Helaas heb ik haar genen niet meegekregen op dat gebied....
Ze poetst eens in de twee weken alles, wij houden de toiletten zelf ook bij tussendoor en af en toe de stofzuiger erdoor.

Moest wel over een grens heen, mijn moeder die mijn huis poetst maar zij vindt het heerlijk en ik vind het heerlijk om thuis te komen in een schoon huis.

Ze wil er niks voor maar we nemen haal regelmatig een keertje mee uit eten. Daar geniet ze van. Zij blij, wij blij.
  woensdag 25 maart 2015 @ 16:55:29 #5
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_151024888
Malteser, ik zou willen dat mijn moeder dat voor me zou doen O+

Ik heb helaas wel haar poetsgenen meegekregen, we hebben er allebei een ontzettende hekel aan. Vriend heeft zijn aversie tegen schoonmaken ook niet van een vreemde, schoonmoeder poetst ook niet voor de lol :'(
  woensdag 25 maart 2015 @ 16:55:34 #6
409579 LuDann
All the way
pi_151024893
Oh Malteser, wat ideaal zeg, zo'n moeder! O+

Die van mij kan alleen maar kritiek hebben doorgaans, hoe schoon het ook is. :')
  woensdag 25 maart 2015 @ 16:56:04 #7
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_151024914
Da's dan weer het voordeel, kritiek krijg ik niet :+
pi_151025130
Mijn moeder is zelf *interieur verzorgster* maar heeft er weinig belang bij om bij haar kinderen te gaan lopen poetsen, juist omdat ik dr dochter ben.

Nu komt ze over een week of wel een middag langs om alles even bij langs te gaan, want ik trek het niet meer. En ik heb die genen ook echt niet meegekregen :D
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_151025452
Limone: ondanks dat de kans op een goede uitslag veel groter is kan ik me voorstellen dat het nu gewoon ff klote is :* hopelijk krijgen jullie snel te horen dat alles goed is!

Nog maar 6 dagen werken (waarvan maar liefst 4 die overlappen met m'n vervangster :') maar dat komt wel goed) :s)
En vanavond informatie avond in het ziekenhuis, ben benieuwd!
pi_151025595
Het lijkt me heerlijk, iemand die poetst. Helaas zit het er niet in.

Huishouden loopt hier regelmatig in de sop. Ik werk vaak 45 uur in de week, soms meer, en de duutser op het moment bijna 80 uur in de week. Veel meer dan de afwas bijhouden, stofzuigen, wassen en de badkamer bijhouden zit er niet in. .
  woensdag 25 maart 2015 @ 17:24:15 #11
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_151025919
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 17:11 schreef twist02 het volgende:
Limone: ondanks dat de kans op een goede uitslag veel groter is kan ik me voorstellen dat het nu gewoon ff klote is :* hopelijk krijgen jullie snel te horen dat alles goed is!

Nog maar 6 dagen werken (waarvan maar liefst 4 die overlappen met m'n vervangster :') maar dat komt wel goed) :s)
En vanavond informatie avond in het ziekenhuis, ben benieuwd!
Lekker! Na de paasdagen ga je dus voorlopig niet terug? Al lang netjes dat ze toch nog en vervanger voor je hebben kunnen vinden, al is het voor jou natuurlijk echt niet relaxed zo.

Oh ja FF, ik vind het echt en hele leuke stof! Mij moeder zag het en vond em ook heel leuk. Jij hebt dus ook en moeder die van alles zelf maakt? :D
pi_151026472
Ben nu 14w4d en zojuist is de 20 weken echo gepland... Ik kreeg een brief om een afspraak te maken, leek me nog zo vroeg?
Maar goed, het kan maar gepland zijn. Is dat normaal dat nu al te plannen?
pi_151027236
Ik heb hem ook vroeg gepland (na de combinatietest, met 11 weken). Dan viel er nog wat te kiezen en kon ik om 9:00 :)
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_151027331
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 17:40 schreef Malteser het volgende:
Ben nu 14w4d en zojuist is de 20 weken echo gepland... Ik kreeg een brief om een afspraak te maken, leek me nog zo vroeg?
Maar goed, het kan maar gepland zijn. Is dat normaal dat nu al te plannen?
Wij hebben hem tijdens het eerste bezoek aan de verloskundige al gepland, met 7 weken!

Nu nog maar 3 weken wachtne..
pi_151027735
Limone, da's schrikken. Wachten op de NIPT duurt nu vast lang voor je. ;(

Als ze bij de volgende afspraak op 13 april al niet aangeeft de SEO te willen plannen, vraag ik er zelf om. De termijnecho die ik vrijdag heb was lastig te plannen en heb uiteindelijk een afspraak gekregen bij een andere echopraktijk, ik wil dus niet weer dat risico lopen, plus dat ik rond die periode met vakantie ben. :o Een paar dagen eerder is ook geen probleem neem ik aan?

Jagar, wat ga je 'opeens' hard!
pi_151027857
Limone :* ! Ik duim voor je mee.

Schoonmaakster: hebben we niet, wil ik nu wel. Ga het er eens met vriend over hebben, zijn moeder heeft wel eens aangeboden om haar werkster eens in de 2 weken naar ons te sturen; dat zou al veel schelen. Dan hebben we ook meteen een betrouwbaar iemand; dat scheelt voor mij gevoelsmatig veel.
pi_151027976
Ah oké, hartstikke prima dus. Niks vroeg dus, ik moet er zelf gewoon aan wennen geloof ik, 20 weken echo klinkt nog zo ver maar dat is volgende maand al.
Wij kunnen 's morgens om 08.50 uur. Fijne tijd!
pi_151028560
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 17:24 schreef pessie het volgende:

[..]

Lekker! Na de paasdagen ga je dus voorlopig niet terug? Al lang netjes dat ze toch nog en vervanger voor je hebben kunnen vinden, al is het voor jou natuurlijk echt niet relaxed zo.

Oh ja FF, ik vind het echt en hele leuke stof! Mij moeder zag het en vond em ook heel leuk. Jij hebt dus ook en moeder die van alles zelf maakt? :D
Ja, ik heb een supercreatieve moeder! Echt heel erg fijn, die maakt alles wat ik wil (als ze er tijd/zin in heeft, vooral in de herfst/winter). Voorlopig is ze druk bezig, want ze gaat dus met de gordijnen aan de gang, en ze is ook hobby edelsmid, dus ze is op d'r cursus ook bezig met het maken van onze trouwringen, helemaal naar onze wens!
  woensdag 25 maart 2015 @ 18:50:40 #19
259886 pessie
pi_151028755
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 18:44 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Ja, ik heb een supercreatieve moeder! Echt heel erg fijn, die maakt alles wat ik wil (als ze er tijd/zin in heeft, vooral in de herfst/winter). Voorlopig is ze druk bezig, want ze gaat dus met de gordijnen aan de gang, en ze is ook hobby edelsmid, dus ze is op d'r cursus ook bezig met het maken van onze trouwringen, helemaal naar onze wens!
leuk zeg! Dat ze dan ook trouwringen kan maken, echt bijzonder.
Mijn moeder kan goed naaien, quilten, borduren. Ook heel fijn!

Begin nu wel nieuwsgierig te worden naar faptist :@ volgens mij heeft ze zich nog niet laten zien vandaag.
pi_151029256
Faptist is vast haar kleintje aan het knuffelen nu!

Wij hebben ook een poetshulp, dezelfde als die al 25 jaar bij m'n ouders poetst. Dat geeft wel een vertrouwd gevoel. Ik vind het heerlijk, heb echt een schurfthekel aan poetsen. Dus zolang ik het me kan veroorloven blijft ze mooi!
pi_151029936
Wat betreft de biefstuk...

De parasiet overleeft niet bij extreme temperaturen. Verhitten boven de 70 °C of het invriezen van vlees bij -12 °C voor minimaal 2 dagen doodt de parasiet.

Aangezien ik net bij de AH ingevroren biefstuk heb gehaald, mag ik gewoon een medium rare biefstukje eten. :9~

En nog even gecheckt. Bij de supermarkten is het allemaal minimaal ingevroren op -18 graden.
pi_151030990
Jeetje Limone, ondanks dat de kan heel groot is dat de uitslag van de NIPT goed is, snap ik dat je geschrokken bent van de uitslag van de combinatietest. Ik ga voor jullie duimen!

Daui! Wat doe je een tweeling! Wow! *O* *G* Was jij dat nou die bang was voor een drieling ;)

Hier vergeet ik steeds meer dingen lijkt wel! Gister stond ik bij de kapper zonder portemonnee. En nu heb ik mijn bril vergeten op het werk en ben ik vanmiddag mijn medicijnen vergeten in te nemen. Hoort erbij toch :P
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
  woensdag 25 maart 2015 @ 19:47:18 #23
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_151031079
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:22 schreef JantinaGr het volgende:

De parasiet overleeft niet bij extreme temperaturen. Verhitten boven de 70 °C of het invriezen van vlees bij -12 °C voor minimaal 2 dagen doodt de parasiet.

Aangezien ik net bij de AH ingevroren biefstuk heb gehaald, mag ik gewoon een medium rare biefstukje eten. :9~

En nog even gecheckt. Bij de supermarkten is het allemaal minimaal ingevroren op -18 graden.
Jantina, je maakt mijn dag, ik heb nog een biefje in de vriezer liggen zag ik! Morgen! :9~
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  woensdag 25 maart 2015 @ 19:51:08 #24
335643 faptist
Maakt fouten
pi_151031265
Limone,
Och lieverd toch, wat zullen jullie geschrokken zijn!
Ik hoop dat echt dat jullie toch nog een goede uitslag krijgen.
Ik kan nu wel 2 verhalen vertellen van collega's die ook een slechte 20weken echo hadden en waar het uiteindelijk helemaal gezond werd verklaard, maar daar zit je misschien helemaal niet op te
Wachten.
Heel veel sterkte. Ik heb een mooi kaarsje voor je aan staan.

Daui,
Een tweeling! WoW! Wat bijzonder.. Mag ik vragen of jullie hulp gehad hebben gehad om zwanger te worden of had je man zulk superzaad?
Leuk hoor!

Schoonmaakster,
Man wat een ellende. Te laat komen is voor mij echt een no go.
iets kapot maken kan een keer gebeuren, maar als iemand gaat proppen
Of verkeerd schoonmaakmiddel gebruikt? Dikke no no
Toevallig werd mij vandaag een betrouwbare schoonmaakster (ze werkt al Bij 2 Bevriende stellen ) aangeboden voor 25 euro per 2 uur incl schoonmaakmiddelen.
Is dat een redelijke prijs?
Het zou mij zo veel rust geven...

Vannacht was ik in blinde paniek. Ik had m'n baby al 3 uur niet gevoeld. Ik dacht
Toen nog.. Misschien slaapt ze. Even wachten nog. In m'n buik porren, er tegen aan tikken/duwen, de trap op en af gelopen, hurken/staan/op m'n rug liggen/op m'n zij.. Niets hielp.
Na 5 uur m'n man wakker gemaakt en gezegd dat hij het ziekenhuis moest bellen. We konden gelijk langs komen en werd een ctg gemaakt. Na 30 laaaaaange seconden kwam er dan eindelijk haar hartslag. 148 bpm met uitschieters naar beneden en boven.
M'n harde buiken wisselde van 35 tot
80. Super onregelmatig.
Maar nog steeds geen beweging te voelen. Weer anders liggen. Niks.
Echo gemaakt en in 5 minuten tijd slechts 1 keer beweging gezien.
Vruchtwater bekeken en dat bleek veel meer dan vorige week te zijn.
Dat zou dus een oorzaak kunnen zijn. Een andere oorzaak zou die harde buiken kunnen zijn waardoor ik haar niet goed voel. Veel ruimte had ze niet meer. Morgen weer terug naar het ziekenhuis en dan krijg ik de onderzoeken nogmaals.
Tot nu toe slechts 3 x exht een beweging gevoeld. Man.. Wat is dit zenuwslopend. Ben op van de zenuwen.
Uiteindelijk komt het natuurlijk allemaal goed, maar ik heb echt nog nooit zulke angst gevoeld...
Blij dat ik weer thuis ben en dat ik morgen weer terug mag komen.
Geen stress om mij hoor, maar wilde het wel even delen..
pi_151031535
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 17:15 schreef Jagärtrut het volgende:
Het lijkt me heerlijk, iemand die poetst. Helaas zit het er niet in.

Huishouden loopt hier regelmatig in de sop. Ik werk vaak 45 uur in de week, soms meer, en de duutser op het moment bijna 80 uur in de week. Veel meer dan de afwas bijhouden, stofzuigen, wassen en de badkamer bijhouden zit er niet in. .
Oh my. Ik werk niet, en ik doe echt niet veel meer dan dat hoor :@
pi_151031745
faptist, wat schrikken! Is het normaal dat de hoeveelheid vruchtwater op het eind zo veel meer wordt?
  woensdag 25 maart 2015 @ 20:00:58 #27
259886 pessie
pi_151031749
Faaptistben blij iets van je te horen. Maar wat een rot nacht zo zeg :* kunnen ze ook vertellen waar dat vruchtwater opeens vandaan kwam? In ieder geval ben je nu onder goede controle. Je bent in ieder geval wel flink aan het rommelen zo te horen.
pi_151031788
@faptist: zenuwslopend is dat... Heb ik ook gehad en ben er voor opgenomen geweest.. hier was t omdat ze het niet meer zo naar dr zin had binnen, tenminste dat is wat wij ervan gemaakt hebben want t verbeterde wel iets maar niet voldoende en een week later werd ik ingeleid. ( wel icm mijn weer oplopende bloeddruk)

Heb je iets waar mini normaal wel op reageert? Hier was dat bijv een boterham met vruchtenhagel....
S. 2014
J. 2016
pi_151032061
Och Fap, dat is toch ook eng :*
Fijn dat je morgen nog een keer mag langskomen. En goed dat jullie hebben gebeld. Volgende keer kun je dus gerust eerder bellen :*
  woensdag 25 maart 2015 @ 20:08:12 #30
259886 pessie
pi_151032080
Stippel hoe gaat het nu met je zus?

Faptist, dat is best een goede prijs hoor. In 2 uur kan ze sowieso je badkamer, wc, keuken en vloeren doen. Echt stoffen en klusjes als ramen wassen zal ze in die tijd niet kunnen doen.
pi_151032209
Nou Faptist, dat ze je niet daar hebben gehouden vind ik eigenlijk wel bijzonder! Ik kan me de stress inmiddels levendig voorstellen. Ik kan ook lichtelijk in paniek raken als ik Frits een tijdje niet voel. En waar al dat vruchtwater dan ineens vandaan komt??
Hopelijk zijn de controles morgen ook weer gewoon goed.
pi_151032369
Weten jullie nog dat ik vanmiddag de deur uit ging met slechts een doel: kinderbueno kopen?

Die vergat ik :')

;( :'(
  woensdag 25 maart 2015 @ 20:18:59 #33
327807 Mariposas
יה&#14
pi_151032509
Faptist, ik kan me voorstellen dat je ongerust bent! Goed dat je onder controle staat.

Limone, wat een bummer. -O- hoop op een goede NIPT uitslag!

We hebben nog bijna niets voor de baby in huis of voorbereid, maar gisteren wel een maandbox luiers bezorgd vanwege een Bol.com actie. *O*
https://m.bol.com/nl/l/ba(...)286094683/index.html
Scheelt best wel!
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
  woensdag 25 maart 2015 @ 20:20:40 #34
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151032562
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:15 schreef L-E het volgende:
Weten jullie nog dat ik vanmiddag de deur uit ging met slechts een doel: kinderbueno kopen?

Die vergat ik :')

;( :'(
:D O+ wel andere leuke dingen gekocht?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_151032807
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:56 schreef L-E het volgende:

[..]

Oh my. Ik werk niet, en ik doe echt niet veel meer dan dat hoor :@
Maar jij hebt al een kind. En wij wonen op 60m2, dus het is ook niet zoveel!

Fapist, wat schrikken zeg.
pi_151032834
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:18 schreef Mariposas het volgende:
Faptist, ik kan me voorstellen dat je ongerust bent! Goed dat je onder controle staat.

Limone, wat een bummer. -O- hoop op een goede NIPT uitslag!

We hebben nog bijna niets voor de baby in huis of voorbereid, maar gisteren wel een maandbox luiers bezorgd vanwege een Bol.com actie. *O*
https://m.bol.com/nl/l/ba(...)286094683/index.html
Scheelt best wel!
Ik snap al die maten niet hoor -O- . In welke maat luier past een netgeboren baby?
pi_151032921
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:27 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik snap al die maten niet hoor -O- . In welke maat luier past een netgeboren baby?
In New Born. Maar daar zou ik geen maandpak van halen, volgens mij zijn ze daar zo uit.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  woensdag 25 maart 2015 @ 20:29:47 #38
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_151032925
quote:

[..]

Maatje 1 :)

Maar de mijne was zo mini dat ze in de kraamweek in maatje 0 zat :o
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_151032935
quote:

[..]

Een "normale" baby past gewoon in maat 1. Alleen duurt dat niet lang. Bij mijn kinderen was maat 2 met een week of 3-4 al echt wel nodig.
  woensdag 25 maart 2015 @ 20:33:53 #40
259886 pessie
pi_151033089
quote:

[..]

Dat hangt van je baby af :P nee, de eerste 2 weken (dat zijn dus 2 pakken) past elke gemiddelde baby in maat 1. Kleine baby's beginnen in maat 0 en zien daarna ook wat langer in maat 1. Als je baby gewoon gemiddeld is tegen die tijd dus 2 pakken maar 1 haken en daarna verder kijken.
  woensdag 25 maart 2015 @ 20:38:32 #41
259886 pessie
pi_151033291
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:29 schreef Krisvc het volgende:

[..]

In New Born. Maar daar zou ik geen maandpak van halen, volgens mij zijn ze daar zo uit.
New born heb je in maat 0, 1, 2 en 3 ;) dat is om alles big even makkelijk te maken :P
pi_151033353
@Faptist..dat is idd even schrikken zeg. Wat goed dat je actie hebt ondernomen.

Ik moet zelf zeggen dat ik haar snachts eigenlijk nooit voel, ook niet als ik 10 x naar de wc ga. voor mijn gevoel slaapt ze snachts altijd door (en stiekem hoop ik dat ze dat straks buiten de baarmoeder doorzet ;) ) Maar als dat niet is wat je gewend ben, dan is dat natuurlijk schrikken, en reden tot zorgen.

Toen ik vorige week mijn ctg had vertelde de verpleegkundige dat die uitschieters bij baby's in de buik juist een goed teken zijn, dat het juist heen en weer moet schieten tussen 110 en 180, en niet te constant moet zijn.

Fijn dat je nu goed in de gaten wordt gehouden, en als je zorgen blijft houden gewoon teruggaan naar het ziekenhuis. Ik merk wel bij mij dat zolang ik stress dat ik sowieso geen enkele beweging voel, dus wie weet verklaart dat ook wat? Maar altijd t zekere voor t onzekere nemen, en niet te lang in je zorgen blijven zitten.

Heel veel succes en sterkte! :*
pi_151033355
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:38 schreef pessie het volgende:

[..]

New born heb je in maat 0, 1, 2 en 3 ;) dat is om alles big even makkelijk te maken :P
Pfff, ik hoop dat ik met m'n trial and error een heel eind ga komen. :')
  woensdag 25 maart 2015 @ 20:41:26 #44
259886 pessie
pi_151033425
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:39 schreef Krisvc het volgende:

[..]

Pfff, ik hoop dat ik met m'n trial and error een heel eind ga komen. :')
Ongetwijfeld :Y zo leert elke moeder het ^O^
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 25 maart 2015 @ 20:41:57 #45
147316 crew  DJMO
#trut
pi_151033457
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:22 schreef JantinaGr het volgende:

plakvlees O+

Bah, wat een schrik Faptist! hopelijk snel meer beweging en morgen betere uitslagen :*

Limone: sterkte met het afwachten van de NIPT :*
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_151033833
Even ontlurken voor limone :*
Weet niet of je het wilt weten, collega van mij had bij de combinatietest ook een slechte uitslag, 1:18 was haar kans op een kindje met afwijking. NIPT uitslag was gelukkig helemaal goed!
Tralalalaaa
pi_151033875
Limoentje, jeetje wat een schrik! Veel sterkte en succes met wachten. Duimen draaien hier :*
  woensdag 25 maart 2015 @ 21:02:23 #48
327807 Mariposas
יה&#14
pi_151034445
quote:

[..]

Ik heb maat 2 gekocht, is voor 3 tm 6 kg. Soberso omdat ze niet kleiner hebben met die actie. Kleinere maat koop ik wel 1 pak van ofzo, omdat ze daar zo uit zijn.
pi_151034687
Limone :*
pi_151034870
Faptist hopelijk had ze een rustdag.fijn dat je morgen weer op controle gaat.

We hebben het op de ouderwetse manier gedaan. Geen hulp. Wel extra vitamines.
En ik had idd de dromen over een drieling. Bij de echo gingen ze nog zoeken naar een derde
  woensdag 25 maart 2015 @ 21:11:15 #51
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_151034899
Gaan jullie allemaal aan de pampers? Ik probeer eerst weer de huismerken hoor, scheelt een hoop geld (zelfs als de pampers in de aanbieding zijn) J doet t al 2 jaar prima op jumbo luiers (op maat 0 in het ziekenhuis en vlak erna na dan, die hadden ze niet bij jumbo)... Bij J. dus alleen pampers baby dry voor de nacht, verder jumbo of kruidvat...
  woensdag 25 maart 2015 @ 21:13:10 #52
259886 pessie
pi_151035009
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 21:10 schreef Daui het volgende:
Faptist hopelijk had ze een rustdag.fijn dat je morgen weer op controle gaat.

We hebben het op de ouderwetse manier gedaan. Geen hulp. Wel extra vitamines.
En ik had idd de dromen over een drieling. Bij de echo gingen ze nog zoeken naar een derde
:o dat je dan al dromen hebt over een drieling en dat ze dan gaan zoeken naar en derde als je echt een echo hebt. Ik zou best wel in shock zijn ja. Maar gelukkig maar 2 stuks ;) . zijn jullie nu enigszins aan het idee gewend?
  woensdag 25 maart 2015 @ 21:15:17 #53
259886 pessie
pi_151035136
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 21:11 schreef mousemicky het volgende:
Gaan jullie allemaal aan de pampers? Ik probeer eerst weer de huismerken hoor, scheelt een hoop geld (zelfs als de pampers in de aanbieding zijn) J doet t al 2 jaar prima op jumbo luiers (op maat 0 in het ziekenhuis en vlak erna na dan, die hadden ze niet bij jumbo)... Bij J. dus alleen pampers baby dry voor de nacht, verder jumbo of kruidvat...
Vanaf maat 3 stap ik over op etos. Met spuitluiers vind ik de newborn van pampers echt het fijnst en het minst vaak langs lek luiers geven.
  woensdag 25 maart 2015 @ 21:16:31 #54
327807 Mariposas
יה&#14
pi_151035205
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 21:11 schreef mousemicky het volgende:
Ik ga denk ik gewoon alles proberen! En dan kijken wat bevalt en voordelig is.
Het liefst zou ik eigenlijk milieuvriendelijkere luiers kopen, maar dat vind ik wel erg duur, of wasbare luiers, maar ik weet ook niet of me dat wel wat lijkt. Man ziet het in elk geval niet zitten.
  woensdag 25 maart 2015 @ 21:21:19 #55
259886 pessie
pi_151035480
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 21:16 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Het liefst zou ik eigenlijk milieuvriendelijkere luiers kopen, maar dat vind ik wel erg duur, of wasbare luiers, maar ik weet ook niet of me dat wel wat lijkt. Man ziet het in elk geval niet zitten.
Er is volgens mij en topic over wasbare luiers hier op het forum. Wellicht leuk om eens door te lezen om te zien of het iets voor jullie zou kunnen zijn?
  woensdag 25 maart 2015 @ 21:22:45 #56
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_151035560
Spuitluiers, zelfs na een baby kan ik me er niet zo veel bij voorstellen. J had die dus nooit. Kruidvat vond ik in maat 1 en 2 ook stug, maar Jumbo was prima, dus daar probeer ik t weer mee. Hier iig geen maandboxen vooraf ivm mogelijke allergieeen, verkeerde pasvorm etc. Trial and error, en gewoon manlief naar de winkel sturen indien nodig!
  woensdag 25 maart 2015 @ 21:33:46 #57
327807 Mariposas
יה&#14
pi_151036107
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 21:21 schreef pessie het volgende:

[..]

Er is volgens mij en topic over wasbare luiers hier op het forum. Wellicht leuk om eens door te lezen om te zien of het iets voor jullie zou kunnen zijn?
Heb ik gelezen idd, maar ondanks de enthousiaste reacties twijfel ik er toch over. Ook omdat een startpakket toch nog wel wat kost. Niet op de lange termijn, maar wel als het toch niet zo bevalt. En mijn man is er niet enthousiast over, daar houdt het ook een beetje op. Maar wasbare billendoekjes, cheeky wipes, ben ik wel van plan. :Y
  woensdag 25 maart 2015 @ 21:38:51 #58
259886 pessie
pi_151036322
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 21:33 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Heb ik gelezen idd, maar ondanks de enthousiaste reacties twijfel ik er toch over. Ook omdat een startpakket toch nog wel wat kost. Niet op de lange termijn, maar wel als het toch niet zo bevalt. En mijn man is er niet enthousiast over, daar houdt het ook een beetje op. Maar wasbare billendoekjes, cheeky wipes, ben ik wel van plan. :Y
Wij konden bij onze oudste de luiers inleveren. Deze werden dan uit elkaar gehaald en van het enige deel wat niet recycleerbaar is werden dak platen gemaakt. Misschien doen ze dat in jouw gemeente?
pi_151036718
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 21:38 schreef pessie het volgende:

[..]

Wij konden bij onze oudste de luiers inleveren. Deze werden dan uit elkaar gehaald en van het enige deel wat niet recycleerbaar is werden dak platen gemaakt. Misschien doen ze dat in jouw gemeente?
Kans is klein, er is op het moment bijna geen recyclingcapaciteit voor luiers in Nederland, dus de ene na de andere gemeente stopt juist met de gescheiden inzameling.

sorry, beroepsdeformatie, ik werk in de recycling
  woensdag 25 maart 2015 @ 21:59:55 #60
327807 Mariposas
יה&#14
pi_151037289
Heb het opgezocht, en inderdaad niet in mijn gemeente. -O- las ook dat er vraagtekens te zetten zijn bij het milieurendement. Ach, de luierperiode duurt wel even, dus wellicht proberen we het na een tijdje wegwerp alsnog! :)
pi_151037548
Faptist, wat een schrik :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_151037915
Wij kregen vanavond een heel tof Nijntje boxpakje van mijn nichtje van 10. Een grijs met blauwe met de mededeling 'mijn gevoel zegt dat het een jongetje word en ik mocht hem van mama kopen en als het een meisje word, wat ik dus echt niet denk dan zoek ik wat uit van mijn zakgeld is de afspraak'

Zo lief! En ze moest eens weten dat ze het helemaal bij het juiste eind heeft terwijl voor de rest écht iedereen fout zit!

Met deze lieve actie heeft ze zichzelf wel getrakteerd op n weekend centerparcs met ons volgende week wat we eigenlijk nog even verrassing wilde houden!

Voor de rest zag ik een tweeling, een schattige neus op een SEO, vroege afspraken (wij maakten de afspraak voor de SEO afgelopen vrijdag en kunnen komende zaterdag terecht) en een spannende tijd met een nipt!
pi_151038271
Wat enorm lief van je nichtje, Ggirl. Klinkt als een schatje.

Succes zaterdag.
pi_151038499
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 21:16 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Wij hadden bij L altijd ecoluiers van de Etos. Ik weet niet meer welk merk ze waren, maar ze bevielen erg goed. Ze waren wel wat stugger, maar ze lekte er niet in door. In tegenstelling tot andere gewone merken.
  woensdag 25 maart 2015 @ 22:39:59 #65
327807 Mariposas
יה&#14
pi_151039057
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 22:25 schreef -Spring het volgende:

[..]

Wij hadden bij L altijd ecoluiers van de Etos. Ik weet niet meer welk merk ze waren, maar ze bevielen erg goed. Ze waren wel wat stugger, maar ze lekte er niet in door. In tegenstelling tot andere gewone merken.
Naty luiers waarschijnlijk, hoor er goede verhalen over. :)
pi_151039132
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:51 schreef faptist het volgende:
Limone,
Och lieverd toch, wat zullen jullie geschrokken zijn!
Ik hoop dat echt dat jullie toch nog een goede uitslag krijgen.
Ik kan nu wel 2 verhalen vertellen van collega's die ook een slechte 20weken echo hadden en waar het uiteindelijk helemaal gezond werd verklaard, maar daar zit je misschien helemaal niet op te
Wachten.
Heel veel sterkte. Ik heb een mooi kaarsje voor je aan staan.

Vannacht was ik in blinde paniek. Ik had m'n baby al 3 uur niet gevoeld. Ik dacht
Toen nog.. Misschien slaapt ze. Even wachten nog. In m'n buik porren, er tegen aan tikken/duwen, de trap op en af gelopen, hurken/staan/op m'n rug liggen/op m'n zij.. Niets hielp.
Na 5 uur m'n man wakker gemaakt en gezegd dat hij het ziekenhuis moest bellen. We konden gelijk langs komen en werd een ctg gemaakt. Na 30 laaaaaange seconden kwam er dan eindelijk haar hartslag. 148 bpm met uitschieters naar beneden en boven.
M'n harde buiken wisselde van 35 tot
80. Super onregelmatig.
Maar nog steeds geen beweging te voelen. Weer anders liggen. Niks.
Echo gemaakt en in 5 minuten tijd slechts 1 keer beweging gezien.
Vruchtwater bekeken en dat bleek veel meer dan vorige week te zijn.
Dat zou dus een oorzaak kunnen zijn. Een andere oorzaak zou die harde buiken kunnen zijn waardoor ik haar niet goed voel. Veel ruimte had ze niet meer. Morgen weer terug naar het ziekenhuis en dan krijg ik de onderzoeken nogmaals.
Tot nu toe slechts 3 x exht een beweging gevoeld. Man.. Wat is dit zenuwslopend. Ben op van de zenuwen.
Uiteindelijk komt het natuurlijk allemaal goed, maar ik heb echt nog nooit zulke angst gevoeld...
Blij dat ik weer thuis ben en dat ik morgen weer terug mag komen.
Geen stress om mij hoor, maar wilde het wel even delen..
Ach jeetje Faptist! Eerst andere dingen behandelen en dan pas je eigen zorgen.. Wat een helse nacht/dag heb je gehad. Hopelijk had ze een off day en voel je haar vannacht en morgen gewoon weer. Sterkte :*

Succesverhalen vind ik heel fijn nu, dank (ook TAP)! Het emotioneert toch meer dan verwacht. Sowieso moet ik altijd huilen als mensen 'och lieverd' zeggen, maar je kaarsje zet helemaal de sluizen open. O+ Net als de digitale kussen en knuffels van iedereen hier. Lief! Dank! *;
pi_151040487
Limone wat een stom bericht! Succes met afwachten de komende 2 weken, vervelend dat dat zo lang moet duren.

Faptist (hihi ik typte faptiet :D ) wat schrikken, gelukkig lijkt alles goed te zijn. Fijn dat ze het goed in de gaten houden.

Ggirl, wat schattig van je nichtje!

Hier morgen weer controle bij de gynaecoloog, man wil niet meer mee want vond het de vorige x bij de klinisch verloskundige stom. Hij had het gevoel compleet genegeerd te worden. Zelfs toen ze even snel een echo ging maken waarschuwde ze hem niet van te voren dus bijna had hij er niets van gezien.
Maar ga er vanuit dat er weinig bijzonders besproken wordt dus ik vind het ook niet nodig. SEO en groeiecho vind hij wel erg leuk en interessant, dat was beide keren ook door een leuke verloskundige/echoscopist die ook veel vertelde.
pi_151040590
Daui:

Hoe gaaf is dat! 2 mini Dauitjes! Zoooo, kan me voorstellen dat je even in shock was!

Nog even een dikke vette jompel voor de goede SEO van Stippel! *O* *O* *O*
En dat neusje.... O+

Faptist, bleh, wat een rottigheid! Hoop dat de kleine snel weer keihard in je ribben trappelt!

Limone, nah, wat stom. Dat zijn van die dingen die je toch graag "even af wil vinken". Mijn vingers staan in de kruisstand voor je. :*

En hier ga ik heel stiekem richting het genieten. En dat komt vooral omdat we het nu mondjesmaat aan mensen gaan vertellen, en de reacties zo leuk zijn. Mams helemaal over the moon, zonder overdreven hysterisch te doen (daar was ik een beetje bang voor, hihi, maar ze reageerde echt alleen apetrots en leuk!), met mijn zusje door de kamer gedanst, schoonzusje (mama van twee kleine dames), die heeft aangeboden om me te helpen met het bijeensprokkelen van alles wat we nodig gaan hebben (wij hebben namelijk Geen Idee), en mijn beste vriend die me helemaal fijnknuffelde, en zei dat hij het zooo leuk vindt voor mij en voor mijn vriend, EN VOOR MIJN TIETEN _O- (Nog voordat ik het hem vertelde zei ie namelijk: Saar, wil je even een wat hoger truitje aantrekken, ik kan me niet concentreren :@ _O- )
  woensdag 25 maart 2015 @ 23:41:25 #69
335643 faptist
Maakt fouten
pi_151041499
Bedankt voor alle lieve reacties ! Doet me zo goed. :*

Ik heb echt heel m'n zwangerschap zorgeloos kunnen rond lopen, maar de laatste week is het opeens te spannend ofzo. de onwetendheid van wanneer ze komt maakt me langzaam wel een beetje gek. Ik begrijp nu de dames die zeggen er mee klaar te zijn aan het einde.
Van mij mag ze lekker blijven zitten, maar ik wil gewoon niet die angst meer.
Vind het te spannend worden.
  woensdag 25 maart 2015 @ 23:42:35 #70
335643 faptist
Maakt fouten
pi_151041531
Sara,

De reactie van je beste vriend :D
Love it'
pi_151042971
Ohh Limone, klote zeg! Dikke knuffel! :*
  donderdag 26 maart 2015 @ 05:40:28 #72
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151045347
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 22:41 schreef Limone het volgende:

[..]

Ach jeetje Faptist! Eerst andere dingen behandelen en dan pas je eigen zorgen.. Wat een helse nacht/dag heb je gehad. Hopelijk had ze een off day en voel je haar vannacht en morgen gewoon weer. Sterkte :*

Succesverhalen vind ik heel fijn nu, dank (ook TAP)! Het emotioneert toch meer dan verwacht. Sowieso moet ik altijd huilen als mensen 'och lieverd' zeggen, maar je kaarsje zet helemaal de sluizen open. O+ Net als de digitale kussen en knuffels van iedereen hier. Lief! Dank! *;
Succesverhalen heb ik ook gezocht toen wij in die situatie zaten, en heeeeel veel gevonden. Het komt echt heel veel voor. Nu was onze uitslag nog slechter, 1:8, maar zelfs dat kwam in onze vk praktijk een paar keer per jaar voor (zonder dat er iets aan de hand was). In mijn schoonfamilie nog twee recente voorbeelden van te dikke nekplooi, onderzoeken, gezonde kindjes. Volgens mijn gynaecoloog van toen moet er een bepaalde balans zijn tussen de aanzuig- en afpompfunctie van het hart, en rond deze termijn kan het zijn dat die nog niet helemaal optimaal is en dat er wat teveel vocht achterblijft (nekplooi). Dit kán voorkomen vanwege een handicap, maar nog veel vaker is dit het geval bij gezonde kindjes en is die balans gewoon een paar weken later pas optimaal en kan dat vocht wel goed weggepompt worden.

Het is makkelijk praten vanaf de zijlijn, maar de hoeveelheid succesverhalen is enorm :). En jullie zitten daar hopelijk gewoon bij!
pi_151045723
Ik heb weer zo bizar gedroomd. Mijn vriend had ineens besloten dat hij meer vrouwen wilde ;( . Zo gezegd zo gedaan en ineens woonde we met z'n 4en in een huis |:( . Ik hartstikke zwanger en compleet over m'n toeren omdat ik zag hoe intiem vriend met anderen was. Ik werd daar enorm kwaad van en vloog in m'n droom mijn vriend aan..
Vervolgens word ik wakker, met mijn vriend half op me die uit alle macht probeerde mij stevig vast te houden (want ik lag hem te schoppen :@) en vervolgens moest ik heel hard huilen. Vriend in paniek want die dacht dat er dan wel iets helemaal mis zou zijn. Maar uch, die emotie uit zo'n droom. Word je helemaal naar van..
pi_151046008
He getsie Sillie, die dingen blijven altijd zo lang hangen. Bah.

Faptist, ik kan me voorstellen dat die onzekerheid je parten speelt. Vooral als je al die tijd zo onbekommerd bent geweest. Gelukkig word je goed in de gaten gehouden.
pi_151046267
Och Sillie, dat herken ik heel erg. De emoties die ik in mijn dromen voel, voel ik dat ook echt. Hoe gek en stom de droom ook is!

Faptist, logisch dat het nu allemaal een beetje spannend wordt. Je UD komt dichtbij. Je meisje die wat rustiger is.. Gelukkig mag je vandaag weer voor de onderzoeken, hopelijk wat geruststelling!
  donderdag 26 maart 2015 @ 08:42:14 #76
259886 pessie
pi_151046583
Ik dat klinkt ook wel stom. Bij mij zouden dan soort dingen de reden zijn waarom ik echt niet alleen zou willen gaan.

Faptist, hoop dat het vandaag beter gaat :*

Sillie, wat een droom zo zeg!

Sara wat een lieve reacties allemaal O+

Ggirl wat lief van je nichtje!
pi_151046750
Mijn kind is eigenwijs. Die gooit nu al haar kont tegen de kribbe(n). *;
pi_151046793
Limone, wat een schrik! Hopelijk ook voor jullie een succesverhaal. Sterkte met afwachten! :*

Daui, een tweeling, gefeliciteerd! *O* *O* Zo bijzonder die duo echofoto's. En idd een dikke tussenwand. Als ik jouw foto zie, begrijp ik niet dat ze bij mij ook een twee-eiige tweeling verwachtten op basis van de dikte van de tussenwand. Ik wens je een hele fijne en bijzondere tweelingzwangerschap. En het is echt zo leuk! Voor vragen en zo staat mijn pm/dm altijd open.
pi_151046833
faptist wat schrikken joh! Kan me voorstellen dat dat opeens rauw op je dak valt zo! Hopelijk houden ze alles goed in de gaten en blijkt er niks aan de hand! :*

Sara wat fijn zulke leuke reacties! O+ Dat maakt het toch een stukje echter, vond ik!

sillie bah, wat een nare droom. Stom hoe lang zulke emoties inderdaad kunnen blijven hangen he? :*

@luiers: hier in eerste instantie Pampers, daarna gaan we wel een beetje experimenteren. Had ook zo'n maandbox maatje 2 besteld, maar toen kregen we maat 5+ geleverd :') dus die moeten we nog even ruilen.

Gisteren opeens verrast met babycadeautjes van m'n 'oud-collega's' (ik werk sinds vorige zomer in een ander team, maar zie die andere collega's nog regelmatig voor overleggen en borrels enzo), echt super lief! O+

Infoavond van het ziekenhuis viel wel een beetje tegen. Het verhaal was erg warrig af en toe, maar gelukkig wist ik het meeste toch al. Ben wel blij dat ik de verloskamers alvast heb kunnen zien; dat maakt het toch weer een stukje concreter :)
Maar sommige mensen hč... :|W hele verhalen/vragen over hun eigen situatie ("ja, maar ik weet al dat ik een smal bekken heb, en hoe gaat dat dan, blabla"). En gewoon doorgaan, zelfs nadat er aangegeven wordt dat het een algemene infoavond is en dat ze zulke vragen beter aan haar vk/gyn kan stellen.
En iemand die eerst aangaf een medische indicatie te hebben en vervolgens nog 6 vragen stelt over poliklinisch bevallen, omdat ze nog niet zo snel naar huis wilde :|W /rant
pi_151046898
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 21:22 schreef mousemicky het volgende:
Spuitluiers, zelfs na een baby kan ik me er niet zo veel bij voorstellen. J had die dus nooit. Kruidvat vond ik in maat 1 en 2 ook stug, maar Jumbo was prima, dus daar probeer ik t weer mee. Hier iig geen maandboxen vooraf ivm mogelijke allergieeen, verkeerde pasvorm etc. Trial and error, en gewoon manlief naar de winkel sturen indien nodig!
Kv is vernieuwd en nr 1 is niet meer zo stug.
pi_151047065
Oh Sillie, die dromen zijn zo herkenbaar. Ik ben al een aantal keer huilend en/of woedend wakker geworden tijdens deze zwangerschap.

Wat een leuke reacties lees ik bij Sara en Ggirl! *O*

Faptist, wat irritant dat die laatste loodjes ineens zo'n stress geven. Hopelijk zijn de controles vandaag goed.

Let op, komt ie: *ik meld me!* 37 weken vandaag en dus meldplicht! En zometeen naar de gynaecoloog. Als alles goed is mag ik weer terug naar de vk, maar ik weet het niet... De laatste twee dagen iets teveel sterretjes gezien vrees ik.
pi_151047074
Ik heb zo'n proefpakketje met de kleine luiers van KV, de newborn? Geloof ik. En dat voelde inderdaad niet verkeerd.
Daardoor ben ik wel gaan twijfelen, omdat ik eigenlijk eerst dacht de kleine luiertjes van pampers te doen en daarna over te stappen en uit te proberen. Want je weet niet van te voren hoe de billetjes van je kind reageren op de luiers.
  donderdag 26 maart 2015 @ 09:11:43 #83
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_151047122
faptist, dat lijkt me idd spannend. Gelukkig sta je goed onder controle.

Sara, leuk reacties zijn leuk *O*

Ggirl, wat lief van je nichtje O+

Ik heb net controle gehad bij de VK en alles was goed, hartje klopte mooi, bloeddruk goed, ik voel me goed.
Nog even gehad over waar bevallen en ik denk dat ik het thuis wil doen als alles goed verloopt. Ik twijfelde wel een beetje want een vriendin begon toen ze hoorde dat ik zwanger ben gelijk over haar eigen horrorbevalling en dat haar kind er niet was geweest bij een thuisbevalling... -O- Nou ja, ik ben wel gerustgesteld door de VK, dus we gaan gewoon thuis proberen.
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_151047504
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 07:21 schreef silliegirl het volgende:
Ik heb weer zo bizar gedroomd. Mijn vriend had ineens besloten dat hij meer vrouwen wilde ;( . Zo gezegd zo gedaan en ineens woonde we met z'n 4en in een huis |:( . Ik hartstikke zwanger en compleet over m'n toeren omdat ik zag hoe intiem vriend met anderen was. Ik werd daar enorm kwaad van en vloog in m'n droom mijn vriend aan..
Vervolgens word ik wakker, met mijn vriend half op me die uit alle macht probeerde mij stevig vast te houden (want ik lag hem te schoppen :@) en vervolgens moest ik heel hard huilen. Vriend in paniek want die dacht dat er dan wel iets helemaal mis zou zijn. Maar uch, die emotie uit zo'n droom. Word je helemaal naar van..
Big love ;)
pi_151047518
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:08 schreef pessie het volgende:
Stippel hoe gaat het nu met je zus?

Faptist, dat is best een goede prijs hoor. In 2 uur kan ze sowieso je badkamer, wc, keuken en vloeren doen. Echt stoffen en klusjes als ramen wassen zal ze in die tijd niet kunnen doen.
Ze was nog gewoon thuis als het doorzet dan moest ze naar het ziekenhuis, maar het bleef bij voorweeën zover ik weet. Over een half uurtje hebben ze weer controle en dat hoort ze wat ze extra gaan doen (druk opvoeren/inleiden... geen idee)
Ze was maar op haar rug gaan liggen, want daar werd het het rustigste van en de minste ongemakken. Ik gaf aan dat bevallen nou eenmaal geen regenbogen poepen is en ongemakkelijk kan aanvoelen. Dat ze misschien toch meer houdingen moest proberen te vinden en afwisselen om de boel op gang te krijgen. Zoals op de wc zitten, lopen, hangen, wiegen etc etc maar daar wilde ze nog niets van weten :D
"Ik ga half dooooooooood!" was een van de laatste whappjes van haar :') en daarna: "Ik heb nog effe lekker geslapen" Dat gaat me wat worden als ze straks een uur moet persen achter elkaar :@
Ze heeft ook nooit iets van een cursus gedaan of ingelezen etc om zich voor te bereiden. Mijn kleine zusje is zo anders ingesteld dan ik :D Maar goed.. als het goed gaat dan ga ik tante worden vandaag/vannacht/morgen! *O*

quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:56 schreef twist02 het volgende:

Infoavond van het ziekenhuis viel wel een beetje tegen. Het verhaal was erg warrig af en toe, maar gelukkig wist ik het meeste toch al. Ben wel blij dat ik de verloskamers alvast heb kunnen zien; dat maakt het toch weer een stukje concreter :)
Maar sommige mensen hč... :|W hele verhalen/vragen over hun eigen situatie ("ja, maar ik weet al dat ik een smal bekken heb, en hoe gaat dat dan, blabla"). En gewoon doorgaan, zelfs nadat er aangegeven wordt dat het een algemene infoavond is en dat ze zulke vragen beter aan haar vk/gyn kan stellen.
En iemand die eerst aangaf een medische indicatie te hebben en vervolgens nog 6 vragen stelt over poliklinisch bevallen, omdat ze nog niet zo snel naar huis wilde :|W /rant

Was jij in Breda? :o

Zoja.. ik was diegene die stikte in haar thee toen er net 6 man binnen zat in de gehoorzaal :') :W
Schudden voor gebruik
pi_151047527
Fap! Wat rete spannend en zenuwslopend!

*O* voor MB

Fannetje wat gaat dat snel!
Schudden voor gebruik
pi_151047559
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:54 schreef Kyara het volgende:
Limone, wat een schrik! Hopelijk ook voor jullie een succesverhaal. Sterkte met afwachten! :*

Daui, een tweeling, gefeliciteerd! *O* *O* Zo bijzonder die duo echofoto's. En idd een dikke tussenwand. Als ik jouw foto zie, begrijp ik niet dat ze bij mij ook een twee-eiige tweeling verwachtten op basis van de dikte van de tussenwand. Ik wens je een hele fijne en bijzondere tweelingzwangerschap. En het is echt zo leuk! Voor vragen en zo staat mijn pm/dm altijd open.
Heel erg bedankt! Ik zal zeker een berichtje sturen. Het is opeens allemaal zo anders. Te beginnen met de kinderwagen :)
pi_151047561
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:30 schreef Daui het volgende:

[..]

Big love ;)
sisterwives :D
Schudden voor gebruik
pi_151047754
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:33 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

sisterwives :D
Hadden jullie wel jullie eigen huis. Of moesten jullie delen?
pi_151047812
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:41 schreef Daui het volgende:

[..]

:D

het hangt van het seizoen af :D

overigens ik moet er niet aan denken om mijn meneer te (moeten) delen met een ander :r
Schudden voor gebruik
  donderdag 26 maart 2015 @ 10:11:18 #91
259886 pessie
pi_151048579
Hm stippel, inbevallingenderdaad wel een beetje anders zo te lezen ;) .

Fan, meldplicht! *O*

Kyara, denken ze nu dat je dames Eeneiig zijn?

MB, de horror bevallingen zijn altijd die die bij blijven, de meeste bevallingen verlopen echt heel normaal en zeker thuis wordt je echt ook goed in de gaten gehouden. De verloskundige verleent thuis 1 op 1 zorg, ze blijft bij je in huis vanaf 5 cm ontsluiting ongeveer, luistert regelmatig zelf even naar de hartslag van de baby, zet zelf even wat dingen klaar, gaat beneden zitten koffie drinken als ze ziet dat je rust nodig hebt, geeft aanwijzingen over hoe je met weeën om kunt gaan ... Ik vind het perfect. Zou niets liever willen weer. Maar goed, der kans is dit keer nogal klein.
pi_151048819
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:33 schreef Daui het volgende:

[..]

Heel erg bedankt! Ik zal zeker een berichtje sturen. Het is opeens allemaal zo anders. Te beginnen met de kinderwagen :)
Gefeliciteerd!! Tweelingen zijn O+ O+
Mijn grootste openbaring is wel het feit dat ik nooit wist dat er tweelingen zijn die zo NIET op alkaar lijken in doen en laten als mijn duo. Ze zijn tweeling, delen een verjaardag, maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Hele goede zwangerschap gewenst!! Voor alle dames hier trouwens *O*
Met een meidenkwartet
  donderdag 26 maart 2015 @ 10:25:39 #93
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_151048981
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:11 schreef pessie het volgende:
Hm stippel, inbevallingenderdaad wel een beetje anders zo te lezen ;) .

Fan, meldplicht! *O*

MB, de horror bevallingen zijn altijd die die bij blijven, de meeste bevallingen verlopen echt heel normaal en zeker thuis wordt je echt ook goed in de gaten gehouden. De verloskundige verleent thuis 1 op 1 zorg, ze blijft bij je in huis vanaf 5 cm ontsluiting ongeveer, luistert regelmatig zelf even naar de hartslag van de baby, zet zelf even wat dingen klaar, gaat beneden zitten koffie drinken als ze ziet dat je rust nodig hebt, geeft aanwijzingen over hoe je met weeën om kunt gaan ... Ik vind het perfect. Zou niets liever willen weer. Maar goed, der kans is dit keer nogal klein.
Dank je wel, fijn om te horen :)

Het hele ziekenhuis staat me gewoon tegen, ik krijg dan zo'n medisch gevoel erbij. Ik heb ook al genoeg ziekenhuizen gezien met mijn man vind ik.
Maar dan komt die vriendin met dat verhaal en de tip: regel aub een ziekenhuisbevalling! En mn zus wilde bijvoorbeeld ook thuis en die is ook in het ziekenhuis geëindigd en dan ben ik bang dat ik het niet kan thuis ofzo. Ik ben ook best een mietje qua pijn ;( Maar de VK was heel duidelijk: thuis is gewoon veilig en mocht het nodig zijn ben je ook zo in het ziekenhuis. Dus we gaan gewoon voor thuis.
Ziggy played guitar
pi_151049042
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:31 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Ze was nog gewoon thuis als het doorzet dan moest ze naar het ziekenhuis, maar het bleef bij voorweeën zover ik weet. Over een half uurtje hebben ze weer controle en dat hoort ze wat ze extra gaan doen (druk opvoeren/inleiden... geen idee)
Ze was maar op haar rug gaan liggen, want daar werd het het rustigste van en de minste ongemakken. Ik gaf aan dat bevallen nou eenmaal geen regenbogen poepen is en ongemakkelijk kan aanvoelen. Dat ze misschien toch meer houdingen moest proberen te vinden en afwisselen om de boel op gang te krijgen. Zoals op de wc zitten, lopen, hangen, wiegen etc etc maar daar wilde ze nog niets van weten :D
"Ik ga half dooooooooood!" was een van de laatste whappjes van haar :') en daarna: "Ik heb nog effe lekker geslapen" Dat gaat me wat worden als ze straks een uur moet persen achter elkaar :@
Ze heeft ook nooit iets van een cursus gedaan of ingelezen etc om zich voor te bereiden. Mijn kleine zusje is zo anders ingesteld dan ik :D Maar goed.. als het goed gaat dan ga ik tante worden vandaag/vannacht/morgen! *O*

[..]

Zoja.. ik was diegene die stikte in haar thee toen er net 6 man binnen zat in de gehoorzaal :') :W
Bijna-tante!! Spannend hoor.

En Breda O+
Zaterdag weer even mijn stadje in. En naar de Prenatal op de woonboulevard.. Lekkere high tea in het centrum als baby shower/verrassing voor een vriendinnetje. Heb er al helemaal zin in! Soms mis ik Breda enorm..
pi_151049225
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:41 schreef Daui het volgende:

[..]

Ik had gisteravond inderdaad nog heel even (5 minuten ofzo) naar dat Sister Wives liggen kijken voor het slapen gaan. Dat doe ik dus nu niet meer. }:| Wat ook niet hielp was dat we het gisteren eerst nog hadden over trouwen of geregistreerd partnerschap ("want nu komt er een baby dus we moeten wel iets in gang gaan zetten nu" en vriend wil een aantal "huwelijkse voorwaarden" op papier zetten. Opzich allemaal prima, maar ik werd emotioneel (hormonen) zo van "ja maar ik wil helemaal niet denken over uit elkaar gaan en wat dan, want we gaan niet uit elkaar". Vriend heel nuchter "dat zeg je nu, maar misschien ga ik wel vreemd en wil je niks liever dan weggaan". Toen riepen mijn hormonen heel boos iets over vreemdgaan.
Vreemdgaan, sister wives.. Hoppa, zie rare dromen. }:|

En ik zou ook mijn O+ dus nooit willen delen. Ik snap al niet dat mijn droom-versie er mee akkoord ging in de eerste plaats.
  donderdag 26 maart 2015 @ 10:42:52 #96
327807 Mariposas
יה&#14
pi_151049374
quote:
11s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:25 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Het hele ziekenhuis staat me gewoon tegen, ik krijg dan zo'n medisch gevoel erbij. Ik heb ook al genoeg ziekenhuizen gezien met mijn man vind ik.
Maar dan komt die vriendin met dat verhaal en de tip: regel aub een ziekenhuisbevalling! En mn zus wilde bijvoorbeeld ook thuis en die is ook in het ziekenhuis geëindigd en dan ben ik bang dat ik het niet kan thuis ofzo. Ik ben ook best een mietje qua pijn ;( Maar de VK was heel duidelijk: thuis is gewoon veilig en mocht het nodig zijn ben je ook zo in het ziekenhuis. Dus we gaan gewoon voor thuis.
Ik heb dat ook (hoewel ik echt nauwelijk ooit iets met ziekenhuis te maken heb gehad), maar mijn man wilt écht geen thuisbevalling. Maar die laat zich ook dat soort verhalen aanpraten. Ik vind dat echt heel vervelend als mensen dat doen, net alsof thuis bevallen per definitie heel riskant is, en je jezelf en je kind in gevaar hiermee brengt. Maar de meeste mensen die in het ziekenhuis complicaties hebben bij de bevalling, zouden bij een thuisbevalling inmiddels ook al zijn doorgestuurd naar het ziekenhuis. Ze laten het er echt niet op aankomen bij een thuisbevalling.
Het compromis is hier dat ik zo lang mogelijk thuis blijf, maar wel uiteindelijk in het ziekenhuis beval (ziekenhuis is hier 10 minuten rijden). en als deze bevalling goed gaat, ga ik bij een 2e gewoon alsnog voor een thuisbevalling. Of stiekem hoop ik dat deze bevalling zo snel gaat dat er geen tijd is voor ziekenhuis.
pi_151049411
Sara, fijn die leuke reacties!
pi_151049474
quote:
11s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:25 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Ik wil ook graag thuisbevallen, maar als ik de verhalen om me heen moet geloven was ongeveer iedereen bijna dood/leeggebloed etc. tijdens hun bevalling, en als ze niet in het ziekenhuis waren bevallen dan waren zeker zij of hun kindje er niet meer geweest etc...

Ik word er een beetje moe van heel eerlijk gezegd. Een VK is een professional met een goede opleiding, en zij zou jou nooit thuis laten bevallen als zij er geen vertrouwen in heeft dat dit kan. Zij heeft er ook geen enkele baat bij om jou of je kindje in levensgevaar te brengen. Jij of zij kan tijdens de bevalling altijd nog beslissen om naar het ziekenhuis te gaan.

De statistieken zijn ook een beetje twijfelachtig, want veel 'anti-thuisbevallers' zeggen dan: jah...maar 50% van de thuisbevallingen eindigt alsnog in het ziekenhuis'. Ja true...maar ze vergeten er dan even bij te zeggen dat het grootste deel alsnog medisch wordt omdat de vrouwen zelf pijnstilling willen, en dit kan niet thuis.

Long story short, doe waar je jezelf goed bij voelt, en de VK houdt je goed in de gaten en zal je heus alsnog naar het ziekenhuis doorverwijzen als hier aanleiding voor is.

Ik ga het in ieder geval thuis proberen, en ik zie wel waar t schip strand... :)
pi_151050089
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:11 schreef pessie het volgende:
Gyneacologen niet meer gezien. Kinderartsen en verpleegkundigen denken een-eiig. Het is nog steeds een "twijfel-tweeling" dus we geen binnenkort een zygositeitstest doen om het toch voor eens en voor altijd zeker te weten.

quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:19 schreef Cathmar het volgende:
Mijn grootste openbaring is wel het feit dat ik nooit wist dat er tweelingen zijn die zo NIET op alkaar lijken in doen en laten als mijn duo. Ze zijn tweeling, delen een verjaardag, maar daar is dan ook alles mee gezegd.
:D _O-

Hier juist omgekeerd. Ik was ingesteld op 2 verschillende kinderen maar had juist niet verwacht dat ze in alles zo dicht bij elkaar zouden liggen. Ook qua ontwikkeling en zo.
pi_151050504
Vandaag 34 weken zwanger. Nog 4 weken te gaan *O* *O* *O*

En ik ben blij dat ik medisch ben. Thuis bevallen lijkt me helemaal niks. En mijn ervaringen daar zijn ook helemaal prima :)
pi_151051014
even bijlezen,

Ik lees iets over schoonmaakster in huis, wil ik ook graag. Door de weeks komt het vooral op mij neer omdat mijn man belachelijk laat thuis is. Hij maakt op dit moment echt dagen van 13-14 uur. Eens in de week of in de twee weken hulp erbij zou wel erg prettig zijn, maar ik durf nooit iemand in te schakelen.
Ik ben zelf geen poetser, mijn moeder ook niet. Mijn moeder heeft mijn oma in huis genomen, en mijn zusje en ik maakten schoon. Nu zijn wij -allang- het huis uit, en heeft ze een schoonmaakster erbij.

Hebben jullie nog genoten van het ontdooide biefstukje? :D

Faptist wat een angst en stress zo op het laatste moment. Ben benieuwd naar de onderzoeken vandaag, sterkte nog even!

Luiers: Wij overwegen wasbare luiers. Mijn moeder wilde deze aanschaffen voor ons. Als je ze niet hoeft te betalen, scheelt dat héél erg op 1 of 2 kinderen. Maar als ik wat langer zwanger ben gaan we langs zo'n consult, even verder in verdiepen. Ik krijg wel een nieuwe droger na de zomer, onder andere vanwege de luiers :D

Mariposas, die wasbare kun je toch ook huren om uit te proberen?

Wat lief van je nichtje Ggirl! Ook grappig dat iedereen denkt dat het een meisje wordt, vraag me dan af waar dat op gebaseerd is :D

Sara die kat _O- _O-
Gelijk heb je, lekker genieten! Dat doen je man en je beste vriend blijkbaar ook hihi. Leuke reacties!

Sillie vervelend is dat, als een droom zo heftig aan voelt. Ik zou ook boos worden als mijn man ineens meer vrouwen wilde, ook al is het een droom.
Zo'n emotionele droom is ook behoorlijk uitputtend! Ik heb ze al heel lang niet meer gehad, maar een paar jaar geleden had ik geen contact meer met mijn ouders, en droomde ik een paar keer dat ze waren verongelukt, of iets in die trant, en dat ik me dan realiseerde dat ik dingen nooit meer heb kunnen uitpraten. Werd dan ook altijd huilend wakker. Ondanks dat nooit de stap gezet om toenadering te zoeken, dat moment kwam pas toen ik wat met mijn man kreeg, en hij graag wilde dat onze uk twee opa's en oma's had. Inmiddels zijn we ruim 2,5 jaar verder en is het weer goed hersteld, sinds dien gelukkig nooit meer een dergelijke droom gehad.

Over dromen, ik droomde dat vrienden bij ons kwamen eten en dat ik naar het toilet ging, zag dat ik ongesteld was geworden, en vervolgens een wijntje opentrok. Iedereen verbaasd, ik had zoiets van, pech gehad, volgende ronde beter. Tot ik me realiseerde dat ik al bijna 10 weken zwanger was en dus niet ongesteld kķn zijn tenzij het mis was. En met dat vage gevoel werd ik wakker. Niet eens van mijn wijntje genoten.

Wat lief zo van je oud collega's Twist!

Fannetje meldplicht *O* Is dat niet omgevlogen?

MB fijn dat de controle goed was! Leuk dan zo he die horrorverhalen, sta je dan ook -O-
Ik heb nog niet over de bevalling nagedacht, ik ben nog steeds aan het ontkennen.

Stippel bijna tante *O* *O*

Vlindur kan ook aftellen! Wat gaat iedereen hard..

Vanmiddag heb ik mijn intake bij de vk, 9,6 vandaag, dus stiekem hoop ik dat ik volgende week terug moet om de termijn te bepalen, anders zal ik uk pas weer zien rond 20 weken, dat duurt zo lang.. Ohja over 5 weken geslachtsbepaling maar dan nog.
Ik heb het idee dat het niet goed zit losgelaten, ik voel me niet anders, zelfs nog vermoeider en sta steeds vaker te kokhalzen, dus wat dat betreft toch echt wel een beetje zwanger. En de afgelopen twee echo's waren goed, dus waarom zou deze anders zijn? Maar neemt niet weg dat ik het toch wel spannend vind. Ben benieuwd of de kleine beweegt!
  donderdag 26 maart 2015 @ 11:55:19 #102
327807 Mariposas
יה&#14
pi_151051323
quote:
17s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:26 schreef Vlindur het volgende:
Vandaag 34 weken zwanger. Nog 4 weken te gaan *O* *O* *O*

En ik ben blij dat ik medisch ben. Thuis bevallen lijkt me helemaal niks. En mijn ervaringen daar zijn ook helemaal prima :)
Ik ben blij dat ik niet-medisch ben! :) Gelukkig mag je ook in het ziekenhuis bevallen als je niet medisch bent. ;)
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:02:32 #103
259886 pessie
pi_151051522
Vlindur 34 weken! Lekker aftellen!

Cassandra, flinke bijleespost zeg! Veel plezier bij je intake. Volgens mij dien ze termijn altijd tussen 10 en 12 weken.

Kyara, spannend zeg zo'n test om te kijken wat ze precies zijn.

Min moeder en ik zijn steeds verder met klaarzetten *O* ik ben zelfs al begonnen met een vluchttas :o ik blijf het gek vinden klinken :@ . eerste pakje zit nu in de was en in maat 44 hangt ie ook klaar. Als morgen baby weer zo klein lijkt gaat die ook nog even de machine / handwas in en de tas in.

Kooks, de vk zal altijd door sturen als er iets anders lijkt te gaan. En wie wilde ook alweer thuis terwijl haar partner dat niet wilde? Proberen of je tot 7cm thuis kunt blijven, daarna laat je vk je waarschijnlijk niet meer gaan ;) .
Heb je het erover gehad waarom hij dat niet wil? Ik hoorde een keer dat en man het niet wilde omdat zijn vriend had verteld dat het bloed aan het plafond zat :') alsof dat realistisch is...
pi_151052307
Schoonmaakster, zou ik heerlijk vinden. Vind het alleen schandalig om dat te doen met ons huisje van 60 m2, en zeker als ik straks gewoon thuis ben.. Ben alleen gewoon echt geen poetser :P

Cassandra, intake vanmiddag spannend. Ik heb geen idee qua echo's heb je een VK die zelf de echo's maakt? Bij mij dachten ze bij de intake dat ik 9w6d was maar bleek 10w1d, dus dat was mijn termijnecho en intake in 1 ;) Ben benieuwd hoe dat bij jou gaat vanmiddag! Fijn dat je zoveel vertrouwen voelt. Stuur mijn eens een beetje :p Merk echt dat ik naar de volgende echo toe aan het leven ben. Maar goed is nu ook al weer dik 3 weken geleden de laatste controle. Wil zo graag even zien dat ons spruitje beweegt of horen dat het hartje klopt. Ik ben zo'n muts die die bevestiging nodig heeft ;)
Heel logisch toch dat je het, ondanks je vertrouwen, spannend vindt!

Hier medisch, maar had sowieso niet thuis willen bevallen. Mijn voorkeur ging altijd al uit naar ziekenhuis/geboortehotel. Dus aan de ene kant wel makkelijk dat ik medisch ben. Aan de andere kan niet leuk natuurlijk maar eigenlijk heb ik geen moeite gehad om dit te accepteren. Heb me er makkelijk bij neergelegd.
Lees sommige verhalen (niet hier hoor) over dat medisch zijn zo verschrikkelijk is, en dat het helemaal niet leuk is om onder controle te zijn in het ziekenhuis. En het ook echt niet kunnen accepteren. Ik snap dat niet zo goed.
Kijk ik heb natuurlijk pas 13 weken ervaring met zwanger zijn en dus onder controle staan bij de gyn. Maar het valt mij echt zo mee. Ok, de eerste afspraak was wat stug, maar goed ik snap ook dat je als gyn niet te enthousiast wilt doen zo pril. De 2e afspraak was de gyn een stuk vrijer en opener.
Mijn ervaring met de klinisch verloskundige, hele lieve vrouw die echt de tijd nam. De echo maakte en hier ook de tijd voor nam. En verder de mensen op de poli ook heel leuk, en nemen zo de tijd. Ja je ziet meerdere gezichten, en ja het is allemaal iet wat zakelijk. En tuurlijk moet je het ook een beetje treffen qua arts. Maar ik denk dat het allemaal al een stuk zou schelen wanneer je er positiever in stapt. In plaats van alle negativiteit die je leest over "medisch zijn".

Dit laatste stukje wilde ik gewoon even kwijt, want merk dat dat best iets is waar ik over nadenk op het moment.
En tuurlijk snap ik, zeker wanneer je later in je zwangerschap overgedragen wordt dat dit echt ongelofelijk #$%^# is, omdat je dan al zo'n band hebt met je VK en je je een beeld vormt over hoe alles loopt.
pi_151052368
Nou, ik mocht weer een rondje urinekweek en CTG in het ziekenhuis. Bloeddruk nu echt te hoog met een onderdruk van 100. Afwachten of er iets uit de urine komt en dan een plannetje maken.
pi_151052442
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:19 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!! Tweelingen zijn O+ O+
Hele goede zwangerschap gewenst!! Voor alle dames hier trouwens *O*
Zijn die van jou eeneiig?
pi_151052493
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:28 schreef Fannetje het volgende:
Nou, ik mocht weer een rondje urinekweek en CTG in het ziekenhuis. Bloeddruk nu echt te hoog met een onderdruk van 100. Afwachten of er iets uit de urine komt en dan een plannetje maken.
Ah Fannetje wat vervelend. Hopelijk zijn de uitslagen gewoon goed. Slik je al medicatie voor de bloeddruk?
pi_151052533
Oh en wat betreft medisch of niet-medisch: bij m'n dochter werd ik al snel medisch vanwege hoge bloeddruk, bij deze zwangerschap heb ik tot bijna 36 wk bij de verloskundige kunnen blijven maar ben ik nu toch weer medisch geworden door opnieuw hoge bloeddruk.
Verloskundige is gewoon wat laagdrempeliger, persoonlijker wat mij betreft. In het ziekenhuis zie je (in mijn geval) veel verschillende mensen en is het allemaal wat onpersoonlijker.
Maar ach, als het nodig is dan moet het maar. Ik heb er iig niet zoveel problemen mee om nu weer medisch te zijn, al had ik het wel leuk gevonden om bij de vk te blijven...
pi_151052565
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:32 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ah Fannetje wat vervelend. Hopelijk zijn de uitslagen gewoon goed. Slik je al medicatie voor de bloeddruk?
Nee, tijdens deze zwangerschap was de bloeddruk gewoon telkens oke. Ik weet ook niet of ze op deze termijn nog medicijnen gaan voorschrijven eigenlijk.
pi_151052653
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:31 schreef Daui het volgende:

[..]

Zijn die van jou eeneiig?
Dat is echt haast onmogelijk. Kijk zo even in het fototopic.
Met een meidenkwartet
pi_151052658
Nee dat weet ik ook niet inderdaad. Als je medicatie zou hebben, zouden ze het misschien wel ophogen maar om er nu nog mee te beginnen?

Nou eerst maar eens afwachten wat de uitslagen zijn van de urine en CTG! Het wordt in ieder geval goed nagekeken!
pi_151052831
CTG was iig gewoon goed, mijn eigen pols wel hoog. En de automatische bloeddrukmeter was niet zo lief, gemiddeld 10 punten hoger dan afgelopen vrijdag en dat is een te sterke stijging. Nu de urine afwachten. En dan een plannetje maken.
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:53:44 #113
259886 pessie
pi_151053143
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:28 schreef Fannetje het volgende:
AH dat is niet leuk! Ik was mee inderdaad al aan het bedenken dat je bij A. Ook met Je bloeddruk zat. He, hoop dat alles verder goed is.

Cassandra, ik heb zelf echt een gruwelijke gruwel aan het ziekenhuis. Slechte herinneringen en gewoon zo'n algemeen bleh gevoel. Maar nu bij de derde ben ik wel wat bijgetrokken gelukkig. Komt ook omdat ik beter weet wat er gebeurt als he een kindkrijgt, zowel normaal als dysmatuur. Maar toch denk ik dat thuis bevallen in een normale situatie echt goed is. Gewoon vanwege de rust en ook de hygiëne. Het allerliefste zou ik nu ook gewoon weer thuis bevallen, maar dat hangt toch echt van morgen af.
De reden dat ik niet van begin af aan medisch ben is omdat ik dat niet wilde zijn. Ook al is de kans op weer een klein kindje 50% ik vind het niet nodig om daar dan r van uit te gaan. Bij mijn middelste dus ook extra controles in het ziekenhuis, maar dat ging prima, nu dus weer en minder prima dus grotere kans op medisch en dus dat hele circus wat erbij komt.
Maar gelukkig ben ik nu wat realistischer. En protocollen van de knov lezen helpt ook.
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:56:46 #114
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_151053240
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:38 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Dat is echt haast onmogelijk. Kijk zo even in het fototopic.
:D
pi_151053327
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:53 schreef pessie het volgende:

[..]

AH dat is niet leuk! Ik was mee inderdaad al aan het bedenken dat je bij A. Ook met Je bloeddruk zat. He, hoop dat alles verder goed is.

Cassandra, ik heb zelf echt een gruwelijke gruwel aan het ziekenhuis. Slechte herinneringen en gewoon zo'n algemeen bleh gevoel. Maar nu bij de derde ben ik wel wat bijgetrokken gelukkig. Komt ook omdat ik beter weet wat er gebeurt als he een kindkrijgt, zowel normaal als dysmatuur. Maar toch denk ik dat thuis bevallen in een normale situatie echt goed is. Gewoon vanwege de rust en ook de hygiëne. Het allerliefste zou ik nu ook gewoon weer thuis bevallen, maar dat hangt toch echt van morgen af.
De reden dat ik niet van begin af aan medisch ben is omdat ik dat niet wilde zijn. Ook al is de kans op weer een klein kindje 50% ik vind het niet nodig om daar dan r van uit te gaan. Bij mijn middelste dus ook extra controles in het ziekenhuis, maar dat ging prima, nu dus weer en minder prima dus grotere kans op medisch en dus dat hele circus wat erbij komt.
Maar gelukkig ben ik nu wat realistischer. En protocollen van de knov lezen helpt ook.
ik denk dat je MissBliss bedoelt :)
pi_151053633
Fannetje, balen! Wel fijn dat je het zo lang zonder alle medische toeters en bellen hebt weten te redden. Ik hoop dat alles goed is met jou en je kleintje.

Ik wil juist niet thuis bevallen. Ik krijg van man zoveel verhalen vanuit het ziekenhuis waar het allemaal maar net goed gaat dat ik persoonlijk geen goed gevoel had bij thuis bevallen. Natuurlijk zijn dat uitzonderlijke gevallen en zal dat niet de norm zijn, maar daardoor is het ziekenhuis voor mij wel de plaats. Tel daarbij op dat pijnstilling me een prettige optie lijkt en ik had me met 8 weken al aangemeld bij het geboortehotel.
pi_151053662
He bah, Fannetje! Sterkte en zuks. Wel fijn dat je vandaag precies 37 weken bent. :)
pi_151054078
Ik kreeg gisteren te horen bij de presentatie van het ziekenhuis dat van de bevallingen
70% tweede lijns is (waaronder dus ook de pijnstilling en verder niet medisch en eerste lijn starten, maar tweede lijn moet afmaken vallen)
enkel 30% kiest ervoor om eerste lijn te bevallen

ik vond dat echt een hoge cijfertjes.
Schudden voor gebruik
pi_151054168
Herkennen jullie het branderige gevoel aan de tepels? Ik word echt GEK!! 8)7 :X |:(
Gelukkig is het niet constant zo erg, maar af en toe speelt het op voor een minuut of 5 en dan zwakt het wel wat af.
pi_151054789
Wat zie ik Breda hier vaak voorbij komen! Breda represent hier 8-).

Ik mag niet thuis bevallen dus dat is een makkelijke keus.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_151054820
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:31 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]

Haha, nee niet in Breda (wel vlakbij, in die andere stad met een 'B' ;) )
Brabanders O+

@ziekenhuis/thuis:
Inderdaad jammer dat mensen altijd met horrorverhalen als argument komen. Ik kies zelf voor een ziekenhuisbevalling (poliklinisch), maar niet omdat ik bang ben dat het anders echt fout gaat ofzo.
Ik denk dat iedereen (als je de keuze hebt uiteraard) vooral zelf in moet schatten wat je het prettigst lijkt.
Is dat in je eigen bed omdat je kriebelig wordt van ziekenhuizen: ^O^
Heb je dat niet en lijkt het ziekenhuis je prettiger: ^O^
pi_151054965
Ik vind in het ziekenhuis bevallen zonder medische reden, (tenminste hier in het Flevoziekenhuis), echt helemaal prima. Je gaat pas naar het ziekenhuis bij 5cm, je VK gaat mee, je ziet niet echt mensen van de ziekenhuisstaf totdat er een reden is dat je wel medisch wordt. Je mag na de bevalling gelijk naar huis als je wilt, maar je mag ook even blijven. Je hebt een aparte kamer met een douche en een bed waar je man ook kan blijven slapen als nodig ^O^

Ik heb zelf zo'n drama beeld in mijn hoofd, dat ik alsnog met persweeen in de auto moet en dat lijkt mij persoonlijk gewoon echt zo erg.

Vanmorgen bij de VK geweest. Alles was goed gelukkig. Bloeddruk prima & hartje gehoord O+

[ Bericht 12% gewijzigd door Skoap op 26-03-2015 13:56:39 ]
  donderdag 26 maart 2015 @ 13:58:41 #123
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_151055550
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:40 schreef twist02 het volgende:

[..]

Haha, nee niet in Breda (wel vlakbij, in die andere stad met een 'B' ;) )
Brabanders O+
+1... Zelf wel import :+
pi_151055572
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:44 schreef Skoap het volgende:
Ik vind in het ziekenhuis bevallen zonder medische reden, (tenminste hier in het Flevoziekenhuis), echt helemaal prima. Je gaat pas naar het ziekenhuis bij 5cm, je VK gaat mee, je ziet niet echt mensen van de ziekenhuisstaf totdat er een reden is dat je wel medisch wordt. Je mag na de bevalling gelijk naar huis als je wilt, maar je mag ook even blijven. Je hebt een aparte kamer met een douche en een bed waar je man ook kan blijven slapen als nodig ^O^

Dit inderdaad! :Y
Dat laatste (en meer) zou er bij ons eigenlijk ook zijn, gloedjenieuw. Maar een brand gooide roet in het eten :{ Dus als ik dat wil, moet ik Mini tot 43+3 binnenhouden :')
pi_151055636
quote:
99s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:58 schreef Nikooos het volgende:

[..]

Echt? :D Haha cool!
Edit: ah, Brabant dus!

[ Bericht 8% gewijzigd door twist02 op 26-03-2015 15:01:01 ]
pi_151055785
34 weken zwanger hik :)

(Zo'n 4x per dag voor een half uur lang minstens. }:| )
pi_151055831
Mijn mama komt uit Breda. Telt dat ook? :D
En mn oma woont er nog en 2 van haar zussen :Y
pi_151056529
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 14:04 schreef Vlindur het volgende:

Wat grappig en wat zie je dat goed!
Heerlijk om te zien!
Ik geniet nu ook al dat ik mijn handen voel bewegen als ik ze op mijn buik leg.
Maar dit is nog een stapje verder. O+
Oost west, mij best.
pi_151056875
Oh Fannetje, wat rot! Wel fijn dat je op zo'n mooie termijn zit, ik ben benieuwd naar het plan van aanpak. Sterkte!

Over medisch zijn: ik ken geen enkele vrouw die daarover zeurt eigenlijk, alleen vrouwen die het logischerwijs heel lastig vinden dat de zwangerschap een medisch karakter krijgt omdat dat soms inhoudt dat er iets niet helemaal lekker loopt in de zwangerschap. En iedereen droomt denk ik wel van een probleemloze zwangerschap inclusief zenlike bevalling, de kans daarop wordt gewoon kleiner als je het middelpunt van een medisch spektakel wordt :) Ik heb gejankt als een klein kind toen ik hoorde dat ik werd overgedragen naar de gyn hoor, vond het echt Heel Erg. Dat had niets met de gynaecologen te maken, want heel fijn en kundig en al, maar gewoon: je wordt niet naar de gyn gestuurd vanwege je zweetvoeten, zeg maar :')

Thuis bevallen lijkt me echt geweldig, we hebben het deze zwangerschap even overwogen maar mijn angsten zijn toch groter dan die wens, dus nu zetten we in op het geboortehotel. Wel de huiselijke setting, maar met de medici heel dichtbij. Maar ik moet nog overleggen hoe de gyn dat vindt.

Cassandra: veel plezier bij de echo!
  donderdag 26 maart 2015 @ 14:38:02 #130
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_151056934
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 14:04 schreef Vlindur het volgende:

Haha die hik is zo bizar soms.
Gister stuurde mijn vrouw ook een filmpje met buikbeweging. Zo cool!
  donderdag 26 maart 2015 @ 14:39:19 #131
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_151056977
Offtopic: Contract onbepaalde tijd en loonsverhoging zonder te hoeven onderhandelen. Aflopend contract bracht wat spanning met zich mee zeker gezien het feit dat ik bij het vorige bedrijf geen verlenging kreeg en dat een maand van te horen te horen kreeg. Dus dit is fiiijjjjnnnn *O*
  donderdag 26 maart 2015 @ 14:39:46 #132
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_151056992
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:59 schreef twist02 het volgende:

[..]

Dit inderdaad! :Y
Dat laatste (en meer) zou er bij ons eigenlijk ook zijn, gloedjenieuw. Maar een brand gooide roet in het eten :{ Dus als ik dat wil, moet ik Mini tot 43+3 binnenhouden :')
Dat is zuur idd -O- ben er goed bevallen hoor maar die 4 persoonskamer erna was wel wat minder.
pi_151057421
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:44 schreef Skoap het volgende:

Ik heb zelf zo'n drama beeld in mijn hoofd, dat ik alsnog met persweeen in de auto moet en dat lijkt mij persoonlijk gewoon echt zo erg.

Vanmorgen bij de VK geweest. Alles was goed gelukkig. Bloeddruk prima & hartje gehoord O+
Hier (tweesteden ziekenhuis Tiburg) was het ook top geregeld, eigen kamer, badkamer, extra bed voor vriend, rustgevende muurschildering, zelfs een minibar :)
pi_151057462
quote:
99s.gif Op donderdag 26 maart 2015 14:39 schreef Nikooos het volgende:
Offtopic: Contract onbepaalde tijd en loonsverhoging zonder te hoeven onderhandelen. Aflopend contract bracht wat spanning met zich mee zeker gezien het feit dat ik bij het vorige bedrijf geen verlenging kreeg en dat een maand van te horen te horen kreeg. Dus dit is fiiijjjjnnnn *O*
Ik heb geen idee waar ik glitter stickers vandaan haal anders had ik er snel 1 voor je opgezocht.

Gefeliciteerd wat een geweldig nieuws *O*
  donderdag 26 maart 2015 @ 14:54:08 #135
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_151057465
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 14:51 schreef ingee het volgende:
Hier (tweesteden ziekenhuis Tiburg) was het ook top geregeld, eigen kamer, badkamer, extra bed voor vriend, rustgevende muurschildering, zelfs een minibar :)
Hai stadsgenoot :W . Ik ga alleen voor het andere ziekenhuis :D Mijn verloskundigenpraktijk is aan het Elisabeth verbonden, en ik ben er bij J ook bevallen in de toen splinternieuwe verloskamers, en gepimpte kraamafdeling ^O^

Alleen die minibar moet ik nog even navragen ;) Kamers hebben wel een eigen koelkastje geloof ik...
pi_151057545
quote:
99s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:58 schreef Nikooos het volgende:

[..]

Ik kom daar juist vandaan ^^,

Woon nu in een dorpje 30 min verder op :D Lekker rustig O+
Schudden voor gebruik
pi_151057565
quote:
Gefeliciteerd! Wat een opluchting moet dat zijn!
Schudden voor gebruik
pi_151057648
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 14:54 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Hai stadsgenoot :W . Ik ga alleen voor het andere ziekenhuis :D Mijn verloskundigenpraktijk is aan het Elisabeth verbonden, en ik ben er bij J ook bevallen in de toen splinternieuwe verloskamers, en gepimpte kraamafdeling ^O^

Alleen die minibar moet ik nog even navragen ;) Kamers hebben wel een eigen koelkastje geloof ik...
:W Bijna, ik zit in dat durp met die laven enzo :). Je kan altijd wat mini flesjes en chocolaatjes in je vluchttas stoppen voor in de koelkast, minibar maak je gewoon zelf. :)
pi_151057817
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 14:39 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

Dat is zuur idd -O- ben er goed bevallen hoor maar die 4 persoonskamer erna was wel wat minder.
Nog meer (West-)Brabanders O+
Ja, wel echt balen, maar je doet er niks aan. Vond de verloskamers er gisteren wel prettig uitzien :Y
4 persoonskamer lijkt mij ook niet zo tof nee, was het zo druk toen?
  donderdag 26 maart 2015 @ 15:08:30 #140
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_151057909
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 15:05 schreef twist02 het volgende:

[..]

Nog meer (West-)Brabanders O+
Ja, wel echt balen, maar je doet er niks aan. Vond de verloskamers er gisteren wel prettig uitzien :Y
4 persoonskamer lijkt mij ook niet zo tof nee, was het zo druk toen?
De verloskamers zijn mooi ja. Het was vrij druk toen idd.

:W begin van het nieuwe stukje snelweg
  donderdag 26 maart 2015 @ 15:16:11 #141
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_151058191
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 14:54 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Stadsgenoten! Wij gaan ook voor het Elisabeth, maar dat is omdat mijn vrouw daar werkt. Tweesteden zou officieel wel iets dichterbij zijn :P
  donderdag 26 maart 2015 @ 15:18:24 #142
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_151058258
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 14:54 schreef Skoap het volgende:

[..]

Ik heb geen idee waar ik glitter stickers vandaan haal anders had ik er snel 1 voor je opgezocht.

Gefeliciteerd wat een geweldig nieuws *O*
Haha thnx. En het idee van een sticker geeft al flink wat voldoening! :D

quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 14:57 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Wat een opluchting moet dat zijn!
Zo zeker weten. Ook voor m'n vrouw, die zit daar wat meer mee in d'r maag (no pun intended).
  donderdag 26 maart 2015 @ 15:26:07 #143
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151058528
Hebben jullie ook wel eens dat besef dat je lichaam gewoon in 9 maanden tijd een heel af kind aan het (helpen) maken is? Wow, dan krijg ik even net zon gevoel als proberen voor te stellen hoe groot het universum is. Het is niet normaal hoeveel cellen, verbindingen en stoffen gemaakt moeten worden, dat gaat echt mijn hersencapaciteit te boven :D O+
En dat in maar 9 maanden :o
pi_151058842
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 15:26 schreef pinquit het volgende:
Hebben jullie ook wel eens dat besef dat je lichaam gewoon in 9 maanden tijd een heel af kind aan het (helpen) maken is? Wow, dan krijg ik even net zon gevoel als proberen voor te stellen hoe groot het universum is. Het is niet normaal hoeveel cellen, verbindingen en stoffen gemaakt moeten worden, dat gaat echt mijn hersencapaciteit te boven :D O+
Echt he? dat heb ik ook vaak, als je erover nadenkt is het zo bizar. En dat dat gewoon ontstaat uit 2 iniminie cellen..
pi_151058923
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 15:26 schreef pinquit het volgende:
+1!

Dat maar 1 cel van mijn man en maar 1 cel van mij een heel nieuw mens kan maken... Inclusief een hartje wat hopelijk voor minimaal 80 jaar klopt.
En als ik dan naar beneden kijk, naar mijn buik, dan kan ik mij echt niet voorstellen dat er een heus kindje in zit van ongeveer 20-25cm :o
  donderdag 26 maart 2015 @ 15:39:18 #146
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151058979
Bizar toch?! :D
pi_151059143
Ja! Dat vind ik zo bizar. En het idee dat er een levend mensje in je zit. Dat beweegt. Niet omdat het onderdeel van jouw lichaam is, maar omdat het een compleet eigen persoontje is.

Het levert trouwens ook vaak een 'Waar the fuck ben ik aan begonnen?!' gevoel op naast de verwondering. :')
  donderdag 26 maart 2015 @ 15:45:34 #148
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151059180
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 15:43 schreef Krisvc het volgende:

Het levert trouwens ook vaak een 'Waar the fuck ben ik aan begonnen?!' gevoel op naast de verwondering. :')
_O- Ahwell, je kan niet meer terug gelukkig ;)
  donderdag 26 maart 2015 @ 15:47:21 #149
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151059243
daarnaast: wees niet bang, iedereen doet het, (bijna :') ) iedereen kan het :) Ik zal niet zeggen dat t zo simpel is ;) maar het komt sowieso helemaal goed! O+
  donderdag 26 maart 2015 @ 15:49:06 #150
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_151059300
Ho ho.. Niet iedereen kan het. Jullie vrouwen zijn maar vreemde wezens ;)
  donderdag 26 maart 2015 @ 15:52:05 #151
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151059429
Ik zeg toch bijna :P en ik heb t eik over t gedeelte ná het maken-in-de-buik en uitwerpen enzovoorts :+ Dat kan jij ook hoor *O*
pi_151059459
Je bent zelf een vreemd wezen. :6
pi_151059620
En dan ligt ze/hij naast je in de wieg en denk je ineens 'omg dat zat gewoon in mijn lijf! Dat heb ik gemaakt!'
En nu denk ik 'omg ze leeft ook nog gewoon en ze krijgt alleen tiet, wtf!'
Ja dit hele zwanger/moederschap is best bizar.
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:11:36 #154
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_151060181
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 15:52 schreef pinquit het volgende:
Ik zeg toch bijna :P en ik heb t eik over t gedeelte ná het maken-in-de-buik en uitwerpen enzovoorts :+ Dat kan jij ook hoor *O*
Dat komt denk ik wel goed :P
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 15:52 schreef Krisvc het volgende:
Je bent zelf een vreemd wezen. :6
Sowieso! Maar niets minder dan bewondering voor zwangere vrouwen _O_
pi_151060704
Nikoos wauw dat is zeker goed nieuws! *O*

En ik dacht dus serieus dat ik de enige was die zich met grote regelmaat over zulke dingen verbaast! :@ :D

Zeg ook regelmatig tegen m'n man: we hebben gewoon een baby gebouwd! :o Zonder instructieboekje ofzo (hij is nogal Lego fan ;) ). Hoe the hell weten we überhaupt hoe dat moet?!
Inderdaad gevolgd door "Shit, en nu?!" :')
pi_151061022
Tof Nikooos! Gefeliciteerd!
pi_151061362
Ego post hoor, maar ik word zaterdag ingeleid :o

Maar ik ga niet meedoen aan de keizersnedes hoor!
pi_151061455
quote:

Oké, hopen dat deze het doet, anders: it's the thought that counts. *O* Gefeliciteerd! *O*

Hier vandaag wisseldag, 33 weken! *)
pi_151061504
Omg Fannetje, dat is overmorgen! :o :o :o Bijna een verse baby. O+
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:47:18 #160
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151061592
Whoei Fannetje *O* WAT SPANNEND :D en aaagh, wat leuk, babyyyy *O*
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:47:28 #161
259886 pessie
pi_151061596
Nikoos gefeliciteerd!!!

Hier weer een enigzins enerverende middag :')

Gisteren voelde ik me al wat raar in mijn hoofd, gewoon wat wazig zeg maar. Vandaag was ik bij de fysiotherapeut en vertelde dat, ik vertelde dat als ik zelf een bloeddrukmeter had gehad ik die er al lang aan had gehangen, maar goed, dat heb ik nou eenmaal niet. Zij had er wel een en wilde wel even kijken. 130/100. Maar ja, van 1x meten, dus een kwartier later weer, 140/100. Ze vroeg of ik nog naar huis kon fietsen en zei dat ik echt echt echt de vk moest bellen, dit heb ik bij thuiskomst direct gedaan, ze wilde me graag direct zien dus ik ben met mijn moeder naar de praktijk gegaan. Ze heeft wat dingen opgeschreven en mijn bloeddruk gemeten, ook zij kwam op 140/100, ze heeft gebeld en mij met spoed ingestuurd. In het ziekenhuis was de onderdruk wel een stuk lager (88), verschil valt wellicht te verklaren doordat mijn bloeddruk erg lastig te meten is, iets met het moment van stoppen met doortellen. Ook meteen de groei-echo maar gedaan, hoef ik morgen niet terug te komen. De baby buigt echt af, nu bij 34+6 schatten ze de baby op slechts 1800 gram. Volgens mij is iets van 2600 gram gemiddeld. De gynaecoloog hoopt dat de baby kan blijven zitten tot 37 weken. De combinatie van mijn bloeddruk die oploopt, de baby die slecht groeit en een meertje bloed in de placenta maakt dat ik medisch ben geworden. Nu dus 2x per week naar het ziekenhuis om mijn bloeddruk te meten en de navestreng door te meten. Zodra ik ook maar denk de baby iets minder te voelen moet ik direct bellen.

Kortom, lang verhaal.
En ik wil soms denk ik wel even klagen over het medisch zijn :@ . Maar ik zal eerst es ervaren hoe het is.
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:50:24 #162
327807 Mariposas
יה&#14
pi_151061726
Wat super, Nikoos! ^O^

Ik vind het ook heel bijzonder dat je van een klodder sperma i.c.m. je eicel een kindje kan maken. Vooral het verschil tussen week 10 en week 12 op de echo vond ik verbluffend, van een gummybeer naar een mensje!
En de bewegingen zijn ook heel bijzonder. Voordat ik zwanger was dacht ik dat ik het super freaky zou vinden, maar dat is dus helemaal niet zo. :D Al vind ik het minder tof dat mijn baby een duidelijke voorkeur voor voeten beneden heeft, ik ben dat gestamp tegen m'n blaas en schaambeen en gewroet in m'n vagina wel een beetje zat aan het worden. :') En stiekem ook wel een beetje bang dat het een stuitligging blijft, al weet ik wel dat het op deze termijn geen reet zegt...

Pessie, wat balen zeg! Je hebt niet echt een onbezorgde zwangerschap. -O- Ik hoop dat je nog 2 weken en een dag kan volmaken en je zonder al te veel verdere complicaties kan bevallen!

Oeps, Fannetje gemist.... Wat snel en wat spannend!! Zaterdag duimen en F5'en in het topic dus!

[ Bericht 8% gewijzigd door Mariposas op 26-03-2015 17:00:45 ]
pi_151061784
Oei pessie, wat vervelend. Gelukkig houden ze je goed in de gaten, maar ik kan me voorstellen dat het heftig is zo ineens.. Sterkte en hopelijk kan je baby nog lekker lang blijven zitten. :*
pi_151061962
Fannetje, wat spannend. Zaterdag is al bijna. Dat is nog eens een plan van aanpak. :o

Pessie, he getsie. :{ Fijn dat ze je kindje zo goed in de gaten houden, maar leuk is anders.

Mariposas, die angst heb ik ook. Al voel ik voornamelijk voeten in mijn zij en weet ik rationeel gezien ook heus wel dat die baby er hoe dan ook niet overdwars uitgaat. Overigens kan een baby zich ook nog heel goed dubbelvouwen he? Dus die voeten voelen zegt zo weinig.
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:57:30 #165
259886 pessie
pi_151061998
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:42 schreef Fannetje het volgende:

Wow! Wat vlot zeg zo ineens! Maar je bent nu inderdaad 37 weken en je onderdruk is hoog. Na mijn gesprek met de gyn vind ik dit voor jou ook wel een logisch gevolg :* Wat vind je er zelf van?
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:58:04 #166
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_151062020
Fannetje zaterdag al :o Wouw, spannend hoor!

Pessie, dat is minder leuk nieuws -O- Sterkte!
Ziggy played guitar
  donderdag 26 maart 2015 @ 17:00:29 #167
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_151062106
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:42 schreef Fannetje het volgende:

Spannend!! Bijna die sticker binnen ;)

quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:44 schreef Selvaria het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Oké, hopen dat deze het doet, anders: it's the thought that counts. *O* Gefeliciteerd! *O*

Hier vandaag wisseldag, 33 weken! *)
Thnx!! _O_
  donderdag 26 maart 2015 @ 17:01:56 #168
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_151062152
En sterkte Pessie! Goed in de gaten houden!!
pi_151062287
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:47 schreef pessie het volgende:
Nikoos gefeliciteerd!!!

Hier weer een enigzins enerverende middag :')

Gisteren voelde ik me al wat raar in mijn hoofd, gewoon wat wazig zeg maar. Vandaag was ik bij de fysiotherapeut en vertelde dat, ik vertelde dat als ik zelf een bloeddrukmeter had gehad ik die er al lang aan had gehangen, maar goed, dat heb ik nou eenmaal niet. Zij had er wel een en wilde wel even kijken. 130/100. Maar ja, van 1x meten, dus een kwartier later weer, 140/100. Ze vroeg of ik nog naar huis kon fietsen en zei dat ik echt echt echt de vk moest bellen, dit heb ik bij thuiskomst direct gedaan, ze wilde me graag direct zien dus ik ben met mijn moeder naar de praktijk gegaan. Ze heeft wat dingen opgeschreven en mijn bloeddruk gemeten, ook zij kwam op 140/100, ze heeft gebeld en mij met spoed ingestuurd. In het ziekenhuis was de onderdruk wel een stuk lager (88), verschil valt wellicht te verklaren doordat mijn bloeddruk erg lastig te meten is, iets met het moment van stoppen met doortellen. Ook meteen de groei-echo maar gedaan, hoef ik morgen niet terug te komen. De baby buigt echt af, nu bij 34+6 schatten ze de baby op slechts 1800 gram. Volgens mij is iets van 2600 gram gemiddeld. De gynaecoloog hoopt dat de baby kan blijven zitten tot 37 weken. De combinatie van mijn bloeddruk die oploopt, de baby die slecht groeit en een meertje bloed in de placenta maakt dat ik medisch ben geworden. Nu dus 2x per week naar het ziekenhuis om mijn bloeddruk te meten en de navestreng door te meten. Zodra ik ook maar denk de baby iets minder te voelen moet ik direct bellen.

Kortom, lang verhaal.
En ik wil soms denk ik wel even klagen over het medisch zijn :@ . Maar ik zal eerst es ervaren hoe het is.
:o :o :o

Succes! ik weet gewoon niet goed hoe te reageren! :o :*
Schudden voor gebruik
  donderdag 26 maart 2015 @ 17:06:23 #170
259886 pessie
pi_151062292
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:56 schreef Krisvc het volgende:
Fannetje, wat spannend. Zaterdag is al bijna. Dat is nog eens een plan van aanpak. :o

Pessie, he getsie. :{ Fijn dat ze je kindje zo goed in de gaten houden, maar leuk is anders.

Mariposas, die angst heb ik ook. Al voel ik voornamelijk voeten in mijn zij en weet ik rationeel gezien ook heus wel dat die baby er hoe dan ook niet overdwars uitgaat. Overigens kan een baby zich ook nog heel goed dubbelvouwen he? Dus die voeten voelen zegt zo weinig.
Mijn baby had vanmiddag de voeten naast het hoofd :D !
pi_151062308
Fannetje wat spannend! En snel al!
Pessie, let goed op jou en je beeb :*.

Ik heb 0,0 niks te melden :'). Het is weer weekend :D. Maandag alweer naar de vk voor de intake.
pi_151062327
Fannetje spannend en zo snel ineens een datum! Lijkt me heel gek te weten dat je dan dit weekend gewoon een kindje in je armen hebt!
Schudden voor gebruik
pi_151062432
Oh pessie, bah wat naar allemaal. Hoge bloeddruk-boks (ik had exact dezelfde waarden) maar in jouw geval is het wel heel vervelend zeg. En 1800 gram is wel erg mini. Waarom nemen ze je niet een paar dagen op ter observatie?

Ik hoop dat je kleintje nog even een groeispurt inzet en dat ie tot 37 wk kan blijven zitten.
pi_151062480
En bedankt allemaal voor jullie medeleven. Ik ben nog een beetje in shock eigenlijk,had het niet echt zien aankomen nog.
En ik ga morgen toch maar een pakje in maat 50 kopen want ik ging uit van een 7,5/8 ponder maar dat zal nu met 37 wk nog niet zo zijn :o
  donderdag 26 maart 2015 @ 17:12:56 #175
259886 pessie
pi_151062487
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 17:06 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

:o :o :o

Succes! ik weet gewoon niet goed hoe te reageren! :o :*
Nou, ze hebben me niet vastgehouden, en ik hoef niet elke dag naar het ziekenhuis voor een CTG. Kortom, de gynaecoloog verwacht dat de baby het wel uithoudt tot 37 weken. Mijn moeder gaat niet meer terug naar Frankrijk zoals het nu lijkt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 26 maart 2015 @ 17:14:58 #176
259886 pessie
pi_151062539
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 17:12 schreef Fannetje het volgende:
En bedankt allemaal voor jullie medeleven. Ik ben nog een beetje in shock eigenlijk,had het niet echt zien aankomen nog.
En ik ga morgen toch maar een pakje in maat 50 kopen want ik ging uit van een 7,5/8 ponder maar dat zal nu met 37 wk nog niet zo zijn :o
Lijkt me slim ja!
Mijn moeder wast morgen de maat 44. En nu maar hopen dat baby er niet in verzuipt :')
pi_151062821
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 17:12 schreef pessie het volgende:

[..]

Nou, ze hebben me niet vastgehouden, en ik hoef niet elke dag naar het ziekenhuis voor een CTG. Kortom, de gynaecoloog verwacht dat de baby het wel uithoudt tot 37 weken. Mijn moeder gaat niet meer terug naar Frankrijk zoals het nu lijkt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eerste berichtje.. Ik denk dat ik gewoon enorm geschokt ben :D
Maar fijn dat het nog goed met je gaat en dat je niet vastgebonden op een bed ligt ofzo ;)

tweede bericht. He getver. Dat blijven toch altijd nare tijden. Ik wens je heel veel succes en sterkte.
Schudden voor gebruik
pi_151062995
He wat vervelend dat je nu medisch bent, pessie. Maar goed dat ze je extra in de gaten houden. Je spoiler is ook wel verdrietig zeg. Sterkte. Veel om over na te denken, lijkt mij. :*
pi_151063029
:o Fannetje! *O* De reden is natuurlijk niet zo tof, maar: vers babyjongetje! O+
  donderdag 26 maart 2015 @ 17:32:29 #180
259886 pessie
pi_151063036
Ik heb wel een heleboel vragen kunnen stellen en beantwoord gekregen. In principe mag de baby gewoon bij mij blijven, pas als de kinderarts zich ergens zorgen over maakt en baby moet worden opgenomen kan het niet meer bij mij zijn, maar daar is nu absoluut geen aanleiding toe! Ook mag de baby in principe na de bevalling gewoon bij mij op de buik liggen. Ik ben de mama en mijn temperatuur is goed, pas als er echt een temperatuur probleem is gaat het in de couveuse.
Ook mijn bekken besproken en gevraagd hoe zij omgaan met alternatieve bevalhoudingen tbv mijn bekken. En besproken hoeveel mensen er eigenlijk aanwezig moeten zijn (zijn er eigenlijk nooit meer dan 3).
En nog 20.000 vragen, gelukkig had ze oproepdienst en was het rustig :D
  donderdag 26 maart 2015 @ 17:33:26 #181
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151063059
Och pessie, ik lees je nu pas. Helemaal niet fijn en zo wat je niet wil allemaal tijdens je zwangerschap. :*
pi_151063144
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 05:40 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Succesverhalen heb ik ook gezocht toen wij in die situatie zaten, en heeeeel veel gevonden. Het komt echt heel veel voor. Nu was onze uitslag nog slechter, 1:8, maar zelfs dat kwam in onze vk praktijk een paar keer per jaar voor (zonder dat er iets aan de hand was). In mijn schoonfamilie nog twee recente voorbeelden van te dikke nekplooi, onderzoeken, gezonde kindjes. Volgens mijn gynaecoloog van toen moet er een bepaalde balans zijn tussen de aanzuig- en afpompfunctie van het hart, en rond deze termijn kan het zijn dat die nog niet helemaal optimaal is en dat er wat teveel vocht achterblijft (nekplooi). Dit kán voorkomen vanwege een handicap, maar nog veel vaker is dit het geval bij gezonde kindjes en is die balans gewoon een paar weken later pas optimaal en kan dat vocht wel goed weggepompt worden.

Het is makkelijk praten vanaf de zijlijn, maar de hoeveelheid succesverhalen is enorm :). En jullie zitten daar hopelijk gewoon bij!
Dankjewel, wederom. :* Een 'positieve' verklaring van een verdikte nekplooi zocht ik nog. :) Ik probeer maar niet te veel te googlen. Is er na de positieve uitslag bij jou nog extra onderzoek gedaan naar hart- of andere afwijkingen?
  donderdag 26 maart 2015 @ 17:37:06 #183
259886 pessie
pi_151063147
Potjandrie, er komt gewoon een kinderarts naar mijn baby kijken :o
pi_151063165
Heftig Pessie, hopelijk blijft de baby nog een tijdje zitten.

Fannetje, wat spannend, zaterdag da's dan opeens snel. Dan krijg je opeens een maart kindje. :)

Ik heb morgen de termijnecho, om 10.00. Dat vind ik fijn, dan duurt het wachten op de dag zelf tenminste ook niet zo lang. Ik ben er nu nog nuchter onder, maar morgen ben ik waarschijnlijk zenuwachtig.
  donderdag 26 maart 2015 @ 17:54:49 #185
259886 pessie
pi_151063599
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 17:11 schreef Fannetje het volgende:
Oh pessie, bah wat naar allemaal. Hoge bloeddruk-boks (ik had exact dezelfde waarden) maar in jouw geval is het wel heel vervelend zeg. En 1800 gram is wel erg mini. Waarom nemen ze je niet een paar dagen op ter observatie?

Ik hoop dat je kleintje nog even een groeispurt inzet en dat ie tot 37 wk kan blijven zitten.
Voelde jij je ook wat wazig in je hoofd? Alsof je je bloed kon voelen stromen?

Opname is niet nodig, behalve dat baby weinig groei laat zien gaat het verder best goed. De flow in de navelstreng is goed, er is een mooie hoeveelheid vruchtwater (niet te verklaren want normaal is het minder als baby klein is) en de baby beweegt goed. Kennelijk heeft het kindje er zelf niet heel veel last van, dan zou het veel minder gaan bewegen, goed letten op hoe vaak ik de baby voel dus.
De bloeddruk die zo oploopt hangt samen met de placentafunctie. Hoe dat precies zit weten ze niet, te weinig onderzoek nog naar gedaan. Het is niet zo dat de 1 oorzaak is van de ander, er is iets met wisselwerking, althans zo heb ik het begrepen.

Ik ga er maar niet van uit dat er nog een groei-spurt komt. Waarschijnlijk is het met 37 weken zo'n 2 kilo. Ik geloof dat ik maar een mooie/goede kolf ga uitzoeken :7
  donderdag 26 maart 2015 @ 18:01:24 #186
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151063749
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 17:37 schreef Limone het volgende:

[..]

Dankjewel, wederom. :* Een 'positieve' verklaring van een verdikte nekplooi zocht ik nog. :) Ik probeer maar niet te veel te googlen. Is er na de positieve uitslag bij jou nog extra onderzoek gedaan naar hart- of andere afwijkingen?
Ja, wij kregen nog een GUO waarbij extra goed naar zijn hart is gekeken en er werd vlak na de bevalling even naar gevraagd, maar ik weet niet of er ook nog iets extra's is gedaan toen. Ze luisterden op het CB voor een evt op de echo gemist VSD ('gaatje in het hart') maar volgens mij doen ze dat altijd. Ik zocht toen ook naar die 'positieve' mogelijke verklaring maar die was maar moeilijk te vinden, gelukkig heeft de gyn dit toen uitgelegd!

Hoe gaat het nu met je gemoed? Kun je een beetje positieve gedachten vasthouden?
pi_151063988
:o Jeetje pessie, wat een heftige berichten maar je klinkt nog behoorlijk opgewekt eronder vind ik! Even bekomen maar vanavond en duimen dat je uk nog even binnen kan blijven. 1800 is niet inimini maar wel gewoon klein. Fijn dat je mama er is. Komt je vader ook nog jullie kant op?
En heb je nog 'Doe niks meer vanaf nu' instructie gekregen? Niet tof zeg! Sterkte!

En jij ook al zo'n onverwachte dag Fannetje :o gister liep je nog gewoon bij de vk en nu is het zaterdag opeens al inleiden :o :o :o dat is wel even een bericht dat moet landen. Spannend hoor! Geniet nog even van je laatste dagen als mama van eentje, misschien nog even iets speciaals met A doen of zo?
pi_151064006
Hahaha dat zijn wel heel veel :o :D
pi_151064883
Jantina veel plezier met het kijken naar je kindje morgen!
  donderdag 26 maart 2015 @ 18:41:45 #190
259886 pessie
pi_151064996
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 18:09 schreef Mineola het volgende:
:o Jeetje pessie, wat een heftige berichten maar je klinkt nog behoorlijk opgewekt eronder vind ik! Even bekomen maar vanavond en duimen dat je uk nog even binnen kan blijven. 1800 is niet inimini maar wel gewoon klein. Fijn dat je mama er is. Komt je vader ook nog jullie kant op?
En heb je nog 'Doe niks meer vanaf nu' instructie gekregen? Niet tof zeg! Sterkte!

En jij ook al zo'n onverwachte dag Fannetje :o gister liep je nog gewoon bij de vk en nu is het zaterdag opeens al inleiden :o :o :o dat is wel even een bericht dat moet landen. Spannend hoor! Geniet nog even van je laatste dagen als mama van eentje, misschien nog even iets speciaals met A doen of zo?
Ik zag het natuurlijk al aankomen. En natuurlijk hoopte ik dat het niet zo zou zijn maar ik wist dat de baby geen grote groeispurt zou gaan maken, ik bedoel, dat heeft mijn oudste ook niet gedaan. Het bekken wat niet meewerkt draagt ook bij aan het gevoel van "het is wel klaar". Tsja, en de vk's die geen afspraak meer wilden maken tot nader order, de bloeddruk waarvoor ik vorige week al in het ziekenhuis was. Er waren genoeg signalen zeg maar. Had wel echt op de maan moeten leven om dit niet te zien. Dus het komt vor mn gevoel niet uit de lucht vallen. En kennelijk is het niet zo erg dat ze ter plekke een spoed keizersnede wilden uitvoeren maar nog uit willen gaan van 37 weken. Dat betekent dat ik nog 4x op comtrole moet (en nu moet gaan bedenken waarom ik druk op mn oren heb, die bloeddruk is echt 5x gemeten vandaag, lijkt me voldoende :') )
pi_151065000
Wow Fannetje, dat gaat opeens hard! :o Da's gewoon over 2 dagen al! Verse baby op komst! O+
Kan me voorstellen dat het even moet landen! :*

Pessie, jeetje da's ook schrikken zeg! :o Je 'klinkt' inderdaad nog vrij rustig eronder. Fijn dat je wel al je vragen hebt kunnen stellen!
En heel veel sterkte met je spoiler! :*

Edit: ja, hoe je het nu uitlegt waren er inderdaad al wel wat signalen, maar 't is toch niet niks! Hopelijk kun je inderdaad die 37 weken mooi volmaken! :Y :*
  donderdag 26 maart 2015 @ 18:48:50 #192
327807 Mariposas
יה&#14
pi_151065207
Ik hoop trouwens dat met faptist en baby alles goed is!
  donderdag 26 maart 2015 @ 18:50:40 #193
259886 pessie
pi_151065248
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 18:48 schreef Mariposas het volgende:
Ik hoop trouwens dat met faptist en baby alles goed is!
Ik bedacht me inderdaad vanmiddag dat ik nog niets gezien had weer. Ik hoop dat ze aan het babysnuffelen is.
Vandaag zouden anders al die onderzoeken weer zijn toch?

Stippel, ben je tante?
pi_151066100
Jeetje pessie, wat heftig allemaal. Sterkte!

Joycie: ik heb dat ook hoor! Net of ze heel erg jeuken :@
pi_151066584
*ontlurkt*

Vraag me af hoe het nu met Gevalletje is..
Iemamd nog wat gehoord?

*terug in lurkstand*
Live the life you love, love the life you live.
pi_151066615
Pessie, fijn dat je goed in de gaten wordt gehouden.

Wow Fannetje zaterdag al!
pi_151066854
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:26 schreef J0ycie88 het volgende:
Schoonmaakster, zou ik heerlijk vinden. Vind het alleen schandalig om dat te doen met ons huisje van 60 m2, en zeker als ik straks gewoon thuis ben.. Ben alleen gewoon echt geen poetser :P

Cassandra, intake vanmiddag spannend. Ik heb geen idee qua echo's heb je een VK die zelf de echo's maakt? Bij mij dachten ze bij de intake dat ik 9w6d was maar bleek 10w1d, dus dat was mijn termijnecho en intake in 1 ;) Ben benieuwd hoe dat bij jou gaat vanmiddag! Fijn dat je zoveel vertrouwen voelt. Stuur mijn eens een beetje :p Merk echt dat ik naar de volgende echo toe aan het leven ben. Maar goed is nu ook al weer dik 3 weken geleden de laatste controle. Wil zo graag even zien dat ons spruitje beweegt of horen dat het hartje klopt. Ik ben zo'n muts die die bevestiging nodig heeft ;)
Heel logisch toch dat je het, ondanks je vertrouwen, spannend vindt!

Hier medisch, maar had sowieso niet thuis willen bevallen. Mijn voorkeur ging altijd al uit naar ziekenhuis/geboortehotel. Dus aan de ene kant wel makkelijk dat ik medisch ben. Aan de andere kan niet leuk natuurlijk maar eigenlijk heb ik geen moeite gehad om dit te accepteren. Heb me er makkelijk bij neergelegd.
Lees sommige verhalen (niet hier hoor) over dat medisch zijn zo verschrikkelijk is, en dat het helemaal niet leuk is om onder controle te zijn in het ziekenhuis. En het ook echt niet kunnen accepteren. Ik snap dat niet zo goed.
Kijk ik heb natuurlijk pas 13 weken ervaring met zwanger zijn en dus onder controle staan bij de gyn. Maar het valt mij echt zo mee. Ok, de eerste afspraak was wat stug, maar goed ik snap ook dat je als gyn niet te enthousiast wilt doen zo pril. De 2e afspraak was de gyn een stuk vrijer en opener.
Mijn ervaring met de klinisch verloskundige, hele lieve vrouw die echt de tijd nam. De echo maakte en hier ook de tijd voor nam. En verder de mensen op de poli ook heel leuk, en nemen zo de tijd. Ja je ziet meerdere gezichten, en ja het is allemaal iet wat zakelijk. En tuurlijk moet je het ook een beetje treffen qua arts. Maar ik denk dat het allemaal al een stuk zou schelen wanneer je er positiever in stapt. In plaats van alle negativiteit die je leest over "medisch zijn".

Dit laatste stukje wilde ik gewoon even kwijt, want merk dat dat best iets is waar ik over nadenk op het moment.
En tuurlijk snap ik, zeker wanneer je later in je zwangerschap overgedragen wordt dat dit echt ongelofelijk #$%^# is, omdat je dan al zo'n band hebt met je VK en je je een beeld vormt over hoe alles loopt.
Ik stond er net zo in als jij, TOT ik te maken kreeg met zwangerschapsdiabetes en alles echt in een stroomversnelling kwam.toen was er ineens geen ruimte meer voor hoe ik me voelde, dat zwanger zijn meer is dan een risico zus of zo.

Daarbij een inleiding die achteraf onnodig was en in een KS eindigde... Ik sta er volgende keee (als die uberhaupt komt) toch anders in denk ik...
Kwak
  donderdag 26 maart 2015 @ 19:48:25 #198
259886 pessie
pi_151067630
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 19:31 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik stond er net zo in als jij, TOT ik te maken kreeg met zwangerschapsdiabetes en alles echt in een stroomversnelling kwam.toen was er ineens geen ruimte meer voor hoe ik me voelde, dat zwanger zijn meer is dan een risico zus of zo.

Daarbij een inleiding die achteraf onnodig was en in een KS eindigde... Ik sta er volgende keee (als die uberhaupt komt) toch anders in denk ik...
Je beschrijft wel wat van mijn angsten :@
Ik ben gewoon zo erg dat ik uitsluitend met 1 gyn afspraken wil :@ Maar ik denk dat dat na maandag wel anders wordt (aan de andere kant, zijn het uitsluitend gyn's die echo's kunnen maken van een navelstreng doorbloeding? Of ook vk's?)
pi_151067648
Ik weet dat het al een paar keer gezegd is, maar wat zijn er toch veel heftige situaties de laatste tijd :{

Kan me de laatste geboorte hier niet meer herinneren waarbij er geen sprake was van te vroeg / keizersnede / inleiding... Echt maf!

Edit: geen idee wat ik hiermee wil zeggen hoor, maar het viel me zomaar op :@
pi_151067711
Mijn kindje heeft armpjes en beentjes, en was piano aan het spelen O+ (Ik zei, kijk zo schattig, die handjes op en neer. Nou zegt de staigiare, ik denk dat het de kaakjes zijn, het is nog te vroeg om handjes te zien. En 2 seconde later, ooh het zijn echt handjes! het heeft ook al vingertjes *; )En alles zag er goed uit O+
Ik ben een dag terug gezet, maar ik heb zelf koppig 23 oktober aangehouden, ook al hebben ze in de afgelopen 4 weken, 4 metingen gedaan waarvan er maar 1 uit kwam op 23 oktober, de anderen waren netjes 24 oktober :') Dus ik houd het nu maar op de 24e.
Maar oooh ik ben verliefd O+
Kleine was groot genoeg voor de officiele termijnbetaling maar de vk deed alsof haar neus bloedde en heeft me alsnog ingepland voor 13 april zodat ik een keertje extra kan spieken *; Moest echt die dag want de week ervoor was pasen, en de week erna kan ze niet meer verantwoorden voor de verzekering. Gyn zei naderhand, dat de kans op een miskraam écht minimaal was, omdat de kleine het tot nu toe zo goed deed, dus dat stelde me wel even gerust.

Daarna door gereden naar de kinderopvang die we op t oog hadden, heel kleinschalig, vandaar zo vroeg. Rondleiding gehad, leidsters gezien, kindjes gezien, echt precies wat we ervan verwacht hadden. Dus nu staat er een plekje vast op de maandag en de donderdag. Onwerkelijk hoor :o

/einde ego-post.
pi_151067798
Cassandra wat een goede berichten O+
pi_151067890
Fannetje :o toch nog een maartbaby!

Oh Pessie, ik duim voor je dat je baby nog even een paar weekjes blijft zitten! Lijkt mij best wel eng!

Ik heb het ziekenhuis uiteindelijk niet meer gebeld. Dan zou ik wéér naar Groningen moeten rijden. Had ik al gezegd dat ik mijn eigen gynaecoloog vreselijk vind? Heel graag zou ik doorverwezen willen worden naar het ziekenhuis hier (zelfde als Vlindur), maar zij werkt behoorlijk tegen. Eerst zeggen dat ik met 12 weken naar het ziekenhuis hier mocht. Toen werd het na een consult bij de cardioloog en nu is het na de GUO geworden. Het zal mij niks verbazen dat ze volgende week weer wat anders heeft verzonnen zodat ik nog niet doorverwezen word. Dat maakt mij best verdrietig en is o.a. een van de redenen waarom ik nog niet heb kunnen genieten van de zwangerschap. (Verhoogde kans op fluxus is toch niet een indicatie om te bevallen in een universitair ziekenhuis?)
De buikpijn is zo goed als over gelukkig. Groeispurtje?
  donderdag 26 maart 2015 @ 19:57:04 #203
259886 pessie
pi_151068119
Cassandra wat klinkt dat goed zeg!!! Maar 24 oktober dus ;) En wat lief dat er al handjes te zien waren.

Coccinelle dat is echt niet leuk. Volgens mij is fluxus wel een reden om in het ziekenhuis te bevallen, maar per se in een universitair ziekenhuis heb ik nog nooit gehoord.

Twist, ik hoop dat het hierna weer voorbij is :* en weet je, ik heb 2 best goede zwangerschappen en hele goede thuisbevallingen gehad. Soms zit het mee, soms zit het tegen.
pi_151068706
Fannetje bijna een baby! Gek idee of niet, nu ineens een datum en nog vlot ook!

Dikke knuffel voor Pessie, wat een emotionele achtbaan, wat krijg je veel voor je kiezen, die laatste loodjes..

Mijn man is trouwens trots..
SPOILER
pi_151068719
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 19:26 schreef Poekie1993 het volgende:
*ontlurkt*

Vraag me af hoe het nu met Gevalletje is..
Iemamd nog wat gehoord?

*terug in lurkstand*
:o ik kijk toevallig nét weer eens voorzichtig hier!

Ben maandag op m'n UD thuisgekomen, na bijna een volle week ziekenhuis. Nu begint de drukte pas echt.. Vind het erg moeilijk werk uit handen te geven en heb al veel te veel gedaan wat ik nog niet moest doen, dus was al snel op. Gelukkig nog verlengde kraamzorg gekregen want door de vermoeidheid en alle gebeurtenissen ben ik nu 1 grote kraamtraan. Barst om bijna niks in huilen uit. Maar gaat steeds iets beter en word goed in de gaten gehouden. M'n wond herstelt goed, maar ik baal dat ik nog veel niet mag.. En dat ik amper ergens nig tijd en kracht voor kan vinden.

Maar verder gaat het natuurlijk om Q. en die doet het gewoon heel erg goed! Hij dronk even niet aan de borst vanwege kloofjes en hij leek het verleerd te zijn, maar sinds vanmiddag lukt het weer met hulp van een tepelhoedje! Hij groeit goed, is al ruim over z'n geboortegewicht heen. Maatje 44 wordt zelfs al te kort voor z'n dunne beentjes! Hij is heeel rustig en tevreden, tenzij honger! Verder heeft ie veel en lang haar al en een fijn gezichtje, iedereen vindt em er zo leuk uitzien, en wij vinden hem sowieso al de knapste baby die er is natuurlijk :P

Nog even een *O* voor alle verse baby's die ik moet hebben gemist en :* voor spannende tijden, iig voor Pessie wat ik zo snel zie.
Vriend wil geen foto op sites of FB maar ik denk binnenkort wel kort een foto hier neer te zetten, veel te trots op ons kleine mannetje :P
  donderdag 26 maart 2015 @ 20:15:41 #206
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_151069023
Pessie, Fannetje, dat gaat snel opeens! Al hoop ik dat baby bij Pessie toch nog een paar weken door mag groeien.

Coccinelle, dat klinkt niet als een sympathieke gyn. Vriendin van me had bij nr 1 ook fluxus, maar hoefde bij de tweede echt niet naar een universitair ziekenhuis. Nu is het zkh hier wel redelijk all-round en ook een opleidingsziekenhuis, dus misschien maakt dat nog verschil tegenover een kleiner streekziekenhuis? Ik hoop iig dat je snel mag overstappen. Is anders een second opinion aanvragen van een andere gyn een idee/ optie?

Ik mag over 2 weken al voor de SEO, en dan eind april afspraak bij de gyn :(. Loop in principe bij de verloskundige, maar ze willen me daar toch iig één keer zien ivm voorgeschiedenis hellp. Vind ik minder, maar omdat ze zelfs na 2 keer navragen of t echt echt echt nodig was bij hun standpunt bleven heb ik toch toen maar die afspraak gemaakt. Ik zie de verloskundige dus pas weer over 10 weken ofzo :?
pi_151069223
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 19:49 schreef Cassandra87 het volgende:
Mijn kindje heeft armpjes en beentjes, en was piano aan het spelen O+ (Ik zei, kijk zo schattig, die handjes op en neer. Nou zegt de staigiare, ik denk dat het de kaakjes zijn, het is nog te vroeg om handjes te zien. En 2 seconde later, ooh het zijn echt handjes! het heeft ook al vingertjes *; )En alles zag er goed uit O+
Ik ben een dag terug gezet, maar ik heb zelf koppig 23 oktober aangehouden, ook al hebben ze in de afgelopen 4 weken, 4 metingen gedaan waarvan er maar 1 uit kwam op 23 oktober, de anderen waren netjes 24 oktober :') Dus ik houd het nu maar op de 24e.
Maar oooh ik ben verliefd O+
Kleine was groot genoeg voor de officiele termijnbetaling maar de vk deed alsof haar neus bloedde en heeft me alsnog ingepland voor 13 april zodat ik een keertje extra kan spieken *; Moest echt die dag want de week ervoor was pasen, en de week erna kan ze niet meer verantwoorden voor de verzekering. Gyn zei naderhand, dat de kans op een miskraam écht minimaal was, omdat de kleine het tot nu toe zo goed deed, dus dat stelde me wel even gerust.

Daarna door gereden naar de kinderopvang die we op t oog hadden, heel kleinschalig, vandaar zo vroeg. Rondleiding gehad, leidsters gezien, kindjes gezien, echt precies wat we ervan verwacht hadden. Dus nu staat er een plekje vast op de maandag en de donderdag. Onwerkelijk hoor :o

/einde ego-post.
24 oktober zijn heeeeele leuke babys ;)

En die van mij gaat ook al op ma en do naar t kdv :+

@pessie: inleiden kan ook heel goed gaan hoor, kijk maar naar Stormqueens verhaal. Ik denk dat ik uiteindelijk qua termijn helemaal geen 40+2 was maar eerder 39+iets en dat het gewoon te vroeg was voor baby en voor mij. Mijn termijn is nooit echt goed gemeten (was nog voor de tien weken en het was volgens meting 9+1 maar qua termijn is toen 9+5 aangehouden :') )
Kwak
pi_151069322
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:09 schreef Cassandra87 het volgende:

Reden dat ik moeilijk zwanger werd lijkt echt gewoon het feit te zijn dat ik een korte lf heb, late eisprong, snel ongesteld.
Ben je met een late eisprong verminderd vruchtbaar? ik heb ook een late eisprong en bij ons was t in 1 x raak. Lucky shot I guess dan...
pi_151069480
Oh my, ik ben zo opgezwollen, ik lijk wel 60 weken zwanger i.p.v. 6 :'(

Voelden jullie je allemaal zo in het begin? Zo duizend dingen tegelijk?
pi_151069560
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:22 schreef kooks11 het volgende:

[..]

Ben je met een late eisprong verminderd vruchtbaar? ik heb ook een late eisprong en bij ons was t in 1 x raak. Lucky shot I guess dan...
Nee, maar ik heb mijn eisprong in een cyclus van 27 dagen pas op dag 21/22, en dát is wel tricky ;)
Omdat dat zo weinig voor komt, zijn we iedere keer te vroeg opgehouden met klussen. Wij hadden m op dag 17 verwacht.

Kwak dat belooft wat dan *O* toevallig. Is M. van de 24e?
  donderdag 26 maart 2015 @ 20:27:55 #211
259886 pessie
pi_151069587
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:15 schreef mousemicky het volgende:

Ik mag over 2 weken al voor de SEO, en dan eind april afspraak bij de gyn :(. Loop in principe bij de verloskundige, maar ze willen me daar toch iig één keer zien ivm voorgeschiedenis hellp. Vind ik minder, maar omdat ze zelfs na 2 keer navragen of t echt echt echt nodig was bij hun standpunt bleven heb ik toch toen maar die afspraak gemaakt. Ik zie de verloskundige dus pas weer over 10 weken ofzo :?
Ik heb zelf ivm een groei-echo een keer een vk afspraak over laten slaan. Achteraf vond ik het eigenlijk echt veel te lang duren en dat ging over 6 weken. Als jij gewoon na 4 weken weer even naar je vk's wilt zou ik er gewoon over bellen. Ik vertelde achteraf aan de vk's dat het voor mij gewoon niet prettig voelde, dat vonden ze ook vervelend om te horen.

Kwakzor, ik blijf het bijzonder vinden hoe snel protocollen weer veranderen. Hier zeggen ze dat een betrouwbare termijn uitsluitend tussen de 10 en 12 weken kan worden bepaald. Dus bij 9+6 is later terugkomen. Ik mocht zelf dus 2x voor de termijn omdat de eerste keer 9+6 gemeten werd.

Bloesem ja! Dat zijn je darmen ;) ik kon bij de eerste met 8 weken mijn eigen broeken niet meer aan omdat mijn buik zoooooooooo dik was doordat er zoveel lucht in mn darmen zat.

Kook, het gaat meer om de tijd die er zit tussen de eisprong en de nieuwe cyclus, als die erg kort is (<8 dagen) kun je vermindert vruchtbaar zijn volgens mij
pi_151069651
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:27 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Nee, maar ik heb mijn eisprong in een cyclus van 27 dagen pas op dag 21/22, en dát is wel tricky ;)
Omdat dat zo weinig voor komt, zijn we iedere keer te vroeg opgehouden met klussen. Wij hadden m op dag 17 verwacht.

Ah zo. ja ik had eisprong op dag 20 en cyclus van 28 dagen. Maar wij hebben meteen ovulatie testen gebruikt dus ik wist eigenlijk meteen wanneer ik ovuleerde, dus zo lucky was die shot ook weer niet ;)
  donderdag 26 maart 2015 @ 20:30:26 #213
259886 pessie
pi_151069711
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:29 schreef kooks11 het volgende:

[..]

Ah zo. ja ik had eisprong op dag 20 en cyclus van 28 dagen. Maar wij hebben meteen ovulatie testen gebruikt dus ik wist eigenlijk meteen wanneer ik ovuleerde, dus zo lucky was die shot ook weer niet ;)
Maarre, jouw baby houdt ons nog even in spanning dus ;)
pi_151069841
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:27 schreef pessie het volgende:

[..]

Ik heb zelf ivm een groei-echo een keer een vk afspraak over laten slaan. Achteraf vond ik het eigenlijk echt veel te lang duren en dat ging over 6 weken. Als jij gewoon na 4 weken weer even naar je vk's wilt zou ik er gewoon over bellen. Ik vertelde achteraf aan de vk's dat het voor mij gewoon niet prettig voelde, dat vonden ze ook vervelend om te horen.

Kwakzor, ik blijf het bijzonder vinden hoe snel protocollen weer veranderen. Hier zeggen ze dat een betrouwbare termijn uitsluitend tussen de 10 en 12 weken kan worden bepaald. Dus bij 9+6 is later terugkomen. Ik mocht zelf dus 2x voor de termijn omdat de eerste keer 9+6 gemeten werd.

Bloesem ja! Dat zijn je darmen ;) ik kon bij de eerste met 8 weken mijn eigen broeken niet meer aan omdat mijn buik zoooooooooo dik was doordat er zoveel lucht in mn darmen zat.

Kook, het gaat meer om de tijd die er zit tussen de eisprong en de nieuwe cyclus, als die erg kort is (<8 dagen) kun je vermindert vruchtbaar zijn volgens mij
Is geen veranderd protocol, ze waren gewoon te belazerd om me nog eens terug te laten komen :') de gyn vond de termijn niet zo boeiend :')

Edit: jammer dat die termijn ineens wel er toe deed toen ik 'suiker' had en niet voorbij de veertig weken mocht eigenlijk. Ik zeg 'suiker' omdat de internist later heeft gezegd dat ik objectief gezien geen suiker had, ondanks slechte suikertest.

@cassandra jup! Mijn 'UD' was 22-10, 24-10 geboren. Mijn schoonzusje is ook van de 24e trouwens en die is ook leuk. :W
Kwak
  donderdag 26 maart 2015 @ 20:33:59 #215
259886 pessie
pi_151069882
Ik denk niet dat inleiden met 37 weken zo vlot zal gaan :') mijn baby's zitten graag tot 40 weken :7 nou ja. We zien het wel. Eerst die 37 weken halen, hopen dat baby in ieder geval boven de 2 kilo zit. En dan maar zien wat de dames geleerden ervan zeggen. Ik kan er in ieder geval niets aan veranderen.
  donderdag 26 maart 2015 @ 20:34:19 #216
409579 LuDann
All the way
pi_151069898
Pessie: joh, vervelend zeg, dat het zo loopt. Ook al zag je het aankomen, het is toch niet niks.

Fannetje: wow, dat is een stroomversnelling ineens! Ben je er klaar voor denk je?

Gevalletje: fijn weer iets van je te lezen. Ik kan me goed voorstellen dat dat uit handen geven lastig is! Gelukkig doet Q. het goed. :Y En het is een beeldschone baby inderdaad, mogen jullie trots op zijn. *O*

Ben ook benieuwd hoe het met faptist is.

Stippel nu echt bijna bijna tante. *O*
pi_151069985
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:33 schreef pessie het volgende:
Ik denk niet dat inleiden met 37 weken zo vlot zal gaan :') mijn baby's zitten graag tot 40 weken :7 nou ja. We zien het wel. Eerst die 37 weken halen, hopen dat baby in ieder geval boven de 2 kilo zit. En dan maar zien wat de dames geleerden ervan zeggen. Ik kan er in ieder geval niets aan veranderen.
Nou ja, ik hoop voor je dat je nog even door mag en dat t gewoon goed gaat :*
Kwak
pi_151070001
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:25 schreef Bloesem. het volgende:

Jep. En week 6 tm 9 knoepten me de knopen ook zowat van de broek, zo verschrikkelijk opgeblazen was ik. Vooral 's avonds. En ik wist ook allemaal niet wat ik er van moest denken en voelen en vinden. :@

En Cassandra, een goede echo, YES! *O*

En Fannetje, woei! Spannend! :)
pi_151070032
dubbel
pi_151070077
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:30 schreef pessie het volgende:

[..]

Maarre, jouw baby houdt ons nog even in spanning dus ;)
Ja...die heeft absoluut geen haast merk ik al. Ik hoop op dit weekend, maar ik hou rekening met 41/42 weken en evt. inleiden...
  donderdag 26 maart 2015 @ 20:37:59 #221
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151070094
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:25 schreef Bloesem. het volgende:

Ja Bloes, ik draag ook al 3 weken positiejeans :')
  donderdag 26 maart 2015 @ 20:39:38 #222
259886 pessie
pi_151070183
Och gevalletje ik had nog niet gereageerd. Ik vind het toch wel logisch dat het allemaal erg veel is :* Ik hoop dat je nu langzamerhand kunt bijkomen, en dit alles kunt gaan verwerken. Het is ook niet niets :*

Kwakzor, de gyn zei "ik hoop dat we de 37 weken kunnen halen". Ik denk dat ik maar rekening ga houden met die 37. Wordt het een paar dagen langer dan is dat zo, maar 39 zal het echt niet meer worden. Aan de andere kant ben ik natuurlijk al 2x bevallen, en is de hele boel daar beneden al zwak. We zien het wel. Heb in ieder geval nog even tijd om het geboortekaartje te gaan maken.
pi_151070230
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:39 schreef pessie het volgende:
Och gevalletje ik had nog niet gereageerd. Ik vind het toch wel logisch dat het allemaal erg veel is :* Ik hoop dat je nu langzamerhand kunt bijkomen, en dit alles kunt gaan verwerken. Het is ook niet niets :*

Kwakzor, de gyn zei "ik hoop dat we de 37 weken kunnen halen". Ik denk dat ik maar rekening ga houden met die 37. Wordt het een paar dagen langer dan is dat zo, maar 39 zal het echt niet meer worden. Aan de andere kant ben ik natuurlijk al 2x bevallen, en is de hele boel daar beneden al zwak. We zien het wel. Heb in ieder geval nog even tijd om het geboortekaartje te gaan maken.
Je niest m dr vast zo uit :Y
Kwak
  donderdag 26 maart 2015 @ 20:41:45 #224
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_151070266
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:33 schreef pessie het volgende:
Ik ben ingeleid met 34.2, en dat ging (afgezien van de weeenstorm) prima, was eigenlijk een bevalling volgens t boekje, alleen te vroeg :(. Het kan dus wel, er komen alleen wat van die nare weeenopwekkers aan te pas hoogst waarschijnlijk :X .

Ik hoop dat t bij jou (qua bevallingsverloop dan ;)) ook zo mag gaan. Baby binnen 12 uur na eerste spuit met een klein knipje...
  donderdag 26 maart 2015 @ 20:44:53 #225
259886 pessie
pi_151070376
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:41 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Ik ben ingeleid met 34.2, en dat ging (afgezien van de weeenstorm) prima, was eigenlijk een bevalling volgens t boekje, alleen te vroeg :(. Het kan dus wel, er komen alleen wat van die nare weeenopwekkers aan te pas hoogst waarschijnlijk :X .

Ik hoop dat t bij jou (qua bevallingsverloop dan ;)) ook zo mag gaan. Baby binnen 12 uur na eerste spuit met een klein knipje...
Mijn bekkenfysio riep voor mij al om een ruggeprik O-)

Ik heb ergens de illusie dat ze mijn vliezen kunnen breken, de boel uit zichzelf op gang komt en ik 6 uur later een baby op mijn buik heb liggen...
Ik geloof dat ik even optiimistisch wil zijn
pi_151070428
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:37 schreef pinquit het volgende:

[..]

Ja Bloes, ik draag ook al 3 weken positiejeans :')
Gedeelde smart is halve smart he ;) hahaha (nee serieus, ik pas niet meer in m'n lijf, ik knal eruit, en die borsten dan! En maar blijven eten he :p )
pi_151070486
Jippie Cassandra *O* Wat enorm fijn!

Wij hebben vanavond een skippy koe gekocht, vonden we zķ leuk. Voorlopig als decoratie voor in de toekomstige babykamer. :P
  donderdag 26 maart 2015 @ 20:50:35 #228
409579 LuDann
All the way
pi_151070584
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:26 schreef J0ycie88 het volgende:

Ik probeer er ook positief in te staan, dat medisch zijn, maar ik vind het toch moeilijk. Ik zie telkens andere gyneacologen en klinische verloskundigen in 2 verschillende ziekenhuizen (+2 andere ziekenhuizen voor een enkele afspraak), mijn 'vaste' heb ik pas 1 keer gezien.

En dat stugge en niet enthousiaste, dat is tot nu toe hier bij elke afspraak toch wel gebleven. Sommigen (zoals een echoscopiste) zijn wel wat enthousiaster en blijer als alles goed blijkt, echter zetten de artsen en verloskundigen altijd een ''maar'' achter elke ontwikkeling.

''Het gaat goed met het kindje, maaaaaaar het is nog erg klein nu en we kunnen nog niks definitiefs zeggen''

Elke keer weer een domper toch wel. En er is naar mijn idee gewoon heel weinig ruimte voor de gevoelens en emoties die bij zwangerschap komen kijken. Ik word prima behandeld hoor en supergoed in de gaten gehouden, maar er is gewoon geen tijd om het na een controle naast over de medische zaken ook nog over iets anders te hebben.

Dit wilde ik gewoon even kwijt, niks negatiefs tegen jou verder hoor. Ben blij dat je het er niet moeilijk mee hebt! :)
  donderdag 26 maart 2015 @ 20:51:27 #229
409579 LuDann
All the way
pi_151070624
Morgen de GUO, B_N is er speciaal eerder voor naar huis gevlogen en komt zo thuis. Ben stikzenuwachtig. :X
pi_151070704
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:36 schreef Sara82 het volgende:

[..]

Jep. En week 6 tm 9 knoepten me de knopen ook zowat van de broek, zo verschrikkelijk opgeblazen was ik. Vooral 's avonds. En ik wist ook allemaal niet wat ik er van moest denken en voelen en vinden. :@

En Cassandra, een goede echo, YES! *O*

En Fannetje, woei! Spannend! :)
Dit dus. Ik weet al amper meer wat ik aan moet want skinny jeans zitten echt voor geen meter meer.
Of nahjah, misschien in 2 maten groter wel, maar ja, die heb ik niet!
pi_151070751
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:51 schreef LuDann het volgende:
Morgen de GUO, B_N is er speciaal eerder voor naar huis gevlogen en komt zo thuis. Ben stikzenuwachtig. :X
Succes vast!
en wellicht blonT, maarre, wat is een GUO? :@
pi_151070819
Is Faptist al bevallen?

Ik heb niks terug gelezen..

Ben helemaal op. Heb de hele middag op de spoedeisende hulp gezeten.. Lang verhaal.. De ha belde me vandaag op dat ze de vlekjes op m'n hals en gezicht toch niet helemaal vertrouwde.. En ik meter naar de spoedeisende hulp moest. Ben helemaal binnenste buiten gekeerd. Precies weten ze niet wat t is, maar waarschijnlijk iets van een reactie op een virusinfectie.
  donderdag 26 maart 2015 @ 20:56:54 #233
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_151070856
Misschien om een heel klein beetje te relativeren: mijn verloskundigenpraktijk heeft 3 teams van 8 vk's. In principe zit je bij 1 team voor controles, maar dan kan het dus zo zijn dat je 8 verschillende ziet. Word je echt overgedragen naar het zkh, ga je naar een ander team met klinisch verloskundigen. Ik heb tot nu toe ook 2 verschillende vk's en 3 echoscopisten gezien... (ieder 1 keer) Ben benieuwd wie ik de volgende keer tref ;)

Ik typ te langzaam, was dus een reactie op LuDann...
  donderdag 26 maart 2015 @ 20:57:33 #234
259886 pessie
pi_151070880
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:51 schreef LuDann het volgende:
Ah hij heeft kunnen vliegen dus! Snap dat je zenuwachtig bent :*

Voor de beginnende dames, ik hoorde wel eens van andere zwangeren dat ze bij deze termijn een haarelastiekjedoor hun knoopsgat deden en daarmee hun broek vast maakten. Wellicht nog een idee?

GUO is uitgebreide 20-weken echo.

LuDan, dat lijkt mij dus echt naar. Vandaar dat ik vandaag blij was de gyn te hebben die ik altijd zie en die de groei-echo's maakt. Ze had wat meer tijd waardoor ik gewoon meer vrgen kon stellen. Ik bedoel, dat hele ziekenhuisbevallen is echt een raadsel voor me :? En ik weet graag wat ik kan verwachten, en ik wil graag dat andere mensen daarvan op de hoogte zijn :+

Stoel, oef hele middag op de spoedhulp doorbrengen is echt vermoeiend! Maar uiteindelijk dus niets aan de hand? Das altijd zo rot :* maar beter goed kijken dan niet kijken :*
Faptist heeft zich niet meer gemeld.
pi_151070987
Jeetje wat een gedoe opeens zo pessie!
Doet me een beetje denken aan 5 jaar geleden :D ;)
Hopelijk kan de baby nog een paar weken blijven zitten !

En fannetje, zaterdag babydag :o spannend!
  donderdag 26 maart 2015 @ 20:59:40 #236
409579 LuDann
All the way
pi_151070990
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:54 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Succes vast!
en wellicht blonT, maarre, wat is een GUO? :@
Dank je!

Een GUO is een SEO, maar dan uitgebreider omdat er extra goed naar eventuele afwijkingen wordt gekeken. Niet blonT hoor, had ik voor ik zwanger was ook nog nooit van gehoord!

Ze worden doorgaans alleen in academische ziekenhuizen gedaan had ik begrepen.
  donderdag 26 maart 2015 @ 21:00:12 #237
409579 LuDann
All the way
pi_151071005
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:55 schreef gestreeptestoel het volgende:
Is Faptist al bevallen?

Ik heb niks terug gelezen..

Ben helemaal op. Heb de hele middag op de spoedeisende hulp gezeten.. Lang verhaal.. De ha belde me vandaag op dat ze de vlekjes op m'n hals en gezicht toch niet helemaal vertrouwde.. En ik meter naar de spoedeisende hulp moest. Ben helemaal binnenste buiten gekeerd. Precies weten ze niet wat t is, maar waarschijnlijk iets van een reactie op de virusinfectie.
Oh jeetje, dat is toch wel snel heel vervelend geworden zeg. Sterkte en beterschap!
  donderdag 26 maart 2015 @ 21:03:09 #238
409579 LuDann
All the way
pi_151071114
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:56 schreef mousemicky het volgende:
Misschien om een heel klein beetje te relativeren: mijn verloskundigenpraktijk heeft 3 teams van 8 vk's. In principe zit je bij 1 team voor controles, maar dan kan het dus zo zijn dat je 8 verschillende ziet. Word je echt overgedragen naar het zkh, ga je naar een ander team met klinisch verloskundigen. Ik heb tot nu toe ook 2 verschillende vk's en 3 echoscopisten gezien... (ieder 1 keer) Ben benieuwd wie ik de volgende keer tref ;)

Ik typ te langzaam, was dus een reactie op LuDann...
Ah oke. :) Ik wist niet dat de VK ook zo 'massaal' aan kon voelen.

De kliniek waar ik me aanmeldde had 2 verloskundigen (allebei super aardig) en het doel was om zoveel mogelijk bij 1 en dezelfde te blijven.

Ik ben er maar 2 keer geweest en had beide keren een andere, maar ik vond ze toch meer betrokken bij me voelen, op emotioneel gebied. Nog even nabellen of alles goed gaat enzo... Dat vond ik erg lief. :Y
pi_151071208
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:50 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik probeer er ook positief in te staan, dat medisch zijn, maar ik vind het toch moeilijk. Ik zie telkens andere gyneacologen en klinische verloskundigen in 2 verschillende ziekenhuizen (+2 andere ziekenhuizen voor een enkele afspraak), mijn 'vaste' heb ik pas 1 keer gezien.

En dat stugge en niet enthousiaste, dat is tot nu toe hier bij elke afspraak toch wel gebleven. Sommigen (zoals een echoscopiste) zijn wel wat enthousiaster en blijer als alles goed blijkt, echter zetten de artsen en verloskundigen altijd een ''maar'' achter elke ontwikkeling.

''Het gaat goed met het kindje, maaaaaaar het is nog erg klein nu en we kunnen nog niks definitiefs zeggen''

Elke keer weer een domper toch wel. En er is naar mijn idee gewoon heel weinig ruimte voor de gevoelens en emoties die bij zwangerschap komen kijken. Ik word prima behandeld hoor en supergoed in de gaten gehouden, maar er is gewoon geen tijd om het na een controle naast over de medische zaken ook nog over iets anders te hebben.

Dit wilde ik gewoon even kwijt, niks negatiefs tegen jou verder hoor. Ben blij dat je het er niet moeilijk mee hebt! :)
Naja weet je. Ik vind het wel moeilijk dat er blijkbaar een reden is waarom ik medisch ben (gewicht+bloeddruk(. Dat ben ik natuurlijk liever kwijt als rijk.
Wat ik meer bedoelde te zeggen is dat ik zoveel om me heen lees en hoor dat onder controle staan bij de gynaecoloog de grootste straf is die er is. En het veel zou schelen wanneer je positief aan het "avontuur" begint in plaats van al meteen met een negatieve blik.
Misschien heb ik dat in mijn eerder post niet goed verwoord.
Buiten de redes waarom je medisch bent om dus. Want die zijn vaak gewoon vreselijk rot!

En natuurlijk is het niet leuk als de dingen zo lopen dat je wordt overgedragen en je daar verdriet van hebt/boos om bent/even aan moet wennen.

Hopelijk is nu een beetje duidelijk wat ik bedoelde merk dat het allemaal een beetje een warrig verhaal is...
  donderdag 26 maart 2015 @ 21:07:15 #240
409579 LuDann
All the way
pi_151071236
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:57 schreef pessie het volgende:

[..]

Ah hij heeft kunnen vliegen dus! Snap dat je zenuwachtig bent :*

Voor de beginnende dames, ik hoorde wel eens van andere zwangeren dat ze bij deze termijn een haarelastiekjedoor hun knoopsgat deden en daarmee hun broek vast maakten. Wellicht nog een idee?

GUO is uitgebreide 20-weken echo.

LuDan, dat lijkt mij dus echt naar. Vandaar dat ik vandaag blij was de gyn te hebben die ik altijd zie en die de groei-echo's maakt. Ze had wat meer tijd waardoor ik gewoon meer vrgen kon stellen. Ik bedoel, dat hele ziekenhuisbevallen is echt een raadsel voor me :? En ik weet graag wat ik kan verwachten, en ik wil graag dat andere mensen daarvan op de hoogte zijn :+

Stoel, oef hele middag op de spoedhulp doorbrengen is echt vermoeiend! Maar uiteindelijk dus niets aan de hand? Das altijd zo rot :* maar beter goed kijken dan niet kijken :*
Faptist heeft zich niet meer gemeld.
Ja, gelukkig is de terugvlucht gewoon op schema gegaan. Erg fijn dat hij er morgen bij is. :)

Ik had ook geen idee van wat ik kon verwachten, er is me eigenlijk pas wat meer uitgelegd door de verpleegkundigen tijdens een ongeplande ziekenhuisopname. :+ Ik zou ook het liefst 1 en dezelfde willen, maar dat is praktisch gezien gewoon niet haalbaar en dat snap ik wel. Tot nu toe is er nog geen ruimte geweest om mijn bevalling te bespreken (behalve dan een soort los schema) maar ik ga ervan uit dat dat later in de zwangerschap nog wel gebeurt.

Fijn dat je wat meer uitleg kon krijgen, echt super! :Y
  donderdag 26 maart 2015 @ 21:10:17 #241
409579 LuDann
All the way
pi_151071337
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 21:06 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Naja weet je. Ik vind het wel moeilijk dat er blijkbaar een reden is waarom ik medisch ben (gewicht+bloeddruk(. Dat ben ik natuurlijk liever kwijt als rijk.
Wat ik meer bedoelde te zeggen is dat ik zoveel om me heen lees en hoor dat onder controle staan bij de gynaecoloog de grootste straf is die er is. En het veel zou schelen wanneer je positief aan het "avontuur" begint in plaats van al meteen met een negatieve blik.
Misschien heb ik dat in mijn eerder post niet goed verwoord.
Buiten de redes waarom je medisch bent om dus. Want die zijn vaak gewoon vreselijk rot!

En natuurlijk is het niet leuk als de dingen zo lopen dat je wordt overgedragen en je daar verdriet van hebt/boos om bent/even aan moet wennen.

Hopelijk is nu een beetje duidelijk wat ik bedoelde merk dat het allemaal een beetje een warrig verhaal is...
Oke, dat snap ik wel en ben ik ook wel met je eens. Ik houd ook niet van die enorme dramaverhalen en medisch zijn is inderdaad echt niet het einde van de wereld.

Maar los van de redenen dat ik medisch ben, vind ik het wel een heel stuk onpersoonlijker en klinischer en daarom emotioneel moeilijker dan het gevoel wat ik kreeg bij de VK.
pi_151071627
Mijn VK praktijk heeft ook 4 verloskundigen, waarvan er halverwege mijn zwangerschap 2 zelf met zwangerschapsverlof zijn gegaan waardoor er nu 2 invalsters zijn. Daarnaast hebben ze ook nog een vaste waarneemster. Ik zie dus, ondanks dat ik niet medisch ben, ook veel verschillende gezichten en heb eerlijk gezegd geen idee wie ik straks bij mijn bevalling aantref. Vond t eerst een beetje raar, maar heb me er over heengezet en vind t nu niet zo erg meer. Mijn man is er en dat is mijn vertrouwenspersoon, en dan is de VK aanwezig als professional om het geheel te begeleiden, zo zie ik t maar 😊
  donderdag 26 maart 2015 @ 21:19:51 #243
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_151071674
Jeetje gs! Maar het is dus niets ernstig?

Spannend LuDann! Ik duim voor een goede echo!

Ik zie bij de verloskundigepraktijk trouwens ook steeds verschillende personen. Er werken er iets van 6 en ik heb geen vaste. Maar het maakt mij niet uit, ik ben toch slecht met gezichten en namen. :+ ik vind ze wel allemaal een beetje op elkaa lijken en hetzelfde qua type persoon. :D maar kan me voorstellen dat het vervelend is als je je verhaal hebt gedaan bij de ene persoon en je treft de volgende keer een ander.
pi_151072809
Ik ga naar 1 en dezelfde verloskundige. Ik zou nu wel graag een afspraak willen, de laatste afspraak was met 10 weken, en hoewel we in week 19 de SEO hebben, zien we de verloskundige pas weer in week 25. Dat duurt toch wel lang. Zou bijvoorbeeld graag het hartje willen horen, of wat kleine dingetjes doorpraten. Van die zaken waar je niet even over belt...
  donderdag 26 maart 2015 @ 22:06:21 #245
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151073714
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:46 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Gedeelde smart is halve smart he ;) hahaha (nee serieus, ik pas niet meer in m'n lijf, ik knal eruit, en die borsten dan! En maar blijven eten he :p )
Ik voel het ook, nu al uit mn vel barsten. Die tetten :o ;(
Dat blijven eten heb ik nog niet zo, nogsteeds beetje misselijk af en aan. Heb je daar nog geen last van gehad?
pi_151074432
Hoera!!!!!!!

Tante van mijn nieuw versgebakken neefje!!

*O*

niets bijgelezen vanavond, want vingersopvreetwerk en zulks
Schudden voor gebruik
pi_151074800
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 21:44 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik ga naar 1 en dezelfde verloskundige. Ik zou nu wel graag een afspraak willen, de laatste afspraak was met 10 weken, en hoewel we in week 19 de SEO hebben, zien we de verloskundige pas weer in week 25. Dat duurt toch wel lang. Zou bijvoorbeeld graag het hartje willen horen, of wat kleine dingetjes doorpraten. Van die zaken waar je niet even over belt...
jeetje dan zijn inderdaad weinig afspraken..

Ik hab de eerste afspraak met 6 weken (normaal heb je die rond 8/9 weken begreep ik) dan nu met 12 weken en dan over 4 weken weer een afspraak. En dan nog aparte afspraken voor de echo's (1 met 10+ weken gehad en heb dan zelf gekozen voor de 12 weken echo / combinatie test en een geslachtsbepaling echo met 15 weken)
pi_151074844
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 22:06 schreef pinquit het volgende:

[..]

Ik voel het ook, nu al uit mn vel barsten. Die tetten :o ;(
Dat blijven eten heb ik nog niet zo, nogsteeds beetje misselijk af en aan. Heb je daar nog geen last van gehad?
Hahaha ja echt bizar, alsof alles vast oprekt :')

Steeds meer last van zuur, maar zo lang ik blijf eten gaat 't wel hahaha! Ik ben 2 kilo afgevallen afgelopen 2 weken, dus kan volgens mij gerust blijven eten :o
pi_151074875
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 22:20 schreef Stippelrientje het volgende:
Hoera!!!!!!!

*O*

niets bijgelezen vanavond, want vingersopvreetwerk en zulks
Hieeeehh *O* woop woop! Wat leuk! Gefeliciteerd!
pi_151075158
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 22:20 schreef Stippelrientje het volgende:
Gefeliciteerd *O*
pi_151075483
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 22:27 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Hahaha ja echt bizar, alsof alles vast oprekt :')

Steeds meer last van zuur, maar zo lang ik blijf eten gaat 't wel hahaha! Ik ben 2 kilo afgevallen afgelopen 2 weken, dus kan volgens mij gerust blijven eten :o
Rennies! O+

En ja, die mag je als je zwanger bent

En gefeliciteerd tante stippel!!!
pi_151076265
Gefeliciteerd stippel!
  donderdag 26 maart 2015 @ 23:13:30 #253
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_151077156
Stippel gefeliciteerd! *O*

Gewoon omdat het kan een super gouden glitterbabysticker! Geef maar door ;-)

pi_151077724
Fannetje: wat een wending ineens. Zaterdag een inleiding en misschien ook wel een baby.

Pessie: bij jou ook spannend ineens. Wel goed dat ze je goed in de gaten houden.

Stippel: gefeliciteerd met je neefje *G*

Jantina en LuDann: succes morgen met de echo!
pi_151081452
Gefeliciteerd met je neefje Stippel!
pi_151081575
Gefeliciteerd met je neefje Stippel! *O*

Ik droomde dat Faptist kwam melden dat haar kleintje er was, dus ik was net een beetje in de war toen dat niet echt zo bleek te zijn. :')
pi_151081658
:Z :Z :Z

Een of andere *piep* heeft op mijn vrije vrijdag (bijslaapdag!) een studiedag gepland. }:|
Dus, ik ben moe. En ongemotiveerd. }:|

En ik ben alweer 8 weken vandaag :@ . Wtf, ik testte toch pas gisteren.

[ Bericht 12% gewijzigd door silliegirl op 27-03-2015 07:25:28 ]
pi_151081710
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 21:44 schreef Jagärtrut het volgende:
Kom je nog in NL in de tussentijd?
:)
pi_151081841
Gefeliciteerd Tante Stippelrientje!!

Wij krijgen ook een GUO (over een flink aantal weken). Alle andere testen slaan we over (NIPT kan niet eens bij tweelingen).
Eerlijk gezegd heb ik ook wel vertrouwen in die twee (alleen niet hoe ze er uit moeten aaaaaaaaah :? ).
Vannacht wel een nare droom. Ik stond te douchen maar het bad was helemaal vol bloed.

Heb van de gyn gelukkig een recept gekregen voor alle benodigde vitamientjes(extra foliumzuur en dubbel hoeveelheid zwangerschapsvitamines en ijzer).

Fannetje ik duim voor je! Komt helemaal goed zaterdag ^O^
Pessie :* en niks mis met optimisme. Zes uur en geen seconde later ;)

LuDann veel plezier vandaag! En fijn dat je man er bij is.

Bloesem wat bij mij helpt is kleine beetjes eten de hele dag door, veel meer slapen, koolzuur drinken, geconfijte gember, ginger ale, eten zonder gekke smaakjes, weinig kruiden, veel vezels en lief zijn voor jezelf.
pi_151081978
Nikoos voor je contractverlenging nog een echte glitter
pi_151082027
Ik las een paar pagina's terug over het wonder dat 2 cellen (nou ja... 2 halve cellen eigenlijk... gezien ze eigenlijk maar de helft van het DNA bij zich dragen) tot een kindje kunnen groeien.

Misschien oud nieuws voor velen... maar als je "The miracle of life" nog niet hebt gezien is het zeker een aanrader! Je moet even (als je dat vervelend vind tenminste) door het christelijke-gelovige heen prikken (want het is een christelijke film volgens mij) maar het geeft wel erg mooi weer hoe alles ontstaat.

Trailer. Is een volledige film van.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 08:38:26 #262
259886 pessie
pi_151082414
Dank je daui.
Leuke glittersticker gevonden voor nikoos :D

Bluh slecht geslapen. Moet even bijkomen geloof ik.
pi_151082626
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 07:27 schreef mignonne het volgende:

[..]

Kom je nog in NL in de tussentijd?
Ja, met 23 weken...
pi_151082932
Dat je voor de tweede dag op rij 's ochtends netjes je bammetjes voor de lunch smeert en ze vervolgens gewoon thuis laat liggen. }:| Pregnancy brain.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 09:19:28 #265
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_151083093
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 07:59 schreef Daui het volgende:
Nikoos voor je contractverlenging nog een echte glitter
[ afbeelding ]
Whoo hoo! Dankje :D
pi_151083137
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 18:41 schreef pessie het volgende:

[..]

Ik zag het natuurlijk al aankomen. En natuurlijk hoopte ik dat het niet zo zou zijn maar ik wist dat de baby geen grote groeispurt zou gaan maken, ik bedoel, dat heeft mijn oudste ook niet gedaan. Het bekken wat niet meewerkt draagt ook bij aan het gevoel van "het is wel klaar". Tsja, en de vk's die geen afspraak meer wilden maken tot nader order, de bloeddruk waarvoor ik vorige week al in het ziekenhuis was. Er waren genoeg signalen zeg maar. Had wel echt op de maan moeten leven om dit niet te zien. Dus het komt vor mn gevoel niet uit de lucht vallen. En kennelijk is het niet zo erg dat ze ter plekke een spoed keizersnede wilden uitvoeren maar nog uit willen gaan van 37 weken. Dat betekent dat ik nog 4x op comtrole moet (en nu moet gaan bedenken waarom ik druk op mn oren heb, die bloeddruk is echt 5x gemeten vandaag, lijkt me voldoende :') )
Ah ok, 'gelukkig' maar dat jij het wel een beetje zag aankomen!
Hoe ver ben je nu, 35 weken, zoiets? Wat was eigenlijk de termijn waarbij je oudste geboren is?

Ik ben ook benieuwd naar faptist, hopelijk alles goed!
  vrijdag 27 maart 2015 @ 09:42:02 #267
259886 pessie
pi_151083626
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 09:21 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ah ok, 'gelukkig' maar dat jij het wel een beetje zag aankomen!
Hoe ver ben je nu, 35 weken, zoiets? Wat was eigenlijk de termijn waarbij je oudste geboren is?

Ik ben ook benieuwd naar faptist, hopelijk alles goed!
Vandaag wisseldag ja! *O* 35 weken.

Bij min zoontje was dit niet bekend. Wel eens met hoge bloeddruk in het ziekenhuis geweest, weer terug eerste lijn (wilde ik heel graag), en die bloeddruk liep ook wel langzaam op maar ze hielden de ondergrens van 95 aan. Ze hebben ook 4 weken lang geroepen dat ik elk moment ging bevallen omdat de bloeddruk opliep. En toen kwam hij met 40 weken "pas".
1x een groei echo gehad, waarschijnlijk was dat toen hij op de p10 zat en bij normale groei nog wel 6 a 6,5 pond zou halen.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 09:46:30 #268
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_151083727
Oh ja Wisseldag! *O* 35 weken

:P

Doe maar gewoon niet voordringen pessie ;)
  vrijdag 27 maart 2015 @ 10:21:16 #269
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_151084652
Oh ja, die vond ik nog zo mooi van DJMO vorige keer..

35 weken is nog maar 35 dagen! *O*
pi_151084952
Kom ik net voor de termijnecho, is het stroom uitgevallen in grote delen van Noord-Holland, en daar dus ook. :'(
Nu weer thuis (hier wel stroom) en wachten totdat ik gebeld wordt voor eventueel vanavond... hopelijk doet het stroom het dan overal weer.

M'n vriend kan het relativeren, ik baal alleen maar. :'(
Ik zie het plan (zouden einde van de middag richting familie) om het te vertellen, in duigen vallen.
pi_151085168
Jantina wat een pech ;( Hopelijk kun je snel terecht
  vrijdag 27 maart 2015 @ 10:46:36 #272
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_151085285
Balen Jantina! Erg zuur
pi_151085474
quote:
99s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 09:46 schreef Nikooos het volgende:
Oh ja Wisseldag! *O* 35 weken

:P

Doe maar gewoon niet voordringen pessie ;)
Het gaat snel nu he! *O*

Pessie, Limone en Fannetje wat een stress en onzekerheid voor jullie -O-

Fan, zet em op zaterdag! *O*
Limone, het komt vast goed maandag. Ik hoop dat je het weekend wat vol kunt krijgen zodat het snel maandag is :*
Pessie, rustig aan! :*

Hier alles goed. Manlief brengt al 2 weken de oudste elke ochtend naar school. (dat houden we er mooi in als de baby er straks is 8-) ) zodat ik kan blijven liggen totdat de jongste me uit bed trekt ;)
Die ligt momenteel boven in ons bed te slapen. Het arme schaap is weer es ziek -O-
pi_151085653
Balen Jantina!

De stroom is weer terug schijnt? Of iig bij Domien van 3FM :P
pi_151086476
Ahwwwwwww bedankt allemaal!

quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 23:13 schreef Nikooos het volgende:
Stippel gefeliciteerd! *O*

Gewoon omdat het kan een super gouden glitterbabysticker! Geef maar door ;-)

[ afbeelding ]
Die zal ik bij haar opplakken O+
Thanks!

Hij heet P.elle O+ en is super cute. Lag gisteren al goed te drinken bij zijn moeder O+ en zijn suiker was ook helemaal goed *O*
SPOILER: rammel der uit foto
Schudden voor gebruik
pi_151086729
Wat een schatje!

Wij waren het gister zomaar eens over een jongensnaam, terwijl dat altijd erg moeilijk leek...
pi_151086886
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 11:32 schreef Jagärtrut het volgende:
Wat een schatje!

Wij waren het gister zomaar eens over een jongensnaam, terwijl dat altijd erg moeilijk leek...
Wat fijn *O* :D
Schudden voor gebruik
  vrijdag 27 maart 2015 @ 11:54:19 #278
259886 pessie
pi_151087403
Gefeliciteerd tante stippel! *G*

Nikoos, weet niet wat voor plannen ze voor jullie hebben maar voordringen is hier wel bijna zeker ;)

Fan, veel plezier vandaag nog! Lekker nog even shoppen in maat 50 O+
pi_151087461
Aaah Stippelrientje wat een lief en mooi kindje O+
  vrijdag 27 maart 2015 @ 12:09:35 #280
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_151087839
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 11:23 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Thanks!

Hij heet P.elle O+ en is super cute. Lag gisteren al goed te drinken bij zijn moeder O+ en zijn suiker was ook helemaal goed *O*
Knappe man!

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 11:32 schreef Jagärtrut het volgende:
Wat een schatje!

Heel fijn.. Duurde bij ons ook lang voor we het eens waren over een naam :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 11:54 schreef pessie het volgende:
Gefeliciteerd tante stippel! *G*

Nikoos, weet niet wat voor plannen ze voor jullie hebben maar voordringen is hier wel bijna zeker ;)

Fan, veel plezier vandaag nog! Lekker nog even shoppen in maat 50 O+
Maar wel zo lang mogelijk rekken ;)
pi_151088284
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 10:33 schreef JantinaGr het volgende:
Kom ik net voor de termijnecho, is het stroom uitgevallen in grote delen van Noord-Holland, en daar dus ook. :'(
Nu weer thuis (hier wel stroom) en wachten totdat ik gebeld wordt voor eventueel vanavond... hopelijk doet het stroom het dan overal weer.

Ik zie het plan (zouden einde van de middag richting familie) om het te vertellen, in duigen vallen.
Hopelijk mag je voor je familie meet. Ga je het anders nog niet vertellen?
pi_151088338
Wat een lieverd, stippel, leuke naam ook, hoor je niet zo vaak

Hier is de kraamzorg geregeld *O* Ik heb vandaag extra vrij genomen, heb de hele nacht niet geslapen, vond t wel mooi. Eerst maar aan mezelf denken, werk komt wel weer..
  vrijdag 27 maart 2015 @ 12:31:04 #283
409579 LuDann
All the way
pi_151088476
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 10:33 schreef JantinaGr het volgende:

Jeetje wat zuur! Ik zou ook ongelooflijk balen zeg.

Hier waren we echt net klaar met de echo toen de stroom uitviel. We hebben toen nog anderhalf uur moeten wachten totdat we de gyn konden spreken, maar dat vonden we niet erg. De BHV kwamen langs met water en limonade en de noodverlichting deed het wel. En het belangrijkste: alles bleek in orde! *O* Dus niks kon onze dag nog verpesten. Erg opgelucht!

Mensen na ons kwamen ook voor een GUO, diegenen in de wachtkamer werden met een uur vertraging ook wel geholpen (apparaat op de accu) maar de rest is afgebeld. Superrot voor iedereen die een echo had, zit je al zo in spanning...
  vrijdag 27 maart 2015 @ 12:32:14 #284
409579 LuDann
All the way
pi_151088513
Stippel tante van een mooie jongen! *O*

Pessie 35 weken! ^O^
pi_151089130
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 11:23 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Thanks!

Wat een poppie! zo lief en klein O+ gefeli! *O*

En je signature is niet van toepassing op deze kleine he! :+
  vrijdag 27 maart 2015 @ 13:18:49 #286
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_151090121
Gefeliciteerd tante Stippel, wat een plaatje! *O* O+

LuDann, een goede GUO, wat fijn! *O*
Ziggy played guitar
  vrijdag 27 maart 2015 @ 13:22:36 #287
259886 pessie
pi_151090241
LuDan gelukkig! *O*

Jantina, dat is inderdaad echt niet leuk :*

Hihi Nikoos, inderdaad nog 35 dagen tot de UD!!!
pi_151090519
Goede GUO voor Ludann *O*

Neefje voor Stippelrientje! *O*

Nog geen echo voor Jantina -O- Booh, hopelijk kan je vanavond nog. Wel jammer van je leuke vertelvooruitzicht idd.

Het geslacht van je baby niet weten heeft een gunstige invloed op mijn shoptechniek -O-
Er zijn vrij weinig neutrale dingen die ik leuk vind. Booh.
pi_151090566
LuDann! Wat fijn!
En wat balen met dje stroomuitval. Hopelijk kun je snel inhalen Jantina.
pi_151090867
Dit is je tweede toch Mineola? Wist je het de vorige keer wel?
pi_151091152
Klopt! Vorige keer wisten we het wel, maar ik ben nu pas (al :o) 16 weken.
De 20wk echo is over vijf weken, maar ik twijfel of ik het geslacht eigenlijk wel wil weten deze keer.

Ik heb gewoon zin om babydingen te kopen, haha, maar meer dan een groene jumpsuit gaat het niet worden geloof ik.
pi_151091184
wanneer ben jij eigenlijk uitgerekend, Mineola? Volgens mij gaan we aardig gelijk op...
  vrijdag 27 maart 2015 @ 13:52:09 #293
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151091251
Cassandra, had jij niet al in de eerste weken een geslachtsbepaling geregeld? Wanneer gaan jullie ervoor? Hoeveel weken ben je dan?
Bij de pretechowinkel hier in de stad kan het vanaf 15wk. Bij de VKpraktijk kan het ook zag ik, maandag maar eens vragen vanaf wanneer ze het daar doen.
pi_151091306
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:30 schreef Mineola het volgende:

Het geslacht van je baby niet weten heeft een gunstige invloed op mijn shoptechniek -O-
Er zijn vrij weinig neutrale dingen die ik leuk vind. Booh.
Herkenbaar!
Ik heb nu wat neutrale dingen gekregen maar wil graag zelf wat jumpsuits kopen maar wij willen niet weten wat het wordt....

LuDann: goede GUO *O*

Jantina: hopelijk mag je straks opnieuw!
pi_151091380
Ah! Wij willen het ook weten. Er staan nog ladingen jongenskleren op zolder. Dat wordt hergebruiken en wat bij kopen of alles eruit en meisjeskleren erin :+. Scheelt ook veel ruimte op zolder om het te weten O-)
pi_151091517
Ik doe maar mee aan de complicaties van zwangeren, alleen dan een niet zwangerschapsgerelateerde: ik heb waarschijnlijk galstenen en ongelofelijk bizar pijnlijke aanvallen.

Ik heb woensdag een echo van de galwegen, maar ze kunnen nu toch niks doen. Geen ei/vet/etc dus de komende maanden. Goed voor de lijn.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
  vrijdag 27 maart 2015 @ 14:01:53 #297
259886 pessie
pi_151091565
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:00 schreef McLaura het volgende:
Ik doe maar mee aan de complicaties van zwangeren, alleen dan een niet zwangerschapsgerelateerde: ik heb waarschijnlijk galstenen en ongelofelijk bizar pijnlijke aanvallen.

Ik heb woensdag een echo van de galwegen, maar ze kunnen nu toch niks doen. Geen ei/vet/etc dus de komende maanden. Goed voor de lijn.
-O- Dat is stom. En ook verschrikkelijk pijnlijk :*

Het was niet zo'n goede week geloof ik hier op het forum :')
pi_151091805
Oh Laura! Dat is balen. Is rekening houden met je eten voldoende, of
Moet je na de bevalling alsnog die stenen weg laten halen?
pi_151091958
Jeetje, het zit inderdaad niet mee deze week. Wat pijnlijk Laura!
pi_151093198
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 12:49 schreef tharealmb het volgende:

[..]

Wat een poppie! zo lief en klein O+ gefeli! *O*

En je signature is niet van toepassing op deze kleine he! :+
_O- nee :)
Schudden voor gebruik
pi_151093258
Dicht!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')