Lekker! Na de paasdagen ga je dus voorlopig niet terug? Al lang netjes dat ze toch nog en vervanger voor je hebben kunnen vinden, al is het voor jou natuurlijk echt niet relaxed zo.quote:Op woensdag 25 maart 2015 17:11 schreef twist02 het volgende:
Limone: ondanks dat de kans op een goede uitslag veel groter is kan ik me voorstellen dat het nu gewoon ff klote ishopelijk krijgen jullie snel te horen dat alles goed is!
Nog maar 6 dagen werken (waarvan maar liefst 4 die overlappen met m'n vervangstermaar dat komt wel goed)
En vanavond informatie avond in het ziekenhuis, ben benieuwd!
Wij hebben hem tijdens het eerste bezoek aan de verloskundige al gepland, met 7 weken!quote:Op woensdag 25 maart 2015 17:40 schreef Malteser het volgende:
Ben nu 14w4d en zojuist is de 20 weken echo gepland... Ik kreeg een brief om een afspraak te maken, leek me nog zo vroeg?
Maar goed, het kan maar gepland zijn. Is dat normaal dat nu al te plannen?
Ja, ik heb een supercreatieve moeder! Echt heel erg fijn, die maakt alles wat ik wil (als ze er tijd/zin in heeft, vooral in de herfst/winter). Voorlopig is ze druk bezig, want ze gaat dus met de gordijnen aan de gang, en ze is ook hobby edelsmid, dus ze is op d'r cursus ook bezig met het maken van onze trouwringen, helemaal naar onze wens!quote:Op woensdag 25 maart 2015 17:24 schreef pessie het volgende:
[..]
Lekker! Na de paasdagen ga je dus voorlopig niet terug? Al lang netjes dat ze toch nog en vervanger voor je hebben kunnen vinden, al is het voor jou natuurlijk echt niet relaxed zo.
Oh ja FF, ik vind het echt en hele leuke stof! Mij moeder zag het en vond em ook heel leuk. Jij hebt dus ook en moeder die van alles zelf maakt?
leuk zeg! Dat ze dan ook trouwringen kan maken, echt bijzonder.quote:Op woensdag 25 maart 2015 18:44 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ja, ik heb een supercreatieve moeder! Echt heel erg fijn, die maakt alles wat ik wil (als ze er tijd/zin in heeft, vooral in de herfst/winter). Voorlopig is ze druk bezig, want ze gaat dus met de gordijnen aan de gang, en ze is ook hobby edelsmid, dus ze is op d'r cursus ook bezig met het maken van onze trouwringen, helemaal naar onze wens!
Jantina, je maakt mijn dag, ik heb nog een biefje in de vriezer liggen zag ik! Morgen!quote:Op woensdag 25 maart 2015 19:22 schreef JantinaGr het volgende:
Wat betreft de biefstuk...
De parasiet overleeft niet bij extreme temperaturen. Verhitten boven de 70 °C of het invriezen van vlees bij -12 °C voor minimaal 2 dagen doodt de parasiet.
Aangezien ik net bij de AH ingevroren biefstuk heb gehaald, mag ik gewoon een medium rare biefstukje eten.![]()
En nog even gecheckt. Bij de supermarkten is het allemaal minimaal ingevroren op -18 graden.
Oh my. Ik werk niet, en ik doe echt niet veel meer dan dat hoorquote:Op woensdag 25 maart 2015 17:15 schreef Jagärtrut het volgende:
Het lijkt me heerlijk, iemand die poetst. Helaas zit het er niet in.
Huishouden loopt hier regelmatig in de sop. Ik werk vaak 45 uur in de week, soms meer, en de duutser op het moment bijna 80 uur in de week. Veel meer dan de afwas bijhouden, stofzuigen, wassen en de badkamer bijhouden zit er niet in. .
quote:Op woensdag 25 maart 2015 20:15 schreef L-E het volgende:
Weten jullie nog dat ik vanmiddag de deur uit ging met slechts een doel: kinderbueno kopen?
Die vergat ik![]()
Maar jij hebt al een kind. En wij wonen op 60m2, dus het is ook niet zoveel!quote:Op woensdag 25 maart 2015 19:56 schreef L-E het volgende:
[..]
Oh my. Ik werk niet, en ik doe echt niet veel meer dan dat hoor
Ik snap al die maten niet hoorquote:Op woensdag 25 maart 2015 20:18 schreef Mariposas het volgende:
Faptist, ik kan me voorstellen dat je ongerust bent! Goed dat je onder controle staat.
Limone, wat een bummer.hoop op een goede NIPT uitslag!
We hebben nog bijna niets voor de baby in huis of voorbereid, maar gisteren wel een maandbox luiers bezorgd vanwege een Bol.com actie.![]()
https://m.bol.com/nl/l/ba(...)286094683/index.html
Scheelt best wel!
In New Born. Maar daar zou ik geen maandpak van halen, volgens mij zijn ze daar zo uit.quote:Op woensdag 25 maart 2015 20:27 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik snap al die maten niet hoor. In welke maat luier past een netgeboren baby?
Maatje 1quote:Op woensdag 25 maart 2015 20:27 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Een "normale" baby past gewoon in maat 1. Alleen duurt dat niet lang. Bij mijn kinderen was maat 2 met een week of 3-4 al echt wel nodig.quote:Op woensdag 25 maart 2015 20:27 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Dat hangt van je baby afquote:Op woensdag 25 maart 2015 20:27 schreef silliegirl het volgende:
[..]
New born heb je in maat 0, 1, 2 en 3quote:Op woensdag 25 maart 2015 20:29 schreef Krisvc het volgende:
[..]
In New Born. Maar daar zou ik geen maandpak van halen, volgens mij zijn ze daar zo uit.
Pfff, ik hoop dat ik met m'n trial and error een heel eind ga komen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 20:38 schreef pessie het volgende:
[..]
New born heb je in maat 0, 1, 2 en 3dat is om alles big even makkelijk te maken
Ongetwijfeldquote:Op woensdag 25 maart 2015 20:39 schreef Krisvc het volgende:
[..]
Pfff, ik hoop dat ik met m'n trial and error een heel eind ga komen.
plakvleesquote:Op woensdag 25 maart 2015 19:22 schreef JantinaGr het volgende:
Wat betreft de biefstuk...
De parasiet overleeft niet bij extreme temperaturen. Verhitten boven de 70 °C of het invriezen van vlees bij -12 °C voor minimaal 2 dagen doodt de parasiet.
Aangezien ik net bij de AH ingevroren biefstuk heb gehaald, mag ik gewoon een medium rare biefstukje eten.![]()
En nog even gecheckt. Bij de supermarkten is het allemaal minimaal ingevroren op -18 graden.
Ik heb maat 2 gekocht, is voor 3 tm 6 kg. Soberso omdat ze niet kleiner hebben met die actie. Kleinere maat koop ik wel 1 pak van ofzo, omdat ze daar zo uit zijn.quote:Op woensdag 25 maart 2015 20:27 schreef silliegirl het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 25 maart 2015 21:10 schreef Daui het volgende:
Faptist hopelijk had ze een rustdag.fijn dat je morgen weer op controle gaat.
We hebben het op de ouderwetse manier gedaan. Geen hulp. Wel extra vitamines.
En ik had idd de dromen over een drieling. Bij de echo gingen ze nog zoeken naar een derde
Vanaf maat 3 stap ik over op etos. Met spuitluiers vind ik de newborn van pampers echt het fijnst en het minst vaak langs lek luiers geven.quote:Op woensdag 25 maart 2015 21:11 schreef mousemicky het volgende:
Gaan jullie allemaal aan de pampers? Ik probeer eerst weer de huismerken hoor, scheelt een hoop geld (zelfs als de pampers in de aanbieding zijn) J doet t al 2 jaar prima op jumbo luiers (op maat 0 in het ziekenhuis en vlak erna na dan, die hadden ze niet bij jumbo)... Bij J. dus alleen pampers baby dry voor de nacht, verder jumbo of kruidvat...
Ik ga denk ik gewoon alles proberen! En dan kijken wat bevalt en voordelig is.quote:Op woensdag 25 maart 2015 21:11 schreef mousemicky het volgende:
Gaan jullie allemaal aan de pampers? Ik probeer eerst weer de huismerken hoor, scheelt een hoop geld (zelfs als de pampers in de aanbieding zijn) J doet t al 2 jaar prima op jumbo luiers (op maat 0 in het ziekenhuis en vlak erna na dan, die hadden ze niet bij jumbo)... Bij J. dus alleen pampers baby dry voor de nacht, verder jumbo of kruidvat...
Er is volgens mij en topic over wasbare luiers hier op het forum. Wellicht leuk om eens door te lezen om te zien of het iets voor jullie zou kunnen zijn?quote:Op woensdag 25 maart 2015 21:16 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ik ga denk ik gewoon alles proberen! En dan kijken wat bevalt en voordelig is.
Het liefst zou ik eigenlijk milieuvriendelijkere luiers kopen, maar dat vind ik wel erg duur, of wasbare luiers, maar ik weet ook niet of me dat wel wat lijkt. Man ziet het in elk geval niet zitten.
Heb ik gelezen idd, maar ondanks de enthousiaste reacties twijfel ik er toch over. Ook omdat een startpakket toch nog wel wat kost. Niet op de lange termijn, maar wel als het toch niet zo bevalt. En mijn man is er niet enthousiast over, daar houdt het ook een beetje op. Maar wasbare billendoekjes, cheeky wipes, ben ik wel van plan.quote:Op woensdag 25 maart 2015 21:21 schreef pessie het volgende:
[..]
Er is volgens mij en topic over wasbare luiers hier op het forum. Wellicht leuk om eens door te lezen om te zien of het iets voor jullie zou kunnen zijn?
Wij konden bij onze oudste de luiers inleveren. Deze werden dan uit elkaar gehaald en van het enige deel wat niet recycleerbaar is werden dak platen gemaakt. Misschien doen ze dat in jouw gemeente?quote:Op woensdag 25 maart 2015 21:33 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Heb ik gelezen idd, maar ondanks de enthousiaste reacties twijfel ik er toch over. Ook omdat een startpakket toch nog wel wat kost. Niet op de lange termijn, maar wel als het toch niet zo bevalt. En mijn man is er niet enthousiast over, daar houdt het ook een beetje op. Maar wasbare billendoekjes, cheeky wipes, ben ik wel van plan.
Kans is klein, er is op het moment bijna geen recyclingcapaciteit voor luiers in Nederland, dus de ene na de andere gemeente stopt juist met de gescheiden inzameling.quote:Op woensdag 25 maart 2015 21:38 schreef pessie het volgende:
[..]
Wij konden bij onze oudste de luiers inleveren. Deze werden dan uit elkaar gehaald en van het enige deel wat niet recycleerbaar is werden dak platen gemaakt. Misschien doen ze dat in jouw gemeente?
Wij hadden bij L altijd ecoluiers van de Etos. Ik weet niet meer welk merk ze waren, maar ze bevielen erg goed. Ze waren wel wat stugger, maar ze lekte er niet in door. In tegenstelling tot andere gewone merken.quote:Op woensdag 25 maart 2015 21:16 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ik ga denk ik gewoon alles proberen! En dan kijken wat bevalt en voordelig is.
Het liefst zou ik eigenlijk milieuvriendelijkere luiers kopen, maar dat vind ik wel erg duur, of wasbare luiers, maar ik weet ook niet of me dat wel wat lijkt. Man ziet het in elk geval niet zitten.
Naty luiers waarschijnlijk, hoor er goede verhalen over.quote:Op woensdag 25 maart 2015 22:25 schreef -Spring het volgende:
[..]
Wij hadden bij L altijd ecoluiers van de Etos. Ik weet niet meer welk merk ze waren, maar ze bevielen erg goed. Ze waren wel wat stugger, maar ze lekte er niet in door. In tegenstelling tot andere gewone merken.
Ach jeetje Faptist! Eerst andere dingen behandelen en dan pas je eigen zorgen.. Wat een helse nacht/dag heb je gehad. Hopelijk had ze een off day en voel je haar vannacht en morgen gewoon weer. Sterktequote:Op woensdag 25 maart 2015 19:51 schreef faptist het volgende:
Limone,
Och lieverd toch, wat zullen jullie geschrokken zijn!
Ik hoop dat echt dat jullie toch nog een goede uitslag krijgen.
Ik kan nu wel 2 verhalen vertellen van collega's die ook een slechte 20weken echo hadden en waar het uiteindelijk helemaal gezond werd verklaard, maar daar zit je misschien helemaal niet op te
Wachten.
Heel veel sterkte. Ik heb een mooi kaarsje voor je aan staan.
Vannacht was ik in blinde paniek. Ik had m'n baby al 3 uur niet gevoeld. Ik dacht
Toen nog.. Misschien slaapt ze. Even wachten nog. In m'n buik porren, er tegen aan tikken/duwen, de trap op en af gelopen, hurken/staan/op m'n rug liggen/op m'n zij.. Niets hielp.
Na 5 uur m'n man wakker gemaakt en gezegd dat hij het ziekenhuis moest bellen. We konden gelijk langs komen en werd een ctg gemaakt. Na 30 laaaaaange seconden kwam er dan eindelijk haar hartslag. 148 bpm met uitschieters naar beneden en boven.
M'n harde buiken wisselde van 35 tot
80. Super onregelmatig.
Maar nog steeds geen beweging te voelen. Weer anders liggen. Niks.
Echo gemaakt en in 5 minuten tijd slechts 1 keer beweging gezien.
Vruchtwater bekeken en dat bleek veel meer dan vorige week te zijn.
Dat zou dus een oorzaak kunnen zijn. Een andere oorzaak zou die harde buiken kunnen zijn waardoor ik haar niet goed voel. Veel ruimte had ze niet meer. Morgen weer terug naar het ziekenhuis en dan krijg ik de onderzoeken nogmaals.
Tot nu toe slechts 3 x exht een beweging gevoeld. Man.. Wat is dit zenuwslopend. Ben op van de zenuwen.
Uiteindelijk komt het natuurlijk allemaal goed, maar ik heb echt nog nooit zulke angst gevoeld...
Blij dat ik weer thuis ben en dat ik morgen weer terug mag komen.
Geen stress om mij hoor, maar wilde het wel even delen..
Succesverhalen heb ik ook gezocht toen wij in die situatie zaten, en heeeeel veel gevonden. Het komt echt heel veel voor. Nu was onze uitslag nog slechter, 1:8, maar zelfs dat kwam in onze vk praktijk een paar keer per jaar voor (zonder dat er iets aan de hand was). In mijn schoonfamilie nog twee recente voorbeelden van te dikke nekplooi, onderzoeken, gezonde kindjes. Volgens mijn gynaecoloog van toen moet er een bepaalde balans zijn tussen de aanzuig- en afpompfunctie van het hart, en rond deze termijn kan het zijn dat die nog niet helemaal optimaal is en dat er wat teveel vocht achterblijft (nekplooi). Dit kán voorkomen vanwege een handicap, maar nog veel vaker is dit het geval bij gezonde kindjes en is die balans gewoon een paar weken later pas optimaal en kan dat vocht wel goed weggepompt worden.quote:Op woensdag 25 maart 2015 22:41 schreef Limone het volgende:
[..]
Ach jeetje Faptist! Eerst andere dingen behandelen en dan pas je eigen zorgen.. Wat een helse nacht/dag heb je gehad. Hopelijk had ze een off day en voel je haar vannacht en morgen gewoon weer. Sterkte
Succesverhalen vind ik heel fijn nu, dank (ook TAP)! Het emotioneert toch meer dan verwacht. Sowieso moet ik altijd huilen als mensen 'och lieverd' zeggen, maar je kaarsje zet helemaal de sluizen open.Net als de digitale kussen en knuffels van iedereen hier. Lief! Dank!
Kv is vernieuwd en nr 1 is niet meer zo stug.quote:Op woensdag 25 maart 2015 21:22 schreef mousemicky het volgende:
Spuitluiers, zelfs na een baby kan ik me er niet zo veel bij voorstellen. J had die dus nooit. Kruidvat vond ik in maat 1 en 2 ook stug, maar Jumbo was prima, dus daar probeer ik t weer mee. Hier iig geen maandboxen vooraf ivm mogelijke allergieeen, verkeerde pasvorm etc. Trial and error, en gewoon manlief naar de winkel sturen indien nodig!
Big lovequote:Op donderdag 26 maart 2015 07:21 schreef silliegirl het volgende:
Ik heb weer zo bizar gedroomd. Mijn vriend had ineens besloten dat hij meer vrouwen wilde. Zo gezegd zo gedaan en ineens woonde we met z'n 4en in een huis
. Ik hartstikke zwanger en compleet over m'n toeren omdat ik zag hoe intiem vriend met anderen was. Ik werd daar enorm kwaad van en vloog in m'n droom mijn vriend aan..
Vervolgens word ik wakker, met mijn vriend half op me die uit alle macht probeerde mij stevig vast te houden (want ik lag hem te schoppen) en vervolgens moest ik heel hard huilen. Vriend in paniek want die dacht dat er dan wel iets helemaal mis zou zijn. Maar uch, die emotie uit zo'n droom. Word je helemaal naar van..
Ze was nog gewoon thuis als het doorzet dan moest ze naar het ziekenhuis, maar het bleef bij voorweeën zover ik weet. Over een half uurtje hebben ze weer controle en dat hoort ze wat ze extra gaan doen (druk opvoeren/inleiden... geen idee)quote:Op woensdag 25 maart 2015 20:08 schreef pessie het volgende:
Stippel hoe gaat het nu met je zus?
Faptist, dat is best een goede prijs hoor. In 2 uur kan ze sowieso je badkamer, wc, keuken en vloeren doen. Echt stoffen en klusjes als ramen wassen zal ze in die tijd niet kunnen doen.
Was jij in Breda?quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:56 schreef twist02 het volgende:
Infoavond van het ziekenhuis viel wel een beetje tegen. Het verhaal was erg warrig af en toe, maar gelukkig wist ik het meeste toch al. Ben wel blij dat ik de verloskamers alvast heb kunnen zien; dat maakt het toch weer een stukje concreter
Maar sommige mensen hč...hele verhalen/vragen over hun eigen situatie ("ja, maar ik weet al dat ik een smal bekken heb, en hoe gaat dat dan, blabla"). En gewoon doorgaan, zelfs nadat er aangegeven wordt dat het een algemene infoavond is en dat ze zulke vragen beter aan haar vk/gyn kan stellen.
En iemand die eerst aangaf een medische indicatie te hebben en vervolgens nog 6 vragen stelt over poliklinisch bevallen, omdat ze nog niet zo snel naar huis wilde/rant
Heel erg bedankt! Ik zal zeker een berichtje sturen. Het is opeens allemaal zo anders. Te beginnen met de kinderwagenquote:Op donderdag 26 maart 2015 08:54 schreef Kyara het volgende:
Limone, wat een schrik! Hopelijk ook voor jullie een succesverhaal. Sterkte met afwachten!
Daui, een tweeling, gefeliciteerd!![]()
Zo bijzonder die duo echofoto's. En idd een dikke tussenwand. Als ik jouw foto zie, begrijp ik niet dat ze bij mij ook een twee-eiige tweeling verwachtten op basis van de dikte van de tussenwand. Ik wens je een hele fijne en bijzondere tweelingzwangerschap. En het is echt zo leuk! Voor vragen en zo staat mijn pm/dm altijd open.
quote:Op donderdag 26 maart 2015 09:41 schreef Daui het volgende:
[..]
Hadden jullie wel jullie eigen huis. Of moesten jullie delen?
Gefeliciteerd!! Tweelingen zijnquote:Op donderdag 26 maart 2015 09:33 schreef Daui het volgende:
[..]
Heel erg bedankt! Ik zal zeker een berichtje sturen. Het is opeens allemaal zo anders. Te beginnen met de kinderwagen
Dank je wel, fijn om te horenquote:Op donderdag 26 maart 2015 10:11 schreef pessie het volgende:
Hm stippel, inbevallingenderdaad wel een beetje anders zo te lezen.
Fan, meldplicht!
Kyara, denken ze nu dat je dames Eeneiig zijn?
MB, de horror bevallingen zijn altijd die die bij blijven, de meeste bevallingen verlopen echt heel normaal en zeker thuis wordt je echt ook goed in de gaten gehouden. De verloskundige verleent thuis 1 op 1 zorg, ze blijft bij je in huis vanaf 5 cm ontsluiting ongeveer, luistert regelmatig zelf even naar de hartslag van de baby, zet zelf even wat dingen klaar, gaat beneden zitten koffie drinken als ze ziet dat je rust nodig hebt, geeft aanwijzingen over hoe je met weeën om kunt gaan ... Ik vind het perfect. Zou niets liever willen weer. Maar goed, der kans is dit keer nogal klein.
Bijna-tante!! Spannend hoor.quote:Op donderdag 26 maart 2015 09:31 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Ze was nog gewoon thuis als het doorzet dan moest ze naar het ziekenhuis, maar het bleef bij voorweeën zover ik weet. Over een half uurtje hebben ze weer controle en dat hoort ze wat ze extra gaan doen (druk opvoeren/inleiden... geen idee)
Ze was maar op haar rug gaan liggen, want daar werd het het rustigste van en de minste ongemakken. Ik gaf aan dat bevallen nou eenmaal geen regenbogen poepen is en ongemakkelijk kan aanvoelen. Dat ze misschien toch meer houdingen moest proberen te vinden en afwisselen om de boel op gang te krijgen. Zoals op de wc zitten, lopen, hangen, wiegen etc etc maar daar wilde ze nog niets van weten![]()
"Ik ga half dooooooooood!" was een van de laatste whappjes van haaren daarna: "Ik heb nog effe lekker geslapen" Dat gaat me wat worden als ze straks een uur moet persen achter elkaar
![]()
Ze heeft ook nooit iets van een cursus gedaan of ingelezen etc om zich voor te bereiden. Mijn kleine zusje is zo anders ingesteld dan ikMaar goed.. als het goed gaat dan ga ik tante worden vandaag/vannacht/morgen!
[..]
Was jij in Breda?![]()
Zoja.. ik was diegene die stikte in haar thee toen er net 6 man binnen zat in de gehoorzaal![]()
Ik had gisteravond inderdaad nog heel even (5 minuten ofzo) naar dat Sister Wives liggen kijken voor het slapen gaan. Dat doe ik dus nu niet meer.quote:Op donderdag 26 maart 2015 09:41 schreef Daui het volgende:
[..]
Hadden jullie wel jullie eigen huis. Of moesten jullie delen?
Ik heb dat ook (hoewel ik echt nauwelijk ooit iets met ziekenhuis te maken heb gehad), maar mijn man wilt écht geen thuisbevalling. Maar die laat zich ook dat soort verhalen aanpraten. Ik vind dat echt heel vervelend als mensen dat doen, net alsof thuis bevallen per definitie heel riskant is, en je jezelf en je kind in gevaar hiermee brengt. Maar de meeste mensen die in het ziekenhuis complicaties hebben bij de bevalling, zouden bij een thuisbevalling inmiddels ook al zijn doorgestuurd naar het ziekenhuis. Ze laten het er echt niet op aankomen bij een thuisbevalling.quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:25 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Dank je wel, fijn om te horen
Het hele ziekenhuis staat me gewoon tegen, ik krijg dan zo'n medisch gevoel erbij. Ik heb ook al genoeg ziekenhuizen gezien met mijn man vind ik.
Maar dan komt die vriendin met dat verhaal en de tip: regel aub een ziekenhuisbevalling! En mn zus wilde bijvoorbeeld ook thuis en die is ook in het ziekenhuis geëindigd en dan ben ik bang dat ik het niet kan thuis ofzo. Ik ben ook best een mietje qua pijnMaar de VK was heel duidelijk: thuis is gewoon veilig en mocht het nodig zijn ben je ook zo in het ziekenhuis. Dus we gaan gewoon voor thuis.
Ik wil ook graag thuisbevallen, maar als ik de verhalen om me heen moet geloven was ongeveer iedereen bijna dood/leeggebloed etc. tijdens hun bevalling, en als ze niet in het ziekenhuis waren bevallen dan waren zeker zij of hun kindje er niet meer geweest etc...quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:25 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Dank je wel, fijn om te horen
Het hele ziekenhuis staat me gewoon tegen, ik krijg dan zo'n medisch gevoel erbij. Ik heb ook al genoeg ziekenhuizen gezien met mijn man vind ik.
Maar dan komt die vriendin met dat verhaal en de tip: regel aub een ziekenhuisbevalling! En mn zus wilde bijvoorbeeld ook thuis en die is ook in het ziekenhuis geëindigd en dan ben ik bang dat ik het niet kan thuis ofzo. Ik ben ook best een mietje qua pijnMaar de VK was heel duidelijk: thuis is gewoon veilig en mocht het nodig zijn ben je ook zo in het ziekenhuis. Dus we gaan gewoon voor thuis.
Gyneacologen niet meer gezien. Kinderartsen en verpleegkundigen denken een-eiig. Het is nog steeds een "twijfel-tweeling" dus we geen binnenkort een zygositeitstest doen om het toch voor eens en voor altijd zeker te weten.quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:11 schreef pessie het volgende:
Kyara, denken ze nu dat je dames Eeneiig zijn?
quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:19 schreef Cathmar het volgende:
Mijn grootste openbaring is wel het feit dat ik nooit wist dat er tweelingen zijn die zo NIET op alkaar lijken in doen en laten als mijn duo. Ze zijn tweeling, delen een verjaardag, maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Ik ben blij dat ik niet-medisch ben!quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:26 schreef Vlindur het volgende:
Vandaag 34 weken zwanger. Nog 4 weken te gaan![]()
![]()
![]()
En ik ben blij dat ik medisch ben. Thuis bevallen lijkt me helemaal niks. En mijn ervaringen daar zijn ook helemaal prima
Zijn die van jou eeneiig?quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:19 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!! Tweelingen zijn![]()
![]()
Mijn grootste openbaring is wel het feit dat ik nooit wist dat er tweelingen zijn die zo NIET op alkaar lijken in doen en laten als mijn duo. Ze zijn tweeling, delen een verjaardag, maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Hele goede zwangerschap gewenst!! Voor alle dames hier trouwens
Ah Fannetje wat vervelend. Hopelijk zijn de uitslagen gewoon goed. Slik je al medicatie voor de bloeddruk?quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:28 schreef Fannetje het volgende:
Nou, ik mocht weer een rondje urinekweek en CTG in het ziekenhuis. Bloeddruk nu echt te hoog met een onderdruk van 100. Afwachten of er iets uit de urine komt en dan een plannetje maken.
Nee, tijdens deze zwangerschap was de bloeddruk gewoon telkens oke. Ik weet ook niet of ze op deze termijn nog medicijnen gaan voorschrijven eigenlijk.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:32 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ah Fannetje wat vervelend. Hopelijk zijn de uitslagen gewoon goed. Slik je al medicatie voor de bloeddruk?
AH dat is niet leuk! Ik was mee inderdaad al aan het bedenken dat je bij A. Ook met Je bloeddruk zat. He, hoop dat alles verder goed is.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:28 schreef Fannetje het volgende:
Nou, ik mocht weer een rondje urinekweek en CTG in het ziekenhuis. Bloeddruk nu echt te hoog met een onderdruk van 100. Afwachten of er iets uit de urine komt en dan een plannetje maken.
quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:38 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Dat is echt haast onmogelijk. Kijk zo even in het fototopic.
ik denk dat je MissBliss bedoeltquote:Op donderdag 26 maart 2015 12:53 schreef pessie het volgende:
[..]
AH dat is niet leuk! Ik was mee inderdaad al aan het bedenken dat je bij A. Ook met Je bloeddruk zat. He, hoop dat alles verder goed is.
Cassandra, ik heb zelf echt een gruwelijke gruwel aan het ziekenhuis. Slechte herinneringen en gewoon zo'n algemeen bleh gevoel. Maar nu bij de derde ben ik wel wat bijgetrokken gelukkig. Komt ook omdat ik beter weet wat er gebeurt als he een kindkrijgt, zowel normaal als dysmatuur. Maar toch denk ik dat thuis bevallen in een normale situatie echt goed is. Gewoon vanwege de rust en ook de hygiëne. Het allerliefste zou ik nu ook gewoon weer thuis bevallen, maar dat hangt toch echt van morgen af.
De reden dat ik niet van begin af aan medisch ben is omdat ik dat niet wilde zijn. Ook al is de kans op weer een klein kindje 50% ik vind het niet nodig om daar dan r van uit te gaan. Bij mijn middelste dus ook extra controles in het ziekenhuis, maar dat ging prima, nu dus weer en minder prima dus grotere kans op medisch en dus dat hele circus wat erbij komt.
Maar gelukkig ben ik nu wat realistischer. En protocollen van de knov lezen helpt ook.
Haha, nee niet in Breda (wel vlakbij, in die andere stad met een 'B'quote:Op donderdag 26 maart 2015 09:31 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Was jij in Breda?![]()
Zoja.. ik was diegene die stikte in haar thee toen er net 6 man binnen zat in de gehoorzaal![]()
+1... Zelf wel importquote:Op donderdag 26 maart 2015 13:40 schreef twist02 het volgende:
[..]
Haha, nee niet in Breda (wel vlakbij, in die andere stad met een 'B')
Brabanders
Dit inderdaad!quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:44 schreef Skoap het volgende:
Ik vind in het ziekenhuis bevallen zonder medische reden, (tenminste hier in het Flevoziekenhuis), echt helemaal prima. Je gaat pas naar het ziekenhuis bij 5cm, je VK gaat mee, je ziet niet echt mensen van de ziekenhuisstaf totdat er een reden is dat je wel medisch wordt. Je mag na de bevalling gelijk naar huis als je wilt, maar je mag ook even blijven. Je hebt een aparte kamer met een douche en een bed waar je man ook kan blijven slapen als nodig
Echt?quote:
Wat grappig en wat zie je dat goed!quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:04 schreef Vlindur het volgende:
34 weken zwanger hik
(Zo'n 4x per dag voor een half uur lang minstens.)
Haha die hik is zo bizar soms.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:04 schreef Vlindur het volgende:
34 weken zwanger hik
(Zo'n 4x per dag voor een half uur lang minstens.)
Dat is zuur iddquote:Op donderdag 26 maart 2015 13:59 schreef twist02 het volgende:
[..]
Dit inderdaad!
Dat laatste (en meer) zou er bij ons eigenlijk ook zijn, gloedjenieuw. Maar een brand gooide roet in het etenDus als ik dat wil, moet ik Mini tot 43+3 binnenhouden
![]()
Hier (tweesteden ziekenhuis Tiburg) was het ook top geregeld, eigen kamer, badkamer, extra bed voor vriend, rustgevende muurschildering, zelfs een minibarquote:Op donderdag 26 maart 2015 13:44 schreef Skoap het volgende:
Ik vind in het ziekenhuis bevallen zonder medische reden, (tenminste hier in het Flevoziekenhuis), echt helemaal prima. Je gaat pas naar het ziekenhuis bij 5cm, je VK gaat mee, je ziet niet echt mensen van de ziekenhuisstaf totdat er een reden is dat je wel medisch wordt. Je mag na de bevalling gelijk naar huis als je wilt, maar je mag ook even blijven. Je hebt een aparte kamer met een douche en een bed waar je man ook kan blijven slapen als nodig
Ik heb zelf zo'n drama beeld in mijn hoofd, dat ik alsnog met persweeen in de auto moet en dat lijkt mij persoonlijk gewoon echt zo erg.
Vanmorgen bij de VK geweest. Alles was goed gelukkig. Bloeddruk prima & hartje gehoord
Ik heb geen idee waar ik glitter stickers vandaan haal anders had ik er snel 1 voor je opgezocht.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:39 schreef Nikooos het volgende:
Offtopic: Contract onbepaalde tijd en loonsverhoging zonder te hoeven onderhandelen. Aflopend contract bracht wat spanning met zich mee zeker gezien het feit dat ik bij het vorige bedrijf geen verlenging kreeg en dat een maand van te horen te horen kreeg. Dus dit is fiiijjjjnnnn
Hai stadsgenootquote:Op donderdag 26 maart 2015 14:51 schreef ingee het volgende:
Hier (tweesteden ziekenhuis Tiburg) was het ook top geregeld, eigen kamer, badkamer, extra bed voor vriend, rustgevende muurschildering, zelfs een minibar
Ik kom daar juist vandaan ^^,quote:
Gefeliciteerd! Wat een opluchting moet dat zijn!quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:39 schreef Nikooos het volgende:
Offtopic: Contract onbepaalde tijd en loonsverhoging zonder te hoeven onderhandelen. Aflopend contract bracht wat spanning met zich mee zeker gezien het feit dat ik bij het vorige bedrijf geen verlenging kreeg en dat een maand van te horen te horen kreeg. Dus dit is fiiijjjjnnnn
quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:54 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Hai stadsgenoot. Ik ga alleen voor het andere ziekenhuis
Mijn verloskundigenpraktijk is aan het Elisabeth verbonden, en ik ben er bij J ook bevallen in de toen splinternieuwe verloskamers, en gepimpte kraamafdeling
![]()
Alleen die minibar moet ik nog even navragenKamers hebben wel een eigen koelkastje geloof ik...
Nog meer (West-)Brabandersquote:Op donderdag 26 maart 2015 14:39 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Dat is zuur iddben er goed bevallen hoor maar die 4 persoonskamer erna was wel wat minder.
De verloskamers zijn mooi ja. Het was vrij druk toen idd.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:05 schreef twist02 het volgende:
[..]
Nog meer (West-)Brabanders
Ja, wel echt balen, maar je doet er niks aan. Vond de verloskamers er gisteren wel prettig uitzien![]()
4 persoonskamer lijkt mij ook niet zo tof nee, was het zo druk toen?
Stadsgenoten! Wij gaan ook voor het Elisabeth, maar dat is omdat mijn vrouw daar werkt. Tweesteden zou officieel wel iets dichterbij zijnquote:Op donderdag 26 maart 2015 14:54 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Hai stadsgenoot. Ik ga alleen voor het andere ziekenhuis
Mijn verloskundigenpraktijk is aan het Elisabeth verbonden, en ik ben er bij J ook bevallen in de toen splinternieuwe verloskamers, en gepimpte kraamafdeling
![]()
Alleen die minibar moet ik nog even navragenKamers hebben wel een eigen koelkastje geloof ik...
Haha thnx. En het idee van een sticker geeft al flink wat voldoening!quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:54 schreef Skoap het volgende:
[..]
Ik heb geen idee waar ik glitter stickers vandaan haal anders had ik er snel 1 voor je opgezocht.
Gefeliciteerd wat een geweldig nieuws
Zo zeker weten. Ook voor m'n vrouw, die zit daar wat meer mee in d'r maag (no pun intended).quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:57 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Wat een opluchting moet dat zijn!
Echt he? dat heb ik ook vaak, als je erover nadenkt is het zo bizar. En dat dat gewoon ontstaat uit 2 iniminie cellen..quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:26 schreef pinquit het volgende:
Hebben jullie ook wel eens dat besef dat je lichaam gewoon in 9 maanden tijd een heel af kind aan het (helpen) maken is? Wow, dan krijg ik even net zon gevoel als proberen voor te stellen hoe groot het universum is. Het is niet normaal hoeveel cellen, verbindingen en stoffen gemaakt moeten worden, dat gaat echt mijn hersencapaciteit te boven![]()
![]()
En dat in maar 9 maanden
+1!quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:26 schreef pinquit het volgende:
Hebben jullie ook wel eens dat besef dat je lichaam gewoon in 9 maanden tijd een heel af kind aan het (helpen) maken is? Wow, dan krijg ik even net zon gevoel als proberen voor te stellen hoe groot het universum is. Het is niet normaal hoeveel cellen, verbindingen en stoffen gemaakt moeten worden, dat gaat echt mijn hersencapaciteit te boven![]()
![]()
En dat in maar 9 maanden
quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:43 schreef Krisvc het volgende:
Het levert trouwens ook vaak een 'Waar the fuck ben ik aan begonnen?!' gevoel op naast de verwondering.
Dat komt denk ik wel goedquote:Op donderdag 26 maart 2015 15:52 schreef pinquit het volgende:
Ik zeg toch bijnaen ik heb t eik over t gedeelte ná het maken-in-de-buik en uitwerpen enzovoorts
Dat kan jij ook hoor
Sowieso! Maar niets minder dan bewondering voor zwangere vrouwenquote:
quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:39 schreef Nikooos het volgende:
Wow! Wat vlot zeg zo ineens! Maar je bent nu inderdaad 37 weken en je onderdruk is hoog. Na mijn gesprek met de gyn vind ik dit voor jou ook wel een logisch gevolgquote:Op donderdag 26 maart 2015 16:42 schreef Fannetje het volgende:
Ego post hoor, maar ik word zaterdag ingeleid
Maar ik ga niet meedoen aan de keizersnedes hoor!
Spannend!! Bijna die sticker binnenquote:Op donderdag 26 maart 2015 16:42 schreef Fannetje het volgende:
Ego post hoor, maar ik word zaterdag ingeleid
Maar ik ga niet meedoen aan de keizersnedes hoor!
Thnx!!quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:44 schreef Selvaria het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Oké, hopen dat deze het doet, anders: it's the thought that counts.Gefeliciteerd!
![]()
Hier vandaag wisseldag, 33 weken!
quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:47 schreef pessie het volgende:
Nikoos gefeliciteerd!!!
Hier weer een enigzins enerverende middag
Gisteren voelde ik me al wat raar in mijn hoofd, gewoon wat wazig zeg maar. Vandaag was ik bij de fysiotherapeut en vertelde dat, ik vertelde dat als ik zelf een bloeddrukmeter had gehad ik die er al lang aan had gehangen, maar goed, dat heb ik nou eenmaal niet. Zij had er wel een en wilde wel even kijken. 130/100. Maar ja, van 1x meten, dus een kwartier later weer, 140/100. Ze vroeg of ik nog naar huis kon fietsen en zei dat ik echt echt echt de vk moest bellen, dit heb ik bij thuiskomst direct gedaan, ze wilde me graag direct zien dus ik ben met mijn moeder naar de praktijk gegaan. Ze heeft wat dingen opgeschreven en mijn bloeddruk gemeten, ook zij kwam op 140/100, ze heeft gebeld en mij met spoed ingestuurd. In het ziekenhuis was de onderdruk wel een stuk lager (88), verschil valt wellicht te verklaren doordat mijn bloeddruk erg lastig te meten is, iets met het moment van stoppen met doortellen. Ook meteen de groei-echo maar gedaan, hoef ik morgen niet terug te komen. De baby buigt echt af, nu bij 34+6 schatten ze de baby op slechts 1800 gram. Volgens mij is iets van 2600 gram gemiddeld. De gynaecoloog hoopt dat de baby kan blijven zitten tot 37 weken. De combinatie van mijn bloeddruk die oploopt, de baby die slecht groeit en een meertje bloed in de placenta maakt dat ik medisch ben geworden. Nu dus 2x per week naar het ziekenhuis om mijn bloeddruk te meten en de navestreng door te meten. Zodra ik ook maar denk de baby iets minder te voelen moet ik direct bellen.
Kortom, lang verhaal.
En ik wil soms denk ik wel even klagen over het medisch zijn. Maar ik zal eerst es ervaren hoe het is.
Mijn baby had vanmiddag de voeten naast het hoofdquote:Op donderdag 26 maart 2015 16:56 schreef Krisvc het volgende:
Fannetje, wat spannend. Zaterdag is al bijna. Dat is nog eens een plan van aanpak.![]()
Pessie, he getsie.Fijn dat ze je kindje zo goed in de gaten houden, maar leuk is anders.
Mariposas, die angst heb ik ook. Al voel ik voornamelijk voeten in mijn zij en weet ik rationeel gezien ook heus wel dat die baby er hoe dan ook niet overdwars uitgaat. Overigens kan een baby zich ook nog heel goed dubbelvouwen he? Dus die voeten voelen zegt zo weinig.
Nou, ze hebben me niet vastgehouden, en ik hoef niet elke dag naar het ziekenhuis voor een CTG. Kortom, de gynaecoloog verwacht dat de baby het wel uithoudt tot 37 weken. Mijn moeder gaat niet meer terug naar Frankrijk zoals het nu lijkt.quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:06 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Succes! ik weet gewoon niet goed hoe te reageren!![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lijkt me slim ja!quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:12 schreef Fannetje het volgende:
En bedankt allemaal voor jullie medeleven. Ik ben nog een beetje in shock eigenlijk,had het niet echt zien aankomen nog.
En ik ga morgen toch maar een pakje in maat 50 kopen want ik ging uit van een 7,5/8 ponder maar dat zal nu met 37 wk nog niet zo zijn
quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:12 schreef pessie het volgende:
[..]
Nou, ze hebben me niet vastgehouden, en ik hoef niet elke dag naar het ziekenhuis voor een CTG. Kortom, de gynaecoloog verwacht dat de baby het wel uithoudt tot 37 weken. Mijn moeder gaat niet meer terug naar Frankrijk zoals het nu lijkt.Eerste berichtje.. Ik denk dat ik gewoon enorm geschokt benSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Maar fijn dat het nog goed met je gaat en dat je niet vastgebonden op een bed ligt ofzo![]()
tweede bericht. He getver. Dat blijven toch altijd nare tijden. Ik wens je heel veel succes en sterkte.Schudden voor gebruik
Dankjewel, wederom.quote:Op donderdag 26 maart 2015 05:40 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Succesverhalen heb ik ook gezocht toen wij in die situatie zaten, en heeeeel veel gevonden. Het komt echt heel veel voor. Nu was onze uitslag nog slechter, 1:8, maar zelfs dat kwam in onze vk praktijk een paar keer per jaar voor (zonder dat er iets aan de hand was). In mijn schoonfamilie nog twee recente voorbeelden van te dikke nekplooi, onderzoeken, gezonde kindjes. Volgens mijn gynaecoloog van toen moet er een bepaalde balans zijn tussen de aanzuig- en afpompfunctie van het hart, en rond deze termijn kan het zijn dat die nog niet helemaal optimaal is en dat er wat teveel vocht achterblijft (nekplooi). Dit kán voorkomen vanwege een handicap, maar nog veel vaker is dit het geval bij gezonde kindjes en is die balans gewoon een paar weken later pas optimaal en kan dat vocht wel goed weggepompt worden.
Het is makkelijk praten vanaf de zijlijn, maar de hoeveelheid succesverhalen is enorm. En jullie zitten daar hopelijk gewoon bij!
Voelde jij je ook wat wazig in je hoofd? Alsof je je bloed kon voelen stromen?quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:11 schreef Fannetje het volgende:
Oh pessie, bah wat naar allemaal. Hoge bloeddruk-boks (ik had exact dezelfde waarden) maar in jouw geval is het wel heel vervelend zeg. En 1800 gram is wel erg mini. Waarom nemen ze je niet een paar dagen op ter observatie?
Ik hoop dat je kleintje nog even een groeispurt inzet en dat ie tot 37 wk kan blijven zitten.
Ja, wij kregen nog een GUO waarbij extra goed naar zijn hart is gekeken en er werd vlak na de bevalling even naar gevraagd, maar ik weet niet of er ook nog iets extra's is gedaan toen. Ze luisterden op het CB voor een evt op de echo gemist VSD ('gaatje in het hart') maar volgens mij doen ze dat altijd. Ik zocht toen ook naar die 'positieve' mogelijke verklaring maar die was maar moeilijk te vinden, gelukkig heeft de gyn dit toen uitgelegd!quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:37 schreef Limone het volgende:
[..]
Dankjewel, wederom.Een 'positieve' verklaring van een verdikte nekplooi zocht ik nog.
Ik probeer maar niet te veel te googlen. Is er na de positieve uitslag bij jou nog extra onderzoek gedaan naar hart- of andere afwijkingen?
Ik zag het natuurlijk al aankomen. En natuurlijk hoopte ik dat het niet zo zou zijn maar ik wist dat de baby geen grote groeispurt zou gaan maken, ik bedoel, dat heeft mijn oudste ook niet gedaan. Het bekken wat niet meewerkt draagt ook bij aan het gevoel van "het is wel klaar". Tsja, en de vk's die geen afspraak meer wilden maken tot nader order, de bloeddruk waarvoor ik vorige week al in het ziekenhuis was. Er waren genoeg signalen zeg maar. Had wel echt op de maan moeten leven om dit niet te zien. Dus het komt vor mn gevoel niet uit de lucht vallen. En kennelijk is het niet zo erg dat ze ter plekke een spoed keizersnede wilden uitvoeren maar nog uit willen gaan van 37 weken. Dat betekent dat ik nog 4x op comtrole moet (en nu moet gaan bedenken waarom ik druk op mn oren heb, die bloeddruk is echt 5x gemeten vandaag, lijkt me voldoendequote:Op donderdag 26 maart 2015 18:09 schreef Mineola het volgende:
Jeetje pessie, wat een heftige berichten maar je klinkt nog behoorlijk opgewekt eronder vind ik! Even bekomen maar vanavond en duimen dat je uk nog even binnen kan blijven. 1800 is niet inimini maar wel gewoon klein. Fijn dat je mama er is. Komt je vader ook nog jullie kant op?
En heb je nog 'Doe niks meer vanaf nu' instructie gekregen? Niet tof zeg! Sterkte!
En jij ook al zo'n onverwachte dag Fannetjegister liep je nog gewoon bij de vk en nu is het zaterdag opeens al inleiden
![]()
![]()
dat is wel even een bericht dat moet landen. Spannend hoor! Geniet nog even van je laatste dagen als mama van eentje, misschien nog even iets speciaals met A doen of zo?
Ik bedacht me inderdaad vanmiddag dat ik nog niets gezien had weer. Ik hoop dat ze aan het babysnuffelen is.quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:48 schreef Mariposas het volgende:
Ik hoop trouwens dat met faptist en baby alles goed is!
Ik stond er net zo in als jij, TOT ik te maken kreeg met zwangerschapsdiabetes en alles echt in een stroomversnelling kwam.toen was er ineens geen ruimte meer voor hoe ik me voelde, dat zwanger zijn meer is dan een risico zus of zo.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:26 schreef J0ycie88 het volgende:
Schoonmaakster, zou ik heerlijk vinden. Vind het alleen schandalig om dat te doen met ons huisje van 60 m2, en zeker als ik straks gewoon thuis ben.. Ben alleen gewoon echt geen poetser
Cassandra, intake vanmiddag spannend. Ik heb geen idee qua echo's heb je een VK die zelf de echo's maakt? Bij mij dachten ze bij de intake dat ik 9w6d was maar bleek 10w1d, dus dat was mijn termijnecho en intake in 1Ben benieuwd hoe dat bij jou gaat vanmiddag! Fijn dat je zoveel vertrouwen voelt. Stuur mijn eens een beetje :p Merk echt dat ik naar de volgende echo toe aan het leven ben. Maar goed is nu ook al weer dik 3 weken geleden de laatste controle. Wil zo graag even zien dat ons spruitje beweegt of horen dat het hartje klopt. Ik ben zo'n muts die die bevestiging nodig heeft
![]()
Heel logisch toch dat je het, ondanks je vertrouwen, spannend vindt!
Hier medisch, maar had sowieso niet thuis willen bevallen. Mijn voorkeur ging altijd al uit naar ziekenhuis/geboortehotel. Dus aan de ene kant wel makkelijk dat ik medisch ben. Aan de andere kan niet leuk natuurlijk maar eigenlijk heb ik geen moeite gehad om dit te accepteren. Heb me er makkelijk bij neergelegd.
Lees sommige verhalen (niet hier hoor) over dat medisch zijn zo verschrikkelijk is, en dat het helemaal niet leuk is om onder controle te zijn in het ziekenhuis. En het ook echt niet kunnen accepteren. Ik snap dat niet zo goed.
Kijk ik heb natuurlijk pas 13 weken ervaring met zwanger zijn en dus onder controle staan bij de gyn. Maar het valt mij echt zo mee. Ok, de eerste afspraak was wat stug, maar goed ik snap ook dat je als gyn niet te enthousiast wilt doen zo pril. De 2e afspraak was de gyn een stuk vrijer en opener.
Mijn ervaring met de klinisch verloskundige, hele lieve vrouw die echt de tijd nam. De echo maakte en hier ook de tijd voor nam. En verder de mensen op de poli ook heel leuk, en nemen zo de tijd. Ja je ziet meerdere gezichten, en ja het is allemaal iet wat zakelijk. En tuurlijk moet je het ook een beetje treffen qua arts. Maar ik denk dat het allemaal al een stuk zou schelen wanneer je er positiever in stapt. In plaats van alle negativiteit die je leest over "medisch zijn".
Dit laatste stukje wilde ik gewoon even kwijt, want merk dat dat best iets is waar ik over nadenk op het moment.
En tuurlijk snap ik, zeker wanneer je later in je zwangerschap overgedragen wordt dat dit echt ongelofelijk #$%^# is, omdat je dan al zo'n band hebt met je VK en je je een beeld vormt over hoe alles loopt.
Je beschrijft wel wat van mijn angstenquote:Op donderdag 26 maart 2015 19:31 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik stond er net zo in als jij, TOT ik te maken kreeg met zwangerschapsdiabetes en alles echt in een stroomversnelling kwam.toen was er ineens geen ruimte meer voor hoe ik me voelde, dat zwanger zijn meer is dan een risico zus of zo.
Daarbij een inleiding die achteraf onnodig was en in een KS eindigde... Ik sta er volgende keee (als die uberhaupt komt) toch anders in denk ik...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:26 schreef Poekie1993 het volgende:
*ontlurkt*
Vraag me af hoe het nu met Gevalletje is..
Iemamd nog wat gehoord?
*terug in lurkstand*
24 oktober zijn heeeeele leuke babysquote:Op donderdag 26 maart 2015 19:49 schreef Cassandra87 het volgende:
Mijn kindje heeft armpjes en beentjes, en was piano aan het spelen(Ik zei, kijk zo schattig, die handjes op en neer. Nou zegt de staigiare, ik denk dat het de kaakjes zijn, het is nog te vroeg om handjes te zien. En 2 seconde later, ooh het zijn echt handjes! het heeft ook al vingertjes
)En alles zag er goed uit
Ik ben een dag terug gezet, maar ik heb zelf koppig 23 oktober aangehouden, ook al hebben ze in de afgelopen 4 weken, 4 metingen gedaan waarvan er maar 1 uit kwam op 23 oktober, de anderen waren netjes 24 oktoberDus ik houd het nu maar op de 24e.
Maar oooh ik ben verliefd
Kleine was groot genoeg voor de officiele termijnbetaling maar de vk deed alsof haar neus bloedde en heeft me alsnog ingepland voor 13 april zodat ik een keertje extra kan spiekenMoest echt die dag want de week ervoor was pasen, en de week erna kan ze niet meer verantwoorden voor de verzekering. Gyn zei naderhand, dat de kans op een miskraam écht minimaal was, omdat de kleine het tot nu toe zo goed deed, dus dat stelde me wel even gerust.
Daarna door gereden naar de kinderopvang die we op t oog hadden, heel kleinschalig, vandaar zo vroeg. Rondleiding gehad, leidsters gezien, kindjes gezien, echt precies wat we ervan verwacht hadden. Dus nu staat er een plekje vast op de maandag en de donderdag. Onwerkelijk hoor![]()
/einde ego-post.
Ben je met een late eisprong verminderd vruchtbaar? ik heb ook een late eisprong en bij ons was t in 1 x raak. Lucky shot I guess dan...quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:09 schreef Cassandra87 het volgende:
Reden dat ik moeilijk zwanger werd lijkt echt gewoon het feit te zijn dat ik een korte lf heb, late eisprong, snel ongesteld.
Nee, maar ik heb mijn eisprong in een cyclus van 27 dagen pas op dag 21/22, en dát is wel trickyquote:Op donderdag 26 maart 2015 20:22 schreef kooks11 het volgende:
[..]
Ben je met een late eisprong verminderd vruchtbaar? ik heb ook een late eisprong en bij ons was t in 1 x raak. Lucky shot I guess dan...
Ik heb zelf ivm een groei-echo een keer een vk afspraak over laten slaan. Achteraf vond ik het eigenlijk echt veel te lang duren en dat ging over 6 weken. Als jij gewoon na 4 weken weer even naar je vk's wilt zou ik er gewoon over bellen. Ik vertelde achteraf aan de vk's dat het voor mij gewoon niet prettig voelde, dat vonden ze ook vervelend om te horen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:15 schreef mousemicky het volgende:
Ik mag over 2 weken al voor de SEO, en dan eind april afspraak bij de gyn. Loop in principe bij de verloskundige, maar ze willen me daar toch iig één keer zien ivm voorgeschiedenis hellp. Vind ik minder, maar omdat ze zelfs na 2 keer navragen of t echt echt echt nodig was bij hun standpunt bleven heb ik toch toen maar die afspraak gemaakt. Ik zie de verloskundige dus pas weer over 10 weken ofzo
Ah zo. ja ik had eisprong op dag 20 en cyclus van 28 dagen. Maar wij hebben meteen ovulatie testen gebruikt dus ik wist eigenlijk meteen wanneer ik ovuleerde, dus zo lucky was die shot ook weer nietquote:Op donderdag 26 maart 2015 20:27 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Nee, maar ik heb mijn eisprong in een cyclus van 27 dagen pas op dag 21/22, en dát is wel tricky
Omdat dat zo weinig voor komt, zijn we iedere keer te vroeg opgehouden met klussen. Wij hadden m op dag 17 verwacht.
Maarre, jouw baby houdt ons nog even in spanning dusquote:Op donderdag 26 maart 2015 20:29 schreef kooks11 het volgende:
[..]
Ah zo. ja ik had eisprong op dag 20 en cyclus van 28 dagen. Maar wij hebben meteen ovulatie testen gebruikt dus ik wist eigenlijk meteen wanneer ik ovuleerde, dus zo lucky was die shot ook weer niet
Is geen veranderd protocol, ze waren gewoon te belazerd om me nog eens terug te laten komenquote:Op donderdag 26 maart 2015 20:27 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik heb zelf ivm een groei-echo een keer een vk afspraak over laten slaan. Achteraf vond ik het eigenlijk echt veel te lang duren en dat ging over 6 weken. Als jij gewoon na 4 weken weer even naar je vk's wilt zou ik er gewoon over bellen. Ik vertelde achteraf aan de vk's dat het voor mij gewoon niet prettig voelde, dat vonden ze ook vervelend om te horen.
Kwakzor, ik blijf het bijzonder vinden hoe snel protocollen weer veranderen. Hier zeggen ze dat een betrouwbare termijn uitsluitend tussen de 10 en 12 weken kan worden bepaald. Dus bij 9+6 is later terugkomen. Ik mocht zelf dus 2x voor de termijn omdat de eerste keer 9+6 gemeten werd.
Bloesem ja! Dat zijn je darmenik kon bij de eerste met 8 weken mijn eigen broeken niet meer aan omdat mijn buik zoooooooooo dik was doordat er zoveel lucht in mn darmen zat.
Kook, het gaat meer om de tijd die er zit tussen de eisprong en de nieuwe cyclus, als die erg kort is (<8 dagen) kun je vermindert vruchtbaar zijn volgens mij
Nou ja, ik hoop voor je dat je nog even door mag en dat t gewoon goed gaatquote:Op donderdag 26 maart 2015 20:33 schreef pessie het volgende:
Ik denk niet dat inleiden met 37 weken zo vlot zal gaanmijn baby's zitten graag tot 40 weken
nou ja. We zien het wel. Eerst die 37 weken halen, hopen dat baby in ieder geval boven de 2 kilo zit. En dan maar zien wat de dames geleerden ervan zeggen. Ik kan er in ieder geval niets aan veranderen.
Jep. En week 6 tm 9 knoepten me de knopen ook zowat van de broek, zo verschrikkelijk opgeblazen was ik. Vooral 's avonds. En ik wist ook allemaal niet wat ik er van moest denken en voelen en vinden.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:25 schreef Bloesem. het volgende:
Oh my, ik ben zo opgezwollen, ik lijk wel 60 weken zwanger i.p.v. 6
Voelden jullie je allemaal zo in het begin? Zo duizend dingen tegelijk?
Ja...die heeft absoluut geen haast merk ik al. Ik hoop op dit weekend, maar ik hou rekening met 41/42 weken en evt. inleiden...quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:30 schreef pessie het volgende:
[..]
Maarre, jouw baby houdt ons nog even in spanning dus
Ja Bloes, ik draag ook al 3 weken positiejeansquote:Op donderdag 26 maart 2015 20:25 schreef Bloesem. het volgende:
Oh my, ik ben zo opgezwollen, ik lijk wel 60 weken zwanger i.p.v. 6
Voelden jullie je allemaal zo in het begin? Zo duizend dingen tegelijk?
Je niest m dr vast zo uitquote:Op donderdag 26 maart 2015 20:39 schreef pessie het volgende:
Och gevalletje ik had nog niet gereageerd. Ik vind het toch wel logisch dat het allemaal erg veel isIk hoop dat je nu langzamerhand kunt bijkomen, en dit alles kunt gaan verwerken. Het is ook niet niets
Kwakzor, de gyn zei "ik hoop dat we de 37 weken kunnen halen". Ik denk dat ik maar rekening ga houden met die 37. Wordt het een paar dagen langer dan is dat zo, maar 39 zal het echt niet meer worden. Aan de andere kant ben ik natuurlijk al 2x bevallen, en is de hele boel daar beneden al zwak. We zien het wel. Heb in ieder geval nog even tijd om het geboortekaartje te gaan maken.
Ik ben ingeleid met 34.2, en dat ging (afgezien van de weeenstorm) prima, was eigenlijk een bevalling volgens t boekje, alleen te vroegquote:Op donderdag 26 maart 2015 20:33 schreef pessie het volgende:
Ik denk niet dat inleiden met 37 weken zo vlot zal gaanmijn baby's zitten graag tot 40 weken
nou ja. We zien het wel. Eerst die 37 weken halen, hopen dat baby in ieder geval boven de 2 kilo zit. En dan maar zien wat de dames geleerden ervan zeggen. Ik kan er in ieder geval niets aan veranderen.
Mijn bekkenfysio riep voor mij al om een ruggeprikquote:Op donderdag 26 maart 2015 20:41 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Ik ben ingeleid met 34.2, en dat ging (afgezien van de weeenstorm) prima, was eigenlijk een bevalling volgens t boekje, alleen te vroeg. Het kan dus wel, er komen alleen wat van die nare weeenopwekkers aan te pas hoogst waarschijnlijk
.
Ik hoop dat t bij jou (qua bevallingsverloop dan) ook zo mag gaan. Baby binnen 12 uur na eerste spuit met een klein knipje...
Gedeelde smart is halve smart hequote:Op donderdag 26 maart 2015 20:37 schreef pinquit het volgende:
[..]
Ja Bloes, ik draag ook al 3 weken positiejeans
Ik probeer er ook positief in te staan, dat medisch zijn, maar ik vind het toch moeilijk. Ik zie telkens andere gyneacologen en klinische verloskundigen in 2 verschillende ziekenhuizen (+2 andere ziekenhuizen voor een enkele afspraak), mijn 'vaste' heb ik pas 1 keer gezien.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:26 schreef J0ycie88 het volgende:
Hier medisch, maar had sowieso niet thuis willen bevallen. Mijn voorkeur ging altijd al uit naar ziekenhuis/geboortehotel. Dus aan de ene kant wel makkelijk dat ik medisch ben. Aan de andere kan niet leuk natuurlijk maar eigenlijk heb ik geen moeite gehad om dit te accepteren. Heb me er makkelijk bij neergelegd.
Lees sommige verhalen (niet hier hoor) over dat medisch zijn zo verschrikkelijk is, en dat het helemaal niet leuk is om onder controle te zijn in het ziekenhuis. En het ook echt niet kunnen accepteren. Ik snap dat niet zo goed.
Kijk ik heb natuurlijk pas 13 weken ervaring met zwanger zijn en dus onder controle staan bij de gyn. Maar het valt mij echt zo mee. Ok, de eerste afspraak was wat stug, maar goed ik snap ook dat je als gyn niet te enthousiast wilt doen zo pril. De 2e afspraak was de gyn een stuk vrijer en opener.
Mijn ervaring met de klinisch verloskundige, hele lieve vrouw die echt de tijd nam. De echo maakte en hier ook de tijd voor nam. En verder de mensen op de poli ook heel leuk, en nemen zo de tijd. Ja je ziet meerdere gezichten, en ja het is allemaal iet wat zakelijk. En tuurlijk moet je het ook een beetje treffen qua arts. Maar ik denk dat het allemaal al een stuk zou schelen wanneer je er positiever in stapt. In plaats van alle negativiteit die je leest over "medisch zijn".
Dit laatste stukje wilde ik gewoon even kwijt, want merk dat dat best iets is waar ik over nadenk op het moment.
En tuurlijk snap ik, zeker wanneer je later in je zwangerschap overgedragen wordt dat dit echt ongelofelijk #$%^# is, omdat je dan al zo'n band hebt met je VK en je je een beeld vormt over hoe alles loopt.
Dit dus. Ik weet al amper meer wat ik aan moet want skinny jeans zitten echt voor geen meter meer.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:36 schreef Sara82 het volgende:
[..]
Jep. En week 6 tm 9 knoepten me de knopen ook zowat van de broek, zo verschrikkelijk opgeblazen was ik. Vooral 's avonds. En ik wist ook allemaal niet wat ik er van moest denken en voelen en vinden.![]()
En Cassandra, een goede echo, YES!![]()
En Fannetje, woei! Spannend!
Succes vast!quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:51 schreef LuDann het volgende:
Morgen de GUO, B_N is er speciaal eerder voor naar huis gevlogen en komt zo thuis. Ben stikzenuwachtig.
Ah hij heeft kunnen vliegen dus! Snap dat je zenuwachtig bentquote:Op donderdag 26 maart 2015 20:51 schreef LuDann het volgende:
Morgen de GUO, B_N is er speciaal eerder voor naar huis gevlogen en komt zo thuis. Ben stikzenuwachtig.
Dank je!quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:54 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Succes vast!
en wellicht blonT, maarre, wat is een GUO?![]()
Oh jeetje, dat is toch wel snel heel vervelend geworden zeg. Sterkte en beterschap!quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:55 schreef gestreeptestoel het volgende:
Is Faptist al bevallen?
Ik heb niks terug gelezen..
Ben helemaal op. Heb de hele middag op de spoedeisende hulp gezeten.. Lang verhaal.. De ha belde me vandaag op dat ze de vlekjes op m'n hals en gezicht toch niet helemaal vertrouwde.. En ik meter naar de spoedeisende hulp moest. Ben helemaal binnenste buiten gekeerd. Precies weten ze niet wat t is, maar waarschijnlijk iets van een reactie op de virusinfectie.
Ah oke.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:56 schreef mousemicky het volgende:
Misschien om een heel klein beetje te relativeren: mijn verloskundigenpraktijk heeft 3 teams van 8 vk's. In principe zit je bij 1 team voor controles, maar dan kan het dus zo zijn dat je 8 verschillende ziet. Word je echt overgedragen naar het zkh, ga je naar een ander team met klinisch verloskundigen. Ik heb tot nu toe ook 2 verschillende vk's en 3 echoscopisten gezien... (ieder 1 keer) Ben benieuwd wie ik de volgende keer tref
Ik typ te langzaam, was dus een reactie op LuDann...
Naja weet je. Ik vind het wel moeilijk dat er blijkbaar een reden is waarom ik medisch ben (gewicht+bloeddruk(. Dat ben ik natuurlijk liever kwijt als rijk.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:50 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ik probeer er ook positief in te staan, dat medisch zijn, maar ik vind het toch moeilijk. Ik zie telkens andere gyneacologen en klinische verloskundigen in 2 verschillende ziekenhuizen (+2 andere ziekenhuizen voor een enkele afspraak), mijn 'vaste' heb ik pas 1 keer gezien.
En dat stugge en niet enthousiaste, dat is tot nu toe hier bij elke afspraak toch wel gebleven. Sommigen (zoals een echoscopiste) zijn wel wat enthousiaster en blijer als alles goed blijkt, echter zetten de artsen en verloskundigen altijd een ''maar'' achter elke ontwikkeling.
''Het gaat goed met het kindje, maaaaaaar het is nog erg klein nu en we kunnen nog niks definitiefs zeggen''
Elke keer weer een domper toch wel. En er is naar mijn idee gewoon heel weinig ruimte voor de gevoelens en emoties die bij zwangerschap komen kijken. Ik word prima behandeld hoor en supergoed in de gaten gehouden, maar er is gewoon geen tijd om het na een controle naast over de medische zaken ook nog over iets anders te hebben.
Dit wilde ik gewoon even kwijt, niks negatiefs tegen jou verder hoor. Ben blij dat je het er niet moeilijk mee hebt!
Ja, gelukkig is de terugvlucht gewoon op schema gegaan. Erg fijn dat hij er morgen bij is.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:57 schreef pessie het volgende:
[..]
Ah hij heeft kunnen vliegen dus! Snap dat je zenuwachtig bent
Voor de beginnende dames, ik hoorde wel eens van andere zwangeren dat ze bij deze termijn een haarelastiekjedoor hun knoopsgat deden en daarmee hun broek vast maakten. Wellicht nog een idee?
GUO is uitgebreide 20-weken echo.
LuDan, dat lijkt mij dus echt naar. Vandaar dat ik vandaag blij was de gyn te hebben die ik altijd zie en die de groei-echo's maakt. Ze had wat meer tijd waardoor ik gewoon meer vrgen kon stellen. Ik bedoel, dat hele ziekenhuisbevallen is echt een raadsel voor meEn ik weet graag wat ik kan verwachten, en ik wil graag dat andere mensen daarvan op de hoogte zijn
Stoel, oef hele middag op de spoedhulp doorbrengen is echt vermoeiend! Maar uiteindelijk dus niets aan de hand? Das altijd zo rotmaar beter goed kijken dan niet kijken
Faptist heeft zich niet meer gemeld.
Oke, dat snap ik wel en ben ik ook wel met je eens. Ik houd ook niet van die enorme dramaverhalen en medisch zijn is inderdaad echt niet het einde van de wereld.quote:Op donderdag 26 maart 2015 21:06 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Naja weet je. Ik vind het wel moeilijk dat er blijkbaar een reden is waarom ik medisch ben (gewicht+bloeddruk(. Dat ben ik natuurlijk liever kwijt als rijk.
Wat ik meer bedoelde te zeggen is dat ik zoveel om me heen lees en hoor dat onder controle staan bij de gynaecoloog de grootste straf is die er is. En het veel zou schelen wanneer je positief aan het "avontuur" begint in plaats van al meteen met een negatieve blik.
Misschien heb ik dat in mijn eerder post niet goed verwoord.
Buiten de redes waarom je medisch bent om dus. Want die zijn vaak gewoon vreselijk rot!
En natuurlijk is het niet leuk als de dingen zo lopen dat je wordt overgedragen en je daar verdriet van hebt/boos om bent/even aan moet wennen.
Hopelijk is nu een beetje duidelijk wat ik bedoelde merk dat het allemaal een beetje een warrig verhaal is...
Ik voel het ook, nu al uit mn vel barsten. Die tettenquote:Op donderdag 26 maart 2015 20:46 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Gedeelde smart is halve smart hehahaha (nee serieus, ik pas niet meer in m'n lijf, ik knal eruit, en die borsten dan! En maar blijven eten he :p )
jeetje dan zijn inderdaad weinig afspraken..quote:Op donderdag 26 maart 2015 21:44 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik ga naar 1 en dezelfde verloskundige. Ik zou nu wel graag een afspraak willen, de laatste afspraak was met 10 weken, en hoewel we in week 19 de SEO hebben, zien we de verloskundige pas weer in week 25. Dat duurt toch wel lang. Zou bijvoorbeeld graag het hartje willen horen, of wat kleine dingetjes doorpraten. Van die zaken waar je niet even over belt...
Hahaha ja echt bizar, alsof alles vast oprektquote:Op donderdag 26 maart 2015 22:06 schreef pinquit het volgende:
[..]
Ik voel het ook, nu al uit mn vel barsten. Die tetten![]()
![]()
Dat blijven eten heb ik nog niet zo, nogsteeds beetje misselijk af en aan. Heb je daar nog geen last van gehad?
Hieeeehhquote:Op donderdag 26 maart 2015 22:20 schreef Stippelrientje het volgende:
Hoera!!!!!!!
Tante van mijn nieuw versgebakken neefje!!![]()
niets bijgelezen vanavond, want vingersopvreetwerk en zulks
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 26 maart 2015 22:20 schreef Stippelrientje het volgende:
Tante van mijn nieuw versgebakken neefje!!
Rennies!quote:Op donderdag 26 maart 2015 22:27 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Hahaha ja echt bizar, alsof alles vast oprekt
Steeds meer last van zuur, maar zo lang ik blijf eten gaat 't wel hahaha! Ik ben 2 kilo afgevallen afgelopen 2 weken, dus kan volgens mij gerust blijven eten
Kom je nog in NL in de tussentijd?quote:Op donderdag 26 maart 2015 21:44 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik ga naar 1 en dezelfde verloskundige. Ik zou nu wel graag een afspraak willen, de laatste afspraak was met 10 weken, en hoewel we in week 19 de SEO hebben, zien we de verloskundige pas weer in week 25. Dat duurt toch wel lang. Zou bijvoorbeeld graag het hartje willen horen, of wat kleine dingetjes doorpraten. Van die zaken waar je niet even over belt...
Whoo hoo! Dankjequote:Op vrijdag 27 maart 2015 07:59 schreef Daui het volgende:
Nikoos voor je contractverlenging nog een echte glitter
[ afbeelding ]
Ah ok, 'gelukkig' maar dat jij het wel een beetje zag aankomen!quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:41 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik zag het natuurlijk al aankomen. En natuurlijk hoopte ik dat het niet zo zou zijn maar ik wist dat de baby geen grote groeispurt zou gaan maken, ik bedoel, dat heeft mijn oudste ook niet gedaan. Het bekken wat niet meewerkt draagt ook bij aan het gevoel van "het is wel klaar". Tsja, en de vk's die geen afspraak meer wilden maken tot nader order, de bloeddruk waarvoor ik vorige week al in het ziekenhuis was. Er waren genoeg signalen zeg maar. Had wel echt op de maan moeten leven om dit niet te zien. Dus het komt vor mn gevoel niet uit de lucht vallen. En kennelijk is het niet zo erg dat ze ter plekke een spoed keizersnede wilden uitvoeren maar nog uit willen gaan van 37 weken. Dat betekent dat ik nog 4x op comtrole moet (en nu moet gaan bedenken waarom ik druk op mn oren heb, die bloeddruk is echt 5x gemeten vandaag, lijkt me voldoende)
Vandaag wisseldag ja!quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:21 schreef Mineola het volgende:
[..]
Ah ok, 'gelukkig' maar dat jij het wel een beetje zag aankomen!
Hoe ver ben je nu, 35 weken, zoiets? Wat was eigenlijk de termijn waarbij je oudste geboren is?
Ik ben ook benieuwd naar faptist, hopelijk alles goed!
Het gaat snel nu he!quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:46 schreef Nikooos het volgende:
Oh ja Wisseldag!35 weken
Doe maar gewoon niet voordringen pessie
Die zal ik bij haar opplakkenquote:Op donderdag 26 maart 2015 23:13 schreef Nikooos het volgende:
Stippel gefeliciteerd!
Gewoon omdat het kan een super gouden glitterbabysticker! Geef maar door ;-)
[ afbeelding ]
SPOILER: rammel der uit fotoOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schudden voor gebruik
Wat fijnquote:Op vrijdag 27 maart 2015 11:32 schreef Jagärtrut het volgende:
Wat een schatje!
Wij waren het gister zomaar eens over een jongensnaam, terwijl dat altijd erg moeilijk leek...
quote:Op vrijdag 27 maart 2015 11:23 schreef Stippelrientje het volgende:
Ahwwwwwww bedankt allemaal!
[..]
Die zal ik bij haar opplakken![]()
Thanks!
Hij heet P.elleen is super cute. Lag gisteren al goed te drinken bij zijn moeder
en zijn suiker was ook helemaal goed
Knappe man!SPOILER: rammel der uit fotoOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heel fijn.. Duurde bij ons ook lang voor we het eens waren over een naamquote:Op vrijdag 27 maart 2015 11:32 schreef Jagärtrut het volgende:
Wat een schatje!
Wij waren het gister zomaar eens over een jongensnaam, terwijl dat altijd erg moeilijk leek...Maar wel zo lang mogelijk rekkenquote:Op vrijdag 27 maart 2015 11:54 schreef pessie het volgende:
Gefeliciteerd tante stippel!
Nikoos, weet niet wat voor plannen ze voor jullie hebben maar voordringen is hier wel bijna zeker
Fan, veel plezier vandaag nog! Lekker nog even shoppen in maat 50![]()
Hopelijk mag je voor je familie meet. Ga je het anders nog niet vertellen?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:33 schreef JantinaGr het volgende:
Kom ik net voor de termijnecho, is het stroom uitgevallen in grote delen van Noord-Holland, en daar dus ook.![]()
Nu weer thuis (hier wel stroom) en wachten totdat ik gebeld wordt voor eventueel vanavond... hopelijk doet het stroom het dan overal weer.
M'n vriend kan het relativeren, ik baal alleen maar.![]()
Ik zie het plan (zouden einde van de middag richting familie) om het te vertellen, in duigen vallen.
Jeetje wat zuur! Ik zou ook ongelooflijk balen zeg.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:33 schreef JantinaGr het volgende:
Kom ik net voor de termijnecho, is het stroom uitgevallen in grote delen van Noord-Holland, en daar dus ook.![]()
Nu weer thuis (hier wel stroom) en wachten totdat ik gebeld wordt voor eventueel vanavond... hopelijk doet het stroom het dan overal weer.
M'n vriend kan het relativeren, ik baal alleen maar.![]()
Ik zie het plan (zouden einde van de middag richting familie) om het te vertellen, in duigen vallen.
quote:Op vrijdag 27 maart 2015 11:23 schreef Stippelrientje het volgende:
Ahwwwwwww bedankt allemaal!
[..]
Die zal ik bij haar opplakken![]()
Thanks!
Hij heet P.elleen is super cute. Lag gisteren al goed te drinken bij zijn moeder
en zijn suiker was ook helemaal goed
Wat een poppie! zo lief en kleinSPOILER: rammel der uit fotoOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.gefeli!
![]()
En je signature is niet van toepassing op deze kleine he!![]()
Herkenbaar!quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:30 schreef Mineola het volgende:
Het geslacht van je baby niet weten heeft een gunstige invloed op mijn shoptechniek![]()
Er zijn vrij weinig neutrale dingen die ik leuk vind. Booh.
quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:00 schreef McLaura het volgende:
Ik doe maar mee aan de complicaties van zwangeren, alleen dan een niet zwangerschapsgerelateerde: ik heb waarschijnlijk galstenen en ongelofelijk bizar pijnlijke aanvallen.
Ik heb woensdag een echo van de galwegen, maar ze kunnen nu toch niks doen. Geen ei/vet/etc dus de komende maanden. Goed voor de lijn.
quote:Op vrijdag 27 maart 2015 12:49 schreef tharealmb het volgende:
[..]
Wat een poppie! zo lief en kleingefeli!
![]()
En je signature is niet van toepassing op deze kleine he!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |