Dat komt denk ik wel goedquote:Op donderdag 26 maart 2015 15:52 schreef pinquit het volgende:
Ik zeg toch bijnaen ik heb t eik over t gedeelte ná het maken-in-de-buik en uitwerpen enzovoorts
Dat kan jij ook hoor
Sowieso! Maar niets minder dan bewondering voor zwangere vrouwenquote:
quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:39 schreef Nikooos het volgende:
Offtopic: Contract onbepaalde tijd en loonsverhoging zonder te hoeven onderhandelen. Aflopend contract bracht wat spanning met zich mee zeker gezien het feit dat ik bij het vorige bedrijf geen verlenging kreeg en dat een maand van te horen te horen kreeg. Dus dit is fiiijjjjnnnn
Wow! Wat vlot zeg zo ineens! Maar je bent nu inderdaad 37 weken en je onderdruk is hoog. Na mijn gesprek met de gyn vind ik dit voor jou ook wel een logisch gevolgquote:Op donderdag 26 maart 2015 16:42 schreef Fannetje het volgende:
Ego post hoor, maar ik word zaterdag ingeleid
Maar ik ga niet meedoen aan de keizersnedes hoor!
Spannend!! Bijna die sticker binnenquote:Op donderdag 26 maart 2015 16:42 schreef Fannetje het volgende:
Ego post hoor, maar ik word zaterdag ingeleid
Maar ik ga niet meedoen aan de keizersnedes hoor!
Thnx!!quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:44 schreef Selvaria het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Oké, hopen dat deze het doet, anders: it's the thought that counts.Gefeliciteerd!
![]()
Hier vandaag wisseldag, 33 weken!
quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:47 schreef pessie het volgende:
Nikoos gefeliciteerd!!!
Hier weer een enigzins enerverende middag
Gisteren voelde ik me al wat raar in mijn hoofd, gewoon wat wazig zeg maar. Vandaag was ik bij de fysiotherapeut en vertelde dat, ik vertelde dat als ik zelf een bloeddrukmeter had gehad ik die er al lang aan had gehangen, maar goed, dat heb ik nou eenmaal niet. Zij had er wel een en wilde wel even kijken. 130/100. Maar ja, van 1x meten, dus een kwartier later weer, 140/100. Ze vroeg of ik nog naar huis kon fietsen en zei dat ik echt echt echt de vk moest bellen, dit heb ik bij thuiskomst direct gedaan, ze wilde me graag direct zien dus ik ben met mijn moeder naar de praktijk gegaan. Ze heeft wat dingen opgeschreven en mijn bloeddruk gemeten, ook zij kwam op 140/100, ze heeft gebeld en mij met spoed ingestuurd. In het ziekenhuis was de onderdruk wel een stuk lager (88), verschil valt wellicht te verklaren doordat mijn bloeddruk erg lastig te meten is, iets met het moment van stoppen met doortellen. Ook meteen de groei-echo maar gedaan, hoef ik morgen niet terug te komen. De baby buigt echt af, nu bij 34+6 schatten ze de baby op slechts 1800 gram. Volgens mij is iets van 2600 gram gemiddeld. De gynaecoloog hoopt dat de baby kan blijven zitten tot 37 weken. De combinatie van mijn bloeddruk die oploopt, de baby die slecht groeit en een meertje bloed in de placenta maakt dat ik medisch ben geworden. Nu dus 2x per week naar het ziekenhuis om mijn bloeddruk te meten en de navestreng door te meten. Zodra ik ook maar denk de baby iets minder te voelen moet ik direct bellen.
Kortom, lang verhaal.
En ik wil soms denk ik wel even klagen over het medisch zijn. Maar ik zal eerst es ervaren hoe het is.
Mijn baby had vanmiddag de voeten naast het hoofdquote:Op donderdag 26 maart 2015 16:56 schreef Krisvc het volgende:
Fannetje, wat spannend. Zaterdag is al bijna. Dat is nog eens een plan van aanpak.![]()
Pessie, he getsie.Fijn dat ze je kindje zo goed in de gaten houden, maar leuk is anders.
Mariposas, die angst heb ik ook. Al voel ik voornamelijk voeten in mijn zij en weet ik rationeel gezien ook heus wel dat die baby er hoe dan ook niet overdwars uitgaat. Overigens kan een baby zich ook nog heel goed dubbelvouwen he? Dus die voeten voelen zegt zo weinig.
Nou, ze hebben me niet vastgehouden, en ik hoef niet elke dag naar het ziekenhuis voor een CTG. Kortom, de gynaecoloog verwacht dat de baby het wel uithoudt tot 37 weken. Mijn moeder gaat niet meer terug naar Frankrijk zoals het nu lijkt.quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:06 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Succes! ik weet gewoon niet goed hoe te reageren!![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lijkt me slim ja!quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:12 schreef Fannetje het volgende:
En bedankt allemaal voor jullie medeleven. Ik ben nog een beetje in shock eigenlijk,had het niet echt zien aankomen nog.
En ik ga morgen toch maar een pakje in maat 50 kopen want ik ging uit van een 7,5/8 ponder maar dat zal nu met 37 wk nog niet zo zijn
quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:12 schreef pessie het volgende:
[..]
Nou, ze hebben me niet vastgehouden, en ik hoef niet elke dag naar het ziekenhuis voor een CTG. Kortom, de gynaecoloog verwacht dat de baby het wel uithoudt tot 37 weken. Mijn moeder gaat niet meer terug naar Frankrijk zoals het nu lijkt.Eerste berichtje.. Ik denk dat ik gewoon enorm geschokt benSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Maar fijn dat het nog goed met je gaat en dat je niet vastgebonden op een bed ligt ofzo![]()
tweede bericht. He getver. Dat blijven toch altijd nare tijden. Ik wens je heel veel succes en sterkte.Schudden voor gebruik
Dankjewel, wederom.quote:Op donderdag 26 maart 2015 05:40 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Succesverhalen heb ik ook gezocht toen wij in die situatie zaten, en heeeeel veel gevonden. Het komt echt heel veel voor. Nu was onze uitslag nog slechter, 1:8, maar zelfs dat kwam in onze vk praktijk een paar keer per jaar voor (zonder dat er iets aan de hand was). In mijn schoonfamilie nog twee recente voorbeelden van te dikke nekplooi, onderzoeken, gezonde kindjes. Volgens mijn gynaecoloog van toen moet er een bepaalde balans zijn tussen de aanzuig- en afpompfunctie van het hart, en rond deze termijn kan het zijn dat die nog niet helemaal optimaal is en dat er wat teveel vocht achterblijft (nekplooi). Dit kán voorkomen vanwege een handicap, maar nog veel vaker is dit het geval bij gezonde kindjes en is die balans gewoon een paar weken later pas optimaal en kan dat vocht wel goed weggepompt worden.
Het is makkelijk praten vanaf de zijlijn, maar de hoeveelheid succesverhalen is enorm. En jullie zitten daar hopelijk gewoon bij!
Voelde jij je ook wat wazig in je hoofd? Alsof je je bloed kon voelen stromen?quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:11 schreef Fannetje het volgende:
Oh pessie, bah wat naar allemaal. Hoge bloeddruk-boks (ik had exact dezelfde waarden) maar in jouw geval is het wel heel vervelend zeg. En 1800 gram is wel erg mini. Waarom nemen ze je niet een paar dagen op ter observatie?
Ik hoop dat je kleintje nog even een groeispurt inzet en dat ie tot 37 wk kan blijven zitten.
Ja, wij kregen nog een GUO waarbij extra goed naar zijn hart is gekeken en er werd vlak na de bevalling even naar gevraagd, maar ik weet niet of er ook nog iets extra's is gedaan toen. Ze luisterden op het CB voor een evt op de echo gemist VSD ('gaatje in het hart') maar volgens mij doen ze dat altijd. Ik zocht toen ook naar die 'positieve' mogelijke verklaring maar die was maar moeilijk te vinden, gelukkig heeft de gyn dit toen uitgelegd!quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:37 schreef Limone het volgende:
[..]
Dankjewel, wederom.Een 'positieve' verklaring van een verdikte nekplooi zocht ik nog.
Ik probeer maar niet te veel te googlen. Is er na de positieve uitslag bij jou nog extra onderzoek gedaan naar hart- of andere afwijkingen?
Ik zag het natuurlijk al aankomen. En natuurlijk hoopte ik dat het niet zo zou zijn maar ik wist dat de baby geen grote groeispurt zou gaan maken, ik bedoel, dat heeft mijn oudste ook niet gedaan. Het bekken wat niet meewerkt draagt ook bij aan het gevoel van "het is wel klaar". Tsja, en de vk's die geen afspraak meer wilden maken tot nader order, de bloeddruk waarvoor ik vorige week al in het ziekenhuis was. Er waren genoeg signalen zeg maar. Had wel echt op de maan moeten leven om dit niet te zien. Dus het komt vor mn gevoel niet uit de lucht vallen. En kennelijk is het niet zo erg dat ze ter plekke een spoed keizersnede wilden uitvoeren maar nog uit willen gaan van 37 weken. Dat betekent dat ik nog 4x op comtrole moet (en nu moet gaan bedenken waarom ik druk op mn oren heb, die bloeddruk is echt 5x gemeten vandaag, lijkt me voldoendequote:Op donderdag 26 maart 2015 18:09 schreef Mineola het volgende:
Jeetje pessie, wat een heftige berichten maar je klinkt nog behoorlijk opgewekt eronder vind ik! Even bekomen maar vanavond en duimen dat je uk nog even binnen kan blijven. 1800 is niet inimini maar wel gewoon klein. Fijn dat je mama er is. Komt je vader ook nog jullie kant op?
En heb je nog 'Doe niks meer vanaf nu' instructie gekregen? Niet tof zeg! Sterkte!
En jij ook al zo'n onverwachte dag Fannetjegister liep je nog gewoon bij de vk en nu is het zaterdag opeens al inleiden
![]()
![]()
dat is wel even een bericht dat moet landen. Spannend hoor! Geniet nog even van je laatste dagen als mama van eentje, misschien nog even iets speciaals met A doen of zo?
Ik bedacht me inderdaad vanmiddag dat ik nog niets gezien had weer. Ik hoop dat ze aan het babysnuffelen is.quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:48 schreef Mariposas het volgende:
Ik hoop trouwens dat met faptist en baby alles goed is!
Ik stond er net zo in als jij, TOT ik te maken kreeg met zwangerschapsdiabetes en alles echt in een stroomversnelling kwam.toen was er ineens geen ruimte meer voor hoe ik me voelde, dat zwanger zijn meer is dan een risico zus of zo.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:26 schreef J0ycie88 het volgende:
Schoonmaakster, zou ik heerlijk vinden. Vind het alleen schandalig om dat te doen met ons huisje van 60 m2, en zeker als ik straks gewoon thuis ben.. Ben alleen gewoon echt geen poetser
Cassandra, intake vanmiddag spannend. Ik heb geen idee qua echo's heb je een VK die zelf de echo's maakt? Bij mij dachten ze bij de intake dat ik 9w6d was maar bleek 10w1d, dus dat was mijn termijnecho en intake in 1Ben benieuwd hoe dat bij jou gaat vanmiddag! Fijn dat je zoveel vertrouwen voelt. Stuur mijn eens een beetje :p Merk echt dat ik naar de volgende echo toe aan het leven ben. Maar goed is nu ook al weer dik 3 weken geleden de laatste controle. Wil zo graag even zien dat ons spruitje beweegt of horen dat het hartje klopt. Ik ben zo'n muts die die bevestiging nodig heeft
![]()
Heel logisch toch dat je het, ondanks je vertrouwen, spannend vindt!
Hier medisch, maar had sowieso niet thuis willen bevallen. Mijn voorkeur ging altijd al uit naar ziekenhuis/geboortehotel. Dus aan de ene kant wel makkelijk dat ik medisch ben. Aan de andere kan niet leuk natuurlijk maar eigenlijk heb ik geen moeite gehad om dit te accepteren. Heb me er makkelijk bij neergelegd.
Lees sommige verhalen (niet hier hoor) over dat medisch zijn zo verschrikkelijk is, en dat het helemaal niet leuk is om onder controle te zijn in het ziekenhuis. En het ook echt niet kunnen accepteren. Ik snap dat niet zo goed.
Kijk ik heb natuurlijk pas 13 weken ervaring met zwanger zijn en dus onder controle staan bij de gyn. Maar het valt mij echt zo mee. Ok, de eerste afspraak was wat stug, maar goed ik snap ook dat je als gyn niet te enthousiast wilt doen zo pril. De 2e afspraak was de gyn een stuk vrijer en opener.
Mijn ervaring met de klinisch verloskundige, hele lieve vrouw die echt de tijd nam. De echo maakte en hier ook de tijd voor nam. En verder de mensen op de poli ook heel leuk, en nemen zo de tijd. Ja je ziet meerdere gezichten, en ja het is allemaal iet wat zakelijk. En tuurlijk moet je het ook een beetje treffen qua arts. Maar ik denk dat het allemaal al een stuk zou schelen wanneer je er positiever in stapt. In plaats van alle negativiteit die je leest over "medisch zijn".
Dit laatste stukje wilde ik gewoon even kwijt, want merk dat dat best iets is waar ik over nadenk op het moment.
En tuurlijk snap ik, zeker wanneer je later in je zwangerschap overgedragen wordt dat dit echt ongelofelijk #$%^# is, omdat je dan al zo'n band hebt met je VK en je je een beeld vormt over hoe alles loopt.
Je beschrijft wel wat van mijn angstenquote:Op donderdag 26 maart 2015 19:31 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik stond er net zo in als jij, TOT ik te maken kreeg met zwangerschapsdiabetes en alles echt in een stroomversnelling kwam.toen was er ineens geen ruimte meer voor hoe ik me voelde, dat zwanger zijn meer is dan een risico zus of zo.
Daarbij een inleiding die achteraf onnodig was en in een KS eindigde... Ik sta er volgende keee (als die uberhaupt komt) toch anders in denk ik...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |