quote:Op woensdag 25 maart 2015 21:10 schreef Daui het volgende:
Faptist hopelijk had ze een rustdag.fijn dat je morgen weer op controle gaat.
We hebben het op de ouderwetse manier gedaan. Geen hulp. Wel extra vitamines.
En ik had idd de dromen over een drieling. Bij de echo gingen ze nog zoeken naar een derde
Vanaf maat 3 stap ik over op etos. Met spuitluiers vind ik de newborn van pampers echt het fijnst en het minst vaak langs lek luiers geven.quote:Op woensdag 25 maart 2015 21:11 schreef mousemicky het volgende:
Gaan jullie allemaal aan de pampers? Ik probeer eerst weer de huismerken hoor, scheelt een hoop geld (zelfs als de pampers in de aanbieding zijn) J doet t al 2 jaar prima op jumbo luiers (op maat 0 in het ziekenhuis en vlak erna na dan, die hadden ze niet bij jumbo)... Bij J. dus alleen pampers baby dry voor de nacht, verder jumbo of kruidvat...
Ik ga denk ik gewoon alles proberen! En dan kijken wat bevalt en voordelig is.quote:Op woensdag 25 maart 2015 21:11 schreef mousemicky het volgende:
Gaan jullie allemaal aan de pampers? Ik probeer eerst weer de huismerken hoor, scheelt een hoop geld (zelfs als de pampers in de aanbieding zijn) J doet t al 2 jaar prima op jumbo luiers (op maat 0 in het ziekenhuis en vlak erna na dan, die hadden ze niet bij jumbo)... Bij J. dus alleen pampers baby dry voor de nacht, verder jumbo of kruidvat...
Er is volgens mij en topic over wasbare luiers hier op het forum. Wellicht leuk om eens door te lezen om te zien of het iets voor jullie zou kunnen zijn?quote:Op woensdag 25 maart 2015 21:16 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ik ga denk ik gewoon alles proberen! En dan kijken wat bevalt en voordelig is.
Het liefst zou ik eigenlijk milieuvriendelijkere luiers kopen, maar dat vind ik wel erg duur, of wasbare luiers, maar ik weet ook niet of me dat wel wat lijkt. Man ziet het in elk geval niet zitten.
Heb ik gelezen idd, maar ondanks de enthousiaste reacties twijfel ik er toch over. Ook omdat een startpakket toch nog wel wat kost. Niet op de lange termijn, maar wel als het toch niet zo bevalt. En mijn man is er niet enthousiast over, daar houdt het ook een beetje op. Maar wasbare billendoekjes, cheeky wipes, ben ik wel van plan.quote:Op woensdag 25 maart 2015 21:21 schreef pessie het volgende:
[..]
Er is volgens mij en topic over wasbare luiers hier op het forum. Wellicht leuk om eens door te lezen om te zien of het iets voor jullie zou kunnen zijn?
Wij konden bij onze oudste de luiers inleveren. Deze werden dan uit elkaar gehaald en van het enige deel wat niet recycleerbaar is werden dak platen gemaakt. Misschien doen ze dat in jouw gemeente?quote:Op woensdag 25 maart 2015 21:33 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Heb ik gelezen idd, maar ondanks de enthousiaste reacties twijfel ik er toch over. Ook omdat een startpakket toch nog wel wat kost. Niet op de lange termijn, maar wel als het toch niet zo bevalt. En mijn man is er niet enthousiast over, daar houdt het ook een beetje op. Maar wasbare billendoekjes, cheeky wipes, ben ik wel van plan.
Kans is klein, er is op het moment bijna geen recyclingcapaciteit voor luiers in Nederland, dus de ene na de andere gemeente stopt juist met de gescheiden inzameling.quote:Op woensdag 25 maart 2015 21:38 schreef pessie het volgende:
[..]
Wij konden bij onze oudste de luiers inleveren. Deze werden dan uit elkaar gehaald en van het enige deel wat niet recycleerbaar is werden dak platen gemaakt. Misschien doen ze dat in jouw gemeente?
Wij hadden bij L altijd ecoluiers van de Etos. Ik weet niet meer welk merk ze waren, maar ze bevielen erg goed. Ze waren wel wat stugger, maar ze lekte er niet in door. In tegenstelling tot andere gewone merken.quote:Op woensdag 25 maart 2015 21:16 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ik ga denk ik gewoon alles proberen! En dan kijken wat bevalt en voordelig is.
Het liefst zou ik eigenlijk milieuvriendelijkere luiers kopen, maar dat vind ik wel erg duur, of wasbare luiers, maar ik weet ook niet of me dat wel wat lijkt. Man ziet het in elk geval niet zitten.
Naty luiers waarschijnlijk, hoor er goede verhalen over.quote:Op woensdag 25 maart 2015 22:25 schreef -Spring het volgende:
[..]
Wij hadden bij L altijd ecoluiers van de Etos. Ik weet niet meer welk merk ze waren, maar ze bevielen erg goed. Ze waren wel wat stugger, maar ze lekte er niet in door. In tegenstelling tot andere gewone merken.
Ach jeetje Faptist! Eerst andere dingen behandelen en dan pas je eigen zorgen.. Wat een helse nacht/dag heb je gehad. Hopelijk had ze een off day en voel je haar vannacht en morgen gewoon weer. Sterktequote:Op woensdag 25 maart 2015 19:51 schreef faptist het volgende:
Limone,
Och lieverd toch, wat zullen jullie geschrokken zijn!
Ik hoop dat echt dat jullie toch nog een goede uitslag krijgen.
Ik kan nu wel 2 verhalen vertellen van collega's die ook een slechte 20weken echo hadden en waar het uiteindelijk helemaal gezond werd verklaard, maar daar zit je misschien helemaal niet op te
Wachten.
Heel veel sterkte. Ik heb een mooi kaarsje voor je aan staan.
Vannacht was ik in blinde paniek. Ik had m'n baby al 3 uur niet gevoeld. Ik dacht
Toen nog.. Misschien slaapt ze. Even wachten nog. In m'n buik porren, er tegen aan tikken/duwen, de trap op en af gelopen, hurken/staan/op m'n rug liggen/op m'n zij.. Niets hielp.
Na 5 uur m'n man wakker gemaakt en gezegd dat hij het ziekenhuis moest bellen. We konden gelijk langs komen en werd een ctg gemaakt. Na 30 laaaaaange seconden kwam er dan eindelijk haar hartslag. 148 bpm met uitschieters naar beneden en boven.
M'n harde buiken wisselde van 35 tot
80. Super onregelmatig.
Maar nog steeds geen beweging te voelen. Weer anders liggen. Niks.
Echo gemaakt en in 5 minuten tijd slechts 1 keer beweging gezien.
Vruchtwater bekeken en dat bleek veel meer dan vorige week te zijn.
Dat zou dus een oorzaak kunnen zijn. Een andere oorzaak zou die harde buiken kunnen zijn waardoor ik haar niet goed voel. Veel ruimte had ze niet meer. Morgen weer terug naar het ziekenhuis en dan krijg ik de onderzoeken nogmaals.
Tot nu toe slechts 3 x exht een beweging gevoeld. Man.. Wat is dit zenuwslopend. Ben op van de zenuwen.
Uiteindelijk komt het natuurlijk allemaal goed, maar ik heb echt nog nooit zulke angst gevoeld...
Blij dat ik weer thuis ben en dat ik morgen weer terug mag komen.
Geen stress om mij hoor, maar wilde het wel even delen..
Succesverhalen heb ik ook gezocht toen wij in die situatie zaten, en heeeeel veel gevonden. Het komt echt heel veel voor. Nu was onze uitslag nog slechter, 1:8, maar zelfs dat kwam in onze vk praktijk een paar keer per jaar voor (zonder dat er iets aan de hand was). In mijn schoonfamilie nog twee recente voorbeelden van te dikke nekplooi, onderzoeken, gezonde kindjes. Volgens mijn gynaecoloog van toen moet er een bepaalde balans zijn tussen de aanzuig- en afpompfunctie van het hart, en rond deze termijn kan het zijn dat die nog niet helemaal optimaal is en dat er wat teveel vocht achterblijft (nekplooi). Dit kán voorkomen vanwege een handicap, maar nog veel vaker is dit het geval bij gezonde kindjes en is die balans gewoon een paar weken later pas optimaal en kan dat vocht wel goed weggepompt worden.quote:Op woensdag 25 maart 2015 22:41 schreef Limone het volgende:
[..]
Ach jeetje Faptist! Eerst andere dingen behandelen en dan pas je eigen zorgen.. Wat een helse nacht/dag heb je gehad. Hopelijk had ze een off day en voel je haar vannacht en morgen gewoon weer. Sterkte
Succesverhalen vind ik heel fijn nu, dank (ook TAP)! Het emotioneert toch meer dan verwacht. Sowieso moet ik altijd huilen als mensen 'och lieverd' zeggen, maar je kaarsje zet helemaal de sluizen open.Net als de digitale kussen en knuffels van iedereen hier. Lief! Dank!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |