abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151023920
Zwangerschap en Geboorte!

2015

28 maart: Kooks11
31 maart: faptist (meisje)

8 april: _Happy_ (verrassing!)
16 april: Fannetje (jongen)

1 mei: Nikooos (papa) (meisje)
1 mei: pessie
2 mei: twist02 (meisje)
4 mei: Melliemuis (jongen)
7 mei: Vlindur (Jonkje)
10 mei: Klumsy (jongen)
14 mei: Selvaria
28 mei: -ik86- (jongen)

3 juni: -Spring (meisje)
5 juni: Purebliss
7 juni: Lunapuella
9 juni: Quickie_Brat (meisje)
14 juni: Lijnloos (jongen)
Medio juni: Minarosa

1 juli: McLaura (jongen)
7 juli: Krisvc (meisje)
*** 9 juli: L-E & fokking.fokker *** (meisje)
12 juli: kazy
13 juli: IsabellaMariaAnna
18 juli: Mariposas (jongen)
25 juli: Zomerzon01 (meisje)
30 juli: Fuente (meisje)

6 augustus: Flying Fish
*** 7 augustus: LuDann & Black_Ninja***
11 augustus: Stippelrientje (jongen)
12 augustus: Ggirl (jongen)
23 augustus: Coccinelle (jongen)
24 augustus mousemicky (jongen)

*** 1 september: MissBliss en Re ***
10 september: Jagärtrut
12 september: Wizzy
14 september: gestreeptestoel
19 september: Malteser
29 september: J0ycie88

6 oktober: Limone
8 oktober: Skoap
14 oktober: Sara82
24 oktober: *** Cassandra87 en bartholomeus ***

4 november: Daui (tweeling)
6 november: silliegirl
23 november: Bloesem

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

----------------

Aanpassingen graag dmv quote / pm / dm!

[ Bericht 0% gewijzigd door Cassandra87 op 26-03-2015 19:51:50 ]
  woensdag 25 maart 2015 @ 16:41:14 #2
409579 LuDann
All the way
pi_151024379
Vervelend Kooks, die van jou is nog erger! Spullen slopen zou me wel echt te ver gaan.

Ik ga haar er eerst eens op aanspreken, en serieus dit keer. Gewoon waarschuwen dat het zo niet kan.

De relatie met mijn huishoudster is niet strikt professioneel zakelijk eigenlijk, dat bevalt me niet op die manier. We kletsen wel en maken soms ook samen schoon. Ik ruim dan op, zij maakt schoon. Ik heb haar leren kennen en vertrouw haar in ieder geval met mijn spullen enzo, is ook wat waard. En ze is wel gewoon eerlijk, het is niet zo dat ze stiekem haar kinderen meeneemt, het is meer dat ze er niet zo'n probleem in ziet.

Dat argument ''het is een wildvreemde'' snap ik wel, maar na jaren thuiszorg (heb ik nu geen recht meer op want samenwonen) is dit eigenlijk een verademing. Wat ik daar wel niet over kan vertellen... :X
  woensdag 25 maart 2015 @ 16:47:39 #3
409579 LuDann
All the way
pi_151024621
Zou faptist al bevallen zijn?
pi_151024705
Hier ook iemand die poetst, en wel mijn moeder. Ooit begonnen, omdat mijn arm voor 8 weken in het gips gezet werd en man >60 uur werkt. Moeder is dol op poetsen (lees: werkte als verpleegkundige maar heeft om contractverandering gevraagd om te kunnen poetsen ipv verplegen). Helaas heb ik haar genen niet meegekregen op dat gebied....
Ze poetst eens in de twee weken alles, wij houden de toiletten zelf ook bij tussendoor en af en toe de stofzuiger erdoor.

Moest wel over een grens heen, mijn moeder die mijn huis poetst maar zij vindt het heerlijk en ik vind het heerlijk om thuis te komen in een schoon huis.

Ze wil er niks voor maar we nemen haal regelmatig een keertje mee uit eten. Daar geniet ze van. Zij blij, wij blij.
  woensdag 25 maart 2015 @ 16:55:29 #5
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_151024888
Malteser, ik zou willen dat mijn moeder dat voor me zou doen O+

Ik heb helaas wel haar poetsgenen meegekregen, we hebben er allebei een ontzettende hekel aan. Vriend heeft zijn aversie tegen schoonmaken ook niet van een vreemde, schoonmoeder poetst ook niet voor de lol :'(
  woensdag 25 maart 2015 @ 16:55:34 #6
409579 LuDann
All the way
pi_151024893
Oh Malteser, wat ideaal zeg, zo'n moeder! O+

Die van mij kan alleen maar kritiek hebben doorgaans, hoe schoon het ook is. :')
  woensdag 25 maart 2015 @ 16:56:04 #7
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_151024914
Da's dan weer het voordeel, kritiek krijg ik niet :+
pi_151025130
Mijn moeder is zelf *interieur verzorgster* maar heeft er weinig belang bij om bij haar kinderen te gaan lopen poetsen, juist omdat ik dr dochter ben.

Nu komt ze over een week of wel een middag langs om alles even bij langs te gaan, want ik trek het niet meer. En ik heb die genen ook echt niet meegekregen :D
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_151025452
Limone: ondanks dat de kans op een goede uitslag veel groter is kan ik me voorstellen dat het nu gewoon ff klote is :* hopelijk krijgen jullie snel te horen dat alles goed is!

Nog maar 6 dagen werken (waarvan maar liefst 4 die overlappen met m'n vervangster :') maar dat komt wel goed) :s)
En vanavond informatie avond in het ziekenhuis, ben benieuwd!
pi_151025595
Het lijkt me heerlijk, iemand die poetst. Helaas zit het er niet in.

Huishouden loopt hier regelmatig in de sop. Ik werk vaak 45 uur in de week, soms meer, en de duutser op het moment bijna 80 uur in de week. Veel meer dan de afwas bijhouden, stofzuigen, wassen en de badkamer bijhouden zit er niet in. .
  woensdag 25 maart 2015 @ 17:24:15 #11
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_151025919
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 17:11 schreef twist02 het volgende:
Limone: ondanks dat de kans op een goede uitslag veel groter is kan ik me voorstellen dat het nu gewoon ff klote is :* hopelijk krijgen jullie snel te horen dat alles goed is!

Nog maar 6 dagen werken (waarvan maar liefst 4 die overlappen met m'n vervangster :') maar dat komt wel goed) :s)
En vanavond informatie avond in het ziekenhuis, ben benieuwd!
Lekker! Na de paasdagen ga je dus voorlopig niet terug? Al lang netjes dat ze toch nog en vervanger voor je hebben kunnen vinden, al is het voor jou natuurlijk echt niet relaxed zo.

Oh ja FF, ik vind het echt en hele leuke stof! Mij moeder zag het en vond em ook heel leuk. Jij hebt dus ook en moeder die van alles zelf maakt? :D
pi_151026472
Ben nu 14w4d en zojuist is de 20 weken echo gepland... Ik kreeg een brief om een afspraak te maken, leek me nog zo vroeg?
Maar goed, het kan maar gepland zijn. Is dat normaal dat nu al te plannen?
pi_151027236
Ik heb hem ook vroeg gepland (na de combinatietest, met 11 weken). Dan viel er nog wat te kiezen en kon ik om 9:00 :)
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_151027331
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 17:40 schreef Malteser het volgende:
Ben nu 14w4d en zojuist is de 20 weken echo gepland... Ik kreeg een brief om een afspraak te maken, leek me nog zo vroeg?
Maar goed, het kan maar gepland zijn. Is dat normaal dat nu al te plannen?
Wij hebben hem tijdens het eerste bezoek aan de verloskundige al gepland, met 7 weken!

Nu nog maar 3 weken wachtne..
pi_151027735
Limone, da's schrikken. Wachten op de NIPT duurt nu vast lang voor je. ;(

Als ze bij de volgende afspraak op 13 april al niet aangeeft de SEO te willen plannen, vraag ik er zelf om. De termijnecho die ik vrijdag heb was lastig te plannen en heb uiteindelijk een afspraak gekregen bij een andere echopraktijk, ik wil dus niet weer dat risico lopen, plus dat ik rond die periode met vakantie ben. :o Een paar dagen eerder is ook geen probleem neem ik aan?

Jagar, wat ga je 'opeens' hard!
pi_151027857
Limone :* ! Ik duim voor je mee.

Schoonmaakster: hebben we niet, wil ik nu wel. Ga het er eens met vriend over hebben, zijn moeder heeft wel eens aangeboden om haar werkster eens in de 2 weken naar ons te sturen; dat zou al veel schelen. Dan hebben we ook meteen een betrouwbaar iemand; dat scheelt voor mij gevoelsmatig veel.
pi_151027976
Ah oké, hartstikke prima dus. Niks vroeg dus, ik moet er zelf gewoon aan wennen geloof ik, 20 weken echo klinkt nog zo ver maar dat is volgende maand al.
Wij kunnen 's morgens om 08.50 uur. Fijne tijd!
pi_151028560
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 17:24 schreef pessie het volgende:

[..]

Lekker! Na de paasdagen ga je dus voorlopig niet terug? Al lang netjes dat ze toch nog en vervanger voor je hebben kunnen vinden, al is het voor jou natuurlijk echt niet relaxed zo.

Oh ja FF, ik vind het echt en hele leuke stof! Mij moeder zag het en vond em ook heel leuk. Jij hebt dus ook en moeder die van alles zelf maakt? :D
Ja, ik heb een supercreatieve moeder! Echt heel erg fijn, die maakt alles wat ik wil (als ze er tijd/zin in heeft, vooral in de herfst/winter). Voorlopig is ze druk bezig, want ze gaat dus met de gordijnen aan de gang, en ze is ook hobby edelsmid, dus ze is op d'r cursus ook bezig met het maken van onze trouwringen, helemaal naar onze wens!
  woensdag 25 maart 2015 @ 18:50:40 #19
259886 pessie
pi_151028755
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 18:44 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Ja, ik heb een supercreatieve moeder! Echt heel erg fijn, die maakt alles wat ik wil (als ze er tijd/zin in heeft, vooral in de herfst/winter). Voorlopig is ze druk bezig, want ze gaat dus met de gordijnen aan de gang, en ze is ook hobby edelsmid, dus ze is op d'r cursus ook bezig met het maken van onze trouwringen, helemaal naar onze wens!
leuk zeg! Dat ze dan ook trouwringen kan maken, echt bijzonder.
Mijn moeder kan goed naaien, quilten, borduren. Ook heel fijn!

Begin nu wel nieuwsgierig te worden naar faptist :@ volgens mij heeft ze zich nog niet laten zien vandaag.
pi_151029256
Faptist is vast haar kleintje aan het knuffelen nu!

Wij hebben ook een poetshulp, dezelfde als die al 25 jaar bij m'n ouders poetst. Dat geeft wel een vertrouwd gevoel. Ik vind het heerlijk, heb echt een schurfthekel aan poetsen. Dus zolang ik het me kan veroorloven blijft ze mooi!
pi_151029936
Wat betreft de biefstuk...

De parasiet overleeft niet bij extreme temperaturen. Verhitten boven de 70 °C of het invriezen van vlees bij -12 °C voor minimaal 2 dagen doodt de parasiet.

Aangezien ik net bij de AH ingevroren biefstuk heb gehaald, mag ik gewoon een medium rare biefstukje eten. :9~

En nog even gecheckt. Bij de supermarkten is het allemaal minimaal ingevroren op -18 graden.
pi_151030990
Jeetje Limone, ondanks dat de kan heel groot is dat de uitslag van de NIPT goed is, snap ik dat je geschrokken bent van de uitslag van de combinatietest. Ik ga voor jullie duimen!

Daui! Wat doe je een tweeling! Wow! *O* *G* Was jij dat nou die bang was voor een drieling ;)

Hier vergeet ik steeds meer dingen lijkt wel! Gister stond ik bij de kapper zonder portemonnee. En nu heb ik mijn bril vergeten op het werk en ben ik vanmiddag mijn medicijnen vergeten in te nemen. Hoort erbij toch :P
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
  woensdag 25 maart 2015 @ 19:47:18 #23
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_151031079
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:22 schreef JantinaGr het volgende:

De parasiet overleeft niet bij extreme temperaturen. Verhitten boven de 70 °C of het invriezen van vlees bij -12 °C voor minimaal 2 dagen doodt de parasiet.

Aangezien ik net bij de AH ingevroren biefstuk heb gehaald, mag ik gewoon een medium rare biefstukje eten. :9~

En nog even gecheckt. Bij de supermarkten is het allemaal minimaal ingevroren op -18 graden.
Jantina, je maakt mijn dag, ik heb nog een biefje in de vriezer liggen zag ik! Morgen! :9~
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  woensdag 25 maart 2015 @ 19:51:08 #24
335643 faptist
Maakt fouten
pi_151031265
Limone,
Och lieverd toch, wat zullen jullie geschrokken zijn!
Ik hoop dat echt dat jullie toch nog een goede uitslag krijgen.
Ik kan nu wel 2 verhalen vertellen van collega's die ook een slechte 20weken echo hadden en waar het uiteindelijk helemaal gezond werd verklaard, maar daar zit je misschien helemaal niet op te
Wachten.
Heel veel sterkte. Ik heb een mooi kaarsje voor je aan staan.

Daui,
Een tweeling! WoW! Wat bijzonder.. Mag ik vragen of jullie hulp gehad hebben gehad om zwanger te worden of had je man zulk superzaad?
Leuk hoor!

Schoonmaakster,
Man wat een ellende. Te laat komen is voor mij echt een no go.
iets kapot maken kan een keer gebeuren, maar als iemand gaat proppen
Of verkeerd schoonmaakmiddel gebruikt? Dikke no no
Toevallig werd mij vandaag een betrouwbare schoonmaakster (ze werkt al Bij 2 Bevriende stellen ) aangeboden voor 25 euro per 2 uur incl schoonmaakmiddelen.
Is dat een redelijke prijs?
Het zou mij zo veel rust geven...

Vannacht was ik in blinde paniek. Ik had m'n baby al 3 uur niet gevoeld. Ik dacht
Toen nog.. Misschien slaapt ze. Even wachten nog. In m'n buik porren, er tegen aan tikken/duwen, de trap op en af gelopen, hurken/staan/op m'n rug liggen/op m'n zij.. Niets hielp.
Na 5 uur m'n man wakker gemaakt en gezegd dat hij het ziekenhuis moest bellen. We konden gelijk langs komen en werd een ctg gemaakt. Na 30 laaaaaange seconden kwam er dan eindelijk haar hartslag. 148 bpm met uitschieters naar beneden en boven.
M'n harde buiken wisselde van 35 tot
80. Super onregelmatig.
Maar nog steeds geen beweging te voelen. Weer anders liggen. Niks.
Echo gemaakt en in 5 minuten tijd slechts 1 keer beweging gezien.
Vruchtwater bekeken en dat bleek veel meer dan vorige week te zijn.
Dat zou dus een oorzaak kunnen zijn. Een andere oorzaak zou die harde buiken kunnen zijn waardoor ik haar niet goed voel. Veel ruimte had ze niet meer. Morgen weer terug naar het ziekenhuis en dan krijg ik de onderzoeken nogmaals.
Tot nu toe slechts 3 x exht een beweging gevoeld. Man.. Wat is dit zenuwslopend. Ben op van de zenuwen.
Uiteindelijk komt het natuurlijk allemaal goed, maar ik heb echt nog nooit zulke angst gevoeld...
Blij dat ik weer thuis ben en dat ik morgen weer terug mag komen.
Geen stress om mij hoor, maar wilde het wel even delen..
pi_151031535
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 17:15 schreef Jagärtrut het volgende:
Het lijkt me heerlijk, iemand die poetst. Helaas zit het er niet in.

Huishouden loopt hier regelmatig in de sop. Ik werk vaak 45 uur in de week, soms meer, en de duutser op het moment bijna 80 uur in de week. Veel meer dan de afwas bijhouden, stofzuigen, wassen en de badkamer bijhouden zit er niet in. .
Oh my. Ik werk niet, en ik doe echt niet veel meer dan dat hoor :@
pi_151031745
faptist, wat schrikken! Is het normaal dat de hoeveelheid vruchtwater op het eind zo veel meer wordt?
  woensdag 25 maart 2015 @ 20:00:58 #27
259886 pessie
pi_151031749
Faaptistben blij iets van je te horen. Maar wat een rot nacht zo zeg :* kunnen ze ook vertellen waar dat vruchtwater opeens vandaan kwam? In ieder geval ben je nu onder goede controle. Je bent in ieder geval wel flink aan het rommelen zo te horen.
pi_151031788
@faptist: zenuwslopend is dat... Heb ik ook gehad en ben er voor opgenomen geweest.. hier was t omdat ze het niet meer zo naar dr zin had binnen, tenminste dat is wat wij ervan gemaakt hebben want t verbeterde wel iets maar niet voldoende en een week later werd ik ingeleid. ( wel icm mijn weer oplopende bloeddruk)

Heb je iets waar mini normaal wel op reageert? Hier was dat bijv een boterham met vruchtenhagel....
S. 2014
J. 2016
pi_151032061
Och Fap, dat is toch ook eng :*
Fijn dat je morgen nog een keer mag langskomen. En goed dat jullie hebben gebeld. Volgende keer kun je dus gerust eerder bellen :*
  woensdag 25 maart 2015 @ 20:08:12 #30
259886 pessie
pi_151032080
Stippel hoe gaat het nu met je zus?

Faptist, dat is best een goede prijs hoor. In 2 uur kan ze sowieso je badkamer, wc, keuken en vloeren doen. Echt stoffen en klusjes als ramen wassen zal ze in die tijd niet kunnen doen.
pi_151032209
Nou Faptist, dat ze je niet daar hebben gehouden vind ik eigenlijk wel bijzonder! Ik kan me de stress inmiddels levendig voorstellen. Ik kan ook lichtelijk in paniek raken als ik Frits een tijdje niet voel. En waar al dat vruchtwater dan ineens vandaan komt??
Hopelijk zijn de controles morgen ook weer gewoon goed.
pi_151032369
Weten jullie nog dat ik vanmiddag de deur uit ging met slechts een doel: kinderbueno kopen?

Die vergat ik :')

;( :'(
  woensdag 25 maart 2015 @ 20:18:59 #33
327807 Mariposas
יה&#14
pi_151032509
Faptist, ik kan me voorstellen dat je ongerust bent! Goed dat je onder controle staat.

Limone, wat een bummer. -O- hoop op een goede NIPT uitslag!

We hebben nog bijna niets voor de baby in huis of voorbereid, maar gisteren wel een maandbox luiers bezorgd vanwege een Bol.com actie. *O*
https://m.bol.com/nl/l/ba(...)286094683/index.html
Scheelt best wel!
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
  woensdag 25 maart 2015 @ 20:20:40 #34
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151032562
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:15 schreef L-E het volgende:
Weten jullie nog dat ik vanmiddag de deur uit ging met slechts een doel: kinderbueno kopen?

Die vergat ik :')

;( :'(
:D O+ wel andere leuke dingen gekocht?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_151032807
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:56 schreef L-E het volgende:

[..]

Oh my. Ik werk niet, en ik doe echt niet veel meer dan dat hoor :@
Maar jij hebt al een kind. En wij wonen op 60m2, dus het is ook niet zoveel!

Fapist, wat schrikken zeg.
pi_151032834
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:18 schreef Mariposas het volgende:
Faptist, ik kan me voorstellen dat je ongerust bent! Goed dat je onder controle staat.

Limone, wat een bummer. -O- hoop op een goede NIPT uitslag!

We hebben nog bijna niets voor de baby in huis of voorbereid, maar gisteren wel een maandbox luiers bezorgd vanwege een Bol.com actie. *O*
https://m.bol.com/nl/l/ba(...)286094683/index.html
Scheelt best wel!
Ik snap al die maten niet hoor -O- . In welke maat luier past een netgeboren baby?
pi_151032921
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:27 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik snap al die maten niet hoor -O- . In welke maat luier past een netgeboren baby?
In New Born. Maar daar zou ik geen maandpak van halen, volgens mij zijn ze daar zo uit.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  woensdag 25 maart 2015 @ 20:29:47 #38
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_151032925
quote:

[..]

Maatje 1 :)

Maar de mijne was zo mini dat ze in de kraamweek in maatje 0 zat :o
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_151032935
quote:

[..]

Een "normale" baby past gewoon in maat 1. Alleen duurt dat niet lang. Bij mijn kinderen was maat 2 met een week of 3-4 al echt wel nodig.
  woensdag 25 maart 2015 @ 20:33:53 #40
259886 pessie
pi_151033089
quote:

[..]

Dat hangt van je baby af :P nee, de eerste 2 weken (dat zijn dus 2 pakken) past elke gemiddelde baby in maat 1. Kleine baby's beginnen in maat 0 en zien daarna ook wat langer in maat 1. Als je baby gewoon gemiddeld is tegen die tijd dus 2 pakken maar 1 haken en daarna verder kijken.
  woensdag 25 maart 2015 @ 20:38:32 #41
259886 pessie
pi_151033291
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:29 schreef Krisvc het volgende:

[..]

In New Born. Maar daar zou ik geen maandpak van halen, volgens mij zijn ze daar zo uit.
New born heb je in maat 0, 1, 2 en 3 ;) dat is om alles big even makkelijk te maken :P
pi_151033353
@Faptist..dat is idd even schrikken zeg. Wat goed dat je actie hebt ondernomen.

Ik moet zelf zeggen dat ik haar snachts eigenlijk nooit voel, ook niet als ik 10 x naar de wc ga. voor mijn gevoel slaapt ze snachts altijd door (en stiekem hoop ik dat ze dat straks buiten de baarmoeder doorzet ;) ) Maar als dat niet is wat je gewend ben, dan is dat natuurlijk schrikken, en reden tot zorgen.

Toen ik vorige week mijn ctg had vertelde de verpleegkundige dat die uitschieters bij baby's in de buik juist een goed teken zijn, dat het juist heen en weer moet schieten tussen 110 en 180, en niet te constant moet zijn.

Fijn dat je nu goed in de gaten wordt gehouden, en als je zorgen blijft houden gewoon teruggaan naar het ziekenhuis. Ik merk wel bij mij dat zolang ik stress dat ik sowieso geen enkele beweging voel, dus wie weet verklaart dat ook wat? Maar altijd t zekere voor t onzekere nemen, en niet te lang in je zorgen blijven zitten.

Heel veel succes en sterkte! :*
pi_151033355
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:38 schreef pessie het volgende:

[..]

New born heb je in maat 0, 1, 2 en 3 ;) dat is om alles big even makkelijk te maken :P
Pfff, ik hoop dat ik met m'n trial and error een heel eind ga komen. :')
  woensdag 25 maart 2015 @ 20:41:26 #44
259886 pessie
pi_151033425
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:39 schreef Krisvc het volgende:

[..]

Pfff, ik hoop dat ik met m'n trial and error een heel eind ga komen. :')
Ongetwijfeld :Y zo leert elke moeder het ^O^
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 25 maart 2015 @ 20:41:57 #45
147316 crew  DJMO
#trut
pi_151033457
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:22 schreef JantinaGr het volgende:

plakvlees O+

Bah, wat een schrik Faptist! hopelijk snel meer beweging en morgen betere uitslagen :*

Limone: sterkte met het afwachten van de NIPT :*
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_151033833
Even ontlurken voor limone :*
Weet niet of je het wilt weten, collega van mij had bij de combinatietest ook een slechte uitslag, 1:18 was haar kans op een kindje met afwijking. NIPT uitslag was gelukkig helemaal goed!
Tralalalaaa
pi_151033875
Limoentje, jeetje wat een schrik! Veel sterkte en succes met wachten. Duimen draaien hier :*
  woensdag 25 maart 2015 @ 21:02:23 #48
327807 Mariposas
יה&#14
pi_151034445
quote:

[..]

Ik heb maat 2 gekocht, is voor 3 tm 6 kg. Soberso omdat ze niet kleiner hebben met die actie. Kleinere maat koop ik wel 1 pak van ofzo, omdat ze daar zo uit zijn.
pi_151034687
Limone :*
pi_151034870
Faptist hopelijk had ze een rustdag.fijn dat je morgen weer op controle gaat.

We hebben het op de ouderwetse manier gedaan. Geen hulp. Wel extra vitamines.
En ik had idd de dromen over een drieling. Bij de echo gingen ze nog zoeken naar een derde
  woensdag 25 maart 2015 @ 21:11:15 #51
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_151034899
Gaan jullie allemaal aan de pampers? Ik probeer eerst weer de huismerken hoor, scheelt een hoop geld (zelfs als de pampers in de aanbieding zijn) J doet t al 2 jaar prima op jumbo luiers (op maat 0 in het ziekenhuis en vlak erna na dan, die hadden ze niet bij jumbo)... Bij J. dus alleen pampers baby dry voor de nacht, verder jumbo of kruidvat...
  woensdag 25 maart 2015 @ 21:13:10 #52
259886 pessie
pi_151035009
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 21:10 schreef Daui het volgende:
Faptist hopelijk had ze een rustdag.fijn dat je morgen weer op controle gaat.

We hebben het op de ouderwetse manier gedaan. Geen hulp. Wel extra vitamines.
En ik had idd de dromen over een drieling. Bij de echo gingen ze nog zoeken naar een derde
:o dat je dan al dromen hebt over een drieling en dat ze dan gaan zoeken naar en derde als je echt een echo hebt. Ik zou best wel in shock zijn ja. Maar gelukkig maar 2 stuks ;) . zijn jullie nu enigszins aan het idee gewend?
  woensdag 25 maart 2015 @ 21:15:17 #53
259886 pessie
pi_151035136
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 21:11 schreef mousemicky het volgende:
Gaan jullie allemaal aan de pampers? Ik probeer eerst weer de huismerken hoor, scheelt een hoop geld (zelfs als de pampers in de aanbieding zijn) J doet t al 2 jaar prima op jumbo luiers (op maat 0 in het ziekenhuis en vlak erna na dan, die hadden ze niet bij jumbo)... Bij J. dus alleen pampers baby dry voor de nacht, verder jumbo of kruidvat...
Vanaf maat 3 stap ik over op etos. Met spuitluiers vind ik de newborn van pampers echt het fijnst en het minst vaak langs lek luiers geven.
  woensdag 25 maart 2015 @ 21:16:31 #54
327807 Mariposas
יה&#14
pi_151035205
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 21:11 schreef mousemicky het volgende:
Ik ga denk ik gewoon alles proberen! En dan kijken wat bevalt en voordelig is.
Het liefst zou ik eigenlijk milieuvriendelijkere luiers kopen, maar dat vind ik wel erg duur, of wasbare luiers, maar ik weet ook niet of me dat wel wat lijkt. Man ziet het in elk geval niet zitten.
  woensdag 25 maart 2015 @ 21:21:19 #55
259886 pessie
pi_151035480
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 21:16 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Het liefst zou ik eigenlijk milieuvriendelijkere luiers kopen, maar dat vind ik wel erg duur, of wasbare luiers, maar ik weet ook niet of me dat wel wat lijkt. Man ziet het in elk geval niet zitten.
Er is volgens mij en topic over wasbare luiers hier op het forum. Wellicht leuk om eens door te lezen om te zien of het iets voor jullie zou kunnen zijn?
  woensdag 25 maart 2015 @ 21:22:45 #56
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_151035560
Spuitluiers, zelfs na een baby kan ik me er niet zo veel bij voorstellen. J had die dus nooit. Kruidvat vond ik in maat 1 en 2 ook stug, maar Jumbo was prima, dus daar probeer ik t weer mee. Hier iig geen maandboxen vooraf ivm mogelijke allergieeen, verkeerde pasvorm etc. Trial and error, en gewoon manlief naar de winkel sturen indien nodig!
  woensdag 25 maart 2015 @ 21:33:46 #57
327807 Mariposas
יה&#14
pi_151036107
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 21:21 schreef pessie het volgende:

[..]

Er is volgens mij en topic over wasbare luiers hier op het forum. Wellicht leuk om eens door te lezen om te zien of het iets voor jullie zou kunnen zijn?
Heb ik gelezen idd, maar ondanks de enthousiaste reacties twijfel ik er toch over. Ook omdat een startpakket toch nog wel wat kost. Niet op de lange termijn, maar wel als het toch niet zo bevalt. En mijn man is er niet enthousiast over, daar houdt het ook een beetje op. Maar wasbare billendoekjes, cheeky wipes, ben ik wel van plan. :Y
  woensdag 25 maart 2015 @ 21:38:51 #58
259886 pessie
pi_151036322
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 21:33 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Heb ik gelezen idd, maar ondanks de enthousiaste reacties twijfel ik er toch over. Ook omdat een startpakket toch nog wel wat kost. Niet op de lange termijn, maar wel als het toch niet zo bevalt. En mijn man is er niet enthousiast over, daar houdt het ook een beetje op. Maar wasbare billendoekjes, cheeky wipes, ben ik wel van plan. :Y
Wij konden bij onze oudste de luiers inleveren. Deze werden dan uit elkaar gehaald en van het enige deel wat niet recycleerbaar is werden dak platen gemaakt. Misschien doen ze dat in jouw gemeente?
pi_151036718
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 21:38 schreef pessie het volgende:

[..]

Wij konden bij onze oudste de luiers inleveren. Deze werden dan uit elkaar gehaald en van het enige deel wat niet recycleerbaar is werden dak platen gemaakt. Misschien doen ze dat in jouw gemeente?
Kans is klein, er is op het moment bijna geen recyclingcapaciteit voor luiers in Nederland, dus de ene na de andere gemeente stopt juist met de gescheiden inzameling.

sorry, beroepsdeformatie, ik werk in de recycling
  woensdag 25 maart 2015 @ 21:59:55 #60
327807 Mariposas
יה&#14
pi_151037289
Heb het opgezocht, en inderdaad niet in mijn gemeente. -O- las ook dat er vraagtekens te zetten zijn bij het milieurendement. Ach, de luierperiode duurt wel even, dus wellicht proberen we het na een tijdje wegwerp alsnog! :)
pi_151037548
Faptist, wat een schrik :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_151037915
Wij kregen vanavond een heel tof Nijntje boxpakje van mijn nichtje van 10. Een grijs met blauwe met de mededeling 'mijn gevoel zegt dat het een jongetje word en ik mocht hem van mama kopen en als het een meisje word, wat ik dus echt niet denk dan zoek ik wat uit van mijn zakgeld is de afspraak'

Zo lief! En ze moest eens weten dat ze het helemaal bij het juiste eind heeft terwijl voor de rest écht iedereen fout zit!

Met deze lieve actie heeft ze zichzelf wel getrakteerd op n weekend centerparcs met ons volgende week wat we eigenlijk nog even verrassing wilde houden!

Voor de rest zag ik een tweeling, een schattige neus op een SEO, vroege afspraken (wij maakten de afspraak voor de SEO afgelopen vrijdag en kunnen komende zaterdag terecht) en een spannende tijd met een nipt!
pi_151038271
Wat enorm lief van je nichtje, Ggirl. Klinkt als een schatje.

Succes zaterdag.
pi_151038499
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 21:16 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Wij hadden bij L altijd ecoluiers van de Etos. Ik weet niet meer welk merk ze waren, maar ze bevielen erg goed. Ze waren wel wat stugger, maar ze lekte er niet in door. In tegenstelling tot andere gewone merken.
  woensdag 25 maart 2015 @ 22:39:59 #65
327807 Mariposas
יה&#14
pi_151039057
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 22:25 schreef -Spring het volgende:

[..]

Wij hadden bij L altijd ecoluiers van de Etos. Ik weet niet meer welk merk ze waren, maar ze bevielen erg goed. Ze waren wel wat stugger, maar ze lekte er niet in door. In tegenstelling tot andere gewone merken.
Naty luiers waarschijnlijk, hoor er goede verhalen over. :)
pi_151039132
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:51 schreef faptist het volgende:
Limone,
Och lieverd toch, wat zullen jullie geschrokken zijn!
Ik hoop dat echt dat jullie toch nog een goede uitslag krijgen.
Ik kan nu wel 2 verhalen vertellen van collega's die ook een slechte 20weken echo hadden en waar het uiteindelijk helemaal gezond werd verklaard, maar daar zit je misschien helemaal niet op te
Wachten.
Heel veel sterkte. Ik heb een mooi kaarsje voor je aan staan.

Vannacht was ik in blinde paniek. Ik had m'n baby al 3 uur niet gevoeld. Ik dacht
Toen nog.. Misschien slaapt ze. Even wachten nog. In m'n buik porren, er tegen aan tikken/duwen, de trap op en af gelopen, hurken/staan/op m'n rug liggen/op m'n zij.. Niets hielp.
Na 5 uur m'n man wakker gemaakt en gezegd dat hij het ziekenhuis moest bellen. We konden gelijk langs komen en werd een ctg gemaakt. Na 30 laaaaaange seconden kwam er dan eindelijk haar hartslag. 148 bpm met uitschieters naar beneden en boven.
M'n harde buiken wisselde van 35 tot
80. Super onregelmatig.
Maar nog steeds geen beweging te voelen. Weer anders liggen. Niks.
Echo gemaakt en in 5 minuten tijd slechts 1 keer beweging gezien.
Vruchtwater bekeken en dat bleek veel meer dan vorige week te zijn.
Dat zou dus een oorzaak kunnen zijn. Een andere oorzaak zou die harde buiken kunnen zijn waardoor ik haar niet goed voel. Veel ruimte had ze niet meer. Morgen weer terug naar het ziekenhuis en dan krijg ik de onderzoeken nogmaals.
Tot nu toe slechts 3 x exht een beweging gevoeld. Man.. Wat is dit zenuwslopend. Ben op van de zenuwen.
Uiteindelijk komt het natuurlijk allemaal goed, maar ik heb echt nog nooit zulke angst gevoeld...
Blij dat ik weer thuis ben en dat ik morgen weer terug mag komen.
Geen stress om mij hoor, maar wilde het wel even delen..
Ach jeetje Faptist! Eerst andere dingen behandelen en dan pas je eigen zorgen.. Wat een helse nacht/dag heb je gehad. Hopelijk had ze een off day en voel je haar vannacht en morgen gewoon weer. Sterkte :*

Succesverhalen vind ik heel fijn nu, dank (ook TAP)! Het emotioneert toch meer dan verwacht. Sowieso moet ik altijd huilen als mensen 'och lieverd' zeggen, maar je kaarsje zet helemaal de sluizen open. O+ Net als de digitale kussen en knuffels van iedereen hier. Lief! Dank! *;
pi_151040487
Limone wat een stom bericht! Succes met afwachten de komende 2 weken, vervelend dat dat zo lang moet duren.

Faptist (hihi ik typte faptiet :D ) wat schrikken, gelukkig lijkt alles goed te zijn. Fijn dat ze het goed in de gaten houden.

Ggirl, wat schattig van je nichtje!

Hier morgen weer controle bij de gynaecoloog, man wil niet meer mee want vond het de vorige x bij de klinisch verloskundige stom. Hij had het gevoel compleet genegeerd te worden. Zelfs toen ze even snel een echo ging maken waarschuwde ze hem niet van te voren dus bijna had hij er niets van gezien.
Maar ga er vanuit dat er weinig bijzonders besproken wordt dus ik vind het ook niet nodig. SEO en groeiecho vind hij wel erg leuk en interessant, dat was beide keren ook door een leuke verloskundige/echoscopist die ook veel vertelde.
pi_151040590
Daui:

Hoe gaaf is dat! 2 mini Dauitjes! Zoooo, kan me voorstellen dat je even in shock was!

Nog even een dikke vette jompel voor de goede SEO van Stippel! *O* *O* *O*
En dat neusje.... O+

Faptist, bleh, wat een rottigheid! Hoop dat de kleine snel weer keihard in je ribben trappelt!

Limone, nah, wat stom. Dat zijn van die dingen die je toch graag "even af wil vinken". Mijn vingers staan in de kruisstand voor je. :*

En hier ga ik heel stiekem richting het genieten. En dat komt vooral omdat we het nu mondjesmaat aan mensen gaan vertellen, en de reacties zo leuk zijn. Mams helemaal over the moon, zonder overdreven hysterisch te doen (daar was ik een beetje bang voor, hihi, maar ze reageerde echt alleen apetrots en leuk!), met mijn zusje door de kamer gedanst, schoonzusje (mama van twee kleine dames), die heeft aangeboden om me te helpen met het bijeensprokkelen van alles wat we nodig gaan hebben (wij hebben namelijk Geen Idee), en mijn beste vriend die me helemaal fijnknuffelde, en zei dat hij het zooo leuk vindt voor mij en voor mijn vriend, EN VOOR MIJN TIETEN _O- (Nog voordat ik het hem vertelde zei ie namelijk: Saar, wil je even een wat hoger truitje aantrekken, ik kan me niet concentreren :@ _O- )
  woensdag 25 maart 2015 @ 23:41:25 #69
335643 faptist
Maakt fouten
pi_151041499
Bedankt voor alle lieve reacties ! Doet me zo goed. :*

Ik heb echt heel m'n zwangerschap zorgeloos kunnen rond lopen, maar de laatste week is het opeens te spannend ofzo. de onwetendheid van wanneer ze komt maakt me langzaam wel een beetje gek. Ik begrijp nu de dames die zeggen er mee klaar te zijn aan het einde.
Van mij mag ze lekker blijven zitten, maar ik wil gewoon niet die angst meer.
Vind het te spannend worden.
  woensdag 25 maart 2015 @ 23:42:35 #70
335643 faptist
Maakt fouten
pi_151041531
Sara,

De reactie van je beste vriend :D
Love it'
pi_151042971
Ohh Limone, klote zeg! Dikke knuffel! :*
  donderdag 26 maart 2015 @ 05:40:28 #72
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151045347
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 22:41 schreef Limone het volgende:

[..]

Ach jeetje Faptist! Eerst andere dingen behandelen en dan pas je eigen zorgen.. Wat een helse nacht/dag heb je gehad. Hopelijk had ze een off day en voel je haar vannacht en morgen gewoon weer. Sterkte :*

Succesverhalen vind ik heel fijn nu, dank (ook TAP)! Het emotioneert toch meer dan verwacht. Sowieso moet ik altijd huilen als mensen 'och lieverd' zeggen, maar je kaarsje zet helemaal de sluizen open. O+ Net als de digitale kussen en knuffels van iedereen hier. Lief! Dank! *;
Succesverhalen heb ik ook gezocht toen wij in die situatie zaten, en heeeeel veel gevonden. Het komt echt heel veel voor. Nu was onze uitslag nog slechter, 1:8, maar zelfs dat kwam in onze vk praktijk een paar keer per jaar voor (zonder dat er iets aan de hand was). In mijn schoonfamilie nog twee recente voorbeelden van te dikke nekplooi, onderzoeken, gezonde kindjes. Volgens mijn gynaecoloog van toen moet er een bepaalde balans zijn tussen de aanzuig- en afpompfunctie van het hart, en rond deze termijn kan het zijn dat die nog niet helemaal optimaal is en dat er wat teveel vocht achterblijft (nekplooi). Dit kán voorkomen vanwege een handicap, maar nog veel vaker is dit het geval bij gezonde kindjes en is die balans gewoon een paar weken later pas optimaal en kan dat vocht wel goed weggepompt worden.

Het is makkelijk praten vanaf de zijlijn, maar de hoeveelheid succesverhalen is enorm :). En jullie zitten daar hopelijk gewoon bij!
pi_151045723
Ik heb weer zo bizar gedroomd. Mijn vriend had ineens besloten dat hij meer vrouwen wilde ;( . Zo gezegd zo gedaan en ineens woonde we met z'n 4en in een huis |:( . Ik hartstikke zwanger en compleet over m'n toeren omdat ik zag hoe intiem vriend met anderen was. Ik werd daar enorm kwaad van en vloog in m'n droom mijn vriend aan..
Vervolgens word ik wakker, met mijn vriend half op me die uit alle macht probeerde mij stevig vast te houden (want ik lag hem te schoppen :@) en vervolgens moest ik heel hard huilen. Vriend in paniek want die dacht dat er dan wel iets helemaal mis zou zijn. Maar uch, die emotie uit zo'n droom. Word je helemaal naar van..
pi_151046008
He getsie Sillie, die dingen blijven altijd zo lang hangen. Bah.

Faptist, ik kan me voorstellen dat die onzekerheid je parten speelt. Vooral als je al die tijd zo onbekommerd bent geweest. Gelukkig word je goed in de gaten gehouden.
pi_151046267
Och Sillie, dat herken ik heel erg. De emoties die ik in mijn dromen voel, voel ik dat ook echt. Hoe gek en stom de droom ook is!

Faptist, logisch dat het nu allemaal een beetje spannend wordt. Je UD komt dichtbij. Je meisje die wat rustiger is.. Gelukkig mag je vandaag weer voor de onderzoeken, hopelijk wat geruststelling!
  donderdag 26 maart 2015 @ 08:42:14 #76
259886 pessie
pi_151046583
Ik dat klinkt ook wel stom. Bij mij zouden dan soort dingen de reden zijn waarom ik echt niet alleen zou willen gaan.

Faptist, hoop dat het vandaag beter gaat :*

Sillie, wat een droom zo zeg!

Sara wat een lieve reacties allemaal O+

Ggirl wat lief van je nichtje!
pi_151046750
Mijn kind is eigenwijs. Die gooit nu al haar kont tegen de kribbe(n). *;
pi_151046793
Limone, wat een schrik! Hopelijk ook voor jullie een succesverhaal. Sterkte met afwachten! :*

Daui, een tweeling, gefeliciteerd! *O* *O* Zo bijzonder die duo echofoto's. En idd een dikke tussenwand. Als ik jouw foto zie, begrijp ik niet dat ze bij mij ook een twee-eiige tweeling verwachtten op basis van de dikte van de tussenwand. Ik wens je een hele fijne en bijzondere tweelingzwangerschap. En het is echt zo leuk! Voor vragen en zo staat mijn pm/dm altijd open.
pi_151046833
faptist wat schrikken joh! Kan me voorstellen dat dat opeens rauw op je dak valt zo! Hopelijk houden ze alles goed in de gaten en blijkt er niks aan de hand! :*

Sara wat fijn zulke leuke reacties! O+ Dat maakt het toch een stukje echter, vond ik!

sillie bah, wat een nare droom. Stom hoe lang zulke emoties inderdaad kunnen blijven hangen he? :*

@luiers: hier in eerste instantie Pampers, daarna gaan we wel een beetje experimenteren. Had ook zo'n maandbox maatje 2 besteld, maar toen kregen we maat 5+ geleverd :') dus die moeten we nog even ruilen.

Gisteren opeens verrast met babycadeautjes van m'n 'oud-collega's' (ik werk sinds vorige zomer in een ander team, maar zie die andere collega's nog regelmatig voor overleggen en borrels enzo), echt super lief! O+

Infoavond van het ziekenhuis viel wel een beetje tegen. Het verhaal was erg warrig af en toe, maar gelukkig wist ik het meeste toch al. Ben wel blij dat ik de verloskamers alvast heb kunnen zien; dat maakt het toch weer een stukje concreter :)
Maar sommige mensen hč... :|W hele verhalen/vragen over hun eigen situatie ("ja, maar ik weet al dat ik een smal bekken heb, en hoe gaat dat dan, blabla"). En gewoon doorgaan, zelfs nadat er aangegeven wordt dat het een algemene infoavond is en dat ze zulke vragen beter aan haar vk/gyn kan stellen.
En iemand die eerst aangaf een medische indicatie te hebben en vervolgens nog 6 vragen stelt over poliklinisch bevallen, omdat ze nog niet zo snel naar huis wilde :|W /rant
pi_151046898
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 21:22 schreef mousemicky het volgende:
Spuitluiers, zelfs na een baby kan ik me er niet zo veel bij voorstellen. J had die dus nooit. Kruidvat vond ik in maat 1 en 2 ook stug, maar Jumbo was prima, dus daar probeer ik t weer mee. Hier iig geen maandboxen vooraf ivm mogelijke allergieeen, verkeerde pasvorm etc. Trial and error, en gewoon manlief naar de winkel sturen indien nodig!
Kv is vernieuwd en nr 1 is niet meer zo stug.
pi_151047065
Oh Sillie, die dromen zijn zo herkenbaar. Ik ben al een aantal keer huilend en/of woedend wakker geworden tijdens deze zwangerschap.

Wat een leuke reacties lees ik bij Sara en Ggirl! *O*

Faptist, wat irritant dat die laatste loodjes ineens zo'n stress geven. Hopelijk zijn de controles vandaag goed.

Let op, komt ie: *ik meld me!* 37 weken vandaag en dus meldplicht! En zometeen naar de gynaecoloog. Als alles goed is mag ik weer terug naar de vk, maar ik weet het niet... De laatste twee dagen iets teveel sterretjes gezien vrees ik.
pi_151047074
Ik heb zo'n proefpakketje met de kleine luiers van KV, de newborn? Geloof ik. En dat voelde inderdaad niet verkeerd.
Daardoor ben ik wel gaan twijfelen, omdat ik eigenlijk eerst dacht de kleine luiertjes van pampers te doen en daarna over te stappen en uit te proberen. Want je weet niet van te voren hoe de billetjes van je kind reageren op de luiers.
  donderdag 26 maart 2015 @ 09:11:43 #83
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_151047122
faptist, dat lijkt me idd spannend. Gelukkig sta je goed onder controle.

Sara, leuk reacties zijn leuk *O*

Ggirl, wat lief van je nichtje O+

Ik heb net controle gehad bij de VK en alles was goed, hartje klopte mooi, bloeddruk goed, ik voel me goed.
Nog even gehad over waar bevallen en ik denk dat ik het thuis wil doen als alles goed verloopt. Ik twijfelde wel een beetje want een vriendin begon toen ze hoorde dat ik zwanger ben gelijk over haar eigen horrorbevalling en dat haar kind er niet was geweest bij een thuisbevalling... -O- Nou ja, ik ben wel gerustgesteld door de VK, dus we gaan gewoon thuis proberen.
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_151047504
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 07:21 schreef silliegirl het volgende:
Ik heb weer zo bizar gedroomd. Mijn vriend had ineens besloten dat hij meer vrouwen wilde ;( . Zo gezegd zo gedaan en ineens woonde we met z'n 4en in een huis |:( . Ik hartstikke zwanger en compleet over m'n toeren omdat ik zag hoe intiem vriend met anderen was. Ik werd daar enorm kwaad van en vloog in m'n droom mijn vriend aan..
Vervolgens word ik wakker, met mijn vriend half op me die uit alle macht probeerde mij stevig vast te houden (want ik lag hem te schoppen :@) en vervolgens moest ik heel hard huilen. Vriend in paniek want die dacht dat er dan wel iets helemaal mis zou zijn. Maar uch, die emotie uit zo'n droom. Word je helemaal naar van..
Big love ;)
pi_151047518
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:08 schreef pessie het volgende:
Stippel hoe gaat het nu met je zus?

Faptist, dat is best een goede prijs hoor. In 2 uur kan ze sowieso je badkamer, wc, keuken en vloeren doen. Echt stoffen en klusjes als ramen wassen zal ze in die tijd niet kunnen doen.
Ze was nog gewoon thuis als het doorzet dan moest ze naar het ziekenhuis, maar het bleef bij voorweeën zover ik weet. Over een half uurtje hebben ze weer controle en dat hoort ze wat ze extra gaan doen (druk opvoeren/inleiden... geen idee)
Ze was maar op haar rug gaan liggen, want daar werd het het rustigste van en de minste ongemakken. Ik gaf aan dat bevallen nou eenmaal geen regenbogen poepen is en ongemakkelijk kan aanvoelen. Dat ze misschien toch meer houdingen moest proberen te vinden en afwisselen om de boel op gang te krijgen. Zoals op de wc zitten, lopen, hangen, wiegen etc etc maar daar wilde ze nog niets van weten :D
"Ik ga half dooooooooood!" was een van de laatste whappjes van haar :') en daarna: "Ik heb nog effe lekker geslapen" Dat gaat me wat worden als ze straks een uur moet persen achter elkaar :@
Ze heeft ook nooit iets van een cursus gedaan of ingelezen etc om zich voor te bereiden. Mijn kleine zusje is zo anders ingesteld dan ik :D Maar goed.. als het goed gaat dan ga ik tante worden vandaag/vannacht/morgen! *O*

quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:56 schreef twist02 het volgende:

Infoavond van het ziekenhuis viel wel een beetje tegen. Het verhaal was erg warrig af en toe, maar gelukkig wist ik het meeste toch al. Ben wel blij dat ik de verloskamers alvast heb kunnen zien; dat maakt het toch weer een stukje concreter :)
Maar sommige mensen hč... :|W hele verhalen/vragen over hun eigen situatie ("ja, maar ik weet al dat ik een smal bekken heb, en hoe gaat dat dan, blabla"). En gewoon doorgaan, zelfs nadat er aangegeven wordt dat het een algemene infoavond is en dat ze zulke vragen beter aan haar vk/gyn kan stellen.
En iemand die eerst aangaf een medische indicatie te hebben en vervolgens nog 6 vragen stelt over poliklinisch bevallen, omdat ze nog niet zo snel naar huis wilde :|W /rant

Was jij in Breda? :o

Zoja.. ik was diegene die stikte in haar thee toen er net 6 man binnen zat in de gehoorzaal :') :W
Schudden voor gebruik
pi_151047527
Fap! Wat rete spannend en zenuwslopend!

*O* voor MB

Fannetje wat gaat dat snel!
Schudden voor gebruik
pi_151047559
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:54 schreef Kyara het volgende:
Limone, wat een schrik! Hopelijk ook voor jullie een succesverhaal. Sterkte met afwachten! :*

Daui, een tweeling, gefeliciteerd! *O* *O* Zo bijzonder die duo echofoto's. En idd een dikke tussenwand. Als ik jouw foto zie, begrijp ik niet dat ze bij mij ook een twee-eiige tweeling verwachtten op basis van de dikte van de tussenwand. Ik wens je een hele fijne en bijzondere tweelingzwangerschap. En het is echt zo leuk! Voor vragen en zo staat mijn pm/dm altijd open.
Heel erg bedankt! Ik zal zeker een berichtje sturen. Het is opeens allemaal zo anders. Te beginnen met de kinderwagen :)
pi_151047561
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:30 schreef Daui het volgende:

[..]

Big love ;)
sisterwives :D
Schudden voor gebruik
pi_151047754
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:33 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

sisterwives :D
Hadden jullie wel jullie eigen huis. Of moesten jullie delen?
pi_151047812
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:41 schreef Daui het volgende:

[..]

:D

het hangt van het seizoen af :D

overigens ik moet er niet aan denken om mijn meneer te (moeten) delen met een ander :r
Schudden voor gebruik
  donderdag 26 maart 2015 @ 10:11:18 #91
259886 pessie
pi_151048579
Hm stippel, inbevallingenderdaad wel een beetje anders zo te lezen ;) .

Fan, meldplicht! *O*

Kyara, denken ze nu dat je dames Eeneiig zijn?

MB, de horror bevallingen zijn altijd die die bij blijven, de meeste bevallingen verlopen echt heel normaal en zeker thuis wordt je echt ook goed in de gaten gehouden. De verloskundige verleent thuis 1 op 1 zorg, ze blijft bij je in huis vanaf 5 cm ontsluiting ongeveer, luistert regelmatig zelf even naar de hartslag van de baby, zet zelf even wat dingen klaar, gaat beneden zitten koffie drinken als ze ziet dat je rust nodig hebt, geeft aanwijzingen over hoe je met weeën om kunt gaan ... Ik vind het perfect. Zou niets liever willen weer. Maar goed, der kans is dit keer nogal klein.
pi_151048819
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:33 schreef Daui het volgende:

[..]

Heel erg bedankt! Ik zal zeker een berichtje sturen. Het is opeens allemaal zo anders. Te beginnen met de kinderwagen :)
Gefeliciteerd!! Tweelingen zijn O+ O+
Mijn grootste openbaring is wel het feit dat ik nooit wist dat er tweelingen zijn die zo NIET op alkaar lijken in doen en laten als mijn duo. Ze zijn tweeling, delen een verjaardag, maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Hele goede zwangerschap gewenst!! Voor alle dames hier trouwens *O*
Met een meidenkwartet
  donderdag 26 maart 2015 @ 10:25:39 #93
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_151048981
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:11 schreef pessie het volgende:
Hm stippel, inbevallingenderdaad wel een beetje anders zo te lezen ;) .

Fan, meldplicht! *O*

MB, de horror bevallingen zijn altijd die die bij blijven, de meeste bevallingen verlopen echt heel normaal en zeker thuis wordt je echt ook goed in de gaten gehouden. De verloskundige verleent thuis 1 op 1 zorg, ze blijft bij je in huis vanaf 5 cm ontsluiting ongeveer, luistert regelmatig zelf even naar de hartslag van de baby, zet zelf even wat dingen klaar, gaat beneden zitten koffie drinken als ze ziet dat je rust nodig hebt, geeft aanwijzingen over hoe je met weeën om kunt gaan ... Ik vind het perfect. Zou niets liever willen weer. Maar goed, der kans is dit keer nogal klein.
Dank je wel, fijn om te horen :)

Het hele ziekenhuis staat me gewoon tegen, ik krijg dan zo'n medisch gevoel erbij. Ik heb ook al genoeg ziekenhuizen gezien met mijn man vind ik.
Maar dan komt die vriendin met dat verhaal en de tip: regel aub een ziekenhuisbevalling! En mn zus wilde bijvoorbeeld ook thuis en die is ook in het ziekenhuis geëindigd en dan ben ik bang dat ik het niet kan thuis ofzo. Ik ben ook best een mietje qua pijn ;( Maar de VK was heel duidelijk: thuis is gewoon veilig en mocht het nodig zijn ben je ook zo in het ziekenhuis. Dus we gaan gewoon voor thuis.
Ziggy played guitar
pi_151049042
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:31 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Ze was nog gewoon thuis als het doorzet dan moest ze naar het ziekenhuis, maar het bleef bij voorweeën zover ik weet. Over een half uurtje hebben ze weer controle en dat hoort ze wat ze extra gaan doen (druk opvoeren/inleiden... geen idee)
Ze was maar op haar rug gaan liggen, want daar werd het het rustigste van en de minste ongemakken. Ik gaf aan dat bevallen nou eenmaal geen regenbogen poepen is en ongemakkelijk kan aanvoelen. Dat ze misschien toch meer houdingen moest proberen te vinden en afwisselen om de boel op gang te krijgen. Zoals op de wc zitten, lopen, hangen, wiegen etc etc maar daar wilde ze nog niets van weten :D
"Ik ga half dooooooooood!" was een van de laatste whappjes van haar :') en daarna: "Ik heb nog effe lekker geslapen" Dat gaat me wat worden als ze straks een uur moet persen achter elkaar :@
Ze heeft ook nooit iets van een cursus gedaan of ingelezen etc om zich voor te bereiden. Mijn kleine zusje is zo anders ingesteld dan ik :D Maar goed.. als het goed gaat dan ga ik tante worden vandaag/vannacht/morgen! *O*

[..]

Was jij in Breda? :o

Zoja.. ik was diegene die stikte in haar thee toen er net 6 man binnen zat in de gehoorzaal :') :W
Bijna-tante!! Spannend hoor.

En Breda O+
Zaterdag weer even mijn stadje in. En naar de Prenatal op de woonboulevard.. Lekkere high tea in het centrum als baby shower/verrassing voor een vriendinnetje. Heb er al helemaal zin in! Soms mis ik Breda enorm..
pi_151049225
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:41 schreef Daui het volgende:

[..]

Ik had gisteravond inderdaad nog heel even (5 minuten ofzo) naar dat Sister Wives liggen kijken voor het slapen gaan. Dat doe ik dus nu niet meer. }:| Wat ook niet hielp was dat we het gisteren eerst nog hadden over trouwen of geregistreerd partnerschap ("want nu komt er een baby dus we moeten wel iets in gang gaan zetten nu" en vriend wil een aantal "huwelijkse voorwaarden" op papier zetten. Opzich allemaal prima, maar ik werd emotioneel (hormonen) zo van "ja maar ik wil helemaal niet denken over uit elkaar gaan en wat dan, want we gaan niet uit elkaar". Vriend heel nuchter "dat zeg je nu, maar misschien ga ik wel vreemd en wil je niks liever dan weggaan". Toen riepen mijn hormonen heel boos iets over vreemdgaan.
Vreemdgaan, sister wives.. Hoppa, zie rare dromen. }:|

En ik zou ook mijn O+ dus nooit willen delen. Ik snap al niet dat mijn droom-versie er mee akkoord ging in de eerste plaats.
  donderdag 26 maart 2015 @ 10:42:52 #96
327807 Mariposas
יה&#14
pi_151049374
quote:
11s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:25 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Het hele ziekenhuis staat me gewoon tegen, ik krijg dan zo'n medisch gevoel erbij. Ik heb ook al genoeg ziekenhuizen gezien met mijn man vind ik.
Maar dan komt die vriendin met dat verhaal en de tip: regel aub een ziekenhuisbevalling! En mn zus wilde bijvoorbeeld ook thuis en die is ook in het ziekenhuis geëindigd en dan ben ik bang dat ik het niet kan thuis ofzo. Ik ben ook best een mietje qua pijn ;( Maar de VK was heel duidelijk: thuis is gewoon veilig en mocht het nodig zijn ben je ook zo in het ziekenhuis. Dus we gaan gewoon voor thuis.
Ik heb dat ook (hoewel ik echt nauwelijk ooit iets met ziekenhuis te maken heb gehad), maar mijn man wilt écht geen thuisbevalling. Maar die laat zich ook dat soort verhalen aanpraten. Ik vind dat echt heel vervelend als mensen dat doen, net alsof thuis bevallen per definitie heel riskant is, en je jezelf en je kind in gevaar hiermee brengt. Maar de meeste mensen die in het ziekenhuis complicaties hebben bij de bevalling, zouden bij een thuisbevalling inmiddels ook al zijn doorgestuurd naar het ziekenhuis. Ze laten het er echt niet op aankomen bij een thuisbevalling.
Het compromis is hier dat ik zo lang mogelijk thuis blijf, maar wel uiteindelijk in het ziekenhuis beval (ziekenhuis is hier 10 minuten rijden). en als deze bevalling goed gaat, ga ik bij een 2e gewoon alsnog voor een thuisbevalling. Of stiekem hoop ik dat deze bevalling zo snel gaat dat er geen tijd is voor ziekenhuis.
pi_151049411
Sara, fijn die leuke reacties!
pi_151049474
quote:
11s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:25 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Ik wil ook graag thuisbevallen, maar als ik de verhalen om me heen moet geloven was ongeveer iedereen bijna dood/leeggebloed etc. tijdens hun bevalling, en als ze niet in het ziekenhuis waren bevallen dan waren zeker zij of hun kindje er niet meer geweest etc...

Ik word er een beetje moe van heel eerlijk gezegd. Een VK is een professional met een goede opleiding, en zij zou jou nooit thuis laten bevallen als zij er geen vertrouwen in heeft dat dit kan. Zij heeft er ook geen enkele baat bij om jou of je kindje in levensgevaar te brengen. Jij of zij kan tijdens de bevalling altijd nog beslissen om naar het ziekenhuis te gaan.

De statistieken zijn ook een beetje twijfelachtig, want veel 'anti-thuisbevallers' zeggen dan: jah...maar 50% van de thuisbevallingen eindigt alsnog in het ziekenhuis'. Ja true...maar ze vergeten er dan even bij te zeggen dat het grootste deel alsnog medisch wordt omdat de vrouwen zelf pijnstilling willen, en dit kan niet thuis.

Long story short, doe waar je jezelf goed bij voelt, en de VK houdt je goed in de gaten en zal je heus alsnog naar het ziekenhuis doorverwijzen als hier aanleiding voor is.

Ik ga het in ieder geval thuis proberen, en ik zie wel waar t schip strand... :)
pi_151050089
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:11 schreef pessie het volgende:
Gyneacologen niet meer gezien. Kinderartsen en verpleegkundigen denken een-eiig. Het is nog steeds een "twijfel-tweeling" dus we geen binnenkort een zygositeitstest doen om het toch voor eens en voor altijd zeker te weten.

quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:19 schreef Cathmar het volgende:
Mijn grootste openbaring is wel het feit dat ik nooit wist dat er tweelingen zijn die zo NIET op alkaar lijken in doen en laten als mijn duo. Ze zijn tweeling, delen een verjaardag, maar daar is dan ook alles mee gezegd.
:D _O-

Hier juist omgekeerd. Ik was ingesteld op 2 verschillende kinderen maar had juist niet verwacht dat ze in alles zo dicht bij elkaar zouden liggen. Ook qua ontwikkeling en zo.
pi_151050504
Vandaag 34 weken zwanger. Nog 4 weken te gaan *O* *O* *O*

En ik ben blij dat ik medisch ben. Thuis bevallen lijkt me helemaal niks. En mijn ervaringen daar zijn ook helemaal prima :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')