abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 maart 2015 @ 17:14:58 #176
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_151062539
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 17:12 schreef Fannetje het volgende:
En bedankt allemaal voor jullie medeleven. Ik ben nog een beetje in shock eigenlijk,had het niet echt zien aankomen nog.
En ik ga morgen toch maar een pakje in maat 50 kopen want ik ging uit van een 7,5/8 ponder maar dat zal nu met 37 wk nog niet zo zijn :o
Lijkt me slim ja!
Mijn moeder wast morgen de maat 44. En nu maar hopen dat baby er niet in verzuipt :')
pi_151062821
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 17:12 schreef pessie het volgende:

[..]

Nou, ze hebben me niet vastgehouden, en ik hoef niet elke dag naar het ziekenhuis voor een CTG. Kortom, de gynaecoloog verwacht dat de baby het wel uithoudt tot 37 weken. Mijn moeder gaat niet meer terug naar Frankrijk zoals het nu lijkt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eerste berichtje.. Ik denk dat ik gewoon enorm geschokt ben :D
Maar fijn dat het nog goed met je gaat en dat je niet vastgebonden op een bed ligt ofzo ;)

tweede bericht. He getver. Dat blijven toch altijd nare tijden. Ik wens je heel veel succes en sterkte.
Schudden voor gebruik
pi_151062995
He wat vervelend dat je nu medisch bent, pessie. Maar goed dat ze je extra in de gaten houden. Je spoiler is ook wel verdrietig zeg. Sterkte. Veel om over na te denken, lijkt mij. :*
pi_151063029
:o Fannetje! *O* De reden is natuurlijk niet zo tof, maar: vers babyjongetje! O+
  donderdag 26 maart 2015 @ 17:32:29 #180
259886 pessie
pi_151063036
Ik heb wel een heleboel vragen kunnen stellen en beantwoord gekregen. In principe mag de baby gewoon bij mij blijven, pas als de kinderarts zich ergens zorgen over maakt en baby moet worden opgenomen kan het niet meer bij mij zijn, maar daar is nu absoluut geen aanleiding toe! Ook mag de baby in principe na de bevalling gewoon bij mij op de buik liggen. Ik ben de mama en mijn temperatuur is goed, pas als er echt een temperatuur probleem is gaat het in de couveuse.
Ook mijn bekken besproken en gevraagd hoe zij omgaan met alternatieve bevalhoudingen tbv mijn bekken. En besproken hoeveel mensen er eigenlijk aanwezig moeten zijn (zijn er eigenlijk nooit meer dan 3).
En nog 20.000 vragen, gelukkig had ze oproepdienst en was het rustig :D
  donderdag 26 maart 2015 @ 17:33:26 #181
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151063059
Och pessie, ik lees je nu pas. Helemaal niet fijn en zo wat je niet wil allemaal tijdens je zwangerschap. :*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_151063144
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 05:40 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Succesverhalen heb ik ook gezocht toen wij in die situatie zaten, en heeeeel veel gevonden. Het komt echt heel veel voor. Nu was onze uitslag nog slechter, 1:8, maar zelfs dat kwam in onze vk praktijk een paar keer per jaar voor (zonder dat er iets aan de hand was). In mijn schoonfamilie nog twee recente voorbeelden van te dikke nekplooi, onderzoeken, gezonde kindjes. Volgens mijn gynaecoloog van toen moet er een bepaalde balans zijn tussen de aanzuig- en afpompfunctie van het hart, en rond deze termijn kan het zijn dat die nog niet helemaal optimaal is en dat er wat teveel vocht achterblijft (nekplooi). Dit kán voorkomen vanwege een handicap, maar nog veel vaker is dit het geval bij gezonde kindjes en is die balans gewoon een paar weken later pas optimaal en kan dat vocht wel goed weggepompt worden.

Het is makkelijk praten vanaf de zijlijn, maar de hoeveelheid succesverhalen is enorm :). En jullie zitten daar hopelijk gewoon bij!
Dankjewel, wederom. :* Een 'positieve' verklaring van een verdikte nekplooi zocht ik nog. :) Ik probeer maar niet te veel te googlen. Is er na de positieve uitslag bij jou nog extra onderzoek gedaan naar hart- of andere afwijkingen?
  donderdag 26 maart 2015 @ 17:37:06 #183
259886 pessie
pi_151063147
Potjandrie, er komt gewoon een kinderarts naar mijn baby kijken :o
pi_151063165
Heftig Pessie, hopelijk blijft de baby nog een tijdje zitten.

Fannetje, wat spannend, zaterdag da's dan opeens snel. Dan krijg je opeens een maart kindje. :)

Ik heb morgen de termijnecho, om 10.00. Dat vind ik fijn, dan duurt het wachten op de dag zelf tenminste ook niet zo lang. Ik ben er nu nog nuchter onder, maar morgen ben ik waarschijnlijk zenuwachtig.
  donderdag 26 maart 2015 @ 17:54:49 #185
259886 pessie
pi_151063599
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 17:11 schreef Fannetje het volgende:
Oh pessie, bah wat naar allemaal. Hoge bloeddruk-boks (ik had exact dezelfde waarden) maar in jouw geval is het wel heel vervelend zeg. En 1800 gram is wel erg mini. Waarom nemen ze je niet een paar dagen op ter observatie?

Ik hoop dat je kleintje nog even een groeispurt inzet en dat ie tot 37 wk kan blijven zitten.
Voelde jij je ook wat wazig in je hoofd? Alsof je je bloed kon voelen stromen?

Opname is niet nodig, behalve dat baby weinig groei laat zien gaat het verder best goed. De flow in de navelstreng is goed, er is een mooie hoeveelheid vruchtwater (niet te verklaren want normaal is het minder als baby klein is) en de baby beweegt goed. Kennelijk heeft het kindje er zelf niet heel veel last van, dan zou het veel minder gaan bewegen, goed letten op hoe vaak ik de baby voel dus.
De bloeddruk die zo oploopt hangt samen met de placentafunctie. Hoe dat precies zit weten ze niet, te weinig onderzoek nog naar gedaan. Het is niet zo dat de 1 oorzaak is van de ander, er is iets met wisselwerking, althans zo heb ik het begrepen.

Ik ga er maar niet van uit dat er nog een groei-spurt komt. Waarschijnlijk is het met 37 weken zo'n 2 kilo. Ik geloof dat ik maar een mooie/goede kolf ga uitzoeken :7
  donderdag 26 maart 2015 @ 18:01:24 #186
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151063749
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 17:37 schreef Limone het volgende:

[..]

Dankjewel, wederom. :* Een 'positieve' verklaring van een verdikte nekplooi zocht ik nog. :) Ik probeer maar niet te veel te googlen. Is er na de positieve uitslag bij jou nog extra onderzoek gedaan naar hart- of andere afwijkingen?
Ja, wij kregen nog een GUO waarbij extra goed naar zijn hart is gekeken en er werd vlak na de bevalling even naar gevraagd, maar ik weet niet of er ook nog iets extra's is gedaan toen. Ze luisterden op het CB voor een evt op de echo gemist VSD ('gaatje in het hart') maar volgens mij doen ze dat altijd. Ik zocht toen ook naar die 'positieve' mogelijke verklaring maar die was maar moeilijk te vinden, gelukkig heeft de gyn dit toen uitgelegd!

Hoe gaat het nu met je gemoed? Kun je een beetje positieve gedachten vasthouden?
pi_151063988
:o Jeetje pessie, wat een heftige berichten maar je klinkt nog behoorlijk opgewekt eronder vind ik! Even bekomen maar vanavond en duimen dat je uk nog even binnen kan blijven. 1800 is niet inimini maar wel gewoon klein. Fijn dat je mama er is. Komt je vader ook nog jullie kant op?
En heb je nog 'Doe niks meer vanaf nu' instructie gekregen? Niet tof zeg! Sterkte!

En jij ook al zo'n onverwachte dag Fannetje :o gister liep je nog gewoon bij de vk en nu is het zaterdag opeens al inleiden :o :o :o dat is wel even een bericht dat moet landen. Spannend hoor! Geniet nog even van je laatste dagen als mama van eentje, misschien nog even iets speciaals met A doen of zo?
pi_151064006
Hahaha dat zijn wel heel veel :o :D
pi_151064883
Jantina veel plezier met het kijken naar je kindje morgen!
  donderdag 26 maart 2015 @ 18:41:45 #190
259886 pessie
pi_151064996
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 18:09 schreef Mineola het volgende:
:o Jeetje pessie, wat een heftige berichten maar je klinkt nog behoorlijk opgewekt eronder vind ik! Even bekomen maar vanavond en duimen dat je uk nog even binnen kan blijven. 1800 is niet inimini maar wel gewoon klein. Fijn dat je mama er is. Komt je vader ook nog jullie kant op?
En heb je nog 'Doe niks meer vanaf nu' instructie gekregen? Niet tof zeg! Sterkte!

En jij ook al zo'n onverwachte dag Fannetje :o gister liep je nog gewoon bij de vk en nu is het zaterdag opeens al inleiden :o :o :o dat is wel even een bericht dat moet landen. Spannend hoor! Geniet nog even van je laatste dagen als mama van eentje, misschien nog even iets speciaals met A doen of zo?
Ik zag het natuurlijk al aankomen. En natuurlijk hoopte ik dat het niet zo zou zijn maar ik wist dat de baby geen grote groeispurt zou gaan maken, ik bedoel, dat heeft mijn oudste ook niet gedaan. Het bekken wat niet meewerkt draagt ook bij aan het gevoel van "het is wel klaar". Tsja, en de vk's die geen afspraak meer wilden maken tot nader order, de bloeddruk waarvoor ik vorige week al in het ziekenhuis was. Er waren genoeg signalen zeg maar. Had wel echt op de maan moeten leven om dit niet te zien. Dus het komt vor mn gevoel niet uit de lucht vallen. En kennelijk is het niet zo erg dat ze ter plekke een spoed keizersnede wilden uitvoeren maar nog uit willen gaan van 37 weken. Dat betekent dat ik nog 4x op comtrole moet (en nu moet gaan bedenken waarom ik druk op mn oren heb, die bloeddruk is echt 5x gemeten vandaag, lijkt me voldoende :') )
pi_151065000
Wow Fannetje, dat gaat opeens hard! :o Da's gewoon over 2 dagen al! Verse baby op komst! O+
Kan me voorstellen dat het even moet landen! :*

Pessie, jeetje da's ook schrikken zeg! :o Je 'klinkt' inderdaad nog vrij rustig eronder. Fijn dat je wel al je vragen hebt kunnen stellen!
En heel veel sterkte met je spoiler! :*

Edit: ja, hoe je het nu uitlegt waren er inderdaad al wel wat signalen, maar 't is toch niet niks! Hopelijk kun je inderdaad die 37 weken mooi volmaken! :Y :*
  donderdag 26 maart 2015 @ 18:48:50 #192
327807 Mariposas
יה&#14
pi_151065207
Ik hoop trouwens dat met faptist en baby alles goed is!
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  donderdag 26 maart 2015 @ 18:50:40 #193
259886 pessie
pi_151065248
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 18:48 schreef Mariposas het volgende:
Ik hoop trouwens dat met faptist en baby alles goed is!
Ik bedacht me inderdaad vanmiddag dat ik nog niets gezien had weer. Ik hoop dat ze aan het babysnuffelen is.
Vandaag zouden anders al die onderzoeken weer zijn toch?

Stippel, ben je tante?
pi_151066100
Jeetje pessie, wat heftig allemaal. Sterkte!

Joycie: ik heb dat ook hoor! Net of ze heel erg jeuken :@
pi_151066584
*ontlurkt*

Vraag me af hoe het nu met Gevalletje is..
Iemamd nog wat gehoord?

*terug in lurkstand*
Live the life you love, love the life you live.
pi_151066615
Pessie, fijn dat je goed in de gaten wordt gehouden.

Wow Fannetje zaterdag al!
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_151066854
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:26 schreef J0ycie88 het volgende:
Schoonmaakster, zou ik heerlijk vinden. Vind het alleen schandalig om dat te doen met ons huisje van 60 m2, en zeker als ik straks gewoon thuis ben.. Ben alleen gewoon echt geen poetser :P

Cassandra, intake vanmiddag spannend. Ik heb geen idee qua echo's heb je een VK die zelf de echo's maakt? Bij mij dachten ze bij de intake dat ik 9w6d was maar bleek 10w1d, dus dat was mijn termijnecho en intake in 1 ;) Ben benieuwd hoe dat bij jou gaat vanmiddag! Fijn dat je zoveel vertrouwen voelt. Stuur mijn eens een beetje :p Merk echt dat ik naar de volgende echo toe aan het leven ben. Maar goed is nu ook al weer dik 3 weken geleden de laatste controle. Wil zo graag even zien dat ons spruitje beweegt of horen dat het hartje klopt. Ik ben zo'n muts die die bevestiging nodig heeft ;)
Heel logisch toch dat je het, ondanks je vertrouwen, spannend vindt!

Hier medisch, maar had sowieso niet thuis willen bevallen. Mijn voorkeur ging altijd al uit naar ziekenhuis/geboortehotel. Dus aan de ene kant wel makkelijk dat ik medisch ben. Aan de andere kan niet leuk natuurlijk maar eigenlijk heb ik geen moeite gehad om dit te accepteren. Heb me er makkelijk bij neergelegd.
Lees sommige verhalen (niet hier hoor) over dat medisch zijn zo verschrikkelijk is, en dat het helemaal niet leuk is om onder controle te zijn in het ziekenhuis. En het ook echt niet kunnen accepteren. Ik snap dat niet zo goed.
Kijk ik heb natuurlijk pas 13 weken ervaring met zwanger zijn en dus onder controle staan bij de gyn. Maar het valt mij echt zo mee. Ok, de eerste afspraak was wat stug, maar goed ik snap ook dat je als gyn niet te enthousiast wilt doen zo pril. De 2e afspraak was de gyn een stuk vrijer en opener.
Mijn ervaring met de klinisch verloskundige, hele lieve vrouw die echt de tijd nam. De echo maakte en hier ook de tijd voor nam. En verder de mensen op de poli ook heel leuk, en nemen zo de tijd. Ja je ziet meerdere gezichten, en ja het is allemaal iet wat zakelijk. En tuurlijk moet je het ook een beetje treffen qua arts. Maar ik denk dat het allemaal al een stuk zou schelen wanneer je er positiever in stapt. In plaats van alle negativiteit die je leest over "medisch zijn".

Dit laatste stukje wilde ik gewoon even kwijt, want merk dat dat best iets is waar ik over nadenk op het moment.
En tuurlijk snap ik, zeker wanneer je later in je zwangerschap overgedragen wordt dat dit echt ongelofelijk #$%^# is, omdat je dan al zo'n band hebt met je VK en je je een beeld vormt over hoe alles loopt.
Ik stond er net zo in als jij, TOT ik te maken kreeg met zwangerschapsdiabetes en alles echt in een stroomversnelling kwam.toen was er ineens geen ruimte meer voor hoe ik me voelde, dat zwanger zijn meer is dan een risico zus of zo.

Daarbij een inleiding die achteraf onnodig was en in een KS eindigde... Ik sta er volgende keee (als die uberhaupt komt) toch anders in denk ik...
Kwak
  donderdag 26 maart 2015 @ 19:48:25 #198
259886 pessie
pi_151067630
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 19:31 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik stond er net zo in als jij, TOT ik te maken kreeg met zwangerschapsdiabetes en alles echt in een stroomversnelling kwam.toen was er ineens geen ruimte meer voor hoe ik me voelde, dat zwanger zijn meer is dan een risico zus of zo.

Daarbij een inleiding die achteraf onnodig was en in een KS eindigde... Ik sta er volgende keee (als die uberhaupt komt) toch anders in denk ik...
Je beschrijft wel wat van mijn angsten :@
Ik ben gewoon zo erg dat ik uitsluitend met 1 gyn afspraken wil :@ Maar ik denk dat dat na maandag wel anders wordt (aan de andere kant, zijn het uitsluitend gyn's die echo's kunnen maken van een navelstreng doorbloeding? Of ook vk's?)
pi_151067648
Ik weet dat het al een paar keer gezegd is, maar wat zijn er toch veel heftige situaties de laatste tijd :{

Kan me de laatste geboorte hier niet meer herinneren waarbij er geen sprake was van te vroeg / keizersnede / inleiding... Echt maf!

Edit: geen idee wat ik hiermee wil zeggen hoor, maar het viel me zomaar op :@
pi_151067711
Mijn kindje heeft armpjes en beentjes, en was piano aan het spelen O+ (Ik zei, kijk zo schattig, die handjes op en neer. Nou zegt de staigiare, ik denk dat het de kaakjes zijn, het is nog te vroeg om handjes te zien. En 2 seconde later, ooh het zijn echt handjes! het heeft ook al vingertjes *; )En alles zag er goed uit O+
Ik ben een dag terug gezet, maar ik heb zelf koppig 23 oktober aangehouden, ook al hebben ze in de afgelopen 4 weken, 4 metingen gedaan waarvan er maar 1 uit kwam op 23 oktober, de anderen waren netjes 24 oktober :') Dus ik houd het nu maar op de 24e.
Maar oooh ik ben verliefd O+
Kleine was groot genoeg voor de officiele termijnbetaling maar de vk deed alsof haar neus bloedde en heeft me alsnog ingepland voor 13 april zodat ik een keertje extra kan spieken *; Moest echt die dag want de week ervoor was pasen, en de week erna kan ze niet meer verantwoorden voor de verzekering. Gyn zei naderhand, dat de kans op een miskraam écht minimaal was, omdat de kleine het tot nu toe zo goed deed, dus dat stelde me wel even gerust.

Daarna door gereden naar de kinderopvang die we op t oog hadden, heel kleinschalig, vandaar zo vroeg. Rondleiding gehad, leidsters gezien, kindjes gezien, echt precies wat we ervan verwacht hadden. Dus nu staat er een plekje vast op de maandag en de donderdag. Onwerkelijk hoor :o

/einde ego-post.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')