Ik ben blij dat ik niet-medisch ben!quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:26 schreef Vlindur het volgende:
Vandaag 34 weken zwanger. Nog 4 weken te gaan![]()
![]()
![]()
En ik ben blij dat ik medisch ben. Thuis bevallen lijkt me helemaal niks. En mijn ervaringen daar zijn ook helemaal prima
Zijn die van jou eeneiig?quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:19 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!! Tweelingen zijn![]()
![]()
Mijn grootste openbaring is wel het feit dat ik nooit wist dat er tweelingen zijn die zo NIET op alkaar lijken in doen en laten als mijn duo. Ze zijn tweeling, delen een verjaardag, maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Hele goede zwangerschap gewenst!! Voor alle dames hier trouwens
Ah Fannetje wat vervelend. Hopelijk zijn de uitslagen gewoon goed. Slik je al medicatie voor de bloeddruk?quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:28 schreef Fannetje het volgende:
Nou, ik mocht weer een rondje urinekweek en CTG in het ziekenhuis. Bloeddruk nu echt te hoog met een onderdruk van 100. Afwachten of er iets uit de urine komt en dan een plannetje maken.
Nee, tijdens deze zwangerschap was de bloeddruk gewoon telkens oke. Ik weet ook niet of ze op deze termijn nog medicijnen gaan voorschrijven eigenlijk.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:32 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ah Fannetje wat vervelend. Hopelijk zijn de uitslagen gewoon goed. Slik je al medicatie voor de bloeddruk?
AH dat is niet leuk! Ik was mee inderdaad al aan het bedenken dat je bij A. Ook met Je bloeddruk zat. He, hoop dat alles verder goed is.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:28 schreef Fannetje het volgende:
Nou, ik mocht weer een rondje urinekweek en CTG in het ziekenhuis. Bloeddruk nu echt te hoog met een onderdruk van 100. Afwachten of er iets uit de urine komt en dan een plannetje maken.
quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:38 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Dat is echt haast onmogelijk. Kijk zo even in het fototopic.
ik denk dat je MissBliss bedoeltquote:Op donderdag 26 maart 2015 12:53 schreef pessie het volgende:
[..]
AH dat is niet leuk! Ik was mee inderdaad al aan het bedenken dat je bij A. Ook met Je bloeddruk zat. He, hoop dat alles verder goed is.
Cassandra, ik heb zelf echt een gruwelijke gruwel aan het ziekenhuis. Slechte herinneringen en gewoon zo'n algemeen bleh gevoel. Maar nu bij de derde ben ik wel wat bijgetrokken gelukkig. Komt ook omdat ik beter weet wat er gebeurt als he een kindkrijgt, zowel normaal als dysmatuur. Maar toch denk ik dat thuis bevallen in een normale situatie echt goed is. Gewoon vanwege de rust en ook de hygiëne. Het allerliefste zou ik nu ook gewoon weer thuis bevallen, maar dat hangt toch echt van morgen af.
De reden dat ik niet van begin af aan medisch ben is omdat ik dat niet wilde zijn. Ook al is de kans op weer een klein kindje 50% ik vind het niet nodig om daar dan r van uit te gaan. Bij mijn middelste dus ook extra controles in het ziekenhuis, maar dat ging prima, nu dus weer en minder prima dus grotere kans op medisch en dus dat hele circus wat erbij komt.
Maar gelukkig ben ik nu wat realistischer. En protocollen van de knov lezen helpt ook.
Haha, nee niet in Breda (wel vlakbij, in die andere stad met een 'B'quote:Op donderdag 26 maart 2015 09:31 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Was jij in Breda?![]()
Zoja.. ik was diegene die stikte in haar thee toen er net 6 man binnen zat in de gehoorzaal![]()
+1... Zelf wel importquote:Op donderdag 26 maart 2015 13:40 schreef twist02 het volgende:
[..]
Haha, nee niet in Breda (wel vlakbij, in die andere stad met een 'B')
Brabanders
Dit inderdaad!quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:44 schreef Skoap het volgende:
Ik vind in het ziekenhuis bevallen zonder medische reden, (tenminste hier in het Flevoziekenhuis), echt helemaal prima. Je gaat pas naar het ziekenhuis bij 5cm, je VK gaat mee, je ziet niet echt mensen van de ziekenhuisstaf totdat er een reden is dat je wel medisch wordt. Je mag na de bevalling gelijk naar huis als je wilt, maar je mag ook even blijven. Je hebt een aparte kamer met een douche en een bed waar je man ook kan blijven slapen als nodig
Echt?quote:
Wat grappig en wat zie je dat goed!quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:04 schreef Vlindur het volgende:
34 weken zwanger hik
(Zo'n 4x per dag voor een half uur lang minstens.)
Haha die hik is zo bizar soms.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:04 schreef Vlindur het volgende:
34 weken zwanger hik
(Zo'n 4x per dag voor een half uur lang minstens.)
Dat is zuur iddquote:Op donderdag 26 maart 2015 13:59 schreef twist02 het volgende:
[..]
Dit inderdaad!
Dat laatste (en meer) zou er bij ons eigenlijk ook zijn, gloedjenieuw. Maar een brand gooide roet in het etenDus als ik dat wil, moet ik Mini tot 43+3 binnenhouden
![]()
Hier (tweesteden ziekenhuis Tiburg) was het ook top geregeld, eigen kamer, badkamer, extra bed voor vriend, rustgevende muurschildering, zelfs een minibarquote:Op donderdag 26 maart 2015 13:44 schreef Skoap het volgende:
Ik vind in het ziekenhuis bevallen zonder medische reden, (tenminste hier in het Flevoziekenhuis), echt helemaal prima. Je gaat pas naar het ziekenhuis bij 5cm, je VK gaat mee, je ziet niet echt mensen van de ziekenhuisstaf totdat er een reden is dat je wel medisch wordt. Je mag na de bevalling gelijk naar huis als je wilt, maar je mag ook even blijven. Je hebt een aparte kamer met een douche en een bed waar je man ook kan blijven slapen als nodig
Ik heb zelf zo'n drama beeld in mijn hoofd, dat ik alsnog met persweeen in de auto moet en dat lijkt mij persoonlijk gewoon echt zo erg.
Vanmorgen bij de VK geweest. Alles was goed gelukkig. Bloeddruk prima & hartje gehoord
Ik heb geen idee waar ik glitter stickers vandaan haal anders had ik er snel 1 voor je opgezocht.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:39 schreef Nikooos het volgende:
Offtopic: Contract onbepaalde tijd en loonsverhoging zonder te hoeven onderhandelen. Aflopend contract bracht wat spanning met zich mee zeker gezien het feit dat ik bij het vorige bedrijf geen verlenging kreeg en dat een maand van te horen te horen kreeg. Dus dit is fiiijjjjnnnn
Hai stadsgenootquote:Op donderdag 26 maart 2015 14:51 schreef ingee het volgende:
Hier (tweesteden ziekenhuis Tiburg) was het ook top geregeld, eigen kamer, badkamer, extra bed voor vriend, rustgevende muurschildering, zelfs een minibar
Ik kom daar juist vandaan ^^,quote:
Gefeliciteerd! Wat een opluchting moet dat zijn!quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:39 schreef Nikooos het volgende:
Offtopic: Contract onbepaalde tijd en loonsverhoging zonder te hoeven onderhandelen. Aflopend contract bracht wat spanning met zich mee zeker gezien het feit dat ik bij het vorige bedrijf geen verlenging kreeg en dat een maand van te horen te horen kreeg. Dus dit is fiiijjjjnnnn
quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:54 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Hai stadsgenoot. Ik ga alleen voor het andere ziekenhuis
Mijn verloskundigenpraktijk is aan het Elisabeth verbonden, en ik ben er bij J ook bevallen in de toen splinternieuwe verloskamers, en gepimpte kraamafdeling
![]()
Alleen die minibar moet ik nog even navragenKamers hebben wel een eigen koelkastje geloof ik...
Nog meer (West-)Brabandersquote:Op donderdag 26 maart 2015 14:39 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Dat is zuur iddben er goed bevallen hoor maar die 4 persoonskamer erna was wel wat minder.
De verloskamers zijn mooi ja. Het was vrij druk toen idd.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:05 schreef twist02 het volgende:
[..]
Nog meer (West-)Brabanders
Ja, wel echt balen, maar je doet er niks aan. Vond de verloskamers er gisteren wel prettig uitzien![]()
4 persoonskamer lijkt mij ook niet zo tof nee, was het zo druk toen?
Stadsgenoten! Wij gaan ook voor het Elisabeth, maar dat is omdat mijn vrouw daar werkt. Tweesteden zou officieel wel iets dichterbij zijnquote:Op donderdag 26 maart 2015 14:54 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Hai stadsgenoot. Ik ga alleen voor het andere ziekenhuis
Mijn verloskundigenpraktijk is aan het Elisabeth verbonden, en ik ben er bij J ook bevallen in de toen splinternieuwe verloskamers, en gepimpte kraamafdeling
![]()
Alleen die minibar moet ik nog even navragenKamers hebben wel een eigen koelkastje geloof ik...
Haha thnx. En het idee van een sticker geeft al flink wat voldoening!quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:54 schreef Skoap het volgende:
[..]
Ik heb geen idee waar ik glitter stickers vandaan haal anders had ik er snel 1 voor je opgezocht.
Gefeliciteerd wat een geweldig nieuws
Zo zeker weten. Ook voor m'n vrouw, die zit daar wat meer mee in d'r maag (no pun intended).quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:57 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Wat een opluchting moet dat zijn!
Echt he? dat heb ik ook vaak, als je erover nadenkt is het zo bizar. En dat dat gewoon ontstaat uit 2 iniminie cellen..quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:26 schreef pinquit het volgende:
Hebben jullie ook wel eens dat besef dat je lichaam gewoon in 9 maanden tijd een heel af kind aan het (helpen) maken is? Wow, dan krijg ik even net zon gevoel als proberen voor te stellen hoe groot het universum is. Het is niet normaal hoeveel cellen, verbindingen en stoffen gemaakt moeten worden, dat gaat echt mijn hersencapaciteit te boven![]()
![]()
En dat in maar 9 maanden
+1!quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:26 schreef pinquit het volgende:
Hebben jullie ook wel eens dat besef dat je lichaam gewoon in 9 maanden tijd een heel af kind aan het (helpen) maken is? Wow, dan krijg ik even net zon gevoel als proberen voor te stellen hoe groot het universum is. Het is niet normaal hoeveel cellen, verbindingen en stoffen gemaakt moeten worden, dat gaat echt mijn hersencapaciteit te boven![]()
![]()
En dat in maar 9 maanden
quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:43 schreef Krisvc het volgende:
Het levert trouwens ook vaak een 'Waar the fuck ben ik aan begonnen?!' gevoel op naast de verwondering.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |