abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150603668
Zwangerschap en Geboorte!

2015

14 maart: Cholula (jongen)
23 maart: Gevalletje (jongen)
28 maart: Kooks11
31 maart: faptist (meisje)

8 april: _Happy_ (verrassing!)
12 april: MevrouwCactus (jongen)
16 april: Fannetje (jongen)

1 mei: Nikooos (papa) (meisje)
1 mei: pessie
2 mei: twist02 (meisje)
4 mei: Melliemuis (jongen)
7 mei: Vlindur (Jonkje)
10 mei: Klumsy (jongen)
12 mei: Ehhe en Kentekenplaat
14 mei: Selvaria
17 mei: Shopaholic1984 (twee meiden)
28 mei: -ik86- (jongen)

3 juni: -Spring (meisje)
5 juni: Purebliss
7 juni: Lunapuella
9 juni: Quickie_Brat (meisje)
14 juni: Lijnloos (jongen)
Medio juni: Minarosa

1 juli: McLaura (jongen)
7 juli: Krisvc (meisje)
*** 9 juli: L-E & fokking.fokker *** (meisje)
13 juli: IsabellaMariaAnna
18 juli: Mariposas (jongen)
25 juli: Zomerzon01 (meisje)
30 juli: Fuente (meisje)

6 augustus: Flying Fish
*** 7 augustus: LuDann & Black_Ninja***
11 augustus: Stippelrientje (jongen)
12 augustus: Ggirl (jongen)
24 augustus mousemicky (jongen)
23 augustus: Coccinelle (jongen)

*** 1 september: MissBliss en Re ***
10 september: Jagärtrut
12 september: Wizzy
14 september: gestreeptestoel
19 september: Malteser
29 september: J0ycie88

6 oktober: Limone
14 oktober: Sara82
23 oktober: *** Cassandra87 en bartholomeus ***

4 november: Daui

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

----------------

Aanpassingen graag dmv quote / pm / dm!

[ Bericht 0% gewijzigd door Kyara op 16-03-2015 20:20:45 ]
pi_150603739
Ok, dit is mijn eerste nieuwe topic! :D

Voor aanpassingen of opmerkingen, quote of dm/pm :)
pi_150604057
Trouwens ook gek Jantina dat de 10 weken echo niet vergoed wordt en de 12 weken wel, dacht dat de termijnecho juist rond 10 weken wordt gedaan? En je dan de nekplooimeting kan inplannen met 12 weken als je die zou willen? Die wordt dan juist weer niet vergoed en de termijnecho wel..
pi_150604382
Ik zou je vanille vla pas de 23e openmaken Gevalletje ;)

Hier niet meer gedut vanmiddag. Kon de slaap niet vatten terwijl ik wel moe was. Naja dan vanavond maar op tijd!

Nu deuk in mijn hoofd met keuzes maken. Welke kinderwagen, welk autostoeltje, wat voor matrasje.. Wat een keuzes. En we hebben ons echt goed georiënteerd van te voren. Maar wat is nu echt het geld waard en wat niet. Wat is overbodig en wat niet.

Kijk nou alleen al naar Maxi Cosi. Nu hebben ze weer een nieuwe op de markt gebracht. De Pebble Plus. Is die nou echt beter als de Pebble?

Ach je moet je ergens mee bezig houden he..

Ik wilde nog even zeggen dan ik het goed vind van Malteser. Knap dat je naar je lichaam luistert. Nu even bijkomen, opladen en je rust pakken.
Ook van jou Jagar..!

Ik zou eigenlijk ook moeten aangeven dat ik 5 dagen beschikbaarheid niet trek. Maar net zo als nu heb ik 3 dagen gewerkt in totaal 15 uur 2 middagen 1 ochtend en dat is voor nu nog prima. Maar misschien is het volgende week opeens 36 uur en dan kunnen ze me na 2 dagen opvegen.
Maar door het verzuimgesprek en de benadering toen van de manager durf ik dat niet zo goed. Terwijl ik eigenlijk niets te verliezen heb. Dit is hoe dan ook mijn laatste contract, nog 4 maanden.
Maar toen werd mij duidelijk gemaakt dat er volledige beschikbaarheid wordt verwacht van invalsters.

En het 2e punt. Als ik niet werk heb ik ook geen inkomen..

Naja voor nu kijk ik het aan. En grijp ik in wanneer mijn lichaam dag aangeeft. Heb ook heel erg het idee dat mijn planner er wel rekening mee houdt, die stuurt nu ook elke keer een smsje in plaatst van dat ze belt smorgens vroeg. Zodat ik toch wat langer kan slapen als het om een middagdienst gaat!
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_150604469
Jantina: Ik hoop dat er eerder een plekje is!

Pessie: Goed dat je de fysio gebeld hebt. Al oppas kunnen regelen?

Oh, ik ben echt een zeef... Er was nog iemand gezakt voor de suikertest -O-, Lijnloos?? Balen!!

En Cholula morgen haar UD O+
We postten in het begin samen, omdat we net als Phaidra, Risu en Gevalletje in dezelfde tijd twee streepjes plasten. Toen ging het bij mij mis.
Maar nu deze nieuwe zwangerschap wel goed lijkt te gaan, voelt dat helemaal niet lastig o.i.d. Ik ben zo blij dat ik opnieuw samen met jullie mag/mocht posten in dit topic.

En nu ben ik thuis van mijn werk in de wetenschap de komende weken niet te hoeven werken... Zo raar!
pi_150604517
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 17:08 schreef Gevalletje het volgende:
Trouwens ook gek Jantina dat de 10 weken echo niet vergoed wordt en de 12 weken wel, dacht dat de termijnecho juist rond 10 weken wordt gedaan? En je dan de nekplooimeting kan inplannen met 12 weken als je die zou willen? Die wordt dan juist weer niet vergoed en de termijnecho wel..
+1, dat vind ik ook erg gek, de termijnecho wordt gepland tussen de 10 en 12 weken. En dan wordt het kindje gemeten.
Raar dat ze als argument geeft dat ze dan niet genoeg kan zien. Want dat is toch niet het doel van deze echo. Tenminste.. verder als 2 beentje en 2 armpjes, buik , begin van de hersentjes en de navelstreng kwamen ze bij mij niet.

In ieder geval goed dat je de VK gebeld hebt!
pi_150604611
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 17:08 schreef Gevalletje het volgende:
Voor zover ik weet is vanaf 10 weken gewoon termijnecho en een termijnecho wordt vergoedt. Ok, ik ben volgens mijn eigen berekening dan 9 weken 6 dagen, maar daar deed de VK in elk geval niet moeilijk om.

Ik snap daarom ook het hele verhaal van de echoscopiste niet meer en de VK snapte de redenatie ook niet. Maar ik proefde dus het stukje "met vakantie" en dat er dus sowieso voor die tijd geen plek bij deze echoscopiste en dat ze mij daarom dus gewoon naar voren schuift.

Maandag hoor ik weer van de VK.
pi_150604699
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 17:16 schreef J0ycie88 het volgende:
.....

Nu deuk in mijn hoofd met keuzes maken. Welke kinderwagen, welk autostoeltje, wat voor matrasje.. Wat een keuzes. En we hebben ons echt goed georiënteerd van te voren. Maar wat is nu echt het geld waard en wat niet. Wat is overbodig en wat niet.

Kijk nou alleen al naar Maxi Cosi. Nu hebben ze weer een nieuwe op de markt gebracht. De Pebble Plus. Is die nou echt beter als de Pebble?

....

Ik wilde nog even zeggen dan ik het goed vind van Malteser. Knap dat je naar je lichaam luistert. Nu even bijkomen, opladen en je rust pakken.
Ook van jou Jagar..!

Dankjewel, het voelt nog wat raar. Ik werk 40 uur en ben voorlopig dus voor 40 uur ziek gemeld. Maar ik weet dat ik de beste keuze gemaakt heb.

Ik snap je dilemma wat betreft je werk. Wel fijn dat de planner je smst ipv belt!

Wat keuzes betreft rondom kinderwagen en meubels enz, herkenbaar! Vorige week een eerste winkel bezocht maar wij zijn er nog niet uit. Wat een keuze!
pi_150604825
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 17:22 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Voor zover ik weet is vanaf 10 weken gewoon termijnecho en een termijnecho wordt vergoedt. Ok, ik ben volgens mijn eigen berekening dan 9 weken 6 dagen, maar daar deed de VK in elk geval niet moeilijk om.

Ik snap daarom ook het hele verhaal van de echoscopiste niet meer en de VK snapte de redenatie ook niet. Maar ik proefde dus het stukje "met vakantie" en dat er dus sowieso voor die tijd geen plek bij deze echoscopiste en dat ze mij daarom dus gewoon naar voren schuift.

Maandag hoor ik weer van de VK.
Sterker nog, vriendin van mij is gynaecologe en zei het volgende:
Als er een echo gemaakt wordt bij 10 weken en bij 12 weken, dan telt de echo die het dichtst bij de 10 weken zit als termijnecho.

Je kindje moet wel een minimale afmeting hebben van 3,4 cm geloof ik.
Mignonne, corrigeer me als ik het fout begrepen heb.
pi_150604983
:o De andere echo's worden niet vergoed? Gaan die van je eigen risico af, of komen die daar bovenop nog voor eigen rekening?
pi_150604990
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 17:24 schreef Malteser het volgende:

[..]

Dankjewel, het voelt nog wat raar. Ik werk 40 uur en ben voorlopig dus voor 40 uur ziek gemeld. Maar ik weet dat ik de beste keuze gemaakt heb.

Ik snap je dilemma wat betreft je werk. Wel fijn dat de planner je smst ipv belt!

Wat keuzes betreft rondom kinderwagen en meubels enz, herkenbaar! Vorige week een eerste winkel bezocht maar wij zijn er nog niet uit. Wat een keuze!
Ja door mijn planner durf ik het ook wat op zijn beloop te laten. Dat is gewoon heel fijn :)

Snap dat het raar voelt dat je nu weet dat je voorlopig niet hoeft te werken. Probeer lekker iets voor jezelf te doen. Een hobby op te pakken. Even tijd voor jezelf.
Want als ik me bedenk hoe spannend ik de eerste weken vond en het nu nog vind. Kan ik me niet voorstellen hoe dat voor jou is met een achtergrond van miskramen. Dat gaat je niet ik de koude kleren zitten :)

Hier zijn we al wel uit over het ledikantje... En die krijgen we van mij vader en moeder. Die wilde heel graag samen (ze zijn nu net 3 jaar gescheiden) een cadeau geven. Wat ik echt superlief vind. Ook door hun financiële situatie vind ik dat echt bijzonder. Dat wordt de Stuva van IKEA.

Maar voor de rest... nog geen idee ;)
pi_150605034
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 17:28 schreef Malteser het volgende:

[..]

Als er een echo gemaakt wordt bij 10 weken en bij 12 weken, dan telt de echo die het dichtst bij de 10 weken zit als termijnecho.

Onze spruit kwam met de termijnecho op 3,3 cm. Met een termijn van 10w1d.
pi_150605059
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 17:32 schreef Cassandra87 het volgende:
:o De andere echo's worden niet vergoed? Gaan die van je eigen risico af, of komen die daar bovenop nog voor eigen rekening?
Dat weet ik niet precies. Ik krijg er iedere week eentje om medische reden en heb nog geen rekening gezien. Nu heb ik het duurste aanvullende pakket, geen idee of dat nog iets uitmaakt?
pi_150605115
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 17:32 schreef Cassandra87 het volgende:
Wanneer de echo's gemaakt wordt met een medische reden worden ze vergoed.
En heb zelf een beetje het idee dat dat wanneer je bij de gyn loopt dat automatisch zo is.

Oh kan niet wachten tot we weer mogen spieken naar spruit maar dat duurt nog een maand!
pi_150605116
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 17:34 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Onze spruit kwam met de termijnecho op 3,3 cm. Met een termijn van 10w1d.
Heb ik toch niet goed opgelet toen ze het me vertelde... Ik was ook helemaal in de gloria met mijn goede echo, niet alles kwam daarna meer even scherp binnen :)
Ik had 'm met 10w3d en kindje was 3,5 cm.
pi_150605236
Haha ik bleef eigenlijk bij alle echo's heel kalm. Ik had tranen e.d verwacht (a la wat je op tv ziet). Maar bij mij alleen maar een dikke vette glimlach!

En dat hartje wat je dan ziet kloppen, zo bijzonder. Wij hebben nog geen hartje gehoord, maar daar ben ik zo benieuwd naar!

Ik vond het ook erg bijzonders dat ze de baby in cm's benoemde in plaats van de 7,8 mm de echo ervoor!
pi_150605314
Nouja door mijn eigen risico waren we sowieso al heen vanwege de fertiliteitsonderzoeken. Ik heb met 6,4 de eerste gehad, zometeen met 8,4 de tweede, dan bij 9,6 een voor de intake van de vk en volgens mij de week erop een termijn echo..
pi_150605374
Ik moest bij de eerste wel een beetje huilen trouwens omdat ik er van overtuigd was dat ik een miskraam had gehad wegens bloedverlies.
Nu geen bloedverlies meer, ik doe ook extreem rustig aan, maar toch nog een mixed gevoel voor de echo dinsdag, ik verwacht half dat t hartje is gestopt, maar gewoon puur omdat ik mij nog steeds niet kan voorstellen dat ik zwanger ben.
pi_150605568
Vandaag de eerste kleertjes voor het kleintje gekocht..En stof om een broekje van te naaien..

vrijdag 13 maart 2015 @ 17:49:56 #20
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_150605631
Oh wat superleuk Jägar! O+
Kwak
  vrijdag 13 maart 2015 @ 17:51:51 #21
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_150605691
Jagar wat doe je! Mijn hormonen WILLEN dat setje nu ook! En die stof is te cute! En mijn oudste vind de sokken tof. Kortom, vanuit Noord-Nederland zeggen we: aardige buit 8-) (wij Grunnegers :7 )

Oppas voor morgenochtend is ook al gelukt. Mijn zus is vanmiddag met de kindjes naar de zorgboerderij geweest en ze mogen daar morgen ook wel een uurtje spelen O+

En ik wil uitleg geven over de echo's maar wordt gesommeerd om aan tafel te komen eten. Dus ik kom er straks nog op terug, behalve als ik spuit 11 wordt
pi_150605793
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 17:51 schreef pessie het volgende:
Jagar wat doe je! Mijn hormonen WILLEN dat setje nu ook! En die stof is te cute! En mijn oudste vind de sokken tof. Kortom, vanuit Noord-Nederland zeggen we: aardige buit 8-) (wij Grunnegers :7 )

Oppas voor morgenochtend is ook al gelukt. Mijn zus is vanmiddag met de kindjes naar de zorgboerderij geweest en ze mogen daar morgen ook wel een uurtje spelen O+

En ik wil uitleg geven over de echo's maar wordt gesommeerd om aan tafel te komen eten. Dus ik kom er straks nog op terug, behalve als ik spuit 11 wordt
aardige buit is toch normaal Nederlands?

Eet smakelijk!
  vrijdag 13 maart 2015 @ 18:08:30 #23
335643 faptist
Maakt fouten
pi_150606231
Jager,
Wat doe je! M'n hormonen! M'n baby moet er nu gewoon uit om het te komen passen. Super leuk!

Cactus,
Hoe gaat het met je?

Hier ; heel veel gekke steekjes die soms wat lang aanhouden en een baby die - net als haar moeder - geniet van het soms eventjes iemand anders zijn.
Patrick ster (beide armen en benen zo ver mogelijk uitrekken), karatekid en het golfslagbad zijn momenteel favoriet.
Auwie..maar klagen? Nooit <3
pi_150606246
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 17:28 schreef Malteser het volgende:

[..]

Stimmt :Y 10 weken is key.

Wat ik er een beetje uit op maak is dat ze je probeert over te halen met een soort halve nekplooimeting. Zo van als je bij 12 weken komt dan kunnen we meer zien en dan krijg je dat vergoed. Maar goed, ik was er niet bij natuurlijk. Ik kan iig geen reden bedenken waarom je de echo vooruit zou schuiven.

Elke vrouw in NL heeft recht op 2 echo's, de termijnecho en 20wekenecho worden standaard voor iedereen vergoed. De nekplooimeting wordt voor niemand vergoed en kost 160 euro. Dat gaat niet van je eigen risico af, dat is gewoon kwestie van aan de deur betalen ;) echo's op indicatie zoals groeiecho horen niet van je eigen risico af te gaan aangezien verloskundige zorg vrijgesteld is van eigen risico, net als de huisarts zeg maar.
:)
pi_150606278
*knip* mignonne al toegelicht. ;)

Maar ik begrijp dat sommige dames ook echo's krijgen zonder dat de VK er iets voor rekent...
Lijkt mij in elk geval wel dat ze je even inlichten over de kosten...?

Een echo kost trouwens 25 tot 45 euro zo ongeveer.
pi_150606424
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 18:09 schreef mignonne het volgende:

[..]

Stimmt :Y 10 weken is key.

Wat ik er een beetje uit op maak is dat ze je probeert over te halen met een soort halve nekplooimeting. Zo van als je bij 12 weken komt dan kunnen we meer zien en dan krijg je dat vergoed. Maar goed, ik was er niet bij natuurlijk. Ik kan iig geen reden bedenken waarom je de echo vooruit zou schuiven.

Elke vrouw in NL heeft recht op 2 echo's, de termijnecho en 20wekenecho worden standaard voor iedereen vergoed. De nekplooimeting wordt voor niemand vergoed en kost 160 euro. Dat gaat niet van je eigen risico af, dat is gewoon kwestie van aan de deur betalen ;) echo's op indicatie zoals groeiecho horen niet van je eigen risico af te gaan aangezien verloskundige zorg vrijgesteld is van eigen risico, net als de huisarts zeg maar.
Okee, met de goede bedoelingen dan. ;) Ze vroeg ook of we de combinatietest willen doen en daar zijn we nog definitief uit.. maar heb aangegeven dat we dit waarschijnlijk niet doen.

VK zei tegen mij ook echt 10 weken, want dan kan prima het termijn bepaald worden en meeste mensen willen ook niet (onnodig?) langer wachten. Zij had ook echt de instelling van: jullie geven ook aan graag bij 10 weken de echo te willen, dus dan regelen we dat gewoon. Echt vanuit de client denken :Y I like it.

Ik moet maandag gewoon even afwachten. Maar wachten duurt altijd lang. :P
pi_150606495
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 18:16 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Okee, met de goede bedoelingen dan. ;) Ze vroeg ook of we de combinatietest willen doen en daar zijn we nog definitief uit.. maar heb aangegeven dat we dit waarschijnlijk niet doen.

VK zei tegen mij ook echt 10 weken, want dan kan prima het termijn bepaald worden en meeste mensen willen ook niet (onnodig?) langer wachten.

Achja, ik moet maandag gewoon even afwachten. Maar wachten duurt altijd lang. :P
als je hebt aangegeven de CT wsl niet te willen doen dan is het voorstel niet zo netjes imho. Als je had gewild dat ze meer hadden gezien dan had je wel een CT laten doen lijkt me.
Even afwachten idd, maar het lijkt me zinvol om gewoon bij 10 weken die echo te hebben.
:)
pi_150607381
Oh jagar, dat setje en stofje O+

En wat een dom gedoe rondom die echo! :o ik heb ook steeds 10 weken als termijn gehoord, wij waren ook met 10.2 geloof ik voor Henk. Hoewel we anuit het zkh bij 8 al mochten kijken om te zien of de icsi echt was gelukt... We hebben ook de nekplooi/combitest gedaan maar daarvan nooit de rekening of de uitslag (op papier) gehad maar ik verwacht eigenlijk beiden nog wel. En onze vlos heeft geen echo-ding dus daarvoor moet je echt apart naar Amersfoort.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 19:01:49 #29
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150607521
Jantina, ik zou op zoek gaan naar een andere echoscopiste, deze klinkt Niet echt meedenkend...

Hier kan ik echo en gynaecologie afspraken trouwens gewoon bij de assistent van de VK maken. Werkt allemaal super samen, dus heel fijn ^O^ .

Toen ik gisteren bij de VK zat kwam ze er trouwens achter dat ze wel een planningsfoutje hadden gemaakt. Ik had de 16 weken afspraak eigenlijk bij de gynaecoloog moeten hebben ivm mijn aangepaste zorgpad. Ah well, doe mij maar die VK die superveel tijd voor me nam ipv een gehaaste gynaecoloog. Ze zou t nog navragen, maar gezien alle bloedwaarden etc. gewoon goed waren, mag t waarschijnlijk zo blijven en hoef ik niet de volgende keer bij de gyn in te halen...

Lijn, wat gek dat je de uitslag CT niet op papier hebt gehad? Wij kregen die meteen na de echo mee, en hij staat ook op mijn 'kaart' (uitdraai) vande VK.
pi_150607976
Mjah, die hele test liep ook niet helemaal normaal doordat ik in de veronderstelling was al bloed te hebben geprikt maar dat bleek ergens anders voor dus toen alsnog meteen gedaan maar daardoor kregen we pas een paardagen later de uitslag per telefoon "geen verhoogd risico, tot ziens"... :') maar de vlos had ook nig steeds niks van de 20-wekencheck gekregen... Die lui communiceren heel bijzonder :?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 13 maart 2015 @ 19:14:19 #31
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150607989
Ik ben jullie niet vergeten hoor, probeer af en toe nog mee te lezen, maar ik ben nu anderhalve dag thuis en het is ontzettend druk met drie kinderen. Michael doet het prima, al begon de kraam vanmorgen over wat oranje stipjes in z'n luier. Ze wist niet of het door mijn hormonen kwam of door te kort aan voeding (hij komt gemiddeld elke twee uur wel zo'n beetje). Toch heeft hij in verhouding meer poep dan plasluiers. De poep is al wel steeds zachter van structuur en plakt ook niet meer. Morgen komt de VK en wordt hij gewogen. Ze begon er wel over dat als hij teveel was afgevallen dat ik aan de bijvoeding moest ;( En nu ben ik dus (wéér) onzeker over mijn lichaam .. heb ik wel genoegbv enzo .. maar goed. Dat is voor een ander topic ..

Oh jah, ondanks dat het m'n derde knul is, ben ik er vanmorgen grandioos ingetrapt: hij plaste finaal over m'n handen heen omdat ik m'n eigen tip (leg wat over het zaakje heen) vergeten was ... maar hey, het was zes uur ofzo dus ik was niet helemaal wakker :+

SPOILER: foto's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik probeer mee te blijven lezen, maar kan niet garanderen dat het ook daadwerkelijk lukt :X
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  vrijdag 13 maart 2015 @ 19:16:06 #32
259886 pessie
pi_150608051
Bij mijn echo verwachtte ik 10 weken te zijn maar bleek volgens het apparaat 9.5 te zijn. Vanwege regelgeving mag die niet betrouwbaar ingevoerd worden dus mocht ik 10 dagen later nog een keer komen. Dus eigenlijk 2 termijn echo's gehad, waarvan er maar 1 gebruikt mocht worden en geen extra rekening op de mat.

Mouse fijn dat alles goed was en dat je niet in hoeft te halen!
  vrijdag 13 maart 2015 @ 19:21:16 #33
259886 pessie
pi_150608233
Rammelfoto's DJMO! Wat een mooi ventje en hij ziet er goed gezond uit!!!
Oranje stipjes zijn toch gewoon urinekristallen? (dat heet toch zo? Iets met kristallen in ieder geval). Ik begreep bij mijn middelste dat dat heel normaal is bij BV. En verder is het ook kijken naar hoe alert hij is en hoe goed hij drinkt, het gaat niet alleen om cijfertjes.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 19:25:26 #34
149959 SQ
snelle trees
pi_150608377
Oh djmo, wat een mooi kindje zeg! O+ En idd, oranje urine is normaal de eerste 2-3 dagen. Uraat heet dat.
disclaimer
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 13 maart 2015 @ 19:35:52 #35
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150608782
Hij is ook heel fijntjes, net als Jan. Het bijzondere aan Michael is dat zijn haar bijna zilverwitblond is. Jan was wel licht bij z'n geboorte, maar niet zo wit. Geert daarentegen was bijna zwart bij z'n geboorte. Ik vraag me echt af welke kleur ogen en haar hij later krijgt O+
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_150608994
Wat een leukerd DJMO O+
pi_150609192
Die kleertjes O+ waar komen die vandaan?

En DJMO wat een rammel foto's O+ kan niet wachten tot ons kleintje er ook is
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
  vrijdag 13 maart 2015 @ 19:44:46 #38
259886 pessie
pi_150609195
Voor DJMO
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_150609298
wat een popje, djmo!
pi_150609435
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 17:47 schreef Jagärtrut het volgende:
Vandaag de eerste kleertjes voor het kleintje gekocht..En stof om een broekje van te naaien..

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Superlief!!! Waar heb je dat walvisje pakje vandaan? O+
Dan zet ik m op mijn lijstje
pi_150609495
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 19:50 schreef Daui het volgende:

[..]

Superlief!!! Waar heb je dat walvisje pakje vandaan? O+
Dan zet ik m op mijn lijstje
ik woon in zweden, bij de zweedse v&d, zeg maar..
pi_150609577
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 19:51 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Binnenkort een weekend Zweden dus ;)

Oh DJMO wat een liefie! O+
pi_150610245
DJMO wat een heerlijk ventje! O+
pi_150610662
Leuke kleertjes Jagär!

DJMO: mooi mannetje heb je!!

Pessie: fijn dat je oppas hebt kunnen regelen. Succes morgenochtend!
pi_150611165
Mijn mond valt open van de dingen die ik lees over jouw kraam djmo.. Niet weten van het bestaan van uraten, seriously? En beginnen over een tekort aan voeding omdat hij elke twee uur komt? Echt niet oke, dat moet dan jonge ouders adviseren..

Verder heb je een prachtig kindje afgebakken! O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 13 maart 2015 @ 20:41:35 #46
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150612096
Het was eerder dat ze verbaasd was over de uraten juist omdat hij elke twee uur komt. Volgens haar had hij dan al veel beter / vaker moeten plassen oid. Awell, we zullen morgen wel zien als hij op de weegschaal gaat. Voor mijn gevoel is hij zwaarder geworden, maar dat kan ook aan z'n kleertjes liggen natuurlijk :+

oh en pessie: hij houdt prima het waak/slaapritme van tijdens de zwangerschap aan: 's avonds 's nachts drinkt hij op en af tot een uur of drie om daarna een uur of drie / drie en een half te slapen tot zes uur. Dus ook 's nachts krijgt hij voldoende binnen

[ Bericht 24% gewijzigd door DJMO op 13-03-2015 20:46:41 ]

vrijdag 13 maart 2015 @ 20:53:48 #47
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_150612657
DJMO wat een leukie! Nog van harte gefeliciteerd!!! *O*

En ook voor Risu nog een dikke jompel en felicitaties!!! *O*
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  vrijdag 13 maart 2015 @ 21:08:34 #48
259886 pessie
pi_150613429
Djmo, als ik jou zo hoor is hij prima alert. Dat is belangrijk! En jouw lichaam mag best een dag of 2 de tijd nemen om meer melk aan te maken, hij is net geboren, kan goed drinken en is zijn meconium kwijt. Lijkt mij toch positief. ..
  vrijdag 13 maart 2015 @ 21:57:56 #49
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_150615930
Aawww, DJMO, prachtige foto's O+

En wat een leuke kleertjes Jagar!
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_150616329
DMJO, wat een schatje zeg!! Erg leuke foto's :)

Jäger, ik vind de keertjes ook ontzettend lief en het stofje ook geweldig! Ben je zo handig dat je daar zelf iets van kan maken?

Ik mag morgen naar huis, als de CTG morgen goed is. Heb duidelijke instructies gekregen over wanneer ik moet bellen en wat ik thuis mag (die lijst is heel erg kort, namelijk: liggen en zitten) en wat ik niet mag (ook die lijst is kort: de rest). We gaan maandag een rolstoel halen, het wordt lekker weer en dan kan ik iedere dag in ieder geval 3x 30 minuten even naar buiten. Dagelijks krijg ik controle thuis.
Donderdag een check-up bij de gyn en dan de zondag erna inleiden...

Vrouw is de bank nu met plastic aan het bekleden, mams heeft kraamverbanden gehaald en het bed wordt ook nog in plastic gewikkeld :') . Het vruchtwater blijft er gewoon uitlopen namelijk :D
pi_150616534
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 19:51 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Off topic;
Waar in Zweden woon je? En mocht je het nog niet kennen, dan is stoffochstil ook een aardige leverandeur van fijne stofjes!
(Oslo hier ;))
pi_150616759
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 22:09 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Off topic;
Waar in Zweden woon je? En mocht je het nog niet kennen, dan is stoffochstil ook een aardige leverandeur van fijne stofjes!
(Oslo hier ;))
Ik woon in die universiteitsstad zo'n 80 km. boven stockholm. Nog wel, het plan is om voor de baby te verhuizen naar Berlijn, als försakringskassan het daar mee eens is..

En ik ken die winkel! Inderdaad leuke stofjes! Niet hier in de stad, helaas. Maar, ze hebben ook een webshop!
pi_150616870
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 22:04 schreef MevrouwCactus het volgende:
DMJO, wat een schatje zeg!! Erg leuke foto's :)

Jäger, ik vind de keertjes ook ontzettend lief en het stofje ook geweldig! Ben je zo handig dat je daar zelf iets van kan maken?

Ik mag morgen naar huis, als de CTG morgen goed is. Heb duidelijke instructies gekregen over wanneer ik moet bellen en wat ik thuis mag (die lijst is heel erg kort, namelijk: liggen en zitten) en wat ik niet mag (ook die lijst is kort: de rest). We gaan maandag een rolstoel halen, het wordt lekker weer en dan kan ik iedere dag in ieder geval 3x 30 minuten even naar buiten. Dagelijks krijg ik controle thuis.
Donderdag een check-up bij de gyn en dan de zondag erna inleiden...

Vrouw is de bank nu met plastic aan het bekleden, mams heeft kraamverbanden gehaald en het bed wordt ook nog in plastic gewikkeld :') . Het vruchtwater blijft er gewoon uitlopen namelijk :D
Fijn dat je naar huis mag, M.Cactus! Lekker zweten op dat plastic...En wat een raar gevoel moet dat zijn, dat lopende vruchtwater de hele tijd..
pi_150616937
Ah das een mooie plek om te wonen! Berlijn ook denk ik ;)
Hebben een goeie webshop ook idd :)

DJMO, mooi ventje! En broertjes <3 Heeft grote zus hen al bewonderd?
pi_150617011
Ik ben blij dat het niet raar voelt Malteser! Ik had dat ook bij mijn eerste zwangerschap, toen ik weer hier kon mee posten voelde het niet gek dat de anderen (die tegelijk met mjn uitgerekend waren) al bijna hun kindje hadden en ik weer bij de start streep stond. Fijn dat het voor jou ook zo voelt!
Ik hoop echt dat je komende weken weer kan opladen. :*

Wat een geweldig leuke kleertjes Jagär!

Wat een fijne, meedenkende fysio Pessie! Super dat je man mee kan, zal voor hem ook prettig zijn om te zien/voelen waar hij jou mee kan ondersteunen!

Wat een onzin van de echomevrouw! Ik hoop dat je bij een ander terecht kan en dan ook een beetje vlot.

Wat een schattig jongetje Mo!

*O* voor mwCactus! Wat fijn dat je lekker naar huis, dat je een duidelijk actieplan hebt en dat je lekker voortgeduwd kan worden in de lentezon! Is je vrouw veel thuis doordeweeks?

Ergens lijkt het me heerlijk om een datum te hebben, aan de andere kant vind ik de spanning van niet weten wanneer Frits komt ook heel bijzonder. Ik krijg alleen steeds meer het gevoel dat hij niet uit zichzelf zou komen en dat ik dan uiteindelijk toch in het ziekenhuis ga bevallen.
SPOILER
  vrijdag 13 maart 2015 @ 23:45:52 #56
335643 faptist
Maakt fouten
pi_150620783
Cholula,
Geen stress meis. Je lichaam is gewoon veel te gelukkig en blij met je gezonde kindje. Houdt het even wat langer vast om te koesteren. Het komt er vanzelf -oké met veel kracht van jou- een keertje uit ;)
Kan me je gevoel wel voorstellen hoor. Soms lijkt het wel alsof je ergens voor moet boeten. Karma enzo. Maar daar hoef jij je echt niet druk om te
Maken.

Djmo
Heb je soms een stagiaire?
Dit is mijn eerste en ik zou dus helemaal in de stress raken van zo'n opmerking. Sowieso geloof ik mensen met een doktersjas gelijk en twijfel ik dan altijd over mijn eigen gevoel/idee. Zij hebben
Er voor geleerd en zullen het wel beter weten. Dat idee...
Vind het heel goed dat jij gewoon in jezelf blijft geloven. Geeft mij echt moed! Dus dankjewel.

Oslo,Zweden.leuke stofjes/kleding. Mensen mensen.
Wat doen jullie me aan.. Ik wil nu zo veel dingen tegelijk dat het maar goed is dat ik bijna ben uitgerekend en niet meer eventjes weg kan ;)

Ik lig al sinds half 9 in bed. Sinds 22:00 heb ik ontzettende trek in patat of chips. Of Toastjes ... Maar ik heb mezelf expres uitgekleed zodat ik niet meer naar beneden ga om te schransen.
Heel m'n zwangerschap geen enkele keer buitensporig gegeten maar de laatste dagen... Ai ai ai..

Morgen wachten er 4 sappige peren op me! Daar kan ik nu al blij om zijn :)
En dat ik morgen nog even de opa van m'n man ga opzoeken voordat onze baby geboren is. (Hij woont 100 km van ons vandaan dus we zien hem niet vaak). Ben nu zo mooi dik.. Eh zwanger! Zou zonde zijn wanneer hij dat niet heeft gezien..
pi_150623211
Zo, net terug van etentje met dansgroepen van m'n danslerares. Lekker volgevreten (m'n maag lijkt de laatste weken wel een bodemloze put..) en stiekem toch nog best wat gedanst. Zou wel eens het laatste uitje kunnen zijn voor ik beval, dus wilde nog lekker blijven om te dansen en te kijken ernaar (benen gaven vrij snel op). Was er al bang voor, voel ik me heel goed en wakker en zodra ik thuiskom ben ik ineens op. Nu nog even rustig bijkomen op de bank en morgen de rest teruglezen, pff ben best kapot..
pi_150624676
Oh jagertrut wat een leuke kleertjes! Wij gaan vanmiddag babyshoppen, denk dat er ook wel wat kleertjes 'blijven plakken'.

Hoop wel dat ik me dan wat beter voel.. Lig al 1,5 uur te draaien en te woelen naast een snurkende vent! Heb een heel zwaar gevoel down under, alsof ik twee dagen als trampoline gebruikt ben zeg maar..

Dit getypt ga ik toch nog eens aan vriend duwen en wat proberen te slapen..
pi_150625565
Ik ben zoooo moe.

Gisteren waren er vrienden van O+ op bezoek. Maar ik trok het niet meer om er om 22:00 nog vrolijk bij te zitten. En dan moet ik dus snachts al 3 keer uit bed om te plassen :') en nu moet ik eruit en de hele dag op pad met vrienden.. Maar ik ben zo moehoe!
pi_150625733
Probeer er een positieve draai an te geven, Sillie! Anders duren negen maanden wel heel lang...
pi_150625876
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 08:51 schreef Limone het volgende:
Probeer er een positieve draai an te geven, Sillie! Anders duren negen maanden wel heel lang...
Normaal lukt dat prima! Ik moet gewoon even ergens een bijslaapdag plannen. ;)
pi_150626351
Herkenbaar, Sil. Heel herkenbaar. Vermoeidheid die in je botten lijkt te zitten. Zoals je spieren soms kunnen tintelen en je ledematen zwaar aan kunnen voelen van de griep, zo voelden ze bij mij vaak door vermoeidheid. Maar het wordt beter. Echt!

N. had vannacht een feestje 'dus' kroop bij thuiskomst in L's bed zodat L en ik lekker lepeltje lepeltje konden blijven liggen. O+ Word ik vannacht wakker, is L's rug echt drijfnat. Dus ik voelen (is het zweet, is ze ziek?), blijkt het borstvoeding te zijn. :') Het arme kind zat helemaal onder, het droop gewoon van dr rug. :@

Verder communiceerde die gast uit het nieuwe boek van Dan Brown met me via de robotstofzuiger (hij ging een medicijn in papaja's stoppen dat een deel van de wereld onvruchtbaar zou maken) en maakte ik een broodhaantje in de gevangenis van The Walking Dead.

Kortom, ik heb me weer vermaakt vannacht. :p
pi_150626635
Wat een nacht Spring! Heb je haar snel afgedroogd voordat ze wakker werd?

Gevalletje hadnog de beste avond. Lekker dansen.

Wat ga je doen vandaag Sillie? Misschien wat inkorten?

En Joycie gewoon een mooie buikfoto posten. Ik heb zolang geduimd nu wil ik het zien ook ;)
pi_150626659
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 09:46 schreef -Spring het volgende:

Verder communiceerde die gast uit het nieuwe boek van Dan Brown met me via de robotstofzuiger (hij ging een medicijn in papaja's stoppen dat een deel van de wereld onvruchtbaar zou maken) en maakte ik een broodhaantje in de gevangenis van The Walking Dead.

Kortom, ik heb me weer vermaakt vannacht. :p
HAHAHA! herkenbaar dit soort dromen. Ik had ook echt de vreeeeemdste dromen steeds. nu ik dichter bij het eind kom, worden ze wat naarder, baby's hartje dat niet meer klopt, mijn man die ineens bedenkt dat hij toch geen baby wil etc... blegh... hoop dat dat snel over gaat.
pi_150626860
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 17:16 schreef J0ycie88 het volgende:

In elk geval weer een stuk duurder. Ik heb een Maxi Cosi Cabriofix (2015). Die is al jaren goed, dus dit jaar vast ook.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_150627047
DJMO lieve foto's van je newborn! O+
pi_150627059
Ik ben me onbewust aan het voorbereiden op onderbroken slaap geloof ik. Drie, vier uurtjes slapen, twee uur wakker en dan weer slapen. Op zich oké, want ik slaap goed en vermaak me prima in de uren dat ik wakker ben.

Wat een bizarre dromen heb jij Spring! Vervelend dat jouw dromen grimmiger worden Kooks, dat kan mijn dag soms echt een paar uur ontregelen.

En ik heb het gehaald! Mijn UD! 40 weken *O* en dat ga ik zo vieren met een ijsje of een taartje in de stad :9
pi_150627170
de mijlpaal der mijlpalen, Cholula!

Hier ook een mijlpaal, vandaag ben ik 100 dagen zwanger. I know, niet echt een mijlpaal, toch wel toch. t klinkt als zo lang, maar het voelt als zo kort!
pi_150627228
Je Uitgerekende Datum Cholula *O* Een afgebakken kindje <3 ;)
pi_150627247
Gefeliciteerd Cho, 40 weken! *O*
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_150627995
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 10:40 schreef Cholula het volgende:
Ik ben me onbewust aan het voorbereiden op onderbroken slaap geloof ik. Drie, vier uurtjes slapen, twee uur wakker en dan weer slapen. Op zich oké, want ik slaap goed en vermaak me prima in de uren dat ik wakker ben.

Wat een bizarre dromen heb jij Spring! Vervelend dat jouw dromen grimmiger worden Kooks, dat kan mijn dag soms echt een paar uur ontregelen.

En ik heb het gehaald! Mijn UD! 40 weken *O* en dat ga ik zo vieren met een ijsje of een taartje in de stad :9
Ha, dat had ik ook de laatste week :D Vier ze vandaag!
pi_150628042
Hiep hiep Cholula! *O*
pi_150628144
Cholula *O*
  zaterdag 14 maart 2015 @ 11:38:07 #74
259886 pessie
pi_150628279
Cholula mijlpaalder mijlpalen! *O* gefeliciteerd! En je kindje zit gewoon lekker, jij voelt je lekker, hij komt wanneer hij eraan toe is :*

Cactus, ik hoop dat je onderhand lekker thuis bent. Nog max 8 dagen en dan Bern je mama.

Spring jouw dromen zijn hilarisch :D echt onwerkelijk. En dat je al zoveel lekt!

Hier bij de fysiotherapeut geweest, ze heeft mijn man wat oefeningen laten zien die hij met mij kan doen. Min lichaam heeft eerder laten zien een stuk te kunnen herstellen dus daar hopen we, met der juiste oefeningen, weer op. Heb behoorlijk goed geslapen ook :o

Jager dat is zeker een mooie mijlpaal.

Geval klinkt als en heerlijke avond.
pi_150628437
Cholula: 40 weken *O* Geniet van je gebakje!
pi_150628489
_O_ Cholula _O_
Wordt geen UD baby dus als ik je zo hoor? ;)

MwC hoop dat je inderdaad lekker naar huis mag, lijkt me toch fijner om daar nog even te cocoonen. Ben je al enigszins aan het idee gewend dat je nu snel mama wordt?

Vandaag 33 weken! :s) Maandag weer controle bij de vk, ben benieuwd hoe Mini er dan bij ligt (hopelijk head down)!
pi_150629236
Net lekker wezen zwemmen met Bob
pi_150630838
Groetjes vanachter mijn zelfgemaakte bananenmilkshake. :9
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_150631198
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 10:12 schreef Daui het volgende:
Wat een nacht Spring! Heb je haar snel afgedroogd voordat ze wakker werd?

Gevalletje hadnog de beste avond. Lekker dansen.

Wat ga je doen vandaag Sillie? Misschien wat inkorten?

En Joycie gewoon een mooie buikfoto posten. Ik heb zolang geduimd nu wil ik het zien ook ;)
Onze vrienden bleken ziek, dus we hebben t uitstapje een week opgeschoven! Ik lig nu de rest vd dag op de bank. Met O+, want dies ook ziek.
  zaterdag 14 maart 2015 @ 13:53:42 #80
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_150631397
Cholula, mijlpaal! *O*
Ik hoop dat je voorgevoel onterecht is en dat een voorspoedige bevalling zich snel vanzelf aandoet. Maar misschien maar een ananas taartje nemen met een tonic'je erbij en seks na afloop. 8-)

MC wat fijn dat je naar huis mag nu. Lijkt me erg raar als je steeds maar blijft lekken. Hoe doe je dat, is dik kraamverband voldoende of heb je een pamper alvast zelf uitgeprobeerd? :D

:W vanuit New York, en vandaag wisseldag: 22 weken. Gisteren en eergisteren super veel gelopen, dus nu wel spierpijn in m'n kuiten. Vandaag een dagje musea want het regent hier. En morgen naar outlets (baby GAP *O* ). Heb wel mazzel dat ik me zo goed voel, het grootste gedeelte van de tijd voel ik me niet eens zwanger.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_150631827
Lekker bankhangen en slapen Sillie! Beterschap voor je lief.

Jagär over 177 dagen ben je uitgerekend! Honderd dagen zwanger is ook een mijlpaal vind ik!

33 weken al Twist! Moet je nog 1 week of 3 weken tot je verlof?

Frits zit inderdaad nog heerlijk in mijn buik. Net een taartje gegeten want het is toch een beetje fris voor een ijsje. Mijn zeer attente man heeft een mooie bos bloemen voor me gekocht en we zijn al lekker aan de wandel geweest. Ook al is hij af, ik denk dat hij nog wel even binnen blijft.
  zaterdag 14 maart 2015 @ 14:11:43 #82
259886 pessie
pi_150631951
Lekker mari! En geniet van het shoppen!

Twist *O* mijlpaal!

Sillie, wat een goede dag voor je vrienden om ziek te zijn. en nu lekker rusten.

Cho mari heeft best en goed tip O+
pi_150632118
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 12:31 schreef Daui het volgende:
Net lekker wezen zwemmen met Bob
:D hoe vond ie het?

Oh New York! Jaloers.
pi_150632240
UD voor Cholula! *O* *O*

Hopelijk snel een voorspoedige bevalling en dan je kindje. O+
pi_150632379
Cholula, gefeliciteerd met je mijlpaal der mijlpalen!!! *O*

Ik ben ondertussen lekker thuis, op de bank. Heb al een dutje gedaan en lekker geluncht. Zo houd ik het wel een weekje vol :)
Als antwoord op jullie vragen: Ik blijf heerlijk lekken en heb dus kraamverbanden ingeslagen. Vrouw gaat vandaag een pak luiers voor prematuurtjes kopen en ik heb een vriend gevraagd om kleertjes maat 44 (die had 2 prematuurtjes), want ik heb geen idee hoe groot Sjaak nu gaat zijn...
Ik ben er nu wel klaar voor, denk ik. Beetje aan het idee gewend dat het snel gaat gebeuren. Stiekem ga ik uit van zondag.
Ik lees overal dat inleiden meestal sneller gaat dan een gewone bevalling, vooral als je al gebroken vliezen hebt. Ga dat morgen wel even navragen bij de thuiscontrole, want dan kan ik me wat voorbereiden op wat heftigs.
  zaterdag 14 maart 2015 @ 14:47:16 #86
56471 pinquit
oh my lama!
pi_150632813
O+ positiejeans O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 14 maart 2015 @ 15:22:09 #87
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_150633650
Cholula, spannend hoor. 40 weken al. Hopelijk een voorspoedige bevalling snel.

En hoera voor alles weekwissels.

Cactus thuis. Dat is wel fijn. Alleen wel vervelend dat dat vruchtwater blijft stromen....

Hier vandaag het geboortekaartje afgemaakt! Jeeeeeej. Vriend is zo handig met de computer dus helemaal zelf gemaakt. Van de week even een proefdruk aanvragen bij de drukker en dan eens kijken hoe het er uit komt te zien op mooi papier. Zelf thuis al geprint en zo vinden we hem ook al super leuk!
pi_150634091
Fijn dat je je zo goed voelt en lekker kunt genieten, Mariposas! :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 14:07 schreef Cholula het volgende:
33 weken al Twist! Moet je nog 1 week of 3 weken tot je verlof?
Nog 3 weken, dus dat duurt nog wel even... Fysiek gaat het nog prima, dus ben voorlopig wel blij dat ik daarvoor gekozen heb. Maar qua concentratie merk ik dat ik wel echt al aan het aftellen ben.
Vind onze Mini een stuk interessanter dan m'n werk ;)

Klinkt alsof je je er al een beetje in kunt vinden inderdaad, MwC! Fijn! :Y
Nog lekker even uitrusten nu! :*
  zaterdag 14 maart 2015 @ 15:49:04 #89
259886 pessie
pi_150634177
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 14:47 schreef pinquit het volgende:
O+ positiejeans O+
:D goede zaak!

Shop, fijn dat dat nu ook af is! Ik denk dat ik langzamerhand dat ook maar eens af niet maken :@
Verder hebben jullie waarschijnlijk alles al klaar?

Cactus heerlijk thuis *O* . inleiden gaat vaak sneller vanwege het infuus. Ze zetten elk half uur de oxytocine een standje hoger. Je lichaam begint niet zelf maar dit is kunstmatig. Het is daarom vaak lastiger om met de weeen om te kunnen gaan.
  zaterdag 14 maart 2015 @ 16:34:45 #90
360012 Shopaholic1984
pi_150635213
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 15:49 schreef pessie het volgende:

[..]

Shop, fijn dat dat nu ook af is! Ik denk dat ik langzamerhand dat ook maar eens af niet maken :@
Verder hebben jullie waarschijnlijk alles al klaar
Bijna alles is klaar. We hebben nu een shortlist van 4 namen. Waar bij mij de voorkeur uitgaat naar 2 andere dan bij mijn vriend. Maar er is vooruitgang geboekt ;)
Kamertje moeten we alleen nog gordijnen voor, de rest is klaar. Tenminste de commode is volgende week af. Die werd mooi knalroze geverfd. En volgende week komt de kinderwagen ook nog. Daar zat wat vertraging op de levering.
Kleding van de baby's is al gewassen en ik heb al een tasje met kleding voor de baby's voor het ziekenhuis!
pi_150637685
Ik las dat mevrouw cactus weer naar huis is! Wat fijn! Wel vervelend dat je nu t steeds voelt lopen. (ik ken t.. Had langdurig gebroken vliezen, maar niet zolang als jou..)

Dat wordt veel plastic, handdoeken, kraamverband en schoon ondergoed. T is voor een goed doel (lekker cliche) maar wel waar..
pi_150638228
Mw Cactus weer lekker thuis. Succes deze week!

Oh boy, ik heb vanmiddag de eerste echte aankoop gedaan, en wel: 6 rompers... Haha! Waren in de actie (3e gratis) dus ik heb daar maar eens voorzichtig wat gekocht. Zo bijzonder, die kleine spullen in ons huis.... O+
  zaterdag 14 maart 2015 @ 19:20:58 #93
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150640328
Cactus weer thuis, en ik lees over vers gekochte kleertjes en Shop's roze tweelingkamer O+

Ik heb vandaag de doos met babykleertjes in kleine maatjes tevoorschijn gehaald, en geteld wat ik in welke maat heb, en dan gescheiden jongens en unisex. Niet echt een logische verdeling, een beetje 44 en 50, en dan 2 broekjes, 4 shirtjes, 16 rompers in 56, bijna niks in 62, en dan weer veel in 68? Blijkbaar heb ik toch meer verkocht dan ik dacht :?

Anyway, dit geeft weer reden tot shoppen *O* , zeker als t een meisje is, want in 62 en groter is t allemaal jongensspul...
pi_150640612
Mw Cactus weer lekker thuis! *O*

Roze commode voor shop O+ O+

Hier is alles ook zo goed als klaar, binnenkort de babywasjes draaien en de kast inruimen. O+ Ik ga binnenkort ook maar aan de slag met mijn vluchttas gezien mijn oma 3x 4 tot 6 weken te vroeg is bevallen en mijn moeder 2x ruim 3 weken. De verloskundige zegt dat het puur toeval is, maar ik zal toch wat rustiger zitten als ik dat iig wel voor elkaar heb. :9
pi_150640921
Hier gisteren gebeld voor zwangerfit. Als ik rond de 17 weken ben (of eerder klachten heb) mag ik terugbellen en gaat ze me inplannen. Eerst een proefles om te kijken of ik t wat vind. Dan kan ik meedoen van ongeveer 20-30 weken zwangerschap.

En t wordt gegeven door dezelfde persoon waarbij ik liep bij de bekkenfysio destijds.

Selvaria, je weet t natuurlijk nooit! Maar dan staat de boel alvast klaar, ook een fijne gedachte lijkt mij :)
pi_150641036
MwCactus weer lekker thuis! Laatste instructies geven voor wat er nog mort gebeuren en hopelijk volgende week zondag pas bevallen. Lijkt me wel gek hoor, als je constant vruchtwater verliest!

Cholula, gefeliciteerd met je mijlpaal der mijlpalen! *G*

Shopaholic, fijn dat het geboortekaartje al klaar is. Welke namen staan daar op? Dan moet je die maar kiezen! ;)

Hier is alles eigenlijk ook wel klaar voor de komst van Frits. Op de to do list staat nog het klaarmaken van een ziekenhuistasje, schrijven van de enveloppen voor de kaartjes, bedje van de baby opmaken en traktaties voor op school van m'n dochter voorbereiden ;)
  zaterdag 14 maart 2015 @ 19:47:26 #97
259886 pessie
pi_150641127
Shop een roze commode O+

Malteser, altijd handig rompers!

Haha Mouse, die verdeling ook!
Ik heb volgens mij meer in 44 dan in 50 :') snap niet hoe dat nou mogelijk is.

Selvaria, ik vind het slim van je. Beter goed voorbereid dan opeens naar het ziekenhuis moeten terwijl je nog niet klaar bent.

Twist, jouw mini is ook interessanter :P
  zaterdag 14 maart 2015 @ 21:54:15 #98
335643 faptist
Maakt fouten
pi_150645950
Even ego
Vandaag even bij opa geweest. Hij was zo trots en gelukkig toen hij aan m'n buik mocht voelen. "Zo trots als
Een hond met 7 lullen".. Eh.. Wa zedde gij? Haha
Met opa ging het niet zo goed. Hart sloeg steeds op hol dus dat was best eng.
Vooral toen hij ook nog vertelde dat hij gedroomd had dat hij stierf en helemaal content was. Brr.. Wil m'n opaatje helemaal nog niet missen.
Eenmaal thuis was ik bekaf. Loop naar boven..
Overal zwart stof.
Brand? Nee. Gelukkig niet. De slang van de droger was eraf geknald en had dus overal zwart stof heen geblazen.
Ruim het morgen wel op. Nu echt geen zin in.

Verder heel de dag keiharde buik en lage rugpijn. Soms.. Heel soms denk ik dan weleens.. Zal het?
Maar blijft voor de rest rustig dus zal wel loslopen.

Cho,
Gefeliciteerd met je 40 weken. Wat heb je uiteindelijk genomen ?

Cactus,
Alles goed? Thuis voelt vast fijner dan in het ziekenhuis zitten!
pi_150651991
Meh, ik wilde een uur terug gaan liggen, maar net als gisteren gelijk weer benauwd en piepende ademhaling -O- . Gister hielp noodmedicatie (Ventolin) maar vandaag weer eens helemaal niet. Nou vergeet ik em wel eens van het plankje in de badkamer te halen, dus ben bang dat er tijdens douchen dan wel eens vocht in zou kunnen komen.. Het lijkt vaak namelijk niet te werken, terwijl het normaal gesproken wel goed werkt. Sowieso had ik het voor m'n zwangerschap amper nodig, verliep dat ding nog voor ie halfleeg was. Tijdens zwangerschap andere medicatie gekregen en nu al ruim 1 hele diskus gebruikt. Maar volgens arts die er tijd geleden was hoefde ik niet m'n longen te laten controleren, toen ik zei veel meer aanvallen te hebben..
Nouja, is nu een uur verder, zittend op de bank en eindelijk meer lucht en minder hoesten. Als dit vaker gebeurd misschien toch maar weer de huisarts bellen..

/ego
pi_150652248
Pak vla had ik al opengemaakt Joycie.. Maar wel een foto van gemaakt :P. En anders ook weer zo zonde als ie verloopt ;)

Bij mijn termijnecho werd gezegd dat het boven de 10-weken grens moest zitten voor de definitieve datum. Bleek ik bij de 10 weken echo uit te komen op 9+6, wilde nog npm doen dus zei echoscopiste dat ze dan de datum aan zouden houden van die echo, met 12 weken dus :? . Toen 1 dag vooruit gezet, waarbij de vorige echo dus eigenlijk weer wel op 10+0 uit zou komen en toen was UD de 24e. Achja, scheelt ook haast niks! Beeb was bij 10 weken 3,2cm, bij 12 weken ruim 5,8 vond dat toen zo snel gegroeid!

Gek idee dat je eerste UD nu ongeveer zou zijn Malteser! Je liep toen net iets op mij voor inderdaad. Wel fijn dat je je nu helemaal op deze zwangerschap kan focussen :)

Leuke kleertjes Jager! En tof stofje O+

Ahhh wat een schatje DJMO! *rammel* Van die kristallen had ik nog nooit gehoord, weet ik dat ook vast! En gaat vast allemaal goed met het voeden hoor ;). Haha, zei vandaag nog tegen vriend dat je er een doekje op moest leggen tijdens het verschonen om dat te voorkomen, was een goede tip die ik van iemand van het forum had gekregen, moet je em zelf niet vergeten he :P

:* Cholula, hoop dat je gewoon een soepele bevalling mag hebben! En het was je UD vandaag! *O*

Hier een rustig dagje gehad. Goed ook, was nog wat geïrriteerd vanmorgen, voelde me nog moe van de avond ervoor. In m'n droom was ik ook al geïrriteerd en kreeg iedereen die ik lastig vond de volle laag :P. Vanavond onverwacht nog bezoek gehad van een vriendin, toen was m'n humeur gelukkig allang weer goed!

Ahhh, het hoesten is nu ook al even helemaal gestopt en weer voldoende lucht O+. Alleen slaat de moeheid weer toe maar zie ik er een beetje tegenop weer te moeten liggen..
  zondag 15 maart 2015 @ 01:54:50 #101
360012 Shopaholic1984
pi_150652394
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 19:44 schreef Fannetje het volgende:

Shopaholic, fijn dat het geboortekaartje al klaar is. Welke namen staan daar op? Dan moet je die maar kiezen! ;)

Haha er staat nu op baby baby.
En eerst stonden er willekeurige namen op die het niet gaan worden. En de namen die we bedacht hebben, hebben ook 4 of 3 letters. Dus baby baby vult genoeg ruimte ;)
pi_150654539
Hoe zit dat met de termijnecho's? Ik zit bij mijn eerste op 8 weken. Krijg ik daarna nog een termijnecho met tien of twaalf weken?
  zondag 15 maart 2015 @ 07:26:04 #103
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150654575
Ja, ergens tussen 10 en 12 weken de termijnecho, meestal dichter bij 10 weken, dan heb je namelijk iets meer tijd om te beslissen over eventuele combinatietest.
pi_150654810
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2015 01:54 schreef Shopaholic1984 het volgende:

[..]

Haha er staat nu op baby baby.
En eerst stonden er willekeurige namen op die het niet gaan worden. En de namen die we bedacht hebben, hebben ook 4 of 3 letters. Dus baby baby vult genoeg ruimte ;)
Hmm nee, baby en baby is ook niks inderdaad :D
Als je de vier namen eens hier deelt, dan helpen we je wel met kiezen! ;)
pi_150655019
Anders gewoon langs de dokter gaan Gevalletje.

Ooooh New York O+

Baby baby is wel makkelijk en niemand kan je beschuldigen dat je ze niet uit elkaar kan houden

Faptist hoe oud is je opa?

Mevrouw Cactus en Cholula ik duim voor droombevallingen ^O^

Brrr wat is het koud buiten. Op weg naar werk om te testen en daarna effe uitwaaien op het strand.
Gistermiddag zelfs een middag tukje gedaan :D en met O+ maand twee van het zwangerschapsboek doorgelezen.
pi_150655377
@ gevalletje: oei! Daar moet je niet zo mee rond lopen hoor. Even langs de huisarts inderdaad. Heb je zo'n ventolin diskus? Die kunnen namelijk inderdaad slecht tegen vocht; misschien mag je een nieuwe halen bij je apotheek? Plus dat je, als je erg benauwd bent vaak niet de kracht in je longen hebt om de medicatie goed te inhaleren: je bent dan beter af met een aërosol..

Ik ben weer gelukkig weer wat bijgeslapen. Als ik nu ook nog zou kunnen poepen is m'n dag weer goed. :@

[ Bericht 14% gewijzigd door silliegirl op 15-03-2015 09:23:41 ]
pi_150655395
Zondag wisseldag! *O* Hier 28 weken vandaag. Bedacht me gisteren dat Baby dan gewoon over 9 weken al 'mag' komen! Ieks, dat klinkt ineens wel heel snel.
pi_150655438
@Daui: ik had een 'vroege echo' met ongeveer 8 weken, omdat ik had aangegeven de combinatietest te willen doen. Ze wilden kijken hoever ik ongeveer was ivm de volgende echo's voor de combinatietest. Die moeten binnen een bepaalde periode plaatsvinden begreep. Met 10 of 11 weken kreeg ik de termijnecho (ik dacht met gelijk een nekplooimeting, maar weet het niet meer zeker?! Mn geheugen is een zeef momenteel).

@Cholula: nog gefeli met je UD! Hopelijk komt de baby nu ook snel.

@MwCactus: oei dat lijstje met wat je wel en niet mag, is wel heel kort! Succes deze week!

@Gevalletje: hoop dat je je wat beter voelt inmiddels!

Verder ben ik het een beetje kwijt. De roze commode is wel blijven hangen :D En iemand in NY: geniet ervan!! Ben wel een beetje jaloers ;) (Hoewel ik zelf ook binnenkort op vakantie ga dus mag niet klagen haha)

Hier verder wisseldag, 23 weken nu!!
pi_150655857
Zondag wisseldag! *O* voor alle wissels!

Ik ben vandaag 36 weken. Mag ik deze week meldplicht? Anders komt dat er niet meer van...

Silliegirl, mooi hoe poepen ineens heel belangrijk kan zijn he :D Veel sinaasappelsap drinken en schommelen op de wc, holle en bolle onderrug maken (volgens mijn pufclub mevrouw).
pi_150655964
Tuurlijk mag dat MwCactus! :D
  zondag 15 maart 2015 @ 10:07:31 #111
259886 pessie
pi_150655971
Faptist wat leuk dat je opa het zo leuk vond om even te voelen. Zou toch bijzonder zijn als hij er nog is wanneer je kleintje komt.

Geval, rot dat je zoveel laat hebt. Zou wellicht toch de ha even bellen of je een nieuwe mag halen.

Daui, stond er veel nieuws in?

Vandaag minder pijn *O* maar kan merken dat mijn lichaam het zwaar heeft gehad. Totale uitputting. Dus straks weer lekker naar bed.

*O* voor de wissel dagen!
pi_150655973
Meldplicht voor MwCactus! *O*
  zondag 15 maart 2015 @ 10:08:57 #113
259886 pessie
pi_150655982
Cactus lijkt me slim ;) nu je vliezen zijn gebroken kunnen je weeën ook beginnen... Al hoop ik Hein voor je dat je baby tot zondag blijft zitten :*
pi_150656340
Vervelend dat je zoveel last hebt gevalletje! Lijkt me verstandig om langs de huisarts te gaan inderdaad.

NY! Leuk!! O+

Denk je dat je man je kan helpen met de tips van de fysio, Pessie?

Hoewel ik de tip van het ananastaartje een hele goede vond is het een frambozentaartje geworden. Gisteravond gezellig met mijn man naar een comedy night geweest en daarna nog een drankje aan de bar gedaan en om half één waren we weer thuis. Hier en daar wat steken en krampen, maar die gingen ook weer voorbij.

Spannende tijd voor je Cactus! Succes met niets doen, dat lijkt me echt heel moeilijk!
pi_150656347

En dan heb ik meteen ook een vraagje. En zacht gekookt eitje mag dat nog? Zeg maar eiwit hard eigeel zacht?
want als er iets is waar ik op het moment trek in heb!
  zondag 15 maart 2015 @ 10:37:46 #116
360012 Shopaholic1984
pi_150656425
*O* 31 weken vandaag.
Gisterenavond met 2 vriendinnen lekker maar de sauna geweest. Ff lekker relaxen. Dat was heerlijk!

Ik vind ook dat MwCactus meldplicht mag hebben!!!
pi_150656562
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 10:32 schreef J0ycie88 het volgende:

En dan heb ik meteen ook een vraagje. En zacht gekookt eitje mag dat nog? Zeg maar eiwit hard eigeel zacht?
Volgens mijn vk niet, het gaat juist om dat het eigeel niet rauw mag zijn.
pi_150656616
Ok.. eigenlijk wist ik dat ook wel. Heb ze dus ook maar langer laten koken door vriend.

Ik hoopte alleen op een ander antwoord ;)
pi_150656816
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 10:52 schreef J0ycie88 het volgende:
Ok.. eigenlijk wist ik dat ook wel. Heb ze dus ook maar langer laten koken door vriend.

Ik hoopte alleen op een ander antwoord ;)
Vervelend he, als je ergens zin in hebt :D Zo heb ik al weken zin in zalm op een lekker donker broodje... Smaakte je harder gekookte eitje wel goed?
pi_150656860
Ik heb allemaal het idee dat ik iedere zoveel minuten harde buiken heb... Maar die heb ik pas 1 keer eerder gehad dus weet het niet zeker. Gelukkig komt er zo een verpleegster een CTG bij me afnemen, want ik ben heel benieuwd of het aan het rommelen is of dat de baby gewoon z'n kont steeds naar voren gooit... Ik vind het spannend!
  Moderator zondag 15 maart 2015 @ 11:12:31 #121
5428 crew  miss_sly
pi_150656900
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 10:32 schreef J0ycie88 het volgende:

Volgens mij is het ivm salmonella dat ze hardgekookt aanraden. Salmonella kun je alleen als moeder last van krijgen, de baby wordt er niet ziek van. Kans op salmonella is tegenwoordig erg klein.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 15 maart 2015 @ 11:13:09 #122
335643 faptist
Maakt fouten
pi_150656907
Ik heb ook trek in zalm :(
Maar dan op een wrap.
mijn eerste plan was om manlief dat bij de visboer te laten halen wanneer ik bevallen was, maar toen bedacht ik me dat m'n poes daar weleens van kan gaan stinken .. Daar heb ik nu wel meer last van dan normaal (eten van vis -> stinkende urine)
En gezien de kraamzorg dan een week thuis is voor controle enzo leek het me toch niet zo gepast haha.

Daui
Opa is 81. In 2013 is z'n vrouw overleden na een kort ziekbed dus alles is een beetje anders. :(
  zondag 15 maart 2015 @ 11:13:54 #123
335643 faptist
Maakt fouten
pi_150656919
* zo Irritant .. Sad smiley is hier een boze smiley. Wat is de :-( dan?
  zondag 15 maart 2015 @ 11:14:34 #124
335643 faptist
Maakt fouten
pi_150656934
Cactus! Wat spannend!
pi_150656991
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 11:07 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Vervelend he, als je ergens zin in hebt :D Zo heb ik al weken zin in zalm op een lekker donker broodje... Smaakte je harder gekookte eitje wel goed?
Oh heel vervelend. De filet, biefstuk, zalm e.d. kon ik nog wel naast me neerleggen.. Maar ik stond gewoon op met het idee: cappuccino, pistolet, ZACHT GEKOOKT EI. Naja dan maar hard. Alleen de eerst poging aan eieren was zacht.. dus ik heb eerst nog een heerlijk zacht ei mogen afpellen.. Vervolgens wel verstandig weggelegd. Maar nu is mijn hard gekookt eitje klaar. Hopelijk smaakt het me ;)

De visboer hier in de buurt verkoopt gerookte zalm die niet vacuüm verpakt is geweest, dat mag je wel!
  zondag 15 maart 2015 @ 11:27:54 #126
259886 pessie
pi_150657156
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 11:10 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik heb allemaal het idee dat ik iedere zoveel minuten harde buiken heb... Maar die heb ik pas 1 keer eerder gehad dus weet het niet zeker. Gelukkig komt er zo een verpleegster een CTG bij me afnemen, want ik ben heel benieuwd of het aan het rommelen is of dat de baby gewoon z'n kont steeds naar voren gooit... Ik vind het spannend!
ben benieuwd wat de verpleegkundige zegt!
Mijn man helpt me zeker met oefeningen. Maar mijn lichaam heeft nu gewoon even rust nodig. Alsof ik drie marathon s heb gelopen de afgelopen dagen. Even bijkomen. Lekker plat in bed met een boek.
pi_150657275
Hier ligt de filet americain al in de koelkast. Dinsdag eet mijn man het op om vervolgens op woensdag weer een nieuw bakje te halen bij de slager. Het bijbehorende witte puntje ligt ook al klaar....
pi_150657293
Echt, die dromen. Ik blijf er nog eens in.

Vannacht droomde ik dat er een kennis van ons bleef slapen. Hij valt op mannen. Ik sliep in L's bed en hij in ons bed, naast N. Toen ik ze welterusten ging zeggen, zag ik dat N nét quasi nonchalant de deken van zn blote kont af liet glijden. Zíjn kant op.
Dus ik: 'Moet je me misschien wat vertellen, schatje?'
N. over de zeik, ik m meegetrokken naar een gay-swingersclub of zo, maar dat was geen succes.

Echt, als ik me voorstel hoe ie die deken van zn witte billen af liet glijden, lach ik me weer een baarmoederverzakking.
pi_150657392
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 11:10 schreef MevrouwCactus het volgende:
Spannend! Hopelijk gooit de baby zijn kont lekker naar voren elke keer ;)
  zondag 15 maart 2015 @ 11:43:30 #130
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_150657465
Ik eet normaal geen vis maar ik heb deze zwangerschap juist een paar keer gerookte zalm gegeten. :D wel vers en niet uit de supermarkt. Ik zie niet in waarom je het jezelf zo moeilijk zou maken.

Spannend, MC!
pi_150657473
Oef, spannend, mc! Hier voelden de weeën echt als golven die aan kwamen rollen, een hoogtepunt bereikten en weer wegebten.
pi_150657503
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 11:43 schreef Mariposas het volgende:
Ik eet normaal geen vis maar ik heb deze zwangerschap juist een paar keer gerookte zalm gegeten. :D wel vers en niet uit de supermarkt. Ik zie niet in waarom je het jezelf zo moeilijk zou maken.

Spannend, MC!
Toch kan ik me nauwelijks voorstellen dat de 'verse' gerookte zalm van de visboer niet eerder ergens vacuüm verpakt is geweest .
  zondag 15 maart 2015 @ 11:54:21 #133
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_150657691
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2015 11:45 schreef -Spring het volgende:

[..]

Toch kan ik me nauwelijks voorstellen dat de 'verse' gerookte zalm van de visboer niet eerder ergens vacuüm verpakt is geweest .
Gaat ook om langdurig vacuüm verpakte zalm. Het vacuüm verpakken is op zich natuurlijk niet het issue. En rechtstreeks uit Scheveningen bij oa Simonis vertrouw ik wel op de kwaliteit.
pi_150658544
Ik leef nog *O*

Dat was een pittig weekend met mijn neefje en nichtje, maar het was wel smelt toen mijn neefje mijn buik ineens midden in de jumbo beetpakte om met zijn neefje te kroelen O+
Mijn nichtje mishandeld de buik van mijn zusje, maar over de mijne wrijft en aait ze wel eens en zegt dan "WALLOHW beebie!"

Maar toch blij dat ze weer doorgegeven zijn, want mijn zus had ze echt veel te laat gebracht (kwart voor acht in de avond!) en dus de rest van de tijd helemaal van slag en pieperig en drammerig en boos van vermoeidheid, want voor ze geacclimatiseerd waren en op bed lagen.... Ze hadden ook mega veel speelgoed meegegeven, omdat ze zich schuldig voelde dat ze zo lang van de kids afgingen ofzo :') Dat stond heel het weekend in een hoekje, want bootjes leren vouwen en dan ook daadwerkelijk kijken of ze kunnen drijven en varen in de vijver is de bom! O+

Zelf amper geslapen, want mijn nichtje was steeds in haar slaap aan het gillen JAAAAAAAAAAAAAhhhh, NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEheeeeeeeeeeeej! Waardoor ik een sprint trok naar de logeerkamer om vervolgens een slaperige "wat doe je?" te krijgen, omdat ze wakker van mij werd :') En dan babykicks aan de binnenkant die steeds sterker worden...
Gisterenavond vroeg naar bed gegaan en vandaag lekker kunnen uitslapen O+ Dan voel je je toch een ander mens.

--------------

Ik las iets over mijlpaal der mijlpalen *O* Die komt lekker op eigen tempo met al het geweld wat erbij komt kijken ;) Niets geen karma! Het zit gewoon zo fijn bij mama in de buik ;) Ik hoop dat de gebakjes lekker waren.

@Joycie: ik zat al te zoeken naar een mooie buikfoto van je in het topic. Ik ben er erg nieuwsgierig naar. Zelf ben ik ook forser en wat kritischer naar mijn buikvetjes vs babybuikje kijken, maar het is echt wel de moeite waard om de plaatjes te schieten ;) Is het niet voor hier, dan zeker voor je eigen documentatie :*

Lijkt me gek om een max aantal dagen water te gutsen uit je buik en te weten dat je baby er aan komt. Gelukkig zorgt je vrouw ook goed voor je Mevrouw Cactus!
Schudden voor gebruik
pi_150661274
Snel een berichtje, want ik ben moe en ga een dutje doen: geen weeën, gewoon een kont van een baby :) CTG was uit het boekje, dus lekker blijven zitten vandaag.
pi_150661574
Goed rusten Cactus!

Ik heb het al anderhalve week koud. Vooral s avonds. :{ is een zwangerschapsdingetje volgens Google. Dat had ik de vorige keer niet. Het is wel kei-irritant.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  zondag 15 maart 2015 @ 14:55:09 #137
259886 pessie
pi_150662978
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 11:34 schreef Cholula het volgende:
Hier ligt de filet americain al in de koelkast. Dinsdag eet mijn man het op om vervolgens op woensdag weer een nieuw bakje te halen bij de slager. Het bijbehorende witte puntje ligt ook al klaar....
klinkt goed :7

Whaha spring ! Das even schrikken dan :+

Cactus gewoon baby billetjes O+ en goede ctg!

Zo stippel! Klinkt als een flink weekend. Maar ook als lieve kinderen. Mijn middelste wil het liefste op mijn buik liggen momenteel, niet zo evident met zo'n dikke toeter :+
  zondag 15 maart 2015 @ 14:56:03 #138
259886 pessie
pi_150663013
Kuuk, geeft volgens mij een lage bloeddruk aan, ik ging dan altijd heerlijk warm douchen.
pi_150663615
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2015 14:56 schreef pessie het volgende:
Kuuk, geeft volgens mij een lage bloeddruk aan, ik ging dan altijd heerlijk warm douchen.
Dat zou wel kunnen kloppen met het feit dat ik van mezelf een lage bloeddruk heb (laatst werd het ook zwart voor m'n ogen :7) . Ik las ook al een artikeltje dat door de hormonen je thermostaat in de war wordt gegooid.

Ik eet bewust ook elke 2 uur iets en altijd zoute drop bij de hand.

Het liefst kruip ik onder de wol, maar dat is ook zowat :+.
  zondag 15 maart 2015 @ 15:25:55 #140
259886 pessie
pi_150664290
Daarom fleece dekentjes op de bank Kuuk 8-)
in mijn eerste trimester ging ik eens echt onderuit toen ik alleen met dochter thuis en boven was. Dat was wel even eng.
pi_150664679
Oh dat is wel spooky. Dat moeten we niet hebben. En dekentje op de bank: check!
pi_150665617
Fijn dat de CTG goed was, cactus!

Ik heb ook heel gek gedroomd, we waren op bezoek bij een zwangere vriendin in estland (daar ga ik volgend weekend ook op bezoek, dus dat klopte nog), maar ze woonde in een heeeel groot huis, dat een echt drugs-paradijs was geworden, en waar heel veel mensen rondhingen compleet van de wereld. Die droom is ook lang blijven hangen!
pi_150666090
Hehehe leuke dromen heb jij Spring :P

Gelukkig alleen een langskomend kontje MwCactus!

Druk maar zo te horen ook leuk weekend Stippel!

Vannacht nadat ik me weer goed voelde even blijven zitten, kreeg honger en ging wat eten, weer benauwd -O-. Ging gelukkig redelijk snel weer weg, maar voor ik eindelijk in bed lag was het erg laat, dus ook maar lekker lang blijven liggen. Natuurlijk is het nu zondag.. Voor alle zekerheid even navraag gedaan bij vk, kan geen kwaad voor baby, is alleen erg lastig voor mij. Morgen huisarts bellen en kijken of er wat aan medicatie gedaan moet worden nog. Niet veel zin in, krijg ik eerst assistente waarvan ik regelmatig het idee heb dat ze niet goed weet waar ze het over heeft. Dan moet ik vast een afspraak maken en dat wordt meestal ook een halve week later. Om het 30-60 min wachten in de wachtkamer dan maar even te vergeten, daarom bel ik de arts ook niet vaak.
Als ik vannacht erg benauwd word moet ik de HAP bellen. Merk het wel weer, had het een tijdje terug ook vaak en stopte toen ineens weer (maar toen werkte de Ventolin nog goed).

mn voeten lijken vandaag ook weer 2x zo dik. Zien er niet eens zo gek uit, maar heb van mezelf hele dunne, platte, pezige voetjes met hele dunne tenen. Nu lijken ze net normaal :P. Instappers die ik normaal alleen in de tuin gebruik omdat ze los genoeg zitten om ze uit te schoppen, zitten nu strak om m'n voeten, het elastiekje dat normaal los zit laat nu na 10 sec al een afdruk achter. Achja, hoort erbij, maar vind het toch best gek om te zien :P
pi_150667137
Zzzzzzzzzz
Zzzzzzzzzz
:Z
Tukje op de bank en Look who's talking kijken
  zondag 15 maart 2015 @ 16:35:54 #145
259886 pessie
pi_150667141
Geval heb je ook aan de vk verteld van je voeten?

Haha wat een droom jager!
pi_150667570
Vocht vasthouden is bij mijn vk reden om kritisch naar de bloeddruk en urine te kijken inderdaad.

Slaap lekker Daui!
pi_150668606
Ooh wat een dromen komen er weer voorbij _O-
pi_150668995
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 16:07 schreef Gevalletje het volgende:
nnacht nadat ik me weer goed voelde even blijven zitten, kreeg honger en ging wat eten, weer benauwd . Ging gelukkig redelijk snel weer weg, maar voor ik eindelijk in bed lag was het erg laat, dus ook maar lekker lang blijven liggen. Natuurlijk is het nu zondag.. Voor alle zekerheid even navraag gedaan bij vk, kan geen kwaad voor baby, is alleen er
Ik zou dat wel even melden aan de vk. Extreem veel vocht vasthouden bij je voeten en enkels.
Schudden voor gebruik
  zondag 15 maart 2015 @ 17:56:43 #149
335643 faptist
Maakt fouten
pi_150669950
Inderdaad. Even contact opnemen over dat vocht en vooral veel drinken !

Hier is het huis weer helemaal aan kant.
Ben moe, maar voldaan.

Het is echt heel gek, maar ik ben opeens zo klaar voor de bevalling en de komst van ons meisje. Gisteren hebben we toch nog besloten om wél de naam van een overleden oma te gebruiken als derde naam en sindsdien heb ik echt rust.
Alles is geregeld. Huis aan kant..

Dusse...
  zondag 15 maart 2015 @ 18:30:03 #150
259886 pessie
pi_150671094
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 17:56 schreef faptist het volgende:
Inderdaad. Even contact opnemen over dat vocht en vooral veel drinken !

Hier is het huis weer helemaal aan kant.
Ben moe, maar voldaan.

Het is echt heel gek, maar ik ben opeens zo klaar voor de bevalling en de komst van ons meisje. Gisteren hebben we toch nog besloten om wél de naam van een overleden oma te gebruiken als derde naam en sindsdien heb ik echt rust.
Alles is geregeld. Huis aan kant..

Dusse...
... tijd om los te gaan!
pi_150671185
Ooh Faptist, jij mag ook al bijna!
pi_150671914
Call the midwife seizoen II net afgekeken

Man oh man.. :'( O+ *O* :'( :'( roalercoaster met chummy :D

* Stippelrientje slingert seizoen 3 aan en haakt ondertussen verder aan kleding voor de baby O+
Schudden voor gebruik
pi_150673057
Gevalletje, ik sluit me bij de rest aan: benauwdheid icm vocht vasthouden is wel iets om voor te bellen (als je dat niet al gedaan hebt) :)
pi_150675445
Gevalletje, ik zou het ook even melden bij de VK! Niet te lang mee blijven lopen hoor!

Stippel, klinkt als een druk maar zeer gezellig weekend!
Mijn buikfoto is nog niet te vinden, maar hij komt eraan. Ik moet me er gewoon overheen zetten :) Ik zie duidelijk dat mijn buik veranderd en het is zonde om dat niet vast te leggen! Waar mijn buik eerst flubberde en "breed" was. Gaat hij nu in een punt staan. En mijn buik stond al vrij vroeg best naar voren.
Ben vandaag ook even op de weegschaal gaan staan, nog niets erbij en volgens mij zelfs er wat af. Dus mijn broek zit echt minder lekker door dat ik een babybol krijg!

Toch gewoon babybilletjes voor MwCatus. Fijn!

Hier na een druk schoonmaak/opruimweekend op de bank met een cappuccino. Maar het huis is netjes! Yeah! *O*
pi_150679205
Gefeliciteerd Risu en DJMO!! En MevrouwCactus en LuDann sterkte de komende dagen!

Ik ben veilig teruggekomen van wintersport! Voor het eerst in jaren weer eens gevallen, maar was een domme val uit bijna stilstand in de zachte papsneeuw. Vakantie zelf is erg goed bevallen, maar zou het een volgende keer met 19 weken niet zo snel meer doen. Een skibroek maat XL is toch veel oncomfortabeler dan een positiebroek, en vooral liftjes in en uit was daardoor niet altijd prettig.

Nog maar 3 nachtjes slapen voor de SEO!
pi_150679224
Faptist is er helemaal klaar voor, spannend, misschien gaat er dan binnenkort al wat gebeuren!

Ben ook benieuwd naar je buikje Joycie!! Gewoon posten wat mij betreft ;)

Heb vanmiddag al gebeld hoor ;). Benauwdheid was eigenlijk alleen afgelopen 2 nachten, overdag geen last van gehad. Enige verschil is nu dat de noodmedicatie niks lijkt te doen. Nu vond ik het al lijken alsof de laatste diskus minder werkt vanaf dat ik em opgehaald heb, maar dat zal wel aan mij liggen. Was eind vorig jaar geloof ik en nu zitten er nog 13 inhalaties van de 60 in, terwijl ik vroeger misschien 30 gebruikte in 2 jaar ofzo, vind ik wel minder. Hoor kennelijk bij het deel waarbij astma wat verergerd tijdens de zwangerschap.
Ook van m'n voeten verteld, hou al weken vocht vast in m'n voeten, vandaag wel wat meer.. Ze vroeg wel of ik verder nog klachten heb en dat heb ik niet (nouja, verrot bekken. vooral S ochtends kan ik soms wel janken als ik een uur stil op de bank moet zitten en elke beweging steekt bij m'n stuitje, opstaan is dan het ergste. Voel botten bij m'n stuitje langs elkaar gaan.. Maar daarna is het voor de rest van de dag ook weer over dus achja, laatste loodjes!). M'n bloeddruk was dinsdag nog netjes (110/70), wel ietsje hoger dan ervoor. Verergering astma en wat meer vocht in m'n voeten alleen was geen reden tot zorg, morgen HA bellen vanwege astma en dinsdag naar vk was volgens haar nu voldoende. Word nu wel beetje nerveus als ik lees dat het misschien toch reden zou zijn voordeur (edit :') verder dus) onderzoek.. Wil me echt geen zorgen maken en rustig naar m'n UD toeleven, maar heel eerlijk vind ik het best lastig soms.. Hoor steeds "alles komt goed hoor!" "Gaat jou niet overkomen!" maar ben soms best bang dat me straks hetzelfde overkomt als m'n vriendin.. Daar ging immers ook gewoon alles goed..
pi_150679473
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 21:49 schreef FlyingFish het volgende:
Gefeliciteerd Risu en DJMO!! En MevrouwCactus en LuDann sterkte de komende dagen!

Ik ben veilig teruggekomen van wintersport! Voor het eerst in jaren weer eens gevallen, maar was een domme val uit bijna stilstand in de zachte papsneeuw. Vakantie zelf is erg goed bevallen, maar zou het een volgende keer met 19 weken niet zo snel meer doen. Een skibroek maat XL is toch veel oncomfortabeler dan een positiebroek, en vooral liftjes in en uit was daardoor niet altijd prettig.

Nog maar 3 nachtjes slapen voor de SEO!
Welkom terug FF! Vind het al knap dat je nog geskied (?) hebt, gelukkig ging alles goed :).

Spannend!
pi_150679687
Lieve gevalletje, vervelend dat je nu toch begint te twijfelen. Maar je hebt heel je situatie verteld tegen je VK. Zij kent je nu een beetje en vind het niet nodig dat er nu verder actie wordt ondernomen. Daar moet je op proberen te vertrouwen.
Probeer lekker op tijd te gaan slapen, blijf goed drinken (dat is belangrijk als je vocht vasthoud, blijven plassen ;) ). En ben je morgenochtend nog steeds niet gerust (of vannacht) gewoon aan de bel trekken. Liever teveel als te weinig.

Verder lees ik ook dat je nog best wel druk ben. Nog lekker een avondje gaat dansen. Echt helemaal super, en vooral blijven doen zolang het kan maar dat zal misschien ook zijn weerslag hebben. Pak even lekker je rust!

Sowieso heb ik bewondering als ik hoor dat Cholula op haar UD nog een avondje uit gaat, en nog een drankje doet in de kroeg. En jij met je bijna 39 weken nog een dansje waagt met je buikdansgroepje! Heel mooi om te lezen!
pi_150679734
*dubbel!*
pi_150680318
Welkom terug van wintersport FF!

Gevalletje als je het hele verhaal aan je vk hebt verteld, is het goed! Niet gaan twijfelen aan jezelf, dat is nergens voor nodig. :*

Bewondering hebben is nergens voor nodig Joyce! Ik heb namelijk gistermiddag twee uur op de bank liggen slapen en vandaag heb ik na een uurtje na onze brunch weer lekker liggen pitten. Mijn ritme is op het moment net iets anders dan dat van werkende mensen. ;)
pi_150680657
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2015 21:59 schreef J0ycie88 het volgende:
Lieve gevalletje, vervelend dat je nu toch begint te twijfelen. Maar je hebt heel je situatie verteld tegen je VK. Zij kent je nu een beetje en vind het niet nodig dat er nu verder actie wordt ondernomen. Daar moet je op proberen te vertrouwen.
Probeer lekker op tijd te gaan slapen, blijf goed drinken (dat is belangrijk als je vocht vasthoud, blijven plassen ;) ). En ben je morgenochtend nog steeds niet gerust (of vannacht) gewoon aan de bel trekken. Liever teveel als te weinig.

Verder lees ik ook dat je nog best wel druk ben. Nog lekker een avondje gaat dansen. Echt helemaal super, en vooral blijven doen zolang het kan maar dat zal misschien ook zijn weerslag hebben. Pak even lekker je rust!

Sowieso heb ik bewondering als ik hoor dat Cholula op haar UD nog een avondje uit gaat, en nog een drankje doet in de kroeg. En jij met je bijna 39 weken nog een dansje waagt met je buikdansgroepje! Heel mooi om te lezen!
Ik heb geen vaste vk, zijn 2 teams met een stuk of 4 vk's, eigenlijk geen idee meer wie ik vanmiddag heb gesproken :? . Weet ik niet of ze gezien heeft dat ik een strenger beladvies heb, ik moet al bellen als ik eind van de middag vind dat de baby wat rustig is. Dit moest van de vk die ik vertelde van m'n vriendin, waarschijnlijk zijn ze bang dat ik nu sneller gestresst raak ofzo. Ben gewoon bang dat ik wat mis en het fout gaat, net even wat gesnikt omdat ik me ineens wat zorgen maak, maar nu denk ik weer dat het vast meevalt.

Dat is waar, ik probeer nog zoveel mogelijk te doen als ik me goed voel :). Dansen was erg vermoeiend maar ging toch beter dan ik dacht! Die moeheid blijft dan wel langer hangen helaas.

Argh, zie ik tijdens het typen een berichtje van schoonzus, zag dat het begint met snel een baby in m'n armen hebben. Stuurde net zoiets aan vriendin op de dag dat ik het S avonds het nare mailtje kreeg en dan voel ik lichte paniek opkomen, heel stom..
pi_150680838
meh, gezeur :P

[ Bericht 66% gewijzigd door Gevalletje op 16-03-2015 01:20:48 ]
pi_150686497
Het is niet zo gek dat het zo in je hoofd rond speelt. Het is ook enorm heftig en zo dichtbij..

Valt niet echt onder gezeur....
Schudden voor gebruik
pi_150686762
Helemaal geen gezeur hoor gevalletje, niet meer dan logisch dat dit in je hoofd rondspookt!

Vannacht zowaar best oké geslapen *O* om half 3 even wakker om te plassen en nog even wakker gelegen want ik had honger en daarna geslapen tot de wekker ging, was verbaasd toen de wekker afging :)
pi_150686842
Ik vind het geen gezeur Gevalletje. Heb je nog goede afleiding de komende tijd?
:*
pi_150686854
Tieten 2.0!
Ik dacht dat die pas later kwamen. Die joekels.
pi_150686889
Gevalletje, dat mag hier he! :*

Ik heb zulke gevoelige tepels steeds. Jemig.. En n cup maat gegroeid. Zit nu weer ongeveer op de maat van voor de vorige zwangerschap.
pi_150686949
Wow FF, nog skiën met 19 weken? :o Mijn vk raadde het echt af na 12 weken, als je baarmoeder boven je schaambot zit
Ik was met 7 weken en heb het toen wel geprobeerd, maar vond het toen al niet meer lekker. Was ook erg misselijk toen. Broek zat idd niet fijn nee!

Gevalletje, dat klinkt niet lekker allemaal. Als je ongerust blijft gewoon weer bellen hoor!

Cholula, spannend! T kan niet lang meer duren nu!

[ Bericht 1% gewijzigd door Mineola op 16-03-2015 09:25:49 ]
pi_150687647
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2015 22:26 schreef Gevalletje het volgende:
meh, gezeur :P
Idd zeker geen gezeur hoor. Ik herken de angsten wel enigszins. Het is nu zó dichtbij, en dan ineens heb je de angst dat het misschien alsnog door je vingers glipt. Ik voel de baby nu al een aantal dagen minder, komt waarschijnlijk omdat ze gewoon minder ruimte heeft, maar ga er enorm op focussen, en ben dan bang dat t misschien wel mis is. Als ik dan mezelf even kalmeer en rustig ga zitten, voel ik weer een schopje of oid, en weet ik dat t goed zit, maar ik denk dat die angst die je hebt helemaal niet gek is. Zeker niet als je zoals jij zoiets heftigs al een keer van dichtbij heb meegemaakt.

Die babies van ons moeten gewoon lekker besluiten om eruit te komen zodat we ze kunnen vasthouden en zien dat ze gewoon lekker levendig en gezond zijn :Y Alhoewel er dan waarschijnlijk een hele nieuwe wereld aan zorgen en angsten begint, haha...
pi_150687725
Jeej, mijn hormonen doen het!!
Net heel boos vriendje een berichtje gestuurd! 😎

want ik wilde al niet met zijn stomme grote auto voor de apk, en dan kom ik binnen en word ik naar huis gestuurd met 'vanaf 12 uur kun je hem komen halen' en dat was heel niet de afspraak, ik zou kunnen wachten!
Me laten overdonderen, terwijl ik normaal echt niet op mijn mondje gevallen ben, en onderweg naar huis (gelukkig maar n minuut of 10 lopen) een heel boos sms'je gestuurd want 'hij wist toch dat ik sinds gisterenmiddag pijn in mijn rug had'

En toen belde hij, en moest ik huilen.. Sta soms echt van mezelf te kijken!
pi_150687745
Gevalletje, hier mag je 'zeuren' (want dat is het niet). Daar zijn wij voor :*

Cholula, hoe is het daar? Alles nog binnen?

FlyingFish, ik vind het ook dapper dat je nog ging skiën. Ik ben blij dat alles goed is gegaan.

Daui, tieten 2.0 had ik al bij vijf weken zwangerschap. Tieten 3.0 komt later ;)

Hier meld met gerommel volgens mij. Over een paar uur weer een CTG. Vanmorgen wat hormoontjes want ik kreeg mijn dekentje niet goed over me heen toen ik op de bank ging liggen :') Het was verschrikkelijk... :')
  maandag 16 maart 2015 @ 09:04:01 #172
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_150687785
Wie gaat als eerste de gouden glitterbabysticker verdienen? ;)
pi_150687788
Gevalletje, als je de vk van alles op de hoogte hebt gesteld dan maakt zij een inschatting op basis van haar kennis en kunde, daar kun je echt op vertrouwen. Maar ik kan me goed voorstellen dat de angst enorm leeft als je zoiets naars van dichtbij hebt meegemaakt :*
  maandag 16 maart 2015 @ 09:25:20 #174
360012 Shopaholic1984
pi_150688163
Ggirl ik snap je helemaal. Daar zou ik ook niet blij mee zijn!!! Dan mogen die hormonsters best even gebruikt worden!

Gevalletje, hier mag je 'zeuren'. Je kan hier gewoon lekker je verhaal kwijt!!!

Cholula, alles nog zijn gangetje? Je ziet er op de foto in het buikentopic super uit zeg! Mooi buikje!!

FlyingFish nog gaan skiën. Super zeg. Ik heb het nog nooit gedaan.

Hier tieten 5.0 zo ongeveer :S
Vandaag eens nieuwe bh's kopen, want ze zitten voor geen meter meer. Benieuwd in wat voor maat ik eindig. Maat tent geloof ik.... Eigenlijk net iets aan de vroege kant voor voedingsbh's, maar om nu voor max 6 weken gewone bh's te kopen.
  maandag 16 maart 2015 @ 09:34:47 #175
382026 Zomerzon01
Lekker warm!
pi_150688298
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 17:00 schreef Gevalletje het volgende:
Ok, dit is mijn eerste nieuwe topic! :D

Voor aanpassingen of opmerkingen, quote of dm/pm :)
Gevalletje, mag er bij mij een meisje achter mijn naam? :)
Nu ff bijlezen...
Oost west, mij best.
pi_150688412
Het gaat hier nog prima! Frits zit nog in de buik en ik denk niet dat hij vandaag zichzelf aan de wereld laat zien.

Spannend dat gerommel Cactus! Ben benieuwd wat de CTG laat zien.

Mijn gegroeide borsten waren een zwangerschapsding voor ik überhaupt positief testte. Ik raad wel echt iedereen aan om passende beha's te kopen, ik voelde me daardoor een stuk prettiger.

Volkomen terechte hormonen Ggirl! Ik zou ook niet heel erg geamuseerd zijn. maar ik ben dus zo'n muts die vervolgens na een uitbarsting haar excuses aanbiedt, tot groot vermaak van mijn man.

Hoe voel je je Shop? Veel plezier met shoppen!
pi_150688418
Gevalletje, dat is echt geen gezeur hoor. Een zwangerschap is gewoon ook best eng, zeker als je van dichtbij iets engs hebt meegemaakt.

Ggirl, af en toe moet je de hormonen lekker laten gaan hoor. Daar zijn ze voor ;)

Cactus, ik denk zomaar dat je zondag niet gaat halen. Ben benieuwd naar de CTG zometeen!

Mijn borsten zijn eigenlijk helemaal niet gegroeid sinds de zwangerschap, maar ik ben blij toe want ze zijn al groot genoeg.

Ik ben vandaag 8 maanden zwanger! Nog maar een paar weekjes te gaan, komt nu ineens wel dichtbij.
pi_150688689
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 09:34 schreef Zomerzon01 het volgende:

[..]

Gevalletje, mag er bij mij een meisje achter mijn naam? :)
Nu ff bijlezen...
Een meisje! Gefeliciteerd
pi_150688827
Hoe is het eigenlijk met LuDann?
pi_150688936
Ik vroeg me ook af hoe het met LuDann gaat!

Een meisje voor zomerzon! Leuk!
pi_150689242
Een meisje voor Zomerzon! Wat leuk!

En inderdaad ik mis LuDann ook! Hoop dat alles goed gaat!
  maandag 16 maart 2015 @ 10:24:55 #182
259886 pessie
pi_150689344
Zomerzon wat leuk! Gefeliicteerd!!!

Cholula nog steeds geen frits dus :D Kun je jezelf nog een beetje vermaken of begin je wel heel nieuwsgierig te worden?

Fan, de eindstreep is in zicht!

Nou Cactus, ben benieuwd wat de CTG je laat zien.

Vanochtend man de kinderen laten doen en ik heb uitgeslapen :@ nou ja, zorgt ervoor dat ik er vanmiddag wel gewoon voor ze kan zijn, is toch ook wel heel handig.

Vanmorgen met mijn zus gebeld, mijn man heeft afgelopen weekend mijn familie toch maar eens duidelijk ingelicht. Zijn we niet zo goed in. Ze is er wel van geschrokken, we spreken elkaar elke week maar ik praat er niet zo makkelijk over, dat het allemaal wel moeizaam gaat. Nou ja, ze zijn in ieder geval op de hoogte voor het familieweekend dus komend weekend wordt ik door 6 broers en zussen in de watten gelegd O-) (nee hoor, ik zal wel wat meer met rust gelaten worden dan anders, dat is ook prettig).

Shop, ik denk dat jij beter wel een beetje kunt kijken naar voedingsBH's, ken je die van carriwell? Die zijn goed rekbaar en best stevig. Zeker in het begin erg handig (later wilde ik graag iets eleganters).
pi_150689472
Ik heb ook uitgeslapen O+
Manlief werkt vanaf vandaag 2 dagen thuis en heeft de jongens naar school gebracht O+
En straks haalt hij ze op en brengt en haalt de oudste dan vanmiddag weer. Zo fijn.
Ik ben pas om 09:00 wakker geworden :D

Met mij gaat het niet zo goed, vind het enorm zwaar en niet alleen vanwege mn bekken. Zie het vaak behoorlijk somber in en ik ben heel snel geïrriteerd om alles -O-
Het is aftellen. Echt aftellen. Ik hoop zo dat het daarna allemaal weer beter gaat.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 16 maart 2015 @ 10:37:03 #184
259886 pessie
pi_150689649
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 10:30 schreef Vlindur het volgende:
Manlief werkt vanaf vandaag 2 dagen thuis en heeft de jongens naar school gebracht O+
En straks haalt hij ze op en brengt en haalt de oudste dan vanmiddag weer. Zo fijn.

Met mij gaat het niet zo goed, vind het enorm zwaar en niet alleen vanwege mn bekken. Zie het vaak behoorlijk somber in en ik ben heel snel geïrriteerd om alles -O-
Het is aftellen. Echt aftellen. Ik hoop zo dat het daarna allemaal weer beter gaat.

Ik ken je gevoel. Het is niet alleen het bekken maar alles eromheen. Dat bekken beperkt je ook in alles. Alles wat normaal is, is nu niet normaal, en dat is moeilijk. Tip van mijn fysio, blijf laag belastbaar in de eerste 4-6 weken na de bevalling, daarna gaat je herstel dan zo ontzettend veel makkelijker!!! En verder heb je ook nog de gewone zwangerschapshormonen, dat is ook al veel om mee te dealen. En dan onzekerheid over jullie bloed. Het is ook gewoon veel :* Hang in there, er komt echt echt echt een einde aan en over een half jaar ziet je leven er weer heel anders uit.
Ik tel tegenwoordig af naar de 37 weken :') en ik hoop dat ze me dan gaan verlossen (dat gaat zomaar niet, dat weet ik, maar ik hou wel hoop)
  maandag 16 maart 2015 @ 10:42:26 #185
382026 Zomerzon01
Lekker warm!
pi_150689816
Bedankt voor de felicitaties!! Roze wolkje is compleet nu. *O*
Afgelopen vrijdag dus 20-weken echo gehad. Alles goed met onze meid. Alleen ze vermoeden wel suiker bij mij omdat de buikomtrek op P97 zit. Schedelomtrek en dijbeen waren precies gemiddeld.
Dus nu afspraak maken voor de suikertest bij 26 weken. ;(
Ik hoopte die te kunnen omzeilen want ik had nog niemand er iets over horen zeggen. Maar helaas... }:|
Vandaag meteen al een koffiekoek afgeslagen op mijn werk. Je weet maar nooit. :@
Maar nu kunnen we wel bij 30 weken nog een keer kijken omdat ze dan nog een groeiecho willen doen. Toch wel een fijn gevoel.

Ff bijgelezen:
MwCactus nog steeds stabiel gelukkig. Fijn dat je nu lekker thuis bent! Lekker nog even relaxen tot de weeen echt beginnen. Benieuwd naar de CTG!

Gevalletje het geeft niks om onzeker te zijn hoor. Dat is helemaal geen gezeur en dat houdt iedereen wel. Ik denk ook dat ik pas helemaal zeker ben dat alles goed is gegaan als ik een mooie roze baby op mijn buik heb liggen na de bevalling. Komt allemaal goed!

Ggirl Hormonen mag je nu lekker laten gaan hoor. Daar kan je nu nog gebruik van maken. ;)
Al probeer ik wel in ieder geval de dag erna mijn excuses aan te bieden. Haha.
Ik merk wel dat het bij mij erger is als ik me ergens zorgen over maak. Donderdag was geen goede dag voor mij dus. Want maakte me wel zorgen over de echo. De volgende dag ook netjes mijn excuses aangeboden aan schoonzus die ik wat bozige antwoorden op berichtjes had gestuurd. :@

Shop, ik zit ook al op 2 cupmaten groter. Gelukkig groeien ze nu even niet meer. Dat was het eerste wat ging groeien bij mij. Bij 19 weken zag ik pas dat mijn buik eindelijk verder uit ging steken dan mijn borsten... :X Dat was een hele verandering.
Ik probeer nog wel gewone BH's te dragen nu. Voelt toch net even wat sexier dan die voedingsBH's.
Oost west, mij best.
pi_150689986
Wat leuk Zomerzon, een meisje! *O*

Ik zit hier net op tieten 1.1 of zo. :') Wel wat voller geworden, maar niet veel. Is maar goed ook, want dat past totaal niet bij mijn figuur.

Sinds afgelopen nacht heb ik ineens last van kramp in m'n darmen. ;( Ik hoef niet naar het toilet, ik ben ook niet verstopt o.i.d. maar het is gewoon best pijnlijk. Herkenbaar voor iemand? Ik ben nu bijna 32 weken. Meestal is het als ik wakker wordt 's ochtends weer over, maar vandaag dus niet. Zit hier nu op m'n werk een beetje voorovergebogen les te geven, maar het gaat niet van harte. Gelukkig een kort dagje vandaag i.v.m. toetsweek examenklassen.
  maandag 16 maart 2015 @ 10:48:48 #187
382026 Zomerzon01
Lekker warm!
pi_150689990
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 10:30 schreef Vlindur het volgende:

Dikke :* en knuffel!
Ik heb nog geen laatste loodjes van een zwangerschap meegemaakt, maar ik kan het me goed voorstellen dat je er een beetje doorheen zit met alles er omheen. Neem lekker je rust en spui al je frustraties hier maar. Fijn dat je (8> lekker thuis werkt en voor de kids zorgt!
Oost west, mij best.
pi_150690114
:* Voor Vlindur en pessie. Het wordt sowieso zwaarder natuurlijk en jullie hebben al kleintjes rondlopen, respect. Gelukkig doe je het ergens voor. O+
pi_150690349
:* Vlindur en Pessie! Ik kan me niet indenken hoe pittig het voor jullie is. Fijn dat jullie mannen vandaag het één en ander overnemen, maar ik kan me goed voorstellen dat je tegen de rest van de tijd op ziet!
pi_150690475
:* voor de dames die het nodig hebben.

*O* een dochter voor Zomerzon!
pi_150690788
*O* 39 weken vandaag!

*O* voor de 8 maanden van Fannetje!

Hormonen horen erbij hoor Ggirl, heel begrijpelijk ;)

Gerommel bij MwCactus, spannend, ben benieuwd!

Wordt misschien nog wel spannend inderdaad wie de volgende gouden babysticker krijgt :P

Meisje voor Zomerzon! Goede SEO! *O* jammer van het vermoeden op suikerziekte..
Kan de OP niet meer aanpassen, misschien als er straks nog een modje langskomt ;)

Fijn dat je nu een rustig familieweekend hebt Pessie, klinkt sowieso al vermoeiend :P

:* voor Vlindur en Pessie, lijkt me erg zwaar, zoveel pijn en klachten..

Niet echt uitgeslapen vandaag, lag er na de benauwde nacht laat in dus had ook pas later gisternacht echt slaap. Werd vrij vroeg weer wakker door buikpijn, zo'n gevoel alsof je elk moment ongesteld kan worden, heb een hekel aan dat gevoel :P. Ook wat last van lage rugpijn. Voel me weer wat beter, dus zo nog maar proberen een dutje te doen. Bel daarna de vk wel weer (hoezee, geen weekend meer!), toen ik uit bed stapte voelde ik letterlijk het vocht in m'n voeten klotsen, heel raar gevoel!
pi_150690792
Lief van jullie :*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 16 maart 2015 @ 11:27:02 #193
259886 pessie
pi_150690972
Nou Geval, zo te horen wordt het een strijd tussen jou, Cholula en mevrouw Cactus :D (Al begin ik een klein vermoeden te hebben dat mevrouw Cactus wellicht vandaag of morgen zich meld met baby).

En bedankt iedereen :@

En vermoeiend familieweekend hoe kom je erbij :{w
SPOILER
Ik ga een poging doen op de fiets te stappen en mijn dochter van de psz halen.
  maandag 16 maart 2015 @ 11:34:57 #194
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150691172
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 16:58 schreef Gevalletje het volgende:
Aanpassingen graag dmv quote / pm / dm!
Gevalletje, achter mijn naam mag een jongetje O+

Vandaag geslachtsbepalingsecho gehad dus, hij is helemaal in orde, en J. wordt dus grote broer van een jongetje :D

Verder, hang in there dames die het lastig hebben. Lijkt me ontzettend klote, lichamelijk minder kunnen/ pijn hebben. Hopelijk kunnen familie en vrienden jullie helpen het iets makkelijker te maken.

Ik ga nu weer snel aan t werk, maar moest dit nieuws even meteen delen natuurlijk :) ;) :D
pi_150691191
oh wat leuk mousemicky! Broertjes. O+

En zomerzon een meisje! *O*
pi_150691280
Twee jongetjes, wat leuk MM!

Succes met op de fiets stappen Pessie, als ik in je buurt zou wonen zou ik het graag voor je doen.

Overigens ga ik ervan uit dat Frits pas over een week komt. Cactus en Gevalletje mogen dus voor gaan ;)
pi_150691450
Een meisje voor zomerzon! *O* Balen van je vermoedelijke suiker, maar hopelijk is het op te lossen met een dieet.
Een jongetje voor mousemickey! *G* Wat fijn dat alles er goed uitzag!

Gevalletje, ben benieuwd wat de vk zegt! En jeej voor je 39 weken! *G*

:* voor pessie en Vlindur. Ik heb tijdens deze zwangerschap ook meer last van m'n bekken, maar gelukkig niet zo erg als bij jullie. Plus dat ik heel rustig kan doen omdat Anne veel op school is en ik er niet ook nog een thuis heb rondlopen. Het lijkt me heel zwaar met nog een peuter erbij. Familieweekend lijkt me ook heel pittig, al zal het vast ook gezellig zijn.
pi_150692085
Ik kom even afscheid nemen van dit topic. Y is nu een week oud ( :o ) en doet het echt super.
Borstvoeding gaat super. Eigenlijk alles wel. Herstel van de keizersnede gaat ook voorspoedig. Alleen gaat het mij nog niet snel genoeg natuurlijk. Komt deels door de gebroken nachten. Dat alleen ik de voeding kan geven helpt daarin niet zo mee. Maar meestal slaapt ze weer gewoon verder na de voeding dus heb ik eigenlijk weinig te klagen.
Na een badje is ze alleen super wakker en lukt het in slaap vallen voor geen meter. Ik zit dan gerust een uur te proberen haar te laten slapen. Gelukkig hoef ik haar niet elke dag in bad te doen, en zeker niet 's nachts.
De kraamhulp blijft nog 2 extra dagen, maar daarna ben ik alleen. Heel blij met die extra dagen, al is het alleen maar om het boterhammetje op bed 's ochtends.

Ik wens jullie allemaal nog een voorspoedige zwangerschap toe en zie jullie netjes op tijd in het babytopic verschijnen. :W

Edit: oh ja, de naam komt idd van de game. ;)
pi_150692289
zomerzon! een meisje *O* Balen van de suiker, hopelijk is een dieet volgen voldoende!

MM een jongetje, broertjes O+ O+
Wat fijn dat alles er goed uitzag!

Gevalletje even een :* Ik snap je gevoelens heel goed.

:* voor Vlindur & Pessie.

Risu :W fijn dat alles zo goed gaat!
Kleine opmerking, waarom wil je haar persee laten slapen na het badje? Als ze zo wakker is na het badje is dat toch alleen maar leuk en daar moet je dan juist even van genieten zou ik zeggen :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
  maandag 16 maart 2015 @ 12:17:50 #200
382026 Zomerzon01
Lekker warm!
pi_150692383
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 11:34 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Gevalletje, achter mijn naam mag een jongetje O+

Vandaag geslachtsbepalingsecho gehad dus, hij is helemaal in orde, en J. wordt dus grote broer van een jongetje :D

Verder, hang in there dames die het lastig hebben. Lijkt me ontzettend klote, lichamelijk minder kunnen/ pijn hebben. Hopelijk kunnen familie en vrienden jullie helpen het iets makkelijker te maken.

Ik ga nu weer snel aan t werk, maar moest dit nieuws even meteen delen natuurlijk :) ;) :D
Gefeliciteerd! *G* Dan is dit topic in evenwicht qua jongen/meisje. Haha.
Oost west, mij best.
  maandag 16 maart 2015 @ 12:19:38 #201
382026 Zomerzon01
Lekker warm!
pi_150692434
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 12:07 schreef Risu het volgende:
Ik kom even afscheid nemen van dit topic. Y is nu een week oud ( :o ) en doet het echt super.
Borstvoeding gaat super. Eigenlijk alles wel. Herstel van de keizersnede gaat ook voorspoedig. Alleen gaat het mij nog niet snel genoeg natuurlijk. Komt deels door de gebroken nachten. Dat alleen ik de voeding kan geven helpt daarin niet zo mee. Maar meestal slaapt ze weer gewoon verder na de voeding dus heb ik eigenlijk weinig te klagen.
Na een badje is ze alleen super wakker en lukt het in slaap vallen voor geen meter. Ik zit dan gerust een uur te proberen haar te laten slapen. Gelukkig hoef ik haar niet elke dag in bad te doen, en zeker niet 's nachts.
De kraamhulp blijft nog 2 extra dagen, maar daarna ben ik alleen. Heel blij met die extra dagen, al is het alleen maar om het boterhammetje op bed 's ochtends.

Ik wens jullie allemaal nog een voorspoedige zwangerschap toe en zie jullie netjes op tijd in het babytopic verschijnen. :W

Edit: oh ja, de naam komt idd van de game. ;)
Geniet er lekker van Risu! Alles zal vast vanzelf zijn ritme vinden bij Y. O+
Oost west, mij best.
  maandag 16 maart 2015 @ 12:23:51 #202
335643 faptist
Maakt fouten
pi_150692551
Sorry wel meegelezen, maar ik kan even niet bedenken wie wat had..
In ieder geval een dikke kus voor pessie en vlindur.
Super lief van je man dat hij iedereen op de hoogte heeft gesteld, pessie.

Ik ben vannacht vaak wakker geworden van harde buiken en zere onderrug.
Gelukkig was de pijn bij het wakker worden weer over.

Vandaag moet ik echt de bedklossen halen. Vergeet het steeds!
Morgen alweer 38 weken *O*
  maandag 16 maart 2015 @ 12:24:51 #203
335643 faptist
Maakt fouten
pi_150692586
Dag lieve Risu.
Tot ziens in het babytopic.
Zo te zien doe je het super!
pi_150692691
Voor diegene die de UD voorbij is ;)

Schudden voor gebruik
pi_150692740
Zomerzom een kleine meid & een jochie voor mousemicky! Gericht shoppen, leuk!

Ik ben zojuist gebeld dat ze mij hebben ingepland voor de termijnecho vrijdag 27 maart!
Jippie, aftellen, maar ook wel errug spannend.
pi_150692792
Zomerzon een meisje *O*
MM een jongetje *O*

*O* whoot whoot *O*

Risu ^O^ :W
Schudden voor gebruik
pi_150692942
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 07:01 schreef Daui het volgende:
Tieten 2.0!
Ik dacht dat die pas later kwamen. Die joekels.
Dacht ik ook! Maar ik heb echt supermegatetten! Tm week 6 zijn ze ruim een cupmaat gegroeid. Daarna deden ze niet meer zo afschuwelijk pijn, en voelden ze ook niet meer aan als snoeiharde ontstoken handballen. Nu zijn ze alleen nog maar mega. Ik kan nog niet posten in het buikentopic, maar als er een zwangere-tieten-topic zou bestaan, had ik onwijs indrukwekkende pics kunnen maken..... (echt, het past niet meer in mijn oude bh's. Mijn tepels komen er bovenuit, en het kwabbelt er aan alle kanten uit.)
pi_150693494
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 12:38 schreef Sara82 het volgende:

[..]

Dacht ik ook! Maar ik heb echt supermegatetten! Tm week 6 zijn ze ruim een cupmaat gegroeid. Daarna deden ze niet meer zo afschuwelijk pijn, en voelden ze ook niet meer aan als snoeiharde ontstoken handballen. Nu zijn ze alleen nog maar mega. Ik kan nog niet posten in het buikentopic, maar als er een zwangere-tieten-topic zou bestaan, had ik onwijs indrukwekkende pics kunnen maken..... (echt, het past niet meer in mijn oude bh's. Mijn tepels komen er bovenuit, en het kwabbelt er aan alle kanten uit.)
_O-
pi_150693528
Ik ben echt alleen van een kleine b naar een normale b gegaan
Ik wil ook mega tetten O-) :')
  maandag 16 maart 2015 @ 12:57:30 #210
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150693586
Geloof me, dat wil je echt niet... Iig niet het proces er naar toe, AU!

Hier zijn we beland op tieten 3.0. Ik heb mijn voedingsbeha's van de vorige zwangerschap al aan (met 17 weken ;( ), verder heb ik niets meer dan past (van 75D naar 80F :'( )
pi_150693602
Risu: ik ben blij dat je je draai een beetje begint te vinden en fijn dat de kraam 2 dagen langer kan blijven!

Zomerzon: Gefeliciteerd met je het-wordt-een-meisje! Erg leuk :) Nu kan je winkelen!

Ik weet niet meer of Cholula al gepost heeft vandaag, volgens mij heeft ze zich nog niet gemeld... Net als LuDann...

Hier heb ik af en toe een harde buik (en dan gutst het vruchtwater weer naar buiten :') ). De CTG was perfect, totdat baby de hik kreeg en z'n hartslag boven de 160 bleef. Ik mocht dus extra lang luisteren :) . Maar toch blijft het wat rommelen...
pi_150693688
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 12:57 schreef mousemicky het volgende:

Hier zijn we beland op tieten 3.0. Ik heb mijn voedingsbeha's van de vorige zwangerschap al aan (met 17 weken ;( ), verder heb ik niets meer dan past (van 75D naar 80F :'( )
Je mag mijn oude bh's wel lenen die ik niet meer pas als je de 80F niet meer past straks :9
Schudden voor gebruik
pi_150693746
No worries! LuDann is weer thuis hoor ^^,
Ze is een beetje moe ;)
Schudden voor gebruik
  maandag 16 maart 2015 @ 13:05:28 #214
382026 Zomerzon01
Lekker warm!
pi_150693839
quote:

Hier precies hetzelfde. Ook van 75D naar 80 F.
Maar nu wel al twee maanden stilstand met de groei gelukkig. :@
Oost west, mij best.
  maandag 16 maart 2015 @ 13:06:39 #215
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_150693876
Hier geen mega tetten maar uiers. Iets anders kan ik er niet van maken. Wel gestopt met groeien nu, geloof ik.

Blijft spannend, MwC!
pi_150693919
MM een jongetje *G* Tof!!

Sara en Daui die aan borsten 2.0 doen. Herkenning alom! Ik kocht in week 8 nieuwe bh's omdat het echt geen porem meer was... En nu bij 13w2d moet ik eigenlijk weer nieuwe :X. Man vindt het wel wat trouwens :P.

Mw Cactus, fijn dat de CTG goed was!

Jantina de 27e toch een echo, fijn! Had jij nu al wel of nog geen echo gehad? Ik weet het even niet meer.

Hier mijn eerste dag thuis, heel raar! Voelde straks dat ik moest spugen en ben toen heel rustig even op bed gaan liggen. Toen zakte het weer. Teller staat pas op 1x spugen vandaag, dat is echt fijn!
pi_150693928
quote:

[..]

Nou, maak dat topic!

Mijn borsten zijn gegroeid, maar niet zoveel. M'n oude bh-s passen nog gewoon. M'n rechterborst is nu alleen nog veel groter dan m'n linkerborst, daar zat al redelijk verschil tussen...

Speaking of borsten: Mijn tepels zijn echt 24/7 stijf. Hebben jullie dat ook? Vervelend in bed, als ik met m'n handen langs m'n borsten komt dan haal ik m'n tepels mee, en dat doet zoooo zeer.
pi_150694001
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 13:08 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Nou, maak dat topic!

Mijn borsten zijn gegroeid, maar niet zoveel. M'n oude bh-s passen nog gewoon. M'n rechterborst is nu alleen nog veel groter dan m'n linkerborst, daar zat al redelijk verschil tussen...

Speaking of borsten: Mijn tepels zijn echt 24/7 stijf. Hebben jullie dat ook? Vervelend in bed, als ik met m'n handen langs m'n borsten komt dan haal ik m'n tepels mee, en dat doet zoooo zeer.
Gaat druk worden in OUD met (jonge)mannen kijk verkeer :9
Schudden voor gebruik
pi_150694131
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 13:08 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]
Check! Niet 24/7 maar toch wel 20/7 en dat is heus niet fijn!
pi_150694231
quote:

[..]

Ik doe mee. Mijn bescheiden C-cup is inmiddels een volle D-cup. Gevoeligheid neemt nu gelukkig wel wat af, maar lekker is anders. Misschien moet ik ook is achter een betere BH aan, want ik heb het idee dat beugelbh's momenteel gewoon niet zo lekker zitten..
Daarbij zitten mijn skinny-jeans dus echt al voor geen meter meer. Ik krijg ze wel aan, maar alles knelt en doet en het is ronduit oncomfortabel. Ik heb 2 strech exemplaren en die gaan enigszins, maar ook dat zit niet ideaal. Ik heb maar vast een positievariant (wel extreem vroeg, met 6,5 weken) besteld, want dit mezelf in broeken forceren is ook niks.
pi_150694277
quote:

Say what..?!

*Sara kruipt met grote bange ogen in een hoekje en probeert te vergeten wat ze zojuist las*
pi_150694564
Sarah _O-

En ja ze staan 24/7 recht vooruit.
Mijn kleding begint op dat gebied strak te zitten. Hopelijk scheurt er niks :@
pi_150694652
Ik ben nu 32 weken en maar een halve cup gegroeid...
Wel lekker, maar liever een hele, want F is eigenlijk aan de krappe kant, maar G net weer te ruim
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_150694872
Braaf alles bijgelezen en nu de helft al weer kwijt :')
Ik dacht echt dat het wel meeviel met de zwangerschapsdementie, maar ik kan ook echt niet meer uit m'n woorden komen soms :|W

In ieder geval:

Hele dikke :* voor de dames die het zwaar hebben! Het is gewoon ruk om zo beperkt te worden in je dagelijks functioneren.
En nog een :* voor Gevalletje! Wat de rest ook al zegt: het is echt niet gek dat je met zo'n verhaal in je hoofd blijft zitten en je zorgen maakt.

SPOILER
*O* en *G* voor de geslachtsbepalingen! Wordt het weer een stukje echter, vond ik! :Y

Spannend qua verse baby's! O+

Verder ben ik het echt even kwijt... :@

Ben nu wel echt begonnen met aftellen naar m'n verlof, nog 3 weken. Fysiek nog prima te doen, maar gewoon geen zin meer :P Volgende week begint m'n vervangster, dus die laatste 2 weken gaan hopelijk wel hard!

Mini is nog steeds echt super bewegelijk; echt niet normaal wat voor trappen ik soms krijg en hoe m'n buik op en neer golft! :o
Gisteren had ik opeens het idee dat ze andersom lag (was bang in stuit), maar nu lijkt ze weer wel gedraaid :? Vanavond controle bij de vk, dus dan zullen we het wel horen hoop ik!

Vannacht opeens flink last van maagzuur (voor de zwangerschap dus echt nog nooit gehad :@), nét op het moment dat ik in slaap viel :r waardoor ik dus dacht dat ik over m'n nek ging :') ik klaarwakker, Mini klaarwakker, maar gelukkig hielp een Rennie wel goed, dus die liggen nu standaard op m'n nachtkastje ;)
  maandag 16 maart 2015 @ 13:39:18 #225
259886 pessie
pi_150694966
Stippel _O-

Faptist, klinkt alsof het wel tijd is daarvoor ja ;) Verder nog geen onbeheersbare neiging tot alles schoonmaken en jezelf ondersteboven in je keukenkastjes te stoppen? O-)

Cactus, ai wat een vruchtwater zeg! Lijkt me heel raar voelen!

Hier niet veel borstengroei, althans, niet zoveel als bij jullie. Ze worden wel echt voller.

Twist, je kleine is wel echt beweeglijk zeg! Die van mij gaat nog van links naar rechts met rug en billen, maar koppeltje duiken zit er echt niet in.

En een mannetje voor Mouse! *G*

Malteser, nu lekker voor jezelf zorgen, dat is belangrijker.

:W Risu, veel plezier bij de baby's! En die gebroken nachten wen je aan ;)
pi_150695376
Risu :W en nogmaals heel tof van de naam :)

Mouse een kleine meneer *O*
pi_150695527
Ik lees later even bij maar wilde toch snel even melden dat de GBS-kweek negatief was. Geen GBS dus *O* maar gewoon gevoelig voor urineweginfecties.
pi_150695675
Ik las een meisje voor Zomerzon en een jongen voor mousemickey? Zeg ik dat goed! Leuk leuk! *O*

Vlindur, nog ff! :* fijn dat je thuis door je man zo wordt geholpen.

Risu :W
pi_150695927
Ohja, die "9x..." van Stippel! :D Geniaal! _O-

Risu :W klinkt alsof het lekker loopt allemaal! Gun jezelf wat tijd om goed te herstellen en geniet lekker van jullie meisje! O+

quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 13:39 schreef pessie het volgende:
Twist, je kleine is wel echt beweeglijk zeg! Die van mij gaat nog van links naar rechts met rug en billen, maar koppeltje duiken zit er echt niet in.
Ik lees dus ook overal dat de baby bij deze termijn minder hard gaat schoppen, zijn/haar voorkeursligging waarschijnlijk allang aangenomen heeft en zich rustig voorbereidt enzo :') :N
pi_150695968
Jantina bijna de termijn echo!

Jager.. Ja hier ook last vd tepels. Dan stoot zoon er per ongeluk tegenaan... Ai ai
Zelfs een satijnen pyjama is gevoelig. En m'n man krijgt een tets als ie eraan komt ~O>
  maandag 16 maart 2015 @ 14:06:11 #231
259886 pessie
pi_150696062
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 13:54 schreef McLaura het volgende:
Ik lees later even bij maar wilde toch snel even melden dat de GBS-kweek negatief was. Geen GBS dus *O* maar gewoon gevoelig voor urineweginfecties.
*O* Dat is goed nieuws!!!

Nou twist, je krijgt gewoon een gezellig druk kindje :D
pi_150696121
Straks echo 15:20 geloof ik, zo maar eens even kijken hoe laat nou precies :D
Dan krijg ik "eindelijk" mijn echte termijn te horen! Nu hopen dat alles goed is. Ik had natuurlijk een hartje bij 6+ weken en geen bloed of iets verloren. Maar toch maak ik me een mini beetje zorgen, ben zo ziek geweest... Pfff...
pi_150696257
Zal vast goedkomen, skoap! Wel spannend! :)

Ik ga me denk ik morgen en overmorgen maar ziek melden. Ik ben zo moe, en krijg niets uit m'n handen. Wellicht helpen 2 dagen bijkomen (zegt ze na het weekend). Het stomme is dat ik de eerste ziek-dag niet betaald krijg, dus dat scheelt flink veel geld. Maar goed, gezondheid gaat voor..
pi_150696719
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 13:08 schreef Malteser het volgende:

Jantina de 27e toch een echo, fijn! Had jij nu al wel of nog geen echo gehad? Ik weet het even niet meer.

Hier mijn eerste dag thuis, heel raar! Voelde straks dat ik moest spugen en ben toen heel rustig even op bed gaan liggen. Toen zakte het weer. Teller staat pas op 1x spugen vandaag, dat is echt fijn!
Eerste echo! Dus heb nog geen idee hoe het er voor staat.

Hopelijk voel je je snel iets beter. Spugen is sowieso niet fijn!

@Tieten: Hier alleen wat steviger en ze zijn continu gevoelig. Maar niets mega-tetten ;( . Komt nog wel, houd ik mezelf voor ;) Vriendlief had in het kluun-boek "help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt" gelezen dat het bij de meeste vrouwen pas echt groeit na loop van tijd, niet de eerste maanden.

En jagar zei iets over 24/7 tepels die aanwezig zijn. Check!
  maandag 16 maart 2015 @ 14:26:03 #235
56471 pinquit
oh my lama!
pi_150696968
Wat slaapt Choluul lang vandaag..

[Edit] ohnee niet goed teruggelezen :D
  maandag 16 maart 2015 @ 14:50:34 #236
335643 faptist
Maakt fouten
pi_150698004
Mega tetten
Hier zijn ze gewoon hetzelfde gebleven. Nouja. Ze zijn de ene dag hard en dan passen ze niet meer mooi. De andere dag zijn ze slapper en dan passen ze weer goed.
Enige wat ik nodig heb is zo'n verstelbandje anders had ik het te benauwd.
Ik stel voedingsbh's kopen uit. Ik vind ze spuuglelijk. En omdat ik slappe borsten heb die een beetje hangen wil ik gewoon padded bh's en die zijn er niet.
Alleen van die rekbare dingen waar je tepels altijd zichtbaar in zijn.
Elke nacht denk ik 'morgen ga ik naar de bh winkel', maar komt er niet van. Stom stom.
Ik heb ook al meerdere malen bh's via websites gekocht maar ze passen me gewoon niet.

En ondersteboven in keukenkastjes;
Check.
Plafonds zijn stofvrij.
Enige wat ik nog zou kunnen doen is m'n voorraadkast uitzoeken,bovenop m'n keukenkastjes en koelkast schoonmaken, lamp van het plafond halen en soppen.. Dat soort dingen. Dingen die eigenlijk wat te gevaarlijk vind. Ik wil niet meer op een ladder staan -> evenwicht is soms ver te zoeken.

Verder ben ik echt super super moe vandaag. Zzz
  maandag 16 maart 2015 @ 15:01:52 #237
259886 pessie
pi_150698442
Faptist, zijn dit soort modellen niet iets voor jou?

SPOILER
Jagar goed dat je voor jezelf kiest. Ik heb gisteren serieus de hele dag in bed gelegen en vanmorgen uitgeslapen. Voel me nu weer meer mens.

En skoap vandaag termijnbepaling!

Jantina volgende week een echo *O*
pi_150698634
Ik heb n voedingsbh v Noppies geloof ik. Dat is niet zo'n dun drellending hoor. Is gewoon licht voorgevormd. En er zit zo'n haakje voor, zodat je de boel kan openklappen.
  maandag 16 maart 2015 @ 15:11:01 #239
259886 pessie
pi_150698835
Zag trouwens dat die onderste te verkrijgen is tot maat 95K
Linkje
  maandag 16 maart 2015 @ 15:13:47 #240
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150698958
Ik vind voorgevormde beha's nu echt 3x niks. Cup F is al groot genoeg van zichzelf :@. Degenen die ik nog heb van de borstvoedingstijd van J zijn ook zonder beugel, dat was in t begin toch fijner, als je zo'n ding dag en nacht aanhebt...
pi_150699064
MM nog een jongetje *O* leuk! :D
  maandag 16 maart 2015 @ 15:31:48 #242
259886 pessie
pi_150699713
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 15:13 schreef mousemicky het volgende:
Ik vind voorgevormde beha's nu echt 3x niks. Cup F is al groot genoeg van zichzelf :@. Degenen die ik nog heb van de borstvoedingstijd van J zijn ook zonder beugel, dat was in t begin toch fijner, als je zo'n ding dag en nacht aanhebt...
Ik ben het echt met je eens dat 's nachts een soepele echt veel fijner is!
Maar faptist dacht dat er uitsluitend spuuglelijke voedingsBH's te vinden zijn, dus wilde even laten zien dat er best iets meer op de markt is dan Hema en Livera eigen merk (echt die verkoopster van de laatste "zo leuk, tegenwoordig zijn ze niet meer uitsluitend in zwart en wit maar ook in rood!" :') )
Ik vond de carriwell fijn 's nachts.
pi_150699908
Ik kan me niet voorstellen 'snachts een bh te dragen!

eerste geval van pregnancy-brain: bij de kassa bij de supermarkt je portomonnee uit je tas willen pakken, en er achter komen dat hij nog thuis ligt, in het bakje met sleutels 8)7 ...bye bye lekkere banaan en snoepjes..
  maandag 16 maart 2015 @ 15:38:45 #244
259886 pessie
pi_150699980
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 15:36 schreef Jagärtrut het volgende:

eerste geval van pregnancy-brain: bij de kassa bij de supermarkt je portomonnee uit je tas willen pakken, en er achter komen dat hij nog thuis ligt, in het bakje met sleutels 8)7 ...bye bye lekkere banaan en snoepjes..
Whaha, geloof me, als je een baby hebt vergeet je je portemonnaie nog wel regelmatig ;)

En vaak is het zo dat je de eerste tijd voeding lekt 's nachts, praktisch dus om een BH te dragen met kompressen. Houdt je bed droog ;) . Maar dan is het wel fijn om een comfortabele te hebben.
  maandag 16 maart 2015 @ 15:45:55 #245
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150700303
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 15:38 schreef pessie het volgende:

[..]

Whaha, geloof me, als je een baby hebt vergeet je je portemonnaie nog wel regelmatig ;)

En vaak is het zo dat je de eerste tijd voeding lekt 's nachts, praktisch dus om een BH te dragen met kompressen. Houdt je bed droog ;) . Maar dan is het wel fijn om een comfortabele te hebben.
Dit idd, en om bij eventuele stuwing zakjes met bevroren/ koude appelstroop in te stoppen.... Of gewoon zodat alles niet door t bed heen zwabbert als er kraambezoek aan je (ziekenhuis)bed staat omdat t een andere tijd blijkt te zijn dan je dacht ;)
pi_150700697
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 15:36 schreef Jagärtrut het volgende:

Haha herkenbaar. Ik had vandaag dat ik kip wilde kopen voor het avondeten, toen bedacht ik me onderweg dat zalm misschien gezonder was, dus naar de visboer zalm kopen. Daarna op weg terug naar huis dacht ik ineens, shit ik moet nog kip kopen voor het avondeten, dus kip kopen. Thuisgekomen pak ik beiden uit en denk....tja.... :?
  maandag 16 maart 2015 @ 15:58:00 #247
259886 pessie
pi_150700757
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 15:56 schreef kooks11 het volgende:

[..]

Haha herkenbaar. Ik had vandaag dat ik kip wilde kopen voor het avondeten, toen bedacht ik me onderweg dat zalm misschien gezonder was, dus naar de visboer zalm kopen. Daarna op weg terug naar huis dacht ik ineens, shit ik moet nog kip kopen voor het avondeten, dus kip kopen. Thuisgekomen pak ik beiden uit en denk....tja.... :?
Hahahahahahahahahaha! Die vind ik echt geniaal.
Maar wel herkenbaar :') al denk ik bij alles "heb ik nog wel" waarna ik man naar de winkel kan sturen wegens gebrek aan ingrediënten
pi_150700779
Jippie alles goed. 1 dag vooruit gezet, prima! 8 oktober nu i.p.v. 9.
L is van 18 oktober, dus ik hoop heel erg dat ik niet over tijd ga lopen :D

Was erg leuk de echo, het was bij de VK zelf i.p.v. het ziekenhuis. Wat een verschil!
Kreeg mega veel foto's mee en ze nam alle tijd en ik kreeg zelfs 3D beelden te zien (heel bijzonder nog als het zo klein is) Ben helemaal blij O+
pi_150700812
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 15:58 schreef Skoap het volgende:

Was erg leuk de echo, het was bij de VK zelf i.p.v. het ziekenhuis. Wat een verschil!
Kreeg mega veel foto's mee en ze nam alle tijd en ik kreeg zelfs 3D beelden te zien (heel bijzonder nog als het zo klein is) Ben helemaal blij O+
O+
  maandag 16 maart 2015 @ 16:02:49 #250
259886 pessie
pi_150700968
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 15:58 schreef Skoap het volgende:

Fijn!!! *O* En wat een luxe apparaat heeft je VK!
pi_150701181
Fijn Skoap!! *O*
pi_150701209
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 14:50 schreef faptist het volgende:
Mega tetten
Hier zijn ze gewoon hetzelfde gebleven. Nouja. Ze zijn de ene dag hard en dan passen ze niet meer mooi. De andere dag zijn ze slapper en dan passen ze weer goed.
Ik stel voedingsbh's kopen uit. Ik vind ze spuuglelijk. En omdat ik slappe borsten heb die een beetje hangen wil ik gewoon padded bh's en die zijn er niet.
Elke nacht denk ik 'morgen ga ik naar de bh winkel', maar komt er niet van. Stom stom.
Ik heb ook al meerdere malen bh's via websites gekocht maar ze passen me gewoon niet.

Check.
Plafonds zijn stofvrij.
Enige wat ik nog zou kunnen doen is m'n voorraadkast uitzoeken,bovenop m'n keukenkastjes en koelkast schoonmaken, lamp van het plafond halen en soppen.. Dat soort dingen. Dingen die eigenlijk wat te gevaarlijk vind. Ik wil niet meer op een ladder staan -> evenwicht is soms ver te zoeken.

Noppies heeft padded voedingsbh's. Ik weet alleen niet tot welke maat.
pi_150701553
Sorry pinquit, nog geen baby hier. Rond het middaguur heeft amazing ela nog een paar foto's van mijn man en mij op de hei gemaakt, ben ik nog de stad in geweest voor een cappuccino en net hebben we boodschappen gedaan.

Ik loop volgens de checklist van Stippel ook nog niet over tijd. Nesteldrang, wat is dat? ;)

Goede echo voor Skoap! Fijn!

Geen GBS voor Laura, dat scheelt antibiotica toch?

Bij Jagär en nog iemand (Edit:Kooks) (en bij mij dus) slaat de zwangerschap ademen toe toe. Altijd fijn...
pi_150701666
Fijn Skoap *O*!
pi_150702271
Fijn Skoap!ben ff vergeetachtig maar was dat nou het atelier? Daar heb ik volgende week mijn intake
pi_150702334
Ik hou het op het moment niet bij, vanaf twee uur ben ik waardeloos, zo moe. Maar dat is mijn enige klacht gelukkig dus ik klaag niet. Ik werk op dit moment een uurtje korter,kan ik even bijkomen voor mijn man thuis komt.
Morgen tweede echo, stiekem wel heel spannend want ik heb nog steeds niet veel vertrouwen maar al meer als met zes weken
pi_150702590
Ik kan weer eens weekwisselen hier! Vergeet het meestal :+

23 weken vandaag *O*

Voel me nog steeds goed :) Combi van werk en verbouwen en zwanger is wel wat pittig, maar heb echt geen gekke dingen dus mag niet klagen!
De baby beweegt lekker veel, dus dat is een fijne gerustelling!

Fijn van de goede echo Skoap!
En spannend Cassandra, hopelijk is alles goed :)
pi_150703671
Goeie echo voor Skoap *O*

Jongetje voor MM *G* moest je omschakelen? Of heb ik het verkeerd onthouden dat jij dacht dat het een meisje werd? Twee broertjes! O+! Jongensmoeder O+

Meisje voor zomerzon! *O*

Geen GBS voor McLaura! Nog wel klachten of is dat nu ook over?

Pessie en vlindur delen zware laatste-derde-kindje-loodjes :*

Tetwise minder 'spectaculaire' groei dan de vorige keer maar niet alles past meer. Binnenkort maar even op jacht. Deze keer bijtijds. Verstelbandje is een goed idee ja, die heb ik nog liggen.

En! Volgens mij voelde ik net de baby voor het eerst O+
pi_150704169
Geheugen als een zeef vandaag maar ik doe m'n best: Een jongetje voor MM en een meisje voor Zomerzon! *O* Alle kindjes nog binnenboord. Skoap, fijn dat je een goede echo hebt gehad. Wat bijzonder lijkt het me om het in zo'n stadium 3d te zien. Mineola, is het dit keer net zo speciaal om de baby te voelen? *; Wekenwissel voor IMA. Cassandra, het wordt beter, echt. Kooks, nu kan je lekker kiezen tussen je kip en zalm haha.

Ik zag iemand de vergelijking met uiers maken? Dat is precies wat ik denk iedere keer als ik in de spiegel kijk naar m'n boobs. :') Ik heb nogal een lichte huid en daar zie je nu ook nog eens extra mooi alle aderen op lopen. Net uiers.

Mijn dag is het vandaag niet. Heel slecht geslapen, bijna een paar keer in huilen uitgebarsten toen er iets tegenzat op m'n werk. Maar ik weiger op m'n werk te huilen dus toen ik net thuiskwam heb ik alles eruit gegooid.

Nieuwste ontwikkelingen? Overdag gierende honger en wanneer het tijd is om 's avonds te eten heb ik nergens meer trek in. Daarna gaat dat over in maagzuur en 's nachts wordt dat last van m'n darmen.

Ik dacht van het weekend 's nachts dat m'n man me porde. Dus die gaf ik een por terug. Niet veel later porde hij me weer. Dus ik hem weer een por terug gegeven. Bij de derde por kwam ik tot de conclusie dat het niet m'n man maar de baby was en ik man dus voor niks aan het terugporren was. :P
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_150704339
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 16:38 schreef Cassandra87 het volgende:
Fijn Skoap!ben ff vergeetachtig maar was dat nou het atelier? Daar heb ik volgende week mijn intake
Yep!
pi_150704433
Zag nog jongetje voor MM! *G*

Bijlezen gaat even niet lukken, dit wordt echt een lange dag :') . Verloskundige heeft mn bloeddruk gemeten, geloof dat ie 130/75 was ofzo. Was in ieder geval nog goed, maar voor mijn doen wel wat hoger. Maar toen maakte ze zich toch zorgen over mn astma icm de bevalling, ze gaat overleggen met de longarts om te zien of er iets aan mijn medicatie gedaan moet worden, omdat ze bang zijn voor een astma-aanval of zuurstoftekort tijdens de bevalling. Is natuurlijk druk in het ziekenhuis, arts nu weer in bespreking.. hoor zo of ik daar nog op consult moet komen straks. Sowieso ook langs HAP want toch weer verdenking op blaasontsteking..
  maandag 16 maart 2015 @ 18:07:20 #262
259886 pessie
pi_150705257
Goed dat ze het toch nog even bespreekt geval! /maar wel druk dagje zo :*

Haha Kris! Had je man er nog wat van gevoeld? En je mag altijd je dag een keer niet hebben, ook als je straks niet meer zwanger bent :*

iMA dat is inderdaad wel pittig! Wij hebben de dakkapel maar uitegesteld tot juni ;)

Mineola, heerlijk zeg!!! En binnenkort kun je hem bijna elke dag voelen O+

En Cassandra, volgens mij ben jij gewoon ontzettend zwanger en ik vertrouw op een mooie knipper voor je morgen :*
pi_150705866
Skoap, goede echo! *O* De bevestiging van een goede echo is altijd fijn! En wat leuke dat je ook al een beetje 3d hebt mogen spieken! Leuke VK ;)

Cassandra, ik zal weer aan je denken morgen, maar ook ik vertrouw net zo als Pessie op een goede echo voor jou! :*

Gevalletje, fijn dat ze het toch allemaal even onderzoeken. Wordt je urine ook getest ivm de bloeddruk? Goed dat ze nu alles even onder de loep nemen! Maar helaas wel een lange dag inderdaad!

Hier vanmorgen/vanmiddag even bij een vriendin geluncht. En toen ik thuis kwam heb ik weer eens een dutje gedaan van zo'n 2,5 uur. En toe schrok ik tegen half 6 wakker. Niet normaal, maar wel lekker! Zo eens een soepje en een broodje met kruidenkaas en sla maken!

Ben alleen vergeten te vragen of die vriendin een buikfoto wilde maken. Dus ik ga zo even kijken of het met de statief lukt. Geen spiegel hier in huis. En anders vandaag maar de 8w4d foto en houden jullie voor morgen mijn 12w foto tegoed!
Ja het is echt waar, morgen 12 weken :)
pi_150706593
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 18:07 schreef pessie het volgende:
Goed dat ze het toch nog even bespreekt geval! /maar wel druk dagje zo :*

Haha Kris! Had je man er nog wat van gevoeld? En je mag altijd je dag een keer niet hebben, ook als je straks niet meer zwanger bent :*

iMA dat is inderdaad wel pittig! Wij hebben de dakkapel maar uitegesteld tot juni ;)

Mineola, heerlijk zeg!!! En binnenkort kun je hem bijna elke dag voelen O+

En Cassandra, volgens mij ben jij gewoon ontzettend zwanger en ik vertrouw op een mooie knipper voor je morgen :*
Ach, alleen een dakkapelletje? Da's peanuts ;)
Maar zou ook lekker even wachten ja.
pi_150706867
*O* voor de weekwissel van IMA! Jij bent bezig met een enorme verbouwing toch?

Dutjesboks met Joyce. Ik lijk af en toe een nieuw record dutjes proberen te vestigen. 'S nachts slaap ik ongeveer drie uur en ben ik twee uur wakker, overdag slaap ik één uur en ben ik drie uur wakker. Tot een uurtje of zes, daarna ben ik klaarwakker. Gelukkig heb ik geen verplichtingen. :)

Jagär je zou je deze week sowieso toch twee dagen ziekmelden?
pi_150706971
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 18:51 schreef Cholula het volgende:

Dutjesboks met Joyce. Ik lijk af en toe een nieuw record dutjes proberen te vestigen. 'S nachts slaap ik ongeveer drie uur en ben ik twee uur wakker, overdag slaap ik één uur en ben ik drie uur wakker. Tot een uurtje of zes, daarna ben ik klaarwakker. Gelukkig heb ik geen verplichtingen. :)

Jep! Mensen die de foto's zien schrikken meestal wel ;)

Lekker toch, die dutjes!
pi_150707324
Skoap: *O* Fijn dat de echo goed is!!
  maandag 16 maart 2015 @ 19:02:28 #268
259886 pessie
pi_150707340
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 18:54 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Jep! Mensen die de foto's zien schrikken meestal wel ;)

Lekker toch, die dutjes!
Was jij het met die babykamer in de steigers?

En hier is het dakkapel+isolatie+kamers aftimmeren+styling. Al met al best een klus. Vorige zwangerschap hebben we de badkamer verbouwt :7
pi_150707863
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 18:44 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Ach, alleen een dakkapelletje? Da's peanuts ;)
Maar zou ook lekker even wachten ja.
Waar zijn jullie mee bezig? Heb je een topic?

Wij hebben een (fatsoenlijke) zolderverdieping erop laten zetten, kaal. Verder alles zelf gedaan / aan het doen.
pi_150707951
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 19:02 schreef pessie het volgende:

[..]

Was jij het met die babykamer in de steigers?

En hier is het dakkapel+isolatie+kamers aftimmeren+styling. Al met al best een klus. Vorige zwangerschap hebben we de badkamer verbouwt :7
Niet alleen de babykamer :D ik stuur je een linkje!
  maandag 16 maart 2015 @ 19:25:59 #271
259886 pessie
pi_150708387
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 19:17 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Niet alleen de babykamer :D ik stuur je een linkje!
Zeer indrukwekkend! Enne, je hebt nog geen babykamer denk ik :D Eerst maar es een dak O-)
pi_150708570
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 17:15 schreef Mineola het volgende:

Geen GBS voor McLaura! Nog wel klachten of is dat nu ook over?

Geen (of nauwelijks) klachten!
pi_150710703
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 18:51 schreef Cholula het volgende:

ja, maar toen voelde ik me vrijdag veel beter. En vandaag voel ik me ook beter, maar ben nog steeds zo moe.

Ik vind het erg lastig om me ziek te melden, want ik ben niet ziek. Maar goed, ik heb me in 5 jaar tijd ook 3x ziekgemeld ofzo..
pi_150710910
Sticker van de vk is weer binnen! *)
Bloeddruk prima, Hb prima, Mini ligt head down (yes!) en zelfs al bibi! *O*

En we hadden een nieuwe vk en die was heel tof! :)

Als ik soms lees wat sommigen van jullie afzien voel ik me bijna bezwaard om over mijn zwangerschap te posten :@ maar ik geniet er zo intens van! O+ Kan er nu gewoon al bijna van balen dat het straks klaar is (ook al weet ik dat we er dan een baby voor terug krijgen natuurlijk O+ )

Gelukkig geloof ik niet in karma, anders zou ik me toch een helse bevalling krijgen :o :+
pi_150712903
Hey, niet zo snel posten, hou het amper bij!

Wat fijn dat het zo goed gaat Risu!

Fijn dat de echo tich de 27e al kan Jantina!

Wat lijkt me dat gek MwCactus, dat vruchtwater verliezen bij harde buiken!
Ken het wel als ik al wat moet plassen, harde buik versterkt dat gevoel dan zo lekker! (Maar lek gelukkig dan niet!)

Herkenbaar Twist, dat niet uit je woorden kunnen komen! En bedankt voor het advies :). Vk vroeg vandaag nog even of ik me nog ergens druk over maak en toen kwamen er toch een paar traantjes. Maar vind het fijn dat ik goed onder controle word gehouden (zeker vandaag) en erg fijn dat de kleine ook lekker beweeglijk is vandaag :)
Verder *O* voor je sticker! En niet schuldig voelen hoor, ik voelde me tot de laatste loodjes ook hartstikke goed!

Geen GBS McLaura, fijn!!

Goede echo voor Skoap *O*

Qua tetten, ik vind ze niet zoveel groter lijken, maar zijn toch een cupmaat of 2 gegroeid. M'n huid had het wel door, m'n tepelhoven zijn 2x zo groot en donker, met een soort stralenkrans van striae er omheen -O- . Achja, die strepen worden vast weer lichter zullen we maar zeggen en m'n buik is bespaard gebleven.
Heb nu overigens voedingsbh van Noppies aan, wilde vast 1 voedingsbh hebben en deze voorgevormde zit lekkerder dan m'n dunnere Hunkemöller bh
pi_150713158
Hoefde uiteindelijk niet naar het ziekenhuis voor longarts. M'n vader was er nog speciaal nog voor thuisgebleven ipv m'n moeder op te halen bij m'n broer en schoonzus en nichtje. Uiteindelijk heeft hij alleen urine weggebracht. Die is alleen gecontroleerd op blaasontsteking en dat was schoon. Dus nu eindelijk weer rustig en we wachten weer rustig af!
Oh en beeb is ingedaald nu, hoezee *O*!
  maandag 16 maart 2015 @ 21:01:41 #277
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_150713234
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 14:50 schreef faptist het volgende:
Mega tetten

Check.
Plafonds zijn stofvrij.

Ik heb Anita spacer.
Die is padded, maar wel ook beugel.
Anita gaat meestal naat grote maten, dus wellicht kan je dat checken?

/lurkt weer verder
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_150713932
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 20:14 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ja, maar toen voelde ik me vrijdag veel beter. En vandaag voel ik me ook beter, maar ben nog steeds zo moe.

Ik vind het erg lastig om me ziek te melden, want ik ben niet ziek. Maar goed, ik heb me in 5 jaar tijd ook 3x ziekgemeld ofzo..
Het is ook lastig om je ziek te melden als je 'alleen een beetje moe bent'. Aan de andere kant, nu uitrusten zorgt er misschien wel voor dat je de komende tijd er weer tegen aan kunt!
pi_150714159
Fijn dat het mee valt Gevalletje. Voel je je al wat meer gerustgesteld?

MwCactus hoe gaat het?
  maandag 16 maart 2015 @ 21:26:05 #280
259886 pessie
pi_150714698
Geval dat is een goede update van jou! En goed dat je VK wel gewoon even deze dingen wil checken. Was je baby nog niet ingedaald?

Twist, lekker van genieten en lekker posten hoe jij je voelt! We worden er ook allemaal echt niet vrolijker van als we alleen maar tegen elkaar opbieden hoe zwaar het is. Iedere zwangerschap heeft zijn mooie momenten en slechtere momenten. En ook ik heb echt wel een paar mooie momenten gehad deze zwangerschap, maar tegenwoordig is het gewoon zwaar. Maar dat betekent niet dat ik uitsluitend ga posten over hoe zwaar, daarvoor ben ik hier niet. Al is een luisterend oor soms wel heel prettig :@ . Het is voor iedereen een stuk herkenning, de onzekerheid in het begin, de eerste echo's, de eerste plopjes, de eerste kleertjes, en ook als er dingen anders gaan dan je van tevoren had bedacht.
En BIBI!

Jagar, denk om jezelf he :* niet te ver over je grenzen gaan, dan fluit je lichaam je keihard terug.
pi_150716458
Ben wel gerustgesteld hoor, zo eens kijken of ik m'n sokken uitkrijg (hoop het wel, wil douchen :') ), voelt alsof m'n voeten een stuk minder dik zijn.

En hij was nog niet ingedaald nee.. Dat wil zeggen, hij was al een tijdje bibi, tot een week of 37, toen was ie weer vrolijk bbbi.. Nu bibi weer denk ik, "goed ingedaald" iig :).

Fijn dat je baby bibi is Pessie!
  maandag 16 maart 2015 @ 21:58:09 #282
259886 pessie
pi_150716650
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 21:55 schreef Gevalletje het volgende:
Ben wel gerustgesteld hoor, zo eens kijken of ik m'n sokken uitkrijg (hoop het wel, wil douchen :') ), voelt alsof m'n voeten een stuk minder dik zijn.

En hij was nog niet ingedaald nee.. Dat wil zeggen, hij was al een tijdje bibi, tot een week of 37, toen was ie weer vrolijk bbbi.. Nu bibi weer denk ik, "goed ingedaald" iig :).

Fijn dat je baby bibi is Pessie!
Twist haar baby is BIBI ;) Mijn baby is al VIB (vast in bekken, als ik de vlos de laatste keer mocht geloven).
Ik denk eerder dat jouw baby dan ook Vast In Bekken ligt Geval.
pi_150716894
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 21:00 schreef Gevalletje het volgende:
Hoefde uiteindelijk niet naar het ziekenhuis voor longarts. M'n vader was er nog speciaal nog voor thuisgebleven ipv m'n moeder op te halen bij m'n broer en schoonzus en nichtje. Uiteindelijk heeft hij alleen urine weggebracht. Die is alleen gecontroleerd op blaasontsteking en dat was schoon. Dus nu eindelijk weer rustig en we wachten weer rustig af!
Oh en beeb is ingedaald nu, hoezee *O*!
Heb je er zelf vertrouwen in dat het goed zit met je longen? Dat is ook belangrijk natuurlijk. En jeuj voor indalen!!

Twist, geniet lekker van je zwangerschap :D Het is alleen maar fijn dat het goed gaat, daar mag je zeker blij mee zijn.

Hier alles hetzelfde, af en toe een harde buik en veel bandenpijn af en toe (ik denk tenminste dat dat het is). Ik gok echt dat ik zondag niet ga redden. De vk van vanmorgen zei zelfs dat ze misschien tot maandag wachten met inleiden (en dat kan niet, want dan is de kat jarig :') ). Ik ga voor woensdag. Lekker weer om te bevallen...
  maandag 16 maart 2015 @ 22:07:23 #284
259886 pessie
pi_150717214
Als je woensdag bevalt mag je als alles goed gaat vrijdag waarschijnlijk naar huis en kun je nog een weekje genieten van een kraamverzorgster Cactus :D klinkt dus als een goed plan :+
pi_150717324
Mijn baby is gewoon eigenwijs en ligt nog bibi, misschien past zijn grote hoofd ook niet in mijn bekken. ;)

Ik ben het met je eens dat er niet met klachten tegen elkaar opgeboden hoeft te worden, Pessie. Een luisterend oor is wel heel prettig. Ik ben me heel erg bewust dat ik het heel gemakkelijk heb (zeker nadat ik medicijnen kreeg tegen het maagzuur), maar dan vind ik het heel oneerlijk dat anderen het zwaar hebben en zelfs het gevoel hebben dat ze tekort schieten als moeder.
Overigens had ik daar van de week een gesprek over met mijn moeder. Ze was zwanger van mijn broertje toen ik acht was, ook zij dacht dat ze ons tekort deed en ik kan me daar absoluut niets van herinneren. Ik weet dat ze zwanger was, dat ik niet meer bij de bevalling mocht zijn toen hij in het vruchtwater had gepoept, maar dat mijn moeder minder beschikbaar was voor ons? Nee, daar herinner ik me dus helemaal niets van.
  maandag 16 maart 2015 @ 22:11:25 #286
360012 Shopaholic1984
pi_150717403
Jullie posten wel veel zeg. Ik heb niet bij kunnen lezen. Net terug uit het ziekenhuis. Vandaag eerst bh geshopt. Maat 80j, enorm dus.
Ik moest van mijn moeder en vriend naar het ziekenhuis bellen, omdat ik in 1 dag 3 kilo was aangekomen en ontzettend veel vocht vast hou! Krijg amper schoenen aan. Mijn moeder heeft me daar vandaag bij moeten helpen. Ik ben helemaal niet iemand die snel belt, maar na veel zeuren uiteindelijk gebeld en ik moest langskomen. Gelukkig alles goed met de baby's en bloed was ook allemaal goed. Waarschijnlijk drukt mijn baarmoeder een bloedvat dicht waardoor het vocht niet uit mijn benen kan. En als ik het niet vertrouw moet ik gewoon weet bellen.
Dus Cholula, ik voel me een beetje een kamerolifantje op dit moment ;)
Verder gaat het eigenlijk zijn gangetje. Veel moe, veel rusten. Dat shoppen was ook gewoon alleen de winkels waar we moesten zijn en weer weg. Ik hou het allemaal niet zo lang meer vol.
Pessie, ik zal ook nog eens kijken maar de voedingsbh's die jij zei.
pi_150717541
Kamerolifantje O+ 3 kilo in 1 dag is wel fiks inderdaad! Verstandig dat je aan de bel hebt getrokken. Als je nu een fijne voedingsbeha hebt gevonden dan kun je de volgende keer dezelfde misschien online bestellen? Scheelt weer een rondje stad.
pi_150718085
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 22:07 schreef pessie het volgende:
Als je woensdag bevalt mag je als alles goed gaat vrijdag waarschijnlijk naar huis en kun je nog een weekje genieten van een kraamverzorgster Cactus :D klinkt dus als een goed plan :+
Zo snel al ja? Dan ga ik voor woensdag :D
  maandag 16 maart 2015 @ 22:49:03 #289
360012 Shopaholic1984
pi_150718896
Ja, de arts had vrijdag wel gezegd dat ik wat meer aan mocht komen, maar 3 kilo in 1 dag zonder gek te eten en drinken vond ik ook wel een beetje te veel!
Volgende keer kan ik inderdaad online bestellen. Maar wilde even seker weten of hij goed zat. En welke maat ik nodig had. Aangezien merken onderling kunnen verschillen. In ieder geval blij dat ik er 1 heb gevonden in mijn maat.
  maandag 16 maart 2015 @ 23:00:52 #290
335643 faptist
Maakt fouten
pi_150719273
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 15:01 schreef pessie het volgende:
Faptist, zijn dit soort modellen niet iets voor jou?

SPOILER
Holy moly.. wat een prijs.. daar moet ik nog even aan wennen. ik weet dat ik het nodig heb dus ik zal wel moeten, maar au!

quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 15:06 schreef gestreeptestoel het volgende:
Ik heb n voedingsbh v Noppies geloof ik. Dat is niet zo'n dun drellending hoor. Is gewoon licht voorgevormd. En er zit zo'n haakje voor, zodat je de boel kan openklappen.
Die pasvorm zit bij mij dus niet goed. Zo jammer.
Mijn borsten gaan dan te veel naar de zijkant en dat ziet er echt lelijk uit onder een shirtje.

# anita bh's kan ik ook nog even naar kijken.

Mineola,
wat spannend en leuk om je baby'tje voor het eerst te voelen :)
Mijlpaal *o*

Krisv
Iedereen heeft zulke dagen erbij zitten. heel herkenbaar.
Probeer het niet altijd bij je partner te droppen he.. ;-)

In mijn buik wordt het voor mn beeb een beetje te krap zo te voelen.
Wat heeft zo'n kleintje toch al een kracht he. Ongelofelijk.
Mijn buik staat nu zo ver naar voren en is echt keihard.
Bedklossen zijn opgehaald bij de zorgwinkel dus morgen gaan die ellendige dingen eronder.
Moet er wel voor betalen blijkbaar.. nouja.. zo gauw de kraamzorg eruit is gaan die dingen er dus ook uit.
Alles waar ik een beetje op kan besparen is helaas pindakaas momenteel (man nog steeds geen werk).

Man zit vandaag niet lekker in zn vel. Afgewezen bij een sollicitatie en terwijl ik lag bij te puffen na een loopje op de trap merkte ik dat hij een pot erwtjes kapot liet vallen.
Op dat moment hoorde ik de voorraadkastdeur dicht gegooid worden met wat weggemoffelde scheldwoorden en een man die riep: ' ik ruim het vanavond op. Ik barst van de koppijn'.
Niet echt het moment om dan iets te zeggen, geloof ik.
ik leer het wel :)
pi_150719436
Lekker Skoap, goeie echo in the pocket! *O*

En Mineola heeft de baby gevoeld, wow! ^O^

En Cassandra87, wat spannend, je tweede echo...! Ga aan je denken!
  dinsdag 17 maart 2015 @ 02:22:34 #292
360012 Shopaholic1984
pi_150723599
Ik zwaai vanuit het ziekenhuis. Vliezen gebroken bij 31+1. Shit. Daar had ik niet op gerekend. Nu hier blijven tot de kleintjes geboren worden. Ze proberen het nog zo lang mogelijk te rekken.
pi_150723647
Dat is schrikken Shop! Ik hoop dat ze het nog een hele tijd kunnen rekken! Krijg je nu allerlei injecties?
  dinsdag 17 maart 2015 @ 03:08:19 #294
360012 Shopaholic1984
pi_150723731
Sowieso longrijpinjectie gehad en als mijn harde buiken/weeën erger worden, krijg ik een infuus met remmers. Het liefst zo lang mogelijk rekken natuurlijk! Hopelijk lukt dat ook.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 03:15:51 #295
56471 pinquit
oh my lama!
pi_150723749
Sjee shop :o spannende tijd nu!
pi_150723752
:o schrikken Shopaholoc!! Hopelijk blijven ze nog even zitten!

M'n ogen vallen half dicht maar kan niet slapen..
  dinsdag 17 maart 2015 @ 03:37:52 #297
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_150723814
Oei Shop! Hoewel de kans met tweelingen groter is op vroeggeboorte, toch best onverwacht, of niet? Snel een knoop doorhakken wat betreft de namen! :+
pi_150723847
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 02:22 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Ik zwaai vanuit het ziekenhuis. Vliezen gebroken bij 31+1. Shit. Daar had ik niet op gerekend. Nu hier blijven tot de kleintjes geboren worden. Ze proberen het nog zo lang mogelijk te rekken.
Oei, dat is schrikken zeg! 31+1 is nog wel erg vroeg. Ik hoop dat ze nog een paar weekjes binnen willen blijven zitten. Sterkte! :*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_150724031
Shop -O-
Hopelijk kunnen ze nog even binnen blijven. Wat schrikken zeg. :*
pi_150724058
Binnen blijven jullie twee! Ze hebben het weerbericht voor vandaag zeker gezien.

Heel veel sterkte Shop :*
pi_150724095
Oooh wat een schrik! Heel veel sterkte shop en hopelijk blijven ze nog even zitten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')