+1, dat vind ik ook erg gek, de termijnecho wordt gepland tussen de 10 en 12 weken. En dan wordt het kindje gemeten.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 17:08 schreef Gevalletje het volgende:
Trouwens ook gek Jantina dat de 10 weken echo niet vergoed wordt en de 12 weken wel, dacht dat de termijnecho juist rond 10 weken wordt gedaan? En je dan de nekplooimeting kan inplannen met 12 weken als je die zou willen? Die wordt dan juist weer niet vergoed en de termijnecho wel..
Voor zover ik weet is vanaf 10 weken gewoon termijnecho en een termijnecho wordt vergoedt. Ok, ik ben volgens mijn eigen berekening dan 9 weken 6 dagen, maar daar deed de VK in elk geval niet moeilijk om.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 17:08 schreef Gevalletje het volgende:
Trouwens ook gek Jantina dat de 10 weken echo niet vergoed wordt en de 12 weken wel, dacht dat de termijnecho juist rond 10 weken wordt gedaan? En je dan de nekplooimeting kan inplannen met 12 weken als je die zou willen? Die wordt dan juist weer niet vergoed en de termijnecho wel..
Dankjewel, het voelt nog wat raar. Ik werk 40 uur en ben voorlopig dus voor 40 uur ziek gemeld. Maar ik weet dat ik de beste keuze gemaakt heb.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 17:16 schreef J0ycie88 het volgende:
.....
Nu deuk in mijn hoofd met keuzes maken. Welke kinderwagen, welk autostoeltje, wat voor matrasje.. Wat een keuzes. En we hebben ons echt goed georiënteerd van te voren. Maar wat is nu echt het geld waard en wat niet. Wat is overbodig en wat niet.
Kijk nou alleen al naar Maxi Cosi. Nu hebben ze weer een nieuwe op de markt gebracht. De Pebble Plus. Is die nou echt beter als de Pebble?
....
Ik wilde nog even zeggen dan ik het goed vind van Malteser. Knap dat je naar je lichaam luistert. Nu even bijkomen, opladen en je rust pakken.
Ook van jou Jagar..!
Sterker nog, vriendin van mij is gynaecologe en zei het volgende:quote:Op vrijdag 13 maart 2015 17:22 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is vanaf 10 weken gewoon termijnecho en een termijnecho wordt vergoedt. Ok, ik ben volgens mijn eigen berekening dan 9 weken 6 dagen, maar daar deed de VK in elk geval niet moeilijk om.
Ik snap daarom ook het hele verhaal van de echoscopiste niet meer en de VK snapte de redenatie ook niet. Maar ik proefde dus het stukje "met vakantie" en dat er dus sowieso voor die tijd geen plek bij deze echoscopiste en dat ze mij daarom dus gewoon naar voren schuift.
Maandag hoor ik weer van de VK.
Ja door mijn planner durf ik het ook wat op zijn beloop te laten. Dat is gewoon heel fijnquote:Op vrijdag 13 maart 2015 17:24 schreef Malteser het volgende:
[..]
Dankjewel, het voelt nog wat raar. Ik werk 40 uur en ben voorlopig dus voor 40 uur ziek gemeld. Maar ik weet dat ik de beste keuze gemaakt heb.
Ik snap je dilemma wat betreft je werk. Wel fijn dat de planner je smst ipv belt!
Wat keuzes betreft rondom kinderwagen en meubels enz, herkenbaar! Vorige week een eerste winkel bezocht maar wij zijn er nog niet uit. Wat een keuze!
Onze spruit kwam met de termijnecho op 3,3 cm. Met een termijn van 10w1d.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 17:28 schreef Malteser het volgende:
[..]
Sterker nog, vriendin van mij is gynaecologe en zei het volgende:
Als er een echo gemaakt wordt bij 10 weken en bij 12 weken, dan telt de echo die het dichtst bij de 10 weken zit als termijnecho.
Je kindje moet wel een minimale afmeting hebben van 3,4 cm geloof ik.
Mignonne, corrigeer me als ik het fout begrepen heb.
Dat weet ik niet precies. Ik krijg er iedere week eentje om medische reden en heb nog geen rekening gezien. Nu heb ik het duurste aanvullende pakket, geen idee of dat nog iets uitmaakt?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 17:32 schreef Cassandra87 het volgende:
De andere echo's worden niet vergoed? Gaan die van je eigen risico af, of komen die daar bovenop nog voor eigen rekening?
Wanneer de echo's gemaakt wordt met een medische reden worden ze vergoed.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 17:32 schreef Cassandra87 het volgende:
De andere echo's worden niet vergoed? Gaan die van je eigen risico af, of komen die daar bovenop nog voor eigen rekening?
Heb ik toch niet goed opgelet toen ze het me vertelde... Ik was ook helemaal in de gloria met mijn goede echo, niet alles kwam daarna meer even scherp binnenquote:Op vrijdag 13 maart 2015 17:34 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Onze spruit kwam met de termijnecho op 3,3 cm. Met een termijn van 10w1d.
aardige buit is toch normaal Nederlands?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 17:51 schreef pessie het volgende:
Jagar wat doe je! Mijn hormonen WILLEN dat setje nu ook! En die stof is te cute! En mijn oudste vind de sokken tof. Kortom, vanuit Noord-Nederland zeggen we: aardige buit(wij Grunnegers
)
Oppas voor morgenochtend is ook al gelukt. Mijn zus is vanmiddag met de kindjes naar de zorgboerderij geweest en ze mogen daar morgen ook wel een uurtje spelen
En ik wil uitleg geven over de echo's maar wordt gesommeerd om aan tafel te komen eten. Dus ik kom er straks nog op terug, behalve als ik spuit 11 wordt
Stimmtquote:Op vrijdag 13 maart 2015 17:28 schreef Malteser het volgende:
[..]
Sterker nog, vriendin van mij is gynaecologe en zei het volgende:
Als er een echo gemaakt wordt bij 10 weken en bij 12 weken, dan telt de echo die het dichtst bij de 10 weken zit als termijnecho.
Je kindje moet wel een minimale afmeting hebben van 3,4 cm geloof ik.
Mignonne, corrigeer me als ik het fout begrepen heb.
Okee, met de goede bedoelingen dan.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 18:09 schreef mignonne het volgende:
[..]
Stimmt10 weken is key.
Wat ik er een beetje uit op maak is dat ze je probeert over te halen met een soort halve nekplooimeting. Zo van als je bij 12 weken komt dan kunnen we meer zien en dan krijg je dat vergoed. Maar goed, ik was er niet bij natuurlijk. Ik kan iig geen reden bedenken waarom je de echo vooruit zou schuiven.
Elke vrouw in NL heeft recht op 2 echo's, de termijnecho en 20wekenecho worden standaard voor iedereen vergoed. De nekplooimeting wordt voor niemand vergoed en kost 160 euro. Dat gaat niet van je eigen risico af, dat is gewoon kwestie van aan de deur betalenecho's op indicatie zoals groeiecho horen niet van je eigen risico af te gaan aangezien verloskundige zorg vrijgesteld is van eigen risico, net als de huisarts zeg maar.
als je hebt aangegeven de CT wsl niet te willen doen dan is het voorstel niet zo netjes imho. Als je had gewild dat ze meer hadden gezien dan had je wel een CT laten doen lijkt me.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 18:16 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Okee, met de goede bedoelingen dan.Ze vroeg ook of we de combinatietest willen doen en daar zijn we nog definitief uit.. maar heb aangegeven dat we dit waarschijnlijk niet doen.
VK zei tegen mij ook echt 10 weken, want dan kan prima het termijn bepaald worden en meeste mensen willen ook niet (onnodig?) langer wachten.
Achja, ik moet maandag gewoon even afwachten. Maar wachten duurt altijd lang.
SPOILER: foto'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik probeer mee te blijven lezen, maar kan niet garanderen dat het ook daadwerkelijk lukt
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Superlief!!! Waar heb je dat walvisje pakje vandaan?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 17:47 schreef Jagärtrut het volgende:
Vandaag de eerste kleertjes voor het kleintje gekocht..En stof om een broekje van te naaien..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ik woon in zweden, bij de zweedse v&d, zeg maar..quote:Op vrijdag 13 maart 2015 19:50 schreef Daui het volgende:
[..]
Superlief!!! Waar heb je dat walvisje pakje vandaan?![]()
Dan zet ik m op mijn lijstje
Binnenkort een weekend Zweden dusquote:Op vrijdag 13 maart 2015 19:51 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ik woon in zweden, bij de zweedse v&d, zeg maar..
Off topic;quote:Op vrijdag 13 maart 2015 19:51 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ik woon in zweden, bij de zweedse v&d, zeg maar..
Ik woon in die universiteitsstad zo'n 80 km. boven stockholm. Nog wel, het plan is om voor de baby te verhuizen naar Berlijn, als försakringskassan het daar mee eens is..quote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:09 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Off topic;
Waar in Zweden woon je? En mocht je het nog niet kennen, dan is stoffochstil ook een aardige leverandeur van fijne stofjes!
(Oslo hier)
Fijn dat je naar huis mag, M.Cactus! Lekker zweten op dat plastic...En wat een raar gevoel moet dat zijn, dat lopende vruchtwater de hele tijd..quote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:04 schreef MevrouwCactus het volgende:
DMJO, wat een schatje zeg!! Erg leuke foto's![]()
Jäger, ik vind de keertjes ook ontzettend lief en het stofje ook geweldig! Ben je zo handig dat je daar zelf iets van kan maken?
Ik mag morgen naar huis, als de CTG morgen goed is. Heb duidelijke instructies gekregen over wanneer ik moet bellen en wat ik thuis mag (die lijst is heel erg kort, namelijk: liggen en zitten) en wat ik niet mag (ook die lijst is kort: de rest). We gaan maandag een rolstoel halen, het wordt lekker weer en dan kan ik iedere dag in ieder geval 3x 30 minuten even naar buiten. Dagelijks krijg ik controle thuis.
Donderdag een check-up bij de gyn en dan de zondag erna inleiden...
Vrouw is de bank nu met plastic aan het bekleden, mams heeft kraamverbanden gehaald en het bed wordt ook nog in plastic gewikkeld. Het vruchtwater blijft er gewoon uitlopen namelijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Normaal lukt dat prima! Ik moet gewoon even ergens een bijslaapdag plannen.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 08:51 schreef Limone het volgende:
Probeer er een positieve draai an te geven, Sillie! Anders duren negen maanden wel heel lang...
HAHAHA! herkenbaar dit soort dromen. Ik had ook echt de vreeeeemdste dromen steeds. nu ik dichter bij het eind kom, worden ze wat naarder, baby's hartje dat niet meer klopt, mijn man die ineens bedenkt dat hij toch geen baby wil etc... blegh... hoop dat dat snel over gaat.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 09:46 schreef -Spring het volgende:
Verder communiceerde die gast uit het nieuwe boek van Dan Brown met me via de robotstofzuiger (hij ging een medicijn in papaja's stoppen dat een deel van de wereld onvruchtbaar zou maken) en maakte ik een broodhaantje in de gevangenis van The Walking Dead.
Kortom, ik heb me weer vermaakt vannacht. :p
In elk geval weer een stuk duurder. Ik heb een Maxi Cosi Cabriofix (2015). Die is al jaren goed, dus dit jaar vast ook.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 17:16 schreef J0ycie88 het volgende:
Kijk nou alleen al naar Maxi Cosi. Nu hebben ze weer een nieuwe op de markt gebracht. De Pebble Plus. Is die nou echt beter als de Pebble?
Ha, dat had ik ook de laatste weekquote:Op zaterdag 14 maart 2015 10:40 schreef Cholula het volgende:
Ik ben me onbewust aan het voorbereiden op onderbroken slaap geloof ik. Drie, vier uurtjes slapen, twee uur wakker en dan weer slapen. Op zich oké, want ik slaap goed en vermaak me prima in de uren dat ik wakker ben.
Wat een bizarre dromen heb jij Spring! Vervelend dat jouw dromen grimmiger worden Kooks, dat kan mijn dag soms echt een paar uur ontregelen.
En ik heb het gehaald! Mijn UD! 40 wekenen dat ga ik zo vieren met een ijsje of een taartje in de stad
Onze vrienden bleken ziek, dus we hebben t uitstapje een week opgeschoven! Ik lig nu de rest vd dag op de bank. Metquote:Op zaterdag 14 maart 2015 10:12 schreef Daui het volgende:
Wat een nacht Spring! Heb je haar snel afgedroogd voordat ze wakker werd?
Gevalletje hadnog de beste avond. Lekker dansen.
Wat ga je doen vandaag Sillie? Misschien wat inkorten?
En Joycie gewoon een mooie buikfoto posten. Ik heb zolang geduimd nu wil ik het zien ook
Nog 3 weken, dus dat duurt nog wel even... Fysiek gaat het nog prima, dus ben voorlopig wel blij dat ik daarvoor gekozen heb. Maar qua concentratie merk ik dat ik wel echt al aan het aftellen ben.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 14:07 schreef Cholula het volgende:
33 weken al Twist! Moet je nog 1 week of 3 weken tot je verlof?
quote:
Bijna alles is klaar. We hebben nu een shortlist van 4 namen. Waar bij mij de voorkeur uitgaat naar 2 andere dan bij mijn vriend. Maar er is vooruitgang geboektquote:Op zaterdag 14 maart 2015 15:49 schreef pessie het volgende:
[..]
Shop, fijn dat dat nu ook af is! Ik denk dat ik langzamerhand dat ook maar eens af niet maken![]()
Verder hebben jullie waarschijnlijk alles al klaar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |