abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150396270
Zwangerschap en Geboorte!

2015

2 maart: Risu (meisje)
14 maart: Cholula (jongen)
23 maart: DJMO (Zusje met een piem0l)
23 maart: Gevalletje (jongen)
28 maart: Kooks11
31 maart: faptist (meisje)

8 april: _Happy_ (verrassing!)
12 april: MevrouwCactus (jongen)
16 april: Fannetje (jongen)

1 mei: Nikooos (papa) (meisje)
1 mei: pessie
2 mei: twist02 (meisje)
4 mei: Melliemuis (jongen)
7 mei: Vlindur (Jonkje)
10 mei: Klumsy (jongen)
12 mei: Ehhe en Kentekenplaat
14 mei: Selvaria
17 mei: Shopaholic1984 (twee meiden)
28 mei: -ik86- (jongen)

3 juni: -Spring (meisje)
5 juni: Purebliss
7 juni: Lunapuella
9 juni: Quickie_Brat (meisje)
14 juni: Lijnloos (jongen)
Medio juni: Minarosa

1 juli: McLaura (jongen)
7 juli: Krisvc (meisje)
*** 9 juli: L-E & fokking.fokker *** (meisje)
13 juli: IsabellaMariaAnna
18 juli: Mariposas (jongen)
25 juli: Zomerzon01
30 juli: Fuente (meisje)

6 augustus: Flying Fish
*** 7 augustus: LuDann & Black_Ninja***
11 augustus: Stippelrientje (jongen)
12 augustus: Ggirl (jongen)
24 augustus mousemicky
25 augustus: Coccinelle (jongen)

*** 1 september: MissBliss en Re ***
10 september: Jagärtrut
12 september: Wizzy
14 september: gestreeptestoel
19 september: Malteser
29 september: J0ycie88

10 oktober: Limone
14 oktober: Sara82
23 oktober: *** Cassandra87 en bartholomeus ***

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

----------------

Aanpassingen graag dmv quote / pm / dm!

[ Bericht 0% gewijzigd door McLaura op 08-03-2015 16:36:44 ]
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_150396326
Hahaha nee geen Frits :P

Ik zou het fijn vinden als hij terug gaat draaien zodat ik het zelf kan proberen, maar dienaars is gewoon heel klein... Snap dat het nog prima zou kunnen, maar m'n gevoel zegt dat het niet meer gaat gebeuren :) en dat is prima, vond de kz niet vervelend, alleen het herstel viel me zwaar tegen!

Ik gebruik de kinderwagen soms om in de bus naar de stad te gaan omdat Lola dat zomereik vind en sinds een paar weken wil ze ineens de hele tijd in de kinderwagen met papa een stuk wandelen, daar vraagt ze dan zelf om :)
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
  zaterdag 7 maart 2015 @ 20:49:53 #3
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_150396804
Beterschap Laura!

Klumsy, het herstel is ook iets waar ik tegenop zou zien (maar hier geen persoonlijke ervaring met ks). Zou mooi zijn als hij zich van een andere kant laat zien ;)

Mijn man heeft de kinderwagen maar weer op zolder gezet. Maar ik kan al een tijdje niet meer stukken wandelen/lopen en wat ik kan lopen kan mijn middelste ook. Laatst heb ik haar nog wel ergens in de buggy gehad zit ik me te bedenken...
Laatste keer dat we echt een wandeling hebben gemaakt was eind november denk ik, toen zat ze een kwartier in de kinderwagen en verder vond ze dat ze net als grote broer moest lopen :') :D
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 maart 2015 @ 20:53:35 #4
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150396990
ik heb vandaag de proefdrukken binnen gekregen. Ik heb nog twee dingetjes aangepast, en met de digitale ben ik nu tevreden in ieder geval. Twijfel nu alleen nog tussen glans of mat, mijn gevoel neigt naar glans omdat ik bij mat het idee heb een stuk papier in handen te hebben, terwijl ik bij glans echt het gevoel heb een kaartje in handen te hebben.

Hier ook een kinderwagen 'mogen'* bestellen van m'n bewindvoerder. Ik ben voor een onbekend merk gegaan, maar wel een waarvan de wandelwageninzet naar mij toegekeerd gezet kan worden. Ik heb er altijd zo van gebaald dat ik na een paar maanden al tegen hun rug aankeek :')

*mogen: het is natuurlijk altijd nog m'n eigen geld wat ik uitgeef, maar de ruimte moet er dan wel zijn.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_150397030
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 20:49 schreef pessie het volgende:
Beterschap Laura!
Dankje, de antibiotica zullen hun werk vast wel weer doen. Bij Thijs had ik 6 keer blaasontsteking, dit is pas de tweede keer (ben 23.3 nu).

Mijn herstel van de ks was ook zeer voorspoedig. Wat dat betreft kan het deze keer alleen maar tegenvallen, of gewoon hetzelfde zijn. En dat laatste hoop ik natuurlijk :)
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_150397124
Hopelijk rijdt hij prettiger dan hij oogt met die kleine wieltjes, DJMO!

Ik heb inderdaad (weer) één waarvan de zitting gedraaid kan worden, dat is me destijds best bevallen.

En nu ben ik mijn bed in, inclusief paracetamol.
  zaterdag 7 maart 2015 @ 21:00:01 #7
259886 pessie
pi_150397261
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 20:54 schreef McLaura het volgende:

[..]

Dankje, de antibiotica zullen hun werk vast wel weer doen. Bij Thijs had ik 6 keer blaasontsteking, dit is pas de tweede keer (ben 23.3 nu).

Mijn herstel van de ks was ook zeer voorspoedig. Wat dat betreft kan het deze keer alleen maar tegenvallen, of gewoon hetzelfde zijn. En dat laatste hoop ik natuurlijk :)
Je gaat gewoon voor hetzelfde!

Testen ze bij jou dan ook op iets-met-een-G? (dat is iets met chronische blaasontsteking).

Wij hebben geen zitting die naar ins toegedraaid kan worden. Lijkt me op zich wel echt ideaal, maar destijds de keuze gemaakt voor een model waar je makkelijk een 2de zitje bij kon bestellen. Toen we daadwerkelijk zwanger bleken van nummer 2 kwamen we erachter dat nummer 1 al niet meer in dat stoeltje pastte :') . Maar ik draag de kinderen ook best veel.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 maart 2015 @ 21:04:41 #8
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150397469
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 20:56 schreef McLaura het volgende:
Hopelijk rijdt hij prettiger dan hij oogt met die kleine wieltjes, DJMO!

Ik heb inderdaad (weer) één waarvan de zitting gedraaid kan worden, dat is me destijds best bevallen.

En nu ben ik mijn bed in, inclusief paracetamol.
Dat hoop ik ook :P Beterschap!!

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 21:00 schreef pessie het volgende:

[..]

Testen ze bij jou dan ook op iets-met-een-G? (dat is iets met chronische blaasontsteking).

Wij hebben geen zitting die naar ins toegedraaid kan worden. Lijkt me op zich wel echt ideaal, maar destijds de keuze gemaakt voor een model waar je makkelijk een 2de zitje bij kon bestellen. Toen we daadwerkelijk zwanger bleken van nummer 2 kwamen we erachter dat nummer 1 al niet meer in dat stoeltje pastte :') . Maar ik draag de kinderen ook best veel.
ik heb voor Geert zo'n universeel meerijplankje op de kop getikt een tijdje terug. Is denk ik ook wel fijn, hoewel hij nu eindelijk steeds meer gaat en ook zelf wil lopen, is het wel prettig dat hij op deze manier nog kan meeliften denk ik.
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_150397770
Beterschap Laura

Ik ben ook wel van plan de kleine straks te gaan dragen, vond dat bij Lola ook zo fijn O+

Hoor van een hoop mensen die een 2e kz gehad hebben, dat dat herstel een stuk voorspoediger ging dan de eerste keer , daar hou ik me dan maar aan vast :P
pi_150397817
Zo een meerijplankje lijkt me ideaal, maar kan me gewoon niet voorstellen dat dat voor Lola gaat werken, dat gaat een en al drama worden :')
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 maart 2015 @ 21:13:13 #11
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150397898
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 21:11 schreef klumsy het volgende:
Zo een meerijplankje lijkt me ideaal, maar kan me gewoon niet voorstellen dat dat voor Lola gaat werken, dat gaat een en al drama worden :')
Je weet het niet; ze kan er op staan en naar de baby kijken onderweg. Dat is voor veel nieuwbakken grote broertjes/zusjes vaak wel een trigger om rustig te blijven staan denk ik .. je kan het altijd proberen natuurlijk en anders dat ding gewoon weer doorverkopen :)

zaterdag 7 maart 2015 @ 21:13:16 #12
259886 pessie
pi_150397903
Zo'n plankje wilde ik inderdaad ook nog naar kijken, goede tip!
Mijn oudste deed alles op de loopfiets toen de middelste klein was, aangezien de middelste ook fan is hoop ik eigenlijk dat ze ook de loopfiets pakt als ik de kinderwagen heb (en anders hoop ik vrij vlot weer normaal te zijn en gooi de kleuterdrager onderin de wagen ;) )

Klumsy, fijn om te horen lijkt me dat.
pi_150398011
Djmo wat gek dat kruikenzakken niet mogen? :? Ik kan echt niet bedenken waarom niet? Ik vind een hydrofiel eromheen eigenlijk niet zo'n geweldig plan omdat dat gemakkelijk kan verschuiven waardoor het hete aluminium bloot komt te liggen. :X
:)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 maart 2015 @ 21:19:09 #14
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150398207
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 21:15 schreef mignonne het volgende:
Djmo wat gek dat kruikenzakken niet mogen? :? Ik kan echt niet bedenken waarom niet? Ik vind een hydrofiel eromheen eigenlijk niet zo'n geweldig plan omdat dat gemakkelijk kan verschuiven waardoor het hete aluminium bloot komt te liggen. :X
dat staat er niet bij verder. Ik stop die dingen dan ook gewoon in een kruikenzak hoor, precies om de reden die jij hier aanvoert :Y

zaterdag 7 maart 2015 @ 21:20:44 #15
259886 pessie
pi_150398285
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 21:15 schreef mignonne het volgende:
:o daar had ik nog niet eens aan gedacht! Dat is inderdaad wel echt een enge gedachte!
Hier deden ze volgens mij een kruikenzak en een hydrofiel tussen baby en kruik.

Leg je dat ook uit aan je kraamverzorgster DJMO?

(Bij mij willen mijn kraamverzorgsters altijd weten waarom ik soms iets anders wil dan het algemene advies)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 maart 2015 @ 21:23:26 #16
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150398414
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 21:20 schreef pessie het volgende:

[..]

:o daar had ik nog niet eens aan gedacht! Dat is inderdaad wel echt een enge gedachte!
Hier deden ze volgens mij een kruikenzak en een hydrofiel tussen baby en kruik.

Leg je dat ook uit aan je kraamverzorgster DJMO?

(Bij mij willen mijn kraamverzorgsters altijd weten waarom ik soms iets anders wil dan het algemene advies)
ik heb naast een bevalplan ook een gebruiksaanwijzing kraamzorg gemaakt :P (oa de uitleg hoe ik mijn wasschema heb, en dat ik niet wil dat daar vanaf geweken wordt. Daar kan dit 'dingetje' ook prima op gezet worden inderdaad :Y Zelfde als dat ik de kleine (indien in z'n eigen bed) op z'n zij wil hebben en niet op z'n rug (heb al zo'n speciaal zijslaapkussen die ook door de fysio gebruikt worden).

pi_150398478
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 21:11 schreef klumsy het volgende:
Floris vond het wel leuk haha, maar dat was vooral omdat hij dan niet hoefde te lopen :')
pi_150398545
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 21:19 schreef DJMO het volgende:

[..]

dat staat er niet bij verder. Ik stop die dingen dan ook gewoon in een kruikenzak hoor, precies om de reden die jij hier aanvoert :Y
Ik ben wel benieuwd naar de reden, dus als je erachter bent, laat je t weten? :D

@pessie, ja in principe hoort zo'n kruik ook altijd bovenop het dekentje te liggen en nooit direcr contact mef baby te hebben maar toch eh, als je zo'n draaikont hebt :X ik vind persoonlijk een kruikenzak een fijner idee dan een losse hydrofiel.
pi_150398762
Hier deed de kraam de kruiken in een kruikzak en dan tussen het kamen en dekentje in :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 maart 2015 @ 21:30:22 #20
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150398777
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 21:26 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd naar de reden, dus als je erachter bent, laat je t weten? :D

@pessie, ja in principe hoort zo'n kruik ook altijd bovenop het dekentje te liggen en nooit direcr contact mef baby te hebben maar toch eh, als je zo'n draaikont hebt :X ik vind persoonlijk een kruikenzak een fijner idee dan een losse hydrofiel.
als ik het niet vergeet, zal ik het vragen :Y

pi_150398789
Laken dus
  zaterdag 7 maart 2015 @ 21:30:45 #22
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_150398803
Wij hebben de laatste keer twee kraamverzorgsters gehad. De eerste zei idd nieuw protocol, hydrofiel. De tweede wist nergens van qua nieuw protocol en gebruikte gewoon de kruikzak.

De eerste deed de hydrofiel als volgt: kruik in de hydrofiel rollen van punt tot punt (hydrofiel als een ruit neerleggen dus) en dan met de twee staarten aan het einde een knoop maken op t midden van de kruik. De knoop dan altijd naar het kindje gedraaid leggen. Zo is dat zeg maar al de buffer tussen kruik en kind.
  zaterdag 7 maart 2015 @ 21:32:07 #23
259886 pessie
pi_150398869
Ik wil mijn baby overdag ook afgewisseld op links en op rechts hebben :@ . Stonden ze de vorige keren nogal van te kijken dat ik mijn baby niet op de rug wilde. Het is dat ik weet dat buikslapen voor baby's gevaarlijk is, maar aangezien mijn kinderen pas beter gingen slapen als ze eindelijk op hun buik mochtten zou ik bijna.... bijna dus. Ik leg baby echt niet op de buik te slapen ;)

Klavertje, vond je dat dat er degelijker uitzag dan de kruikenzak?
pi_150398908
Ik lees nu van een aantal iets over blaasontsteking (beterschap trouwens!!). Even een vraagje daarover.. Klopt het dat als je zwanger bent je daar weinig/geen pijn van hoeft te voelen? Ik moet de laatste week à twee weken erg vaak (en ook wel kleine beetjes) plassen en twijfel of ik de huisarts moet bellen voor een onderzoek, omdat ik geen pijn ofzo heb. Wat was bij jullie doorslaggevend?
  zaterdag 7 maart 2015 @ 21:32:58 #25
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_150398913
O ja en de reden was volgens haar dat dit veiliger zou zijn. Grappig dat de tweede nergens van wist (zelfde organisatie wel een ander cluster). Wij hebben dus gewoon de kruikzak gebruikt op de eerste dag met kraamverzorgster 1 na.
  zaterdag 7 maart 2015 @ 21:34:56 #26
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_150398997
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 21:32 schreef pessie het volgende:
Ik wil mijn baby overdag ook afgewisseld op links en op rechts hebben :@ . Stonden ze de vorige keren nogal van te kijken dat ik mijn baby niet op de rug wilde. Het is dat ik weet dat buikslapen voor baby's gevaarlijk is, maar aangezien mijn kinderen pas beter gingen slapen als ze eindelijk op hun buik mochtten zou ik bijna.... bijna dus. Ik leg baby echt niet op de buik te slapen ;)

Klavertje, vond je dat dat er degelijker uitzag dan de kruikenzak?
Mwah op zich zat de kruik wel echt strak in de hydrofiel, en met die dikke knoop heb je wel een goede buffer dus in die zin wel. Maar zon knoop leek me zo oncomfortabel voor zon pasgeborene als die tegen je aan zou liggen. Daarom deden wij toch kruikzak met een opgerolde hydrofiel tussen kruik en baby
  zaterdag 7 maart 2015 @ 21:36:04 #27
259886 pessie
pi_150399053
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 21:32 schreef kazy het volgende:
Ik lees nu van een aantal iets over blaasontsteking (beterschap trouwens!!). Even een vraagje daarover.. Klopt het dat als je zwanger bent je daar weinig/geen pijn van hoeft te voelen? Ik moet de laatste week à twee weken erg vaak (en ook wel kleine beetjes) plassen en twijfel of ik de huisarts moet bellen voor een onderzoek, omdat ik geen pijn ofzo heb. Wat was bij jullie doorslaggevend?
Kazy, je staat niet in de lijst, hoe ver ben je?
Vaak plassen kan meerdere oorzaken hebben. Namelijk de hormonen die ervoor zorgen dat je vaker moet plassen, het feit dat de baarmoeder je blaas wat opzij kan drukken, als de baby ingedaald ligt het hoofd in de weg zit en blaasontsteking. Als je je zorgen maakt kun je vrij makkelijk even een plasje inleveren bij de huisarts.
  zaterdag 7 maart 2015 @ 21:36:58 #28
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_150399108
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 21:32 schreef kazy het volgende:
Ik heb gelukkig nooit blaasontsteking gehad in mijn zwangerschap Kazy, maar het vaak kleine beetjes plassen is voor mij al een reden om eventjes een check te laten doen :)

Hoever ben je nu?!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_150399237
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 21:30 schreef klavertje-4 het volgende:
Wij hebben de laatste keer twee kraamverzorgsters gehad. De eerste zei idd nieuw protocol, hydrofiel. De tweede wist nergens van qua nieuw protocol en gebruikte gewoon de kruikzak.

De eerste deed de hydrofiel als volgt: kruik in de hydrofiel rollen van punt tot punt (hydrofiel als een ruit neerleggen dus) en dan met de twee staarten aan het einde een knoop maken op t midden van de kruik. De knoop dan altijd naar het kindje gedraaid leggen. Zo is dat zeg maar al de buffer tussen kruik en kind.
okay, dank voor de uitleg. Klinkt imho behoorlijk omslachtig :D en is het dan dd bedoeling dat de kruik bij kind onder de dekens komt?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nogal lood om oud ijzer vind. Zal wel weer iemand heel hard over nagedacht hebben ofzo
pi_150399354
Bedankt dames voor de snelle reacties!

@Pessie: morgen ben ik 22 weken. (Post pas sinds het vorige topic mee ;-))
@Rijstbuiltje: ik ga maandagochtend gelijk maar even bellen met de huisarts. Even het zekere voor het onzekere toch maar.

Ik ging er altijd vanuit dat blaasontsteking erg pijn deed (nooit gehad), maar ik las dus net op internet dat dat niet hoeft bij een zwangerschap. Zit nu dus te twijfelen haha
  zaterdag 7 maart 2015 @ 21:45:31 #31
259886 pessie
pi_150399546
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 21:39 schreef mignonne het volgende:

[..]

okay, dank voor de uitleg. Klinkt imho behoorlijk omslachtig :D en is het dan dd bedoeling dat de kruik bij kind onder de dekens komt?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nogal lood om oud ijzer vind. Zal wel weer iemand heel hard over nagedacht hebben ofzo
Als ik dit allemaal zo lees heb ik het gevoel dat je beter een kruikenzak om je kruik kunt doen (ook fijner voor je eigen vingens imho) en dan een extra hydrofiel tussen baby en kruik. Of kruik op de (katoenen) deken leggen.

Begin nu wel nieuwsgierig te worden naar ons eigen kruikgebruik bij deze baby _O- Bij de eerste 2 weken lang 2 kruiken, bij de 2de de eerste dagen en daarna alleen nog een beetje om het ed wat voor te verwarmen en deze komt in mei, dus ben benieuwd :D
  zaterdag 7 maart 2015 @ 21:46:00 #32
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_150399577
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 21:42 schreef kazy het volgende:

@Rijstbuiltje: ik ga maandagochtend gelijk maar even bellen met de huisarts. Even het zekere voor het onzekere toch maar.

Ik ging er altijd vanuit dat blaasontsteking erg pijn deed (nooit gehad), maar ik las dus net op internet dat dat niet hoeft bij een zwangerschap. Zit nu dus te twijfelen haha
Dat hoeft dus niet altijd dus zo te zijn Kazy.. Nierbekkenontsteking is oa wel het laatste wat je wil.. Vooral veel water blijven drinken (dan plas je de bacteriën er ook goed uit) en goed je blaas leegplassen dus ! Succes! :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_150399775
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 21:46 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Dat hoeft dus niet altijd dus zo te zijn Kazy.. Nierbekkenontsteking is oa wel het laatste wat je wil.. Vooral veel water blijven drinken (dan plas je de bacteriën er ook goed uit) en goed je blaas leegplassen dus ! Succes! :)
Ja, ook toen ik dat van nierbekkenontsteking tegen kwam, schrok ik wel even. Bedankt voor de tips! Maandagochtend hang ik gelijk aan de telefoon met de huisarts :-)
pi_150399923
quote:

hoeft zeker niet. Mogelijke klachten zijn veel kleine beetjes plassen, harde buiken, onderbuikpijn die al dan niet doortrekt naar de rug. Maar het kan ook vrijwel symptoomloos zijn. Potje urine wegbrengen is zo gebeurd. Blaasontsteking is we echt iets wat je moet laten behandelen tijdens een zw.schap. (net als een schimmelinfectie overigens. )
  zaterdag 7 maart 2015 @ 21:57:31 #35
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_150400190
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 21:39 schreef mignonne het volgende:

[..]

Nee kruik dan weer boven de deken. Ik vond het ook behoorlijk omslachtig dus zodra kraamverzorgster 2 zei dat zij gewoon van de kruikenzakken was zijn we er meteen weer mee gestopt :)
pi_150400299
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 21:57 schreef klavertje-4 het volgende:

[..]

Nee kruik dan weer boven de deken. Ik vond het ook behoorlijk omslachtig dus zodra kraamverzorgster 2 zei dat zij gewoon van de kruikenzakken was zijn we er meteen weer mee gestopt :)
groot gelijk :D
pi_150402356
Onze kraam deed hem eerst in de kruikenzak en vervolgens in hydrofiel geknoopt :') Maar wel onder de dekens...
pi_150406557
Zooooo, weer "even" bijgelezen! Iedereen met goede echo's: superfijn! Nog een jochie er bij!

Wat betreft voorgevoel ben ik helemaal de weg kwijt. Ik dacht altijd dat ik jongens zou krijgen. Zo stelde ik het me altijd sterk voor. En vanaf het moment dat ik zwanger bleek, dacht ik: "huh? Waarom denk ik de hele dag dat het een meisje is?" Ben heel benieuwd!

En hier ook een schijtklacht. Ik was altijd een happy pooper. Nu ben ik zwanger van drie kilo kak. }:|

Beterschap aan de zieken, zwakken en misselijken. Niet leuk. Snel opknappen hoor!

:*
pi_150407833
Ik zag dat er een aantal voor de Joolz Day hebben gekozen, wij vinden die ook erg mooi. Enige waar man over twijfelt, is de kleine boodschappenmand onderin.
Ik twijfel vooral over de prijs :X.
De Joolz Geo heeft wel een grote mand maar die is nog duurder en ik vind 'm minder mooi. Die is dus afgevallen.
De andere opties die overbleven waren de Bugaboo (ook duur en lage kinderwagenbak) en de Mutsy (design vind ik ietsje minder).
De rest is om andere redenen al afgevallen.

Beterschap voor LuDann en McLaura!

Ik ga een nieuwe slaappoging doen maar werd wakker van de honger. Nu wat gegeten en terug mijn bed in. Slaap lekker!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 maart 2015 @ 01:06:40 #40
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150408113
Ik doe met je mee Malteser .. ik ga ook slapen. Hele avond harde oceaanbuiken gehad hier :') ben doodmoe :Z

pi_150409045
Ik ben kapot. O+ vierde vandaag zijn verjaardag: eerst voor familie, daarna voor vrienden(en die zitten nog in huis). Ik ben maar met een smoesje naar mn bed gegaan, ik trok 't niet. Te moe en misselijk. Nu slapen, voor de komende 12 uur. :Z :Z
pi_150409196
Hier ook :Z schoonzusje verteld, gezellige avond, ze had het al verwacht en kon niet stoppen met ons knuffelen. Morgen is mijn zwager aan de beurt, daar verwacht ik een oh leuk van, want hij weet zich geen houding te geven.
Hele middag bij vlagen flink misselijk, net voor het slapen een banaan gegeten. Heb een sport beha gekocht voor vannacht in de hoop dat ik niet wakker word van de pijn.
Maar ik voelde me vanmiddag heel erg zwanger O+ dankzij de kwaaltjes. Ook wel beroerd maar heb het er met liefde voor over (zeg ik nu)
pi_150411280
Dat jullie dat nog volhouden tot zo laat wakker zijn. :D ik lag om half 10 voor Pampus. Wel weer om 06:00 wakker, maar ok. Hier slaapt iedereen nog! Ik kan dus lekker even in alle rust ontbijten. c_/
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_150411384
Nachtbrakers, ik lag er om half 10 in. :P

Ik durf hier alleen nooit meer te zeggen dat lekker poepen goud waard is, want ik heb de halve nacht met krampen op het toilet gezeten. :')

Twee kruiken is wel echt essentieel dus? Eén is niet genoeg?

Blaasontsteking laat ik liever een keer te veel dan te weinig op checken. Gelukkig denken de huisarts en verloskundige daar precies hetzelfde over.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_150411421
Ik werd om een uur of 5 wakker van kramp. Wc tijd dacht ik. Maar ze komen nou wel wat regelmatiger dan die stomme voorweeen van de afgelopen week. Dus heb er nu net een timer bij gepakt. :o
pi_150411423
Spannend Risu! *O* :%
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 maart 2015 @ 07:41:02 #47
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150411477
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 07:11 schreef Krisvc het volgende:
Ik durf hier alleen nooit meer te zeggen dat lekker poepen goud waard is, want ik heb de halve nacht met krampen op het toilet gezeten.

Das de FOK!wet. Als je hier iets zegt, gebeurt precies dat wat je niet wil haha

quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 07:25 schreef Risu het volgende:
Ik werd om een uur of 5 wakker van kramp. Wc tijd dacht ik. Maar ze komen nou wel wat regelmatiger dan die stomme voorweeen van de afgelopen week. Dus heb er nu net een timer bij gepakt. :o
jaa!! Verse baby onderweg :% :%

pi_150411488
Spannend Risu!! 8 maart is een mooie dag voor een meisje om jarig te zijn (internationale vrouwendag en mijn verjaardag)

Ik kwam vannacht thuis na een verjaardag en kon direct naar het toilet rennen om alles wat ik gegeten had er weer uit te gooien. Nogal jammer!
Gelukkig voel ik me nu weer een stuk fitter en dat is maar goed ook want over zes uur loopt het huis vol visite.
pi_150411491
Heb er al 8 gemeten, meeste duren toch wel een minuut. In 3 kwartier tijd.
Zal mij benieuwen. Het voelt wel duidelijk anders dan anders.
pi_150411502
Euh 9
pi_150411511
Gefeliciteerd cholula!

Spannend risu, succes!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 maart 2015 @ 07:57:26 #52
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150411541
gefeliciteerd Cholula!!

pi_150411639
Succes Risu!!

Gefeliciteerd Cholula! En fijn dat je je weer beter voelt.

Verder nog bedankt voor de laatste tips over evt. blaasontsteking. Fijn dat iedereen hier zo meedenkt! :)

Over vroeg naar bed gaan. Ik lig er nog steeds graag vroeg in. Gisteren gerekt tot half 12 omdat mijn man een kennis over de vloer had. Langer trok ik het echt niet meer. Viel haast in slaap op de bank haha.
pi_150411875
Whaa Risu, daar komt ze! Zet hem op!!!

Cho, gefeliciteerd met je verjaardag dan :)

Mijn energie is juist weer aan het verplaatsen, pas om half 1 of zo gaan slapen... Wel alweer ruim wakker want man al heeeeeeel vroeg de deur uit en de wekker op vol volume had :(
Maar het wordt mooi weer en vandaag eindelijk weer naar de hockey! *O*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 maart 2015 @ 08:45:05 #55
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150411917
wekker of niet, ik ben er standaard om half zeven uit :') Het zit er zo ingesleten dat ik tijdens een week vakantie pas op de laatste dag zoiets heb van .. oh ja, dit is uitslapen. en dan begint de volgende dag het normale ritme alweer :')

En nu zit ik in m'n ochtendjas, te popelen om naar huis te gaan en te gaan opruimen (hell, dat ik dat ooit nog eens zou zeggen :')_! ) en de laatste dingetjes te doen. Ik had er bij de eerste drie volgens mij niet zo'n last van, maar nu wil ik gewoon alles spik en span hebben voor de baby komt .. en morgen komt m'n kinderwagen! Kan niet wachten om hem in elkaar te zetten haha

pi_150411940
Hup Risu!!!! *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
pi_150411951
Succes risu!!! *O*
Tralalalaaa
pi_150411965
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 21:00 schreef pessie het volgende:

[..]

GBS? Hebben ze bij Thijs niet gedaan, maar volgens mij is dat alleen aan de orde bij vaginale bevallingen en langdurig gebroken vliezen. Ik zal het dinsdag eens overleggen.
pi_150411984
quote:

Laat het maar even checken. Ik had ook geen pijn bij het plassen of erna, maar moest wat vaker en had wat last van harde buiken.
pi_150411994
Succes Risu! Dit wordt vast geen 10 maart meer O+
  zondag 8 maart 2015 @ 08:58:29 #61
327807 Mariposas
יה&#14
pi_150412020
Go Risu! Ik hoop dat je vandaag je meisje in je armen kan houden! Het is een mooie dag ervoor! *O*

quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 00:59 schreef Malteser het volgende:
Ik zag dat er een aantal voor de Joolz Day hebben gekozen, wij vinden die ook erg mooi. Enige waar man over twijfelt, is de kleine boodschappenmand onderin.
De Joolz Geo heeft wel een grote mand maar die is nog duurder en ik vind 'm minder mooi. Die is dus afgevallen.
De andere opties die overbleven waren de Bugaboo (ook duur en lage kinderwagenbak) en de Mutsy (design vind ik ietsje minder).
Ik weet niet of je van de Mutsy's de Mutsy Urban Evo hebt gezien, maar die lijkt heel erg op de Joolz Day. Het frame kan volgens mij ook in zwart of antraciet worden geleverd. En de bak onderin is iets groter.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zelf vind ik de minder grote bak niet echt een probleem, want ik zie ons niet zo snel met de wagen de weekboodschappen doen. En als ik wat meer heb doe ik de lichte dingen wel in een losse tas en de zware dingen in het mandje.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_150412037
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 00:59 schreef Malteser het volgende:

Beterschap voor LuDann en McLaura!

Ik ga een nieuwe slaappoging doen maar werd wakker van de honger. Nu wat gegeten en terug mijn bed in. Slaap lekker!
Je kunt er een grotere boodschappentas/net bijkopen.

Succes Risu!!
  zondag 8 maart 2015 @ 09:08:54 #63
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_150412117
Risu succes!!!!

Cholula gefeliciteerd!

Vandaag 30 weken :) vandaag viert mijn vader zijn verjaardag. Dus straks gezellig daar naar toe. Hopelijk kunnen we in de tuin zitten. Vorig jaar kon dat ook!
pi_150412389
Risu! :o Spannend, hopelijk snel een verse baby in je armen! Gelukkig wordt het de rest van de week ook mooi weer en kan je alsnog in de tuin zitten. Succes! *O*

Van harte Cholula, wat heb je er een prachtige dag bij!

Die Mutsy wagen die Mariposas net plaatste hebben wij, donkerblauwe stof en een zilveren frame. Voor ons was dat de wagen die het best uit de prijs/het-oog-wil-ook-wat-test kwam. Ik hoop veel te gaan dragen dus 1000+ euro voor een wagen zat er echt niet in en ik wilde wel graag een nieuwe.
pi_150412398
Daar ga je risu! *O*
pi_150412493
Spannend Risu! *O*

Wij zijn ook nog op kinderwagen-jacht. Mutsy's zien er wel goed uit qua prijs/kwaliteit-verhouding, die ga ik onthouden!
pi_150412551
Ohja, wisseldagendag!!

*O* vandaag 35 weken dus nog 35 dagen te gaan! Chopchop!!
  zondag 8 maart 2015 @ 09:49:21 #68
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150412564
De Mutsy EVO (model 2012) doet t hier al ruim 2 jaar prima, en gaat nog wel een keer zo lang mee voor baby 2. Groot voordeel: boodschapjes, biebboeken en luiertas passen prima in het mandje onderin ^O^
pi_150412646
Oh ja en wisseldag! 27 weken, hoi derde trimester?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 maart 2015 @ 09:57:27 #70
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150412649
Dit voelt vaaaaaaaaaggg.. Ik ben bezig met m'n gebruiksaanwijzing voor de kraamzorg, en daarin gebruik ik wél de naam van de baby, en hoewel die al maanden vaststaat is het toch raar om hem uit te spreken/uit te typen, omdat ik het zolang over spekkie of gewoon de baby heb gehad hahaha

pi_150413007
Hup hup Risu!! *O*
pi_150413031
Risu *O*
Zet m op! :*
pi_150413057
Ik werd vannacht wakker met een knorrende maag. Naar beneden geslopen en een boterham naar binnen gestouwd. Mijn vriend kwam binnen toen ik met een boterham in mijn hand in de koelkast stond te kijken :@
pi_150413070
Risu! Succes! *O*

DJMO, herkenbaar wb de naam. Wij noemen de baby steeds Frits en ik ben bang dat ik hem na z'n geboorte nog steeds zo blijf noemen ;)
pi_150413076
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 09:57 schreef DJMO het volgende:
Dit voelt vaaaaaaaaaggg.. Ik ben bezig met m'n gebruiksaanwijzing voor de kraamzorg, en daarin gebruik ik wél de naam van de baby, en hoewel die al maanden vaststaat is het toch raar om hem uit te spreken/uit te typen, omdat ik het zolang over spekkie of gewoon de baby heb gehad hahaha
Spekkie _O-
pi_150413089
Thijs was Sjakie, en die noem ik nog steeds wel eens zo. Hij weet ook dat hij dat is.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 maart 2015 @ 10:37:20 #77
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150413114
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 10:34 schreef Fannetje het volgende:
Risu! Succes! *O*

DJMO, herkenbaar wb de naam. Wij noemen de baby steeds Frits en ik ben bang dat ik hem na z'n geboorte nog steeds zo blijf noemen ;)
:D gelukkig ben ik niet de enige :P
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 10:34 schreef Daui het volgende:

[..]

Spekkie _O-
:Y Als ik mijn jongste in het begin vroeg: "Wat groeit er in mama's buik?" dan was het antwoord steevast: een spekkie! Daarnaast heb ik deze zwangerschap een crush gehad op gebakken speklapjes (ik at ze bij het ontbijt, koud, tussen de middag, bij het avondeten, of 's avonds later op de avond als de kinderen sliepen en ik nog honger had :') ) dus vandaar .. spekkie :D

zondag 8 maart 2015 @ 10:40:51 #78
259886 pessie
pi_150413179
Jaaa Risu klinkt veelbelovend! *O* Zet em op :%

daui _O- maar nachtelijke honger klinkt mij niet onbekend in de oren ;)

Cho, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Mijn schoonmoeder vierde lang geleden haar verjaardag een dag voor haar echte verjaardag, ze had een prachtige dag en een huis vol visite. De dag erna werd mijn schoonzusje geboren ;)

Shop, het lijkt mij nu al echt heerlijk tuinweer!

GBS inderdaad Laura, maar ik wist niet dat dat geld bij gebroken vliezen. Aan de andere kant, je vliezen kunnen altijd breken voor je ks.

Ik twijfel of ik mn zoontje moet vertellen wat de baby wordt, hij heeft het steeds over het andere geslacht en wil niet dat hij gedesillusioneerd is als de baby er is...

En ik heb net wat baby was gevouwen O+ nog meer babywas in de machine gedaan en straks kijken hoe ik de kasten in wil pakken. Dan kan ik ook zien of ik de lades nog met mandjes wil onderverdelen. Voelt goed om hier nu mee bezig te zijn. De komende 2 weekenden gaat namelijk niet lukken. eind maart was ik de bekleding van de maxi cosi wel en regel ik klossen ed. Maar het voelt fijn om nu alvast een deel te hebben gewassen en opgevouwen in de juiste kast te hebben.
En manlief vond het de vorige keer erg handig dat ik overal briefjes op had geplakt met "maat 50", "maat 56", "eerste pakje" en dergelijke. Hij wil graag dat ik dat weer doe :D
pi_150413251
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 10:40 schreef pessie het volgende:

GBS inderdaad Laura, maar ik wist niet dat dat geld bij gebroken vliezen. Aan de andere kant, je vliezen kunnen altijd breken voor je ks.

Dat is bij Thijs ook gebeurd, 2 uur voor de ks. Ik lees online dat het gaat om langduriger: >8 uur.
Ik zal het dinsdag even ter sprake brengen.
  zondag 8 maart 2015 @ 10:54:58 #80
259886 pessie
pi_150413398
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 10:45 schreef McLaura het volgende:

[..]

Dat is bij Thijs ook gebeurd, 2 uur voor de ks. Ik lees online dat het gaat om langduriger: >8 uur.
Ik zal het dinsdag even ter sprake brengen.
Ah goed om te weten! Niet dat ik een (vermoeden van) GBS heb, maar gewoon interessante informatie! Zodra jouw vliezen breken ga je naar het ziekenhuis en krijg je dus een ks?
pi_150413513
Als dat voor de geplande datum is: ja. Dat gebeurde dus bij Thijs, die zou 21/7 gehaald worden maar kwam vanzelf (of gaf het startsein zelf) op 12/7.

Bij Flip krijg ik rond de 39 weken een geplande keizersnee, tenzij deze ook zelf zijn datum kiest (wat ik eigenlijk hoop, want dat vond ik best speciaal bij Thijs).

Over je baby/oudste/geslacht: ik zou hem niet direct inlichten, maar wel elke keer dat hij 'broertje' zegt, reageren met 'of zusje' (of andersom natuurlijk). Als hij daar erg afwijzend op reageert kun je er altijd nog voor kiezen om te zeggen:"N, het IS een broertje/zusje".
pi_150413543
Ik was vannacht ook vaker wakker dan ik gehoopt had, Lola was weer heel intens aan het dromen incl. Paniek... Maar goed, lekker vakantie dus niks moet verder :)

Risu spannend!!! :%

Vandaag 31 weken *O* en een voor alle wisseldagen vandaag *O*

DIe injectie mbt GBS krijg je ook bij een ks, heb ik bij Lola ook gehad en de arts heeft al aangegeven dat ik die deze keer weer krijg :)

Las ook nog iets over de Joolz met het boodschappenmandje, maar wat al gezegd is, je kan er een netje bij kopen ( wij kregen die, daar zat de voetenzak in ) die je aan de stang kunt hangen. Ik heb eigenlijk nooit de ruimte gemist, maar doe dan ook geen grote weekboodschappen met de wagen :)
pi_150413608
Ik heb GBS op mijn lijstje gezet voor dinsdag, en zal de gyn vragen. Ik zie voor de verandering de echte gyn in plaats van zijn zeer vakkundige arts-assistent in opleiding tot gynaecoloog (aios). Niet omdat ik de aios niet meer wil, maar omdat de gyn officieel moet maken dat ik gesteriliseerd wordt na de keizersnee.

Wat mij betreft wordt dat gelijk weer de laatste keer bij het opperhoofd, want de aios is sympathiek en vakbekwaam en mag alles al doen, dus van mij mag ze Flip ook wel halen.
pi_150413637
Alleen gekeken of er Risu nieuws was!

Weeën!

_O_
  zondag 8 maart 2015 @ 11:12:09 #85
386633 Adnap
I love Life !
pi_150413684
Zou Risu mijn buurvrouw zijn zonder dat we het weten van elkaar ? Daar liep namelijk net de verloskundige naar binnen :+ Stond toevallig ramen te lappen en toen zag ik haar, ooit ook mijn verloskundige
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_150413878
Gefeliciteerd Cholula!

En spannend bij Risu. Het is in elk geval een stralende dag (niet dat je daar mee bezig bent als je aan het bevallen bent O-) )

Vandaag 7 weken. M'n buik is door de darmen best wel opgezet, zelfs als ik mijn buik inhoud, is het zichtbaar. Zal nu dus maar wat rekening moeten gaan houden met de kleding die ik draag, voordat ik vroegtijdig vragen krijg.
pi_150413948
Goo Risu!

Mijn baby heet soms ook nogsteeds Bubbel. En sinds een paar dagen ook pruttelkipje. Ja dat komt er vanzelf uit helaas :')
  zondag 8 maart 2015 @ 11:34:24 #88
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_150414003
Go Risu! *O*
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_150414143
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 11:07 schreef McLaura het volgende:
....
McLaura, zou jij mijn UD in de OP willen veranderen naar 29 september?
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_150414149
Spannend Risu! :%
Als ze inderdaad vandaag komt, heeft ze gewoon gewacht op het mooie weer denk ik! ;)
pi_150414679
Ik ga hier niet meer weg zonder baby.
Wel hard werken zeg. Nu snap ik wel waarom mensen je succes wensen :')
Alles voor een goed doel.
pi_150414912
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 12:03 schreef Risu het volgende:
Ik ga hier niet meer weg zonder baby.
Wel hard werken zeg. Nu snap ik wel waarom mensen je succes wensen :')
Alles voor een goed doel.
Jaaa!! Baby-Risu komt op een mooie zonnige dag buitenspelen, geef haar is ongelijk!
Zet 'm op Risu!
  zondag 8 maart 2015 @ 12:15:20 #93
335643 faptist
Maakt fouten
pi_150414958
Gooooo risu!
Heel veel succes met je hatsjoe bevalling, want na zolang wachten verdien je gewoon de makkelijkste bevalling uit het boekje.

Kinderwagen
Ik heb een donkerblauwe mutsy evo met zwart frame. Vind hem mooi en belangrijk; hij was betaalbaar.
Ik heb gekozen voor een 2e hands wagen, omdat manlief geen baan heeft en ik liever wat spaargeld heb. Just in case.

Hier; gisteravond stond ik opeens op een feestje tot 2 uur snachts en moest ik ook nog naar huis rijden. Ik was om 12 uur al moe, maar was man kwijt en toen ben ik maar op een barkruk gaan zitten tegen een muur aan. Zie ik hem later geeft hij mij de autosleutels. Zo van "ik heb gedronken. Jij moet rijden".
Was niet zo blij, maar onze vrienden stonden er bij dus bleef maar kalm.
Thuis te hormonaal dus hield ik m'n mond dicht en vanmorgen was hij al weg voordat ik wakker was. Des te beter denk ik, haha.

En nu.. Ben ik Moehoeeeeee. Zzzz.
En ik heb natuurlijk weer afgesproken om met een vriendin naar de Kunsthal te gaan.

Wanneer gingen jullie aan jezelf denken?
  zondag 8 maart 2015 @ 12:16:25 #94
335643 faptist
Maakt fouten
pi_150414988
Of beter gezegd;
Hoe doe je dat?
*edit werkt niet :(
pi_150415140
Ik merk ineens iets stoms op. Ik heb 2 katten, beide zijn ooit gevangen als zwerfkatjes en daarna gesocialiseerd, maar ze zijn nog steeds het liefste buiten.

Behalve dat 1 van de 2 de laatste weken niet naar buiten te krijgen is. Ze ligt ineens altijd ergens in m'n buurt (liefst in mijn nek, maf beest). Ik dacht dat ze misschien niet lekker was (al eet ze goed) maar nu ik buiten in de zon zit, is madame ineens mee naar buiten. En uiteraard weer naast me. Zegt mijn vriend: "die kat weet dat je zwanger bent hoor, die is sindsdien niet van je weg te slaan gewoon". Verrek.. Zou dat echt kunnen?
pi_150415297
Kan best hoor sillie :)
Mijn hond slaat aan sinds de zwangerschap, en springt niet meer tegen mij op.
pi_150415343
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 11:07 schreef McLaura het volgende:
Ik heb GBS op mijn lijstje gezet voor dinsdag, en zal de gyn vragen. Ik zie voor de verandering de echte gyn in plaats van zijn zeer vakkundige arts-assistent in opleiding tot gynaecoloog (aios). Niet omdat ik de aios niet meer wil, maar omdat de gyn officieel moet maken dat ik gesteriliseerd wordt na de keizersnee.

Wat mij betreft wordt dat gelijk weer de laatste keer bij het opperhoofd, want de aios is sympathiek en vakbekwaam en mag alles al doen, dus van mij mag ze Flip ook wel halen.
Gotcha!

:p
pi_150415532
sillie wij hebben alleen 2 schildpadden en daar merk ik weinig aan ;) maar heb het al heel vaak gehoord van mensen met honden en katten :Y geloof ook best dat dieren gevoelig zijn voor zulke dingen (vooral hormoonschommelingen/-veranderingen).

faptist: ik zou zeggen dat je maar heel snel aan jezelf moet gaan denken! Maar ik moet bekennen dat ik daar ook heel makkelijk in ben hoor, dus dat scheelt ongetwijfeld.

Als ik ziek ben, ben ik ziek; jammer dat dat op m'n werk eventueel niet uitkomt. Nu ik zwanger ben, ben ik er nog makkelijker in. Ik voel me de hele zwangerschap al prima, maar als ik me een dagje net wat minder voel, sla ik rustig een feestje ofzo over. Ik merk dat mensen soms wel wat verbaasd reageren ("hoezo, je voelt je toch prima?"), maar ook daar ben ik heel simpel in ("ja, misschien voel ik me wel juist zo goed omdat ik zelf m'n grenzen bewaak" :W )

En als een zwangerschap, die 'maar' 9 maanden duurt, geen reden is om aan jezelf te denken, wat dan wel? Je bent wel een klein mensje aan het bouwen hoor! O+ :*
pi_150415661
Hier gisteraaf feestje gehad. Ik was half 2 voor iedereen weg was.. Ik ben zoooooo moehoeee! En zometeen komt er nog meer visite.
pi_150415892
Oef faptist.. vriend heeft hier nog niks m.b.t. hormonen voor zijn kiezen gehad gedurende de hele zwangerschap, maar op dat moment zou ik hem er mee gebombardeerd hebben. :X Wat een op z'n zachtst gezegd onhandige actie... :{

Lekker aan jezelf denken hoor. :* Er komen nog genoeg momenten waarop dat helemaal niet meer kan straks.
pi_150416204
Risu!!!! Succes :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_150416373
Dank jullie voor de felicitaties! Tot zover mijn plan om voor mijn dertigste moeder te zijn. ;)

Succes Risu!!

Faptist als jij nu niet je grenzen gaat aangeven en bewaken hoe moet dat dan straks met je kleine erbij? Ik zou het niet pikken als mijn man dat soort acties uithaalt, maar gelukkig weet hij beter dan dat. Ik denk dat je beter nu kunt praten met hem dan dat je je straks in de steek gelaten voelt als de baby er is.
Aan jezelf denken moet je niet alleen doen als je zwanger bent, dat zou je eigenlijk altijd moeten doen. En dat betekent niet dat je dan geen rekening houdt met anderen, maar als jij geen rekening houdt met jezelf hoe moeten anderen dan weten waar jouw grenzen liggen? :*
  zondag 8 maart 2015 @ 13:16:19 #103
327807 Mariposas
יה&#14
pi_150416452
Bij mij zijn dieren niet echt onder de indruk van mijn zwangerschap. Kat ligt nog steeds het liefste bij man, en paard geeft me nog steeds graag kopstoten tegen m'n buik. :')
pi_150417023
Vergeten we met dit mooie weer allemaal niet te smeren tegen het beruchte zwangerschapsmasker? ;)
pi_150417407
Gefeli Cholula!

En zet 'm op Risu! Mooie dag voor een verse baby.

26 weken voor Lijnloos en mij! *O* Zijn we nu in het derde trimester of niet? Soms zie ik 26 weken als grens staan, soms 27.

Onze beide katten liggen graag in mijn buurt, eentje gaat soms op m'n buik liggen en dan voel ik de baby schoppen, zie kat meebewegen maar die reageert niet op het schoppen.
pi_150417555
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 11:12 schreef Adnap het volgende:
Zou Risu mijn buurvrouw zijn zonder dat we het weten van elkaar ? Daar liep namelijk net de verloskundige naar binnen :+ Stond toevallig ramen te lappen en toen zag ik haar, ooit ook mijn verloskundige
Nee :) Risu baby ligt in stuit en daar komt over het algemeen geen verloskundige aan te pas ;)

Risu heel héél veel succes, zet hem op, je kan het! *O* :% :% ik duim!
pi_150417767
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 11:03 schreef klumsy het volgende:
Ik was vannacht ook vaker wakker dan ik gehoopt had, Lola was weer heel intens aan het dromen incl. Paniek... Maar goed, lekker vakantie dus niks moet verder :)

Risu spannend!!! :%

Vandaag 31 weken *O* en een voor alle wisseldagen vandaag *O*

DIe injectie mbt GBS krijg je ook bij een ks, heb ik bij Lola ook gehad en de arts heeft al aangegeven dat ik die deze keer weer krijg :)

Las ook nog iets over de Joolz met het boodschappenmandje, maar wat al gezegd is, je kan er een netje bij kopen ( wij kregen die, daar zat de voetenzak in ) die je aan de stang kunt hangen. Ik heb eigenlijk nooit de ruimte gemist, maar doe dan ook geen grote weekboodschappen met de wagen :)
Injectie bij GBS? :? ben je niet in de war met iets anders dan?
Bij GBS en vaginale bevalling geven ze normaliter antibiotica om baby te beschermen. Als bekend is dat moeder draagster is of actieve gbs-besmetting heeft dan zal men AB per infuus geven, 2 giften met een tussenpauze van 4 uur. (niet iedereen haalt die tweede gift :') ), het idee is dat de AB de placenta passeert en zo baby beschermt. Omdat een ks een grote open-buik operatie is krijg je sowieso antibiotica en fraxiparine/heparine, maar of dit hetzelfde spectrum antibioticum is wat de GBS aanpakt is de vraag. Het verschil hierbij is dat de AB die je bij een keizersnede krijgt er is om moeder te beschermen en niet baby. Navragen kan zeker geen kwaad, ik vermoed dat er geen noodzaak is voor AB, sowieso blijf je enkele dagen in het zh nog natuurlijk dus observatie gegarandeerd.
pi_150421463
*O* Risu gaat de weeën op de schaal van Risu indelen O+
Schudden voor gebruik
pi_150421801
Jaaa go Risu *O*

Gefeliciteerd Cholula! Nou, is dan toch bíjna gelukt voor je 30e ;)

Wisselwekendag *O*

Is goed DJMO, drink zelf weinig koffie maar heb er soms ineens trek in! Jammer dat ik dan wel eens zeg tegen vriend dat ik dan niet teveel mag. Had er laatst na een hormonale dag trek in en toen kreeg ik dat dus terug "maar dat is toch niet zo goed voor je?" Heb "laat ook maar" gezegd, maar moest er stiekem bijna van huilen :'). Nu eerst maar eens op baby wachten en wennen voor ik weer wat verder weg durf :S. Hier staat trouwens gewoon kruik en kruikenzak bij uitzetlijst, klinkt ook een stuk handiger..

Leuk van de rompertjes Joycie!

Hoop dat de babyshower van je zusje leuk was Stippel en het gelukt is met de hapjes!

Beterschap McLaura!

Qua slapen.. Slaap uit en doe eind van de middag of in de avond vaak een dutje. Daardoor ben ik vaak weer tot laat wakker. En slaap daardoor ook weer tot later uit.. Vriend z'n slaapritme wisselt nogal, als hij niet uitkijkt draait zijn dag/nachtritme snel om.. Zullen straks wel even moeten wennen, ritme zal sowieso wel even door de war gaan als de kleine er is!

Lastig soms Faptist.. Ik had me op m'n werk voorgenomen goed naar m'n lichaam te luisteren. Ging allemaal nog goed, tot ergens eind in de 20 weken. En natuurlijk toen ineens drukte op werk, heb paar keer aangegeven wanneer ik me minder goed voelde, maar net toen kon er geen rekening mee gehouden worden -O-. Toen er maar helemaal mee gestopt, begon me steeds slechter te voelen, rust erna deed me goed!!
En lichtelijk herkenbaar verhaal, had even terug ook zoiets..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_150421825
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 16:23 schreef Stippelrientje het volgende:
*O* Risu gaat de weeën op de schaal van Risu indelen O+
Schaal 1: oh hey, ik voel iets, Zullen dit weeën zijn?
Schaal 2: Ja dit zijn duidelijk weeën. Even timen of ze regelmatig komen.
Schaal 3: Poeh dit voelt echt niet prettig, maar gelukkig zit er tijd tussen om ze op te vangen
Schaal 4: verdomme dit doet zeer!
Schaal 5: en nu word de tijd ook al korter tussen de weeën. Auw auw auuuuw
Schaal 6: oh God ik hou dit niet meer. Waarom wilde ik kinderen? WAAROM?
Schaal 7: IK GA DOOD IK GA DOOD IK GA DOOD :'(

Maar dan als eindhalte: oohh mijn baby O+ Hallo mijn mooiste, knapste, liefste! Welkom op deze wereld, welkom in ons leven O+
Pijn? Welke pijn?!
pi_150421928
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 12:30 schreef -Spring het volgende:

[..]

Gotcha!

:p
Uhhhh....?
pi_150421969
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 19:00 schreef pessie het volgende:
Stippel veel plezier! Is het gelukt met de hapjes?

Jagar, sommigen houden ervan om op tijd te beginnen, en anderen wachten daar wat mee. Volgens mij had ik mijn man bij mijn eerste pas met 34 weken de babykamer geverfd en behangen :')
Wel al vrij vlot een keer een rompertje gekocht, gewoon voor het idee.

Joyce wat leuk zeg!!!

Nou Risu, nog even gezellig maken vanavond ;) ? Schijnt ook te kunnen helpen ;)
O+ Jaaaa :D Iedereen ging met een volle buik en in een gezellige bui naar huis. Mijn zusje was ook helemaal happy.

Ik had toch maar gekozen om een fijne dip van kwark te maken (die ze altijd met vingers en al opeet) en daar diverse groente bij te zetten. Ook een bordje overal voor de rest met broodjes/crackers en zelf gemaakte eiersalade (die ze ook aan het uitlepelen was gegaan aan het einde :') ) en kaasjes. Verder gewoon wat chippies en casewnootjes ongezout weggezet en mijn moeder aan het werk gezet om een klein vis/tomaten/paprika hapje te maken.

Met de cadeautjesmand was ze helemaal happy en super verrast dat ze alles maar dan ook alles zo leuk vond en nog niet had. Ze was ook zo blij met de (rekbare)draagdoek die we erin hadden zitten O+ en een vriendin van haar was ook draagfan en die stond helemaal van O+ O+ O+
Gelijk samen een demonstratie gegeven over wat wel en wat niet. Nu weet iedereen ook gelijk dat ze niet in kommahouding, faceforward of op haar rug mag dragen met deze doeken. Kersverse oma's vroegen zich ook al af of ze konden leren dragen O+ want dat leek ze ook fijn op de oppasdagen.
Ze kwam om in de cadeautjes (want bijna iedereen had gelapt voor een gezamenlijke cadeaumand) en heeft fanatiek babypictionairy meegespeeld :D Ik zat trouwens in het winnende team :9

Ze vond het een super avondje zo saampjes met zijn allen. Vol kot met 15 vrouwen :D

----------------------
Wij zijn wel vroeg begonnen met het kamertje (hoewel het rommelhok leeghalen met een week of 7, kleurstalen bekijken met een week of 10 en begonnen met schilderen met een week of 15). Gewoon omdat we het lekker op ons gemakje aan doen. We hebben geen zin om alles in de laatste weken te doen. Met name ook omdat mijn man niet kan schilderen en ik dat dan mag doen. (hij mocht de randjes beneden langs de "plinten" en langs de deurstijlen doen om toch mee te verven. En die moest ik dus idd nalopen :') ) maar het houtwerk zoals deuren, stijlen en de meubels zijn voor mij. Laminaat doen we dan strakjes weer saampjes.

Er zijn nog tig klusjes in en om het huis waar mijn man dan weer mee bezig is. En ondertussen kopen we zo hier en daar eens wat we nodig hebben en in de aanbieding is.
Schudden voor gebruik
pi_150422022
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 16:32 schreef Skittles het volgende:

[..]

Schaal 1: oh hey, ik voel iets, Zullen dit weeën zijn?
Schaal 2: Ja dit zijn duidelijk weeën. Even timen of ze regelmatig komen.
Schaal 3: Poeh dit voelt echt niet prettig, maar gelukkig zit er tijd tussen om ze op te vangen
Schaal 4: verdomme dit doet zeer!
Schaal 5: en nu word de tijd ook al korter tussen de weeën. Auw auw auuuuw
Schaal 6: oh God ik hou dit niet meer. Waarom wilde ik kinderen? WAAROM?
Schaal 7: IK GA DOOD IK GA DOOD IK GA DOOD :'(

Maar dan als eindhalte: oohh mijn baby O+ Hallo mijn mooiste, knapste, liefste! Welkom op deze wereld, welkom in ons leven O+
Pijn? Welke pijn?!
O+

Mooie voor in de OP :9 :9
Schudden voor gebruik
pi_150422382
Nog even klagen na gisteravond.. Hmm beetje lang, spoiler!

SPOILER
pi_150422483
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 16:38 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

O+

Mooie voor in de OP :9 :9
:D inderdaad!

Klinkt als een geslaagde babyshower Stippel, leuk!!
pi_150422607
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 16:35 schreef McLaura het volgende:

[..]

Uhhhh....?
T'tje teveel. :p
pi_150423496
Ik ben echt te hormonaal vandaag.

Was heel vroeg bij de Ikea om een vloer te halen terwijl man aan het uitslapen was van zijn nachtdienst. Daarna zouden we de vloer gaan leggen. Maar man heeft maar een uurtje kunnen slapen en wil de vloer liever uitgerust en goed leggen. Rationeel ben ik het daar helemaal mee eens. Emotioneel niet. Sindsdien kan ik alleen maar huilen. Ook van vermoeidheid. Dus ik dacht, even een tukkie doen. Maar ook dat lukt niet. Dus nu moet ik daar weer om huilen.

Ken je dat, dat als je jezelf eens objectief bekijkt dat je eigenlijk heel hard om jezelf moet lachen? Dat zou ik doen als ik niet zo hard moest huilen. :')
pi_150423692
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 16:49 schreef Gevalletje het volgende:
Nog even klagen na gisteravond.. Hmm beetje lang, spoiler!

SPOILER
Aaaaah wat een rotbeest! Hier alleen een kat die per ongeluk onze tuin inspringt en wordt belaagd door drie katten mwahahahah!
Gelukkig niet op je vluchttas!

quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 17:18 schreef Krisvc het volgende:
Ik ben echt te hormonaal vandaag.

Was heel vroeg bij de Ikea om een vloer te halen terwijl man aan het uitslapen was van zijn nachtdienst. Daarna zouden we de vloer gaan leggen. Maar man heeft maar een uurtje kunnen slapen en wil de vloer liever uitgerust en goed leggen. Rationeel ben ik het daar helemaal mee eens. Emotioneel niet. Sindsdien kan ik alleen maar huilen. Ook van vermoeidheid. Dus ik dacht, even een tukkie doen. Maar ook dat lukt niet. Dus nu moet ik daar weer om huilen.

Ken je dat, dat als je jezelf eens objectief bekijkt dat je eigenlijk heel hard om jezelf moet lachen? Dat zou ik doen als ik niet zo hard moest huilen. :')
  zondag 8 maart 2015 @ 17:35:47 #119
259886 pessie
pi_150424100
faptist ik ben er ook niet al te goed in. Gelukkig bewaakt mijn man sinds ik serieus met mijn bekken zit mijn grenzen. Ik zou het wel bespreekbaar maken, bij voorkeur incl hormonale huilbui ;) . Zodat hij ziet dat er wel degelijk iets is, hij wordt straks vader, en man van een moeder, dat mag hij best wel weten. Of gaat hij straks gezellig uit met zn vrienden tot half 8 's ochtends terwijl jij de hele nacht in je eentje zit te voeden, baby met krampjes troost, luiers verschoont, waarna hij verwacht uit te slapen omdat hij uit was?

Oef geval! Gelukkig kwam je vluchttas er goed van af!

Kris, hormonen zijn regelmatig moeilijk te handelen :*

Stippel klinkt als een geslaagd feestje!

Mina dat klinkt best heel lief van je kat.

Sillie, ik heb inderdaad ook wel eens gehoord dat huisdieren dat aan knnen voelen.

Ik hoop dat Risu het einde heeft bereikt. Een zondagskind O+

SPOILER
pi_150424349
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 16:56 schreef -Spring het volgende:

[..]

T'tje teveel. :p
Zwangerschapsdementie }:|
pi_150424483
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 17:35 schreef pessie het volgende:
SPOILER
SPOILER
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 maart 2015 @ 18:03:49 #122
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150425090
Pessie: HIJ zou zich schuldig moeten voelen dat hij het tóch dat weekend plant zonder rekening te houden met wat de rest van de familie aangeeft.

Faptist: Wat pessie zegt: ik zou nu voor je zelf gaan opkomen, Anders heb je straks inderdaad een draak van een vent die verwacht dat jij alles doet voor de baby, en zelf feest blijft vieren alsof er niets veranderd is. been there done that ..

zondag 8 maart 2015 @ 18:08:13 #123
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_150425252
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 18:03 schreef DJMO het volgende:

Faptist: Wat pessie zegt: ik zou nu voor je zelf gaan opkomen, Anders heb je straks inderdaad een draak van een vent die verwacht dat jij alles doet voor de baby, en zelf feest blijft vieren alsof er niets veranderd is. been there done that ..
Dat vind ik toch een gekke opmerking. Ik geloof niet dat je een man moet opvoeden over hoe het zal zijn als de baby er is. Ik vind dit wat kleinerend, alsof je een volwassen iemand kan opvoeden..

/mytwocents..

Natuurlijk wel vervelend dat jou dat overkomen is, dat jouw partner er destijds anders in stond dan dat jij gewild had. Ik kan me alleen niet voorstellen dat als dat iemands instelling is, dat hij zich anders gaat gedragen als je hem probeert op te voeden..
  zondag 8 maart 2015 @ 18:08:59 #124
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_150425291
Verder scheen het zonnetje ook in het hoge Noorden vandaag, en hebben we een heel stuk gewandeld. Was erg prettig en zeker nadat ik gister een kutdag had waar ik zo moe was dat de wereld een stuk te groot was. Vandaag kan ik alweer een veel groter deel van de wereld aan, gelukkig.
pi_150425582
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 18:08 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Dat vind ik toch een gekke opmerking. Ik geloof niet dat je een man moet opvoeden over hoe het zal zijn als de baby er is. Ik vind dit wat kleinerend, alsof je een volwassen iemand kan opvoeden..

/mytwocents..

Natuurlijk wel vervelend dat jou dat overkomen is, dat jouw partner er destijds anders in stond dan dat jij gewild had. Ik kan me alleen niet voorstellen dat als dat iemands instelling is, dat hij zich anders gaat gedragen als je hem probeert op te voeden..
+1. Ik denk dat (blijven) praten het belangrijkst is. Niet opvoeden, maar wel aangeven waar knelpunten zitten en samen kijken wat je daar aan kan doen.

Lekker dat de zon ook bij jou schijnt! Dan lijkt het vaak ook allemaal wat leuker!
pi_150425962
Wow spannend Risu! Hoop dat je inmiddels je dochter blakend in je armen kunt houden!

Ik ben echt jaloers op de eerste zwangerschappen, unlimited slapen wanneer je wil, zalig!

Oh en ook hier al 2,5 jaar erg blij met de mutsy!
  zondag 8 maart 2015 @ 18:28:27 #127
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150425999
Hm, ik lees de reactie van DJMO toch anders. Niks mis met voor jezelf opkomen, aangeven wat belangrijk is voor jou en wat je wel en niet kan. Ik heb namelijk hier al een paar keer verhalen van Faptist over haar man gelezen waarbij ik mijn wenkbrauwen optrek. Ik vind dan duidelijk zijn in waar jouw grenzen liggen geen 'opvoeden', maar duidelijkheid geven, omdat hints blijkbaar niet aankomen.

Een keer praten over verwachtingen naar elkaar toe voor als de baby er is (beide kanten op) lijkt me voor nieuwe ouders wel handig. Soms gaat t niet vanzelf, en is afspraken maken wel zo duidelijk...
  zondag 8 maart 2015 @ 18:40:17 #128
259886 pessie
pi_150426426
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 18:28 schreef mousemicky het volgende:
Hm, ik lees de reactie van DJMO toch anders. Niks mis met voor jezelf opkomen, aangeven wat belangrijk is voor jou en wat je wel en niet kan. Ik heb namelijk hier al een paar keer verhalen van Faptist over haar man gelezen waarbij ik mijn wenkbrauwen optrek. Ik vind dan duidelijk zijn in waar jouw grenzen liggen geen 'opvoeden', maar duidelijkheid geven, omdat hints blijkbaar niet aankomen.

Een keer praten over verwachtingen naar elkaar toe voor als de baby er is (beide kanten op) lijkt me voor nieuwe ouders wel handig. Soms gaat t niet vanzelf, en is afspraken maken wel zo duidelijk...
Zo las ik de opmerking van DJMO ook meer, en zo bedoelde ik mijn stukje ook.
Bij je eerste kindje staat je wereld volledig op zn kop, en zoiets als uitgaan is gewoon niet zo vanzelfsprekend meer, zeker de eerste maanden/jaar. Het is voor hem wellicht ook fijn om te weten dat er nou eenmaal veel verandert en dat je leven zoals je het kende voordat je een baby kreeg de komende 18 jaar niet terugkeert. Ik heb soms het idee dat de man van faptist soms misschien nog een beetje naïef is, en dat mag best maar daarmee loopt hij wel over je gevoel heen en heeft hij wellicht niet helemaal je welzijn voor ogen.
En je kunt elkaar best eens iets gunnen, maar over het algemeen draait je leven niet meer zozeer om jou (of om hem) maar om een klein hummeltje wat je heel veel nodig heeft.

Oh en verwachtingen uitspreken is inderdaad heel handig! Al gaat het over "wat verwacht je van de nachten", en nog niet eens over het echte leven met baby.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 maart 2015 @ 19:12:40 #129
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150427822
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 18:28 schreef mousemicky het volgende:

dit dus.

Als je als vrouw (in het algemeen) tijdens de zwangerschap alles maar lijdzaam laat gebeuren, dan zal de wederhelft dat ná de zwangerschap ook verwachten, zo ging het immers al die tijd al

pi_150429989
Veel bijlezen :) .... pikte dit nog op uit het vorige topic:

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 20:18 schreef pessie het volgende:
Ik zie trouwens bij mijn kraamzorginstelling dat de manier van een wiegje opmaken ook verandert is :? arme kraam...
interessant. Onze kraamzorg geeft aan dat een zeiltje, zelfs alleen onder de billen, echt uit den boze is, en dat we dit absoluut niet mogen gebruiken...

Risu succes! *O*
pi_150432000
Risu!! :% :% :% Ik hoop dat de bevalling verloopt zoals je graag wil, zet hen op!
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 8 maart 2015 @ 20:38:12 #132
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_150432448
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 19:12 schreef DJMO het volgende:

[..]

dit dus.

Als je als vrouw (in het algemeen) tijdens de zwangerschap alles maar lijdzaam laat gebeuren, dan zal de wederhelft dat ná de zwangerschap ook verwachten, zo ging het immers al die tijd al
Ok, dan heb ik het verkeerd opgevat. Maar goed, ik hoop/denk/verwacht dat de verwachtingen van wat het is om een baby te hebben niet verschillen tussen mannen en vrouwen.
pi_150432522
*wachtend op nieuws van Risu

Lijkt me iig een goed idee om het goed te bespreken met je man Faptist ;)

Pff, dat opmaken van wiegje/ledikant blijf ik er maar lastig uit vinden zien.. Heb alles in huis maar ga eens goed opletten hoe de kraam dat doet straks!

quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:32 schreef Phaidra het volgende:
Risu!! :% :% :% Ik hoop dat de bevalling verloopt zoals je graag wil, zet hen op!
Ik zag jullie geboortekaartje nog staan bij de vk afgelopen week, leuk! :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 maart 2015 @ 20:43:44 #134
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150432867
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:39 schreef Gevalletje het volgende:

Pff, dat opmaken van wiegje/ledikant blijf ik er maar lastig uit vinden zien.. Heb alles in huis maar ga eens goed opletten hoe de kraam dat doet straks!

[..]

als de kraam weg is; deken de deur uit, welkom slaapzak ;)

pi_150432938
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:39 schreef Gevalletje het volgende:

[..]

Oh wat tof!! :D Ik vond het altijd zo leuk om al die kaartjes te bekijken en nu staat onze er ook tussen O+.

Bedje opmaken doe ik trouwens wel wat eenvoudiger dan al die websites: eerst een molton OF flanellen hydrofiel, dan hoeslaken. Gewone hydrofiel alleen op de plek waar het hoofdje ligt (extra laagje bij spuugincidenten). Dan de 'bovenlagen', dus lakentje en deken(s).
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 8 maart 2015 @ 20:45:02 #136
259886 pessie
pi_150432958
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:38 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ok, dan heb ik het verkeerd opgevat. Maar goed, ik hoop/denk/verwacht dat de verwachtingen van wat het is om een baby te hebben niet verschillen tussen mannen en vrouwen.
Ik sta verbaasd hoe vaak ik zie dat verwachtingen tussen partners onderling volkomen uiteen liggen, laat staan als ik daar zelf over nadenk (wat niet boeiend is als het niet min kind is).
Bij ons lag de verwachting en de werkelijkheid een flink stuk uit elkaar bij de eerste en het kostte tijd om daaraan te wennen.
pi_150433046
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:43 schreef DJMO het volgende:

[..]

als de kraam weg is; deken de deur uit, welkom slaapzak ;)
Die paste hier echt nog niet na de kraamweek :P. Pas na een maandje denk ik.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 8 maart 2015 @ 20:48:01 #138
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_150433137
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:45 schreef pessie het volgende:

[..]

Ik sta verbaasd hoe vaak ik zie dat verwachtingen tussen partners onderling volkomen uiteen liggen, laat staan als ik daar zelf over nadenk (wat niet boeiend is als het niet min kind is).
Bij ons lag de verwachting en de werkelijkheid een flink stuk uit elkaar bij de eerste en het kostte tijd om daaraan te wennen.
oh, ik kan me voorstellen dat de verwachtingen over hoe we bepaalde zaken aanpakken en wie wat doet etc. uit elkaar liggen. Hier ook. Ik geloof ook niet dat je daar van te voren echt een mening over kunt vormen.

Maar, de verwachting dat je leven gaat veranderen, dat je met een slaaptekort zit en dat er een klein hummeltje is dat je leven overneemt dat lijkt me niet gek als beide partijen bewust voor een baby gekozen hebben.
  zondag 8 maart 2015 @ 20:48:27 #139
259886 pessie
pi_150433174
Bedje opmaken doe ik:
Molton onderhoes, billen onderlegger, bovenhoes en onder het hoofd een 2x dubbel geslagen hydrofiel. En dan gewoon laken +deken
pi_150433230
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:44 schreef Phaidra het volgende:

Bedje opmaken doe ik trouwens wel wat eenvoudiger dan al die websites: eerst een molton OF flanellen hydrofiel, dan hoeslaken. Gewone hydrofiel alleen op de plek waar het hoofdje ligt (extra laagje bij spuugincidenten). Dan de 'bovenlagen', dus lakentje en deken(s).
Ik zuig er nog steeds in om het bedje strak op te maken :') Ik heb het maar opgegeven.
pi_150433474
Ik gooi mn tip er nog es in :s)

Dekmatrasje voor ledikanten, echt, gouden greep :D kan gewoon in de wasmachine en droger, is dik genoeg om plas en poep tegen te houden en kost geen fluit.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40150295/
  zondag 8 maart 2015 @ 20:53:08 #142
259886 pessie
pi_150433490
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:49 schreef Skoap het volgende:

[..]

Ik zuig er nog steeds in om het bedje strak op te maken :') Ik heb het maar opgegeven.
Ik Faal in laag opmaken :') maar mijn kinderen kruipen altijd naar boven :D
  zondag 8 maart 2015 @ 20:55:21 #143
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150433647
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:48 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

oh, ik kan me voorstellen dat de verwachtingen over hoe we bepaalde zaken aanpakken en wie wat doet etc. uit elkaar liggen. Hier ook. Ik geloof ook niet dat je daar van te voren echt een mening over kunt vormen.

Maar, de verwachting dat je leven gaat veranderen, dat je met een slaaptekort zit en dat er een klein hummeltje is dat je leven overneemt dat lijkt me niet gek als beide partijen bewust voor een baby gekozen hebben.
Tja, op andere fora lees ik helaas toch vaak het tegenovergestelde. Nieuwbakken vaders die verbaasd zijn dat een kind niet na een week doorslaapt. Dat het x nachtvoedingen nodig heeft, en je ze niet meteen van 7 tot 7 in bed kunt leggen. Die niet beseffen dat je niet echt met een kater (laat staan straalbezopen) voor een baby kan zorgen.

En natuurlijk, de man van Faptist is zeer waarschijnlijk een stuk slimmer dan de hierboven beschreven figuren, maar toch, praten is de sleutel. Wat denkt hij, wat denkt zij. En natuurlijk, het zal altijd anders zijn dan verwacht, baby's komen helaas zonder gebruiksaanwijzing, maar als je eenmaal begonnen bent met praten, is het misschien makkelijker om er op terug te komen en plannen aan te passen aan de situatie 'as it comes'.
pi_150433653
Luc ook die ligt altijd met zijn hoofd tegen het hoofdeinde aan :D
pi_150433762
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:53 schreef pessie het volgende:

[..]

Ik Faal in laag opmaken :') maar mijn kinderen kruipen altijd naar boven :D
matrozenbedje! *O*
Deed ik bij mn jongste, anders lag ze zo onhandig laag in de co-sleeper.
  zondag 8 maart 2015 @ 20:58:27 #146
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150433821
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:52 schreef mignonne het volgende:

Dekmatrasje voor ledikanten, echt, gouden greep :D kan gewoon in de wasmachine en droger, is dik genoeg om plas en poep tegen te houden en kost geen fluit.

Die hebben wij idd ook. Een plas van formaat 'peuter die de hele dag water heeft gedronken' houdt ie echter helaas niet tegen...

Ik denk dat ik maar in mijn 'kraamzorg gebruiksaanwijzing' zet dat ik niet doe aan 6 lagen onder het hoeslaken, en dat baby gewoon een katoenen dekentje + overtrek krijgt ;). Zo hebben we het bij J. Ook gedaan, maar ja, toen geen kraam die commentaar kon leveren...
pi_150433945
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:49 schreef Skoap het volgende:

[..]

Wie zei dat het er strak uitziet? :+
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 8 maart 2015 @ 21:01:43 #148
259886 pessie
pi_150434018
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:55 schreef Skoap het volgende:
Luc ook die ligt altijd met zijn hoofd tegen het hoofdeinde aan :D
Helemaal bij het buikslapen, die van mij liggen regelmatig overdwars tegen het hoofd eind :D

Mouse, dat is wel vrij ernstig :X
pi_150434047
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:58 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Die hebben wij idd ook. Een plas van formaat 'peuter die de hele dag water heeft gedronken' houdt ie echter helaas niet tegen...

Ik denk dat ik maar in mijn 'kraamzorg gebruiksaanwijzing' zet dat ik niet doe aan 6 lagen onder het hoeslaken, en dat baby gewoon een katoenen dekentje + overtrek krijgt ;). Zo hebben we het bij J. Ook gedaan, maar ja, toen geen kraam die commentaar kon leveren...
haha nee klopt, maar lekkende babyluiers kan ie al ls t goed is wel hebben :D

en ochja in t uiterste geval zeg je ja en amen en zodra de kraam de deur uit is ga je je eigen gang. Sommige tips van de kraam vond ik goud waard, andere mwah :P
  zondag 8 maart 2015 @ 21:02:48 #150
259886 pessie
pi_150434096
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:57 schreef mignonne het volgende:

[..]

matrozenbedje! *O*
Deed ik bij mn jongste, anders lag ze zo onhandig laag in de co-sleeper.
Wat is dat?
  zondag 8 maart 2015 @ 21:03:31 #151
327807 Mariposas
יה&#14
pi_150434141
Wat dat betreft ben ik blij dat de zus van mijn man jonge kinderen heeft die niet doorsliepen, waardoor ouders lange tijd op hun tandvlees liepen, dan kunnen zijn verwachtingen alleen maar meevallen. :P

Als deze baby de slaapgenen van mijn man erft, dan slaapt de baby gerust met veel plezier 13 uur achter elkaar. :Y) met mijn slaapgenen wordt het weer een heel ander verhaal.... :P
  zondag 8 maart 2015 @ 21:10:11 #152
259886 pessie
pi_150434564
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 21:03 schreef Mariposas het volgende:
Wat dat betreft ben ik blij dat de zus van mijn man jonge kinderen heeft die niet doorsliepen, waardoor ouders lange tijd op hun tandvlees liepen, dan kunnen zijn verwachtingen alleen maar meevallen. :P

Als deze baby de slaapgenen van mijn man erft, dan slaapt de baby gerust met veel plezier 13 uur achter elkaar. :Y) met mijn slaapgenen wordt het weer een heel ander verhaal.... :P
Onze kinderen hebben de slaap genen van mijn man :') zijn broers en zus willen ivm die genen amper nog kinderen -O- . Ook al zeggen we dat na 2 jaar het heus beter gaat. Oh, mijn man en kinderen kunnen nu heel goed slapen :7 . Er valt niets van te zeggen en Je hebt gewoon mee te gaan met de trein.

Maar in min schoonfamilie is het onderwerp slapen en jonge kinderen nog steeds onderwerp van gesprek, ze weten perfect hoe het is.
pi_150434575
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 21:03 schreef Mariposas het volgende:

Mijn man en ik zijn beide van het zo lang mogelijk blijven liggen, onze kinderen helaas niet. Dus dat zegt niet zoveel :D
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_150434585
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 21:02 schreef pessie het volgende:

[..]

Wat is dat?
euhm hoe leg je het uit. Je legt dan het lakentje ondersteboven op bed zoals bij lang opmaken, baby erop en dan laken terugvouwen omhoog, zijkanten onder matras . Baby ligt dan met zn voetjes tegen onderksnt van t laken aan en met zn hoofd bijna tegen bovenkant van t bedje. Het dekentje kan er daarna overheen en kan desgewenst lang opgemaakt.

Zo dus, en daarna de zijkanten dus instoppen en deken er nog overheen.
  zondag 8 maart 2015 @ 21:12:48 #155
259886 pessie
pi_150434745
Dat ziet er snoezig uit mignonne!

Onze kinderen spelen in het weekend beneden of op hun kamers terwijl wij nog heerlijk in bed luieren. En af en toe komen ze langs voor een knuffel of om er even bij te liggen.
pi_150434999
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 21:12 schreef pessie het volgende:
Dat ziet er snoezig uit mignonne!

Onze kinderen spelen in het weekend beneden of op hun kamers terwijl wij nog heerlijk in bed luieren. En af en toe komen ze langs voor een knuffel of om er even bij te liggen.
De heren hier gaan al even zelf naar beneden en als ze iets willen komen ze wel boven om het te vragen.
Straks met de mini zal dat wel weer even omschakelen en aanpassen worden. Nu al zin in :Y O+

Dat matrozenopmaken heb ik nooit gedaan, ze bleven wel redelijk liggen onderaan gelukkig, want ik snapte het nooit. Maar nu ik dat plaatje zo zie snap ik het ineens :D :')
pi_150435530
Luc zijn slaap genen hebben er wel voor gezorgd dat wij heel lang twijfelden over wel of geen tweede :D
En niet omdat hij zo slecht slaapt, maar zo goed. Hij slaapt dus serieus sinds dag 1 door :') Dat was nog een leuke fout van onze kraam die zei "Je hoeft echt geen wekker te zetten hij komt vanzelf voor een voeding" En ik luisterde natuurlijk braaf... (En schrok de volgende ochtend veel te laat wakker)
We leggen hem in bed, verhaaltje, en hij slaapt eigenlijk 9 van de 10x door tot de volgende dag 8/8:30 en geregeld zelfs 9/9:30.
Gebroken nachten zijn hier op 1 hand te tellen, enkel als hij ziek is. En dan leg ik hem tussen ons in en dan slaapt hij wel lekker verder :') Ik wat minder wat hij heeft een rare tik en hij wil dus de hele tijd over mijn wenkbrauw heen wrijven :')

Maar het is dus echt een klein wonder. Ik heb nooit 1 nacht voeding hoeven geven. (Wij deden een late voeding en een voeding vroeg in de ochtend, waarvoor ik hem dan altijd moest wakker maken)

Dit kan bij nummer 2 alleen maar gaan tegen vallen :')

ik werk vanaf huis dus maak hem in de ochtend ook nooit wakker om naar het KDV te gaan, ik breng hem gewoon zodra hij wakker geworden is en hij ontbeten enzo heeft. Dat is voor onze slaapkop wel een enorme luxe nu...
  zondag 8 maart 2015 @ 21:29:51 #158
259886 pessie
pi_150435892
Skoap wat ontzettend lekker zeg! Misschien heeft je 2 de dit gewoon ook wel! Er is een gemiddeld slaap patroon, dan zijn er kinderen die aan beide kanten zitten. Vond je het in het begin ook moeilijk dat hij s nachts niet kwam?
pi_150436279
Nee helemaal niet. Hij kreeg genoeg voedingen binnen overdag en 's avonds. Hij heeft nooit BV gehad, Of naja, wel BV maar uit de fles wat hij weigerde uit de borst te drinken. Daardoor wisten we ook precies hoeveel erin ging. Dus die 6 uur 's nachts zonder voeding kon prima. En Luc had 's ochtends ook echt nog helemaal geen zin in zijn fles, hij was altijd weer boos als ik hem wakker maakte. Mijn kleine slaapkop O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 maart 2015 @ 21:35:33 #160
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150436453
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:52 schreef mignonne het volgende:

dank, die ga ik over een week of vier maar even halen (geen ikea in de buurt helaas) :(

pi_150436533
Wat een heerlijke dag was vandaag zeg. Lekker op het strand uitgewaaid; doet een mens goed!

SPOILER
  zondag 8 maart 2015 @ 21:43:47 #162
327807 Mariposas
יה&#14
pi_150437116
Haha, ik geloof niet echt in slaapgenen erven hoor. :P Volgens mij sliep ik vroeger ook veel beter dan sinds ik volwassen ben. Sowieso heb ik er echt een grafhekel aan om wakker in bed te liggen, als ik wakker word, dan moet ik uit bed (mits niet voor 06:00 uur, dan kan ik meestal nog wel terug in slaap vallen). Soezen in bed, daar kan ik zo slecht tegen. :')
Denk wel dat mijn man aanvankelijk ook niet zo'n haast had met kinderen i.v.m. de slecht slapende kinderen van mijn schoonzus en zwager. :X
  zondag 8 maart 2015 @ 21:46:42 #163
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_150437596
Ik zie daar best tegenop, een slaapgebrek met kinderen. Ik functioneer nu al erg slecht met weinig slaap, heb een veel korter lontje en kan me veel minder goed concentreren...
pi_150437997
Ik mag hopen dat onze mini mijn slaapgenen heeft! Ik heb ook vanaf dag één geslapen van 23.30 tot minimaal 07.30

En nu slaap ik ook weer graag! Ben net in bed gekropen en heb vriendje zo ver gekregen mee naar bed te gaan en hier wat tv te kijken!
Druk dagje gehad, hele middag gewandeld en gespeeld met twee neefjes op de heide en toen ook nog wezen uiteten, en nu kapot!
pi_150438490
AHW Silly! Je zus O+
Schudden voor gebruik
pi_150439236
Mijn zus parkeert haar kids hier donderdagavond t-m zaterdag want ze gaan een lang weekend op vakantie....... en onze logeer kamer staat zoooooo enorm vol met rotzooi uit het hele huis, omdat babykamer in de steigers staat.... BLEGH! Andere optie was de kids van donderdag t/m zondag bij mijn ouders, maar dat is echt veel te lang en te druk voor hen.
* Stippelrientje en meneer strijken maar weer over het hart

Nou zijn de kids hier altijd kei kei keilief O+ daar sleuren we de boel wel weer voor leeg, maar daar gaat ons plannetje om heel komende week lekker houtwerk te schilderen :{
Schudden voor gebruik
pi_150439425
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 21:57 schreef Stippelrientje het volgende:
AHW Silly! Je zus O+
Lief he! Gisteren vierden we de verjaardag van mijn O+ , mijn zusje had 2 cadeaus meegebracht: 1 voor hem om uit te pakken in gezelschap van de visite en 1 voor ons samen "maar pak die maar straks uit".
Buskruit met muisjes- boek. *; met allerlei handige checklist en weetjes over zwanger zijn en de babytijd :)!
  zondag 8 maart 2015 @ 23:19:15 #168
335643 faptist
Maakt fouten
pi_150445454
Wacht, wacht, wacht!
Super lief van jullie allemaal om te reageren op hoe ik m'n grenzen moet aangeven. Hebben jullie ook echt gelijk in.
Maar er is een misverstand.
Natuurlijk zeik ik af en toe over m'n man, maar ik weet echt zeker dat wanneer ons kindje eenmaal geboren is er een hoop gaat veranderen en dat hij heel goed doorheeft wat dat is/inhoudt.
Het is alleen nu allemaal wat vaag voor hem, omdat ik me eigenlijk altijd goed voel. Heb zelden tot nooit klachten dus hij had niet zo veel om rekening mee te houden. Echter, sinds een week of twee heb ik opeens last van hormonale buien waarin ik echt de meest afgrijselijke dingen tegen hem kan zeggen, opeens bekaf kan zijn of gewoon niet meer weet hoe ik moet zitten/overeind moet komen..etc..
Wat er vannacht gebeurde was niet zo handig van hem, maar daar hebben we het over gehad. Hij was in de veronderstelling dat alles goed ging. Zag mij steeds kletsen met bekende en dacht dat ik me nog top voelde.. Zoals ik al zei; ik heb m'n grenzen niet aangegeven. Tegen niemand gezegd dat ik moe was..
Hij gaf me de sleutels, zo bleek vanmiddag, eigenlijk meer als geintje. Had ook helemaal niet veel gedronken (2 biertjes), maar zag niet in dat ik door m'n vermoeidheid anders reageerde op zijn voorstel. De sfeer was veel te gezellig rondom hem om te zien hoe ik me voelde.
Anyways... Met man verwacht ik niet zo veel problemen..meer.. Haha.
Sinds ik hier post kom ik regelmatig tot betere en nieuwe inzichten die ons een hoop goed doen. Alleen ik moet geen wonderen verwachten. Dingen die hij al 10 jaar doet (zoals niet makkelijk tot vrijwel niet uiten van zijn emoties) kunnen niet met 1 nachtje veranderen natuurlijk...

Waar het mij meer om ging.. En dat heb ik niet echt helder opgeschreven is dat ik dus niet laat zien aan anderen dat ik eigenlijk niet alles meer kan.
Zoals vandaag; voelde me bekaf. Dacht eraan om af te zeggen, maar vond dat ik dat niet kon maken dus besloot ik om even te gaan slapen van te voren.
Vriendin opgehaald. Half uurtje rijden naar museum wat ook veel lopen/trappen was en toen na 2,5 uurtjes weer naar huis.
Eenmaal thuis was ik gewoon misselijk van oververmoeidheid. Paar beschuitjes gegeten als avondeten en toen weer naar bed.
Nu, 5,5 uur later word ik dan pas wakker en besef ik dat ik het veel beter had kunnen afzeggen. Ik sloop m'n lichaam. Luister er niet naar en ga steeds mijn grenzen over om anderen maar te pleasen (want ze zijn zo zielig/verdienen het/ik wil laten zien dat ik niet verandert ben ondanks zwangerschap terwijl dat uiteraard wel zo is....)
Ik ben degene juist die niet onder ogen ziet wat er aan de hand is.
Ik ga mijn grenzen over ook al zeggen anderen 'doe nou niet.. Doe ik wel'. Ik wil alleen maar mijn sterke kant laten zien.
Maar omdat ik alleen die kant laat zien weten zij dus niet hoe ik moet opladen na een avondje uit/museumbezoek/kopje koffie in de stad /whatever..

Dus... Omdat ik wel naar jullie luister heb ik zojuist besloten om al m'n afspraken van deze week af te zeggen en te gaan cocoonen zonder schuldgevoel. Ik ga niksen.

Ik ben zwanger en het is na ruim 8 maanden tijd dat IK daaraan ga toegeven.

** lange post, maar weet dat ik trots op mezelf ben. Zojuist al 2 vriendinnen afgebeld die ik weer eens iets veel en veel te intensiefs had beloofd...
pi_150446082
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 23:19 schreef faptist het volgende:
Dus... Omdat ik wel naar jullie luister heb ik zojuist besloten om al m'n afspraken van deze week af te zeggen en te gaan cocoonen zonder schuldgevoel. Ik ga niksen.

heel verstandig
:* :*
pi_150447987
quote:

^O^

Wat mij verder helpt, als ik het gevoel heb dat ik me nuttig moet maken of er even uit moet, is binnen m'n woonplaats blijven. Zo kan ik nog een stukje fietsen en winkelen, maar ben ik ook zo weer thuis. De paar keer dat ik wat verder weg ben zorg ik dat ik niet zelf hoef te rijden en niet lang weg ben. Vind het heel jammer, maar heb nu ook besloten dat de verjaardag van m'n nichtje te ver weg is en ik het risico niet ga nemen. De dag ervoor is er een etentje van m'n danslerares en leerlingen, in m'n woonplaats, op paar min afstand van m'n huis. Dus nu ga ik daarheen! En onder voorbehoud heb ik al gemeld, voel ik me niet goed, dan blijf ik lekker thuis ;)
pi_150448097
Heel verstandig Faptist! En coconen is heerlijk en dan heb je daarna weer wat meer energie misschien.

Ik heb echt een superleuke verjaardag gehad. Blij dat ik iedereen 's middags had uitgenodigd en ze uiteindelijk rond zes uur allemaal weer weg waren. Veel complimentjes gehad en gruwelijk verwend. Iedereen is blij dat ze me nog even hoogzwanger hebben kunnen zien en dus heb ik de rest van de week voor mezelf (en een beetje voor mijn zusje wat ze van haar paard gestuiterd en heeft nu haar been in het gips).
pi_150448154
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 00:29 schreef Gevalletje het volgende:

[..]

^O^

Wat mij verder helpt, als ik het gevoel heb dat ik me nuttig moet maken of er even uit moet, is binnen m'n woonplaats blijven. Zo kan ik nog een stukje fietsen en winkelen, maar ben ik ook zo weer thuis. De paar keer dat ik wat verder weg ben zorg ik dat ik niet zelf hoef te rijden en niet lang weg ben. Vind het heel jammer, maar heb nu ook besloten dat de verjaardag van m'n nichtje te ver weg is en ik het risico niet ga nemen. De dag ervoor is er een etentje van m'n danslerares en leerlingen, in m'n woonplaats, op paar min afstand van m'n huis. Dus nu ga ik daarheen! En onder voorbehoud heb ik al gemeld, voel ik me niet goed, dan blijf ik lekker thuis ;)
Ik ga nog rustig naar een verjaardag op 45 minuten hier vandaan, maar alle afspraken, dichtbij huis of wat verder weg, zijn onder voorbehoud. Ben ik moe, heb ik geen zin of beroerd, dan zeg ik af en niemand die daar problemen mee heeft.
pi_150448234
Als de kleine de slaapgewoonten van m'n vriend heeft, dan teken ik dr voor :P. Als ie het slaap en huilpatroon heeft dat ik en m'n broer vroeger hadden, dan wordt het een zware 1,5 jaar :') (er zit niet voor niks 6 jaar tussen mij en m'n broer..)
Merk al wel dat hij niet gestoord wenst te worden als ie slaapt :P. Als ik S ochtends vroeg even wakker word, ben ik niet bezorgd als ik em niet voel en ga weer liggen. Was laatst een keer daar bezorgd om, heb em even zitten porren en na een halve minuut kreeg ik 1 laf duwtje terug. Suikerig eten deed ook niks. Pas een tijd later werd ie goed wakker en ging flink wiebelen en durfde ik weer te gaan liggen.. Merk dat wel vaker, porren als ie slaapt doet weinig, krijg soms een boze tik terug. Als ie dan goed wakker is dan laat ie dat wel goed merken, maar op z'n eigen tijd! Mijn slaapkopje O+

Bedankt voor de bedopmaaktips! Mignonne bedankt voor de Ikea-link, ga het morgen eens goed bekijken. Sommige dingen, zoals bedje opmaken, lijken de laatste tijd niet echt goed meer door te willen dringen, alsof m'n hoofd vol is.. Achja, komt vast binnenkort weer goed :P
pi_150448413
Fijn dat je een leuke verjaardag hebt gehad Cholula! En naar van je zusje!

Ik zou ook nog vrij gerust naar die verjaardag toe zijn gegaan hoor, hoef toch zelf niet te rijden. Maar nu ik weet dat beeb niet is ingedaald en ik ook niet het gevoel heb dat het ondertussen wel gebeurd is, wil ik het risico niet lopen. En ik weet dat ik ze snel weer zal zien als de baby er is!
Heb sowieso weinig afspraken nu, doe het al tijden rustig aan. Was ook al nooit super-sociaal, dus dat zal vast ook schelen, weinig afspraken om af te zeggen ;). En wat geen haast heeft stel ik gewoon even uit, dan horen ze het wel weer wanneer het me weer gaat lukken!
  maandag 9 maart 2015 @ 02:52:34 #175
409579 LuDann
All the way
pi_150449553
*Zwaait vanuit ziekenhuis.

Blaasontsteking is uit de hand gelopen, ben net opgenomen met een nierbekkenontsteking. B_N is nu nog even wat spullen halen thuis dus ik lig hier alleen met mijn telefoon.

Heel vreemd om op de afdeling verloskunde te liggen.
pi_150449779
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 02:52 schreef LuDann het volgende:

Blaasontsteking is uit de hand gelopen, ben net opgenomen met een nierbekkenontsteking. B_N is nu nog even wat spullen halen thuis dus ik lig hier alleen met mijn telefoon.

:o Jeetje dat is dan ook snel naar je nieren doorgeschoten! Heel veel beterschap!

Ook al lag ik er met dezelfde termijn maar heel even, dat voelt heel raar inderdaad, vond het helemaal niks..
  maandag 9 maart 2015 @ 04:59:36 #177
409579 LuDann
All the way
pi_150449855
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 03:32 schreef Gevalletje het volgende:

[..]

:o Jeetje dat is dan ook snel naar je nieren doorgeschoten! Heel veel beterschap!

Ook al lag ik er met dezelfde termijn maar heel even, dat voelt heel raar inderdaad, vond het helemaal niks..
Ik heb een reputatie op dat vlak. :P

Dank je wel voor de beterschapswens.

Vind het ook niks, hoor een huilende baby zo af en toe... Kan niet slapen ook. Dit valt wel even onder de noemer Zwaar Klote, zeg maar.
pi_150449870
Das klote Ludann, hopelijk kun je toch nog wat slapen daar :*

En faptist, goed dat je die keuze gemaakt hebt! Misschien in het begin even moeilijk, maar het zal je ook een hoop rust geven :)
pi_150449898
LuDann beterschap! En dat je maar als een blok in slaap mag vallen :z
pi_150449919
LuDann beterschap ! Ook niet fijn, zeker niet regelmatig :{
pi_150449928
Beterschap Ludann! Hopelijk heb je inmiddels nog wat kunnen slapen en voel je je wat beter...

Hoe zou 't met Risu zijn?

Ik ben moe en misselijk in 't kwadraat vanochtend. En ik weet dat ik moet eten, maar ik wil niet eten.
pi_150449969
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 06:36 schreef silliegirl het volgende:
Beterschap Ludann! Hopelijk heb je inmiddels nog wat kunnen slapen en voel je je wat beter...

Hoe zou 't met Risu zijn?

Ik ben moe en misselijk in 't kwadraat vanochtend. En ik weet dat ik moet eten, maar ik wil niet eten.
Kleine beetjes eten? Ik las ergens dat vitamine b6 en b12 ook hielpen tegen de misselijkheid
pi_150449975
Beterschap LuDann! Krijg je antibiotica?

Sil, eten meis. Echt!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 9 maart 2015 @ 07:08:23 #184
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150450020
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 06:36 schreef silliegirl het volgende:
ik kom zojuist tegen deze op mijn tijdlijn: http://www.love2bemama.co(...)schapsmisselijkheid/

Beterschap Ludann!! Dat is wel heel rap gegaan zeg, hopelijk ben je er nu ook net zo rap weer vanaf :*

pi_150450056
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 07:08 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik kom zojuist tegen deze op mijn tijdlijn: http://www.love2bemama.co(...)schapsmisselijkheid/

Beterschap Ludann!! Dat is wel heel rap gegaan zeg, hopelijk ben je er nu ook net zo rap weer vanaf :*
Thanks! Daar zitten best nuttige tips tussen.
alleen, gebruik een elektrische deken? Whut? Hoe gaat dat helpen tegen misselijkheid?

Inmiddels 2 droge crackertjes op, gaat gelukkig wat beter nu.
  maandag 9 maart 2015 @ 07:20:55 #186
409579 LuDann
All the way
pi_150450094
Dank jullie wel meiden. Heb toch nog een uurtje geslapen. Zo mijn ouders misschien maar inlichten... Die zijn net een uur terug op het vliegtuig gestapt voor een weekje zon. Twijfel een beetje, wil hun vakantie niet verpesten door zorgen ofzo.
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 06:51 schreef Krisvc het volgende:
Beterschap LuDann! Krijg je antibiotica?

Sil, eten meis. Echt!
Ja, krijg AB iv. Das geloof ik ook de voornaamste reden van de opname. Het ging allemaal vrij plotseling, weet het niet zo goed.
  maandag 9 maart 2015 @ 07:30:54 #187
409579 LuDann
All the way
pi_150450153
Vervelend van de misselijkheid, sillie, hoop dat het snel overgaat. Heb je het al aan huisarts of vk gemeld? Dat kan nooit kwaad.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 9 maart 2015 @ 07:32:06 #188
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150450164
Hier trouwens 'fijn' wakker geworden ..

Gisteren was er niks aan de hand met de jongens toen ik ze weer thuis had; vanmorgen komt geert uit z'n bed .. en die was dus weer aan de spetterpoeptroep (sorry voor het onsmakelijke verhaal dames), Dus ik ben ook licht misselijk maar dan met een andere oorzaak :') scheelt wel dat ik hem nu kan thuishouden van de psz en dus maar één keer weghoef om Jan weg te brengen en één keer om hem op te halen.

maandag 9 maart 2015 @ 07:55:00 #189
327807 Mariposas
יה&#14
pi_150450334
Hè, wat ontzettend vervelend, LuDann! Ik hoop dat de behandeling snel aanslaat en je daarna lekker naar huis mag!

Hoop ook snel wat te horen van Risu!

DJMO er zijn nogal wat poep en pies incidenten bij jou thuis. _O-
pi_150450374
Lekker wakker worden DJMO!

Je bent de premie voor je zorgverzekering wel waard LuDann! ;) Heb je nog een beetje kunnen slapen? Beterschap ik hoop dat je rap weer naar huis mag. :*

Ik heb vannacht enorm lang liggen draaien tot ik kon liggen zonder dat ik het gevoel had dat mijn rug en heupen uit elkaar zouden vallen van ellende. Uiteindelijk een heerlijke vijf uur geslapen en nu, zonder wekker, al ruim een halfuur wakker.
pi_150450408
Och jee Ludann!

Ik weet niet of ik je ouders zou inlichten eigenlijk. Lastig.
pi_150450466
LuDann Beterschap!!

Hoe zou het met Risu zijn?
  maandag 9 maart 2015 @ 08:16:36 #193
409579 LuDann
All the way
pi_150450488
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 08:01 schreef Cholula het volgende:

Je bent de premie voor je zorgverzekering wel waard LuDann! ;) Heb je nog een beetje kunnen slapen? Beterschap ik hoop dat je rap weer naar huis mag. :*

Ik heb vannacht enorm lang liggen draaien tot ik kon liggen zonder dat ik het gevoel had dat mijn rug en heupen uit elkaar zouden vallen van ellende. Uiteindelijk een heerlijke vijf uur geslapen en nu, zonder wekker, al ruim een halfuur wakker.
Ja echt he! _O- Ben ook overgestapt naar eentje met een hoge premie met alles erop en eraan voor de baby. Zal er gebruik van maken ook. })

Blegh, vervelend dat draaien zeg. Maar 5 uurtjes slaap, beter dan niks zullen we maar zeggen?
  maandag 9 maart 2015 @ 08:19:54 #194
409579 LuDann
All the way
pi_150450512
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 08:05 schreef gestreeptestoel het volgende:
Och jee Ludann!

Ik weet niet of ik je ouders zou inlichten eigenlijk. Lastig.
Dit leest een beetje alsof jij het zou moeten doen, alsof het jouw taak is mijn ouders in te lichten. :P

Maar snap wel wat je bedoelt. Ik heb het inmiddels toch maar wel gedaan, het zijn niet van die enorme zorgen makers, en dit is niet de eerste keer dus tja. Bovendien wil ik het kamernummer van mijn tante weten die hier ook ligt. Beetje minder eenzaam.

Vraag me ook af hoe het met Risu is!
pi_150450698
Ik denk dat je ouders ondertussen wel wat gewend zijn van je LuDann?

Vijf uurtjes slaap is meer dan genoeg, vooral omdat ik vanmiddag nog een middagdutje kan doen.

Hoe gaat het met Risu inderdaad?
pi_150450797
quote:
^O^

Het is ook lastig, hoor! Ik heb wel een beetje hetzelfde als jij, maar dan niet per se richting anderen. Maar juist omdat ik me over het algemeen zo goed voel, kan ik me al irriteren aan het feit dat ik buiten adem ben als ik de trap op ren :')
Moet mezelf er dan ook echt bewust aan herinneren dat ik ruim 7 maanden zwanger ben ;)

LuDann, jeetje da's wel even schrikken (ook al ben je inmiddels wat gewend). Hopelijk ben je er snel vanaf! :*

Risu is hopelijk allang aan het babyknuffelen *; ben benieuwd hoe de bevalling nog gelopen is, gezien de stuit. Maar ze heeft nu vast even wat anders aan d'r hoofd ;)
pi_150450871
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 08:19 schreef LuDann het volgende:

[..]

Dit leest een beetje alsof jij het zou moeten doen, alsof het jouw taak is mijn ouders in te lichten. :P

Maar snap wel wat je bedoelt. Ik heb het inmiddels toch maar wel gedaan, het zijn niet van die enorme zorgen makers, en dit is niet de eerste keer dus tja. Bovendien wil ik het kamernummer van mijn tante weten die hier ook ligt. Beetje minder eenzaam.

Vraag me ook af hoe het met Risu is!
Als ik in jouw schoenen zou staan, bedoelde ik inderdaad :+
pi_150450890
Ik kwam ook kijken voor Risu nieuws, maar moet nog even geduld hebben.

Faptist, goed dat je nu voor jezelf op gaat komen, het is ook lastig als van je gewoon goed voelen naar toch meer vermoeid enz, heel snel gaat. En misschien voel je je na een paar dagen rustig aandoen ook wel weer beter.

LuDann, balen dat het toch een nierbekkenontsteking is geworden. Ik hoop dat de AB snel aanslaat en je snel weer lekker naar huis kan!
pi_150450945
Pffff. Ik voel me wel slabbedewatskie zeg.
LuDann, wat vervelend! Knap snel op :*.
pi_150450984
Na horror-huildag gister voel ik me vandaag weer prima geloof ik. Werd vannacht alleen zo hard getrapt dat ik er wakker van schrok. Ik vind dat echt zo bijzonder. *;

Kuukske, duidelijk zwanger dus. Goed voor jezelf zorgen. :*

LuDann, fijn dat je goed in de gaten gehouden wordt. Mijn eigen ervaring met nierbekkenontsteking en iv-ab is dat je je in ieder geval snel beter voelt.
  maandag 9 maart 2015 @ 09:09:46 #201
56471 pinquit
oh my lama!
pi_150451202
Risu, je houdt het spannend! Ik hoop dat je geniet op dit moment O+

Ludann, beterschap! Nierbekkenontsteking is niet niks :{ ook niet als je het vaker hebt.

Hier is de griep een beetje op zijn retour geloof ik, en ook de misselijlheid wordt nu minder. In plaats daarvan gruwelijke honger naar brood :')
Ik geef er nu even aan toe, kan wel even een energiebOost gebruiken geloof ik :) De moe overheerst nog wel
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 9 maart 2015 @ 09:16:36 #202
259886 pessie
pi_150451296
LuDan dat is echt stom! Beterschap :* en je ouders wilden het echt wel weten, dus goed dat je ze ingelicht hebt.

Faptist, goed dat je nu aan jezelf gaat denken!

Pinq, lekker aan toegeven inderdaad!

Kris, alle hormonen er voor nu uitgehuild ;) en nu weer even lekker je goed voelen!

Cho dat is inderdaad handig van zwanger zijn, we hebben een paar weken geleden een klein feestje gevierd voor mijn man's verjaardag, eindtijd 22.00 uur. Om 22.10 was mijn huis leeg :P . En nu lekker rustig aan! Heb je nu ook het gevoel "los" te mogen qua bevalling?

Ik werd vanmorgen wakker met pijn -O- gelukkig middelste op de peuterspeelzaal dus ik lig in alle rust op de bank. Ben toch wel benieuwd hoe lang die harde buiken nog aan blijven houden.
  maandag 9 maart 2015 @ 09:26:21 #203
105850 Fuente
mamamuts
pi_150451442
Ludann beterschap! Klinkt echt niet fijn :(

Pessie, rustig aan doen hoor, zoveel harde buiken lijkt me toch ook niet goed?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_150451653
LuDann, beterschap. Gelukkig houden ze je goed in de gaten! Hopelijk kun je snel weer naar huis :)

Nog geen nieuws van Risu? Spannend!

Hier niet gebeld om te werken dus een dagje vrij. Ben er toch om half 9 maar uit gegaan. En ben nu langzaam de nieuwe kast aan het inruimen. Want een ruimte hebben we er op eens bij zeg! Helemaal blij mee! Hopelijk houden de katten het meubel netjes ;) hier voor hadden we daar een lager meubel staan en daar gierde ze snachts nog wel eens overheen. Hallo krassen.... Nu komen ze er niet op, dat scheelt!

Eens zien hoeveel energie ik heb vandaag en wat ik gedaan krijg!
pi_150451744
Poe LuDann, wat heftig! Beterschap, hoe lang moet je normaal gesproken voor zoiets blijven (snel gelezen, sorry als dat al ergens stond)?

Hoop dat Risu al lekker ligt te babyknuffelen! O+
pi_150451750
Dat klinkt niet goed Pessie. Ik hoop dat je harde buiken zo wegtrekken.

Klinkt fijn je nieuwe kast Joyce!
  maandag 9 maart 2015 @ 09:59:01 #207
259886 pessie
pi_150451925
Ik ga er van uit dat Risu lekker aan haar baby ligt te ruiken O+ (zo lekker, zo'n soort van zacht nivea geurtje, ik heb dat de vorige keren veel te weinig gedaan, die geur snuffelen). Maar ik ben erg benieuwd of het gelukt is om in stuit te bevallen of dat de gyn toch tot een ks besloten heeft.

Ik heb mijn verloskundige maar weer even gebeld. Vandaag elke 6 uur 2 pcm's nemen. Door de pijn verkramp ik helemaal wat juist weer meer pijn geeft. Dus zo min mogelijk doen, veel liggen en even de pcm's hun werk laten doen. Kan goed zijn dat het dan morgen weer een stuk beter gaat. De harde buiken zijn ook weer een reactie op mijn bekken dus het houdt elkaar lekker in stand :') . Maar goed, ik hoop dat dit werkt! Moet nog 7.4 weken dus ik hoop toch dat dit gaat helpen.

Joyce klinkt goed zeg! Langzamerhand dus steeds meer ruimte voor je babyspullen?
pi_150451952
@Mignonne: Ik heb het plaatje 3 keer moeten bekijken, maar nu snap ik de uitleg voor het bedje :X Ik vind dat er wel leuker uitzien dan kort opmaken, maar ik zal afwachten wat de kraam hier zegt.

@Stippelrientje: aardig van jullie dat de kinderen van je zus mogen komen. Als ze vroeg komen, kunnen jullie ze altijd laten helpen met uitruimen ;) Extra arbeidskrachten enzo... Altijd handig en vast om te kopen voor een ijsje na het eten ofzo...

@faptist: goed van je dat je die twee vriendinnen hebt afgezegd. Het is niet leuk, maar wel nodig. Ik spreek tegenwoordig alles af onder voorbehoud en iedereen weet dat ook. Als ze er niet tegen kunnen, dan hebben ze pech. Dan zie ik ze na de geboorte wel weer... En jouw man/vriend mag best wat beter voor je zorgen hoor. Al is het maar een ontbijtje op bed ;)

@Chocula: slim dat je iedereen 's middags uit had genodigd. Ook leuk dat het hoogzwangere nog met iedereen kunt delen zo :)

@LuDann: goed dat je naar het ziekenhuis bent gegaan, maar wel vervelend dat je moest blijven. En inderdaad vreemd denk ik om op de verlosafdeling te liggen... Kan je wel vast wennen ;) Ik hoop dat je snel naar huis mag! Ik denk dat ik mijn ouders niet zou inlichten eerlijk gezegd... Oh ik zie dat je het al hebt gedaan. Nja, mijn moeder zou meteen in de stress schieten en over 2 uur aan m'n bed staan (die zou zelf het vliegtuig besturen zeg maar...). Gelukkig zijn jouw ouders niet zo :')

@DMJO: lekker, spetterpoep... Arme jongen. En arme jij :*

@Risu: Hoe is het nou???

Ik had gister weer een hormoon-momentje (en ik was heel moe dus dat versterkte... :') ): Ik houd sinds het weekend vocht vast in mijn voeten/benen en kan bijna geen schoenen meer aan. Gister voelde ik me even een olifant/walvis/ander groot dier en ik was moe en ging om 20.00u naar bed. Lag in bed echt te janken met vrouw voor me en die hield me vast. Dat was alles wat ze kon doen en het hielp :) Daarna viel ik in slaap (tot 23.00u, toen weer 2 uur wakker }:| ) en was de dag voorbij ^O^ Vandaag gaat het beter.
  maandag 9 maart 2015 @ 10:04:37 #209
335643 faptist
Maakt fouten
pi_150451994
Ludann,
Beterschap! Voel je daar eigenlijk pijn van? Men zegt dat je een blaasontsteking niet voelt tijdens een zwangerschap. Vandaar dat ik het vraag.
Klote blijft het sowieso. Hoop dat je snel opknapt en weer lekker naar huis mag.

Djmo,
Mmm. Heerlijk om je kinderen op die manier terug te krijgen. Misschien een verkeerd softijsje of iets gegeten. Hoop dat hij er snel weer vanaf is.
Gaat het met jou allemaal goed?
Spannende dagen natuurlijk.

Net als bij risu! Je houdt ons wel allemaal flink in spanning. Hoop dat je van dit prachtige lenteweekend heb kunnen genieten terwijl je heerlijk aan het knuffelen was met je pasgeboren baby'tje.

Hier gaat alles goed. Morgen alweer 37 weken. Time flies!
pi_150452336
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 09:59 schreef pessie het volgende:
Ik ga er van uit dat Risu lekker aan haar baby ligt te ruiken O+ (zo lekker, zo'n soort van zacht nivea geurtje, ik heb dat de vorige keren veel te weinig gedaan, die geur snuffelen). Maar ik ben erg benieuwd of het gelukt is om in stuit te bevallen of dat de gyn toch tot een ks besloten heeft.

Ik heb mijn verloskundige maar weer even gebeld. Vandaag elke 6 uur 2 pcm's nemen. Door de pijn verkramp ik helemaal wat juist weer meer pijn geeft. Dus zo min mogelijk doen, veel liggen en even de pcm's hun werk laten doen. Kan goed zijn dat het dan morgen weer een stuk beter gaat. De harde buiken zijn ook weer een reactie op mijn bekken dus het houdt elkaar lekker in stand :') . Maar goed, ik hoop dat dit werkt! Moet nog 7.4 weken dus ik hoop toch dat dit gaat helpen.

Joyce klinkt goed zeg! Langzamerhand dus steeds meer ruimte voor je babyspullen?
Hopelijk helpen de paracetamols! Wel goed dat je even heb gebeld. Balen dat het zo'n wisselwerking is tussen de bekken en de harde buiken!

Hier inderdaad hopelijk straks wat meer ruimte voor de babyspullen. Zo her en der hebben we nu wat lege lades/manden en kastjes! Het ziet er straks in ieder geval een stuk opgeruimder uit omdat er niet zoveel meer "los" ligt.

Heb nu behoorlijk wat manden leeg in de vakkenkast in de gang dus daar zou (denk ik) voorraad luiers, doekjes e.d. in kunnen. Ook al duurt het nog lang, vind het fijn om te weten dat de ruimte er is omdat we zo klein wonen.
pi_150452850
Intake ingepland. Hopla. Voelt toch wel weer gek.
We mogen een echo gaan inplannen bij het echocentrum voor rond de 7 weken (ivm eerdere miskraam ter geruststelling). Maar dat is een keuze, misschien wachten we dit keer.

Gisteren hebben we het mijn ouders verteld. Die schrokken een beetje, hadden het niet verwacht en mijn vader maakt zich vooral veel zorgen over de bevalling (die van Billie ging niet zonder slag of stoot). Maar uiteindelijk zijn ze wel blij O+.
  maandag 9 maart 2015 @ 10:46:48 #212
259886 pessie
pi_150452940
quote:
6s.gif Op maandag 9 maart 2015 10:42 schreef Kuukske het volgende:
Intake ingepland. Hopla. Voelt toch wel weer gek.
We mogen een echo gaan inplannen bij het echocentrum voor rond de 7 weken (ivm eerdere miskraam ter geruststelling). Maar dat is een keuze, misschien wachten we dit keer.

Gisteren hebben we het mijn ouders verteld. Die schrokken een beetje, hadden het niet verwacht en mijn vader maakt zich vooral veel zorgen over de bevalling (die van Billie ging niet zonder slag of stoot). Maar uiteindelijk zijn ze wel blij O+.
Lekker bezig dus! Wil je graag kijken naar het kniperlichtje? Kan me voorstellen dat die bevestiging wel fijn kan zijn :* . En een brusje O+
Fijn dat je ouders nu blij zijn.
pi_150453709
Ik moet vanmiddag naar de longarts. Als hij een verwijzing afgeeft moet ik over een week of 2 denk ik naar de gyn voor een eerste echo (dan 8 weken, 1e afspraak is tussen week 7 en 9). Best spannend!

Mijn lieve collega gaf me net een ieniemini rompertje O+ . Super lief! En ik zit nu te smelten i.p.v. dat ik aan het werk ben.
  maandag 9 maart 2015 @ 11:15:54 #214
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_150453726
LuDann, wat naar dat je in het ziekenhuis ligt! Beterschap! :*

Ik ben heel benieuwd naar Risu :)
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  maandag 9 maart 2015 @ 11:21:21 #215
259886 pessie
pi_150453878
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 11:14 schreef silliegirl het volgende:
Ik moet vanmiddag naar de longarts. Als hij een verwijzing afgeeft moet ik over een week of 2 denk ik naar de gyn voor een eerste echo (dan 8 weken, 1e afspraak is tussen week 7 en 9). Best spannend!

Mijn lieve collega gaf me net een ieniemini rompertje O+ . Super lief! En ik zit nu te smelten i.p.v. dat ik aan het werk ben.
Hij zal toch wel gewoon een verwijzing afgeven? Aangezien hij dat eerder al had aangegeven.
En wat lief van je collega! Daar past jouw kindje over zo'n 7 maanden gewoon in he ;)

Ik zit ook steeds te kijken of er risu nieuws is :@ al snap ik goed dat ze gewoon bezig is met belangrijkere zaken.
pi_150454025
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 11:21 schreef pessie het volgende:

[..]

Hij zal toch wel gewoon een verwijzing afgeven? Aangezien hij dat eerder al had aangegeven.
En wat lief van je collega! Daar past jouw kindje over zo'n 7 maanden gewoon in he ;)

Ik zit ook steeds te kijken of er risu nieuws is :@ al snap ik goed dat ze gewoon bezig is met belangrijkere zaken.
Ik verwacht van wel, maar kennelijk is onzekerheid een symptoom van zwanger zijn, dus ik twijfel. ;) Ik zal het wel horen.

Ik kan me niet voorstellen dat er een kindje is over 7 maanden! We zaten gisteren op familiefeest ( dat kom zo'n 3 keer per jaar voor) en iemand wilde al een kerstdiner plannen voor de hele familie (lekker vroeg) en ik dacht even "met kerst hebben we een baby als het allemaal goed gaat!".

Maar die angst. Uch. Het idee dat je voor een eerste echo kan gaan en dat 't dan niet goed is. Ik weet dat de kans klein is en niet zo moet denken, maar toch is die angst er :(.
pi_150454031
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 11:21 schreef pessie het volgende:

[..]

Belangrijker dan Fok? Hoax!

Maar ik hoop dat Risu nu gewoon te druk is met babyknuffelen (en niet nog bezig is, maar de gyn zou haar vast niet zo lang zelf laten proberen denk ik?)

Sillie, begrijpelijk hoor, die onzekerheid! Wij hadden zo'n momentje vlak voor onze eerste echo. Stel dat voor ons aan de beurt was, had slecht nieuws gekregen en volgens mij kwam de miskraam daar ook al op gang ;( . Assistentes in de weer met wc-papier en 1000 excuses omdat ze 3 kwartier uitliepen. En dan moet je daarna nog zelf... Maar wel een prettig idee dat er zo de tijd werd genomen voor die mensen. Ik vond het echt heel sneu (en was extra blij dat onze echo wel goed was, zeker omdat ik ook bloedverlies had gehad).

[ Bericht 13% gewijzigd door Phaidra op 09-03-2015 11:32:57 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_150454090
SPOILER
Moet er nog iemand op gang gerammeld worden? Risu zal al wel klaar zijn toch?

-Nu met foto :)-
pi_150454147
Risu meldt zich vanzelf als zij daar aan toe is, neem ik aan :)

LuDann, wat naar zeg! Beterschap!
pi_150454208
Ik denk niet dat een rode stippellijn veel zal uithalen, Ingee ;) oh nu zie ik wel de foto. Cute!!!

Sterkte Ludann. Wat is dat snel omgeslagen, zeg.
  maandag 9 maart 2015 @ 11:33:56 #221
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_150454235
Aaaww Ingee, wat schattig O+
Ziggy played guitar
pi_150454237
LuDann, Beterschap! Laat je maar even lekker verzorgen, en hopelijk mag je snel weer naar huis :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_150454240
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 11:32 schreef Limone het volgende:
Ik denk niet dat een rode stippellijn veel zal uithalen, Ingee ;) oh nu zie ik wel de foto. Cute!!!

Sterkte Ludann. Wat is dat snel omgeslagen, zeg.
Ja het duurt even, maar dan staat er ook wat :)
pi_150454279
Omg ingee wat cute O+ Dat verfrommelde, ik kan me er nu al helemaal niets meer bij voorstellen!
pi_150454305
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 11:31 schreef L-E het volgende:
Risu meldt zich vanzelf als zij daar aan toe is, neem ik aan :)

LuDann, wat naar zeg! Beterschap!
Ja, who's next? Chocula? DMJO staat gepland deze week toch als ik me niet vergis?
pi_150454368
Hebben we eigenlijk ooit nog wat van Risje gehoord? Die had toen een slechte echo en moest twee weken later nog is toch?

OOOH en Inge die kleine van je! Wat een schatje O+ O+
pi_150454436
Ingee, wat een schatje!! Ik wil ook zo'n mooi kindje...
pi_150454489
O LuDann, bah, niet fijn! :(
Beterschap!
pi_150454496
Ah Inge wat een mopje zeg! Lief... Hoe gaat het allemaal met jou?
  maandag 9 maart 2015 @ 11:43:22 #230
335643 faptist
Maakt fouten
pi_150454552
Inge,
Wat een prachtig kindje. Smelt smelt!

Sillie,
Inderdaad! Hopelijk toch nog een goede uitslag gehad, maar door de stilte ben ik bang van niet...

Vanaf wanneer hebben we eigenlijk meldplicht hier?
pi_150454604
37 weken faptist!
pi_150454656
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 11:29 schreef ingee het volgende:
SPOILER
Moet er nog iemand op gang gerammeld worden? Risu zal al wel klaar zijn toch?

-Nu met foto :)-
Ok, mijn buikbaby begint nu zo hard te bewegen dat ik denk dat hij deze foto heeft gezien en eruit wil :D
  maandag 9 maart 2015 @ 11:47:12 #233
335643 faptist
Maakt fouten
pi_150454675
Oh.. Btw.. Las net van alles over bedjes opmaken en toen zag ik iemand een ikea dekmatrasje aanraden.

Hoe werkt dat dan?
Matras,dekmatras,molton,hydro luier @ hoofdeinde, lakentje, dekentje?

En als je een slaapzak gaat gebruiken? Alles hetzelfde, maar dan de slaapzak ipv laken+deken?

Oh en nog een vraag.. Jaja.. Ik heb verlof dus lees nu allerlei tijdschriften over babies en kinderen...
Maar moet ik vitamine k en '..' (Vergeten) kopen voordat de ik bevallen ben? Las dat die vitamines niet door de placenta heen konden ofzo.. Maar is al een tijdschrift uit 2012 dus of die nog up to date zijn?

*faptist koopt graag jaargangen voor een euro bij de bieb :)
  maandag 9 maart 2015 @ 11:47:39 #234
335643 faptist
Maakt fouten
pi_150454692
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 11:45 schreef L-E het volgende:
37 weken faptist!
Morgen! Waaaaaaaaaaaaaaaaaa
pi_150454715
Vit K en D geef je vanaf de geboorte ja, K hoeft alleen als je bv gaat geven :)
pi_150454926
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 11:48 schreef L-E het volgende:
Vit K en D geef je vanaf de geboorte ja, K hoeft alleen als je bv gaat geven :)
Oh ja...
*op boodschappenlijstje zet...
  maandag 9 maart 2015 @ 11:56:53 #237
259886 pessie
pi_150454960
Ingee wat een schatje zeg!

DJMO mag halverwege deze week en Cho heeft haar UD eind deze week meen ik ;)

Phaidra wat sneu zeg voor dat stel! Maar inderdaad wel fijn om te zien dat er echt tijd voor je wordt gemaakt.

Faptist, ikzelf doe volledige molton, moltononderlegger voor onder de billen, hoeslaken, hydrofiel op het matras. En dan laken+deken. Als je een slaapzakje gebruikt heb je in principe geen laken+deken nodig, tenzij je koukleumpjes hebt ;)

Cactus niet te hard rammelen!

Risje moet denk ik eind van deze week nog een keer voor een echo.
pi_150455002
Oooh ingee!!! Wat een schatje!

Ik ben na Risu, maar ik denk dat DJMO voor gaat piepen.

Ik heb het ledikantje dus niet opgemaakt. Ik vind het zonde dat de kraamverzorgster alles eraf haalt en waarschijnlijk opnieuw in de was gooit. Dus er ligt wel een lakentje over het matras, maar de rest van de spullen ligt schoon in de commode te wachten.
pi_150455013
Ik ga voor de vorm wel het wiegje opmaken, maar gezien ervaringen uit het verleden denk ik dat wij ons bed gewoon weer zullen moeten delen met de baby O+
pi_150455047
Hier heeft de kraam overigens geen een keer het bedje weer compleet afgehaald en opnieuw opgemaakt. Ik lees dat steeds, maar ik ben het nog niet tegen gekomen.
  maandag 9 maart 2015 @ 12:02:00 #241
259886 pessie
pi_150455124
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 11:59 schreef L-E het volgende:
Hier heeft de kraam overigens geen een keer het bedje weer compleet afgehaald en opnieuw opgemaakt. Ik lees dat steeds, maar ik ben het nog niet tegen gekomen.
Heb ik ook niet gehad, al heeft ze wel even gekeken hoe ik het had opgemaakt na de bevalling van de eerste.
Wiegje opmaken doe ik over 2 weken denk ik, en dan van dat dunne schildersplastic om het wiegje heen hangen tegen het stof. Zodra de bevalling begint haalt mijn man dat eraf en klaar is het!
pi_150455404
Weet iemand hier toevallig hoe het zit met bevallen in het geboortehotel (hier is dat gewoon in het zkhs: in de gang links van waar gyno/verloskunde rechts is) met een medische indicatie? (Ik ga het uiteraard ook aan de gyn vragen woensdag)
pi_150455578
Even gauw een update tussendoor.
Ik ben vannacht mama geworden.

Het was een hele zware dag met flinke persweeen bij 7cm op het eind die geen reet deden.
Bij 7 cm gebleven, uiteindelijk rond middernacht voor ks gegaan.
Later wat uitgebreider, ik ben kapot.. Heb nog maar een uur geslapen.
pi_150455605
Risu gefeliciteerd! *O* *O*
  maandag 9 maart 2015 @ 12:18:21 #245
382026 Zomerzon01
Lekker warm!
pi_150455607
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 12:16 schreef Risu het volgende:

Het was een hele zware dag met flinke persweeen bij 7cm op het eind die geen reet deden.
Gefeliciteerd! *O* *O*
Klinkt allemaal heftig Risu. Rust maar lekker uit!
Oost west, mij best.
pi_150455617
Even een vraagje. Wat is jullie mening/ervaring over/met aerosleep?
  maandag 9 maart 2015 @ 12:19:33 #247
382026 Zomerzon01
Lekker warm!
pi_150455652
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 12:18 schreef J0ycie88 het volgende:
Ja daar zat ik ook net aan te denken. Die willen wij ook kopen, maar nu ik de gebruiksaanwijzing zie voor het opmaken van het bedje dan heb je daar weinig aan...
Oost west, mij best.
pi_150455659
Gefeliciteerd mamma Risu!
pi_150455681
quote:
Wij gaan hem voornamelijk wegens de antiallergene werking kopen. Aangezien man allergisch voor praktisch alles is nemen we geen risico. :P
pi_150455685
quote:

Aaaw Risu! O+ O+ *O* *O* Van harte. Kom lekker bij.
pi_150455692
Risu gefeliciteerd *O*
pi_150455714
Ah gefeliciteerd Risu!!! *O*

Benieuwd naar je verhaal en beeb!
  maandag 9 maart 2015 @ 12:22:59 #253
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_150455750
Gefeliciteerd Risu *O* :*
Ziggy played guitar
pi_150455759
quote:

Yay babynieuws!!! Gefeliciteerd!! Rust lekker uit, we lezen je verhaal later graag :)'
  maandag 9 maart 2015 @ 12:23:53 #255
56471 pinquit
oh my lama!
pi_150455778
Och Risu, wat heftig! Ik hoop dat je lekker kan uitrusten en er goed voor je gezorgd wordt :* En natuurlijk van harte gefeliciteerd!! *O*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_150455782
Proficiat Risu, daar is ze dan! Ben benieuwd naar je verhaal. Geniet ervan en hopelijk rust je een klein beetje uit :*
pi_150455797
Wij zijn wel voor de aerosleep gegaan, maar denk dat je dan gewoon opmaakt met alleen aerosleep hoeslaken?
pi_150455803
Gefeliciteerd Risu!! Jammer dat de ontsluiting niet verder wilde. Maar super gedaan! Nu uitrusten en genieten van elkaar O+. Ik hoop op een voorspoedig herstel voor jou.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_150455809
O en Risu, klinkt heftig maar je bent mama *O* *O*
pi_150455818
Risu gefeliciteerd :*
Wat jammer dat het alsnog een KZ geworden is! Rust nu maar goed uit.
pi_150455828
Risu eindelijk! Gefeliciteerd, rust goed uit en ga er lekker van genieten *O*
pi_150455834
Klinkt heel heftig Risu, maar ze is er! Sterkte met herstellen, en gefeliciteerd!
pi_150455842
Ludann, beterschap :*
pi_150455902
Van harte Risu! Rust lekker uit! *O*
S. 2014
J. 2016
pi_150455912
Risu wat heftig, maar ze is er!! Van harte gefeliciteerd en rust lekker uit *O* :*
  maandag 9 maart 2015 @ 12:28:50 #266
382026 Zomerzon01
Lekker warm!
pi_150455930
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 12:24 schreef -ik86- het volgende:
Wij zijn wel voor de aerosleep gegaan, maar denk dat je dan gewoon opmaakt met alleen aerosleep hoeslaken?
Ja maar als je een hydrofiele doek onder het hoofdje moet leggen dan is het effect van de Aerosleep toch ook weg?
Ik dacht ook inderdaad alleen zo'n hoeslaken er over dan. Misschien maar even navragen bij de kraamzorg tegen die tijd... :{
Oost west, mij best.
pi_150455982
Gefeliciteerd Risu :* *O*
pi_150456044
Gefeliciteerd Risu! *O* Rust lekker uit, we horen alles over je verse baby wel als je daar aan toe bent! O+
pi_150456047
Gefeliciteerd Risu!! *O* Klinkt heel heftig, ik hoop dat je een goed en vlot herstel hebt!
pi_150456089
*O* Risu! Wat jammer van je niet vorderende ontsluiting maar wat heb je het ongetwijfeld goed gedaan!! Kom nu maar goed bij en ik hoop van harte dat je ontzettend kunt genieten van jullie kleintje! *O*
pi_150456096
En wat betreft dat opmaken, ik hoor inderdaad dat het er weer afgehaald wordt en daarnaast heb ik een hele onhandige combinatie van perfectionisme en intense luiheid dus de kraam mag het de eerste week voor doen. *)
  maandag 9 maart 2015 @ 12:38:45 #272
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_150456192
Gefeliciteerd risu *O*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  maandag 9 maart 2015 @ 12:40:01 #273
149959 SQ
snelle trees
pi_150456236
Risu, van harte gefeliciteerd! Eindelijk is daar je langverwachte meisje O+ *O* geniet!
disclaimer
  maandag 9 maart 2015 @ 12:40:38 #274
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_150456263
Gefeliciteerd mama Risu! *O* O+
  † In Memoriam † maandag 9 maart 2015 @ 12:43:30 #275
43556 miss_dynastie
pi_150456348
Van harte Risu *O*
  maandag 9 maart 2015 @ 12:51:35 #276
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150456585
Risu gefeliciteerd meis :* O+
Laat je lekker in de watten leggen door de kraam en hopelijk gaat het herstel voorspoedig :*.

quote:
De meeste kraamzorg bureaus raden 'm af.
KuikenGuppy
  maandag 9 maart 2015 @ 12:53:29 #277
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150456653
Typisch wel dat alle mama's zeggen: rust lekker uit. Als er iets is wat ik in de kraamweek niet kon... :+
KuikenGuppy
pi_150456695
Risu gefeliciteerd *O* O+
  maandag 9 maart 2015 @ 12:56:58 #279
149959 SQ
snelle trees
pi_150456773
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 12:53 schreef Burdie het volgende:
Typisch wel dat alle mama's zeggen: rust lekker uit. Als er iets is wat ik in de kraamweek niet kon... :+
nou ja, dan heb je iig je kraam nog. Daarna kan het soberso tien jaar niet meer :')
disclaimer
  maandag 9 maart 2015 @ 12:57:03 #280
374533 purebliss
gepromoveerd in weetnietkunde.
pi_150456779
Vsn harte risu! Lekker rustig aan en geniet van je meisje!

Ludann veel sterkte en beterschap!
  maandag 9 maart 2015 @ 12:58:55 #281
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150456843
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 12:56 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

nou ja, dan heb je iig je kraam nog. Daarna kan het soberso tien jaar niet meer :')
Zestien.
KuikenGuppy
pi_150456869
Gefeliciteerd Risu! geniet ondanks de zware bevalling en ks van je mooie meisje. Ben heel benieuwd naar de naam :)
pi_150457008
Risu gefeliciteerd! *O*
Jammer dat het niet verder wilde vorderen, maar je meisje is er gewoon! O+ Fijn herstel gewenst!

@Aerosleep: over het echte nut qua veiligheid is nogal wat discussie geloof ik. Wij hebben in het ledikant wel zo'n matrasje genomen, met bijbehorende hoeslakentjes. Verder 'mag' je er dan inderdaad niets anders op/tussen leggen (molton of hydrofiel ofzo), want dan doet het sowieso niets.

Ohja onze overwegingen: we kregen het matras al gratis en voor 1-2 tientjes extra konden we nu kiezen voor aerosleep. Dat, in combinatie met de gedachte "baat het niet, dan schaadt het niet", was voor ons genoeg er om wel voor te kiezen :)
  maandag 9 maart 2015 @ 13:06:34 #284
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_150457061
Gefeliciteerd Risu!
pi_150457078
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 12:51 schreef Burdie het volgende:
[..]

De meeste kraamzorg bureaus raden 'm af.
Afraden als in niet nodig (en daarom zonde van het extra geld) of geven ze dan ook echte nadelen?
  maandag 9 maart 2015 @ 13:11:38 #286
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150457205
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 13:07 schreef twist02 het volgende:

[..]

Afraden als in niet nodig (en daarom zonde van het extra geld) of geven ze dan ook echte nadelen?
Nouja, mij kraam zei dat ze de aerosleep helemaal niet mochten gebruiken, bij de intake waren ze daar ook streng op.
Ik weet niet precies waarom, maar dat valt wel te googlen ;) ik denk ivm dat het met een aerosleep niet goed opvalt als een kruik lekt, en dat het (kokend) hete water zich dan wel al over de hele aerosleep verdeelt voor je het ontdekt. Vraag anders even na bij je kraamzorg bureau wat hun standpunt is :).
KuikenGuppy
  maandag 9 maart 2015 @ 13:12:34 #287
259886 pessie
pi_150457231
Van harte gefeliciteerd Risu! En nu op naar een voorspoeding herstel! En lekker knuffelen met je meisje!
*O* *O* *O*

Ik zou je kraambureau even bellen over de aerosleep. Er zat volgens mij wel een idee achter het afraden maar precies weet ik het niet meer.
pi_150457278
Ik geloof dat één van de nadelen is dat als een kruik lekt het hete water op het matras blijft liggen. Ik heb me er niet in verdiept verder, ik krijg er het gevoel van schijnveiligheid bij zonder daar concrete bewijzen/aanwijzingen voor te hebben. ( oftewel aan mijn mening heb je niets)
pi_150457392
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 02:52 schreef LuDann het volgende:

:o

Stalken op whapp mag :9

beterschap meis :*
Schudden voor gebruik
  maandag 9 maart 2015 @ 13:21:43 #290
327807 Mariposas
יה&#14
pi_150457515
Risu, gefeliciteerd met je dochter! Ik hoop dat je snel herstelt. Knap dat je het zo lang vol hebt gehouden tot aan de keizersnee!

Aerosleep: qua veiligheid doet het niets, hooguit jezelf het idee van schijnveiligheid geven. http://www.wiegedood.nl/Producten%20deel%202/Aerosleep
Maar als je het voor hygiëne gebruikt (topper is makkelijk wasbaar) dan heb je er een prima product aan, hoewel er genoeg goedkopere alternatieve zijn.
Wat ik heb begrepen is dat je de topper gebruikt, je dit ook niet in combinatie met kruiken mag gebruiken.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 9 maart 2015 @ 13:22:15 #291
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150457529
gefeliciteerd Risu! Hopelijk herstel je snel :* Rust maar goed uit voor nu :Y

pi_150457677
Lees inderdaad alleen over de combinatie met kruiken :Y
Nu komt onze Mini sowieso eerst in een wiegje te liggen, en anders kun je die ene week dat je kruiken gebruikt ook gewoon de toplaag eraf halen, dan is het geen punt.

Verder las ik dat er wel een positief effect gevonden is m.b.t. rebreathing, maar dat was alleen bij volwassenen en mag derhalve niet gegeneraliseerd worden naar baby's.

Mijn conclusie (doe er mee wat je wilt :P ): geen bewezen positief of negatief effect bij baby's, mits je oplet bij het gebruik van kruiken (maar dat lijkt me sowieso verstandig ;) ).

Toevallig vanmiddag de intake van de kraamzorg trouwens :D dus kan ik het evt. nog vragen (al zal het in de kraamweek bij ons dus sowieso niet spelen).
pi_150457695
quote:

O+ Lekker knuffelen, bijkomen, bijslapen zo goed als het gaat, op je wolk liggen (want zitten lijkt me lastig na een KS) O+
Schudden voor gebruik
pi_150457743
quote:
6s.gif Op maandag 9 maart 2015 12:58 schreef Burdie het volgende:

[..]

Zestien.
slapeloze nachten omdat ze met de brommer naar een feestje weg zijn...
Schudden voor gebruik
  maandag 9 maart 2015 @ 13:33:15 #295
327807 Mariposas
יה&#14
pi_150457888
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 13:26 schreef twist02 het volgende:
Verder las ik dat er wel een positief effect gevonden is m.b.t. rebreathing, maar dat was alleen bij volwassenen en mag derhalve niet gegeneraliseerd worden naar baby's.

Mijn conclusie (doe er mee wat je wilt :P ): geen bewezen positief of negatief effect bij baby's, mits je oplet bij het gebruik van kruiken (maar dat lijkt me sowieso verstandig ;) ).
Dat klopt, maar de relatie tussen rebreathing en wiegedood is nooit duidelijk aangetoond.

Bovendien laat je een baby op de rug slapen, in elk geval niet op de buik. Dus dan zit het mondje ook niet tegen het matras aan, de baby kan dan makkelijk vrij ademen. Knappe baby die zijn hoofd meer dan 90 graden weet te draaien. ;)
pi_150457948
Gefeliciteerd Risu *O*
pi_150458064
Jaaa goed gedaan Risu!! *O* Heftig, maar hopelijk kan je nu lekker genieten. O+

Och ingee wat een schatje! Die van mij mag er alleen wel pas over 7 weken uitgerammeld worden, dus ik ga even op zoek naar een kurk. :D
pi_150458160
Risu, van harte gefeliciteerd *O*

LuDann veel beterschap! Hopelijk knap je snel weer op :*

Wij zijn wel voor de aerosleep gegaan. Wij kregen een 'gratis' matrasje bij onze kinderkamer, en konden voor een zeer kleine meerprijs de aerosleep doen. Tijdens de kruikperiode doe ik waarschijnlijk het dekmatras er niet op, daarna wegens hygiëne. Jersey hoeslakens voldoen ook, aldus de verkoopster. Die vond de dure hoeslakens van aerosleep zonde van het geld.
pi_150458335
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 12:56 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Tot de laatste het huis uit gaat. En daarna zit je te paniekeren dat je kind zo ver is :P

Risu, van harte gefeliciteerd!!!
pi_150458340
Gefeliciteerd Risu! :*
pi_150458389
dicht!
Schudden voor gebruik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')