abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150416204
Risu!!!! Succes :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_150416373
Dank jullie voor de felicitaties! Tot zover mijn plan om voor mijn dertigste moeder te zijn. ;)

Succes Risu!!

Faptist als jij nu niet je grenzen gaat aangeven en bewaken hoe moet dat dan straks met je kleine erbij? Ik zou het niet pikken als mijn man dat soort acties uithaalt, maar gelukkig weet hij beter dan dat. Ik denk dat je beter nu kunt praten met hem dan dat je je straks in de steek gelaten voelt als de baby er is.
Aan jezelf denken moet je niet alleen doen als je zwanger bent, dat zou je eigenlijk altijd moeten doen. En dat betekent niet dat je dan geen rekening houdt met anderen, maar als jij geen rekening houdt met jezelf hoe moeten anderen dan weten waar jouw grenzen liggen? :*
  zondag 8 maart 2015 @ 13:16:19 #103
327807 Mariposas
יה&#14
pi_150416452
Bij mij zijn dieren niet echt onder de indruk van mijn zwangerschap. Kat ligt nog steeds het liefste bij man, en paard geeft me nog steeds graag kopstoten tegen m'n buik. :')
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_150417023
Vergeten we met dit mooie weer allemaal niet te smeren tegen het beruchte zwangerschapsmasker? ;)
pi_150417407
Gefeli Cholula!

En zet 'm op Risu! Mooie dag voor een verse baby.

26 weken voor Lijnloos en mij! *O* Zijn we nu in het derde trimester of niet? Soms zie ik 26 weken als grens staan, soms 27.

Onze beide katten liggen graag in mijn buurt, eentje gaat soms op m'n buik liggen en dan voel ik de baby schoppen, zie kat meebewegen maar die reageert niet op het schoppen.
pi_150417555
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 11:12 schreef Adnap het volgende:
Zou Risu mijn buurvrouw zijn zonder dat we het weten van elkaar ? Daar liep namelijk net de verloskundige naar binnen :+ Stond toevallig ramen te lappen en toen zag ik haar, ooit ook mijn verloskundige
Nee :) Risu baby ligt in stuit en daar komt over het algemeen geen verloskundige aan te pas ;)

Risu heel héél veel succes, zet hem op, je kan het! *O* :% :% ik duim!
:)
pi_150417767
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 11:03 schreef klumsy het volgende:
Ik was vannacht ook vaker wakker dan ik gehoopt had, Lola was weer heel intens aan het dromen incl. Paniek... Maar goed, lekker vakantie dus niks moet verder :)

Risu spannend!!! :%

Vandaag 31 weken *O* en een voor alle wisseldagen vandaag *O*

DIe injectie mbt GBS krijg je ook bij een ks, heb ik bij Lola ook gehad en de arts heeft al aangegeven dat ik die deze keer weer krijg :)

Las ook nog iets over de Joolz met het boodschappenmandje, maar wat al gezegd is, je kan er een netje bij kopen ( wij kregen die, daar zat de voetenzak in ) die je aan de stang kunt hangen. Ik heb eigenlijk nooit de ruimte gemist, maar doe dan ook geen grote weekboodschappen met de wagen :)
Injectie bij GBS? :? ben je niet in de war met iets anders dan?
Bij GBS en vaginale bevalling geven ze normaliter antibiotica om baby te beschermen. Als bekend is dat moeder draagster is of actieve gbs-besmetting heeft dan zal men AB per infuus geven, 2 giften met een tussenpauze van 4 uur. (niet iedereen haalt die tweede gift :') ), het idee is dat de AB de placenta passeert en zo baby beschermt. Omdat een ks een grote open-buik operatie is krijg je sowieso antibiotica en fraxiparine/heparine, maar of dit hetzelfde spectrum antibioticum is wat de GBS aanpakt is de vraag. Het verschil hierbij is dat de AB die je bij een keizersnede krijgt er is om moeder te beschermen en niet baby. Navragen kan zeker geen kwaad, ik vermoed dat er geen noodzaak is voor AB, sowieso blijf je enkele dagen in het zh nog natuurlijk dus observatie gegarandeerd.
:)
pi_150421463
*O* Risu gaat de weeën op de schaal van Risu indelen O+
Schudden voor gebruik
pi_150421801
Jaaa go Risu *O*

Gefeliciteerd Cholula! Nou, is dan toch bíjna gelukt voor je 30e ;)

Wisselwekendag *O*

Is goed DJMO, drink zelf weinig koffie maar heb er soms ineens trek in! Jammer dat ik dan wel eens zeg tegen vriend dat ik dan niet teveel mag. Had er laatst na een hormonale dag trek in en toen kreeg ik dat dus terug "maar dat is toch niet zo goed voor je?" Heb "laat ook maar" gezegd, maar moest er stiekem bijna van huilen :'). Nu eerst maar eens op baby wachten en wennen voor ik weer wat verder weg durf :S. Hier staat trouwens gewoon kruik en kruikenzak bij uitzetlijst, klinkt ook een stuk handiger..

Leuk van de rompertjes Joycie!

Hoop dat de babyshower van je zusje leuk was Stippel en het gelukt is met de hapjes!

Beterschap McLaura!

Qua slapen.. Slaap uit en doe eind van de middag of in de avond vaak een dutje. Daardoor ben ik vaak weer tot laat wakker. En slaap daardoor ook weer tot later uit.. Vriend z'n slaapritme wisselt nogal, als hij niet uitkijkt draait zijn dag/nachtritme snel om.. Zullen straks wel even moeten wennen, ritme zal sowieso wel even door de war gaan als de kleine er is!

Lastig soms Faptist.. Ik had me op m'n werk voorgenomen goed naar m'n lichaam te luisteren. Ging allemaal nog goed, tot ergens eind in de 20 weken. En natuurlijk toen ineens drukte op werk, heb paar keer aangegeven wanneer ik me minder goed voelde, maar net toen kon er geen rekening mee gehouden worden -O-. Toen er maar helemaal mee gestopt, begon me steeds slechter te voelen, rust erna deed me goed!!
En lichtelijk herkenbaar verhaal, had even terug ook zoiets..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_150421825
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 16:23 schreef Stippelrientje het volgende:
*O* Risu gaat de weeën op de schaal van Risu indelen O+
Schaal 1: oh hey, ik voel iets, Zullen dit weeën zijn?
Schaal 2: Ja dit zijn duidelijk weeën. Even timen of ze regelmatig komen.
Schaal 3: Poeh dit voelt echt niet prettig, maar gelukkig zit er tijd tussen om ze op te vangen
Schaal 4: verdomme dit doet zeer!
Schaal 5: en nu word de tijd ook al korter tussen de weeën. Auw auw auuuuw
Schaal 6: oh God ik hou dit niet meer. Waarom wilde ik kinderen? WAAROM?
Schaal 7: IK GA DOOD IK GA DOOD IK GA DOOD :'(

Maar dan als eindhalte: oohh mijn baby O+ Hallo mijn mooiste, knapste, liefste! Welkom op deze wereld, welkom in ons leven O+
Pijn? Welke pijn?!
pi_150421928
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 12:30 schreef -Spring het volgende:

[..]

Gotcha!

:p
Uhhhh....?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_150421969
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 19:00 schreef pessie het volgende:
Stippel veel plezier! Is het gelukt met de hapjes?

Jagar, sommigen houden ervan om op tijd te beginnen, en anderen wachten daar wat mee. Volgens mij had ik mijn man bij mijn eerste pas met 34 weken de babykamer geverfd en behangen :')
Wel al vrij vlot een keer een rompertje gekocht, gewoon voor het idee.

Joyce wat leuk zeg!!!

Nou Risu, nog even gezellig maken vanavond ;) ? Schijnt ook te kunnen helpen ;)
O+ Jaaaa :D Iedereen ging met een volle buik en in een gezellige bui naar huis. Mijn zusje was ook helemaal happy.

Ik had toch maar gekozen om een fijne dip van kwark te maken (die ze altijd met vingers en al opeet) en daar diverse groente bij te zetten. Ook een bordje overal voor de rest met broodjes/crackers en zelf gemaakte eiersalade (die ze ook aan het uitlepelen was gegaan aan het einde :') ) en kaasjes. Verder gewoon wat chippies en casewnootjes ongezout weggezet en mijn moeder aan het werk gezet om een klein vis/tomaten/paprika hapje te maken.

Met de cadeautjesmand was ze helemaal happy en super verrast dat ze alles maar dan ook alles zo leuk vond en nog niet had. Ze was ook zo blij met de (rekbare)draagdoek die we erin hadden zitten O+ en een vriendin van haar was ook draagfan en die stond helemaal van O+ O+ O+
Gelijk samen een demonstratie gegeven over wat wel en wat niet. Nu weet iedereen ook gelijk dat ze niet in kommahouding, faceforward of op haar rug mag dragen met deze doeken. Kersverse oma's vroegen zich ook al af of ze konden leren dragen O+ want dat leek ze ook fijn op de oppasdagen.
Ze kwam om in de cadeautjes (want bijna iedereen had gelapt voor een gezamenlijke cadeaumand) en heeft fanatiek babypictionairy meegespeeld :D Ik zat trouwens in het winnende team :9

Ze vond het een super avondje zo saampjes met zijn allen. Vol kot met 15 vrouwen :D

----------------------
Wij zijn wel vroeg begonnen met het kamertje (hoewel het rommelhok leeghalen met een week of 7, kleurstalen bekijken met een week of 10 en begonnen met schilderen met een week of 15). Gewoon omdat we het lekker op ons gemakje aan doen. We hebben geen zin om alles in de laatste weken te doen. Met name ook omdat mijn man niet kan schilderen en ik dat dan mag doen. (hij mocht de randjes beneden langs de "plinten" en langs de deurstijlen doen om toch mee te verven. En die moest ik dus idd nalopen :') ) maar het houtwerk zoals deuren, stijlen en de meubels zijn voor mij. Laminaat doen we dan strakjes weer saampjes.

Er zijn nog tig klusjes in en om het huis waar mijn man dan weer mee bezig is. En ondertussen kopen we zo hier en daar eens wat we nodig hebben en in de aanbieding is.
Schudden voor gebruik
pi_150422022
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 16:32 schreef Skittles het volgende:

[..]

Schaal 1: oh hey, ik voel iets, Zullen dit weeën zijn?
Schaal 2: Ja dit zijn duidelijk weeën. Even timen of ze regelmatig komen.
Schaal 3: Poeh dit voelt echt niet prettig, maar gelukkig zit er tijd tussen om ze op te vangen
Schaal 4: verdomme dit doet zeer!
Schaal 5: en nu word de tijd ook al korter tussen de weeën. Auw auw auuuuw
Schaal 6: oh God ik hou dit niet meer. Waarom wilde ik kinderen? WAAROM?
Schaal 7: IK GA DOOD IK GA DOOD IK GA DOOD :'(

Maar dan als eindhalte: oohh mijn baby O+ Hallo mijn mooiste, knapste, liefste! Welkom op deze wereld, welkom in ons leven O+
Pijn? Welke pijn?!
O+

Mooie voor in de OP :9 :9
Schudden voor gebruik
pi_150422382
Nog even klagen na gisteravond.. Hmm beetje lang, spoiler!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_150422483
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 16:38 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

O+

Mooie voor in de OP :9 :9
:D inderdaad!

Klinkt als een geslaagde babyshower Stippel, leuk!!
pi_150422607
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 16:35 schreef McLaura het volgende:

[..]

Uhhhh....?
T'tje teveel. :p
pi_150423496
Ik ben echt te hormonaal vandaag.

Was heel vroeg bij de Ikea om een vloer te halen terwijl man aan het uitslapen was van zijn nachtdienst. Daarna zouden we de vloer gaan leggen. Maar man heeft maar een uurtje kunnen slapen en wil de vloer liever uitgerust en goed leggen. Rationeel ben ik het daar helemaal mee eens. Emotioneel niet. Sindsdien kan ik alleen maar huilen. Ook van vermoeidheid. Dus ik dacht, even een tukkie doen. Maar ook dat lukt niet. Dus nu moet ik daar weer om huilen.

Ken je dat, dat als je jezelf eens objectief bekijkt dat je eigenlijk heel hard om jezelf moet lachen? Dat zou ik doen als ik niet zo hard moest huilen. :')
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_150423692
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 16:49 schreef Gevalletje het volgende:
Nog even klagen na gisteravond.. Hmm beetje lang, spoiler!

SPOILER
Aaaaah wat een rotbeest! Hier alleen een kat die per ongeluk onze tuin inspringt en wordt belaagd door drie katten mwahahahah!
Gelukkig niet op je vluchttas!

quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 17:18 schreef Krisvc het volgende:
Ik ben echt te hormonaal vandaag.

Was heel vroeg bij de Ikea om een vloer te halen terwijl man aan het uitslapen was van zijn nachtdienst. Daarna zouden we de vloer gaan leggen. Maar man heeft maar een uurtje kunnen slapen en wil de vloer liever uitgerust en goed leggen. Rationeel ben ik het daar helemaal mee eens. Emotioneel niet. Sindsdien kan ik alleen maar huilen. Ook van vermoeidheid. Dus ik dacht, even een tukkie doen. Maar ook dat lukt niet. Dus nu moet ik daar weer om huilen.

Ken je dat, dat als je jezelf eens objectief bekijkt dat je eigenlijk heel hard om jezelf moet lachen? Dat zou ik doen als ik niet zo hard moest huilen. :')
:*
  zondag 8 maart 2015 @ 17:35:47 #119
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_150424100
faptist ik ben er ook niet al te goed in. Gelukkig bewaakt mijn man sinds ik serieus met mijn bekken zit mijn grenzen. Ik zou het wel bespreekbaar maken, bij voorkeur incl hormonale huilbui ;) . Zodat hij ziet dat er wel degelijk iets is, hij wordt straks vader, en man van een moeder, dat mag hij best wel weten. Of gaat hij straks gezellig uit met zn vrienden tot half 8 's ochtends terwijl jij de hele nacht in je eentje zit te voeden, baby met krampjes troost, luiers verschoont, waarna hij verwacht uit te slapen omdat hij uit was?

Oef geval! Gelukkig kwam je vluchttas er goed van af!

Kris, hormonen zijn regelmatig moeilijk te handelen :*

Stippel klinkt als een geslaagd feestje!

Mina dat klinkt best heel lief van je kat.

Sillie, ik heb inderdaad ook wel eens gehoord dat huisdieren dat aan knnen voelen.

Ik hoop dat Risu het einde heeft bereikt. Een zondagskind O+

SPOILER
pi_150424349
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 16:56 schreef -Spring het volgende:

[..]

T'tje teveel. :p
Zwangerschapsdementie }:|
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_150424483
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 17:35 schreef pessie het volgende:
SPOILER
SPOILER
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 maart 2015 @ 18:03:49 #122
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150425090
Pessie: HIJ zou zich schuldig moeten voelen dat hij het tķch dat weekend plant zonder rekening te houden met wat de rest van de familie aangeeft.

Faptist: Wat pessie zegt: ik zou nu voor je zelf gaan opkomen, Anders heb je straks inderdaad een draak van een vent die verwacht dat jij alles doet voor de baby, en zelf feest blijft vieren alsof er niets veranderd is. been there done that ..
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zondag 8 maart 2015 @ 18:08:13 #123
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_150425252
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 18:03 schreef DJMO het volgende:

Faptist: Wat pessie zegt: ik zou nu voor je zelf gaan opkomen, Anders heb je straks inderdaad een draak van een vent die verwacht dat jij alles doet voor de baby, en zelf feest blijft vieren alsof er niets veranderd is. been there done that ..
Dat vind ik toch een gekke opmerking. Ik geloof niet dat je een man moet opvoeden over hoe het zal zijn als de baby er is. Ik vind dit wat kleinerend, alsof je een volwassen iemand kan opvoeden..

/mytwocents..

Natuurlijk wel vervelend dat jou dat overkomen is, dat jouw partner er destijds anders in stond dan dat jij gewild had. Ik kan me alleen niet voorstellen dat als dat iemands instelling is, dat hij zich anders gaat gedragen als je hem probeert op te voeden..
  zondag 8 maart 2015 @ 18:08:59 #124
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_150425291
Verder scheen het zonnetje ook in het hoge Noorden vandaag, en hebben we een heel stuk gewandeld. Was erg prettig en zeker nadat ik gister een kutdag had waar ik zo moe was dat de wereld een stuk te groot was. Vandaag kan ik alweer een veel groter deel van de wereld aan, gelukkig.
pi_150425582
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 18:08 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Dat vind ik toch een gekke opmerking. Ik geloof niet dat je een man moet opvoeden over hoe het zal zijn als de baby er is. Ik vind dit wat kleinerend, alsof je een volwassen iemand kan opvoeden..

/mytwocents..

Natuurlijk wel vervelend dat jou dat overkomen is, dat jouw partner er destijds anders in stond dan dat jij gewild had. Ik kan me alleen niet voorstellen dat als dat iemands instelling is, dat hij zich anders gaat gedragen als je hem probeert op te voeden..
+1. Ik denk dat (blijven) praten het belangrijkst is. Niet opvoeden, maar wel aangeven waar knelpunten zitten en samen kijken wat je daar aan kan doen.

Lekker dat de zon ook bij jou schijnt! Dan lijkt het vaak ook allemaal wat leuker!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')