abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149755533
Ja daar ben ik weer. Nu met goed nieuws! :Y We zijn de procedure voor een koophuis gestart. Eindelijk durfde mijn vriend te bellen dat we het huis willen. Het is hetzelfde soort huis als in vorig topic en gaat van huur naar koop.

We hebben gisteravond een adviseuse op bezoek gehad en verschillende opties qua banken. Maar we kunnen het net aan op vriend zijn salaris alleen (dat willen we graag) om te lenen.

Ik ben het topic vorig jaar gestart en toen had hij 150 op zijn salaris kunnen lenen. Nu kan dat nog maar met 125. Hij heeft dus hopelijk zijn lesje geleerd. ;)

We hebben overigens wel een hoekhuis. ^O^ Nu nog even wat papieren inleveren en vanavond koopcontract tekenen. *O* *O* *O*
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:52:59 #2
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_149755590
Nou gefeliciteerd dan maar.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_149755617
Bedankt voor de mededeling, waarom in R&P?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:57:05 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149755685
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:54 schreef DroogDok het volgende:
Bedankt voor de mededeling, waarom in R&P?
Deel een, twee en drie stonden in R&P, want haar vriendje werkte niet genoeg mee.
The love you take is equal to the love you make.
pi_149755702
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:50 schreef Dondergat het volgende:
Ja daar ben ik weer. Nu met goed nieuws! :Y We zijn de procedure voor een koophuis gestart. Eindelijk durfde mijn vriend te bellen dat we het huis willen. Het is hetzelfde soort huis als in vorig topic en gaat van huur naar koop.

We hebben gisteravond een adviseuse op bezoek gehad en verschillende opties qua banken. Maar we kunnen het net aan op vriend zijn salaris alleen (dat willen we graag) om te lenen.

Ik ben het topic vorig jaar gestart en toen had hij 150 op zijn salaris kunnen lenen. Nu kan dat nog maar met 125. Hij heeft dus hopelijk zijn lesje geleerd. ;)

We hebben overigens wel een hoekhuis. ^O^ Nu nog even wat papieren inleveren en vanavond koopcontract tekenen. *O* *O* *O*
Gefeliciteerd
en jouw salaris dan?
pi_149755929
quote:
Het is hetzelfde soort huis als in vorig topic en gaat van huur naar koop.
De kans op een zelfde soort huis zou nooit meer komen had je gezegd. -O-

quote:
Jij hebt dus hopelijk je lesje geleerd. ;)
  Moderator dinsdag 17 februari 2015 @ 12:12:50 #7
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_149756085
Oh ja dat kan ik me nog herinneren ja. Jij was dat kutwijf. Alleen op zijn salaris ja? Heeft ie nog niet door wat voor wijf jij bent. Dan hoop ik maar heel erg dat alleen ZIJN naam onder dat koopcontract komt te staan.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 17 februari 2015 @ 12:15:43 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149756154
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 12:12 schreef CoolGuy het volgende:
Oh ja dat kan ik me nog herinneren ja. Jij was dat kutwijf. Alleen op zijn salaris ja? Heeft ie nog niet door wat voor wijf jij bent. Dan hoop ik maar heel erg dat alleen ZIJN naam onder dat koopcontract komt te staan.
Ik vrees met grote vreze. -O-
pi_149756159
quote:
★★★
pi_149756181
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 12:07 schreef Kingstown het volgende:

[..]

De kans op een zelfde soort huis zou nooit meer komen had je gezegd. -O-

[..]

Ja dat was de reden dat ze toen zo boos was toch? Het was een kans dat huis, daarom moest haar vriend dat risico zo snel maar nemen.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 12:18:05 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149756215
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 12:16 schreef Chai het volgende:

[..]

Ja dat was de reden dat ze toen zo boos was toch? Het was een kans dat huis, daarom moest haar vriend dat risico zo snel maar nemen.
Ze overwoog het ook uit te maken, want wat voor toekomst had een relatie met zo'n slappe zak.
pi_149756255
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 12:16 schreef Chai het volgende:
Yup. Once in a lifetime kans. Trein die nooit meer voorbij zou komen. Vriend was een loser die ze eigenlijk wilde dumpen.
pi_149756695
quote:
^O^

Dit!
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_149757538
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 19:06 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Ik trek die conclusie niet. Ik ben namelijk wel The One voor mijn vriend. Hij is alleen een ongelofelijke angsthaas en maakt zich veel te druk om dingen, ziet overal beren op de weg en durft daardoor dingen niet aan te gaan.

Want stel je voor dat een kind iets heeft, of als we het ondanks dat we het niet small hebben niet redden.
En stel je voor dat hij zijn baan kwijtraakt, heel misschien ooit in de verre toekomst.
En voor mij ten huwelijk vragen heeft hij nog geen geschikt moment gevonden. Dat moet namelijk speciaal zijn en hij heeft het al helemaal in zijn hoofd. (Dat ik het ook goed vind om gevraagd te worden thuis op de bank met een roos is niet hoe hij het wil.)
Jouw vriend is overduidelijk het verstand in de relatie.

En de blinde.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 13:09:49 #15
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_149757642
quote:
15s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 13:06 schreef Gray het volgende:

[..]

Jouw vriend is overduidelijk het verstand in de relatie.

En de blinde.
Wie geeft een recap?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_149757663
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 13:09 schreef eleusis het volgende:

[..]

Wie geeft een recap?
Was dit nog niet genoeg? :D
  dinsdag 17 februari 2015 @ 13:11:52 #17
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_149757699
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 13:10 schreef Gray het volgende:

[..]

Was dit nog niet genoeg? :D
Ik hoor sappig drama maar weet niet waar de klepel hangt!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_149757875
Ik ben nu toch wel benieuwd op wie zijn/haar naam het huis staat. Als de hypotheek alleen op je vriends salaris is afgesloten, draagt hij alle lasten en risico's.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 13:20:51 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149757990
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 13:11 schreef eleusis het volgende:

[..]

Klik maar even op de PoHi en zie de reeksen.
  Moderator dinsdag 17 februari 2015 @ 13:57:51 #20
16180 crew  CoolGuy
pi_149759359
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 13:17 schreef Pharmacist het volgende:
Ik ben nu toch wel benieuwd op wie zijn/haar naam het huis staat. Als de hypotheek alleen op je vriends salaris is afgesloten, draagt hij alle lasten en risico's.
Ja dat klopt, maar het grote voordeel daarvan als dat de teef die TS is teveel zand in haar kut heeft en aftaait uit de relatie, haar vriend haar niet hoeft uit te kopen aangezien hij het net kan betalen in zijn eentje.

Als het echter zo is dat hij voor zijn eten afhankelijk is van het loon van Teef dan heeft ie weer een ander probleem. Hij kan veel beter Teef dumpen en lekker zijn eigen plan trekken.
pi_149759729
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 13:17 schreef Pharmacist het volgende:
Waarschijnlijk op beide naam, dat wil mijn vriend graag. Hij draagt dan inderdaad de lasten voor het huis, maar dat doen we nu precies hetzelfde. Mijn salaris is voor de boodschappen.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 14:15:23 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149759878
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:10 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Waarschijnlijk op beide naam, dat wil mijn vriend graag. Hij draagt dan inderdaad de lasten voor het huis, maar dat doen we nu precies hetzelfde. Mijn salaris is voor de boodschappen.
Dat vindt de bank niet goed. Want je vriend heeft de hele hypotheek op zijn naam, maar is maar voor de helft eigenaar van het onderpand.
pi_149760072
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:15 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat vindt de bank niet goed. Want je vriend heeft de hele hypotheek op zijn naam, maar is maar voor de helft eigenaar van het onderpand.
Dan zullen we vanavond zien wat wel en niet kan. Mijn vriend wil het in ieder geval wel graag, maar mijn salaris wordt niet meegerekend met de hypotheek.
  Moderator dinsdag 17 februari 2015 @ 14:26:34 #24
16180 crew  CoolGuy
pi_149760210
quote:

[..]

Dat wil je vriend graag? Hij is niet al te snugger he. En dan gaat die relatie voorbij, en dan eis jij de helft van die woning op en dan mag hij jou uitkopen.

Beter kan ie alles op zijn naam zetten. Dan zit ie met een huis te kijken wat ie net aan kan betalen, maar hij hoeft jou in ieder geval geen geld mee te geven als jullie relatie voorbij gaat.

Je hebt t wel bekeken he. Wel de lusten, maar niet de lasten (op papier).
  dinsdag 17 februari 2015 @ 14:26:58 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149760222
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:22 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Dan zullen we vanavond zien wat wel en niet kan. Mijn vriend wil het in ieder geval wel graag, maar mijn salaris wordt niet meegerekend met de hypotheek.
Ja, gaan we die hele discussie uit je eerste topic nog eens overdoen? Je bent nog net zo slecht op de hoogte als destijds.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 14:29:10 #26
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_149760299
quote:

[..]

Dat wil jij ook, lijkt me.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 17 februari 2015 @ 14:29:16 #27
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_149760301
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 13:11 schreef eleusis het volgende:

[..]

dit dus :@
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_149760445
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:23 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee, ik gebruik het dan ook als benaming, niet als scheldwoord. Dat omdat TS er blijk van geeft met alle geweld haar zin door te willen drijven over de rug van haar vriend, met alle manipulatie die daarbij hoort, dus ja, dan verdien je die benaming wat mij betreft wel.
Ik heb niet met geweld mijn zin door gedreven. Ik heb toen alleen aangegeven dat het me pijn deed dat hij zo graag wil verhuizen/een koophuis wil, maar bij elke bezichtiging allerlei smoesjes had wat "niet goed" was en het elke keer niet aandurfde. (En daarmee bedoel ik enkel en alleen zeggen dat je geïnteresseerd bent in het huis, wat absoluut niet betekent dat je het gelijk gekocht hebt.)

Iedereen vindt het spannend, maar zijn smoesjes waren soms te belachelijk voor woorden.

En nu maakt hij zelf mee dat we ruim de tijd krijgen om te kijken of, en hoeveel, hij kan lenen om een huis te kopen.

Het jammere is alleen dat sinds 2015 het hypotheekbedrag een stuk lager is. En het huis 6000 euro duurder is dan het andere huis. Maar wat ik zei: we hebben nu een hoekhuis, de vorige was gewoon een huis middenin een rijtjeshuis.
  Moderator dinsdag 17 februari 2015 @ 14:35:10 #29
16180 crew  CoolGuy
pi_149760487
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:33 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Ik heb niet met geweld mijn zin door gedreven. Ik heb toen alleen aangegeven dat het me pijn deed dat hij zo graag wil verhuizen/een koophuis wil, maar bij elke bezichtiging allerlei smoesjes had wat "niet goed" was en het elke keer niet aandurfde. (En daarmee bedoel ik enkel en alleen zeggen dat je geïnteresseerd bent in het huis, wat absoluut niet betekent dat je het gelijk gekocht hebt.)

Iedereen vindt het spannend, maar zijn smoesjes waren soms te belachelijk voor woorden.

En nu maakt hij zelf mee dat we ruim de tijd krijgen om te kijken of, en hoeveel, hij kan lenen om een huis te kopen.

Het jammere is alleen dat sinds 2015 het hypotheekbedrag een stuk lager is. En het huis 6000 euro duurder is dan het andere huis. Maar wat ik zei: we hebben nu een hoekhuis, de vorige was gewoon een huis middenin een rijtjeshuis.
Ja je maakt mij niks wijs hoor, ik heb die andere topics ook gelezen van je. Bespaar die energie maar om je vriend te bespelen, niet mij.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 14:36:11 #30
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149760513
quote:

[..]

Ruim de tijd? Hoeveel tijd is er in het koopcontract opgenomen?
pi_149760567
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:26 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat wil je vriend graag? Hij is niet al te snugger he. En dan gaat die relatie voorbij, en dan eis jij de helft van die woning op en dan mag hij jou uitkopen.

Beter kan ie alles op zijn naam zetten. Dan zit ie met een huis te kijken wat ie net aan kan betalen, maar hij hoeft jou in ieder geval geen geld mee te geven als jullie relatie voorbij gaat.

Je hebt t wel bekeken he. Wel de lusten, maar niet de lasten (op papier).
Ja, dat wil hij graag. Ook nadat ik het hem precies zo heb uitgelegd (als ik of hij het op de heupen krijgt en uit elkaar wil). Maar wij gaan niet uit elkaar, geen van ons beide is dat van plan. Hij vertrouwt mij daarin, ik hem.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 14:39:12 #32
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_149760597
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:38 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Ja, dat wil hij graag. Ook nadat ik het hem precies zo heb uitgelegd (als ik of hij het op de heupen krijgt en uit elkaar wil). Maar wij gaan niet uit elkaar, geen van ons beide is dat van plan. Hij vertrouwt mij daarin, ik hem.
Heeft toch niks met vertrouwen te maken, maar met gezond verstand.. :')
pi_149760612
quote:

[..]

Ook nadat ik het hem precies zo heb uitgelegd
Waarom geloof ik hier niks van? :')
★★★
  dinsdag 17 februari 2015 @ 14:39:53 #34
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149760616
quote:

[..]

Klopt hoor. Mensen die wel uit elkaar gaan, zijn alleen mensen die dat al van plan waren.

God christus.
pi_149760620
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:39 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Ik vind mijn vriendin lief.... maar een risico waarmee ik 62.500 weg geef aan haar vind ik ook niet zo verstandig :P
en 125.000 voor een hoekhuis? schubbekuttenveen zeker?
  dinsdag 17 februari 2015 @ 14:40:35 #36
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_149760634
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:40 schreef tharealmb het volgende:

[..]

Ik vind mijn vriendin lief.... maar een risico waarmee ik 62.500 weg geef aan haar vind ik ook niet zo verstandig :P
Dan hou je dus gewoon niet genoeg van haar, jij lul o|O
pi_149760648
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:36 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ruim de tijd? Hoeveel tijd is er in het koopcontract opgenomen?
Genoeg tijd om alles rond te krijgen. (Ik weet de datum, maar dat is niet van belang vind ik.)
pi_149760672
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:40 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Dan hou je dus gewoon niet genoeg van haar, jij lul o|O
liefde is niet in geld uit te drukken :+ dus ze krijgt geen cent :+
en als ze bij mij weggaat houd ze dus ook niet van mij ^_^ dus dan heb ik nog het huis....

hypothetisch dan, want we hebben gewoon gezamelijk geleend. Anders kon ik het huis niet betalen :+
  dinsdag 17 februari 2015 @ 14:42:23 #39
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149760679
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:41 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Genoeg tijd om alles rond te krijgen. (Ik weet de datum, maar dat is niet van belang vind ik.)
Ja, je bent echt goed voorbereid, aangezien je nog niet eens weet óf hij wel genoeg kan lenen voor dit huis.
pi_149760698
quote:

[..]

Dat dachten wij ook. We hadden 2 maanden. Maar alsnog was alles te laat geregeld dankzij de hypotheekadviseur.... dus reken je nog niet rijk....

gelukkig is de boete ook belastingaftrekbaar :p
pi_149760728
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:39 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Een relatie heeft alles met vertrouwen te maken. Je vertrouwd elkaar als de ander zegt dat hij/zij oud met je wil worden. Als je dat niet hebt, is er geen goede relatie. Alles draait om vertrouwen en eerlijkheid in een relatie.
pi_149760761
quote:

[..]

Die arme arme vriend van je. We zien je topic wel verschijnen als het uit is.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 14:45:50 #43
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149760776
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:44 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Een relatie heeft alles met vertrouwen te maken. Je vertrouwd elkaar als de ander zegt dat hij/zij oud met je wil worden. Als je dat niet hebt, is er geen goede relatie. Alles draait om vertrouwen en eerlijkheid in een relatie.
Je doet niets af aan dat vertrouwen als je met je gezonde verstand de zaken regelt voor het geval het toch fout loopt.
pi_149760808
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je doet niets af aan dat vertrouwen als je met je gezonde verstand de zaken regelt voor het geval het toch fout loopt.
Dit.

ben benieuwd of OP ook een risico van 62.500 voor hem wil lopen. Ipv andersom nu.

Tuurlijk ga je uit van goed vertrouwen. Maar er kan zoveel gebeuren.... Plan for the worst, hope for the best.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 14:48:16 #45
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_149760847
quote:

[..]

Ja, dat hij/zij dat wil ja.. Maar dat betekent toch niet dat er nooit iets kan gebeuren, een relatie niet werkt.. Pffff, naief much?
pi_149760855
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:39 schreef ajacied4lf het volgende:

[..]

Waarom geloof ik hier niks van? :')
Dan geloof je het niet. Maar ik heb letterlijk gevraagd of het wel verstandig is, mocht één van ons twee het op de heupen krijgen en uit elkaar willen.

Wat ik wil, is dat de een geen nadeel ervaart mocht de ander uit elkaar willen. Hij niet dat hij mij uit moet kopen (áls ik weg zou willen). Ik niet dat ik een schuld krijg (áls hij uit elkaar zou willen).

Ik wil wat het verstandigste is voor beiden. Uit elkaar gaan kan natuurlijk altijd, dat beseffen we.
pi_149760863
quote:

[..]

Kan hoor, maar dan betaal jij hypotheek mee. De bank wil dan ook van jouw rekening de aflossing en rente innen. Eigenlijk zijn er dan 2 hypotheken voor 1 huis.

Wil je dat niet, dan of kopen op zijn naam, of trouwen/ geregistreerd partnerschap in gemeenschap van goederen.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 14:48:59 #48
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_149760869
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:48 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Dan geloof je het niet. Maar ik heb letterlijk gevraagd of het wel verstandig is, mocht één van ons twee het op de heupen krijgen en uit elkaar willen.

Wat ik wil, is dat de een geen nadeel ervaart mocht de ander uit elkaar willen. Hij niet dat hij mij uit moet kopen (áls ik weg zou willen). Ik niet dat ik een schuld krijg (áls hij uit elkaar zou willen).

Ik wil wat het verstandigste is voor beiden. Uit elkaar gaan kan natuurlijk altijd, dat beseffen we.
Ja en dat kan dus niet op deze manier he...
  Moderator dinsdag 17 februari 2015 @ 14:49:30 #49
16180 crew  CoolGuy
pi_149760885
quote:

[..]

Ja, daarom gaan relaties ook nooit voorbij. Oh wacht even, toch wel! Dus ja, rekening houden met die mogelijkheid en je daar dan voor indekken is niks mis mee.

Hope for the best, prepare for the worst.
pi_149760907
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, je bent echt goed voorbereid, aangezien je nog niet eens weet óf hij wel genoeg kan lenen voor dit huis.
Waar zeg ik dat? In de OP staat dat hij het net kan lenen, met een prima netto maandbedrag, 15 euro hoger dan de huur nu.
pi_149760963
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En daar zijn we nu dus druk mee bezig. We hebben allerlei verzekeringen meegenomen wat betreft werkeloos, arbeidsongeschikt, overlijden, uit elkaar gaan. Reken maar dat wij dat goed gaan regelen.
  Moderator dinsdag 17 februari 2015 @ 14:54:39 #52
16180 crew  CoolGuy
pi_149761003
quote:
4s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:50 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat? In de OP staat dat hij het net kan lenen, met een prima netto maandbedrag, 15 euro hoger dan de huur nu.
Ja. En voor de rest is ie afhankelijk van jou. Hij geeft jou zo alle macht. Ben jij boos, neem jij hem geen chocomel mee en zelf heeft ie t geld niet want alles gaat op aan t huis betalen.

Ik hbe echt medelijden met je vriend dat hij zich zo laat piepelen.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 14:54:44 #53
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_149761005
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:53 schreef Dondergat het volgende:

[..]

En daar zijn we nu dus druk mee bezig. We hebben allerlei verzekeringen meegenomen wat betreft werkeloos, arbeidsongeschikt, overlijden, uit elkaar gaan. Reken maar dat wij dat goed gaan regelen.
Ja maar je zegt dat het huis op beider naam komt maar hij de hypotheek alleen draagt.. Dan heb je het toch niet goed geregeld als je uit elkaar gaat? Ja voor jezelf ms.. :')
pi_149761032
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:48 schreef Godshand het volgende:

[..]

Kan hoor, maar dan betaal jij hypotheek mee. De bank wil dan ook van jouw rekening de aflossing en rente innen. Eigenlijk zijn er dan 2 hypotheken voor 1 huis.

Wil je dat niet, dan of kopen op zijn naam, of trouwen/ geregistreerd partnerschap in gemeenschap van goederen.
Dat laatste (een van die 3 -> trouwen, samenlevingscontract of geregistreerd partnerschap) gaan we dus voor zorgen.
  Moderator dinsdag 17 februari 2015 @ 14:55:52 #55
16180 crew  CoolGuy
pi_149761036
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:54 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Ja maar je zegt dat het huis op beider naam komt maar hij de hypotheek alleen draagt.. Dan heb je het toch niet goed geregeld als je uit elkaar gaat? Ja voor jezelf ms.. :')
Niet als darhuis ontzettend in waarde daalt. Mag ze ineens de helft van de restschuld ophoesten. Kort door de bocht dan.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 14:55:59 #56
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_149761040
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:55 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Dat laatste (een van die 3 -> trouwen, samenlevingscontract of geregistreerd partnerschap) gaan we dus voor zorgen.
Ja, ben je druk bezig 'm af te richten?
pi_149761043
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:48 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Ja en dat kan dus niet op deze manier he...
Daarom bespreken we wat het beste is.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 14:56:20 #58
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_149761048
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:55 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Niet als darhuis ontzettend in waarde daalt. Mag ze ineens de helft van de restschuld ophoesten. Kort door de bocht dan.
Oeh ja, dat kan ook nog natuurlijk :+
pi_149761049
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:54 schreef missbehavin het volgende:

[..]

dit ja...

als jij weggaat, moet die jou uitkopen of heb je een half huis. Das dus 62500 euro die je voor de relatie niet had, en die hij betaald (geleend) heeft...

Hij gaat er dus bij een break-up altijd op achteruit.
pi_149761061
Linkje naar eerder topics.

Liefst de meest smeuige eerst.
  Moderator dinsdag 17 februari 2015 @ 14:57:00 #61
16180 crew  CoolGuy
pi_149761069
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:55 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Hahaha ja, dat zei ik toch al. Alle lusten, maar niet de lasten. En als t fout gaat heb jij vooral veel te winnen en niet zo heel veel te verliezen.
pi_149761110
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:55 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Door de nhg verzekering wordt een eventuele restschuld kwijtgescholden.
pi_149761123
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Linkje naar eerder topics.

Liefst de meest smeuige eerst.
Hallo Knut. :)

R&P / Op zoek naar eerste koophuis
★★★
pi_149761274
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:57 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Hahaha ja, dat zei ik toch al. Alle lusten, maar niet de lasten. En als t fout gaat heb jij vooral veel te winnen en niet zo heel veel te verliezen.
Trouwen in gemeenschap van goederen, geregistreerd partnerschap in gemeenschap van goederen. Heb je net zelf gezegd.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 15:05:52 #65
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149761333
quote:
4s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:50 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Hier zeg je dat.

En wat je nu aan huur betaalt, is niet relevant voor de bank.

quote:

[..]

dinsdag 17 februari 2015 @ 15:07:29 #66
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149761384
quote:
4s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:58 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Dat hóóp je.
pi_149761405
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 15:05 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hier zeg je dat.

[..]

Dit kan ook betekenen dat we het al weten. We weten het namelijk al. We weten hoeveel hij kan lenen en dat is genoeg voor het huis wat we op het oog hebben. Hij maakt het nu dus mee dat we er ruim de tijd voor hebben en het in het 1e gesprek al duidelijk is.
pi_149761427
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 15:03 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Trouwen in gemeenschap van goederen, geregistreerd partnerschap in gemeenschap van goederen. Heb je net zelf gezegd.
Waarom delen jullie niet beisen in aflossing en boodschappen?
  dinsdag 17 februari 2015 @ 15:08:50 #69
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149761430
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 15:03 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Als je hier voor kiest, kun je net zo goed meetekenen voor de hypotheek want dan ben je ook gewoon hoofdelijk aansprakelijk.
pi_149761483
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 15:05 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat dat relevant is voor de bank? Dat zeg ik nergens. Ik zei dit om aan te geven dat het bedrag dus niet zoveel verschilt van de huur nu, ondanks dat hij bijna maximaal leent.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 15:12:03 #71
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149761514
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 15:10 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat dat relevant is voor de bank? Dat zeg ik nergens. Ik zei dit om aan te geven dat het bedrag dus niet zoveel verschilt van de huur nu, ondanks dat hij bijna maximaal leent.
Ja, en waarom vind je dat dan belangrijk om te vermelden?
pi_149761633
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 15:08 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Waarom delen jullie niet beisen in aflossing en boodschappen?
Ik krijg iets wat nodig is om mijn salaris mee te mogen rekenen niet op tijd voor elkaar om het mee te kunnen rekenen. Ik kan natuurlijk wel zelf elke maand een deel overmaken om mee te betalen aan de hypotheek. Maar het hoeft niet van mijn vriend. Zoals we het nu doen, zo kan het straks ook. Hij de lasten voor het huis, ik de boodschappen.

Overigens gaat niet zijn hele salaris op aan het maandelijkse hypotheekbedrag, wat iemand hier dacht. Hij zou in principe prima nog boodschappen erbij kunnen doen, mocht hij alleen zijn.
  Moderator dinsdag 17 februari 2015 @ 15:17:07 #73
16180 crew  CoolGuy
pi_149761671
quote:

[..]

Ja, als is aangetoond dat het echt niet anders betaald kan worden. Je vriend zit dan al in de shit, daar valt niks te halen. Maar eeeejjj, dan is daar jouw salaris, en jouw handtekening staat er ook dus jij bent dan hoofdelijk verantwoordelijk voor het geheel van de schuld. Hoppa.
pi_149761705
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 15:12 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, en waarom vind je dat dan belangrijk om te vermelden?
Omdat ik me kan herinneren dat iemand (volgens mij jij dus) in het vorige topic het een stom idee vond om (bijna) maximaal te lenen.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 15:23:21 #75
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149761879
quote:
12s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 15:17 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Omdat ik me kan herinneren dat iemand (volgens mij jij dus) in het vorige topic het een stom idee vond om (bijna) maximaal te lenen.
Ik heb even gekeken: een heleboel users hebben dat gezegd. En ze hebben ook gewoon gelijk.
pi_149761944
Ik heb ook niet doorgedrukt, of hem gedwongen. Dit is helemaal zijn eigen beslissing geweest om op te bellen (de volgende ochtend al) om te zeggen dat we geïnteresseerd waren in het huis voor de vraagprijs (omdat het van huur naar koop gaat kun je niet bieden).

Ik heb nooit gezegd: "Je moet dit of dat (nu doen)."
pi_149762001
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 15:23 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik heb even gekeken: een heleboel users hebben dat gezegd. En ze hebben ook gewoon gelijk.
Het maandelijkse bedrag is niet veel hoger dan de huur, zo stom kan het niet zijn.
En we hebben geen andere keus.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 15:28:53 #78
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149762080
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 15:26 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Het maandelijkse bedrag is niet veel hoger dan de huur, zo stom kan het niet zijn.
Nou, dan moet het maar, hè.
pi_149762125
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 15:28 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nou, dan moet het maar, hè.
We moeten niks. Als het niet had gekund was het gewoon dikke pech voor ons. Maar het kan (dus wel).
  dinsdag 17 februari 2015 @ 15:33:20 #80
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149762247
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 15:30 schreef Dondergat het volgende:

[..]

We moeten niks. Als het niet had gekund was het gewoon dikke pech voor ons. Maar het kan (dus wel).
We zullen zien.
pi_149762466
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 15:25 schreef Dondergat het volgende:
Ik heb ook niet doorgedrukt, of hem gedwongen. Dit is helemaal zijn eigen beslissing geweest om op te bellen (de volgende ochtend al) om te zeggen dat we geïnteresseerd waren in het huis voor de vraagprijs (omdat het van huur naar koop gaat kun je niet bieden).

Ik heb nooit gezegd: "Je moet dit of dat (nu doen)."
Je gedrag over de afgelopen topics zegt toch wel genoeg over hoe jij in elkaar zit. Smerig. Met zo'n gedrag zal je irl je vriend ook wel heel goed duidelijk hebben gemaakt wat jij wil, dat hij het ook opvolgt is heel erg dom van hem. Maar daar zal hij in de toekomst wel achter komen.
★★★
pi_149762473
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 15:33 schreef Lienekien het volgende:

[..]

We zullen zien.
Dat is inderdaad de instelling die ik heb. En ook: er is voor alles een oplossing.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 15:40:30 #83
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149762501
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 15:39 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Dat is inderdaad de instelling die ik heb. En ook: er is voor alles een oplossing.
En een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
pi_149762671
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 15:39 schreef ajacied4lf het volgende:

[..]

Je gedrag over de afgelopen topics zegt toch wel genoeg over hoe jij in elkaar zit. Smerig. Met zo'n gedrag zal je irl je vriend ook wel heel goed duidelijk hebben gemaakt wat jij wil, dat hij het ook opvolgt is heel erg dom van hem. Maar daar zal hij in de toekomst wel achter komen.
Ik heb hem niks duidelijk gemaakt, op de manier hoe jij het bedoelt.
Misschien alleen (samen met mijn ouders), dat de wereld niet vergaat als je zegt geïnteresseerd te zijn in een huis.
Ik heb niet gedwongen, niet geëist, ben niet kwaad geworden, heb niet met iets gedreigd. Het enige wat ik geprobeerd heb uit te leggen aan mijn vriend, is dat het huis niet gelijk gekocht is als je zegt geïnteresseerd te zijn.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 15:55:28 #85
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_149762981
quote:
12s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 15:17 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Dat was onder andere ik, en dat vind ik nog steeds.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  dinsdag 17 februari 2015 @ 15:58:20 #86
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_149763068
quote:

[..]

het maandelijks bedrag is iets hoger maar je vergeet dat jullie daarnaast ook nog een spaarpotje moeten hebben voor als er iets mis is met het huis, en dat kan flink in de kosten gaan.
Ook weet je niet wat de maandelijkse kosten gaan zijn wat betreft energie, hoe goed is het huis geïsoleerd? Wat is de energie waarde van het huis?
Bij een koophuis komt veel meer kijken dan alleen de afbetaling van de hypotheek.
Dan komen er ook nog de verzekeringen bij.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_149763098
Ik heb door dit ontdekt dat ik een angsthaas aan de haak heb geslagen. Dat kan. Die mannen zijn er. Zogeheten koudwatervrees. Misschien wist hij dit niet van zichzelf. Maar als hij het wel wist, dan ga je niet allerlei plannen maken om er vervolgens van terug te komen als het moment eenmaal daar is. Daar doe je de ander geen plezier mee.

Hij was degene die graag wilde gaan verhuizen (naar een koophuis), dan is het mijn inziens logisch om te gaan kijken op het internet naar koophuizen in de buurt. Het is logisch om dan afspraken te gaan maken voor een bezichtiging. Het is niet logisch om na elke bezichtiging, als je vriendin enthousiast is over het huis, smoesjes te verzinnen die niet waar zijn. Pure lulsmoesjes dus.

Ik hoefde niet zozeer te verhuizen. Ik vond (en vind) het wel best om te blijven waar we nu zitten, ook al is dat huur. Maar dan gooi je elke maand geld weg in feite.

Hij maakt nu mee dat het allemaal wel meevalt wat betreft zijn angst. Dat hij verzekerd wordt van een oplossing bij werkeloosheid of arbeidsongeschiktheid. En dat ik er altijd nog ben om ergens mee te helpen.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 16:01:26 #88
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_149763162
Hij is geen angsthaas, hij is voorzichtig. Wat logisch is.
Nu loopt hij geen risico namelijk, dadelijk heel veel.
Jij hebt makkelijk praten, jij loopt dat risico niet.
pi_149763165
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 15:59 schreef Dondergat het volgende:
Ik heb door dit ontdekt dat ik een angsthaas aan de haak heb geslagen. Dat kan. Die mannen zijn er. Zogeheten koudwatervrees. Misschien wist hij dit niet van zichzelf. Maar als hij het wel wist, dan ga je niet allerlei plannen maken om er vervolgens van terug te komen als het moment eenmaal daar is. Daar doe je de ander geen plezier mee.

Hij was degene die graag wilde gaan verhuizen (naar een koophuis), dan is het mijn inziens logisch om te gaan kijken op het internet naar koophuizen in de buurt. Het is logisch om dan afspraken te gaan maken voor een bezichtiging. Het is niet logisch om na elke bezichtiging, als je vriendin enthousiast is over het huis, smoesjes te verzinnen die niet waar zijn. Pure lulsmoesjes dus.

Ik hoefde niet zozeer te verhuizen. Ik vond (en vind) het wel best om te blijven waar we nu zitten, ook al is dat huur. Maar dan gooi je elke maand geld weg in feite.

Hij maakt nu mee dat het allemaal wel meevalt wat betreft zijn angst. Dat hij verzekerd wordt van een oplossing bij werkeloosheid of arbeidsongeschiktheid. En dat ik er altijd nog ben om ergens mee te helpen.
Je houdt wel echt van m zo te lezen.....
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_149763229
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:22 schreef Dondergat het volgende:
Als jouw salaris niet wordt meegerekend in de hypotheek kan de hypotheek volgens mij nog steeds op naam van jullie beiden staan.
pi_149763293
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 15:58 schreef snakelady het volgende:

[..]

het maandelijks bedrag is iets hoger maar je vergeet dat jullie daarnaast ook nog een spaarpotje moeten hebben voor als er iets mis is met het huis, en dat kan flink in de kosten gaan.
Ook weet je niet wat de maandelijkse kosten gaan zijn wat betreft energie, hoe goed is het huis geïsoleerd? Wat is de energie waarde van het huis?
Bij een koophuis komt veel meer kijken dan alleen de afbetaling van de hypotheek.
Dan komen er ook nog de verzekeringen bij.
Wie zegt dat wij geen spaarpot hebben? Mocht er iets zijn wat veel geld kost kunnen we mijn ouders vragen om hulp. Niet zozeer in de zin van geld, maar ook hulp bij verbouwing/reparatie.
De energiewaarde is goed, welke letter het huis heeft is niet van belang.
Verzekeringen hebben we ook besproken.

Komt goed.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 16:10:00 #92
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_149763388
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 16:06 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Wie zegt dat wij geen spaarpot hebben? Mocht er iets zijn wat veel geld kost kunnen we mijn ouders vragen om hulp. Niet zozeer in de zin van geld, maar ook hulp bij verbouwing/reparatie.
De energiewaarde is goed, welke letter het huis heeft is niet van belang.
Verzekeringen hebben we ook besproken.

Komt goed.
Dat heb je zelf verteld in het vorige topic, dat jullie maar een paar honderd euro spaargeld hebben.
En energiewaarde, de letter, is heel belangrijk, een A kost je maandelijks een paar honderd euro minder dan een F.
Maar we zullen zien, ik hoop voor je vriend dat het goed gaat,
pi_149763415
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 16:01 schreef snakelady het volgende:
Hij is geen angsthaas, hij is voorzichtig. Wat logisch is.
Nu loopt hij geen risico namelijk, dadelijk heel veel.
Jij hebt makkelijk praten, jij loopt dat risico niet.
Mijn vriend is wel een angsthaas. Dat merk ik aan het feit dat hij aan elk huis iets onzinnigs op te merken had. En dan bedoel ik echt onzinnige dingen, wat nergens op sloeg.
Er is een verschil tussen voorzichtig zijn (wat hij nú is) en een angsthaas zijn die niks aan durft te gaan.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 16:12:39 #94
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_149763465
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 16:10 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Mijn vriend is wel een angsthaas. Dat merk ik aan het feit dat hij aan elk huis iets onzinnigs op te merken had. En dan bedoel ik echt onzinnige dingen, wat nergens op sloeg.
Er is een verschil tussen voorzichtig zijn (wat hij nú is) en een angsthaas zijn die niks aan durft te gaan.
En jij vind het prima om de rest van je leven met een angsthaas door te brengen dan?
pi_149763483
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 16:10 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat heb je zelf verteld in het vorige topic, dat jullie maar een paar honderd euro spaargeld hebben.
En energiewaarde, de letter, is heel belangrijk, een A kost je maandelijks een paar honderd euro minder dan een F.
Maar we zullen zien, ik hoop voor je vriend dat het goed gaat,
Dat klopt dan niet. We hebben wel meer dan een paar honderd euro...
Dat begrijp ik, het huis heeft een goede energiewaarde.
pi_149763525
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 16:10 schreef snakelady het volgende:
een A kost je maandelijks een paar honderd euro minder dan een F.
WTF ? :D

Hoe kom je hierbij?
  dinsdag 17 februari 2015 @ 16:15:43 #97
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_149763543
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 16:15 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

WTF ? :D

Hoe kom je hierbij?
Persoonlijke ervaring, scheelde ongeveer 150 euro in de maand aan stookkosten.
Voor en na goede isolatie.
pi_149763574
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 16:12 schreef snakelady het volgende:

[..]

En jij vind het prima om de rest van je leven met een angsthaas door te brengen dan?
Als het lukt om (zoals nu) tot hem door te dringen dat de wereld niet vergaat als (...) dan vind ik dat prima ja.
pi_149763581
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 16:15 schreef snakelady het volgende:

[..]

Persoonlijke ervaring, scheelde 150 euro in de maand.
Voor en na goede isolatie.
Aan energie? :D

Mijn huis is als G bestempeld, slechter kan niet. Maar ik betaal echt geen honderden euro's meer aan energie dan een ander hoor...
  dinsdag 17 februari 2015 @ 16:19:03 #100
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_149763628
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 16:17 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Mijn huis is als G bestempeld, slechter kan niet. Maar ik betaal echt geen honderden euro's meer aan energie dan een ander hoor...

Dat was wel een vrijstaande woning, een tussenwoning of appartement heeft natuurlijk veel minder warmteverlies, een hoekhuis al wat meer dan een tussenwoning.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 16:19:44 #101
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149763641
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 16:17 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Hier een F. We betalen krap 100 euro. Ik wil best geld toe. ;)
pi_149763656
Ik ben iemand die eerder een trui aantrekt dan de verwarming hoger zet.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 16:22:22 #103
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149763696
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 16:19 schreef snakelady het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dat was wel een vrijstaande woning, een tussenwoning of appartement heeft natuurlijk veel minder warmteverlies, een hoekhuis al wat meer dan een tussenwoning.
Volgens die tabel zou ons jaarlijks gasgebruik naar nul gaan met de gemiddelde besparing.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 16:22:44 #104
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_149763704
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 16:20 schreef Dondergat het volgende:
Ik ben iemand die eerder een trui aantrekt dan de verwarming hoger zet.
Dat is ook goed, en er zijn nog veel meer bespaartips, geen overbodige luxe om je daar een over in te lezen.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 16:34:23 #105
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_149763996
quote:
Een woning met een A++-label stookt in theorie dus vier keer minder energie dan een woning met een D-label. Dat scheelt bij een woning van 100 vierkante meter elk jaar ruwweg 3000 euro op de energierekening. Overigens gebruikt iemand die 's nachts en tijdens werkuren de verwarming altijd laag zet, meestal veel minder dan het label suggereert.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Energielabel#Gebouwen

Verwarming laag zetten dus tijdens werken en 's nachts. ;)
pi_149764398
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 16:16 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Als het lukt om (zoals nu) tot hem door te dringen dat de wereld niet vergaat als (...) dan vind ik dat prima ja.
Ja, want je weet dat een boel mannen als ze jouw truukjes door hebben, jou gewoon dumpen :) En dat je nestelplannen dan niet doorgaan :) Dus blijf je veiligheidshalve bij je angsthaas :P
  dinsdag 17 februari 2015 @ 16:53:45 #107
262 Re
Kiss & Swallow
pi_149764637
ff ruimen

-edit- nou dar viel eigenlijk wel mee :')

[ Bericht 88% gewijzigd door Re op 17-02-2015 16:58:58 ]
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_149765452
quote:

[..]

Alleen ben jij niet te vertrouwen :')
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_149768579
We hebben beide getekend en het huis is dus ieder voor de helft van ons. Mocht mijn vriend overlijden ben ik het huis niet kwijt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 17:17 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Alleen ben jij niet te vertrouwen :')
Waarom ben ik niet te vertrouwen? Ken jij mij en kun je dat daarom goed onderbouwen? :)
pi_149768620
TS, wat wil je met dit topic?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 17 februari 2015 @ 19:14:19 #111
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_149769505
quote:

We hebben overigens wel een hoekhuis. ^O^
Wat is daar zo ' ^O^ ' aan :') Succes met stoken :Y
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_149769779
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 18:52 schreef Cat22 het volgende:
TS, wat wil je met dit topic?
Waarom deze vraag?

quote:
10s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 19:14 schreef Woods het volgende:

[..]

Wat is daar zo ' ^O^ ' aan :') Succes met stoken :Y
Voor dat geld een hoekwoning, waar vind je dat? En wij zijn niet zulke stokers. Een trui houdt ook warm.
pi_149770032
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 19:21 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Waarom deze vraag?

Vind je het zo'n gekke vraag dan?
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 17 februari 2015 @ 20:14:09 #114
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149771651
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 19:29 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd.
pi_149771935
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 19:29 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Zoveel mensen, zoveel redenen voor een topic. De een wil wat kwijt, de ander wil steun, weer een ander wil klagen, of juist advies. Of gewoon onzin posten.

Ik wilde in eerste instantie laten weten dat mijn vriend het heeft aangedurfd om te zeggen dat we geïnteresseerd zijn in een bepaald huis.
Misschien heb ik straks wel een vraag wat betreft het traject (of ergens anders over), dan kan ik die hier stellen. Hoef ik niet (weer) een topic te openen.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 20:21:55 #116
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149771974
Alleen is dit R&P. Denk dat het topic dan beter in WGR past.
pi_149772063
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 20:21 schreef Lienekien het volgende:
Alleen is dit R&P. Denk dat het topic dan beter in WGR past.
Dan mag een moderator hem verplaatsen.
pi_149772080
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 20:21 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Zoveel mensen, zoveel redenen voor een topic. De een wil wat kwijt, de ander wil steun, weer een ander wil klagen, of juist advies. Of gewoon onzin posten.

Ik wilde in eerste instantie laten weten dat mijn vriend het heeft aangedurfd om te zeggen dat we geïnteresseerd zijn in een bepaald huis.
Misschien heb ik straks wel een vraag wat betreft het traject (of ergens anders over), dan kan ik die hier stellen. Hoef ik niet (weer) een topic te openen.
Schopje WGR lijkt me dan.
pi_149773102
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 16:03 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Als jouw salaris niet wordt meegerekend in de hypotheek kan de hypotheek volgens mij nog steeds op naam van jullie beiden staan.
Dit is idd gewoon mogelijk.

Wij hebben ook net een huis gekocht. Koopakte op beide naam en hypotheek op beide naam aangevraagd.
Helaas bleek bij mijn vriend nog een bkr van een afbetaalde schuld te staan. Hypotheek daarom op mijn naam gezet aangezien we het toch op alleen mijn salaris zouden aanvragen. Koopakte moesten we vervolgens ook alleen op mijn naam zetten.
Kan zijn dat het voor TS anders werkt, maar bij ons moest de koopakte en hypotheek dus overeenkomen.

TS, begrijp ik nou dat jullie de koopakte getekend hebben, maar de hypotheek nog niet is aangevraagd?
Anders kun je best nog eens voor verassingen komen te staan.
Uitstel van ontbindende voorwaarden, de waarborg/bankgarantie die je betaalt. De kosten voor de hypotheekaanvraag/notaris ed.
Zo simpel en makkelijk als jij het doet overkomen vonden wij het iig zeker niet.

Uit nieuwsgierigheid...waar vindt je nog een huis voor 125.000?
  Moderator dinsdag 17 februari 2015 @ 20:49:31 #120
16180 crew  CoolGuy
pi_149773216
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 20:47 schreef Sekhmet het volgende:

[..]

Wij hebben ook net een huis gekocht. Koopakte op beide naam en hypotheek op beide naam aangevraagd.
Helaas bleek bij mijn vriend nog een bkr van een afbetaalde schuld te staan. Hypotheek daarom op mijn naam gezet aangezien we het toch op alleen mijn salaris zouden aanvragen. Koopakte moesten we vervolgens ook alleen op mijn naam zetten.
Kan zijn dat het voor TS anders werkt, maar bij ons moest de koopakte en hypotheek dus overeenkomen.

TS, begrijp ik nou dat jullie de koopakte getekend hebben, maar de hypotheek nog niet is aangevraagd?
Uitstel van ontbindende voorwaarden, de waarborg/bankgarantie die je betaalt. De kosten voor de hypotheekaanvraag/notaris ed.
Zo simpel en makkelijk als jij het doet overkomen vonden wij het iig zeker niet.

Of ergens waar je niet wil wonen of het huis is rommel.
pi_149774199
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 20:47 schreef Sekhmet het volgende:

[..]

We weten dat er nog kosten bij komen. Ook daar hebben we wat voor opzij gezet.
Ik doe niet alsof het allemaal heel makkelijk is, sterker nog: sommige dingen vind ik lastig. Maar we komen er wel uit. We kunnen altijd hulp vragen aan onze ouders.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 20:49 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Of ergens waar je niet wil wonen of het huis is rommel.
Allebei niet waar. Het is een goede plek, in een straat waar geen auto's voorbij komen. Veel winkels zijn "om de hoek". Het is een hoekhuis met best wat grond (ruim 300 vierkante meter) en het enige wat gedaan hoeft te worden is wat behangen/verven en de vloer. En het is laatst verlaagd in prijs, geen kopers voor het oorspronkelijke bedrag.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 21:13:34 #122
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149774470
Lees je er nou expres overheen dat Sekhmet je uit ervaring vertelt dat beiden op koopakte betekent ook beiden tekenen voor de hypotheek?
pi_149774771
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 21:13 schreef Lienekien het volgende:
Lees je er nou expres overheen dat Sekhmet je uit ervaring vertelt dat beiden op koopakte betekent ook beiden tekenen voor de hypotheek?
Ze zei zelf al dat het bij hun anders werkte. Wij hebben vandaag samen getekend op de voorlopige koopakte, maar ik ga niet (in ieder geval niet officieel) meebetalen aan de hypotheek. Of dit dan betekent dat ik niet teken voor de hypotheek is dus iets wat ik even niet begrijp. (Of dat dus twee verschillende dingen zijn, of dat de koopakte tekenen de hypotheek tekenen is.)
  dinsdag 17 februari 2015 @ 21:22:41 #124
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149774954
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 21:19 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Ze zei zelf al dat het bij hun anders werkte. Wij hebben vandaag samen getekend op de voorlopige koopakte, maar ik ga niet (in ieder geval niet officieel) meebetalen aan de hypotheek. Of dit dan betekent dat ik niet teken voor de hypotheek is dus iets wat ik even niet begrijp. (Of dat dus twee verschillende dingen zijn, of dat de koopakte tekenen de hypotheek tekenen is.)
Zij zegt dat het KAN zijn dat het voor jou anders werkt, maar ik zou niet weten waarom het bij jou anders zou gaan.

Het zou dan betekenen dat jouw naam van de koopakte gaat, dat je geen medeeigenaar wordt.

Overigens is de koopakte drie dagen na tekening niet voorlopig meer, maar gewoon bindend.
pi_149775298
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 21:19 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Het was een vraag of het bij jullie anders werkte.
Bij ons was het dus zo dat toen de hypotheek op mijn naam moest komen, de koopakte opnieuw getekend is...ook alleen op mijn naam (die stond op beide namen, maar mijn vriend mocht dus niet op de hypotheekaanvraag vanwege die BKR).
De koopakte teken je bij de makelaar. De hypotheek wordt aangevraagd bij een hypotheekadviseur. En als ik het goed begrijp hebben jullie dus nog geen hypotheekaanvraag lopen?
pi_149775495
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 21:22 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Zij zegt dat het KAN zijn dat het voor jou anders werkt, maar ik zou niet weten waarom het bij jou anders zou gaan.

Het zou dan betekenen dat jouw naam van de koopakte gaat, dat je geen medeeigenaar wordt.

Overigens is de koopakte drie dagen na tekening niet voorlopig meer, maar gewoon bindend.
Dat laatste is niet waar. Wij hebben een datum gekregen (eerder dan vandaag, maar vandaag uitleg) tot wanneer we de koop nog mogen ontbinden. Dat is langer dan 3 dagen.

Ik neem aan dat degene bij wie we vandaag tekenden wist dat ik niet ga meebetalen aan de hypotheek, ze kent onze hypotheekadviseur (want van dezelfde). En toch moesten we beide tekenen.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 21:35:37 #127
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149775621
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 21:32 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Dat laatste is niet waar. Wij hebben een datum gekregen (eerder dan vandaag, maar vandaag uitleg) tot wanneer we de koop nog mogen ontbinden. Dat is langer dan 3 dagen.

Ik neem aan dat degene bij wie we vandaag tekenden wist dat ik niet ga meebetalen aan de hypotheek, ze kent onze hypotheekadviseur (want van dezelfde). En toch moesten we beide tekenen.
Nee, dat je kunt ontbinden is dankzij de ontbindende voorwaarden die erin staan, waarvoor je wel aan eisen moet voldoen om je erop te kunnen beroepen. Je kunt nu binnen drie dagen nog zeggen: ik wil niet meer, om willekeurig welke reden. Over drie dagen kan het dus alleen nog op grond van een ontbindende voorwaarde.

Het is haar probleem niet als straks de bank zegt dat jij ook op de hypotheekakte moet staan.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 21:36:30 #128
346939 Janneke141
pi_149775658
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 21:35 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee, dat je kunt ontbinden is dankzij de ontbindende voorwaarden die erin staan, waarvoor je wel aan eisen moet voldoen om je erop te kunnen beroepen. Je kunt nu binnen drie dagen nog zeggen: ik wil niet meer, om willekeurig welke reden. Over drie dagen kan het dus alleen nog op grond van een ontbindende voorwaarde.
Nou niet zo zeuren op de TS dat ze dit soort details niet kent. Haar vriend koopt het huis immers, als die het maar scherp heeft.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 21:37:10 #129
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149775681
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 21:36 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nou niet zo zeuren op de TS dat ze dit soort details niet kent. Haar vriend koopt het huis immers, als die het maar scherp heeft.
Denk je?
  dinsdag 17 februari 2015 @ 21:37:27 #130
346939 Janneke141
pi_149775690
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 21:37 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Denk je?
Tuurlijk.
pi_149775697
quote:

[..]

Het is haar probleem niet als straks de bank zegt dat jij ook op de hypotheekakte moet staan.
Dat dus.

Weet je wat je ontbindende voorwaarden zijn Dondergat? Want daar heb je voor getekend.
pi_149775795
quote:

[..]

Om hier ook nog op terug te komen.
Over het algemeen worden er 4-6 wkn in de koopakte opgenomen om je financiering rond te krijgen.
De banken doen er veel langer over om je hypotheekaanvraag te beoordelen.
Wij hebben een maand uitstel gekregen van de ontbindende voorwaarden. Gelukkig zonder extra kosten.
Hoe kom je bij het "genoeg tijd om alles rond te krijgen" als de hypotheek nog niet is aangevraagd?
pi_149775862
quote:

[..]

Dus is het niet na 3 dagen een geheel vaststaand feit dat mijn vriend de woning heeft gekocht, maar kunnen we tot de bepaalde datum van de koop af, als het niet zou lukken wat betreft de financiën. Ontbinden dus. ;)

@Sekhmet: we hebben een hypotheekaanvraag gedaan, bij de adviseur gister.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 21:43:52 #134
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149775966
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 21:41 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Dus is het niet na 3 dagen een geheel vaststaand feit dat mijn vriend de woning heeft gekocht, maar kunnen we tot de bepaalde datum van de koop af, als het niet zou lukken wat betreft de financiën. Ontbinden dus. ;)

Heb je dan als ontbindende voorwaarde opgenomen dat jij niet voor de hypotheek tekent?
pi_149775983
quote:
1s.gif [b]Op dinsdag 17 februari 2015 21:32 schreef Dondergat
Dat je niet direct meebetaald aan de hypotheek betekend niet dat je niet ook op de hypotheekaanvraag kan komen te staan.
Mijn vriend heeft geen inkomen, vandaar dat de hypotheek puur op mijn salaris is bepaald. Maar (voor we wisten van die BKR) stond hij wel met naam op de koopakte en hypotheek.
pi_149777088
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 21:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Heb je dan als ontbindende voorwaarde opgenomen dat jij niet voor de hypotheek tekent?
Voor zover ze het heeft uitgelegd toen we tekenden en voor zover ik kan lezen: nee.

quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 21:44 schreef Sekhmet het volgende:

[..]

Dat je niet direct meebetaald aan de hypotheek betekend niet dat je niet ook op de hypotheekaanvraag kan komen te staan.
Mijn vriend heeft geen inkomen, vandaar dat de hypotheek puur op mijn salaris is bepaald. Maar (voor we wisten van die BKR) stond hij wel met naam op de koopakte en hypotheek.
Toen de adviseur hier was heeft ze gegevens van mijn vriend gevraagd, qua salaris en gezondheid enzo, maar niet aan mij. We besloten in overleg, nadat bleek dat het alleen op mijn vriend zijn salaris kon, dat mijn salaris niet wordt meegenomen en heeft ze verder niks gevraagd wat betreft mijn salaris en gezondheid. Ze heeft niet specifiek gezegd of ik wel of niet op de hypotheekaanvraag sta.

Ik zie wel of de uiteindelijke koopakte door alleen mijn vriend of ons beide wordt getekend.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 22:27:20 #137
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149777979
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 22:07 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Voor zover ze het heeft uitgelegd toen we tekenden en voor zover ik kan lezen: nee.

[..]

Toen de adviseur hier was heeft ze gegevens van mijn vriend gevraagd, qua salaris en gezondheid enzo, maar niet aan mij. We besloten in overleg, nadat bleek dat het alleen op mijn vriend zijn salaris kon, dat mijn salaris niet wordt meegenomen en heeft ze verder niks gevraagd wat betreft mijn salaris en gezondheid. Ze heeft niet specifiek gezegd of ik wel of niet op de hypotheekaanvraag sta.

Ik zie wel of de uiteindelijke koopakte door alleen mijn vriend of ons beide wordt getekend.
Er is geen 'uiteindelijke koopakte'. Bij de notaris teken je de leveringsakte.
pi_149778632
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 22:07 schreef Dondergat het volgende:

Welke uiteindelijke koopakte idd?

En hebben jullie niet alleen een vrijblijvend advies gesprek gehad met de hypotheekadviseur? Daar klinkt het meer naar.
Heb jij bijv een ontruimingsverklaring moeten tekenen, hij zijn salarisstrook, werkgeversverklaring ed al moeten inleveren etc. Het is meer dan alleen een vraag over gezondheid en verklaring en een berekening van wat je zou kunnen krijgen aan hypotheek.
pi_149778791
Voor diegene die benieuwd zijn naar een hoekhuis met een tuin aan een rustige weg voor 125:

http://www.funda.nl/koop/(...)ng/sorteer-prijs-op/
pi_149778817
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 22:27 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Er is geen 'uiteindelijke koopakte'. Bij de notaris teken je de leveringsakte.
Ja. Snap je (Sekhmet ook) nu niet dat ik dat bedoelde, maar in andere bewoordingen zei? We (of hij) moet(en) uiteindelijk nog 1 keer tekenen. Dit is een voorlopige koopakte.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 22:46:01 #141
346939 Janneke141
pi_149778873
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 22:44 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Ja. Snap je (Sekhmet ook) nu niet dat ik dat bedoelde, maar in andere bewoordingen zei? We (of hij) moet(en) uiteindelijk nog 1 keer tekenen. Dit is een voorlopige koopakte.
Waarmee hij de koop gesloten heeft.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 22:47:25 #142
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149778924
quote:

[..]

Eerlijk gezegd heb ik nog steeds niet het idee dat je het wat en hoe helemaal snapt, dus ga ik er niet zomaar vanuit dat als je 'uiteindelijke koopakte' zegt dat je dan 'leveringsakte' bedoelt.
pi_149778961
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 22:40 schreef Sekhmet het volgende:

[..]

Welke uiteindelijke koopakte idd?

En hebben jullie niet alleen een vrijblijvend advies gesprek gehad met de hypotheekadviseur? Daar klinkt het meer naar.
Heb jij bijv een ontruimingsverklaring moeten tekenen, hij zijn salarisstrook, werkgeversverklaring ed al moeten inleveren etc. Het is meer dan alleen een vraag over gezondheid en verklaring en een berekening van wat je zou kunnen krijgen aan hypotheek.
Ze heeft iets verzonden toen ze er was. En we hebben al 1 afwijzing van een bank binnen, die nam geen Nederlanders meer aan (Belgische bank). We moeten inderdaad nog een aantal papieren bij elkaar sprokkelen, die worden dan iets later verzonden naar de adviseur die ze weer doorzend.
pi_149778975
quote:

[..]

Hij moet dat huis in zijn eentje kopen, want hij gaat jou en je parasitaiee gedrag echt niet lang trekken.
pi_149778998
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 22:44 schreef Vlier het volgende:
Voor diegene die benieuwd zijn naar een hoekhuis met een tuin aan een rustige weg voor 125:

Ik had nooit uit Groningen weg moeten gaan :'(

Wij zitten op bijna 200.000 voor een rijtjeshuis.
pi_149779017
quote:

[..]

Je snapt overduidelijk niet waar je mee bezig bent.
pi_149779150
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 22:47 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd heb ik nog steeds niet het idee dat je het wat en hoe helemaal snapt, dus ga ik er niet zomaar vanuit dat als je 'uiteindelijke koopakte' dat je dan 'leveringsakte' bedoelt.
Ik ben geen hypotheekadviseur, maar een gewoon medemens. Natuurlijk snap ik niet alle(s/begrippen) perfect, maar dat zal geen sterveling die er niet voor geleerd heeft voor 100% begrijpen. Ik begrijp er genoeg van om te weten wat we moeten doen, waar we voor moeten zorgen en hoe het over het algemeen in zijn werk gaat.
pi_149779193
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 21:41 schreef Dondergat het volgende:

quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 22:48 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Ze heeft iets verzonden toen ze er was. En we hebben al 1 afwijzing van een bank binnen, die nam geen Nederlanders meer aan (Belgische bank). We moeten inderdaad nog een aantal papieren bij elkaar sprokkelen, die worden dan iets later verzonden naar de adviseur die ze weer doorzend.
Dat gaat wel snel als dat gisteren gebeurd is.
pi_149779202
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 22:48 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hij moet dat huis in zijn eentje kopen, want hij gaat jou en je parasitaiee gedrag echt niet lang trekken.
We zijn al 5 jaar bij elkaar schat. :)
  dinsdag 17 februari 2015 @ 22:55:03 #150
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149779269
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 22:52 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Ik ben geen hypotheekadviseur, maar een gewoon medemens. Natuurlijk snap ik niet alle(s/begrippen) perfect, maar dat zal geen sterveling die er niet voor geleerd heeft voor 100% begrijpen. Ik begrijp er genoeg van om te weten wat we moeten doen, waar we voor moeten zorgen en hoe het over het algemeen in zijn werk gaat.
Daar heb ik dus mijn twijfels bij, sorry. Vrij basale dingen lijk je toch voor het eerst te horen.
pi_149779276
quote:

[..]

Nou nee, want je kan een hypotheekaanvraag niet eens onderscheiden van een koopakte en een leveringsakte, dus we kunnen wel even vaststellen dat je geen idee hebt waar je mee bezig ben. Of je weet het wel dondersgoed, maar dan probeer je je vriend volledig aansprakelijk te stellen voor de hypotheek terwijl jij voor de helft eigenaar gaat worden van een huis zonder daarvoor aansprakelijk te zijn. Indien dat laatste ben je gewoon een doortrapte goldigger, dus ik ga er maar even vanuit dat het scenario A is en je gewoon te dom bent om te poepen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2015 22:55:55 ]
  dinsdag 17 februari 2015 @ 22:55:30 #152
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149779288
quote:

[..]

Nee hoor, niet als een van beiden de hypotheek gewoon kan (blijven) betalen....dus als jullie uit elkaar gaan dan komt er helemaal geen NHG aan te pas, want je vriend kan de hypotheek gewoon betalen.
Dat jij bij een waardedaling een schuld aan hem hebt is dan jammer voor jou.
Dat hij je bij een waardestijging niet kan uitkopen is jammer voor jullie allebei, want dan moeten jullie toch verkopen om ieder je overwaarde te krijgen.

Maar reken er maar niet op dat de NHG je restschuld gaat kwijtschelden, want een van beiden kan de hypotheek gewoon betalen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_149779331
quote:

[..]

Als je de NHG voorwaarden een keer zou doorlezen zou je wel beter weten.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 22:57:05 #154
346939 Janneke141
pi_149779357
quote:

[..]

Maakt niet uit hoor, als je vriend het maar snapt. Het is zijn hypotheek.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 22:57:24 #155
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149779370
quote:

[..]

Hoezo heb je geen andere keus? Moet je uit je huurhuis?
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 17 februari 2015 @ 22:57:54 #156
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149779390
Volgens mij kan het dus echt niet, dat TS voor de helft eigenaar wordt en haar vriend als enige de verantwoordelijkheid voor de hypotheek voor het hele huis gaat krijgen. Is toch geen bank die daar mee akkoord gaat, of ben ik nou gek?!
pi_149779399
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 22:53 schreef Sekhmet het volgende:

[..]

[..]

Dat gaat wel snel als dat gisteren gebeurd is.
Als je geen Nederlandse klanten meer aanneemt en er komt een aanvraag per mail van Nederlanders, dan is er zo een antwoord teruggestuurd dat er geen Nederlanders meer worden aangenomen. Dat hoeft echt niet zo lang te duren hoor. Misschien heeft de adviseur er achteraan gebeld, dan heb je nog sneller antwoord. Zij weet ook de tijd die we hebben, dus wil ze alles snel geregeld hebben. Maar we krijgen een optie om uitstel aan te vragen als het niet lukt voor de bepaalde datum.
pi_149779404
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 22:57 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Zou hij snappen dat hij TS gratis mede eigenaar maakt van zijn bezittingen zonder iets terug te krijgen?
pi_149779419
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 22:57 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Maar zij staat wel op de 'voorlopige' koopakte...dat klopt dan volgens mij al niet helemaal. Bij ons was het niet mogelijk iig. Maar goed, het is ook niet mijn vakgebied.
pi_149779458
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 23:00:13 #161
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149779477
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 16:03 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Klopt, wij hebben ook een hypotheek op één inkomen maar zijn ieder wel hoofdelijk aansprakelijk.
En ook gezamenlijk eigenaar van de woning.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149779509
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 22:46 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Waarmee hij de koop gesloten heeft.
Ja, mits we de financiën rondkrijgen.
pi_149779552
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 22:58 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Als je geen Nederlandse klanten meer aanneemt en er komt een aanvraag per mail van Nederlanders, dan is er zo een antwoord teruggestuurd dat er geen Nederlanders meer worden aangenomen. Dat hoeft echt niet zo lang te duren hoor. Misschien heeft de adviseur er achteraan gebeld, dan heb je nog sneller antwoord. Zij weet ook de tijd die we hebben, dus wil ze alles snel geregeld hebben. Maar we krijgen een optie om uitstel aan te vragen als het niet lukt voor de bepaalde datum.
Toch apart dat ze al een aanvraag doen zonder alle formulieren bij elkaar te hebben. En dat die adviseur niet wist dat die bank geen zaken doet met Nederlanders.
Kan zijn dat het voor iedereen anders loopt, maar ik vind het een vaag verhaal.
pi_149779614
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:02 schreef Sekhmet het volgende:

[..]

Toch apart dat ze al een aanvraag doen zonder alle formulieren bij elkaar te hebben. En dat die adviseur niet wist dat die bank geen zaken doet met Nederlanders.
Mwoah, een simpele toetsing kan wel plaatsvinden met alleen een salarisstrook en wat id's.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 23:04:22 #165
346939 Janneke141
pi_149779618
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:01 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Dus hoeft er niet nog een 'echte' koopakte getekend te worden, want dat is al gebeurd. Wel voor een hypotheek, natuurlijk.

Hebben jullie al een beetje inboedel, eigenlijk?
pi_149779643
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:01 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Nee, hij. Niet wij, er is geen wij in de constructie die jij bedacht hebt. Jij hoeft alleen maar de helft van het huis in ontvangst te nemen en dank je wel te zeggen.
pi_149779674
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:04 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dus hoeft er niet nog een 'echte' koopakte getekend te worden, want dat is al gebeurd. Wel voor een hypotheek, natuurlijk.

TS haalt hypotheekakte, leveringsakte en koopakte door elkaar. Maar ze snapt het wel allemaal gelukkig.
pi_149779675
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:04 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Mwoah, een simpele toetsing kan wel plaatsvinden met alleen een salarisstrook en wat id's.
Een simpele toetsing wel ja (wat wij hadden bij het adviesgesprek), maar daarna moetsen we toch heel wat meer aanleveren om de werkelijke aanvraag bij een bank te gaan doen.
pi_149779729
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:05 schreef Sekhmet het volgende:

[..]

Een simpele toetsing wel ja (wat wij hadden bij het adviesgesprek), maar daarna moetsen we toch heel wat meer aanleveren om de werkelijke aanvraag bij een bank te gaan doen.
Klopt, maar een aanvraag op nationaliteit afkeuren kan wel zo snel (ook al is het voor TS niet boeiend)
pi_149779878
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:07 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Klopt, maar een aanvraag op nationaliteit afkeuren kan wel zo snel (ook al is het voor TS niet boeiend)
Maar is dat dan al een echte aanvraag geweest als het dossier nog niet compleet is?
Misschien dat het bij ons allemaal anders is gelopen omdat wij ook bij een buitenlandse bank de aanvraag hebben gedaan (geen belgische overigens) en eerst het dossier compleet moest zijn.
En dat ging al over een periode van enkele weken. Gelukkig vorige week bericht gehad dat alles nu rond is *O*
  dinsdag 17 februari 2015 @ 23:12:26 #171
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149779895
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 22:44 schreef Vlier het volgende:

Deze? http://www.funda.nl/koop/schoonebeek/huis-48001589-de-bongerd-35/
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149779923
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:11 schreef Sekhmet het volgende:

[..]

Maar is dat dan al een echte aanvraag geweest als het dossier nog niet compleet is?
Misschien dat het bij ons allemaal anders is gelopen omdat wij ook bij een buitenlandse bank de aanvraag hebben gedaan (geen belgische overigens) en eerst het dossier compleet moest zijn.
En dat ging al over een periode van enkele weken. Gelukkig vorige week bericht gehad dat alles nu rond is *O*
Ik denk niet dat TS die afwijzing op papier heeft gekregen ;)
  dinsdag 17 februari 2015 @ 23:15:34 #173
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149779983
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 22:57 schreef Lienekien het volgende:
Volgens mij kan het dus echt niet, dat TS voor de helft eigenaar wordt en haar vriend als enige de verantwoordelijkheid voor de hypotheek voor het hele huis gaat krijgen. Is toch geen bank die daar mee akkoord gaat, of ben ik nou gek?!
Nee, de bank is niet gek (en jij ook niet), en beiden eigenaar is beiden tekenen voor de hypotheek, en ieder hoofdelijk aansprakelijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149780066
Hoop onzin op 1 zo n topic. Zal ik nog even wachten met duidelijkheid verschaffen?

Als je een woning op 2 namen koopt, moet de hypotheek ook op 2 namen komen. Ondanks dat van een van de schuldenaren het inkomen niet wordt meegenomen. De reden is dat als je niet betaalt de gehele woning verkocht moet worden. Je kan niet de helft van een woning verkopen van iemand die geen schuldenaar is.

Je kan er wel voor kiezen om de hypotheek op 2 namen te zetten, terwijl de woning op 1 naam staat. (Extra zekerheid voor bank, hoppa!) Dit zou ik echter niet adviseren.

Je hebt na het tekenen van de voorlopige koopovereenkomst 3 dagen de tijd om zonder opgave van redenen te annuleren. Hierna heb je eventueel de ontbindende voorwaarden (meest voorkomend voorbehoud van financiering). Zijn de voorwaarden verlopen en zie je alsnog af van de woning zal je moeten betalen (vaak 10%, zie koopovereenkomst)

Overigens zijn bij het uit elkaar gaan de regels met betrekking tot Ontslag Hoofdelijke Aansprakelijkheid (OHA) een stuk ruimer dan bij aankoop van een woning. Als het nu op 1 inkomen geleend kan worden en dit verandert niet bij uit elkaar gaan zou NHG niet bijspringen.
pi_149780093
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, de bank is niet gek (en jij ook niet), en beiden eigenaar is beiden tekenen voor de hypotheek, en ieder hoofdelijk aansprakelijk.
Ik vind er maar bar weinig over op internet trouwens.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 23:19:12 #176
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149780094
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik denk niet dat TS die afwijzing op papier heeft gekregen ;)
Ik denk ook niet dat hij geldt als afwijzing voor de ontbindende voorwaarden...
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 17 februari 2015 @ 23:19:59 #177
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149780112
@dasorakel Ja, het meeste daarvan was al genoemd.
pi_149780139
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:18 schreef dasorakel het volgende:
Hoop onzin op 1 zo n topic. Zal ik nog even wachten met duidelijkheid verschaffen?

Als je een woning op 2 namen koopt, moet de hypotheek ook op 2 namen komen. Ondanks dat van een van de schuldenaren het inkomen niet wordt meegenomen. De reden is dat als je niet betaalt de gehele woning verkocht moet worden. Je kan niet de helft van een woning verkopen van iemand die geen schuldenaar is.

Je kan er wel voor kiezen om de hypotheek op 2 namen te zetten, terwijl de woning op 1 naam staat. (Extra zekerheid voor bank, hoppa!) Dit zou ik echter niet adviseren.

Je hebt na het tekenen van de voorlopige koopovereenkomst 3 dagen de tijd om zonder opgave van redenen te annuleren. Hierna heb je eventueel de ontbindende voorwaarden (meest voorkomend voorbehoud van financiering). Zijn de voorwaarden verlopen en zie je alsnog af van de woning zal je moeten betalen (vaak 10%, zie koopovereenkomst)

Overigens zijn bij het uit elkaar gaan de regels met betrekking tot Ontslag Hoofdelijke Aansprakelijkheid (OHA) een stuk ruimer dan bij aankoop van een woning. Als het nu op 1 inkomen geleend kan worden en dit verandert niet bij uit elkaar gaan zou NHG niet bijspringen.
^O^

Dit is precies hoe wij geinformeerd zijn en zaken nu geregeld hebben. Duidelijk!
pi_149780162
http://www.notarisvanspreeuwel.nl/mijn-vriend-gaan-woning-kopen

Optie 2 noemt het wel.

Oh nee andersom.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2015 23:23:29 ]
pi_149780170
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:19 schreef Lienekien het volgende:
@dasorakel Ja, het meeste daarvan was al genoemd.
Ja, ik zag het, maar wordt ondertussen ook vaak tegengesproken.

Lijkt me overigens niet dat een afwijzing met als reden: Bij deze belgische bank kan je met nederlands onderpand geen hypotheek krijgen geaccepteerd zou worden door de verkopen.

Je kan tenslotte bij genoeg Nederlandse banken proberen.

Raar dat desbetreffend hypotheekadviseur dat niet weet..
pi_149780178
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 22:55 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Daar heb ik dus mijn twijfels bij, sorry. Vrij basale dingen lijk je toch voor het eerst te horen.
Ik heb nog nooit eerder in deze situatie gezeten (koop van een huis). Ik heb er nooit belangstelling voor getoond omdat ik op mijn salaris alleen nooit een huis had kunnen kopen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 22:55 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nou nee, want je kan een hypotheekaanvraag niet eens onderscheiden van een koopakte en een leveringsakte, dus we kunnen wel even vaststellen dat je geen idee hebt waar je mee bezig ben. Of je weet het wel dondersgoed, maar dan probeer je je vriend volledig aansprakelijk te stellen voor de hypotheek terwijl jij voor de helft eigenaar gaat worden van een huis zonder daarvoor aansprakelijk te zijn. Indien dat laatste ben je gewoon een doortrapte goldigger, dus ik ga er maar even vanuit dat het scenario A is en je gewoon te dom bent om te poepen.
Die kan ik dus wel onderscheiden. Gister is er door de adviseur een hypotheekaanvraag gedaan, waarvan we nog enkele papieren in moeten leveren. Vandaag hebben we de voorlopige koopakte getekend en over x weken gaan we bij de notaris voor de laatste keer de koopakte tekenen wat betekent dat het huis echt gekocht is.
We hebben 3 dagen om zonder opgaaf van reden de koop te ontbinden, ingaande 0:00 vannacht. Daarna nog als blijkt dat we de financiën niet rond krijgen, of bijvoorbeeld bij het overlijden van mijn vriend, omdat ik de hypotheek niet kan betalen.
Ik ben geen golddigger. Mijn vriend wil het zo. En ik las net dat het kan (post van Leandra). Mijn vriend vertrouwd mij voor 100% dat ik geen gekke dingen van plan ben. Hij weet waar hij aan begint. Ik heb hem letterlijk gevraagd of hij samen tekenen ook een verstandig idee vindt als hij weet dat ik, als ik weg wil, recht heb op de helft als ik mede-eigenaar ben. Ja, dat weet ik was zijn antwoord.

Ik ben ook niet te dom om te poepen, dat gaat nog elke keer prima. :+

Je moet niet in een relatie willen zitten waar je niet zeker bent dat de ander ook zijn/haar hele leven bij je wil blijven. Je bent bij elkaar omdat je dat wil en vertrouwd elkaar daarop. Zonder vertrouwen is er geen relatie. En er zijn weinig dingen die ik niet zou kunnen vergeven. Waarvan ik zou zeggen: Dit is de druppel, ik wil bij je weg.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 23:23:16 #182
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149780203
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:19 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik vind er maar bar weinig over op internet trouwens.
De eigenaren vragen samen een hypotheek aan, zeker als het pand (vrijwel) volledig verhypotheekt moet worden, maar het is niet van belang of de eigenaren beiden een inkomen hebben of beide inkomens willen gebruiken voor de betaling van de hypotheek, zolang het inkomen dat ze er wel voor willen gebruiken maar voldoende is.

Mocht ik echter 3 ton in the pocket hebben en samen met jou een huis van 6 ton willen kopen, dan vermoed ik dat het wel mogelijk is dat wij dat huis kopen en jij 3 ton hypotheek op het huis hebt, maar dan nog zal de bank het volledige pand willen kunnen opeisen als de hypotheek niet betaald wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 17 februari 2015 @ 23:23:32 #183
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149780208
quote:
Is net omgekeerd: beiden de lasten, eentje de eigenaar.
pi_149780240
Het lijkt me handig als je eerst eens even navraag doet waar je in godsnaam voor tekent. Als het om een pakje boter gaat oke, maar als dat voor een aankoop van 125.000 euri gaat vind ik t ronduit dom.

(tenzij je miljarden hebt, dan boeit 125k je niet zo

Ps overlijdensrisicoverzekeringetje over en weer kost je geen drol, kan je er iig blijven wonen
  dinsdag 17 februari 2015 @ 23:24:57 #185
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149780256
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:22 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit eerder in deze situatie gezeten (koop van een huis). Ik heb er nooit belangstelling voor getoond omdat ik op mijn salaris alleen nooit een huis had kunnen kopen.

Wat een compleet non-excuus.
Op basis van dat argument zou je je vriend ook nooit hebben kunnen "adviseren" toch echt naar een koophuis te gaan kijken toen hij nog een angsthaas was, want jij weet er immers geen bal vanaf omdat je op jouw salaris alleen nooit een huis had kunnen kopen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 17 februari 2015 @ 23:25:12 #186
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149780266
quote:

[..]

[..]

Die kan ik dus wel onderscheiden. Gister is er door de adviseur een hypotheekaanvraag gedaan, waarvan we nog enkele papieren in moeten leveren. Vandaag hebben we de voorlopige koopakte getekend en over x weken gaan we bij de notaris voor de laatste keer de koopakte tekenen wat betekent dat het huis echt gekocht is.
We hebben 3 dagen om zonder opgaaf van reden de koop te ontbinden, ingaande 0:00 vannacht. Daarna nog als blijkt dat we de financiën niet rond krijgen, of bijvoorbeeld bij het overlijden van mijn vriend, omdat ik de hypotheek niet kan betalen.
Ik ben geen golddigger. Mijn vriend wil het zo. En ik las net dat het kan (post van Leandra). Mijn vriend vertrouwd mij voor 100% dat ik geen gekke dingen van plan ben. Hij weet waar hij aan begint. Ik heb hem letterlijk gevraagd of hij samen tekenen ook een verstandig idee vindt als hij weet dat ik, als ik weg wil, recht heb op de helft als ik mede-eigenaar ben. Ja, dat weet ik was zijn antwoord.

Je moet niet in een relatie willen zitten waar je niet zeker bent dat de ander ook zijn/haar hele leven bij je wil blijven. Je bent bij elkaar omdat je dat wil en vertrouwd elkaar daarop. Zonder vertrouwen is er geen relatie. En er zijn weinig dingen die ik niet zou kunnen vergeven. Waarvan ik zou zeggen: Dit is de druppel, ik wil bij je weg.
Nee, dan lees je Leandra verkeerd.
pi_149780292
quote:

[..]

[..]

Nog steeds begrijp ik die voorlopige koopakte niet. Bedoel je niet dat de leveringsakte over x weken getekend moet worden?
pi_149780299
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:02 schreef Sekhmet het volgende:

[..]

Voorheen deed die Belgische bank dus nog wel zaken met Nederlanders. Er was een tussenorganisatie (dac/dak) genoemd, die het regelde tussen de partijen. Sinds wanneer ze dat teruggetrokken hebben weet ik ook niet.
pi_149780313
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

De eigenaren vragen samen een hypotheek aan, zeker als het pand (vrijwel) volledig verhypotheekt moet worden, maar het is niet van belang of de eigenaren beiden een inkomen hebben of beide inkomens willen gebruiken voor de betaling van de hypotheek, zolang het inkomen dat ze er wel voor willen gebruiken maar voldoende is.

Mocht ik echter 3 ton in the pocket hebben en samen met jou een huis van 6 ton willen kopen, dan vermoed ik dat het wel mogelijk is dat wij dat huis kopen en jij 3 ton hypotheek op het huis hebt, maar dan nog zal de bank het volledige pand willen kunnen opeisen als de hypotheek niet betaald wordt.
Dat klopt, dan leg je notarieel vast wie wat heeft ingebracht. Als je erna gaat trouwen in gemeenschap van goederen oid gaat die vlieger niet op. Tenzij het weer een schenking of erfenis is met uitsluitingsclausule
  dinsdag 17 februari 2015 @ 23:26:32 #190
346939 Janneke141
pi_149780314
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat een compleet non-excuus.
Op basis van dat argument zou je je vriend ook nooit hebben kunnen "adviseren" toch echt naar een koophuis te gaan kijken toen hij nog een angsthaas was, want jij weet er immers geen bal vanaf omdat je op jouw salaris alleen nooit een huis had kunnen kopen.
Ze heeft haar vriend geadviseerd om niet in allerlei angsten te blijven hangen, en om een volgende stap in zijn leven te zetten. Voor financieel advies heb je een hypotheekadviseur.
pi_149780327
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:04 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dit dus.
pi_149780377
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:04 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

En toch heet dat wat we op een bepaalde datum nog moeten tekenen ook 'koopakte'.

We hebben zat inboedel.
pi_149780378
quote:

[..]

[..]

Voorlopige koopakte bestaat niet, het is een voorlopig koopcontract OF een koopakte.
Je tekent bij de notaris dan ook niet je definitieve koopakte maar een leveringsakte, en je hebt net te horen gekregen dat de constructie die je wil niet gaat lukken.

Maar verder had je wel een goed verhaal, ofzo. Ook al klopt er van de kernpunten die je stelt niks.

En leuk dat je vertrouwen aanstipt, je kan natuurlijk nu je dit te horen hebt gekregen vol vertrouwen ook op de hypotheek vermeld gaan worden _O_ win/win

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2015 23:32:16 ]
pi_149780397
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nee, hij. Niet wij, er is geen wij in de constructie die jij bedacht hebt. Jij hoeft alleen maar de helft van het huis in ontvangst te nemen en dank je wel te zeggen.
Er is wel een wij in onze relatie. :)
pi_149780439
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:25 schreef Sekhmet het volgende:

[..]

Nog steeds begrijp ik die voorlopige koopakte niet. Bedoel je niet dat de leveringsakte over x weken getekend moet worden?
Ze haalt voorlopig koopcontract en koopakte door elkaar. Is hetzelfde namelijk, alleen bestaat er niet zoiets als een voorlopige koopakte en een definitieve koopakte. TS denkt dat ze straks bij de notaris tekent voor een definitief koopakte terwijl dat in werkelijkheid een leveringsakte is. Snapt u het nog? TS iig niet :)
pi_149780461
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:29 schreef Dondergat het volgende:

[..]

En straks ook op de hypotheekaanvraag :)
  dinsdag 17 februari 2015 @ 23:31:12 #197
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149780474
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:28 schreef Dondergat het volgende:

[..]

En toch heet dat wat we op een bepaalde datum nog moeten tekenen ook 'koopakte'.

We hebben zat inboedel.
Neen.

quote:
Koopakte

De koopakte is de akte waarin de verkoper en de koper de afspraken omtrent het kopen van de woning hebben vastgelegd.

De koopakte wordt ook vaak het voorlopige koopcontract genoemd. Deze overeenkomst is alleen voorlopig omdat er nog ontbindende voorwaarden in kunnen staan. Het is niet zo dat u de koopakte eenvoudig kunt ontbinden. De koper heeft wel het recht om binnen drie dagen na het tekenen van de koopakte deze, zonder opgaaf van reden, te ontbinden (wettelijke bedenktijd).

Nadat beide partijen de koopakte hebben ondertekend wordt deze meestal door de verkopende makelaar naar de notaris gestuurd. Deze gaat nu een akte van levering opstellen.
quote:
Leveringsakte

Met de leveringsakte, ook wel transportakte of overdrachtsakte genoemd, gaat het eigendom van het huis over van de verkoper naar de koper.

De leveringsakte moet in overeenstemming zijn met de eerder getekende koopakte. De notaris probeert gaten in de koopakte op te sporen. Het is daarom verstandig om tijdig de notaris te betrekken bij het kopen van je huis. Is de koopakte al ondertekend voordat je bij de notaris bent kan er niets meer veranderd worden, behalve als alle partijen akkoord gaan.

Pas als de notaris een afschrift van de leveringsakte heeft ingeschreven bij het kadaster en de openbare registers is de eigendomsoverdracht compleet.
http://www.eerste-koophuis.nl/de-notaris/leveringsakte/item181
pi_149780491
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ze haalt voorlopig koopcontract en koopakte door elkaar. Is hetzelfde namelijk, alleen bestaat er niet zoiets als een voorlopige koopakte en een definitieve koopakte. TS denkt dat ze straks bij de notaris tekent voor een definitief koopakte terwijl dat in werkelijkheid een leveringsakte is. Snapt u het nog? TS iig niet :)
Ik wel. Moet toegeven dat het aardig wat was om te verwerken allemaal :)
pi_149780553
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:31 schreef Sekhmet het volgende:

[..]

Ik wel. Moet toegeven dat het aardig wat was om te verwerken allemaal :)
Vált toch wel mee? Koopakte, leveringsakte en hypotheek. Thats it.
pi_149780674
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Vált toch wel mee? Koopakte, leveringsakte en hypotheek. Thats it.
Appeltje eitje ^O^
  dinsdag 17 februari 2015 @ 23:36:30 #201
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149780682
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:29 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Klopt. Jullie gaan allebei tekenen voor de hypotheek. Dan zijn jullie allebei eigenaar en allebei hoofdelijk aansprakelijk voor de hypotheek.

Dat jullie dan onderling afspreken dat jij de boodschappen betaalt en hij de hypotheek, maakt niks uit. Tenzij hij niette meer wil of kan betalen, dan komt de bank ook bij jou aankloppen, want dat betekent de hoofdelijke aansprakelijkheid.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 23:36:30 #202
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149780684
quote:

Nee, je hebt de koopakte al getekend, je gaat niet nog een keer de koopakte tekenen, bij de notaris teken je de leveringsakte.
quote:
De hypotheek die jij niet hebt kun je idd niet betalen....
quote:
Ik ben geen golddigger. Mijn vriend wil het zo. En ik las net dat het kan (post van Leandra).
Nee, dat las je niet goed, je wilt namelijk officieel niet meebetalen aan de hypotheek, dus dat betekent dat je niet bereid bent voor de hypotheek te tekenen, dan gaat je vriend dus ook geen hypotheek krijgen als jij wel mede-eigenaar van de woning bent.
quote:
Mijn vriend vertrouwd mij voor 100% dat ik geen gekke dingen van plan ben. Hij weet waar hij aan begint. Ik heb hem letterlijk gevraagd of hij samen tekenen ook een verstandig idee vindt als hij weet dat ik, als ik weg wil, recht heb op de helft als ik mede-eigenaar ben. Ja, dat weet ik was zijn antwoord.
Hoe heb jij recht op de helft als hij een schuld op het hele pand heeft?
Ik ben benieuwd hoe je dat voor je ziet, kun je me dat eens voorrekenen?
quote:

Het heeft allemaal geen bal met vertrouwen te maken, vertrouwen is een slechte raadgever bij dit soort beslissingen.

Mensen sluiten niet voor niets samenlevingscontracten en huwelijkse voorwaarden af, dat doen ze echt niet omdat ze elkaar voor het samenwonen of trouwen al niet vertrouwen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149780757
Er staat toch echt "koopakte" boven het boekwerk wat we hebben gekregen na getekend te hebben vanmiddag. Over een tijdje moeten we weer tekenen en krijgen we ook de sleutel.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 23:39:40 #204
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149780787
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:38 schreef Dondergat het volgende:
Er staat toch echt "koopakte" boven het boekwerk wat we hebben gekregen na getekend te hebben vanmiddag. Over een tijdje moeten we weer tekenen en krijgen we ook de sleutel.
Ja, dan teken je bij de notaris de leveringsakte.

quote:
Koopakte

De koopakte is de akte waarin de verkoper en de koper de afspraken omtrent het kopen van de woning hebben vastgelegd.

De koopakte wordt ook vaak het voorlopige koopcontract genoemd. Deze overeenkomst is alleen voorlopig omdat er nog ontbindende voorwaarden in kunnen staan. Het is niet zo dat u de koopakte eenvoudig kunt ontbinden. De koper heeft wel het recht om binnen drie dagen na het tekenen van de koopakte deze, zonder opgaaf van reden, te ontbinden (wettelijke bedenktijd).

Nadat beide partijen de koopakte hebben ondertekend wordt deze meestal door de verkopende makelaar naar de notaris gestuurd. Deze gaat nu een akte van levering opstellen.

Leveringsakte

Met de leveringsakte, ook wel transportakte of overdrachtsakte genoemd, gaat het eigendom van het huis over van de verkoper naar de koper.

De leveringsakte moet in overeenstemming zijn met de eerder getekende koopakte. De notaris probeert gaten in de koopakte op te sporen. Het is daarom verstandig om tijdig de notaris te betrekken bij het kopen van je huis. Is de koopakte al ondertekend voordat je bij de notaris bent kan er niets meer veranderd worden, behalve als alle partijen akkoord gaan.

Pas als de notaris een afschrift van de leveringsakte heeft ingeschreven bij het kadaster en de openbare registers is de eigendomsoverdracht compleet.
pi_149780796
quote:
Dat is dan dus de leveringsakte. Die teken je bij de notaris (bij de sleuteloverdracht).
Maar dat maakt dit nog geen 'voorlopige' koopakte.
pi_149780819
quote:
Wat je bij de notaris ondertekent staat toch echt "leveringsakte" boven, geloof ons maar.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 23:42:14 #207
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149780852
quote:
Er staat idd "koopakte", niet "voorlopige koopakte".

Hoe komen jullie trouwens aan die hypotheekadviseur?
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 17 februari 2015 @ 23:42:33 #208
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149780859
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:41 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wat je bij de notaris ondertekent staat toch echt "leveringsakte" boven, geloof ons maar.
Wij hebben wel ervaring *O* *O* *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149780893
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wij hebben wel ervaring *O* *O* *O*
Jazeker *O*

Heb jij ook geprobeerd de helft van het huis te krijgen zonder hoofdelijk aansprakelijk te worden gesteld? :)
pi_149780903
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Er staat idd "koopakte", niet "voorlopige koopakte".

Hoe komen jullie trouwens aan die hypotheekadviseur?
De neef van een buurman van een vriend van TS denk.
pi_149780926
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:18 schreef dasorakel het volgende:

Kijk, het zwartgedrukte was bij mij nog enigzins onduidelijk. We hebben samen getekend, we hebben ieder recht op de helft van het huis. Dus zal ik ook op de hypotheek komen, ondanks dat mijn salaris niet mee mag worden gerekend. Fijn dat dit me nu duidelijk is, bedankt!

En als ik zou besluiten bij hem weg te gaan, dan gaat nhg inderdaad niet door, want mijn vriend kan de hypotheek alleen betalen.
Maar dat ben ik niet van plan, uit elkaar gaan. En zo wel, dan maken we daar afspraken over. Ik laat hem niet in zijn sop gaar koken. Zo ben ik niet.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 23:44:53 #212
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149780939
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]

De neef van een buurman van een vriend van TS denk.
Nicht.
pi_149780945
Het is alweer veel te laat. Ik ga mijn bed opzoeken.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 23:45:51 #214
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149780975
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, dan teken je bij de notaris de leveringsakte.

[..]

Waarbij dit:
quote:
De leveringsakte moet in overeenstemming zijn met de eerder getekende koopakte
betekent dat TS idd eigenaar van de woning gaat worden, want ze heeft vandaag de koopakte ook getekend.
Niet tekenen voor de hypotheek gaat m dus niet worden, dus TS gaat tekenen voor de hypotheek of ze gaat het niet doen en heeft dan geen hypotheek, want die wordt afgewezen.

Zo'n afwijzing is echter geen geldige grond voor de ontbindende voorwaarden.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 17 februari 2015 @ 23:45:56 #215
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149780978
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:44 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Kijk, het zwartgedrukte was bij mij nog enigzins onduidelijk. We hebben samen getekend, we hebben ieder recht op de helft van het huis. Dus zal ik ook op de hypotheek komen, ondanks dat mijn salaris niet mee mag worden gerekend. Fijn dat dit me nu duidelijk is, bedankt!

En als ik zou besluiten bij hem weg te gaan, dan gaat nhg inderdaad niet door, want mijn vriend kan de hypotheek alleen betalen.
Maar dat ben ik niet van plan, uit elkaar gaan. En zo wel, dan maken we daar afspraken over. Ik laat hem niet in zijn sop gaar koken. Zo ben ik niet.
Nu snap je het! Halelujah! Hier ging het al de hele tijd over!

Voor wie zich verveelt, dit hele gedoe is al van voor naar achteren en weer terug uitgelegd aan TS in haar eerste topic. R&P / Op zoek naar eerste koophuis

[ Bericht 5% gewijzigd door Lienekien op 17-02-2015 23:51:01 ]
pi_149781050
Vooraf afspraken maken mbt relatiebreuk werkt doorgaans niet. Als je er op dat moment niet goed met elkaar uitkomt, blijf je an sich aan elkaar vastzitten.

Handig is om je onderwaarde (KK) zsm af te lossen. Als er wat gebeurt onderling of als je een keer wil verhuizen krijg je minder gezeik met restschulden etc.
pi_149781066
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waarbij dit:

[..]

betekent dat TS idd eigenaar van de woning gaat worden, want ze heeft vandaag de koopakte ook getekend.
Niet tekenen voor de hypotheek gaat m dus niet worden, dus TS gaat tekenen voor de hypotheek of ze gaat het niet doen en heeft dan geen hypotheek, want die wordt afgewezen.

Zo'n afwijzing is echter geen geldige grond voor de ontbindende voorwaarden.
Kan wel...wij, ik alleen in ons geval, heb de koopakte opnieuw getekend :@
Maar dat was dus nadat bij de aanvraag van de hypotheek duidelijk werd dat hij niet op de hypotheekaanvraag kon.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 23:49:06 #218
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149781088
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Jazeker *O*

Heb jij ook geprobeerd de helft van het huis te krijgen zonder hoofdelijk aansprakelijk te worden gesteld? :)
Nee, ik heb er eigen geld ingestopt :') :X
Dat is helemaal zuur eigenlijk, desondanks toch hoofdelijk aansprakelijk voor de hele hypotheek :{
En nog erger: de netto hypotheek is al meer dan mijn inkomen....
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 17 februari 2015 @ 23:50:19 #219
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149781129
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:48 schreef Sekhmet het volgende:

[..]

Kan wel...wij, ik alleen in ons geval, heb de koopakte opnieuw getekend :@
Maar dat was dus nadat bij de aanvraag van de hypotheek duidelijk werd dat hij niet op de hypotheekaanvraag kon.
Ja, maar TS denkt dat ze dat op het laatste moment nog wel even kan aanpassen, als bij de notaris blijkt dat zij niet op de hypotheekakte staat....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149781150
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:36 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Klopt. Jullie gaan allebei tekenen voor de hypotheek. Dan zijn jullie allebei eigenaar en allebei hoofdelijk aansprakelijk voor de hypotheek.

Dat jullie dan onderling afspreken dat jij de boodschappen betaalt en hij de hypotheek, maakt niks uit. Tenzij hij niette meer wil of kan betalen, dan komt de bank ook bij jou aankloppen, want dat betekent de hoofdelijke aansprakelijkheid.
Op deze manier gaan we het dus doen. Beide tekenen op koopakte en voor de hypotheek. Beide hoofdelijk aansprakelijk en dus de helft voor een ieder. Mijn salaris word gebruikt voor boodschappen en de zijne voor de hypotheek.

Mochten we uit elkaar gaan (waar we niet vanuit gaan) bespreken we wat het beste is om te doen. We zijn geen van beide mensen die onredelijk zijn in zo'n situatie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dondergat op 17-02-2015 23:59:43 ]
pi_149781166
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:49 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, ik heb er eigen geld ingestopt :') :X
Dat is helemaal zuur eigenlijk, desondanks toch hoofdelijk aansprakelijk voor de hele hypotheek :{
En nog erger: de netto hypotheek is al meer dan mijn inkomen....
Dan had je nog wat met de eigendomsverhouding van de woning kunnen doen. Als jij 20% inbrengt dat jij 60% eigendom hebt van de woning en hij 20% ;)
pi_149781189
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:51 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Op deze manier gaan we het dus doen. Beide tekenen op koopakte en voor de hypotheek. Beide hoofdelijk aansprakelijk en dus de helft voor een ieder. Mijn salaris word gebruikt voor boodschappen en de zijne voor de hypotheek.

Mochten we uit elkaar gaan )waar we niet vanuit gaan) bespreken we wat het beste is om te doen. We zijn geen van beide mensen die onredelijk zijn in zo'n situatie.
w/
Samenlevingscontract opstellen is ook geen overbodige luxe, maar dat wist je misschien al.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 23:52:43 #223
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149781209
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:51 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Mochten we uit elkaar gaan )waar we niet vanuit gaan) bespreken we wat het beste is om te doen. We zijn geen van beide mensen die onredelijk zijn in zo'n situatie.
Je gaat toch wel een samenlevingscontract plus testamenten op laten maken bij de notaris? Die geeft vast korting.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 23:55:19 #224
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149781280
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:51 schreef dasorakel het volgende:

[..]

Dan had je nog wat met de eigendomsverhouding van de woning kunnen doen. Als jij 20% inbrengt dat jij 60% eigendom hebt van de woning en hij 20% ;)
En die andere 20% is voor onze zoon? ;)
Geen zorgen, we hebben huwelijkse voorwaarden waar de gemiddelde echtscheidingsadvocaat nog jaloers op is, dus ik maak me niet druk ;)
Al even afgezien van het feit dat ik mijn man vertrouw :P

Daarbij, zo'n gigantisch bedrag is het nou ook weer niet, het gaat niet om tonnen ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149781328
hehe ohhh btw voor mijn tip reken ik de ontbrekende 20% van het eigendom van de woning, maar ik wordt geen schuldenaar op de hypotheek
pi_149781341
Huwelijkse voorwaarden FTW. Hier ook zo getrouwd.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 23:57:58 #227
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149781354
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:52 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je gaat toch wel een samenlevingscontract plus testamenten op laten maken bij de notaris? Die geeft vast korting.
Ook wel handig als dat dezelfde notaris is als van de leveringsakte... maar als dat een projectnotaris is dan is het maar de vraag of je die voor je samenlevingscontract en testamenten wilt gebruiken.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 17 februari 2015 @ 23:58:41 #228
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149781384
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ook wel handig als dat dezelfde notaris is als van de leveringsakte... maar als dat een projectnotaris is dan is het maar de vraag of je die voor je samenlevingscontract en testamenten wilt gebruiken.
Een projectnotaris voor een bestaand huis?
  dinsdag 17 februari 2015 @ 23:59:40 #229
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149781420
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:58 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Een projectnotaris voor een bestaand huis?
Yep.... soms wel als hij uit de verhuur komt.

http://www.funda.nl/koop/(...)erd-35/omschrijving/
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149781470
Slapen gaat hem nog niet worden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:52 schreef Sekhmet het volgende:

[..]

w/
Samenlevingscontract opstellen is ook geen overbodige luxe, maar dat wist je misschien al.
Heb ik ook gezegd te gaan doen (1 van de 3).
pi_149781494
Maar TS de helpdesk is nog open, wil je nog meer dingen weten?
  woensdag 18 februari 2015 @ 00:02:41 #232
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149781514
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 00:01 schreef Dondergat het volgende:
Slapen gaat hem nog niet worden.

[..]

Heb ik ook gezegd te gaan doen (1 van de 3).
Daarmee leg je ook vast hoe je uit elkaar gaat als het stukloopt.
  woensdag 18 februari 2015 @ 00:03:49 #233
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149781538
En TS, hoe denk je het opknappen van de woning te bekostigen?
Nieuwe vloerbedekking zal het minste zijn, maar ik gok dat je ook graag een fatsoenlijke keuken en badkamer wilt....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149781673
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nu snap je het! Halelujah! Hier ging het al de hele tijd over!

Voor wie zich verveelt, dit hele gedoe is al van voor naar achteren en weer terug uitgelegd aan TS in haar eerste topic. R&P / Op zoek naar eerste koophuis
Dat zwarte is niet letterlijk zo aan mij uitgelegd in dat eerste of de volgende topics. En als jij dat wel letterlijk kan vinden (dat je beide tekent op de koopakte en beide tekent voor de hypotheek ondanks dat het salaris van 1 persoon niet mee wordt gerekend en je dus beide recht hebt op de helft en hoofdelijk aansprakelijk bent) dan vind ik dat heel knap! Want ik heb het niet gelezen in welk topic dan ook. Dit is mij altijd onduidelijk geweest, vandaar dat ik ook elke keer zei dat mijn salaris niet mee kan worden gerekend. Omdat ik dus dacht dat het dat betekende als je beide voor de hypotheek tekent!
pi_149781738
Waarom zit dit topic in R&P? _O-
pi_149781742
Omdat jij nog geen intentieverklaring kan krijgen als ik goed tussen de regels door las?
pi_149781752
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 00:03 schreef Leandra het volgende:
En TS, hoe denk je het opknappen van de woning te bekostigen?
Nieuwe vloerbedekking zal het minste zijn, maar ik gok dat je ook graag een fatsoenlijke keuken en badkamer wilt....
Nee is niet nodig. Het enige wat nodig is, is wat verven of behangen en de vloer. Dat is alles. Maar we hebben hier al een flink stuk aan laminaat wat we daar neer kunnen leggen.
pi_149781781
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 00:11 schreef dasorakel het volgende:
Omdat jij nog geen intentieverklaring kan krijgen als ik goed tussen de regels door las?
De reden daarvoor is niet van belang.
pi_149781805
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 00:13 schreef Dondergat het volgende:

[..]

De reden daarvoor is niet van belang.
Ik bedoelde meer dat jouw inkomen niet meegerekend kan worden
  woensdag 18 februari 2015 @ 00:14:47 #240
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149781820
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 00:09 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Dat zwarte is niet letterlijk zo aan mij uitgelegd in dat eerste of de volgende topics. En als jij dat wel letterlijk kan vinden (dat je beide tekent op de koopakte en beide tekent voor de hypotheek ondanks dat het salaris van 1 persoon niet mee wordt gerekend en je dus beide recht hebt op de helft en hoofdelijk aansprakelijk bent) dan vind ik dat heel knap! Want ik heb het niet gelezen in welk topic dan ook. Dit is mij altijd onduidelijk geweest, vandaar dat ik ook elke keer zei dat mijn salaris niet mee kan worden gerekend. Omdat ik dus dacht dat het dat betekende als je beide voor de hypotheek tekent!
Meid, ik vind het fantastisch dat nu eindelijk het kwartje bij je is gevallen. Echt, ik had er een hard hoofd in. Ik ga in polonaise door de kamer hier. *O*
pi_149781834
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 00:14 schreef dasorakel het volgende:

[..]

Ik bedoelde meer dat jouw inkomen niet meegerekend kan worden
Ja ik ook. De reden dat dat niet kan is niet van belang.
pi_149781848
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 00:14 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Meid, ik vind het fantastisch dat nu eindelijk het kwartje bij je is gevallen. Echt, ik had er een hard hoofd in. Ik ga in polonaise door de kamer hier. *O*
Misschien zou ik daar iets mee moeten doen ;)
pi_149781867
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 00:14 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je liet me wel lachen met deze post. :D
  woensdag 18 februari 2015 @ 00:17:55 #244
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149781905
quote:

[..]

Je weet er echt helemaal niets van hè.... daarbij heb ik het letterlijk gepost:
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Klopt, wij hebben ook een hypotheek op één inkomen maar zijn ieder wel hoofdelijk aansprakelijk.
En ook gezamenlijk eigenaar van de woning.
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar ik ben vrij zeker dat het eerder gepost is, je leest alleen niet wat er staat, want je dacht dat je met mijn post ook gelijk gekregen had in je foutieve veronderstelling.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 18 februari 2015 @ 00:19:06 #245
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149781930
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 00:15 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Ja ik ook. De reden dat dat niet kan is niet van belang.
Ah... WIA? Gaan jullie het dan wel redden als jouw inkomen wegvalt onder de nieuwe wetgeving?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149782036
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 00:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je weet er echt helemaal niets van hè.... daarbij heb ik het letterlijk gepost:

[..]

[..]

Maar ik ben vrij zeker dat het eerder gepost is, je leest alleen niet wat er staat, want je dacht dat je met mijn post ook gelijk gekregen had in je foutieve veronderstelling.
Het staat niet letterlijk in 1 post. Ik onthoud niet wie het schrijft en link dus ook geen posts. Voor mij was het dus onduidelijk tot die ene post waarvan ik een deel zwart heb gemaakt.
pi_149782061
Maar het gaat erom dat ik het nu weet.
  woensdag 18 februari 2015 @ 00:27:51 #248
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149782106
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 00:24 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Het staat niet letterlijk in 1 post. Ik onthoud niet wie het schrijft en link dus ook geen posts. Voor mij was het dus onduidelijk tot die ene post waarvan ik een deel zwart heb gemaakt.
Het is jammer dat je al die tijd niet wat meer moeite hebt willen doen om te begrijpen wat we je duidelijk probeerden te maken. Het was toch wel duidelijk dat wij met zijn allen iets meer kaas hadden gegeten van dit hele huizenkoopgebeuren dan jij? En jouw situatie is echt niet uniek.
  woensdag 18 februari 2015 @ 00:34:37 #249
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149782227
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 00:24 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Ik heb even in het andere topic gekeken, en zie daar:
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 11:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, dat is niet de consequentie, dat kun jij wel roepen, maar je roept op basis van wat je denkt, en niet op basis van hoe het werkelijk is.

Samen kopen: allebei eigenaar van het huis, allebei tekenen voor de hypotheek en ieder hoofdelijk aansprakelijk.
Bij het einde van de relatie moet de onder- of overwaarde van het huis gedeeld worden, als je dat niet doet wordt het belastingtechnisch gezien als een schenking van de een aan de ander.

Hij koopt alleen: Het is zijn huis, zijn hypotheek, geen rechten of verplichtingen voor jou (tenzij hij zo stom is om in gemeenschap van goederen met je te trouwen, dan is het huis ineens wel voor de helft van jou terwijl hij nog steeds alleen de hypotheekverplichting heeft).

Samen kopen en weg kunnen lopen zonder verplichtingen is dus geen optie.
En hem alleen een huis laten kopen terwijl hij nog niet het lef of de behoefte heeft te kopen, lijkt me ook geen optie.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149782368
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 00:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

[..]

Sorry, daar het mijn inziens ook niet letterlijk. Er staat samen kopen en dat doen we mijn inziens niet (ik zie samen kopen als: mijn salaris wordt meegenomen met de hypotheek).
pi_149782395
quote:
3s.gif Op woensdag 18 februari 2015 00:25 schreef Dondergat het volgende:
Maar het gaat erom dat ik het nu weet.
Dus genoeg erover gediscussieerd. ;)
  woensdag 18 februari 2015 @ 00:45:28 #252
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149782410
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 00:42 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Sorry, daar het mijn inziens ook niet letterlijk. Er staat samen kopen en dat doen we mijn inziens niet (ik zie samen kopen als: mijn salaris wordt meegenomen met de hypotheek).
Je koopt wel samen. Hoe kun je anders samen eigenaar worden?

En je hebt toch een koopakte getekend?
  woensdag 18 februari 2015 @ 00:46:14 #253
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149782420
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 00:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

[..]

Ik vraag me alleen wel af of in je hypothetische voorbeeld bij niet meetekenen en dan trouwen in gemeenschap van goederen zij niet door dat huwelijk automatisch alsnog hoofdelijk aansprakelijk zou worden voor de hypotheek. Volgens mij wel.
pi_149782471
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 00:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik vraag me alleen wel af of in je hypothetische voorbeeld bij niet meetekenen en dan trouwen in gemeenschap van goederen zij niet door dat huwelijk automatisch alsnog hoofdelijk aansprakelijk zou worden voor de hypotheek. Volgens mij wel.
Dat was ook wat wij begrepen van het verhaal van de notaris (vanmiddag nog; het gesprek over samenlevingscontract vs trouwen). Dan zou je ook dat in de huwelijkse voorwaarden moeten vastleggen dat het niet zo is.
pi_149782481
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 00:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je koopt wel samen. Hoe kun je anders samen eigenaar worden?

En je hebt toch een koopakte getekend?
Lees wat er tussen haakjes staat. ;) Dat is dus de verwarring geweest.
  woensdag 18 februari 2015 @ 00:51:03 #256
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149782505
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 00:49 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Lees wat er tussen haakjes staat. ;) Dat is dus de verwarring geweest.
Als je daar nou van maakt 'ik ZAG samen kopen'...
pi_149782566
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 00:51 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als je daar nou van maakt 'ik ZAG samen kopen'...
Ik zie het nog steeds zo dat samen kopen zou moeten betekenen dat je beide salarissen meeneemt in de hypotheek. Maar blijkbaar betekent het dat ook als 1 salaris niet mee wordt genomen, maar je wel beide tekent. Ik blijf dat raar vinden. Maar soit.
  woensdag 18 februari 2015 @ 00:56:30 #258
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149782596
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 00:42 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Je hebt nota bene de koopakte getekend.

Hoe jij het ziet maakt niet zoveel uit, ik kan ook wel roepen dat deze smiley: }) oranje is, maar dat maakt hem nog niet oranje.
Het gaat bij dit soort terminologie om feiten, niet om wat jij denkt dat het betekent, want dan kunnen we voor iedereen wel aparte regeltjes en opsommingen gaan maken, gebaseerd op wat iemand ergens van vindt, en niet gebaseerd op hoe dingen feitelijk zijn.

1 + 1 = 2, je koopt samen als je met z'n tweeën koopt, als je allebei een handtekening op de koopakte zet dan koop je samen.

Mijn omschrijving van samen kopen is gewoon de juiste omschrijving, dat jij je eigen ideeën hebt over wat allemaal niet aan handtekeningen geldt omdat je salaris niet meegeteld wordt ligt echt aan jou, het staat er letterlijk.
Of je salaris wel of niet meegeteld wordt heeft helemaal geen bal te maken met wel of niet samen kopen, het is simpelweg niet van belang, waar je handtekening staat is van belang.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149782601
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 00:54 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Ik zie het nog steeds zo dat samen kopen zou moeten betekenen dat je beide salarissen meeneemt in de hypotheek. Maar blijkbaar betekent het dat ook als 1 salaris niet mee wordt genomen, maar je wel beide tekent. Ik blijf dat raar vinden. Maar soit.
Samen kopen zou toch moeten betekenen 'samen de koopakte tekenen en dus samen financieren '(wie meer betaalt is dan niet van belang)
  woensdag 18 februari 2015 @ 00:58:59 #260
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149782642
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 00:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]

True, de schulden worden daardoor ook gezamenijk....
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 18 februari 2015 @ 01:02:19 #261
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149782705
quote:

[..]

Die kokerblik van jou blijf ik raar vinden. Zo stug je eigen definities van termen hanteren en dan pas na zoveel moeite een keertje inzien dat wat jij bedoelt en wat een ander bedoelt mogelijk niet hetzelfde is.

Als we collega's waren kon ik een huis kopen van mijn overuren. :{
  woensdag 18 februari 2015 @ 01:03:05 #262
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149782722
quote:

[..]

Samen kopen betekent samen verantwoordelijk zijn voor de betaling, en omdat je samen verantwoordelijk bent van de betaling teken je ook beiden de hypotheekakte.

Waar je de hypotheek dan feitelijk van betaalt, (zijn inkomen, jouw inkomen, de winst op je bitcoins) boeit niet, net zoals het de hypotheekboer en de supermarkt geen bal kan schelen wie de boodschappen in jullie huishouden feitelijk afrekent.
Het gaat bij samen kopen om de gezamenlijke verantwoordelijkheid.

En echt.... hoe jij het ziet is niet doorslaggevend, en als je je in het half jaar dat je al vindt dat je een huis MOET kopen ook maar een klein beetje had ingelezen dan had je geweten dat het om de verantwoordelijkheid gaat, en niet om de interne boekhouding van jullie huishouden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149782749
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 01:02 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Die kokerblik van jou blijf ik raar vinden. Zo stug je eigen definities van termen hanteren en dan pas na zoveel moeite een keertje inzien dat wat jij bedoelt en wat een ander bedoelt mogelijk niet hetzelfde is.

Ga je nou nog door? :')
  woensdag 18 februari 2015 @ 01:05:01 #264
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149782765
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 01:04 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Hou jij het nog vol?
  woensdag 18 februari 2015 @ 01:05:50 #265
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149782782
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 01:02 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dit dus... en als leek ook nog een keer zo stug vasthouden aan een idee dat niet alleen nergens op slaat, maar met een klein beetje werkelijke interesse in het kopen van een huis ook allang duidelijk had moeten zijn.
Overigens snap ik ook niet dat iemand na een bezoek aan de hypotheker (oktober), en nu weer een hypotheekadviseur aan huis, nog steeds zo stug kan vasthouden aan zo'n krom denkbeeld.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149782806
Gaan JULLIE nou nog door? :')

I get it, oke! }:|
pi_149782808
Ik snap Dondergat wel.
-nee-
  woensdag 18 februari 2015 @ 01:07:47 #268
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149782812
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 01:04 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Heb jij wel enig idee waar jullie nou helemaal mee bezig zijn, met je paar euro minder per maand dan de huur?
Je hebt niet eens door dat je zojuist voor een schuld van ¤ 125.000 getekend hebt, en daar ben je ieder verantwoordelijk voor, als ze het bij je vriend niet kunnen halen dan komen ze het bij jou halen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149782828
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 01:07 schreef Dondergat het volgende:

pi_149782839
Slapen, doei.
  woensdag 18 februari 2015 @ 01:09:56 #271
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149782852
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 01:07 schreef Dondergat het volgende:

Ik geloof het pas als ik daar bewijs van zie. }:|
pi_149783511
quote:

[..]

Hahhahahaaahaha

Ok, ik weet dus helemaal niets van hypotheken daar ik nooit voornemens ben geweest een huis te kopen, maar ik had na pagina twee van het eerste topic al door dat dit was wat men probeerde duidelijk te maken en het is in alle topics bij elkaar wel 100 keer uitgelegd. Maargoed.
  Moderator woensdag 18 februari 2015 @ 07:08:35 #273
16180 crew  CoolGuy
pi_149784454
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 01:07 schreef Leandra het volgende:

[..]

Heb jij wel enig idee waar jullie nou helemaal mee bezig zijn, met je paar euro minder per maand dan de huur?
Je hebt niet eens door dat je zojuist voor een schuld van ¤ 125.000 getekend hebt, en daar ben je ieder verantwoordelijk voor, als ze het bij je vriend niet kunnen halen dan komen ze het bij jou halen.
Misschien dat die vriend toch een beetje slimmer is dan TS hier doet overkomen >:)
pi_149784602
quote:

hoe zit t met jouw salaris?????????
pi_149784706
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 07:38 schreef hoechst het volgende:

[..]

hoe zit t met jouw salaris?????????
WIA dit dat
  Moderator woensdag 18 februari 2015 @ 08:10:13 #276
16180 crew  CoolGuy
pi_149784825
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 07:54 schreef Scorpie het volgende:

[..]

WIA dit dat
Echt?
pi_149784831
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 08:10 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Echt?
Volgens mij wel
  Moderator woensdag 18 februari 2015 @ 08:24:22 #278
16180 crew  CoolGuy
pi_149784914
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 08:11 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Volgens mij wel
Dan heeft mevrouw behoorlijk veel noten op dr zang he, voor de situatie waar ze in zit.
  woensdag 18 februari 2015 @ 08:25:55 #279
198698 gewoonmeppen
Wie niet voelen wil...
pi_149784933
Een hoekhuis voor 125K?
In mijn woonplaats heb je voor dat bedrag niet eens een fatsoenlijk appartement.
pi_149785050
Wauw. Hopelijk heeft ie zijn lesje wel geleerd zeg. Hoe durft hij! En hoe is dit huis koninglijke hoogheid? Helemaal naar uw wens? :{
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_149785447
Ja, dit hoort hier niet echt thuis. Als je serieus vragen hebt over dingen die met het kopen van een huis te maken hebben kun je daar (zonder al die persoonlijke zut) een topic over in WGR openen...
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')