Dat laatste is niet waar. Wij hebben een datum gekregen (eerder dan vandaag, maar vandaag uitleg) tot wanneer we de koop nog mogen ontbinden. Dat is langer dan 3 dagen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 21:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zij zegt dat het KAN zijn dat het voor jou anders werkt, maar ik zou niet weten waarom het bij jou anders zou gaan.
Het zou dan betekenen dat jouw naam van de koopakte gaat, dat je geen medeeigenaar wordt.
Overigens is de koopakte drie dagen na tekening niet voorlopig meer, maar gewoon bindend.
Nee, dat je kunt ontbinden is dankzij de ontbindende voorwaarden die erin staan, waarvoor je wel aan eisen moet voldoen om je erop te kunnen beroepen. Je kunt nu binnen drie dagen nog zeggen: ik wil niet meer, om willekeurig welke reden. Over drie dagen kan het dus alleen nog op grond van een ontbindende voorwaarde.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 21:32 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Dat laatste is niet waar. Wij hebben een datum gekregen (eerder dan vandaag, maar vandaag uitleg) tot wanneer we de koop nog mogen ontbinden. Dat is langer dan 3 dagen.
Ik neem aan dat degene bij wie we vandaag tekenden wist dat ik niet ga meebetalen aan de hypotheek, ze kent onze hypotheekadviseur (want van dezelfde). En toch moesten we beide tekenen.
Nou niet zo zeuren op de TS dat ze dit soort details niet kent. Haar vriend koopt het huis immers, als die het maar scherp heeft.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 21:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, dat je kunt ontbinden is dankzij de ontbindende voorwaarden die erin staan, waarvoor je wel aan eisen moet voldoen om je erop te kunnen beroepen. Je kunt nu binnen drie dagen nog zeggen: ik wil niet meer, om willekeurig welke reden. Over drie dagen kan het dus alleen nog op grond van een ontbindende voorwaarde.
Denk je?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 21:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou niet zo zeuren op de TS dat ze dit soort details niet kent. Haar vriend koopt het huis immers, als die het maar scherp heeft.
Dat dus.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 21:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, dat je kunt ontbinden is dankzij de ontbindende voorwaarden die erin staan, waarvoor je wel aan eisen moet voldoen om je erop te kunnen beroepen. Je kunt nu binnen drie dagen nog zeggen: ik wil niet meer, om willekeurig welke reden. Over drie dagen kan het dus alleen nog op grond van een ontbindende voorwaarde.
Het is haar probleem niet als straks de bank zegt dat jij ook op de hypotheekakte moet staan.
Om hier ook nog op terug te komen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:41 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Genoeg tijd om alles rond te krijgen. (Ik weet de datum, maar dat is niet van belang vind ik.)
Dus is het niet na 3 dagen een geheel vaststaand feit dat mijn vriend de woning heeft gekocht, maar kunnen we tot de bepaalde datum van de koop af, als het niet zou lukken wat betreft de financiën. Ontbinden dus.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 21:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het is haar probleem niet als straks de bank zegt dat jij ook op de hypotheekakte moet staan.
Heb je dan als ontbindende voorwaarde opgenomen dat jij niet voor de hypotheek tekent?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 21:41 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Dus is het niet na 3 dagen een geheel vaststaand feit dat mijn vriend de woning heeft gekocht, maar kunnen we tot de bepaalde datum van de koop af, als het niet zou lukken wat betreft de financiën. Ontbinden dus.
@Sekhmet: we hebben een hypotheekaanvraag gedaan, bij de adviseur gister.
Dat je niet direct meebetaald aan de hypotheek betekend niet dat je niet ook op de hypotheekaanvraag kan komen te staan.quote:[b]Op dinsdag 17 februari 2015 21:32 schreef Dondergat
Ik neem aan dat degene bij wie we vandaag tekenden wist dat ik niet ga meebetalen aan de hypotheek, ze kent onze hypotheekadviseur (want van dezelfde). En toch moesten we beide tekenen.
Voor zover ze het heeft uitgelegd toen we tekenden en voor zover ik kan lezen: nee.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 21:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Heb je dan als ontbindende voorwaarde opgenomen dat jij niet voor de hypotheek tekent?
Toen de adviseur hier was heeft ze gegevens van mijn vriend gevraagd, qua salaris en gezondheid enzo, maar niet aan mij. We besloten in overleg, nadat bleek dat het alleen op mijn vriend zijn salaris kon, dat mijn salaris niet wordt meegenomen en heeft ze verder niks gevraagd wat betreft mijn salaris en gezondheid. Ze heeft niet specifiek gezegd of ik wel of niet op de hypotheekaanvraag sta.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 21:44 schreef Sekhmet het volgende:
[..]
Dat je niet direct meebetaald aan de hypotheek betekend niet dat je niet ook op de hypotheekaanvraag kan komen te staan.
Mijn vriend heeft geen inkomen, vandaar dat de hypotheek puur op mijn salaris is bepaald. Maar (voor we wisten van die BKR) stond hij wel met naam op de koopakte en hypotheek.
Er is geen 'uiteindelijke koopakte'. Bij de notaris teken je de leveringsakte.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 22:07 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Voor zover ze het heeft uitgelegd toen we tekenden en voor zover ik kan lezen: nee.
[..]
Toen de adviseur hier was heeft ze gegevens van mijn vriend gevraagd, qua salaris en gezondheid enzo, maar niet aan mij. We besloten in overleg, nadat bleek dat het alleen op mijn vriend zijn salaris kon, dat mijn salaris niet wordt meegenomen en heeft ze verder niks gevraagd wat betreft mijn salaris en gezondheid. Ze heeft niet specifiek gezegd of ik wel of niet op de hypotheekaanvraag sta.
Ik zie wel of de uiteindelijke koopakte door alleen mijn vriend of ons beide wordt getekend.
Welke uiteindelijke koopakte idd?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 22:07 schreef Dondergat het volgende:
Ik zie wel of de uiteindelijke koopakte door alleen mijn vriend of ons beide wordt getekend.
Ja. Snap je (Sekhmet ook) nu niet dat ik dat bedoelde, maar in andere bewoordingen zei? We (of hij) moet(en) uiteindelijk nog 1 keer tekenen. Dit is een voorlopige koopakte.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 22:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Er is geen 'uiteindelijke koopakte'. Bij de notaris teken je de leveringsakte.
Waarmee hij de koop gesloten heeft.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 22:44 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Ja. Snap je (Sekhmet ook) nu niet dat ik dat bedoelde, maar in andere bewoordingen zei? We (of hij) moet(en) uiteindelijk nog 1 keer tekenen. Dit is een voorlopige koopakte.
Eerlijk gezegd heb ik nog steeds niet het idee dat je het wat en hoe helemaal snapt, dus ga ik er niet zomaar vanuit dat als je 'uiteindelijke koopakte' zegt dat je dan 'leveringsakte' bedoelt.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 22:44 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Ja. Snap je (Sekhmet ook) nu niet dat ik dat bedoelde, maar in andere bewoordingen zei? We (of hij) moet(en) uiteindelijk nog 1 keer tekenen. Dit is een voorlopige koopakte.
Ze heeft iets verzonden toen ze er was. En we hebben al 1 afwijzing van een bank binnen, die nam geen Nederlanders meer aan (Belgische bank). We moeten inderdaad nog een aantal papieren bij elkaar sprokkelen, die worden dan iets later verzonden naar de adviseur die ze weer doorzend.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 22:40 schreef Sekhmet het volgende:
[..]
Welke uiteindelijke koopakte idd?
En hebben jullie niet alleen een vrijblijvend advies gesprek gehad met de hypotheekadviseur? Daar klinkt het meer naar.
Heb jij bijv een ontruimingsverklaring moeten tekenen, hij zijn salarisstrook, werkgeversverklaring ed al moeten inleveren etc. Het is meer dan alleen een vraag over gezondheid en verklaring en een berekening van wat je zou kunnen krijgen aan hypotheek.
Hij moet dat huis in zijn eentje kopen, want hij gaat jou en je parasitaiee gedrag echt niet lang trekken.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:38 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Ja, dat wil hij graag. Ook nadat ik het hem precies zo heb uitgelegd (als ik of hij het op de heupen krijgt en uit elkaar wil). Maar wij gaan niet uit elkaar, geen van ons beide is dat van plan. Hij vertrouwt mij daarin, ik hem.
Ik had nooit uit Groningen weg moeten gaanquote:Op dinsdag 17 februari 2015 22:44 schreef Vlier het volgende:
Voor diegene die benieuwd zijn naar een hoekhuis met een tuin aan een rustige weg voor 125:
http://www.funda.nl/koop/(...)ng/sorteer-prijs-op/
Je snapt overduidelijk niet waar je mee bezig bent.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 22:44 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Ik ben geen hypotheekadviseur, maar een gewoon medemens. Natuurlijk snap ik niet alle(s/begrippen) perfect, maar dat zal geen sterveling die er niet voor geleerd heeft voor 100% begrijpen. Ik begrijp er genoeg van om te weten wat we moeten doen, waar we voor moeten zorgen en hoe het over het algemeen in zijn werk gaat.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 22:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd heb ik nog steeds niet het idee dat je het wat en hoe helemaal snapt, dus ga ik er niet zomaar vanuit dat als je 'uiteindelijke koopakte' dat je dan 'leveringsakte' bedoelt.
quote:Op dinsdag 17 februari 2015 21:41 schreef Dondergat het volgende:
@Sekhmet: we hebben een hypotheekaanvraag gedaan, bij de adviseur gister.
Dat gaat wel snel als dat gisteren gebeurd is.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 22:48 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Ze heeft iets verzonden toen ze er was. En we hebben al 1 afwijzing van een bank binnen, die nam geen Nederlanders meer aan (Belgische bank). We moeten inderdaad nog een aantal papieren bij elkaar sprokkelen, die worden dan iets later verzonden naar de adviseur die ze weer doorzend.
We zijn al 5 jaar bij elkaar schat.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 22:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hij moet dat huis in zijn eentje kopen, want hij gaat jou en je parasitaiee gedrag echt niet lang trekken.
Daar heb ik dus mijn twijfels bij, sorry. Vrij basale dingen lijk je toch voor het eerst te horen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 22:52 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Ik ben geen hypotheekadviseur, maar een gewoon medemens. Natuurlijk snap ik niet alle(s/begrippen) perfect, maar dat zal geen sterveling die er niet voor geleerd heeft voor 100% begrijpen. Ik begrijp er genoeg van om te weten wat we moeten doen, waar we voor moeten zorgen en hoe het over het algemeen in zijn werk gaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |