abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 februari 2015 @ 14:29:10 #26
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_149760299
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:10 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Waarschijnlijk op beide naam, dat wil mijn vriend graag. Hij draagt dan inderdaad de lasten voor het huis, maar dat doen we nu precies hetzelfde. Mijn salaris is voor de boodschappen.
Dat wil jij ook, lijkt me.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 17 februari 2015 @ 14:29:16 #27
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_149760301
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 13:11 schreef eleusis het volgende:

[..]

Ik hoor sappig drama maar weet niet waar de klepel hangt!
dit dus :@
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_149760445
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:23 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee, ik gebruik het dan ook als benaming, niet als scheldwoord. Dat omdat TS er blijk van geeft met alle geweld haar zin door te willen drijven over de rug van haar vriend, met alle manipulatie die daarbij hoort, dus ja, dan verdien je die benaming wat mij betreft wel.
Ik heb niet met geweld mijn zin door gedreven. Ik heb toen alleen aangegeven dat het me pijn deed dat hij zo graag wil verhuizen/een koophuis wil, maar bij elke bezichtiging allerlei smoesjes had wat "niet goed" was en het elke keer niet aandurfde. (En daarmee bedoel ik enkel en alleen zeggen dat je geïnteresseerd bent in het huis, wat absoluut niet betekent dat je het gelijk gekocht hebt.)

Iedereen vindt het spannend, maar zijn smoesjes waren soms te belachelijk voor woorden.

En nu maakt hij zelf mee dat we ruim de tijd krijgen om te kijken of, en hoeveel, hij kan lenen om een huis te kopen.

Het jammere is alleen dat sinds 2015 het hypotheekbedrag een stuk lager is. En het huis 6000 euro duurder is dan het andere huis. Maar wat ik zei: we hebben nu een hoekhuis, de vorige was gewoon een huis middenin een rijtjeshuis.
  Moderator dinsdag 17 februari 2015 @ 14:35:10 #29
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_149760487
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:33 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Ik heb niet met geweld mijn zin door gedreven. Ik heb toen alleen aangegeven dat het me pijn deed dat hij zo graag wil verhuizen/een koophuis wil, maar bij elke bezichtiging allerlei smoesjes had wat "niet goed" was en het elke keer niet aandurfde. (En daarmee bedoel ik enkel en alleen zeggen dat je geïnteresseerd bent in het huis, wat absoluut niet betekent dat je het gelijk gekocht hebt.)

Iedereen vindt het spannend, maar zijn smoesjes waren soms te belachelijk voor woorden.

En nu maakt hij zelf mee dat we ruim de tijd krijgen om te kijken of, en hoeveel, hij kan lenen om een huis te kopen.

Het jammere is alleen dat sinds 2015 het hypotheekbedrag een stuk lager is. En het huis 6000 euro duurder is dan het andere huis. Maar wat ik zei: we hebben nu een hoekhuis, de vorige was gewoon een huis middenin een rijtjeshuis.
Ja je maakt mij niks wijs hoor, ik heb die andere topics ook gelezen van je. Bespaar die energie maar om je vriend te bespelen, niet mij.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 17 februari 2015 @ 14:36:11 #30
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149760513
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:33 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Ruim de tijd? Hoeveel tijd is er in het koopcontract opgenomen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_149760567
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:26 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat wil je vriend graag? Hij is niet al te snugger he. En dan gaat die relatie voorbij, en dan eis jij de helft van die woning op en dan mag hij jou uitkopen.

Beter kan ie alles op zijn naam zetten. Dan zit ie met een huis te kijken wat ie net aan kan betalen, maar hij hoeft jou in ieder geval geen geld mee te geven als jullie relatie voorbij gaat.

Je hebt t wel bekeken he. Wel de lusten, maar niet de lasten (op papier).
Ja, dat wil hij graag. Ook nadat ik het hem precies zo heb uitgelegd (als ik of hij het op de heupen krijgt en uit elkaar wil). Maar wij gaan niet uit elkaar, geen van ons beide is dat van plan. Hij vertrouwt mij daarin, ik hem.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 14:39:12 #32
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_149760597
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:38 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Ja, dat wil hij graag. Ook nadat ik het hem precies zo heb uitgelegd (als ik of hij het op de heupen krijgt en uit elkaar wil). Maar wij gaan niet uit elkaar, geen van ons beide is dat van plan. Hij vertrouwt mij daarin, ik hem.
Heeft toch niks met vertrouwen te maken, maar met gezond verstand.. :')
pi_149760612
quote:

[..]

Ook nadat ik het hem precies zo heb uitgelegd
Waarom geloof ik hier niks van? :')
★★★
  dinsdag 17 februari 2015 @ 14:39:53 #34
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149760616
quote:

[..]

Klopt hoor. Mensen die wel uit elkaar gaan, zijn alleen mensen die dat al van plan waren.

God christus.
pi_149760620
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:39 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Ik vind mijn vriendin lief.... maar een risico waarmee ik 62.500 weg geef aan haar vind ik ook niet zo verstandig :P
en 125.000 voor een hoekhuis? schubbekuttenveen zeker?
  dinsdag 17 februari 2015 @ 14:40:35 #36
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_149760634
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:40 schreef tharealmb het volgende:

[..]

Ik vind mijn vriendin lief.... maar een risico waarmee ik 62.500 weg geef aan haar vind ik ook niet zo verstandig :P
Dan hou je dus gewoon niet genoeg van haar, jij lul o|O
pi_149760648
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:36 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ruim de tijd? Hoeveel tijd is er in het koopcontract opgenomen?
Genoeg tijd om alles rond te krijgen. (Ik weet de datum, maar dat is niet van belang vind ik.)
pi_149760672
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:40 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Dan hou je dus gewoon niet genoeg van haar, jij lul o|O
liefde is niet in geld uit te drukken :+ dus ze krijgt geen cent :+
en als ze bij mij weggaat houd ze dus ook niet van mij ^_^ dus dan heb ik nog het huis....

hypothetisch dan, want we hebben gewoon gezamelijk geleend. Anders kon ik het huis niet betalen :+
  dinsdag 17 februari 2015 @ 14:42:23 #39
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149760679
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:41 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Genoeg tijd om alles rond te krijgen. (Ik weet de datum, maar dat is niet van belang vind ik.)
Ja, je bent echt goed voorbereid, aangezien je nog niet eens weet óf hij wel genoeg kan lenen voor dit huis.
pi_149760698
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:41 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Dat dachten wij ook. We hadden 2 maanden. Maar alsnog was alles te laat geregeld dankzij de hypotheekadviseur.... dus reken je nog niet rijk....

gelukkig is de boete ook belastingaftrekbaar :p
pi_149760728
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:39 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Een relatie heeft alles met vertrouwen te maken. Je vertrouwd elkaar als de ander zegt dat hij/zij oud met je wil worden. Als je dat niet hebt, is er geen goede relatie. Alles draait om vertrouwen en eerlijkheid in een relatie.
pi_149760761
quote:

[..]

Waarschijnlijk op beide naam, dat wil mijn vriend graag. Hij draagt dan inderdaad de lasten voor het huis, maar dat doen we nu precies hetzelfde. Mijn salaris is voor de boodschappen.
Die arme arme vriend van je. We zien je topic wel verschijnen als het uit is.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 14:45:50 #43
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149760776
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:44 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Een relatie heeft alles met vertrouwen te maken. Je vertrouwd elkaar als de ander zegt dat hij/zij oud met je wil worden. Als je dat niet hebt, is er geen goede relatie. Alles draait om vertrouwen en eerlijkheid in een relatie.
Je doet niets af aan dat vertrouwen als je met je gezonde verstand de zaken regelt voor het geval het toch fout loopt.
pi_149760808
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je doet niets af aan dat vertrouwen als je met je gezonde verstand de zaken regelt voor het geval het toch fout loopt.
Dit.

ben benieuwd of OP ook een risico van 62.500 voor hem wil lopen. Ipv andersom nu.

Tuurlijk ga je uit van goed vertrouwen. Maar er kan zoveel gebeuren.... Plan for the worst, hope for the best.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 14:48:16 #45
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_149760847
quote:

[..]

Ja, dat hij/zij dat wil ja.. Maar dat betekent toch niet dat er nooit iets kan gebeuren, een relatie niet werkt.. Pffff, naief much?
pi_149760855
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:39 schreef ajacied4lf het volgende:

[..]

Waarom geloof ik hier niks van? :')
Dan geloof je het niet. Maar ik heb letterlijk gevraagd of het wel verstandig is, mocht één van ons twee het op de heupen krijgen en uit elkaar willen.

Wat ik wil, is dat de een geen nadeel ervaart mocht de ander uit elkaar willen. Hij niet dat hij mij uit moet kopen (áls ik weg zou willen). Ik niet dat ik een schuld krijg (áls hij uit elkaar zou willen).

Ik wil wat het verstandigste is voor beiden. Uit elkaar gaan kan natuurlijk altijd, dat beseffen we.
pi_149760863
quote:

[..]

Kan hoor, maar dan betaal jij hypotheek mee. De bank wil dan ook van jouw rekening de aflossing en rente innen. Eigenlijk zijn er dan 2 hypotheken voor 1 huis.

Wil je dat niet, dan of kopen op zijn naam, of trouwen/ geregistreerd partnerschap in gemeenschap van goederen.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 14:48:59 #48
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_149760869
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:48 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Dan geloof je het niet. Maar ik heb letterlijk gevraagd of het wel verstandig is, mocht één van ons twee het op de heupen krijgen en uit elkaar willen.

Wat ik wil, is dat de een geen nadeel ervaart mocht de ander uit elkaar willen. Hij niet dat hij mij uit moet kopen (áls ik weg zou willen). Ik niet dat ik een schuld krijg (áls hij uit elkaar zou willen).

Ik wil wat het verstandigste is voor beiden. Uit elkaar gaan kan natuurlijk altijd, dat beseffen we.
Ja en dat kan dus niet op deze manier he...
  Moderator dinsdag 17 februari 2015 @ 14:49:30 #49
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_149760885
quote:

[..]

Ja, daarom gaan relaties ook nooit voorbij. Oh wacht even, toch wel! Dus ja, rekening houden met die mogelijkheid en je daar dan voor indekken is niks mis mee.

Hope for the best, prepare for the worst.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_149760907
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, je bent echt goed voorbereid, aangezien je nog niet eens weet óf hij wel genoeg kan lenen voor dit huis.
Waar zeg ik dat? In de OP staat dat hij het net kan lenen, met een prima netto maandbedrag, 15 euro hoger dan de huur nu.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')