Dat wil jij ook, lijkt me.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:10 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Waarschijnlijk op beide naam, dat wil mijn vriend graag. Hij draagt dan inderdaad de lasten voor het huis, maar dat doen we nu precies hetzelfde. Mijn salaris is voor de boodschappen.
dit dusquote:Op dinsdag 17 februari 2015 13:11 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ik hoor sappig drama maar weet niet waar de klepel hangt!
Ik heb niet met geweld mijn zin door gedreven. Ik heb toen alleen aangegeven dat het me pijn deed dat hij zo graag wil verhuizen/een koophuis wil, maar bij elke bezichtiging allerlei smoesjes had wat "niet goed" was en het elke keer niet aandurfde. (En daarmee bedoel ik enkel en alleen zeggen dat je geïnteresseerd bent in het huis, wat absoluut niet betekent dat je het gelijk gekocht hebt.)quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:23 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, ik gebruik het dan ook als benaming, niet als scheldwoord. Dat omdat TS er blijk van geeft met alle geweld haar zin door te willen drijven over de rug van haar vriend, met alle manipulatie die daarbij hoort, dus ja, dan verdien je die benaming wat mij betreft wel.
Ja je maakt mij niks wijs hoor, ik heb die andere topics ook gelezen van je. Bespaar die energie maar om je vriend te bespelen, niet mij.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:33 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Ik heb niet met geweld mijn zin door gedreven. Ik heb toen alleen aangegeven dat het me pijn deed dat hij zo graag wil verhuizen/een koophuis wil, maar bij elke bezichtiging allerlei smoesjes had wat "niet goed" was en het elke keer niet aandurfde. (En daarmee bedoel ik enkel en alleen zeggen dat je geïnteresseerd bent in het huis, wat absoluut niet betekent dat je het gelijk gekocht hebt.)
Iedereen vindt het spannend, maar zijn smoesjes waren soms te belachelijk voor woorden.
En nu maakt hij zelf mee dat we ruim de tijd krijgen om te kijken of, en hoeveel, hij kan lenen om een huis te kopen.
Het jammere is alleen dat sinds 2015 het hypotheekbedrag een stuk lager is. En het huis 6000 euro duurder is dan het andere huis. Maar wat ik zei: we hebben nu een hoekhuis, de vorige was gewoon een huis middenin een rijtjeshuis.
Ruim de tijd? Hoeveel tijd is er in het koopcontract opgenomen?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:33 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Ik heb niet met geweld mijn zin door gedreven. Ik heb toen alleen aangegeven dat het me pijn deed dat hij zo graag wil verhuizen/een koophuis wil, maar bij elke bezichtiging allerlei smoesjes had wat "niet goed" was en het elke keer niet aandurfde. (En daarmee bedoel ik enkel en alleen zeggen dat je geïnteresseerd bent in het huis, wat absoluut niet betekent dat je het gelijk gekocht hebt.)
Iedereen vindt het spannend, maar zijn smoesjes waren soms te belachelijk voor woorden.
En nu maakt hij zelf mee dat we ruim de tijd krijgen om te kijken of, en hoeveel, hij kan lenen om een huis te kopen.
Het jammere is alleen dat sinds 2015 het hypotheekbedrag een stuk lager is. En het huis 6000 euro duurder is dan het andere huis. Maar wat ik zei: we hebben nu een hoekhuis, de vorige was gewoon een huis middenin een rijtjeshuis.
Ja, dat wil hij graag. Ook nadat ik het hem precies zo heb uitgelegd (als ik of hij het op de heupen krijgt en uit elkaar wil). Maar wij gaan niet uit elkaar, geen van ons beide is dat van plan. Hij vertrouwt mij daarin, ik hem.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:26 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat wil je vriend graag? Hij is niet al te snugger he. En dan gaat die relatie voorbij, en dan eis jij de helft van die woning op en dan mag hij jou uitkopen.
Beter kan ie alles op zijn naam zetten. Dan zit ie met een huis te kijken wat ie net aan kan betalen, maar hij hoeft jou in ieder geval geen geld mee te geven als jullie relatie voorbij gaat.
Je hebt t wel bekeken he. Wel de lusten, maar niet de lasten (op papier).
Heeft toch niks met vertrouwen te maken, maar met gezond verstand..quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:38 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Ja, dat wil hij graag. Ook nadat ik het hem precies zo heb uitgelegd (als ik of hij het op de heupen krijgt en uit elkaar wil). Maar wij gaan niet uit elkaar, geen van ons beide is dat van plan. Hij vertrouwt mij daarin, ik hem.
Waarom geloof ik hier niks van?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:38 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Ook nadat ik het hem precies zo heb uitgelegd
Klopt hoor. Mensen die wel uit elkaar gaan, zijn alleen mensen die dat al van plan waren.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:38 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Ja, dat wil hij graag. Ook nadat ik het hem precies zo heb uitgelegd (als ik of hij het op de heupen krijgt en uit elkaar wil). Maar wij gaan niet uit elkaar, geen van ons beide is dat van plan. Hij vertrouwt mij daarin, ik hem.
Ik vind mijn vriendin lief.... maar een risico waarmee ik 62.500 weg geef aan haar vind ik ook niet zo verstandigquote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:39 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Heeft toch niks met vertrouwen te maken, maar met gezond verstand..
Dan hou je dus gewoon niet genoeg van haar, jij lulquote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:40 schreef tharealmb het volgende:
[..]
Ik vind mijn vriendin lief.... maar een risico waarmee ik 62.500 weg geef aan haar vind ik ook niet zo verstandig
Genoeg tijd om alles rond te krijgen. (Ik weet de datum, maar dat is niet van belang vind ik.)quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ruim de tijd? Hoeveel tijd is er in het koopcontract opgenomen?
liefde is niet in geld uit te drukkenquote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:40 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Dan hou je dus gewoon niet genoeg van haar, jij lul
Ja, je bent echt goed voorbereid, aangezien je nog niet eens weet óf hij wel genoeg kan lenen voor dit huis.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:41 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Genoeg tijd om alles rond te krijgen. (Ik weet de datum, maar dat is niet van belang vind ik.)
Dat dachten wij ook. We hadden 2 maanden. Maar alsnog was alles te laat geregeld dankzij de hypotheekadviseur.... dus reken je nog niet rijk....quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:41 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Genoeg tijd om alles rond te krijgen. (Ik weet de datum, maar dat is niet van belang vind ik.)
Een relatie heeft alles met vertrouwen te maken. Je vertrouwd elkaar als de ander zegt dat hij/zij oud met je wil worden. Als je dat niet hebt, is er geen goede relatie. Alles draait om vertrouwen en eerlijkheid in een relatie.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:39 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Heeft toch niks met vertrouwen te maken, maar met gezond verstand..
Die arme arme vriend van je. We zien je topic wel verschijnen als het uit is.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:10 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Waarschijnlijk op beide naam, dat wil mijn vriend graag. Hij draagt dan inderdaad de lasten voor het huis, maar dat doen we nu precies hetzelfde. Mijn salaris is voor de boodschappen.
Je doet niets af aan dat vertrouwen als je met je gezonde verstand de zaken regelt voor het geval het toch fout loopt.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:44 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Een relatie heeft alles met vertrouwen te maken. Je vertrouwd elkaar als de ander zegt dat hij/zij oud met je wil worden. Als je dat niet hebt, is er geen goede relatie. Alles draait om vertrouwen en eerlijkheid in een relatie.
Dit.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:45 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je doet niets af aan dat vertrouwen als je met je gezonde verstand de zaken regelt voor het geval het toch fout loopt.
Ja, dat hij/zij dat wil ja.. Maar dat betekent toch niet dat er nooit iets kan gebeuren, een relatie niet werkt.. Pffff, naief much?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:44 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Een relatie heeft alles met vertrouwen te maken. Je vertrouwd elkaar als de ander zegt dat hij/zij oud met je wil worden. Als je dat niet hebt, is er geen goede relatie. Alles draait om vertrouwen en eerlijkheid in een relatie.
Dan geloof je het niet. Maar ik heb letterlijk gevraagd of het wel verstandig is, mocht één van ons twee het op de heupen krijgen en uit elkaar willen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:39 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Waarom geloof ik hier niks van?
Kan hoor, maar dan betaal jij hypotheek mee. De bank wil dan ook van jouw rekening de aflossing en rente innen. Eigenlijk zijn er dan 2 hypotheken voor 1 huis.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:10 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Ja en dat kan dus niet op deze manier he...quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:48 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Dan geloof je het niet. Maar ik heb letterlijk gevraagd of het wel verstandig is, mocht één van ons twee het op de heupen krijgen en uit elkaar willen.
Wat ik wil, is dat de een geen nadeel ervaart mocht de ander uit elkaar willen. Hij niet dat hij mij uit moet kopen (áls ik weg zou willen). Ik niet dat ik een schuld krijg (áls hij uit elkaar zou willen).
Ik wil wat het verstandigste is voor beiden. Uit elkaar gaan kan natuurlijk altijd, dat beseffen we.
Ja, daarom gaan relaties ook nooit voorbij. Oh wacht even, toch wel! Dus ja, rekening houden met die mogelijkheid en je daar dan voor indekken is niks mis mee.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:44 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat? In de OP staat dat hij het net kan lenen, met een prima netto maandbedrag, 15 euro hoger dan de huur nu.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, je bent echt goed voorbereid, aangezien je nog niet eens weet óf hij wel genoeg kan lenen voor dit huis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |