Deel een, twee en drie stonden in R&P, want haar vriendje werkte niet genoeg mee.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 11:54 schreef DroogDok het volgende:
Bedankt voor de mededeling, waarom in R&P?
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 17 februari 2015 11:50 schreef Dondergat het volgende:
Ja daar ben ik weer. Nu met goed nieuws!We zijn de procedure voor een koophuis gestart. Eindelijk durfde mijn vriend te bellen dat we het huis willen. Het is hetzelfde soort huis als in vorig topic en gaat van huur naar koop.
We hebben gisteravond een adviseuse op bezoek gehad en verschillende opties qua banken. Maar we kunnen het net aan op vriend zijn salaris alleen (dat willen we graag) om te lenen.
Ik ben het topic vorig jaar gestart en toen had hij 150 op zijn salaris kunnen lenen. Nu kan dat nog maar met 125. Hij heeft dus hopelijk zijn lesje geleerd.
We hebben overigens wel een hoekhuis.Nu nog even wat papieren inleveren en vanavond koopcontract tekenen.
![]()
![]()
De kans op een zelfde soort huis zou nooit meer komen had je gezegd.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 11:50 schreef Dondergat het volgende:
Het is hetzelfde soort huis als in vorig topic en gaat van huur naar koop.
quote:Jij hebt dus hopelijk je lesje geleerd.
Ik vrees met grote vreze.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:12 schreef CoolGuy het volgende:
Oh ja dat kan ik me nog herinneren ja. Jij was dat kutwijf. Alleen op zijn salaris ja? Heeft ie nog niet door wat voor wijf jij bent. Dan hoop ik maar heel erg dat alleen ZIJN naam onder dat koopcontract komt te staan.
quote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:12 schreef CoolGuy het volgende:
Oh ja dat kan ik me nog herinneren ja. Jij was dat kutwijf. Alleen op zijn salaris ja? Heeft ie nog niet door wat voor wijf jij bent. Dan hoop ik maar heel erg dat alleen ZIJN naam onder dat koopcontract komt te staan.
Ja dat was de reden dat ze toen zo boos was toch? Het was een kans dat huis, daarom moest haar vriend dat risico zo snel maar nemen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:07 schreef Kingstown het volgende:
[..]
De kans op een zelfde soort huis zou nooit meer komen had je gezegd.
[..]
Ze overwoog het ook uit te maken, want wat voor toekomst had een relatie met zo'n slappe zak.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:16 schreef Chai het volgende:
[..]
Ja dat was de reden dat ze toen zo boos was toch? Het was een kans dat huis, daarom moest haar vriend dat risico zo snel maar nemen.
Yup. Once in a lifetime kans. Trein die nooit meer voorbij zou komen. Vriend was een loser die ze eigenlijk wilde dumpen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:16 schreef Chai het volgende:
Ja dat was de reden dat ze toen zo boos was toch? Het was een kans dat huis, daarom moest haar vriend dat risico zo snel maar nemen.
quote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:12 schreef CoolGuy het volgende:
Jouw vriend is overduidelijk het verstand in de relatie.quote:Op maandag 6 oktober 2014 19:06 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Ik trek die conclusie niet. Ik ben namelijk wel The One voor mijn vriend. Hij is alleen een ongelofelijke angsthaas en maakt zich veel te druk om dingen, ziet overal beren op de weg en durft daardoor dingen niet aan te gaan.
Want stel je voor dat een kind iets heeft, of als we het ondanks dat we het niet small hebben niet redden.
En stel je voor dat hij zijn baan kwijtraakt, heel misschien ooit in de verre toekomst.
En voor mij ten huwelijk vragen heeft hij nog geen geschikt moment gevonden. Dat moet namelijk speciaal zijn en hij heeft het al helemaal in zijn hoofd. (Dat ik het ook goed vind om gevraagd te worden thuis op de bank met een roos is niet hoe hij het wil.)
Wie geeft een recap?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 13:06 schreef Gray het volgende:
[..]
Jouw vriend is overduidelijk het verstand in de relatie.
En de blinde.
Ik hoor sappig drama maar weet niet waar de klepel hangt!quote:
Klik maar even op de PoHi en zie de reeksen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 13:11 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ik hoor sappig drama maar weet niet waar de klepel hangt!
Ja dat klopt, maar het grote voordeel daarvan als dat de teef die TS is teveel zand in haar kut heeft en aftaait uit de relatie, haar vriend haar niet hoeft uit te kopen aangezien hij het net kan betalen in zijn eentje.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 13:17 schreef Pharmacist het volgende:
Ik ben nu toch wel benieuwd op wie zijn/haar naam het huis staat. Als de hypotheek alleen op je vriends salaris is afgesloten, draagt hij alle lasten en risico's.
Waarschijnlijk op beide naam, dat wil mijn vriend graag. Hij draagt dan inderdaad de lasten voor het huis, maar dat doen we nu precies hetzelfde. Mijn salaris is voor de boodschappen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 13:17 schreef Pharmacist het volgende:
Ik ben nu toch wel benieuwd op wie zijn/haar naam het huis staat. Als de hypotheek alleen op je vriends salaris is afgesloten, draagt hij alle lasten en risico's.
Dat vindt de bank niet goed. Want je vriend heeft de hele hypotheek op zijn naam, maar is maar voor de helft eigenaar van het onderpand.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:10 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Waarschijnlijk op beide naam, dat wil mijn vriend graag. Hij draagt dan inderdaad de lasten voor het huis, maar dat doen we nu precies hetzelfde. Mijn salaris is voor de boodschappen.
Dan zullen we vanavond zien wat wel en niet kan. Mijn vriend wil het in ieder geval wel graag, maar mijn salaris wordt niet meegerekend met de hypotheek.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat vindt de bank niet goed. Want je vriend heeft de hele hypotheek op zijn naam, maar is maar voor de helft eigenaar van het onderpand.
Dat wil je vriend graag? Hij is niet al te snugger he. En dan gaat die relatie voorbij, en dan eis jij de helft van die woning op en dan mag hij jou uitkopen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:10 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Waarschijnlijk op beide naam, dat wil mijn vriend graag. Hij draagt dan inderdaad de lasten voor het huis, maar dat doen we nu precies hetzelfde. Mijn salaris is voor de boodschappen.
Ja, gaan we die hele discussie uit je eerste topic nog eens overdoen? Je bent nog net zo slecht op de hoogte als destijds.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:22 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Dan zullen we vanavond zien wat wel en niet kan. Mijn vriend wil het in ieder geval wel graag, maar mijn salaris wordt niet meegerekend met de hypotheek.
Dat wil jij ook, lijkt me.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:10 schreef Dondergat het volgende:
[..]
dit dusquote:Op dinsdag 17 februari 2015 13:11 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ik hoor sappig drama maar weet niet waar de klepel hangt!
Ik heb niet met geweld mijn zin door gedreven. Ik heb toen alleen aangegeven dat het me pijn deed dat hij zo graag wil verhuizen/een koophuis wil, maar bij elke bezichtiging allerlei smoesjes had wat "niet goed" was en het elke keer niet aandurfde. (En daarmee bedoel ik enkel en alleen zeggen dat je geïnteresseerd bent in het huis, wat absoluut niet betekent dat je het gelijk gekocht hebt.)quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:23 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, ik gebruik het dan ook als benaming, niet als scheldwoord. Dat omdat TS er blijk van geeft met alle geweld haar zin door te willen drijven over de rug van haar vriend, met alle manipulatie die daarbij hoort, dus ja, dan verdien je die benaming wat mij betreft wel.
Ja je maakt mij niks wijs hoor, ik heb die andere topics ook gelezen van je. Bespaar die energie maar om je vriend te bespelen, niet mij.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:33 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Ik heb niet met geweld mijn zin door gedreven. Ik heb toen alleen aangegeven dat het me pijn deed dat hij zo graag wil verhuizen/een koophuis wil, maar bij elke bezichtiging allerlei smoesjes had wat "niet goed" was en het elke keer niet aandurfde. (En daarmee bedoel ik enkel en alleen zeggen dat je geïnteresseerd bent in het huis, wat absoluut niet betekent dat je het gelijk gekocht hebt.)
Iedereen vindt het spannend, maar zijn smoesjes waren soms te belachelijk voor woorden.
En nu maakt hij zelf mee dat we ruim de tijd krijgen om te kijken of, en hoeveel, hij kan lenen om een huis te kopen.
Het jammere is alleen dat sinds 2015 het hypotheekbedrag een stuk lager is. En het huis 6000 euro duurder is dan het andere huis. Maar wat ik zei: we hebben nu een hoekhuis, de vorige was gewoon een huis middenin een rijtjeshuis.
Ruim de tijd? Hoeveel tijd is er in het koopcontract opgenomen?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:33 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Ik heb niet met geweld mijn zin door gedreven. Ik heb toen alleen aangegeven dat het me pijn deed dat hij zo graag wil verhuizen/een koophuis wil, maar bij elke bezichtiging allerlei smoesjes had wat "niet goed" was en het elke keer niet aandurfde. (En daarmee bedoel ik enkel en alleen zeggen dat je geïnteresseerd bent in het huis, wat absoluut niet betekent dat je het gelijk gekocht hebt.)
Iedereen vindt het spannend, maar zijn smoesjes waren soms te belachelijk voor woorden.
En nu maakt hij zelf mee dat we ruim de tijd krijgen om te kijken of, en hoeveel, hij kan lenen om een huis te kopen.
Het jammere is alleen dat sinds 2015 het hypotheekbedrag een stuk lager is. En het huis 6000 euro duurder is dan het andere huis. Maar wat ik zei: we hebben nu een hoekhuis, de vorige was gewoon een huis middenin een rijtjeshuis.
Ja, dat wil hij graag. Ook nadat ik het hem precies zo heb uitgelegd (als ik of hij het op de heupen krijgt en uit elkaar wil). Maar wij gaan niet uit elkaar, geen van ons beide is dat van plan. Hij vertrouwt mij daarin, ik hem.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:26 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat wil je vriend graag? Hij is niet al te snugger he. En dan gaat die relatie voorbij, en dan eis jij de helft van die woning op en dan mag hij jou uitkopen.
Beter kan ie alles op zijn naam zetten. Dan zit ie met een huis te kijken wat ie net aan kan betalen, maar hij hoeft jou in ieder geval geen geld mee te geven als jullie relatie voorbij gaat.
Je hebt t wel bekeken he. Wel de lusten, maar niet de lasten (op papier).
Heeft toch niks met vertrouwen te maken, maar met gezond verstand..quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:38 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Ja, dat wil hij graag. Ook nadat ik het hem precies zo heb uitgelegd (als ik of hij het op de heupen krijgt en uit elkaar wil). Maar wij gaan niet uit elkaar, geen van ons beide is dat van plan. Hij vertrouwt mij daarin, ik hem.
Waarom geloof ik hier niks van?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:38 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Ook nadat ik het hem precies zo heb uitgelegd
Klopt hoor. Mensen die wel uit elkaar gaan, zijn alleen mensen die dat al van plan waren.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:38 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Ja, dat wil hij graag. Ook nadat ik het hem precies zo heb uitgelegd (als ik of hij het op de heupen krijgt en uit elkaar wil). Maar wij gaan niet uit elkaar, geen van ons beide is dat van plan. Hij vertrouwt mij daarin, ik hem.
Ik vind mijn vriendin lief.... maar een risico waarmee ik 62.500 weg geef aan haar vind ik ook niet zo verstandigquote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:39 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Heeft toch niks met vertrouwen te maken, maar met gezond verstand..
Dan hou je dus gewoon niet genoeg van haar, jij lulquote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:40 schreef tharealmb het volgende:
[..]
Ik vind mijn vriendin lief.... maar een risico waarmee ik 62.500 weg geef aan haar vind ik ook niet zo verstandig
Genoeg tijd om alles rond te krijgen. (Ik weet de datum, maar dat is niet van belang vind ik.)quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ruim de tijd? Hoeveel tijd is er in het koopcontract opgenomen?
liefde is niet in geld uit te drukkenquote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:40 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Dan hou je dus gewoon niet genoeg van haar, jij lul
Ja, je bent echt goed voorbereid, aangezien je nog niet eens weet óf hij wel genoeg kan lenen voor dit huis.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:41 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Genoeg tijd om alles rond te krijgen. (Ik weet de datum, maar dat is niet van belang vind ik.)
Dat dachten wij ook. We hadden 2 maanden. Maar alsnog was alles te laat geregeld dankzij de hypotheekadviseur.... dus reken je nog niet rijk....quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:41 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Genoeg tijd om alles rond te krijgen. (Ik weet de datum, maar dat is niet van belang vind ik.)
Een relatie heeft alles met vertrouwen te maken. Je vertrouwd elkaar als de ander zegt dat hij/zij oud met je wil worden. Als je dat niet hebt, is er geen goede relatie. Alles draait om vertrouwen en eerlijkheid in een relatie.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:39 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Heeft toch niks met vertrouwen te maken, maar met gezond verstand..
Die arme arme vriend van je. We zien je topic wel verschijnen als het uit is.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:10 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Je doet niets af aan dat vertrouwen als je met je gezonde verstand de zaken regelt voor het geval het toch fout loopt.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:44 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Een relatie heeft alles met vertrouwen te maken. Je vertrouwd elkaar als de ander zegt dat hij/zij oud met je wil worden. Als je dat niet hebt, is er geen goede relatie. Alles draait om vertrouwen en eerlijkheid in een relatie.
Dit.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:45 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je doet niets af aan dat vertrouwen als je met je gezonde verstand de zaken regelt voor het geval het toch fout loopt.
Ja, dat hij/zij dat wil ja.. Maar dat betekent toch niet dat er nooit iets kan gebeuren, een relatie niet werkt.. Pffff, naief much?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:44 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Een relatie heeft alles met vertrouwen te maken. Je vertrouwd elkaar als de ander zegt dat hij/zij oud met je wil worden. Als je dat niet hebt, is er geen goede relatie. Alles draait om vertrouwen en eerlijkheid in een relatie.
Dan geloof je het niet. Maar ik heb letterlijk gevraagd of het wel verstandig is, mocht één van ons twee het op de heupen krijgen en uit elkaar willen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:39 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Waarom geloof ik hier niks van?
Kan hoor, maar dan betaal jij hypotheek mee. De bank wil dan ook van jouw rekening de aflossing en rente innen. Eigenlijk zijn er dan 2 hypotheken voor 1 huis.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:10 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Ja en dat kan dus niet op deze manier he...quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:48 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Dan geloof je het niet. Maar ik heb letterlijk gevraagd of het wel verstandig is, mocht één van ons twee het op de heupen krijgen en uit elkaar willen.
Wat ik wil, is dat de een geen nadeel ervaart mocht de ander uit elkaar willen. Hij niet dat hij mij uit moet kopen (áls ik weg zou willen). Ik niet dat ik een schuld krijg (áls hij uit elkaar zou willen).
Ik wil wat het verstandigste is voor beiden. Uit elkaar gaan kan natuurlijk altijd, dat beseffen we.
Ja, daarom gaan relaties ook nooit voorbij. Oh wacht even, toch wel! Dus ja, rekening houden met die mogelijkheid en je daar dan voor indekken is niks mis mee.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:44 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat? In de OP staat dat hij het net kan lenen, met een prima netto maandbedrag, 15 euro hoger dan de huur nu.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, je bent echt goed voorbereid, aangezien je nog niet eens weet óf hij wel genoeg kan lenen voor dit huis.
En daar zijn we nu dus druk mee bezig. We hebben allerlei verzekeringen meegenomen wat betreft werkeloos, arbeidsongeschikt, overlijden, uit elkaar gaan. Reken maar dat wij dat goed gaan regelen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:45 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je doet niets af aan dat vertrouwen als je met je gezonde verstand de zaken regelt voor het geval het toch fout loopt.
Ja. En voor de rest is ie afhankelijk van jou. Hij geeft jou zo alle macht. Ben jij boos, neem jij hem geen chocomel mee en zelf heeft ie t geld niet want alles gaat op aan t huis betalen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:50 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat? In de OP staat dat hij het net kan lenen, met een prima netto maandbedrag, 15 euro hoger dan de huur nu.
Ja maar je zegt dat het huis op beider naam komt maar hij de hypotheek alleen draagt.. Dan heb je het toch niet goed geregeld als je uit elkaar gaat? Ja voor jezelf ms..quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:53 schreef Dondergat het volgende:
[..]
En daar zijn we nu dus druk mee bezig. We hebben allerlei verzekeringen meegenomen wat betreft werkeloos, arbeidsongeschikt, overlijden, uit elkaar gaan. Reken maar dat wij dat goed gaan regelen.
Dat laatste (een van die 3 -> trouwen, samenlevingscontract of geregistreerd partnerschap) gaan we dus voor zorgen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:48 schreef Godshand het volgende:
[..]
Kan hoor, maar dan betaal jij hypotheek mee. De bank wil dan ook van jouw rekening de aflossing en rente innen. Eigenlijk zijn er dan 2 hypotheken voor 1 huis.
Wil je dat niet, dan of kopen op zijn naam, of trouwen/ geregistreerd partnerschap in gemeenschap van goederen.
Niet als darhuis ontzettend in waarde daalt. Mag ze ineens de helft van de restschuld ophoesten. Kort door de bocht dan.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:54 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Ja maar je zegt dat het huis op beider naam komt maar hij de hypotheek alleen draagt.. Dan heb je het toch niet goed geregeld als je uit elkaar gaat? Ja voor jezelf ms..
Ja, ben je druk bezig 'm af te richten?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:55 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Dat laatste (een van die 3 -> trouwen, samenlevingscontract of geregistreerd partnerschap) gaan we dus voor zorgen.
Daarom bespreken we wat het beste is.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:48 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Ja en dat kan dus niet op deze manier he...
Oeh ja, dat kan ook nog natuurlijkquote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:55 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Niet als darhuis ontzettend in waarde daalt. Mag ze ineens de helft van de restschuld ophoesten. Kort door de bocht dan.
dit ja...quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:54 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Ja maar je zegt dat het huis op beider naam komt maar hij de hypotheek alleen draagt.. Dan heb je het toch niet goed geregeld als je uit elkaar gaat? Ja voor jezelf ms..
Hahaha ja, dat zei ik toch al. Alle lusten, maar niet de lasten. En als t fout gaat heb jij vooral veel te winnen en niet zo heel veel te verliezen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:55 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Dat laatste (een van die 3 -> trouwen, samenlevingscontract of geregistreerd partnerschap) gaan we dus voor zorgen.
Door de nhg verzekering wordt een eventuele restschuld kwijtgescholden.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:55 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Niet als darhuis ontzettend in waarde daalt. Mag ze ineens de helft van de restschuld ophoesten. Kort door de bocht dan.
Hallo Knut.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Linkje naar eerder topics.
Liefst de meest smeuige eerst.
Trouwen in gemeenschap van goederen, geregistreerd partnerschap in gemeenschap van goederen. Heb je net zelf gezegd.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:57 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hahaha ja, dat zei ik toch al. Alle lusten, maar niet de lasten. En als t fout gaat heb jij vooral veel te winnen en niet zo heel veel te verliezen.
Hier zeg je dat.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:50 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat? In de OP staat dat hij het net kan lenen, met een prima netto maandbedrag, 15 euro hoger dan de huur nu.
quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:33 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Dat hóóp je.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:58 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Door de nhg verzekering wordt een eventuele restschuld kwijtgescholden.
Dit kan ook betekenen dat we het al weten. We weten het namelijk al. We weten hoeveel hij kan lenen en dat is genoeg voor het huis wat we op het oog hebben. Hij maakt het nu dus mee dat we er ruim de tijd voor hebben en het in het 1e gesprek al duidelijk is.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hier zeg je dat.
En wat je nu aan huur betaalt, is niet relevant voor de bank.
[..]
Waarom delen jullie niet beisen in aflossing en boodschappen?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:03 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Trouwen in gemeenschap van goederen, geregistreerd partnerschap in gemeenschap van goederen. Heb je net zelf gezegd.
Als je hier voor kiest, kun je net zo goed meetekenen voor de hypotheek want dan ben je ook gewoon hoofdelijk aansprakelijk.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:03 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Trouwen in gemeenschap van goederen, geregistreerd partnerschap in gemeenschap van goederen. Heb je net zelf gezegd.
Waar zeg ik dat dat relevant is voor de bank? Dat zeg ik nergens. Ik zei dit om aan te geven dat het bedrag dus niet zoveel verschilt van de huur nu, ondanks dat hij bijna maximaal leent.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En wat je nu aan huur betaalt, is niet relevant voor de bank.
Ja, en waarom vind je dat dan belangrijk om te vermelden?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:10 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat dat relevant is voor de bank? Dat zeg ik nergens. Ik zei dit om aan te geven dat het bedrag dus niet zoveel verschilt van de huur nu, ondanks dat hij bijna maximaal leent.
Ik krijg iets wat nodig is om mijn salaris mee te mogen rekenen niet op tijd voor elkaar om het mee te kunnen rekenen. Ik kan natuurlijk wel zelf elke maand een deel overmaken om mee te betalen aan de hypotheek. Maar het hoeft niet van mijn vriend. Zoals we het nu doen, zo kan het straks ook. Hij de lasten voor het huis, ik de boodschappen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:08 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Waarom delen jullie niet beisen in aflossing en boodschappen?
Ja, als is aangetoond dat het echt niet anders betaald kan worden. Je vriend zit dan al in de shit, daar valt niks te halen. Maar eeeejjj, dan is daar jouw salaris, en jouw handtekening staat er ook dus jij bent dan hoofdelijk verantwoordelijk voor het geheel van de schuld. Hoppa.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:58 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Door de nhg verzekering wordt een eventuele restschuld kwijtgescholden.
Omdat ik me kan herinneren dat iemand (volgens mij jij dus) in het vorige topic het een stom idee vond om (bijna) maximaal te lenen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, en waarom vind je dat dan belangrijk om te vermelden?
Ik heb even gekeken: een heleboel users hebben dat gezegd. En ze hebben ook gewoon gelijk.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:17 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Omdat ik me kan herinneren dat iemand (volgens mij jij dus) in het vorige topic het een stom idee vond om (bijna) maximaal te lenen.
Het maandelijkse bedrag is niet veel hoger dan de huur, zo stom kan het niet zijn.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik heb even gekeken: een heleboel users hebben dat gezegd. En ze hebben ook gewoon gelijk.
Nou, dan moet het maar, hè.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:26 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Het maandelijkse bedrag is niet veel hoger dan de huur, zo stom kan het niet zijn.
En we hebben geen andere keus.
We moeten niks. Als het niet had gekund was het gewoon dikke pech voor ons. Maar het kan (dus wel).quote:
We zullen zien.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:30 schreef Dondergat het volgende:
[..]
We moeten niks. Als het niet had gekund was het gewoon dikke pech voor ons. Maar het kan (dus wel).
Je gedrag over de afgelopen topics zegt toch wel genoeg over hoe jij in elkaar zit. Smerig. Met zo'n gedrag zal je irl je vriend ook wel heel goed duidelijk hebben gemaakt wat jij wil, dat hij het ook opvolgt is heel erg dom van hem. Maar daar zal hij in de toekomst wel achter komen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:25 schreef Dondergat het volgende:
Ik heb ook niet doorgedrukt, of hem gedwongen. Dit is helemaal zijn eigen beslissing geweest om op te bellen (de volgende ochtend al) om te zeggen dat we geïnteresseerd waren in het huis voor de vraagprijs (omdat het van huur naar koop gaat kun je niet bieden).
Ik heb nooit gezegd: "Je moet dit of dat (nu doen)."
En een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:39 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de instelling die ik heb. En ook: er is voor alles een oplossing.
Ik heb hem niks duidelijk gemaakt, op de manier hoe jij het bedoelt.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:39 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Je gedrag over de afgelopen topics zegt toch wel genoeg over hoe jij in elkaar zit. Smerig. Met zo'n gedrag zal je irl je vriend ook wel heel goed duidelijk hebben gemaakt wat jij wil, dat hij het ook opvolgt is heel erg dom van hem. Maar daar zal hij in de toekomst wel achter komen.
Dat was onder andere ik, en dat vind ik nog steeds.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:17 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Omdat ik me kan herinneren dat iemand (volgens mij jij dus) in het vorige topic het een stom idee vond om (bijna) maximaal te lenen.
het maandelijks bedrag is iets hoger maar je vergeet dat jullie daarnaast ook nog een spaarpotje moeten hebben voor als er iets mis is met het huis, en dat kan flink in de kosten gaan.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:26 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Het maandelijkse bedrag is niet veel hoger dan de huur, zo stom kan het niet zijn.
En we hebben geen andere keus.
Je houdt wel echt van m zo te lezen.....quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:59 schreef Dondergat het volgende:
Ik heb door dit ontdekt dat ik een angsthaas aan de haak heb geslagen. Dat kan. Die mannen zijn er. Zogeheten koudwatervrees. Misschien wist hij dit niet van zichzelf. Maar als hij het wel wist, dan ga je niet allerlei plannen maken om er vervolgens van terug te komen als het moment eenmaal daar is. Daar doe je de ander geen plezier mee.
Hij was degene die graag wilde gaan verhuizen (naar een koophuis), dan is het mijn inziens logisch om te gaan kijken op het internet naar koophuizen in de buurt. Het is logisch om dan afspraken te gaan maken voor een bezichtiging. Het is niet logisch om na elke bezichtiging, als je vriendin enthousiast is over het huis, smoesjes te verzinnen die niet waar zijn. Pure lulsmoesjes dus.
Ik hoefde niet zozeer te verhuizen. Ik vond (en vind) het wel best om te blijven waar we nu zitten, ook al is dat huur. Maar dan gooi je elke maand geld weg in feite.
Hij maakt nu mee dat het allemaal wel meevalt wat betreft zijn angst. Dat hij verzekerd wordt van een oplossing bij werkeloosheid of arbeidsongeschiktheid. En dat ik er altijd nog ben om ergens mee te helpen.
Als jouw salaris niet wordt meegerekend in de hypotheek kan de hypotheek volgens mij nog steeds op naam van jullie beiden staan.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:22 schreef Dondergat het volgende:
Dan zullen we vanavond zien wat wel en niet kan. Mijn vriend wil het in ieder geval wel graag, maar mijn salaris wordt niet meegerekend met de hypotheek.
Wie zegt dat wij geen spaarpot hebben? Mocht er iets zijn wat veel geld kost kunnen we mijn ouders vragen om hulp. Niet zozeer in de zin van geld, maar ook hulp bij verbouwing/reparatie.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:58 schreef snakelady het volgende:
[..]
het maandelijks bedrag is iets hoger maar je vergeet dat jullie daarnaast ook nog een spaarpotje moeten hebben voor als er iets mis is met het huis, en dat kan flink in de kosten gaan.
Ook weet je niet wat de maandelijkse kosten gaan zijn wat betreft energie, hoe goed is het huis geïsoleerd? Wat is de energie waarde van het huis?
Bij een koophuis komt veel meer kijken dan alleen de afbetaling van de hypotheek.
Dan komen er ook nog de verzekeringen bij.
Dat heb je zelf verteld in het vorige topic, dat jullie maar een paar honderd euro spaargeld hebben.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 16:06 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Wie zegt dat wij geen spaarpot hebben? Mocht er iets zijn wat veel geld kost kunnen we mijn ouders vragen om hulp. Niet zozeer in de zin van geld, maar ook hulp bij verbouwing/reparatie.
De energiewaarde is goed, welke letter het huis heeft is niet van belang.
Verzekeringen hebben we ook besproken.
Komt goed.
Mijn vriend is wel een angsthaas. Dat merk ik aan het feit dat hij aan elk huis iets onzinnigs op te merken had. En dan bedoel ik echt onzinnige dingen, wat nergens op sloeg.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 16:01 schreef snakelady het volgende:
Hij is geen angsthaas, hij is voorzichtig. Wat logisch is.
Nu loopt hij geen risico namelijk, dadelijk heel veel.
Jij hebt makkelijk praten, jij loopt dat risico niet.
En jij vind het prima om de rest van je leven met een angsthaas door te brengen dan?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 16:10 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Mijn vriend is wel een angsthaas. Dat merk ik aan het feit dat hij aan elk huis iets onzinnigs op te merken had. En dan bedoel ik echt onzinnige dingen, wat nergens op sloeg.
Er is een verschil tussen voorzichtig zijn (wat hij nú is) en een angsthaas zijn die niks aan durft te gaan.
Dat klopt dan niet. We hebben wel meer dan een paar honderd euro...quote:Op dinsdag 17 februari 2015 16:10 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat heb je zelf verteld in het vorige topic, dat jullie maar een paar honderd euro spaargeld hebben.
En energiewaarde, de letter, is heel belangrijk, een A kost je maandelijks een paar honderd euro minder dan een F.
Maar we zullen zien, ik hoop voor je vriend dat het goed gaat,
WTF ?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 16:10 schreef snakelady het volgende:
een A kost je maandelijks een paar honderd euro minder dan een F.
Persoonlijke ervaring, scheelde ongeveer 150 euro in de maand aan stookkosten.quote:
Als het lukt om (zoals nu) tot hem door te dringen dat de wereld niet vergaat als (...) dan vind ik dat prima ja.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 16:12 schreef snakelady het volgende:
[..]
En jij vind het prima om de rest van je leven met een angsthaas door te brengen dan?
Aan energie?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 16:15 schreef snakelady het volgende:
[..]
Persoonlijke ervaring, scheelde 150 euro in de maand.
Voor en na goede isolatie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |