Jullie wonen nog bij je ouders in of huren jullie nu?quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:18 schreef Dondergat het volgende:
Al geruime tijd en we hebben een aantal huizen bekeken. Nu hebben we een huis gezien, die in prijs is gedaald. Het huis zit 6000 onder ons maximum. Heeft 4 slaapkamers, een grote zolder, goede badkamer, voor- en ruime achtertuin, schuurtje. En hij staat in de straat achter ons, waardoor ons huisdier niet al te veel hoeft te wennen aan een nieuwe omgeving.
Er moet het een en ander aan gebeuren. Verven, nieuwe vloer. We hebben het geluk dat onze vaders handige mannen zijn, dus dat is het probleem niet. En zij zijn heel positief over het huis, zij vinden dat we dit moeten doen. Zo'n kans krijgen we niet meer.
Wat het probleem is, is dat vriend niet lijkt te durven. Hij ziet allemaal beren op de weg, verzint smoezen en maakt zichzelf er gek mee. Een voorbeeld: wat als ik over 5 jaar mijn werk kwijt ben? Ja, dat kan altijd gebeuren, maar hij werkt in een sector waar altijd werk in zal blijven. Hij doet zijn werk goed en heeft een goede relatie met zijn baas.
Gister wezen kijken in het huis en ik vroeg gisteravond of hij het aan zou durven. Misschien te snel, maar ik ben dan ook iemand die "het gewoon doet". Hij wilde er een nachtje over slapen, even bedenktijd.
Dat heb ik hem gegund. En vandaag, na het nachtje over slapen en 3 uur bedenktijd (alleen), vroeg ik hoe hij er nu voor stond en of hij het aandurft. Zijn antwoord: Aangezien we vandaag niks kunnen laten weten wil ik er vandaag nog even over nadenken.
Ik voorzie hoe het loopt: hij moet er lang over denken en als hij eindelijk zover is dat hij ja kan zeggen is iemand ons voor geweest.
Soms lijkt het alsof hij niks vasts wil met mij, hoewel hij zegt van wel. Tweemaal eerder heeft hij iets vasts weggewuifd met smoezen.
Snap hem wel hoor!quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:18 schreef Dondergat het volgende:
Al geruime tijd en we hebben een aantal huizen bekeken. Nu hebben we een huis gezien, die in prijs is gedaald. Het huis zit 6000 onder ons maximum. Heeft 4 slaapkamers, een grote zolder, goede badkamer, voor- en ruime achtertuin, schuurtje. En hij staat in de straat achter ons, waardoor ons huisdier niet al te veel hoeft te wennen aan een nieuwe omgeving.
Er moet het een en ander aan gebeuren. Verven, nieuwe vloer. We hebben het geluk dat onze vaders handige mannen zijn, dus dat is het probleem niet. En zij zijn heel positief over het huis, zij vinden dat we dit moeten doen. Zo'n kans krijgen we niet meer.
Wat het probleem is, is dat vriend niet lijkt te durven. Hij ziet allemaal beren op de weg, verzint smoezen en maakt zichzelf er gek mee. Een voorbeeld: wat als ik over 5 jaar mijn werk kwijt ben? Ja, dat kan altijd gebeuren, maar hij werkt in een sector waar altijd werk in zal blijven. Hij doet zijn werk goed en heeft een goede relatie met zijn baas.
Gister wezen kijken in het huis en ik vroeg gisteravond of hij het aan zou durven. Misschien te snel, maar ik ben dan ook iemand die "het gewoon doet". Hij wilde er een nachtje over slapen, even bedenktijd.
Dat heb ik hem gegund. En vandaag, na het nachtje over slapen en 3 uur bedenktijd (alleen), vroeg ik hoe hij er nu voor stond en of hij het aandurft. Zijn antwoord: Aangezien we vandaag niks kunnen laten weten wil ik er vandaag nog even over nadenken.
Ik voorzie hoe het loopt: hij moet er lang over denken en als hij eindelijk zover is dat hij ja kan zeggen is iemand ons voor geweest.
Soms lijkt het alsof hij niks vasts wil met mij, hoewel hij zegt van wel. Tweemaal eerder heeft hij iets vasts weggewuifd met smoezen.
Ja als jij het ontzettend graag wil dan snap ik ook niet dat hij twijfelt.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:42 schreef Dondergat het volgende:
De hypotheek gaat sowieso van zijn salaris, dat lijkt ons het verstandigst.
We wonen al samen (gaat goed), dat is het punt niet, ik begrijp dat je niet zo snel ja kan zeggen, maar als ik het ontzettend graag wil en onze beide ouders (die ervaring hebben met een huis kopen) er allebei enthousiast over zijn en zeggen dat we het moeten doen, dan kan hij toch vertrouwen dat het wel goed komt?
Daarbij is zijn sector een zekere sector qua werk, een heel zekere.
Ah, dus omdat jullie ouders en jij het een goed idee vinden moet hij dat ook vinden? Waarom hebben jullie het niet eerst in het algemeen over een huis kopen voordat je naar huizen gaat kijken?quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:42 schreef Dondergat het volgende:
We wonen al samen (gaat goed), dat is het punt niet, ik begrijp dat je niet zo snel ja kan zeggen, maar als ik het ontzettend graag wil en onze beide ouders (die ervaring hebben met een huis kopen) er allebei enthousiast over zijn en zeggen dat we het moeten doen, dan kan hij toch vertrouwen dat het wel goed komt?
Heb jij ook werk?quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:42 schreef Dondergat het volgende:
Als je vriendin een huisje wilt koop je dat toch voor haar?quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Heb jij ook werk?
Dat jij het ontzettend graag wilt, zou voor hem niet doorslaggevend moeten zijn.
Ga je moeder voor de gek houden.quote:Op zondag 5 oktober 2014 15:15 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Als je vriendin een huisje wilt koop je dat toch voor haar?
quote:
Dit inderdaad.quote:Op zondag 5 oktober 2014 15:16 schreef goed_volk het volgende:
Jullie hebben toch al langer plannen om een huis te kopen? Wat is dan ineens zijn probleem? Wil hij überhaupt nog wel een huis (met jou) kopen?
Misschien wil hij dit huis gewoon niet kopen, of wil hij helemaal geen huis kopen. Het lijkt mij juist verstandig van hem dat hij aangeeft na te willen denken. De redenen die jij aangeeft om het wel te doen lijken mij voor hem niet relevant, hij moet het zelf ook willen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:42 schreef Dondergat het volgende:
Ze zijn al naar meedere huizen wezen kijken, dan mag je naar ik aanneem verwachten dat hij nagedacht heeft over het kopen van een huis, jij niet?quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:07 schreef creative86 het volgende:
Oftewel jij verwacht in een dag tijd aan antwoord voor een torenhoge schuld op iets waar je aan vast zit de komende jaren....zou ik ook heel goed over nadenken. Ik heb ook minstens een week of wat moeten nadenken. Het is geen auto die je koopt.
Of hij vind het toch niet zijn "droom" huis en wil de voors en tegens afwegen.
Succes!
Misschien is hij wel mee gaan kijken om zijn vriendin een plezier te doen. En nu puntje bij paaltje komt moet zijn handtekening op de papieren en wordt de grond hem te heet onder de voeten.quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ze zijn al naar meedere huizen wezen kijken, dan mag je naar ik aanneem verwachten dat hij nagedacht heeft over het kopen van een huis, jij niet?
Dit zou ook heel goed kunnen. Kan hij zoiezo wel knopen door haken of is hij altijd de eeuwige twijfelaar?quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Misschien is hij wel mee gaan kijken om zijn vriendin een plezier te doen. En nu puntje bij paaltje komt moet zijn handtekening op de papieren en wordt de grond hem te heet onder de voeten.
Dit.quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:01 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Misschien wil hij dit huis gewoon niet kopen, of wil hij helemaal geen huis kopen. Het lijkt mij juist verstandig van hem dat hij aangeeft na te willen denken. De redenen die jij aangeeft om het wel te doen lijken mij voor hem niet relevant, hij moet het zelf ook willen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |