Dus genoeg erover gediscussieerd.quote:Op woensdag 18 februari 2015 00:25 schreef Dondergat het volgende:
Maar het gaat erom dat ik het nu weet.
Je koopt wel samen. Hoe kun je anders samen eigenaar worden?quote:Op woensdag 18 februari 2015 00:42 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Sorry, daar het mijn inziens ook niet letterlijk. Er staat samen kopen en dat doen we mijn inziens niet (ik zie samen kopen als: mijn salaris wordt meegenomen met de hypotheek).
Ik vraag me alleen wel af of in je hypothetische voorbeeld bij niet meetekenen en dan trouwen in gemeenschap van goederen zij niet door dat huwelijk automatisch alsnog hoofdelijk aansprakelijk zou worden voor de hypotheek. Volgens mij wel.quote:Op woensdag 18 februari 2015 00:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb even in het andere topic gekeken, en zie daar:
[..]
Dat was ook wat wij begrepen van het verhaal van de notaris (vanmiddag nog; het gesprek over samenlevingscontract vs trouwen). Dan zou je ook dat in de huwelijkse voorwaarden moeten vastleggen dat het niet zo is.quote:Op woensdag 18 februari 2015 00:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vraag me alleen wel af of in je hypothetische voorbeeld bij niet meetekenen en dan trouwen in gemeenschap van goederen zij niet door dat huwelijk automatisch alsnog hoofdelijk aansprakelijk zou worden voor de hypotheek. Volgens mij wel.
Lees wat er tussen haakjes staat.quote:Op woensdag 18 februari 2015 00:45 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je koopt wel samen. Hoe kun je anders samen eigenaar worden?
En je hebt toch een koopakte getekend?
Als je daar nou van maakt 'ik ZAG samen kopen'...quote:Op woensdag 18 februari 2015 00:49 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Lees wat er tussen haakjes staat.Dat is dus de verwarring geweest.
Ik zie het nog steeds zo dat samen kopen zou moeten betekenen dat je beide salarissen meeneemt in de hypotheek. Maar blijkbaar betekent het dat ook als 1 salaris niet mee wordt genomen, maar je wel beide tekent. Ik blijf dat raar vinden. Maar soit.quote:Op woensdag 18 februari 2015 00:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als je daar nou van maakt 'ik ZAG samen kopen'...
Je hebt nota bene de koopakte getekend.quote:Op woensdag 18 februari 2015 00:42 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Sorry, daar het mijn inziens ook niet letterlijk. Er staat samen kopen en dat doen we mijn inziens niet (ik zie samen kopen als: mijn salaris wordt meegenomen met de hypotheek).
Samen kopen zou toch moeten betekenen 'samen de koopakte tekenen en dus samen financieren '(wie meer betaalt is dan niet van belang)quote:Op woensdag 18 februari 2015 00:54 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Ik zie het nog steeds zo dat samen kopen zou moeten betekenen dat je beide salarissen meeneemt in de hypotheek. Maar blijkbaar betekent het dat ook als 1 salaris niet mee wordt genomen, maar je wel beide tekent. Ik blijf dat raar vinden. Maar soit.
True, de schulden worden daardoor ook gezamenijk....quote:Op woensdag 18 februari 2015 00:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vraag me alleen wel af of in je hypothetische voorbeeld bij niet meetekenen en dan trouwen in gemeenschap van goederen zij niet door dat huwelijk automatisch alsnog hoofdelijk aansprakelijk zou worden voor de hypotheek. Volgens mij wel.
Die kokerblik van jou blijf ik raar vinden. Zo stug je eigen definities van termen hanteren en dan pas na zoveel moeite een keertje inzien dat wat jij bedoelt en wat een ander bedoelt mogelijk niet hetzelfde is.quote:Op woensdag 18 februari 2015 00:54 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Ik zie het nog steeds zo dat samen kopen zou moeten betekenen dat je beide salarissen meeneemt in de hypotheek. Maar blijkbaar betekent het dat ook als 1 salaris niet mee wordt genomen, maar je wel beide tekent. Ik blijf dat raar vinden. Maar soit.
Samen kopen betekent samen verantwoordelijk zijn voor de betaling, en omdat je samen verantwoordelijk bent van de betaling teken je ook beiden de hypotheekakte.quote:Op woensdag 18 februari 2015 00:54 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Ga je nou nog door?quote:Op woensdag 18 februari 2015 01:02 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die kokerblik van jou blijf ik raar vinden. Zo stug je eigen definities van termen hanteren en dan pas na zoveel moeite een keertje inzien dat wat jij bedoelt en wat een ander bedoelt mogelijk niet hetzelfde is.
Als we collega's waren kon ik een huis kopen van mijn overuren.
Dit dus... en als leek ook nog een keer zo stug vasthouden aan een idee dat niet alleen nergens op slaat, maar met een klein beetje werkelijke interesse in het kopen van een huis ook allang duidelijk had moeten zijn.quote:Op woensdag 18 februari 2015 01:02 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die kokerblik van jou blijf ik raar vinden. Zo stug je eigen definities van termen hanteren en dan pas na zoveel moeite een keertje inzien dat wat jij bedoelt en wat een ander bedoelt mogelijk niet hetzelfde is.
Als we collega's waren kon ik een huis kopen van mijn overuren.
Heb jij wel enig idee waar jullie nou helemaal mee bezig zijn, met je paar euro minder per maand dan de huur?quote:
quote:Op woensdag 18 februari 2015 01:07 schreef Dondergat het volgende:
Gaan JULLIE nou nog door?![]()
I get it, oke!
Ik geloof het pas als ik daar bewijs van zie.quote:Op woensdag 18 februari 2015 01:07 schreef Dondergat het volgende:
Gaan JULLIE nou nog door?![]()
I get it, oke!
Hahhahahaaahahaquote:Op woensdag 18 februari 2015 00:09 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Dat zwarte is niet letterlijk zo aan mij uitgelegd in dat eerste of de volgende topics. En als jij dat wel letterlijk kan vinden (dat je beide tekent op de koopakte en beide tekent voor de hypotheek ondanks dat het salaris van 1 persoon niet mee wordt gerekend en je dus beide recht hebt op de helft en hoofdelijk aansprakelijk bent) dan vind ik dat heel knap! Want ik heb het niet gelezen in welk topic dan ook. Dit is mij altijd onduidelijk geweest, vandaar dat ik ook elke keer zei dat mijn salaris niet mee kan worden gerekend. Omdat ik dus dacht dat het dat betekende als je beide voor de hypotheek tekent!
Misschien dat die vriend toch een beetje slimmer is dan TS hier doet overkomenquote:Op woensdag 18 februari 2015 01:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Heb jij wel enig idee waar jullie nou helemaal mee bezig zijn, met je paar euro minder per maand dan de huur?
Je hebt niet eens door dat je zojuist voor een schuld van ¤ 125.000 getekend hebt, en daar ben je ieder verantwoordelijk voor, als ze het bij je vriend niet kunnen halen dan komen ze het bij jou halen.
hoe zit t met jouw salaris?????????quote:Op dinsdag 17 februari 2015 11:50 schreef Dondergat het volgende:
Ja daar ben ik weer. Nu met goed nieuws!We zijn de procedure voor een koophuis gestart. Eindelijk durfde mijn vriend te bellen dat we het huis willen. Het is hetzelfde soort huis als in vorig topic en gaat van huur naar koop.
We hebben gisteravond een adviseuse op bezoek gehad en verschillende opties qua banken. Maar we kunnen het net aan op vriend zijn salaris alleen (dat willen we graag) om te lenen.
Ik ben het topic vorig jaar gestart en toen had hij 150 op zijn salaris kunnen lenen. Nu kan dat nog maar met 125. Hij heeft dus hopelijk zijn lesje geleerd.
We hebben overigens wel een hoekhuis.Nu nog even wat papieren inleveren en vanavond koopcontract tekenen.
![]()
![]()
WIA dit datquote:Op woensdag 18 februari 2015 07:38 schreef hoechst het volgende:
[..]
hoe zit t met jouw salaris?????????
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |