Ook wel handig als dat dezelfde notaris is als van de leveringsakte... maar als dat een projectnotaris is dan is het maar de vraag of je die voor je samenlevingscontract en testamenten wilt gebruiken.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 23:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je gaat toch wel een samenlevingscontract plus testamenten op laten maken bij de notaris? Die geeft vast korting.
Een projectnotaris voor een bestaand huis?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 23:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ook wel handig als dat dezelfde notaris is als van de leveringsakte... maar als dat een projectnotaris is dan is het maar de vraag of je die voor je samenlevingscontract en testamenten wilt gebruiken.
Yep.... soms wel als hij uit de verhuur komt.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 23:58 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Een projectnotaris voor een bestaand huis?
Heb ik ook gezegd te gaan doen (1 van de 3).quote:Op dinsdag 17 februari 2015 23:52 schreef Sekhmet het volgende:
[..]![]()
Samenlevingscontract opstellen is ook geen overbodige luxe, maar dat wist je misschien al.
Daarmee leg je ook vast hoe je uit elkaar gaat als het stukloopt.quote:Op woensdag 18 februari 2015 00:01 schreef Dondergat het volgende:
Slapen gaat hem nog niet worden.
[..]
Heb ik ook gezegd te gaan doen (1 van de 3).
Dat zwarte is niet letterlijk zo aan mij uitgelegd in dat eerste of de volgende topics. En als jij dat wel letterlijk kan vinden (dat je beide tekent op de koopakte en beide tekent voor de hypotheek ondanks dat het salaris van 1 persoon niet mee wordt gerekend en je dus beide recht hebt op de helft en hoofdelijk aansprakelijk bent) dan vind ik dat heel knap! Want ik heb het niet gelezen in welk topic dan ook. Dit is mij altijd onduidelijk geweest, vandaar dat ik ook elke keer zei dat mijn salaris niet mee kan worden gerekend. Omdat ik dus dacht dat het dat betekende als je beide voor de hypotheek tekent!quote:Op dinsdag 17 februari 2015 23:45 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nu snap je het! Halelujah! Hier ging het al de hele tijd over!
Voor wie zich verveelt, dit hele gedoe is al van voor naar achteren en weer terug uitgelegd aan TS in haar eerste topic. R&P / Op zoek naar eerste koophuis
Nee is niet nodig. Het enige wat nodig is, is wat verven of behangen en de vloer. Dat is alles. Maar we hebben hier al een flink stuk aan laminaat wat we daar neer kunnen leggen.quote:Op woensdag 18 februari 2015 00:03 schreef Leandra het volgende:
En TS, hoe denk je het opknappen van de woning te bekostigen?
Nieuwe vloerbedekking zal het minste zijn, maar ik gok dat je ook graag een fatsoenlijke keuken en badkamer wilt....
De reden daarvoor is niet van belang.quote:Op woensdag 18 februari 2015 00:11 schreef dasorakel het volgende:
Omdat jij nog geen intentieverklaring kan krijgen als ik goed tussen de regels door las?
Ik bedoelde meer dat jouw inkomen niet meegerekend kan wordenquote:Op woensdag 18 februari 2015 00:13 schreef Dondergat het volgende:
[..]
De reden daarvoor is niet van belang.
Meid, ik vind het fantastisch dat nu eindelijk het kwartje bij je is gevallen. Echt, ik had er een hard hoofd in. Ik ga in polonaise door de kamer hier.quote:Op woensdag 18 februari 2015 00:09 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Dat zwarte is niet letterlijk zo aan mij uitgelegd in dat eerste of de volgende topics. En als jij dat wel letterlijk kan vinden (dat je beide tekent op de koopakte en beide tekent voor de hypotheek ondanks dat het salaris van 1 persoon niet mee wordt gerekend en je dus beide recht hebt op de helft en hoofdelijk aansprakelijk bent) dan vind ik dat heel knap! Want ik heb het niet gelezen in welk topic dan ook. Dit is mij altijd onduidelijk geweest, vandaar dat ik ook elke keer zei dat mijn salaris niet mee kan worden gerekend. Omdat ik dus dacht dat het dat betekende als je beide voor de hypotheek tekent!
Ja ik ook. De reden dat dat niet kan is niet van belang.quote:Op woensdag 18 februari 2015 00:14 schreef dasorakel het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer dat jouw inkomen niet meegerekend kan worden
Misschien zou ik daar iets mee moeten doenquote:Op woensdag 18 februari 2015 00:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Meid, ik vind het fantastisch dat nu eindelijk het kwartje bij je is gevallen. Echt, ik had er een hard hoofd in. Ik ga in polonaise door de kamer hier.
Je liet me wel lachen met deze post.quote:Op woensdag 18 februari 2015 00:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Meid, ik vind het fantastisch dat nu eindelijk het kwartje bij je is gevallen. Echt, ik had er een hard hoofd in. Ik ga in polonaise door de kamer hier.
Je weet er echt helemaal niets van hè.... daarbij heb ik het letterlijk gepost:quote:Op woensdag 18 februari 2015 00:09 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Dat zwarte is niet letterlijk zo aan mij uitgelegd in dat eerste of de volgende topics. En als jij dat wel letterlijk kan vinden (dat je beide tekent op de koopakte en beide tekent voor de hypotheek ondanks dat het salaris van 1 persoon niet mee wordt gerekend en je dus beide recht hebt op de helft en hoofdelijk aansprakelijk bent) dan vind ik dat heel knap! Want ik heb het niet gelezen in welk topic dan ook. Dit is mij altijd onduidelijk geweest, vandaar dat ik ook elke keer zei dat mijn salaris niet mee kan worden gerekend. Omdat ik dus dacht dat het dat betekende als je beide voor de hypotheek tekent!
quote:Op dinsdag 17 februari 2015 23:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Klopt, wij hebben ook een hypotheek op één inkomen maar zijn ieder wel hoofdelijk aansprakelijk.
En ook gezamenlijk eigenaar van de woning.
Maar ik ben vrij zeker dat het eerder gepost is, je leest alleen niet wat er staat, want je dacht dat je met mijn post ook gelijk gekregen had in je foutieve veronderstelling.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 23:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, de bank is niet gek (en jij ook niet), en beiden eigenaar is beiden tekenen voor de hypotheek, en ieder hoofdelijk aansprakelijk.
Ah... WIA? Gaan jullie het dan wel redden als jouw inkomen wegvalt onder de nieuwe wetgeving?quote:Op woensdag 18 februari 2015 00:15 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Ja ik ook. De reden dat dat niet kan is niet van belang.
Het staat niet letterlijk in 1 post. Ik onthoud niet wie het schrijft en link dus ook geen posts. Voor mij was het dus onduidelijk tot die ene post waarvan ik een deel zwart heb gemaakt.quote:Op woensdag 18 februari 2015 00:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je weet er echt helemaal niets van hè.... daarbij heb ik het letterlijk gepost:
[..]
[..]
Maar ik ben vrij zeker dat het eerder gepost is, je leest alleen niet wat er staat, want je dacht dat je met mijn post ook gelijk gekregen had in je foutieve veronderstelling.
Het is jammer dat je al die tijd niet wat meer moeite hebt willen doen om te begrijpen wat we je duidelijk probeerden te maken. Het was toch wel duidelijk dat wij met zijn allen iets meer kaas hadden gegeten van dit hele huizenkoopgebeuren dan jij? En jouw situatie is echt niet uniek.quote:Op woensdag 18 februari 2015 00:24 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Het staat niet letterlijk in 1 post. Ik onthoud niet wie het schrijft en link dus ook geen posts. Voor mij was het dus onduidelijk tot die ene post waarvan ik een deel zwart heb gemaakt.
Ik heb even in het andere topic gekeken, en zie daar:quote:Op woensdag 18 februari 2015 00:24 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Het staat niet letterlijk in 1 post. Ik onthoud niet wie het schrijft en link dus ook geen posts. Voor mij was het dus onduidelijk tot die ene post waarvan ik een deel zwart heb gemaakt.
quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, dat is niet de consequentie, dat kun jij wel roepen, maar je roept op basis van wat je denkt, en niet op basis van hoe het werkelijk is.
Samen kopen: allebei eigenaar van het huis, allebei tekenen voor de hypotheek en ieder hoofdelijk aansprakelijk.
Bij het einde van de relatie moet de onder- of overwaarde van het huis gedeeld worden, als je dat niet doet wordt het belastingtechnisch gezien als een schenking van de een aan de ander.
Hij koopt alleen: Het is zijn huis, zijn hypotheek, geen rechten of verplichtingen voor jou (tenzij hij zo stom is om in gemeenschap van goederen met je te trouwen, dan is het huis ineens wel voor de helft van jou terwijl hij nog steeds alleen de hypotheekverplichting heeft).
Samen kopen en weg kunnen lopen zonder verplichtingen is dus geen optie.
En hem alleen een huis laten kopen terwijl hij nog niet het lef of de behoefte heeft te kopen, lijkt me ook geen optie.
Sorry, daar het mijn inziens ook niet letterlijk. Er staat samen kopen en dat doen we mijn inziens niet (ik zie samen kopen als: mijn salaris wordt meegenomen met de hypotheek).quote:Op woensdag 18 februari 2015 00:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb even in het andere topic gekeken, en zie daar:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |