abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149779276
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 22:52 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Ik ben geen hypotheekadviseur, maar een gewoon medemens. Natuurlijk snap ik niet alle(s/begrippen) perfect, maar dat zal geen sterveling die er niet voor geleerd heeft voor 100% begrijpen. Ik begrijp er genoeg van om te weten wat we moeten doen, waar we voor moeten zorgen en hoe het over het algemeen in zijn werk gaat.
Nou nee, want je kan een hypotheekaanvraag niet eens onderscheiden van een koopakte en een leveringsakte, dus we kunnen wel even vaststellen dat je geen idee hebt waar je mee bezig ben. Of je weet het wel dondersgoed, maar dan probeer je je vriend volledig aansprakelijk te stellen voor de hypotheek terwijl jij voor de helft eigenaar gaat worden van een huis zonder daarvoor aansprakelijk te zijn. Indien dat laatste ben je gewoon een doortrapte goldigger, dus ik ga er maar even vanuit dat het scenario A is en je gewoon te dom bent om te poepen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2015 22:55:55 ]
  dinsdag 17 februari 2015 @ 22:55:30 #152
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149779288
quote:
4s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:58 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Door de nhg verzekering wordt een eventuele restschuld kwijtgescholden.
Nee hoor, niet als een van beiden de hypotheek gewoon kan (blijven) betalen....dus als jullie uit elkaar gaan dan komt er helemaal geen NHG aan te pas, want je vriend kan de hypotheek gewoon betalen.
Dat jij bij een waardedaling een schuld aan hem hebt is dan jammer voor jou.
Dat hij je bij een waardestijging niet kan uitkopen is jammer voor jullie allebei, want dan moeten jullie toch verkopen om ieder je overwaarde te krijgen.

Maar reken er maar niet op dat de NHG je restschuld gaat kwijtschelden, want een van beiden kan de hypotheek gewoon betalen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_149779331
quote:
4s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:58 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Door de nhg verzekering wordt een eventuele restschuld kwijtgescholden.
Als je de NHG voorwaarden een keer zou doorlezen zou je wel beter weten.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 22:57:05 #154
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_149779357
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 22:52 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Ik ben geen hypotheekadviseur, maar een gewoon medemens. Natuurlijk snap ik niet alle(s/begrippen) perfect, maar dat zal geen sterveling die er niet voor geleerd heeft voor 100% begrijpen. Ik begrijp er genoeg van om te weten wat we moeten doen, waar we voor moeten zorgen en hoe het over het algemeen in zijn werk gaat.
Maakt niet uit hoor, als je vriend het maar snapt. Het is zijn hypotheek.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 17 februari 2015 @ 22:57:24 #155
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149779370
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 15:26 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Het maandelijkse bedrag is niet veel hoger dan de huur, zo stom kan het niet zijn.
En we hebben geen andere keus.
Hoezo heb je geen andere keus? Moet je uit je huurhuis?
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 17 februari 2015 @ 22:57:54 #156
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149779390
Volgens mij kan het dus echt niet, dat TS voor de helft eigenaar wordt en haar vriend als enige de verantwoordelijkheid voor de hypotheek voor het hele huis gaat krijgen. Is toch geen bank die daar mee akkoord gaat, of ben ik nou gek?!
The love you take is equal to the love you make.
pi_149779399
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 22:53 schreef Sekhmet het volgende:

[..]

[..]

Dat gaat wel snel als dat gisteren gebeurd is.
Als je geen Nederlandse klanten meer aanneemt en er komt een aanvraag per mail van Nederlanders, dan is er zo een antwoord teruggestuurd dat er geen Nederlanders meer worden aangenomen. Dat hoeft echt niet zo lang te duren hoor. Misschien heeft de adviseur er achteraan gebeld, dan heb je nog sneller antwoord. Zij weet ook de tijd die we hebben, dus wil ze alles snel geregeld hebben. Maar we krijgen een optie om uitstel aan te vragen als het niet lukt voor de bepaalde datum.
pi_149779404
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 22:57 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Zou hij snappen dat hij TS gratis mede eigenaar maakt van zijn bezittingen zonder iets terug te krijgen?
pi_149779419
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 22:57 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Maar zij staat wel op de 'voorlopige' koopakte...dat klopt dan volgens mij al niet helemaal. Bij ons was het niet mogelijk iig. Maar goed, het is ook niet mijn vakgebied.
pi_149779458
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 23:00:13 #161
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149779477
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 16:03 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Als jouw salaris niet wordt meegerekend in de hypotheek kan de hypotheek volgens mij nog steeds op naam van jullie beiden staan.
Klopt, wij hebben ook een hypotheek op één inkomen maar zijn ieder wel hoofdelijk aansprakelijk.
En ook gezamenlijk eigenaar van de woning.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149779509
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 22:46 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Waarmee hij de koop gesloten heeft.
Ja, mits we de financiën rondkrijgen.
pi_149779552
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 22:58 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Als je geen Nederlandse klanten meer aanneemt en er komt een aanvraag per mail van Nederlanders, dan is er zo een antwoord teruggestuurd dat er geen Nederlanders meer worden aangenomen. Dat hoeft echt niet zo lang te duren hoor. Misschien heeft de adviseur er achteraan gebeld, dan heb je nog sneller antwoord. Zij weet ook de tijd die we hebben, dus wil ze alles snel geregeld hebben. Maar we krijgen een optie om uitstel aan te vragen als het niet lukt voor de bepaalde datum.
Toch apart dat ze al een aanvraag doen zonder alle formulieren bij elkaar te hebben. En dat die adviseur niet wist dat die bank geen zaken doet met Nederlanders.
Kan zijn dat het voor iedereen anders loopt, maar ik vind het een vaag verhaal.
pi_149779614
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:02 schreef Sekhmet het volgende:

[..]

Toch apart dat ze al een aanvraag doen zonder alle formulieren bij elkaar te hebben. En dat die adviseur niet wist dat die bank geen zaken doet met Nederlanders.
Kan zijn dat het voor iedereen anders loopt, maar ik vind het een vaag verhaal.
Mwoah, een simpele toetsing kan wel plaatsvinden met alleen een salarisstrook en wat id's.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 23:04:22 #165
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_149779618
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:01 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Dus hoeft er niet nog een 'echte' koopakte getekend te worden, want dat is al gebeurd. Wel voor een hypotheek, natuurlijk.

Hebben jullie al een beetje inboedel, eigenlijk?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_149779643
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:01 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Nee, hij. Niet wij, er is geen wij in de constructie die jij bedacht hebt. Jij hoeft alleen maar de helft van het huis in ontvangst te nemen en dank je wel te zeggen.
pi_149779674
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:04 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dus hoeft er niet nog een 'echte' koopakte getekend te worden, want dat is al gebeurd. Wel voor een hypotheek, natuurlijk.

Hebben jullie al een beetje inboedel, eigenlijk?
TS haalt hypotheekakte, leveringsakte en koopakte door elkaar. Maar ze snapt het wel allemaal gelukkig.
pi_149779675
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:04 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Mwoah, een simpele toetsing kan wel plaatsvinden met alleen een salarisstrook en wat id's.
Een simpele toetsing wel ja (wat wij hadden bij het adviesgesprek), maar daarna moetsen we toch heel wat meer aanleveren om de werkelijke aanvraag bij een bank te gaan doen.
pi_149779729
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:05 schreef Sekhmet het volgende:

[..]

Een simpele toetsing wel ja (wat wij hadden bij het adviesgesprek), maar daarna moetsen we toch heel wat meer aanleveren om de werkelijke aanvraag bij een bank te gaan doen.
Klopt, maar een aanvraag op nationaliteit afkeuren kan wel zo snel (ook al is het voor TS niet boeiend)
pi_149779878
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:07 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Klopt, maar een aanvraag op nationaliteit afkeuren kan wel zo snel (ook al is het voor TS niet boeiend)
Maar is dat dan al een echte aanvraag geweest als het dossier nog niet compleet is?
Misschien dat het bij ons allemaal anders is gelopen omdat wij ook bij een buitenlandse bank de aanvraag hebben gedaan (geen belgische overigens) en eerst het dossier compleet moest zijn.
En dat ging al over een periode van enkele weken. Gelukkig vorige week bericht gehad dat alles nu rond is *O*
  dinsdag 17 februari 2015 @ 23:12:26 #171
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149779895
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 22:44 schreef Vlier het volgende:
Voor diegene die benieuwd zijn naar een hoekhuis met een tuin aan een rustige weg voor 125:

http://www.funda.nl/koop/(...)ng/sorteer-prijs-op/
Deze? http://www.funda.nl/koop/schoonebeek/huis-48001589-de-bongerd-35/
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149779923
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:11 schreef Sekhmet het volgende:

[..]

Maar is dat dan al een echte aanvraag geweest als het dossier nog niet compleet is?
Misschien dat het bij ons allemaal anders is gelopen omdat wij ook bij een buitenlandse bank de aanvraag hebben gedaan (geen belgische overigens) en eerst het dossier compleet moest zijn.
En dat ging al over een periode van enkele weken. Gelukkig vorige week bericht gehad dat alles nu rond is *O*
Ik denk niet dat TS die afwijzing op papier heeft gekregen ;)
  dinsdag 17 februari 2015 @ 23:15:34 #173
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149779983
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 22:57 schreef Lienekien het volgende:
Volgens mij kan het dus echt niet, dat TS voor de helft eigenaar wordt en haar vriend als enige de verantwoordelijkheid voor de hypotheek voor het hele huis gaat krijgen. Is toch geen bank die daar mee akkoord gaat, of ben ik nou gek?!
Nee, de bank is niet gek (en jij ook niet), en beiden eigenaar is beiden tekenen voor de hypotheek, en ieder hoofdelijk aansprakelijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149780066
Hoop onzin op 1 zo n topic. Zal ik nog even wachten met duidelijkheid verschaffen?

Als je een woning op 2 namen koopt, moet de hypotheek ook op 2 namen komen. Ondanks dat van een van de schuldenaren het inkomen niet wordt meegenomen. De reden is dat als je niet betaalt de gehele woning verkocht moet worden. Je kan niet de helft van een woning verkopen van iemand die geen schuldenaar is.

Je kan er wel voor kiezen om de hypotheek op 2 namen te zetten, terwijl de woning op 1 naam staat. (Extra zekerheid voor bank, hoppa!) Dit zou ik echter niet adviseren.

Je hebt na het tekenen van de voorlopige koopovereenkomst 3 dagen de tijd om zonder opgave van redenen te annuleren. Hierna heb je eventueel de ontbindende voorwaarden (meest voorkomend voorbehoud van financiering). Zijn de voorwaarden verlopen en zie je alsnog af van de woning zal je moeten betalen (vaak 10%, zie koopovereenkomst)

Overigens zijn bij het uit elkaar gaan de regels met betrekking tot Ontslag Hoofdelijke Aansprakelijkheid (OHA) een stuk ruimer dan bij aankoop van een woning. Als het nu op 1 inkomen geleend kan worden en dit verandert niet bij uit elkaar gaan zou NHG niet bijspringen.
pi_149780093
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, de bank is niet gek (en jij ook niet), en beiden eigenaar is beiden tekenen voor de hypotheek, en ieder hoofdelijk aansprakelijk.
Ik vind er maar bar weinig over op internet trouwens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')