Onder andere.quote:
Maar nergens is dat bevestigd.quote:Op woensdag 11 februari 2015 02:43 schreef leolinedance het volgende:
Arik Air heeft de 787-8 orders al vervangen door 777-300ER's.
De 787-8 was eerder beschikbaar dan de -9. Nu de -9 beschikbaar is heeft die toch wel een aantal voordelen boven de -8 (net wat meer passagiers, meer cargo-capaciteit, grotere range en per stoel gerekend efficiënter.).quote:Op woensdag 11 februari 2015 16:47 schreef inkjet het volgende:
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat:
- De gemiddelde klant liever een 787-9 heeft
Leg uit?quote:- vanwege de grote vraag naar 789's er een soort 'overloop' naar 777's is ontstaan. Het prijsniveau in relatie tot de overgang naar een nieuw model speelt hier ook een rol.
Vreemd dat ze niet voor de MAX gaan.quote:Transavia breidt vloot uit met extra Boeing 737-800’s
SEATTLE - Transavia heeft bij Boeing een order geplaatst voor zeventien toestellen van het type 737-800 Next-Generation. De deal, met een cataloguswaarde van 1,6 miljard dollar, omvat tevens opties op drie extra vliegtuigen. Dat maakte Boeing donderdag bekend. De toestellen zijn besteld met het oog op de groeiplannen van het dochterbedrijf van Air France-KLM.
Met name in Frankrijk zal Transavia de komende jaren flink uitbreiden. De vloot groeit van vijftien tot zo’n veertig toestellen in 2020. Ook in Nederland wil Transavia groeien tot veertig vliegtuigen, zo meldde de maatschappij vorige maand. Op dit moment beschikt de maatschappij over een gecombineerde vloot van 45 Next-Generation 737’s, voornamelijk 737-800's.
Transavia-topman Bram Gräber prijst de "ongeëvenaarde" efficiëntie en betrouwbaarheid van de Next-Generation 737. De maatschappij vliegt al sinds eind jaren negentig met Boeing 737-800’s. Al veel langer is Transavia Boeing 737-klant. De maatschappij nam al in de jaren zeventig haar eerste 737-200 in gebruik, en vloog sindsdien onafgebroken met het type.
Duurder, langere wachttijd, hoewel het een 737 is toch een iets ander 'type' dan de -800 dus weer nieuwe systemen, manuals etcquote:Op donderdag 12 februari 2015 18:02 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Vreemd dat ze niet voor de MAX gaan.
Wat ik bedoel is dat er 777's worden besteld door klanten die waarschijnlijk eerder een 789 zouden willen maar gezien de levertijd voor de triple kiezen. Omdat er een nieuwe 777 aankomt en Boeing de productielijn ondertussen in bedrijf wil houden is dat interessant.quote:
Er stonden al een stel 738's in bestelling voor Transavia, de HSK, HSM, HSN, HSO en HSQ.quote:Op donderdag 12 februari 2015 18:02 schreef Sunri5e het volgende:
Vreemd dat ze niet voor de MAX gaan.
Oh zo. Weet zo niet zo een maatschappij die dat heeft gedaan (en ook geen zin om na te kijken) maar zou best kunnen.quote:Op donderdag 12 februari 2015 18:46 schreef inkjet het volgende:
Wat ik bedoel is dat er 777's worden besteld door klanten die waarschijnlijk eerder een 789 zouden willen maar gezien de levertijd voor de triple kiezen. Omdat er een nieuwe 777 aankomt en Boeing de productielijn ondertussen in bedrijf wil houden is dat interessant.
Ik sta geheel open voor discussie over dit onderwerp
Nah, doe mij er dan maar eentje, leuk met Tipica Reizen logo eropquote:Op donderdag 12 februari 2015 18:54 schreef Iemand91 het volgende:
Plus de 777-300ER is nu natuurlijk goedkoper dan ooit, helpt ook mee.
Ach en dan krijg je de rekening voor het aftankenquote:Op donderdag 12 februari 2015 19:18 schreef flipsen het volgende:
[..]
Nah, doe mij er dan maar eentje, leuk met Tipica Reizen logo erop
quote:Op zaterdag 14 februari 2015 18:29 schreef Me_Wesley het volgende:
Ik denk niet dat iemand dat erg vindt hier
Daar gaat iequote:Op zondag 15 februari 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Deze 777-200LR wordt net geen jaar later in maart 2006 aan launch customer Pakistan Airlines geleverd als AP-BGZ die er nog steeds mee rondvliegt.
(kist taxiët op dit moment naar de baan van Manchester voor de terugvlucht naar Islamabad))
Ik heb alleen maar in de -300 variant gevlogen. Toch vrij krap, en dan was het nog wel Cathay.quote:Op woensdag 11 februari 2015 01:16 schreef derLudolf het volgende:
Ik vind het ook een zeer vet toestel. Helaas zal ik er wel nooit inzitten gezien de uitfasering.
Heb nog nooit groter dan een A321 meegemaakt Dus allicht is een A340 ruimerquote:Op maandag 16 februari 2015 13:17 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik heb alleen maar in de -300 variant gevlogen. Toch vrij krap, en dan was het nog wel Cathay.
Over korte vluchten met grote kisten gesproken. Dubai - Muscat (drie kwartier) in een 777-200 (weet niet meer of het een ER of LR was).quote:Op maandag 16 februari 2015 14:30 schreef Iemand91 het volgende:
Moet je vlucht 3166 van Iberia nog maar een keer meepakken.
Deze vlucht van Madrid naar Heathrow willen ze nog wel eens een A340-300 inzetten.
Vlucht kost weinig; kun je het nog redelijk goedkoop uitproberen en heb je opzich ook wel een re-de-lijk unieke vlucht. Waarschijnlijk een van de kortste A340 vluchten die er zijn.
quote:Op maandag 16 februari 2015 14:42 schreef Thetallguy het volgende:
Gelukkig heeft Turkish nog wat A340s en zetten ze (zeker in de zomermaanden) alles wat ze kunnen vinden weleens in op de vluchten naar Amsterdam
quote:Op maandag 16 februari 2015 15:06 schreef Tinos85 het volgende:
Delta komt toch ook weer met een 747?
quote:Op maandag 16 februari 2015 14:30 schreef Iemand91 het volgende:
Einde van dit jaar kan dus best eens eind van alle 747 en A340 vluchten van/naar Schiphol.
(747's van KLM natuurlijk uitgezonderd)
Die zetten ULH-kisten in op die korte routes; routes waarvoor bijv. de A340-500 helemaal niet is bedoeld.quote:Op maandag 16 februari 2015 15:17 schreef Karstman het volgende:
Over korte vluchten met grote kisten gesproken. Dubai - Muscat (drie kwartier) in een 777-200 (weet niet meer of het een ER of LR was).
Wat dat betreft is het best opvallend dat KLM naar Cairo een triple inzet en naar Tel Aviv een 737-900... scheelt haast niets qua afstand. Cairo is niet elke dag, dus qua aantal pax scheelt het kennelijk niet zoveel.quote:Op maandag 16 februari 2015 15:21 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Die zetten ULH-kisten in op die korte routes; routes waarvoor bijv. de A340-500 helemaal niet is bedoeld.
Maar op die manier zijn de brandstofkosten niet zo hoog en daarom worden die kisten nu daar ingezet.
EK zet ook wel A380's in op hele korte routes.
Net als KLM doet met hun longhaul-kisten.
De langste routes worden (al) uitgevoerd door de nieuwste types en de wat oudere types gaan dan de kortere routes doen (denk aan Montreal/Toronto met de MD-11, New York voor diverse types (zoals de 747-classics).
Ik vind het ook wel opvallend inderdaad om zo'n zwaar toestel in te zetten op Caïro.quote:Op maandag 16 februari 2015 19:53 schreef inkjet het volgende:
Wat dat betreft is het best opvallend dat KLM naar Cairo een triple inzet en naar Tel Aviv een 737-900... scheelt haast niets qua afstand. Cairo is niet elke dag, dus qua aantal pax scheelt het kennelijk niet zoveel.
Hier volg ik je vraag niet helemaal.quote:Op maandag 16 februari 2015 21:28 schreef inkjet het volgende:
Vracht zou wel eens het verschil kunnen maken in dit geval.
Voor de A330 lijkt me dit te dichtbij, maar een 787-9 lijkt dat ook? Waarom dan geen 747 naar CAI?
Op LAX zal KLM vast penalty's moeten nemen (minder vracht of aantal rijen stoelen afsluiten) om dat te bereiken inderdaad.quote:Gezien het brandstofgebruik zet KLM die meest in op niet te lange routes. Uitzondering is LAX. Net te ver voor een A330-300?
Onderhoud. Misschien beetje uitgelopen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 17:49 schreef inkjet het volgende:
Weet iemand wat er met de PH-KZI aan de hand is? Die staat al sinds 5 januari aan de grond v.z.i.w.
4x per dag lijkt mij sterk. Zou jet op 4x/week houden (overige frequenties 77W)quote:Op dinsdag 17 februari 2015 18:16 schreef Sunri5e het volgende:
Vanaf 1 juni gaat Emirates 4x per dag met een A380 tussen Milaan naar JFK vliegen.
Excuus. 4 dagelijkse vluchten met een A389 naar JFK. Niet 4 allemaal vanuit Milaanquote:Op dinsdag 17 februari 2015 18:54 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
4x per dag lijkt mij sterk. Zou jet op 4x/week houden (overige frequenties 77W)
Ander A380 nieuws; Turkish zou in de markt zijn om twee A380s van Malaysia te leasen.
Las net ook het bericht ja. Dagelijks DXB MXP JFK en 3x dagelijks DXB JFK dusquote:Op dinsdag 17 februari 2015 19:02 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Excuus. 4 dagelijkse vluchten met een A389 naar JFK. Niet 4 allemaal vanuit Milaan
Ik kan niet zien wat KLM wat dat betreft doet op die route, maar als ik zie wat Egypt Air aan vracht meeneemt naar CAI. Dat is aardig watquote:Op maandag 16 februari 2015 20:11 schreef Iemand91 het volgende:
Het gaat meer om aantal passagiers en vracht en gezien het toestel zal er dus wel vrij veel passagiers/vracht tussen Amsterdam - Caïro vervoerd worden.
Maar dat is normaliter ook een 737 tegenwoordig toch? Vroeger nog weleens een A330 of 777.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 19:39 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Ik kan niet zien wat KLM wat dat betreft doet op die route, maar als ik zie wat Egypt Air aan vracht meeneemt naar CAI. Dat is aardig wat
Dat is helaas een 73'tje ja. Een groter type zou zo nu en dan best handig zijn.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 19:52 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Maar dat is normaliter ook een 737 tegenwoordig toch? Vroeger nog weleens een A330 of 777.
KLM zal het wel goed uitgezocht hebben. Ten opzichte van een 777 of A330 is dat op zo'n route al een hele vooruitgang.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 17:24 schreef inkjet het volgende:
Wat ik bedoel is dat Cairo als bestemming voor een 787-900 onlogisch lijkt. Zou het niet beter zijn die op langere routes in te zetten gezien het brandstofgebruik?
Boeing en Airbus gaan nog heel wat grote kisten aan Turkish leveren.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 18:54 schreef Thetallguy het volgende:
Ander A380 nieuws; Turkish zou in de markt zijn om twee A380s van Malaysia te leasen.
Gezien KLM er dus een zware 777 op inzet en de rest wat ik over die route heb gelezen lijkt Caïro een aardige cargo/passagiers-markt te zijn inderdaad.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 19:39 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Ik kan niet zien wat KLM wat dat betreft doet op die route, maar als ik zie wat Egypt Air aan vracht meeneemt naar CAI. Dat is aardig wat
quote:Piloot worden, daar heeft bijna iedereen wel eens van gedroomd in zijn jonge jaren. Wanneer dat lukt is dat natuurlijk heel bijzonder. Maar voor de 59-jarige piloot Peter Elliott werd het extra speciaal toen er begin deze maand een wel heel bekende co-piloot aan hem werd gekoppeld: zijn dochter!
Gezelligquote:Op woensdag 18 februari 2015 12:22 schreef Ferry_76 het volgende:
Vader en dochter schrijven luchtvaartgeschiedenis:
http://www.metronieuws.nl(...)chtvaartgeschiedenis
[..]
twitter:ehvairport twitterde op woensdag 18-02-2015 om 12:52:02 Er wordt weer mondjesmaat gevlogen. Check de website van Eindhoven Airport voor meer informatie. reageer retweet
Zo zijn al z'n columns, alles is slecht en hij weet het beter...quote:Op vrijdag 20 februari 2015 17:44 schreef Mylene het volgende:
Deze man komt toch best wel verzuurd over?
Arnold Burlage: De schrik van Schiphol (2)
Met die insteek lees ik zijn columns ook.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 19:40 schreef Mikey92 het volgende:
[..]
Zo zijn al z'n columns, alles is slecht en hij weet het beter...
Daar is ie alweer een paar jaar weg toch?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 22:22 schreef blingbling11 het volgende:
[..]
Met die insteek lees ik zijn columns ook.
Hij kan zo bij de Telegraaf aan de slag.
Valt wel mee toch? Volgens mij ligt de gemiddelde leeftijd van alle 747's die bij KLM in dienst zijn ook rond die leeftijd. Misschien ligt die wel hoger als je de vrachtkisten niet meeteltquote:Op zaterdag 21 februari 2015 23:45 schreef flipsen het volgende:
Die Air Baltic is al een ouwetje zo te zien...
* flipsen googlet: jup, 22,5 jaar oud
Jong is anders, maar er vliegen nog 737's van die leeftijd rond.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 23:49 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Valt wel mee toch? Volgens mij ligt de gemiddelde leeftijd van alle 747's die bij KLM in dienst zijn ook rond die leeftijd. Misschien ligt die wel hoger als je de vrachtkisten niet meetelt
Hebben er wel een meer een handje van, Schiphol bashen. Groeicijfers van vorig jaar was niks mis mee.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 17:44 schreef Mylene het volgende:
Deze man komt toch best wel verzuurd over?
Arnold Burlage: De schrik van Schiphol (2)
Is dat een 300 of 500? Las dat ze uitgefaseerd werden bij airBaltic. Ook Oost Europeanen zijn de vloot dan flink aan het vernieuwen, ben aantal jaren geleden nog met een 500 van Amsterdam naar Sofia gevlogen, maar bij AirBulgaria zijn de 300 en 500's ook al uit de vloot.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 23:45 schreef flipsen het volgende:
Die Air Baltic is al een ouwetje zo te zien...
* flipsen googlet: jup, 22,5 jaar oud
-500.quote:
Een stukje vertrouwen in instrumenten en luchtverkeersleiding is dan wel essentieel jaquote:Op maandag 23 februari 2015 22:01 schreef Iemand91 het volgende:
400 meter zicht en dan toch volgas vooruit op de baan.
Dan moet denk ik toch wel even de figuurlijke knop om lijkt me
[ afbeelding ]
Nee... Ze heben om en nabij dezelfde diameter als de romp van een 737quote:Op dinsdag 24 februari 2015 00:22 schreef nattermann het volgende:
Blijft toch bijzonder, die 777 met z'n beestachtig grote motoren in verhouding tot de romp.
Of ben ik de enige die dat zo ziet?
Boeing:quote:Op dinsdag 24 februari 2015 00:22 schreef nattermann het volgende:
Blijft toch bijzonder, die 777 met z'n beestachtig grote motoren in verhouding tot de romp.
Of ben ik de enige die dat zo ziet?
quote:Op dinsdag 24 februari 2015 09:27 schreef Me_Wesley het volgende:
Nee... Ze heben om en nabij dezelfde diameter als de romp van een 737
Old skoolquote:Op dinsdag 24 februari 2015 10:54 schreef LintuxCx het volgende:
Voor wie zin heeft in plaatjes kijken trouwens, een scheepslading aan plaatjes van de An-225
6 man flight crew
EDIT: en nog een:twitter:mattcawby twitterde op dinsdag 24-02-2015 om 19:50:00 KLM 777 PH-BVN departing Paine Field on a test flight reageer retweet
Een voordeel voor deze kist: hij is niet lang de lelijkste. De 747 die binnenkort uit Subang terugkomt is waarschijnlijk nog veel lelijkerquote:Op dinsdag 24 februari 2015 21:31 schreef Iemand91 het volgende:
En bij licht....blijft het lelijk als de nacht.twitter:mattcawby twitterde op dinsdag 24-02-2015 om 19:50:00 KLM 777 PH-BVN departing Paine Field on a test flight [ afbeelding ] reageer retweet
Ik vrees met grote vreze.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 21:50 schreef OEM het volgende:
Een voordeel voor deze kist: hij is niet lang de lelijkste. De 747 die binnenkort uit Subang terugkomt is waarschijnlijk nog veel lelijker
Mwah, liever dit dan compleet anders. Het is juist een ijzersterk merk en in haast elke conditie staat dit gewoon goed omdat het zo'n eenvoudige livery is zonder fratsen. En daardoor is het ook vrijwel tijdloos.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 22:04 schreef Tinos85 het volgende:
Toch jammer dat ze de livery verder niet aangepast hebben naar echt iets nieuws.
Zo doen ze dat in Rusland Die vent moest trouwens wel letterlijk rennen voor zijn levenquote:
quote:Op dinsdag 24 februari 2015 23:14 schreef mar456 het volgende:
En toch blijft het jammer dat ze niet een van deze concepts hebben gebruikt:
[ afbeelding ]
quote:
quote:
Ik hoor ze 's avonds / 's nachts vaak overkomen. Of de 777's naar Japan vanuit Parijs.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 23:28 schreef zlotka het volgende:
[ afbeelding ]
Blijft mooi om die bedrijvigheid te zien in de late avond en nacht. Vind zelf Cargo erg interessant.
Leipzig is de Europese hub van DHL. Dit zijn dan ook allemaal DHL vluchten binnen Europa.
Dat zeker, 9 van de 10 nieuwe schema's wordt altijd compleet afgezeken. (Zelfs the new American )quote:Op woensdag 25 februari 2015 13:50 schreef louter_genieten het volgende:
Ik vind het ook wel mooi eigenlijk. De meeste fanatieke vliegtuigspotters kunnen waarschijnlijk moeilijk tegen verandering
Vanaf nu mag je van Iemand niet meer in dit topic postenquote:Op woensdag 25 februari 2015 12:54 schreef BazZz2 het volgende:
Ik moet eerlijk toegeven dat ik het niet eens lelijk vind.
Dat is dan heel vervelend voor Iemandquote:Op woensdag 25 februari 2015 14:00 schreef flipsen het volgende:
[..]
Vanaf nu mag je van Iemand niet meer in dit topic posten
Ik vind dat het hier meevalt, net als bij de 73's en de Cityhoppers. De 747 wordt wel spannend.quote:Lelijke livery
Het is wachten totdat deze ook de dolphin livery krijgtquote:Op woensdag 25 februari 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Een van Delta's DC-9's - voormalig N3333L, afgeleverd op 7 april 1968 - en later nog in service voor Ozark Airlines en TWA Airlines (die Ozark overnam) bestaat bijna 47 jaar later nog steeds...deels.
Deze staat namelijk met KLM-livery, naam (City of Schiphol) en verzonnen registratie (PH-AAS) op Schiphol Plaza.
Daar staat het naast de DC-10 landingsgestel, vleugel en motorgondel en zijn daar op 31 oktober 2007 heengebracht vanaf Schiphol-Oost voor de luchtvaartshop ‘Planes at Plaza'.
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)85545.jpg]afbeelding[/url] ]
Voor herkenbaarheid van de merknaam is het misschien beter, maar mooier vind ik het zeker niet.quote:Op woensdag 25 februari 2015 20:21 schreef Karstman het volgende:
Aardig filmpje op FB van het verven van een Transavia kist. Denk toch dat hij vanaf de grond nog prima te herkennen is met die gekleurde vlakken aan de onderkant.
https://www.facebook.com/video.php?v=10152735978535060
Wie gaat die rijden? KLM? Transavia?quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:08 schreef derLudolf het volgende:
Ik wist het nog niet, maar er komen drie extra Protossen voor de Valleilijn
Verkeerde topic en oud nieuwsquote:Op woensdag 25 februari 2015 22:08 schreef derLudolf het volgende:
Ik wist het nog niet, maar er komen drie extra Protossen voor de Valleilijn
Ik kon de reactie dat niet terugvinden... Hmm ik zal toch niet... Ja dusquote:
Wel interessant voor de casual spotter; als die A380 van CZ komt dan komt die bij gate E18; recht voor het panoramaterras.quote:Op donderdag 26 februari 2015 08:06 schreef Thetallguy het volgende:
Geruchten dat China Southern al met het start van het zomerseizoen de A380 zou willen inzetten op PEK-AMS. Als er naast Emirates een andere operator te verwachten was dan was dit CS wel, dus ik ben benieuwd.
En over liveries gesproken, jammer dat hun kleurenschema voor geen meter staat op de A380
PH-BVN heeft een naam gekregen: "Tijuca National Park".quote:Vanaf 20 juni dit jaar komt China Southern dagelijks met hun A380 naar Amsterdam vanaf Peking aldus een niet nader geïdentificeerde bron tegen WCARN. De Airbus A380 gaat de A330-300 vervangen die nu wordt gebruikt op deze route.
De heenvlucht vanaf Peking, met vluchtnummer CZ345 vertrekt om 0:50 lokale tijd en komt aan op Schiphol om 5:40 lokale tijd. De retourvlucht met vluchtnummer CZ346 vanuit Amsterdam vertrekt om 14:50 en er wordt verwacht dat deze 6:20 de volgende dag weer aankomt in Peking, volgens de website van de luchtvaartmaatschappij.
China Southern is de eerste Chinese luchtvaartmaatschappij met beschikking tot de A380 en heeft er momenteel 5 in haar vloot. De eerste A380 van de luchtvaartmaatschappij is al operationeel sinds oktober 2011.
Lijkt me beetje rare keuze maar hopelijk gaan we dus nog een operator met 747-8i's zien. Ik hoop het in ieder geval.quote:ISTANBUL - Turkish Airlines verwacht in de toekomst zowel de Boeing 747 als de Airbus A380 nodig te hebben om de stormachtige groei op te vangen die het bedrijf doormaakt. Dat heeft voorzitter Hamdo Topcu woensdag gezegd, meldt Reuters. De top van het bedrijf heeft echter nog geen knoop over de aankoop van grote vliegtuigen doorgehakt.
Staat de APU inlet nou open? Ook apart.quote:Op donderdag 26 februari 2015 13:57 schreef Iemand91 het volgende:
China Southern komt met A380 naar Schiphol
[..]
PH-BVN heeft een naam gekregen: "Tijuca National Park".
Komt volgende maand aan op Schiphol mét de nieuwe Business en Economy Class.
Zal voorlopig dus een buitenbeentje in de -300ER familie zijn want de rest wordt pas in 2016 mee begonnen.
[ afbeelding ]
Enne: hopelijk goed nieuws voor de liefhebbers:
Turkish: zowel Boeing 747 als Airbus A380 nodig
[..]
Lijkt me beetje rare keuze maar hopelijk gaan we dus nog een operator met 747-8i's zien. Ik hoop het in ieder geval.
De foto is gemaakt op 24 februari; testvlucht.quote:Op donderdag 26 februari 2015 19:41 schreef inkjet het volgende:
De BVN vliegt al met de NL registratie rond dus. FR24 heeft hem ook al ingevoerd... de 24e gesignaleerd.
Mwah; 't is een testvlucht hè.quote:Op donderdag 26 februari 2015 20:21 schreef Me_Wesley het volgende:
Staat de APU inlet nou open? Ook apart.
Ik wil ook zon!quote:Op donderdag 26 februari 2015 22:17 schreef kleineik het volgende:
Morgen naar curacao met de 787 van arke!
Dat verklaart een hoopquote:Op donderdag 26 februari 2015 22:23 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
De foto is gemaakt op 24 februari; testvlucht.
[..]
Mwah; 't is een testvlucht hè.
Vaak zie je ook wel vaa de RAT (Ram Air Turbine) openstaan bij dergelijke vluchten.
quote:Op vrijdag 27 februari 2015 12:56 schreef Thetallguy het volgende:
Over testvluchten gesproken; mooi bruggetje naar de testvlucht van de Bombardier CS300. Vandaag gaat ie dan eindelijk (na een paar keer uitstel) z'n eerste vlucht maken.
[ afbeelding ]
Ik kan er wel aan wennen denk ik. Vind het wel een goede verandering. Beter dan wat de meeste luchtvaartmaatschappijen deze tijd doorvoeren.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 17:56 schreef Iemand91 het volgende:
De nieuwe livery op de 747:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nice!quote:Op zaterdag 28 februari 2015 17:56 schreef Iemand91 het volgende:
De nieuwe livery op de 747:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is ook een veel mooier vliegmachienquote:
Waarom verander jij mijn post?quote:
Ik wilde quoten maar drukte perongeluk op editquote:
Dat veranderd wel helemaal de gewenste toon van mijn post.quote:Op zondag 1 maart 2015 17:12 schreef Thetallguy het volgende:
Ik wilde quoten maar drukte perongeluk op edit
Dan denk ik dat je een negatieve PI had? Want tekst stond er verder niet in de post. Had niet door dat ik deze ook aangepast had. Heb iig weer een negatieve PI teruggezetquote:Op zondag 1 maart 2015 20:45 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Dat veranderd wel helemaal de gewenste toon van mijn post.
Andere hoek:
[ afbeelding ]
Ik ben overal in de minderheid - sta zo ongeveer alleen - met mijn mening; maar ik blijf er wel bij.
Hoi, ik ben een trouwe lurker hier. Ik vind de nieuwe livery op de 747 erg mooi overkomen. Beter dan op de andere toestellen.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 17:56 schreef Iemand91 het volgende:
De nieuwe livery op de 747:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn steun heb jequote:Op zondag 1 maart 2015 20:45 schreef Iemand91 het volgende:
Ik ben overal in de minderheid - sta zo ongeveer alleen - met mijn mening; maar ik blijf er wel bij.
Ik deel jouw mening eigenlijk ook wel. Het lijkt een beetje alsof er zo'n latex masker over de neus/mond heen zit getrokken dat net niet helemaal lekker past.quote:Op zondag 1 maart 2015 20:45 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Dat veranderd wel helemaal de gewenste toon van mijn post.
Andere hoek:
[ afbeelding ]
Ik ben overal in de minderheid - sta zo ongeveer alleen - met mijn mening; maar ik blijf er wel bij.
Klopt, maar dat bericht is vandaag rechtgezet. De Russische investeringsbank had wat problemen, maar dat zou nu van de baan zijn.quote:Op maandag 2 maart 2015 15:08 schreef Thetallguy het volgende:
Dat van de SSJ schijnt weer enigszins op losse schroeven te staan meldde een Belgische krant vorige week. Zal kijken of ik de linkt nog kan vinden. Ligt nogal gevoelig ook wat betreft investeren in Rusland op dit moment. Wellicht dat het C-series of Mitsubishi's worden, hoewel daar weer een langere wachttijd op zal zitten.
Zoals iemand op Tweakers al zei:quote:Op maandag 2 maart 2015 14:06 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ik deel jouw mening eigenlijk ook wel. Het lijkt een beetje alsof er zo'n latex masker over de neus/mond heen zit getrokken dat net niet helemaal lekker past.
Spijker op de kop.quote:met de huidige livery krijg ik het idee dat ik naar Disney Planes aan het kijken ben
twitter:KLM_press twitterde op maandag 02-03-2015 om 14:00:44 Drying my new paint in the Malaysian sun. Our first 747 in the new livery, expected home @Schiphol this weekend ^GS reageer retweet
En net op Luchtvaartnieuws nog een bericht dat de LR versie van de SSJ niet gecertificeerd is en de levering daarom tot Q3 2016 is uitgesteld... Hoop niet dat er afstel van dit uitstel komt!quote:Op maandag 2 maart 2015 16:27 schreef lolcat8811 het volgende:
[..]
Klopt, maar dat bericht is vandaag rechtgezet. De Russische investeringsbank had wat problemen, maar dat zou nu van de baan zijn.
De eerste VLM SSJ100 zou deze week aan de testvluchten beginnen.
Eindelijk! Een vakantie naar Sint Maarten was veel te duur door de monopoly van KLM.quote:ArkeFly doorbreekt opnieuw monopolie KLM op Sint Maarten
RIJSWIJK - ArkeFly vliegt vanaf november opnieuw naar en van Sint Maarten. Zeven jaar geleden bood de maatschappij het eiland ook aan maar trok toen al vrij snel de stekker er uit. De maatschappij probeert het nu opnieuw met haar premium product de 787 Dreamliner. KLM vliegt nu als enige naar Sint Maarten in combinatie met Curaçao.
De verbinding tussen Sint Maarten en Schiphol zal tweemaal per week plaatsvinden en het hele jaar actief blijven. De vluchten naar Sint Maarten worden ook bij ArkeFly gecombineerd met de bestemming Curaçao.
Touroperator Arke gaat pakketreizen aanbieden naar Sint Maarten vanaf 699 euro voor negen dagen.
Sint Maarten ontvangt jaarlijks circa 17.000 Nederlanders, van de in totaal 580.000 buitenlandse toeristen. Op dit moment kan vanuit Nederland drie keer per week met KLM naar Sint Maarten worden gevlogen. Met de twee extra Arke Dreamliner vluchten verwacht TUI jaarlijks circa 15.000 extra Nederlandse toeristen naar Sint Maarten te trekken, bijna een verdubbeling van het huidige aantal. Met negen vluchten per week dit jaar, zijn de Antillen gezamenlijk veruit de belangrijkste verre bestemmingen van reisorganisatie TUI Nederland.
En waar ze mee gaan vliegen is bijna klaar.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 08:39 schreef Sunri5e het volgende:
Eindelijk! Een vakantie naar Sint Maarten was veel te duur door de monopoly van KLM.
twitter:WilliamHuizinga twitterde op woensdag 04-03-2015 om 10:07:25 Toestel Turkish Airlines raakt van de baan #Kathmandu #Nepal #mist #gladheid RT @airlivenet: http://t.co/SHbFXNsdki http://t.co/ImPq3u92p7 reageer retweet
quote:Op woensdag 4 maart 2015 12:59 schreef derLudolf het volgende:
Voor geile plaatjes kun je beter naar KPD
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
Is vandaag uren te zien geweest op FR24, altitude and speed 0.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 23:00 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
En waar ze mee gaan vliegen is bijna klaar.
Op een 747 staat het beter dan op en 777 vind ik. Is het vliegtuig trouwens compleet opnieuw gespoten? Binnen niet al te lange tijd gaan de 747's er toch uit? Is het dan niet zonde ze opnieuw te laten spuiten?quote:Op woensdag 4 maart 2015 16:14 schreef BazZz2 het volgende:
eentje vanaf de zijkant.
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)01381.jpg]afbeelding[/url] ]
Still like it!
Die kist gaat er de komende jaren nog niet uit.;) En opnieuw gespoten moest ie sowieso na de D check die de kist heeft gehad.quote:Op donderdag 5 maart 2015 01:19 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Op een 747 staat het beter dan op en 777 vind ik. Is het vliegtuig trouwens compleet opnieuw gespoten? Binnen niet al te lange tijd gaan de 747's er toch uit? Is het dan niet zonde ze opnieuw te laten spuiten?
quote:Op donderdag 5 maart 2015 01:19 schreef derLudolf het volgende:
Op een 747 staat het beter dan op en 777 vind ik. Is het vliegtuig trouwens compleet opnieuw gespoten? Binnen niet al te lange tijd gaan de 747's er toch uit? Is het dan niet zonde ze opnieuw te laten spuiten?
PH-BFT heeft inderdaad een D-check ondergaan en blijf daarom dus nog wel een aantal jaren bij KLM.quote:Op donderdag 5 maart 2015 10:55 schreef Mikey92 het volgende:
Die kist gaat er de komende jaren nog niet uit.;) En opnieuw gespoten moest ie sowieso na de D check die de kist heeft gehad.
Uitfasering van de kisten is ook alweer deels veranderd zag ik op een ander forum:quote:Op donderdag 5 maart 2015 11:55 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
[..]
PH-BFT heeft inderdaad een D-check ondergaan en blijf daarom dus nog wel een aantal jaren bij KLM.
Daarnaast is van deze kist nog geen uitfaseringsdatum bekend (naast 8 andere 747's).
En als je een nieuwe paintjob al duur vindt; alle 747's hebben de nieuwe WBC gekregen terwijl de eerste over 8 maanden al uitgefaseerd gaat worden.
Dát is pas afschrijven...
Plus met het hele AF/KLM-gezeur, lagere brandstofprijzen, slechtere financiën, onduidelijkheid over de verdeling van de nieuwe vliegtuigen (A350's, 787's) is het nog maar de vraag wanneer de 747's écht uit de vloot verdwenen zijn.
Toen het nieuws bekend werd dat de 747-combi's uitgefaseerd zouden worden (en waarbij de full-pax niet werden genoemd) dacht iedereen dat het voor 2020 wel einde verhaal zou zijn.
Maar nu is het niet geheel buiten verwachting dat we na 2020 (hopelijk/gelukkig) nog KLM 747's zien vliegen.
Inderdaad mooi!quote:Op woensdag 4 maart 2015 16:14 schreef BazZz2 het volgende:
eentje vanaf de zijkant.
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)01381.jpg]afbeelding[/url] ]
Still like it!
Daar staan ook A332's tussen hè.quote:Op donderdag 5 maart 2015 12:58 schreef Mikey92 het volgende:
Uitfasering van de kisten is ook alweer deels veranderd zag ik op een ander forum:
Zal nog wel een paar keer veranderen denk ik;)
Wanneer we op 1 januari 2018 opstaan uit bed heeft KLM 4 full-pax en 5 combi's over.quote:Vanaf halverwege 2017 heeft de KLM dan 5 747-400 en 5 combi's over
Even op wiki gekeken, das idd behoorlijk wat onderhoud. Wist niet dat een nieuwe verflaag bij het onderhoud hoorde, maar op e totale kosten zal dat ook niet zoveel voorstellen.quote:Op donderdag 5 maart 2015 11:55 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
[..]
PH-BFT heeft inderdaad een D-check ondergaan en blijf daarom dus nog wel een aantal jaren bij KLM.
Daarnaast is van deze kist nog geen uitfaseringsdatum bekend (naast 8 andere 747's).
Moest wederom even kijken wat het betekende maar idd, dat is geldverspilling idd.quote:En als je een nieuwe paintjob al duur vindt; alle 747's hebben de nieuwe WBC gekregen terwijl de eerste over 8 maanden al uitgefaseerd gaat worden.
Dát is pas afschrijven...
Een D-check kost enkele miljoenen. De nieuwe verflaag is daar wel degelijk een aanzienlijk deel van.quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:00 schreef derLudolf het volgende:
Even op wiki gekeken, das idd behoorlijk wat onderhoud. Wist niet dat een nieuwe verflaag bij het onderhoud hoorde, maar op e totale kosten zal dat ook niet zoveel voorstellen.
KLM doet inderdaad veel onderhoud; maar D-checks voor 747's doen ze geloof ik al een aantal jaar niet meerquote:KLM doet veel onderhoud zelf, ook voor anderen toch? Zo'n D check, voeten ze die zelf ook uit?
Mwah, je kunt ook moeilijk het vorige product aanhouden voor nog eens een 5+ jaar.quote:Moest wederom even kijken wat het betekende maar idd, dat is geldverspilling idd.
twitter:NYCAviation twitterde op donderdag 05-03-2015 om 17:18:42 BREAKING: Delta MD-80 off the runway at #LGA. #breaking http://t.co/Br0OWqKYyY reageer retweet
Denk dat een business class stoel al snel richting de 30-50K in Euros's gaat Voor een simpele economystoel zonder IFE zit je al rond de 3-5.quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:58 schreef derLudolf het volgende:
Het is inderdaad wel logisch dat je eenheid wilt hebben, had ik in mijn vorige post nog willen schrijven. Maar ondanks dat het logisch is, is het nog steeds verspilling. Ik neem aan dat die stoelen daarna niet in een ander vliegtuig worden geplaatst. Denk dat zo'n stoel inclusief plaatsen zeker op 3 rooien zit?
twitter:
Pfoe dan kom je er toch echt minder goed vanaf.quote:Op donderdag 5 maart 2015 19:01 schreef Houtenbeen het volgende:
Was het vliegtuig iets verder gegleden, dan hadden ze kunnen zwemmen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo, dat had ik echt niet verwachtquote:Op donderdag 5 maart 2015 18:12 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Denk dat een business class stoel al snel richting de 30-50K in Euros's gaat Voor een simpele economystoel zonder IFE zit je al rond de 3-5.
Gaat eerst de hangar in voor de laatste klachtjes.;)quote:Op donderdag 5 maart 2015 20:11 schreef Iemand91 het volgende:
PH-BFT komt morgen rond 17:30 uur terug op Schiphol.
Er staan voor dit weekend (nog) geen vluchten voor deze kist gepland.
Nee.quote:Op donderdag 5 maart 2015 20:33 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zo, dat had ik echt niet verwacht
Ik zag die beelden van die MD80 van Delta in het journaal, dus ik dacht 'even kijken wat voor kist dat is'. Maar aldus wikipedia krijgen ze nog steeds 717's geleverd
bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_717quote:The first order was placed in October 1995; McDonnell Douglas and Boeing merged in 1997[2] prior to production. The airliner entered service in 1999 as the Boeing 717. Production ceased in May 2006 after 156 were built
Ja.quote:Op donderdag 5 maart 2015 21:37 schreef Woods het volgende:
[..]
Nee.
[..]
bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_717
Zal ik veilig verwijderen ?quote:Op donderdag 5 maart 2015 22:00 schreef Iemand91 het volgende:
Enne, even de A380 vloot updaten:
[ afbeelding ]
Daar bij RTV NH zijn ze wel betrokken bij Schiphol zeg.twitter:
Blijft toch de queen of the skies. Gelukkig heb ik er nog een paar keer in kunnen vliegen, voordat ze definitief uitgefaseerd worden.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 16:55 schreef mar456 het volgende:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)01767.jpg]afbeelding[/url] ]
Vanuit deze hoek
Ik maar één keer helaas, al jaren geleden. Wel op stoel 1A, dat dan weer welquote:Op zaterdag 7 maart 2015 10:25 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Blijft toch de queen of the skies. Gelukkig heb ik er nog een paar keer in kunnen vliegen, voordat ze definitief uitgefaseerd worden.
Ik zit echt prima met mijn 1.90m in een A340 van Iberia of Aerolineas Argentinas Zat op de terugweg overigens wel aan het raampje, met een PES-box bij mijn voeten, maar daar hoegenaamd geen last van gehad eigenlijk. Verbaase me wel, ik heb dat ding bij KL(e)M een keer vervoekt (en sindsdien nooit meer met een KL 777 gevlogen).quote:Op zaterdag 7 maart 2015 19:25 schreef buzz1291 het volgende:
En in cattle class vlieg ik toch liever in een A330/340 al duurt de vlucht dan meestal wel een uurtje langer.
KL(e)M 777-300 en nu ook die 200 zijn natuurlijk de aids onder de cabine indeling met hun 3-4-3 opstelling en armleuningen nog smaller dan in een lokale stadsbus. Ik vloog onlangs met Etihad in een 777 met 3-4-3 opstelling en daar waren stoel en leuning echt breder. Gangpad was dan weer niet fatsoenlijk te belopen, maar who cares. Het leek ook wel of de trolly's smaller waren. Maar dat kan natuurlijk niet bij KLM gezien het gemiddelde formaat van de dikbil trolly dollies wat daar in hemelsblauw rondloopt.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 19:52 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik zit echt prima met mijn 1.90m in een A340 van Iberia of Aerolineas Argentinas Zat op de terugweg overigens wel aan het raampje, met een PES-box bij mijn voeten, maar daar hoegenaamd geen last van gehad eigenlijk. Verbaase me wel, ik heb dat ding bij KL(e)M een keer vervoekt (en sindsdien nooit meer met een KL 777 gevlogen).
Iedere maatschappij kan zijn eigen stoelindeling kiezen. British Airways vliegt bijvoorbeeld nog met een 3-3-3 in zijn 777 (in ieder geval die naar Buenos Aires). En dat is echt wel een merkbaar verschilquote:Op zaterdag 7 maart 2015 20:30 schreef derLudolf het volgende:
Heeft de KLM in haar A330's precies dezelfde stoelen als in een vergelijkbare Boeing (777/747)? Of heeft elke fabrikant zijn eigen stoelen?
Misschien ligt het verschil dan aan A340 VS 777, flipsen? Tot dusverre zat ik in een A320 (Alitalia, Wizzair, Lufthansa?) altijd prettiger dan in en 737 (KLM, Ryanair, JAT, Air Bulgaria) dus ik zou zeggen dat het niet aan de maatschappij ligt.
Net als de bijna alles wat op en aan een vliegtuig hangt haalt een maatschappij de stoelen elders vandaan.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 20:30 schreef derLudolf het volgende:
Heeft de KLM in haar A330's precies dezelfde stoelen als in een vergelijkbare Boeing (777/747)? Of heeft elke fabrikant zijn eigen stoelen?
quote:Door een ammoniaklek bij KLM Catering Services op Schiphol kan de luchtvaartmaatschappij voorlopig geen eten serveren op zijn vluchten. De passagiers krijgen koeken of nootjes, zegt een woordvoerder.
Het lek heeft gevolgen voor Europese vluchten. Op intercontinentale vluchten kan wel eten worden opgediend. Hoelang er geen eten op de Europese vluchten kan worden geserveerd is niet bekend. Passagiers zijn op tijd geïnformeerd, zegt de KLM.
Het ammoniaklek onstond aan het einde van de middag in een koelingsapparaat in het cateringgebouw. Vier medewerkers zijn door ambulancepersoneel onderzocht, maar ze mankeerden niks. Het lek is inmiddels gedicht.
Aha, ik snap het. Dat verschilt dus per maatschappij en niet per fabrikant.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 22:06 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Net als de rest wat op en aan een vliegtuig hangt haalt een maatschappij de stoelen elders vandaan.
In het geval van de nieuwe stoelen die in de 777's komen zijn deze afkomstig van Recaro en wel het type CL3710.
Om 01:21 uur verdwijnt MH370 van de radar.quote:[Lumpur Radar] "Malaysian three seven zero, contact Ho Chi Minh one two zero decimal nine. Good night."
[Flight 370] "Good night. Malaysian three seven zero."
De landing in Sydney in 1989:quote:VH-OJA. Een Boeing 747 en wel de 12e -400 van de productielijn en de eerste 747-400 voor Qantas zet een recordvlucht neer.
De kist was uit eerder vanaf Boeing Field naar London Heathrow gevlogen.
Na jarenlange planning was alles afgestemd op de vlucht; er was zoveel mogelijk gewicht bespaard waaronder de inhoud van de watertanks en bepaalde voorzieningen in de cargo-ruimte. Echter waren niet het interieur zoals de stoelen verwijderd; de kist zou in theorie de volgende dag passagiers moeten kunnen vliegen.
De 747 werd volgestopt met 227.124 liter speciale brandstof, ofwel zo'n 183.5 ton; pak 'm beet de helft van de 358.000 kg. dat het toestel zou wegen bij take-off. Er werd zoveel brandstof getankt dat het begon te overstromen (letterlijk; en dat was gepland).
De 747 werd met een tug naar baan 28R (huidige 27R) gesleep waar dan pas de motoren gestart werden; alles om brandstof te besparen.
Uiteindelijk vertrok de 747 rond 09:00 uur met 5 crew, 2 cabin crew en 18 passagiers (inclusief engineers van Boeing en Rolls Royce) als Qantas vlucht 7441 vanaf Heathrow richting....Sydney. Non-stop.
Om 14:19 uur lokale tijd landden ze op baan 16R van Sydney Airport na een vlucht van 20 uur, 9 minuten en 5 seconden na een afstand van 17.039 kilometer afgelegd te hebben met een gemiddelde snelheid van 845.58 kilometer per uur.
Dit zette records neer, onder meer een afstandsrecord.
Doordat het gewicht van de 747 steeds minder werd door minder brandstof bleef de kist stijgen; uiteindelijk haalt ze 13.746,5 meter bij de westkust van Australië.
Het afstandsrecord bleef ruim 6 jaar staan totdat op 10 november 1995 een 777-200LR deze verbrak.
VH-OJA vliegt nog steeds voor Qantas; ruim 25 jaar na haar eerste vlucht op 3 juli 1989.
Gisterochtend nog op Ezeiza (Buenos Aires) Weet alleen niet welke dat was, maar vond het toch leuk om hem door mijn vliegtuigraampje net aan te zien komenquote:Op zaterdag 7 maart 2015 22:06 schreef Iemand91 het volgende:
Dus wil je -MCR en -MCS nog willen afvinken; ga nog even langs Schiphol.
National Geographicquote:Air Crash Investigation: What happened to Malaysian 370?
én jaar na de verdwijning van vlucht MH370 onderzoekt de tv-zender National Geographic Channel de mogelijke toedracht. De speciale documentaire 'What happened?' is zondag (8 maart) te zien om 21.00 uur op National Geographic Channel.
Het is een verhaal dat de hele wereld in zijn greep hield; een vliegtuig met 239 passagiers en bemanningsleden aan boord dat van de radar verdwijnt. Geen communicatie, geen noodsignalen en geen wrakstukken. In de documentaire 'What happened?' buigen luchtvaartdeskundigen zich in detail over de beschikbare bewijzen en officiële documenten.
[...]
Malcolm Brenner, alom erkend als één van ‘s werelds meest toonaangevende deskundigen op het gebied van onderzoek naar vliegrampen: "Deze ramp heeft wereldwijd meer aandacht getrokken dan ik ooit in mijn veertigjarige loopbaan binnen de luchtvaart heb meegemaakt."
Meer...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Is trouwens ook fan van Taylor Swift
Dat zal wel PH-MCR zijn geweest vanuit Amsterdam (via Miami) en 's avonds doorvloog naar Lima, Aguadilla, London Stansted en gistermiddag weer op Schiphol landde.quote:Op zondag 8 maart 2015 03:16 schreef flipsen het volgende:
Gisterochtend nog op Ezeiza (Buenos Aires) Weet alleen niet welke dat was, maar vond het toch leuk om hem door mijn vliegtuigraampje net aan te zien komen
Could be, gaat geloof ik 3x per weekquote:Op zondag 8 maart 2015 16:46 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Dat zal wel PH-MCR zijn geweest vanuit Amsterdam (via Miami) en 's avonds doorvloog naar Lima, Aguadilla, London Stansted en gistermiddag weer op Schiphol landde.
Een trip van net geen 48 uur.
Case in point, wat een mensenmassa:quote:Op zondag 8 maart 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
voor het oog van duizenden toeschouwers op Illawarra Airport.
Machtige machine, die 747quote:Op zondag 8 maart 2015 19:59 schreef Iemand91 het volgende:
PH-BFT zal morgenvlucht haar eerste commerciële vlucht met de nieuwe livery maken:
Vlucht 601 naar Los Angeles, vertrekkend om 09:50 uur.
[..]
Case in point, wat een mensenmassa:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En Sydney staat ook bekend om hun air-to-air shots, dit kon dus niet ontbreken :
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zonde, want je ziet de Martinair toestellen de laatste tijd weer veel vaker vliegen dan een paar maanden geleden. Voor de opbrengst hoef je ze niet weg te doen.quote:En ik lees elders dat deze maand de eerste 2 MD-11 freighters van Martinair al uit de vloot gaan.
Maar je moet ze wel winstgevend blijven vliegen en met een benuttingsgraad van nog geen 70% wordt dat wat lastig.quote:Op maandag 9 maart 2015 17:50 schreef inkjet het volgende:
Zonde, want je ziet de Martinair toestellen de laatste tijd weer veel vaker vliegen dan een paar maanden geleden. Voor de opbrengst hoef je ze niet weg te doen.
Aldus:quote:Op zondag 8 maart 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
GoPro beelden vanuit de cockpit zullen later op Qantas' Youtube-kanaal worden gezet.
twitter:writingtravels twitterde op dinsdag 03-03-2015 om 15:52:14 Wave goodbye to @Ryanair's headache-inducing yellow interiors. New designs on the way in 2015/2016 #RyanairAGB2 reageer retweet
Klopt, 20 juni zou de eerste vlucht moeten zijn. Was al bekend hè.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 12:37 schreef Leatherface het volgende:
Naar verluidt zet China Southern vanaf juni de A380 in op de route Amsterdam - Beijing.
KLM heeft inderdaad nog 6 orders openstaan.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:35 schreef inkjet het volgende:
Weet iemand hoe het nu precies zit met de door KLM bestelde of geleasde nieuwe 77W's?
Ik weet van:
BVN (44549) is bijna klaar;
BVO (35946) en BVP (44555) waren al een tijd bekend;
BVR (61603) en BVS (61604) zijn nog niet zo lang geleden aangekondigd;
maar nu is er ook sprake van een BVU (61702). Wordt deze ook geleased? Gaan deze toestellen mede enkele 747's (full PAX) vervangen?
Dat werd wel tijd zeg... pfffffquote:Op maandag 9 maart 2015 19:32 schreef Iemand91 het volgende:
Wave goodbye to @Ryanair's headache-inducing yellow interiors.
De tering met deze verlichting lijkt het wel een neo moderne hoerenkeet, hier zou ik hoofdpijn van krijgen.quote:Op maandag 9 maart 2015 19:32 schreef Iemand91 het volgende:twitter:writingtravels twitterde op dinsdag 03-03-2015 om 15:52:14 Wave goodbye to @Ryanair's headache-inducing yellow interiors. New designs on the way in 2015/2016 #RyanairAGB2 [ afbeelding ] reageer retweet
Is nog niet officieel aangekondigd.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 12:49 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Klopt, 20 juni zou de eerste vlucht moeten zijn. Was al bekend hè.
Was tot een tijd terug geloof ik vrij ver uitgedokterd hoe ze de nieuwe toestellen (787 en A350) gingen verdelen maar ik zou er nu niets meer over durven zeggen.quote:Op woensdag 11 maart 2015 12:12 schreef Thetallguy het volgende:
2018 op z'n vroegst. Dan krijgt de Air France-KLM groep de eerste aangeleverd, en het is het meest waarschijnlijk dat de eerste exemplaren naar Air France gaan. (7 naar KL, 18 naar AF).
Bedankt voor de info. Gezien het aantal stoelen zal de 77W eerder de full pax toestellen gaan vervangen en de 789 eerder de combi's.quote:En deze gaan inderdaad deels de 747 vervangen, samen met de 787-9 en de A350.
Eerder werd gezegd dat een klein aantal 350's voor KLM niet economisch zou zijn, maar de type rating is na een 'plus' cursus gelijk aan die voor de A330 dus dat maakt het al beter te doen. De A333's zijn nog jong. Ik denk dat de verdeling over de vloten mede bepaald gaat worden door de praktijkervaringen met de toestellen, wat past het beste bij welk routenetwerk?quote:Maar de 787's en A350's zijn door de AF/KLM-groep besteld en niet door de maatschappijen apart.
Cabine wordt grotendeels een zo gelijkwaardig mogelijk product zodat dit op elkaar aansluit.
Dat er dus nog met toestellen heen en weer geschoven gaat worden lijkt dus zeer waarschijnlijk.
Heb bijvoorbeeld ook al eens een keer horen noemen dat bijv. de A350 allemaal naar 1 maatschappij gaan, maar dat lijkt me niet echt logisch.
Offtopic: ik lurk hier altijd vanwege jouw posts, complimenten voor alle toffe informatie. Doe je dit speciaal voor dit topic, of heb je ook een blog o.i.d.?quote:
Ouwe lu...ik bedoel, ik ben jaloers!quote:Op vrijdag 13 maart 2015 00:20 schreef flipsen het volgende:
(terwijl ik er als klein kind geloof ik wel in gevlogen heb).
Ik lees hier niks over sporters: http://www.aviacrash.nl/paginas/fridtjof%20nansen.htm Behalve de bemanning ook geen Nederlanders aan boord.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 08:59 schreef derLudolf het volgende:
Die DC8 van de KLM die is neergestort, was dat met allemaal sporters aan boord? Dat vliegtuig hadden mijn ouders kort daarvoor nog ingezeten.
Bedoel je niet de Surinam Airways DC8 crash bij Paramaribo met aan boord het 'Kleurrijk Elftal'?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 08:59 schreef derLudolf het volgende:
Die DC8 van de KLM die is neergestort, was dat met allemaal sporters aan boord? Dat vliegtuig hadden mijn ouders kort daarvoor nog ingezeten.
Zoals ik daar beschreef was het toestel gecharterd door VIASA; een maatschappij uit Venezuela.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 08:59 schreef derLudolf het volgende:
Die DC8 van de KLM die is neergestort, was dat met allemaal sporters aan boord? Dat vliegtuig hadden mijn ouders kort daarvoor nog ingezeten.
Bijna een jaar geleden sporadisch wat van dit soort posts gemaakt met iemand anders op Tweakers.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:04 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Offtopic: ik lurk hier altijd vanwege jouw posts, complimenten voor alle toffe informatie. Doe je dit speciaal voor dit topic, of heb je ook een blog o.i.d.?
Ik denk dat hij die ook bedoelt; deze kist vloog namelijk tussen Amsterdam en Paramaribo. Ook bij deze fatale vlucht.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:29 schreef Thetallguy het volgende:
Bedoel je niet de Surinam Airways DC8 crash bij Paramaribo met aan boord het 'Kleurrijk Elftal'?
Niet met een vliegtuig vliegen met ingebouwde trap.quote:
Ja dat klopt. Heb het even nagevraagd, inderdaad Surinam Airways. Wel een groot vliegtuig voor een vlucht Amsterdam-Allicante.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:54 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik denk dat hij die ook bedoelt; deze kist vloog namelijk tussen Amsterdam en Paramaribo. Ook bij deze fatale vlucht.
Zal z'n werkgever blij mee zijn.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 15:41 schreef flipsen het volgende:
Zo flauw, en toch moest ik lachen
[ afbeelding ]
Privévliegtuig staat er toch in het artikel?quote:
Veel mensen die die kant op willen? Ik kan over door 2e vlucht geen details vinden, waar vliegt die mee?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 19:00 schreef inkjet het volgende:
Iemand een idee waarom de KLM vandaag naast de KL791 een KL791A vliegt?
KL791 (uitgevoerd door PH-BQD) is boven de Golf van Biskaje teruggekeerd naar Schiphol vanwege een defecte weerradar.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 19:00 schreef inkjet het volgende:
Iemand een idee waarom de KLM vandaag naast de KL791 een KL791A vliegt?
Ah okee thanx.quote:KL791 (uitgevoerd door PH-BQD) is boven de Golf van Biskaje teruggekeerd naar Schiphol vanwege een defecte weerradar.
Daarop is PH-BQG ingevallen en voert dezelfde vlucht nu uit als KL791A.
Beiden zijn trouwens 777-200ER's.
AH duidelijk. Verklaart ook de grote vertraging.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 19:21 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
KL791 (uitgevoerd door PH-BQD) is boven de Golf van Biskaje teruggekeerd naar Schiphol vanwege een defecte weerradar.
Daarop is PH-BQG ingevallen en voert dezelfde vlucht nu uit als KL791A.
Beiden zijn trouwens 777-200ER's.
Niet per se op reserve. Maar elke respectabele maatschappij kan vaak wat schuiven met toestellen.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 19:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
AH duidelijk. Verklaart ook de grote vertraging.
Maar KLM heeft dus 'gewoon' een 777 op reserve staan? Of was de BQG gepland voor een andere vlucht en wordt BQD snel gerepareerd?
Surinam vliegt elke avond (op maandag- en donderdagavond na) naar Amsterdam en na aankomst (de volgende dag dus) weer terug.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 20:42 schreef Woods het volgende:
Over Surinam gesproken, ik reed gister langs Schiphol en zag daar hun A340 langs de A4 geparkeerd staan. Ik neem aan dat die rond dat tijdstip(23.00) al terug had moeten vliegen?
Jep.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 02:20 schreef kleineik het volgende:
Wat was eigenlijk de opvolger bij de KLM voor de dc-8? A310?
Waarschijnlijk door de mistquote:Op zaterdag 14 maart 2015 16:51 schreef BazZz2 het volgende:
Weet iemand wat er aan de hand is in DCA (Washington Ronald Reagan)? Ik keek op FR24 en veel vliegtuigen naar DCA wijken uit naar Dulles, Baltimore en Norfolk of zijn nog aan het cirkelen in de buurt
Volgens de METAR zou het prima te doen moeten zijn, wolkenbasis op 600ft en daaronder gewoon goed zicht.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 17:08 schreef OEM het volgende:
[..]
Waarschijnlijk door de mist
http://www.flightstats.com/go/Airport/weather.do?airportCode=DCA
quote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:07 schreef Iemand91 het volgende:
EDIT: Arke's 3e / laatste 787 vloog gistermiddag (lokale tijd) haar allereerste vlucht:
Voor zover ik kan vinden was het zwart vanwege het materiaal in de verf van de radome.quote:Op zondag 15 maart 2015 21:32 schreef flipsen het volgende:
Mooie posts weer Was het overigens "verplicht" om die kenmerkende zwarte stip op de neus te houden in de livery? Of was dat eigen keuze? Of kon er gewoon niet overheen geverfd worden? Vragen vragen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door nattermann op 16-03-2015 01:00:14 ]Tics van je petten.
Van de 787 zijn er de laatste weken wel een aantal verkocht, die krijgen dan eerst een rework.quote:Op maandag 16 maart 2015 07:45 schreef kleineik het volgende:
Nu haast ondenkbaar, dat een prototype aan een maatschappij word geleverd. 787, A380 en A350(in mindere mate) schelen zoveel met latere toestellen. Van de 787 zijn de eerste series nog niet eens verkocht, deze worden dan ook de terrible teens genoemd.
PPL ook gewoon halen bij een kleine club. Veel gezelliger ookquote:Op maandag 16 maart 2015 12:23 schreef El_Grando101 het volgende:
Als je ooit je PPL wil halen gaan dan nooit naar de Martin Air vliegschool op Lelystad. Wat een zooitje daar!
Daar ben ik ook achter, ze vinden daar de ATPL studenten toch iets belangrijker. Vijf minuten van te voren een les afzeggen met een onzin smoes zodat ik 2 uur voor jan lul in de auto zit.quote:Op maandag 16 maart 2015 12:25 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
PPL ook gewoon halen bij een kleine club. Veel gezelliger ook
Je hebt inderdaad de verkeerde voor je, ik heb een CPLquote:Op maandag 16 maart 2015 12:32 schreef El_Grando101 het volgende:
[..]
Daar ben ik ook achter, ze vinden daar de ATPL studenten toch iets belangrijker. Vijf minuten van te voren een les afzeggen met een onzin smoes zodat ik 2 uur voor jan lul in de auto zat.
Of het het wordt nu NNAC op Eelde of KLM op Lelystad.
Jij had toch een topic hier over het halen van jou PPL? Inmiddels binnen? Of heb ik de verkeerde voor me?
Je geeft les op een vliegschool of iets dergelijks?quote:Op maandag 16 maart 2015 12:35 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Je hebt inderdaad de verkeerde voor je, ik heb een CPL
Ik werk bij de KLM, alhoewel ik er sterk aan denk om de GA weer een beetje op te pakken. Maar mijn geld heeft nu even een andere bestemmingquote:Op maandag 16 maart 2015 12:39 schreef El_Grando101 het volgende:
[..]
Je geeft les op een vliegschool of iets dergelijks?
Private Pilot License, en inderdaad Commercial Pilot License. GA als in General Aviation. Dat is een aparte rating op het brevet (Single Engine Piston), en bij mij is die ondertussen verlopen.quote:Op maandag 16 maart 2015 13:18 schreef flipsen het volgende:
Ik denk er ook sterk aan om GTA weer een beetje op te pakken Met andere woorden, GA? ATPL? CPL?
Ik kan natuurlijk mijn fantasie even de vrije loop laten, maar zelfs dan kom ik niet verder dan "Commercial Pilot License"? En waar staat AT dan voor? GA voor Go Around zal ook wel niet kloppen in deze context
Ik dacht dat je met een CPL alleen met een klein single engine commercieel werk mocht doen zoals rondvluchten, reclame vluchten etc.quote:Op maandag 16 maart 2015 13:32 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Private Pilot License, en inderdaad Commercial Pilot License. GA als in General Aviation. Dat is een aparte rating op het brevet (Single Engine Piston), en bij mij is die ondertussen verlopen.
Dan heb je dus de situatie dat je wel grote luchtvaart mag vliegen (daar heb je voor elk type vliegtuig een losse rating) maar geen kleine luchtvaart. En het weer geldig maken van die SEP is een rib uit mijn lijf, maar ik mis het wel
Ik reken 15K voor de opleiding en tussen de 2 a 3 K om het brevet elk jaar geldig te houden.quote:Op maandag 16 maart 2015 14:09 schreef Merlijn het volgende:
Zit ook al een jaar of twee te dubben om mijn PPL te halen. Rotterdam is vlakbij, maar er zit een flink prijskaartje aan het halen, behouden van.
quote:Op maandag 16 maart 2015 14:21 schreef El_Grando101 het volgende:
[..]
Ik dacht dat je met een CPL alleen met een klein single engine commercieel werk mocht doen zoals rondvluchten, reclame vluchten etc.
[..]
Ik reken 15K voor de opleiding en tussen de 2 a 3 K om het brevet elk jaar geldig te houden.
Ja veel centen maar ik denk dat ik om mijn 70e spijt ga krijgen als ik het niet doe.
Koop eens een fatsoenlijke boot of zo iets, dan zit je ook al snel op dat soort bedragen.
Nee, CPL met typerating en MCC geeft je toestemming om in de burgerluchtvaart te vliegen. Na 1500 uur wordt het omgezet in een ATPL, dan mag je ook als gezagvoerder optreden in de burgerluchtvaart.quote:Op maandag 16 maart 2015 14:21 schreef El_Grando101 het volgende:
[..]
Ik dacht dat je met een CPL alleen met een klein single engine commercieel werk mocht doen zoals rondvluchten, reclame vluchten etc.
[..]
Ik reken 15K voor de opleiding en tussen de 2 a 3 K om het brevet elk jaar geldig te houden.
Ja veel centen maar ik denk dat ik om mijn 70e spijt ga krijgen als ik het niet doe.
Koop eens een fatsoenlijke boot of zo iets, dan zit je ook al snel op dat soort bedragen.
Ik heb ook bij Vliegclub Rotterdam gevlogen in de jaren voor ik aan de slag kon bij KLM. Mocht je vragen hebben, kun je altijd een PM sturen.quote:Op maandag 16 maart 2015 14:09 schreef Merlijn het volgende:
Zit ook al een jaar of twee te dubben om mijn PPL te halen. Rotterdam is vlakbij, maar er zit een flink prijskaartje aan het halen, behouden van.
If you want to be a Millionaire, start with a billion dollars and launch a new airlinequote:Op maandag 16 maart 2015 14:56 schreef flipsen het volgende:
Dus, brevet halen, vliegtuigje aanschaffen om klanten te vliegen, steeds een wat groter toestel en voor je het weet run ik mijn eigen airline
Gaaf!quote:Op maandag 16 maart 2015 15:12 schreef Thetallguy het volgende:
Brussels Airlines onthulde vandaag deze toffe Kuifje-A320 trouwens
[ afbeelding ]
Nice, thnx. Ik hik ook wat tegen de studiebelasting aan, aangezien ik regelmatig in het buitenland verblijf en dan niet klassikaal kan volgen. Dat moet eerst een stuk stabieler denk ikquote:Op maandag 16 maart 2015 14:49 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Nee, CPL met typerating en MCC geeft je toestemming om in de burgerluchtvaart te vliegen. Na 1500 uur wordt het omgezet in een ATPL, dan mag je ook als gezagvoerder optreden in de burgerluchtvaart.
[..]
Ik heb ook bij Vliegclub Rotterdam gevlogen in de jaren voor ik aan de slag kon bij KLM. Mocht je vragen hebben, kun je altijd een PM sturen.
quote:KLM stelt levering Dreamliners uit.
KLM heeft de levering van twee van in totaal tien bestelde nieuwe Boeings van het type 787 Dreamliner voorlopig uitgesteld.
Dat bevestigde een woordvoerder van de luchtvaartmaatschappij dinsdag naar aanleiding van berichtgeving door vakblad Zakenreis. De Dreamliners gaan er komen, maar wel later zoals het er nu uitziet.
Het uitstel hangt volgens de woordvoerder samen met de moeizame cao-onderhandelingen binnen KLM. Daardoor moet er voorlopig voorzichtig met het geld van de onderneming worden omgesprongen.
In dat verband kondigde KLM maandag al aan dat de introductie van vluchten naar nieuwe bestemmingen als het Canadese Edmonton voorlopig wordt uitgesteld.
Door het uitstel van de levering van twee toestellen ontvangt KLM de komende tijd dus acht van de tien bestelde Dreamliners. De eerste wordt in oktober geleverd en de tweede in november. Begin 2016 wordt de derde nieuwe Boeing verwacht, de rest van het leveringsschema staat volgens de woordvoerder nog niet vast.
Het vertragen van meer bestellingen is nu nog niet aan de orde, maar de woordvoerder benadrukt dat een cao-akkoord van het grootste belang is.
Gemiddelde leaseprijs 747-400: $125.000 - 390,000 p/maand.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 17:40 schreef Sunri5e het volgende:
Tsja, je zou toch zeggen dat als je de concurrentie aan wilt gaan je dat het beste kunt doen met vliegtuigen die zuiniger zijn dan de huidige die je hebt. De concurrentie neemt ze namelijk wel gewoon af....
Vergeet niet dat sommige 744 van de KLM over 4 jaar alweer 30 jaar oud zijn. Qua onderhoudt en vertragingen zal deze never nooit tegen een nieuwe 787 kunnen concurreren. Die kosten moet je ook meerekenen.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 19:27 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Gemiddelde leaseprijs 747-400: $125.000 - 390,000 p/maand.
Gemiddelde leaseprijs 787-8: $800.000 -1,100,000 p/maand. (en de -9 dus nog meer).
Kun je - zeker met de huidige lage olieprijs - flink wat mee vliegen voordat die 787 voordeliger gaan zijn. Op de lange termijn zeker voordeliger, maar nu ze in zulke shit verkeren is nieuwe kisten niet per se hét antwoord.
En dan heb ik het ook nog niet over dat een groot deel van KLM's 747 in eigendom zijn en dus al lang en breed afgeschreven zijn. (naast het feit dat ze daar dus geen maandelijkse lease aan kwijt zijn)
En concurrentie aangaan valt en staat niet direct met het type vliegtuig. Dat mensen bepaalde vliegtuigen prettiger vinden ligt vaker aan het product (hard en soft) dan aan het type vliegtuig.
Ik kan een 787 volproppen met stoelen en geen IFE en een 747-400 ruimer indelen.
Een keer gokken wat passagiers prettiger vinden.
PH-BFA t/m -BFD worden tussen mei - september 2019 inderdaad 30 jaar.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 21:36 schreef Sunri5e het volgende:
Vergeet niet dat sommige 744 van de KLM over 4 jaar alweer 30 jaar oud zijn.
Zeg dat even tegen Norwegian.quote:Qua onderhoudt en vertragingen zal deze never nooit tegen een nieuwe 787 kunnen concurreren.
Uiteraard.quote:Die kosten moet je ook meerekenen.
Dit ja. De Wright Flyer kan waarschijnlijk nog concurreren met de betrouwbaarheid van de 787 Gaat tegenwoordig trouwens een stuk beter. (Maar Norwegian heeft het natuurlijk ook zelf over zich afgeroepen)quote:
Dat zijn prijzen van oude 744 VS nieuwe 787?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 19:27 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Gemiddelde leaseprijs 747-400: $125.000 - 390,000 p/maand.
Gemiddelde leaseprijs 787-8: $800.000 -1,100,000 p/maand. (en de -9 dus nog meer).
Gemiddelde prijzen van oudste t/m jongste kisten.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 22:44 schreef derLudolf het volgende:
Dat zijn prijzen van oude 744 VS nieuwe 787?
quote:Op maandag 16 maart 2015 11:51 schreef Iemand91 het volgende:
3 jaar en bijna 7 maanden na levering van de eerste Boeing 787 (JA801A aan All Nippon Airways op 25 september 2011) staat Boeing op het punt de 250e 787 te gaan leveren.
Vandaag zal N35953 aan United Airlines worden geleverd. De 787-9 is de eerste 787-9 die in de Boeing South Carolina fabriek in North Charleston, South Carolina werd gebouwd.
De final assembly van #269 begon in november 2014 (zie foto hieronder)
Het wordt United's 16e 787 en hun 4e 787-9.
Morgen zal het naar Denver gevlogen worden.
[ afbeelding ]
twitter:BoeingAirplanes twitterde op dinsdag 17-03-2015 om 14:03:35 1st 787-9 from #Boeing South Carolina goes to @united. It’s also our 250th 787 delivery. reageer retweet
De piloten (en de VNV) zijn zich er terdege van bewust dat de gouden bergen van vroeger niet meer haalbaar zijn, dat er meer productie gedraaid moet gaan worden en dat er een nullijn wordt gehanteerd.quote:Op donderdag 19 maart 2015 13:50 schreef louter_genieten het volgende:
Ik vraag me af waarom de CAO-onderhandelingen zo stroef lopen bij o.a. de KLM?
Het lijkt me dat de functie van piloot erg is veranderd en een stuk minder complex en verantwoordelijk is geworden door de voorruitgang van de techniek. Piloot zijn bij de KLM is nu wel een heel riant salaris geworden vergeleken met de complexiteit van de functie, meer dan een gespecialiseerde arts of een hoge ambtenaar. (in hoeverre je dat kan vergelijken natuurlijk) Daarbij zijn de werktijden en salarissen bij concurrenten echt niet meer evenredig te noemen als die bij klassieke maatschappijen. Zijn de KLM piloten en die van Lufthansa niet een beetje als een olifant door een porseleinkast aan het gaan?
Vanzelfsprekend moet in mijn optiek de bestuurlijke top minimaal evenveel inleveren als de piloten.
Correct me if i am wrong...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |