Ah okee thanx.quote:KL791 (uitgevoerd door PH-BQD) is boven de Golf van Biskaje teruggekeerd naar Schiphol vanwege een defecte weerradar.
Daarop is PH-BQG ingevallen en voert dezelfde vlucht nu uit als KL791A.
Beiden zijn trouwens 777-200ER's.
AH duidelijk. Verklaart ook de grote vertraging.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 19:21 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
KL791 (uitgevoerd door PH-BQD) is boven de Golf van Biskaje teruggekeerd naar Schiphol vanwege een defecte weerradar.
Daarop is PH-BQG ingevallen en voert dezelfde vlucht nu uit als KL791A.
Beiden zijn trouwens 777-200ER's.
Niet per se op reserve. Maar elke respectabele maatschappij kan vaak wat schuiven met toestellen.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 19:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
AH duidelijk. Verklaart ook de grote vertraging.
Maar KLM heeft dus 'gewoon' een 777 op reserve staan? Of was de BQG gepland voor een andere vlucht en wordt BQD snel gerepareerd?
Surinam vliegt elke avond (op maandag- en donderdagavond na) naar Amsterdam en na aankomst (de volgende dag dus) weer terug.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 20:42 schreef Woods het volgende:
Over Surinam gesproken, ik reed gister langs Schiphol en zag daar hun A340 langs de A4 geparkeerd staan. Ik neem aan dat die rond dat tijdstip(23.00) al terug had moeten vliegen?
Jep.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 02:20 schreef kleineik het volgende:
Wat was eigenlijk de opvolger bij de KLM voor de dc-8? A310?
Waarschijnlijk door de mistquote:Op zaterdag 14 maart 2015 16:51 schreef BazZz2 het volgende:
Weet iemand wat er aan de hand is in DCA (Washington Ronald Reagan)? Ik keek op FR24 en veel vliegtuigen naar DCA wijken uit naar Dulles, Baltimore en Norfolk of zijn nog aan het cirkelen in de buurt
Volgens de METAR zou het prima te doen moeten zijn, wolkenbasis op 600ft en daaronder gewoon goed zicht.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 17:08 schreef OEM het volgende:
[..]
Waarschijnlijk door de mist
http://www.flightstats.com/go/Airport/weather.do?airportCode=DCA
quote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:07 schreef Iemand91 het volgende:
EDIT: Arke's 3e / laatste 787 vloog gistermiddag (lokale tijd) haar allereerste vlucht:
Voor zover ik kan vinden was het zwart vanwege het materiaal in de verf van de radome.quote:Op zondag 15 maart 2015 21:32 schreef flipsen het volgende:
Mooie posts weerWas het overigens "verplicht" om die kenmerkende zwarte stip op de neus te houden in de livery? Of was dat eigen keuze? Of kon er gewoon niet overheen geverfd worden? Vragen vragen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door nattermann op 16-03-2015 01:00:14 ]Tics van je petten.
Van de 787 zijn er de laatste weken wel een aantal verkocht, die krijgen dan eerst een rework.quote:Op maandag 16 maart 2015 07:45 schreef kleineik het volgende:
Nu haast ondenkbaar, dat een prototype aan een maatschappij word geleverd. 787, A380 en A350(in mindere mate) schelen zoveel met latere toestellen. Van de 787 zijn de eerste series nog niet eens verkocht, deze worden dan ook de terrible teens genoemd.
PPL ook gewoon halen bij een kleine club. Veel gezelliger ookquote:Op maandag 16 maart 2015 12:23 schreef El_Grando101 het volgende:
Als je ooit je PPL wil halen gaan dan nooit naar de Martin Air vliegschool op Lelystad. Wat een zooitje daar!
Daar ben ik ook achter, ze vinden daar de ATPL studenten toch iets belangrijker. Vijf minuten van te voren een les afzeggen met een onzin smoes zodat ik 2 uur voor jan lul in de auto zit.quote:Op maandag 16 maart 2015 12:25 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
PPL ook gewoon halen bij een kleine club. Veel gezelliger ook
Je hebt inderdaad de verkeerde voor je, ik heb een CPLquote:Op maandag 16 maart 2015 12:32 schreef El_Grando101 het volgende:
[..]
Daar ben ik ook achter, ze vinden daar de ATPL studenten toch iets belangrijker. Vijf minuten van te voren een les afzeggen met een onzin smoes zodat ik 2 uur voor jan lul in de auto zat.![]()
Of het het wordt nu NNAC op Eelde of KLM op Lelystad.
Jij had toch een topic hier over het halen van jou PPL? Inmiddels binnen? Of heb ik de verkeerde voor me?
Je geeft les op een vliegschool of iets dergelijks?quote:Op maandag 16 maart 2015 12:35 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Je hebt inderdaad de verkeerde voor je, ik heb een CPL
Ik werk bij de KLM, alhoewel ik er sterk aan denk om de GA weer een beetje op te pakken. Maar mijn geld heeft nu even een andere bestemmingquote:Op maandag 16 maart 2015 12:39 schreef El_Grando101 het volgende:
[..]
Je geeft les op een vliegschool of iets dergelijks?
Private Pilot License, en inderdaad Commercial Pilot License. GA als in General Aviation. Dat is een aparte rating op het brevet (Single Engine Piston), en bij mij is die ondertussen verlopen.quote:Op maandag 16 maart 2015 13:18 schreef flipsen het volgende:
Ik denk er ook sterk aan om GTA weer een beetje op te pakkenMet andere woorden, GA? ATPL? CPL?
Ik kan natuurlijk mijn fantasie even de vrije loop laten, maar zelfs dan kom ik niet verder dan "Commercial Pilot License"? En waar staat AT dan voor? GA voor Go Around zal ook wel niet kloppen in deze context
Ik dacht dat je met een CPL alleen met een klein single engine commercieel werk mocht doen zoals rondvluchten, reclame vluchten etc.quote:Op maandag 16 maart 2015 13:32 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Private Pilot License, en inderdaad Commercial Pilot License. GA als in General Aviation. Dat is een aparte rating op het brevet (Single Engine Piston), en bij mij is die ondertussen verlopen.
Dan heb je dus de situatie dat je wel grote luchtvaart mag vliegen (daar heb je voor elk type vliegtuig een losse rating) maar geen kleine luchtvaart. En het weer geldig maken van die SEP is een rib uit mijn lijf, maar ik mis het wel
Ik reken 15K voor de opleiding en tussen de 2 a 3 K om het brevet elk jaar geldig te houden.quote:Op maandag 16 maart 2015 14:09 schreef Merlijn het volgende:
Zit ook al een jaar of twee te dubben om mijn PPL te halen. Rotterdam is vlakbij, maar er zit een flink prijskaartje aan het halen, behouden van.
quote:Op maandag 16 maart 2015 14:21 schreef El_Grando101 het volgende:
[..]
Ik dacht dat je met een CPL alleen met een klein single engine commercieel werk mocht doen zoals rondvluchten, reclame vluchten etc.
[..]
Ik reken 15K voor de opleiding en tussen de 2 a 3 K om het brevet elk jaar geldig te houden.
Ja veel centen maar ik denk dat ik om mijn 70e spijt ga krijgen als ik het niet doe.![]()
Koop eens een fatsoenlijke boot of zo iets, dan zit je ook al snel op dat soort bedragen.
Nee, CPL met typerating en MCC geeft je toestemming om in de burgerluchtvaart te vliegen. Na 1500 uur wordt het omgezet in een ATPL, dan mag je ook als gezagvoerder optreden in de burgerluchtvaart.quote:Op maandag 16 maart 2015 14:21 schreef El_Grando101 het volgende:
[..]
Ik dacht dat je met een CPL alleen met een klein single engine commercieel werk mocht doen zoals rondvluchten, reclame vluchten etc.
[..]
Ik reken 15K voor de opleiding en tussen de 2 a 3 K om het brevet elk jaar geldig te houden.
Ja veel centen maar ik denk dat ik om mijn 70e spijt ga krijgen als ik het niet doe.![]()
Koop eens een fatsoenlijke boot of zo iets, dan zit je ook al snel op dat soort bedragen.
Ik heb ook bij Vliegclub Rotterdam gevlogen in de jaren voor ik aan de slag kon bij KLM. Mocht je vragen hebben, kun je altijd een PM sturen.quote:Op maandag 16 maart 2015 14:09 schreef Merlijn het volgende:
Zit ook al een jaar of twee te dubben om mijn PPL te halen. Rotterdam is vlakbij, maar er zit een flink prijskaartje aan het halen, behouden van.
If you want to be a Millionaire, start with a billion dollars and launch a new airlinequote:Op maandag 16 maart 2015 14:56 schreef flipsen het volgende:
Dus, brevet halen, vliegtuigje aanschaffen om klanten te vliegen, steeds een wat groter toestel en voor je het weet run ik mijn eigen airline
Gaaf!quote:Op maandag 16 maart 2015 15:12 schreef Thetallguy het volgende:
Brussels Airlines onthulde vandaag deze toffe Kuifje-A320 trouwens
[ afbeelding ]
Nice, thnx. Ik hik ook wat tegen de studiebelasting aan, aangezien ik regelmatig in het buitenland verblijf en dan niet klassikaal kan volgen. Dat moet eerst een stuk stabieler denk ikquote:Op maandag 16 maart 2015 14:49 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Nee, CPL met typerating en MCC geeft je toestemming om in de burgerluchtvaart te vliegen. Na 1500 uur wordt het omgezet in een ATPL, dan mag je ook als gezagvoerder optreden in de burgerluchtvaart.
[..]
Ik heb ook bij Vliegclub Rotterdam gevlogen in de jaren voor ik aan de slag kon bij KLM. Mocht je vragen hebben, kun je altijd een PM sturen.
quote:KLM stelt levering Dreamliners uit.
KLM heeft de levering van twee van in totaal tien bestelde nieuwe Boeings van het type 787 Dreamliner voorlopig uitgesteld.
Dat bevestigde een woordvoerder van de luchtvaartmaatschappij dinsdag naar aanleiding van berichtgeving door vakblad Zakenreis. De Dreamliners gaan er komen, maar wel later zoals het er nu uitziet.
Het uitstel hangt volgens de woordvoerder samen met de moeizame cao-onderhandelingen binnen KLM. Daardoor moet er voorlopig voorzichtig met het geld van de onderneming worden omgesprongen.
In dat verband kondigde KLM maandag al aan dat de introductie van vluchten naar nieuwe bestemmingen als het Canadese Edmonton voorlopig wordt uitgesteld.
Door het uitstel van de levering van twee toestellen ontvangt KLM de komende tijd dus acht van de tien bestelde Dreamliners. De eerste wordt in oktober geleverd en de tweede in november. Begin 2016 wordt de derde nieuwe Boeing verwacht, de rest van het leveringsschema staat volgens de woordvoerder nog niet vast.
Het vertragen van meer bestellingen is nu nog niet aan de orde, maar de woordvoerder benadrukt dat een cao-akkoord van het grootste belang is.
Gemiddelde leaseprijs 747-400: $125.000 - 390,000 p/maand.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 17:40 schreef Sunri5e het volgende:
Tsja, je zou toch zeggen dat als je de concurrentie aan wilt gaan je dat het beste kunt doen met vliegtuigen die zuiniger zijn dan de huidige die je hebt. De concurrentie neemt ze namelijk wel gewoon af....
Vergeet niet dat sommige 744 van de KLM over 4 jaar alweer 30 jaar oud zijn. Qua onderhoudt en vertragingen zal deze never nooit tegen een nieuwe 787 kunnen concurreren. Die kosten moet je ook meerekenen.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 19:27 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Gemiddelde leaseprijs 747-400: $125.000 - 390,000 p/maand.
Gemiddelde leaseprijs 787-8: $800.000 -1,100,000 p/maand. (en de -9 dus nog meer).
Kun je - zeker met de huidige lage olieprijs - flink wat mee vliegen voordat die 787 voordeliger gaan zijn. Op de lange termijn zeker voordeliger, maar nu ze in zulke shit verkeren is nieuwe kisten niet per se hét antwoord.
En dan heb ik het ook nog niet over dat een groot deel van KLM's 747 in eigendom zijn en dus al lang en breed afgeschreven zijn. (naast het feit dat ze daar dus geen maandelijkse lease aan kwijt zijn)
En concurrentie aangaan valt en staat niet direct met het type vliegtuig. Dat mensen bepaalde vliegtuigen prettiger vinden ligt vaker aan het product (hard en soft) dan aan het type vliegtuig.
Ik kan een 787 volproppen met stoelen en geen IFE en een 747-400 ruimer indelen.
Een keer gokken wat passagiers prettiger vinden.
PH-BFA t/m -BFD worden tussen mei - september 2019 inderdaad 30 jaar.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 21:36 schreef Sunri5e het volgende:
Vergeet niet dat sommige 744 van de KLM over 4 jaar alweer 30 jaar oud zijn.
Zeg dat even tegen Norwegian.quote:Qua onderhoudt en vertragingen zal deze never nooit tegen een nieuwe 787 kunnen concurreren.
Uiteraard.quote:Die kosten moet je ook meerekenen.
Dit ja. De Wright Flyer kan waarschijnlijk nog concurreren met de betrouwbaarheid van de 787quote:
Dat zijn prijzen van oude 744 VS nieuwe 787?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 19:27 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Gemiddelde leaseprijs 747-400: $125.000 - 390,000 p/maand.
Gemiddelde leaseprijs 787-8: $800.000 -1,100,000 p/maand. (en de -9 dus nog meer).
Gemiddelde prijzen van oudste t/m jongste kisten.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 22:44 schreef derLudolf het volgende:
Dat zijn prijzen van oude 744 VS nieuwe 787?
quote:Op maandag 16 maart 2015 11:51 schreef Iemand91 het volgende:
3 jaar en bijna 7 maanden na levering van de eerste Boeing 787 (JA801A aan All Nippon Airways op 25 september 2011) staat Boeing op het punt de 250e 787 te gaan leveren.
Vandaag zal N35953 aan United Airlines worden geleverd. De 787-9 is de eerste 787-9 die in de Boeing South Carolina fabriek in North Charleston, South Carolina werd gebouwd.
De final assembly van #269 begon in november 2014 (zie foto hieronder)
Het wordt United's 16e 787 en hun 4e 787-9.
Morgen zal het naar Denver gevlogen worden.
[ afbeelding ]
twitter:BoeingAirplanes twitterde op dinsdag 17-03-2015 om 14:03:351st 787-9 from #Boeing South Carolina goes to @united. It’s also our 250th 787 delivery.
reageer retweet
De piloten (en de VNV) zijn zich er terdege van bewust dat de gouden bergen van vroeger niet meer haalbaar zijn, dat er meer productie gedraaid moet gaan worden en dat er een nullijn wordt gehanteerd.quote:Op donderdag 19 maart 2015 13:50 schreef louter_genieten het volgende:
Ik vraag me af waarom de CAO-onderhandelingen zo stroef lopen bij o.a. de KLM?
Het lijkt me dat de functie van piloot erg is veranderd en een stuk minder complex en verantwoordelijk is geworden door de voorruitgang van de techniek. Piloot zijn bij de KLM is nu wel een heel riant salaris geworden vergeleken met de complexiteit van de functie, meer dan een gespecialiseerde arts of een hoge ambtenaar. (in hoeverre je dat kan vergelijken natuurlijk) Daarbij zijn de werktijden en salarissen bij concurrenten echt niet meer evenredig te noemen als die bij klassieke maatschappijen. Zijn de KLM piloten en die van Lufthansa niet een beetje als een olifant door een porseleinkast aan het gaan?
Vanzelfsprekend moet in mijn optiek de bestuurlijke top minimaal evenveel inleveren als de piloten.
Correct me if i am wrong...![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |