abonnement Unibet Coolblue
pi_150692964
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 12:35 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Je hebt inderdaad de verkeerde voor je, ik heb een CPL ;)
Je geeft les op een vliegschool of iets dergelijks? :)
pi_150693382
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 12:39 schreef El_Grando101 het volgende:

[..]

Je geeft les op een vliegschool of iets dergelijks? :)
Ik werk bij de KLM, alhoewel ik er sterk aan denk om de GA weer een beetje op te pakken. Maar mijn geld heeft nu even een andere bestemming ;)
  maandag 16 maart 2015 @ 13:18:49 #278
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_150694280
Ik denk er ook sterk aan om GTA weer een beetje op te pakken :Y Met andere woorden, GA? ATPL? CPL?

Ik kan natuurlijk mijn fantasie even de vrije loop laten, maar zelfs dan kom ik niet verder dan "Commercial Pilot License"? En waar staat AT dan voor? GA voor Go Around zal ook wel niet kloppen in deze context _O-
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_150694763
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 13:18 schreef flipsen het volgende:
Ik denk er ook sterk aan om GTA weer een beetje op te pakken :Y Met andere woorden, GA? ATPL? CPL?

Ik kan natuurlijk mijn fantasie even de vrije loop laten, maar zelfs dan kom ik niet verder dan "Commercial Pilot License"? En waar staat AT dan voor? GA voor Go Around zal ook wel niet kloppen in deze context _O-
Private Pilot License, en inderdaad Commercial Pilot License. GA als in General Aviation. Dat is een aparte rating op het brevet (Single Engine Piston), en bij mij is die ondertussen verlopen.

Dan heb je dus de situatie dat je wel grote luchtvaart mag vliegen (daar heb je voor elk type vliegtuig een losse rating) maar geen kleine luchtvaart. En het weer geldig maken van die SEP is een rib uit mijn lijf, maar ik mis het wel :)
  maandag 16 maart 2015 @ 14:09:26 #280
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_150696170
Zit ook al een jaar of twee te dubben om mijn PPL te halen. Rotterdam is vlakbij, maar er zit een flink prijskaartje aan het halen, behouden van. :{
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
pi_150696738
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 13:32 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Private Pilot License, en inderdaad Commercial Pilot License. GA als in General Aviation. Dat is een aparte rating op het brevet (Single Engine Piston), en bij mij is die ondertussen verlopen.

Dan heb je dus de situatie dat je wel grote luchtvaart mag vliegen (daar heb je voor elk type vliegtuig een losse rating) maar geen kleine luchtvaart. En het weer geldig maken van die SEP is een rib uit mijn lijf, maar ik mis het wel :)
Ik dacht dat je met een CPL alleen met een klein single engine commercieel werk mocht doen zoals rondvluchten, reclame vluchten etc.

quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 14:09 schreef Merlijn het volgende:
Zit ook al een jaar of twee te dubben om mijn PPL te halen. Rotterdam is vlakbij, maar er zit een flink prijskaartje aan het halen, behouden van. :{
Ik reken 15K voor de opleiding en tussen de 2 a 3 K om het brevet elk jaar geldig te houden.

Ja veel centen maar ik denk dat ik om mijn 70e spijt ga krijgen als ik het niet doe. :)

Koop eens een fatsoenlijke boot of zo iets, dan zit je ook al snel op dat soort bedragen.
  maandag 16 maart 2015 @ 14:37:21 #282
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_150697473
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 14:21 schreef El_Grando101 het volgende:

[..]

Ik dacht dat je met een CPL alleen met een klein single engine commercieel werk mocht doen zoals rondvluchten, reclame vluchten etc.

[..]

Ik reken 15K voor de opleiding en tussen de 2 a 3 K om het brevet elk jaar geldig te houden.

Ja veel centen maar ik denk dat ik om mijn 70e spijt ga krijgen als ik het niet doe. :)

Koop eens een fatsoenlijke boot of zo iets, dan zit je ook al snel op dat soort bedragen.


Qua spijt: dat denk ik ook, maar financieel is het pas afgelopen jaar interessant (lees: haalbaar) geworden...
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
pi_150697960
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 14:21 schreef El_Grando101 het volgende:

[..]

Ik dacht dat je met een CPL alleen met een klein single engine commercieel werk mocht doen zoals rondvluchten, reclame vluchten etc.

[..]

Ik reken 15K voor de opleiding en tussen de 2 a 3 K om het brevet elk jaar geldig te houden.

Ja veel centen maar ik denk dat ik om mijn 70e spijt ga krijgen als ik het niet doe. :)

Koop eens een fatsoenlijke boot of zo iets, dan zit je ook al snel op dat soort bedragen.
Nee, CPL met typerating en MCC geeft je toestemming om in de burgerluchtvaart te vliegen. Na 1500 uur wordt het omgezet in een ATPL, dan mag je ook als gezagvoerder optreden in de burgerluchtvaart.

quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 14:09 schreef Merlijn het volgende:
Zit ook al een jaar of twee te dubben om mijn PPL te halen. Rotterdam is vlakbij, maar er zit een flink prijskaartje aan het halen, behouden van. :{
Ik heb ook bij Vliegclub Rotterdam gevlogen in de jaren voor ik aan de slag kon bij KLM. Mocht je vragen hebben, kun je altijd een PM sturen.
  maandag 16 maart 2015 @ 14:56:18 #284
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_150698250
Ik heb nog steeds een "bon" voor mijn eerste vliegles, alweer 2 jaar geleden van mijn vrouw gekregen. Toch maar eens verzilveren :) Voordeel is wel dat het halen en behouden van een brevet hier in Argentinië waarschijnlijk een stukje goedkoper is.

Dus, brevet halen, vliegtuigje aanschaffen om klanten te vliegen, steeds een wat groter toestel en voor je het weet run ik mijn eigen airline :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_150698611
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 14:56 schreef flipsen het volgende:

Dus, brevet halen, vliegtuigje aanschaffen om klanten te vliegen, steeds een wat groter toestel en voor je het weet run ik mijn eigen airline :P
If you want to be a Millionaire, start with a billion dollars and launch a new airline

Aldus iemand die ooit z'n eigen airline oprichtte.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_150698912
Brussels Airlines onthulde vandaag deze toffe Kuifje-A320 trouwens

2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 16 maart 2015 @ 17:39:05 #287
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_150704424
Die is tof! Vind het logo op dat zwart ook veel mooier eigenlijk.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  maandag 16 maart 2015 @ 19:21:29 #288
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_150708159
quote:
14s.gif Op maandag 16 maart 2015 15:12 schreef Thetallguy het volgende:
Brussels Airlines onthulde vandaag deze toffe Kuifje-A320 trouwens

[ afbeelding ]
Gaaf!

quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 14:49 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Nee, CPL met typerating en MCC geeft je toestemming om in de burgerluchtvaart te vliegen. Na 1500 uur wordt het omgezet in een ATPL, dan mag je ook als gezagvoerder optreden in de burgerluchtvaart.

[..]

Ik heb ook bij Vliegclub Rotterdam gevlogen in de jaren voor ik aan de slag kon bij KLM. Mocht je vragen hebben, kun je altijd een PM sturen.
Nice, thnx. Ik hik ook wat tegen de studiebelasting aan, aangezien ik regelmatig in het buitenland verblijf en dan niet klassikaal kan volgen. Dat moet eerst een stuk stabieler denk ik
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
pi_150709253
Is er al wat bekend geworden over de verdere vervanging van de F70's bij KLM-C door een ander toestel? Er was sprake van meer E190's maar dat is nooit bekend gemaakt in een persbericht ofzo.
--
  dinsdag 17 maart 2015 @ 17:08:59 #290
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_150739522
quote:
KLM stelt levering Dreamliners uit.

KLM heeft de levering van twee van in totaal tien bestelde nieuwe Boeings van het type 787 Dreamliner voorlopig uitgesteld.
Dat bevestigde een woordvoerder van de luchtvaartmaatschappij dinsdag naar aanleiding van berichtgeving door vakblad Zakenreis. De Dreamliners gaan er komen, maar wel later zoals het er nu uitziet.

Het uitstel hangt volgens de woordvoerder samen met de moeizame cao-onderhandelingen binnen KLM. Daardoor moet er voorlopig voorzichtig met het geld van de onderneming worden omgesprongen.

In dat verband kondigde KLM maandag al aan dat de introductie van vluchten naar nieuwe bestemmingen als het Canadese Edmonton voorlopig wordt uitgesteld.

Door het uitstel van de levering van twee toestellen ontvangt KLM de komende tijd dus acht van de tien bestelde Dreamliners. De eerste wordt in oktober geleverd en de tweede in november. Begin 2016 wordt de derde nieuwe Boeing verwacht, de rest van het leveringsschema staat volgens de woordvoerder nog niet vast.

Het vertragen van meer bestellingen is nu nog niet aan de orde, maar de woordvoerder benadrukt dat een cao-akkoord van het grootste belang is.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 17:40:37 #291
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_150740449
Tsja, je zou toch zeggen dat als je de concurrentie aan wilt gaan je dat het beste kunt doen met vliegtuigen die zuiniger zijn dan de huidige die je hebt. De concurrentie neemt ze namelijk wel gewoon af....
pi_150744386
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 17:40 schreef Sunri5e het volgende:
Tsja, je zou toch zeggen dat als je de concurrentie aan wilt gaan je dat het beste kunt doen met vliegtuigen die zuiniger zijn dan de huidige die je hebt. De concurrentie neemt ze namelijk wel gewoon af....
Gemiddelde leaseprijs 747-400: $125.000 - 390,000 p/maand.
Gemiddelde leaseprijs 787-8: $800.000 -1,100,000 p/maand. (en de -9 dus nog meer).

Kun je - zeker met de huidige lage olieprijs - flink wat mee vliegen voordat die 787 voordeliger gaan zijn. Op de lange termijn zeker voordeliger, maar nu ze in zulke shit verkeren is nieuwe kisten niet per se hét antwoord.
En dan heb ik het ook nog niet over dat een groot deel van KLM's 747 in eigendom zijn en dus al lang en breed afgeschreven zijn. (naast het feit dat ze daar dus geen maandelijkse lease aan kwijt zijn)

En concurrentie aangaan valt en staat niet direct met het type vliegtuig. Dat mensen bepaalde vliegtuigen prettiger vinden ligt vaker aan het product (hard en soft) dan aan het type vliegtuig.
Ik kan een 787 volproppen met stoelen en geen IFE en een 747-400 ruimer indelen.
Een keer gokken wat passagiers prettiger vinden.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 21:36:33 #293
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_150751173
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 19:27 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Gemiddelde leaseprijs 747-400: $125.000 - 390,000 p/maand.
Gemiddelde leaseprijs 787-8: $800.000 -1,100,000 p/maand. (en de -9 dus nog meer).

Kun je - zeker met de huidige lage olieprijs - flink wat mee vliegen voordat die 787 voordeliger gaan zijn. Op de lange termijn zeker voordeliger, maar nu ze in zulke shit verkeren is nieuwe kisten niet per se hét antwoord.
En dan heb ik het ook nog niet over dat een groot deel van KLM's 747 in eigendom zijn en dus al lang en breed afgeschreven zijn. (naast het feit dat ze daar dus geen maandelijkse lease aan kwijt zijn)

En concurrentie aangaan valt en staat niet direct met het type vliegtuig. Dat mensen bepaalde vliegtuigen prettiger vinden ligt vaker aan het product (hard en soft) dan aan het type vliegtuig.
Ik kan een 787 volproppen met stoelen en geen IFE en een 747-400 ruimer indelen.
Een keer gokken wat passagiers prettiger vinden.
Vergeet niet dat sommige 744 van de KLM over 4 jaar alweer 30 jaar oud zijn. Qua onderhoudt en vertragingen zal deze never nooit tegen een nieuwe 787 kunnen concurreren. Die kosten moet je ook meerekenen.
pi_150754157
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 21:36 schreef Sunri5e het volgende:
Vergeet niet dat sommige 744 van de KLM over 4 jaar alweer 30 jaar oud zijn.
PH-BFA t/m -BFD worden tussen mei - september 2019 inderdaad 30 jaar.
Maar zoals de planning nu is zal geen van de 4 deze leeftijd halen.

Sterker nog; PH-BFC zal als 2e 747 de KLM-vloot verlaten en wel begin december dit jaar...
quote:
Qua onderhoudt en vertragingen zal deze never nooit tegen een nieuwe 787 kunnen concurreren.
Zeg dat even tegen Norwegian. :+
quote:
Die kosten moet je ook meerekenen.
Uiteraard.

Maar lease en/of aanschafkosten + brandstofkosten zijn veruit de grootste kostenposten.
Dat eerste is nu heel erg gunstig voor de 744 en de tweede is - op dit moment wat minder - gunstig voor de nieuwere kisten.

Maar dat zijn natuurlijk nog maar een paar van de vele factoren die mee bepalen.

Al zie ik er wel erg tegenop; luchthavens zullen straks enorm saai worden. ;(

[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 17-03-2015 22:38:38 ]
  dinsdag 17 maart 2015 @ 22:37:39 #295
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_150754366
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 22:33 schreef Iemand91 het volgende:
Zeg dat even tegen Norwegian. :+
Dit ja. De Wright Flyer kan waarschijnlijk nog concurreren met de betrouwbaarheid van de 787 ;) Gaat tegenwoordig trouwens een stuk beter. (Maar Norwegian heeft het natuurlijk ook zelf over zich afgeroepen)
  Moderator dinsdag 17 maart 2015 @ 22:44:42 #296
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150754774
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 19:27 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Gemiddelde leaseprijs 747-400: $125.000 - 390,000 p/maand.
Gemiddelde leaseprijs 787-8: $800.000 -1,100,000 p/maand. (en de -9 dus nog meer).

Dat zijn prijzen van oude 744 VS nieuwe 787?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_150754898
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 22:44 schreef derLudolf het volgende:
Dat zijn prijzen van oude 744 VS nieuwe 787?
Gemiddelde prijzen van oudste t/m jongste kisten.

In other news:
- De levering van Arke's 3e 787-8 (PH-TFM) is een dag achteruit gezet; landing op Schiphol zou blijkbaar nu niet op 26 maart maar op vrijdag 27 maart plaatsvinden.

- KLM's 24e 777 en wel de 9e 777-300ER PH-BVN lijkt dezelfde dag te landen op Schiphol.
Dus vrijdag 27 maart de landing van 2 gloednieuwe kisten die Schiphol als thuisbasis zullen krijgen; maar mogelijk komt de 777 een dag later op zaterdag.
EDIT: PH-BVN komt op zaterdag 28 maart tussen 09:30 - 10:00 uur op Schiphol aan.

- Niet alleen Arke en KLM krijgen nieuwe kisten; Transavia krijgt ook nieuwe kisten.
Dit jaar moeten nog 2 nieuwe 737-800's aankomen; PH-HSK komt op woensdag 8 april op Schiphol aan na een lange reis van 2 dagen vanuit Boeing Field.
(Reis gaat op 7 april van BFI naar Keflavík en dan op 8 april door naar Amsterdam).
Begin mei volgt nog een -800, PH-HSM.

quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 11:51 schreef Iemand91 het volgende:
3 jaar en bijna 7 maanden na levering van de eerste Boeing 787 (JA801A aan All Nippon Airways op 25 september 2011) staat Boeing op het punt de 250e 787 te gaan leveren.

Vandaag zal N35953 aan United Airlines worden geleverd. De 787-9 is de eerste 787-9 die in de Boeing South Carolina fabriek in North Charleston, South Carolina werd gebouwd.
De final assembly van #269 begon in november 2014 (zie foto hieronder)
Het wordt United's 16e 787 en hun 4e 787-9.

Morgen zal het naar Denver gevlogen worden.

[ afbeelding ]
BoeingAirplanes twitterde op dinsdag 17-03-2015 om 14:03:35 1st 787-9 from #Boeing South Carolina goes to @united. It’s also our 250th 787 delivery. reageer retweet


[ Bericht 24% gewijzigd door Iemand91 op 18-03-2015 20:26:38 ]
pi_150811232
Ik vraag me af waarom de CAO-onderhandelingen zo stroef lopen bij o.a. de KLM?

Het lijkt me dat de functie van piloot erg is veranderd en een stuk minder complex en verantwoordelijk is geworden door de voorruitgang van de techniek. Piloot zijn bij de KLM is nu wel een heel riant salaris geworden vergeleken met de complexiteit van de functie, meer dan een gespecialiseerde arts of een hoge ambtenaar. (in hoeverre je dat kan vergelijken natuurlijk) Daarbij zijn de werktijden en salarissen bij concurrenten echt niet meer evenredig te noemen als die bij klassieke maatschappijen. Zijn de KLM piloten en die van Lufthansa niet een beetje als een olifant door een porseleinkast aan het gaan?

Vanzelfsprekend moet in mijn optiek de bestuurlijke top minimaal evenveel inleveren als de piloten.

Correct me if i am wrong... :)
pi_150811493
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 13:50 schreef louter_genieten het volgende:
Ik vraag me af waarom de CAO-onderhandelingen zo stroef lopen bij o.a. de KLM?

Het lijkt me dat de functie van piloot erg is veranderd en een stuk minder complex en verantwoordelijk is geworden door de voorruitgang van de techniek. Piloot zijn bij de KLM is nu wel een heel riant salaris geworden vergeleken met de complexiteit van de functie, meer dan een gespecialiseerde arts of een hoge ambtenaar. (in hoeverre je dat kan vergelijken natuurlijk) Daarbij zijn de werktijden en salarissen bij concurrenten echt niet meer evenredig te noemen als die bij klassieke maatschappijen. Zijn de KLM piloten en die van Lufthansa niet een beetje als een olifant door een porseleinkast aan het gaan?

Vanzelfsprekend moet in mijn optiek de bestuurlijke top minimaal evenveel inleveren als de piloten.

Correct me if i am wrong... :)
De piloten (en de VNV) zijn zich er terdege van bewust dat de gouden bergen van vroeger niet meer haalbaar zijn, dat er meer productie gedraaid moet gaan worden en dat er een nullijn wordt gehanteerd.

De CAO-onderhandelingen lopen vooral spaak bij de cabine- en grondbonden. En dat is jammer, want als je een beetje peilt onder het personeel lijkt iedereen zich er terdege van bewust dat er wat ingeleverd moet worden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')