Eindelijk! Een vakantie naar Sint Maarten was veel te duur door de monopoly van KLM.quote:ArkeFly doorbreekt opnieuw monopolie KLM op Sint Maarten
RIJSWIJK - ArkeFly vliegt vanaf november opnieuw naar en van Sint Maarten. Zeven jaar geleden bood de maatschappij het eiland ook aan maar trok toen al vrij snel de stekker er uit. De maatschappij probeert het nu opnieuw met haar premium product de 787 Dreamliner. KLM vliegt nu als enige naar Sint Maarten in combinatie met Curaçao.
De verbinding tussen Sint Maarten en Schiphol zal tweemaal per week plaatsvinden en het hele jaar actief blijven. De vluchten naar Sint Maarten worden ook bij ArkeFly gecombineerd met de bestemming Curaçao.
Touroperator Arke gaat pakketreizen aanbieden naar Sint Maarten vanaf 699 euro voor negen dagen.
Sint Maarten ontvangt jaarlijks circa 17.000 Nederlanders, van de in totaal 580.000 buitenlandse toeristen. Op dit moment kan vanuit Nederland drie keer per week met KLM naar Sint Maarten worden gevlogen. Met de twee extra Arke Dreamliner vluchten verwacht TUI jaarlijks circa 15.000 extra Nederlandse toeristen naar Sint Maarten te trekken, bijna een verdubbeling van het huidige aantal. Met negen vluchten per week dit jaar, zijn de Antillen gezamenlijk veruit de belangrijkste verre bestemmingen van reisorganisatie TUI Nederland.
En waar ze mee gaan vliegen is bijna klaar.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 08:39 schreef Sunri5e het volgende:
Eindelijk! Een vakantie naar Sint Maarten was veel te duur door de monopoly van KLM.
twitter:WilliamHuizinga twitterde op woensdag 04-03-2015 om 10:07:25 Toestel Turkish Airlines raakt van de baan #Kathmandu #Nepal #mist #gladheid RT @airlivenet: http://t.co/SHbFXNsdki http://t.co/ImPq3u92p7 reageer retweet
quote:Op woensdag 4 maart 2015 12:59 schreef derLudolf het volgende:
Voor geile plaatjes kun je beter naar KPD
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
Is vandaag uren te zien geweest op FR24, altitude and speed 0.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 23:00 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
En waar ze mee gaan vliegen is bijna klaar.
Op een 747 staat het beter dan op en 777 vind ik. Is het vliegtuig trouwens compleet opnieuw gespoten? Binnen niet al te lange tijd gaan de 747's er toch uit? Is het dan niet zonde ze opnieuw te laten spuiten?quote:Op woensdag 4 maart 2015 16:14 schreef BazZz2 het volgende:
eentje vanaf de zijkant.
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)01381.jpg]afbeelding[/url] ]
Still like it!
Die kist gaat er de komende jaren nog niet uit.;) En opnieuw gespoten moest ie sowieso na de D check die de kist heeft gehad.quote:Op donderdag 5 maart 2015 01:19 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Op een 747 staat het beter dan op en 777 vind ik. Is het vliegtuig trouwens compleet opnieuw gespoten? Binnen niet al te lange tijd gaan de 747's er toch uit? Is het dan niet zonde ze opnieuw te laten spuiten?
quote:Op donderdag 5 maart 2015 01:19 schreef derLudolf het volgende:
Op een 747 staat het beter dan op en 777 vind ik. Is het vliegtuig trouwens compleet opnieuw gespoten? Binnen niet al te lange tijd gaan de 747's er toch uit? Is het dan niet zonde ze opnieuw te laten spuiten?
PH-BFT heeft inderdaad een D-check ondergaan en blijf daarom dus nog wel een aantal jaren bij KLM.quote:Op donderdag 5 maart 2015 10:55 schreef Mikey92 het volgende:
Die kist gaat er de komende jaren nog niet uit.;) En opnieuw gespoten moest ie sowieso na de D check die de kist heeft gehad.
Uitfasering van de kisten is ook alweer deels veranderd zag ik op een ander forum:quote:Op donderdag 5 maart 2015 11:55 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
[..]
PH-BFT heeft inderdaad een D-check ondergaan en blijf daarom dus nog wel een aantal jaren bij KLM.
Daarnaast is van deze kist nog geen uitfaseringsdatum bekend (naast 8 andere 747's).
En als je een nieuwe paintjob al duur vindt; alle 747's hebben de nieuwe WBC gekregen terwijl de eerste over 8 maanden al uitgefaseerd gaat worden.
Dát is pas afschrijven...
Plus met het hele AF/KLM-gezeur, lagere brandstofprijzen, slechtere financiën, onduidelijkheid over de verdeling van de nieuwe vliegtuigen (A350's, 787's) is het nog maar de vraag wanneer de 747's écht uit de vloot verdwenen zijn.
Toen het nieuws bekend werd dat de 747-combi's uitgefaseerd zouden worden (en waarbij de full-pax niet werden genoemd) dacht iedereen dat het voor 2020 wel einde verhaal zou zijn.
Maar nu is het niet geheel buiten verwachting dat we na 2020 (hopelijk/gelukkig) nog KLM 747's zien vliegen.
Inderdaad mooi!quote:Op woensdag 4 maart 2015 16:14 schreef BazZz2 het volgende:
eentje vanaf de zijkant.
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)01381.jpg]afbeelding[/url] ]
Still like it!
Daar staan ook A332's tussen hè.quote:Op donderdag 5 maart 2015 12:58 schreef Mikey92 het volgende:
Uitfasering van de kisten is ook alweer deels veranderd zag ik op een ander forum:
Zal nog wel een paar keer veranderen denk ik;)
Wanneer we op 1 januari 2018 opstaan uit bed heeft KLM 4 full-pax en 5 combi's over.quote:Vanaf halverwege 2017 heeft de KLM dan 5 747-400 en 5 combi's over
Even op wiki gekeken, das idd behoorlijk wat onderhoud. Wist niet dat een nieuwe verflaag bij het onderhoud hoorde, maar op e totale kosten zal dat ook niet zoveel voorstellen.quote:Op donderdag 5 maart 2015 11:55 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
[..]
PH-BFT heeft inderdaad een D-check ondergaan en blijf daarom dus nog wel een aantal jaren bij KLM.
Daarnaast is van deze kist nog geen uitfaseringsdatum bekend (naast 8 andere 747's).
Moest wederom even kijken wat het betekende maar idd, dat is geldverspilling idd.quote:En als je een nieuwe paintjob al duur vindt; alle 747's hebben de nieuwe WBC gekregen terwijl de eerste over 8 maanden al uitgefaseerd gaat worden.
Dát is pas afschrijven...
Een D-check kost enkele miljoenen. De nieuwe verflaag is daar wel degelijk een aanzienlijk deel van.quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:00 schreef derLudolf het volgende:
Even op wiki gekeken, das idd behoorlijk wat onderhoud. Wist niet dat een nieuwe verflaag bij het onderhoud hoorde, maar op e totale kosten zal dat ook niet zoveel voorstellen.
KLM doet inderdaad veel onderhoud; maar D-checks voor 747's doen ze geloof ik al een aantal jaar niet meerquote:KLM doet veel onderhoud zelf, ook voor anderen toch? Zo'n D check, voeten ze die zelf ook uit?
Mwah, je kunt ook moeilijk het vorige product aanhouden voor nog eens een 5+ jaar.quote:Moest wederom even kijken wat het betekende maar idd, dat is geldverspilling idd.
twitter:NYCAviation twitterde op donderdag 05-03-2015 om 17:18:42 BREAKING: Delta MD-80 off the runway at #LGA. #breaking http://t.co/Br0OWqKYyY reageer retweet
Denk dat een business class stoel al snel richting de 30-50K in Euros's gaat Voor een simpele economystoel zonder IFE zit je al rond de 3-5.quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:58 schreef derLudolf het volgende:
Het is inderdaad wel logisch dat je eenheid wilt hebben, had ik in mijn vorige post nog willen schrijven. Maar ondanks dat het logisch is, is het nog steeds verspilling. Ik neem aan dat die stoelen daarna niet in een ander vliegtuig worden geplaatst. Denk dat zo'n stoel inclusief plaatsen zeker op 3 rooien zit?
twitter:
Pfoe dan kom je er toch echt minder goed vanaf.quote:Op donderdag 5 maart 2015 19:01 schreef Houtenbeen het volgende:
Was het vliegtuig iets verder gegleden, dan hadden ze kunnen zwemmen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo, dat had ik echt niet verwachtquote:Op donderdag 5 maart 2015 18:12 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Denk dat een business class stoel al snel richting de 30-50K in Euros's gaat Voor een simpele economystoel zonder IFE zit je al rond de 3-5.
Gaat eerst de hangar in voor de laatste klachtjes.;)quote:Op donderdag 5 maart 2015 20:11 schreef Iemand91 het volgende:
PH-BFT komt morgen rond 17:30 uur terug op Schiphol.
Er staan voor dit weekend (nog) geen vluchten voor deze kist gepland.
Nee.quote:Op donderdag 5 maart 2015 20:33 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zo, dat had ik echt niet verwacht
Ik zag die beelden van die MD80 van Delta in het journaal, dus ik dacht 'even kijken wat voor kist dat is'. Maar aldus wikipedia krijgen ze nog steeds 717's geleverd
bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_717quote:The first order was placed in October 1995; McDonnell Douglas and Boeing merged in 1997[2] prior to production. The airliner entered service in 1999 as the Boeing 717. Production ceased in May 2006 after 156 were built
Ja.quote:Op donderdag 5 maart 2015 21:37 schreef Woods het volgende:
[..]
Nee.
[..]
bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_717
Zal ik veilig verwijderen ?quote:Op donderdag 5 maart 2015 22:00 schreef Iemand91 het volgende:
Enne, even de A380 vloot updaten:
[ afbeelding ]
Daar bij RTV NH zijn ze wel betrokken bij Schiphol zeg.twitter:
Blijft toch de queen of the skies. Gelukkig heb ik er nog een paar keer in kunnen vliegen, voordat ze definitief uitgefaseerd worden.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 16:55 schreef mar456 het volgende:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)01767.jpg]afbeelding[/url] ]
Vanuit deze hoek
Ik maar één keer helaas, al jaren geleden. Wel op stoel 1A, dat dan weer welquote:Op zaterdag 7 maart 2015 10:25 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Blijft toch de queen of the skies. Gelukkig heb ik er nog een paar keer in kunnen vliegen, voordat ze definitief uitgefaseerd worden.
Ik zit echt prima met mijn 1.90m in een A340 van Iberia of Aerolineas Argentinas Zat op de terugweg overigens wel aan het raampje, met een PES-box bij mijn voeten, maar daar hoegenaamd geen last van gehad eigenlijk. Verbaase me wel, ik heb dat ding bij KL(e)M een keer vervoekt (en sindsdien nooit meer met een KL 777 gevlogen).quote:Op zaterdag 7 maart 2015 19:25 schreef buzz1291 het volgende:
En in cattle class vlieg ik toch liever in een A330/340 al duurt de vlucht dan meestal wel een uurtje langer.
KL(e)M 777-300 en nu ook die 200 zijn natuurlijk de aids onder de cabine indeling met hun 3-4-3 opstelling en armleuningen nog smaller dan in een lokale stadsbus. Ik vloog onlangs met Etihad in een 777 met 3-4-3 opstelling en daar waren stoel en leuning echt breder. Gangpad was dan weer niet fatsoenlijk te belopen, maar who cares. Het leek ook wel of de trolly's smaller waren. Maar dat kan natuurlijk niet bij KLM gezien het gemiddelde formaat van de dikbil trolly dollies wat daar in hemelsblauw rondloopt.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 19:52 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik zit echt prima met mijn 1.90m in een A340 van Iberia of Aerolineas Argentinas Zat op de terugweg overigens wel aan het raampje, met een PES-box bij mijn voeten, maar daar hoegenaamd geen last van gehad eigenlijk. Verbaase me wel, ik heb dat ding bij KL(e)M een keer vervoekt (en sindsdien nooit meer met een KL 777 gevlogen).
Iedere maatschappij kan zijn eigen stoelindeling kiezen. British Airways vliegt bijvoorbeeld nog met een 3-3-3 in zijn 777 (in ieder geval die naar Buenos Aires). En dat is echt wel een merkbaar verschilquote:Op zaterdag 7 maart 2015 20:30 schreef derLudolf het volgende:
Heeft de KLM in haar A330's precies dezelfde stoelen als in een vergelijkbare Boeing (777/747)? Of heeft elke fabrikant zijn eigen stoelen?
Misschien ligt het verschil dan aan A340 VS 777, flipsen? Tot dusverre zat ik in een A320 (Alitalia, Wizzair, Lufthansa?) altijd prettiger dan in en 737 (KLM, Ryanair, JAT, Air Bulgaria) dus ik zou zeggen dat het niet aan de maatschappij ligt.
Net als de bijna alles wat op en aan een vliegtuig hangt haalt een maatschappij de stoelen elders vandaan.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 20:30 schreef derLudolf het volgende:
Heeft de KLM in haar A330's precies dezelfde stoelen als in een vergelijkbare Boeing (777/747)? Of heeft elke fabrikant zijn eigen stoelen?
quote:Door een ammoniaklek bij KLM Catering Services op Schiphol kan de luchtvaartmaatschappij voorlopig geen eten serveren op zijn vluchten. De passagiers krijgen koeken of nootjes, zegt een woordvoerder.
Het lek heeft gevolgen voor Europese vluchten. Op intercontinentale vluchten kan wel eten worden opgediend. Hoelang er geen eten op de Europese vluchten kan worden geserveerd is niet bekend. Passagiers zijn op tijd geïnformeerd, zegt de KLM.
Het ammoniaklek onstond aan het einde van de middag in een koelingsapparaat in het cateringgebouw. Vier medewerkers zijn door ambulancepersoneel onderzocht, maar ze mankeerden niks. Het lek is inmiddels gedicht.
Aha, ik snap het. Dat verschilt dus per maatschappij en niet per fabrikant.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 22:06 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Net als de rest wat op en aan een vliegtuig hangt haalt een maatschappij de stoelen elders vandaan.
In het geval van de nieuwe stoelen die in de 777's komen zijn deze afkomstig van Recaro en wel het type CL3710.
Om 01:21 uur verdwijnt MH370 van de radar.quote:[Lumpur Radar] "Malaysian three seven zero, contact Ho Chi Minh one two zero decimal nine. Good night."
[Flight 370] "Good night. Malaysian three seven zero."
De landing in Sydney in 1989:quote:VH-OJA. Een Boeing 747 en wel de 12e -400 van de productielijn en de eerste 747-400 voor Qantas zet een recordvlucht neer.
De kist was uit eerder vanaf Boeing Field naar London Heathrow gevlogen.
Na jarenlange planning was alles afgestemd op de vlucht; er was zoveel mogelijk gewicht bespaard waaronder de inhoud van de watertanks en bepaalde voorzieningen in de cargo-ruimte. Echter waren niet het interieur zoals de stoelen verwijderd; de kist zou in theorie de volgende dag passagiers moeten kunnen vliegen.
De 747 werd volgestopt met 227.124 liter speciale brandstof, ofwel zo'n 183.5 ton; pak 'm beet de helft van de 358.000 kg. dat het toestel zou wegen bij take-off. Er werd zoveel brandstof getankt dat het begon te overstromen (letterlijk; en dat was gepland).
De 747 werd met een tug naar baan 28R (huidige 27R) gesleep waar dan pas de motoren gestart werden; alles om brandstof te besparen.
Uiteindelijk vertrok de 747 rond 09:00 uur met 5 crew, 2 cabin crew en 18 passagiers (inclusief engineers van Boeing en Rolls Royce) als Qantas vlucht 7441 vanaf Heathrow richting....Sydney. Non-stop.
Om 14:19 uur lokale tijd landden ze op baan 16R van Sydney Airport na een vlucht van 20 uur, 9 minuten en 5 seconden na een afstand van 17.039 kilometer afgelegd te hebben met een gemiddelde snelheid van 845.58 kilometer per uur.
Dit zette records neer, onder meer een afstandsrecord.
Doordat het gewicht van de 747 steeds minder werd door minder brandstof bleef de kist stijgen; uiteindelijk haalt ze 13.746,5 meter bij de westkust van Australië.
Het afstandsrecord bleef ruim 6 jaar staan totdat op 10 november 1995 een 777-200LR deze verbrak.
VH-OJA vliegt nog steeds voor Qantas; ruim 25 jaar na haar eerste vlucht op 3 juli 1989.
Gisterochtend nog op Ezeiza (Buenos Aires) Weet alleen niet welke dat was, maar vond het toch leuk om hem door mijn vliegtuigraampje net aan te zien komenquote:Op zaterdag 7 maart 2015 22:06 schreef Iemand91 het volgende:
Dus wil je -MCR en -MCS nog willen afvinken; ga nog even langs Schiphol.
National Geographicquote:Air Crash Investigation: What happened to Malaysian 370?
én jaar na de verdwijning van vlucht MH370 onderzoekt de tv-zender National Geographic Channel de mogelijke toedracht. De speciale documentaire 'What happened?' is zondag (8 maart) te zien om 21.00 uur op National Geographic Channel.
Het is een verhaal dat de hele wereld in zijn greep hield; een vliegtuig met 239 passagiers en bemanningsleden aan boord dat van de radar verdwijnt. Geen communicatie, geen noodsignalen en geen wrakstukken. In de documentaire 'What happened?' buigen luchtvaartdeskundigen zich in detail over de beschikbare bewijzen en officiële documenten.
[...]
Malcolm Brenner, alom erkend als één van ‘s werelds meest toonaangevende deskundigen op het gebied van onderzoek naar vliegrampen: "Deze ramp heeft wereldwijd meer aandacht getrokken dan ik ooit in mijn veertigjarige loopbaan binnen de luchtvaart heb meegemaakt."
Meer...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Is trouwens ook fan van Taylor Swift
Dat zal wel PH-MCR zijn geweest vanuit Amsterdam (via Miami) en 's avonds doorvloog naar Lima, Aguadilla, London Stansted en gistermiddag weer op Schiphol landde.quote:Op zondag 8 maart 2015 03:16 schreef flipsen het volgende:
Gisterochtend nog op Ezeiza (Buenos Aires) Weet alleen niet welke dat was, maar vond het toch leuk om hem door mijn vliegtuigraampje net aan te zien komen
Could be, gaat geloof ik 3x per weekquote:Op zondag 8 maart 2015 16:46 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Dat zal wel PH-MCR zijn geweest vanuit Amsterdam (via Miami) en 's avonds doorvloog naar Lima, Aguadilla, London Stansted en gistermiddag weer op Schiphol landde.
Een trip van net geen 48 uur.
Case in point, wat een mensenmassa:quote:Op zondag 8 maart 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
voor het oog van duizenden toeschouwers op Illawarra Airport.
Machtige machine, die 747quote:Op zondag 8 maart 2015 19:59 schreef Iemand91 het volgende:
PH-BFT zal morgenvlucht haar eerste commerciële vlucht met de nieuwe livery maken:
Vlucht 601 naar Los Angeles, vertrekkend om 09:50 uur.
[..]
Case in point, wat een mensenmassa:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En Sydney staat ook bekend om hun air-to-air shots, dit kon dus niet ontbreken :
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zonde, want je ziet de Martinair toestellen de laatste tijd weer veel vaker vliegen dan een paar maanden geleden. Voor de opbrengst hoef je ze niet weg te doen.quote:En ik lees elders dat deze maand de eerste 2 MD-11 freighters van Martinair al uit de vloot gaan.
Maar je moet ze wel winstgevend blijven vliegen en met een benuttingsgraad van nog geen 70% wordt dat wat lastig.quote:Op maandag 9 maart 2015 17:50 schreef inkjet het volgende:
Zonde, want je ziet de Martinair toestellen de laatste tijd weer veel vaker vliegen dan een paar maanden geleden. Voor de opbrengst hoef je ze niet weg te doen.
Aldus:quote:Op zondag 8 maart 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
GoPro beelden vanuit de cockpit zullen later op Qantas' Youtube-kanaal worden gezet.
twitter:writingtravels twitterde op dinsdag 03-03-2015 om 15:52:14 Wave goodbye to @Ryanair's headache-inducing yellow interiors. New designs on the way in 2015/2016 #RyanairAGB2 reageer retweet
Klopt, 20 juni zou de eerste vlucht moeten zijn. Was al bekend hè.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 12:37 schreef Leatherface het volgende:
Naar verluidt zet China Southern vanaf juni de A380 in op de route Amsterdam - Beijing.
KLM heeft inderdaad nog 6 orders openstaan.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:35 schreef inkjet het volgende:
Weet iemand hoe het nu precies zit met de door KLM bestelde of geleasde nieuwe 77W's?
Ik weet van:
BVN (44549) is bijna klaar;
BVO (35946) en BVP (44555) waren al een tijd bekend;
BVR (61603) en BVS (61604) zijn nog niet zo lang geleden aangekondigd;
maar nu is er ook sprake van een BVU (61702). Wordt deze ook geleased? Gaan deze toestellen mede enkele 747's (full PAX) vervangen?
Dat werd wel tijd zeg... pfffffquote:Op maandag 9 maart 2015 19:32 schreef Iemand91 het volgende:
Wave goodbye to @Ryanair's headache-inducing yellow interiors.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |