Ik zit echt prima met mijn 1.90m in een A340 van Iberia of Aerolineas Argentinasquote:Op zaterdag 7 maart 2015 19:25 schreef buzz1291 het volgende:
En in cattle class vlieg ik toch liever in een A330/340 al duurt de vlucht dan meestal wel een uurtje langer.
KL(e)M 777-300 en nu ook die 200 zijn natuurlijk de aids onder de cabine indeling met hun 3-4-3 opstelling en armleuningen nog smaller dan in een lokale stadsbus. Ik vloog onlangs met Etihad in een 777 met 3-4-3 opstelling en daar waren stoel en leuning echt breder. Gangpad was dan weer niet fatsoenlijk te belopen, maar who cares. Het leek ook wel of de trolly's smaller waren. Maar dat kan natuurlijk niet bij KLM gezien het gemiddelde formaat van de dikbil trolly dollies wat daar in hemelsblauw rondloopt.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 19:52 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik zit echt prima met mijn 1.90m in een A340 van Iberia of Aerolineas ArgentinasZat op de terugweg overigens wel aan het raampje, met een PES-box bij mijn voeten, maar daar hoegenaamd geen last van gehad eigenlijk. Verbaase me wel, ik heb dat ding bij KL(e)M een keer vervoekt (en sindsdien nooit meer met een KL 777 gevlogen).
Iedere maatschappij kan zijn eigen stoelindeling kiezen. British Airways vliegt bijvoorbeeld nog met een 3-3-3 in zijn 777 (in ieder geval die naar Buenos Aires). En dat is echt wel een merkbaar verschilquote:Op zaterdag 7 maart 2015 20:30 schreef derLudolf het volgende:
Heeft de KLM in haar A330's precies dezelfde stoelen als in een vergelijkbare Boeing (777/747)? Of heeft elke fabrikant zijn eigen stoelen?
Misschien ligt het verschil dan aan A340 VS 777, flipsen? Tot dusverre zat ik in een A320 (Alitalia, Wizzair, Lufthansa?) altijd prettiger dan in en 737 (KLM, Ryanair, JAT, Air Bulgaria) dus ik zou zeggen dat het niet aan de maatschappij ligt.
Net als de bijna alles wat op en aan een vliegtuig hangt haalt een maatschappij de stoelen elders vandaan.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 20:30 schreef derLudolf het volgende:
Heeft de KLM in haar A330's precies dezelfde stoelen als in een vergelijkbare Boeing (777/747)? Of heeft elke fabrikant zijn eigen stoelen?
quote:Door een ammoniaklek bij KLM Catering Services op Schiphol kan de luchtvaartmaatschappij voorlopig geen eten serveren op zijn vluchten. De passagiers krijgen koeken of nootjes, zegt een woordvoerder.
Het lek heeft gevolgen voor Europese vluchten. Op intercontinentale vluchten kan wel eten worden opgediend. Hoelang er geen eten op de Europese vluchten kan worden geserveerd is niet bekend. Passagiers zijn op tijd geïnformeerd, zegt de KLM.
Het ammoniaklek onstond aan het einde van de middag in een koelingsapparaat in het cateringgebouw. Vier medewerkers zijn door ambulancepersoneel onderzocht, maar ze mankeerden niks. Het lek is inmiddels gedicht.
Aha, ik snap het. Dat verschilt dus per maatschappij en niet per fabrikant.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 22:06 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Net als de rest wat op en aan een vliegtuig hangt haalt een maatschappij de stoelen elders vandaan.
In het geval van de nieuwe stoelen die in de 777's komen zijn deze afkomstig van Recaro en wel het type CL3710.
Om 01:21 uur verdwijnt MH370 van de radar.quote:[Lumpur Radar] "Malaysian three seven zero, contact Ho Chi Minh one two zero decimal nine. Good night."
[Flight 370] "Good night. Malaysian three seven zero."
De landing in Sydney in 1989:quote:VH-OJA. Een Boeing 747 en wel de 12e -400 van de productielijn en de eerste 747-400 voor Qantas zet een recordvlucht neer.
De kist was uit eerder vanaf Boeing Field naar London Heathrow gevlogen.
Na jarenlange planning was alles afgestemd op de vlucht; er was zoveel mogelijk gewicht bespaard waaronder de inhoud van de watertanks en bepaalde voorzieningen in de cargo-ruimte. Echter waren niet het interieur zoals de stoelen verwijderd; de kist zou in theorie de volgende dag passagiers moeten kunnen vliegen.
De 747 werd volgestopt met 227.124 liter speciale brandstof, ofwel zo'n 183.5 ton; pak 'm beet de helft van de 358.000 kg. dat het toestel zou wegen bij take-off. Er werd zoveel brandstof getankt dat het begon te overstromen (letterlijk; en dat was gepland).
De 747 werd met een tug naar baan 28R (huidige 27R) gesleep waar dan pas de motoren gestart werden; alles om brandstof te besparen.
Uiteindelijk vertrok de 747 rond 09:00 uur met 5 crew, 2 cabin crew en 18 passagiers (inclusief engineers van Boeing en Rolls Royce) als Qantas vlucht 7441 vanaf Heathrow richting....Sydney. Non-stop.
Om 14:19 uur lokale tijd landden ze op baan 16R van Sydney Airport na een vlucht van 20 uur, 9 minuten en 5 seconden na een afstand van 17.039 kilometer afgelegd te hebben met een gemiddelde snelheid van 845.58 kilometer per uur.
Dit zette records neer, onder meer een afstandsrecord.
Doordat het gewicht van de 747 steeds minder werd door minder brandstof bleef de kist stijgen; uiteindelijk haalt ze 13.746,5 meter bij de westkust van Australië.
Het afstandsrecord bleef ruim 6 jaar staan totdat op 10 november 1995 een 777-200LR deze verbrak.
VH-OJA vliegt nog steeds voor Qantas; ruim 25 jaar na haar eerste vlucht op 3 juli 1989.
Gisterochtend nog op Ezeiza (Buenos Aires)quote:Op zaterdag 7 maart 2015 22:06 schreef Iemand91 het volgende:
Dus wil je -MCR en -MCS nog willen afvinken; ga nog even langs Schiphol.
National Geographicquote:Air Crash Investigation: What happened to Malaysian 370?
én jaar na de verdwijning van vlucht MH370 onderzoekt de tv-zender National Geographic Channel de mogelijke toedracht. De speciale documentaire 'What happened?' is zondag (8 maart) te zien om 21.00 uur op National Geographic Channel.
Het is een verhaal dat de hele wereld in zijn greep hield; een vliegtuig met 239 passagiers en bemanningsleden aan boord dat van de radar verdwijnt. Geen communicatie, geen noodsignalen en geen wrakstukken. In de documentaire 'What happened?' buigen luchtvaartdeskundigen zich in detail over de beschikbare bewijzen en officiële documenten.
[...]
Malcolm Brenner, alom erkend als één van ‘s werelds meest toonaangevende deskundigen op het gebied van onderzoek naar vliegrampen: "Deze ramp heeft wereldwijd meer aandacht getrokken dan ik ooit in mijn veertigjarige loopbaan binnen de luchtvaart heb meegemaakt."
Meer...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Is trouwens ook fan van Taylor Swift
Dat zal wel PH-MCR zijn geweest vanuit Amsterdam (via Miami) en 's avonds doorvloog naar Lima, Aguadilla, London Stansted en gistermiddag weer op Schiphol landde.quote:Op zondag 8 maart 2015 03:16 schreef flipsen het volgende:
Gisterochtend nog op Ezeiza (Buenos Aires)Weet alleen niet welke dat was, maar vond het toch leuk om hem door mijn vliegtuigraampje net aan te zien komen
Could be, gaat geloof ik 3x per weekquote:Op zondag 8 maart 2015 16:46 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Dat zal wel PH-MCR zijn geweest vanuit Amsterdam (via Miami) en 's avonds doorvloog naar Lima, Aguadilla, London Stansted en gistermiddag weer op Schiphol landde.
Een trip van net geen 48 uur.
Case in point, wat een mensenmassa:quote:Op zondag 8 maart 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
voor het oog van duizenden toeschouwers op Illawarra Airport.
Machtige machine, die 747quote:Op zondag 8 maart 2015 19:59 schreef Iemand91 het volgende:
PH-BFT zal morgenvlucht haar eerste commerciële vlucht met de nieuwe livery maken:
Vlucht 601 naar Los Angeles, vertrekkend om 09:50 uur.
[..]
Case in point, wat een mensenmassa:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En Sydney staat ook bekend om hun air-to-air shots, dit kon dus niet ontbreken:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zonde, want je ziet de Martinair toestellen de laatste tijd weer veel vaker vliegen dan een paar maanden geleden. Voor de opbrengst hoef je ze niet weg te doen.quote:En ik lees elders dat deze maand de eerste 2 MD-11 freighters van Martinair al uit de vloot gaan.
Maar je moet ze wel winstgevend blijven vliegen en met een benuttingsgraad van nog geen 70% wordt dat wat lastig.quote:Op maandag 9 maart 2015 17:50 schreef inkjet het volgende:
Zonde, want je ziet de Martinair toestellen de laatste tijd weer veel vaker vliegen dan een paar maanden geleden. Voor de opbrengst hoef je ze niet weg te doen.
Aldus:quote:Op zondag 8 maart 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
GoPro beelden vanuit de cockpit zullen later op Qantas' Youtube-kanaal worden gezet.
twitter:writingtravels twitterde op dinsdag 03-03-2015 om 15:52:14Wave goodbye to @Ryanair's headache-inducing yellow interiors. New designs on the way in 2015/2016 #RyanairAGB2
reageer retweet
Klopt, 20 juni zou de eerste vlucht moeten zijn. Was al bekend hè.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 12:37 schreef Leatherface het volgende:
Naar verluidt zet China Southern vanaf juni de A380 in op de route Amsterdam - Beijing.
KLM heeft inderdaad nog 6 orders openstaan.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:35 schreef inkjet het volgende:
Weet iemand hoe het nu precies zit met de door KLM bestelde of geleasde nieuwe 77W's?
Ik weet van:
BVN (44549) is bijna klaar;
BVO (35946) en BVP (44555) waren al een tijd bekend;
BVR (61603) en BVS (61604) zijn nog niet zo lang geleden aangekondigd;
maar nu is er ook sprake van een BVU (61702). Wordt deze ook geleased? Gaan deze toestellen mede enkele 747's (full PAX) vervangen?
Dat werd wel tijd zeg... pfffffquote:Op maandag 9 maart 2015 19:32 schreef Iemand91 het volgende:
Wave goodbye to @Ryanair's headache-inducing yellow interiors.
De tering met deze verlichting lijkt het wel een neo moderne hoerenkeet, hier zou ik hoofdpijn van krijgen.quote:Op maandag 9 maart 2015 19:32 schreef Iemand91 het volgende:
twitter:writingtravels twitterde op dinsdag 03-03-2015 om 15:52:14Wave goodbye to @Ryanair's headache-inducing yellow interiors. New designs on the way in 2015/2016 #RyanairAGB2 [ afbeelding ] reageer retweet
Is nog niet officieel aangekondigd.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 12:49 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Klopt, 20 juni zou de eerste vlucht moeten zijn. Was al bekend hè.![]()
Was tot een tijd terug geloof ik vrij ver uitgedokterd hoe ze de nieuwe toestellen (787 en A350) gingen verdelen maar ik zou er nu niets meer over durven zeggen.quote:Op woensdag 11 maart 2015 12:12 schreef Thetallguy het volgende:
2018 op z'n vroegst. Dan krijgt de Air France-KLM groep de eerste aangeleverd, en het is het meest waarschijnlijk dat de eerste exemplaren naar Air France gaan. (7 naar KL, 18 naar AF).
Bedankt voor de info. Gezien het aantal stoelen zal de 77W eerder de full pax toestellen gaan vervangen en de 789 eerder de combi's.quote:En deze gaan inderdaad deels de 747 vervangen, samen met de 787-9 en de A350.
Eerder werd gezegd dat een klein aantal 350's voor KLM niet economisch zou zijn, maar de type rating is na een 'plus' cursus gelijk aan die voor de A330 dus dat maakt het al beter te doen. De A333's zijn nog jong. Ik denk dat de verdeling over de vloten mede bepaald gaat worden door de praktijkervaringen met de toestellen, wat past het beste bij welk routenetwerk?quote:Maar de 787's en A350's zijn door de AF/KLM-groep besteld en niet door de maatschappijen apart.
Cabine wordt grotendeels een zo gelijkwaardig mogelijk product zodat dit op elkaar aansluit.
Dat er dus nog met toestellen heen en weer geschoven gaat worden lijkt dus zeer waarschijnlijk.
Heb bijvoorbeeld ook al eens een keer horen noemen dat bijv. de A350 allemaal naar 1 maatschappij gaan, maar dat lijkt me niet echt logisch.
Offtopic: ik lurk hier altijd vanwege jouw posts, complimenten voor alle toffe informatie. Doe je dit speciaal voor dit topic, of heb je ook een blog o.i.d.?quote:
Ouwe lu...ik bedoel, ik ben jaloers!quote:Op vrijdag 13 maart 2015 00:20 schreef flipsen het volgende:
(terwijl ik er als klein kind geloof ik wel in gevlogen heb).
Ik lees hier niks over sporters: http://www.aviacrash.nl/paginas/fridtjof%20nansen.htm Behalve de bemanning ook geen Nederlanders aan boord.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 08:59 schreef derLudolf het volgende:
Die DC8 van de KLM die is neergestort, was dat met allemaal sporters aan boord? Dat vliegtuig hadden mijn ouders kort daarvoor nog ingezeten.
Bedoel je niet de Surinam Airways DC8 crash bij Paramaribo met aan boord het 'Kleurrijk Elftal'?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 08:59 schreef derLudolf het volgende:
Die DC8 van de KLM die is neergestort, was dat met allemaal sporters aan boord? Dat vliegtuig hadden mijn ouders kort daarvoor nog ingezeten.
Zoals ik daar beschreef was het toestel gecharterd door VIASA; een maatschappij uit Venezuela.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 08:59 schreef derLudolf het volgende:
Die DC8 van de KLM die is neergestort, was dat met allemaal sporters aan boord? Dat vliegtuig hadden mijn ouders kort daarvoor nog ingezeten.
Bijna een jaar geleden sporadisch wat van dit soort posts gemaakt met iemand anders op Tweakers.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:04 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Offtopic: ik lurk hier altijd vanwege jouw posts, complimenten voor alle toffe informatie. Doe je dit speciaal voor dit topic, of heb je ook een blog o.i.d.?
Ik denk dat hij die ook bedoelt; deze kist vloog namelijk tussen Amsterdam en Paramaribo. Ook bij deze fatale vlucht.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:29 schreef Thetallguy het volgende:
Bedoel je niet de Surinam Airways DC8 crash bij Paramaribo met aan boord het 'Kleurrijk Elftal'?
Ja dat klopt. Heb het even nagevraagd, inderdaad Surinam Airways. Wel een groot vliegtuig voor een vlucht Amsterdam-Allicante.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:54 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik denk dat hij die ook bedoelt; deze kist vloog namelijk tussen Amsterdam en Paramaribo. Ook bij deze fatale vlucht.
Zal z'n werkgever blij mee zijn.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 15:41 schreef flipsen het volgende:
Zo flauw, en toch moest ik lachen![]()
[ afbeelding ]
Veel mensen die die kant op willen? Ik kan over door 2e vlucht geen details vinden, waar vliegt die mee?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 19:00 schreef inkjet het volgende:
Iemand een idee waarom de KLM vandaag naast de KL791 een KL791A vliegt?
KL791 (uitgevoerd door PH-BQD) is boven de Golf van Biskaje teruggekeerd naar Schiphol vanwege een defecte weerradar.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 19:00 schreef inkjet het volgende:
Iemand een idee waarom de KLM vandaag naast de KL791 een KL791A vliegt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |