abonnement Unibet Coolblue
pi_135141882
quote:
99s.gif Op maandag 6 januari 2014 07:01 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ja OK. Maar dat er blijkbaar ook vraag naar is.
Want je kunt wel tijd en nieuwe onderdelen in een oude hydraulische pomp stoppen maar hij moet dan wel verkocht worden anders kost het alleen maar geld.
De kisten die in de woestijn gezet worden worden langzamerhand ontdaan van hun onderdelen. Is er een klant die een bepaald onderdeel nodig heeft; dan wordt het eraf gehaald. o.a. daarom staan die kisten daar zo lang; niet alle (bruikbare) onderdelen worden er direct afgehaald.
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 13:01 schreef blingbling11 het volgende:
Onderdelen voor de MD11 zijn steeds slechter leverbaar dus dan zijn dit soort "2dehands" onderdelen best aantrekkelijk
Er wordt voor de MD11 geloof ik niets meer 'nieuw' gemaakt en ook geen ombouwkits e.d. meer beschikbaar.

Van de zo'n 200 MD11's gebouwd vliegen er nog zo'n 160 rond (allemaal vracht op de 4 van KLM en 2 van World Airways na); bij gebrek aan nieuw spul moet je dus wel 2e-hands halen en dat houdt de prijs omhoog (+ het feit dat alles in de luchtvaart peperduur is)
pi_135164334
Damn! :o :9~ _O_

Iemand een 4K monitor? :P


Meanwhile @ MSP:
Over ongeveer anderhalf uur is het zover...




En een random foto:


[ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 06-01-2014 22:24:18 ]
pi_135166579
quote:
Wauw!! :9~ :9~

Ik hoorde btw vandaag dat er een C-130 op Schiphol staat van Qatar Air force. Komt voor een lading paardenvoer of zoiets. Geloof dat ie morgenmiddag vertrekt.
  maandag 6 januari 2014 @ 22:02:57 #229
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_135166590
Mooie filmpjes idd
  maandag 6 januari 2014 @ 22:36:02 #230
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_135168684
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 22:02 schreef blingbling11 het volgende:

[..]

Wauw!! :9~ :9~

Ik hoorde btw vandaag dat er een C-130 op Schiphol staat van Qatar Air force. Komt voor een lading paardenvoer of zoiets. Geloof dat ie morgenmiddag vertrekt.
Enkele jaren geleden toen ik op de D-pier (binnen) was, hoorde ik op een gegeven moment een hoop kabaal en gedonder, en vibraties, ik had zoiets van WTF gebeurt er. Draai ik om, taxiet een C-130 van de Roemeense luchtmacht langs :D Daar stond ik wel even van te kijken :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Lone_Gunman op 06-01-2014 23:07:38 ]
"Go Ahead, Make My Day !!"
pi_135169236
Ik heb er een keer haast eentje moeten ontwijken toen ik zelf in een C172 vloog. Ja, die dingen maken wel indruk. :+
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_135172321
En ze is onderweg. Doei DC9
http://www.flightradar24.com/DAL2014
http://nl.flightaware.com/live/flight/DAL2014




quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 22:02 schreef blingbling11 het volgende:
Ik hoorde btw vandaag dat er een C-130 op Schiphol staat van Qatar Air force. Komt voor een lading paardenvoer of zoiets. Geloof dat ie morgenmiddag vertrekt.
;)


In december is er trouwens nog een oud KLM kist gesloopt. Net als de 2 747's in Oostende van MK Airlines. 9G-MKA - een Douglas DC-8 - die van 29/04/1970 - 01/07/1981 voor KLM vloog als PH-DCZ. Werd gesloopt in Manston waar hij al sinds 2001 stond. Was gebouwd in begin 1966(!)






[ Bericht 7% gewijzigd door Iemand91 op 07-01-2014 00:18:54 ]
pi_135172330
Wat een prachtig filmpje zeg. Ben benieuwd hoe dat er op 4k uit ziet.
Moo
pi_135217653
In Engeland is een HH-60G Pave Hawk helicopter neergestort. 4 inzittenden zijn overleden.


Bron: BBC

En de Qatar C130 Hercules op Schiphol heeft gezelschap gekregen van een Deense C130 (B-583) met motorproblemen.

Bron: Scramble
  woensdag 8 januari 2014 @ 00:18:17 #235
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_135217949
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 00:07 schreef Iemand91 het volgende:
In Engeland is een HH-60G Pave Hawk helicopter neergestort. 4 inzittenden zijn overleden.

[ afbeelding ]
Bron: BBC

En de Qatar C130 Hercules op Schiphol heeft gezelschap gekregen van een Deense C130 (B-583) met motorproblemen.
[ afbeelding ]
Bron: Scramble
Over de veiligheid van een heli heb ik mezelf altijd vraagtekens gezet. Stel zo'n heli krijgt motorpech, is er dan nog een soort van tweede motor die het dan overneemt en de heli nog enigszins in de lucht kan houden?
pi_135218023
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 00:18 schreef Sunri5e het volgende:
Over de veiligheid van een heli heb ik mezelf altijd vraagtekens gezet. Stel zo'n heli krijgt motorpech, is er dan nog een soort van tweede motor die het dan overneemt en de heli nog enigszins in de lucht kan houden?
Onder bepaalde omstandigheden zou je gebruik kunnen maken van autorotatie.
Ik snap de werking maar ik weet niet hoe dit nou in de praktijk ook goed gebruikt kan worden; lijkt erop dat je de vlucht (voordat een motor wegvalt) sowieso aan een aantal voorwaarden moet voldoen (hoogte, voorwaartse snelheid etc.)

Er is natuurlijk ook niets bekend over wat daar nou precies gebeurd is. Kan van alles zijn geweest.
  woensdag 8 januari 2014 @ 11:13:53 #237
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_135225676
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 00:20 schreef Iemand91 het volgende:
Ik snap de werking maar ik weet niet hoe dit nou in de praktijk ook goed gebruikt kan worden; lijkt erop dat je de vlucht (voordat een motor wegvalt) sowieso aan een aantal voorwaarden moet voldoen (hoogte, voorwaartse snelheid etc.)
Wordt hier uitgelegd: http://en.wikipedia.org/wiki/Height%E2%80%93velocity_diagram
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 00:18 schreef Sunri5e het volgende:
Over de veiligheid van een heli heb ik mezelf altijd vraagtekens gezet. Stel zo'n heli krijgt motorpech, is er dan nog een soort van tweede motor die het dan overneemt en de heli nog enigszins in de lucht kan houden?
Er bestaan idd tweemotorige helicopters (die dezelfde aandrijflijn gebruiken). Eenmotorige helicopters zijn gecertificeerd voor autorotation (aldus wiki). Het hoogterecord van een autorotationlanding staat op 12,5 kilometer (!) (Jean Boulet, 1972).
pi_135302256
De eerste Fokker 70 van KLM Cityhopper is er uit.
PH-KZV (oktober 1995 gebouwd) is op afgelopen zondagavond 5 januari naar Norwich gegaan.
Nog 6 te gaan waarmee de totale Fokker vloot van Cityhopper van 26 naar 19 gaat.


(Ook ooit gemaakt in Norwich volgens Flickr).

En deze United 777 op J-Apron heeft een klein probleempje:


Zoiets alleen kost eigenlijk al verschrikkelijk veel geld als je er over nadenkt...

En wie weet komt deze Douglas DC-4-1009 (ZS-AUA oud PH-DDS) weer naar Nederland.
Staat nu op Rand Airport, Johannesburg.
quote:
Eind 2013 heeft een drietal Nederlandse investeerders de DC-4 over genomen voor de vraag prijs. In 2014/ 2015 zullen de investeerders een haalbaarheidsonderzoek starten naar de mogelijkheden van restauratie van de DC-4 die momenteel nog in Zuid Afrika staat. Hierbij blijft het toestel in Nederlandse handen en is een stuk je Nederlands historische luchtvaart veilig gesteld.
Bron.
pi_135310561
Wat is er met die ruit van die 777 gebeurd?
pi_135312762
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 11:52 schreef blingbling11 het volgende:
Wat is er met die ruit van die 777 gebeurd?
Denk gewoon een barst ofzo. Misschien bird strike, who knows...

EDIT @ 16:19 uur: is momenteel ook alweer onderweg naar Houston:
http://www.flightradar24.com/UAL59
http://nl.flightaware.com/live/flight/N78017

[ Bericht 23% gewijzigd door Iemand91 op 10-01-2014 16:19:30 ]
pi_135316698
Het feit dat ik heb überhaupt neerzet zegt al wat over het 'succes' van de 747-8 maar Transaero Airlines heeft 27 december 2013 de order van 4 747-8 pax bevestigd. Tevens heeft een onbekende partij ook 2 besteld. Transaero vliegt momenteel met 20 -400's.
Bron.

Met december 2013 meegerekend staan de totale orders voor de 747 en 777 (incl. 66 777x) nu op respectievelijk 1537 en 1544.



EDIT:
:o



[ Bericht 17% gewijzigd door Iemand91 op 10-01-2014 15:38:23 ]
  vrijdag 10 januari 2014 @ 15:49:37 #242
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_135319185
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_135319490


PH-BXA (Retro livery 737) onderweg naar Kopenhagen komt op dit moment terug naar AMS. Schijnt instrumentenproblemen te hebben.

Volgen? http://www.flightradar24.com/KLM15E
  vrijdag 10 januari 2014 @ 16:17:14 #244
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_135320361
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 14:41 schreef Iemand91 het volgende:
Het feit dat ik heb überhaupt neerzet zegt al wat over het 'succes' van de 747-8 maar Transaero Airlines heeft 27 december 2013 de order van 4 747-8 pax bevestigd. Tevens heeft een onbekende partij ook 2 besteld. Transaero vliegt momenteel met 20 -400's.
Bron.
Trans Aero Airlines is wel een interessante maatschappij zo met hun redelijk diverse vloot; met diverse Boeings, Airbussen, en Tupolevs. :)

Zouden de Russische designbureau's door dit soort aankopen nou ook meer access krijgen tot nieuwe ideeen en zo? Kunnen ze eindelijk wel echt top-of-the-line producten afleveren. Want zelfs de Il-96 blijkt onder te presteren in vergelijking met haar westerse tegenhangers. Maar vind het wel een gave kist. Russische kisten vind ik sowieso leuk om naar te kijken :)
"Go Ahead, Make My Day !!"
  vrijdag 10 januari 2014 @ 16:25:08 #245
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_135320666
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 16:29:56 #246
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_135320856
Hallo :W

Ik heb een vraagje: zijn kisten van Tupolev/Sukhoi kwalitatief minder als die van Boeing/Airbus?
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_135320922
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 16:29 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Hallo :W

Ik heb een vraagje: zijn kisten van Tupolev/Sukhoi minder als die van Boeing/Airbus?
Nee, niet per se. Echter het onderhoud en de procedures van veel maatschappijen die dat soort vliegtuigen gebruiken zijn ondermaats en regelmatig valt er een vliegtuig uit de lucht daardoor.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  vrijdag 10 januari 2014 @ 16:35:45 #248
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_135321111
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 16:31 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Nee, niet per se. Echter het onderhoud en de procedures van veel maatschappijen die dat soort vliegtuigen gebruiken zijn ondermaats en regelmatig valt er een vliegtuig uit de lucht daardoor.
Aha oké :P
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 17:33:54 #249
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_135323502
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 16:35 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Aha oké :P
Inderdaad wat The_Stranger zei :) Het gaat inderdaad vooral om zaken eromheen die vaak problemen veroorzaken. Wel speelt kwaliteit nog een rol, maar is 1 kant van het verhaal. Zie ook dit bijvoorbeeld:
quote:
What is the root of the problem?

Experts agree that the safety problem in Russia and the CIS countries is not with the large carriers like Aeroflot and Transaero that transport the majority of passengers but with the dozens of smaller regional and charter carriers that operate throughout the vast country, which has a surface area of 17 million square kilometres, many of them not reasonably accessible other than by air.

The smaller carriers use predominantly older Soviet-era aircraft or secondhand Western models, many of which do not meet current international safety standards. When non-Western built aircraft are taken out of the equation of the IATA accident statistics, for example, the rate of hull losses per million flights for both 2010 and 2009 falls to zero.

Critic also say many of the small Russian and CIS carriers are owned by newly minted post-Soviet entrepreneurs who have little knowledge of the industry and little interest in anything but profit. That, some experts say, means they neglect safety, flight training for their pilots and crew and maintenance of their aircraft — all in a bid to save costs. Some even fine their pilots for using too much fuel, failing to land on the first try or choosing to abort a flight.

Slack enforcement of safety regulations and failure to punish airlines that violate them; low pilot pay; and too few flight training hours at flight schools have also been cited as reasons for the small carriers' shoddy safety record.
Bron
"Go Ahead, Make My Day !!"
pi_135324077
Nou schijnt die Sukhoi Superjet wel een technisch drama te zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')