abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135029110
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 16:18 schreef Iemand91 het volgende:

- Air Canada met een A319 (St. Johns - London Heathrow - Amsterdam en terug).

Moet Star Alliance slots op LHR warmhouden ofzo?
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_135029663
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 16:20 schreef Fiorano het volgende:
Air Canada heeft in het verleden toch wel op Schiphol gevlogen?
In ieder geval tot 12 maart 2013:


Kan er nu alleen niets over terugvinden. Wikipedia zegt dat de Amsterdam route is opgeheven.
Lijkt nu via Londen, Munchen en Frankfurt te gaan.
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 16:25 schreef Leatherface het volgende:
Mooie insider info! :)
Teveel rondloeren op internet op dit gebied kan helpen ;(
quote:
5s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 16:26 schreef Thetallguy het volgende:
Moet Star Alliance slots op LHR warmhouden ofzo?
Wat ik van Airliners.net lees is dat slots inderdaad 'warm gehouden' moeten worden.
pi_135029735
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 16:40 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

In ieder geval tot 12 maart 2013:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)02552.jpg]afbeelding[/url] ]

Kan er nu alleen niets over terugvinden. Wikipedia zegt dat de Amsterdam route is opgeheven.

[..]

Teveel rondloeren op internet op dit gebied kan helpen ;(

[..]

Wat ik van Airliners.net lees is dat slots inderdaad 'warm gehouden' moeten worden.
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 16:40 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

In ieder geval tot 12 maart 2013:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)02552.jpg]afbeelding[/url] ]

Kan er nu alleen niets over terugvinden. Wikipedia zegt dat de Amsterdam route is opgeheven.

[..]

Teveel rondloeren op internet op dit gebied kan helpen ;(

[..]

Wat ik van Airliners.net lees is dat slots inderdaad 'warm gehouden' moeten worden.
Die A330 is een diversion geweest. Lijndiensten van Air Canada zijn al zeker 15-20 jaar geleden gestopt. Zie voor een Londen - Amsterdam route geen andere logische verklaring dan slots vasthouden, een goeie business case ga je er nooit uithalen :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_135029955
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 16:42 schreef Thetallguy het volgende:
Die A330 is een diversion geweest. Lijndiensten van Air Canada zijn al zeker 15-20 jaar geleden gestopt.
Ik zie anders op Airliners.net een heleboel Air Canada kisten op Amsterdam. :?
Hoewel dat wel de enigste A330 is; de rest zijn 767's.
quote:
Zie voor een Londen - Amsterdam route geen andere logische verklaring dan slots vasthouden, een goeie business case ga je er nooit uithalen :)
Dat denk ik ook idd. Die persoon op Airliners.net beweerd dat zo'n slot voor zo'n 80% gebruikt moet worden. Tussen Heathrow en Amsterdam gaan er al een shitload aan vluchten heen en weer.
pi_135030063
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 16:48 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ik zie anders op Airliners.net een heleboel Air Canada kisten op Amsterdam. :?

[..]

Dat denk ik ook idd. Die persoon op Airliners.net beweerd dat zo'n slot voor zo'n 80% gebruikt moet worden. Tussen Heathrow en Amsterdam gaan er al een shitload aan vluchten heen en weer.
Ok misschien overdreef ik een beetje :+ 2006 dan ;)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_135030064
Ik kwam een oudje tegen van 11 sept 2010. Wist niet eens meer dat ik die had :)


DSC05383 by Remco van de Sanden, on Flickr
pi_135030678
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 16:51 schreef Thetallguy het volgende:
Ok misschien overdreef ik een beetje :+ 2006 dan ;)
15-20 jaar of 7, wat is het verschil? :P
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 16:51 schreef Shaggy8675 het volgende:
Ik kwam een oudje tegen van 11 sept 2010. Wist niet eens meer dat ik die had :)

[ link | afbeelding ]
DSC05383 by Remco van de Sanden, on Flickr
3 KLM MD11's tegelijk aan de pier; iets wat we niet meer zullen zien. :'(

Zo staat het grootste gedeelte er tegenwoordig bij:




PH-KCH is in half 2012 gegaan en is op dit moment denk ik écht helemaal weg. (scrapped 01/2013). PH-KCI (stored 10/2012) lijkt ook ver heen te zijn, -KCF -KCG zullen wel die 2 hierboven zijn.

PH-KCK is pas eind vorig jaar die kan op gegaan dus die zal nog wel in vrij goede staat verkeren.


quote:
2s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 17:12 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Dit zijn alleen nog maar slot aanvragen, dus nog niet zeker dat dit allemaal ook echt door gaat. Qatar staat bijv. al jaren op de slotlijst, maar er is nog geen pax kist van ze op SPL geweest (uitwijker daar gelaten).
Da's waar. Ik had het ook beter kunnen verwoorden met 'Waarschijnlijk/misschien'. :P

[ Bericht 10% gewijzigd door Iemand91 op 03-01-2014 17:54:18 ]
  vrijdag 3 januari 2014 @ 17:12:52 #208
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_135031022
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 16:18 schreef Iemand91 het volgende:
We kunnen straks 3 nieuwe maatschappijen op Schiphol verwachten:
- Philippine Airlines gaat met een 777-300ER naar Manilla.
- Qatar met een A330-300 naar Doha
- Air Canada met een A319 (St. Johns - London Heathrow - Amsterdam en terug).
Dit zijn alleen nog maar slot toewijzingen, maar nog niet zeker dat dit allemaal ook echt door gaat. Qatar staat bijv. al jaren op de slotlijst, maar er is nog geen pax kist van ze op SPL geweest (uitwijker daar gelaten).

Het zou natuurlijk wel leuk zijn, als deze erbij komen :s)

[ Bericht 5% gewijzigd door Lucifer_Doosje op 03-01-2014 17:19:33 ]
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_135048012
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 17:12 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Dit zijn alleen nog maar slot toewijzingen, maar nog niet zeker dat dit allemaal ook echt door gaat. Qatar staat bijv. al jaren op de slotlijst, maar er is nog geen pax kist van ze op SPL geweest (uitwijker daar gelaten).

Het zou natuurlijk wel leuk zijn, als deze erbij komen :s)
Philippine heeft toch wel aangekondigd dat ze echt naar Schiphol willen vliegen. Vanuit Qatar is het vooralsnog speculatief inderdaad.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 13:42:09 #210
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_135062335
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 17:04 schreef Iemand91 het volgende:
Zo staat het grootste gedeelte er tegenwoordig bij:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit is 3x de -KCF en op de eerste foto in de achtergrond staat hoogstwaarschijnlijk de -KCH.

Hier staan foto's van VCV op 5 oktober 2013, incl. -KCG en -KCH.

-KCF en -KCG kun je herkennen aan de manier waarop het registratienummer is afgeplakt.
pi_135062666
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 13:42 schreef OEM het volgende:
Dit is 3x de -KCF en op de eerste foto in de achtergrond staat hoogstwaarschijnlijk de -KCH.
Ik geloof dat ik -KCH al heb gezien in een meer gevorderde staat daarom leek mij dat -KCH er al haast niet meer was. Of i.i.g. in mindere toestand dan op die foto's.
Een ander persoon op Scramble beweert ook dat -KCH ook echt gesloopt is nu.

Ik denk eerder dat die kist achteraan de -KCI is. (-KCH was blauw bestickerd, -KCI is wit bestickerd. (links groen?))
quote:
Hier staan foto's van VCV op 5 oktober 2013, incl. -KCG en -KCH.

-KCF en -KCG kun je herkennen aan de manier waarop het registratienummer is afgeplakt.
-KCF en -KCG zijn beide wit bestickerd.
Dan heb je op dit moment -KCH gesloopt, -KCI daar apart staan in vergevorderde staat, -KCF of -KCG in een rijtje met die DC10 en Tristar.
-KCK heb ik nog niet gevonden (is immers pas december heengegaan) en -KCC staat nog op Schiphol.

Als jij zegt dat het -KCF is in dat rijtje (bestickering is dan toch anders dan -KCG ofzo) dan vraag ik me af waar -KCG is gebleven. Stond altijd op zo'n stand hier.

Ik raak alleen in de war; want op Google Maps Earth staan 3 MD11 op Victorville. 2 bij elkaar en 1 apart.
Hoe die 2 daar bij elkaar staan lijken die heel erg op -KCI links en -KCH rechts, maar de luchtfoto is van 22 maart 2013 en op dat moment zou -KCH al gesloopt moeten zijn. :?

Overigens; er is daar op Google Maps/Earth ook nog een oude Martinair 767 te zien (die nu dus overduidelijk ook helemaal gesloopt is; hij staat immers in de rij voor de axe):


[ Bericht 26% gewijzigd door Iemand91 op 04-01-2014 16:06:33 ]
  zaterdag 4 januari 2014 @ 14:04:36 #212
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_135063104
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 13:50 schreef Iemand91 het volgende:
En -KCI zal dan wel helemaal weg zijn?
Geen idee, ik had verwacht dat -KCH en -KCI allebei al wel weg zouden zijn.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 14:16:29 #213
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_135063560
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 13:50 schreef Iemand91 het volgende:
Eens kijken hoe die afgeplakt zijn dan.
-KCF


-KCG


-KCH


-KCI


[ Bericht 1% gewijzigd door OEM op 04-01-2014 14:22:08 ]
  zaterdag 4 januari 2014 @ 16:06:37 #214
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_135067674
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 13:50 schreef Iemand91 het volgende:
Ik denk eerder dat die kist achteraan de -KCI is. (-KCH was blauw bestickerd, -KCI is wit bestickerd. (links groen?))
Op de foto van 5 oktober 2013 staat de -KCH daar nog, dus vandaar dat ik de -KCH gok. Zonder datum van jouw flickr-foto's wordt het dan ook lastig.
quote:
-KCF en -KCG zijn beide wit bestickerd.
De bestickering van de -KCF houdt op bij het laatste raam.
De bestickering van de -KCG houdt op tussen het laatste raam en de deur.
quote:
-KCF of -KCG in een rijtje met die DC10 en Tristar.
Daar staat de -KCF. Er is een foto van de -KCF en de -KCI op die plek (alsof dat wat zegt, maar goed) en de bestickering is die van de -KCF. En de -KCG staat ergens anders:
quote:
vraag ik me af waar -KCG is gebleven. Stond altijd op zo'n stand
Die staat 3 plekken naar rechts (-KCF op de achtergrond):

quote:
Ik raak alleen in de war; want op Google Maps Earth staan 3 MD11 op Victorville. 2 bij elkaar en 1 apart.
Hoe die 2 daar bij elkaar staan lijken die heel erg op -KCI links en -KCH rechts
Klopt, zie deze foto
quote:
maar de luchtfoto is van 22 maart 2013 en op dat moment zou -KCH al gesloopt moeten zijn. :?
-KCH bestaat nog op in ieder geval 5 oktober 2013. Zie de foto van Ton Jochems. Ze hebben na het strippen blijkbaar geen haast om de fuselage te shredden.

[ Bericht 1% gewijzigd door OEM op 04-01-2014 16:20:48 ]
  zaterdag 4 januari 2014 @ 23:28:31 #215
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_135087691
Een kleine reportage + foto's van het strippen van de -KCI: http://www.oldjets.net/index_bestanden/Page5587.htm
pi_135118176
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 23:28 schreef OEM het volgende:
Een kleine reportage + foto's van het strippen van de -KCI: http://www.oldjets.net/index_bestanden/Page5587.htm
;(
  zondag 5 januari 2014 @ 21:26:54 #217
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_135121579
Opvallend dat er nog zo veel van die oude rommel te hergebruiken is.
Wie dit leest is gek
  zondag 5 januari 2014 @ 22:06:25 #218
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_135124071
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 20:39 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

;(
Foto van KCI op 20 oktober 2013:
http://www.flickr.com/pho(...)/in/photolist-hrX7Vi

Lijkt er dus op dat in oktober 2013 nog geen enkele MD11 compleet verdwenen is.
pi_135127752
quote:
99s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:26 schreef Nieuwschierig het volgende:
Opvallend dat er nog zo veel van die oude rommel te hergebruiken is.
Met wat onderhoud is heel veel serviceable te houden ;)
Computers bijvoorbeeld, daar zitten bijna geen slijtagedelen in. Inspecteren, calibreren en kan zo weer gebruikt worden.
  maandag 6 januari 2014 @ 00:37:43 #220
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_135131698
Hoe vangt een maatschappij een verlies van vliegtuig door bijv. een crash op?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_135131770
Over ongeveer 23 uur vertrekt uit Minneapolis/St Paul Int. de laatste DC9 vlucht van Delta Airlines naar Hartsfield-Jackson Intl. Vlucht DL2014.
Vertrek gepland Minneapolis 16:20 CST (23:30 uur onze tijd)
Aankomst in Atlanta 19:26 EST (01:26 onze tijd)
(Op dit moment 30 min. vertraagd)

Schijnt uitgevoerd te worden door N770NC maar dat is niet helemaal zeker (het is een chaos daar door het weer).



Een DC9 wordt door Delta bewaard voor in een museum.

Ook lekker:
Lichaamsdelen vallen 'uit de lucht' in Saudi-Arabië
quote:
In de Saudische stad Jeddah kwamen zondag verscheidene lichaamsdelen 'uit de lucht vallen'.

Dat schrijven Arabische media. Volgens de politie behoorden ze hoogstwaarschijnlijk toe aan een persoon die zich in een vliegtuig had verstopt.

''De politie kreeg een telefoontje van een getuige die menselijke resten zag neerkomen op een kruispunt in de wijk Mushrefa'', meldde een politiewoordvoerder in een verklaring. Het lijkt erop dat de lichaamsdelen ''van het landingsgestel zijn gevallen'', maar dat wordt nog onderzocht.

Wanhopige vluchtelingen klimmen op slecht beveiligde luchthavens soms in het vliegtuigdeel waarin het opgeklapte landingsgestel zit. Zij vriezen meestal dood zodra het toestel een bepaalde hoogte bereikt, maar sommigen overleven hun reis.
Leuk dagje voor de luchtvaart vandaag in Saudi-Arabië. :/

[ Bericht 21% gewijzigd door Iemand91 op 06-01-2014 00:44:53 ]
  maandag 6 januari 2014 @ 07:01:39 #222
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_135134615
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 23:07 schreef blingbling11 het volgende:

[..]

Met wat onderhoud is heel veel serviceable te houden ;)
Computers bijvoorbeeld, daar zitten bijna geen slijtagedelen in. Inspecteren, calibreren en kan zo weer gebruikt worden.
Ja OK. Maar dat er blijkbaar ook vraag naar is.
Want je kunt wel tijd en nieuwe onderdelen in een oude hydraulische pomp stoppen maar hij moet dan wel verkocht worden anders kost het alleen maar geld.
Wie dit leest is gek
  maandag 6 januari 2014 @ 11:00:08 #223
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_135137643
quote:
99s.gif Op maandag 6 januari 2014 07:01 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ja OK. Maar dat er blijkbaar ook vraag naar is.
Wat ik gelezen heb tijdens mijn fotozoektocht is dat er geen onderdelen meer gemaakt worden voor de MD11. Er vliegen nog veel MD11 freighters, dus onderdelen schijnen best prijzig te zijn.
  maandag 6 januari 2014 @ 11:09:26 #224
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_135137875
quote:
10s.gif Op maandag 6 januari 2014 00:37 schreef Woods het volgende:
Hoe vangt een maatschappij een verlies van vliegtuig door bijv. een crash op?
Ik noem maar wat: leasen, iets uit de woestijn halen, uitfaseerschedule aanpassen, standby kisten inzetten.
pi_135141368
quote:
99s.gif Op maandag 6 januari 2014 07:01 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Ja OK. Maar dat er blijkbaar ook vraag naar is.
Want je kunt wel tijd en nieuwe onderdelen in een oude hydraulische pomp stoppen maar hij moet dan wel verkocht worden anders kost het alleen maar geld.
Onderdelen voor de MD11 zijn steeds slechter leverbaar dus dan zijn dit soort "2dehands" onderdelen best aantrekkelijk
pi_135141882
quote:
99s.gif Op maandag 6 januari 2014 07:01 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ja OK. Maar dat er blijkbaar ook vraag naar is.
Want je kunt wel tijd en nieuwe onderdelen in een oude hydraulische pomp stoppen maar hij moet dan wel verkocht worden anders kost het alleen maar geld.
De kisten die in de woestijn gezet worden worden langzamerhand ontdaan van hun onderdelen. Is er een klant die een bepaald onderdeel nodig heeft; dan wordt het eraf gehaald. o.a. daarom staan die kisten daar zo lang; niet alle (bruikbare) onderdelen worden er direct afgehaald.
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 13:01 schreef blingbling11 het volgende:
Onderdelen voor de MD11 zijn steeds slechter leverbaar dus dan zijn dit soort "2dehands" onderdelen best aantrekkelijk
Er wordt voor de MD11 geloof ik niets meer 'nieuw' gemaakt en ook geen ombouwkits e.d. meer beschikbaar.

Van de zo'n 200 MD11's gebouwd vliegen er nog zo'n 160 rond (allemaal vracht op de 4 van KLM en 2 van World Airways na); bij gebrek aan nieuw spul moet je dus wel 2e-hands halen en dat houdt de prijs omhoog (+ het feit dat alles in de luchtvaart peperduur is)
pi_135164334
Damn! :o :9~ _O_

Iemand een 4K monitor? :P


Meanwhile @ MSP:
Over ongeveer anderhalf uur is het zover...




En een random foto:


[ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 06-01-2014 22:24:18 ]
pi_135166579
quote:
Wauw!! :9~ :9~

Ik hoorde btw vandaag dat er een C-130 op Schiphol staat van Qatar Air force. Komt voor een lading paardenvoer of zoiets. Geloof dat ie morgenmiddag vertrekt.
  maandag 6 januari 2014 @ 22:02:57 #229
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_135166590
Mooie filmpjes idd
  maandag 6 januari 2014 @ 22:36:02 #230
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_135168684
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 22:02 schreef blingbling11 het volgende:

[..]

Wauw!! :9~ :9~

Ik hoorde btw vandaag dat er een C-130 op Schiphol staat van Qatar Air force. Komt voor een lading paardenvoer of zoiets. Geloof dat ie morgenmiddag vertrekt.
Enkele jaren geleden toen ik op de D-pier (binnen) was, hoorde ik op een gegeven moment een hoop kabaal en gedonder, en vibraties, ik had zoiets van WTF gebeurt er. Draai ik om, taxiet een C-130 van de Roemeense luchtmacht langs :D Daar stond ik wel even van te kijken :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Lone_Gunman op 06-01-2014 23:07:38 ]
"Go Ahead, Make My Day !!"
pi_135169236
Ik heb er een keer haast eentje moeten ontwijken toen ik zelf in een C172 vloog. Ja, die dingen maken wel indruk. :+
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_135172321
En ze is onderweg. Doei DC9
http://www.flightradar24.com/DAL2014
http://nl.flightaware.com/live/flight/DAL2014




quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 22:02 schreef blingbling11 het volgende:
Ik hoorde btw vandaag dat er een C-130 op Schiphol staat van Qatar Air force. Komt voor een lading paardenvoer of zoiets. Geloof dat ie morgenmiddag vertrekt.
;)


In december is er trouwens nog een oud KLM kist gesloopt. Net als de 2 747's in Oostende van MK Airlines. 9G-MKA - een Douglas DC-8 - die van 29/04/1970 - 01/07/1981 voor KLM vloog als PH-DCZ. Werd gesloopt in Manston waar hij al sinds 2001 stond. Was gebouwd in begin 1966(!)






[ Bericht 7% gewijzigd door Iemand91 op 07-01-2014 00:18:54 ]
pi_135172330
Wat een prachtig filmpje zeg. Ben benieuwd hoe dat er op 4k uit ziet.
Moo
pi_135217653
In Engeland is een HH-60G Pave Hawk helicopter neergestort. 4 inzittenden zijn overleden.


Bron: BBC

En de Qatar C130 Hercules op Schiphol heeft gezelschap gekregen van een Deense C130 (B-583) met motorproblemen.

Bron: Scramble
  woensdag 8 januari 2014 @ 00:18:17 #235
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_135217949
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 00:07 schreef Iemand91 het volgende:
In Engeland is een HH-60G Pave Hawk helicopter neergestort. 4 inzittenden zijn overleden.

[ afbeelding ]
Bron: BBC

En de Qatar C130 Hercules op Schiphol heeft gezelschap gekregen van een Deense C130 (B-583) met motorproblemen.
[ afbeelding ]
Bron: Scramble
Over de veiligheid van een heli heb ik mezelf altijd vraagtekens gezet. Stel zo'n heli krijgt motorpech, is er dan nog een soort van tweede motor die het dan overneemt en de heli nog enigszins in de lucht kan houden?
pi_135218023
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 00:18 schreef Sunri5e het volgende:
Over de veiligheid van een heli heb ik mezelf altijd vraagtekens gezet. Stel zo'n heli krijgt motorpech, is er dan nog een soort van tweede motor die het dan overneemt en de heli nog enigszins in de lucht kan houden?
Onder bepaalde omstandigheden zou je gebruik kunnen maken van autorotatie.
Ik snap de werking maar ik weet niet hoe dit nou in de praktijk ook goed gebruikt kan worden; lijkt erop dat je de vlucht (voordat een motor wegvalt) sowieso aan een aantal voorwaarden moet voldoen (hoogte, voorwaartse snelheid etc.)

Er is natuurlijk ook niets bekend over wat daar nou precies gebeurd is. Kan van alles zijn geweest.
  woensdag 8 januari 2014 @ 11:13:53 #237
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_135225676
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 00:20 schreef Iemand91 het volgende:
Ik snap de werking maar ik weet niet hoe dit nou in de praktijk ook goed gebruikt kan worden; lijkt erop dat je de vlucht (voordat een motor wegvalt) sowieso aan een aantal voorwaarden moet voldoen (hoogte, voorwaartse snelheid etc.)
Wordt hier uitgelegd: http://en.wikipedia.org/wiki/Height%E2%80%93velocity_diagram
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 00:18 schreef Sunri5e het volgende:
Over de veiligheid van een heli heb ik mezelf altijd vraagtekens gezet. Stel zo'n heli krijgt motorpech, is er dan nog een soort van tweede motor die het dan overneemt en de heli nog enigszins in de lucht kan houden?
Er bestaan idd tweemotorige helicopters (die dezelfde aandrijflijn gebruiken). Eenmotorige helicopters zijn gecertificeerd voor autorotation (aldus wiki). Het hoogterecord van een autorotationlanding staat op 12,5 kilometer (!) (Jean Boulet, 1972).
pi_135302256
De eerste Fokker 70 van KLM Cityhopper is er uit.
PH-KZV (oktober 1995 gebouwd) is op afgelopen zondagavond 5 januari naar Norwich gegaan.
Nog 6 te gaan waarmee de totale Fokker vloot van Cityhopper van 26 naar 19 gaat.


(Ook ooit gemaakt in Norwich volgens Flickr).

En deze United 777 op J-Apron heeft een klein probleempje:


Zoiets alleen kost eigenlijk al verschrikkelijk veel geld als je er over nadenkt...

En wie weet komt deze Douglas DC-4-1009 (ZS-AUA oud PH-DDS) weer naar Nederland.
Staat nu op Rand Airport, Johannesburg.
quote:
Eind 2013 heeft een drietal Nederlandse investeerders de DC-4 over genomen voor de vraag prijs. In 2014/ 2015 zullen de investeerders een haalbaarheidsonderzoek starten naar de mogelijkheden van restauratie van de DC-4 die momenteel nog in Zuid Afrika staat. Hierbij blijft het toestel in Nederlandse handen en is een stuk je Nederlands historische luchtvaart veilig gesteld.
Bron.
pi_135310561
Wat is er met die ruit van die 777 gebeurd?
pi_135312762
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 11:52 schreef blingbling11 het volgende:
Wat is er met die ruit van die 777 gebeurd?
Denk gewoon een barst ofzo. Misschien bird strike, who knows...

EDIT @ 16:19 uur: is momenteel ook alweer onderweg naar Houston:
http://www.flightradar24.com/UAL59
http://nl.flightaware.com/live/flight/N78017

[ Bericht 23% gewijzigd door Iemand91 op 10-01-2014 16:19:30 ]
pi_135316698
Het feit dat ik heb überhaupt neerzet zegt al wat over het 'succes' van de 747-8 maar Transaero Airlines heeft 27 december 2013 de order van 4 747-8 pax bevestigd. Tevens heeft een onbekende partij ook 2 besteld. Transaero vliegt momenteel met 20 -400's.
Bron.

Met december 2013 meegerekend staan de totale orders voor de 747 en 777 (incl. 66 777x) nu op respectievelijk 1537 en 1544.



EDIT:
:o



[ Bericht 17% gewijzigd door Iemand91 op 10-01-2014 15:38:23 ]
  vrijdag 10 januari 2014 @ 15:49:37 #242
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_135319185
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_135319490


PH-BXA (Retro livery 737) onderweg naar Kopenhagen komt op dit moment terug naar AMS. Schijnt instrumentenproblemen te hebben.

Volgen? http://www.flightradar24.com/KLM15E
  vrijdag 10 januari 2014 @ 16:17:14 #244
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_135320361
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 14:41 schreef Iemand91 het volgende:
Het feit dat ik heb überhaupt neerzet zegt al wat over het 'succes' van de 747-8 maar Transaero Airlines heeft 27 december 2013 de order van 4 747-8 pax bevestigd. Tevens heeft een onbekende partij ook 2 besteld. Transaero vliegt momenteel met 20 -400's.
Bron.
Trans Aero Airlines is wel een interessante maatschappij zo met hun redelijk diverse vloot; met diverse Boeings, Airbussen, en Tupolevs. :)

Zouden de Russische designbureau's door dit soort aankopen nou ook meer access krijgen tot nieuwe ideeen en zo? Kunnen ze eindelijk wel echt top-of-the-line producten afleveren. Want zelfs de Il-96 blijkt onder te presteren in vergelijking met haar westerse tegenhangers. Maar vind het wel een gave kist. Russische kisten vind ik sowieso leuk om naar te kijken :)
"Go Ahead, Make My Day !!"
  vrijdag 10 januari 2014 @ 16:25:08 #245
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_135320666
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 16:29:56 #246
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_135320856
Hallo :W

Ik heb een vraagje: zijn kisten van Tupolev/Sukhoi kwalitatief minder als die van Boeing/Airbus?
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_135320922
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 16:29 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Hallo :W

Ik heb een vraagje: zijn kisten van Tupolev/Sukhoi minder als die van Boeing/Airbus?
Nee, niet per se. Echter het onderhoud en de procedures van veel maatschappijen die dat soort vliegtuigen gebruiken zijn ondermaats en regelmatig valt er een vliegtuig uit de lucht daardoor.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  vrijdag 10 januari 2014 @ 16:35:45 #248
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_135321111
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 16:31 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Nee, niet per se. Echter het onderhoud en de procedures van veel maatschappijen die dat soort vliegtuigen gebruiken zijn ondermaats en regelmatig valt er een vliegtuig uit de lucht daardoor.
Aha oké :P
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 17:33:54 #249
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_135323502
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 16:35 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Aha oké :P
Inderdaad wat The_Stranger zei :) Het gaat inderdaad vooral om zaken eromheen die vaak problemen veroorzaken. Wel speelt kwaliteit nog een rol, maar is 1 kant van het verhaal. Zie ook dit bijvoorbeeld:
quote:
What is the root of the problem?

Experts agree that the safety problem in Russia and the CIS countries is not with the large carriers like Aeroflot and Transaero that transport the majority of passengers but with the dozens of smaller regional and charter carriers that operate throughout the vast country, which has a surface area of 17 million square kilometres, many of them not reasonably accessible other than by air.

The smaller carriers use predominantly older Soviet-era aircraft or secondhand Western models, many of which do not meet current international safety standards. When non-Western built aircraft are taken out of the equation of the IATA accident statistics, for example, the rate of hull losses per million flights for both 2010 and 2009 falls to zero.

Critic also say many of the small Russian and CIS carriers are owned by newly minted post-Soviet entrepreneurs who have little knowledge of the industry and little interest in anything but profit. That, some experts say, means they neglect safety, flight training for their pilots and crew and maintenance of their aircraft — all in a bid to save costs. Some even fine their pilots for using too much fuel, failing to land on the first try or choosing to abort a flight.

Slack enforcement of safety regulations and failure to punish airlines that violate them; low pilot pay; and too few flight training hours at flight schools have also been cited as reasons for the small carriers' shoddy safety record.
Bron
"Go Ahead, Make My Day !!"
pi_135324077
Nou schijnt die Sukhoi Superjet wel een technisch drama te zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')