Moet Star Alliance slots op LHR warmhouden ofzo?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 16:18 schreef Iemand91 het volgende:
- Air Canada met een A319 (St. Johns - London Heathrow - Amsterdam en terug).
In ieder geval tot 12 maart 2013:quote:Op vrijdag 3 januari 2014 16:20 schreef Fiorano het volgende:
Air Canada heeft in het verleden toch wel op Schiphol gevlogen?
Teveel rondloeren op internet op dit gebied kan helpenquote:
Wat ik van Airliners.net lees is dat slots inderdaad 'warm gehouden' moeten worden.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 16:26 schreef Thetallguy het volgende:
Moet Star Alliance slots op LHR warmhouden ofzo?
quote:Op vrijdag 3 januari 2014 16:40 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
In ieder geval tot 12 maart 2013:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)02552.jpg]afbeelding[/url] ]
Kan er nu alleen niets over terugvinden. Wikipedia zegt dat de Amsterdam route is opgeheven.
[..]
Teveel rondloeren op internet op dit gebied kan helpen
[..]
Wat ik van Airliners.net lees is dat slots inderdaad 'warm gehouden' moeten worden.
Die A330 is een diversion geweest. Lijndiensten van Air Canada zijn al zeker 15-20 jaar geleden gestopt. Zie voor een Londen - Amsterdam route geen andere logische verklaring dan slots vasthouden, een goeie business case ga je er nooit uithalenquote:Op vrijdag 3 januari 2014 16:40 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
In ieder geval tot 12 maart 2013:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)02552.jpg]afbeelding[/url] ]
Kan er nu alleen niets over terugvinden. Wikipedia zegt dat de Amsterdam route is opgeheven.
[..]
Teveel rondloeren op internet op dit gebied kan helpen
[..]
Wat ik van Airliners.net lees is dat slots inderdaad 'warm gehouden' moeten worden.
Ik zie anders op Airliners.net een heleboel Air Canada kisten op Amsterdam.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 16:42 schreef Thetallguy het volgende:
Die A330 is een diversion geweest. Lijndiensten van Air Canada zijn al zeker 15-20 jaar geleden gestopt.
Dat denk ik ook idd. Die persoon op Airliners.net beweerd dat zo'n slot voor zo'n 80% gebruikt moet worden. Tussen Heathrow en Amsterdam gaan er al een shitload aan vluchten heen en weer.quote:Zie voor een Londen - Amsterdam route geen andere logische verklaring dan slots vasthouden, een goeie business case ga je er nooit uithalen
Ok misschien overdreef ik een beetjequote:Op vrijdag 3 januari 2014 16:48 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik zie anders op Airliners.net een heleboel Air Canada kisten op Amsterdam.
[..]
Dat denk ik ook idd. Die persoon op Airliners.net beweerd dat zo'n slot voor zo'n 80% gebruikt moet worden. Tussen Heathrow en Amsterdam gaan er al een shitload aan vluchten heen en weer.
15-20 jaar of 7, wat is het verschil?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 16:51 schreef Thetallguy het volgende:
Ok misschien overdreef ik een beetje2006 dan
3 KLM MD11's tegelijk aan de pier; iets wat we niet meer zullen zien.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 16:51 schreef Shaggy8675 het volgende:
Ik kwam een oudje tegen van 11 sept 2010. Wist niet eens meer dat ik die had
[ link | afbeelding ]
DSC05383 by Remco van de Sanden, on Flickr
Da's waar. Ik had het ook beter kunnen verwoorden met 'Waarschijnlijk/misschien'.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:12 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Dit zijn alleen nog maar slot aanvragen, dus nog niet zeker dat dit allemaal ook echt door gaat. Qatar staat bijv. al jaren op de slotlijst, maar er is nog geen pax kist van ze op SPL geweest (uitwijker daar gelaten).
Dit zijn alleen nog maar slot toewijzingen, maar nog niet zeker dat dit allemaal ook echt door gaat. Qatar staat bijv. al jaren op de slotlijst, maar er is nog geen pax kist van ze op SPL geweest (uitwijker daar gelaten).quote:Op vrijdag 3 januari 2014 16:18 schreef Iemand91 het volgende:
We kunnen straks 3 nieuwe maatschappijen op Schiphol verwachten:
- Philippine Airlines gaat met een 777-300ER naar Manilla.
- Qatar met een A330-300 naar Doha
- Air Canada met een A319 (St. Johns - London Heathrow - Amsterdam en terug).
Philippine heeft toch wel aangekondigd dat ze echt naar Schiphol willen vliegen. Vanuit Qatar is het vooralsnog speculatief inderdaad.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:12 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Dit zijn alleen nog maar slot toewijzingen, maar nog niet zeker dat dit allemaal ook echt door gaat. Qatar staat bijv. al jaren op de slotlijst, maar er is nog geen pax kist van ze op SPL geweest (uitwijker daar gelaten).
Het zou natuurlijk wel leuk zijn, als deze erbij komen![]()
Dit is 3x de -KCF en op de eerste foto in de achtergrond staat hoogstwaarschijnlijk de -KCH.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:04 schreef Iemand91 het volgende:
Zo staat het grootste gedeelte er tegenwoordig bij:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik geloof dat ik -KCH al heb gezien in een meer gevorderde staat daarom leek mij dat -KCH er al haast niet meer was. Of i.i.g. in mindere toestand dan op die foto's.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 13:42 schreef OEM het volgende:
Dit is 3x de -KCF en op de eerste foto in de achtergrond staat hoogstwaarschijnlijk de -KCH.
-KCF en -KCG zijn beide wit bestickerd.quote:Hier staan foto's van VCV op 5 oktober 2013, incl. -KCG en -KCH.
-KCF en -KCG kun je herkennen aan de manier waarop het registratienummer is afgeplakt.
Geen idee, ik had verwacht dat -KCH en -KCI allebei al wel weg zouden zijn.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 13:50 schreef Iemand91 het volgende:
En -KCI zal dan wel helemaal weg zijn?
-KCFquote:Op zaterdag 4 januari 2014 13:50 schreef Iemand91 het volgende:
Eens kijken hoe die afgeplakt zijn dan.
Op de foto van 5 oktober 2013 staat de -KCH daar nog, dus vandaar dat ik de -KCH gok. Zonder datum van jouw flickr-foto's wordt het dan ook lastig.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 13:50 schreef Iemand91 het volgende:
Ik denk eerder dat die kist achteraan de -KCI is. (-KCH was blauw bestickerd, -KCI is wit bestickerd. (links groen?))
De bestickering van de -KCF houdt op bij het laatste raam.quote:-KCF en -KCG zijn beide wit bestickerd.
Daar staat de -KCF. Er is een foto van de -KCF en de -KCI op die plek (alsof dat wat zegt, maar goed) en de bestickering is die van de -KCF. En de -KCG staat ergens anders:quote:-KCF of -KCG in een rijtje met die DC10 en Tristar.
Die staat 3 plekken naar rechts (-KCF op de achtergrond):quote:vraag ik me af waar -KCG is gebleven. Stond altijd op zo'n stand
Klopt, zie deze fotoquote:Ik raak alleen in de war; want op Google Maps Earth staan 3 MD11 op Victorville. 2 bij elkaar en 1 apart.
Hoe die 2 daar bij elkaar staan lijken die heel erg op -KCI links en -KCH rechts
-KCH bestaat nog op in ieder geval 5 oktober 2013. Zie de foto van Ton Jochems. Ze hebben na het strippen blijkbaar geen haast om de fuselage te shredden.quote:maar de luchtfoto is van 22 maart 2013 en op dat moment zou -KCH al gesloopt moeten zijn.![]()
quote:Op zaterdag 4 januari 2014 23:28 schreef OEM het volgende:
Een kleine reportage + foto's van het strippen van de -KCI: http://www.oldjets.net/index_bestanden/Page5587.htm
Foto van KCI op 20 oktober 2013:quote:
Met wat onderhoud is heel veel serviceable te houdenquote:Op zondag 5 januari 2014 21:26 schreef Nieuwschierig het volgende:
Opvallend dat er nog zo veel van die oude rommel te hergebruiken is.
Leuk dagje voor de luchtvaart vandaag in Saudi-Arabië. :/quote:In de Saudische stad Jeddah kwamen zondag verscheidene lichaamsdelen 'uit de lucht vallen'.
Dat schrijven Arabische media. Volgens de politie behoorden ze hoogstwaarschijnlijk toe aan een persoon die zich in een vliegtuig had verstopt.
''De politie kreeg een telefoontje van een getuige die menselijke resten zag neerkomen op een kruispunt in de wijk Mushrefa'', meldde een politiewoordvoerder in een verklaring. Het lijkt erop dat de lichaamsdelen ''van het landingsgestel zijn gevallen'', maar dat wordt nog onderzocht.
Wanhopige vluchtelingen klimmen op slecht beveiligde luchthavens soms in het vliegtuigdeel waarin het opgeklapte landingsgestel zit. Zij vriezen meestal dood zodra het toestel een bepaalde hoogte bereikt, maar sommigen overleven hun reis.
Ja OK. Maar dat er blijkbaar ook vraag naar is.quote:Op zondag 5 januari 2014 23:07 schreef blingbling11 het volgende:
[..]
Met wat onderhoud is heel veel serviceable te houden
Computers bijvoorbeeld, daar zitten bijna geen slijtagedelen in. Inspecteren, calibreren en kan zo weer gebruikt worden.
Wat ik gelezen heb tijdens mijn fotozoektocht is dat er geen onderdelen meer gemaakt worden voor de MD11. Er vliegen nog veel MD11 freighters, dus onderdelen schijnen best prijzig te zijn.quote:Op maandag 6 januari 2014 07:01 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ja OK. Maar dat er blijkbaar ook vraag naar is.
Ik noem maar wat: leasen, iets uit de woestijn halen, uitfaseerschedule aanpassen, standby kisten inzetten.quote:Op maandag 6 januari 2014 00:37 schreef Woods het volgende:
Hoe vangt een maatschappij een verlies van vliegtuig door bijv. een crash op?
Onderdelen voor de MD11 zijn steeds slechter leverbaar dus dan zijn dit soort "2dehands" onderdelen best aantrekkelijkquote:Op maandag 6 januari 2014 07:01 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ja OK. Maar dat er blijkbaar ook vraag naar is.
Want je kunt wel tijd en nieuwe onderdelen in een oude hydraulische pomp stoppen maar hij moet dan wel verkocht worden anders kost het alleen maar geld.
De kisten die in de woestijn gezet worden worden langzamerhand ontdaan van hun onderdelen. Is er een klant die een bepaald onderdeel nodig heeft; dan wordt het eraf gehaald. o.a. daarom staan die kisten daar zo lang; niet alle (bruikbare) onderdelen worden er direct afgehaald.quote:Op maandag 6 januari 2014 07:01 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ja OK. Maar dat er blijkbaar ook vraag naar is.
Want je kunt wel tijd en nieuwe onderdelen in een oude hydraulische pomp stoppen maar hij moet dan wel verkocht worden anders kost het alleen maar geld.
Er wordt voor de MD11 geloof ik niets meer 'nieuw' gemaakt en ook geen ombouwkits e.d. meer beschikbaar.quote:Op maandag 6 januari 2014 13:01 schreef blingbling11 het volgende:
Onderdelen voor de MD11 zijn steeds slechter leverbaar dus dan zijn dit soort "2dehands" onderdelen best aantrekkelijk
Wauw!!quote:
Enkele jaren geleden toen ik op de D-pier (binnen) was, hoorde ik op een gegeven moment een hoop kabaal en gedonder, en vibraties, ik had zoiets van WTF gebeurt er. Draai ik om, taxiet een C-130 van de Roemeense luchtmacht langsquote:Op maandag 6 januari 2014 22:02 schreef blingbling11 het volgende:
[..]
Wauw!!![]()
![]()
Ik hoorde btw vandaag dat er een C-130 op Schiphol staat van Qatar Air force. Komt voor een lading paardenvoer of zoiets. Geloof dat ie morgenmiddag vertrekt.
quote:Op maandag 6 januari 2014 22:02 schreef blingbling11 het volgende:
Ik hoorde btw vandaag dat er een C-130 op Schiphol staat van Qatar Air force. Komt voor een lading paardenvoer of zoiets. Geloof dat ie morgenmiddag vertrekt.
Over de veiligheid van een heli heb ik mezelf altijd vraagtekens gezet. Stel zo'n heli krijgt motorpech, is er dan nog een soort van tweede motor die het dan overneemt en de heli nog enigszins in de lucht kan houden?quote:Op woensdag 8 januari 2014 00:07 schreef Iemand91 het volgende:
In Engeland is een HH-60G Pave Hawk helicopter neergestort. 4 inzittenden zijn overleden.
[ afbeelding ]
Bron: BBC
En de Qatar C130 Hercules op Schiphol heeft gezelschap gekregen van een Deense C130 (B-583) met motorproblemen.
[ afbeelding ]
Bron: Scramble
Onder bepaalde omstandigheden zou je gebruik kunnen maken van autorotatie.quote:Op woensdag 8 januari 2014 00:18 schreef Sunri5e het volgende:
Over de veiligheid van een heli heb ik mezelf altijd vraagtekens gezet. Stel zo'n heli krijgt motorpech, is er dan nog een soort van tweede motor die het dan overneemt en de heli nog enigszins in de lucht kan houden?
Wordt hier uitgelegd: http://en.wikipedia.org/wiki/Height%E2%80%93velocity_diagramquote:Op woensdag 8 januari 2014 00:20 schreef Iemand91 het volgende:
Ik snap de werking maar ik weet niet hoe dit nou in de praktijk ook goed gebruikt kan worden; lijkt erop dat je de vlucht (voordat een motor wegvalt) sowieso aan een aantal voorwaarden moet voldoen (hoogte, voorwaartse snelheid etc.)
Er bestaan idd tweemotorige helicopters (die dezelfde aandrijflijn gebruiken). Eenmotorige helicopters zijn gecertificeerd voor autorotation (aldus wiki). Het hoogterecord van een autorotationlanding staat op 12,5 kilometer (!) (Jean Boulet, 1972).quote:Op woensdag 8 januari 2014 00:18 schreef Sunri5e het volgende:
Over de veiligheid van een heli heb ik mezelf altijd vraagtekens gezet. Stel zo'n heli krijgt motorpech, is er dan nog een soort van tweede motor die het dan overneemt en de heli nog enigszins in de lucht kan houden?
Bron.quote:Eind 2013 heeft een drietal Nederlandse investeerders de DC-4 over genomen voor de vraag prijs. In 2014/ 2015 zullen de investeerders een haalbaarheidsonderzoek starten naar de mogelijkheden van restauratie van de DC-4 die momenteel nog in Zuid Afrika staat. Hierbij blijft het toestel in Nederlandse handen en is een stuk je Nederlands historische luchtvaart veilig gesteld.
Denk gewoon een barst ofzo. Misschien bird strike, who knows...quote:Op vrijdag 10 januari 2014 11:52 schreef blingbling11 het volgende:
Wat is er met die ruit van die 777 gebeurd?
Trans Aero Airlines is wel een interessante maatschappij zo met hun redelijk diverse vloot; met diverse Boeings, Airbussen, en Tupolevs.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:41 schreef Iemand91 het volgende:
Het feit dat ik heb überhaupt neerzet zegt al wat over het 'succes' van de 747-8 maar Transaero Airlines heeft 27 december 2013 de order van 4 747-8 pax bevestigd. Tevens heeft een onbekende partij ook 2 besteld. Transaero vliegt momenteel met 20 -400's.
Bron.
Nee, niet per se. Echter het onderhoud en de procedures van veel maatschappijen die dat soort vliegtuigen gebruiken zijn ondermaats en regelmatig valt er een vliegtuig uit de lucht daardoor.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 16:29 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Hallo
Ik heb een vraagje: zijn kisten van Tupolev/Sukhoi minder als die van Boeing/Airbus?
Aha okéquote:Op vrijdag 10 januari 2014 16:31 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Nee, niet per se. Echter het onderhoud en de procedures van veel maatschappijen die dat soort vliegtuigen gebruiken zijn ondermaats en regelmatig valt er een vliegtuig uit de lucht daardoor.
Inderdaad wat The_Stranger zeiquote:
Bronquote:What is the root of the problem?
Experts agree that the safety problem in Russia and the CIS countries is not with the large carriers like Aeroflot and Transaero that transport the majority of passengers but with the dozens of smaller regional and charter carriers that operate throughout the vast country, which has a surface area of 17 million square kilometres, many of them not reasonably accessible other than by air.
The smaller carriers use predominantly older Soviet-era aircraft or secondhand Western models, many of which do not meet current international safety standards. When non-Western built aircraft are taken out of the equation of the IATA accident statistics, for example, the rate of hull losses per million flights for both 2010 and 2009 falls to zero.
Critic also say many of the small Russian and CIS carriers are owned by newly minted post-Soviet entrepreneurs who have little knowledge of the industry and little interest in anything but profit. That, some experts say, means they neglect safety, flight training for their pilots and crew and maintenance of their aircraft — all in a bid to save costs. Some even fine their pilots for using too much fuel, failing to land on the first try or choosing to abort a flight.
Slack enforcement of safety regulations and failure to punish airlines that violate them; low pilot pay; and too few flight training hours at flight schools have also been cited as reasons for the small carriers' shoddy safety record.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |