Moet Star Alliance slots op LHR warmhouden ofzo?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 16:18 schreef Iemand91 het volgende:
- Air Canada met een A319 (St. Johns - London Heathrow - Amsterdam en terug).
In ieder geval tot 12 maart 2013:quote:Op vrijdag 3 januari 2014 16:20 schreef Fiorano het volgende:
Air Canada heeft in het verleden toch wel op Schiphol gevlogen?
Teveel rondloeren op internet op dit gebied kan helpenquote:
Wat ik van Airliners.net lees is dat slots inderdaad 'warm gehouden' moeten worden.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 16:26 schreef Thetallguy het volgende:
Moet Star Alliance slots op LHR warmhouden ofzo?
quote:Op vrijdag 3 januari 2014 16:40 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
In ieder geval tot 12 maart 2013:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)02552.jpg]afbeelding[/url] ]
Kan er nu alleen niets over terugvinden. Wikipedia zegt dat de Amsterdam route is opgeheven.
[..]
Teveel rondloeren op internet op dit gebied kan helpen
[..]
Wat ik van Airliners.net lees is dat slots inderdaad 'warm gehouden' moeten worden.
Die A330 is een diversion geweest. Lijndiensten van Air Canada zijn al zeker 15-20 jaar geleden gestopt. Zie voor een Londen - Amsterdam route geen andere logische verklaring dan slots vasthouden, een goeie business case ga je er nooit uithalenquote:Op vrijdag 3 januari 2014 16:40 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
In ieder geval tot 12 maart 2013:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)02552.jpg]afbeelding[/url] ]
Kan er nu alleen niets over terugvinden. Wikipedia zegt dat de Amsterdam route is opgeheven.
[..]
Teveel rondloeren op internet op dit gebied kan helpen
[..]
Wat ik van Airliners.net lees is dat slots inderdaad 'warm gehouden' moeten worden.
Ik zie anders op Airliners.net een heleboel Air Canada kisten op Amsterdam.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 16:42 schreef Thetallguy het volgende:
Die A330 is een diversion geweest. Lijndiensten van Air Canada zijn al zeker 15-20 jaar geleden gestopt.
Dat denk ik ook idd. Die persoon op Airliners.net beweerd dat zo'n slot voor zo'n 80% gebruikt moet worden. Tussen Heathrow en Amsterdam gaan er al een shitload aan vluchten heen en weer.quote:Zie voor een Londen - Amsterdam route geen andere logische verklaring dan slots vasthouden, een goeie business case ga je er nooit uithalen
Ok misschien overdreef ik een beetje 2006 danquote:Op vrijdag 3 januari 2014 16:48 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik zie anders op Airliners.net een heleboel Air Canada kisten op Amsterdam.
[..]
Dat denk ik ook idd. Die persoon op Airliners.net beweerd dat zo'n slot voor zo'n 80% gebruikt moet worden. Tussen Heathrow en Amsterdam gaan er al een shitload aan vluchten heen en weer.
15-20 jaar of 7, wat is het verschil?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 16:51 schreef Thetallguy het volgende:
Ok misschien overdreef ik een beetje 2006 dan
3 KLM MD11's tegelijk aan de pier; iets wat we niet meer zullen zien.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 16:51 schreef Shaggy8675 het volgende:
Ik kwam een oudje tegen van 11 sept 2010. Wist niet eens meer dat ik die had
[ link | afbeelding ]
DSC05383 by Remco van de Sanden, on Flickr
Da's waar. Ik had het ook beter kunnen verwoorden met 'Waarschijnlijk/misschien'.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:12 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Dit zijn alleen nog maar slot aanvragen, dus nog niet zeker dat dit allemaal ook echt door gaat. Qatar staat bijv. al jaren op de slotlijst, maar er is nog geen pax kist van ze op SPL geweest (uitwijker daar gelaten).
Dit zijn alleen nog maar slot toewijzingen, maar nog niet zeker dat dit allemaal ook echt door gaat. Qatar staat bijv. al jaren op de slotlijst, maar er is nog geen pax kist van ze op SPL geweest (uitwijker daar gelaten).quote:Op vrijdag 3 januari 2014 16:18 schreef Iemand91 het volgende:
We kunnen straks 3 nieuwe maatschappijen op Schiphol verwachten:
- Philippine Airlines gaat met een 777-300ER naar Manilla.
- Qatar met een A330-300 naar Doha
- Air Canada met een A319 (St. Johns - London Heathrow - Amsterdam en terug).
Philippine heeft toch wel aangekondigd dat ze echt naar Schiphol willen vliegen. Vanuit Qatar is het vooralsnog speculatief inderdaad.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:12 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Dit zijn alleen nog maar slot toewijzingen, maar nog niet zeker dat dit allemaal ook echt door gaat. Qatar staat bijv. al jaren op de slotlijst, maar er is nog geen pax kist van ze op SPL geweest (uitwijker daar gelaten).
Het zou natuurlijk wel leuk zijn, als deze erbij komen
Dit is 3x de -KCF en op de eerste foto in de achtergrond staat hoogstwaarschijnlijk de -KCH.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:04 schreef Iemand91 het volgende:
Zo staat het grootste gedeelte er tegenwoordig bij:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik geloof dat ik -KCH al heb gezien in een meer gevorderde staat daarom leek mij dat -KCH er al haast niet meer was. Of i.i.g. in mindere toestand dan op die foto's.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 13:42 schreef OEM het volgende:
Dit is 3x de -KCF en op de eerste foto in de achtergrond staat hoogstwaarschijnlijk de -KCH.
-KCF en -KCG zijn beide wit bestickerd.quote:Hier staan foto's van VCV op 5 oktober 2013, incl. -KCG en -KCH.
-KCF en -KCG kun je herkennen aan de manier waarop het registratienummer is afgeplakt.
Geen idee, ik had verwacht dat -KCH en -KCI allebei al wel weg zouden zijn.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 13:50 schreef Iemand91 het volgende:
En -KCI zal dan wel helemaal weg zijn?
-KCFquote:Op zaterdag 4 januari 2014 13:50 schreef Iemand91 het volgende:
Eens kijken hoe die afgeplakt zijn dan.
Op de foto van 5 oktober 2013 staat de -KCH daar nog, dus vandaar dat ik de -KCH gok. Zonder datum van jouw flickr-foto's wordt het dan ook lastig.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 13:50 schreef Iemand91 het volgende:
Ik denk eerder dat die kist achteraan de -KCI is. (-KCH was blauw bestickerd, -KCI is wit bestickerd. (links groen?))
De bestickering van de -KCF houdt op bij het laatste raam.quote:-KCF en -KCG zijn beide wit bestickerd.
Daar staat de -KCF. Er is een foto van de -KCF en de -KCI op die plek (alsof dat wat zegt, maar goed) en de bestickering is die van de -KCF. En de -KCG staat ergens anders:quote:-KCF of -KCG in een rijtje met die DC10 en Tristar.
Die staat 3 plekken naar rechts (-KCF op de achtergrond):quote:vraag ik me af waar -KCG is gebleven. Stond altijd op zo'n stand
Klopt, zie deze fotoquote:Ik raak alleen in de war; want op Google Maps Earth staan 3 MD11 op Victorville. 2 bij elkaar en 1 apart.
Hoe die 2 daar bij elkaar staan lijken die heel erg op -KCI links en -KCH rechts
-KCH bestaat nog op in ieder geval 5 oktober 2013. Zie de foto van Ton Jochems. Ze hebben na het strippen blijkbaar geen haast om de fuselage te shredden.quote:maar de luchtfoto is van 22 maart 2013 en op dat moment zou -KCH al gesloopt moeten zijn.
quote:Op zaterdag 4 januari 2014 23:28 schreef OEM het volgende:
Een kleine reportage + foto's van het strippen van de -KCI: http://www.oldjets.net/index_bestanden/Page5587.htm
Foto van KCI op 20 oktober 2013:quote:
Met wat onderhoud is heel veel serviceable te houdenquote:Op zondag 5 januari 2014 21:26 schreef Nieuwschierig het volgende:
Opvallend dat er nog zo veel van die oude rommel te hergebruiken is.
Leuk dagje voor de luchtvaart vandaag in Saudi-Arabië. :/quote:In de Saudische stad Jeddah kwamen zondag verscheidene lichaamsdelen 'uit de lucht vallen'.
Dat schrijven Arabische media. Volgens de politie behoorden ze hoogstwaarschijnlijk toe aan een persoon die zich in een vliegtuig had verstopt.
''De politie kreeg een telefoontje van een getuige die menselijke resten zag neerkomen op een kruispunt in de wijk Mushrefa'', meldde een politiewoordvoerder in een verklaring. Het lijkt erop dat de lichaamsdelen ''van het landingsgestel zijn gevallen'', maar dat wordt nog onderzocht.
Wanhopige vluchtelingen klimmen op slecht beveiligde luchthavens soms in het vliegtuigdeel waarin het opgeklapte landingsgestel zit. Zij vriezen meestal dood zodra het toestel een bepaalde hoogte bereikt, maar sommigen overleven hun reis.
Ja OK. Maar dat er blijkbaar ook vraag naar is.quote:Op zondag 5 januari 2014 23:07 schreef blingbling11 het volgende:
[..]
Met wat onderhoud is heel veel serviceable te houden
Computers bijvoorbeeld, daar zitten bijna geen slijtagedelen in. Inspecteren, calibreren en kan zo weer gebruikt worden.
Wat ik gelezen heb tijdens mijn fotozoektocht is dat er geen onderdelen meer gemaakt worden voor de MD11. Er vliegen nog veel MD11 freighters, dus onderdelen schijnen best prijzig te zijn.quote:Op maandag 6 januari 2014 07:01 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ja OK. Maar dat er blijkbaar ook vraag naar is.
Ik noem maar wat: leasen, iets uit de woestijn halen, uitfaseerschedule aanpassen, standby kisten inzetten.quote:Op maandag 6 januari 2014 00:37 schreef Woods het volgende:
Hoe vangt een maatschappij een verlies van vliegtuig door bijv. een crash op?
Onderdelen voor de MD11 zijn steeds slechter leverbaar dus dan zijn dit soort "2dehands" onderdelen best aantrekkelijkquote:Op maandag 6 januari 2014 07:01 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ja OK. Maar dat er blijkbaar ook vraag naar is.
Want je kunt wel tijd en nieuwe onderdelen in een oude hydraulische pomp stoppen maar hij moet dan wel verkocht worden anders kost het alleen maar geld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |