Onder andere.quote:
Maar nergens is dat bevestigd.quote:Op woensdag 11 februari 2015 02:43 schreef leolinedance het volgende:
Arik Air heeft de 787-8 orders al vervangen door 777-300ER's.
De 787-8 was eerder beschikbaar dan de -9. Nu de -9 beschikbaar is heeft die toch wel een aantal voordelen boven de -8 (net wat meer passagiers, meer cargo-capaciteit, grotere range en per stoel gerekend efficiënter.).quote:Op woensdag 11 februari 2015 16:47 schreef inkjet het volgende:
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat:
- De gemiddelde klant liever een 787-9 heeft
Leg uit?quote:- vanwege de grote vraag naar 789's er een soort 'overloop' naar 777's is ontstaan. Het prijsniveau in relatie tot de overgang naar een nieuw model speelt hier ook een rol.
Vreemd dat ze niet voor de MAX gaan.quote:Transavia breidt vloot uit met extra Boeing 737-800’s
SEATTLE - Transavia heeft bij Boeing een order geplaatst voor zeventien toestellen van het type 737-800 Next-Generation. De deal, met een cataloguswaarde van 1,6 miljard dollar, omvat tevens opties op drie extra vliegtuigen. Dat maakte Boeing donderdag bekend. De toestellen zijn besteld met het oog op de groeiplannen van het dochterbedrijf van Air France-KLM.
Met name in Frankrijk zal Transavia de komende jaren flink uitbreiden. De vloot groeit van vijftien tot zo’n veertig toestellen in 2020. Ook in Nederland wil Transavia groeien tot veertig vliegtuigen, zo meldde de maatschappij vorige maand. Op dit moment beschikt de maatschappij over een gecombineerde vloot van 45 Next-Generation 737’s, voornamelijk 737-800's.
Transavia-topman Bram Gräber prijst de "ongeëvenaarde" efficiëntie en betrouwbaarheid van de Next-Generation 737. De maatschappij vliegt al sinds eind jaren negentig met Boeing 737-800’s. Al veel langer is Transavia Boeing 737-klant. De maatschappij nam al in de jaren zeventig haar eerste 737-200 in gebruik, en vloog sindsdien onafgebroken met het type.
Duurder, langere wachttijd, hoewel het een 737 is toch een iets ander 'type' dan de -800 dus weer nieuwe systemen, manuals etcquote:Op donderdag 12 februari 2015 18:02 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Vreemd dat ze niet voor de MAX gaan.
Wat ik bedoel is dat er 777's worden besteld door klanten die waarschijnlijk eerder een 789 zouden willen maar gezien de levertijd voor de triple kiezen. Omdat er een nieuwe 777 aankomt en Boeing de productielijn ondertussen in bedrijf wil houden is dat interessant.quote:
Er stonden al een stel 738's in bestelling voor Transavia, de HSK, HSM, HSN, HSO en HSQ.quote:Op donderdag 12 februari 2015 18:02 schreef Sunri5e het volgende:
Vreemd dat ze niet voor de MAX gaan.
Oh zo. Weet zo niet zo een maatschappij die dat heeft gedaan (en ook geen zin om na te kijken) maar zou best kunnen.quote:Op donderdag 12 februari 2015 18:46 schreef inkjet het volgende:
Wat ik bedoel is dat er 777's worden besteld door klanten die waarschijnlijk eerder een 789 zouden willen maar gezien de levertijd voor de triple kiezen. Omdat er een nieuwe 777 aankomt en Boeing de productielijn ondertussen in bedrijf wil houden is dat interessant.
Ik sta geheel open voor discussie over dit onderwerp
Nah, doe mij er dan maar eentje, leuk met Tipica Reizen logo eropquote:Op donderdag 12 februari 2015 18:54 schreef Iemand91 het volgende:
Plus de 777-300ER is nu natuurlijk goedkoper dan ooit, helpt ook mee.
Ach en dan krijg je de rekening voor het aftankenquote:Op donderdag 12 februari 2015 19:18 schreef flipsen het volgende:
[..]
Nah, doe mij er dan maar eentje, leuk met Tipica Reizen logo erop
quote:Op zaterdag 14 februari 2015 18:29 schreef Me_Wesley het volgende:
Ik denk niet dat iemand dat erg vindt hier
Daar gaat iequote:Op zondag 15 februari 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Deze 777-200LR wordt net geen jaar later in maart 2006 aan launch customer Pakistan Airlines geleverd als AP-BGZ die er nog steeds mee rondvliegt.
(kist taxiët op dit moment naar de baan van Manchester voor de terugvlucht naar Islamabad))
Ik heb alleen maar in de -300 variant gevlogen. Toch vrij krap, en dan was het nog wel Cathay.quote:Op woensdag 11 februari 2015 01:16 schreef derLudolf het volgende:
Ik vind het ook een zeer vet toestel. Helaas zal ik er wel nooit inzitten gezien de uitfasering.
Heb nog nooit groter dan een A321 meegemaaktquote:Op maandag 16 februari 2015 13:17 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik heb alleen maar in de -300 variant gevlogen. Toch vrij krap, en dan was het nog wel Cathay.
Over korte vluchten met grote kisten gesproken. Dubai - Muscat (drie kwartier) in een 777-200 (weet niet meer of het een ER of LR was).quote:Op maandag 16 februari 2015 14:30 schreef Iemand91 het volgende:
Moet je vlucht 3166 van Iberia nog maar een keer meepakken.
Deze vlucht van Madrid naar Heathrow willen ze nog wel eens een A340-300 inzetten.
Vlucht kost weinig; kun je het nog redelijk goedkoop uitproberen en heb je opzich ook wel een re-de-lijk unieke vlucht. Waarschijnlijk een van de kortste A340 vluchten die er zijn.
quote:Op maandag 16 februari 2015 14:42 schreef Thetallguy het volgende:
Gelukkig heeft Turkish nog wat A340s en zetten ze (zeker in de zomermaanden) alles wat ze kunnen vinden weleens in op de vluchten naar Amsterdam
quote:Op maandag 16 februari 2015 15:06 schreef Tinos85 het volgende:
Delta komt toch ook weer met een 747?
quote:Op maandag 16 februari 2015 14:30 schreef Iemand91 het volgende:
Einde van dit jaar kan dus best eens eind van alle 747 en A340 vluchten van/naar Schiphol.
(747's van KLM natuurlijk uitgezonderd)
Die zetten ULH-kisten in op die korte routes; routes waarvoor bijv. de A340-500 helemaal niet is bedoeld.quote:Op maandag 16 februari 2015 15:17 schreef Karstman het volgende:
Over korte vluchten met grote kisten gesproken. Dubai - Muscat (drie kwartier) in een 777-200 (weet niet meer of het een ER of LR was).
Wat dat betreft is het best opvallend dat KLM naar Cairo een triple inzet en naar Tel Aviv een 737-900... scheelt haast niets qua afstand. Cairo is niet elke dag, dus qua aantal pax scheelt het kennelijk niet zoveel.quote:Op maandag 16 februari 2015 15:21 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Die zetten ULH-kisten in op die korte routes; routes waarvoor bijv. de A340-500 helemaal niet is bedoeld.
Maar op die manier zijn de brandstofkosten niet zo hoog en daarom worden die kisten nu daar ingezet.
EK zet ook wel A380's in op hele korte routes.
Net als KLM doet met hun longhaul-kisten.
De langste routes worden (al) uitgevoerd door de nieuwste types en de wat oudere types gaan dan de kortere routes doen (denk aan Montreal/Toronto met de MD-11, New York voor diverse types (zoals de 747-classics).
Ik vind het ook wel opvallend inderdaad om zo'n zwaar toestel in te zetten op Caïro.quote:Op maandag 16 februari 2015 19:53 schreef inkjet het volgende:
Wat dat betreft is het best opvallend dat KLM naar Cairo een triple inzet en naar Tel Aviv een 737-900... scheelt haast niets qua afstand. Cairo is niet elke dag, dus qua aantal pax scheelt het kennelijk niet zoveel.
Hier volg ik je vraag niet helemaal.quote:Op maandag 16 februari 2015 21:28 schreef inkjet het volgende:
Vracht zou wel eens het verschil kunnen maken in dit geval.
Voor de A330 lijkt me dit te dichtbij, maar een 787-9 lijkt dat ook? Waarom dan geen 747 naar CAI?
Op LAX zal KLM vast penalty's moeten nemen (minder vracht of aantal rijen stoelen afsluiten) om dat te bereiken inderdaad.quote:Gezien het brandstofgebruik zet KLM die meest in op niet te lange routes. Uitzondering is LAX. Net te ver voor een A330-300?
Onderhoud. Misschien beetje uitgelopen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 17:49 schreef inkjet het volgende:
Weet iemand wat er met de PH-KZI aan de hand is? Die staat al sinds 5 januari aan de grond v.z.i.w.
4x per dag lijkt mij sterk. Zou jet op 4x/week houden (overige frequenties 77W)quote:Op dinsdag 17 februari 2015 18:16 schreef Sunri5e het volgende:
Vanaf 1 juni gaat Emirates 4x per dag met een A380 tussen Milaan naar JFK vliegen.
Excuus. 4 dagelijkse vluchten met een A389 naar JFK. Niet 4 allemaal vanuit Milaanquote:Op dinsdag 17 februari 2015 18:54 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
4x per dag lijkt mij sterk. Zou jet op 4x/week houden (overige frequenties 77W)
Ander A380 nieuws; Turkish zou in de markt zijn om twee A380s van Malaysia te leasen.
Las net ook het bericht ja. Dagelijks DXB MXP JFK en 3x dagelijks DXB JFK dusquote:Op dinsdag 17 februari 2015 19:02 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Excuus. 4 dagelijkse vluchten met een A389 naar JFK. Niet 4 allemaal vanuit Milaan
Ik kan niet zien wat KLM wat dat betreft doet op die route, maar als ik zie wat Egypt Air aan vracht meeneemt naar CAI. Dat is aardig watquote:Op maandag 16 februari 2015 20:11 schreef Iemand91 het volgende:
Het gaat meer om aantal passagiers en vracht en gezien het toestel zal er dus wel vrij veel passagiers/vracht tussen Amsterdam - Caïro vervoerd worden.
Maar dat is normaliter ook een 737 tegenwoordig toch? Vroeger nog weleens een A330 of 777.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 19:39 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Ik kan niet zien wat KLM wat dat betreft doet op die route, maar als ik zie wat Egypt Air aan vracht meeneemt naar CAI. Dat is aardig wat
Dat is helaas een 73'tje ja. Een groter type zou zo nu en dan best handig zijn.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 19:52 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Maar dat is normaliter ook een 737 tegenwoordig toch? Vroeger nog weleens een A330 of 777.
KLM zal het wel goed uitgezocht hebben. Ten opzichte van een 777 of A330 is dat op zo'n route al een hele vooruitgang.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 17:24 schreef inkjet het volgende:
Wat ik bedoel is dat Cairo als bestemming voor een 787-900 onlogisch lijkt. Zou het niet beter zijn die op langere routes in te zetten gezien het brandstofgebruik?
Boeing en Airbus gaan nog heel wat grote kisten aan Turkish leveren.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 18:54 schreef Thetallguy het volgende:
Ander A380 nieuws; Turkish zou in de markt zijn om twee A380s van Malaysia te leasen.
Gezien KLM er dus een zware 777 op inzet en de rest wat ik over die route heb gelezen lijkt Caïro een aardige cargo/passagiers-markt te zijn inderdaad.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 19:39 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Ik kan niet zien wat KLM wat dat betreft doet op die route, maar als ik zie wat Egypt Air aan vracht meeneemt naar CAI. Dat is aardig wat
quote:Piloot worden, daar heeft bijna iedereen wel eens van gedroomd in zijn jonge jaren. Wanneer dat lukt is dat natuurlijk heel bijzonder. Maar voor de 59-jarige piloot Peter Elliott werd het extra speciaal toen er begin deze maand een wel heel bekende co-piloot aan hem werd gekoppeld: zijn dochter!
Gezelligquote:Op woensdag 18 februari 2015 12:22 schreef Ferry_76 het volgende:
Vader en dochter schrijven luchtvaartgeschiedenis:
http://www.metronieuws.nl(...)chtvaartgeschiedenis
[..]
twitter:ehvairport twitterde op woensdag 18-02-2015 om 12:52:02Er wordt weer mondjesmaat gevlogen. Check de website van Eindhoven Airport voor meer informatie. reageer retweet
Zo zijn al z'n columns, alles is slecht en hij weet het beter...quote:Op vrijdag 20 februari 2015 17:44 schreef Mylene het volgende:
Deze man komt toch best wel verzuurd over?
Arnold Burlage: De schrik van Schiphol (2)
Met die insteek lees ik zijn columns ook.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 19:40 schreef Mikey92 het volgende:
[..]
Zo zijn al z'n columns, alles is slecht en hij weet het beter...
Daar is ie alweer een paar jaar weg toch?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 22:22 schreef blingbling11 het volgende:
[..]
Met die insteek lees ik zijn columns ook.
Hij kan zo bij de Telegraaf aan de slag.
Valt wel mee toch? Volgens mij ligt de gemiddelde leeftijd van alle 747's die bij KLM in dienst zijn ook rond die leeftijd. Misschien ligt die wel hoger als je de vrachtkisten niet meeteltquote:Op zaterdag 21 februari 2015 23:45 schreef flipsen het volgende:
Die Air Baltic is al een ouwetje zo te zien...
* flipsen googlet: jup, 22,5 jaar oud
Jong is anders, maar er vliegen nog 737's van die leeftijd rond.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 23:49 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Valt wel mee toch? Volgens mij ligt de gemiddelde leeftijd van alle 747's die bij KLM in dienst zijn ook rond die leeftijd. Misschien ligt die wel hoger als je de vrachtkisten niet meetelt
Hebben er wel een meer een handje van, Schiphol bashen. Groeicijfers van vorig jaar was niks mis mee.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 17:44 schreef Mylene het volgende:
Deze man komt toch best wel verzuurd over?
Arnold Burlage: De schrik van Schiphol (2)
Is dat een 300 of 500? Las dat ze uitgefaseerd werden bij airBaltic. Ook Oost Europeanen zijn de vloot dan flink aan het vernieuwen, ben aantal jaren geleden nog met een 500 van Amsterdam naar Sofia gevlogen, maar bij AirBulgaria zijn de 300 en 500's ook al uit de vloot.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 23:45 schreef flipsen het volgende:
Die Air Baltic is al een ouwetje zo te zien...
* flipsen googlet: jup, 22,5 jaar oud
-500.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |