abonnement Unibet Coolblue
pi_148865954
quote:
1s.gif Op maandag 19 januari 2015 23:49 schreef zlotka het volgende:

[..]

Terwijl Amsterdam toch ook wel een zakenbestemming is lijkt me wel
Ik denk dat Gatwick ook meer de belangrijke factor is dan Heathrow.

Gatwick is voor mij mogelijk iets makkelijker te bereiken, maar ik heb VEEL liever Heathrow. Het tokkie-niveau aan boord is op vluchten van/naar LGW naar mijn mening ook merkbaar hoger. De BA lounge op LGW stelt ook geen donder voor vergeleken met LHR.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  dinsdag 20 januari 2015 @ 09:12:04 #27
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_148865984
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 23:18 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ik zie het net inderdaad. Vanwege winter of helemaal niet meer?

EDIT: Vanavond was ook iets voor. Zag het al vanmorgen maar ben het glad vergeten.
Geen idee of het wat is maar ik noem het maar even:

[ afbeelding ]

Lauren!

[..]

Terug te zien onder de link.
Bedankt voor de tip van de uitzending van Lauren! Ik heb hem echter even gepauzeerd omdat ik iets opmerkelijks zie. Die piloot waar ze als eerst mee op pad gaat (Floris) lijkt wel onder invloed. :{
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat hij onder invloed is van cocaïne of speed :N Wat gedraagt die gast zich vreemd zeg.... Hyperactief, snijdt rare onderwerpen aan, is er gehaast en bij het naar binnen lopen het huis in valt hij bijna om op het kleine trappetje. Dit is echt niet goed.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sunri5e op 20-01-2015 09:17:49 ]
pi_148871561
En we hebben een "antwoord";

quote:
'KLM moet financieel zelfstandig blijven'

Voor Nederland is het belangrijk dat de KLM binnen de Frans-Nederlandse luchtvaartcombinatie Air France-KLM financieel zelfstandig blijft.
Dat heeft staatssecretaris Wilma Mansveld (Infrastructuur) dinsdag aan de Tweede Kamer geschreven.

Het CDA had schriftelijke vragen gesteld na berichten over plannen om een groter deel van het financiële beheer van KLM van Nederland naar Frankrijk over te hevelen. Het kabinet volgt de ontwikkelingen bij de luchtvaartmaatschappijen op de voet en overlegt daarover geregeld met de topmannen.

Hoewel de positie van de Staat als aandeelhouder in KLM beperkt (5,9 procent) is, benadrukt Mansveld dat het voor ons land belangrijk is dat de luchtvaartmaatschappij binnen het concern Air France-KLM zelfstandig blijft, ook financieel.

KLM

Dat geeft KLM meer invloed op de ontwikkeling van het netwerk op Schiphol en daardoor kan het bedrijf zelf blijven investeren in onder meer de vloot, aldus de staatssecretaris.

Vorige week werd duidelijk dat de holding in Parijs nog meer zeggenschap over de financiën naar zich toe wil trekken. Air France-KLM, dat last heeft van flinke concurrentie in de luchtvaartbranche, komt naar verwachting volgende maand met plannen om de financiële resultaten structureel te verbeteren.

KLM heeft er in 2004 voor gekozen samen te gaan met Air France. Die fusie heeft voor beide bedrijven goed uitgepakt, schrijft Mansveld. De omzet voor KLM is volgens haar sindsdien ''substantieel toegenomen en het aantal bestemmingen is eveneens gegroeid''.
Ik vraag me af waarom de Tweede Kamer zich hiermee bemoeit gezien de 5,9%, maar goed dat gebeurt wel vaker in de Tweede Kamer.
pi_148872001
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 13:01 schreef Viezze het volgende:
En we hebben een "antwoord";

[..]

Ik vraag me af waarom de Tweede Kamer zich hiermee bemoeit gezien de 5,9%, maar goed dat gebeurt wel vaker in de Tweede Kamer.
"Nederland" Heeft 51% zeggenschap over de aandelen KLM, en 5,9% over de aandelen van de gehele holding Air France-KLM

Beetje ingewikkelde constructie denk ik zelf
pi_148872380
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 09:09 schreef LintuxCx het volgende:
Gatwick is voor mij mogelijk iets makkelijker te bereiken, maar ik heb VEEL liever Heathrow. Het tokkie-niveau aan boord is op vluchten van/naar LGW naar mijn mening ook merkbaar hoger. De BA lounge op LGW stelt ook geen donder voor vergeleken met LHR.
Gatwick is dan ook de leisure airport en Heathrow de business.


Als je de hele boel op een hoop gooit (KLM, Schiphol, randbedrijven etc.) praat je over 100.000+ banen.
Dan heb je er al gauw de politiek erbij.
Om over hun aandeel in de BNP nog maar niet te spreken.

[ Bericht 19% gewijzigd door Iemand91 op 20-01-2015 16:21:56 ]
pi_148873165
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 13:15 schreef Mikey92 het volgende:

[..]

"Nederland" Heeft 51% zeggenschap over de aandelen KLM, en 5,9% over de aandelen van de gehele holding Air France-KLM

Beetje ingewikkelde constructie denk ik zelf
Oja klopt. Heeft volgens mij te maken met de landingsrechten.
pi_148874267
Van mij mag KLM zo failliet. Zou lekker schelen in het aantal vluchten van/naar schiphol, wie weet dat er dan gewoon GA in Nederland kan blijven, ook na 2018.
  dinsdag 20 januari 2015 @ 14:28:24 #33
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_148874333
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 14:26 schreef KomtTijd... het volgende:
Van mij mag KLM zo failliet. Zou lekker schelen in het aantal vluchten van/naar schiphol, wie weet dat er dan gewoon GA in Nederland kan blijven, ook na 2018.
GA?
pi_148874342
General Aviation
pi_148874488
Faillissement gaat me wat te ver, maar ik reken er op dat de integratie van Air France-KLM steeds verder zal gaan en het uiteindelijk één bedrijf met één merknaam zal worden.
  dinsdag 20 januari 2015 @ 14:42:25 #36
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_148874781
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 14:33 schreef Viezze het volgende:
Faillissement gaat me wat te ver, maar ik reken er op dat de integratie van Air France-KLM steeds verder zal gaan en het uiteindelijk één bedrijf met één merknaam zal worden.
Dat hoop ik niet.
pi_148874946
Tsja ik eigenlijk ook niet :P
pi_148875085
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 14:26 schreef KomtTijd... het volgende:
Van mij mag KLM zo failliet. Zou lekker schelen in het aantal vluchten van/naar schiphol, wie weet dat er dan gewoon GA in Nederland kan blijven, ook na 2018.
|:(

Tuurlijk, 30.000 Nederlanders in de WW omdat jij met je truttenschudder VFR naar Texel wil.... Ja laten we er op hopen. :X
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_148875259
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 14:53 schreef The_stranger het volgende:

[..]

|:(

Tuurlijk, 30.000 Nederlanders in de WW omdat jij met je truttenschudder VFR naar Texel wil.... Ja laten we er op hopen. :X
Dik kans dat ik dan zelf ook een andere baan mag zoeken, heb het er voor over :P

Tevens is dit het luchtvaarttopic, niet de WGR-slowchat ofzo :P
  dinsdag 20 januari 2015 @ 15:03:03 #40
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_148875357
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 09:12 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip van de uitzending van Lauren! Ik heb hem echter even gepauzeerd omdat ik iets opmerkelijks zie. Die piloot waar ze als eerst mee op pad gaat (Floris) lijkt wel onder invloed. :{
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat hij onder invloed is van cocaïne of speed :N Wat gedraagt die gast zich vreemd zeg.... Hyperactief, snijdt rare onderwerpen aan, is er gehaast en bij het naar binnen lopen het huis in valt hij bijna om op het kleine trappetje. Dit is echt niet goed.
Vooral erg nerveus volgens mij, misschien ook omdat zijn vriendin het kennelijk geen leuk idee vond dat die Lauren even langskwam })
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 20 januari 2015 @ 15:28:05 #41
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_148875998
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 15:03 schreef flipsen het volgende:

[..]

Vooral erg nerveus volgens mij, misschien ook omdat zijn vriendin het kennelijk geen leuk idee vond dat die Lauren even langskwam })
Lauren loopt met :rJort kelder :r
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_148880585
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 15:28 schreef WEST het volgende:

[..]

Lauren loopt met :rJort kelder :r
Ja, blééf het maar bij lopen :{
Wie dit leest is gek
pi_148887689
flightradar24 twitterde op dinsdag 20-01-2015 om 16:42:12 1700 private jets expected to Davos in Switzerland to discuss climate change at World Economic Forum reageer retweet
aspentrading10 twitterde op dinsdag 20-01-2015 om 17:05:14 @flightradar24 @jeanienyc oh the irony reageer retweet
pi_148895653
Vandaag in de geschiedenis:

De eerste commerciële vlucht van een icoon uit de luchtvaart.
Deze datum zou bijna de geschiedenis ingaan als de dag waarop 2 iconen hun eerste commerciële vluchten zouden maken.


(Het vertrek van de BA Concorde vanaf Heathrow naar Bahrein)

- 21 januari 1976:
Rond het middaguur vertrekken twee Concordes - een van British Airways en een van Air France - gelijktijdig voor hun eerste commerciële Concorde vluchten.
BA zou naar Bahrein gaan; AF via Dakar naar Rio de Janeiro.

Op London Heathrow vertrekt om 11:40 uur G-BOAA als Speedbird Concorde 300 naar Bahrein.
Binnen seconden van elkaar vertrekt F-BVFA (12:40 lokale tijd) vanaf het gloednieuwe Charles de Gaulle Airport (pas 2 jaar eerder geopend) richting Dakar.
Hier landt het om 15:27 uur lokale tijd (16:27 in Parijs) waar het wordt opgewacht door de Senegalese president Léopold Senghor.
Ondertussen landt om 18:20 uur lokale tijd (15:20 uur in Londen) de BA Concorde in Bahrein.

Om 16:45 uur lokale tijd (17:45 uur in Parijs) vertrekt de Franse Concorde weer richting Rio de Janeiro waar het om 17:06 uur lokale tijd landt. (20:06 uur in Parijs).
Inclusief de 1 uur en 28 minuten durende stop in Dakar duurt de gehele trip vanuit Parijs naar Rio 7 uur en 26 minuten.
De 777 die AF nu inzet op Rio (en een half uur geleden is vertrokken vanuit Parijs) doet er al gauw 11 uur over, hun morgenvlucht met de A330 nog iets langer.

Op de avond van 21 januari 1970 zou aan de andere kant van de Atlantische Oceaan ook de eerste commerciële vlucht van een ander icoon vertrekken, maar door technische problemen vertrok deze pas de volgende dag.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 21-01-2015 02:44:06 ]
pi_148897658
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Op de avond van 21 december 1970 zou aan de andere kant van de Atlantische Oceaan ook de eerste commerciële vlucht van een ander icoon vertrekken, maar door technische problemen vertrok deze pas de volgende dag.
Mooie teasier. :D

Concorde O+
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_148900478
Foto van de configuratie van de KLM Dreamliner:



Ze krijgen de Zodiac seat in C:

pi_148902866
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 09:26 schreef var.fok het volgende:
Foto van de configuratie van de KLM Dreamliner:

[ afbeelding ]

Ze krijgen de Zodiac seat in C:

[ afbeelding ]
Volgens ikvliegveel.com (staat op de eerste afbeelding) krijgt KLM maar 12 dreamliners, maar ze krijgen bijna het dubbele, namelijk 22
pi_148908431
quote:
1s.gif Op woensdag 21 januari 2015 11:10 schreef Mikey92 het volgende:

[..]

Volgens ikvliegveel.com (staat op de eerste afbeelding) krijgt KLM maar 12 dreamliners, maar ze krijgen bijna het dubbele, namelijk 22
vanuit AF-KLM zijn er 25 787-9's besteld, waarvan er 12 naar KLM gaan. Althans dat is onze informatie, als je zeker weet dat het anders is, waar kan ik dat terugvinden?
pi_148910777
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 14:17 schreef var.fok het volgende:

[..]

vanuit AF-KLM zijn er 25 787-9's besteld, waarvan er 12 naar KLM gaan. Althans dat is onze informatie, als je zeker weet dat het anders is, waar kan ik dat terugvinden?
Nou ja, het staat nergens eigenlijk heel duidelijk:

Volgens de NL wiki over KLM worden er 21 787's verwacht bij KLM:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Koninklijke_Luchtvaart_Maatschappij

Volgens de EN wiki over KLM worden er 23 787's verwacht bij KLM
http://en.wikipedia.org/wiki/KLM

Volgens de FR wiki over KLM worden er ook 23 787's verwacht bij KLM
http://fr.wikipedia.org/wiki/KLM_Royal_Dutch_Airlines

Volgens planespotters.net worden er 12 787's verwacht bij KLM
http://www.planespotters.net/Airline/KLM-Royal-Dutch-Airlines

Volgens planespotting.nl worden er 22 787's verwacht bij KLM
http://planespotting.nl/fleet.html

Volgens de EN wiki over Air France krijgen hun juist 12 dreamliners en 18 A350's, waar KLM 7 A350's krijgt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Air_France

En als laatste de wiki over de gehele holding Air France - KLM, Hier staat weer 12 787 voor Air France en 23 voor KLM, dit maakt een totaal van 35 Voor de A350 geldt dan weer 18 voor Air France en 7 voor KLM, maakt een totaal van 25
http://en.wikipedia.org/wiki/Air_France-KLM

Had ook nog ergens gelezen dat meneer Elbers 23 had genoemd, maar vindt het helaas niet meer terug...
pi_148911539
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 15:31 schreef Mikey92 het volgende:

[..]

Nou ja, het staat nergens eigenlijk heel duidelijk:

Volgens de NL wiki over KLM worden er 21 787's verwacht bij KLM:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Koninklijke_Luchtvaart_Maatschappij

Volgens de EN wiki over KLM worden er 23 787's verwacht bij KLM
http://en.wikipedia.org/wiki/KLM

Volgens de FR wiki over KLM worden er ook 23 787's verwacht bij KLM
http://fr.wikipedia.org/wiki/KLM_Royal_Dutch_Airlines

Volgens planespotters.net worden er 12 787's verwacht bij KLM
http://www.planespotters.net/Airline/KLM-Royal-Dutch-Airlines

Volgens planespotting.nl worden er 22 787's verwacht bij KLM
http://planespotting.nl/fleet.html

Volgens de EN wiki over Air France krijgen hun juist 12 dreamliners en 18 A350's, waar KLM 7 A350's krijgt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Air_France

En als laatste de wiki over de gehele holding Air France - KLM, Hier staat weer 12 787 voor Air France en 23 voor KLM, dit maakt een totaal van 35 Voor de A350 geldt dan weer 18 voor Air France en 7 voor KLM, maakt een totaal van 25
http://en.wikipedia.org/wiki/Air_France-KLM

Had ook nog ergens gelezen dat meneer Elbers 23 had genoemd, maar vindt het helaas niet meer terug...
Zo, dat zijn veel links!

Een van mijn bronnen is de EN wiki over orders en deliveries van de Boeing 787, daar staat 25
http://en.wikipedia.org/w(...)rders_and_deliveries

en de timing van wanneer er hoeveel worden geleverd aan KLM heb ik van een bron bij KLM.

Ik heb overigens ook in (oudere) artikelen en nieuwsberichten online aantallen van 23 bestelde Dreamliners voor AF-KLM als groep gezien, dus niet alle info is eenduidig.

Anyway, de belangrijkste boodschap van ons artikel is dat de eerste Dreamliner in oktober '15 komt en hoe 'ie er van binnen uit ziet :)

Ik kan niet wachten om die Zodiac seat te proberen! *)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')