abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148839346


[ Bericht 94% gewijzigd door Iemand91 op 19-01-2015 14:35:45 ]
pi_148840194
hier nog niet gezien; maar aankomende maandag (de 26e) wordt het nieuwe kleurenschema van transavia.com onthuld. Heb zelf het proces enigszins kunnen volgen, maar werk er nu al een maandje of drie niet meer dus ben benieuwd wat de definitieve versie is geworden :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_148840634
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 14:39 schreef Thetallguy het volgende:
hier nog niet gezien; maar aankomende maandag (de 26e) wordt het nieuwe kleurenschema van transavia.com onthuld. Heb zelf het proces enigszins kunnen volgen, maar werk er nu al een maandje of drie niet meer dus ben benieuwd wat de definitieve versie is geworden :)
PH-HZE is vorige week donderdag naar Norwich gegaan en deze komt zondag weer terug met de nieuwe livery.
  maandag 19 januari 2015 @ 17:04:04 #4
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_148845997
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 14:39 schreef Thetallguy het volgende:
hier nog niet gezien; maar aankomende maandag (de 26e) wordt het nieuwe kleurenschema van transavia.com onthuld. Heb zelf het proces enigszins kunnen volgen, maar werk er nu al een maandje of drie niet meer dus ben benieuwd wat de definitieve versie is geworden :)
Veel slechter dan de huidige livery kan het niet zijn :X
  maandag 19 januari 2015 @ 17:34:55 #5
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_148847219
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 17:04 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Veel slechter dan de huidige livery kan het niet zijn :X
Idd. Transavia moet het niet van hun mooie livery's hebben.
  maandag 19 januari 2015 @ 17:36:51 #6
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_148847295
Ik ben trouwens er benieuwd wat er morgen uit de kamervragen mbt KLM komt.

quote:
Kamervragen over financiële situatie KLM dinsdag beantwoord

DEN HAAG - Uiterlijk dinsdag krijgt de Tweede Kamer antwoorden op vragen over de financiële situatie bij KLM. Dat laat CDA-kamerlid Pieter Omtzigt weten. Tweede Kamerleden vrezen dat de financiële positie van KLM wordt uitgehold als de holding van Air France-KLM een greep doet in de kas van de luchtvaartmaatschappij.

In december dienden Omtzigt en zijn CDA-collega Van Helvert Kamervragen in over plannen om het financiële beheer van KLM naar Frankrijk over te hevelen. Gevreesd wordt dat KLM daarmee een groot deel van haar resterende autonomie verliest.

Omtzigt en Van Helvert willen van ministers van Infrastructuur & Milieu en Financiën weten of het klopt dat er binnen Air France KLM concrete plannen bestaan om het financiële beheer van KLM over te brengen naar Parijs. Ook vroegen ze wat zij vinden van "het feit dat de winsten van KLM structureel gebruikt worden om de verliezen van Air France goed te maken". Verantwoordelijk staatssecretaris Wilma Mansveld (Infrastructuur) heeft volgens Omtzigt nu laten weten de vragen dinsdag te beantwoorden.

De Telegraaf meldt maandag dat de Franse ‘opperbazen’ De Juniac en Riolacci de KLM-kas grotendeels zouden willen 'leegroven' om de continuïteit van de luchtvaartonderneming veilig te stellen. Volgens KLM-topman Pieter Elbers, die niet wil ingaan op een 'Franse plundering', wordt er alleen gesproken over samenwerking. Riolacci zegt dat er drie kassen zullen blijven bestaan: van KLM, Air France en de holding.
pi_148856064
Iemand enig idee waarom BA naar bestemmingen als Tel Aviv en Bahrein vliegt met een A321? Kunnen ze hier niet veel beter een 767 inzetten? Lijkt me niks dik 5 uur in zo'n kist..

[ Bericht 100% gewijzigd door zlotka op 19-01-2015 21:26:47 ]
pi_148858811
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 21:16 schreef zlotka het volgende:
Iemand enig idee waarom BA naar bestemmingen als Tel Aviv en Bahrein vliegt met een A321? Kunnen ze hier niet veel beter een 767 inzetten? Lijkt me niks dik 5 uur in zo'n kist..
Ontmoedigingsbeleid? ;)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_148858936
quote:
2s.gif Op maandag 19 januari 2015 22:15 schreef Karstman het volgende:

[..]

Ontmoedigingsbeleid? ;)
:D
  maandag 19 januari 2015 @ 22:26:31 #10
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_148859275
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 21:16 schreef zlotka het volgende:
Iemand enig idee waarom BA naar bestemmingen als Tel Aviv en Bahrein vliegt met een A321? Kunnen ze hier niet veel beter een 767 inzetten? Lijkt me niks dik 5 uur in zo'n kist..
Arkefly vliegt met een 737 naar Gambia en Dubai... Dubai is heen 6 uur en terug voor 7 uur. Gambia is zo'n 6,15 uur.
pi_148859422
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 22:26 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Arkefly vliegt met een 737 naar Gambia en Dubai...
En Brazilië...met stops :X ...
pi_148859713
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 22:26 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Arkefly vliegt met een 737 naar Gambia en Dubai... Dubai is heen 6 uur en terug voor 7 uur. Gambia is zo'n 6,15 uur.
Maar Arke of Transavia is toch wat anders dan BA naar mijn mening :P
pi_148859758
En Transavia naar Marsa Alam en Hurgada met een 737-800, 5,5 tot 7 uur in cattle class... Was blij dat die kist op de terugweg halfvol zat...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_148860027
quote:
1s.gif Op maandag 19 januari 2015 22:37 schreef zlotka het volgende:

[..]

Maar Arke of Transavia is toch wat anders dan BA naar mijn mening :P
Ik zat laatst in een BA A319. Daar had ik liever 5,5 uur ingezeten dan de A340 van Virgin waar ik de ocean mee ben overgestoken.
  maandag 19 januari 2015 @ 22:59:01 #15
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_148860541
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 22:46 schreef Viezze het volgende:

[..]

Ik zat laatst in een BA A319. Daar had ik liever 5,5 uur ingezeten dan de A340 van Virgin waar ik de ocean mee ben overgestoken.
Ik zat vorig jaar in een ouwe rammelbak (weet type even niet meer) van Gatwick naar Amsterdam, viel me enorm tegen van BA, was echt verbaasd. Vorige maand in een uitstekende (nieuwe?) A320 geloof ik, van Heathrow naar Brussel. Duidelijk te merken dat Brussel een zakenbestemming is, zat nog niet voor de helft vol en vooral business-suits aan boord.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  maandag 19 januari 2015 @ 23:03:16 #16
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_148860681
quote:
2s.gif Op maandag 19 januari 2015 22:38 schreef Karstman het volgende:
En Transavia naar Marsa Alam en Hurgada met een 737-800, 5,5 tot 7 uur in cattle class... Was blij dat die kist op de terugweg halfvol zat...
Hurgada is 5 uur.
  maandag 19 januari 2015 @ 23:05:04 #17
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_148860755
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 22:29 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

En Brazilië...met stops :X ...
Niet meer ;)
  maandag 19 januari 2015 @ 23:07:23 #18
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_148860850
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 22:29 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

En Brazilië...met stops :X ...
:D

Lekker dan. In zo'n klein vliegmachientje.
Tics van je petten.
pi_148861108
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 23:03 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Hurgada is 5 uur.
Rechtstreeks ja maar niet in het driehoekje Amsterdam - Marsa Alam - Hurgada :(
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_148861222
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 23:05 schreef Sunri5e het volgende:
Niet meer ;)
Ik zie het net inderdaad. Vanwege winter of helemaal niet meer?

EDIT: Vanavond was ook iets voor. Zag het al vanmorgen maar ben het glad vergeten.
Geen idee of het wat is maar ik noem het maar even:



Lauren!
quote:
De grootste nachtmerrie voor iemand met vliegangst! Lauren vertrekt naar Papoea-Nieuw-Guinea. Daar werken jonge Europese en ook Nederlandse piloten, omdat er hier geen werk voor ze is. Hoe komt het dat de meest onervaren piloten terecht komen op de meest gevaarlijke plek om te vliegen? Door onvoorspelbare weersomstandigheden, gebrekkige vluchtinformatie en loslopende varkens, honden en bevolking op de landingsbanen, kan een kleine inschattingsfout fataal zijn.
Terug te zien onder de link.

[ Bericht 23% gewijzigd door Iemand91 op 19-01-2015 23:46:08 ]
pi_148862214
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 22:59 schreef flipsen het volgende:

[..]

Ik zat vorig jaar in een ouwe rammelbak (weet type even niet meer) van Gatwick naar Amsterdam, viel me enorm tegen van BA, was echt verbaasd. Vorige maand in een uitstekende (nieuwe?) A320 geloof ik, van Heathrow naar Brussel. Duidelijk te merken dat Brussel een zakenbestemming is, zat nog niet voor de helft vol en vooral business-suits aan boord.
Terwijl Amsterdam toch ook wel een zakenbestemming is lijkt me wel
  dinsdag 20 januari 2015 @ 00:27:23 #22
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_148863132
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 23:18 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ik zie het net inderdaad. Vanwege winter of helemaal niet meer?

EDIT: Vanavond was ook iets voor. Zag het al vanmorgen maar ben het glad vergeten.
Geen idee of het wat is maar ik noem het maar even:

[ afbeelding ]

Lauren!

[..]

Terug te zien onder de link.
Gezien, best aardig.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tics van je petten.
  dinsdag 20 januari 2015 @ 01:35:25 #23
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_148864205
quote:
11s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 00:27 schreef nattermann het volgende:

[..]

Gezien, best aardig.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 20 januari 2015 @ 01:38:47 #24
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_148864232
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 01:35 schreef flipsen het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat wel inderdaad ja :D !
Tics van je petten.
  dinsdag 20 januari 2015 @ 08:43:37 #25
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_148865673
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 23:18 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ik zie het net inderdaad. Vanwege winter of helemaal niet meer?

Dat weet ik eigenlijk niet. Ik dacht juist dat het toen ingevoerd is als zijnde winterbestemming.
pi_148865954
quote:
1s.gif Op maandag 19 januari 2015 23:49 schreef zlotka het volgende:

[..]

Terwijl Amsterdam toch ook wel een zakenbestemming is lijkt me wel
Ik denk dat Gatwick ook meer de belangrijke factor is dan Heathrow.

Gatwick is voor mij mogelijk iets makkelijker te bereiken, maar ik heb VEEL liever Heathrow. Het tokkie-niveau aan boord is op vluchten van/naar LGW naar mijn mening ook merkbaar hoger. De BA lounge op LGW stelt ook geen donder voor vergeleken met LHR.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  dinsdag 20 januari 2015 @ 09:12:04 #27
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_148865984
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 23:18 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ik zie het net inderdaad. Vanwege winter of helemaal niet meer?

EDIT: Vanavond was ook iets voor. Zag het al vanmorgen maar ben het glad vergeten.
Geen idee of het wat is maar ik noem het maar even:

[ afbeelding ]

Lauren!

[..]

Terug te zien onder de link.
Bedankt voor de tip van de uitzending van Lauren! Ik heb hem echter even gepauzeerd omdat ik iets opmerkelijks zie. Die piloot waar ze als eerst mee op pad gaat (Floris) lijkt wel onder invloed. :{
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat hij onder invloed is van cocaïne of speed :N Wat gedraagt die gast zich vreemd zeg.... Hyperactief, snijdt rare onderwerpen aan, is er gehaast en bij het naar binnen lopen het huis in valt hij bijna om op het kleine trappetje. Dit is echt niet goed.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sunri5e op 20-01-2015 09:17:49 ]
pi_148871561
En we hebben een "antwoord";

quote:
'KLM moet financieel zelfstandig blijven'

Voor Nederland is het belangrijk dat de KLM binnen de Frans-Nederlandse luchtvaartcombinatie Air France-KLM financieel zelfstandig blijft.
Dat heeft staatssecretaris Wilma Mansveld (Infrastructuur) dinsdag aan de Tweede Kamer geschreven.

Het CDA had schriftelijke vragen gesteld na berichten over plannen om een groter deel van het financiële beheer van KLM van Nederland naar Frankrijk over te hevelen. Het kabinet volgt de ontwikkelingen bij de luchtvaartmaatschappijen op de voet en overlegt daarover geregeld met de topmannen.

Hoewel de positie van de Staat als aandeelhouder in KLM beperkt (5,9 procent) is, benadrukt Mansveld dat het voor ons land belangrijk is dat de luchtvaartmaatschappij binnen het concern Air France-KLM zelfstandig blijft, ook financieel.

KLM

Dat geeft KLM meer invloed op de ontwikkeling van het netwerk op Schiphol en daardoor kan het bedrijf zelf blijven investeren in onder meer de vloot, aldus de staatssecretaris.

Vorige week werd duidelijk dat de holding in Parijs nog meer zeggenschap over de financiën naar zich toe wil trekken. Air France-KLM, dat last heeft van flinke concurrentie in de luchtvaartbranche, komt naar verwachting volgende maand met plannen om de financiële resultaten structureel te verbeteren.

KLM heeft er in 2004 voor gekozen samen te gaan met Air France. Die fusie heeft voor beide bedrijven goed uitgepakt, schrijft Mansveld. De omzet voor KLM is volgens haar sindsdien ''substantieel toegenomen en het aantal bestemmingen is eveneens gegroeid''.
Ik vraag me af waarom de Tweede Kamer zich hiermee bemoeit gezien de 5,9%, maar goed dat gebeurt wel vaker in de Tweede Kamer.
pi_148872001
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 13:01 schreef Viezze het volgende:
En we hebben een "antwoord";

[..]

Ik vraag me af waarom de Tweede Kamer zich hiermee bemoeit gezien de 5,9%, maar goed dat gebeurt wel vaker in de Tweede Kamer.
"Nederland" Heeft 51% zeggenschap over de aandelen KLM, en 5,9% over de aandelen van de gehele holding Air France-KLM

Beetje ingewikkelde constructie denk ik zelf
pi_148872380
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 09:09 schreef LintuxCx het volgende:
Gatwick is voor mij mogelijk iets makkelijker te bereiken, maar ik heb VEEL liever Heathrow. Het tokkie-niveau aan boord is op vluchten van/naar LGW naar mijn mening ook merkbaar hoger. De BA lounge op LGW stelt ook geen donder voor vergeleken met LHR.
Gatwick is dan ook de leisure airport en Heathrow de business.


Als je de hele boel op een hoop gooit (KLM, Schiphol, randbedrijven etc.) praat je over 100.000+ banen.
Dan heb je er al gauw de politiek erbij.
Om over hun aandeel in de BNP nog maar niet te spreken.

[ Bericht 19% gewijzigd door Iemand91 op 20-01-2015 16:21:56 ]
pi_148873165
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 13:15 schreef Mikey92 het volgende:

[..]

"Nederland" Heeft 51% zeggenschap over de aandelen KLM, en 5,9% over de aandelen van de gehele holding Air France-KLM

Beetje ingewikkelde constructie denk ik zelf
Oja klopt. Heeft volgens mij te maken met de landingsrechten.
pi_148874267
Van mij mag KLM zo failliet. Zou lekker schelen in het aantal vluchten van/naar schiphol, wie weet dat er dan gewoon GA in Nederland kan blijven, ook na 2018.
  dinsdag 20 januari 2015 @ 14:28:24 #33
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_148874333
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 14:26 schreef KomtTijd... het volgende:
Van mij mag KLM zo failliet. Zou lekker schelen in het aantal vluchten van/naar schiphol, wie weet dat er dan gewoon GA in Nederland kan blijven, ook na 2018.
GA?
pi_148874342
General Aviation
pi_148874488
Faillissement gaat me wat te ver, maar ik reken er op dat de integratie van Air France-KLM steeds verder zal gaan en het uiteindelijk één bedrijf met één merknaam zal worden.
  dinsdag 20 januari 2015 @ 14:42:25 #36
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_148874781
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 14:33 schreef Viezze het volgende:
Faillissement gaat me wat te ver, maar ik reken er op dat de integratie van Air France-KLM steeds verder zal gaan en het uiteindelijk één bedrijf met één merknaam zal worden.
Dat hoop ik niet.
pi_148874946
Tsja ik eigenlijk ook niet :P
pi_148875085
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 14:26 schreef KomtTijd... het volgende:
Van mij mag KLM zo failliet. Zou lekker schelen in het aantal vluchten van/naar schiphol, wie weet dat er dan gewoon GA in Nederland kan blijven, ook na 2018.
|:(

Tuurlijk, 30.000 Nederlanders in de WW omdat jij met je truttenschudder VFR naar Texel wil.... Ja laten we er op hopen. :X
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_148875259
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 14:53 schreef The_stranger het volgende:

[..]

|:(

Tuurlijk, 30.000 Nederlanders in de WW omdat jij met je truttenschudder VFR naar Texel wil.... Ja laten we er op hopen. :X
Dik kans dat ik dan zelf ook een andere baan mag zoeken, heb het er voor over :P

Tevens is dit het luchtvaarttopic, niet de WGR-slowchat ofzo :P
  dinsdag 20 januari 2015 @ 15:03:03 #40
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_148875357
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 09:12 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip van de uitzending van Lauren! Ik heb hem echter even gepauzeerd omdat ik iets opmerkelijks zie. Die piloot waar ze als eerst mee op pad gaat (Floris) lijkt wel onder invloed. :{
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat hij onder invloed is van cocaïne of speed :N Wat gedraagt die gast zich vreemd zeg.... Hyperactief, snijdt rare onderwerpen aan, is er gehaast en bij het naar binnen lopen het huis in valt hij bijna om op het kleine trappetje. Dit is echt niet goed.
Vooral erg nerveus volgens mij, misschien ook omdat zijn vriendin het kennelijk geen leuk idee vond dat die Lauren even langskwam })
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 20 januari 2015 @ 15:28:05 #41
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_148875998
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 15:03 schreef flipsen het volgende:

[..]

Vooral erg nerveus volgens mij, misschien ook omdat zijn vriendin het kennelijk geen leuk idee vond dat die Lauren even langskwam })
Lauren loopt met :rJort kelder :r
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_148880585
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 15:28 schreef WEST het volgende:

[..]

Lauren loopt met :rJort kelder :r
Ja, blééf het maar bij lopen :{
Wie dit leest is gek
pi_148887689
flightradar24 twitterde op dinsdag 20-01-2015 om 16:42:12 1700 private jets expected to Davos in Switzerland to discuss climate change at World Economic Forum reageer retweet
aspentrading10 twitterde op dinsdag 20-01-2015 om 17:05:14 @flightradar24 @jeanienyc oh the irony reageer retweet
pi_148895653
Vandaag in de geschiedenis:

De eerste commerciële vlucht van een icoon uit de luchtvaart.
Deze datum zou bijna de geschiedenis ingaan als de dag waarop 2 iconen hun eerste commerciële vluchten zouden maken.


(Het vertrek van de BA Concorde vanaf Heathrow naar Bahrein)

- 21 januari 1976:
Rond het middaguur vertrekken twee Concordes - een van British Airways en een van Air France - gelijktijdig voor hun eerste commerciële Concorde vluchten.
BA zou naar Bahrein gaan; AF via Dakar naar Rio de Janeiro.

Op London Heathrow vertrekt om 11:40 uur G-BOAA als Speedbird Concorde 300 naar Bahrein.
Binnen seconden van elkaar vertrekt F-BVFA (12:40 lokale tijd) vanaf het gloednieuwe Charles de Gaulle Airport (pas 2 jaar eerder geopend) richting Dakar.
Hier landt het om 15:27 uur lokale tijd (16:27 in Parijs) waar het wordt opgewacht door de Senegalese president Léopold Senghor.
Ondertussen landt om 18:20 uur lokale tijd (15:20 uur in Londen) de BA Concorde in Bahrein.

Om 16:45 uur lokale tijd (17:45 uur in Parijs) vertrekt de Franse Concorde weer richting Rio de Janeiro waar het om 17:06 uur lokale tijd landt. (20:06 uur in Parijs).
Inclusief de 1 uur en 28 minuten durende stop in Dakar duurt de gehele trip vanuit Parijs naar Rio 7 uur en 26 minuten.
De 777 die AF nu inzet op Rio (en een half uur geleden is vertrokken vanuit Parijs) doet er al gauw 11 uur over, hun morgenvlucht met de A330 nog iets langer.

Op de avond van 21 januari 1970 zou aan de andere kant van de Atlantische Oceaan ook de eerste commerciële vlucht van een ander icoon vertrekken, maar door technische problemen vertrok deze pas de volgende dag.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 21-01-2015 02:44:06 ]
pi_148897658
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Op de avond van 21 december 1970 zou aan de andere kant van de Atlantische Oceaan ook de eerste commerciële vlucht van een ander icoon vertrekken, maar door technische problemen vertrok deze pas de volgende dag.
Mooie teasier. :D

Concorde O+
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_148900478
Foto van de configuratie van de KLM Dreamliner:



Ze krijgen de Zodiac seat in C:

pi_148902866
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 09:26 schreef var.fok het volgende:
Foto van de configuratie van de KLM Dreamliner:

[ afbeelding ]

Ze krijgen de Zodiac seat in C:

[ afbeelding ]
Volgens ikvliegveel.com (staat op de eerste afbeelding) krijgt KLM maar 12 dreamliners, maar ze krijgen bijna het dubbele, namelijk 22
pi_148908431
quote:
1s.gif Op woensdag 21 januari 2015 11:10 schreef Mikey92 het volgende:

[..]

Volgens ikvliegveel.com (staat op de eerste afbeelding) krijgt KLM maar 12 dreamliners, maar ze krijgen bijna het dubbele, namelijk 22
vanuit AF-KLM zijn er 25 787-9's besteld, waarvan er 12 naar KLM gaan. Althans dat is onze informatie, als je zeker weet dat het anders is, waar kan ik dat terugvinden?
pi_148910777
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 14:17 schreef var.fok het volgende:

[..]

vanuit AF-KLM zijn er 25 787-9's besteld, waarvan er 12 naar KLM gaan. Althans dat is onze informatie, als je zeker weet dat het anders is, waar kan ik dat terugvinden?
Nou ja, het staat nergens eigenlijk heel duidelijk:

Volgens de NL wiki over KLM worden er 21 787's verwacht bij KLM:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Koninklijke_Luchtvaart_Maatschappij

Volgens de EN wiki over KLM worden er 23 787's verwacht bij KLM
http://en.wikipedia.org/wiki/KLM

Volgens de FR wiki over KLM worden er ook 23 787's verwacht bij KLM
http://fr.wikipedia.org/wiki/KLM_Royal_Dutch_Airlines

Volgens planespotters.net worden er 12 787's verwacht bij KLM
http://www.planespotters.net/Airline/KLM-Royal-Dutch-Airlines

Volgens planespotting.nl worden er 22 787's verwacht bij KLM
http://planespotting.nl/fleet.html

Volgens de EN wiki over Air France krijgen hun juist 12 dreamliners en 18 A350's, waar KLM 7 A350's krijgt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Air_France

En als laatste de wiki over de gehele holding Air France - KLM, Hier staat weer 12 787 voor Air France en 23 voor KLM, dit maakt een totaal van 35 Voor de A350 geldt dan weer 18 voor Air France en 7 voor KLM, maakt een totaal van 25
http://en.wikipedia.org/wiki/Air_France-KLM

Had ook nog ergens gelezen dat meneer Elbers 23 had genoemd, maar vindt het helaas niet meer terug...
pi_148911539
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 15:31 schreef Mikey92 het volgende:

[..]

Nou ja, het staat nergens eigenlijk heel duidelijk:

Volgens de NL wiki over KLM worden er 21 787's verwacht bij KLM:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Koninklijke_Luchtvaart_Maatschappij

Volgens de EN wiki over KLM worden er 23 787's verwacht bij KLM
http://en.wikipedia.org/wiki/KLM

Volgens de FR wiki over KLM worden er ook 23 787's verwacht bij KLM
http://fr.wikipedia.org/wiki/KLM_Royal_Dutch_Airlines

Volgens planespotters.net worden er 12 787's verwacht bij KLM
http://www.planespotters.net/Airline/KLM-Royal-Dutch-Airlines

Volgens planespotting.nl worden er 22 787's verwacht bij KLM
http://planespotting.nl/fleet.html

Volgens de EN wiki over Air France krijgen hun juist 12 dreamliners en 18 A350's, waar KLM 7 A350's krijgt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Air_France

En als laatste de wiki over de gehele holding Air France - KLM, Hier staat weer 12 787 voor Air France en 23 voor KLM, dit maakt een totaal van 35 Voor de A350 geldt dan weer 18 voor Air France en 7 voor KLM, maakt een totaal van 25
http://en.wikipedia.org/wiki/Air_France-KLM

Had ook nog ergens gelezen dat meneer Elbers 23 had genoemd, maar vindt het helaas niet meer terug...
Zo, dat zijn veel links!

Een van mijn bronnen is de EN wiki over orders en deliveries van de Boeing 787, daar staat 25
http://en.wikipedia.org/w(...)rders_and_deliveries

en de timing van wanneer er hoeveel worden geleverd aan KLM heb ik van een bron bij KLM.

Ik heb overigens ook in (oudere) artikelen en nieuwsberichten online aantallen van 23 bestelde Dreamliners voor AF-KLM als groep gezien, dus niet alle info is eenduidig.

Anyway, de belangrijkste boodschap van ons artikel is dat de eerste Dreamliner in oktober '15 komt en hoe 'ie er van binnen uit ziet :)

Ik kan niet wachten om die Zodiac seat te proberen! *)
pi_148911705
Lijkt mij logischer dat ze er meer dan 12 krijgen, net alle MD-11 er uit, en de komende 3 jaar gaan er al 11 747's uit, en dit jaar houden de eerste lease contacten van de A330 ook al op. Dat zou betekenen dat de vloot een stuk kleiner wordt als er maar 12 komen.

Dan zitten er straks nog meer mensen thuis zonder werk
pi_148912457
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 16:00 schreef Mikey92 het volgende:
Lijkt mij logischer dat ze er meer dan 12 krijgen, net alle MD-11 er uit, en de komende 3 jaar gaan er al 11 747's uit, en dit jaar houden de eerste lease contacten van de A330 ook al op. Dat zou betekenen dat de vloot een stuk kleiner wordt als er maar 12 komen.

Dan zitten er straks nog meer mensen thuis zonder werk
Klink niet onlogisch wat je zegt, maar er zijn dit jaar ook al nieuwe A330's in dienst gekomen, er komen nog steeds nieuwe 777's bij en vanaf 2018 (geloof ik) komen er A350's bij.

Ik zou ook liever meer Dreamliners zien hoor, het is voor KLM een mooie aanwinst - capaciteit van een kleine 300 stoelen en kan ver vliegen :)
pi_148917206
Ja er zijn vijf nieuwe tot vrij nieuwe A333's maar er zijn ook tien MD11's weg. Een aantal A332's gaan er relatief snel uit (lease). Dan gaan er 22 747's uit. Dan heb je toch meer toestellen nodig behalve de vijf triples die in de pijplijn zouden zitten (lease en koop).

Het valt me op dat onderstaande lijst (Scramble) 12 kisten met C/N noemt, is daar die 12 op gebaseerd?

PH-BHA 36113 OCT 2015
PH-BHC 38760 NOV 2015
PH-BHD 38763 FEB 2016
PH-BHE 42485 MAR 2016
PH-BHF 38765 MAR 2016
PH-BHG 42486 APR 2016
PH-BHH 38766 JUN 2016
PH-BHI 38767 AUG 2016
PH-BHK .... Q3 2016
PH-BHL 38755 SEP 2016
PH-BHM 38769 NOV 2016
PH-BHN .... Q1 2017
PH-BHO .... Q2 2017
PH-BHP 38775 JUL 2017
PH-BHQ 38776 AUG 2017
PH-BHR ..... Q3 2017
PH-BHS ..... Q1 2018
PH-BHT .... Q3 2018
PH-BHU ..... Q1 2021
PH-BHV ..... Q1 2023
PH-BHW ..... Q1 2023
PH-BHX ..... Q1 2024
PH-BHY ..... Q1 2024

Zomaar weer een KLM reg met Q op het einde :-)
--
pi_148918371
De Air France/KLM-groep heeft 25 787's besteld met opties op 25 extra.
Dus zo'n 50/50 verdeling klinkt redelijk.
Zelfde geldt voor de A350; ook 25 orders plus 25 opties.

Maar niets is zeker; aangezien zowel de 787 als de A350 door de AF/KLM-groep zijn besteld (en niet door AF en KLM apart) wordt er ongetwijfeld nog geschoven met de toestellen.
Bijvoorbeeld meer 787's naar KLM en de A350 meer naar AF.

Toekomst wijst het uit.

Oh, en blijf even wakker tot 00:00 uur. Ik heb er weer veel te veel tijd en moeite ingestoken :{ ...
  Moderator woensdag 21 januari 2015 @ 19:30:56 #55
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148918582
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 19:25 schreef Iemand91 het volgende:
Bijvoorbeeld meer 787's naar KLM en de A350 meer naar AF.
Nee die maar niet. A350 is veul mooier.


quote:
Oh, en blijf even wakker tot 00:00 uur. Ik heb er weer veel te veel tijd en moeite ingestoken :{ ...
Ben benieuwd
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 21 januari 2015 @ 21:14:53 #56
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_148923160
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 19:25 schreef Iemand91 het volgende:
Oh, en blijf even wakker tot 00:00 uur. Ik heb er weer veel te veel tijd en moeite ingestoken :{ ...
Laat me raden, eerste commerciële B747 vlucht? ;)
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_148924987
quote:
2s.gif Op woensdag 21 januari 2015 21:14 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Laat me raden, eerste commerciële B747 vlucht? ;)
Bingo. Maar nog niet teveel verklappen. ;)
Heb duidelijk iets teveel fascinatie voor de 747 :% ...

KLM is rap op haar keuze terug gekomen van 777's uitstellen; meanwhile in Everett:



Wordt over een maand of 2 aan KLM geleverd als PH-BVN.
Wordt geleverd met de nieuwe business en economy class en zal dus een tijdje een rare eend in de bijt zijn...
pi_148925198
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 21:58 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Bingo. Maar nog niet teveel verklappen. ;)
Heb duidelijk iets teveel fascinatie voor de 747 :% ...

KLM is rap op haar keuze terug gekomen van 777's uitstellen; meanwhile in Everett:

[ afbeelding ]

Wordt over een maand of 2 aan KLM geleverd als PH-BVN.
Wordt geleverd met de nieuwe business en economy class en zal dus een tijdje een rare eend in de bijt zijn...
En met de nieuwe "Dolphin" Livery;)
pi_148930182
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Deze datum zou bijna de geschiedenis ingaan als de dag waarop 2 iconen hun eerste commerciële vluchten zouden maken.
(...)
Op de avond van 21 januari 1970 zou aan de andere kant van de Atlantische Oceaan ook de eerste commerciële vlucht van een ander icoon vertrekken, maar door technische problemen vertrok deze pas de volgende dag.
Aldus, vandaag in de geschiedenis:

- 22 januari 1970: De eerste commerciële vlucht van de Boeing 747.

Op 12 december 1969 werd de eerste Boeing 747 afgeleverd; N733PA aan Pan American World Airways, ofwel Pan Am.
N733PA vloog van Everett non-stop naar Nassau, Bahama's met vracht aan boord waarna het doorvliegt naar Pan Am's thuishaven New York JFK waar het op 13 december landt. Op 19 december volgt de tweede 747; N734PA.

Op 12 januari 1970 vloog N735PA "Clipper Constitution" 300 Pan Am werknemers naar London Heathrow; de eerste trans-Atlantische 747 vlucht. De 747 die slechts 3 dagen eerder aan Pan Am geleverd was arriveert
3 uur te laat in Londen. Oorzaak? Motorproblemen met een van haar Pratt & Whitney JT9D motoren.
Aankomst van de vlucht in Londen:



Op 15 januari werd N733PA door Pat Nixon - First Lady, vrouw van toenmalig president Richard Nixon - ingezegend*:



21 januari 1970: N733PA (6e gebouwde 747) "Clipper Young America" zou op deze avond de eerste vlucht naar Londen Heathrow uitvoeren en om 21:00 uur vertrekken.
Aan boord waren 336 passagiers ($375 voor een first class ticket enkel reis die men 2 jaar eerder had gekocht).



Na diverse andere problemen (een passagiersdeur wilde niet sluiten; problemen bij het laden van de cargo) krijgt tijdens het taxiën de 747 problemen met motor #4; deze raakte oververhit doordat wind achterin de motor blies). De 747 ging terug naar de gate.
Passagiers werden met de bus naar de terminal gebracht waar ze een maaltijd konden krijgen, ondertussen zocht Pan Am druk naar een oplossing om dit evenement niet in een PR-ramp te doen uitlopen.

Hierop werd N736PA"Clipper Victor"" (11e gebouwde 747) snel gereed gemaakt.
Deze 747 was nog geen 48 uur eerder aan Pan Am geleverd en werd gebruikt voor training.
Omdat in de pers "Clipper Young America" was gebruikt kreeg N736PA snel ook deze naam.



De passagiers gingen nu de tweede 747 in om 01:52 uur in de bitterkoude nacht vertrok N736PA na bijna 7 uur vertraging eindelijk richting Londen. (de vlucht zou op dat moment eigenlijk al op Heathrow geland moeten zijn)
Tijdens de vlucht werd niet veel geslapen; de 18-koppige cabincrew zorgde voor eten en drinken voor de 330+ passagiers (aantal passagiers verschilt per bron; een 20-30 personen zijn overgestapt op andere vluchten naar Londen of bleven in New York); de passagiers liepen door het vliegtuig om alles maar te kunnen zien; de luxueuze first class voorin de 747, het nieuwe upperdeck en even een blik werpen in de cockpit.
Na iets meer dan 6 uur landt de 747 om 14:04 uur op Heathrow Airport waar ze opwacht wordt door enthousiaste Britten.


Gezagvoerder Robert M. Weeks met een aantal van zijn crewleden.

De terugvlucht naar New York was al net zo problematisch; de vlucht liep 4.5 uur vertraging op na problemen met een drukvat dat bij een deur deze bij noodgevallen zou opendoen.


N736PA vooraan. N747PA waarschijnlijk in het midden. Foto op Paine Field, september 1969.

Het zou nog een half jaar duren voordat de eerste 747 op Schiphol zal komen; niet geheel verrassend een van Pan Am.

N736PA heeft een bewogen leven gehad na deze vlucht. Op 2 augustus dat jaar werd deze 747 gekaapt toen het onderweg was naar Cuba; bij deze eerste kaping van een 747 vielen gelukkig geen gewonden of doden; hierna kreeg het wel haar oude naam "Clipper Victor" terug.
7 jaar later werd het op 27 maart 1977 bij de Teneriferamp verwoest; tot op de dag van vandaag de grootste vliegramp in de geschiedenis als je de aanslagen van 11 september niet meerekent.

PS: Alle namen van de vliegtuigen (Clipper *******) zijn namen die de genoemde toestellen droegen op het moment van de genoemde gebeurtenissen. Deze namen kun je verder niets op aan deze namen droegen ze vaak niet lang, werden verschoven tussen de 747's etc. etc.

* Andere bronnen noemen N747PA. Maar na veel te veel bronnen doorzocht te hebben lijkt mij N733PA de meer logische kist.
  donderdag 22 januari 2015 @ 00:24:24 #60
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_148930865
mooi stuk over de 747 Iemand91 ^O^
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  donderdag 22 januari 2015 @ 07:15:26 #61
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_148933945
_O_
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  donderdag 22 januari 2015 @ 07:41:22 #62
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_148934014
Mooie post! Ik wist niet dat de allereerste 747 betrokken was bij de ramp op Tenerife.
pi_148936772
747 blijft toch een prachtig toestel!

Morgen in de buurt van aviodrome maar niet heel veel tijd. De moeite waard voor 2 uur?
  donderdag 22 januari 2015 @ 10:59:13 #64
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_148936844
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 10:57 schreef El_Grando101 het volgende:
747 blijft toch een prachtig toestel!

Morgen in de buurt van aviodrome maar niet heel veel tijd. De moeite waard voor 2 uur?
Als je alles wilt zien dan zal je erdoorheen moeten rennen. Staat echt zat spul.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  donderdag 22 januari 2015 @ 15:46:43 #65
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_148945907
Mooie post, mooie kist! 91 veren voor Iemand _O_
pi_148953202
quote:
Wordt geleverd met de nieuwe business en economy class en zal dus een tijdje een rare eend in de bijt zijn...
Een maand, volgens de originele planning. Want dan zou de BVO moeten komen (besteld door KLM zelf). Maar goed, omdat die CAPEX is is dat misschien wel uitgesteld.

[ Bericht 9% gewijzigd door inkjet op 22-01-2015 19:34:14 ]
--
pi_148959381
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 19:25 schreef inkjet het volgende:

[..]

Een maand, volgens de originele planning. Want dan zou de BVO moeten komen (besteld door KLM zelf). Maar goed, omdat die CAPEX is is dat misschien wel uitgesteld.
Je hebt gelijk, maar deze 2 zullen dan lang een vreemde eend in de bijt zijn want de 3e 77W volgt pas weer in 2016. En eerst worden de 777-200ER's gebouwd en daarna pas de 77W's.
Dus PH-BVN en -BVO zullen een tijd(je) verschillend t.o.v. de overige 777W's.

Na Londen, Dubai, Brussel kan Bangkok er ook nog wel bij:


Straks om 22:00 uur op BBC3:
quote:
We meet Captain Jack, Thailand's happiest immigration officer, and the flying doctor who has his patients in stitches. But not everyone's laughing - Britpacker John escapes death by a whisker, Matt is stranded without a ticket, and Paul can't find his gate after one too many drinks in departures. While the tourist police have fun on their new Segways, will Alicia and Georgia survive Thailand without the Bank of Dad?
pi_148963245
Ik heb even in de Fleet reports gekeken op myKLM.org
Dit staat er op dit moment in betreft de 787-9 en de A350-900:





Het wisselt inderdaad nogal. Dit komt uit de Fleet report van december 2014. Als ik in de report van november kijk dan staat de teller op 22 met de BHY er nog tussen.
pi_148964605
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 17:34 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Idd. Transavia moet het niet van hun mooie livery's hebben.
Ik zag net een tekening van de nieuwe livery.
Het ziet er vrij simpel uit, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik wel van eenvoud houd.

Toestel is wit met grote groene letters Transavia.
In de staart een zwarte letter "T"

Op de buik 3 gekleurde vlakken met een logo er in. Als ik het goed begreep komen er per toestel verschillende logo's op. Bijvoorbeeld een blauw vlak met een witte tekening van een molen, een blauw vlak met een Eiffeltoren en zo per toestel 2 verschillende afbeeldingen/tekeningen van een herkenbaar iets van 1 van de bestemmingen.

Aangezien ze zich meer op de zakelijke markt willen richten is de nieuwe livery dus ook waat meer sober of simpel.
  donderdag 22 januari 2015 @ 23:56:03 #70
6941 APK
Factual, I think.
pi_148965206
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 21:54 schreef Iemand91 het volgende:

Na Londen, Dubai, Brussel kan Bangkok er ook nog wel bij:


Straks om 22:00 uur op BBC3:

[..]

Oeh, vind ik leuk!
Ik hoop dat dat ook nog later ergens terug te zien is :o
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_148965927
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 23:10 schreef blingbling11 het volgende:
Ik heb even in de Fleet reports gekeken op myKLM.org
Dit staat er op dit moment in betreft de 787-9 en de A350-900:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Het wisselt inderdaad nogal. Dit komt uit de Fleet report van december 2014. Als ik in de report van november kijk dan staat de teller op 22 met de BHY er nog tussen.
Thanks, informatie die ik mooi kan gebruiken.
(Ben de geschiedenis van KLM kisten aan het documenteren; en dit is dan het begin van deze types :P)
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 23:56 schreef APK het volgende:
Oeh, vind ik leuk!
Ik hoop dat dat ook nog later ergens terug te zien is :o
Je zou vannacht om 01:35 uur weer BBC3 kunnen gaan kijken. :+
Maareh, ik had het op de achtergrond aan staan en heb de laatste helft gemist; maar erg interessant leek het mij niet.
Ging gewoon 5 minuten lang over een stel vrouwen die op vakantie waren en hoe ze hun budget moesten gebruiken...
  vrijdag 23 januari 2015 @ 00:18:24 #72
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_148966046
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 23:42 schreef Morero het volgende:

[..]

Ik zag net een tekening van de nieuwe livery.
Het ziet er vrij simpel uit, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik wel van eenvoud houd.

Toestel is wit met grote groene letters Transavia.
In de staart een zwarte letter "T"

Op de buik 3 gekleurde vlakken met een logo er in. Als ik het goed begreep komen er per toestel verschillende logo's op. Bijvoorbeeld een blauw vlak met een witte tekening van een molen, een blauw vlak met een Eiffeltoren en zo per toestel 2 verschillende afbeeldingen/tekeningen van een herkenbaar iets van 1 van de bestemmingen.

Aangezien ze zich meer op de zakelijke markt willen richten is de nieuwe livery dus ook waat meer sober of simpel.
Klinkt saai :p
pi_148969428
Het is anders dan de huidige livery. Maar aan de andere kant is die ook niet heel sprankelend en hip te noemen ;) Zal hem wel missen, vond het altijd wel handig het sigarenbandje te herkennen van de onderkant.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_148972699
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 23:42 schreef Morero het volgende:

Toestel is wit met grote groene letters Transavia.
In de staart een zwarte letter "T"
...
Aangezien ze zich meer op de zakelijke markt willen richten is de nieuwe livery dus ook waat meer sober of simpel.
WTF, zakelijke markt? Is dat een hype onder de nep-airlines ofzo? Ryanair en volgens mij Easyjet zijn ook al bezig om hun tokkie-imago van zich af te schudden. :')
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_148972744
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 11:01 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

WTF, zakelijke markt? Is dat een hype onder de nep-airlines ofzo? Ryanair en volgens mij Easyjet zijn ook al bezig om hun tokkie-imago van zich af te schudden. :')
Er zit geld, dus proberen ze die markt aan te spreken. En dat gaat minder goed als je een uitgesproken leisure uitstraling hebt...
pi_148973824
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 11:01 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

WTF, zakelijke markt? Is dat een hype onder de nep-airlines ofzo? Ryanair en volgens mij Easyjet zijn ook al bezig om hun tokkie-imago van zich af te schudden. :')
Verschuiving van twee kanten. Zakenreizigers gaan steeds vaker ook met de door jou genoemde 'nep-airlines' vliegen. Aan de andere kant zoeken de nep-airlines dit ook steeds vaker op omdat ze door hebben dat hier wel geld te halen is, het levert meer op dan het vervoeren van een tokkie-reiziger naar Heraklion of Egypte.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_148985831
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 11:01 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

WTF, zakelijke markt? Is dat een hype onder de nep-airlines ofzo? Ryanair en volgens mij Easyjet zijn ook al bezig om hun tokkie-imago van zich af te schudden. :')
Ik werk bij een grote Amerikaanse multinational en iedereen inclusief het topmanagment moeten hun reizen sinds kort bij een speciaal ingehuurd bureau aanmelden die elke trip afzonderlijk veilt onder alle maatschappijen die er voor open staan.
Er wordt geen dollar meer aan luxe gespendeerd.
Wie dit leest is gek
pi_148986063
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 11:02 schreef var.fok het volgende:

[..]

Er zit geld, dus proberen ze die markt aan te spreken. En dat gaat minder goed als je een uitgesproken leisure uitstraling hebt...
De ".com" uitgang verdwijnt dan ook. Verschil maken met enkele real low cost carriers?
--
pi_148986110
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 23:10 schreef blingbling11 het volgende:
Ik heb even in de Fleet reports gekeken op myKLM.org
Dit staat er op dit moment in betreft de 787-9 en de A350-900:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Het wisselt inderdaad nogal. Dit komt uit de Fleet report van december 2014. Als ik in de report van november kijk dan staat de teller op 22 met de BHY er nog tussen.
Staan er misschien ook enkele E190's tussen na de PH-EXD? ;)
--
  vrijdag 23 januari 2015 @ 19:22:31 #80
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_148987688
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 23:10 schreef blingbling11 het volgende:
Ik heb even in de Fleet reports gekeken op myKLM.org
Dit staat er op dit moment in betreft de 787-9 en de A350-900:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Het wisselt inderdaad nogal. Dit komt uit de Fleet report van december 2014. Als ik in de report van november kijk dan staat de teller op 22 met de BHY er nog tussen.
Als BHB niet gebruikt mag worden omdat deze recent nog gebruikt is, kunnen ze BHK ook wel van de lijst afhalen: zelfde verhaal.
pi_148988707
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 18:23 schreef inkjet het volgende:

[..]

Staan er misschien ook enkele E190's tussen na de PH-EXD? ;)
Nope, nog niet. Maar iedere maand wordt deze lijst opnieuw gepubliceerd dus binnenkort waarschijnlijk wel.
pi_148996348
De eerste baby is geboren aan boord van een Boeing 787 :P

Jordanian woman gives birth over Atlantic
quote:
New York (AFP) - A Jordanian woman gave birth to a premature but healthy baby girl mid-flight over the Atlantic while travelling to New York from Amman, officials said Wednesday.

The 33-year-old woman was assisted by a nurse and doctor who happened to be on board Royal Jordanian flight 261 when she went into labor, four hours before landing in the Big Apple.

The little girl was born at around 5:30 pm New York time on Tuesday, while the twin-jet Boeing Dreamliner was cruising over the Atlantic, airport and airline officials said.

Royal Jordanian said the captain had been about to conduct an emergency landing at an airport in Canada, but continued onto New York when informed the birth was problem-free.

"The delivery was fast and easy, helped by an anaesthesiologist and a legal nurse who happened to be on board, and in cooperation with the crew members," the airline said in a statement.

"Mother and child were in good health and there was no need to divert the plane," it added.

Joe Pentangelo, a spokesman for the Port Authority of New York and New Jersey, said the baby weighs more than six pounds (2.7 kilos).

The airline said the woman had been 31 weeks pregnant and that it is airline policy for women to travel up to their 36th week in case of single pregnancy, and up to 32 weeks for twins or more.

"The mother expressed gratitude for the great help she received from the physician, the nurse and the flight attendants, and thanked the RJ staff at (John F Kennedy International Airport)," Royal Jordanian said.

Pentangelo said the woman is a Jordanian citizen and appeared to be travelling alone.
Ging dus op JY-BAC. En is tijdens de betreffende vlucht nog boven Belfast gefotografeerd:



Overigens is Royal Jordanian een voorbeeld dat die nieuwe livery van KLM ook onzin is als ze de nieuwe neuzen als reden noemen. Moet je kijken hoe strak deze kist eruit ziet :9 :



Sowieso wel erg mooie livery.
pi_148996861
KLM wil denk ik geen "koninklijk" imago meer.
Het was ooit een reden om KLM te boeken en er een paar euro meer voor een ticket over te hebben maar tegenwoordig straalt het uit dat je sowieso te veel betaalt als je een maatschappij met uitstraling kiest.
Wie dit leest is gek
  vrijdag 23 januari 2015 @ 23:31:59 #84
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_148996870
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 23:18 schreef Iemand91 het volgende:
Overigens is Royal Jordanian een voorbeeld dat die nieuwe livery van KLM ook onzin is als ze de nieuwe neuzen als reden noemen. Moet je kijken hoe strak deze kist eruit ziet :9 :
Jep, net als de Qatar A350: ziet er ook prima uit.
  vrijdag 23 januari 2015 @ 23:37:26 #85
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_148997093
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 23:31 schreef Nieuwschierig het volgende:
KLM wil denk ik geen "koninklijk" imago meer.
Het was ooit een reden om KLM te boeken en er een paar euro meer voor een ticket over te hebben maar tegenwoordig straalt het uit dat je sowieso te veel betaalt als je een maatschappij met uitstraling kiest.
Beetje apart wel de huidige ontwikkeling: KLM zakt af naar een tokkie-maatschappij inclusief kleuter-livery, terwijl KLM's huidige tokkie-maatschappij, Transavia, juist bezig is om van hun tokkie-imago af te komen.
pi_148997231
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 23:37 schreef OEM het volgende:

[..]

Beetje apart wel de huidige ontwikkeling: KLM zakt af naar een tokkie-maatschappij inclusief kleuter-livery, terwijl KLM's huidige tokkie-maatschappij, Transavia, juist bezig is om van hun tokkie-imago af te komen.
Maar beide hopen hun marktaandeel op deze manier uit te breiden.
Ten koste van andere airlines uiteraard.
Wie dit leest is gek
pi_148998487
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 23:42 schreef Morero het volgende:

Toestel is wit met grote groene letters Transavia.
In de staart een zwarte letter "T"
Een klein beetje terug in de tijd dus?

  zaterdag 24 januari 2015 @ 00:18:13 #88
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_148998499
Wat een mooie livery, die 787 van RJ :o
Tics van je petten.
pi_149001331
Jeuh ga de 27-02 met een 787 van arke vliegen
pi_149011824
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 23:18 schreef Iemand91 het volgende:
De eerste baby is geboren aan boord van een Boeing 787 :P

Jordanian woman gives birth over Atlantic

[..]

Ging dus op JY-BAC. En is tijdens de betreffende vlucht nog boven Belfast gefotografeerd:

[ afbeelding ]

Overigens is Royal Jordanian een voorbeeld dat die nieuwe livery van KLM ook onzin is als ze de nieuwe neuzen als reden noemen. Moet je kijken hoe strak deze kist eruit ziet :9 :

[ afbeelding ]

Sowieso wel erg mooie livery.
Al moet ik wel zeggen dat de livery van Arke wmb één van de toffere is. Dus niet altijd zijn golvende bewegingen lelijk. Bij KLM ben ik het wel weer met je eens.
If you love supersof & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
If you love Ezell & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
pi_149015371
quote:
Beetje apart wel de huidige ontwikkeling: KLM zakt af naar een tokkie-maatschappij inclusief kleuter-livery, terwijl KLM's huidige tokkie-maatschappij, Transavia, juist bezig is om van hun tokkie-imago af te komen.
Een 'tokkie-maatschappij' vanwege een livery? De stoelen in economy vanwege de concurrentie met anderen? Je kunt wel stoer blijven doen, maar uiteindelijk moeten die kisten gewoon vol. En dan niet eens per dag.
--
pi_149015665
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 23:31 schreef Nieuwschierig het volgende:
KLM wil denk ik geen "koninklijk" imago meer.
Het was ooit een reden om KLM te boeken en er een paar euro meer voor een ticket over te hebben maar tegenwoordig straalt het uit dat je sowieso te veel betaalt als je een maatschappij met uitstraling kiest.
Zoveel mensen, zoveel wensen. Sommigen hebben nu eenmaal graag wel een bepaalde seat, een drankje of wat dan ook. Anderen willen de goedkoopste vlucht. Gelukkig is er keuze!
--
pi_149015744
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 19:57 schreef blingbling11 het volgende:

[..]

Nope, nog niet. Maar iedere maand wordt deze lijst opnieuw gepubliceerd dus binnenkort waarschijnlijk wel.
Ik ben benieuwd, er is nog geen persbericht ofzo. Ook ben ik beniewd of het bij alleen 190's blijft of dat er misschien andere varianten komen zoals 195's of 175's. Common type rating v.z.i.w.
--
  zondag 25 januari 2015 @ 00:05:16 #94
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_149027439
Ik mis iets :p
  Moderator zondag 25 januari 2015 @ 00:07:26 #95
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_149027509
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 00:05 schreef Sunri5e het volgende:
Ik mis iets :p
Ik mis iemand :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_149042255
PH-HZE in nieuwe transavia kleuren is net geland. Zag op Facebook al de eerste foto's langskomen. Eerste reactie overal lijkt te zijn 'lelijk', maar hoe meer fotos ik zie hoe beter ik het vind, lekker clean B-)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_149042382


Het kon dus wel lelijker :')
If you love supersof & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
If you love Ezell & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
  zondag 25 januari 2015 @ 16:34:07 #98
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_149044442
Heel veel goedkoper kan het niet, maar ze zetten er wel afbeeldingen op... ... op de onderkant?

quote:
Nieuw zijn de afbeeldingen die de Transavia vloot aan de onderkant moeten gaan sieren. Op het eerst toestel zijn dat een typisch Nederlandse molen en een kasteel uit de wereld van Disney, het laatste als ode aan Frankrijk.

De vliegtuigen krijgen de "tatoeages" op hun buik, afgestemd op de landen of regio's waarop wordt gevlogen, zoals een parasol voor de Middellandse Zee bestemmingen


[ Bericht 72% gewijzigd door OEM op 25-01-2015 16:44:03 ]
pi_149044892
Wat is dat allemachtig lelijk geworden. De 'oude' livery was - ondanks het vele wit - eigenlijk best wel mooi. Dit is ronduit lelijk; en als je alles bij elkaar pakt ('T" op de motoren, staartvlak, de gekleurde vlakken op de onderkant en de teksten bij de deuren) is het een lelijk, bij elkaar geraapt zooitje. :N

Zoals iemand ergens op een forum als zei "nothing worse than bored managers"...

Enne:
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 21:54 schreef Iemand91 het volgende:
Na Londen, Dubai, Brussel kan Bangkok er ook nog wel bij:


Straks om 22:00 uur op BBC3:
Ach, dan doen we er Kopenhagen ook nog maar bij _O- :



Kopenhagen Airport
quote:
Deense docuserie over het leven op Copenhagen Airport, de grootste luchthaven van Scandinavië.
Straks om 18:10 - 18:30 uur op Een.
pi_149046498
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 15:29 schreef Muto het volgende:
[ afbeelding ]

Het kon dus wel lelijker :')
Niet slecht, een beetje de oude kleur groen weer terug. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')