PH-HZE is vorige week donderdag naar Norwich gegaan en deze komt zondag weer terug met de nieuwe livery.quote:Op maandag 19 januari 2015 14:39 schreef Thetallguy het volgende:
hier nog niet gezien; maar aankomende maandag (de 26e) wordt het nieuwe kleurenschema van transavia.com onthuld. Heb zelf het proces enigszins kunnen volgen, maar werk er nu al een maandje of drie niet meer dus ben benieuwd wat de definitieve versie is geworden
Veel slechter dan de huidige livery kan het niet zijnquote:Op maandag 19 januari 2015 14:39 schreef Thetallguy het volgende:
hier nog niet gezien; maar aankomende maandag (de 26e) wordt het nieuwe kleurenschema van transavia.com onthuld. Heb zelf het proces enigszins kunnen volgen, maar werk er nu al een maandje of drie niet meer dus ben benieuwd wat de definitieve versie is geworden
Idd. Transavia moet het niet van hun mooie livery's hebben.quote:Op maandag 19 januari 2015 17:04 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Veel slechter dan de huidige livery kan het niet zijn
quote:Kamervragen over financiële situatie KLM dinsdag beantwoord
DEN HAAG - Uiterlijk dinsdag krijgt de Tweede Kamer antwoorden op vragen over de financiële situatie bij KLM. Dat laat CDA-kamerlid Pieter Omtzigt weten. Tweede Kamerleden vrezen dat de financiële positie van KLM wordt uitgehold als de holding van Air France-KLM een greep doet in de kas van de luchtvaartmaatschappij.
In december dienden Omtzigt en zijn CDA-collega Van Helvert Kamervragen in over plannen om het financiële beheer van KLM naar Frankrijk over te hevelen. Gevreesd wordt dat KLM daarmee een groot deel van haar resterende autonomie verliest.
Omtzigt en Van Helvert willen van ministers van Infrastructuur & Milieu en Financiën weten of het klopt dat er binnen Air France KLM concrete plannen bestaan om het financiële beheer van KLM over te brengen naar Parijs. Ook vroegen ze wat zij vinden van "het feit dat de winsten van KLM structureel gebruikt worden om de verliezen van Air France goed te maken". Verantwoordelijk staatssecretaris Wilma Mansveld (Infrastructuur) heeft volgens Omtzigt nu laten weten de vragen dinsdag te beantwoorden.
De Telegraaf meldt maandag dat de Franse ‘opperbazen’ De Juniac en Riolacci de KLM-kas grotendeels zouden willen 'leegroven' om de continuïteit van de luchtvaartonderneming veilig te stellen. Volgens KLM-topman Pieter Elbers, die niet wil ingaan op een 'Franse plundering', wordt er alleen gesproken over samenwerking. Riolacci zegt dat er drie kassen zullen blijven bestaan: van KLM, Air France en de holding.
Ontmoedigingsbeleid?quote:Op maandag 19 januari 2015 21:16 schreef zlotka het volgende:
Iemand enig idee waarom BA naar bestemmingen als Tel Aviv en Bahrein vliegt met een A321? Kunnen ze hier niet veel beter een 767 inzetten? Lijkt me niks dik 5 uur in zo'n kist..
Arkefly vliegt met een 737 naar Gambia en Dubai... Dubai is heen 6 uur en terug voor 7 uur. Gambia is zo'n 6,15 uur.quote:Op maandag 19 januari 2015 21:16 schreef zlotka het volgende:
Iemand enig idee waarom BA naar bestemmingen als Tel Aviv en Bahrein vliegt met een A321? Kunnen ze hier niet veel beter een 767 inzetten? Lijkt me niks dik 5 uur in zo'n kist..
En Brazilië...met stopsquote:Op maandag 19 januari 2015 22:26 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Arkefly vliegt met een 737 naar Gambia en Dubai...
Maar Arke of Transavia is toch wat anders dan BA naar mijn meningquote:Op maandag 19 januari 2015 22:26 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Arkefly vliegt met een 737 naar Gambia en Dubai... Dubai is heen 6 uur en terug voor 7 uur. Gambia is zo'n 6,15 uur.
Ik zat laatst in een BA A319. Daar had ik liever 5,5 uur ingezeten dan de A340 van Virgin waar ik de ocean mee ben overgestoken.quote:Op maandag 19 januari 2015 22:37 schreef zlotka het volgende:
[..]
Maar Arke of Transavia is toch wat anders dan BA naar mijn mening
Ik zat vorig jaar in een ouwe rammelbak (weet type even niet meer) van Gatwick naar Amsterdam, viel me enorm tegen van BA, was echt verbaasd. Vorige maand in een uitstekende (nieuwe?) A320 geloof ik, van Heathrow naar Brussel. Duidelijk te merken dat Brussel een zakenbestemming is, zat nog niet voor de helft vol en vooral business-suits aan boord.quote:Op maandag 19 januari 2015 22:46 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ik zat laatst in een BA A319. Daar had ik liever 5,5 uur ingezeten dan de A340 van Virgin waar ik de ocean mee ben overgestoken.
Hurgada is 5 uur.quote:Op maandag 19 januari 2015 22:38 schreef Karstman het volgende:
En Transavia naar Marsa Alam en Hurgada met een 737-800, 5,5 tot 7 uur in cattle class... Was blij dat die kist op de terugweg halfvol zat...
Rechtstreeks ja maar niet in het driehoekje Amsterdam - Marsa Alam - Hurgadaquote:
Ik zie het net inderdaad. Vanwege winter of helemaal niet meer?quote:
Terug te zien onder de link.quote:De grootste nachtmerrie voor iemand met vliegangst! Lauren vertrekt naar Papoea-Nieuw-Guinea. Daar werken jonge Europese en ook Nederlandse piloten, omdat er hier geen werk voor ze is. Hoe komt het dat de meest onervaren piloten terecht komen op de meest gevaarlijke plek om te vliegen? Door onvoorspelbare weersomstandigheden, gebrekkige vluchtinformatie en loslopende varkens, honden en bevolking op de landingsbanen, kan een kleine inschattingsfout fataal zijn.
Terwijl Amsterdam toch ook wel een zakenbestemming is lijkt me welquote:Op maandag 19 januari 2015 22:59 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik zat vorig jaar in een ouwe rammelbak (weet type even niet meer) van Gatwick naar Amsterdam, viel me enorm tegen van BA, was echt verbaasd. Vorige maand in een uitstekende (nieuwe?) A320 geloof ik, van Heathrow naar Brussel. Duidelijk te merken dat Brussel een zakenbestemming is, zat nog niet voor de helft vol en vooral business-suits aan boord.
Gezien, best aardig.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:18 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik zie het net inderdaad. Vanwege winter of helemaal niet meer?
EDIT: Vanavond was ook iets voor. Zag het al vanmorgen maar ben het glad vergeten.
Geen idee of het wat is maar ik noem het maar even:
[ afbeelding ]
Lauren!
[..]
Terug te zien onder de link.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tics van je petten.
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 00:27 schreef nattermann het volgende:
[..]
Gezien, best aardig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 01:35 schreef flipsen het volgende:
[..]Dat wel inderdaad jaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.!
Tics van je petten.
Dat weet ik eigenlijk niet. Ik dacht juist dat het toen ingevoerd is als zijnde winterbestemming.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:18 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik zie het net inderdaad. Vanwege winter of helemaal niet meer?
Ik denk dat Gatwick ook meer de belangrijke factor is dan Heathrow.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:49 schreef zlotka het volgende:
[..]
Terwijl Amsterdam toch ook wel een zakenbestemming is lijkt me wel
Bedankt voor de tip van de uitzending van Lauren! Ik heb hem echter even gepauzeerd omdat ik iets opmerkelijks zie. Die piloot waar ze als eerst mee op pad gaat (Floris) lijkt wel onder invloed.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:18 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik zie het net inderdaad. Vanwege winter of helemaal niet meer?
EDIT: Vanavond was ook iets voor. Zag het al vanmorgen maar ben het glad vergeten.
Geen idee of het wat is maar ik noem het maar even:
[ afbeelding ]
Lauren!
[..]
Terug te zien onder de link.
Ik vraag me af waarom de Tweede Kamer zich hiermee bemoeit gezien de 5,9%, maar goed dat gebeurt wel vaker in de Tweede Kamer.quote:'KLM moet financieel zelfstandig blijven'
Voor Nederland is het belangrijk dat de KLM binnen de Frans-Nederlandse luchtvaartcombinatie Air France-KLM financieel zelfstandig blijft.
Dat heeft staatssecretaris Wilma Mansveld (Infrastructuur) dinsdag aan de Tweede Kamer geschreven.
Het CDA had schriftelijke vragen gesteld na berichten over plannen om een groter deel van het financiële beheer van KLM van Nederland naar Frankrijk over te hevelen. Het kabinet volgt de ontwikkelingen bij de luchtvaartmaatschappijen op de voet en overlegt daarover geregeld met de topmannen.
Hoewel de positie van de Staat als aandeelhouder in KLM beperkt (5,9 procent) is, benadrukt Mansveld dat het voor ons land belangrijk is dat de luchtvaartmaatschappij binnen het concern Air France-KLM zelfstandig blijft, ook financieel.
KLM
Dat geeft KLM meer invloed op de ontwikkeling van het netwerk op Schiphol en daardoor kan het bedrijf zelf blijven investeren in onder meer de vloot, aldus de staatssecretaris.
Vorige week werd duidelijk dat de holding in Parijs nog meer zeggenschap over de financiën naar zich toe wil trekken. Air France-KLM, dat last heeft van flinke concurrentie in de luchtvaartbranche, komt naar verwachting volgende maand met plannen om de financiële resultaten structureel te verbeteren.
KLM heeft er in 2004 voor gekozen samen te gaan met Air France. Die fusie heeft voor beide bedrijven goed uitgepakt, schrijft Mansveld. De omzet voor KLM is volgens haar sindsdien ''substantieel toegenomen en het aantal bestemmingen is eveneens gegroeid''.
"Nederland" Heeft 51% zeggenschap over de aandelen KLM, en 5,9% over de aandelen van de gehele holding Air France-KLMquote:Op dinsdag 20 januari 2015 13:01 schreef Viezze het volgende:
En we hebben een "antwoord";
[..]
Ik vraag me af waarom de Tweede Kamer zich hiermee bemoeit gezien de 5,9%, maar goed dat gebeurt wel vaker in de Tweede Kamer.
Gatwick is dan ook de leisure airport en Heathrow de business.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 09:09 schreef LintuxCx het volgende:
Gatwick is voor mij mogelijk iets makkelijker te bereiken, maar ik heb VEEL liever Heathrow. Het tokkie-niveau aan boord is op vluchten van/naar LGW naar mijn mening ook merkbaar hoger. De BA lounge op LGW stelt ook geen donder voor vergeleken met LHR.
Oja klopt. Heeft volgens mij te maken met de landingsrechten.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 13:15 schreef Mikey92 het volgende:
[..]
"Nederland" Heeft 51% zeggenschap over de aandelen KLM, en 5,9% over de aandelen van de gehele holding Air France-KLM
Beetje ingewikkelde constructie denk ik zelf
GA?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:26 schreef KomtTijd... het volgende:
Van mij mag KLM zo failliet. Zou lekker schelen in het aantal vluchten van/naar schiphol, wie weet dat er dan gewoon GA in Nederland kan blijven, ook na 2018.
Dat hoop ik niet.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:33 schreef Viezze het volgende:
Faillissement gaat me wat te ver, maar ik reken er op dat de integratie van Air France-KLM steeds verder zal gaan en het uiteindelijk één bedrijf met één merknaam zal worden.
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:26 schreef KomtTijd... het volgende:
Van mij mag KLM zo failliet. Zou lekker schelen in het aantal vluchten van/naar schiphol, wie weet dat er dan gewoon GA in Nederland kan blijven, ook na 2018.
Dik kans dat ik dan zelf ook een andere baan mag zoeken, heb het er voor overquote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:53 schreef The_stranger het volgende:
[..]![]()
Tuurlijk, 30.000 Nederlanders in de WW omdat jij met je truttenschudder VFR naar Texel wil.... Ja laten we er op hopen.
Vooral erg nerveus volgens mij, misschien ook omdat zijn vriendin het kennelijk geen leuk idee vond dat die Lauren even langskwamquote:Op dinsdag 20 januari 2015 09:12 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip van de uitzending van Lauren! Ik heb hem echter even gepauzeerd omdat ik iets opmerkelijks zie. Die piloot waar ze als eerst mee op pad gaat (Floris) lijkt wel onder invloed.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat hij onder invloed is van cocaïne of speedWat gedraagt die gast zich vreemd zeg.... Hyperactief, snijdt rare onderwerpen aan, is er gehaast en bij het naar binnen lopen het huis in valt hij bijna om op het kleine trappetje. Dit is echt niet goed.
Lauren loopt metquote:Op dinsdag 20 januari 2015 15:03 schreef flipsen het volgende:
[..]
Vooral erg nerveus volgens mij, misschien ook omdat zijn vriendin het kennelijk geen leuk idee vond dat die Lauren even langskwam
twitter:flightradar24 twitterde op dinsdag 20-01-2015 om 16:42:121700 private jets expected to Davos in Switzerland to discuss climate change at World Economic Forum
reageer retweet
twitter:aspentrading10 twitterde op dinsdag 20-01-2015 om 17:05:14@flightradar24 @jeanienyc oh the irony reageer retweet
Mooie teasier.quote:Op woensdag 21 januari 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Op de avond van 21 december 1970 zou aan de andere kant van de Atlantische Oceaan ook de eerste commerciële vlucht van een ander icoon vertrekken, maar door technische problemen vertrok deze pas de volgende dag.
Volgens ikvliegveel.com (staat op de eerste afbeelding) krijgt KLM maar 12 dreamliners, maar ze krijgen bijna het dubbele, namelijk 22quote:Op woensdag 21 januari 2015 09:26 schreef var.fok het volgende:
Foto van de configuratie van de KLM Dreamliner:
[ afbeelding ]
Ze krijgen de Zodiac seat in C:
[ afbeelding ]
vanuit AF-KLM zijn er 25 787-9's besteld, waarvan er 12 naar KLM gaan. Althans dat is onze informatie, als je zeker weet dat het anders is, waar kan ik dat terugvinden?quote:Op woensdag 21 januari 2015 11:10 schreef Mikey92 het volgende:
[..]
Volgens ikvliegveel.com (staat op de eerste afbeelding) krijgt KLM maar 12 dreamliners, maar ze krijgen bijna het dubbele, namelijk 22
Nou ja, het staat nergens eigenlijk heel duidelijk:quote:Op woensdag 21 januari 2015 14:17 schreef var.fok het volgende:
[..]
vanuit AF-KLM zijn er 25 787-9's besteld, waarvan er 12 naar KLM gaan. Althans dat is onze informatie, als je zeker weet dat het anders is, waar kan ik dat terugvinden?
Zo, dat zijn veel links!quote:Op woensdag 21 januari 2015 15:31 schreef Mikey92 het volgende:
[..]
Nou ja, het staat nergens eigenlijk heel duidelijk:
Volgens de NL wiki over KLM worden er 21 787's verwacht bij KLM:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Koninklijke_Luchtvaart_Maatschappij
Volgens de EN wiki over KLM worden er 23 787's verwacht bij KLM
http://en.wikipedia.org/wiki/KLM
Volgens de FR wiki over KLM worden er ook 23 787's verwacht bij KLM
http://fr.wikipedia.org/wiki/KLM_Royal_Dutch_Airlines
Volgens planespotters.net worden er 12 787's verwacht bij KLM
http://www.planespotters.net/Airline/KLM-Royal-Dutch-Airlines
Volgens planespotting.nl worden er 22 787's verwacht bij KLM
http://planespotting.nl/fleet.html
Volgens de EN wiki over Air France krijgen hun juist 12 dreamliners en 18 A350's, waar KLM 7 A350's krijgt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Air_France
En als laatste de wiki over de gehele holding Air France - KLM, Hier staat weer 12 787 voor Air France en 23 voor KLM, dit maakt een totaal van 35 Voor de A350 geldt dan weer 18 voor Air France en 7 voor KLM, maakt een totaal van 25
http://en.wikipedia.org/wiki/Air_France-KLM
Had ook nog ergens gelezen dat meneer Elbers 23 had genoemd, maar vindt het helaas niet meer terug...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |