Bron: Britse moslims protesteren tegen spotprentenquote:Britse moslims protesteren tegen spotprenten
Meer dan duizend Britse moslims zijn zondag de Londense straten opgegaan om te protesteren tegen spotprenten over de profeet Mohammed in het Franse tijdschrift Charlie Hebdo. Ze vinden de cartoons beledigend.
De moslims demonstreerden bij het kantoor van de Britse premier David Cameron. Daar boden ze een petitie aan met 100.000 handtekeningen. Ook waren er toespraken van imams en werd er gezamenlijk gebeden.
De demonstranten riepen leuzen als 'Sta op voor de profeet'. Ze noemen de spotprenten "een belediging van de normen van een beschaafde samenleving". Hoewel zo'n tien aanhangers van extreem-rechts van een afstand toekeken, verliep de demonstratie van de moslimgroep vreedzaam.
De redactie van het blad Charlie Hebdo was op 7 januari het doelwit van een aanslag door twee moslimterroristen. Daarbij werden twaalf mensen gedood, onder wie acht redactieleden.
twitter:MissLilySummers twitterde op zondag 08-02-2015 om 19:09:10People are using their freedom of speech to protest against freedom of speech outside Downing Street. http://t.co/2BA7kh8wWj reageer retweet
Precies. Christendom hadden de Inquisitie. De Islam heeft IS. Gaat vanzelf weer over. Sterker nog, door moderne communicatiemiddelen denk ik dat IS sneller weg is dan de Inquisitie destijds.quote:Op maandag 9 februari 2015 03:43 schreef IMVHI het volgende:
Geef het wat tijd. Christenen hebben er decennia, zo niet langer over gedaan om enigszins tot reden vatbaar te worden aangaande hun geloof en de plaats er van in een moderdne progressieve maatschappij
Ik denk niet dat hun geloof überhaupt plaats heeft in een moderne, progressieve maatschappij. Er zal echt heel wat aan die religie en het gedrag van gelovigen moeten veranderen, wil dat wél het geval zijn.quote:Op maandag 9 februari 2015 03:43 schreef IMVHI het volgende:
Ik als "rechtse rakker" moet bekennen dat ik in mij omgeving steeds meer afkeer zie bij Moslims als het IS gaat
Geef het wat tijd. Christenen hebben er decennia, zo niet langer over gedaan om enigszins tot reden vatbaar te worden aangaande hun geloof en de plaats er van in een moderdne progressieve maatschappij
Het Christendom zou hoe het 100 jaar geleden werd bedreven ook geen plek hebben in de huidige maatschappij. Maar het heeft zich noodgedwongen ook aan kunnen passen (op een paar enkel extremen na) om mee te kunnen draaien in de moderne tijd. Ik ben er van overtuigd Moslims dat ook gaat lukkkenquote:Op maandag 9 februari 2015 04:09 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hun geloof überhaupt plaats heeft in een moderne, progressieve maatschappij. Er zal echt heel wat aan die religie en het gedrag van gelovigen moeten veranderen, wil dat wél het geval zijn.
En dan eerst nog 100 jaar (of misschien wel veel langer) geduld hebben? Het zijn andere tijden dan 100 jaar geleden. Mensen zijn nu veel mobieler. Ik zag een tijdje terug ergens een tekst gericht aan migranten die hierheen komen en zich vervolgens totaal niet aanpassen: je mag hier wonen, het hoeft niet.quote:Op maandag 9 februari 2015 04:31 schreef IMVHI het volgende:
[..]
Het Christendom zou hoe het 100 jaar geleden werd bedreven ook geen plek hebben in de huidige maatschappij. Maar het heeft zich noodgedwongen ook aan kunnen passen (op een paar enkel extremen na) om mee te kunnen draaien in de moderne tijd. Ik ben er van overtuigd Moslims dat ook gaat lukkken
Dat is prima, maar dat gaan ze dan maar uitzoeken in die zandbak van ze. Niet in ons Europaquote:Op maandag 9 februari 2015 03:54 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Precies. Christendom hadden de Inquisitie. De Islam heeft IS. Gaat vanzelf weer over. Sterker nog, door moderne communicatiemiddelen denk ik dat IS sneller weg is dan de Inquisitie destijds.
Dat men in dit land beter zorgt voor vluchtelingen dan voor haar eigen onderdanen is een regelrecht gevolg van het lid zijn van die oh zo mooie EUquote:Op maandag 9 februari 2015 04:41 schreef datismijnmening het volgende:
Dit soort nieuwsberichten maken eens te meer duidelijk dat immigranten het veels te goed hebben in Europa
Ik denk dat de democratie en de daar bij behoorde vrijheden op zijn retour zijn. Mede dankzij het terrorisme. En de druk van de fundamentalisten onder de islam. Maar dat is ook het doel van die lui het ontwrichten van de westerse normen en waarden en de daarbij behoorde maatschappij.quote:Op maandag 9 februari 2015 05:06 schreef sp3c het volgende:
vrijheid van meningsuiting tot wij het er niet mee eens zijn met zijn allen?
Ze mogen best demonstreren maar alleen maar omdat ze zich netjes aan de wet houden en gebruik maken van hun rechten moet iedereen de inhoud van de demonstratie maar leuk en aardig vinden?quote:Op maandag 9 februari 2015 05:06 schreef sp3c het volgende:
ik vind het net zo stom als iedereen hoor dat er mensen zijn die er zo over denken hoor maar so fucking what??
Good luck with that. Het is de definitieve onveranderbare openbaring volgens hen.quote:Op maandag 9 februari 2015 04:09 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hun geloof überhaupt plaats heeft in een moderne, progressieve maatschappij. Er zal echt heel wat aan die religie en het gedrag van gelovigen moeten veranderen, wil dat wél het geval zijn.
De vrijheid van meningsuiting biedt ruimte aan hen om te demonstreren, maar geeft net zo goed het recht om je gal over hun mening te spauwen op een internetforum.quote:Op maandag 9 februari 2015 05:06 schreef sp3c het volgende:
ik vind het net zo stom als iedereen hoor dat er mensen zijn die er zo over denken hoor maar so fucking what??
Geld?quote:Op maandag 9 februari 2015 04:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Waarom wil je wonen een modern, westers land waar compleet andere opvattingen heersen dan wat de overtuiging is in het land waar je vandaan komt?
De meeste moslims zijn ook tegen IS. OF hooguit pro-khalifaat enzo maar tegen de methodes van IS.quote:Op maandag 9 februari 2015 03:43 schreef IMVHI het volgende:
Ik als "rechtse rakker" moet bekennen dat ik in mij omgeving steeds meer afkeer zie bij Moslims als het IS gaat
Ze keuren wel de brute moordpartij bij Charlie Hebdo goed blijkt hieruit...quote:Op maandag 9 februari 2015 06:47 schreef het_grobbekuiken het volgende:
Een beetje vreedzaam gaan staan protesteren, wat denken ze wel niet! En dan hebben zo ook nog handtekeningen verzameld! Potentiele terroristen dit.
Misschien niet expliciet maar het lijkt in ieder geval niet bovenaan de lijst van dingen te staan waar ze bezorgd over zijn. Waarschijnlijk ook niet in het midden van die lijst.quote:Op maandag 9 februari 2015 08:09 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Ze keuren wel de brute moordpartij bij Charlie Hebdo goed blijkt hieruit...
De wereldwijde verontwaardiging was natuurlijk ook een hype (bij moslims en niet-moslims).quote:Op maandag 9 februari 2015 08:14 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Misschien niet expliciet maar het lijkt in ieder geval niet bovenaan de lijst van dingen van ze bezorgd over zijn. Waarschijnlijk ook niet in het midden van die lijst.
De Inquisitie heeft anders maar verdomd weinig slachtoffers gemaakt i.v.m. IS.quote:Op maandag 9 februari 2015 03:54 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Precies. Christendom hadden de Inquisitie. De Islam heeft IS. Gaat vanzelf weer over. Sterker nog, door moderne communicatiemiddelen denk ik dat IS sneller weg is dan de Inquisitie destijds.
Dát is een cruciaal punt lijkt me. Waarbij het Christendom in de loop der eeuwen aan verandering onderhevig kón zijn, kán dat bij de Islam per definitie dus niet.quote:Op maandag 9 februari 2015 07:16 schreef DeJori het volgende:
[..]
Het is de definitieve onveranderbare openbaring volgens hen.
Die personen die demonstreren hebben gewoon een mening en als ze deze uitten zonder anderen daarbij geweld aan te doen, is dat natuurlijk prima.quote:Op maandag 9 februari 2015 03:36 schreef Elfletterig het volgende:
Zeg het maar: wat moeten we hiermee?
Laten we wel zijn, ze zitten al zo lang in de constante slachtofferrol, dat ook maar een lichte beweging daaruit stuit op fel verzet.quote:Op maandag 9 februari 2015 08:46 schreef Loekie1 het volgende:
Waar protesteren ze tegen? De tekenaars zijn toch al afgeslacht? Wat willen ze nog meer?
Wegkijken van de eigen verantwoordelijkheid is erger.quote:Op maandag 9 februari 2015 08:52 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Vanuit de ogen van die mensen is dat niet eens zo gek aangezien de politiek (in Europa) ze in in die rol geduwd heeft onder het mom van wegkijken.
Religie is nou eenmaal onderdeel van onze samenleving, of je het wil of niet.quote:Op maandag 9 februari 2015 04:09 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ja, maar dat zou iemand wel eigen verantwoordelijkheid moeten krijgen, hoe moeten ze het anders leren?quote:Op maandag 9 februari 2015 08:54 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Wegkijken van de eigen verantwoordelijkheid is erger.
En dit.quote:Op maandag 9 februari 2015 08:38 schreef Skv het volgende:
Goed, zij gebruiken hun freedom of speech om te protesteren tegen de algemene freedom of speech. En dit topic is toch ook gebruik van freedom of speech om te melden dat dat protest niet zou moeten mogen.
Effectief doet TS dus hetzelfde.
Trouwens, protesteren tegen de prenten is niet hetzelfde als goedkeuren dat die moordpartij heeft plaatsgevonden natuurlijk.
Al met al een hoop stemmingmakerij, dit topic.
Ik neem aan dat Ahmed Marcouch ook oproept om deze extremisten op te sporen middels een lik op stuk beleid?quote:Op maandag 9 februari 2015 08:56 schreef NotYou het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Goed dat deze mens de straat op gaan om te demonstreren. Uit het lage aantal blanke britten hiertussen kun je wel opmaken dat ook zij zeer xenofoob en intolerant zijn. Jammer. Moet zo te zien nog veel gebeuren aan de integratie.
Juist. Zandbak normen en waarden passen bij de zandbak.quote:Op maandag 9 februari 2015 08:57 schreef Red_85 het volgende:
Ik kan hier maar 2 dingen op zeggen:
1:![]()
2: Deze mensen horen niet in west europa.
"BOEHOEHOHEO. HET IS ÓNZE VRIJHEID VAN MENINGSUITING, DIE GELDT NIET VOOR JULLIE!"quote:Op maandag 9 februari 2015 08:57 schreef Richestorags het volgende:
Ook is het walgelijk dat ze onze vrijheden misbruiken om hun mening te willen uiten. Ze zijn helemaal niet voor de vrijheid van meningsuiting, maar misbruiken hem slechts voor hun eigen doeleinden. Daarom werkt democratie ook niet in het Midden-Oosten, je hebt binnen no-time een religieuze dictatuur te pakken daarmee. Zelfs in het "seculiere" Turkije.
quote:Op maandag 9 februari 2015 08:57 schreef Red_85 het volgende:
Ik kan hier maar 2 dingen op zeggen:
1:![]()
2: Deze mensen horen niet in west europa.
quote:
quote:Op maandag 9 februari 2015 08:58 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Juist. Zandbak normen en waarden passen bij de zandbak.
Er zijn natuurlijk verschillende vormen van democratie, net zoals er vele vormen zijn van bijvoorbeeld het kapitalisme.quote:Op maandag 9 februari 2015 08:57 schreef Richestorags het volgende:
Ze zouden zich kapot moeten schamen. Werkelijk waar de ogen uit hun kop. Er zijn twaalf mensen afgeknald voor die cartoons en zij komen na die slachtpartij aanzetten met dat ze zich beledigd voelen? Ze gaan maar eens een wat dikkere huid kweken.
Ook is het walgelijk dat ze onze vrijheden misbruiken om hun mening te willen uiten. Ze zijn helemaal niet voor de vrijheid van meningsuiting, maar misbruiken hem slechts voor hun eigen doeleinden. Daarom werkt democratie ook niet in het Midden-Oosten, je hebt binnen no-time een religieuze dictatuur te pakken daarmee. Zelfs in het "seculiere" Turkije.
Stop die islam in je reet en dan krijg je misschien eigen verantwoordelijkheid.quote:Op maandag 9 februari 2015 08:56 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ja, maar dat zou iemand wel eigen verantwoordelijkheid moeten krijgen, hoe moeten ze het anders leren?
Welke argumentatie ligt er aan ten grondslag dan? Die van een niet bestaand sprookjesfiguur en discriminerende idealogie?quote:Op maandag 9 februari 2015 09:00 schreef Skv het volgende:
Gefrustreerd PVV-volk zonder besef van argumentatie hier.
Dat gaat de politiek deze verbieden om spanningen te verminderen en de Westerse samenlevingen slikken dat toch wel.quote:Op maandag 9 februari 2015 08:57 schreef Mani89 het volgende:
Ok, en als we niet stoppen met spotprenten maken?
Hoe wil de politiek die verbieden dan? Denk dat de eerste die dat uitspreekt, met pek en veren de politiek uit wordt getrapt.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:02 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dat gaat de politiek deze verbieden om spanningen te verminderen en de Westerse samenlevingen slikken dat toch wel.
Zal even wennen zijn voor ze, maar het is immers ook gelukt met de christenen, eind middeleeuwen.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:02 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Stop die islam in je reet en dan krijg je misschien eigen verantwoordelijkheid.
Hebben die ook "de islam" in hun reet gestopt?quote:Op maandag 9 februari 2015 09:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zal even wennen zijn voor ze, maar het is immers ook gelukt met de christenen, eind middeleeuwen.
Ohh the ironyquote:Op maandag 9 februari 2015 03:36 schreef Elfletterig het volgende:
"een belediging van de normen van een beschaafde samenleving"
Ja er zijn zoveel mogelijkheden, het koppelen aan moslimhaat of extreem rechts gedachtegoed, je kent het wel, het bekende riedeltje.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoe wil de politiek die verbieden dan? Denk dat de eerste die dat uitspreekt, met pek en veren de politiek uit wordt getrapt.
Ik geef mijn mening op wat zij melden. En wat zij melden staat me niet aan. Dat is net zo goed de vrijheid van meningsuiting, kneus.quote:Op maandag 9 februari 2015 08:59 schreef Skv het volgende:
[..]
"BOEHOEHOHEO. HET IS ÓNZE VRIJHEID VAN MENINGSUITING, DIE GELDT NIET VOOR JULLIE!"
Je mag best zeggen wat je wil, behalve als het mij niet aanstaat.!
Nee, hun extreme geloofsovertuiging.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:05 schreef NotYou het volgende:
[..]
Hebben die ook "de islam" in hun reet gestopt?
Jij doet precies hetzelfde.quote:Op maandag 9 februari 2015 08:59 schreef Skv het volgende:
[..]
"BOEHOEHOHEO. HET IS ÓNZE VRIJHEID VAN MENINGSUITING, DIE GELDT NIET VOOR JULLIE!"
Je mag best zeggen wat je wil, behalve als het mij niet aanstaat.!
Zit je rode ribbroek al in de was?quote:Op maandag 9 februari 2015 09:00 schreef Skv het volgende:
Gefrustreerd PVV-volk zonder besef van argumentatie hier.
Echt he, wat een fucking kneus is hij dat hij dat niet eens doorheeft. Ik maak gebruik van mijn vrijheid dat ik hun mening kut vind en dan valt hij mij daarop aan. Wat voor een Josti ben je danquote:
Als aanvulling op mijn vorige reactie op jou voor het verbieden van bepaalde dingen:quote:Op maandag 9 februari 2015 09:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee, hun extreme geloofsovertuiging.
Selectief lezen is echt een vak apart voor sommigen hier.
Skv had gisteren een beetje last van diarree en kon net niet snel genoeg bij de wc komen.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:07 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Zit je rode ribbroek al in de was?
Ik maak ook gebruik van mijn vrijheid dat ik hun mening kut vind. Dat is echt mijn favoriete vrijheid aller tijden.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Echt he, wat een fucking kneus is hij dat hij dat niet eens doorheeft. Ik maak gebruik van mijn vrijheid dat ik hun mening kut vind en dan valt hij mij daarop aan. Wat voor een Josti ben je dan
Het is te merken aan zijn reacties ja.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:08 schreef NotYou het volgende:
[..]
Skv had gisteren een beetje last van diarree en kon net niet snel genoeg bij de wc komen.
Wie niet? De 'Slachtofferrol' is ongeveer even populair als naast Leonie Jonghe te mogen zitten, toen ik vroeger op het Karel de Grote-Lyceum zat. Ze is uiteindelijk met Harrie de Bruin getrouwd en heeft nu 3 kinderen en een Opel stationwagenquote:Op maandag 9 februari 2015 08:52 schreef Smack10 het volgende:
ze zitten al zo lang in de constante slachtofferrol,
ahh vandaar lekekr op de man spelenquote:Op maandag 9 februari 2015 09:12 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is te merken aan zijn reacties ja.
Ja, en vervolgens laten ze demonstraties tegen extreem rechts wel doorgaan.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:08 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Als aanvulling op mijn vorige reactie op jou voor het verbieden van bepaalde dingen:
Duitsland bijvoorbeeld zijn ook als de dood voor de demonstraties tegen de vermeende "islamisering" van Europa en verbieden deze ook onder het mom van "veiligheidsrisico's".
Wel wie de bal kaatst kan hem vijfdubbel terugverwachten bij mijquote:Op maandag 9 februari 2015 09:15 schreef Re het volgende:
[..]
ahh vandaar lekekr op de man spelen...
maar goed, ze demonstreren maar, ze hebben hier in het westen recht om boos te zijn op iets wat ze niet aanstaat, hoe futiel an infantiel dan ook, en wij mogen er dan weer overheen plassen
Ah joh, wat maakt dat kleine beetje halalvlees op school nou uit en wat vreemde luchtjes in 't portiek. Vuile nazi!quote:Op maandag 9 februari 2015 09:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja, en vervolgens laten ze demonstraties tegen extreem rechts wel doorgaan.
http://www.nu.nl/buitenla(...)ts-in-duitsland.html
Dubbele standaarden
En vermeende islamisatie? Vermeende?
![]()
Ik heb het over de manier waarop de argumenten worden gepresenteerd hier.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Welke argumentatie ligt er aan ten grondslag dan? Die van een niet bestaand sprookjesfiguur en discriminerende idealogie?
Goede argumentatie wel.
Heb ik niet.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:07 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Zit je rode ribbroek al in de was?
wordt dat uitgesmeerd over een broodje cartoon of zo?...quote:Op maandag 9 februari 2015 09:20 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ah joh, wat maakt dat kleine beetje halalvlees op school nou uit en wat vreemde luchtjes in 't portiek. Vuile nazi!
Was het maar een klein beetje. Nee, de rest heeft zich maar te schikken naar wat die haatbaarden willen vreten. Zonder keuze wordt het gewoon je strot in geduwd door de policor.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:20 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ah joh, wat maakt dat kleine beetje halalvlees op school nou uit en wat vreemde luchtjes in 't portiek. Vuile nazi!
hihihihihihiquote:Op maandag 9 februari 2015 09:08 schreef NotYou het volgende:
[..]
Skv had gisteren een beetje last van diarree en kon net niet snel genoeg bij de wc komen.
Sorry het was niet mijn bedoeling u in verlegenheid te brengen, oh gevatte internetheld.quote:
Kusjekroelquote:Op maandag 9 februari 2015 09:24 schreef NotYou het volgende:
[..]
Sorry het was niet mijn bedoeling u in verlegenheid te brengen, oh gevatte internetheld.
Niemand zegt dat ze dat niet mogen zeggen. Leer lezen. Er wordt gezegd dat die denkbeelden van ze nogal zandbakkiaans zijn.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:22 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik heb het over de manier waarop de argumenten worden gepresenteerd hier.
Ja we hebben godverdomme vrijheid van meningsuiting, maar als zij zeggen dat dat niet mag dan zeggen wij weer dat zij dat niet mogen zeggen.
Achja, de beste profeet is nou eenmaal heilig voor ze, ik kan me best voorstellen dat ze dan even chagrijnig zijn als mensen daar allerhande grapjes mee uit staan te halen.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:24 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Niemand zegt dat ze dat niet mogen zeggen. Leer lezen. Er wordt gezegd dat die denkbeelden van ze nogal zandbakkiaans zijn.
En het zijn er blijkbaar honderdduizenden in GB. En stuk voor stuk hebben ze niets te zoeken in een westers land. Feestje.quote:Op maandag 9 februari 2015 08:14 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Misschien niet expliciet maar het lijkt in ieder geval niet bovenaan de lijst van dingen van ze bezorgd over zijn. Waarschijnlijk ook niet in het midden van die lijst.
Zij demonstreren ook tegen de vrijheid van mening, terwijl wij daar wel voor staan.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:22 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik heb het over de manier waarop de argumenten worden gepresenteerd hier.
Ja we hebben godverdomme vrijheid van meningsuiting, maar als zij zeggen dat dat niet mag dan zeggen wij weer dat zij dat niet mogen zeggen.
Tja... De bijbel, Jezus en God zijn heilig voor christenen maar zij gedragen zich toch ook niet als kutkinderen zonder enige ruggengraat als iemand er een grapje over maakt?quote:Op maandag 9 februari 2015 09:26 schreef Skv het volgende:
[..]
Achja, de beste profeet is nou eenmaal heilig voor ze, ik kan me best voorstellen dat ze dan even chagrijnig zijn als mensen daar allerhande grapjes mee uit staan te halen.
Niet alleen in de GB. En de policor ze maar blijven beschermenquote:Op maandag 9 februari 2015 09:31 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
En het zijn er blijkbaar honderdduizenden in GB. En stuk voor stuk hebben ze niets te zoeken in een westers land. Feestje.
We leven in het Westen. Hier wordt geacht dat je daarboven staat en geen lange tenen hebt. Bevalt je dat niet, wel er vertrekken vele vluchten. En voordat je zegt dat wij daar weer boven moeten staan: dat zou je kunnen zeggen ware het niet dat is gebleken dat dit soort anti-vrijheids meningen ook daadwerkelijk in aanslagen zijn "verwoord".quote:Op maandag 9 februari 2015 09:26 schreef Skv het volgende:
[..]
Achja, de beste profeet is nou eenmaal heilig voor ze, ik kan me best voorstellen dat ze dan even chagrijnig zijn als mensen daar allerhande grapjes mee uit staan te halen.
Ik zou voorstellen dat ze werken aan hun incasseringsvermogen, maargoed. Punt blijft dat het niet onredelijk is dat ze zich aangevallen voelen. Dat ze daar dan voor de straat op gaan en niet om te zeggen dat IS moet kappen is niet zo heel handig van ze. Ik zou beiden verwachten qua beeldvorming.
Then again, het is geen politieke partij, maar een bevolkingsgroep religieuze stroming.
I lol'edquote:Op maandag 9 februari 2015 09:26 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik zou voorstellen dat ze werken aan hun incasseringsvermogen, maargoed. Punt blijft dat het niet onredelijk is dat ze zich aangevallen voelen. Dat ze daar dan voor de straat op gaan en niet om te zeggen dat IS moet kappen is niet zo heel handig van ze. Ik zou beiden verwachten qua beeldvorming.
Then again, het is geen politieke partij, maar een bevolkingsgroep religieuze stroming.
Zij protesteren tegen de vrijheid van meningsuiting door hun eigen vrijheid te gebruiken. Als jij daar tegen bent, dan doe je effectief wat zij ook doen. Je eigen vrijheid van meningsuiting gebruiken om die van een ander te beperken.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zij demonstreren ook tegen de vrijheid van mening, terwijl wij daar wel voor staan.
Heel gek dat er dan gezegd wordt dat ze hier dan niet thuis horen als ze daar tegen zijn?
Een mooi voorbeeld van deze slachtofferrol is bijvoorbeeld Nora Azarkan, Vicefractievoorzitter (PvdA) provincie Flevoland. Kandidaat PS 18 maart 2015 lijst 2, plek 2.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:14 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Wie niet? De 'Slachtofferrol' is ongeveer even populair als naast Leonie Jonghe te mogen zitten, toen ik vroeger op het Karel de Grote-Lyceum zat. Ze is uiteindelijk met Harrie de Bruin getrouwd en heeft nu 3 kinderen en een Opel stationwagen
Desbetreffende e-mail:twitter:NoraAzarkan twitterde op zondag 08-02-2015 om 14:35:45Een aanval via twitter is blijkbaar niet genoeg. Nu gebruiken zij daar mijn e-mailadres voor. http://t.co/hdCO2kHFFN reageer retweet
Christenen hebben de Inquisitie gehad, Kruistochten en die hele ellende. Pas sinds de Verlichting is alles wat gestabiliseerd en is er een 'leef en laat leven'-situatie ontstaan. De Islam heeft geen Verlichting doorgemaakt dus zit nu in de pubertijd.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:33 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Tja... De bijbel, Jezus en God zijn heilig voor christenen maar zij gedragen zich toch ook niet als kutkinderen zonder enige ruggengraat als iemand er een grapje over maakt?
I lol'edquote:Op maandag 9 februari 2015 09:34 schreef Richestorags het volgende:
[..]
We leven in het Westen. Hier wordt geacht dat je daarboven staat en geen lange tenen hebt. Bevalt je dat niet, wel er vertrekken vele vluchten. En voordat je zegt dat wij daar weer boven moeten staan: dat zou je kunnen zeggen ware het niet dat is gebleken dat dit soort anti-vrijheids meningen ook daadwerkelijk in aanslagen zijn "verwoord".
Er is geen enkele reden dat ze zich beledigd voelen. God en Mohammed zijn zelf wel in staat om af te rekenen met Kafr die het geloof belachelijk maken, dus kunnen zij het laten rusten. Of is de belediging een soort vorm van cognitieve dissonantie, waarbij ze zichzelf middels constante stuiptrekkingen en reflexen opnieuw moeten overtuigen van hun geloof omdat op een onderbewust level dat helemaal niet zo rotsvast is. In de huidige maatschappij zijn er immers steeds meer paradoxen t.a.v. eeuwenoude sprookjesboeken.
Het is toch ook een aanval?quote:Op maandag 9 februari 2015 09:35 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Een mooi voorbeeld van deze slachtofferrol is bijvoorbeeld Nora Azarkan, Vicefractievoorzitter (PvdA) provincie Flevoland. Kandidaat PS 18 maart 2015 lijst 2, plek 2.
Alles is een aanval, het woord kritisch kent zij niet:Desbetreffende e-mail:twitter:NoraAzarkan twitterde op zondag 08-02-2015 om 14:35:45Een aanval via twitter is blijkbaar niet genoeg. Nu gebruiken zij daar mijn e-mailadres voor. http://t.co/hdCO2kHFFN reageer retweet
[ afbeelding ]
In beginsel is het toch best te begrijpen? Als jij een hele leuke vrouw hebt en kinderen waar je elke dag heel de dag mee bezig bent, en vervolgens zie je iemand die geen vrouw en kinderen heeft tekeningen van jouw exemplaren maken waarbij je zoon je vrouw neukt. Dan sta je daar toch ook niet om te springen?quote:Op maandag 9 februari 2015 09:34 schreef NotYou het volgende:
[..]
I lol'ed
http://en.wikipedia.org/wiki/Blasphemy_law_in_Pakistan
http://www.economist.com/(...)lerance-bad-mouthing
Maar je krijgt bonuspunten voor fatsoen hoor.![]()
Gelukkig snappen we elkaarquote:Op maandag 9 februari 2015 09:34 schreef Skv het volgende:
[..]
Zij protesteren tegen de vrijheid van meningsuiting door hun eigen vrijheid te gebruiken. Als jij daar tegen bent, dan doe je effectief wat zij ook doen. Je eigen vrijheid van meningsuiting gebruiken om die van een ander te beperken.
Ik snap qua inhoud waarom je het zegt hoor, begrijp me niet verkeer. Maar als je het schematisch weergeeft dan doe je hetzelfde.
quote:Op maandag 9 februari 2015 09:34 schreef Richestorags het volgende:
[..]
We leven in het Westen. Hier wordt geacht dat je daarboven staat en geen lange tenen hebt. Bevalt je dat niet, wel er vertrekken vele vluchten. En voordat je zegt dat wij daar weer boven moeten staan: dat zou je kunnen zeggen ware het niet dat is gebleken dat dit soort anti-vrijheids meningen ook daadwerkelijk in aanslagen zijn "verwoord".
Er is geen enkele reden dat ze zich beledigd voelen. God en Mohammed zijn zelf wel in staat om af te rekenen met Kafr die het geloof belachelijk maken, dus kunnen zij het laten rusten. Of is de belediging een soort vorm van cognitieve dissonantie, waarbij ze zichzelf middels constante stuiptrekkingen en reflexen opnieuw moeten overtuigen van hun geloof omdat op een onderbewust level dat helemaal niet zo rotsvast is. In de huidige maatschappij zijn er immers steeds meer paradoxen t.a.v. eeuwenoude sprookjesboeken.
Over een vergelijking van niets gesproken. Klik eens op de links zou ik zeggen.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:37 schreef Skv het volgende:
[..]
In beginsel is het toch best te begrijpen? Als jij een hele leuke vrouw hebt en kinderen waar je elke dag heel de dag mee bezig bent, en vervolgens zie je iemand die geen vrouw en kinderen heeft tekeningen van jouw exemplaren maken waarbij je zoon je vrouw neukt. Dan sta je daar toch ook niet om te springen?
En tallozen die het heel logisch en misschien zelfs wenselijk vinden dat de makers van dergelijke tekeningen op die grond maar zo iets kan worden aangedaan. Heerlijk hoe de West-Europese cultuur verrijkt is.quote:
Want? Ze gedragen zich precies als dat aggressieve primaatje die met zijn vriendin naar de club gaat en al rood aanloopt als er iemand tegen zijn vriendin aanpraat. Waarom? Onzekerheid. Als je werkelijk zo stevig in je schoenen staat m.b.t. je geloof boeit het je geen reet wat anderen over jouw profeet zeggen. Maar dat staan ze niet dus zijn homo's, Joden, andersdenken de lul en schieten ze zelf in de kramp bij iedere spotprent.quote:
Je beledigd voelen is een eigen keuze die je maakt.quote:
Een stripje en ze gaan massaal demonstreren. Ondertussen moorden "hun" broeders duizenden vrouwen, kinderen en mannen uit en je hoort ze nergens over.quote:
Goeie reden om je beledigd te voelen inderdaad. Beter voel je je beledigd door al die lui die de naam van je geloof en profeet nog veel erger beledigen. Maar nee dat kan niet want dat zijn wel Soennitische broeders. Moge Allah hun ziel hebben.quote:
Mensenkennis/je verplaatsen in anderen of ook maar lezen over andere culturen is niet jouw sterkste kant hè?quote:Op maandag 9 februari 2015 09:41 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Want? Ze gedragen zich precies als dat aggressieve primaatje die met zijn vriendin naar de club gaat en al rood aanloopt als er iemand tegen zijn vriendin aanpraat. Waarom? Onzekerheid. Als je werkelijk zo stevig in je schoenen staat m.b.t. je geloof boeit het je geen reet wat anderen over jouw profeet zeggen. Maar dat staan ze niet dus zijn homo's, Joden, andersdenken de lul en schieten ze zelf in de kramp bij iedere spotprent.
We hebben ze zelf geïmporteerd. Maar inderdaad wel een problematische situatie.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:40 schreef NotYou het volgende:
[..]
En tallozen die het heel logisch en misschien zelfs wenselijk vinden dat de makers van dergelijke tekeningen op die grond maar zo iets kan worden aangedaan. Heerlijk hoe de West-Europese cultuur verrijkt is.![]()
In elk geval is het niet de sterkste kant van deze demonstranten.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:42 schreef NotYou het volgende:
[..]
Mensenkennis/je verplaatsen in anderen of ook maar lezen over andere culturen is niet jouw sterkste kant hè?
Nee natuurlijk niet. Als er met man en macht in je is geramd dat iets heilig is en boven alles staat, en iemand anders spuugt daar op, dan is het geen rationele keuze om daar beledigd over te zijn. Dat is een emotioneel en dus een stuk lastiger te controleren.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je beledigd voelen is een eigen keuze die je maakt.
Komt hij weer:
normale mensen hebben daar gewoon schijt aanquote:Op maandag 9 februari 2015 09:37 schreef Skv het volgende:
[..]
In beginsel is het toch best te begrijpen? Als jij een hele leuke vrouw hebt en kinderen waar je elke dag heel de dag mee bezig bent, en vervolgens zie je iemand die geen vrouw en kinderen heeft tekeningen van jouw exemplaren maken waarbij je zoon je vrouw neukt. Dan sta je daar toch ook niet om te springen?
Niet hun sterkste kant anders. Anders hadden zij wel geweten dat het hier in het Westen anders werkt. Ik geef juist aan over een goede mensenkennis te beschikken omdat ik blootleg waar de stuiptrekking bij hen vandaan komt. Maar Notyou, aangezien jij zo cultureel onderlegd bent, leg mij dan eens uit hoe het zit.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:42 schreef NotYou het volgende:
[..]
Mensenkennis/je verplaatsen in anderen? Of ook maar lezen over andere culturen is niet jouw sterkste kant hè?
Achja, blijkbaar is het zo'n populistisch gefrustreerd mannetje.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:42 schreef NotYou het volgende:
Want? Ze gedragen zich precies als dat aggressieve primaatje die met zijn vriendin naar de club gaat en al rood aanloopt als er iemand tegen zijn vriendin aanpraat. Waarom? Onzekerheid. Als je werkelijk zo stevig in je
Dus de oplossing is om datzelfde niveau aan te nemen?quote:Op maandag 9 februari 2015 09:44 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
In elk geval is het niet de sterkste kant van deze demonstranten.
Waarom schrijf je mij die uitspraak toe?quote:Op maandag 9 februari 2015 09:45 schreef Skv het volgende:
[..]
Achja, blijkbaar is het zo'n populistisch gefrustreerd mannetje.
Exact. Maar dit is links. Nee ik moet me verplaatsen in hun pijn in plaats van dat zij hun tenen eens wat korter maken.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:44 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
In elk geval is het niet de sterkste kant van deze demonstranten.
Ik kan me prima verplaatsen in hoe zij denken.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:46 schreef Skv het volgende:
[..]
Dus de oplossing is om datzelfde niveau aan te nemen?
Denk dat je je dat lastig in kan beelden, hoe groot de impact van het geloof op hun leven is. Nogmaals, ze leren dit elkaar aan, er is geen Verlichting geweest en relativeren zit niet in hoe het geloof in elkaar zit. Wat je er ook van vindt; de beste oplossing zou zijn om de Islam even met een rondgang de Verlichting door te laten maken en dan gezellig samen de kroeg in te gaan.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:45 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
normale mensen hebben daar gewoon schijt aan
Iemand waar ik geen respect voor heb is niet in staat mij te beledigen door iets te roepen of te tekenen, het ergste wat er kan gebeuren is dat mijn gezicht in de-stand springt.
eigenlijk is het een compliment naar de westerse wereld dat dit volk zich zo beledigd voelt,ze vinden ons blijkbaar belangrijk genoeg om zich er druk over te maken
Zelf doet ze er toch ook aan mee door deze tweet op haar profiel te plaatsen:quote:
Waar vervolgens de reacties op komen, dus ze lokt uit en vervolgens in de slachtofferrol.twitter:SIGILIX twitterde op zondag 08-02-2015 om 08:20:12'Als Wilders absolute macht heeft, dan wordt oproepen tot brandstichting gewoon regeringsbeleid' http://t.co/nQt1EPrYOj via @dutchturksNL reageer retweet
Ik doelde op Richestorags, waar jij op reageerde in de post waar ik weer op reageerde.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:46 schreef NotYou het volgende:
[..]
Waarom schrijf je mij die uitspraak toe?
Jij laat het in je rammen. Zonder zelf kritisch na te denken. Dus ja, het is je eigen keuze en je leeft in een land waar je zelf de keuze mag maken zonder dat je wordt vervolgd.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:45 schreef Skv het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Als er met man en macht in je is geramd dat iets heilig is en boven alles staat, en iemand anders spuugt daar op, dan is het geen rationele keuze om daar beledigd over te zijn. Dat is een emotioneel en dus een stuk lastiger te controleren.
We kunnen geen rekening houden met een ieder zijn pijn in de samenleving. Dan hou je de ene groep tevreden en daarmee doe je de andere groep weer pijn. Blootstellen aan "beledigingen" is beter, dan leren ze het vanzelf.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:46 schreef Skv het volgende:
[..]
Dus de oplossing is om datzelfde niveau aan te nemen?
Nee hoor, je moet even verder kijken dan je neus lang is, want je verwijt anderen de zaken waar je jezelf schuldig aan maakt. Iets met een pot en een ketel. Een beetje relativeringsvermogen en nadenken over drijfveren van anderen maakt je echt geen slechter mens hoor.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:46 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Exact. Maar dit is links. Nee ik moet me verplaatsen in hun pijn in plaats van dat zij hun tenen eens wat korter maken.
En wij helpen ze daar een handje mee met spotprenten. Ze leren het echt wel na verloop van tijd.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:47 schreef Skv het volgende:
[..]
Denk dat je je dat lastig in kan beelden, hoe groot de impact van het geloof op hun leven is. Nogmaals, ze leren dit elkaar aan, er is geen Verlichting geweest en relativeren zit niet in hoe het geloof in elkaar zit. Wat je er ook van vindt; de beste oplossing zou zijn om de Islam even met een rondgang de Verlichting door te laten maken en dan gezellig samen de kroeg in te gaan.
Maargoed, dat kost tijd.
Andere situatie, zij zitten in een soort van commune binnen Nederland waarbij iedereen met elkaar omgaat. Als je uit het geloof stapt, flikkeren ze je ook uit je familie en je sociale leven. Ik heb waardering voor mensen die die stap durven te zetten, maar kan me ook voorstellen dat je dan maar een beetje meedoet voor de goede vrede. Overigens is er met dat gematigde volk geen probleem hoor, vooral de hardliners.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jij laat het in je rammen. Zonder zelf kritisch na te denken. Dus ja, het is je eigen keuze en je leeft in een land waar je zelf de keuze mag maken zonder dat je wordt vervolgd.
Hier is het zeker een keuze.
Ben zelf ook door mijn ouders katholiek opgevoed, gedoopt, eerste communie, christelijke basisschool, met familie naar de kerk enzo. Tot dat ik 11 was en voor mezelf leerde nadenken. Wat een onzin.
Hij kan toch nooit de verpakking van de snickers halen als hij vastzit met zijn armen?quote:Op maandag 9 februari 2015 09:50 schreef Enchanter het volgende:
[..]
nou het is wat
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kijk die christenen de straat op gaan en zie ze moorden
Ik zou niet willen weten mocht het geval zijn dat er een groep kuzu komt. Dan wordt het vervolgen en in brand steken van gekooide islamkritische mensen regeringsbeleid.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:47 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Zelf doet ze er toch ook aan mee door deze tweet op haar profiel te plaatsen:Waar vervolgens de reacties op komen, dus ze lokt uit en vervolgens in de slachtofferrol.twitter:SIGILIX twitterde op zondag 08-02-2015 om 08:20:12'Als Wilders absolute macht heeft, dan wordt oproepen tot brandstichting gewoon regeringsbeleid' http://t.co/nQt1EPrYOj via @dutchturksNL reageer retweet
![]()
Misschien is hij wel gekruisigd vanwege de Snickers.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:51 schreef Smack10 het volgende:
f is hij daarom teruggekomen uit de dood omdat hij na die 3 dag
en te veel moeitequote:Op maandag 9 februari 2015 09:47 schreef Skv het volgende:
[..]
Denk dat je je dat lastig in kan beelden, hoe groot de impact van het geloof op hun leven is. Nogmaals, ze leren dit elkaar aan, er is geen Verlichting geweest en relativeren zit niet in hoe het geloof in elkaar zit. Wat je er ook van vindt; de beste oplossing zou zijn om de Islam even met een rondgang de Verlichting door te laten maken en dan gezellig samen de kroeg in te gaan.
Maargoed, dat kost tijd.
Dat ze in die gesloten commune en familie blijven zitten met hun eigen geloof is ook de kern van het hele niet integreren en parallelle samenleven.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:51 schreef Skv het volgende:
[..]
Andere situatie, zij zitten in een soort van commune binnen Nederland waarbij iedereen met elkaar omgaat. Als je uit het geloof stapt, flikkeren ze je ook uit je familie en je sociale leven. Ik heb waardering voor mensen die die stap durven te zetten, maar kan me ook voorstellen dat je dan maar een beetje meedoet voor de goede vrede. Overigens is er met dat gematigde volk geen probleem hoor, vooral de hardliners.
Wie begon daar ook alweer mee? Jij. Ik gaf mijn mening dat ik hun mening kut vind en dan kom jij aan met vrijheid geldt alleen als de mening mij aanstaat bla bla bla. Dus kom mij niet de les lezen. Je praktiseert niet eens wat je hier preekt tegen mij.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:49 schreef Skv het volgende:
[..]
Nee hoor, je moet even verder kijken dan je neus lang is, want je verwijt anderen de zaken waar je jezelf schuldig aan maakt. Iets met een pot en een ketel. Een beetje relativeringsvermogen en nadenken over drijfveren van anderen maakt je echt geen slechter mens hoor.
Jezus onderschattenquote:Op maandag 9 februari 2015 09:51 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Hij kan toch nooit de verpakking van de snickers halen als hij vastzit met zijn armen?
Of is hij daarom teruggekomen uit de dood omdat hij na die 3 dagen nog steeds zin had in die snickers?
Verder stelt deze PVDA politicus dus dat Wilders oproept om een moskee in de brand te steken.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik zou niet willen weten mocht het geval zijn dat er een groep kuzu komt. Dan wordt het vervolgen en in brand steken van gekooide islamkritische mensen regeringsbeleid.
Wat is het verschil?
Als er geen spotprenten waren dan hadden ze wel elders een aanslag gepleegd hoor. Die gasten zijn op zoek naar het versterken van de polarisatie in de Westerse samenleving omdat ze zelf twisted zijn. Dat ze die cartoonmakers doodschieten is puur een kwestie van 'logisch target' waarbij ze meer collateral damage maken. Raken aan zo'n fundamenteel punt (vrijheid van meningsuiting) terwijl je de profeet 'wreekt' versterkt de wij-zij-gevoelens bij zowel moslims als westerlingen.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:50 schreef Enchanter het volgende:
[..]
nou het is wat
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kijk die christenen de straat op gaan en zie ze moorden
Ja, maar volgens mij is het wel duidelijk dat een multiculturele samenleving niet bestaat en we moeten accepteren dat er meerdere culturen langs/naast elkaar leven. Niet persé met elkaar.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat ze in die gesloten commune en familie blijven zitten met hun eigen geloof is ook de kern van het hele niet integreren en parallelle samenleven.
Nog steeds hun eigen keuze, terwijl er wel degelijk opties zijn om je open op te stellen.
Waarom moeten we dat accepteren? Het is duidelijk dat het tot wrijvingen en misstanden leidt.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:55 schreef Skv het volgende:
[..]
Ja, maar volgens mij is het wel duidelijk dat een multiculturele samenleving niet bestaat en we moeten accepteren dat er meerdere culturen langs/naast elkaar leven. Niet persé met elkaar.
dat is niet een correcte voorstelling, men leeft prima met elkaar maar aan de randen gaat het blijkbaar flink mis... de utopie van een eenheidsworst vind ik persoonlijk nogal eng, maar dat velletje moet je ook weggooien niet proberen op te etenquote:Op maandag 9 februari 2015 09:55 schreef Skv het volgende:
[..]
Ja, maar volgens mij is het wel duidelijk dat een multiculturele samenleving niet bestaat en we moeten accepteren dat er meerdere culturen langs/naast elkaar leven. Niet persé met elkaar.
Jouw oplossing is het vergroten van de afstand tussen de groepen?quote:Op maandag 9 februari 2015 09:57 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waarom moeten we dat accepteren? Het is duidelijk dat het tot wrijvingen en misstanden leidt.
Maar waarom moeten de mensen met een vrije geest zich dan schikken naar de wil van dat volk ipv andersom?quote:Op maandag 9 februari 2015 09:55 schreef Skv het volgende:
[..]
Dit dus.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:57 schreef Re het volgende:
[..]
dat is niet een correcte voorstelling, men leeft prima met elkaar maar aan de randen gaat het blijkbaar flink mis... de utopie van een eenheidsworst vind ik persoonlijk nogal eng, maar dat velletje moet je ook weggooien niet proberen op te eten
Dat hoeft toch niet?quote:Op maandag 9 februari 2015 09:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Maar waarom moeten de mensen met een vrije geest zich dan schikken naar de wil van dat volk ipv andersom?
Direct framen en een pavlovreactie van jewelste. Compleet van de pot gerukt.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:54 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Verder stelt deze PVDA politicus dus dat Wilders oproept om een moskee in de brand te steken.
Afgezien van het feit dat je het eens hoeft te zijn met Wilders, is dat nogal een uitspraak.
Om dat te koppelen aan een groepje van 5 personen die spandoeken ophangt op een bouwplaats is naar mijn mening nogal extreem en haatzaaierij.
Dat is wel een groot probleem want zij zijn uit op chaos. Bovendien worden wij constant beledigd, net een paar tekenaars uitgemoord en zij gaan de straat op omdat het nog niet genoeg is.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit dus.
In de meeste gevallen gaat het ook gewoon goed. En dat er binnen een samenleving allerlei subculturen bestaan die niet met elkaar associëren, hoeft verder geen groot probleem te zijn.
Wie zijn uit op chaos? Moslimextremisten?quote:Op maandag 9 februari 2015 10:02 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Dat is wel een groot probleem want zij zijn uit op chaos.
Die demonstranten.quote:Op maandag 9 februari 2015 10:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wie zijn uit op chaos? Moslimextremisten?
Waar zeg ik dat? Dit is de tweede keer in dit topic dat je mij woorden in de mond legt.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:59 schreef Skv het volgende:
[..]
Jouw oplossing is het vergroten van de afstand tussen de groepen?
Werkelijk?quote:
Het ergste is natuurlijk dat deze vrouw de nr.2 van de PVDA is in Almere.quote:Op maandag 9 februari 2015 10:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Direct framen en een pavlovreactie van jewelste. Compleet van de pot gerukt.
Mij lijkt dan het mengen van de groepen beter. Weg met die segregatie. Geen scholen meer met religieuze grondslag. Laat ieder kind maar met andere kinderen van zoveel mogelijk verschillende achtergronden in aanraking komen en zorg ervoor dat ze van jongs af aan respect hebben voor andere culturen en die in hun waarde laten, maar ook leren dat in dit land de westerse normen en waarden gelden en dat een onderdeel daarvan is dat je geen mensen vermoordt als ze iets roepen waar je het niet mee eens bent. Maarja dat zal wel weer een utopische gedachte zijn. Imagine all the people living life in peace... And the world will live as one...quote:Op maandag 9 februari 2015 09:59 schreef Skv het volgende:
[..]
Jouw oplossing is het vergroten van de afstand tussen de groepen?
Juist.quote:Op maandag 9 februari 2015 10:07 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Mij lijkt dan het mengen van de groepen beter. Weg met die segregatie. Geen scholen meer met religieuze grondslag. Laat ieder kind maar met andere kinderen van zoveel mogelijk verschillende achtergronden in aanraking komen en zorg ervoor dat ze van jongs af aan respect hebben voor andere culturen en die in hun waarde laten, maar ook leren dat in dit land de westerse normen en waarden gelden en dat een onderdeel daarvan is dat je geen mensen vermoordt als ze iets roepen waar je het niet mee eens bent. Maarja dat zal wel weer een utopische gedachte zijn. Imagine all the people living life in peace... And the world will live as one...
hoeveel van die demonstranten hebben cartoonisten vermoord?quote:Op maandag 9 februari 2015 10:07 schreef OllieWilliams het volgende:
een onderdeel daarvan is dat je geen mensen vermoordt als ze iets roepen waar je het niet mee eens bent.
Geen. Maar dat het ze weinig doet lijkt me evident, anders ga je niet demonstreren tegen een blad waarvan net de halve redactie is uitgemoord om de exacte reden waar jij nu voor demonstreert. Afkeuren doen ze het allesbehalve.quote:Op maandag 9 februari 2015 10:11 schreef Re het volgende:
[..]
hoeveel van die demonstranten hebben cartoonisten vermoordt?
De timing is ruk en het is op zichzelf ook niet netjes.quote:Op maandag 9 februari 2015 10:12 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Geen. Maar dat het ze weinig doet lijkt me evident, anders ga je niet demonstreren tegen een blad waarvan net de halve redactie is uitgemoord om de exacte reden waar jij nu voor demonstreert. Afkeuren doen ze het allesbehalve.
En laat daar nou precies het probleem liggen.quote:Op maandag 9 februari 2015 10:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat hoeft toch niet?
Het staat deze mensen vrij de straat op te gaan. Dat mag immers in een vrije samenleving. Het staat ons vervolgens weer vrij om geen boodschap te hebben aan hun klaagzang. En dat hebben we naar mijn idee ook niet.
Wat ik bedoel, is dat ze hoog en laag kunnen springen, maar wij gaan geen beperkingen opleggen aan de vrijheid van meningsuiting.quote:Op maandag 9 februari 2015 10:28 schreef NotYou het volgende:
[..]
En laat daar nou precies het probleem liggen.
Mensen die handtekeningen verzamelen en vreedzaam demonstreren zijn uit op chaos. Duidelijk.quote:Op maandag 9 februari 2015 10:02 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Dat is wel een groot probleem want zij zijn uit op chaos. Bovendien worden wij constant beledigd, net een paar tekenaars uitgemoord en zij gaan de straat op omdat het nog niet genoeg is.
Nee hoor er zijn heel veel mensen die vinden dat men heilige dingen niet mag beledigen en vaak zijn zij het die bepalen wat beledigen is.quote:Op maandag 9 februari 2015 03:36 schreef Elfletterig het volgende:
Dit massale protest maakt eens te meer de kloof tussen moslims en niet-moslims in Europa pijnlijk duidelijk.
Ik denk ook dat er veel ongelovigen zijn die vinden dat je mensen niet zomaar zou moeten beledigen.quote:Op maandag 9 februari 2015 10:35 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee hoor er zijn heel veel mensen die vinden dat men heilige dingen niet mag beledigen en vaak zijn zij het die bepalen wat beledigen is.
Ja. Dat heeft iets met fatsoen te maken. Maar ik geloof niet dat er met die spotprenten zonder enige aanleiding iemand wordt beledigd.quote:Op maandag 9 februari 2015 10:39 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik denk ook dat er veel ongelovigen zijn die vinden dat je mensen niet zomaar zou moeten beledigen.
Dat klopt, maar op een vreedzame manier je onvrede uiten is ook gewoon een recht. Dat dat ook op een ietwat onfatsoenlijke manier wordt gedaan, tja. Ik snap de ophef niet zo.quote:Op maandag 9 februari 2015 10:42 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ja. Dat heeft iets met fatsoen te maken. Maar ik geloof niet dat er met die spotprenten zonder enige aanleiding iemand wordt beledigd.
Daarnaast, al zou het onfatsoenlijk zijn, dat is ook gewoon een recht.
Mensen begrijpen nog steeds niet dat religie voor mensen erg belangrijk kan zijn. Volgens sommige mensen mogen alleen mensen die hun goedkeuring hebben protesteren en mag men alleen de mening die hun bevalt verdedigen.quote:Op maandag 9 februari 2015 10:47 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat klopt, maar op een vreedzame manier je onvrede uiten is ook gewoon een recht. Dat dat ook op een ietwat onfatsoenlijke manier wordt gedaan, tja. Ik snap de ophef niet zo.
Dit dus.quote:Op maandag 9 februari 2015 10:53 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Mensen begrijpen nog steeds niet dat religie voor mensen erg belangrijk kan zijn. Volgens sommige mensen mogen alleen mensen die hun goedkeuring hebben protesteren en mag men alleen de mening die hun bevalt verdedigen.
Niemand roept op tot een verbod op dit soort demonstraties in dit topic dus lul niet. Mensen geven hun eigen mening hierop, en ik en velen met mij in dit topic vinden het belachelijk dat je hierom gaat demonstreren. Wat ons goed recht is. Jij maakt de fout net als vele anderen in dit topic door niet in te zien dat fel reageren hierop net zo goed onder dezelfde vrijheid valt.quote:Op maandag 9 februari 2015 10:53 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Mensen begrijpen nog steeds niet dat religie voor mensen erg belangrijk kan zijn. Volgens sommige mensen mogen alleen mensen die hun goedkeuring hebben protesteren en mag men alleen de mening die hun bevalt verdedigen.
Het lijkt er verdomd veel op dat ze dat snappen.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:01 schreef Richestorags het volgende:
Misschien snappen sommigen niet hoe belangrijk religie is, maar snappen dit soort religieuzen dan wel hoe onze maatschappij in al haar facetten werkt? Met vrijheid van meningsuiting
Volgens mij zijn de demonstranten eerder uit op controle, en dat dan over iets waar ze gelukkig geen zeggenschap over hebben.quote:Op maandag 9 februari 2015 10:34 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mensen die handtekeningen verzamelen en vreedzaam demonstreren zijn uit op chaos. Duidelijk.
Vorig jaar demonstreerden honderdduizenden autochtone Fransen tegen het homohuwelijk. Die mensen snapten niet hoe onze samenleving werkt?quote:Op maandag 9 februari 2015 11:01 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Niemand roept op tot een verbod op dit soort demonstraties in dit topic dus lul niet. Mensen geven hun eigen mening hierop, en ik en velen met mij in dit topic vinden het belachelijk dat je hierom gaat demonstreren. Wat ons goed recht is. Jij maakt de fout net als vele anderen in dit topic door niet in te zien dat fel reageren hierop net zo goed onder dezelfde vrijheid valt.
Misschien snappen sommigen niet hoe belangrijk religie is, maar snappen dit soort religieuzen dan wel hoe onze maatschappij in al haar facetten werkt? Met vrijheid van meningsuiting, homohuwelijk, abortus, tolerantie voor andersgelovigen en ga zo maar door. Het lijkt er verdomd weinig op.
Wie zegt dat alleen religieuzen debielen zijn? Nee ook die mensen hebben weinig besef van een vrije samenleving inderdaad. Ik snap alleen niet wat de relevantie is als we het over booslims in Engeland hebben.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vorig jaar demonstreerden honderdduizenden autochtone Fransen tegen het homohuwelijk. Die mensen snapten niet hoe onze samenleving werkt?
Echt he. En het "maar hullie doen het ook" argument is ook alweer voorbij gekomen.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:12 schreef Loekie1 het volgende:
Mogen we nog wat vinden van mensen die iets roepen op demonstraties of mag dat ook al niet meer?
Dus het is alleen hun recht om een mening te hebben? Mooi is dat. Zo werkt het niet gelukkig.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:13 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Echt he. En het "maar hullie doen het ook" argument is ook alweer voorbij gekomen.
Ik heb nergens beweerd dat jij niet mag schrijven:quote:Op maandag 9 februari 2015 11:01 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Niemand roept op tot een verbod op dit soort demonstraties in dit topic dus lul niet. Mensen geven hun eigen mening hierop, en ik en velen met mij in dit topic vinden het belachelijk dat je hierom gaat demonstreren. Wat ons goed recht is. Jij maakt de fout net als vele anderen in dit topic door niet in te zien dat fel reageren hierop net zo goed onder dezelfde vrijheid valt.
Misschien snappen sommigen niet hoe belangrijk religie is, maar snappen dit soort religieuzen dan wel hoe onze maatschappij in al haar facetten werkt? Met vrijheid van meningsuiting, homohuwelijk, abortus, tolerantie voor andersgelovigen en ga zo maar door. Het lijkt er verdomd weinig op.
Wel maakt die tekst volgens mij duidelijk dat jij het niet goed vindt dat ze hun mening uiten, je noemt het immers misbruik.quote:Op maandag 9 februari 2015 08:57 schreef Richestorags het volgende:
Ook is het walgelijk dat ze onze vrijheden misbruiken om hun mening te willen uiten.
Dit is wat jij schreef:quote:Op maandag 9 februari 2015 11:12 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wie zegt dat alleen religieuzen debielen zijn? Nee ook die mensen hebben weinig besef van een vrije samenleving inderdaad. Ik snap alleen niet wat de relevantie is als we het over booslims in Engeland hebben.
Je suggereert dat je niet snapt hoe onze maatschappij werkt, wanneer je demonstreert tegen iets als het homohuwelijk.quote:Misschien snappen sommigen niet hoe belangrijk religie is, maar snappen dit soort religieuzen dan wel hoe onze maatschappij in al haar facetten werkt? Met vrijheid van meningsuiting, homohuwelijk, abortus, tolerantie voor andersgelovigen en ga zo maar door
Natuurlijk mag dat.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:12 schreef Loekie1 het volgende:
Mogen we nog wat vinden van mensen die iets roepen op demonstraties of mag dat ook al niet meer? Zij vinden dat wij geen spotprenten mogen tekenen en wij vinden dat dat wel mag.
Schei toch uit over wel of niet demonstreren, daar gaat het niet over en dat weet je heel goed.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Natuurlijk mag dat.
Maar wij, op onze beurt, mogen jullie er op wijzen dat de vrijheid om te demonstreren een groot goed is.
Ageer tegen hun mening, maar neem het ze niet kwalijk dat ze demonstreren, want dat is hun goed recht.
Dat is mijn mening op hun mening. Duidelijker kan je het niet hebben. Je toont aan dat je het concept vrijheid van meningsuiting niet echt begrijpt maar dat maakt niet uit.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:15 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik heb nergens beweerd dat jij niet mag schrijven:
[..]
Wel maakt die tekst volgens mij duidelijk dat jij het niet goed vindt dat ze hun mening uiten, je noemt het immers misbruik.
Hehe. Maar pas op hoor, dat mag je niet zeggen want dan geldt de vrijheid van meningsuiting alleen voor jouw eigen mening volgens hoe sommigen het framen hier.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:20 schreef Specularium het volgende:
Ik neem het ze wel kwalijk dat ze demonstreren, ook al is dat hun goed recht.
Soms moet je ook weten wanneer je je bek even moet houden.
Voor mij wel. Maar ik was dan ook in een kleine discussie verwikkeld met de heer Torags.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:19 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Schei toch uit over wel of niet demonstreren, daar gaat het niet over en dat weet je heel goed.
Je hoeft wat mij betreft niet uit te leggen dat jouw teksten jouw mening vertegenwoordigen maar verder ben ik van mening dat jij het begrip vrijheid van meningsuiting niet goed begrijpt als je een vreedzame demonstratie misbruik van het recht op vrijheid van meningsuiting noemt.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:20 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is mijn mening op hun mening. Duidelijker kan je het niet hebben. Je toont aan dat je het concept vrijheid van meningsuiting niet echt begrijpt maar dat maakt niet uit.
Nou en.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:20 schreef Specularium het volgende:
Ik neem het ze wel kwalijk dat ze demonstreren, ook al is dat hun goed recht.
Soms moet je ook weten wanneer je je bek even moet houden.
En dat is toch hun goede recht.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:21 schreef Loekie1 het volgende:
Zij mogen demonstreren en wij mogen spotprenten maken. Met dat laatste zijn zij het niet eens.
Als je demonstreert tegen een homohuwelijk heb je weinig op met een vrije maatschappij inderdaad. Ook zijn er geen rationele redenen om daarop tegen te zijn, dus vind ik je een complete debiel als je daartegen demonstreert.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit is wat jij schreef:
[..]
Je suggereert dat je niet snapt hoe onze maatschappij werkt, wanneer je demonstreert tegen iets als het homohuwelijk.
Ik wijs jou vervolgens op het feit dat hele volksstammen in Frankrijk demonstreerden tegen het homohuwelijk. Het lijkt mij dat deze mensen prima weten hoe onze maatschappij werkt. Zij zijn er namelijk onderdeel van.
Dat je overal tegen mag demonstreren, is juist een kenmerk en de kracht van westerse samenlevingen.
Het is misbruik. Het is namelijk niet gepast om vlak na een aanslag waarbij twintig doden zijn gevallen te gaan zeiken over dat je je "beledigd" voelt over wat tekeningen over je profeet terwijl de makers daarvan in naam van diezelfde profeet zijn afgeslacht. Dat is de werkelijke belediging. Het spreekt boekdelen dat zij wat tekeningen als erger zien en zelfs een petitie ertegen indienen.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:24 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Je hoeft wat mij betreft niet uit te leggen dat jouw teksten jouw mening vertegenwoordigen maar verder ben ik van mening dat jij het begrip vrijheid van meningsuiting niet goed begrijpt als je een vreedzame demonstratie misbruik van het recht op vrijheid van meningsuiting noemt.
Dus een choquerende cartoon moet kunnen maar een choquerende demonstratie moet niet kunnen omdat het een te gevoelig onderwerp is?quote:Op maandag 9 februari 2015 11:25 schreef Richestorags het volgende:
Net als dat ik deze Moslims die niks ophebben met de vrijheid van meningsuiting en deze misbruiken om hun eigen mening te uiten op een onderwerp wat zo gevoelig is dat ze beter gewoon even stil zijn complete debielen vind.
Je snapt het niet helemaal, volgens mij.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Als je demonstreert tegen een homohuwelijk heb je weinig op met een vrije maatschappij inderdaad. Ook zijn er geen rationele redenen om daarop tegen te zijn, dus vind ik je een complete debiel als je daartegen demonstreert.
Zijn er rationele redenen om tegen een homohuwelijk te zijn behalve redenen gebaseerd op haat en/of religieuze brainwashing?quote:Op maandag 9 februari 2015 11:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je snapt het niet helemaal, volgens mij.
Die cartoon heeft niet bijna twintig mensen vermoord is het niet? De demonstratie houden ze op het moment dat de makers van de cartoon net zijn afgeslacht, een nogal slechte timing. Bovendien what the fuck is er choquerend aan een cartoon?quote:Op maandag 9 februari 2015 11:27 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dus een choquerende cartoon moet kunnen maar een choquerende demonstratie moet niet kunnen omdat het een te gevoelig onderwerp is?
Hoe is dat precies relevant?quote:Op maandag 9 februari 2015 11:30 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Zijn er rationele redenen om tegen een homohuwelijk te zijn behalve redenen gebaseerd op haat en/of religieuze brainwashing?
En het is mijn goed recht dat ongepast te vinden. Wat zeik je dan?quote:Op maandag 9 februari 2015 11:25 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
En dat is toch hun goede recht.
Het is relevant omdat je weliswaar je mening mag uiten op dat vlak maar niet moet verwachten dat mensen die mening dan ook serieus nemen Koosje.quote:
De demonstranten hoeven inderdaad niet te verwachten dat we direct onze wetten aanpassen. Gelukkig niet.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:33 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is relevant omdat je weliswaar je mening mag uiten op dat vlak maar niet moet verwachten dat mensen die mening dan ook serieus nemen Koosje.
Als je demonstreert tegen wat cartoons snap je de maatschappij waarin we leven niet. Anders zou je er niet tegen demonstreren. Als je de vrijheid van meningsuiting en de minimale rol die geloof speelt in het Westen zou snappen zou je snappen waar de cartoons vandaan komen en waarom dat in onze maatschappij normaal is. Dan snap je ook dat demonstreren zinloos is. Maar dat snappen ze niet want huidige Islam en vrijheid van meningsuiting gaat niet samen. Er is namelijk geen één Islamitisch land dat vrijheid van meningsuiting kent. In vele landen staat zelfs de doodstraf op het beledigen van de profeet. Geeft dat jou hoop dat deze demonstranten snappen hoe belangrijk vrijheid van meningsuiting is in onze maatschappij?quote:Op maandag 9 februari 2015 11:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De demonstranten hoeven inderdaad niet te verwachten dat we direct onze wetten aanpassen. Gelukkig niet.
Maar dat neemt niet weg dat het hen vrij staat om daartegen te demonstreren. En als ze dat doen, betekent dat niet dat ze onze maatschappij 'niet snappen' of verwerpen.
Zo rollen wij nou eenmaal in het westen. Als jij het ergens niet mee eens bent, dan kun je in alle vrijheid de straat opgaan.
Zelfs neo-nazi's hebben in het verleden mogen demonstreren. Ook op hun mening zit ik niet te wachten, maar het staat hen wat mij betreft vrij om de straat op te gaan.
"Die kleine korporaal heeft wel een grote mond, maar als hij eenmaal bij ons in het kabinet zit zal het hem wel lukken om zich aan te passen"quote:Op maandag 9 februari 2015 04:31 schreef IMVHI het volgende:
[..]
Het Christendom zou hoe het 100 jaar geleden werd bedreven ook geen plek hebben in de huidige maatschappij. Maar het heeft zich noodgedwongen ook aan kunnen passen (op een paar enkel extremen na) om mee te kunnen draaien in de moderne tijd. Ik ben er van overtuigd Moslims dat ook gaat lukkken
Dat mag je niet zeggen. Nu ontneem je ze het recht op vrijheid van meningsuiting.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:49 schreef Hathor het volgende:
Het is op zijn zachtst gezegd nogal ongepast om 4 weken na dat bloedbad op zo'n wijze te gaan demonstreren.
Allemaal jouw mening waar anderen anders over mogen denken, de vrijheid van meningsuiting is er voor elke mening ook die waar je het niet mee eens bent of die je ongepast vindt.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:31 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Die cartoon heeft niet bijna twintig mensen vermoord is het niet? De demonstratie houden ze op het moment dat de makers van de cartoon net zijn afgeslacht, een nogal slechte timing. Bovendien what the fuck is er choquerend aan een cartoon?
Er is wel meer dat ze ontnomen mag worden wat mij betreft.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:50 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat mag je niet zeggen. Nu ontneem je ze het recht op vrijheid van meningsuiting.
Ja ik zeg toch nergens dat het ze verboden moet worden te demonstrerenquote:Op maandag 9 februari 2015 11:50 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Allemaal jouw mening waar anderen anders over mogen denken, de vrijheid van meningsuiting is er voor elke mening ook die waar je het niet mee eens bent of die je ongepast vindt.
Dan moeten we ze op een of andere manier aanleren om niet om alles beledigd te raken want spotprenten horen bij onze maatschappij en dat gaan we noot inperken. Alle andere religies hebben dat al geaccepteerd dus deze protestmoslims moeten als mens nog wat groeien.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:50 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Allemaal jouw mening waar anderen anders over mogen denken, de vrijheid van meningsuiting is er voor elke mening ook die waar je het niet mee eens bent of die je ongepast vindt.
Ik vind dat we deze mensen kunnen missen als kiespijn inderdaad.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:52 schreef Hathor het volgende:
[..]
Er is wel meer dat ze ontnomen mag worden wat mij betreft.
Jij begon met te vertellen dat ze misbruik maken van de vrijheid van meningsuiting dat is wat anders dan dat je het ongepast vindt. Verder zeik ik niet ik ben gewoon op beleefde wijze de discussie aangegaan en heb gereageerd op jouw reacties zoals in een beschaafde discussie gebruikelijk is. Ik vind dit een hele normale demonstratie en zeker geen misbruik van vrijheden, juist na de aanslagen is het gepast dat ook moslims het recht hebben hun mening te uiten op de normale manier en hun dat recht miskennen is in mijn ogen fout.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:32 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En het is mijn goed recht dat ongepast te vinden. Wat zeik je dan?
Exact. Slikken of stikken.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:55 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Dan moeten we ze op een of andere manier aanleren om niet om alles beledigd te raken want spotprenten horen bij onze maatschappij en dat gaan we noot inperken. Alle andere religies hebben dat al geaccepteerd dus deze protestmoslims moeten als mens nog wat groeien.
Ja, laten we iedereen dwingen om hetzelfde te denken.quote:
Jij noemt het zelf misbruik van vrijheden en misbruik is niet toegestaan.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:54 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja ik zeg toch nergens dat het ze verboden moet worden te demonstrerenik zeg alleen dat ik het volslagen debiel en ongepast vind en ik ben niet alleen daarin. Maar jij spint lekker in dit topic om het zo te draaien dat ik hen het recht op een vrije mening ontneem.
Het is mijn goed recht het misbruik te vinden. Er zijn namelijk nul aanwijzingen dat de Islam en vrijheid van meningsuiting enige correlatie hebben, daar geen enkel Islamitisch land vrijheid van meningsuiting kent. Noch doen de boze reacties op cartoons in de vorm van demonstraties dat vermoeden.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:57 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Jij begon met te vertellen dat ze misbruik maken van de vrijheid van meningsuiting dat is wat anders dan dat je het ongepast vindt. Verder zeik ik niet ik ben gewoon op beleefde wijze de discussie aangegaan en heb gereageerd op jouw reacties zoals in een beschaafde discussie gebruikelijk is. Ik vind dit een hele normale demonstratie en zeker geen misbruik van vrijheden, juist na de aanslagen is het gepast dat ook moslims het recht hebben hun mening te uiten op de normale manier en hun dat recht miskennen is in mijn ogen fout.
Vrijheid van meningsuiting is echt geweldig.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:55 schreef Knip het volgende:
Deze plaatjes spreken voor zich denk ik
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is inderdaad wat deze moslims zouden doen als zij het voor het zeggen hadden.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, laten we iedereen dwingen om hetzelfde te denken.
Succes gegarandeerd.
Nee hoor. Niet alle misbruik is strafbaar. Misbruik betekent letterlijk dat je iets verkeerd gebruikt. Dat kan strafbaar zijn, hoeft niet. Zo'n foutparkerende diplomaat misbruikt ook zijn immuniteit. Niet strafbaar, wel misbruik.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:59 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Jij noemt het zelf misbruik van vrijheden en misbruik is niet toegestaan.
Als min of meer iedereen spotprenten kan relativeren, waarom zij dan niet? Zijn moslims niet in staat om hier in te groeien?quote:Op maandag 9 februari 2015 11:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Succes gegarandeerd.
Klopt.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wat deze moslims zouden doen als zij het voor het zeggen hadden.
Exact. En dat is wat de wegkijkers hier maar niet willen snappen. Je kan niet onbeperkt tolerant zijn richting intoleranten. Want die misbruiken jouw systeem van binnenuit.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wat deze moslims zouden doen als zij het voor het zeggen hadden.
Ik denk dat zelfs dat niet helpt. Het gaat ze namelijk niet alleen om tekeningetjes, maar om het opleggen van de islam aan de rest.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:48 schreef Mani89 het volgende:
Het enige antwoord is om elke dag met een vliegtuig zoveel mogelijk spotprenten over moslimwijken te strooien totdat ze er gewend aan raken en een dikkere huid ontwikkelen voor wat domme tekeningetjes.
Dat ontken ik toch niet. Jij hebt een ander heilig huisje en dat is de vrijheid van meningsuiting en als daartegen wordt gedemonstreerd dan mag dat niet, jij lijkt veel op die moslims.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:59 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is mijn goed recht het misbruik te vinden. Er zijn namelijk nul aanwijzingen dat de Islam en vrijheid van meningsuiting enige correlatie hebben, daar geen enkel Islamitisch land vrijheid van meningsuiting kent. Noch doen de boze reacties op cartoons in de vorm van demonstraties dat vermoeden.
De mening zelf alleen niet.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:00 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting is echt geweldig.
Het uiten een mening die in jouw ogen onwelgevallig is, is misbruik maken van het systeem?quote:Op maandag 9 februari 2015 12:03 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Exact. En dat is wat de wegkijkers hier maar niet willen snappen. Je kan niet onbeperkt tolerant zijn richting intoleranten. Want die misbruiken jouw systeem van binnenuit.
Nee het gaat me niet alleen om de vrijheid van meningsuiting. Het gaat me erom dat zij onze maatschappij veranderen en willen veranderen en niet in een voor mij betere maatschappij.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:03 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat ontken ik toch niet. Jij hebt een ander heilig huisje en dat is de vrijheid van meningsuiting en als daartegen wordt gedemonstreerd dan mag dat niet, jij lijkt veel op die moslims.
Dat is vrijheid van meningsuiting, beste vriend.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:05 schreef Richestorags het volgende:
Het gaat me erom dat zij onze maatschappij veranderen en willen veranderen en niet in een voor mij betere maatschappij.
Als jij iets misbruik noemt vind jij dat niet toegestaan, als de strafwet iets misbruik noemt is dat niet toegestaan.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:01 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee hoor. Niet alle misbruik is strafbaar. Misbruik betekent letterlijk dat je iets verkeerd gebruikt. Dat kan strafbaar zijn, hoeft niet. Zo'n foutparkerende diplomaat misbruikt ook zijn immuniteit. Niet strafbaar, wel misbruik.
Dat heb je nu eenmaal in een land met meer dan één inwoner.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:05 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee het gaat me niet alleen om de vrijheid van meningsuiting. Het gaat me erom dat zij onze maatschappij veranderen en willen veranderen en niet in een voor mij betere maatschappij.
Juist. Geef deze demonstranten de meerderheid en ze gebruiken de democratie om deze af te schaffen en al dit soort dingen strafbaar te maken. Dat is in mijn ogen misbruik, hoe democratisch het ook in theorie mag zijn. Deze mensen hebben niets op met Westerse normen en waarden, dus moeten ze die ook niet misbruiken. In plaats daarvan moeten ze maar eens een wat dikkere huid kweken t.a.v. wat stomme tekeningen en inzien dat het gevaar voor de Islam in het Westen hem in IS en die gekken in Frankrijk zit en niet het vrije Westen zelf.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het uiten een mening die in jouw ogen onwelgevallig is, is misbruik maken van het systeem?
Ja en ik reageer daar toch op met mijn mening? Godverdomme zeg, hoe vaak moet ik het nog uitleggenquote:Op maandag 9 februari 2015 12:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is vrijheid van meningsuiting, beste vriend.
Misbruik betekent helemaal niet niet toegestaan, het betekent onheus gebruik, niet verboden gebruik.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:07 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als jij iets misbruik noemt vind jij dat niet toegestaan, als de strafwet iets misbruik noemt is dat niet toegestaan.
Dat laatste ben ik met je eens.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Juist. Geef deze demonstranten de meerderheid en ze gebruiken de democratie om deze af te schaffen en al dit soort dingen strafbaar te maken. Dat is in mijn ogen misbruik, hoe democratisch het ook in theorie mag zijn. Deze mensen hebben niets op met Westerse normen en waarden, dus moeten ze die ook niet misbruiken. In plaats daarvan moeten ze maar eens een wat dikkere huid kweken t.a.v. wat stomme tekeningen en inzien dat het gevaar voor de Islam in het Westen hem in IS en die gekken in Frankrijk zit en niet het vrije Westen zelf.
Jij wil de vrijheid van meningsuiting toch opheffen uiteindelijk? Of mogen we gewoon blijven zeggen wat we vinden van Mohammed?quote:Op maandag 9 februari 2015 12:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is vrijheid van meningsuiting, beste vriend.
En ik mag daartegen ageren is het niet? Jij ziet maar niet in dat ik ook het recht heb mijn mening te uiten, mijn mening bevalt je alleen voor geen meter.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:08 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat heb je nu eenmaal in een land met meer dan één inwoner.
Nee, jij vindt dat ze niet mogen demonstreren omdat ze misbruik maken hun vrijheden. Dat is iets anders dan 'reageren'.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:09 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja en ik reageer daar toch op met mijn mening? Godverdomme zeg, hoe vaak moet ik het nog uitleggen
Hij mag dat vinden, dat is vrijheid van meningsuiting. Beste vriend.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, jij vindt dat ze niet mogen demonstreren omdat ze misbruik maken hun vrijheden. Dat is iets anders dan 'reageren'.
Vieze leugenaar. Waar heb ik gezegd dat ze niet mogen demonsteren? Toon het aan. Ik heb alleen gezegd dat ze hun vrijheden misbruiken, niet dat ze niet mogen demonstreren. En dat is mijn mening. Vieze leugenaarquote:Op maandag 9 februari 2015 12:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, jij vindt dat ze niet mogen demonstreren omdat ze misbruik maken hun vrijheden. Dat is iets anders dan 'reageren'.
Zelfs al zou ik dat vinden blijft het mijn VRIJE mening inderdaad. Maar ik heb niet eens gezegd dat ze niet mogen demonstrerenquote:Op maandag 9 februari 2015 12:11 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Hij mag dat vinden, dat is vrijheid van meningsuiting. Beste vriend.
Inderdaad, succes gegarandeerd als alle mensen zo:quote:Op maandag 9 februari 2015 11:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Succes gegarandeerd.
Moeten gaan nadenkenquote:Op maandag 9 februari 2015 11:55 schreef Knip het volgende:
Deze plaatjes spreken voor zich denk ik
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Rustig maar hoorquote:Op maandag 9 februari 2015 12:12 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Vieze leugenaar. Waar heb ik gezegd dat ze niet mogen demonsteren? Toon het aan.
Ze blijven erover zeuren omdat ze het niet over de inhoud willen hebben.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:14 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Zelfs al zou ik dat vinden blijft het mijn VRIJE mening inderdaad. Maar ik heb niet eens gezegd dat ze niet mogen demonstrerenwat een laffe honden zeg, het hele topic leggen ze al woorden in de mond. Bah.
kortzichtigheid is menseigenquote:Op maandag 9 februari 2015 12:16 schreef incoherent het volgende:
Hoeveel moslims of getinte mensen kunnen nog aan het werk bij een westers bedrijf of bij mensen met niet getinte huidskleur?
Ben bang dat de kansen van deze mensen hard teruglopen sinds de gebeurtenissen van de laatste weken.
Ik begrijp niet waarom je er aldoor verboden bijhaalt het gaat toch om jouw mening. Als jij van misbruik spreekt vind jij het dan prima of wil je dat niet?quote:Op maandag 9 februari 2015 12:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Misbruik betekent helemaal niet niet toegestaan, het betekent onheus gebruik, niet verboden gebruik.
Ik vind het ongepast en een misbruik van de vrijheid omdat ze iets doen wat ongepast is vanuit diezelfde vrijheid, waar ze het overigens ook niet mee eens zijn. Zie het als de anti-globalist die de wereld overvliegt om zijn boodschap te verspreiden.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Rustig maar hoor![]()
Je vindt dat ze misbruik maken van het systeem. Je ageert niet alleen tegen hun mening, maar ook tegen het feit dat ze de straat op gaan.
Daaruit leidde ik af dat je vindt dat ze niet mogen demonstreren. Maar blijkbaar begreep ik het verkeerd, Excuses, in dat geval.
Persoonlijk wil ik dat ze hier niet tegen demonstreren maar ik wil ze wel dat recht geven want als we iemand gaan verbieden om te demonstreren om persoonlijke redenen krijgen we wat zij willen: een ideoligische dictatuur. En dat wil ik niet. Nou tevreden?quote:Op maandag 9 februari 2015 12:19 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik begrijp niet waarom je er aldoor verboden bijhaalt het gaat toch om jouw mening. Als jij van misbruik spreekt vind jij het dan prima of wil je dat niet?
Nee want als ze het recht hebben om te demonstreren volgens jou kunnen ze dat recht ook niet misbruiken door te demonstreren, dan gebruiken ze gewoon het recht dat ze hebben.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:24 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Persoonlijk wil ik dat ze hier niet tegen demonstreren maar ik wil ze wel dat recht geven want als we iemand gaan verbieden om te demonstreren om persoonlijke redenen krijgen we wat zij willen: een ideoligische dictatuur. En dat wil ik niet. Nou tevreden?
maar ontnemen zij jouw vrijheid hiermee?quote:Op maandag 9 februari 2015 12:21 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik vind het ongepast en een misbruik van de vrijheid omdat ze iets doen wat ongepast is vanuit diezelfde vrijheid, waar ze het overigens ook niet mee eens zijn. Zie het als de anti-globalist die de wereld overvliegt om zijn boodschap te verspreiden.
Net als Greet zijn vrijheid in de kamer misbruikt voor pittige uitspraken. En diplomaten hun immuniteit om fout te parkeren. Dat zijn gewoon de zwaktes van de afspraken die we hebben gemaakt. De alternatieven zijn echter nog minder wenselijk, maar dat betekent niet dat we niet de nadelen mogen blootleggen soms.
Maar je redeneert gewoon veel te makkelijk en mijns inziens bewust richting een bepaald hoekje, zodat ik wat extreems heb gezegd en we het niet meer over de inhoud hebben gezegd. Ik verbaas me er nog steeds over waarom mensen op Fok! mij graag in zo'n extreem hokje duwen. Zolang ik niet letterlijk een uitspraak heb gedaan, blijft het gissen omwille van wat ik op een forum zonder intonatie tiep. En dat moet je gewoon achterwege laten want het is niet eerlijk.
Hoezo kan iemand niet het recht misbruiken? Wat een onzin.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:26 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee want als ze het recht hebben om te demonstreren volgens jou kunnen ze dat recht ook niet misbruiken door te demonstreren, dan gebruiken ze gewoon het recht dat ze hebben.
Nee. Ontnam Wilders Marokkanen hun vrijheid met zijn geminder? Vrijheid ontnemen is niet het enige argument om ergens op tegen te zijn.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:26 schreef Re het volgende:
[..]
maar ontnemen zij jouw vrijheid hiermee?
Als er nou iets onzin is dan is dat wel jouw reactie. Natuurlijk kun je een recht misbruiken maar als je gebruik maakt van een recht dat je hebt gekregen maak je er geen misbruik van.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:27 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Hoezo kan iemand niet het recht misbruiken? Wat een onzin.
Wat een bullshit kraam jij uit zeg. Net als diplomaten hun immuniteit gebruiken om fout te parkeren, mensen te mishandelen en zelfs ongestraft dood te rijden kunnen deze mensen het recht op vrijheid van meningsuiting misbruiken met ongepaste demonstraties.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:26 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee want als ze het recht hebben om te demonstreren volgens jou kunnen ze dat recht ook niet misbruiken door te demonstreren, dan gebruiken ze gewoon het recht dat ze hebben.
nou ja, ontnemen van een plek in Nederland is wat anders denk ik... maar je hebt het over misbruik van vrijheid, wat maakt het dat jouw vrijheid hetzelfde moet zijn als de vrijheid van iemand anders. Gewoon interesse hoor.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:30 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee. Ontnam Wilders Marokkanen hun vrijheid met zijn geminder? Vrijheid ontnemen is niet het enige argument om ergens op tegen te zijn.
Jij bent zeker zo'n rechtenpikkie. Dat geeft wel aan waarom je tentoonspreidt dat je niet snapt dat moreel misbruik en wettelijk misbruik twee geheel aparte dingen zijn.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:31 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als er nou iets onzin is dan is dat wel jouw reactie. Natuurlijk kun je een recht misbruiken maar als je gebruik maakt van een recht dat je hebt gekregen maak je er geen misbruik van.
Hoe kan dat dan want net zeg je nog dat deze mensen het recht hebben om te demonstreren?quote:Op maandag 9 februari 2015 12:32 schreef Richestorags het volgende:
kunnen deze mensen het recht op vrijheid van meningsuiting misbruiken met ongepaste demonstraties.
Mijn vrijheid is anders dan die van een ander ja. Vanuit mijn vrijheid doe ik uitspraken die anderen liever niet zouden willen dat ik ze doe.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:33 schreef Re het volgende:
[..]
nou ja, ontnemen van een plek in Nederland is wat anders denk ik... maar je hebt het over misbruik van vrijheid, wat maakt het dat jouw vrijheid hetzelfde moet zijn als de vrijheid van iemand anders. Gewoon interesse hoor.
Waar zie jij de tegenspraak? Nogmaals misbruik betekent toch niet dat het verboden is? Vandaar mijn vraag: ben jij een juridisch geschoold persoon. Je denkt namelijk ernstig zwart-wit over de term misbruik.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:34 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Hoe kan dat dan want net zeg je nog dat deze mensen het recht hebben om te demonstreren?
Grappig dat probeer ik je net aldoor al duidelijk te maken maar toen begin jij aldoor over verboden. Feit is dat jij begint over misbruik en dat betekent dat jij deze demonstratie niet wenst en dat jij het niet eens bent dat ze gebruik maken van de vrijheid van meningsuiting in dit geval. Voor iemand die de vrijheid van meningsuiting zo belangrijk vindt is dat volgens mij behoorlijk hypocriet.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:33 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Jij bent zeker zo'n rechtenpikkie. Dat geeft wel aan waarom je tentoonspreidt dat je niet snapt dat moreel misbruik en wettelijk misbruik twee geheel aparte dingen zijn.
Weer lees je niet. Persoonlijk wens ik dat ze niet zo denken/doen inderdaad, net als dat jij bijvoorbeeld wenst dat Greet wat gematigder is of dat er een andere economische koers wordt gevaren. Of weet ik veel wat. Maar ik geef ze het recht om te demonstreren omdat je anders een ideoligische dictatuur krijgt waarin we dingen verbieden op basis van wensen (hallo CDA). Er is niets hypocriet aan om enerzijds te wensen dat deze mensen wat meer normaal doen en anderzijds ze wel het recht geven om debiel te doen.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:36 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Grappig dat probeer ik je net aldoor al duidelijk te maken maar toen begin jij aldoor over verboden. Feit is dat jij begint over misbruik en dat betekent dat jij deze demonstratie niet wenst en dat jij het niet eens bent dat ze gebruik maken van de vrijheid van meningsuiting in dit geval. Voor iemand die de vrijheid van meningsuiting zo belangrijk vindt is dat volgens mij behoorlijk hypocriet.
Die choquerende demonstratie wilt ervoor zorgen dat die choquerende cartoon helemaal niet mag.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:27 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dus een choquerende cartoon moet kunnen maar een choquerende demonstratie moet niet kunnen omdat het een te gevoelig onderwerp is?
Fijn, nog iemand met verstand in dit topicquote:Op maandag 9 februari 2015 12:45 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Die choquerende demonstratie wilt ervoor zorgen dat die choquerende cartoon helemaal niet mag.
Mogelijk moet jij dan andere woorden kiezen want ik ben nu eenmaal van mening dat als je spreekt van misbruik dat men een recht gebruikt op een manier waarop die niet is bedoeld en die niet is toegestaan. Volgens mij is dat ook de normale uitleg van misbruik maken van een recht:quote:Op maandag 9 februari 2015 12:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Weer lees je niet. Persoonlijk wens ik dat ze niet zo denken/doen inderdaad, net als dat jij bijvoorbeeld wenst dat Greet wat gematigder is of dat er een andere economische koers wordt gevaren. Of weet ik veel wat. Maar ik geef ze het recht om te demonstreren omdat je anders een ideoligische dictatuur krijgt waarin we dingen verbieden op basis van wensen (hallo CDA). Er is niets hypocriet aan om enerzijds te wensen dat deze mensen wat meer normaal doen en anderzijds ze wel het recht geven om debiel te doen.
En nou kappen met mijn woorden verdraaien a.u.b.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Misbruik_van_rechtquote:Misbruik van recht (de gebruikelijke term in Nederlands recht) of rechtsmisbruik (gebruikelijk in Belgisch recht) is een leerstuk binnen het recht waarin iemand een recht of bevoegdheid gebruikt op een manier waardoor deze toch onrechtmatig wordt.
Ja dat jij nou alleen vanuit het wetboek kan redeneren, nogmaals heb je rechten "gestudeerd"? Er bestaat ook moreel misbruik zoals de diplomaat die fout parkeert zonder dat hij erom geeft (gebruik maken van zijn immuniteit waar het NIET voor bedoeld is maar diezelfde immuniteit beschermt hem). Onder die categorie schaar ik deze demonstratie.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:47 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Mogelijk moet jij dan andere woorden kiezen want ik ben nu eenmaal van mening dat als je spreekt van misbruik dat men een recht gebruikt op een manier waarop die niet is bedoeld en die niet is toegestaan. Volgens mij is dat ook de normale uitleg van misbruik maken van een recht:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Misbruik_van_recht
Natuurlijk maar dat staat los van de vrijheid om daarvoor te demonstreren. Juist deze demonstratie is een overwinning voor de vrijheid van meningsuiting, als alle mensen op deze manier hun mening gaan uiten wordt de wereld een betere plaats.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:45 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Die choquerende demonstratie wilt ervoor zorgen dat die choquerende cartoon helemaal niet mag.
Die choquerende reactie op de demonstratie wil ervoor zorgen dat dit geluid niet meer mag.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:45 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
quote:Op maandag 9 februari 2015 07:03 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ze mogen best demonstreren maar alleen maar omdat ze zich netjes aan de wet houden en gebruik maken van hun rechten moet iedereen de inhoud van de demonstratie maar leuk en aardig vinden?
Je kan tegelijkertijd iemands mening verwerpelijk vinden en die persoon nog steeds zijn/haar rechten gunnen toch?
ja dat zeg ik, superstom enzoquote:Op maandag 9 februari 2015 07:18 schreef DeJori het volgende:
[..]
De vrijheid van meningsuiting biedt ruimte aan hen om te demonstreren, maar geeft net zo goed het recht om je gal over hun mening te spauwen op een internetforum.
Is wat er gebeurt dan geen misbruik van recht?quote:Op maandag 9 februari 2015 12:47 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Mogelijk moet jij dan andere woorden kiezen want ik ben nu eenmaal van mening dat als je spreekt van misbruik dat men een recht gebruikt op een manier waarop die niet is bedoeld en die niet is toegestaan. Volgens mij is dat ook de normale uitleg van misbruik maken van een recht:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Misbruik_van_recht
Jij leest weer eens dingen in dit topic die er niet zijn? Wie wil er demonstraties verbieden in dit topic?quote:Op maandag 9 februari 2015 12:51 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Die choquerende reactie op de demonstratie wil ervoor zorgen dat dit geluid niet meer mag.
Maar volgens mij is dan ook de conclusie dat jij vindt dat het moreel niet is toegestaan al mag het van de wet dan wel.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:49 schreef Richestorags het volgende:
Er bestaat ook moreel misbruik zoals de diplomaat die fout parkeert zonder dat hij erom geeft (gebruik maken van zijn immuniteit waar het NIET voor bedoeld is maar diezelfde immuniteit beschermt hem). Onder die categorie schaar ik deze demonstratie.
Mensen die vrijheid van meningsuiting willen verbieden moet je ook geen ruimte geven.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:51 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Die choquerende reactie op de demonstratie wil ervoor zorgen dat dit geluid niet meer mag.
Ja. Ies koeltoer.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:27 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dus een choquerende cartoon moet kunnen
Nee, je mag toch tegen de vrijheid van meningsuiting zijn. We hebben in Nederland ook vele beperkingen op de vrijheid van meningsuiting en godslastering is nog maar net geschrapt.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:52 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Is wat er gebeurt dan geen misbruik van recht?
Uit TS "People are using their freedom of speech to protest against freedom of speech outside Downing Street"
Mensen mogen tegen vrijheid van meningsuiting zijn. Echter, het recht op vrijheid van meningsuiting gebruiken om er tegen te protesteren vind ik moreel fout.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:55 schreef Wespensteek het volgende:
Nee, je mag toch tegen de vrijheid van meningsuiting zijn. We hebben in Nederland ook vele beperkingen op de vrijheid van meningsuiting en godslastering is nog maar net geschrapt.
Je kunt natuurlijk een voorstel doen om de vrijheid van meningsuiting verder te beperken en het uiten van meningen die tegen de vrijheid van meningsuiting ingaan verbieden. Je komt alleen in een wat vreemde cirkelredenatie terecht.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:56 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Mensen mogen tegen vrijheid van meningsuiting zijn. Echter, het recht op vrijheid van meningsuiting gebruiken om er tegen te protesteren vind ik moreel fout.
Of het nu wel of niet toegestaan is volgens de wet betekent niet dat ik het niet moreel fout mag vinden.
Yeah. Echter, ik heb geen behoefte om categorisch dingen te verbieden die ik persoonlijk fout vind.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:59 schreef Wespensteek het volgende:
Je kunt natuurlijk een voorstel doen om de vrijheid van meningsuiting verder te beperken en het uiten van meningen die tegen de vrijheid van meningsuiting ingaan verbieden. Je komt alleen in een wat vreemde cirkelredenatie terecht.
Ik vind het persoonlijk juist erg goed dat mensen demonstreren tegen de vrijheid van meningsuiting. Het is de beste manier om hun te leren hoe belangrijk die vrijheid is daarnaast denk ik dat zo'n demonstratie het beste bewijs is dat de vrijheid van meningsuiting werkt en niet beperkt mag zijn tot de mening die mensen bevalt maar juist die meningen moet beschermen die niet bevallen.quote:Op maandag 9 februari 2015 13:02 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Yeah. Echter, ik heb geen behoefte om categorisch dingen te verbieden die ik persoonlijk fout vind.
To be honest denk ik dat het beter is om demonstreren tegen de vrijheid van meningsuiting legaal te houden. Deze mensen, en de Hebdo-slagers natuurlijk al helemaal, demonstreren hun intolerantie en laten duidelijk zien dat vrijheid van meningsuiting geen vanzelfsprekendheid is.
lijkt me naief om te denken dat dat niet een van de intenties is achter een spotprentquote:Op maandag 9 februari 2015 12:54 schreef Keltie het volgende:
[..]
Ja. Ies koeltoer.
Spotprenten zijn al zo lang normaal in het Westen dat we die met hand en tand moeten verdedigen.
Ook moeten die moslims af van het idee dat een spotprent bedacht is om te kwetsen, prima dat je het ergens niet mee eens bent maar ga je onwetendheid niet zo ten toon spreiden
Probeer je te suggereren dat die mensen door het demonstreren tot inzicht kunnen komen dat vrijheid van meningsuiting belangrijk is, en dus van mening kunnen veranderen?quote:Op maandag 9 februari 2015 13:05 schreef Wespensteek het volgende:
Ik vind het persoonlijk juist erg goed dat mensen demonstreren tegen de vrijheid van meningsuiting. Het is de beste manier om hun te leren hoe belangrijk die vrijheid is
Waarom zijn die extreem-rechts en de demonstranten niet?quote:Hoewel zo'n tien aanhangers van extreem-rechts van een afstand toekeken, verliep de demonstratie van de moslimgroep vreedzaam.
Is er ook maar iemand, buiten die demonstranten, die spotprenten wil verbieden?quote:Op maandag 9 februari 2015 13:12 schreef Mani89 het volgende:
We moeten streven naar het verlichten van moslims, het willen verbieden van spotprenten strookt niet met onze samenleving.
Ja natuurlijk kan dat, elk mens kan leren. Je kunt alleen de waarde van de vrijheden van onze beschaving tonen als mensen er gebruik van mogen maken.quote:Op maandag 9 februari 2015 13:12 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Probeer je te suggereren dat die mensen door het demonstreren tot inzicht kunnen komen dat vrijheid van meningsuiting belangrijk is, en dus van mening kunnen veranderen?
Ga nu maar weer weg, Mani.quote:Op maandag 9 februari 2015 13:12 schreef Mani89 het volgende:
We moeten streven naar het verlichten van moslims, het willen verbieden van spotprenten strookt niet met onze samenleving.
Vast wel, alhoewel dat nog relatief onschuldig is ivg. degenen die voor eigen rechter (willen) spelen.quote:Op maandag 9 februari 2015 13:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Is er ook maar iemand, buiten die demonstranten, die spotprenten wil verbieden?
Wat een arrogantie. Dat: "elk mens kan leren" is precies ook zoals Moslims denken.quote:Op maandag 9 februari 2015 13:14 schreef Wespensteek het volgende:
Ja natuurlijk kan dat, elk mens kan leren. Je kunt alleen de waarde van de vrijheden van onze beschaving tonen als mensen er gebruik van mogen maken.
Liever dat ze de straat op gaan dan dat ze mensen overhoop schieten.quote:Op maandag 9 februari 2015 13:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Vast wel, alhoewel dat nog relatief onschuldig is ivg. degenen die voor eigen rechter (willen) spelen.
daar begint het meequote:Op maandag 9 februari 2015 13:15 schreef Re het volgende:
het is in principe maar een klein onderdeel van de vrijheid van meningsuiting, niet de gehele vrijheid van meningsuiting staat toch op het spel zoals men hier placht te denken
Ik vind het moreel verwerpelijk. Je neemt echt 0.0 genoegen met dat ik een andere conclusie dan de jouwe accepteer he? Het begint een beetje zielige vormen aan te nemen.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:53 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Maar volgens mij is dan ook de conclusie dat jij vindt dat het moreel niet is toegestaan al mag het van de wet dan wel.
Zolang je deze boze mensen meewarig van een afstandje bekijkt, en er hopelijk een mooie spotprent over maakt, dan is er niets aan de hand. Net als we doen met rechts-extremisten.quote:Op maandag 9 februari 2015 13:15 schreef Re het volgende:
het is in principe maar een klein onderdeel van de vrijheid van meningsuiting, niet de gehele vrijheid van meningsuiting staat toch op het spel zoals men hier placht te denken
Ik hoop het niet maar er zullen er vast meer zijn. Die wens, of eis, moet je in ieder geval niet willen tolereren en die mensen moet op een of andere manier duidelijk gemaakt worden dat wij zo onze samenleving hebben ingericht en dat ze dat maar te accepteren hebben.quote:Op maandag 9 februari 2015 13:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Is er ook maar iemand, buiten die demonstranten, die spotprenten wil verbieden?
Ik heb je twee posts gereport in de Feedback. Meer ga ik er niet over zeggen.quote:Op maandag 9 februari 2015 13:29 schreef NotYou het volgende:
[..]
Maar toch lekker even grappen over hoe moslims stinken zonder het zelf direct te hoeven zeggen hè, adolfje? Echt weer zo'n laffe pvv'er uit de achterbuurt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |