Hehe. Maar pas op hoor, dat mag je niet zeggen want dan geldt de vrijheid van meningsuiting alleen voor jouw eigen mening volgens hoe sommigen het framen hier.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:20 schreef Specularium het volgende:
Ik neem het ze wel kwalijk dat ze demonstreren, ook al is dat hun goed recht.
Soms moet je ook weten wanneer je je bek even moet houden.
Voor mij wel. Maar ik was dan ook in een kleine discussie verwikkeld met de heer Torags.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:19 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Schei toch uit over wel of niet demonstreren, daar gaat het niet over en dat weet je heel goed.
Je hoeft wat mij betreft niet uit te leggen dat jouw teksten jouw mening vertegenwoordigen maar verder ben ik van mening dat jij het begrip vrijheid van meningsuiting niet goed begrijpt als je een vreedzame demonstratie misbruik van het recht op vrijheid van meningsuiting noemt.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:20 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is mijn mening op hun mening. Duidelijker kan je het niet hebben. Je toont aan dat je het concept vrijheid van meningsuiting niet echt begrijpt maar dat maakt niet uit.
Nou en.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:20 schreef Specularium het volgende:
Ik neem het ze wel kwalijk dat ze demonstreren, ook al is dat hun goed recht.
Soms moet je ook weten wanneer je je bek even moet houden.
En dat is toch hun goede recht.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:21 schreef Loekie1 het volgende:
Zij mogen demonstreren en wij mogen spotprenten maken. Met dat laatste zijn zij het niet eens.
Als je demonstreert tegen een homohuwelijk heb je weinig op met een vrije maatschappij inderdaad. Ook zijn er geen rationele redenen om daarop tegen te zijn, dus vind ik je een complete debiel als je daartegen demonstreert.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit is wat jij schreef:
[..]
Je suggereert dat je niet snapt hoe onze maatschappij werkt, wanneer je demonstreert tegen iets als het homohuwelijk.
Ik wijs jou vervolgens op het feit dat hele volksstammen in Frankrijk demonstreerden tegen het homohuwelijk. Het lijkt mij dat deze mensen prima weten hoe onze maatschappij werkt. Zij zijn er namelijk onderdeel van.
Dat je overal tegen mag demonstreren, is juist een kenmerk en de kracht van westerse samenlevingen.
Het is misbruik. Het is namelijk niet gepast om vlak na een aanslag waarbij twintig doden zijn gevallen te gaan zeiken over dat je je "beledigd" voelt over wat tekeningen over je profeet terwijl de makers daarvan in naam van diezelfde profeet zijn afgeslacht. Dat is de werkelijke belediging. Het spreekt boekdelen dat zij wat tekeningen als erger zien en zelfs een petitie ertegen indienen.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:24 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Je hoeft wat mij betreft niet uit te leggen dat jouw teksten jouw mening vertegenwoordigen maar verder ben ik van mening dat jij het begrip vrijheid van meningsuiting niet goed begrijpt als je een vreedzame demonstratie misbruik van het recht op vrijheid van meningsuiting noemt.
Dus een choquerende cartoon moet kunnen maar een choquerende demonstratie moet niet kunnen omdat het een te gevoelig onderwerp is?quote:Op maandag 9 februari 2015 11:25 schreef Richestorags het volgende:
Net als dat ik deze Moslims die niks ophebben met de vrijheid van meningsuiting en deze misbruiken om hun eigen mening te uiten op een onderwerp wat zo gevoelig is dat ze beter gewoon even stil zijn complete debielen vind.
Je snapt het niet helemaal, volgens mij.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Als je demonstreert tegen een homohuwelijk heb je weinig op met een vrije maatschappij inderdaad. Ook zijn er geen rationele redenen om daarop tegen te zijn, dus vind ik je een complete debiel als je daartegen demonstreert.
Zijn er rationele redenen om tegen een homohuwelijk te zijn behalve redenen gebaseerd op haat en/of religieuze brainwashing?quote:Op maandag 9 februari 2015 11:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je snapt het niet helemaal, volgens mij.
Die cartoon heeft niet bijna twintig mensen vermoord is het niet? De demonstratie houden ze op het moment dat de makers van de cartoon net zijn afgeslacht, een nogal slechte timing. Bovendien what the fuck is er choquerend aan een cartoon?quote:Op maandag 9 februari 2015 11:27 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dus een choquerende cartoon moet kunnen maar een choquerende demonstratie moet niet kunnen omdat het een te gevoelig onderwerp is?
Hoe is dat precies relevant?quote:Op maandag 9 februari 2015 11:30 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Zijn er rationele redenen om tegen een homohuwelijk te zijn behalve redenen gebaseerd op haat en/of religieuze brainwashing?
En het is mijn goed recht dat ongepast te vinden. Wat zeik je dan?quote:Op maandag 9 februari 2015 11:25 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
En dat is toch hun goede recht.
Het is relevant omdat je weliswaar je mening mag uiten op dat vlak maar niet moet verwachten dat mensen die mening dan ook serieus nemen Koosje.quote:
De demonstranten hoeven inderdaad niet te verwachten dat we direct onze wetten aanpassen. Gelukkig niet.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:33 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is relevant omdat je weliswaar je mening mag uiten op dat vlak maar niet moet verwachten dat mensen die mening dan ook serieus nemen Koosje.
Als je demonstreert tegen wat cartoons snap je de maatschappij waarin we leven niet. Anders zou je er niet tegen demonstreren. Als je de vrijheid van meningsuiting en de minimale rol die geloof speelt in het Westen zou snappen zou je snappen waar de cartoons vandaan komen en waarom dat in onze maatschappij normaal is. Dan snap je ook dat demonstreren zinloos is. Maar dat snappen ze niet want huidige Islam en vrijheid van meningsuiting gaat niet samen. Er is namelijk geen één Islamitisch land dat vrijheid van meningsuiting kent. In vele landen staat zelfs de doodstraf op het beledigen van de profeet. Geeft dat jou hoop dat deze demonstranten snappen hoe belangrijk vrijheid van meningsuiting is in onze maatschappij?quote:Op maandag 9 februari 2015 11:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De demonstranten hoeven inderdaad niet te verwachten dat we direct onze wetten aanpassen. Gelukkig niet.
Maar dat neemt niet weg dat het hen vrij staat om daartegen te demonstreren. En als ze dat doen, betekent dat niet dat ze onze maatschappij 'niet snappen' of verwerpen.
Zo rollen wij nou eenmaal in het westen. Als jij het ergens niet mee eens bent, dan kun je in alle vrijheid de straat opgaan.
Zelfs neo-nazi's hebben in het verleden mogen demonstreren. Ook op hun mening zit ik niet te wachten, maar het staat hen wat mij betreft vrij om de straat op te gaan.
"Die kleine korporaal heeft wel een grote mond, maar als hij eenmaal bij ons in het kabinet zit zal het hem wel lukken om zich aan te passen"quote:Op maandag 9 februari 2015 04:31 schreef IMVHI het volgende:
[..]
Het Christendom zou hoe het 100 jaar geleden werd bedreven ook geen plek hebben in de huidige maatschappij. Maar het heeft zich noodgedwongen ook aan kunnen passen (op een paar enkel extremen na) om mee te kunnen draaien in de moderne tijd. Ik ben er van overtuigd Moslims dat ook gaat lukkken
Dat mag je niet zeggen. Nu ontneem je ze het recht op vrijheid van meningsuiting.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:49 schreef Hathor het volgende:
Het is op zijn zachtst gezegd nogal ongepast om 4 weken na dat bloedbad op zo'n wijze te gaan demonstreren.
Allemaal jouw mening waar anderen anders over mogen denken, de vrijheid van meningsuiting is er voor elke mening ook die waar je het niet mee eens bent of die je ongepast vindt.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:31 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Die cartoon heeft niet bijna twintig mensen vermoord is het niet? De demonstratie houden ze op het moment dat de makers van de cartoon net zijn afgeslacht, een nogal slechte timing. Bovendien what the fuck is er choquerend aan een cartoon?
Er is wel meer dat ze ontnomen mag worden wat mij betreft.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:50 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat mag je niet zeggen. Nu ontneem je ze het recht op vrijheid van meningsuiting.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |