hihihihihihiquote:Op maandag 9 februari 2015 09:08 schreef NotYou het volgende:
[..]
Skv had gisteren een beetje last van diarree en kon net niet snel genoeg bij de wc komen.
Sorry het was niet mijn bedoeling u in verlegenheid te brengen, oh gevatte internetheld.quote:
Kusjekroelquote:Op maandag 9 februari 2015 09:24 schreef NotYou het volgende:
[..]
Sorry het was niet mijn bedoeling u in verlegenheid te brengen, oh gevatte internetheld.
Niemand zegt dat ze dat niet mogen zeggen. Leer lezen. Er wordt gezegd dat die denkbeelden van ze nogal zandbakkiaans zijn.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:22 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik heb het over de manier waarop de argumenten worden gepresenteerd hier.
Ja we hebben godverdomme vrijheid van meningsuiting, maar als zij zeggen dat dat niet mag dan zeggen wij weer dat zij dat niet mogen zeggen.
Achja, de beste profeet is nou eenmaal heilig voor ze, ik kan me best voorstellen dat ze dan even chagrijnig zijn als mensen daar allerhande grapjes mee uit staan te halen.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:24 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Niemand zegt dat ze dat niet mogen zeggen. Leer lezen. Er wordt gezegd dat die denkbeelden van ze nogal zandbakkiaans zijn.
En het zijn er blijkbaar honderdduizenden in GB. En stuk voor stuk hebben ze niets te zoeken in een westers land. Feestje.quote:Op maandag 9 februari 2015 08:14 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Misschien niet expliciet maar het lijkt in ieder geval niet bovenaan de lijst van dingen van ze bezorgd over zijn. Waarschijnlijk ook niet in het midden van die lijst.
Zij demonstreren ook tegen de vrijheid van mening, terwijl wij daar wel voor staan.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:22 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik heb het over de manier waarop de argumenten worden gepresenteerd hier.
Ja we hebben godverdomme vrijheid van meningsuiting, maar als zij zeggen dat dat niet mag dan zeggen wij weer dat zij dat niet mogen zeggen.
Tja... De bijbel, Jezus en God zijn heilig voor christenen maar zij gedragen zich toch ook niet als kutkinderen zonder enige ruggengraat als iemand er een grapje over maakt?quote:Op maandag 9 februari 2015 09:26 schreef Skv het volgende:
[..]
Achja, de beste profeet is nou eenmaal heilig voor ze, ik kan me best voorstellen dat ze dan even chagrijnig zijn als mensen daar allerhande grapjes mee uit staan te halen.
Niet alleen in de GB. En de policor ze maar blijven beschermenquote:Op maandag 9 februari 2015 09:31 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
En het zijn er blijkbaar honderdduizenden in GB. En stuk voor stuk hebben ze niets te zoeken in een westers land. Feestje.
We leven in het Westen. Hier wordt geacht dat je daarboven staat en geen lange tenen hebt. Bevalt je dat niet, wel er vertrekken vele vluchten. En voordat je zegt dat wij daar weer boven moeten staan: dat zou je kunnen zeggen ware het niet dat is gebleken dat dit soort anti-vrijheids meningen ook daadwerkelijk in aanslagen zijn "verwoord".quote:Op maandag 9 februari 2015 09:26 schreef Skv het volgende:
[..]
Achja, de beste profeet is nou eenmaal heilig voor ze, ik kan me best voorstellen dat ze dan even chagrijnig zijn als mensen daar allerhande grapjes mee uit staan te halen.
Ik zou voorstellen dat ze werken aan hun incasseringsvermogen, maargoed. Punt blijft dat het niet onredelijk is dat ze zich aangevallen voelen. Dat ze daar dan voor de straat op gaan en niet om te zeggen dat IS moet kappen is niet zo heel handig van ze. Ik zou beiden verwachten qua beeldvorming.
Then again, het is geen politieke partij, maar een bevolkingsgroep religieuze stroming.
I lol'edquote:Op maandag 9 februari 2015 09:26 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik zou voorstellen dat ze werken aan hun incasseringsvermogen, maargoed. Punt blijft dat het niet onredelijk is dat ze zich aangevallen voelen. Dat ze daar dan voor de straat op gaan en niet om te zeggen dat IS moet kappen is niet zo heel handig van ze. Ik zou beiden verwachten qua beeldvorming.
Then again, het is geen politieke partij, maar een bevolkingsgroep religieuze stroming.
Zij protesteren tegen de vrijheid van meningsuiting door hun eigen vrijheid te gebruiken. Als jij daar tegen bent, dan doe je effectief wat zij ook doen. Je eigen vrijheid van meningsuiting gebruiken om die van een ander te beperken.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zij demonstreren ook tegen de vrijheid van mening, terwijl wij daar wel voor staan.
Heel gek dat er dan gezegd wordt dat ze hier dan niet thuis horen als ze daar tegen zijn?
Een mooi voorbeeld van deze slachtofferrol is bijvoorbeeld Nora Azarkan, Vicefractievoorzitter (PvdA) provincie Flevoland. Kandidaat PS 18 maart 2015 lijst 2, plek 2.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:14 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Wie niet? De 'Slachtofferrol' is ongeveer even populair als naast Leonie Jonghe te mogen zitten, toen ik vroeger op het Karel de Grote-Lyceum zat. Ze is uiteindelijk met Harrie de Bruin getrouwd en heeft nu 3 kinderen en een Opel stationwagen
Desbetreffende e-mail:twitter:NoraAzarkan twitterde op zondag 08-02-2015 om 14:35:45Een aanval via twitter is blijkbaar niet genoeg. Nu gebruiken zij daar mijn e-mailadres voor. http://t.co/hdCO2kHFFN reageer retweet
Christenen hebben de Inquisitie gehad, Kruistochten en die hele ellende. Pas sinds de Verlichting is alles wat gestabiliseerd en is er een 'leef en laat leven'-situatie ontstaan. De Islam heeft geen Verlichting doorgemaakt dus zit nu in de pubertijd.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:33 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Tja... De bijbel, Jezus en God zijn heilig voor christenen maar zij gedragen zich toch ook niet als kutkinderen zonder enige ruggengraat als iemand er een grapje over maakt?
I lol'edquote:Op maandag 9 februari 2015 09:34 schreef Richestorags het volgende:
[..]
We leven in het Westen. Hier wordt geacht dat je daarboven staat en geen lange tenen hebt. Bevalt je dat niet, wel er vertrekken vele vluchten. En voordat je zegt dat wij daar weer boven moeten staan: dat zou je kunnen zeggen ware het niet dat is gebleken dat dit soort anti-vrijheids meningen ook daadwerkelijk in aanslagen zijn "verwoord".
Er is geen enkele reden dat ze zich beledigd voelen. God en Mohammed zijn zelf wel in staat om af te rekenen met Kafr die het geloof belachelijk maken, dus kunnen zij het laten rusten. Of is de belediging een soort vorm van cognitieve dissonantie, waarbij ze zichzelf middels constante stuiptrekkingen en reflexen opnieuw moeten overtuigen van hun geloof omdat op een onderbewust level dat helemaal niet zo rotsvast is. In de huidige maatschappij zijn er immers steeds meer paradoxen t.a.v. eeuwenoude sprookjesboeken.
Het is toch ook een aanval?quote:Op maandag 9 februari 2015 09:35 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Een mooi voorbeeld van deze slachtofferrol is bijvoorbeeld Nora Azarkan, Vicefractievoorzitter (PvdA) provincie Flevoland. Kandidaat PS 18 maart 2015 lijst 2, plek 2.
Alles is een aanval, het woord kritisch kent zij niet:Desbetreffende e-mail:twitter:NoraAzarkan twitterde op zondag 08-02-2015 om 14:35:45Een aanval via twitter is blijkbaar niet genoeg. Nu gebruiken zij daar mijn e-mailadres voor. http://t.co/hdCO2kHFFN reageer retweet
[ afbeelding ]
In beginsel is het toch best te begrijpen? Als jij een hele leuke vrouw hebt en kinderen waar je elke dag heel de dag mee bezig bent, en vervolgens zie je iemand die geen vrouw en kinderen heeft tekeningen van jouw exemplaren maken waarbij je zoon je vrouw neukt. Dan sta je daar toch ook niet om te springen?quote:Op maandag 9 februari 2015 09:34 schreef NotYou het volgende:
[..]
I lol'ed
http://en.wikipedia.org/wiki/Blasphemy_law_in_Pakistan
http://www.economist.com/(...)lerance-bad-mouthing
Maar je krijgt bonuspunten voor fatsoen hoor.![]()
Gelukkig snappen we elkaarquote:Op maandag 9 februari 2015 09:34 schreef Skv het volgende:
[..]
Zij protesteren tegen de vrijheid van meningsuiting door hun eigen vrijheid te gebruiken. Als jij daar tegen bent, dan doe je effectief wat zij ook doen. Je eigen vrijheid van meningsuiting gebruiken om die van een ander te beperken.
Ik snap qua inhoud waarom je het zegt hoor, begrijp me niet verkeer. Maar als je het schematisch weergeeft dan doe je hetzelfde.
quote:Op maandag 9 februari 2015 09:34 schreef Richestorags het volgende:
[..]
We leven in het Westen. Hier wordt geacht dat je daarboven staat en geen lange tenen hebt. Bevalt je dat niet, wel er vertrekken vele vluchten. En voordat je zegt dat wij daar weer boven moeten staan: dat zou je kunnen zeggen ware het niet dat is gebleken dat dit soort anti-vrijheids meningen ook daadwerkelijk in aanslagen zijn "verwoord".
Er is geen enkele reden dat ze zich beledigd voelen. God en Mohammed zijn zelf wel in staat om af te rekenen met Kafr die het geloof belachelijk maken, dus kunnen zij het laten rusten. Of is de belediging een soort vorm van cognitieve dissonantie, waarbij ze zichzelf middels constante stuiptrekkingen en reflexen opnieuw moeten overtuigen van hun geloof omdat op een onderbewust level dat helemaal niet zo rotsvast is. In de huidige maatschappij zijn er immers steeds meer paradoxen t.a.v. eeuwenoude sprookjesboeken.
Over een vergelijking van niets gesproken. Klik eens op de links zou ik zeggen.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:37 schreef Skv het volgende:
[..]
In beginsel is het toch best te begrijpen? Als jij een hele leuke vrouw hebt en kinderen waar je elke dag heel de dag mee bezig bent, en vervolgens zie je iemand die geen vrouw en kinderen heeft tekeningen van jouw exemplaren maken waarbij je zoon je vrouw neukt. Dan sta je daar toch ook niet om te springen?
En tallozen die het heel logisch en misschien zelfs wenselijk vinden dat de makers van dergelijke tekeningen op die grond maar zo iets kan worden aangedaan. Heerlijk hoe de West-Europese cultuur verrijkt is.quote:
Want? Ze gedragen zich precies als dat aggressieve primaatje die met zijn vriendin naar de club gaat en al rood aanloopt als er iemand tegen zijn vriendin aanpraat. Waarom? Onzekerheid. Als je werkelijk zo stevig in je schoenen staat m.b.t. je geloof boeit het je geen reet wat anderen over jouw profeet zeggen. Maar dat staan ze niet dus zijn homo's, Joden, andersdenken de lul en schieten ze zelf in de kramp bij iedere spotprent.quote:
Je beledigd voelen is een eigen keuze die je maakt.quote:
Een stripje en ze gaan massaal demonstreren. Ondertussen moorden "hun" broeders duizenden vrouwen, kinderen en mannen uit en je hoort ze nergens over.quote:
Goeie reden om je beledigd te voelen inderdaad. Beter voel je je beledigd door al die lui die de naam van je geloof en profeet nog veel erger beledigen. Maar nee dat kan niet want dat zijn wel Soennitische broeders. Moge Allah hun ziel hebben.quote:
Mensenkennis/je verplaatsen in anderen of ook maar lezen over andere culturen is niet jouw sterkste kant hè?quote:Op maandag 9 februari 2015 09:41 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Want? Ze gedragen zich precies als dat aggressieve primaatje die met zijn vriendin naar de club gaat en al rood aanloopt als er iemand tegen zijn vriendin aanpraat. Waarom? Onzekerheid. Als je werkelijk zo stevig in je schoenen staat m.b.t. je geloof boeit het je geen reet wat anderen over jouw profeet zeggen. Maar dat staan ze niet dus zijn homo's, Joden, andersdenken de lul en schieten ze zelf in de kramp bij iedere spotprent.
We hebben ze zelf geïmporteerd. Maar inderdaad wel een problematische situatie.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:40 schreef NotYou het volgende:
[..]
En tallozen die het heel logisch en misschien zelfs wenselijk vinden dat de makers van dergelijke tekeningen op die grond maar zo iets kan worden aangedaan. Heerlijk hoe de West-Europese cultuur verrijkt is.![]()
In elk geval is het niet de sterkste kant van deze demonstranten.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:42 schreef NotYou het volgende:
[..]
Mensenkennis/je verplaatsen in anderen of ook maar lezen over andere culturen is niet jouw sterkste kant hè?
Nee natuurlijk niet. Als er met man en macht in je is geramd dat iets heilig is en boven alles staat, en iemand anders spuugt daar op, dan is het geen rationele keuze om daar beledigd over te zijn. Dat is een emotioneel en dus een stuk lastiger te controleren.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je beledigd voelen is een eigen keuze die je maakt.
Komt hij weer:
normale mensen hebben daar gewoon schijt aanquote:Op maandag 9 februari 2015 09:37 schreef Skv het volgende:
[..]
In beginsel is het toch best te begrijpen? Als jij een hele leuke vrouw hebt en kinderen waar je elke dag heel de dag mee bezig bent, en vervolgens zie je iemand die geen vrouw en kinderen heeft tekeningen van jouw exemplaren maken waarbij je zoon je vrouw neukt. Dan sta je daar toch ook niet om te springen?
Niet hun sterkste kant anders. Anders hadden zij wel geweten dat het hier in het Westen anders werkt. Ik geef juist aan over een goede mensenkennis te beschikken omdat ik blootleg waar de stuiptrekking bij hen vandaan komt. Maar Notyou, aangezien jij zo cultureel onderlegd bent, leg mij dan eens uit hoe het zit.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:42 schreef NotYou het volgende:
[..]
Mensenkennis/je verplaatsen in anderen? Of ook maar lezen over andere culturen is niet jouw sterkste kant hè?
Achja, blijkbaar is het zo'n populistisch gefrustreerd mannetje.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:42 schreef NotYou het volgende:
Want? Ze gedragen zich precies als dat aggressieve primaatje die met zijn vriendin naar de club gaat en al rood aanloopt als er iemand tegen zijn vriendin aanpraat. Waarom? Onzekerheid. Als je werkelijk zo stevig in je
Dus de oplossing is om datzelfde niveau aan te nemen?quote:Op maandag 9 februari 2015 09:44 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
In elk geval is het niet de sterkste kant van deze demonstranten.
Waarom schrijf je mij die uitspraak toe?quote:Op maandag 9 februari 2015 09:45 schreef Skv het volgende:
[..]
Achja, blijkbaar is het zo'n populistisch gefrustreerd mannetje.
Exact. Maar dit is links. Nee ik moet me verplaatsen in hun pijn in plaats van dat zij hun tenen eens wat korter maken.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:44 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
In elk geval is het niet de sterkste kant van deze demonstranten.
Ik kan me prima verplaatsen in hoe zij denken.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:46 schreef Skv het volgende:
[..]
Dus de oplossing is om datzelfde niveau aan te nemen?
Denk dat je je dat lastig in kan beelden, hoe groot de impact van het geloof op hun leven is. Nogmaals, ze leren dit elkaar aan, er is geen Verlichting geweest en relativeren zit niet in hoe het geloof in elkaar zit. Wat je er ook van vindt; de beste oplossing zou zijn om de Islam even met een rondgang de Verlichting door te laten maken en dan gezellig samen de kroeg in te gaan.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:45 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
normale mensen hebben daar gewoon schijt aan
Iemand waar ik geen respect voor heb is niet in staat mij te beledigen door iets te roepen of te tekenen, het ergste wat er kan gebeuren is dat mijn gezicht in de-stand springt.
eigenlijk is het een compliment naar de westerse wereld dat dit volk zich zo beledigd voelt,ze vinden ons blijkbaar belangrijk genoeg om zich er druk over te maken
Zelf doet ze er toch ook aan mee door deze tweet op haar profiel te plaatsen:quote:
Waar vervolgens de reacties op komen, dus ze lokt uit en vervolgens in de slachtofferrol.twitter:SIGILIX twitterde op zondag 08-02-2015 om 08:20:12'Als Wilders absolute macht heeft, dan wordt oproepen tot brandstichting gewoon regeringsbeleid' http://t.co/nQt1EPrYOj via @dutchturksNL reageer retweet
Ik doelde op Richestorags, waar jij op reageerde in de post waar ik weer op reageerde.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:46 schreef NotYou het volgende:
[..]
Waarom schrijf je mij die uitspraak toe?
Jij laat het in je rammen. Zonder zelf kritisch na te denken. Dus ja, het is je eigen keuze en je leeft in een land waar je zelf de keuze mag maken zonder dat je wordt vervolgd.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:45 schreef Skv het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Als er met man en macht in je is geramd dat iets heilig is en boven alles staat, en iemand anders spuugt daar op, dan is het geen rationele keuze om daar beledigd over te zijn. Dat is een emotioneel en dus een stuk lastiger te controleren.
We kunnen geen rekening houden met een ieder zijn pijn in de samenleving. Dan hou je de ene groep tevreden en daarmee doe je de andere groep weer pijn. Blootstellen aan "beledigingen" is beter, dan leren ze het vanzelf.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:46 schreef Skv het volgende:
[..]
Dus de oplossing is om datzelfde niveau aan te nemen?
Nee hoor, je moet even verder kijken dan je neus lang is, want je verwijt anderen de zaken waar je jezelf schuldig aan maakt. Iets met een pot en een ketel. Een beetje relativeringsvermogen en nadenken over drijfveren van anderen maakt je echt geen slechter mens hoor.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:46 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Exact. Maar dit is links. Nee ik moet me verplaatsen in hun pijn in plaats van dat zij hun tenen eens wat korter maken.
En wij helpen ze daar een handje mee met spotprenten. Ze leren het echt wel na verloop van tijd.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:47 schreef Skv het volgende:
[..]
Denk dat je je dat lastig in kan beelden, hoe groot de impact van het geloof op hun leven is. Nogmaals, ze leren dit elkaar aan, er is geen Verlichting geweest en relativeren zit niet in hoe het geloof in elkaar zit. Wat je er ook van vindt; de beste oplossing zou zijn om de Islam even met een rondgang de Verlichting door te laten maken en dan gezellig samen de kroeg in te gaan.
Maargoed, dat kost tijd.
Andere situatie, zij zitten in een soort van commune binnen Nederland waarbij iedereen met elkaar omgaat. Als je uit het geloof stapt, flikkeren ze je ook uit je familie en je sociale leven. Ik heb waardering voor mensen die die stap durven te zetten, maar kan me ook voorstellen dat je dan maar een beetje meedoet voor de goede vrede. Overigens is er met dat gematigde volk geen probleem hoor, vooral de hardliners.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jij laat het in je rammen. Zonder zelf kritisch na te denken. Dus ja, het is je eigen keuze en je leeft in een land waar je zelf de keuze mag maken zonder dat je wordt vervolgd.
Hier is het zeker een keuze.
Ben zelf ook door mijn ouders katholiek opgevoed, gedoopt, eerste communie, christelijke basisschool, met familie naar de kerk enzo. Tot dat ik 11 was en voor mezelf leerde nadenken. Wat een onzin.
Hij kan toch nooit de verpakking van de snickers halen als hij vastzit met zijn armen?quote:Op maandag 9 februari 2015 09:50 schreef Enchanter het volgende:
[..]
nou het is wat
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kijk die christenen de straat op gaan en zie ze moorden
Ik zou niet willen weten mocht het geval zijn dat er een groep kuzu komt. Dan wordt het vervolgen en in brand steken van gekooide islamkritische mensen regeringsbeleid.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:47 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Zelf doet ze er toch ook aan mee door deze tweet op haar profiel te plaatsen:Waar vervolgens de reacties op komen, dus ze lokt uit en vervolgens in de slachtofferrol.twitter:SIGILIX twitterde op zondag 08-02-2015 om 08:20:12'Als Wilders absolute macht heeft, dan wordt oproepen tot brandstichting gewoon regeringsbeleid' http://t.co/nQt1EPrYOj via @dutchturksNL reageer retweet
![]()
Misschien is hij wel gekruisigd vanwege de Snickers.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:51 schreef Smack10 het volgende:
f is hij daarom teruggekomen uit de dood omdat hij na die 3 dag
en te veel moeitequote:Op maandag 9 februari 2015 09:47 schreef Skv het volgende:
[..]
Denk dat je je dat lastig in kan beelden, hoe groot de impact van het geloof op hun leven is. Nogmaals, ze leren dit elkaar aan, er is geen Verlichting geweest en relativeren zit niet in hoe het geloof in elkaar zit. Wat je er ook van vindt; de beste oplossing zou zijn om de Islam even met een rondgang de Verlichting door te laten maken en dan gezellig samen de kroeg in te gaan.
Maargoed, dat kost tijd.
Dat ze in die gesloten commune en familie blijven zitten met hun eigen geloof is ook de kern van het hele niet integreren en parallelle samenleven.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:51 schreef Skv het volgende:
[..]
Andere situatie, zij zitten in een soort van commune binnen Nederland waarbij iedereen met elkaar omgaat. Als je uit het geloof stapt, flikkeren ze je ook uit je familie en je sociale leven. Ik heb waardering voor mensen die die stap durven te zetten, maar kan me ook voorstellen dat je dan maar een beetje meedoet voor de goede vrede. Overigens is er met dat gematigde volk geen probleem hoor, vooral de hardliners.
Wie begon daar ook alweer mee? Jij. Ik gaf mijn mening dat ik hun mening kut vind en dan kom jij aan met vrijheid geldt alleen als de mening mij aanstaat bla bla bla. Dus kom mij niet de les lezen. Je praktiseert niet eens wat je hier preekt tegen mij.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:49 schreef Skv het volgende:
[..]
Nee hoor, je moet even verder kijken dan je neus lang is, want je verwijt anderen de zaken waar je jezelf schuldig aan maakt. Iets met een pot en een ketel. Een beetje relativeringsvermogen en nadenken over drijfveren van anderen maakt je echt geen slechter mens hoor.
Jezus onderschattenquote:Op maandag 9 februari 2015 09:51 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Hij kan toch nooit de verpakking van de snickers halen als hij vastzit met zijn armen?
Of is hij daarom teruggekomen uit de dood omdat hij na die 3 dagen nog steeds zin had in die snickers?
Verder stelt deze PVDA politicus dus dat Wilders oproept om een moskee in de brand te steken.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik zou niet willen weten mocht het geval zijn dat er een groep kuzu komt. Dan wordt het vervolgen en in brand steken van gekooide islamkritische mensen regeringsbeleid.
Wat is het verschil?
Als er geen spotprenten waren dan hadden ze wel elders een aanslag gepleegd hoor. Die gasten zijn op zoek naar het versterken van de polarisatie in de Westerse samenleving omdat ze zelf twisted zijn. Dat ze die cartoonmakers doodschieten is puur een kwestie van 'logisch target' waarbij ze meer collateral damage maken. Raken aan zo'n fundamenteel punt (vrijheid van meningsuiting) terwijl je de profeet 'wreekt' versterkt de wij-zij-gevoelens bij zowel moslims als westerlingen.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:50 schreef Enchanter het volgende:
[..]
nou het is wat
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kijk die christenen de straat op gaan en zie ze moorden
Ja, maar volgens mij is het wel duidelijk dat een multiculturele samenleving niet bestaat en we moeten accepteren dat er meerdere culturen langs/naast elkaar leven. Niet persé met elkaar.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat ze in die gesloten commune en familie blijven zitten met hun eigen geloof is ook de kern van het hele niet integreren en parallelle samenleven.
Nog steeds hun eigen keuze, terwijl er wel degelijk opties zijn om je open op te stellen.
Waarom moeten we dat accepteren? Het is duidelijk dat het tot wrijvingen en misstanden leidt.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:55 schreef Skv het volgende:
[..]
Ja, maar volgens mij is het wel duidelijk dat een multiculturele samenleving niet bestaat en we moeten accepteren dat er meerdere culturen langs/naast elkaar leven. Niet persé met elkaar.
dat is niet een correcte voorstelling, men leeft prima met elkaar maar aan de randen gaat het blijkbaar flink mis... de utopie van een eenheidsworst vind ik persoonlijk nogal eng, maar dat velletje moet je ook weggooien niet proberen op te etenquote:Op maandag 9 februari 2015 09:55 schreef Skv het volgende:
[..]
Ja, maar volgens mij is het wel duidelijk dat een multiculturele samenleving niet bestaat en we moeten accepteren dat er meerdere culturen langs/naast elkaar leven. Niet persé met elkaar.
Jouw oplossing is het vergroten van de afstand tussen de groepen?quote:Op maandag 9 februari 2015 09:57 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waarom moeten we dat accepteren? Het is duidelijk dat het tot wrijvingen en misstanden leidt.
Maar waarom moeten de mensen met een vrije geest zich dan schikken naar de wil van dat volk ipv andersom?quote:Op maandag 9 februari 2015 09:55 schreef Skv het volgende:
[..]
Dit dus.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:57 schreef Re het volgende:
[..]
dat is niet een correcte voorstelling, men leeft prima met elkaar maar aan de randen gaat het blijkbaar flink mis... de utopie van een eenheidsworst vind ik persoonlijk nogal eng, maar dat velletje moet je ook weggooien niet proberen op te eten
Dat hoeft toch niet?quote:Op maandag 9 februari 2015 09:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Maar waarom moeten de mensen met een vrije geest zich dan schikken naar de wil van dat volk ipv andersom?
Direct framen en een pavlovreactie van jewelste. Compleet van de pot gerukt.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:54 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Verder stelt deze PVDA politicus dus dat Wilders oproept om een moskee in de brand te steken.
Afgezien van het feit dat je het eens hoeft te zijn met Wilders, is dat nogal een uitspraak.
Om dat te koppelen aan een groepje van 5 personen die spandoeken ophangt op een bouwplaats is naar mijn mening nogal extreem en haatzaaierij.
Dat is wel een groot probleem want zij zijn uit op chaos. Bovendien worden wij constant beledigd, net een paar tekenaars uitgemoord en zij gaan de straat op omdat het nog niet genoeg is.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit dus.
In de meeste gevallen gaat het ook gewoon goed. En dat er binnen een samenleving allerlei subculturen bestaan die niet met elkaar associëren, hoeft verder geen groot probleem te zijn.
Wie zijn uit op chaos? Moslimextremisten?quote:Op maandag 9 februari 2015 10:02 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Dat is wel een groot probleem want zij zijn uit op chaos.
Die demonstranten.quote:Op maandag 9 februari 2015 10:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wie zijn uit op chaos? Moslimextremisten?
Waar zeg ik dat? Dit is de tweede keer in dit topic dat je mij woorden in de mond legt.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:59 schreef Skv het volgende:
[..]
Jouw oplossing is het vergroten van de afstand tussen de groepen?
Werkelijk?quote:
Het ergste is natuurlijk dat deze vrouw de nr.2 van de PVDA is in Almere.quote:Op maandag 9 februari 2015 10:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Direct framen en een pavlovreactie van jewelste. Compleet van de pot gerukt.
Mij lijkt dan het mengen van de groepen beter. Weg met die segregatie. Geen scholen meer met religieuze grondslag. Laat ieder kind maar met andere kinderen van zoveel mogelijk verschillende achtergronden in aanraking komen en zorg ervoor dat ze van jongs af aan respect hebben voor andere culturen en die in hun waarde laten, maar ook leren dat in dit land de westerse normen en waarden gelden en dat een onderdeel daarvan is dat je geen mensen vermoordt als ze iets roepen waar je het niet mee eens bent. Maarja dat zal wel weer een utopische gedachte zijn. Imagine all the people living life in peace... And the world will live as one...quote:Op maandag 9 februari 2015 09:59 schreef Skv het volgende:
[..]
Jouw oplossing is het vergroten van de afstand tussen de groepen?
Juist.quote:Op maandag 9 februari 2015 10:07 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Mij lijkt dan het mengen van de groepen beter. Weg met die segregatie. Geen scholen meer met religieuze grondslag. Laat ieder kind maar met andere kinderen van zoveel mogelijk verschillende achtergronden in aanraking komen en zorg ervoor dat ze van jongs af aan respect hebben voor andere culturen en die in hun waarde laten, maar ook leren dat in dit land de westerse normen en waarden gelden en dat een onderdeel daarvan is dat je geen mensen vermoordt als ze iets roepen waar je het niet mee eens bent. Maarja dat zal wel weer een utopische gedachte zijn. Imagine all the people living life in peace... And the world will live as one...
hoeveel van die demonstranten hebben cartoonisten vermoord?quote:Op maandag 9 februari 2015 10:07 schreef OllieWilliams het volgende:
een onderdeel daarvan is dat je geen mensen vermoordt als ze iets roepen waar je het niet mee eens bent.
Geen. Maar dat het ze weinig doet lijkt me evident, anders ga je niet demonstreren tegen een blad waarvan net de halve redactie is uitgemoord om de exacte reden waar jij nu voor demonstreert. Afkeuren doen ze het allesbehalve.quote:Op maandag 9 februari 2015 10:11 schreef Re het volgende:
[..]
hoeveel van die demonstranten hebben cartoonisten vermoordt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |