Jij bent zeker zo'n rechtenpikkie. Dat geeft wel aan waarom je tentoonspreidt dat je niet snapt dat moreel misbruik en wettelijk misbruik twee geheel aparte dingen zijn.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:31 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als er nou iets onzin is dan is dat wel jouw reactie. Natuurlijk kun je een recht misbruiken maar als je gebruik maakt van een recht dat je hebt gekregen maak je er geen misbruik van.
Hoe kan dat dan want net zeg je nog dat deze mensen het recht hebben om te demonstreren?quote:Op maandag 9 februari 2015 12:32 schreef Richestorags het volgende:
kunnen deze mensen het recht op vrijheid van meningsuiting misbruiken met ongepaste demonstraties.
Mijn vrijheid is anders dan die van een ander ja. Vanuit mijn vrijheid doe ik uitspraken die anderen liever niet zouden willen dat ik ze doe.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:33 schreef Re het volgende:
[..]
nou ja, ontnemen van een plek in Nederland is wat anders denk ik... maar je hebt het over misbruik van vrijheid, wat maakt het dat jouw vrijheid hetzelfde moet zijn als de vrijheid van iemand anders. Gewoon interesse hoor.
Waar zie jij de tegenspraak? Nogmaals misbruik betekent toch niet dat het verboden is? Vandaar mijn vraag: ben jij een juridisch geschoold persoon. Je denkt namelijk ernstig zwart-wit over de term misbruik.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:34 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Hoe kan dat dan want net zeg je nog dat deze mensen het recht hebben om te demonstreren?
Grappig dat probeer ik je net aldoor al duidelijk te maken maar toen begin jij aldoor over verboden. Feit is dat jij begint over misbruik en dat betekent dat jij deze demonstratie niet wenst en dat jij het niet eens bent dat ze gebruik maken van de vrijheid van meningsuiting in dit geval. Voor iemand die de vrijheid van meningsuiting zo belangrijk vindt is dat volgens mij behoorlijk hypocriet.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:33 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Jij bent zeker zo'n rechtenpikkie. Dat geeft wel aan waarom je tentoonspreidt dat je niet snapt dat moreel misbruik en wettelijk misbruik twee geheel aparte dingen zijn.
Weer lees je niet. Persoonlijk wens ik dat ze niet zo denken/doen inderdaad, net als dat jij bijvoorbeeld wenst dat Greet wat gematigder is of dat er een andere economische koers wordt gevaren. Of weet ik veel wat. Maar ik geef ze het recht om te demonstreren omdat je anders een ideoligische dictatuur krijgt waarin we dingen verbieden op basis van wensen (hallo CDA). Er is niets hypocriet aan om enerzijds te wensen dat deze mensen wat meer normaal doen en anderzijds ze wel het recht geven om debiel te doen.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:36 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Grappig dat probeer ik je net aldoor al duidelijk te maken maar toen begin jij aldoor over verboden. Feit is dat jij begint over misbruik en dat betekent dat jij deze demonstratie niet wenst en dat jij het niet eens bent dat ze gebruik maken van de vrijheid van meningsuiting in dit geval. Voor iemand die de vrijheid van meningsuiting zo belangrijk vindt is dat volgens mij behoorlijk hypocriet.
Die choquerende demonstratie wilt ervoor zorgen dat die choquerende cartoon helemaal niet mag.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:27 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dus een choquerende cartoon moet kunnen maar een choquerende demonstratie moet niet kunnen omdat het een te gevoelig onderwerp is?
Fijn, nog iemand met verstand in dit topicquote:Op maandag 9 februari 2015 12:45 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Die choquerende demonstratie wilt ervoor zorgen dat die choquerende cartoon helemaal niet mag.
Mogelijk moet jij dan andere woorden kiezen want ik ben nu eenmaal van mening dat als je spreekt van misbruik dat men een recht gebruikt op een manier waarop die niet is bedoeld en die niet is toegestaan. Volgens mij is dat ook de normale uitleg van misbruik maken van een recht:quote:Op maandag 9 februari 2015 12:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Weer lees je niet. Persoonlijk wens ik dat ze niet zo denken/doen inderdaad, net als dat jij bijvoorbeeld wenst dat Greet wat gematigder is of dat er een andere economische koers wordt gevaren. Of weet ik veel wat. Maar ik geef ze het recht om te demonstreren omdat je anders een ideoligische dictatuur krijgt waarin we dingen verbieden op basis van wensen (hallo CDA). Er is niets hypocriet aan om enerzijds te wensen dat deze mensen wat meer normaal doen en anderzijds ze wel het recht geven om debiel te doen.
En nou kappen met mijn woorden verdraaien a.u.b.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Misbruik_van_rechtquote:Misbruik van recht (de gebruikelijke term in Nederlands recht) of rechtsmisbruik (gebruikelijk in Belgisch recht) is een leerstuk binnen het recht waarin iemand een recht of bevoegdheid gebruikt op een manier waardoor deze toch onrechtmatig wordt.
Ja dat jij nou alleen vanuit het wetboek kan redeneren, nogmaals heb je rechten "gestudeerd"? Er bestaat ook moreel misbruik zoals de diplomaat die fout parkeert zonder dat hij erom geeft (gebruik maken van zijn immuniteit waar het NIET voor bedoeld is maar diezelfde immuniteit beschermt hem). Onder die categorie schaar ik deze demonstratie.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:47 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Mogelijk moet jij dan andere woorden kiezen want ik ben nu eenmaal van mening dat als je spreekt van misbruik dat men een recht gebruikt op een manier waarop die niet is bedoeld en die niet is toegestaan. Volgens mij is dat ook de normale uitleg van misbruik maken van een recht:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Misbruik_van_recht
Natuurlijk maar dat staat los van de vrijheid om daarvoor te demonstreren. Juist deze demonstratie is een overwinning voor de vrijheid van meningsuiting, als alle mensen op deze manier hun mening gaan uiten wordt de wereld een betere plaats.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:45 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Die choquerende demonstratie wilt ervoor zorgen dat die choquerende cartoon helemaal niet mag.
Die choquerende reactie op de demonstratie wil ervoor zorgen dat dit geluid niet meer mag.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:45 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
quote:Op maandag 9 februari 2015 07:03 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ze mogen best demonstreren maar alleen maar omdat ze zich netjes aan de wet houden en gebruik maken van hun rechten moet iedereen de inhoud van de demonstratie maar leuk en aardig vinden?
Je kan tegelijkertijd iemands mening verwerpelijk vinden en die persoon nog steeds zijn/haar rechten gunnen toch?
ja dat zeg ik, superstom enzoquote:Op maandag 9 februari 2015 07:18 schreef DeJori het volgende:
[..]
De vrijheid van meningsuiting biedt ruimte aan hen om te demonstreren, maar geeft net zo goed het recht om je gal over hun mening te spauwen op een internetforum.
Is wat er gebeurt dan geen misbruik van recht?quote:Op maandag 9 februari 2015 12:47 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Mogelijk moet jij dan andere woorden kiezen want ik ben nu eenmaal van mening dat als je spreekt van misbruik dat men een recht gebruikt op een manier waarop die niet is bedoeld en die niet is toegestaan. Volgens mij is dat ook de normale uitleg van misbruik maken van een recht:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Misbruik_van_recht
Jij leest weer eens dingen in dit topic die er niet zijn? Wie wil er demonstraties verbieden in dit topic?quote:Op maandag 9 februari 2015 12:51 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Die choquerende reactie op de demonstratie wil ervoor zorgen dat dit geluid niet meer mag.
Maar volgens mij is dan ook de conclusie dat jij vindt dat het moreel niet is toegestaan al mag het van de wet dan wel.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:49 schreef Richestorags het volgende:
Er bestaat ook moreel misbruik zoals de diplomaat die fout parkeert zonder dat hij erom geeft (gebruik maken van zijn immuniteit waar het NIET voor bedoeld is maar diezelfde immuniteit beschermt hem). Onder die categorie schaar ik deze demonstratie.
Mensen die vrijheid van meningsuiting willen verbieden moet je ook geen ruimte geven.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:51 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Die choquerende reactie op de demonstratie wil ervoor zorgen dat dit geluid niet meer mag.
Ja. Ies koeltoer.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:27 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dus een choquerende cartoon moet kunnen
Nee, je mag toch tegen de vrijheid van meningsuiting zijn. We hebben in Nederland ook vele beperkingen op de vrijheid van meningsuiting en godslastering is nog maar net geschrapt.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:52 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Is wat er gebeurt dan geen misbruik van recht?
Uit TS "People are using their freedom of speech to protest against freedom of speech outside Downing Street"
Mensen mogen tegen vrijheid van meningsuiting zijn. Echter, het recht op vrijheid van meningsuiting gebruiken om er tegen te protesteren vind ik moreel fout.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:55 schreef Wespensteek het volgende:
Nee, je mag toch tegen de vrijheid van meningsuiting zijn. We hebben in Nederland ook vele beperkingen op de vrijheid van meningsuiting en godslastering is nog maar net geschrapt.
Je kunt natuurlijk een voorstel doen om de vrijheid van meningsuiting verder te beperken en het uiten van meningen die tegen de vrijheid van meningsuiting ingaan verbieden. Je komt alleen in een wat vreemde cirkelredenatie terecht.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:56 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Mensen mogen tegen vrijheid van meningsuiting zijn. Echter, het recht op vrijheid van meningsuiting gebruiken om er tegen te protesteren vind ik moreel fout.
Of het nu wel of niet toegestaan is volgens de wet betekent niet dat ik het niet moreel fout mag vinden.
Yeah. Echter, ik heb geen behoefte om categorisch dingen te verbieden die ik persoonlijk fout vind.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:59 schreef Wespensteek het volgende:
Je kunt natuurlijk een voorstel doen om de vrijheid van meningsuiting verder te beperken en het uiten van meningen die tegen de vrijheid van meningsuiting ingaan verbieden. Je komt alleen in een wat vreemde cirkelredenatie terecht.
Ik vind het persoonlijk juist erg goed dat mensen demonstreren tegen de vrijheid van meningsuiting. Het is de beste manier om hun te leren hoe belangrijk die vrijheid is daarnaast denk ik dat zo'n demonstratie het beste bewijs is dat de vrijheid van meningsuiting werkt en niet beperkt mag zijn tot de mening die mensen bevalt maar juist die meningen moet beschermen die niet bevallen.quote:Op maandag 9 februari 2015 13:02 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Yeah. Echter, ik heb geen behoefte om categorisch dingen te verbieden die ik persoonlijk fout vind.
To be honest denk ik dat het beter is om demonstreren tegen de vrijheid van meningsuiting legaal te houden. Deze mensen, en de Hebdo-slagers natuurlijk al helemaal, demonstreren hun intolerantie en laten duidelijk zien dat vrijheid van meningsuiting geen vanzelfsprekendheid is.
lijkt me naief om te denken dat dat niet een van de intenties is achter een spotprentquote:Op maandag 9 februari 2015 12:54 schreef Keltie het volgende:
[..]
Ja. Ies koeltoer.
Spotprenten zijn al zo lang normaal in het Westen dat we die met hand en tand moeten verdedigen.
Ook moeten die moslims af van het idee dat een spotprent bedacht is om te kwetsen, prima dat je het ergens niet mee eens bent maar ga je onwetendheid niet zo ten toon spreiden
Probeer je te suggereren dat die mensen door het demonstreren tot inzicht kunnen komen dat vrijheid van meningsuiting belangrijk is, en dus van mening kunnen veranderen?quote:Op maandag 9 februari 2015 13:05 schreef Wespensteek het volgende:
Ik vind het persoonlijk juist erg goed dat mensen demonstreren tegen de vrijheid van meningsuiting. Het is de beste manier om hun te leren hoe belangrijk die vrijheid is
Waarom zijn die extreem-rechts en de demonstranten niet?quote:Hoewel zo'n tien aanhangers van extreem-rechts van een afstand toekeken, verliep de demonstratie van de moslimgroep vreedzaam.
Is er ook maar iemand, buiten die demonstranten, die spotprenten wil verbieden?quote:Op maandag 9 februari 2015 13:12 schreef Mani89 het volgende:
We moeten streven naar het verlichten van moslims, het willen verbieden van spotprenten strookt niet met onze samenleving.
Ja natuurlijk kan dat, elk mens kan leren. Je kunt alleen de waarde van de vrijheden van onze beschaving tonen als mensen er gebruik van mogen maken.quote:Op maandag 9 februari 2015 13:12 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Probeer je te suggereren dat die mensen door het demonstreren tot inzicht kunnen komen dat vrijheid van meningsuiting belangrijk is, en dus van mening kunnen veranderen?
Ga nu maar weer weg, Mani.quote:Op maandag 9 februari 2015 13:12 schreef Mani89 het volgende:
We moeten streven naar het verlichten van moslims, het willen verbieden van spotprenten strookt niet met onze samenleving.
Vast wel, alhoewel dat nog relatief onschuldig is ivg. degenen die voor eigen rechter (willen) spelen.quote:Op maandag 9 februari 2015 13:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Is er ook maar iemand, buiten die demonstranten, die spotprenten wil verbieden?
Wat een arrogantie. Dat: "elk mens kan leren" is precies ook zoals Moslims denken.quote:Op maandag 9 februari 2015 13:14 schreef Wespensteek het volgende:
Ja natuurlijk kan dat, elk mens kan leren. Je kunt alleen de waarde van de vrijheden van onze beschaving tonen als mensen er gebruik van mogen maken.
Liever dat ze de straat op gaan dan dat ze mensen overhoop schieten.quote:Op maandag 9 februari 2015 13:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Vast wel, alhoewel dat nog relatief onschuldig is ivg. degenen die voor eigen rechter (willen) spelen.
daar begint het meequote:Op maandag 9 februari 2015 13:15 schreef Re het volgende:
het is in principe maar een klein onderdeel van de vrijheid van meningsuiting, niet de gehele vrijheid van meningsuiting staat toch op het spel zoals men hier placht te denken
Ik vind het moreel verwerpelijk. Je neemt echt 0.0 genoegen met dat ik een andere conclusie dan de jouwe accepteer he? Het begint een beetje zielige vormen aan te nemen.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:53 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Maar volgens mij is dan ook de conclusie dat jij vindt dat het moreel niet is toegestaan al mag het van de wet dan wel.
Zolang je deze boze mensen meewarig van een afstandje bekijkt, en er hopelijk een mooie spotprent over maakt, dan is er niets aan de hand. Net als we doen met rechts-extremisten.quote:Op maandag 9 februari 2015 13:15 schreef Re het volgende:
het is in principe maar een klein onderdeel van de vrijheid van meningsuiting, niet de gehele vrijheid van meningsuiting staat toch op het spel zoals men hier placht te denken
Ik hoop het niet maar er zullen er vast meer zijn. Die wens, of eis, moet je in ieder geval niet willen tolereren en die mensen moet op een of andere manier duidelijk gemaakt worden dat wij zo onze samenleving hebben ingericht en dat ze dat maar te accepteren hebben.quote:Op maandag 9 februari 2015 13:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Is er ook maar iemand, buiten die demonstranten, die spotprenten wil verbieden?
Ik heb je twee posts gereport in de Feedback. Meer ga ik er niet over zeggen.quote:Op maandag 9 februari 2015 13:29 schreef NotYou het volgende:
[..]
Maar toch lekker even grappen over hoe moslims stinken zonder het zelf direct te hoeven zeggen hè, adolfje? Echt weer zo'n laffe pvv'er uit de achterbuurt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |