http://nos.nl/teletekst#133quote:De Griekse regering wil een punt
zetten achter het reddingsplan van de
EU,de ECB en het IMF.In een toespraak
in het Griekse parlement zei premier
Tsipras dat hij het plan,dat eind deze
maand afloopt,niet wil verlengen.
Tsipras noemde de reddingsoperatie van
de trojka mislukt.Hij wil wel afspraken
maken met geldschieters over een nieuw
schuldensaneringsplan.Voor de periode
maart tot juni moet er volgens hem een
overbruggingsregeling komen.
De onlangs benoemde premier noemde het
bestrijden van belastingontduikding en
corruptie zijn topprioriteit.Ook wil
hij de publieke sector hervormen.
quote:Op zondag 8 februari 2015 20:53 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
http://nos.nl/teletekst#133
Okee, prima. Betaal alles inclusief rente maar terug en jullie mogen jullie eigen weg gaan, zonder de EU. Succes ermee.
quote:‘Zonder Griekenland stort de eurozone in’
Als Griekenland gedwongen de eurozone moet verlaten, zullen andere landen dit ook doen en zal het monetaire blok instorten. Dat heeft de Griekse minister van Financin Yanis Varoufakis vandaag gezegd in een interview met de Italiaanse televisiezender RAI.
[...]
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)d-stort-eurozone-in/
Ze zeggen het verkeerdquote:Op zondag 8 februari 2015 21:05 schreef Nielsch het volgende:
Wij willen jullie geld niet meer!!!!!!!!
Owja mogen we nog even wat geld om onze rekeningen te betalen?
quote:
Gewoon teruggeven aan Turkije dat landquote:Op zondag 8 februari 2015 21:03 schreef eight het volgende:
Kunnen we niet gewoon een paar atoombommen op dat land gooien?
God weet dat ze het verdienen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 8 februari 2015 21:14 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Gewoon teruggeven aan Turkije dat landTurkije is de volgende op de lijstSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ook goed. Als Turkije hun schuld dan ook overneemt en ons dus terugbetaalt.quote:Op zondag 8 februari 2015 21:14 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Gewoon teruggeven aan Turkije dat land
Of alle Turken in Nederland repatrieert. Daar zou ik ook mee akkoord gaan.quote:Op zondag 8 februari 2015 21:16 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ook goed. Als Turkije hun schuld dan ook overneemt en ons dus terugbetaalt.
+ Mocro's. Heeft jihadist Erdogan weer wat stemvee erbij.quote:Op zondag 8 februari 2015 21:16 schreef DeJori het volgende:
[..]
Of alle Turken in Nederland repatrieert. Daar zou ik ook mee akkoord gaan.
Zelfs WC-eend geeft betere adviezen.quote:
Alsof dat ook echt ooit gaat gebeurenquote:Op zondag 8 februari 2015 21:04 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Daarmee krijgen we ons geld niet terug.
Dit is NWS, niet ONZ.quote:Op zondag 8 februari 2015 21:47 schreef b4kl4p het volgende:
Rusland wacht tot Griekenland de Euro heeft gemold. Daarna grote invasie op oostbloklanden en dikke blitz richting west europa.
Aldus mijn kristallen bol
Dat geld komt nooit meer terug. Dat was toch allang duidelijk? En terecht ook. Mooi om te zien een regering die eindelijk eens voor het eigen volk kiest en een dikke vinger opsteekt tegen de banken.quote:Op zondag 8 februari 2015 20:53 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
http://nos.nl/teletekst#133
Okee, prima. Betaal alles inclusief rente maar terug en jullie mogen jullie eigen weg gaan, zonder de EU. Succes ermee.
quote:Op zondag 8 februari 2015 21:10 schreef LelijKnap het volgende:
Ik roep het al tijden; binnenvallen die apenkooi. Verwend en ondankbaar tuig. Een spuug in het gezicht van het klassieke Griekenland
Beter ga je volgend jaar, dan konden je euro's wel ns goud waard zijn bij de middenstand.quote:
Precies. Ten eerste waarom zou je een land binnen willen vallen? Nog meer oorlog? Ten tweede waarom Iran? Slaat echt helemaal nergens op.quote:Op zondag 8 februari 2015 22:10 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Mits 'ie serieus is: Knettergek.
Plus die 1000 Euro van Rutte nog erbij storten.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Syriza Official Vows to Kill EU-US Trade Deal as 'Gift to All European People'quote:
Banken hebben hun geld al. De enige dat de Griekse vinger krijgt zijn de belastingbetalers van de EU.quote:Op zondag 8 februari 2015 22:05 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat geld komt nooit meer terug. Dat was toch allang duidelijk? En terecht ook. Mooi om te zien een regering die eindelijk eens voor het eigen volk kiest en een dikke vinger opsteekt tegen de banken.
quote:Op zondag 8 februari 2015 22:05 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat geld komt nooit meer terug. Dat was toch allang duidelijk? En terecht ook. Mooi om te zien een regering die eindelijk eens voor het eigen volk kiest en een dikke vinger opsteekt tegen de banken.
Hoezo is complete zelfvernietiging "voor eigen volk kiezen"?quote:Op zondag 8 februari 2015 22:05 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of ie ook nog zoveel ballen heeft als z'n kiezers verhaal komen halen.quote:Op zondag 8 februari 2015 23:46 schreef Woestijnvos het volgende:
Die man heeft wel ballen om zo tegen de EU te gaan.
Dan heeft hij allang een kogel door z'n kop gejaagd. Experiment mislukt en de Grieken nog armer. Jeuj.quote:Op zondag 8 februari 2015 23:49 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of ie ook nog zoveel ballen heeft als z'n kiezers verhaal komen halen.
Je lostrekken uit de vernietigende greep van het grootkapitaal en de banken wel.quote:Op zondag 8 februari 2015 23:43 schreef beantherio het volgende:
[..]
Hoezo is complete zelfvernietiging "voor eigen volk kiezen"?
Een klaagbrief voor de toekomstquote:
Ach rot toch op. Zie je nu echt niet dat het geld wat voor de Griekse burgers bestemd was gewoon naar de rijken is gegaan? En dat die mensen in armoede leven?quote:Op maandag 9 februari 2015 00:04 schreef eight het volgende:
[..]
Een klaagbrief voor de toekomst![]()
Dit is dus exact het probleem. De Griekse burgers zijn nog steeds door en door corrupt. Ze zijn zo berekenend dat ze nu al brieven hebben klaarliggen om in de toekomst medeleven op te wekken
Als ik het artikel, dat de aanleiding van dit topic vormt, goed begrijp staan ze nu alweer te springen om geld.quote:Op zondag 8 februari 2015 23:52 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Je lostrekken uit de vernietigende greep van het grootkapitaal en de banken wel.
Nee, ik zie een stelletje verwende burgers die net zo met datums en cijfertjes liggen te klote als de regering die verantwoordelijk is voor alle ellende.quote:Op maandag 9 februari 2015 00:06 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Ach rot toch op. Zie je nu echt niet dat het geld wat voor de Griekse burgers bestemd was gewoon naar de rijken is gegaan? En dat die mensen in armoede leven?
Ik heb mijn hoop voor de toekomst in NL verlorenquote:Op maandag 9 februari 2015 00:14 schreef eight het volgende:
[..]
Nee, ik zie een stelletje verwende burgers die net zo met datums en cijfertjes liggen te klote als de regering die verantwoordelijk is voor alle ellende.
Het welvaartsniveau van Griekenland zal vergelijkbaar zijn met een land als Roemeni. En dat is volkomen terecht.
Beweer jij nu dat de NOS, die 100% door de overheid gefinancierd wordt, aan propaganda doet?quote:Op zondag 8 februari 2015 23:04 schreef Rica het volgende:
[..]
Syriza Official Vows to Kill EU-US Trade Deal as 'Gift to All European People'
![]()
De meeste mensen weten ws niet eens wat de TTIP is. Wat genoeg zegt over de media die het angstvallig stil houdt.
Geld voor redelijke opbouw, geen geld met een wurgcontract.quote:Op maandag 9 februari 2015 00:07 schreef beantherio het volgende:
[..]
Als ik het artikel, dat de aanleiding van dit topic vormt, goed begrijp staan ze nu alweer te springen om geld.
quote:Op maandag 9 februari 2015 00:21 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Beweer jij nu dat de NOS, die 100% door de overheid gefinancierd wordt, aan propaganda doet?
De media staat er. Dat is groter dan de NOS. Of zie je een groot verschil met bv RTL in de berichtgeving?quote:Op maandag 9 februari 2015 00:21 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Beweer jij nu dat de NOS, die 100% door de overheid gefinancierd wordt, aan propaganda doet?
Ja, de NOS knipt en plakt regelmatig.quote:Op maandag 9 februari 2015 00:24 schreef marsan het volgende:
[..]
[..]
De media staat er. Dat is groter dan de NOS. Of zie je een groot verschil met bv RTL in de berichtgeving?
Je loopt een paar jaar achter, inmiddels ligt dat volledig bij de belastingbetaler. Banken hebben zich mooi vrij kunnen spelen ten kosten van de burgersquote:Op zondag 8 februari 2015 21:01 schreef Weltschmerz het volgende:
De hulp is voor de banken, niet voor de Grieken, dus waar bemoeien de lui zich mee?
Ach, het is toch werkelijk een schande dat corruptie na al die jaren ellende nog steeds volkssport nummer 1 is.quote:Op maandag 9 februari 2015 00:16 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Ik heb mijn hoop voor de toekomst in NL verloren
Er zijn mensen die spaargeld op de bank hebben staan en het mkb klaagt steen en been dat banken niet genoeg uitlenen. Het zou een beetje jammer zijn als banken helemaal niet meer kunnen uitlenen.quote:Op maandag 9 februari 2015 00:29 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Je loopt een paar jaar achter, inmiddels ligt dat volledig bij de belastingbetaler. Banken hebben zich mooi vrij kunnen spelen ten kosten van de burgers
De overheid die naar de pijpen van banken en multinationals danst bericht ons niet over wetgeving die door banken en multinationals wordt gedicteerd idd.quote:Op maandag 9 februari 2015 00:21 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Spijker op de kop.quote:Op maandag 9 februari 2015 00:38 schreef Rica het volgende:
[..]
De overheid die naar de pijpen van banken en multinationals danst bericht ons niet over wetgeving die door banken en multinationals wordt gedicteerd idd.
Corporatocracy.
Moeten de noord europese eurolanden dan voor altijd ieder jaar 10 miljard euro overmaken naar Griekenland ofzoquote:Op maandag 9 februari 2015 00:16 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Ik heb mijn hoop voor de toekomst in NL verloren
De boel moet gewoon op de schop, alle graaiende politici, bankiers, zakenmensen tjop tjop. De NL burger betaald net als de Griekenquote:Op maandag 9 februari 2015 00:55 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Moeten de noord europese eurolanden dan voor altijd ieder jaar 10 miljard euro overmaken naar Griekenland ofzo
Leuk en aardig met die brief maar ' alles kost evenveel als in Nederland ' dat kan toch nooit kloppen
Tijdje geleden een griekse mevr. uit Athene op de Nederlandse tv. Ja ze verdiende maar 560 euro maar de huur was maar 230 euro en de rekening voor gas water licht had ze nog nooit betaald, in Griekenland doen ze niet aan afsluiten, moet je hier proberen
Nee hoor. Als die lening niet terug wordt betaal gaat dat vooral ten koste van de banken. Daarom hebben de banken ook de aanval geopend op Griekenland met weer een afwaardering en de ECB koopt de Griekse staatsobligaties niet meer. Als jij als EU belastingbetaler uberhaubt denkt dat je dat geld nog terug gaat krijgen ben je erg naief. Wij als EU burgers zijn in oorlog met de banken, niet met de grieken.quote:Op zondag 8 februari 2015 23:37 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Banken hebben hun geld al. De enige dat de Griekse vinger krijgt zijn de belastingbetalers van de EU.
Complete zelfvernietiging??? Hoe kom je daar toch bij. Als ze uit de EU stappen zullen ze het even moeilijk hebben maar daarna weer gaan groeien. Complete zelfvernietiging zijn die belachelijke leningen proberen af te lossen en het hele land naar de knoppen zien gaan door armoede.quote:Op zondag 8 februari 2015 23:43 schreef beantherio het volgende:
[..]
Hoezo is complete zelfvernietiging "voor eigen volk kiezen"?
Zijn kiezers willen dit juist...quote:Op zondag 8 februari 2015 23:49 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of ie ook nog zoveel ballen heeft als z'n kiezers verhaal komen halen.
Dat is een feit ja.quote:Op maandag 9 februari 2015 00:21 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Hoezo van de banken?quote:Op maandag 9 februari 2015 01:03 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nee hoor. Als die lening niet terug wordt betaal gaat dat vooral ten koste van de banken. Daarom hebben de banken ook de aanval geopend op Griekenland met weer een afwaardering en de ECB koopt de Griekse staatsobligaties niet meer. Als jij als EU belastingbetaler uberhaubt denkt dat je dat geld nog terug gaat krijgen ben je erg naief. Wij als EU burgers zijn in oorlog met de banken, niet met de grieken.
quote:Op zondag 8 februari 2015 21:14 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Gewoon teruggeven aan Turkije dat landWat voor een bananenrepubliek Griekenland ook is, het ligt qua beschaving en mensenrechten nog altijd dik voor het door islamisten bestuurde Turkije.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De EU is een gedrocht geworden. Hopelijk stapt Griekenland eruit en daarna Spanje en valt de hele boel dan uit elkaar. Zou beter zijn voor normale burgers. Aangezien we ons blauw betalen aan alle kosten en onze rechten steeds verder worde uitgehold.quote:Op maandag 9 februari 2015 03:41 schreef Elfletterig het volgende:
Griekenland had nooit tot de EU mogen worden toegelaten. Daar is destijds, rond 1990, al volop voor gewaarschuwd, maar gevestigde politieke partijen sloegen die waarschuwingen in de wind.
Verder is het bizar hoe slecht Griekenland het innen van belastingen op orde heeft. Zou Griekenland anno 2015 geen EU-lidstaat zijn, maar een kandidaat-lidstaat, dan zou het oordeel luiden dat er eerst nog heel veel werk moet worden verzet voordat het land tot de EU kan toetreden...
Dat moet nog blijken. Hij is een marxist en een idioot. Niet betekent om economische successen zeg maar.quote:
Inderdaad.quote:
Met emotionele chantage en een paar Godwin's!quote:Op maandag 9 februari 2015 13:13 schreef KoosVogels het volgende:
Inderdaad.
Geld lenen en dan tegen de kredietverstrekker zeggen dat die in de stront kan zakken.
Een voorbeeld voor velen.
Nee het volk willens en wetens nog verder de armoede in helpen, dan ben je een goed voorbeeld zeker.......quote:Op maandag 9 februari 2015 13:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Inderdaad.
Geld lenen en dan tegen de kredietverstrekker zeggen dat die in de stront kan zakken.
Een voorbeeld voor velen.
Dus het is prima als ik een paar duizend euro leen van de bank om vervolgens tegen kredietverstrekker te zeggen dat ik geen cent terugbetaal, aangezien ik anders in de armoede beland?quote:Op maandag 9 februari 2015 13:29 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nee het volk willens en wetens nog verder de armoede in helpen, dan ben je een goed voorbeeld zeker.......
Ik denk dat je nooit moet accepteren dat ze het niet terugbetalen. Maar het voorstel om de rente te koppelen aan de economische groei lijkt me niet eens zo'n hele slechte. Van kale kippen kun je niet plukken, en de EU heeft meer aan een renderende Griekse economie dan eentje die door hun rentemaatregelen aan de bedelstaf blijft.quote:Op maandag 9 februari 2015 13:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus het is prima als ik een paar duizend euro leen van de bank om vervolgens tegen kredietverstrekker te zeggen dat ik geen cent terugbetaal, aangezien ik anders in de armoede beland?
Herstructurering van de schulden, daar is verder ook niets mis mee. Het lijkt er echter dat de Grieken tegen ons zeggen dat we allemaal maar in de stront moeten zakken.quote:Op maandag 9 februari 2015 13:37 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik denk dat je nooit moet accepteren dat ze het niet terugbetalen. Maar het voorstel om de rente te koppelen aan de economische groei lijkt me niet eens zo'n hele slechte. Van kale kippen kun je niet plukken, en de EU heeft meer aan een renderende Griekse economie dan eentje die door hun rentemaatregelen aan de bedelstaf blijft.
Dat kunnen ze wel zeggen, maar ik denk dat de ballen van de Grieken nog steeds bij de ECB liggen, en niet thuis in Athene. Not gonna happen, dus.quote:Op maandag 9 februari 2015 13:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Herstructurering van de schulden, daar is verder ook niets mis mee. Het lijkt er echter dat de Grieken tegen ons zeggen dat we allemaal maar in de stront moeten zakken.
Zeker aangezien het complete financiele systeem een piramidespel is waarbij de burger altijd de lul is. Rente betalen over geld dat helemaal niet van de bank was oa. Het gaat toch om de burger? Het draait toch niet om de bank?quote:Op maandag 9 februari 2015 13:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus het is prima als ik een paar duizend euro leen van de bank om vervolgens tegen kredietverstrekker te zeggen dat ik geen cent terugbetaal, aangezien ik anders in de armoede beland?
Proberen om ervoor te zorgen dat het volk niet nog verder in de armoede terecht komt noem jij populistisch gebabbel en een grote mond?quote:Op maandag 9 februari 2015 13:40 schreef SicSicSics het volgende:
Het is natuurlijk politiek; een grote mond hebben en ergens halverwege uitkomen. Hij wil overbruggingstijd om tot een herstructureringsplan te komen.
De afschrijvingsaankondiging hebben ze een dag na de verkiezingen al laten varen.
Niks mis met herstructureren overigens. Wel met een grote muil en populistisch gebrabbel.
Nee, het is nog mooier. Je leent een paar duizend euro van de bank, geeft aan dat je niet meer terug gaat betalen en vervolgens eis je nog wel wat honderdjes omdat je anders geen boodschappen kan doen in het komende half jaar.quote:Op maandag 9 februari 2015 13:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als Griekenland eruit stapt, wil dat niet zeggen dat andere landen meteen volgen. Spanje heeft juist allerlei pijnlijke maatregelen genomen en het gaat daar net weer wat beter nu. Het zou verre van verstandig zijn om het herstel op het spel te zetten door nu uit de EU te stappen.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:55 schreef Japie77 het volgende:
[..]
De EU is een gedrocht geworden. Hopelijk stapt Griekenland eruit en daarna Spanje en valt de hele boel dan uit elkaar. Zou beter zijn voor normale burgers. Aangezien we ons blauw betalen aan alle kosten en onze rechten steeds verder worde uitgehold.
In Spanje hangt dat allemaal af van de uitkomst van de komende verkiezingen..quote:Op maandag 9 februari 2015 14:12 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als Griekenland eruit stapt, wil dat niet zeggen dat andere landen meteen volgen. Spanje heeft juist allerlei pijnlijke maatregelen genomen en het gaat daar net weer wat beter nu. Het zou verre van verstandig zijn om het herstel op het spel te zetten door nu uit de EU te stappen.
Dat er een boel mankeert aan de EU, is duidelijk. Daarom zou men zich moeten bezighouden met een reparatie van de defecten, met verdere democratisering en met het bestrijden van verspilling door onnodige subsidies. Het bedrag dat we aan de EU betalen (waarvan ook nog weer een deel via subsidies terugvloeit), valt al met al best mee.
We gaan het meemaken. In Griekenland zien we nu tenminste al dat de soep niet zo heet wordt gegeten dan dat -ie werd opgediend.quote:Op maandag 9 februari 2015 14:31 schreef Smack10 het volgende:
[..]
In Spanje hangt dat allemaal af van de uitkomst van de komende verkiezingen..
Nee.quote:Op maandag 9 februari 2015 14:01 schreef Japie77 het volgende:
Proberen om ervoor te zorgen dat het volk niet nog verder in de armoede terecht komt noem jij populistisch gebabbel en een grote mond?
Ik denk dat het vooral een gevoelskwestie is, trots etc.quote:Op maandag 9 februari 2015 14:34 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
We gaan het meemaken. In Griekenland zien we nu tenminste al dat de soep niet zo heet wordt gegeten dan dat -ie werd opgediend.
En kun je bij Griekenland nog aanvoeren dat ze gebukt gaan onder een enorme schuldenlast en een haast onmogelijke opgave, Spanje heeft de laatste tijd juist zware maatregelen genomen en ziet nu herstel. Je zou wel extra gek zijn als je eerst door de zure appel heen bijt, om vervolgens uit de EU te stappen en niet langer de vruchten te plukken.
Ik blijf dit bizar vinden, nee we willen geen hulp meer, maar we willen wel hulp om de geen hulp regeling te overbruggen...quote:Op zondag 8 februari 2015 20:53 schreef spijkerbroek het volgende:
Voor de periode
maart tot juni moet er volgens hem een
overbruggingsregeling komen.
Gewoon proberen toch.quote:Op maandag 9 februari 2015 14:51 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Ik blijf dit bizar vinden, nee we willen geen hulp meer, maar we willen wel hulp om de geen hulp regeling te overbruggen...
quote:Op maandag 9 februari 2015 14:47 schreef Nielsch het volgende:
Volgens mij is dit de eerste Europese regering in een hele lange tijd die eens voor zijn burgers opkomt en niet voor de belangen van banken, multinationals en rijke politici met een dikbetaalde baan bij de EU.
Prima zeg ik
Ze hebben niet toevallig in Griekenland de democratie bedacht...quote:Op maandag 9 februari 2015 14:47 schreef Nielsch het volgende:
Volgens mij is dit de eerste Europese regering in een hele lange tijd die eens voor zijn burgers opkomt en niet voor de belangen van banken, multinationals en rijke politici met een dikbetaalde baan bij de EU.
Prima zeg ik
Dan moeten ze het eens bij die rijken halen.quote:Op maandag 9 februari 2015 00:06 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Ach rot toch op. Zie je nu echt niet dat het geld wat voor de Griekse burgers bestemd was gewoon naar de rijken is gegaan? En dat die mensen in armoede leven?
quote:Op maandag 9 februari 2015 14:07 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Nee, het is nog mooier. Je leent een paar duizend euro van de bank, geeft aan dat je niet meer terug gaat betalen en vervolgens eis je nog wel wat honderdjes omdat je anders geen boodschappen kan doen in het komende half jaar.
Dit idd. Daar trapt toch niemand in.quote:Op maandag 9 februari 2015 00:06 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Als je nog vertrouwen kan hebben in zo'n ondemocratisch gedrocht dan zou je dat kunnen proberen. Ik heb er in ieder geval geen vertrouwen meer in. Als je toch ziet hoe de EU de crisis aanpakt. Armoede van mensen boeit ze niks, als de eigen belachelijke lonen maar gehandhaafd blijven.quote:Op maandag 9 februari 2015 14:12 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als Griekenland eruit stapt, wil dat niet zeggen dat andere landen meteen volgen. Spanje heeft juist allerlei pijnlijke maatregelen genomen en het gaat daar net weer wat beter nu. Het zou verre van verstandig zijn om het herstel op het spel te zetten door nu uit de EU te stappen.
Dat er een boel mankeert aan de EU, is duidelijk. Daarom zou men zich moeten bezighouden met een reparatie van de defecten, met verdere democratisering en met het bestrijden van verspilling door onnodige subsidies. Het bedrag dat we aan de EU betalen (waarvan ook nog weer een deel via subsidies terugvloeit), valt al met al best mee.
Beetje zoals het hier ook gaat toch?quote:Op maandag 9 februari 2015 00:06 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Zo simpel is het allemaal dus niet. De EU is in ieder geval veel corrupter dan Griekenland. En hoezo lekker makkelijk? Jij geeft de Grieken de schuld, das pas lekker makkelijk.quote:Op maandag 9 februari 2015 17:05 schreef KoosVogels het volgende:
Griekenland is corrupt, de publieke sector is gigantisch en de halve bevolking betaalt te weinig of zelfs helemaal belasting.
Toch is het allemaal de schuld van de euro.
Lekker makkelijk.
De EU is corrupt, die loopt aan de leiband van de banken. Die hebben eerst een kredietcrisis en toen een eurocrisis veroorzaakt, en hebben ze constructie verzonnen waarmij de rest van de EU zou zijn bedonderd. En als beloning mogen ze meer rente vragen, hoeven ze nauwelijks rente te betalen en geld uit te lenen, en wordt er voor hen geld geschapen zodat zij dat naar binnen kunnen scheppen. En over het geld wat her en daar binnen wordt geschept wordt niet of nauwelijks belasting betaald.quote:Op maandag 9 februari 2015 17:05 schreef KoosVogels het volgende:
Griekenland is corrupt, de publieke sector is gigantisch en de halve bevolking betaalt te weinig of zelfs helemaal belasting.
Toch is het allemaal de schuld van de euro.
Lekker makkelijk.
Wiens schuld is het dan?quote:Op maandag 9 februari 2015 17:32 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Zo simpel is het allemaal dus niet. De EU is in ieder geval veel corrupter dan Griekenland. En hoezo lekker makkelijk? Jij geeft de Grieken de schuld, das pas lekker makkelijk.
Ik pleit de bancaire sector nergens vrij.quote:Op maandag 9 februari 2015 17:34 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De EU is corrupt, die loopt aan de leiband van de banken. Die hebben eerst een kredietcrisis en toen een eurocrisis veroorzaakt, en hebben ze constructie verzonnen waarmij de rest van de EU zou zijn bedonderd. En als beloning mogen ze meer rente vragen, hoeven ze nauwelijks rente te betalen en geld uit te lenen, en wordt er voor hen geld geschapen zodat zij dat naar binnen kunnen scheppen. En over het geld wat her en daar binnen wordt geschept wordt niet of nauwelijks belasting betaald.
En dan roept er iemand dat het wij Nederlanders tegen hullie die Grieken is en roept Koos vrolijk mee.
Nog lagere euro koers?quote:Op maandag 9 februari 2015 17:45 schreef Fir3fly het volgende:
Dat Griekenland uit de Euro gegooid gaat worden was al lang duidelijk. Verder zal er niet zo veel gebeuren, we kunnen dan weer rustig verder met de wederopbouw van de eurozone.
Wat die mafketels hierboven ook roepen. Vooral die Japie.
Zou kunnen.quote:
" Kunnen we weer rustig verder met de wederopbouw van de eurozone"quote:Op maandag 9 februari 2015 17:45 schreef Fir3fly het volgende:
Dat Griekenland uit de Euro gegooid gaat worden was al lang duidelijk. Verder zal er niet zo veel gebeuren, we kunnen dan weer rustig verder met de wederopbouw van de eurozone.
Kijk dat ben ik dan wel met je eens. De Grieken valt ook wel wat te verwijten. Maar de EU en de banken valt veel en veel meer te verwijten. Daar draait het om. Daarom zijn de recente ontwikkelingen voor mij als een genot om te zien.quote:Op maandag 9 februari 2015 17:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik pleit de bancaire sector nergens vrij.
Maar dat de banken schuldig zijn, betekent niet dat de Grieken niets valt te verwijten.
Wat valt de EU precies te verwijten?quote:Op maandag 9 februari 2015 18:04 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Kijk dat ben ik dan wel met je eens. De Grieken valt ook wel wat te verwijten. Maar de EU en de banken valt veel en veel meer te verwijten. Daar draait het om. Daarom zijn de recente ontwikkelingen voor mij als een genot om te zien.
Heb je dat artikel wat ik heb gepost niet gelezen?quote:Op maandag 9 februari 2015 18:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat valt de EU precies te verwijten?
Dat ze die Grieken in de Unie hebben gelaten.quote:Op maandag 9 februari 2015 18:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, de euro was een slecht idee en we moeten en solidariteitsheffing invoeren.quote:Op maandag 9 februari 2015 18:10 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Heb je dat artikel wat ik heb gepost niet gelezen?
"De Grieken omarmden"? Net als "de Nederlanders"?quote:Op maandag 9 februari 2015 18:21 schreef KoosVogels het volgende:
Maar de euro komt gewoon uit de koker van onze eigen regeringsleiders en de Grieken waren er zelf bij toen ze de munt omarmden.
In hoeverre heb ik mee mogen praten over onze Grondwet, die stamt uit 1848?quote:Op maandag 9 februari 2015 18:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
"De Grieken omarmden"? Net als "de Nederlanders"?
Hoeveel inspraak heb jij gehad over de keuze wel of geen euro?
En hoeveel denk je dat Yorgos van de hoek daarin gehad heeft?
Deze stroman breng je nu als argument in?quote:Op maandag 9 februari 2015 18:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In hoeverre heb ik mee mogen praten over onze Grondwet, die stamt uit 1848?
Voor mij komt het op hetzelfde neer. Beide besluiten zijn genomen voordat ik mocht stemmen.quote:Op maandag 9 februari 2015 18:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Deze stroman breng je nu als argument in?
De meeste Grieken die in 2002 een zaak hadden, leven nu nog steeds.
Waaraan verdiende de normale Griek deze huidige vreselijke economische situatie in het land precies?
Precies, dat doe ik dus ook. Ik accepteer wetten niet waar ik het moreel niet mee eens kan zijn en zeker als ik geen enkele mogelijkheid heb gehad me ertegen te kunnen weren.quote:Op maandag 9 februari 2015 18:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Voor mij komt het op hetzelfde neer. Beide besluiten zijn genomen voordat ik mocht stemmen.
Bovendien kun je zo alle besluiten van onze regering ongeldig verklaren. Mij is ook nooit wat gevraagd over het dragen van gordels over het rookverbod.
Regeringen regeren niet op basis van "steun van de meerderheid". Alleen een parlement wordt samengesteld door "de meerderheid", maar dat drijft op politieke propagandaspelletjes; verkiezingen en hun propagandamachine.quote:Op maandag 9 februari 2015 18:50 schreef KoosVogels het volgende:
Dus wetten waar jij het moreel niet mee eens bent dienen geschrapt te worden? Ondanks dat een regering die de steun had van de meerderheid het besluit heeft genomen?
Ja, maar die werd er beter van, anders zouden ze het niet doen. Denk jij dat de individuen die in Griekenland de euro erdoorheen jasten er slechter van geworden zijn? Natuurlijk niet.quote:Maar goed, zelfs als er Grieken tegen invoering waren, dan nog heeft hun regering, die de steun genoot van de meerderheid van de bevolking, het besluit genomen. Die had ook nee kunnen zeggen tegen de euro.
Dus onze regering mag in jouw ogen geen besluiten nemen?quote:Op maandag 9 februari 2015 18:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Regeringen regeren niet op basis van "steun van de meerderheid". Alleen een parlement wordt samengesteld door "de meerderheid", maar dat drijft op politieke propagandaspelletjes; verkiezingen en hun propagandamachine.
Waar zeg ik dat toch, Koos?quote:Op maandag 9 februari 2015 18:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus onze regering mag in jouw ogen geen besluiten nemen?
Zo'n beetje elk besluit dat is genomen door onze regering is over jou 'uitgeroepen'.quote:Op maandag 9 februari 2015 19:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat toch, Koos?
Ik voel zelf, persoonlijk, niet de behoefte om me aan dingen te houden die ik moreel niet ondersteun en die over mij zijn uitgeroepen zonder dat ik me daartegen heb kunnen verzetten.
Wat anderen doen, moeten zij weten.
Dat weet ik Koos, en als ik daartoe de behoefte voel, veeg ik dan ook mijn reet daarmee af.quote:Op maandag 9 februari 2015 19:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zo'n beetje elk besluit dat is genomen door onze regering is over jou 'uitgeroepen'.
Dus jij betaalt nog met guldens?quote:Op maandag 9 februari 2015 19:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat weet ik Koos, en als ik daartoe de behoefte voel, veeg ik dan ook mijn reet daarmee af.
Het enige wat ik kan doen verder is anderen aansporen hetzelfde te doen.
Nee Koos. Dat doe ik niet. Behalve als ik op Curaao ben.quote:Op maandag 9 februari 2015 19:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus jij betaalt nog met guldens?
Even door de zure appel heen bijten. Zal toch een keer moeten.quote:Op maandag 9 februari 2015 18:03 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Dat is schadelijk voor veel bedrijven.
Kijk en daar zijn we het dan eens aangezien ik burgerlijke ongehoorzaamheid ook toe juich. Belasting is in feite ook gelegaliseerde diefstal. Als je ziet hoeveel geld daarvan word verspild, om te kotsen. Prestigeprojecten, belachelijke nieuwe gevechtsvliegtuigen. Maar het ergst is dan (in de ogen van sommigen) mensen die een uitkering hebben. Geld weggeven aan allerlei onzinnige dingen zoals nieuwe gevechtsvliegtuigen is prima maar een mens een klein hongerloontje gunnen waar hij net van rond kan komen is veel erger...quote:Op maandag 9 februari 2015 19:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat weet ik Koos, en als ik daartoe de behoefte voel, veeg ik dan ook mijn reet daarmee af.
Het enige wat ik kan doen verder is anderen aansporen hetzelfde te doen.
quote:Op maandag 9 februari 2015 19:51 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Kijk en daar zijn we het dan eens aangezien ik burgerlijke ongehoorzaamheid ook toe juich. Belasting is in feite ook gelegaliseerde diefstal. Als je ziet hoeveel geld daarvan word verspild, om te kotsen. Prestigeprojecten, belachelijke nieuwe gevechtsvliegtuigen. Maar het ergst is dan (in de ogen van sommigen) mensen die een uitkering hebben. Geld weggeven aan allerlei onzinnige dingen zoals nieuwe gevechtsvliegtuigen is prima maar een mens een klein hongerloontje gunnen waar hij net van rond kan komen is veel erger...
Ik vind alle apparaten die voor oorlog ingezet worden nooit nuttig. Maar goed dat is de mening van een pacifist.quote:Op maandag 9 februari 2015 19:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die gevechtsvliegtuigen mits nuttig ingezet zijn dan nog niet het ergste.
Aaaaaal dat geld dat naar die enorme staatsapparaten gaat, dat is pas weggegooid.
In Griekenland nog erger; het staatsapparaat was daar al enorm. Helaas kan Yorgos er weinig aan doen dat er zo'n enorme ambtenarenkliek zat en daar moest ook de bezem doorheen. Heeft Yorgos die nu met 350 euro per maand moet rondkomen (!) alleen erg weinig aan. En dat is dan niet eens de uitkering, gewoon een hardwerkende ondernemer.
"Ze hebben het zelf omarmd".
Ja, de baasjes, de Elite. Niet de gewone Griek.
Als er buitenlandse bommenwerpers het Nederlandse luchtruim binnenvliegen, is het toch wel handig om ze weer naar buiten te begeleiden, vind je niet?quote:Op maandag 9 februari 2015 20:01 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik vind alle apparaten die voor oorlog ingezet worden nooit nuttig. Maar goed dat is de mening van een pacifist.
De meeste Grieken valt natuurlijk niks te verwijten, terwijl je in de bancaire sector je de onschuldigen aan de ellende met een lampje moet zoeken. Wie moet er dan uit vuilnisbakken eten eigenlijk?quote:Op maandag 9 februari 2015 17:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik pleit de bancaire sector nergens vrij.
Maar dat de banken schuldig zijn, betekent niet dat de Grieken niets valt te verwijten.
De EU maffia heeft Goldman Sachs er heen gestuurd om de boeken te vervalsen zodat Griekenland op papier aan de voorwaarden voldeed en ook mee kon doen in de nieuwe heilstaat.quote:Op maandag 9 februari 2015 18:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Absoluut.quote:
Is Goldman Sachs hier eigenlijk ooit voor aangeklaagd?quote:Op maandag 9 februari 2015 22:30 schreef Rica het volgende:
[..]
De EU maffia heeft Goldman Sachs er heen gestuurd om de boeken te vervalsen zodat Griekenland op papier aan de voorwaarden voldeed en ook mee kon doen in de nieuwe heilstaat.
De Grieken wisten daar niks van. Pas toen zij de rekening gepresenteerd kregen en ze door dezelfde (financiele) maffia geplunderd en vernederd zouden worden.
Nee. Volgens mij is er helemaal niemand ooit verantwoordelijk voor gehouden.quote:Op maandag 9 februari 2015 22:42 schreef eight het volgende:
[..]
Is Goldman Sachs hier eigenlijk ooit voor aangeklaagd?
Je weet dat de banken letterlijk boven de wet staan?quote:Op maandag 9 februari 2015 22:42 schreef eight het volgende:
[..]
Wat denk je zelf?quote:Op maandag 9 februari 2015 22:42 schreef eight het volgende:
[..]
Ik weet niet onder welke steen jij de laatste jaren gelegen hebt, maar er zijn tal van banken aangeklaagd vanwege frauduleus handelen.quote:
Als je als bank zoveel geld en macht hebt dat je de financin en begrotingen van overheden bepaalt word je niet aangeklaagd.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 00:19 schreef eight het volgende:
[..]
Ik weet niet onder welke steen jij de laatste jaren gelegen hebt, maar er zijn tal van banken aangeklaagd vanwege frauduleus handelen.
Wat hierbij vooral opvalt is het grote aantal Europese banken die een aanklacht aan hun broek kregen. Dit terwijl hun Amerikaanse collega's het vaak veel bonter maakten.
Vreemd toch? Er zijn al jaren hardnekkige geruchten dat Mario Draghi nog steeds nauwe banden heeft men Goldman Sachs. Men heeft zelfs geopperd dat GS hem heeft gepositioneerd als president ECB.quote:Op maandag 9 februari 2015 23:06 schreef Rica het volgende:
[..]
Nee. Volgens mij is er helemaal niemand ooit verantwoordelijk voor gehouden.
Ik vind zoveel macht echt onwerkelijk. Is er dan nergens verzet hiertegen?quote:Op dinsdag 10 februari 2015 00:25 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Als je als bank zoveel geld en macht hebt dat je de financin en begrotingen van overheden bepaalt word je niet aangeklaagd.
Dat is niet onwerkelijk, dat is de realiteit. Banken bepalen beleid. Verzet hiertegen nu eindelijk voor het eerst duidelijk in Griekenland.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 00:31 schreef eight het volgende:
[..]
Ik vind zoveel macht echt onwerkelijk. Is er dan nergens verzet hiertegen?
De boetes die ze moeten betalen zijn peanuts voor ze. Hetzelfde als dat wij een paar euro moeten betalen voor een snelheidsovertreding. Dus dat schrikt ze niet af.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 00:19 schreef eight het volgende:
[..]
Ik weet niet onder welke steen jij de laatste jaren gelegen hebt, maar er zijn tal van banken aangeklaagd vanwege frauduleus handelen.
Wat hierbij vooral opvalt is het grote aantal Europese banken die een aanklacht aan hun broek kregen. Dit terwijl hun Amerikaanse collega's het vaak veel bonter maakten.
Welkom bij BNW. De cirkel is rond. En dat bedoel ik op een goeie manier.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 00:34 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Dat is niet onwerkelijk, dat is de realiteit. Banken bepalen beleid. Verzet hiertegen nu eindelijk voor het eerst duidelijk in Griekenland.
[ afbeelding ]
I second that.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 02:56 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Welkom bij BNW. De cirkel is rond. En dat bedoel ik op een goeie manier.
Dit heeft helemaal niets met BNW te maken.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 02:56 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Welkom bij BNW. De cirkel is rond. En dat bedoel ik op een goeie manier.
Banken die stiekem achter de schermen de wereld besturen? Dat is de hele basis van BNW.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 14:58 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Dit heeft helemaal niets met BNW te maken.
quote:Op dinsdag 10 februari 2015 15:12 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Banken die stiekem achter de schermen de wereld besturen? Dat is de hele basis van BNW.
Ik heb het niet over geheime samenzweringen, maar over dat diegene met het meeste geld bepaalt.quote:Dit is a Brave New World. De wereld van samenzwering en propaganda, van kunstmatige terreur en geheime agenda’s, van schaduwregeringen en hun verborgen geschiedenis, van geheime technologie en obscure experimenten, van vragen waarom oorlogen worden gevochten en allianties worden gesloten. Kortom, de zoektocht naar de wereld die achter de faade van alledag ligt.
Ja maar dat banken in het geheim de wereld besturen en dat we dus in een schijndemocratie leven noem ik een geheime samenzwering. Maar goed het maakt ook niet uit hoe je het noemt. Ik vind het mooi om te zien dat steeds meer onderwerpen uit BNW tegenwoordig gewoon realiteit worden. Peter Pannekoek had er ook nog een mooie column over:quote:Op dinsdag 10 februari 2015 16:07 schreef hmmmz het volgende:
[..]
[..]
Ik heb het niet over geheime samenzweringen, maar over dat diegene met het meeste geld bepaalt.
Klopt, maar dat is aan Athene om dat op te lossen! Niet aan Brussel en zeker niet het probleem van Den Haag!!quote:Op maandag 9 februari 2015 14:32 schreef Sylv3se het volgende:
Ik geef ze groot gelijk, het is sowieso absurd dat de onderklasse in Griekenland het meeste voor z'n kiezen krijgt qua bezuinigingen. De rijke belastingontduikende Grieken hebben al hun vermogen naar het buitenland gesluist, en daar wordt geen reet aan gedaan.
De 'gewone' Grieken wisten niks over dat je in winkels heel lang geen BTW hoefde te betalen? We weten in Nederland dat het wel moet en gebeurt. Uiteraard weten de gewone Grieken niet alles maar zeggen dat de gewone Grieken niks weten wat er gebeurt is...quote:
Ze wisten het wel, ze wisten het niet, ze wisten het wel, blablabla..quote:Op dinsdag 10 februari 2015 22:36 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
De 'gewone' Grieken wisten niks over dat je in winkels heel lang geen BTW hoefde te betalen? We weten in Nederland dat het wel moet en gebeurt. Uiteraard weten de gewone Grieken niet alles maar zeggen dat de gewone Grieken niks weten wat er gebeurt is...
Ik denk eerder dat jij behoort tot die kleine groep van "mafketels". Mafketels die wellens en willens als echte zolderkamer-autisten toch hun eurofiele waanideen willen blijven doordrukken. De VSE moet en zal er komen of we nu 100.000 mensen 0f 508 miljoen mensen de armoede induwen maakt niet uit. Wel nu, de Grieken zijn het strontzat dat ze in armoede en doffe ellende moeten leven enkel maar alleen om de Duitse banken te spekken, niet voor niets zijn de Duitsers de grootste EU- gelovigen op dit continent, hun industrie en banken varen er wel bij, Griekenland als wingewest voor de Grob-Deutsche reichsgedachte. Nu, ik hoop dat Griekenland uit de EU stapt, in 2017 zullen de Britten die deze ondemocratische moloch ook meer dan zat zijn massaal stemmen voor uittreding uit de EU. GB is de derde grootste nettobetaler aan dit europese circus, zo,n 7 miljard Pond per jaar. Als dit wegvalt zal de EU stilaan aan zijn zwanenzang beginnen. Noordelijke landen als Nederland en Duitsland zullen onmogelijk dit bedrag verder kunnen ophoesten om de oost-europese sattelietregeringen verder te kunnen sponseren en dit zal het einde van de Eurozone en die dictatoriale EU bespoedigen. Ik kan alvast niet wachten.....quote:Op maandag 9 februari 2015 17:45 schreef Fir3fly het volgende:
Maar die burgers samen hebben die maatschappij gemaakt inclusief die corrupte rijken. Dat clintelisme zit er daar al millenia ingebakken, dat is het probleem.quote:Op maandag 9 februari 2015 00:06 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Nee dat is niet HET probleem. Dat is EEN probleem maar niet HET probleem. Dat zit veel dieper en heeft te maken met instanties als het IMF dat landen leningen verstrekt tegen waanzinnige eisen. Het is vergelijkbaar met vroeger toen de Oost-Indische compagnie ergens binnenkwam en kraaltjes ruilde tegen goud. Zulk soort praktijken heeft het IMF ook. Komt bij dat het hele bankwezen zo corrupt is als maar kan en wat de EU in feite doet is het overeind houden van dat bankwezen ten koste van alles. Maakt onze regeringsleiders blijkbaar niet uit dat we steeds verder de armoede ingedrukt worden. Behalve nu dus in Griekenland. Voor het eerst (na IJsland) dat er weer eens een land opstaat tegen het bankwezen en zijn slaafjes (lees andere EU leiders). Vandaar dat deze mensen helden zijn.quote:Op woensdag 11 februari 2015 10:12 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Maar die burgers samen hebben die maatschappij gemaakt inclusief die corrupte rijken. Dat clintelisme zit er daar al millenia ingebakken, dat is het probleem.
Praat over jezelf vaarsuvius. Kun jij in een ander zijn portemonnee kijken? En altijd dat vergelijk met vroeger of met andere landenquote:Op woensdag 11 februari 2015 10:30 schreef vaarsuvius het volgende:
we steeds verder in de armoede gedrukt worden? Ga toch een fietsen man . 'we' zijn, zelfs na een aantal jaren crisis veel rijker dan in de jaren 80 / 90 . Zelfs mensen in de bijstand + schuldsanering hebben meer luxe goederen dan een gemiddeld gezin in de jaren 80
Ik stemvrijwel nooit VVD, ooit 1 keer gedaan in mijn leven in de jaren 90, zo'n 20 jaar geleden. Ik heb ook SP en D66 en Groen links gestemd.quote:Op woensdag 11 februari 2015 10:39 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Praat over jezelf vaarsuvius. Kun jij in een ander zijn portemonnee kijken? En altijd dat vergelijk met vroeger of met andere landen![]()
We leven in het hier en nu en niet in Mozambique of what ever
Maar VVD'ers praten altijd alles recht wat krom is
Dat zegt hij niet eensquote:Op woensdag 11 februari 2015 10:45 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Dan weet je ook heus wel dat niet iedereen in de bijstand in luxe leeft.
quote:Op woensdag 11 februari 2015 10:45 schreef maryen65 het volgende:
[..]
beter lezen, dat zei ik niet. Ik zei dat ze meer luxe goederen hebben dan Jan Modaal in de jaren 80 (met als reden dat onze algemene welvaart flink gestegen is)quote:Op woensdag 11 februari 2015 10:45 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Serieus, leer lezen. Jouw onvermogen aan lezen zorgt ervoor dat je heel zijn post verkeerd begrijpt en dat je hem om niets aanvalt. Taalverkrachterquote:
nee, gewoon realisme. Jij lijkt teveel door emotie geleid te worden en dat kan je zicht op feiten verblinden.quote:
Maar doordat jij veel met mensen hebt gewerkt die in de schuldsanering zitten weet jij dat die mensen het helemaal niet zo slecht hebben? Of hoe moet ik dat zien?quote:Op woensdag 11 februari 2015 10:43 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Ik stemvrijwel nooit VVD, ooit 1 keer gedaan in mijn leven in de jaren 90, zo'n 20 jaar geleden. Ik heb ook SP en D66 en Groen links gestemd.
En ja ik kan in anderen hun portemonee kijken, ik heb veel met budgetten van minima te maken gehad op mijn werk. Ook ben ik zelf in het verleden in zo'n situatie geweest.
Ga zelf fietsen.quote:Op woensdag 11 februari 2015 10:30 schreef vaarsuvius het volgende:
we steeds verder in de armoede gedrukt worden? Ga toch een fietsen man . 'we' zijn, zelfs na een aantal jaren crisis veel rijker dan in de jaren 80 / 90 . Zelfs mensen in de bijstand + schuldsanering hebben meer luxe goederen dan een gemiddeld gezin in de jaren 80
Wel, ze kunnen meestal geen vliegvakantie boeken en ook niet zomaar even 1000 euro uitgeven aan een nieuw bankstel. Maar de Nintendo DS en Wii voor de kids zijn gewoon present, medische zorg is gecoverd, er is eten op tafel en er is geld voor roken (geen pakjes, maar shag of van die blikken West waar je zelf peuken van maakt met zo'n machientje)quote:Op woensdag 11 februari 2015 10:58 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Maar doordat jij veel met mensen hebt gewerkt die in de schuldsanering zitten weet jij dat die mensen het helemaal niet zo slecht hebben? Of hoe moet ik dat zien?
Ja dat is toch logisch?quote:Op woensdag 11 februari 2015 10:45 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Wij hebben het beter dan de Grieken, maar ik merk wel dat jij vol vooroordelen zitquote:Op woensdag 11 februari 2015 11:11 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Wel, ze kunnen meestal geen vliegvakantie boeken en ook niet zomaar even 1000 euro uitgeven aan een nieuw bankstel. Maar de Nintendo DS en Wii voor de kids zijn gewoon present, medische zorg is gecoverd, er is eten op tafel en er is geld voor roken (geen pakjes, maar shag of van die blikken West waar je zelf peuken van maakt met zo'n machientje)
Vergeleken met die arme Grieken hebben we het hier heel goed.
Die bank hoeven ze niet te kopen want mensen in de bijstand krijgen vrijwel gratis het huis ingericht.quote:Op woensdag 11 februari 2015 11:11 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Wel, ze kunnen meestal geen vliegvakantie boeken en ook niet zomaar even 1000 euro uitgeven aan een nieuw bankstel. Maar de Nintendo DS en Wii voor de kids zijn gewoon present, medische zorg is gecoverd, er is eten op tafel en er is geld voor roken (geen pakjes, maar shag of van die blikken West waar je zelf peuken van maakt met zo'n machientje)
Vergeleken met die arme Grieken hebben we het hier heel goed.
klinkt superkut voor mevrouw mavrikou enzo maar misschien kan ze zich afvragen waarom Griekenland een kleine 1000 moderne gevechtstanks in dienst heeft en bv Nederland 0quote:Op zondag 8 februari 2015 23:30 schreef maryen65 het volgende:
Skyros, Griekenland 04-04-‘15
Geachte heer Dijsselbloem,
Ik vermoed dat er wel wat voor nodig is om deze brief ook daadwerkelijk bij u te doen belanden, maar ik hoop dat deze hartekreet bij u aankomt.
Mijn naam is Roos Mavrikou en ik ben sinds 2007 woonachtig in Griekenland. Daar woon ik met mijn Griekse man en twee dochtertjes van zes en drie jaar oud.
U bent als geen ander op de hoogte van de problematiek hier en toch lijken bepaalde feiten alleen maar als zijnde tot u en uw collega’s in Brussel door te dringen. Dat 27% van de Griekse beroepsbevolking werkeloos is, is in uw ogen slechts een percentage. Voor ons is het de werkelijkheid. Dat nog geen 10% van deze werkelozen aanspraak kan maken op een vergoeding van nog geen 400 euro per maand, voor nog geen jaar, lijkt ook slechts een statistiek. Alsof hier geen gezinnen achter schuil gaan die leven in een land met een even kostbare levensonderhoud (huur, voeding, elektriciteit) als in Nederland; het land waar ik tot mijn 27e heb gewoond.
Ik ben een hoger opgeleid, realistisch en kritisch iemand, maar Griekenland kan zo niet verder en mede daarom begrijp en steun ik de huidige Griekse regering volop in haar vraag om heronderhandelingen. Daar is niets radicaals aan, aangezien het dit land na zoveel jaren van wanbeleid –en dan heb ik het niet alleen over de Griekse regering, maar zeker ook over de door de trojka opgelegde extreme hoeveelheid hervormingen die wel degelijk voor het grootste deel zijn doorgevoerd- niets dan letterlijke en figuurlijke depressie heeft gebracht.
Ik kan de brief heel lang maken door te beschrijven waarom het land ooit op een bepaald punt is beland, maar vaak is dat vechten tegen de bierkaai. Meer nog tegen de onbuigzame politiek die vanuit Brussel wordt gevoerd.
Echter, als mijn dochter van nog geen zeven jaar deze winter een week lang zonder verwarming in het basisschool gebouw les krijgt en daarbij haar jas moet aanhouden vanwege de koude en het gebrek aan budget voor stookolie, en dit ons eveneens overkomt in het lokale ziekenhuisje waar het beperkte personeel rondloopt in hun jassen, dan vrees ik dat er in het buitenland niet beseft wordt hoe dramatisch het hier gesteld is en dat de mensen hier niet ondankbaar zijn (zoals nu veelal wordt beweerd), maar vooral wanhopig. Ik zie het als mijn taak als inwoner van dit land, en als moeder van twee jonge kinderen, om u een brief te schrijven in de hoop dat u goed nadenkt over hoe u tegen ons en onze situatie aankijkt.
De mensen verdienen hier meer dan de dreigingen over en weer. Wij verdienen op zijn minst waardigheid en goed functionerende pilaren van de samenleving; onderwijs en gezondheidszorg. Die zijn de afgelopen jaren compleet afgebrokkeld, mede dankzij het opgelegde beleid en bezuinigingen van u en uw collega’s in Brussel.
Ik vraag u om begrip, ik vraag u om redelijkheid en ik vraag u diep in uw hart te kijken en ons niet als het zwarte schaap, of slechts als statistieken te zien, maar als mensen net als u en uw familie en vrienden die simpelweg willen (over)leven.
In afwachting van uw antwoord, verblijf ik,
Roos Mavrikou
En je denkt dat mevrouw Mavrikou het defensiebudget kan schrappen? Als ik het totale defensiebudget van Nederland zou kunnen schrappen zou ik dat gelijk doen. Wat trouwens niet eens zo heel veel lager is dan dat van Griekenland.quote:Op woensdag 11 februari 2015 11:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
klinkt superkut voor mevrouw mavrikou enzo maar misschien kan ze zich afvragen waarom Griekenland een kleine 1000 moderne gevechtstanks in dienst heeft en bv Nederland 0
schrap minimaal de helft van het defensiebudget en we kunnen praten
Dat kan Brussel (zeker gezien de huidige verhoudingen met Moskou) niet accepteren, dan liggen ze sowieso uit de Eurozone.quote:Op woensdag 11 februari 2015 19:33 schreef DeParo het volgende:
Dus Rusland zal vermoedelijk bijspringen.
Pas nadat Griekenland uit de Eurozone stapt en natuurlijk niet eerderquote:Op woensdag 11 februari 2015 19:35 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Dat kan Brussel (zeker gezien de huidige verhoudingen met Moskou) niet accepteren, dan liggen ze sowieso uit de Eurozone.
Dan wens ik de Grieken meteen succes, als nieuwe paria van de westerse wereld.quote:Op woensdag 11 februari 2015 19:37 schreef DeParo het volgende:
[..]
Pas nadat Griekenland uit de Eurozone stapt en natuurlijk niet eerder![]()
.
Stel nou dat ze succesvol zijn met een vorm van ondersteuning, veel andere Europese landen zijn helemaal niet zo anti-Rusland, die kunnen volgen, de VVD kan wel roepen dan Griekenland maar uit de Eurozone, maar over de consequenties wordt weer eens niet nagedacht in Nederland en omstreken.quote:Op woensdag 11 februari 2015 19:37 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Dan wens ik de Grieken meteen succes, als nieuwe paria van de westerse wereld.
Je weet dat het niet zo best met Rusland gaat?quote:Op woensdag 11 februari 2015 19:33 schreef DeParo het volgende:
Dus Rusland zal vermoedelijk bijspringen.
Als ik de Balkan + Turkije, Syri en Israel als buren had ipv Belgie en Duitsland zou ik ook meer dan 0 tanks willen.....quote:Op woensdag 11 februari 2015 11:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
klinkt superkut voor mevrouw mavrikou enzo maar misschien kan ze zich afvragen waarom Griekenland een kleine 1000 moderne gevechtstanks in dienst heeft en bv Nederland 0
Ons defensiebudget is mss niet eens zo heel veel lager, maar dus wel lager.quote:Op woensdag 11 februari 2015 11:41 schreef Japie77 het volgende:
[..]
En je denkt dat mevrouw Mavrikou het defensiebudget kan schrappen? Als ik het totale defensiebudget van Nederland zou kunnen schrappen zou ik dat gelijk doen. Wat trouwens niet eens zo heel veel lager is dan dat van Griekenland.
Voor dit soort projecten heeft Rusland vast wel wat geld over, en ongetwijfeld niet alleen Rusland, ook andere landen die het Westen maar wat graag een hak zetten kunnen bijspringen in dit geval.quote:Op woensdag 11 februari 2015 19:53 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je weet dat het niet zo best met Rusland gaat?
Griekenland is in permanente staat van oorlog met Turkije zo'n beetje, ook al lijken de gemoederen de laatste tijd wat bedaard maar zeker met Erdogan is het beter om wat troepen achter de hand te hebben, en ook de Balkan is natuurlijk nog steeds niet bepaald een van de meest vreedzame Europese regio's.quote:Op woensdag 11 februari 2015 11:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
allicht maar mevrouw doet alsof Dijsselbloem hoogstpersoonlijk de verwarming heeft dichtgedraaid terwijl dat simpelweg het punt is waar de (voormalige) Griekse overheid besloot te bezuinigenquote:Op woensdag 11 februari 2015 20:09 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Als ik de Balkan + Turkije, Syri en Israel als buren had ipv Belgie en Duitsland zou ik ook meer dan 0 tanks willen.....
Hier kan ik de Grieken niet helemaal ongelijk geven
Vaak wel, maar gisteren of eergisteren was het in Athene eventjes kouder dan in Nederland met zelfs sneeuw. Ook al hebben ze in de winter wel vaak 15-20 graden. Dat geldt vooral voor de eilanden en Athene. Het noorden van Griekenland in het binnenland heeft meer een landklimaat met dus koudere winters.quote:Op woensdag 11 februari 2015 22:49 schreef arjan1112 het volgende:
Hoezo verwarming eigenlijk het is daar in de winter toch 15 graden?
En daar kan een burger uit Griekenland wat aan veranderen? Daar gaat het nou juist om. Je kan niet de griekse burgers die in armoede leven er de schuld van geven. Het is geen ze en wij. Als er een ze en een wij is dan zijn het wij (burgers van de wereld) en zij (elite van de wereld die de wereld deze ellende hebben bezorgd)quote:Op woensdag 11 februari 2015 20:14 schreef marsan het volgende:
[..]
Ons defensiebudget is mss niet eens zo heel veel lager, maar dus wel lager.
En wij liggen niet aan t geldinfuus.
Als ze zelf genoeg geld hebben, mogen ze van mij tig keer zoveel uitgeven aan defensie als ze zelf willen.
Als ze geen nagel hebben om hun kont te krabben is het een ander verhaal.
Maar je snapt dat mevrouw er niks aan kan doen?quote:Op woensdag 11 februari 2015 22:46 schreef sp3c het volgende:
[..]
allicht maar mevrouw doet alsof Dijsselbloem hoogstpersoonlijk de verwarming heeft dichtgedraaid terwijl dat simpelweg het punt is waar de (voormalige) Griekse overheid besloot te bezuinigen
blijkbaar liggen de prioriteiten voor welke reden dan ook niet bij verwarmde leslokalen
Die griekse burgers hebben wel hun corrupte leiders gekozen en die corrupte leiders / rijken komen voort uit de burgers.quote:Op donderdag 12 februari 2015 00:09 schreef Japie77 het volgende:
[..]
En daar kan een burger uit Griekenland wat aan veranderen? Daar gaat het nou juist om. Je kan niet de griekse burgers die in armoede leven er de schuld van geven. Het is geen ze en wij. Als er een ze en een wij is dan zijn het wij (burgers van de wereld) en zij (elite van de wereld die de wereld deze ellende hebben bezorgd)
Ja zeg. En onze corrupte leiders dan? Die vragen ons om onze mening mbt de EU grondwet om vervolgens iets totaal anders te doen. Dat je de illusie hebt dat je verantwoordelijk bent omdat je in een democratie leeft is leuk maar de realiteit is anders. We leven in een schijndemocratie of een corporaticy waarin banken en grote multinationals het beleid bepalen. Niet jij of ik en zeker niet een arme burger in Griekenland.quote:Op donderdag 12 februari 2015 00:40 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Die griekse burgers hebben wel hun corrupte leiders gekozen en die corrupte leiders / rijken komen voort uit de burgers.
Individueel zijn ze er misschien niet schuldig aan, maar collectief zijn zeker niet onschuldig... plus ze sjoemelen zelf ook dat het een lieve lust is
quote:Op donderdag 12 februari 2015 00:10 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Maar je snapt dat mevrouw er niks aan kan doen?
quote:Op woensdag 11 februari 2015 22:46 schreef sp3c het volgende:
[..]
allicht maar mevrouw doet alsof Dijsselbloem hoogstpersoonlijk de verwarming heeft dichtgedraaid terwijl dat simpelweg het punt is waar de (voormalige) Griekse overheid besloot te bezuinigen
blijkbaar liggen de prioriteiten voor welke reden dan ook niet bij verwarmde leslokalen
Ja daarom is het ook de voormalige griekse regering.quote:
We kunnen de Grieken natuurlijk ook gewoon nog een paar honderd miljard euro cadeau geven.quote:Op donderdag 12 februari 2015 11:57 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ja daarom is het ook de voormalige griekse regering.Laten we hopen dat de huidige gewoon voet bij stuk houdt en de middelvinger naar het IMF en de EU omhoog blijft houden.
Zullen we eens kijken of die Grieken klagen over koude klaslokalen als ze geen eten meer hebbenquote:Op donderdag 12 februari 2015 11:57 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ja daarom is het ook de voormalige griekse regering.Laten we hopen dat de huidige gewoon voet bij stuk houdt en de middelvinger naar het IMF en de EU omhoog blijft houden.
waarom?quote:Op donderdag 12 februari 2015 11:57 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Hadden ze dat land niet gewoon over kunnen nemen en verdelen in de Eu onder een andere naam zou ik zeggen?quote:Op donderdag 12 februari 2015 12:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We kunnen de Grieken natuurlijk ook gewoon nog een paar honderd miljard euro cadeau geven.
Dat is immers wel het minste wat we kunnen doen.
De (corrupte) EU heeft met behulp van de sjoemelbank van Draghi de Grieken de euro ingesjoemeld, tot groot genoegen van menig Noord-Europese sjoemelbank, hoeveel minder goed die ook in sjoemelen mogen zijn dan de oppersjoemelbank van Draghi.quote:Op donderdag 12 februari 2015 00:40 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Die griekse burgers hebben wel hun corrupte leiders gekozen en die corrupte leiders / rijken komen voort uit de burgers.
Individueel zijn ze er misschien niet schuldig aan, maar collectief zijn zeker niet onschuldig... plus ze sjoemelen zelf ook dat het een lieve lust is
Hoe mag ik dit lezen?quote:Op donderdag 12 februari 2015 12:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De (corrupte) EU heeft met behulp van de sjoemelbank van Draghi de Grieken de euro ingesjoemeld, tot groot genoegen van menig Noord-Europese sjoemelbank, hoeveel minder goed die ook in sjoemelen mogen zijn dan de oppersjoemelbank van Draghi.
Nu komen de sjoemelbanken die de crisis hebben veroorzaakt via de Trojka de Grieken vertellen hoe die crisis opgelost moet worden, en die oplossing is dan ook prima voor de sjoemelbanken, en slecht voor zowel de Grieken als de sjoemelgrieken.
Het gaat niet alleen om wel of niet terugbetalen, het gaat er ook om dat het grootste slachtoffer van het neoliberalisme een neoliberale oplossing opgedrongen krijgt van de Trojka. Een andere oplossing, een sociaaldemocratische bijvoorbeeld, moet geblokkeerd. De uitkomst van het democratisch proces wordt geaccepteerd, zo lang die maar binnen de neoliberale lijntjes kleurt. Dat is een democratische crisis.
Nee ze hebben zelf gefraudeerd met de toetreding tot de euro. Dit kwam in 2005 aan het licht toen het al te laat was.quote:Op donderdag 12 februari 2015 12:14 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hoe mag ik dit lezen?
Heeft men ze met het mes op de keel een handteking laten zeten dan?
Dan laat ze maar bloeden of op hun blaren zitten vind ik, mits dat het klopt.quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee ze hebben zelf gefraudeerd met de toetreding tot de euro. Dit kwam in 2005 aan het licht toen het al te laat was.
Die miljardenfraude waar nooit strafrechtelijk onderzoek naar is gedaan? Die boekhoudconstructie waarvoor in onze eigen tweede kamer gewaarschuwd is? De constructie die door EU-instituties is doorgelicht en goedgekeurd? De constructie die door de bank van Draghi in elkaar is geknutseld en alleen maar lucratiever voor hen werd naarmate het slechter ging met Griekenland?quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee ze hebben zelf gefraudeerd met de toetreding tot de euro. Dit kwam in 2005 aan het licht toen het al te laat was.
Mogelijk gemaakt door Goldman Sachs.quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Daar ben ik het met je eens die hadden vervolgd moeten worden. Echter dat hele gebeuren kwam te laat aan het licht om ze er alsnog uit te schoppen.quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Die miljardenfraude waar nooit strafrechtelijk onderzoek naar is gedaan? Die boekhoudconstructie waarvoor in onze eigen tweede kamer gewaarschuwd is? De constructie die door EU-instituties is doorgelicht en goedgekeurd? De constructie die door de bank van Draghi in elkaar is geknutseld en alleen maar lucratiever voor hen werd naarmate het slechter ging met Griekenland?
Voor de toetreding van Griekenland waren er ook al twijfels. Ik meen dat het een CDA-er was die daar in de kamer een punt van heeft gemaakt. Maar het moest en zou, dus werd de goednieuwsshow geloofd, en niet de kritischen.quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Daar ben ik het met je eens die hadden vervolgd moeten worden. Echter dat hele gebeuren kwam te laat aan het licht om ze er alsnog uit te schoppen.
GMS moeten we idd een miljarden boete geven.
Zie hier trouwens het proces:
http://en.wikipedia.org/wiki/Greek_Financial_Audit,_2004
Het gaat niet om de Grieken. Het gaat om de banken.quote:Op donderdag 12 februari 2015 12:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We kunnen de Grieken natuurlijk ook gewoon nog een paar honderd miljard euro cadeau geven.
Dat is immers wel het minste wat we kunnen doen.
Waarom zou je dat willen? Geniet je ervan als mensen verhongeren?quote:Op donderdag 12 februari 2015 12:02 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Zullen we eens kijken of die Grieken klagen over koude klaslokalen als ze geen eten meer hebben
Omdat de huidige Griekse regering inziet dat ze voor hun burgers moeten kiezen en stelling moeten nemen tegen de banken, IMF, EU.quote:
We zijn toch allemaal de euro ingeluld door politici(lees banken)?quote:Op donderdag 12 februari 2015 12:14 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hoe mag ik dit lezen?
Heeft men ze met het mes op de keel een handteking laten zeten dan?
Daar sta ik uiteraard helemaal achter, maar vervolgens met Poetin gaan voetjevrijen, vind ik toch een stukje minder...quote:Op donderdag 12 februari 2015 17:15 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Omdat de huidige Griekse regering inziet dat ze voor hun burgers moeten kiezen en stelling moeten nemen tegen de banken, IMF, EU.
Waarom zouden gewone griekse burger moeten bloeden voor beleid van banken?quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:46 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dan laat ze maar bloeden of op hun blaren zitten vind ik, mits dat het klopt.
Tja ze moeten toch iets. Net nog gelezen dat Poetin dreigt om satelietbeelden vrij te geven die aantonen dat 911 door de USA zelf gedaan is.quote:Op donderdag 12 februari 2015 17:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Daar sta ik uiteraard helemaal achter, maar vervolgens met Poetin gaan voetjevrijen, vind ik toch een stukje minder...
Sorry, als eurosceptisme uitdraait op USSR-knuffelarij (welk verzet tegen een superstaat sta je dan eigenlijk voor?), dan nog liever die boevenbende van Dagobert Tusk.quote:
Desinformatie en politieke praat, lijkt me.quote:Net nog gelezen dat Poetin dreigt om satelietbeelden vrij te geven die aantonen dat 911 door de USA zelf gedaan is.
Niet ingeluld maar dat is me door mijn strot geduwd geworden, ik heb of had immers tegen gestemd!quote:Op donderdag 12 februari 2015 17:15 schreef Japie77 het volgende:
[..]
We zijn toch allemaal de euro ingeluld door politici(lees banken)?
Als het land verdeeld zou worden bloeden die inderdaad niet, al lijkt het me wel maar dan mischien op een andere manier denk ik.quote:Op donderdag 12 februari 2015 17:16 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Waarom zouden gewone griekse burger moeten bloeden voor beleid van banken?
Is daar dan wat te halen ?quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
GMS moeten we idd een miljarden boete geven.
In Ierland wel.quote:Op donderdag 12 februari 2015 18:16 schreef john2406 het volgende:
[..]
Niet ingeluld maar dat is me door mijn strot geduwd geworden, ik heb of had immers tegen gestemd!
Tweede keer werd er helemaal geen referendum gehouden toch?
waarom zou ik daar op hopen?quote:Op donderdag 12 februari 2015 17:15 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Omdat de huidige Griekse regering inziet dat ze voor hun burgers moeten kiezen en stelling moeten nemen tegen de banken, IMF, EU.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt...quote:Op donderdag 12 februari 2015 18:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
waarom zou ik daar op hopen?
ik snap dat de grieken daar op hopen want gratis geld is het beste geld maar wat schiet ik ermee op dat zij hun schulden niet afbetalen?
helemaal niets, laten we hopen dat ze bilaterale afspraken maken en iig het geld dat ze van NL hebben geleend terug betalen, als ze daarna de dief willen uithangen hebben ze mijn zegen
fuck merkel en fuck de duitsers
wat ik niet wil dat mij geschiedt is dat ik geld uitleen aan iemand die achteraf als het op is besluit dat terugbetalen teveel gedoe isquote:Op donderdag 12 februari 2015 18:44 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat gij niet wilt dat u geschiedt...
De vorige keer dat we zo heel stoer streng tegen Griekenland deden was in 2010, en twee jaar later bleek het hier ook godsonmogelijk om politieke steun te krijgen voor de bezuinigingen die nodig waren geweest om het tekort onder de 3% te krijgen.
Zoals jij niet verantwoordelijk bent voor Ruttes en Dijsselbloems keuzes, is Yorgos dat toch ook niet voor die van zijn regering?quote:Op donderdag 12 februari 2015 19:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
wat ik niet wil dat mij geschiedt is dat ik geld uitleen aan iemand die achteraf als het op is besluit dat terugbetalen teveel gedoe is
maar dat gebeurt al
ik val hem aan op zijn besluiten/intentiesquote:Op donderdag 12 februari 2015 19:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zoals jij niet verantwoordelijk bent voor Ruttes en Dijsselbloems keuzes, is Yorgos dat toch ook niet voor die van zijn regering?
Jij hebt niemand iets geleend en hij heeft van niemand iets geleend.
Toch val je hem aan als je het hebt over "de Grieken".
Yorgos is net zo onschuldig als jij en ik.
Whuut, wat bedoel je? Heb je het tegen mij of welke "jij" heb je in gedachten?quote:Op donderdag 12 februari 2015 19:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik val hem aan op zijn besluiten/intenties
lijkt mij de normaalste zaak van de wereld eerlijk gezegd
Rargument blijft hetzelfde, als jij het mag mag ik het ook
maar goed als je te gevoelig bent voor dit soort dingen dan wil er in jou geval best mee ophouden maar dan wil ik ze van jou ook niet zien
ik geef het een maand
En "de wind van voren" op een forum of Twitter, denk jij dat "de Grieken" dat niet gedaan hebben naar hun corrupte baasjes??quote:Rutte heeft het NPT ook niet ondertekend maar als hij besluit dat Nederland zich er niet meer aan gaat houden dan krijgt hij van mij ook de wind van voren
Dat gebeurde vooral in de periode 2001-2007, toen pensioenfondsen enzo vrolijk Griekse obligaties kochten en met het rendement de premies laag konden houden. Toen zeurde niemand.quote:Op donderdag 12 februari 2015 19:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
wat ik niet wil dat mij geschiedt is dat ik geld uitleen aan iemand die achteraf als het op is besluit dat terugbetalen teveel gedoe is
maar dat gebeurt al
deze snap ik ook niet, er is een deel van een quote van een paar dagen terug mijn post in geslopenquote:Op donderdag 12 februari 2015 19:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Whuut, wat bedoel je? Heb je het tegen mij of welke "jij" heb je in gedachten?
ik gok zomaar dat de grieken dat ook wel gedaan hebben jaquote:[..]
En "de wind van voren" op een forum of Twitter, denk jij dat "de Grieken" dat niet gedaan hebben naar hun corrupte baasjes??
En, heeft het geholpen?
Onwaar.quote:
Sinds wanneer ligt 2011 tussen 2001 en 2007?quote:
De oprichting van een -waar hebben we het verdomme over?!- NAZIpartij gemist??quote:Op donderdag 12 februari 2015 19:28 schreef sp3c het volgende:
ik gok zomaar dat de grieken dat ook wel gedaan hebben ja
Maar toch wel om sp3c-Yorgos en El_Matador Fillipakis niet verantwoordelijk te stellen voor die teringbende aan "leningen" die hun Elites hebben bekokstoofd??quote:lijkt er niet op dat het heeft geholpen maar dat lijkt me geen criterium om je mening te geven natuurlijk
het zal ongetwijfeld welquote:Op donderdag 12 februari 2015 19:21 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat gebeurde vooral in de periode 2001-2007, toen pensioenfondsen enzo vrolijk Griekse obligaties kochten en met het rendement de premies laag konden houden. Toen zeurde niemand.
Maar goed, uiteindelijk is het dus allemaal de schuld van de Rabobank.
In deze tijd kan je het filmpje niet eens hebben bekeken.quote:Op donderdag 12 februari 2015 19:30 schreef Igen het volgende:
[..]
Sinds wanneer ligt 2011 tussen 2001 en 2007?
Oh, ja, natuurlijk.quote:Op donderdag 12 februari 2015 19:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
het zal ongetwijfeld wel
dan nog zie ik niet in hoe het voor mij voordelig is als de Grieken de middelvinger naar ons op te steken
ik ga er niet op hopen iig, ik hoop dat ze gewoon ons onze geldjes teruggeven
tot ze hier joden uit de kast gaan lopen trekken is dat mijn probleem toch niet?quote:Op donderdag 12 februari 2015 19:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De oprichting van een -waar hebben we het verdomme over?!- NAZIpartij gemist??
En de bijna 25% van de mensen die die steunde??
Dat doe je niet als je een beetje bij je knar bent.
dat doet ook niemandquote:[..]
Maar toch wel om sp3c-Yorgos en El_Matador Fillipakis niet verantwoordelijk te stellen voor die teringbende aan "leningen" die hun Elites hebben bekokstoofd??
Klopt. Ik ga geen tijd verspillen aan dingen die noch relevant, noch leuk zijn.quote:Op donderdag 12 februari 2015 19:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
In deze tijd kan je het filmpje niet eens hebben bekeken.
Nee, zoveel is wel duidelijk.quote:Op donderdag 12 februari 2015 19:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
tot ze hier joden uit de kast gaan lopen trekken is dat mijn probleem toch niet?
Die heeft Yorgos niet in bezit..quote:ik wil gewoon ons goud terug, linksom of rechtsom
ja en mijn suggestie is dus dat ze beginnen met niet 1000 tanks te hebben ipv de verwarming uit te zetten op de kleuterschoolquote:Op donderdag 12 februari 2015 19:34 schreef Igen het volgende:
[..]
Oh, ja, natuurlijk.
Maar dat begint met een plan waarmee de Griekse economie weer (of berhaupt eindelijk?) op de rails komt, een plan dat werkt, een plan waar de Grieken vertrouwen in hebben zodat ze ook hun best willen doen om hun schouders eronder te zetten.
Anders wordt het niks, met Griekenland niet en met het terugbetalen ook niet.
dat hoopt elke Zoetermeerder lijkt me maar wat het ergens mee te maken heeft?quote:Op donderdag 12 februari 2015 19:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, zoveel is wel duidelijk.
Er is meer dan Zoetermeer...
ik wil hem niet straffen, dat lees je niet terug in mijn postsquote:[..]
Die heeft Yorgos niet in bezit..
Die is eerst gestraft door zijn eigen Elite en nu wil jij hem nogmaals straffen? Waarom?
Als ze die 1000 tanks niet voor 100.000 ziekenhuisbedden + kachels inruilen, eis jij nog eens een boete van ze als ze uit de eurozone stappen?quote:Op donderdag 12 februari 2015 19:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat hoopt elke Zoetermeerder lijkt me maar wat het ergens mee te maken heeft?
[..]
ik wil hem niet straffen, dat lees je niet terug in mijn posts
hey als we er vanalles bij gaan verzinnen dan ben ik direct klaar met deze discussiequote:Op donderdag 12 februari 2015 19:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als ze die 1000 tanks niet voor 100.000 ziekenhuisbedden + kachels inruilen, eis jij nog eens een boete van ze als ze uit de eurozone stappen?
Dat goud ligt niet in de kluizen van Yorgos noch Fillipakis, hoor.
Ik weet niet, maar dit zei je:quote:Op donderdag 12 februari 2015 19:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
hey als we er vanalles bij gaan verzinnen dan ben ik direct klaar met deze discussie
ik eis geen boete, ik eis geen straf, dat lees je helemaal nergens dus doe alstjeblieft niet zo irritant
Ik denk dat de discussie inderdaad wel klaar is. "Heel vervelend voor mevrouw Indekoudou, maar ik wil geld zien/niet praten voordat mensen op wie jij geen controle hebt, iets doen wat ik graag wil zien".quote:Op woensdag 11 februari 2015 11:29 schreef sp3c het volgende:
Ja.quote:Op donderdag 12 februari 2015 19:50 schreef KoosVogels het volgende:
Gewoon alle schuld kwijtschelden
Die gaan ze zelf verdienen zonder de verstikkende financiele vingers van Frankfurt.quote:en elke Griek een miljoen euro geven.
Anders is het immers ook maar zielig.
Worden dan ook alle particuliere schulden kwijtgescholden?quote:Op donderdag 12 februari 2015 19:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja.
[..]
Die gaan ze zelf verdienen zonder de verstikkende financiele vingers van Frankfurt.
hebben ze tenminste mooie designer jassen voor in hun onverwarmde klaslokalenquote:Op donderdag 12 februari 2015 19:50 schreef KoosVogels het volgende:
Gewoon alle schuld kwijtschelden en elke Griek een miljoen euro geven.
Anders is het immers ook maar zielig.
Gratis geld lenen?quote:Op donderdag 12 februari 2015 19:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Worden dan ook alle particuliere schulden kwijtgescholden?
Wel top dat je als land gewoon gratis geld kunt lenen. Mogen wij dat ook?
nee wat stel je voor danquote:Op donderdag 12 februari 2015 19:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik weet niet, maar dit zei je:
[..]
Ik denk dat de discussie inderdaad wel klaar is. "Heel vervelend voor mevrouw Indekoudou, maar ik wil geld zien/niet praten voordat mensen op wie jij geen controle hebt, iets doen wat ik graag wil zien".
Sja, 't is een standpunt.
Uitgezogen? Door wie en hoe precies?quote:Op donderdag 12 februari 2015 19:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Gratis geld lenen?
Volgens mij was het eerst uitgezogen worden en toen "overeind geholpen".
Die Grieken hebben genoeg ellende gezien, laat ze lekker het goede voorbeeld als zelfstandige natie zijn. Dan het Verenigd Koninkrijk eruit en Nederland kan mooi mee.
Laat die doldrieste psychopate kaartenbende zo snel mogelijk ineenvallen, over 15 jaar typ ik anders tegen een EU-federatie aan.
Het ooit zo mooie en diverse Europa.
Idd, we hebben alle rijkdom uit griekenland gezogenquote:Op donderdag 12 februari 2015 19:57 schreef El_Matador het volgende:
Laat die doldrieste psychopate kaartenbende zo snel mogelijk ineenvallen, over 15 jaar typ ik anders tegen een EU-federatie aan.
Waarom zeg je "we"?quote:
quote:Op donderdag 12 februari 2015 20:08 schreef sp3c het volgende:
we hadden ze helemaal geen geld moeten geven
Ik betaal belasting. Onze overheid staat garant en Koos dus ook.quote:Op donderdag 12 februari 2015 20:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Waarom zeg je "we"?
Voel jij je verantwoordelijk voor wat die mensen aangedaan is?
welk Europees gezamenlijk gevoelquote:Op donderdag 12 februari 2015 20:06 schreef El_Matador het volgende:
Nou, gaat lekker met "Het Europees Gezamenlijk Gevoel".
Een stel middenklasseFOK!kers uit Nederland die geen belasting ontduiken of fraude plegen, kan zich niet eens verplaatsen in net zulke middenklassemensen in Griekenland, met dezelfde munt, dezelfde "unie", dezelfde baasjes en hetzelfde "volkslied".
Dan zou je de belastingontwijkende Grieken dus als stemmers tegen hun eigen regering kunnen zien.quote:Op donderdag 12 februari 2015 20:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik betaal belasting. Onze overheid staat garant en Koos dus ook.
Waarom moeten wij vervolgens dan wel gestraft?quote:Op donderdag 12 februari 2015 20:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dan zou je de belastingontwijkende Grieken dus als stemmers tegen hun eigen regering kunnen zien.
Prima punt, maar waarom moeten die mensen (nogmaals) gestraft worden daar in die ijskou in het Harderwijk van Griekenland?
Dat worden wij toch ook niet?quote:Op donderdag 12 februari 2015 20:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom moeten wij vervolgens dan wel gestraft?
Als de schulden worden kwijtgescholden kunnen wij fluiten naar de miljarden euro's waar wij garant voor stonden.quote:Op donderdag 12 februari 2015 20:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat worden wij toch ook niet?
Juist.quote:Op donderdag 12 februari 2015 20:22 schreef sp3c het volgende:
nu ben ik op zich niet tegen het kwijtschelden van die schulden maar iemand moet ons wel terugbetalen, maakt mij niet uit wie
Niks mis met de Grieken tegemoet komen.quote:Op donderdag 12 februari 2015 20:26 schreef Igen het volgende:
De Grieken laten terugbetalen: okee.
Maar je hebt nu de volgende situatie. De meeste Griekse schuld is in handen van de andere eurolanden; zonder rentebetalingen heeft Griekenland een ruim begrotingsoverschot maar met rentebetalingen hebben ze een begrotingstekort.
Het komt er dus op neer dat wij de Grieken steeds nieuwe "noodhulp"-leningen geven zodat ze ons de rente kunnen betalen die we niet willen kwijtschelden. Dat gaat gewoon helemaal nergens meer over. Het is een sigaar uit eigen doos.
Wij - onze overheid - moeten miljarden afschrijven. Hoe je het ook wendt of keert.quote:Op donderdag 12 februari 2015 20:28 schreef El_Matador het volgende:
Bestaat dat geld berhaupt, of alleen op papier?
"De Nederlander" heeft toch niet aan "De Griek" betaald?
Dat geld is door ondoordringbare wegen van belasting en overhevelingen en bijdragen per land en politiek en kortingen en terugbetalingen en shit gegaan voordat het in de zakken terechtkwam, niet van Yorgos en zijn belastingbetalende (!) vrienden, maar bij de banken, de politici en de andere psychopaten die dit voor hen erg voordelig economisch spelletje hebben gewonnen.
Alles kwijtschelden, nee.quote:Op donderdag 12 februari 2015 20:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niks mis met de Grieken tegemoet komen.
Maar zomaar alle schulden kwijtschelden en alle voorwaarden laten vallen lijkt mij ook net niks.
quote:Op donderdag 12 februari 2015 21:30 schreef Rica het volgende:
In Zuid-Europa heb je tokkies die heel debiel "de Duitsers" en "de Nederlanders" schuldig verklaren aan hun ellende en wij hebben ze hier ook die "de Grieken" collectief schuldig verklaren.
Ondertussen heeft de doorsnee burger in heel Europa geen enkele invloed gehad op alle smerige dealtjes die er zijn gemaakt en spelletje die er zijn gespeeld. O bijna vergeten, wij hebben een referendum gehad. Dat heeft enorm veel invloed gehad. Ze hebben de naam van grondwet naar verdrag veranderd. Zo dan.
Ik ben niet tegen een verenigd Europa, maar het gedrocht wat we nu hebben, waar deze hele Griekse drama rechtstreeks uit voortkomt, is een van boven af opgelegde horrorstaat waar niemand van ons inbreng in heeft, gehad of zal krijgen.
Maar als je ziet hoe gemakkelijk men bevolkingen tegen elkaar uitspeelt, "De Grieken" en "De Duitsers" dan is het hopeloos
Hoogquote:Op zondag 8 februari 2015 20:59 schreef vigen98 het volgende:
Mensen die zich druk maken over GriekenlandAlsof jullie geld in je handen wordt gedrukt als Griekenland terugbetaald ( Wat het al doet met zo'n torenhoge rente )
men spreekt toch ook over het collectief?quote:Op donderdag 12 februari 2015 21:30 schreef Rica het volgende:
In Zuid-Europa heb je tokkies die heel debiel "de Duitsers" en "de Nederlanders" schuldig verklaren aan hun ellende en wij hebben ze hier ook die "de Grieken" collectief schuldig verklaren.
Ondertussen heeft de doorsnee burger in heel Europa geen enkele invloed gehad op alle smerige dealtjes die er zijn gemaakt en spelletje die er zijn gespeeld. O bijna vergeten, wij hebben een referendum gehad. Dat heeft enorm veel invloed gehad. Ze hebben de naam van grondwet naar verdrag veranderd. Zo dan.
Ik ben niet tegen een verenigd Europa, maar het gedrocht wat we nu hebben, waar deze hele Griekse drama rechtstreeks uit voortkomt, is een van boven af opgelegde horrorstaat waar niemand van ons inbreng in heeft, gehad of zal krijgen.
Maar als je ziet hoe gemakkelijk men bevolkingen tegen elkaar uitspeelt, "De Grieken" en "De Duitsers" dan is het hopeloos en krijgen de mensen min of meer wat ze verdienen.
Dat is het al lang, ontwikkelingshulp komt vooral neer op subsidie aan Westerse bedrijven waardoor de plaatselijke industrie en landbouw ondermijnd wordt.quote:Op donderdag 12 februari 2015 21:01 schreef sp3c het volgende:
ook Afrikanen moeten hun leningen terug betalen, dat is niet zo heel gek
ontwikkelingshulp valt daar logischerwijs niet onder maar dat zou wmb ook een quid pro quo situatie mogen zijn ja
Grieken kunnen wat lastig de kaart "racisme" trekken. Dus ze moeten nog even zweten.quote:Op donderdag 12 februari 2015 20:58 schreef El_Matador het volgende:
Moeten de landen aan wie "we" al dat corrupte ontwikkelingsgeld in Afrika en ver daarbuiten cadeau doen ook nog wat terugbetalen of zijn de Grieken, broedervolk binnen De Groote Gezellige Gezamenlijke Europeesche Unie, als enigen de lul?
bedankt hansquote:Op donderdag 12 februari 2015 22:29 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Dat is het al lang, ontwikkelingshulp komt vooral neer op subsidie aan Westerse bedrijven waardoor de plaatselijke industrie en landbouw ondermijnd wordt.
Kan, heb je daar een bron van?quote:Op donderdag 12 februari 2015 22:00 schreef arjan1112 het volgende:
Ze hebben nog 70 miljard uitstaan bij 'normale' schuldeisers de rente daarop is 10% ?
dat kunnen de Afrikanen ook nietquote:Op donderdag 12 februari 2015 22:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Grieken kunnen wat lastig de kaart "racisme" trekken. Dus ze moeten nog even zweten.
Dan heeft Poetin er een strategische bondgenoot bij. Eentje die wel investeert in defensie...quote:Op donderdag 12 februari 2015 22:34 schreef Nintex het volgende:
Tja, met wie de Grieken ook in zee gaan de andere partij draait hoe dan ook voor de rekening op. Griekenland door Putin laten financieren is wat dat betreft nog niet eens een slecht idee om wraak te nemen voor de Oekrainse kwestie
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |