http://nos.nl/teletekst#133quote:De Griekse regering wil een punt
zetten achter het reddingsplan van de
EU,de ECB en het IMF.In een toespraak
in het Griekse parlement zei premier
Tsipras dat hij het plan,dat eind deze
maand afloopt,niet wil verlengen.
Tsipras noemde de reddingsoperatie van
de trojka mislukt.Hij wil wel afspraken
maken met geldschieters over een nieuw
schuldensaneringsplan.Voor de periode
maart tot juni moet er volgens hem een
overbruggingsregeling komen.
De onlangs benoemde premier noemde het
bestrijden van belastingontduikding en
corruptie zijn topprioriteit.Ook wil
hij de publieke sector hervormen.
quote:Op zondag 8 februari 2015 20:53 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
http://nos.nl/teletekst#133
Okee, prima. Betaal alles inclusief rente maar terug en jullie mogen jullie eigen weg gaan, zonder de EU. Succes ermee.
quote:‘Zonder Griekenland stort de eurozone in’
Als Griekenland gedwongen de eurozone moet verlaten, zullen andere landen dit ook doen en zal het monetaire blok instorten. Dat heeft de Griekse minister van Financin Yanis Varoufakis vandaag gezegd in een interview met de Italiaanse televisiezender RAI.
[...]
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)d-stort-eurozone-in/
Ze zeggen het verkeerdquote:Op zondag 8 februari 2015 21:05 schreef Nielsch het volgende:
Wij willen jullie geld niet meer!!!!!!!!
Owja mogen we nog even wat geld om onze rekeningen te betalen?
quote:
Gewoon teruggeven aan Turkije dat landquote:Op zondag 8 februari 2015 21:03 schreef eight het volgende:
Kunnen we niet gewoon een paar atoombommen op dat land gooien?
God weet dat ze het verdienen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 8 februari 2015 21:14 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Gewoon teruggeven aan Turkije dat landTurkije is de volgende op de lijstSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ook goed. Als Turkije hun schuld dan ook overneemt en ons dus terugbetaalt.quote:Op zondag 8 februari 2015 21:14 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Gewoon teruggeven aan Turkije dat land
Of alle Turken in Nederland repatrieert. Daar zou ik ook mee akkoord gaan.quote:Op zondag 8 februari 2015 21:16 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ook goed. Als Turkije hun schuld dan ook overneemt en ons dus terugbetaalt.
+ Mocro's. Heeft jihadist Erdogan weer wat stemvee erbij.quote:Op zondag 8 februari 2015 21:16 schreef DeJori het volgende:
[..]
Of alle Turken in Nederland repatrieert. Daar zou ik ook mee akkoord gaan.
Zelfs WC-eend geeft betere adviezen.quote:
Alsof dat ook echt ooit gaat gebeurenquote:Op zondag 8 februari 2015 21:04 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Daarmee krijgen we ons geld niet terug.
Dit is NWS, niet ONZ.quote:Op zondag 8 februari 2015 21:47 schreef b4kl4p het volgende:
Rusland wacht tot Griekenland de Euro heeft gemold. Daarna grote invasie op oostbloklanden en dikke blitz richting west europa.
Aldus mijn kristallen bol
Dat geld komt nooit meer terug. Dat was toch allang duidelijk? En terecht ook. Mooi om te zien een regering die eindelijk eens voor het eigen volk kiest en een dikke vinger opsteekt tegen de banken.quote:Op zondag 8 februari 2015 20:53 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
http://nos.nl/teletekst#133
Okee, prima. Betaal alles inclusief rente maar terug en jullie mogen jullie eigen weg gaan, zonder de EU. Succes ermee.
quote:Op zondag 8 februari 2015 21:10 schreef LelijKnap het volgende:
Ik roep het al tijden; binnenvallen die apenkooi. Verwend en ondankbaar tuig. Een spuug in het gezicht van het klassieke Griekenland
Beter ga je volgend jaar, dan konden je euro's wel ns goud waard zijn bij de middenstand.quote:
Precies. Ten eerste waarom zou je een land binnen willen vallen? Nog meer oorlog? Ten tweede waarom Iran? Slaat echt helemaal nergens op.quote:Op zondag 8 februari 2015 22:10 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Mits 'ie serieus is: Knettergek.
Plus die 1000 Euro van Rutte nog erbij storten.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Syriza Official Vows to Kill EU-US Trade Deal as 'Gift to All European People'quote:
Banken hebben hun geld al. De enige dat de Griekse vinger krijgt zijn de belastingbetalers van de EU.quote:Op zondag 8 februari 2015 22:05 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat geld komt nooit meer terug. Dat was toch allang duidelijk? En terecht ook. Mooi om te zien een regering die eindelijk eens voor het eigen volk kiest en een dikke vinger opsteekt tegen de banken.
quote:Op zondag 8 februari 2015 22:05 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat geld komt nooit meer terug. Dat was toch allang duidelijk? En terecht ook. Mooi om te zien een regering die eindelijk eens voor het eigen volk kiest en een dikke vinger opsteekt tegen de banken.
Hoezo is complete zelfvernietiging "voor eigen volk kiezen"?quote:Op zondag 8 februari 2015 22:05 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of ie ook nog zoveel ballen heeft als z'n kiezers verhaal komen halen.quote:Op zondag 8 februari 2015 23:46 schreef Woestijnvos het volgende:
Die man heeft wel ballen om zo tegen de EU te gaan.
Dan heeft hij allang een kogel door z'n kop gejaagd. Experiment mislukt en de Grieken nog armer. Jeuj.quote:Op zondag 8 februari 2015 23:49 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of ie ook nog zoveel ballen heeft als z'n kiezers verhaal komen halen.
Je lostrekken uit de vernietigende greep van het grootkapitaal en de banken wel.quote:Op zondag 8 februari 2015 23:43 schreef beantherio het volgende:
[..]
Hoezo is complete zelfvernietiging "voor eigen volk kiezen"?
Een klaagbrief voor de toekomstquote:
Ach rot toch op. Zie je nu echt niet dat het geld wat voor de Griekse burgers bestemd was gewoon naar de rijken is gegaan? En dat die mensen in armoede leven?quote:Op maandag 9 februari 2015 00:04 schreef eight het volgende:
[..]
Een klaagbrief voor de toekomst![]()
Dit is dus exact het probleem. De Griekse burgers zijn nog steeds door en door corrupt. Ze zijn zo berekenend dat ze nu al brieven hebben klaarliggen om in de toekomst medeleven op te wekken
Als ik het artikel, dat de aanleiding van dit topic vormt, goed begrijp staan ze nu alweer te springen om geld.quote:Op zondag 8 februari 2015 23:52 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Je lostrekken uit de vernietigende greep van het grootkapitaal en de banken wel.
Nee, ik zie een stelletje verwende burgers die net zo met datums en cijfertjes liggen te klote als de regering die verantwoordelijk is voor alle ellende.quote:Op maandag 9 februari 2015 00:06 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Ach rot toch op. Zie je nu echt niet dat het geld wat voor de Griekse burgers bestemd was gewoon naar de rijken is gegaan? En dat die mensen in armoede leven?
Ik heb mijn hoop voor de toekomst in NL verlorenquote:Op maandag 9 februari 2015 00:14 schreef eight het volgende:
[..]
Nee, ik zie een stelletje verwende burgers die net zo met datums en cijfertjes liggen te klote als de regering die verantwoordelijk is voor alle ellende.
Het welvaartsniveau van Griekenland zal vergelijkbaar zijn met een land als Roemeni. En dat is volkomen terecht.
Beweer jij nu dat de NOS, die 100% door de overheid gefinancierd wordt, aan propaganda doet?quote:Op zondag 8 februari 2015 23:04 schreef Rica het volgende:
[..]
Syriza Official Vows to Kill EU-US Trade Deal as 'Gift to All European People'
![]()
De meeste mensen weten ws niet eens wat de TTIP is. Wat genoeg zegt over de media die het angstvallig stil houdt.
Geld voor redelijke opbouw, geen geld met een wurgcontract.quote:Op maandag 9 februari 2015 00:07 schreef beantherio het volgende:
[..]
Als ik het artikel, dat de aanleiding van dit topic vormt, goed begrijp staan ze nu alweer te springen om geld.
quote:Op maandag 9 februari 2015 00:21 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Beweer jij nu dat de NOS, die 100% door de overheid gefinancierd wordt, aan propaganda doet?
De media staat er. Dat is groter dan de NOS. Of zie je een groot verschil met bv RTL in de berichtgeving?quote:Op maandag 9 februari 2015 00:21 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Beweer jij nu dat de NOS, die 100% door de overheid gefinancierd wordt, aan propaganda doet?
Ja, de NOS knipt en plakt regelmatig.quote:Op maandag 9 februari 2015 00:24 schreef marsan het volgende:
[..]
[..]
De media staat er. Dat is groter dan de NOS. Of zie je een groot verschil met bv RTL in de berichtgeving?
Je loopt een paar jaar achter, inmiddels ligt dat volledig bij de belastingbetaler. Banken hebben zich mooi vrij kunnen spelen ten kosten van de burgersquote:Op zondag 8 februari 2015 21:01 schreef Weltschmerz het volgende:
De hulp is voor de banken, niet voor de Grieken, dus waar bemoeien de lui zich mee?
Ach, het is toch werkelijk een schande dat corruptie na al die jaren ellende nog steeds volkssport nummer 1 is.quote:Op maandag 9 februari 2015 00:16 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Ik heb mijn hoop voor de toekomst in NL verloren
Er zijn mensen die spaargeld op de bank hebben staan en het mkb klaagt steen en been dat banken niet genoeg uitlenen. Het zou een beetje jammer zijn als banken helemaal niet meer kunnen uitlenen.quote:Op maandag 9 februari 2015 00:29 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Je loopt een paar jaar achter, inmiddels ligt dat volledig bij de belastingbetaler. Banken hebben zich mooi vrij kunnen spelen ten kosten van de burgers
De overheid die naar de pijpen van banken en multinationals danst bericht ons niet over wetgeving die door banken en multinationals wordt gedicteerd idd.quote:Op maandag 9 februari 2015 00:21 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Spijker op de kop.quote:Op maandag 9 februari 2015 00:38 schreef Rica het volgende:
[..]
De overheid die naar de pijpen van banken en multinationals danst bericht ons niet over wetgeving die door banken en multinationals wordt gedicteerd idd.
Corporatocracy.
Moeten de noord europese eurolanden dan voor altijd ieder jaar 10 miljard euro overmaken naar Griekenland ofzoquote:Op maandag 9 februari 2015 00:16 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Ik heb mijn hoop voor de toekomst in NL verloren
De boel moet gewoon op de schop, alle graaiende politici, bankiers, zakenmensen tjop tjop. De NL burger betaald net als de Griekenquote:Op maandag 9 februari 2015 00:55 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Moeten de noord europese eurolanden dan voor altijd ieder jaar 10 miljard euro overmaken naar Griekenland ofzo
Leuk en aardig met die brief maar ' alles kost evenveel als in Nederland ' dat kan toch nooit kloppen
Tijdje geleden een griekse mevr. uit Athene op de Nederlandse tv. Ja ze verdiende maar 560 euro maar de huur was maar 230 euro en de rekening voor gas water licht had ze nog nooit betaald, in Griekenland doen ze niet aan afsluiten, moet je hier proberen
Nee hoor. Als die lening niet terug wordt betaal gaat dat vooral ten koste van de banken. Daarom hebben de banken ook de aanval geopend op Griekenland met weer een afwaardering en de ECB koopt de Griekse staatsobligaties niet meer. Als jij als EU belastingbetaler uberhaubt denkt dat je dat geld nog terug gaat krijgen ben je erg naief. Wij als EU burgers zijn in oorlog met de banken, niet met de grieken.quote:Op zondag 8 februari 2015 23:37 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Banken hebben hun geld al. De enige dat de Griekse vinger krijgt zijn de belastingbetalers van de EU.
Complete zelfvernietiging??? Hoe kom je daar toch bij. Als ze uit de EU stappen zullen ze het even moeilijk hebben maar daarna weer gaan groeien. Complete zelfvernietiging zijn die belachelijke leningen proberen af te lossen en het hele land naar de knoppen zien gaan door armoede.quote:Op zondag 8 februari 2015 23:43 schreef beantherio het volgende:
[..]
Hoezo is complete zelfvernietiging "voor eigen volk kiezen"?
Zijn kiezers willen dit juist...quote:Op zondag 8 februari 2015 23:49 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of ie ook nog zoveel ballen heeft als z'n kiezers verhaal komen halen.
Dat is een feit ja.quote:Op maandag 9 februari 2015 00:21 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Hoezo van de banken?quote:Op maandag 9 februari 2015 01:03 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nee hoor. Als die lening niet terug wordt betaal gaat dat vooral ten koste van de banken. Daarom hebben de banken ook de aanval geopend op Griekenland met weer een afwaardering en de ECB koopt de Griekse staatsobligaties niet meer. Als jij als EU belastingbetaler uberhaubt denkt dat je dat geld nog terug gaat krijgen ben je erg naief. Wij als EU burgers zijn in oorlog met de banken, niet met de grieken.
quote:Op zondag 8 februari 2015 21:14 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Gewoon teruggeven aan Turkije dat landWat voor een bananenrepubliek Griekenland ook is, het ligt qua beschaving en mensenrechten nog altijd dik voor het door islamisten bestuurde Turkije.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De EU is een gedrocht geworden. Hopelijk stapt Griekenland eruit en daarna Spanje en valt de hele boel dan uit elkaar. Zou beter zijn voor normale burgers. Aangezien we ons blauw betalen aan alle kosten en onze rechten steeds verder worde uitgehold.quote:Op maandag 9 februari 2015 03:41 schreef Elfletterig het volgende:
Griekenland had nooit tot de EU mogen worden toegelaten. Daar is destijds, rond 1990, al volop voor gewaarschuwd, maar gevestigde politieke partijen sloegen die waarschuwingen in de wind.
Verder is het bizar hoe slecht Griekenland het innen van belastingen op orde heeft. Zou Griekenland anno 2015 geen EU-lidstaat zijn, maar een kandidaat-lidstaat, dan zou het oordeel luiden dat er eerst nog heel veel werk moet worden verzet voordat het land tot de EU kan toetreden...
Dat moet nog blijken. Hij is een marxist en een idioot. Niet betekent om economische successen zeg maar.quote:
Inderdaad.quote:
Met emotionele chantage en een paar Godwin's!quote:Op maandag 9 februari 2015 13:13 schreef KoosVogels het volgende:
Inderdaad.
Geld lenen en dan tegen de kredietverstrekker zeggen dat die in de stront kan zakken.
Een voorbeeld voor velen.
Nee het volk willens en wetens nog verder de armoede in helpen, dan ben je een goed voorbeeld zeker.......quote:Op maandag 9 februari 2015 13:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Inderdaad.
Geld lenen en dan tegen de kredietverstrekker zeggen dat die in de stront kan zakken.
Een voorbeeld voor velen.
Dus het is prima als ik een paar duizend euro leen van de bank om vervolgens tegen kredietverstrekker te zeggen dat ik geen cent terugbetaal, aangezien ik anders in de armoede beland?quote:Op maandag 9 februari 2015 13:29 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nee het volk willens en wetens nog verder de armoede in helpen, dan ben je een goed voorbeeld zeker.......
Ik denk dat je nooit moet accepteren dat ze het niet terugbetalen. Maar het voorstel om de rente te koppelen aan de economische groei lijkt me niet eens zo'n hele slechte. Van kale kippen kun je niet plukken, en de EU heeft meer aan een renderende Griekse economie dan eentje die door hun rentemaatregelen aan de bedelstaf blijft.quote:Op maandag 9 februari 2015 13:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus het is prima als ik een paar duizend euro leen van de bank om vervolgens tegen kredietverstrekker te zeggen dat ik geen cent terugbetaal, aangezien ik anders in de armoede beland?
Herstructurering van de schulden, daar is verder ook niets mis mee. Het lijkt er echter dat de Grieken tegen ons zeggen dat we allemaal maar in de stront moeten zakken.quote:Op maandag 9 februari 2015 13:37 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik denk dat je nooit moet accepteren dat ze het niet terugbetalen. Maar het voorstel om de rente te koppelen aan de economische groei lijkt me niet eens zo'n hele slechte. Van kale kippen kun je niet plukken, en de EU heeft meer aan een renderende Griekse economie dan eentje die door hun rentemaatregelen aan de bedelstaf blijft.
Dat kunnen ze wel zeggen, maar ik denk dat de ballen van de Grieken nog steeds bij de ECB liggen, en niet thuis in Athene. Not gonna happen, dus.quote:Op maandag 9 februari 2015 13:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Herstructurering van de schulden, daar is verder ook niets mis mee. Het lijkt er echter dat de Grieken tegen ons zeggen dat we allemaal maar in de stront moeten zakken.
Zeker aangezien het complete financiele systeem een piramidespel is waarbij de burger altijd de lul is. Rente betalen over geld dat helemaal niet van de bank was oa. Het gaat toch om de burger? Het draait toch niet om de bank?quote:Op maandag 9 februari 2015 13:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus het is prima als ik een paar duizend euro leen van de bank om vervolgens tegen kredietverstrekker te zeggen dat ik geen cent terugbetaal, aangezien ik anders in de armoede beland?
Proberen om ervoor te zorgen dat het volk niet nog verder in de armoede terecht komt noem jij populistisch gebabbel en een grote mond?quote:Op maandag 9 februari 2015 13:40 schreef SicSicSics het volgende:
Het is natuurlijk politiek; een grote mond hebben en ergens halverwege uitkomen. Hij wil overbruggingstijd om tot een herstructureringsplan te komen.
De afschrijvingsaankondiging hebben ze een dag na de verkiezingen al laten varen.
Niks mis met herstructureren overigens. Wel met een grote muil en populistisch gebrabbel.
Nee, het is nog mooier. Je leent een paar duizend euro van de bank, geeft aan dat je niet meer terug gaat betalen en vervolgens eis je nog wel wat honderdjes omdat je anders geen boodschappen kan doen in het komende half jaar.quote:Op maandag 9 februari 2015 13:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als Griekenland eruit stapt, wil dat niet zeggen dat andere landen meteen volgen. Spanje heeft juist allerlei pijnlijke maatregelen genomen en het gaat daar net weer wat beter nu. Het zou verre van verstandig zijn om het herstel op het spel te zetten door nu uit de EU te stappen.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:55 schreef Japie77 het volgende:
[..]
De EU is een gedrocht geworden. Hopelijk stapt Griekenland eruit en daarna Spanje en valt de hele boel dan uit elkaar. Zou beter zijn voor normale burgers. Aangezien we ons blauw betalen aan alle kosten en onze rechten steeds verder worde uitgehold.
In Spanje hangt dat allemaal af van de uitkomst van de komende verkiezingen..quote:Op maandag 9 februari 2015 14:12 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als Griekenland eruit stapt, wil dat niet zeggen dat andere landen meteen volgen. Spanje heeft juist allerlei pijnlijke maatregelen genomen en het gaat daar net weer wat beter nu. Het zou verre van verstandig zijn om het herstel op het spel te zetten door nu uit de EU te stappen.
Dat er een boel mankeert aan de EU, is duidelijk. Daarom zou men zich moeten bezighouden met een reparatie van de defecten, met verdere democratisering en met het bestrijden van verspilling door onnodige subsidies. Het bedrag dat we aan de EU betalen (waarvan ook nog weer een deel via subsidies terugvloeit), valt al met al best mee.
We gaan het meemaken. In Griekenland zien we nu tenminste al dat de soep niet zo heet wordt gegeten dan dat -ie werd opgediend.quote:Op maandag 9 februari 2015 14:31 schreef Smack10 het volgende:
[..]
In Spanje hangt dat allemaal af van de uitkomst van de komende verkiezingen..
Nee.quote:Op maandag 9 februari 2015 14:01 schreef Japie77 het volgende:
Proberen om ervoor te zorgen dat het volk niet nog verder in de armoede terecht komt noem jij populistisch gebabbel en een grote mond?
Ik denk dat het vooral een gevoelskwestie is, trots etc.quote:Op maandag 9 februari 2015 14:34 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
We gaan het meemaken. In Griekenland zien we nu tenminste al dat de soep niet zo heet wordt gegeten dan dat -ie werd opgediend.
En kun je bij Griekenland nog aanvoeren dat ze gebukt gaan onder een enorme schuldenlast en een haast onmogelijke opgave, Spanje heeft de laatste tijd juist zware maatregelen genomen en ziet nu herstel. Je zou wel extra gek zijn als je eerst door de zure appel heen bijt, om vervolgens uit de EU te stappen en niet langer de vruchten te plukken.
Ik blijf dit bizar vinden, nee we willen geen hulp meer, maar we willen wel hulp om de geen hulp regeling te overbruggen...quote:Op zondag 8 februari 2015 20:53 schreef spijkerbroek het volgende:
Voor de periode
maart tot juni moet er volgens hem een
overbruggingsregeling komen.
Gewoon proberen toch.quote:Op maandag 9 februari 2015 14:51 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Ik blijf dit bizar vinden, nee we willen geen hulp meer, maar we willen wel hulp om de geen hulp regeling te overbruggen...
quote:Op maandag 9 februari 2015 14:47 schreef Nielsch het volgende:
Volgens mij is dit de eerste Europese regering in een hele lange tijd die eens voor zijn burgers opkomt en niet voor de belangen van banken, multinationals en rijke politici met een dikbetaalde baan bij de EU.
Prima zeg ik
Ze hebben niet toevallig in Griekenland de democratie bedacht...quote:Op maandag 9 februari 2015 14:47 schreef Nielsch het volgende:
Volgens mij is dit de eerste Europese regering in een hele lange tijd die eens voor zijn burgers opkomt en niet voor de belangen van banken, multinationals en rijke politici met een dikbetaalde baan bij de EU.
Prima zeg ik
Dan moeten ze het eens bij die rijken halen.quote:Op maandag 9 februari 2015 00:06 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Ach rot toch op. Zie je nu echt niet dat het geld wat voor de Griekse burgers bestemd was gewoon naar de rijken is gegaan? En dat die mensen in armoede leven?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |