Regeringen regeren niet op basis van "steun van de meerderheid". Alleen een parlement wordt samengesteld door "de meerderheid", maar dat drijft op politieke propagandaspelletjes; verkiezingen en hun propagandamachine.quote:Op maandag 9 februari 2015 18:50 schreef KoosVogels het volgende:
Dus wetten waar jij het moreel niet mee eens bent dienen geschrapt te worden? Ondanks dat een regering die de steun had van de meerderheid het besluit heeft genomen?
Ja, maar die werd er beter van, anders zouden ze het niet doen. Denk jij dat de individuen die in Griekenland de euro erdoorheen jasten er slechter van geworden zijn? Natuurlijk niet.quote:Maar goed, zelfs als er Grieken tegen invoering waren, dan nog heeft hun regering, die de steun genoot van de meerderheid van de bevolking, het besluit genomen. Die had ook nee kunnen zeggen tegen de euro.
Dus onze regering mag in jouw ogen geen besluiten nemen?quote:Op maandag 9 februari 2015 18:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Regeringen regeren niet op basis van "steun van de meerderheid". Alleen een parlement wordt samengesteld door "de meerderheid", maar dat drijft op politieke propagandaspelletjes; verkiezingen en hun propagandamachine.
Waar zeg ik dat toch, Koos?quote:Op maandag 9 februari 2015 18:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus onze regering mag in jouw ogen geen besluiten nemen?
Zo'n beetje elk besluit dat is genomen door onze regering is over jou 'uitgeroepen'.quote:Op maandag 9 februari 2015 19:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat toch, Koos?
Ik voel zelf, persoonlijk, niet de behoefte om me aan dingen te houden die ik moreel niet ondersteun en die over mij zijn uitgeroepen zonder dat ik me daartegen heb kunnen verzetten.
Wat anderen doen, moeten zij weten.
Dat weet ik Koos, en als ik daartoe de behoefte voel, veeg ik dan ook mijn reet daarmee af.quote:Op maandag 9 februari 2015 19:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zo'n beetje elk besluit dat is genomen door onze regering is over jou 'uitgeroepen'.
Dus jij betaalt nog met guldens?quote:Op maandag 9 februari 2015 19:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat weet ik Koos, en als ik daartoe de behoefte voel, veeg ik dan ook mijn reet daarmee af.
Het enige wat ik kan doen verder is anderen aansporen hetzelfde te doen.
Nee Koos. Dat doe ik niet. Behalve als ik op Curaçao ben.quote:Op maandag 9 februari 2015 19:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus jij betaalt nog met guldens?
Even door de zure appel heen bijten. Zal toch een keer moeten.quote:Op maandag 9 februari 2015 18:03 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Dat is schadelijk voor veel bedrijven.
Kijk en daar zijn we het dan eens aangezien ik burgerlijke ongehoorzaamheid ook toe juich. Belasting is in feite ook gelegaliseerde diefstal. Als je ziet hoeveel geld daarvan word verspild, om te kotsen. Prestigeprojecten, belachelijke nieuwe gevechtsvliegtuigen. Maar het ergst is dan (in de ogen van sommigen) mensen die een uitkering hebben. Geld weggeven aan allerlei onzinnige dingen zoals nieuwe gevechtsvliegtuigen is prima maar een mens een klein hongerloontje gunnen waar hij net van rond kan komen is veel erger...quote:Op maandag 9 februari 2015 19:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat weet ik Koos, en als ik daartoe de behoefte voel, veeg ik dan ook mijn reet daarmee af.
Het enige wat ik kan doen verder is anderen aansporen hetzelfde te doen.
quote:Op maandag 9 februari 2015 19:51 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Kijk en daar zijn we het dan eens aangezien ik burgerlijke ongehoorzaamheid ook toe juich. Belasting is in feite ook gelegaliseerde diefstal. Als je ziet hoeveel geld daarvan word verspild, om te kotsen. Prestigeprojecten, belachelijke nieuwe gevechtsvliegtuigen. Maar het ergst is dan (in de ogen van sommigen) mensen die een uitkering hebben. Geld weggeven aan allerlei onzinnige dingen zoals nieuwe gevechtsvliegtuigen is prima maar een mens een klein hongerloontje gunnen waar hij net van rond kan komen is veel erger...
Ik vind alle apparaten die voor oorlog ingezet worden nooit nuttig. Maar goed dat is de mening van een pacifist.quote:Op maandag 9 februari 2015 19:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die gevechtsvliegtuigen mits nuttig ingezet zijn dan nog niet het ergste.
Aaaaaal dat geld dat naar die enorme staatsapparaten gaat, dat is pas weggegooid.
In Griekenland nog erger; het staatsapparaat was daar al enorm. Helaas kan Yorgos er weinig aan doen dat er zo'n enorme ambtenarenkliek zat en daar moest ook de bezem doorheen. Heeft Yorgos die nu met 350 euro per maand moet rondkomen (!) alleen erg weinig aan. En dat is dan niet eens de uitkering, gewoon een hardwerkende ondernemer.
"Ze hebben het zelf omarmd".
Ja, de baasjes, de Elite. Niet de gewone Griek.
Als er buitenlandse bommenwerpers het Nederlandse luchtruim binnenvliegen, is het toch wel handig om ze weer naar buiten te begeleiden, vind je niet?quote:Op maandag 9 februari 2015 20:01 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik vind alle apparaten die voor oorlog ingezet worden nooit nuttig. Maar goed dat is de mening van een pacifist.
De meeste Grieken valt natuurlijk niks te verwijten, terwijl je in de bancaire sector je de onschuldigen aan de ellende met een lampje moet zoeken. Wie moet er dan uit vuilnisbakken eten eigenlijk?quote:Op maandag 9 februari 2015 17:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik pleit de bancaire sector nergens vrij.
Maar dat de banken schuldig zijn, betekent niet dat de Grieken niets valt te verwijten.
De EU maffia heeft Goldman Sachs er heen gestuurd om de boeken te vervalsen zodat Griekenland op papier aan de voorwaarden voldeed en ook mee kon doen in de nieuwe heilstaat.quote:Op maandag 9 februari 2015 18:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat valt de EU precies te verwijten?
Absoluut.quote:
Is Goldman Sachs hier eigenlijk ooit voor aangeklaagd?quote:Op maandag 9 februari 2015 22:30 schreef Rica het volgende:
[..]
De EU maffia heeft Goldman Sachs er heen gestuurd om de boeken te vervalsen zodat Griekenland op papier aan de voorwaarden voldeed en ook mee kon doen in de nieuwe heilstaat.
De Grieken wisten daar niks van. Pas toen zij de rekening gepresenteerd kregen en ze door dezelfde (financiele) maffia geplunderd en vernederd zouden worden.
Nee. Volgens mij is er helemaal niemand ooit verantwoordelijk voor gehouden.quote:Op maandag 9 februari 2015 22:42 schreef eight het volgende:
[..]
Is Goldman Sachs hier eigenlijk ooit voor aangeklaagd?
Je weet dat de banken letterlijk boven de wet staan?quote:Op maandag 9 februari 2015 22:42 schreef eight het volgende:
[..]
Wat denk je zelf?quote:Op maandag 9 februari 2015 22:42 schreef eight het volgende:
[..]
Ik weet niet onder welke steen jij de laatste jaren gelegen hebt, maar er zijn tal van banken aangeklaagd vanwege frauduleus handelen.quote:
Als je als bank zoveel geld en macht hebt dat je de financiën en begrotingen van overheden bepaalt word je niet aangeklaagd.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 00:19 schreef eight het volgende:
[..]
Ik weet niet onder welke steen jij de laatste jaren gelegen hebt, maar er zijn tal van banken aangeklaagd vanwege frauduleus handelen.
Wat hierbij vooral opvalt is het grote aantal Europese banken die een aanklacht aan hun broek kregen. Dit terwijl hun Amerikaanse collega's het vaak veel bonter maakten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |