abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149515820
Dus wetten waar jij het moreel niet mee eens bent dienen geschrapt te worden? Ondanks dat een regering die de steun had van de meerderheid het besluit heeft genomen?

Maar goed, zelfs als er Grieken tegen invoering waren, dan nog heeft hun regering, die de steun genoot van de meerderheid van de bevolking, het besluit genomen. Die had ook nee kunnen zeggen tegen de euro.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_149515980
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 18:50 schreef KoosVogels het volgende:
Dus wetten waar jij het moreel niet mee eens bent dienen geschrapt te worden? Ondanks dat een regering die de steun had van de meerderheid het besluit heeft genomen?
Regeringen regeren niet op basis van "steun van de meerderheid". Alleen een parlement wordt samengesteld door "de meerderheid", maar dat drijft op politieke propagandaspelletjes; verkiezingen en hun propagandamachine.

quote:
Maar goed, zelfs als er Grieken tegen invoering waren, dan nog heeft hun regering, die de steun genoot van de meerderheid van de bevolking, het besluit genomen. Die had ook nee kunnen zeggen tegen de euro.
Ja, maar die werd er beter van, anders zouden ze het niet doen. Denk jij dat de individuen die in Griekenland de euro erdoorheen jasten er slechter van geworden zijn? Natuurlijk niet.

De man in de straat nu juist wel, en daar gaat het om, of boeit je hun lot niet?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149516147
quote:
19s.gif Op maandag 9 februari 2015 18:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Regeringen regeren niet op basis van "steun van de meerderheid". Alleen een parlement wordt samengesteld door "de meerderheid", maar dat drijft op politieke propagandaspelletjes; verkiezingen en hun propagandamachine.
Dus onze regering mag in jouw ogen geen besluiten nemen?
pi_149516221
Kunnen we niet gewoon wat griekse schepen in beslag nemen? Die zijn redelijk wat waard en het zijn veel van hun rederijen die belasting ontduiken gezien hun kapitaalvlucht naar Zwitserland.
pi_149516236
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 18:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus onze regering mag in jouw ogen geen besluiten nemen?
Waar zeg ik dat toch, Koos?

Ik voel zelf, persoonlijk, niet de behoefte om me aan dingen te houden die ik moreel niet ondersteun en die over mij zijn uitgeroepen zonder dat ik me daartegen heb kunnen verzetten.

Wat anderen doen, moeten zij weten.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_149516449
quote:
15s.gif Op maandag 9 februari 2015 19:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat toch, Koos?

Ik voel zelf, persoonlijk, niet de behoefte om me aan dingen te houden die ik moreel niet ondersteun en die over mij zijn uitgeroepen zonder dat ik me daartegen heb kunnen verzetten.

Wat anderen doen, moeten zij weten.
Zo'n beetje elk besluit dat is genomen door onze regering is over jou 'uitgeroepen'.
pi_149516513
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 19:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zo'n beetje elk besluit dat is genomen door onze regering is over jou 'uitgeroepen'.
Dat weet ik Koos, en als ik daartoe de behoefte voel, veeg ik dan ook mijn reet daarmee af.

Het enige wat ik kan doen verder is anderen aansporen hetzelfde te doen.

pi_149516544
Goed, ik kan je enigszins volgen. Feit blijft echter dat de gewone Griek dan de schud moet zoeken bij zijn eigen regering.
pi_149516573
quote:
12s.gif Op maandag 9 februari 2015 19:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat weet ik Koos, en als ik daartoe de behoefte voel, veeg ik dan ook mijn reet daarmee af.

Dus jij betaalt nog met guldens?
pi_149516605
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 19:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus jij betaalt nog met guldens?
Nee Koos. Dat doe ik niet. Behalve als ik op Curaçao ben.

maandag 9 februari 2015 @ 19:22:47 #136
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_149517082
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 18:03 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Dat is schadelijk voor veel bedrijven.
Even door de zure appel heen bijten. Zal toch een keer moeten.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 9 februari 2015 @ 19:51:02 #137
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_149518151
quote:
12s.gif Op maandag 9 februari 2015 19:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Kijk en daar zijn we het dan eens aangezien ik burgerlijke ongehoorzaamheid ook toe juich. Belasting is in feite ook gelegaliseerde diefstal. Als je ziet hoeveel geld daarvan word verspild, om te kotsen. Prestigeprojecten, belachelijke nieuwe gevechtsvliegtuigen. Maar het ergst is dan (in de ogen van sommigen) mensen die een uitkering hebben. Geld weggeven aan allerlei onzinnige dingen zoals nieuwe gevechtsvliegtuigen is prima maar een mens een klein hongerloontje gunnen waar hij net van rond kan komen is veel erger...
Feyenoord!
pi_149518255
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 19:51 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Kijk en daar zijn we het dan eens aangezien ik burgerlijke ongehoorzaamheid ook toe juich. Belasting is in feite ook gelegaliseerde diefstal. Als je ziet hoeveel geld daarvan word verspild, om te kotsen. Prestigeprojecten, belachelijke nieuwe gevechtsvliegtuigen. Maar het ergst is dan (in de ogen van sommigen) mensen die een uitkering hebben. Geld weggeven aan allerlei onzinnige dingen zoals nieuwe gevechtsvliegtuigen is prima maar een mens een klein hongerloontje gunnen waar hij net van rond kan komen is veel erger...
^O^
Die gevechtsvliegtuigen mits nuttig ingezet zijn dan nog niet het ergste.

Aaaaaal dat geld dat naar die enorme staatsapparaten gaat, dat is pas weggegooid.

In Griekenland nog erger; het staatsapparaat was daar al enorm. Helaas kan Yorgos er weinig aan doen dat er zo'n enorme ambtenarenkliek zat en daar moest ook de bezem doorheen. Heeft Yorgos die nu met 350 euro per maand moet rondkomen (!) alleen erg weinig aan. En dat is dan niet eens de uitkering, gewoon een hardwerkende ondernemer.

"Ze hebben het zelf omarmd".

Ja, de baasjes, de Elite. Niet de gewone Griek.

maandag 9 februari 2015 @ 20:01:55 #139
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_149518561
quote:
19s.gif Op maandag 9 februari 2015 19:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

^O^
Die gevechtsvliegtuigen mits nuttig ingezet zijn dan nog niet het ergste.

Aaaaaal dat geld dat naar die enorme staatsapparaten gaat, dat is pas weggegooid.

In Griekenland nog erger; het staatsapparaat was daar al enorm. Helaas kan Yorgos er weinig aan doen dat er zo'n enorme ambtenarenkliek zat en daar moest ook de bezem doorheen. Heeft Yorgos die nu met 350 euro per maand moet rondkomen (!) alleen erg weinig aan. En dat is dan niet eens de uitkering, gewoon een hardwerkende ondernemer.

"Ze hebben het zelf omarmd".

Ja, de baasjes, de Elite. Niet de gewone Griek.
Ik vind alle apparaten die voor oorlog ingezet worden nooit nuttig. Maar goed dat is de mening van een pacifist. :)
Feyenoord!
pi_149518626
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 20:01 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ik vind alle apparaten die voor oorlog ingezet worden nooit nuttig. Maar goed dat is de mening van een pacifist. :)
Als er buitenlandse bommenwerpers het Nederlandse luchtruim binnenvliegen, is het toch wel handig om ze weer naar buiten te begeleiden, vind je niet?

Defensie moet je dan ook precies zo gebruiken als waar de term voor staat.

Meedoen met imperialistische spelletjes in den vreemde ben ik uiteraard net als jij op tegen.

pi_149521077
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 17:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik pleit de bancaire sector nergens vrij.

Maar dat de banken schuldig zijn, betekent niet dat de Grieken niets valt te verwijten.
De meeste Grieken valt natuurlijk niks te verwijten, terwijl je in de bancaire sector je de onschuldigen aan de ellende met een lampje moet zoeken. Wie moet er dan uit vuilnisbakken eten eigenlijk?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 9 februari 2015 @ 22:30:19 #142
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_149525489
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 18:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat valt de EU precies te verwijten?
De EU maffia heeft Goldman Sachs er heen gestuurd om de boeken te vervalsen zodat Griekenland op papier aan de voorwaarden voldeed en ook mee kon doen in de nieuwe heilstaat.

De Grieken wisten daar niks van. Pas toen zij de rekening gepresenteerd kregen en ze door dezelfde (financiele) maffia geplunderd en vernederd zouden worden.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_149525702
Onzin dat wisten de Grieken wel.
  maandag 9 februari 2015 @ 22:39:32 #144
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_149525858
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 22:35 schreef het volgende:

Onzin dat wisten de Grieken wel.
Absoluut.
Your games are death
With every breath
pi_149525948
quote:
10s.gif Op maandag 9 februari 2015 22:30 schreef Rica het volgende:

[..]

De EU maffia heeft Goldman Sachs er heen gestuurd om de boeken te vervalsen zodat Griekenland op papier aan de voorwaarden voldeed en ook mee kon doen in de nieuwe heilstaat.

De Grieken wisten daar niks van. Pas toen zij de rekening gepresenteerd kregen en ze door dezelfde (financiele) maffia geplunderd en vernederd zouden worden.
Is Goldman Sachs hier eigenlijk ooit voor aangeklaagd?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  maandag 9 februari 2015 @ 23:06:14 #146
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_149526860
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 22:42 schreef eight het volgende:

[..]

Nee. Volgens mij is er helemaal niemand ooit verantwoordelijk voor gehouden.
Your games are death
With every breath
pi_149527421
quote:

[..]

Je weet dat de banken letterlijk boven de wet staan?
  maandag 9 februari 2015 @ 23:22:22 #148
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_149527609
quote:

[..]

Wat denk je zelf? :')
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_149529393
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 23:22 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Wat denk je zelf? :')
Ik weet niet onder welke steen jij de laatste jaren gelegen hebt, maar er zijn tal van banken aangeklaagd vanwege frauduleus handelen.
Wat hierbij vooral opvalt is het grote aantal Europese banken die een aanklacht aan hun broek kregen. Dit terwijl hun Amerikaanse collega's het vaak veel bonter maakten.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 00:25:55 #150
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_149529513
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 00:19 schreef eight het volgende:

[..]

Ik weet niet onder welke steen jij de laatste jaren gelegen hebt, maar er zijn tal van banken aangeklaagd vanwege frauduleus handelen.
Wat hierbij vooral opvalt is het grote aantal Europese banken die een aanklacht aan hun broek kregen. Dit terwijl hun Amerikaanse collega's het vaak veel bonter maakten.
Als je als bank zoveel geld en macht hebt dat je de financiën en begrotingen van overheden bepaalt word je niet aangeklaagd.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')