Maar je snapt dat mevrouw er niks aan kan doen?quote:Op woensdag 11 februari 2015 22:46 schreef sp3c het volgende:
[..]
allicht maar mevrouw doet alsof Dijsselbloem hoogstpersoonlijk de verwarming heeft dichtgedraaid terwijl dat simpelweg het punt is waar de (voormalige) Griekse overheid besloot te bezuinigen
blijkbaar liggen de prioriteiten voor welke reden dan ook niet bij verwarmde leslokalen
Die griekse burgers hebben wel hun corrupte leiders gekozen en die corrupte leiders / rijken komen voort uit de burgers.quote:Op donderdag 12 februari 2015 00:09 schreef Japie77 het volgende:
[..]
En daar kan een burger uit Griekenland wat aan veranderen? Daar gaat het nou juist om. Je kan niet de griekse burgers die in armoede leven er de schuld van geven. Het is geen ze en wij. Als er een ze en een wij is dan zijn het wij (burgers van de wereld) en zij (elite van de wereld die de wereld deze ellende hebben bezorgd)
Ja zeg. En onze corrupte leiders dan? Die vragen ons om onze mening mbt de EU grondwet om vervolgens iets totaal anders te doen. Dat je de illusie hebt dat je verantwoordelijk bent omdat je in een democratie leeft is leuk maar de realiteit is anders. We leven in een schijndemocratie of een corporaticy waarin banken en grote multinationals het beleid bepalen. Niet jij of ik en zeker niet een arme burger in Griekenland.quote:Op donderdag 12 februari 2015 00:40 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Die griekse burgers hebben wel hun corrupte leiders gekozen en die corrupte leiders / rijken komen voort uit de burgers.
Individueel zijn ze er misschien niet schuldig aan, maar collectief zijn zeker niet onschuldig... plus ze sjoemelen zelf ook dat het een lieve lust is
quote:Op donderdag 12 februari 2015 00:10 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Maar je snapt dat mevrouw er niks aan kan doen?
quote:Op woensdag 11 februari 2015 22:46 schreef sp3c het volgende:
[..]
allicht maar mevrouw doet alsof Dijsselbloem hoogstpersoonlijk de verwarming heeft dichtgedraaid terwijl dat simpelweg het punt is waar de (voormalige) Griekse overheid besloot te bezuinigen
blijkbaar liggen de prioriteiten voor welke reden dan ook niet bij verwarmde leslokalen
Ja daarom is het ook de voormalige griekse regering.quote:
We kunnen de Grieken natuurlijk ook gewoon nog een paar honderd miljard euro cadeau geven.quote:Op donderdag 12 februari 2015 11:57 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ja daarom is het ook de voormalige griekse regering.Laten we hopen dat de huidige gewoon voet bij stuk houdt en de middelvinger naar het IMF en de EU omhoog blijft houden.
Zullen we eens kijken of die Grieken klagen over koude klaslokalen als ze geen eten meer hebbenquote:Op donderdag 12 februari 2015 11:57 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ja daarom is het ook de voormalige griekse regering.Laten we hopen dat de huidige gewoon voet bij stuk houdt en de middelvinger naar het IMF en de EU omhoog blijft houden.
waarom?quote:Op donderdag 12 februari 2015 11:57 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Hadden ze dat land niet gewoon over kunnen nemen en verdelen in de Eu onder een andere naam zou ik zeggen?quote:Op donderdag 12 februari 2015 12:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We kunnen de Grieken natuurlijk ook gewoon nog een paar honderd miljard euro cadeau geven.
Dat is immers wel het minste wat we kunnen doen.
De (corrupte) EU heeft met behulp van de sjoemelbank van Draghi de Grieken de euro ingesjoemeld, tot groot genoegen van menig Noord-Europese sjoemelbank, hoeveel minder goed die ook in sjoemelen mogen zijn dan de oppersjoemelbank van Draghi.quote:Op donderdag 12 februari 2015 00:40 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Die griekse burgers hebben wel hun corrupte leiders gekozen en die corrupte leiders / rijken komen voort uit de burgers.
Individueel zijn ze er misschien niet schuldig aan, maar collectief zijn zeker niet onschuldig... plus ze sjoemelen zelf ook dat het een lieve lust is
Hoe mag ik dit lezen?quote:Op donderdag 12 februari 2015 12:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De (corrupte) EU heeft met behulp van de sjoemelbank van Draghi de Grieken de euro ingesjoemeld, tot groot genoegen van menig Noord-Europese sjoemelbank, hoeveel minder goed die ook in sjoemelen mogen zijn dan de oppersjoemelbank van Draghi.
Nu komen de sjoemelbanken die de crisis hebben veroorzaakt via de Trojka de Grieken vertellen hoe die crisis opgelost moet worden, en die oplossing is dan ook prima voor de sjoemelbanken, en slecht voor zowel de Grieken als de sjoemelgrieken.
Het gaat niet alleen om wel of niet terugbetalen, het gaat er ook om dat het grootste slachtoffer van het neoliberalisme een neoliberale oplossing opgedrongen krijgt van de Trojka. Een andere oplossing, een sociaaldemocratische bijvoorbeeld, moet geblokkeerd. De uitkomst van het democratisch proces wordt geaccepteerd, zo lang die maar binnen de neoliberale lijntjes kleurt. Dat is een democratische crisis.
Nee ze hebben zelf gefraudeerd met de toetreding tot de euro. Dit kwam in 2005 aan het licht toen het al te laat was.quote:Op donderdag 12 februari 2015 12:14 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hoe mag ik dit lezen?
Heeft men ze met het mes op de keel een handteking laten zeten dan?
Dan laat ze maar bloeden of op hun blaren zitten vind ik, mits dat het klopt.quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee ze hebben zelf gefraudeerd met de toetreding tot de euro. Dit kwam in 2005 aan het licht toen het al te laat was.
Die miljardenfraude waar nooit strafrechtelijk onderzoek naar is gedaan? Die boekhoudconstructie waarvoor in onze eigen tweede kamer gewaarschuwd is? De constructie die door EU-instituties is doorgelicht en goedgekeurd? De constructie die door de bank van Draghi in elkaar is geknutseld en alleen maar lucratiever voor hen werd naarmate het slechter ging met Griekenland?quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee ze hebben zelf gefraudeerd met de toetreding tot de euro. Dit kwam in 2005 aan het licht toen het al te laat was.
Mogelijk gemaakt door Goldman Sachs.quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Daar ben ik het met je eens die hadden vervolgd moeten worden. Echter dat hele gebeuren kwam te laat aan het licht om ze er alsnog uit te schoppen.quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Die miljardenfraude waar nooit strafrechtelijk onderzoek naar is gedaan? Die boekhoudconstructie waarvoor in onze eigen tweede kamer gewaarschuwd is? De constructie die door EU-instituties is doorgelicht en goedgekeurd? De constructie die door de bank van Draghi in elkaar is geknutseld en alleen maar lucratiever voor hen werd naarmate het slechter ging met Griekenland?
Voor de toetreding van Griekenland waren er ook al twijfels. Ik meen dat het een CDA-er was die daar in de kamer een punt van heeft gemaakt. Maar het moest en zou, dus werd de goednieuwsshow geloofd, en niet de kritischen.quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Daar ben ik het met je eens die hadden vervolgd moeten worden. Echter dat hele gebeuren kwam te laat aan het licht om ze er alsnog uit te schoppen.
GMS moeten we idd een miljarden boete geven.
Zie hier trouwens het proces:
http://en.wikipedia.org/wiki/Greek_Financial_Audit,_2004
Het gaat niet om de Grieken. Het gaat om de banken.quote:Op donderdag 12 februari 2015 12:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We kunnen de Grieken natuurlijk ook gewoon nog een paar honderd miljard euro cadeau geven.
Dat is immers wel het minste wat we kunnen doen.
Waarom zou je dat willen? Geniet je ervan als mensen verhongeren?quote:Op donderdag 12 februari 2015 12:02 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Zullen we eens kijken of die Grieken klagen over koude klaslokalen als ze geen eten meer hebben
Omdat de huidige Griekse regering inziet dat ze voor hun burgers moeten kiezen en stelling moeten nemen tegen de banken, IMF, EU.quote:
We zijn toch allemaal de euro ingeluld door politici(lees banken)?quote:Op donderdag 12 februari 2015 12:14 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hoe mag ik dit lezen?
Heeft men ze met het mes op de keel een handteking laten zeten dan?
Daar sta ik uiteraard helemaal achter, maar vervolgens met Poetin gaan voetjevrijen, vind ik toch een stukje minder...quote:Op donderdag 12 februari 2015 17:15 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Omdat de huidige Griekse regering inziet dat ze voor hun burgers moeten kiezen en stelling moeten nemen tegen de banken, IMF, EU.
Waarom zouden gewone griekse burger moeten bloeden voor beleid van banken?quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:46 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dan laat ze maar bloeden of op hun blaren zitten vind ik, mits dat het klopt.
Tja ze moeten toch iets. Net nog gelezen dat Poetin dreigt om satelietbeelden vrij te geven die aantonen dat 911 door de USA zelf gedaan is.quote:Op donderdag 12 februari 2015 17:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Daar sta ik uiteraard helemaal achter, maar vervolgens met Poetin gaan voetjevrijen, vind ik toch een stukje minder...
Sorry, als eurosceptisme uitdraait op USSR-knuffelarij (welk verzet tegen een superstaat sta je dan eigenlijk voor?), dan nog liever die boevenbende van Dagobert Tusk.quote:
Desinformatie en politieke praat, lijkt me.quote:Net nog gelezen dat Poetin dreigt om satelietbeelden vrij te geven die aantonen dat 911 door de USA zelf gedaan is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |