Zeker als de zon het natte wegdek weerspiegeld zoals vanmorgen.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 16:55 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Die laagstaande zon iedere keer is zo fucking hinderlijk met auto rijden
Dat gaat toch automatisch?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 16:15 schreef soapie het volgende:
Shit moest toch 758 zijn, zat al te twijfelen... Is er een modje hier??
Ja, was net ook inderdaad. Even een regenbuitje en meteen de zon erop. Werd meteen verblindquote:Op zaterdag 24 januari 2015 17:18 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Zeker als de zon het natte wegdek weerspiegeld zoals vanmorgen.
Fout!quote:Op zaterdag 24 januari 2015 12:29 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Leuk met die schittering van de boerderij op de hoek van de ijsbaan en het overbos....
Oh.. en het leek er zo op... stoepje bij de haven enzo...quote:Op zaterdag 24 januari 2015 17:53 schreef Pagan het volgende:
[..]
Fout!![]()
De scheepswerf en het gemaal in Woudbloem.
Welk deel van 'het topicnummer is al opgehoogd' begrijp je niet?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 16:15 schreef soapie het volgende:
Shit moest toch 758 zijn, zat al te twijfelen... Is er een modje hier??
quote:Op zaterdag 24 januari 2015 18:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Welk deel van 'het topicnummer is al opgehoogd' begrijp je niet?
Poging 100000 van de winter.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 18:27 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
Kans op een (sneeuw)storm woensdag
Leuk hèquote:Op zaterdag 24 januari 2015 19:33 schreef Pagan het volgende:
Alle dooiende sneeuw is inmiddels aan het opvriezen, harde richels van bevroren slush overal.
Sneeuwstorm lijkt me wel leuk. Weer eens wat anders dan regen.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 18:27 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
Kans op een (sneeuw)storm woensdag
Zo'n sneeuwstorm die het complete land ontwricht toch maar een vrijdagnacht doen.quote:
Minder effectief dan op een woensdag.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 21:08 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Zo'n sneeuwstorm die het complete land ontwricht toch maar een vrijdagnacht doen.
Te veel parttimers vrij dan.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 21:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Minder effectief dan op een woensdag.
Neehee, kouder dús goe!! Ongeacht wat voor weer het is. Elke graad eraf is goed! Lekker koud!quote:
Ja dank je, dat is mijn part time dag.quote:
Donderdagochtend danquote:Op zaterdag 24 januari 2015 23:02 schreef JDude het volgende:
[..]
Ja dank je, dat is mijn part time dag.
Visa versaquote:Op zaterdag 24 januari 2015 22:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Neehee, kouder dús goe!! Ongeacht wat voor weer het is. Elke graad eraf is goed! Lekker koud!
quote:Op zaterdag 24 januari 2015 23:39 schreef Pagan het volgende:
Net spikes onder mijn laarzen gezet, lijkt me wel handig met die opgevroren slush hierbuiten.
Wat? Ik word niet gelukkig als het een graadje warmer dan de vorige dag wordt hoorquote:
Ik zou emigreren naar Canada. Daar is het beeld dat je schetst wat reëler.quote:Op zondag 25 januari 2015 09:04 schreef FoXje het volgende:
Ik wil gewoon keer wakker worden, meter sneeuw en totale chaos buiten zien, en dan gewoon baas Appen: ik kom niet. KInderen niet naar school. Gewoon lekker terug in bed.
Of Lapland wat dichter bij huis.quote:Op zondag 25 januari 2015 09:45 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ik zou emigreren naar Canada. Daar is het beeld dat je schetst wat reëler.
Hier in de golden raand nog behoorlijk wit...quote:
Vanaf donderdag grote kans op sneeuw/ijzel!quote:Op zondag 25 januari 2015 10:21 schreef terrastegel het volgende:
Wat een drama hier op de wegAl het smeltwater is aangevroren op de straat.
Spekglad, dit heb ik nog nooit meegemaakt.
We zijn ook nog gisterenochtend vertrokken met de wagen voor een goede 230 KM. Het was wel vet,
helemaal niemand op de autosnelweg. Op sommige plaatsen lag de sneeuw nog best dik.
Is er trouwens nog sneeuw verwacht voor volgend weekend?
Wel minder tricky dan gisteren toch omdat de temperatuur lager blijft?quote:Op zondag 25 januari 2015 10:26 schreef aloa het volgende:
[..]
Vanaf donderdag grote kans op sneeuw/ijzel!
Zal idd meer last worden door sneeuw, dan door ijzel. Grond is minder koud dan afgelopen dagen...quote:Op zondag 25 januari 2015 10:51 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Wel minder tricky dan gisteren toch omdat de temperatuur lager blijft?
quote:Op zondag 25 januari 2015 10:26 schreef aloa het volgende:
[..]
Vanaf donderdag grote kans op sneeuw/ijzel!
Een sneeuwlaag van een meter wordt uiteindelijk ook blubberzooi.quote:Op zondag 25 januari 2015 11:39 schreef xFriendx het volgende:
Altijd weer gezeur met treinen en verkeer op de weg zonder dat je er echt plezier aan kan beleven.
Met een meter sneeuw is er ook geen doorkomen aan, maar dan heb je in ieder geval nog dat de kinderen lekker kunnen spelen in die sneeuw.
Die gladde blubberzooi of sneeuwlaagjes van nog geen 10 cm kan je niets mee.
Dat zou dan wel weer leuk zijnquote:Op zondag 25 januari 2015 13:56 schreef aloa het volgende:
Deze stroming is perfect voor het ontstaan van een Polar Low. Dan zit je zo met tientallen cm sneeuw
Ik vroeg het me ook af, waar die sneeuw vandaan kwam, ik zag maar een smal strookje sneeuw wat over ging in 5 graden en regen. Maar het was geen regenquote:Op zondag 25 januari 2015 14:29 schreef Nattekat het volgende:
Ik kan het me nog steeds niet voorstellen dat er zo veel sneeuw ligt daar
Het enige winterse wat we hier hebben gehad, is een bijna valpartij op de fiets
Dikgedrukte stuk is.quote:Timing sneeuw nog onzeker
Op welke dagen het precies gaat sneeuwen is zo lang van te voren nog moeilijk aan te geven. Maar dat het in de tweede helft van de week op diverse momenten sneeuwbuien over het land trekken, is gezien de verwachte atmosferische constellatie zeer waarschijnlijk. De zeer koude bovenlucht en het relatief warme zeewater voor de deur leveren onstabiele weersomstandigheden op, waarin gemakkelijk boven zee sneeuwstoringen kunnen ontstaan. Daarbij zullen overigens opnieuw grote verschillen van regio tot regio gaan optreden. Langdurig grijs en grauw weer zal het daarbij overigens niet zijn. Tussen de momenten met sneeuwbuien in, zitten vooral ook een aantal lange droge perioden met felle zonneschijn in helderblauwe luchten.
Spannend weer dus opnieuw aan het eind van de week. En het zou zo maar eens kunnen zijn dat ook op de nog langere termijn veel bovenluchtkou naar onze omgeving gevoerd blijft worden. Een sterk opgebroken poolwervel als die van dit moment, geeft daar in ieder geval de mogelijkheden toe.
Doom! Als het maar warm is.quote:Op zondag 25 januari 2015 17:53 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
Het is nog heel ver en er kan nog veel veranderen, maar toch
Laat die zooi maar lekker in het westen blijvenquote:Op zondag 25 januari 2015 17:53 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
Neeeheeeej!quote:Op zondag 25 januari 2015 17:58 schreef MaLo het volgende:
[..]
Laat die zooi maar lekker in het westen blijven. Goed plaatje
Wat een onzin.quote:Op zondag 25 januari 2015 17:56 schreef gebrokenglas het volgende:
In Groningen ligt nog steeds sneeuw, kan de tegels nog altijd niet zien.
Heuy 20 centimeterquote:Op zondag 25 januari 2015 17:53 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
Heel Nederland zal uiteindelijk wel gewoon weer net in zo'n groen vlekje terecht komen maar op zich puike voorspellingquote:Op zondag 25 januari 2015 17:53 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
Dit ja..quote:Op zondag 25 januari 2015 17:56 schreef gebrokenglas het volgende:
In Groningen ligt nog steeds sneeuw, kan de tegels nog altijd niet zien.
Of we krijgen meer sneeuw dan verwacht en we staan in de langste file ooit... Been there...quote:Op zondag 25 januari 2015 20:11 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Owja.. nu worden we lekker gemaakt met mooie sneeuw kaarten voor eind komende week, en naarmate de week vordert schuift die sneeuw grens steeds meer richting oosten en tadaaa.. weer niets aan het eind van de week
Elke keer weer hetzelfde liedje hier
Om dat te voorkomen moet je de kaarten niet bekijken tot er iets wits uit de lucht komt vallen.quote:Op zondag 25 januari 2015 20:11 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Owja.. nu worden we lekker gemaakt met mooie sneeuw kaarten voor eind komende week, en naarmate de week vordert schuift die sneeuw grens steeds meer richting oosten en tadaaa.. weer niets aan het eind van de week
Elke keer weer hetzelfde liedje hier
Staat op z'n kopquote:
Werkt deze ook met de lengte van het manlijke lid?quote:
Wel buiten maar dan andersom gebruikenquote:Op maandag 26 januari 2015 10:30 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Werkt deze ook met de lengte van het manlijke lid?
Soms is het net of er enorme afstanden zijn hier in Nederland met verschil in klimaat. Als je dan ziet dat de een bijna in de zon zit in scheveningen en de ander aan het sneeuwruimen is in het hoge noordenquote:Op maandag 26 januari 2015 10:44 schreef kree het volgende:
nog geen sneeuwvlok gezien hier deze "winter"
Verbazingwekkend ja,quote:Op maandag 26 januari 2015 10:54 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Soms is het net of er enorme afstanden zijn hier in Nederland met verschil in klimaat. Als je dan ziet dat de een bijna in de zon zit in scheveningen en de ander aan het sneeuwruimen is in het hoge noorden
Ik liep na de sneeuwbui naar buiten, en het voelde helemaal niet koud aanquote:Op maandag 26 januari 2015 10:56 schreef kree het volgende:
[..]
Verbazingwekkend ja,
Nouja ik woon in Katwijk, dus het heeft een beetje gehageld en het is -2 geweest, dat was het tot nu toe deze winter
90 cmquote:Op maandag 26 januari 2015 09:36 schreef DrDarwin het volgende:
Juno, you know!
In de VS gaat het ook gezellig worden
Is zo'n plaatje er ook voor Twente?quote:
Geweldig op Twitter.quote:Op maandag 26 januari 2015 11:20 schreef Frutsel het volgende:
[..]
90 cm![]()
WKN / 'Historische' sneeuwstorm voor noordoosten van de VS
Zeikerige motregen is in elk geval beter dan 2 meter sneeuw, en kans op stroomuitval.quote:Op maandag 26 januari 2015 12:14 schreef LTVDK het volgende:
Gelukkig hebben we in Nederland mooi afwisselend weer, vandaag niet alleen een deprimerende grijze lucht maar ook nog eens zeikerige motregen
Hihaho hi-la-risch!quote:Op maandag 26 januari 2015 12:52 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
24 graden gewoon, waar zijn ze bang voor?
Nooit bedoeld om grappig te zijn, of om mensen zoals jij aan te trekkenquote:
Vergeet de nevel nietquote:Op maandag 26 januari 2015 12:14 schreef LTVDK het volgende:
Gelukkig hebben we in Nederland mooi afwisselend weer, vandaag niet alleen een deprimerende grijze lucht maar ook nog eens zeikerige motregen
Dan is het goed pipoquote:Op maandag 26 januari 2015 13:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nooit bedoeld om grappig te zijn, of om mensen zoals jij aan te trekken
Gewoon een beetje bashen op de slechtste eenheid die er bestaat.
Waarom? Daar kom ik nooit.quote:
Meh. Ik wil lente. Dit lijkt er niet echt opquote:Op maandag 26 januari 2015 13:22 schreef INViCTuS het volgende:
Update betreft winters weer: http://www.alpenweerman.n(...)winterweer-aantocht/
Ik voel weer een wel / niet die vooral naar het 2e neigt gebeuren.quote:Op maandag 26 januari 2015 13:22 schreef INViCTuS het volgende:
Update betreft winters weer: http://www.alpenweerman.n(...)winterweer-aantocht/
Lange termijnquote:Op maandag 26 januari 2015 13:48 schreef dick_laurent het volgende:
Hmmm vooruitzichten zijn weer wat positiever, kou lijkt wederom een klein weekje aan te houden, daarna sneeuw en vorstkansen zeer snel afnemend:
http://www.weerplaza.nl/15daagse/
Wishful thinking ...voor wat het waard isquote:Op maandag 26 januari 2015 14:12 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Lange termijn
Voor wat het waard is
[ afbeelding ]
Ik moest mijn dochter van school halenquote:Op maandag 26 januari 2015 14:22 schreef Frutsel het volgende:
[..]
ga eens gewoon binnen aan het werk dan ofzo
Moeders die op schoolplein staan te fokkenquote:Op maandag 26 januari 2015 14:38 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik moest mijn dochter van school halen. Stond bij school te wachten toen ik dat postte. Nu zit ik weer warm en veilig achter mijn laptop
. Werken doe ik niet op maandagmiddag
Ik merk het ja.quote:Op maandag 26 januari 2015 14:28 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wishful thinking ...voor wat het waard is
Die klinkt heel dubieus als je hem anders leest.quote:Op maandag 26 januari 2015 14:42 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Moeders die op schoolplein staan te fokken
quote:Op maandag 26 januari 2015 16:17 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Die klinkt heel dubieus als je hem anders leest.
Ik ook! Donderdag eindelijk met sneeuw over de nieuwe boulevard lopen.quote:Op maandag 26 januari 2015 10:56 schreef kree het volgende:
[..]
Verbazingwekkend ja,
Nouja ik woon in Katwijk, dus het heeft een beetje gehageld en het is -2 geweest, dat was het tot nu toe deze winter
Het is in Nederland 5 minuten voordat de voorspelde sneeuw gaat vallen nog de vraag of het uberhaupt gaat vallenquote:Op maandag 26 januari 2015 18:24 schreef sonnyspek het volgende:
Stel het gaat woensdag/donderdag sneeuwen. Hoelaat zal dat dan zijn? Ik snap dat je dat niet precies kan zeggen maar wel ongeveer welk dagdeel.
Tussen 00.01 en 23:59quote:Op maandag 26 januari 2015 18:24 schreef sonnyspek het volgende:
Stel het gaat woensdag/donderdag sneeuwen. Hoelaat zal dat dan zijn? Ik snap dat je dat niet precies kan zeggen maar wel ongeveer welk dagdeel.
Welk dagdeel is dat ongeveer dan?quote:
Ze doen daar alles raar:quote:Op maandag 26 januari 2015 13:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nooit bedoeld om grappig te zijn, of om mensen zoals jij aan te trekken
Gewoon een beetje bashen op de slechtste eenheid die er bestaat.
-40 is hetzelfde in Farenheit als in Celciusquote:Op maandag 26 januari 2015 19:02 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Ze doen daar alles raar:
[ afbeelding ]
Onze weather-pro app voorspelt momenteel voor Twente een kleine 5 mm neerslag donderdag (omschrijving: licht sneeuw) . We zullen zien.quote:Op maandag 26 januari 2015 20:34 schreef michiel_merk het volgende:
Helga voorspeld sneeuw voor a.s donderdag , ze is normaal gesproken erg voorzichtig met dit soort voorspellingen.
het zal wel weer kiele kiele worden
quote:Op maandag 26 januari 2015 20:40 schreef MaLo het volgende:
[..]
Onze weather-pro app voorspelt momenteel voor Twente een kleine 5 mm neerslag donderdag (omschrijving: licht sneeuw) . We zullen zien.
inderdaad, randstad plat door een paar cm sneeuw en in het zuiden nietsquote:Op maandag 26 januari 2015 20:41 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
deze kaart ziet er niet verkeerd uit
Iets zuidelijker en ik ben tevreden.quote:Op maandag 26 januari 2015 20:41 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
deze kaart ziet er niet verkeerd uit
Kan nog redelijk kloppen. Eerdere kaartjes gaven vergelijkbare gebieden.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:53 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[ afbeelding ]
Kwam net deze tegen
Wat een gelul
Met dit soort buien kan de intensiteit best wel fors zijn, dus waarom zou het gelul zijn? Er staat niks over of het ook blijft liggen of niet, alleen intensiteitquote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:53 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[ afbeelding ]
Kwam net deze tegen
Wat een gelul
Dit dus.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 11:07 schreef Blik het volgende:
[..]
Met dit soort buien kan de intensiteit best wel fors zijn, dus waarom zou het gelul zijn? Er staat niks over of het ook blijft liggen of niet, alleen intensiteit
na klagen over tegenvallend extreem weer klaag jij nu ook over extreme voorspellingen?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:53 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[ afbeelding ]
Kwam net deze tegen
Wat een gelul
Jaquote:Op dinsdag 27 januari 2015 11:15 schreef byah het volgende:
[..]
na klagen over tegenvallend extreem weer klaag jij nu ook over extreme voorspellingen?
Dit kaartje vind ik vrij kut, want de hoeveelheid die in De Bilt valt kan veel minder zijn dan wat er in andere delen van het land valt.quote:
Ja sorry, hij komt niet in andere smaken.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 11:20 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Dit kaartje vind ik vrij kut, want de hoeveelheid die in De Bilt valt kan veel minder zijn dan wat er in andere delen van het land valt.
Vergeet de Nederlandse versie van het Lake effect niet. Warme water kan de buien behoorlijk laten intensiveren.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:53 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[ afbeelding ]
Kwam net deze tegen
Wat een gelul
Bredaas weerschild perfect weergegeven, derhalve geen gelul.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:53 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[ afbeelding ]
Kwam net deze tegen
Wat een gelul
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 11:41 schreef JDude het volgende:
[..]
Bredaas weerschild perfect weergegeven, derhalve geen gelul.
Ga in een hoekje zitten huilen dan.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:05 schreef dick_laurent het volgende:
Ja hoor, het zoveelste plaatje deze winter waar er een sneeuwdek van bijna 20 cm wordt voorspeld. Tot nu toe weten we hoe dat elke keer afliep...
Dat kaartje geeft aan hoeveel sneeuw er valt tot dinsdag, niet het sneeuwdek op dinsdag.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:05 schreef dick_laurent het volgende:
Ja hoor, het zoveelste plaatje deze winter waar er een sneeuwdek van bijna 20 cm wordt voorspeld. Tot nu toe weten we hoe dat elke keer afliep...
Laten we hopen dat het meer dan die 20 cm wordtquote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:05 schreef dick_laurent het volgende:
Vánaf dinsdagquote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:13 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Dat kaartje geeft aan hoeveel sneeuw er valt tot dinsdag, niet het sneeuwdek op dinsdag.
quote:
Dit plaatje laat de totale neerslagsom zien vanaf dinsdag 6:00 uur tot zondag 1 feb 12:00 uur.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:16 schreef zoem het volgende:
[..]
Vánaf dinsdagTussen dinsdag 6:00 UTC en woensdag 18:00 UTC
Het ziet er naar uit dat het veel minder wordt. De kaarten zien er leuk uit, zeker cumulatief maar de kans is klein dat het volledig blijft liggen.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:15 schreef aloa het volgende:
[..]
Laten we hopen dat het meer dan die 20 cm wordt
Ik keek naar de kaarten uit je laatste post. Die daarvoor is idd t/m zondag.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:46 schreef MaLo het volgende:
[..]
[..]
Dit plaatje laat de totale neerslagsom zien vanaf dinsdag 6:00 uur tot zondag 1 feb 12:00 uur.
Nee.... dat deed je mamma overigens gister wel toen ik klaar met dr wasquote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:11 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ga in een hoekje zitten huilen dan.
Schild Leiden prefect weergegeven, derhalve echt.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:53 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[ afbeelding ]
Kwam net deze tegen
Wat een gelul
Zozo stoere jongen.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:47 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nee.... dat deed je mamma overigens gister wel toen ik klaar met dr was
Hoe oud ben jequote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:47 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nee.... dat deed je mamma overigens gister wel toen ik klaar met dr was
Tja. Als iemand kinderachtig gaat lopen doen en zomaar zeggen dat ik in een hoekje moet huilen dan kan ie een kinderachtige reply terugkrijgen.quote:
kinderachtig inderdaad!quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:18 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Tja. Als iemand kinderachtig gaat lopen doen en zomaar zeggen dat ik in een hoekje moet huilen dan kan ie een kinderachtige reply terugkrijgen.
Dan is morgen een mooie test om te zien of je hem GOED gerepareerd hebtquote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:22 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Ik heb net de schutting weer gerepareerd.
Uitschieters tot 90 km per uur. Hebben de modellen nu weer zoveel moeite met de overgang van regen naar sneeuw trouwens?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:55 schreef aloa het volgende:
KNMI komt met een waarschuwing voor woensdag ivm zware windstoten.
[ afbeelding ]
Is dat het gebied wat deze kant op komt?twitter:bbcweather twitterde op dinsdag 27-01-2015 om 17:05:23#Snow showers pushing further south into N England tomorrow & feeling much colder in the #wind. Alina J http://t.co/s08vqnWDnZ reageer retweet
jup, alleen ze zitten daar wel wat hoger hequote:Op dinsdag 27 januari 2015 17:07 schreef Ajaxfan het volgende:
Is dat het gebied wat deze kant op komt?twitter:bbcweather twitterde op dinsdag 27-01-2015 om 17:05:23#Snow showers pushing further south into N England tomorrow & feeling much colder in the #wind. Alina J http://t.co/s08vqnWDnZ reageer retweet
Ok, bedankt Piet.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 18:16 schreef kree het volgende:
Nou ik zie net het weerbericht op de NOS, maar ik zie het niet gebeuren met al die sneeuw enzo
Althans sowieso niet hier aan de kust
Dat op 1 vandaag ook nu, over new york, storm of the century etc blablabla. 3 kwart meter sneeuw, 8 cm![]()
![]()
Overdrijven is dus niet echt lands gebonden maar toch. Nu is het haahahahaha 6cm was hemmoal niks joh!!quote:Op dinsdag 27 januari 2015 18:16 schreef kree het volgende:
Nou ik zie net het weerbericht op de NOS, maar ik zie het niet gebeuren met al die sneeuw enzo
Althans sowieso niet hier aan de kust
Dat op 1 vandaag ook nu, over new york, storm of the century etc blablabla. 3 kwart meter sneeuw, 8 cm![]()
![]()
* gaat stilletjes huilen in een hoekje.quote:Wie in Twente zonnepanelen overweegt, doet er goed aan zelf goed te rekenen en niet klakkeloos de rekenvoorbeelden van de leverancier over te nemen. Het KNMI-weerstation op de voormalige vliegbasis bij Enschede registreerde de afgelopen twee jaar veel minder zonuren dan de rest van het land.
In totaal gaat het, gemeten over iets meer dan twee jaar, om acht procent minder zonuren dan het landelijk gemiddelde en zestien procent minder dan op de zonnigste plekken van het land aan de Noord-Hollandse kust.
...
Ook Heino weinig zon
En trouwens ook niet op de rest van de provincie. Van de 31 weerstations in Nederland is Twenthe de op één na minst zonnige plek en Heino op twee na. Alleen in de Gelderse Veluwe was het de afgelopen twee jaar nog wat schaduwrijker. Het zonnigste was het in Den Helder, op Terschelling en Stavoren.
Lekker op je bek over de gladde kinderkopjes in de binnenstad....yesssss.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 20:50 schreef Basekid_NZ het volgende:
Lekker op je fiets over de gladde kinderkopjes in de binnenstad... yussss
Dit. Plus dat mensen maar niet lijken te snappen dat sneeuwval een van de moeilijkst te voorspellen zaken zijn qua weer.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 20:46 schreef Blik het volgende:
Net of New York de enige stad in de USA is, elders is gewoon wel 60 cm gevallen, NY viel er net buiten. Die 60 cm was wel voorspeld, maar NY lag op het randje van de voorspelling. De media heeft er echter van gemaakt dat het een meter zou zijn en dat NY het centrum van de sneeuwval zou zijn
Was New York wel in de prijzen gevallen en ze hadden niets aangepast was helemaal de pleuris uitgebroken.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 20:46 schreef Blik het volgende:
Net of New York de enige stad in de USA is, elders is gewoon wel 60 cm gevallen, NY viel er net buiten. Die 60 cm was wel voorspeld, maar NY lag op het randje van de voorspelling. De media heeft er echter van gemaakt dat het een meter zou zijn en dat NY het centrum van de sneeuwval zou zijn
Niet te doen idd, veranderd per run.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 21:21 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dit. Plus dat mensen maar niet lijken te snappen dat sneeuwval een van de moeilijkst te voorspellen zaken zijn qua weer.
zelfs binnen een straal van 5 kilometer kan de ene kant van een drop zijn ingesneeuwd, en de andere kant maar een paar verdwaalde vlokken,quote:
300 centimeter sneeuw, top!quote:
Ik zie de postbode al aankomen met zijn slee, klopt op het wcraam van de badkamer op de 1e verdiepingquote:
Ik zie in de tweede tabel toch echt duidelijk vijf meter sneeuw per seconde staan...quote:Op dinsdag 27 januari 2015 23:18 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
is dit een bericht van de speld ofzo ?
[ afbeelding ]
de pluim, wat frisse dagen in de nacht miss tijdelijk een sneeuwdekje ,overdag zijn de dauwpunten te hoog
ja ik ook virtueel, ga er vannacht over dromenquote:Op dinsdag 27 januari 2015 23:19 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik zie in de tweede tabel toch echt duidelijk vijf meter sneeuw per seconde staan...
Ik kan via het dakraam de zonnepanelen vrijmaken van sneeuw. Dan maar offline minecraften ofzo.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 23:20 schreef Djeez het volgende:
Morgen maar een paar kratten bier halen, dan red ik het wel tot het einde van de sneeuwstorm
lol. die site was dus outdated.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 23:42 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Dan zouden we al dood moeten zijn![]()
Valid 9 januari 2015
Jaquote:Op woensdag 28 januari 2015 08:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Of is rood nog erger dan Paars?
Is de sneeuw nou veel vroeger dan verwacht dan?quote:
Is om de spoorwegen extra te zieken. Die weten zich geen raad met zaken die te vroeg aankomen.quote:Op woensdag 28 januari 2015 09:04 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Is de sneeuw nou veel vroeger dan verwacht dan?
Nee, het zou vandaag al gaan regenen. Blijkbaar is het (natte) sneeuw geworden.quote:Op woensdag 28 januari 2015 09:04 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Is de sneeuw nou veel vroeger dan verwacht dan?
Dat eerste wist ik.quote:Op woensdag 28 januari 2015 09:11 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Nee, het zou vandaag al gaan regenen. Blijkbaar is het (natte) sneeuw geworden.
Zal rond de avondspits nog wel regenen vermoed ik.quote:Op woensdag 28 januari 2015 09:13 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Dat eerste wist ik.Kan met de verwachte hoeveelheden neerslag een leuke avondspits op gaan leveren dan.
En precies dat overgangsmoment is het lastigste te bepalen toch?quote:Op woensdag 28 januari 2015 09:24 schreef aloa het volgende:
Het gaat eerst regenen en daarna sneeuw(buien).
Rood is altijd erger, kijk maar als het de periode van de maand isquote:Op woensdag 28 januari 2015 08:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Of is rood nog erger dan Paars?
Of je mag achteraan in de rij aansluitenquote:Op woensdag 28 januari 2015 09:54 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Rood is altijd erger, kijk maar als het de periode van de maand is![]()
Maar dat betekent dus vandaag al in de spits misschien sneeuw
gelukkig mag ik overwerken vandaag. Kan ik mooi na de spits naar huis tuffen
2 dagen geleden dacht ik ook nog dat er een mooi pak zou kunnen vallen, maar de laatste runs zijn net wat warmer geworden waardoor de kans op regen toe is genomenquote:Op woensdag 28 januari 2015 09:53 schreef dick_laurent het volgende:
Nee joh, als je iedereen hier moet geloven hebben we vanaf zondag een pak van minimaal een meter.
De blizzard van NY zal er niks bij zijn!!!
Het blijft altijd moeilijk om sneeuw te voorspellen. Alles moet goed samenvallen.quote:Op woensdag 28 januari 2015 10:01 schreef Blik het volgende:
[..]
2 dagen geleden dacht ik ook nog dat er een mooi pak zou kunnen vallen, maar de laatste runs zijn net wat warmer geworden waardoor de kans op regen toe is genomen
Ik zou alvast de supermarkten gaan plunderen voor je voordeur geblokkeerd is.quote:Op woensdag 28 januari 2015 09:53 schreef dick_laurent het volgende:
Nee joh, als je iedereen hier moet geloven hebben we vanaf zondag een pak van minimaal een meter.
Wat begrijp jij niet aan het woord voorspelling?quote:Op woensdag 28 januari 2015 09:53 schreef dick_laurent het volgende:
quote:Op woensdag 28 januari 2015 10:19 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Wat begrijp jij niet aan het woord voorspelling?
Haha zeker. En een paar flessen jägermeister, om de siberische kou mee te kunnen trotserenquote:Op woensdag 28 januari 2015 10:17 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Ik zou alvast de supermarkten gaan plunderen voor je voordeur geblokkeerd is.
Zal ze vanavond meenemen in de autoquote:Op woensdag 28 januari 2015 11:09 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Haha zeker. En een paar flessen jägermeister, om de siberische kou mee te kunnen trotseren
zal na het koufront zijn, dan wordt de bovenlucht veel kouder.quote:Op woensdag 28 januari 2015 09:30 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
En precies dat overgangsmoment is het lastigste te bepalen toch?
Het 'lezen' van dat soort kaarten blijft altijd lastig voor moi.quote:Op woensdag 28 januari 2015 11:26 schreef aloa het volgende:
[..]
zal na het koufront zijn, dan wordt de bovenlucht veel kouder.
[ afbeelding ]
Was het maar zo een feest.quote:Op woensdag 28 januari 2015 12:34 schreef bloodymary1 het volgende:
Nou, ik vind het winter genoeg hoor, al weken. Bijna elke nacht vorst, temperaturen dagelijks onder 5 graden. Dat is toch gewoon winter. Wat denken jullie nou, dat we in Lapland wonen of zo...?
quote:Op woensdag 28 januari 2015 10:01 schreef Blik het volgende:
[..]
2 dagen geleden dacht ik ook nog dat er een mooi pak zou kunnen vallen, maar de laatste runs zijn net wat warmer geworden waardoor de kans op regen toe is genomen
waar woon jij dan, dat het onder de 5 graden is? Misschien in de nacht, maar overdag is het hier toch zeker wel 6+...quote:Op woensdag 28 januari 2015 12:34 schreef bloodymary1 het volgende:
Nou, ik vind het winter genoeg hoor, al weken. Bijna elke nacht vorst, temperaturen dagelijks onder 5 graden. Dat is toch gewoon winter. Wat denken jullie nou, dat we in Lapland wonen of zo...?
Als het al gaat sneeuwen vandaag is dat later vanavond/vannacht.quote:Op woensdag 28 januari 2015 13:15 schreef Crazy-M het volgende:
Ben ook benieuwd hoe en wat er nu valt.
De weerberichten en dergelijke spreken van mogelijk sneeuw, terwijl de kaarten sneeuw laten zien.
Er is ook nog nergens een nieuws bericht te zien van sneeuw (of ik lees er over heen)
Hier natte sneeuw en hagel.quote:Op woensdag 28 januari 2015 13:35 schreef admiraal_anaal het volgende:
Den Haag zal wel buiten de pot pissen qua sneeuw![]()
Niet door sneeuw in elk gevalquote:Op woensdag 28 januari 2015 13:50 schreef Re het volgende:
dus geen zooi in de avondspits en of geglibber over de rijkswegen?
Bring it on!quote:Op woensdag 28 januari 2015 14:13 schreef GekkePoes het volgende:
[ afbeelding ]
Dit kan flink wat sneeuw met zich meebrengen
quote:Op woensdag 28 januari 2015 09:07 schreef JDude het volgende:
[..]
Is om de spoorwegen extra te zieken. Die weten zich geen raad met zaken die te vroeg aankomen.
Ja, nu 2 of 3 dagen is het 6 graden. Maar de hele vorige week en de week daarvoor en na vandaag weer.quote:Op woensdag 28 januari 2015 13:00 schreef Apotheose het volgende:
[..]
waar woon jij dan, dat het onder de 5 graden is? Misschien in de nacht, maar overdag is het hier toch zeker wel 6+...Als er nou een minnetje voor stond... Maar nee...
Gewaagde uitspraak.quote:Op woensdag 28 januari 2015 14:40 schreef aloa het volgende:
Karim ziet een elfstedentocht niet meer gebeuren dit jaar.
http://weerspinsels.blogs(...)d&utm_medium=twitter
Hoor je mij niet over klagen, laat het westen maar compleet vastlopenquote:Op woensdag 28 januari 2015 15:09 schreef Basekid_NZ het volgende:
Maastricht valt weer eens buiten de boot qua sneeuw
Noorden met als ondergrens Assen of meer noordelijke helft Nederland?quote:Op woensdag 28 januari 2015 14:09 schreef aloa het volgende:
GFS komt wel met sneeuw. Afwachten wat het gaat worden. Als het gaat sneeuwen heeft het noorden de grootste kans denk ik.
Mooi kaartje, van welke site komt die?quote:Op woensdag 28 januari 2015 15:22 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
Onweer, hagel en felle windstoten op het koufront (rode lijntje)
quote:Op woensdag 28 januari 2015 15:24 schreef kree het volgende:
[..]
Mooi kaartje, van welke site komt die?
meteogroup-weer.nltwitter:MeteoGroupWeer twitterde op woensdag 28-01-2015 om 15:00:12Op intensieve #buienlijn nu boven het noordwesten van het land, zware regen, hagel, onweer en zware windstoten.... http://t.co/IstR0uwoA6 reageer retweet
Heb ik gedaan. Twee kratten bier gehaald, laat de sneeuwstorm maar komen!quote:Op woensdag 28 januari 2015 10:17 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Ik zou alvast de supermarkten gaan plunderen voor je voordeur geblokkeerd is.
Breda? Niks te vrezen dus.quote:Op woensdag 28 januari 2015 15:29 schreef Rabieluh het volgende:
Snel boodschappen doen voor Breda ten onder gaat.
quote:Op woensdag 28 januari 2015 15:30 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Breda? Niks te vrezen dus.
[ afbeelding ]
yep, het is hier alweer over getrokken, 1 keer onweer gehoordquote:Op woensdag 28 januari 2015 15:34 schreef Blik het volgende:
dat rode lijntje is na 2 minuten ook alweer voorbij, stelt niet veel voor.
Kort, maar krachtig. Flink wat hagel en 2 bliksems/donders te Haarlem.quote:Op woensdag 28 januari 2015 15:35 schreef kree het volgende:
[..]
yep, het is hier alweer over getrokken, 1 keer onweer gehoord
quote:Op woensdag 28 januari 2015 15:52 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
Voorschoten 107km/h net
quote:MeteoGroup-Weer.nl @MeteoGroupWeer nu6 seconden geleden
Rotterdam Zestienhoven #windstoot van 121 km per uur .... Harder dan we in de weerkamer hadden verwacht!
So close.quote:Op woensdag 28 januari 2015 16:01 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
Rotterdam zestienhoven 121 km/h
Treinverkeer op de hogesnelheidslijn ligt stil door hevige wind op de Moerdijkbrugtwitter:NS_online twitterde op woensdag 28-01-2015 om 16:10:22HSL Amsterdam-Breda: door weersomstandigheden kan IC Direct niet rijden, op het gehele traject Amsterdam-Breda. http://t.co/axyyfI1se0 #HSL reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op woensdag 28-01-2015 om 16:14:28Let op: morgen 20% minder treinen vanwege verwachte sneeuw. Alle details: link naar ns.nl #spoorbericht reageer retweet
En toch gaan veel mensen over de zeik door dat account.quote:Op woensdag 28 januari 2015 16:15 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:NS_online twitterde op woensdag 28-01-2015 om 16:14:28Let op: morgen 20% minder treinen vanwege verwachte sneeuw. Alle details: link naar ns.nl #spoorbericht reageer retweet
Helaas niet, de NS gaat toch echt 20% minder treinen inzetten vanwege een verwachte 3 a 4 cm sneeuwquote:Op woensdag 28 januari 2015 16:17 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
En toch gaan veel mensen over de zeik door dat account.
EDIT: Dacht dat dit het parodie account was.![]()
Man man man...quote:Op woensdag 28 januari 2015 16:15 schreef Houtenbeen het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |