abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 21 januari 2015 @ 17:24:36 #1
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_148914352
The Capital of the World:



<plaatjes in ieder geval tijdelijk weg>
(thnx to wytze voor deze guide)



Hotels in NYC

Hotel Carter

http://www.carterhotel.com/

Goedkoop hotel met zeer gunstige ligging, 150 m van times square. W 43rd st. 7 ave - 8 ave. Hotel heeft de benodigde basics, en de bedden zijn zeer aangenaam. De kamers zien er wel wat oud uit, en de badkamer glimt niet, maar daar is de prijs dat ook naar. Er is een tv in de kamer maar je kan daar haast nix op ontvangen. (eigen ervaring)

The New Yorker

http://www.newyorkerhotel.com/

Centraal gelegen, ruime kamers maar niet supernieuw.

Hotel Pennsylvania

http://www.hotelpenn.com/

Goede ervaringen, na de renovatie mooier dan New Yorker Hotel.

Milford Plaza

http://www.milfordplaza.com

Ongeveer 1300 kamer, en kost ongeveer 100 dollar per nacht. Er schijnen veel stewardessen te slapen! Hebben ook een eigen reisburo, die korting kan regelen!

Southgate Suite Hotel

Southgate Suite Hotel, 371 Seventh Avenue.

Grote kamers, enorm bed met dito tv (met goede ontvangst.. plus game mogelijkheden). Kamers $ 189,- .. luxe entree, netjes, perfect. Enig nadeel vond ik de piepkleine badkamertjes. Damn, nu ben ik niet dik, maar enigszins gezette mensen hebben een probleem!

Novotel

http://www.novotel.com/novotel/index.html

Ik ben in het Novotel geweest. Het ligt vlakbij Time Square en Central Park. Kwaliteit van het ontbijt e.d. weet ik niet. Ze hebben in ieder geval wel een restaurant waar je kan ontbijten. Ook een winkeltje waar je de krant kan kopen en wat snoep. Onze kamer had uitzicht op Time Square. Kamer was groot genoeg, net zoals de douche. TV m�t HBO! Receptie werden we goed geholpen. Tevens een fitnissruimte en computer met internet. En een servicebalie waar je kan reserveren voor bustours e.d.

Website vermeld volgende prijs: Price of rooms* : 199 USD >> 359 USD. Wellicht dat het met arrangementen anders ligt. Ik was tevreden en geef het hotel een 8.

Uitgaan

Webster Hall
Grote Club waar veel grote namen hebben gestaan. 19 to Enter 21 to drink. Entree $10 Dollar voor mannen. Vrouwen gratis.
Capaciteit 2500 Mensen
http://www.websterhall.com

Cream NYC
Exclusieve Club. VIP gasten moeten 21 zijn. Verder staat er niks bij Capaciteit ongeveer 1000 mensen.
http://www.creamnyc.com

quote:
Afgelopen keer naar een nieuwe club geweest in Meatpacking district, Tanjune. Erg goed bevallen, supersfeer en dat mis ik toch vaak in deze 'High-profile' clubs. Verder:

- Cain (Chelsea): Ook een hele ontspannen sfeer, maar zeker de moeite waard. Eigenlijk voornamelijk tafels, maar dat doet de sfeer hier juist goed (mijn favoriet)
- Bungalow 8: Enige die ik echt nog moet zien, standaard hang-out voor wat bekende mensen en aapjes kijken is altijd leuk. Waarschijnlijk moeilijkste deur van het lijstje, zie het als een uitdaging
- Marquee (Chelsea): Glitter & Glamour, zit vlakbij Cain en Pink Elephant
- Pink Elephant (Chelsea): Goeie club, onmogelijk deurbeleid, de reden waarom ik na 1 keer niet meer terug ben geweest
- Tanjune (Meatpacking): Nieuwe tent, trekt direct een hoop mensen! Is me erg goed bevallen, mijn nummer 2 na Cain door de relaxte sfeer, maar wel een tough door
- Milk & Honey: Goeie cocktails, enorm aparte ervaring (google maar even). Ik heb het nummer ergens nog liggen, zonder nummer geen entree
- Crobar: Grote tent, mooie aankleding, maar mij iets te massaal
- PM (Meatpacking): Iets makkelijker binnen komen, leuk publiek, minder flashy (meatpacking)
- 230 Fifth: Grootste rooftop van NY, prachtig uitzicht, helaas slechte cocktails, leuk voor een vroege borrel met mooi weer
- Gansevoort Hotel Rooftop (Meatpacking): Wederom rooftop, midden in meatpacking dus goed om door te gaan naar Tanjune/PM

Nou ja, dit zijn wel aardig de 'hotspots' van NY op het moment, hoewel ik er ongetwijfeld nog genoeg mis. Bij alle clubs eigenlijk lastig binnenkomen, dus zorgen dat je op de lijst staat (een telefoontje van tevoren is voldoende). Als je alleen met je vriendinnetje bent, komt het vervolgens wel goed. Anders zorgen voor even aantal mannen en vrouwen, tenzij je je credit card wilt trekken en een tafel met een hoop flessen drank betaalt, dan kom je ook wel makkelijk binnen. Dat laatste klinkt heel erg duur, maar valt vaak nog wel mee. Als je alleen met kerels gaat drinken, kom je bij Marquees weg voor 120 dollar de neus, zit je met een beetje mazzel wel naast een celebrity, heb je een relaxte tafel met bediening en genoeg drank om je te misdragen (maar let wel, bouncers zijn niet lief in NY).
Korting

New York City Pass
Voor een vast bedrag mag je met die pass gratis in alle grote attracties van New York. Het scheelt een hoop geld, en vaak ook wachttijden. Bij benadering zijn de prijzen:

1 dag $69
2 dagen $99
3 dagen $125
7 dagen $165

Klik hier om de pas aan te vragen, actuele prijzen te bekijken en van kortingen op de hoogte te blijven.

Studenten korting

Met je OV en studentenpas verschillende kortingen!

Internetkorting

Als je, 30 dagen voor vertrek, hier je gegevens invult:

Krijg je een kortingskaart van $20, te besteden aan eten of ESPN-artikelen en een koeltasje. Daarnaast krijg je een gamecard met 40 punten erop, waarmee je in de ESPNZONE spelletjes kunt spelen (boxen enzo).
Toch mooi een keer goedkoop eten of een leuk T-shirt voor nop!

Bezienswaardigheden

Restaurants/eetgelegenheden:
• B.B. King Blues Club & Grill
• Hard Rock Cafe
• Cold Stone Creamery
• Juniors Restaurant
• Planet Hollywood (Prijzen zijn redelijk)
• Station (Metro Bedford Av, probeer de truffel Mac 'n Cheese for brunch/lunch)

Musea:
• American Museum of the Moving Image (Museum over o.a. films)
• Museum of Television & Radio (Museum over TV enz)
• Solomon R. Guggenheim Museum (Bekendste museum van NY)
• South Street Seaport Museum (Hier liggen mooie ouder handelschepen)
• Statue of Liberty and Ellis Island Immigration Museum (Vrijheidsbeeld en een interessant museum met aantal NL'rs in NY)
• Intrepid Sea, Air & Space Museum (Hier ligt een groot vliegdekschip)

• Winkels/warenhuizen:
• Bloomingdales (Groot warenhuis, wat duurder dan Macy's)
• Macy*s Herald Square Visitors Center (Grootste warenhuis ter wereld, dus wel de moeite waard lijkt me)
Woodbury Common Premium Outlets/ Short Line/ Coach USA Bus (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)
• Manhattan Mall (Groot winkelcentrum met glazen liften)
Century 21 Department Store (Kledingwinkel met interessant lage prijzen.
• Jersey Garden vlakbij Newark airport (230 outlet winkels onder 1 dak, directe busverbinding vanuit Manhattan)

Dierentuinen:
• Bronx Zoo (Grootste dierentuin ter wereld, zo vermeld de site, wel een bezoek waard lijkt me)
• Central Park Zoo (Andere grote dierentuin)

Stadstoertjes:
• Circle Line Sightseeing Cruises (Zoals eerder aangegeven in dit topic: DE boottrip, met name de 3 uurs versie)
• Gray Line New York (Toer met dubbeldekker door de stad en rijdt langs de bezienswaardigheden)
• Helicopter Flight Services Inc. (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
• Liberty Helicopter Tours (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
• New York Water Taxi (Boot met typisch taxi uiterlijk die je rond Manhattan vaart)
• New York Visions Sightseeing Tours (Een bus die je door verschillende wijken kan rijden en langs de bekendste bezienswaardigheden rijdt.
On Location Tours (Movie, serie en nog wat tours met een bus, misschien wel leuk. Er stond ergens Sopranos tour)
• New York Skyride (IMAX idee, maar dan een soort virtuele tour door de stad, volgens mij wel leuk)

Gebouwen te bezichtigen:
• Carnegie Hall Tours (Hele grote operazaal, misschien ff kort een kijkje nemen)
• Empire State Building Observation Deck (Spreekt voor zich)
• Madison Square Garden, All Access Tour (Is wel interessant volgens mij, oude bokswedstrijden, basketballstadion enz. Leuk om op foto vast te leggen)
• NBC Experience Store (Kunnen ze je met blue sceen projecteren als gast bij Jay Leno en dat op foto zetten, leuk voor thuis)
NBC Studio Tour (Alle grote studios van de TV in de VS, je kunt misschien nog een stukje zien van iets in pre-productie)
• Rockefeller Center Tour (volgens mij wel interessant, misschien dat iemand er wat meer over kan vertellen)
• Tour at Lincoln Center (Groot opera gebouw ofzo, misschien leuk om ff bij de stoppen)
• United Nations Tour (Bij iedereen wel bekend, misschien ff een kijkje nemen)
• Grand Central Station (heel groot trein/metrostation)
• Times Square (adembenemend!)
• Ground Zero (spreekt voor zich)
• Yankee Stadium

Wijken/Parken:
• Little Italy (Pizza)
• Chinatown (Ook lekker eten)
• Central Park (spreekt ook voor zich)
• Battery Park ( rustig parkje op het punte van Manhattan met uitzicht over de zee)
• Bushwick (afstappen metro Jefferson St voor supertoffe graffiti op elke straathoek)
• Williamsburg (toen Manhattan te duur werd, werd er massaal uitgeweken naar Williamsburg, het resultaat is een toffe hipsterwijk vol met leuke bars, winkeltjes etc.)

Misschien dat mensen ook tegenvallers/afrader kunnen aangeven (op deze lijst).
Over het algemeen zou je kunnen zeggen dat daar waar allerlei biowinkels etc te vinden zijn, de local hipsters er een leuke buurt van gemaakt hebben, met doorgaans veel kunst/boetiekjes/winkeltjes.

Vervoer

Subway
Het slimste en snelste is met de metro, brengt je bijna overal voor weinig geld.
7-day fun pass: 29 dollar. Mag je een week lang met de metro/bus (geen express-bus)
Zie voor meer info: http://www.mta.info/metrocard/mcgtreng.htm

Taxi
En dan zijn er ook nog taxis, wat iedereen minstens 1 keer gedaan moet hebben!
Initial fare.............$2.50
Each 1/5 mile (4 blocks).$0.30
Each 1 minute idle.......$0.20
Night surcharge..........$0.50 (after 8pm until 6am)
Additional riders........FREE

Luchthavens in New York

Manieren om er te komen:
JFK
Newark
La Guardia

de nieuwe termijn voor paspoort 6 maanden (was 3) en het visum mbt biometrische kenmkerken

Vliegtickets van en naar New York

www.skybreakers.nl
www.ebookers.nl
www.dreizen.nl
www.cheaptickets.nl
www.americanairlines.com
www.klm.nl
www.expedia.nl
www.vliegwinkel.nl
www.continental.com
www.delta.com
www.unitedairlines.nl
www.opodo.com
vliegtickets.pagina.nl

Foto's New York van FOK users!

MaxMark
Kre$J
Jaguarized
Keijs
mr.Marcus
Cidex
renz0r
WooZ
mechatronics
jakkeluchtgitaar
Dennisskyscrapers 1
Dennisskyscrapers 2
Dennisskyscrapers 3
Dennisskyscrapers 4
Dr_Evil
Dr_Evil 2
Dr_Evil 3
miss_sly
edsuit
Max-Westerman

quote:
2s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 02:04 schreef Seven. het volgende:
Bushwick graffiti
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Pier Williamsburg (op heldere dagen de hele westkant van Manhattan goed te zien)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Reviews van hotels in New York

www.tripadvisor.com

Meeting in New York

New York (mini)meet

Vorige NYC topics

New York City Part I
New York City Part II
New York City Part III
New York City Part IV
New York City Part V
New York City Part VI
New York City Part VII
New York City Part VIII
New York City Part IX
New York City Part IIV
New York City Part XVI
New York City Part XIX
New York City Part XX
New York City Part XXI
New York City Part XXII
New York City Part XXIII
New York City Part XXIV
New York City Part XXV
New York City Part XXVI
New York City Part XXVII
New York City Part XXVIII
New York City Part XXIX
New York City Part XXX
New York City Part XXXII
New York City Part XXXIII
New York City Part XXXIV
New York City part XXXV
New York City part XXIX
New York City part XL
New York City Part XLI
New York City Part XLII
New York City Part XLVIII
New York City Part XLIX

Deze OP is hier te vinden
  woensdag 21 januari 2015 @ 17:52:04 #2
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_148915155
Twitters van de drie Late Night Shows in NYC, waarop wordt geplaatst als er weer tickets zijn:
Late Night with Seth Meyers
Tonight Show with Jimmy Fallon
The Daily Show with Jon Stewart

Bij NBC (Tonight Show en Late Night) lijken ze de tickets in de eerste week van de maand ervoor vrij te geven. Afgelopen 7 en 8 januari gingen de tickets voor februari weg.
  woensdag 21 januari 2015 @ 18:34:37 #3
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_148916468
Ohja, sinds afgelopen maandag de vervanger van Colbert: The Nightly Show with Larry Wilmore.
Showclix tickets
Twitter The Nightly Show
pi_148935873
Over 2 weken vertrek ik naar NY voor het eerst, ik wilde even hier vragen of ik misschien nog iets vergeten ben in mijn voorbereiding. Tot nu toe heb ik:

- ESTA geregeld
- API ingevuld bij KLM
- Hotel geboekt
- Metrosysteem uitgezocht (koop een weekpas daar bij de automaat)
- NYC Citypass uitgezocht
- Koffer met TSA slot aangeschaft
- Reisstekker aangeschaft
- Vervoer van/naar vliegveld in NL en US (AirTrain)
- Bankpas en Creditcard geregeld en gedeblokkeerd

Vergeet ik nog iets (wat betreft formele zaken)?

[ Bericht 5% gewijzigd door tobitronics op 22-01-2015 11:46:03 ]
pi_148937224
apps geīnstalleerd ? ook handig, vooral de offline apps :)
Hooray for boobies!
pi_148937714
Bankpas werkt buiten de EU? Volgens mij doet Rabo die standaard blokkeren.
pi_148938083
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 11:33 schreef Blue_note het volgende:
Bankpas werkt buiten de EU? Volgens mij doet Rabo die standaard blokkeren.
Klopt, vergeten aan lijstje toe te voegen maar wel geregeld :p
pi_148943463
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 11:33 schreef Blue_note het volgende:
Bankpas werkt buiten de EU? Volgens mij doet Rabo die standaard blokkeren.
ABN en ING in ieder geval wel. Sommige bankenautomaten werken niet mee, maar anderen wel. Kwestie van proberen, althans, zo deed ik het.
pi_148943486
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 10:13 schreef tobitronics het volgende:
Over 2 weken vertrek ik naar NY voor het eerst, ik wilde even hier vragen of ik misschien nog iets vergeten ben in mijn voorbereiding. Tot nu toe heb ik:

- ESTA geregeld
- API ingevuld bij KLM
- Hotel geboekt
- Metrosysteem uitgezocht (koop een weekpas daar bij de automaat)
- NYC Citypass uitgezocht
- Koffer met TSA slot aangeschaft
- Reisstekker aangeschaft
- Vervoer van/naar vliegveld in NL en US (AirTrain)
- Bankpas en Creditcard geregeld en gedeblokkeerd

Vergeet ik nog iets (wat betreft formele zaken)?
Je bent beter voorbereid dan ik dat was.
pi_148943814
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 14:31 schreef BOL9090 het volgende:

[..]

ABN en ING in ieder geval wel. Sommige bankenautomaten werken niet mee, maar anderen wel. Kwestie van proberen, althans, zo deed ik het.
Mijn oude CC deed ook altijd lastig. Zodra ik buiten de EU kwam en de eerste CC transactie deed werd ik gebeld met de vraag of het correct was of dat ze m'n pas moesten blokkeren. Dit voor extra beveiliging. Ben nu overgestapt naar Visa en daar tot noch toe geen problemen mee!
Moet zeggen dat hun speciale servicedesk ook erg klantvriendelijk is.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2015 14:43:11 ]
pi_148955857
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 14:41 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Mijn oude CC deed ook altijd lastig. Zodra ik buiten de EU kwam en de eerste CC transactie deed werd ik gebeld met de vraag of het correct was of dat ze m'n pas moesten blokkeren. Dit voor extra beveiliging. Ben nu overgestapt naar Visa en daar tot noch toe geen problemen mee!
Moet zeggen dat hun speciale servicedesk ook erg klantvriendelijk is.
:') Misschien was het mijn onkunde toentertijd, maar ik pinde gewoon ongeveer 600 dollar per keer met mijn normale bankkaart. Geen gebruik gemaakt van CC.
pi_148957596
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 10:13 schreef tobitronics het volgende:
Over 2 weken vertrek ik naar NY voor het eerst, ik wilde even hier vragen of ik misschien nog iets vergeten ben in mijn voorbereiding. Tot nu toe heb ik:

- ESTA geregeld
- API ingevuld bij KLM
- Hotel geboekt
- Metrosysteem uitgezocht (koop een weekpas daar bij de automaat)
- NYC Citypass uitgezocht
- Koffer met TSA slot aangeschaft
- Reisstekker aangeschaft
- Vervoer van/naar vliegveld in NL en US (AirTrain)
- Bankpas en Creditcard geregeld en gedeblokkeerd

Vergeet ik nog iets (wat betreft formele zaken)?
Apps!
NYC Subway app --> ik kon echt niet meer zonder, ideaal.
Sygic --> Navigatie is echt heerlijk, ik heb hierin alle 'attracties' als favorieten in opgeslagen, zo kon ik snel kijken hoever de de volgende attractie is, en ook beter beoordelen of dat ik met de Metro ging, of lopend. Vaak lopend, zover ligt het allemaal niet uit elkaar.
New York Cityguide (tripadvisor) ---> altijd handig.

Voldoende saldo op je CC is ook een must, ik heb mijn bankpas niet gebruikt, en ik kon hem ook vaak niet gebruiken.

[ Bericht 5% gewijzigd door Soldier2000 op 22-01-2015 21:26:45 ]
BlaBlaBla
  donderdag 22 januari 2015 @ 22:11:08 #13
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_148960165
En voor wie niet zijn mobiele data aan zet in Amerika wegens duur, ook zonder apps redt je het prima :+
Ik had gewoon een ouderwets kaartje van de metrolijnen en heb nooit langer dan een paar minuten hoeven wachten :P
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_149068545
Zijn er nog FOK!kers in New York nu?
Veel plezier met de sneeuw dan :')
  maandag 26 januari 2015 @ 12:18:38 #15
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_149069446
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 22:11 schreef laziness het volgende:
En voor wie niet zijn mobiele data aan zet in Amerika wegens duur, ook zonder apps redt je het prima :+
Ik had gewoon een ouderwets kaartje van de metrolijnen en heb nooit langer dan een paar minuten hoeven wachten :P
Heel veel van de reis apps kun je offline gebruiken :).
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_149069554
tripadvisor is dan echt ideaal! offline te gebruiken met een kompas e.d erin mocht je verdwalen tussen de hoge gebouwen! van te voren to do sites opslaan zodat je er simpel naartoe kunt navigeren... :)
Hooray for boobies!
pi_149069744
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Max-Westerman het volgende:
Zijn er nog FOK!kers in New York nu?
Veel plezier met de sneeuw dan :')
Mijn huisgenoot is daar voor het weekend en reist vandaag terug met de bus (denkt ze iig). Had ook totaal niet door dat er iets was totdat ik haar gisteren via facebook te pakken kreeg.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_149081440
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Max-Westerman het volgende:
Zijn er nog FOK!kers in New York nu?
Veel plezier met de sneeuw dan :')
Idd :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_149094433
ugh Ik kan niet lezen
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_149123381
Zo, de reis is geboekt. Eind maart vertrek ik voor een reisje van 9 dagen. Vier nachten NYC, drie nachten Chicago. :)

Ik vroeg eerder naar tv-shows. Ik heb daar inmiddels wat meer over uitgevonden;

Bij Jon Stewart kun je zo te zien redelijk makkelijk reserveren, maar... dan staat er ONDERSTREEPT IN HOOFDLETTERS bij dat een reservering geen garantie is om daadwerkelijk toegelaten te worden. Je moet er om 14:30 zijn, want dan worden de kaartjes uitgedeeld aan de mensen die een reservering hebben. Ik heb geen idee hoeveel reserveringen ze uitgeven t.o.v. het aantal kaarten. Als je binnen mag zijn de opnames vervolgens van 16:00 tot circa 19:00 en je mag niet tussendoor weg. Kost je dus een halve dag en ik weet niet of ik dat ervoor over heb. Tijd is schaars.

Bij David Letterman kun je online een formuliertje invullen voor kaartjes. Vervolgens krijg je mogelijk een kaartje. Ik kan echter niet vinden hoe de tijden bij die show precies zijn. Bovendien weet ik niet hoe ze mij denken te gaan bereiken. Per mail zou kunnen, per telefoon gaat het fout - je moest je e-mailadres en drie telefoonnummers invullen (day, evening, cell). Bij die telefoonnummers kreeg ik steeds de melding dat het invalid was, toen ik het invulde met +31 of 0031 ervoor. Dus nu heb ik m'n Nederlandse nummer maar gewoon ingevuld. Alleen kunnen zij nergens uit afleiden dat het een Nederlands nummer is...

Ik dacht dat Jerry Springer ook in NYC wordt opgenomen, maar dat is niet zo. Dat is in een andere plaats, op drie kwartier rijden. Er is wel een shuttlebus, geloof ik, maar ja, dan wordt het ook wel weer een heel gedoe.
pi_149123464
De Circle Line rondvaarten zijn volgens mij wel redelijk populair, maar heeft iemand hier ervaring met de avondvaarten? Lijkt me wel sfeervol eigenlijk. :)

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2015 23:12:09 ]
pi_149126792
Ik ga volgende maand voor de derde keer. Ik heb vorig jaar esta aangevraagd en ook al gereisd naar vs. moet ik opnieuw een aanvraag doen of gaat dat goed zonder iets uit te printen, mee te nemen blabla?
pi_149128452
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 00:35 schreef Fluffypinkcupcake het volgende:
Ik ga volgende maand voor de derde keer. Ik heb vorig jaar esta aangevraagd en ook al gereisd naar vs. moet ik opnieuw een aanvraag doen of gaat dat goed zonder iets uit te printen, mee te nemen blabla?
Gaat goed, is 2 jaar geldig.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_149129144
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 23:08 schreef k_man het volgende:
Zo, de reis is geboekt. Eind maart vertrek ik voor een reisje van 9 dagen. Vier nachten NYC, drie nachten Chicago. :)

Ik vroeg eerder naar tv-shows. Ik heb daar inmiddels wat meer over uitgevonden;

Bij Jon Stewart kun je zo te zien redelijk makkelijk reserveren, maar... dan staat er ONDERSTREEPT IN HOOFDLETTERS bij dat een reservering geen garantie is om daadwerkelijk toegelaten te worden. Je moet er om 14:30 zijn, want dan worden de kaartjes uitgedeeld aan de mensen die een reservering hebben. Ik heb geen idee hoeveel reserveringen ze uitgeven t.o.v. het aantal kaarten. Als je binnen mag zijn de opnames vervolgens van 16:00 tot circa 19:00 en je mag niet tussendoor weg. Kost je dus een halve dag en ik weet niet of ik dat ervoor over heb. Tijd is schaars.

Bij David Letterman kun je online een formuliertje invullen voor kaartjes. Vervolgens krijg je mogelijk een kaartje. Ik kan echter niet vinden hoe de tijden bij die show precies zijn. Bovendien weet ik niet hoe ze mij denken te gaan bereiken. Per mail zou kunnen, per telefoon gaat het fout - je moest je e-mailadres en drie telefoonnummers invullen (day, evening, cell). Bij die telefoonnummers kreeg ik steeds de melding dat het invalid was, toen ik het invulde met +31 of 0031 ervoor. Dus nu heb ik m'n Nederlandse nummer maar gewoon ingevuld. Alleen kunnen zij nergens uit afleiden dat het een Nederlands nummer is...

Ik dacht dat Jerry Springer ook in NYC wordt opgenomen, maar dat is niet zo. Dat is in een andere plaats, op drie kwartier rijden. Er is wel een shuttlebus, geloof ik, maar ja, dan wordt het ook wel weer een heel gedoe.
Er zijn er nog veel meer. Maar meeste zijn vaak al van tevoren uitverkocht.

http://www.nycgo.com/tv-show-tapings/
Shine bright like a diamond.
pi_149129153
quote:
5s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 23:10 schreef k_man het volgende:
De Circle Line rondvaarten zijn volgens mij wel redelijk populair, maar heeft iemand hier ervaring met de avondvaarten? Lijkt me wel sfeervol eigenlijk. :)
Harbor Lights Cruise was tof! Wel op tijd daar zijn voor een plaatsje op het buitendek, en zo mogelijk aan de railing. Tussendoor wat overenthousiaste uitleg, voegde voor mij niet veel toe op wat leuke weetjes na. Je vaart van hun pier om het zuiden van Manhattan heen, ongeveer tot op de hoogte van de Verenigde Naties, en vervolgens terug. Prachtig uitzicht tijdens sunset!
pi_149129673
Gisteren trouwens tickets voor de Kroon van het Vrijheidsbeeld besteld *O*

Wel meteen de eerste ochtend dus hopelijk hebben we geen vertraging ;)
pi_149130058
Voor Letterman heb je een werkend US nummer nodig. ze bellen je namelijk om wat data door te geven en je NAW gegevens op te vragen.

Speciaal daarvoor had ik ook een us sim-only aangevraagd, 40 euro met belminuten en 500 mb internet voor 7 dagen. was het allemaal waard.. O+
Hooray for boobies!
pi_149130786
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 07:45 schreef June. het volgende:

[..]

Er zijn er nog veel meer. Maar meeste zijn vaak al van tevoren uitverkocht.

http://www.nycgo.com/tv-show-tapings/
Ja, weet ik. De belangrijkste stonden al in de eerste posts van dit topic. Dit was bedoeld als aanvulling. :+

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2015 09:52:08 ]
pi_149130814
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 09:04 schreef Spockjuh_ het volgende:
Voor Letterman heb je een werkend US nummer nodig. ze bellen je namelijk om wat data door te geven en je NAW gegevens op te vragen.

Speciaal daarvoor had ik ook een us sim-only aangevraagd, 40 euro met belminuten en 500 mb internet voor 7 dagen. was het allemaal waard.. O+
Nou, dat gaat 'm dan dus sowieso niet worden. Goed om te weten. Dank je. :)
pi_149152403
Wat zijn sportwedstrijden trouwens duur! :o

Toen ik vorige keer in nYC was (2001), ben ik naar een wedstrijd van de Mets geweest. Ik weet niet meer wat dat toen kostte, maar ik meen iets van $ 25 of zo. Nu is het seizoen voor honkbal nog niet begonnen, maar voor basketbal en ijshockey ben je zomaar $ 200 kwijt als je niet uitkijkt.
pi_149152770
quote:
11s.gif Op woensdag 28 januari 2015 21:26 schreef k_man het volgende:
Wat zijn sportwedstrijden trouwens duur! :o

Toen ik vorige keer in nYC was (2001), ben ik naar een wedstrijd van de Mets geweest. Ik weet niet meer wat dat toen kostte, maar ik meen iets van $ 25 of zo. Nu is het seizoen voor honkbal nog niet begonnen, maar voor basketbal en ijshockey ben je zomaar $ 200 kwijt als je niet uitkijkt.
Brooklyn nets vallen wel mee. Wij hadden iets van 50 dollar voor een kaartje. En dan zaten we redelijk dichtbij.
Shine bright like a diamond.
pi_149160314
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 02:57 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Gaat goed, is 2 jaar geldig.
^O^
pi_149160718
quote:
11s.gif Op woensdag 28 januari 2015 21:26 schreef k_man het volgende:
Wat zijn sportwedstrijden trouwens duur! :o

Toen ik vorige keer in nYC was (2001), ben ik naar een wedstrijd van de Mets geweest. Ik weet niet meer wat dat toen kostte, maar ik meen iets van $ 25 of zo. Nu is het seizoen voor honkbal nog niet begonnen, maar voor basketbal en ijshockey ben je zomaar $ 200 kwijt als je niet uitkijkt.
Het zit nu richting het einde van college basketbal, betekent top teams in grote stadiums voor nog geen 25% van de prijs.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_149162398
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 08:38 schreef vanpers het volgende:
Gisteren trouwens tickets voor de Kroon van het Vrijheidsbeeld besteld *O*

Wel meteen de eerste ochtend dus hopelijk hebben we geen vertraging ;)
Wij waren snel doorgelopen toen de bewaker de andere kant opkeek :7
BlaBlaBla
pi_149162947
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 09:07 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Wij waren snel doorgelopen toen de bewaker de andere kant opkeek :7
Serieus? Ach met deze tickets hoeven we ook niet zo lang in de rij voor de ferry te staan.

Hoe was de weg er naar toe? en hoe was het boven?
pi_149163155
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 09:39 schreef vanpers het volgende:

[..]

Serieus? Ach met deze tickets hoeven we ook niet zo lang in de rij voor de ferry te staan.

Hoe was de weg er naar toe? en hoe was het boven?
Zeker reserveren! Wat dit lukt normaal gesproken denk ik ook niet, wij hadden gewoon geluk :)
Ik vond het geweldig, zeker 1 van de hoogtepunten. De weg er naar toe is prima te doen als je een beetje conditie hebt, en anders loop je maar wat langzamer :)
BlaBlaBla
pi_149163602
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 09:50 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Zeker reserveren! Wat dit lukt normaal gesproken denk ik ook niet, wij hadden gewoon geluk :)
Ik vond het geweldig, zeker 1 van de hoogtepunten. De weg er naar toe is prima te doen als je een beetje conditie hebt, en anders loop je maar wat langzamer :)
Heb zoals eerder vermeld al gereserveerd ;) .

Ben zeer benieuwd, vorige keer dat ik er was kon ik er niet naar toe, toen waren ze aan het verbouwen. Met conditie moet het wel goed komen, sport 3 keer in de week dus daar ben ik niet zo bang voor. Al zal traplopen natuurlijk nooit mijn favoriet worden.
pi_149176309
Bij mij is het geboekte hotel geannuleerd door de broker! Er bleek sprake te zijn van een druk/type fout (50% korting).

Ben nu in onderhandeling over een oplossing....

Want 50% is geen overduidelijke fout, 14 dagen geleden al geboekt (en bevestigd), en de av geven aan dat al hun deals duidelijk worden gemerkt als zodanig (en dat was het).

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 29-01-2015 17:40:16 ]
pi_149206907
Hotel ook eindelijk geboekt. :9 Waar kan ik rondom Times Square goedkoop redelijk ontbijten? Iemand tips?
pi_149206947
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 13:04 schreef TheMagnificent het volgende:
Hotel ook eindelijk geboekt. :9 Waar kan ik rondom Times Square goedkoop redelijk ontbijten? Iemand tips?
Waar waar waar
pi_149207138
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 13:05 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Waar waar waar
Four Points by Sheraton Midtown-Times Square
pi_149207225
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 13:12 schreef TheMagnificent het volgende:
Four Points by Sheraton Midtown-Times Square
Nice. :9

Duur?
pi_149207481
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 13:16 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Nice. :9

Duur?
Met de locatie in gedachte en vergeleken met andere hotels in de buurt met dezelfde voorzieningen, een best redelijke prijs, zou ik zeggen. Gratis wifi is ook inbegrepen (vond ik belangrijk), terwijl je daar bij veel hotels extra voor moet betalen bijvoorbeeld.
pi_149211247
Worden er eigenlijk nog steeds stempels in paspoorten gezet op JFK bij arrival?
pi_149211490
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 15:24 schreef tobitronics het volgende:
Worden er eigenlijk nog steeds stempels in paspoorten gezet op JFK bij arrival?
Bij mij afgelopen Oktober wel.

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 13:25 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Met de locatie in gedachte en vergeleken met andere hotels in de buurt met dezelfde voorzieningen, een best redelijke prijs, zou ik zeggen. Gratis wifi is ook inbegrepen (vond ik belangrijk), terwijl je daar bij veel hotels extra voor moet betalen bijvoorbeeld.
Veel plezier. :Y
pi_149212565
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 15:24 schreef tobitronics het volgende:
Worden er eigenlijk nog steeds stempels in paspoorten gezet op JFK bij arrival?
yep!
Hooray for boobies!
pi_149257552
quote:
11s.gif Op woensdag 28 januari 2015 21:26 schreef k_man het volgende:
Wat zijn sportwedstrijden trouwens duur! :o

Toen ik vorige keer in nYC was (2001), ben ik naar een wedstrijd van de Mets geweest. Ik weet niet meer wat dat toen kostte, maar ik meen iets van $ 25 of zo. Nu is het seizoen voor honkbal nog niet begonnen, maar voor basketbal en ijshockey ben je zomaar $ 200 kwijt als je niet uitkijkt.
Baseball wedstrijden zijn nog steeds goedkoop, en als je geluk hebt en de teams doen het slecht kan je ook nog wel goedkoop wat kaartjes krijgen via-via voor andere sporten. Je kon zowat gratis naar de Giants en Jets dit jaar omdat ze zogen.

Ik kan trouwens aanraden om de ferry naar de Ikea te nemen. Wat mij betreft mooier dan de ferry richting Staten Island en het is gratis op zaterdag en zondag. En neem de 7 metro naar Queens! Eigenlijk zijn alle haltes leuk, maar zoek uit welke etnische buurten je leuk lijkt en geniet van hetgeen wat New York daadwerkelijk is! Geen 'meltingpot', maar een stad met vele afzonderlijke etnische buurten met elk duidelijk hun eigen identiteit (en keuken! :Y) ). De laatste halte is Flushing, de grootste China town van New York.

In de Bronx heb je ook nog een 'echte' Little Italy, aan Arthur Avenue.

Oh New York, ik wil terug :'(

[ Bericht 7% gewijzigd door Paganitzu op 01-02-2015 11:40:33 ]
pi_149258811
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 10:12 schreef vanpers het volgende:

[..]

Heb zoals eerder vermeld al gereserveerd ;) .

Ben zeer benieuwd, vorige keer dat ik er was kon ik er niet naar toe, toen waren ze aan het verbouwen. Met conditie moet het wel goed komen, sport 3 keer in de week dus daar ben ik niet zo bang voor. Al zal traplopen natuurlijk nooit mijn favoriet worden.
Het is ook een fijne ronddraaiende trap :)


En vergeet ook niet om Top of the Rock op een heldere dag te bezoeken, het is zo zonde als je dat hebt gepland op een mistige dag. Ik ben er zelf de laatste avond heen geweest, en dat was een hele mooie afsluiter, maar ook omdat het op de rest van de dagen te mistig/regenachtig etc. was.



Nog een laatste tip, ontwijk de nasty dog kraampjes :+


[ Bericht 8% gewijzigd door Soldier2000 op 01-02-2015 12:44:39 ]
BlaBlaBla
pi_149271398
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:57 schreef Iemand91 het volgende:
Amsterdam - New York (non-stop): ¤405
Brussel - New York (non-stop): ¤336.
Vertrekken t/m 31 maart.

Alleen vandaag nog te boeken.
Meer info hier.
pi_149272183
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 12:30 schreef Soldier2000 het volgende:

Nog een laatste tip, ontwijk de nasty dog kraampjes :+
[ afbeelding ]
waarom?
  zondag 1 februari 2015 @ 22:19:27 #51
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_149280307
quote:
Nog een laatste tip, ontwijk de nasty dog kraampjes :+
[ afbeelding ]
Een keer proberen hoort er natuurlijk wel bij :9. Ik vond die kraampjes soms wel handig als je geen zin hebt om 's middags lang te lunchen
Wat doe ik hier?
pi_149281813
quote:
8s.gif Op zondag 1 februari 2015 19:15 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

waarom?
De Hot Dogs worden er warm gemaakt in water wat vaak al dagen lang niet meer is ververst, er is een redelijke kans dat je er ziek van kunt worden.
BlaBlaBla
  zondag 1 februari 2015 @ 22:53:43 #53
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_149281973
Zowel een hotdog als vele pretzels van die kraampjes gegeten en niet ziek geworden.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_149282076
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2015 22:53 schreef laziness het volgende:
Zowel een hotdog als vele pretzels van die kraampjes gegeten en niet ziek geworden.
ik ook
En bij veel van die kraampjes zie je ook vaak lange rijen staan..

En ik neem toch ook aan dat die kraampjes streng gecontroleerd worden :?
pi_149285037
Wat betreft street food schijn je ook zeker een keer langs The Halal Guys te moeten gaan, op de hoek van W 53rd Street en 6th Avenue...

https://www.facebook.com/pages/The-Halal-Guys/157700344254837
http://thehalalguysny.com/

Ik ga het eens checken wanneer ik er ben. :9 Wel lange rijen.



[ Bericht 4% gewijzigd door TheMagnificent op 02-02-2015 00:50:39 ]
pi_149293254
Er is een enorme streetfood cultuur in NY. Er worden zelfs awards uitgedeeld... Super leuk om daar eens naar te kijken
Be brave. Be kind.
pi_149295885
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 11:30 schreef Paganitzu het volgende:

[..]

Baseball wedstrijden zijn nog steeds goedkoop, en als je geluk hebt en de teams doen het slecht kan je ook nog wel goedkoop wat kaartjes krijgen via-via voor andere sporten. Je kon zowat gratis naar de Giants en Jets dit jaar omdat ze zogen.

Ik kan trouwens aanraden om de ferry naar de Ikea te nemen. Wat mij betreft mooier dan de ferry richting Staten Island en het is gratis op zaterdag en zondag. En neem de 7 metro naar Queens! Eigenlijk zijn alle haltes leuk, maar zoek uit welke etnische buurten je leuk lijkt en geniet van hetgeen wat New York daadwerkelijk is! Geen 'meltingpot', maar een stad met vele afzonderlijke etnische buurten met elk duidelijk hun eigen identiteit (en keuken! :Y) ). De laatste halte is Flushing, de grootste China town van New York.

In de Bronx heb je ook nog een 'echte' Little Italy, aan Arthur Avenue.

Oh New York, ik wil terug :'(
Ik ben wel eens in Flushing geweest (een vriendin woonde er) maar volgens mij is het vooral Koreatown. Vond het minder boeiend dan Chinatown in Manhattan trouwens.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_149296434
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2015 22:56 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

ik ook
En bij veel van die kraampjes zie je ook vaak lange rijen staan..

En ik neem toch ook aan dat die kraampjes streng gecontroleerd worden :?
vergunningen kunnen oplopen tot 250.000 dollar zag ik laatst bij erik mouthaan, die gaan echt niet gek doen met hygiëne o.i.d.
Hooray for boobies!
pi_149297951
Is iemand wel eens vanaf JFK met het openbaar vervoer naar Penn station gegaan? Is dat goed te doen (zo rond 14:00)?
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_149298059
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 15:01 schreef MissJ het volgende:
Is iemand wel eens vanaf JFK met het openbaar vervoer naar Penn station gegaan? Is dat goed te doen (zo rond 14:00)?
ja hoor, uurtje met de metro gok ik zo. geen zuchtje pijn. stukje airtrain naar Jamaica station, vanaf daar de metro direct naar penn station
Hooray for boobies!
pi_149298181
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 15:05 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

ja hoor, uurtje met de metro gok ik zo. geen zuchtje pijn. stukje airtrain naar Jamaica station, vanaf daar de metro direct naar penn station
Ok dan, mooi, dan ga ik dat doen als ik er in april ben. Mijn hotel is bij Penn station in de buurt, dus dat is echt perfect.

Bij mijn vorige trip naar New York hadden we van tevoren een shuttlebus geregeld. Was ook goed te doen, maar is duurder dan het ov + het duurt langer omdat je ten 1e moet wachten tot er een bus komt en ten 2e duurt de trip gewoon best lang omdat het natuurlijk gigantisch druk is op de weg hoe dichter je bij Manhattan komt.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_149299137
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 15:05 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

ja hoor, uurtje met de metro gok ik zo. geen zuchtje pijn. stukje airtrain naar Jamaica station, vanaf daar de metro direct naar penn station
Is die route ook een beetje goed te doen als je een flinke koffer bij je hebt (rond 20:00)? Ivm turnstiles etc.
pi_149299273
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 15:49 schreef tobitronics het volgende:

[..]

Is die route ook een beetje goed te doen als je een flinke koffer bij je hebt (rond 20:00)? Ivm turnstiles etc.
Ja hoor goed te doen. Op het vliegveld de airtrain naar Jamaica station nemen. Daar zijn alleen maar mensen met een koffer. Dan de blauwe metra nemen naar Penn station. Dan kan je gewoon blijven zitten. Dus een goed plekje zoeken en klaar is kees. Dan een paar blokken (hangt van de uitgang van het metrostation (penn station is erg groot) af.

http://www.nysubway.com/map/
pi_149299422
Zijn er hier ook fotografen? Hoe moeilijk doen ze over het meenemen van een statief Top of the Rock of een ander hoog gebouw? Want hard/zwaar enzo. Anders pak ik mijn Gorillapod in, maar mijn normale statief heeft wel de voorkeur :P.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_149299426
dat zeg ik.... ;) Lijn E is overigens de blauwe lijn
Hooray for boobies!
pi_149299791
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 15:58 schreef Chicolate het volgende:
Zijn er hier ook fotografen? Hoe moeilijk doen ze over het meenemen van een statief Top of the Rock of een ander hoog gebouw? Want hard/zwaar enzo. Anders pak ik mijn Gorillapod in, maar mijn normale statief heeft wel de voorkeur :P.
Overal wordt het als ten strengste verboden genoemd. Bij Empire State Building wordt dit verbod actief uitgeoefend, ik moest mijn tafel-tripod van 10cm ter bewaring achterlaten en later ophalen! }:| Bij TOTR stonden 's avonds laat wel de nodige statieven op het bovenste platform, wel tot ergernis van vele bezoekers. Het is druk en een statief neemt de plek van 3 mensen in, waardoor het een gedoe werd. Als je de ergernis van vele anderen dus voor lief wilt nemen dan kun je een groot statief. Anders: het verbod honoreren. Er zijn rechte oppervlakken op het bovenste dek waar je prima een gorillapod op kan zetten :)
pi_149302082
Echt nog nooit problemen met foodcarts gehad, wel vegetarier dus nooit een hotdog bij een cart gekocht.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_149432334
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 16:13 schreef Dropbox het volgende:

[..]

Overal wordt het als ten strengste verboden genoemd. Bij Empire State Building wordt dit verbod actief uitgeoefend, ik moest mijn tafel-tripod van 10cm ter bewaring achterlaten en later ophalen! }:| Bij TOTR stonden 's avonds laat wel de nodige statieven op het bovenste platform, wel tot ergernis van vele bezoekers. Het is druk en een statief neemt de plek van 3 mensen in, waardoor het een gedoe werd. Als je de ergernis van vele anderen dus voor lief wilt nemen dan kun je een groot statief. Anders: het verbod honoreren. Er zijn rechte oppervlakken op het bovenste dek waar je prima een gorillapod op kan zetten :)
Zou je statief thuis laten inderdaad.
pi_149432868
Even gekeken wat de prijzen zijn voor de grote musicals op Broadway en tot de conclusie gekomen dat ik dit toch maar oversla. Zo veel is het me niet waard.
pi_149433217
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 21:34 schreef TheMagnificent het volgende:
Even gekeken wat de prijzen zijn voor de grote musicals op Broadway en tot de conclusie gekomen dat ik dit toch maar oversla. Zo veel is het me niet waard.
wat is prijzig/te duur? je kan ze daar ook ter plekke kopen, scheelt vaak nog redelijk wat in geld
Hooray for boobies!
pi_149433869
Kaartje gereserveerd voor de talkshow van Seth Meyers. Reservering is geen garantie om er bij te kunnen zijn, maar wel de eerste stap. :P
pi_149434503
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 21:44 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

wat is prijzig/te duur? je kan ze daar ook ter plekke kopen, scheelt vaak nog redelijk wat in geld
Ik zag bijvoorbeeld dat Constellations met Jake Gyllenhaal speelt in de periode dat ik er ben; tickets kosten tussen de 115-155 dollar. Op sommige sites zelfs meer. Ik vraag me af hoeveel het ter plekke zal verschillen en of je dan überhaupt nog aan een ticket kunt komen.

Tickets voor bijvoorbeeld The Lion King beginnen ook vanaf rond de 100 dollar. The Phantom of the Opera vanaf 40 dollar, maar die trekt me niet heel erg.
pi_149434887
Hooray for boobies!
  ESF Reporter vrijdag 6 februari 2015 @ 22:54:23 #74
87554 Cee
Welluk?
pi_149435503
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 22:23 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Ik zag bijvoorbeeld dat Constellations met Jake Gyllenhaal speelt in de periode dat ik er ben; tickets kosten tussen de 115-155 dollar. Op sommige sites zelfs meer. Ik vraag me af hoeveel het ter plekke zal verschillen en of je dan überhaupt nog aan een ticket kunt komen.

Tickets voor bijvoorbeeld The Lion King beginnen ook vanaf rond de 100 dollar. The Phantom of the Opera vanaf 40 dollar, maar die trekt me niet heel erg.
De half price/discounts tickets bij TKTS zijn veelal kaartjes voor voorstellingen die ķf al een hele tijd lopen (open einde) ķf niet (snel) uitverkopen.

Aan de kassa een kaartje kopen voor populaire shows zijn meestal ongeveer dezelfde prijs als wanneer je ze online bestelt. Er zijn shows die hebben zogenaamde loterijen, dan kan je voor welgeteld 20 dollar op de eerste rij zitten van (ik noem even wat) Wicked, waar je doorgaans meer dan 100 dollar voor betaalt. Natuurlijk is de kans erg klein dat je zo'n loterij wint (ik heb ondertussen al zo'n 10x meegedaan en nooit wat 'gewonnen'), maar altijd de moeite waard als het bezoeken van de show in kwestie geen noodzaak voor je is, maar je het wil proberen.

Hier nog wat tips en info om voor een dubbeltje op de eerste (of tweede) rang te kunnen zitten.

Als je écht graag een voorstelling wil zien, moet je je er gewoon in berusten dat je een flinke som neer moet tellen voor een zekere plaats. Wil je gewoon een keertje iets op Broadway zien en je hebt niet echt een voorkeur, maar wil er liever niet te veel geld aan kwijt zijn, dan zou ik dus zo'n lottery proberen of even naar TKTS wandelen.
pi_149436449
quote:
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 22:54 schreef Cee het volgende:

[..]

De half price/discounts tickets bij TKTS zijn veelal kaartjes voor voorstellingen die ķf al een hele tijd lopen (open einde) ķf niet (snel) uitverkopen.

Aan de kassa een kaartje kopen voor populaire shows zijn meestal ongeveer dezelfde prijs als wanneer je ze online bestelt. Er zijn shows die hebben zogenaamde loterijen, dan kan je voor welgeteld 20 dollar op de eerste rij zitten van (ik noem even wat) Wicked, waar je doorgaans meer dan 100 dollar voor betaalt. Natuurlijk is de kans erg klein dat je zo'n loterij wint (ik heb ondertussen al zo'n 10x meegedaan en nooit wat 'gewonnen'), maar altijd de moeite waard als het bezoeken van de show in kwestie geen noodzaak voor je is, maar je het wil proberen.

Hier nog wat tips en info om voor een dubbeltje op de eerste (of tweede) rang te kunnen zitten.

Als je écht graag een voorstelling wil zien, moet je je er gewoon in berusten dat je een flinke som neer moet tellen voor een zekere plaats. Wil je gewoon een keertje iets op Broadway zien en je hebt niet echt een voorkeur, maar wil er liever niet te veel geld aan kwijt zijn, dan zou ik dus zo'n lottery proberen of even naar TKTS wandelen.
Bedankt voor de tips! Het heeft voor mij inderdaad geen noodzaak. Ik heb eigenlijk geen bijzondere interesse in musicals of theater, maar omdat het m.i. bij de NY-ervaring hoort, wilde ik het toch overwegen. Lottery rush en student rush klinken als het proberen waard, dus ik zal erover nadenken. :Y
pi_149438407
Book of mormon lijkt me heel vet. Vraag me nu alleen af of het 160 euro waard is.
Liefde is... samen zeehondjes doodknuppelen..
pi_149440364
Via Paperflies kun je voor ongeveer 375 euro retour een ticket naar NY boeken.
  ESF Reporter zaterdag 7 februari 2015 @ 08:05:39 #78
87554 Cee
Welluk?
pi_149440970
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 00:34 schreef THeeF het volgende:
Book of mormon lijkt me heel vet. Vraag me nu alleen af of het 160 euro waard is.
Ja! Vond ik tenminste. :P
  zaterdag 7 februari 2015 @ 08:13:47 #79
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_149440996
Wij zijn gewoon 's middags naar het theater gegaan en hebben gevraagd naar annuleringen en zijn zo aan onze kaartjes gekomen. De lange rij bij TKTS trok ons niet bepaald.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_149448382
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 15:01 schreef MissJ het volgende:
Is iemand wel eens vanaf JFK met het openbaar vervoer naar Penn station gegaan? Is dat goed te doen (zo rond 14:00)?
Het is idd heel makkelijk.
Ik kwam onvoorbereid aan op JFK (shuttle stond op Newark waar ik eigenlijk zou landen)
Maar het wees zich allemaal vanzelf. Halve Jamaica station stond vol met Nederlanders/ touristen ,
ik moet wel zeggen dat deze rit me een 'onveiligste' gevoel gaf van de vakantie.
Dat kwam mede omdat ik alleen was, zonder koffer, eerste keer USA en Manhattan was echt superveilig.
Hell To The Liars
pi_149448509
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 16:15 schreef Droopie het volgende:

[..]

Het is idd heel makkelijk.
Ik kwam onvoorbereid aan op JFK (shuttle stond op Newark waar ik eigenlijk zou landen)
Maar het wees zich allemaal vanzelf. Halve Jamaica station stond vol met Nederlanders/ touristen ,
ik moet wel zeggen dat deze rit me een 'onveiligste' gevoel gaf van de vakantie.
Dat kwam mede omdat ik alleen was, zonder koffer, eerste keer USA en Manhattan was echt superveilig.
Ik heb hem vandaag van Penn naar JFK gedaan. Die kant op zag ik maar weinig mensen die reizigers leken, maar staff was super behulpzaam en alles sprak voor zich. Was van te voren bang dat het ingewikkeld zou zijn (dacht op Newark te vliegven kwam er bij het bowken van een treinticket net op tijd achter dat ik van JFK vloog) maar het viel reuze mee. Voelde ook nergens obscuur of onveilig aan.

Was wel echt 1.5 uur te vroeg op het vliegveld omdat ik nogal ruim had ingeplanned :')
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_149448598
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 16:19 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Was wel echt 1.5 uur te vroeg op het vliegveld omdat ik nogal ruim had ingeplanned :')
Ik vloog om 17.20 vanaf Newark en was er om 13.15 ;(
Daar was dus echt niets te doen behalve een "ierse pub" waar live Champions League voetbal was.
Maar niet roken na de douane, dus dat was wel klote.
Hell To The Liars
pi_149449298
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 22:23 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Ik zag bijvoorbeeld dat Constellations met Jake Gyllenhaal speelt in de periode dat ik er ben; tickets kosten tussen de 115-155 dollar. Op sommige sites zelfs meer. Ik vraag me af hoeveel het ter plekke zal verschillen en of je dan überhaupt nog aan een ticket kunt komen.

Tickets voor bijvoorbeeld The Lion King beginnen ook vanaf rond de 100 dollar. The Phantom of the Opera vanaf 40 dollar, maar die trekt me niet heel erg.
Toen ik afgelopen zomer naar The lion king ging had ik volgens mij de goedkoopste kaartjes
116 dollar dacht ik.. het was de eerste keer dat ik naar een musical ging ook de laatste keer denk ik :')
pi_149473701
Over avondvermaak gesproken; wat zijn tegenwoordig de betere comedy clubs?
  zondag 8 februari 2015 @ 15:45:13 #85
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_149473845
quote:
6s.gif Op zondag 8 februari 2015 15:40 schreef k_man het volgende:
Over avondvermaak gesproken; wat zijn tegenwoordig de betere comedy clubs?
Wij zijn naar The Irish Exit geweest, gratis en veel verschillende comedians :).
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_149610624
Vandaag om 17:30 zouden de Jimmy Fallon kaartjes voor maart beschikbaar komen. Ik was netjes op tijd op de site, heb 9 minuten in de wachtrij gestaan en kreeg toen de melding dat alle kaarten al gereserveerd waren... :o

Nou ja, dan ga ik wel gewoon naar Seth Meyers.
pi_149615066
Waar heb je dat gezien dat het om 17:30 in de verkoop ging?
Liefde is... samen zeehondjes doodknuppelen..
pi_149616990
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 21:36 schreef THeeF het volgende:
Waar heb je dat gezien dat het om 17:30 in de verkoop ging?
Gewoon op de site. Dat stond er sinds gisteren.
pi_149617669
One World Observatory ga ik waarschijnlijk ook missen. Op de site hadden ze het eerst over 'spring' als moment van openen. Nu is dat 'late spring' geworden. En maart is geen 'late spring', lijkt me.
pi_149619388
quote:
11s.gif Op donderdag 12 februari 2015 20:06 schreef k_man het volgende:
Vandaag om 17:30 zouden de Jimmy Fallon kaartjes voor maart beschikbaar komen. Ik was netjes op tijd op de site, heb 9 minuten in de wachtrij gestaan en kreeg toen de melding dat alle kaarten al gereserveerd waren... :o

Nou ja, dan ga ik wel gewoon naar Seth Meyers.
Dat had ik ook toen.
Je moet gewoon heel veel geluk hebben denk ik ;(
  Redactie Frontpage vrijdag 13 februari 2015 @ 07:33:47 #91
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_149625357
Was bij mij ook... Bleef toen refreshen en 45 minuten na de start waren er ineens weer een paar kaarten vrij :-)
pi_149625564
Waar kan je zien wanneer kaarten voor een bepaalde maand online gaan? :) Ik ben er in mei/juni een paar dagen.

Zie op de NBC website staan dat ze tickets meestal in de eerste week van de voorafgaande maand releasen. Even goed in de gaten houden dus.

[ Bericht 26% gewijzigd door Thetallguy op 13-02-2015 11:14:18 ]
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
pi_149626474
quote:
7s.gif Op donderdag 12 februari 2015 22:34 schreef k_man het volgende:
One World Observatory ga ik waarschijnlijk ook missen. Op de site hadden ze het eerst over 'spring' als moment van openen. Nu is dat 'late spring' geworden. En maart is geen 'late spring', lijkt me.
Heb je die update via de mail gekregen? Ga zelf in mei, ga er niet van uit dat het dan open is maar als dat wel zo is dan....
pi_149629352
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 09:16 schreef vanpers het volgende:

[..]

Heb je die update via de mail gekregen? Ga zelf in mei, ga er niet van uit dat het dan open is maar als dat wel zo is dan....
Nee, dat staat op de website. :)
pi_149629431
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 08:03 schreef Thetallguy het volgende:
Waar kan je zien wanneer kaarten voor een bepaalde maand online gaan? :) Ik ben er in mei/juni een paar dagen.

Zie op de NBC website staan dat ze tickets meestal in de eerste week van de voorafgaande maand releasen. Even goed in de gaten houden dus.
In de maand voordat je gaat dagelijks even kijken op de ticketsite (showclix). Eergisteren stond er dus opeens op dat de kaarten voor maart gisteren gereserveerd konden worden.

Overigens is Jimmy Fallon de uitzondering. Voor andere shows kun je veel makkelijk kaartjes krijgen. Jon Stewart en Larry Wilmore hebben geen opnames op de dagen dat ik er ben, maar daar kun je vrij eenvoudig voor reserveren. Voor Seth Meyers is het ook makkelijk reserveren en die heeft wel opnames als ik er ben, dus dat moet 'm dan maar worden.

Overigens geldt volgens mij voor al die shows dat een reservering géén toegangsbewijs is. Je zult nog steeds ruim op tijd in de rij moeten gaan staan om je reservering om te wisselen voor een ticket.
pi_149721367
quote:
6s.gif Op zondag 8 februari 2015 15:40 schreef k_man het volgende:
Over avondvermaak gesproken; wat zijn tegenwoordig de betere comedy clubs?
De Comedy Cellar is wel echt de beroemdste comedy club in NYC. Moet je van tevoren reserveren via hun site, anders kom je niet binnen. Staat bekend om hun guest appearances. Zo ging in de week dat ik naar NYC ging, Jackass 3D in premiere, toen ik in de rij stond om de cellar in te gaan, kwam er een witte Porsche Cayenne voorrijden waar een paar gasten met capuchons uitstapten. Ik kon hun gezichten in eerste instantie niet zien maar ze stonden met de bouncer en daarna de manager te praten. Toen eentje zich omdraaide herkende ik hem, dat was Steve-O :) Dacht even dat de rest Johnny Knoxville en co waren maar het waren zijn eigen vrienden blijkbaar. Later in de club bleek dus dat hij 15 minuten kreeg om wat standup te doen en meteen Jackass 3D te promoten, hij vertelde een random verhaal over een meisje die hij had opgepikt in een bar en meenam naar een hotelkamer waar de meest bizarre dingen met haar meemaakte. Erg leuke verrassing was dat die avond :) Louis C.K. was er verder ook nog en dat is echt van het formaat Theo Maassen in vergelijking met NL.

Hele leuke avond gehad daar!
(Y)
pi_149721401
Dank je, klinkt goed. Verplicht van tevoren reserveren is wel jammer - maakt je toch een stuk minder flexibel.
pi_149721454
quote:
14s.gif Op maandag 16 februari 2015 11:28 schreef k_man het volgende:
Dank je, klinkt goed. Verplicht van tevoren reserveren is wel jammer - maakt je toch een stuk minder flexibel.
Klopt, maar voor een bezoekje aan NYC neem ik aan dat je wel het eea planned, omdat er zooooooveel te doen is :)

Reserveren is een fluitje van een cent en het was toen ook gratis zelfs. Je bent alleen verplicht een drankje te nemen wanneer je daar zit, maar dat is niet meer dan normaal wanneer je daar een paar uur zit :) Goeie chickenwings hebben ze ook voor nog geen 10 dollar dacht ik. Groot glas bier en chickenwings en lachen maar :)
(Y)
pi_149819605
Ik meld me hier ook maar eens even, in November weer een weekje naar NYC (vorige keer was ik er 1,5 dag maar dat was veeeeeeeeel te kort :P

quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 17:24 schreef boriq het volgende:
Internetkorting

Als je, 30 dagen voor vertrek, hier je gegevens invult:

Krijg je een kortingskaart van $20, te besteden aan eten of ESPN-artikelen en een koeltasje. Daarnaast krijg je een gamecard met 40 punten erop, waarmee je in de ESPNZONE spelletjes kunt spelen (boxen enzo).
Toch mooi een keer goedkoop eten of een leuk T-shirt voor nop!
Waar kan je dat eigenlijk uitgeven in NYC? zit er ergens een ESPN store/restaurant?
pi_149819953
quote:
6s.gif Op zondag 8 februari 2015 15:40 schreef k_man het volgende:
Over avondvermaak gesproken; wat zijn tegenwoordig de betere comedy clubs?
Wij zijn naar gotham comedy club geweest. Geniale standup, echt aanrader. Wel de avond kiezen waarbij meerdere comediens optreden.
Shine bright like a diamond.
pi_149827877
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 10:03 schreef dj_ko het volgende:
Ik meld me hier ook maar eens even, in November weer een weekje naar NYC (vorige keer was ik er 1,5 dag maar dat was veeeeeeeeel te kort :P

[..]

Waar kan je dat eigenlijk uitgeven in NYC? zit er ergens een ESPN store/restaurant?
Er zat een ESPN Zone, maar die is al een paar jaar dicht. Vermoed dat de OP niet echt meer up-to-date is. ;)
pi_149857701
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 15:12 schreef Maravilla het volgende:

[..]

Er zat een ESPN Zone, maar die is al een paar jaar dicht. Vermoed dat de OP niet echt meer up-to-date is. ;)
Oke haha kon er ook al niks over vinden :P

Ander vraagje: Wat is de beste/goedkoopste manier om vanaf JFK naar mijn hotel (pennsylvania hotel) te komen?

Een paar jaar eerder ben ik met een soort klein shuttle busje naar manhatten gereden (deze deel je dan met een paar mensen)
Is het verstandig om zoiets te reserveren?
  vrijdag 20 februari 2015 @ 14:48:45 #103
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_149857877
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 14:43 schreef dj_ko het volgende:

[..]

Oke haha kon er ook al niks over vinden :P

Ander vraagje: Wat is de beste/goedkoopste manier om vanaf JFK naar mijn hotel (pennsylvania hotel) te komen?

Een paar jaar eerder ben ik met een soort klein shuttle busje naar manhatten gereden (deze deel je dan met een paar mensen)
Is het verstandig om zoiets te reserveren?
Hebben wij toentertijd wel gedaan. Bij viator volgens mij. Was goed geregeld en goed aangegeven allemaal en vervolgens inderdaad met shuttle netjes bij hotel afgezet. Wel magisch trouwens. We kwamen 's avonds laat aan..en om dan NYC voor het eerste te zien in het donker..nice!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_149858752
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 14:43 schreef dj_ko het volgende:

[..]

Oke haha kon er ook al niks over vinden :P

Ander vraagje: Wat is de beste/goedkoopste manier om vanaf JFK naar mijn hotel (pennsylvania hotel) te komen?

Een paar jaar eerder ben ik met een soort klein shuttle busje naar manhatten gereden (deze deel je dan met een paar mensen)
Is het verstandig om zoiets te reserveren?
taxi kost je 65 dollar met tipp, weet even niet hoeveel zo'n busje kost.
Hooray for boobies!
pi_149859054
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 14:43 schreef dj_ko het volgende:

[..]

Oke haha kon er ook al niks over vinden :P

Ander vraagje: Wat is de beste/goedkoopste manier om vanaf JFK naar mijn hotel (pennsylvania hotel) te komen?

Een paar jaar eerder ben ik met een soort klein shuttle busje naar manhatten gereden (deze deel je dan met een paar mensen)
Is het verstandig om zoiets te reserveren?
Was je van plan zo'n metrokaart te halen? Dat is bijna altijd het goedkoopst.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_149859400
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 14:48 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Hebben wij toentertijd wel gedaan. Bij viator volgens mij. Was goed geregeld en goed aangegeven allemaal en vervolgens inderdaad met shuttle netjes bij hotel afgezet. Wel magisch trouwens. We kwamen 's avonds laat aan..en om dan NYC voor het eerste te zien in het donker..nice!
Oke zal daar eens naar googlen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 15:16 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

taxi kost je 65 dollar met tipp, weet even niet hoeveel zo'n busje kost.
Oke dat is ook nog wel te doen, maar volgens mij (de hollander dat ik ben) is het met zo'n shuttle busje goedkoper
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 15:23 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Was je van plan zo'n metrokaart te halen? Dat is bijna altijd het goedkoopst.
Nee dat was ik niet van plan, was aan het kijken naar zo'n soort busje:


Bedankt voor de tips allemaal! :Y
  vrijdag 20 februari 2015 @ 18:44:31 #107
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_149864659
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 14:43 schreef dj_ko het volgende:

[..]

Ander vraagje: Wat is de beste/goedkoopste manier om vanaf JFK naar mijn hotel (pennsylvania hotel) te komen?

Goedkoopste is de metro.
Leukste, in mijn ogen, is de taxi.
Beste is alles. Als je er maar komt.
  zaterdag 21 februari 2015 @ 17:24:19 #108
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_149892211




Het is koud in New York. Erg koud :{

Wel mooie plaatjes.
#FreeHat
pi_149892270
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 17:24 schreef DuvelDuvel het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Het is koud in New York. Erg koud :{

Wel mooie plaatjes.
Prachtig _O_
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  zaterdag 21 februari 2015 @ 17:27:46 #110
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_149892284


Grappig plaatje dit. New York City FC, de nieuwe voetbalclub in New York speelt in het stadion van de Yankees.
#FreeHat
pi_149892289
over 2 maanden ga ik weer *O*
iemand die weet wat het voor weer ik dan kan verwachten in NY?
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  zaterdag 21 februari 2015 @ 17:31:43 #112
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_149892357
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 17:27 schreef MissJ het volgende:
over 2 maanden ga ik weer *O*
iemand die weet wat het voor weer ik dan kan verwachten in NY?
Zal wel gewoon voorjaarsweer zijn net als hier. Zo koud als nu is het dan niet meer ;) Denk gewoon rond de 10 graden en met een beetje geluk heb je wat zonnige dagen.
#FreeHat
pi_149892434
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 17:31 schreef DuvelDuvel het volgende:

[..]

Zal wel gewoon voorjaarsweer zijn net als hier. Zo koud als nu is het dan niet meer ;) Denk gewoon rond de 10 graden en met een beetje geluk heb je wat zonnige dagen.
Hoop dat het iig droog is, dan vind ik het heel prima. Als het ergens rond de 15 graden zal zijn ben ik heel blij, maar ach, ik ben in NY, dus dat is al mooi genoeg *O*
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  zaterdag 21 februari 2015 @ 17:39:02 #114
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_149892505
Afgelopen zomer was het gewoon te warm eigenlijk :P We gingen na New York nog richting California, waar de temperatuur veel hoger lag, maar toch was er veel beter om te gaan met die hitte. De warmte in NY was echt verschrikkelijk :P Leuke stad, maar ik ga in ieder geval nooit meer in de Zomer. Over 2 maanden is het april...bijna mei...perfect weer denk ik zo :) temperaturen van tussen de 10 en 20 graden denk ik.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_149892653
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 17:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
Afgelopen zomer was het gewoon te warm eigenlijk :P We gingen na New York nog richting California, waar de temperatuur veel hoger lag, maar toch was er veel beter om te gaan met die hitte. De warmte in NY was echt verschrikkelijk :P Leuke stad, maar ik ga in ieder geval nooit meer in de Zomer. Over 2 maanden is het april...bijna mei...perfect weer denk ik zo :) temperaturen van tussen de 10 en 20 graden denk ik.
Vorig jaar was ik er in september, was heerlijk toen, graadje of 20/25 gehad elke dag. En in 2013 was ik er in juni, was ook heerlijk toen met zo'n 23/28 graden. Op sommige dagen was het wel aan de hete kant, maar vind dat persoonlijk wel lekker. Hartje zomer lijkt me inderdaad echt té hot gewoon.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  zaterdag 21 februari 2015 @ 17:49:33 #116
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_149892779
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 17:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
Afgelopen zomer was het gewoon te warm eigenlijk :P We gingen na New York nog richting California, waar de temperatuur veel hoger lag, maar toch was er veel beter om te gaan met die hitte. De warmte in NY was echt verschrikkelijk :P Leuke stad, maar ik ga in ieder geval nooit meer in de Zomer. Over 2 maanden is het april...bijna mei...perfect weer denk ik zo :) temperaturen van tussen de 10 en 20 graden denk ik.
Ik was er ook deze zomer en de meeste dagen was het wel lekker maar laatste dagen rond de 35 graden en het was ook echt een zinderende hitte. Daarnaast weerkaatst de zon nogal op al de gebouwen en het witte beton. Ben op een gegeven moment maar Macy's ingevlucht voor wat verkoeling
#FreeHat
  zaterdag 21 februari 2015 @ 18:19:38 #117
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_149893526
Ik ben twee jaar geleden geweest in mei en dit jaar ga ik weer in mei: temperaturen rond 23 graden.
Beter kan ik het niet hebben. Lekker comfortabel voor veel lopen. Prima voor korte broek en T-shirt.
Ik kan niet wachten: 14 mei om 13:20 vertrekt mijn vlucht. *O*
22 mei om 17:50 vertrekt mijn vlucht -O-
pi_149894462
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 17:24 schreef DuvelDuvel het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Het is koud in New York. Erg koud :{

Wel mooie plaatjes.
Gaan boottochten richting Ellis Island en Liberty Island wel door met dat bevroren water?

[ Bericht 3% gewijzigd door TheMagnificent op 21-02-2015 21:08:17 ]
pi_149894579
Ik ga in april 2016 weer... Nog ff een tijdje weg, maar wel een super vooruitzicht weer. Dit jaar geen geld door een safari van 26 dagen en volgend jaar wordt mijn nichtje 21. Dan gaan we het samen daar vieren! Nu alweer voorpret. Wordt de vierde keer!
Be brave. Be kind.
  zondag 22 februari 2015 @ 00:27:40 #120
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_149906685
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 17:49 schreef DuvelDuvel het volgende:

[..]

Ik was er ook deze zomer en de meeste dagen was het wel lekker maar laatste dagen rond de 35 graden en het was ook echt een zinderende hitte. Daarnaast weerkaatst de zon nogal op al de gebouwen en het witte beton. Ben op een gegeven moment maar Macy's ingevlucht voor wat verkoeling
Blij dat we niet de enige waren :P Het was gewoon een nare warmte, heel benauwd. Vooral bij de metro..mijn hemel :P
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_149912109
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 18:19 schreef Beavis het volgende:
Ik ben twee jaar geleden geweest in mei en dit jaar ga ik weer in mei: temperaturen rond 23 graden.
Beter kan ik het niet hebben. Lekker comfortabel voor veel lopen. Prima voor korte broek en T-shirt.
Ik kan niet wachten: 14 mei om 13:20 vertrekt mijn vlucht. *O*
22 mei om 17:50 vertrekt mijn vlucht -O-
Mei is niet altijd garantie voor mooi weer, ben er in 2011 geweest in mei en toen hadden we echt herfstachtig weer met veel regen. Het is simpelweg onvoorspelbaar in New York.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_149913434
De eerste keer dat ik in New York was, was geloof ik in april. Toen hebben we echt alles meegemaakt qua weer. Prachtig mooi, zonder-jas-lenteweer, enorme stortregen en... sneeuw! Op de laatste ochtend lag er sneeuw! Fucking bizar...
  zondag 22 februari 2015 @ 14:27:24 #123
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_149917549
quote:
7s.gif Op zondag 22 februari 2015 11:30 schreef k_man het volgende:
De eerste keer dat ik in New York was, was geloof ik in april. Toen hebben we echt alles meegemaakt qua weer. Prachtig mooi, zonder-jas-lenteweer, enorme stortregen en... sneeuw! Op de laatste ochtend lag er sneeuw! Fucking bizar...
Uniek om dat mee te maken :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_149938424
Wij willen over een tijdje (voor de eerste keer) naar New York op vakantie gaan. We zijn wel al een beetje aan het rond kijken van hoe en wat en daarom leek het mij dit de plek om het te vragen.

Ten eerste zijn we al een beetje aan het kijken voor een vlucht en hotel. Het leek ons het fijnst om hotel en vlucht te combineren. We hebben een beetje rond gekeken en we kwamen hier terecht: http://www.arke.nl/steden(...)york/new-york/yotel/ . Nu is mijn vraag of dit een goed hotel is en als de prijs ook goed is. Weten jullie iets dat goedkoper en beter is? We zijn niet opzoek naar een super duur hotel, maar we willen wel een beetje comfort.

We zouden ook graag naar het theater in New York gaan (BV de Lion King), maar we zagen dat deze tickets vaak beginnen vanaf 250 dollar (per persoon). Is er misschien een plek waar we de tickets iets goedkoper kunnen krijgen? Want wij hebben daar geen 500 dollar voor over om naar het theater te gaan.

Ons plan is om 7 dagen op vakantie te gaan. 2 dagen reizen (vlucht) en 5 dagen in New York zijn. Waar we het meeste mee zitten is eigenlijk het hotel. Wat is nou precies een goed hotel met een goede prijs.

Ohja, wanneer is het volgens jullie de beste tijd om naar New York te gaan? We zitten te twijfelen om in de zomer te gaan of tijdens carnaval.

Hoop dat ik het een beetje duidelijk heb kunnen vertellen en dat jullie ons kunnen helpen!

JustRust
Te kort.
pi_149940365
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 22:38 schreef JustRust het volgende:
Wij willen over een tijdje (voor de eerste keer) naar New York op vakantie gaan. We zijn wel al een beetje aan het rond kijken van hoe en wat en daarom leek het mij dit de plek om het te vragen.

Ten eerste zijn we al een beetje aan het kijken voor een vlucht en hotel. Het leek ons het fijnst om hotel en vlucht te combineren. We hebben een beetje rond gekeken en we kwamen hier terecht: http://www.arke.nl/steden(...)york/new-york/yotel/ . Nu is mijn vraag of dit een goed hotel is en als de prijs ook goed is. Weten jullie iets dat goedkoper en beter is? We zijn niet opzoek naar een super duur hotel, maar we willen wel een beetje comfort.

We zouden ook graag naar het theater in New York gaan (BV de Lion King), maar we zagen dat deze tickets vaak beginnen vanaf 250 dollar (per persoon). Is er misschien een plek waar we de tickets iets goedkoper kunnen krijgen? Want wij hebben daar geen 500 dollar voor over om naar het theater te gaan.

Ons plan is om 7 dagen op vakantie te gaan. 2 dagen reizen (vlucht) en 5 dagen in New York zijn. Waar we het meeste mee zitten is eigenlijk het hotel. Wat is nou precies een goed hotel met een goede prijs.

Ohja, wanneer is het volgens jullie de beste tijd om naar New York te gaan? We zitten te twijfelen om in de zomer te gaan of tijdens carnaval.

Hoop dat ik het een beetje duidelijk heb kunnen vertellen en dat jullie ons kunnen helpen!

JustRust
Afgelopen zomer heb ik volgens mij nog geen 200 euro betaald voor 2 kaartjes voor The lion king, maar toen zat ik wel helemaal bovenaan..

In de zomer kan het vies benauwd zijn en tijdens carnaval kan het extreem koud (zoals nu dus)...
pi_149940372
Ik durf niet te zeggen hoe duur dat hotel is, omdat er ook een vlucht bij je pakket zit inbegrepen. Ik zou zeker even kijken of je het los kunt boeken, dat is vaak goedkoper.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
  zondag 22 februari 2015 @ 23:55:26 #127
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_149941618
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 22:38 schreef JustRust het volgende:
Wij willen over een tijdje (voor de eerste keer) naar New York op vakantie gaan. We zijn wel al een beetje aan het rond kijken van hoe en wat en daarom leek het mij dit de plek om het te vragen.

Ten eerste zijn we al een beetje aan het kijken voor een vlucht en hotel. Het leek ons het fijnst om hotel en vlucht te combineren. We hebben een beetje rond gekeken en we kwamen hier terecht: http://www.arke.nl/steden(...)york/new-york/yotel/ . Nu is mijn vraag of dit een goed hotel is en als de prijs ook goed is. Weten jullie iets dat goedkoper en beter is? We zijn niet opzoek naar een super duur hotel, maar we willen wel een beetje comfort.

We zouden ook graag naar het theater in New York gaan (BV de Lion King), maar we zagen dat deze tickets vaak beginnen vanaf 250 dollar (per persoon). Is er misschien een plek waar we de tickets iets goedkoper kunnen krijgen? Want wij hebben daar geen 500 dollar voor over om naar het theater te gaan.

Ons plan is om 7 dagen op vakantie te gaan. 2 dagen reizen (vlucht) en 5 dagen in New York zijn. Waar we het meeste mee zitten is eigenlijk het hotel. Wat is nou precies een goed hotel met een goede prijs.

Ohja, wanneer is het volgens jullie de beste tijd om naar New York te gaan? We zitten te twijfelen om in de zomer te gaan of tijdens carnaval.

Hoop dat ik het een beetje duidelijk heb kunnen vertellen en dat jullie ons kunnen helpen!

JustRust
Hotel ken ik verder niet, maar ziet er prima uit.

Wij zijn afgelopen zomer naar The Lion King geweest op Broadway, maar de prijs komt wel overeen. We hadden dan wel enorm goede plekken geregeld. Hadden het er wel voor over. Meer dan waard!

In de zomer zou ik niet gaan. Veel te benauwd...geen fijne warmte. Vooral bij de metro is het dan bijna niet te doen. Beter in de lente of nazomer.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_149941709
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 23:19 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Ik durf niet te zeggen hoe duur dat hotel is, omdat er ook een vlucht bij je pakket zit inbegrepen. Ik zou zeker even kijken of je het los kunt boeken, dat is vaak goedkoper.
Mijn ervaring is omgekeerd. Een pakket met vlucht en hotel is goedkoper.

Als je kijkt naar hotels op Manhattan, met eigen kamer en eigen badkamer, dan zit je al heel snel op 200 euro per nacht. Een 7-daagse trip (met 5 overnachtingen) inclusief vlucht, heb je voor minder dan 1.250 euro en dan zit je in een beter hotel.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2015 00:00:53 ]
pi_149941969
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 23:19 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Ik durf niet te zeggen hoe duur dat hotel is, omdat er ook een vlucht bij je pakket zit inbegrepen. Ik zou zeker even kijken of je het los kunt boeken, dat is vaak goedkoper.
Heb net even gekeken! 7 daagse trip (5 overnachtingen) kost voor 2 personen zo'n 1.500 euro. Is dit voor hotel en vlucht een normale prijs?
Te kort.
pi_149942026
quote:
14s.gif Op zondag 22 februari 2015 23:55 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Hotel ken ik verder niet, maar ziet er prima uit.

Wij zijn afgelopen zomer naar The Lion King geweest op Broadway, maar de prijs komt wel overeen. We hadden dan wel enorm goede plekken geregeld. Hadden het er wel voor over. Meer dan waard!

In de zomer zou ik niet gaan. Veel te benauwd...geen fijne warmte. Vooral bij de metro is het dan bijna niet te doen. Beter in de lente of nazomer.
Bedankt voor de tip! We waren het meest overtuigd om in de zomer te gaan, maar na het lezen van enkele reacties om dit niet te doen lijkt het me beter om in de lente te gaan :)
Te kort.
pi_149942045
quote:
7s.gif Op zondag 22 februari 2015 23:58 schreef k_man het volgende:

[..]

Mijn ervaring is omgekeerd. Een pakket met vlucht en hotel is goedkoper.

Als je kijkt naar hotels op Manhattan, met eigen kamer en eigen badkamer, dan zit je al heel snel op 200 euro per nacht. Een 7-daagse trip (met 5 overnachtingen) inclusief vlucht, heb je voor minder dan 1.250 euro en dan zit je in een beter hotel.
Geeft het ook nog voordeel om vroeg te boeken?
Te kort.
pi_149945966
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 00:07 schreef JustRust het volgende:

[..]

Heb net even gekeken! 7 daagse trip (5 overnachtingen) kost voor 2 personen zo'n 1.500 euro. Is dit voor hotel en vlucht een normale prijs?
Kun je zelf makkelijk uitrekenen toch? :) Stel even dat je voor 400 euro per persoon kunt vliegen (dat is erg weinig, maar met een aanbieding lukt dat soms). Dan blijft er dus 700 euro over voor 5 overnachtingen. Da's vrij gunstig, als je een redelijk hotel op Manhattan hebt.
pi_149945988
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 00:11 schreef JustRust het volgende:

[..]

Geeft het ook nog voordeel om vroeg te boeken?
Ja, het kan zijn dat anders bepaalde boekingsklasses van de vlucht al vol zitten en dat je een toeslag moet betalen.
pi_149946354
quote:
7s.gif Op zondag 22 februari 2015 23:58 schreef k_man het volgende:

[..]

Mijn ervaring is omgekeerd. Een pakket met vlucht en hotel is goedkoper.
Dat is mijn ervaring ook.
Ik kan wel goedkope losse vluchten vinden maar goedkoop een hotel vinden lukt mij nooit.
Met een pakket ben ik altijd goedkoper uit.
pi_149947023
quote:
14s.gif Op zondag 22 februari 2015 23:55 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Hotel ken ik verder niet, maar ziet er prima uit.

Wij zijn afgelopen zomer naar The Lion King geweest op Broadway, maar de prijs komt wel overeen. We hadden dan wel enorm goede plekken geregeld. Hadden het er wel voor over. Meer dan waard!

In de zomer zou ik niet gaan. Veel te benauwd...geen fijne warmte. Vooral bij de metro is het dan bijna niet te doen. Beter in de lente of nazomer.
Ik ben in dat hotel geweest, was zeer zeker een goed hotel. Kamers waren niet al te groot, maar erg efficient ingericht. Wij hadden ook een prachtig uitzicht + het was een erg goede locatie, zeker een aanrader. :Y

Lion king heb ik ook gedaan en ik vond het echt geweldig, was voor mij de 160 euro per kaartje zeker waard. Was wel mn eerste musical ooit, en de muziek was natuurlijk goed. Heb er met open mond naar gekeken :P

Ik was ook in begin september gegaan en het weer was echt heerlijk. Nog warmte geneog om zonder jas te lopen, maar niet zo drukkend warm.
PSN: Metal_Akilla
pi_149952807
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 15:31 schreef dj_ko het volgende:

[..]

Oke zal daar eens naar googlen.

[..]

Oke dat is ook nog wel te doen, maar volgens mij (de hollander dat ik ben) is het met zo'n shuttle busje goedkoper

[..]

Nee dat was ik niet van plan, was aan het kijken naar zo'n soort busje:
[ afbeelding ]

Bedankt voor de tips allemaal! :Y
Wij hadden met z'n 3en zo'n supershuttle, het is niet de goedkoopste oplossing, maar ik vond het wel ideaal, werden afgezet bij ons hotel en weer opgehaald.
pi_149962043
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 09:07 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Dat is mijn ervaring ook.
Ik kan wel goedkope losse vluchten vinden maar goedkoop een hotel vinden lukt mij nooit.
Met een pakket ben ik altijd goedkoper uit.
Wat verwacht je van je hotel/hostel? Ik moet er fatsoenlijk kunnen slapen en douchen, de rest is bijzaak. Oké locatie ook mooi meegenomen. Ik zat vorig jaar februari samen met m'n vriendin voor 500 euro pp inclusief vlucht en hostel (Broadway Hotel & Hostel) een week in New York. Gewoon een prima hostel met weinig poespas, wat wil je nog meer? http://www.broadwayhotelnyc.com/
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_149962998
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 09:45 schreef Akilla het volgende:

[..]

Ik ben in dat hotel geweest, was zeer zeker een goed hotel. Kamers waren niet al te groot, maar erg efficient ingericht. Wij hadden ook een prachtig uitzicht + het was een erg goede locatie, zeker een aanrader. :Y

Lion king heb ik ook gedaan en ik vond het echt geweldig, was voor mij de 160 euro per kaartje zeker waard. Was wel mn eerste musical ooit, en de muziek was natuurlijk goed. Heb er met open mond naar gekeken :P

Ik was ook in begin september gegaan en het weer was echt heerlijk. Nog warmte geneog om zonder jas te lopen, maar niet zo drukkend warm.
De recensies waren (online) zeer positief.

De minpuntjes die het vaakst genoemd werden: voor ontbijt alleen muffins en koffie/thee, matras van het bed was iets te hard en geen scheiding tussen slaapkamer en badkamer.
Te kort.
pi_149963546
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 18:53 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Wat verwacht je van je hotel/hostel? Ik moet er fatsoenlijk kunnen slapen en douchen, de rest is bijzaak. Oké locatie ook mooi meegenomen. Ik zat vorig jaar februari samen met m'n vriendin voor 500 euro pp inclusief vlucht en hostel (Broadway Hotel & Hostel) een week in New York. Gewoon een prima hostel met weinig poespas, wat wil je nog meer? http://www.broadwayhotelnyc.com/
Ben je nou aan het trollen of wat? :D
pi_149980372
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 19:15 schreef JustRust het volgende:

[..]

De recensies waren (online) zeer positief.

De minpuntjes die het vaakst genoemd werden: voor ontbijt alleen muffins en koffie/thee, matras van het bed was iets te hard en geen scheiding tussen slaapkamer en badkamer.
Ontbijt moet je inderdaad niet in het hotel doen(misschien een keer, de muffins waren wel lekker) maar om de hoek zit een dunkin donuts en richting het water zit een heerlijke diner die alleen in de ochtend/middag open is :) (4/5 min lopen)

Het bed heb ik geen last van gehad, lag erg lekker en zacht in mijn ogen.

De badkamer en slaapkamer loopt inderdaad in elkaar over, maar er zit wel een gordijn voor en een glazen wand voor de douche. Ik vond dit aan het begin erg raar, maar op deze manier kan je vanaf het bed wel van het mooie uitzicht genieten.

Het enige minpunt dat ik mij eigenlijk kan bedenken is dat het kluisje erg smal was. De Spiegelreflex camera paste er met geen mogelijkheid in, nou neem je die 9 van de 10 keer toch gewoon mee, maar voor die ene keer :P
PSN: Metal_Akilla
pi_149987623
Na wat gedoe is het dan eindelijk definitief. http://www.theplazany.com/ is voor 4 nachten geboekt!
pi_149989380
We willen ook naar New York in maart, maar heeft iemand al eens in het washington jefferson hotel overnacht en zo ja is het een goed hotel of moeten we toch zoeken naar een ander hotel ?
pi_149989769
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 13:19 schreef Blue_note het volgende:
Na wat gedoe is het dan eindelijk definitief. http://www.theplazany.com/ is voor 4 nachten geboekt!
Dus jij bent degene die een topic aangemaakt heeft op AllesAmerika ;) .

Ik heb vandaag het nieuwe 100% New York boekje binnen gekregen. Brooklyn vervangen voor Williamsburg, ook mooi, misschien wel mooier, maar wil toch ook naar Brooklyn. Even in mijn vriendenkring vragen of iemand het oude boekje nog heeft.

Trouwens ook nog steeds op zoek naar een hotel.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 14:41:29 #144
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_149990341
Wij waren erg tevreden in het ''Gotham Hotel'' vlakbij Grand Central. Goede ligging, erg vriendelijk personeel en fijne kamers. Was wel wat aan de dure kant volgens mij :(
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_149991138
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 18:53 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Wat verwacht je van je hotel/hostel? Ik moet er fatsoenlijk kunnen slapen en douchen, de rest is bijzaak. Oké locatie ook mooi meegenomen. Ik zat vorig jaar februari samen met m'n vriendin voor 500 euro pp inclusief vlucht en hostel (Broadway Hotel & Hostel) een week in New York. Gewoon een prima hostel met weinig poespas, wat wil je nog meer? http://www.broadwayhotelnyc.com/
ik wil geen gedeelde badkamer
  dinsdag 24 februari 2015 @ 17:21:01 #146
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_149996512
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 15:05 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

ik wil geen gedeelde badkamer
Je hoeft niet perse te delen als er nog iemand in is hoor. Je mag best privé douchen en dat de ander na jou gaat. :+
pi_150008253
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 17:24 schreef DuvelDuvel het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Het is koud in New York. Erg koud :{

Wel mooie plaatjes.





Nog wat meer op Buzzfeed.

Nu wil ik ook. :(
pi_150009858
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 10:07 schreef Akilla het volgende:

[..]

Ontbijt moet je inderdaad niet in het hotel doen(misschien een keer, de muffins waren wel lekker) maar om de hoek zit een dunkin donuts en richting het water zit een heerlijke diner die alleen in de ochtend/middag open is :) (4/5 min lopen)

Het bed heb ik geen last van gehad, lag erg lekker en zacht in mijn ogen.

De badkamer en slaapkamer loopt inderdaad in elkaar over, maar er zit wel een gordijn voor en een glazen wand voor de douche. Ik vond dit aan het begin erg raar, maar op deze manier kan je vanaf het bed wel van het mooie uitzicht genieten.

Het enige minpunt dat ik mij eigenlijk kan bedenken is dat het kluisje erg smal was. De Spiegelreflex camera paste er met geen mogelijkheid in, nou neem je die 9 van de 10 keer toch gewoon mee, maar voor die ene keer :P
Bedankt voor je reactie! Dit geeft ons nog meer motivatie om dit hotel te kiezen.

Alleen kwam ik er vandaag achter dat er ook een zogenaamde "yobot" is? Ik snap alleen niet waarom je je koffer daar in moet doen als je die toch nodig hebt op je kamer? :P
Te kort.
pi_150022320
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 22:10 schreef JustRust het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie! Dit geeft ons nog meer motivatie om dit hotel te kiezen.

Alleen kwam ik er vandaag achter dat er ook een zogenaamde "yobot" is? Ik snap alleen niet waarom je je koffer daar in moet doen als je die toch nodig hebt op je kamer? :P
Die yobot is meer voor als je bijvoorbeeld op de dag van vertrek nog even de stad in wil en je koffers achter wil laten. Al kan dit ook gewoon bij van die mannetjes gedaan worden. Je zou theoretisch gezien je koffer daar je hele verblijf kunnen laten, maar lijkt mij fijner hem op je kamer te hebben :P
PSN: Metal_Akilla
pi_150025961
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 14:43 schreef dj_ko het volgende:

[..]

Oke haha kon er ook al niks over vinden :P

Ander vraagje: Wat is de beste/goedkoopste manier om vanaf JFK naar mijn hotel (pennsylvania hotel) te komen?

Een paar jaar eerder ben ik met een soort klein shuttle busje naar manhatten gereden (deze deel je dan met een paar mensen)
Is het verstandig om zoiets te reserveren?
Airtrain naar Jamaica, LIRR naar penn station. Verreweg het snelste en het goedkoopste.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_150027844
Wat zijn goede apps voor in NY?
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_150036192
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 13:29 schreef Rockefellow het volgende:
Wat zijn goede apps voor in NY?
Geen idee, maar er zou een app voor NY moeten zijn die The Big App(le) heet. :P
  woensdag 25 februari 2015 @ 22:39:25 #153
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_150048667
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 13:29 schreef Rockefellow het volgende:
Wat zijn goede apps voor in NY?
een metro app!
Wat doe ik hier?
pi_150050113
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 13:29 schreef Rockefellow het volgende:
Wat zijn goede apps voor in NY?
De NY Cityguide van Tripadvisor. Zit offline navigatie, restaurant tips, wandelroutes etc in.
pi_150104228
Gisteren was mijn kennis uit NYC bij mij. Heb deze beste man leren kennen bij mij in de winkel in Winterswijk, klein dorpje, en hij sprek Engels met mij. Dus ik zo nieuwsgierig als ik ben, vroeg hem waar hij vandaan kwam. Ik woon in brooklyn, New York. Ik was natuurlijk helemaal verbaasd, en ik vertelde hem dat ik ook naar New York ging. Dit was in 2012. Uiteindelijk januari 2013 hem wederom ontmoet in New York. Super gezellige avond gehad in Brooklyn, hebben we nog steeds contact. Nu vertelde hij mij dat als ik naar NYC kwam, ik gebruik mocht maken van zijn appartement. 1 slaapkamer met queensize bed had hij vrij voor mij. Ik ben natuurlijk helemaal happy en begon gelijk met kijken naar tickets. Nou die prijzen bevallen me wel! Nu nog een lijstje uitstippelen met het geen wat ik wil zien.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 22:19:48 #156
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_150264852
Over 2 weken ga ik met 2 vrienden :) Wat moet ik nu alvast regelen? Hotel, vliegen en esta is geregeld.

We willen (qua tickets) sowieso het vrijheidsbeeld zien (en misschien in), empire state en top of the rock. Ground zero willen we zien en wellicht het museum als dat wat is?

Misschien een basketbal of honkbal wedstrijd.

Een weekpas voor de metro is handig maar dat kun je dan gewoon halen?

Zijn er nog andere aanraders wat ik vergeet waar je tickets voor nodig hebt?
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  dinsdag 3 maart 2015 @ 22:43:40 #157
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_150266281
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 22:19 schreef Daywalk3r het volgende:
Over 2 weken ga ik met 2 vrienden :) Wat moet ik nu alvast regelen? Hotel, vliegen en esta is geregeld.

We willen (qua tickets) sowieso het vrijheidsbeeld zien (en misschien in), empire state en top of the rock. Ground zero willen we zien en wellicht het museum als dat wat is?

Misschien een basketbal of honkbal wedstrijd.

Een weekpas voor de metro is handig maar dat kun je dan gewoon halen?

Zijn er nog andere aanraders wat ik vergeet waar je tickets voor nodig hebt?
Checken dat je bankpas en creditcard niet geblokkeerd zijn voor buitenland gebruik.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_150267093
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 22:19 schreef Daywalk3r het volgende:
Over 2 weken ga ik met 2 vrienden :) Wat moet ik nu alvast regelen? Hotel, vliegen en esta is geregeld.

We willen (qua tickets) sowieso het vrijheidsbeeld zien (en misschien in), empire state en top of the rock. Ground zero willen we zien en wellicht het museum als dat wat is?

Misschien een basketbal of honkbal wedstrijd.

Een weekpas voor de metro is handig maar dat kun je dan gewoon halen?

Zijn er nog andere aanraders wat ik vergeet waar je tickets voor nodig hebt?
Nou dan zou ik de New york city pas bestellen http://www.citypass.com/new-york
Ik heb hem ook gekocht in November en heb 4 attracties er mee gedaan.
MoMA en museum of natural history waren wel grappig. Toch best leuk om een van Gogh in het echt te zien.
Top of the rock overdag was erg leuk en empire state building in het donker was nog leuker :)

Zondagochtend om half acht was ik grond zero, was erg rustig en dat vond ik wel een toegevoegde waarde.
Hell To The Liars
pi_150269435
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 22:55 schreef Droopie het volgende:
Toch best leuk om een van Gogh in het echt te zien.
Je ziet als Nederlander in NYC voor het eerst een Van Gogh? :D
pi_150269481
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 22:19 schreef Daywalk3r het volgende:
Misschien een basketbal of honkbal wedstrijd.
Check de ticketprijzen en besluit dan hoe graag je dit wilt.

Hint: kaartjes kunnen gerust $ 200 kosten - tenzij je helemaal in de nok zit.
pi_150274356
quote:
2s.gif Op woensdag 25 februari 2015 23:07 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

De NY Cityguide van Tripadvisor. Zit offline navigatie, restaurant tips, wandelroutes etc in.
Hele goede app om inspiratie op te doen inderdaad.

Bedankt voor de tip.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_150274400
quote:
7s.gif Op woensdag 4 maart 2015 00:01 schreef k_man het volgende:

[..]

Check de ticketprijzen en besluit dan hoe graag je dit wilt.

Hint: kaartjes kunnen gerust $ 200 kosten - tenzij je helemaal in de nok zit.
Ik vond de prijzen wel meevallen. Heeft er ongetwijfeld mee te maken dat de Knicks niet zoveel meer voorstellen tegenwoordig.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_150275572
Ik was in 2011 met een maat naar een wedstrijd van de Yankees geweest.
Direct nadat we vanaf thuis de tickets (omgerekend 50 euro) hadden geboekt, bleek de datum van de wedstrijd opeens onbekend te zijn.
We vlogen 6 oktober heen en zouden diezelfde dag om 8 uur die wedstrijd gaan zien.

Maar we snapten er dus niks van dat die wedstrijd geen datum meer had.
Wij elke dag op die site van de Yankees kijken.
En pas de dag voordat we vertrokken, kwam er opeens te staan dat het (gelukkig!) toch gewoon die 6e oktober om 20:00 was.

We wilden weleens weten waarom dat zo raar was met die datum.
Dus wij vroegen in het stadion (we zaten onderaan de 2e ring) aan zo'n Amerikaan hoe dat kon.
Hij vertelde ons dat dit een superspeciale wedstrijd was.

Het waren namelijk de play-offs. En dit was de laatste (5e) wedstrijd, want het stond 2-2... best of 5.
Dus we hadden superveel geluk! Als het al 3-1 was geweest, werd die wedstrijd niet meer gespeeld.

Op het begin kenden we de regels bijna niet, maar hoe langer we er zaten hoe leuker het werd!
Duurde wel 4 uur die wedstrijd.

Was echt een hele ervaring! Dus als je de kans hebt om de Yankees te zien, zeker doen!
Helaas verloren ze wel..

Naar een NBA wedstrijd wilden we eigenlijk ook, maar er waren er in die week dat wij er waren geen. Er was ook een verbouwing gaande aan het MSG.
pi_150280378
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 09:48 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Ik vond de prijzen wel meevallen. Heeft er ongetwijfeld mee te maken dat de Knicks niet zoveel meer voorstellen tegenwoordig.
Ik heb er pas nog naar gekeken en voor zowel basketball als ijshockey zijn de kaartjes echt duur. misschien ligt dat aan de locatie (Madison S.G.), maar kaartjes waarbij je iets ziet zitten echt rond de $ 200. Er zijn wel kaartjes vanaf circa $ 60, maar dan zit je zo hoog dat je volgens mij alleen wat stipjes op het veld kunt onderscheiden.

Honkbal is veel goedkoper (en leuker), maar het seizoen is nog niet begonnen.
pi_150280609
Vandaag precies over 2 maandjes richting NY, zal eens aan een soort van planning gaan beginnen. *O*
  woensdag 4 maart 2015 @ 21:13:56 #166
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_150297283
quote:
6s.gif Op woensdag 4 maart 2015 13:19 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik heb er pas nog naar gekeken en voor zowel basketball als ijshockey zijn de kaartjes echt duur. misschien ligt dat aan de locatie (Madison S.G.), maar kaartjes waarbij je iets ziet zitten echt rond de $ 200. Er zijn wel kaartjes vanaf circa $ 60, maar dan zit je zo hoog dat je volgens mij alleen wat stipjes op het veld kunt onderscheiden.

Honkbal is veel goedkoper (en leuker), maar het seizoen is nog niet begonnen.
Als je eens een keer een basketbalwedstrijd mee wil maken en een keer de sfeer wil proeven dan maakt het niet zoveel uit dat je vrij ver achteraan zit naar mijn mening.

Weet je echter precies hoe het spelletje in elkaar zit en ga je echt voor de wedstrijd dan ben je waarschijnlijk meer kwijt want dan heb je wel betere plaatsen nodig.
Wat doe ik hier?
  woensdag 4 maart 2015 @ 21:14:56 #167
39793 Moody
el moody
pi_150297327
Ik ga van 3-8 April *O*

De temperatuur stijgt richting de 15 graden. Perfect!

Al binnen:
* Kaarten voor Billy Joel in Madison Square Garden
* Kaarten voor Wicked

O.a. op de planning:
* 1 dag fiets huren en fietsen langs West Manhattan + Central Park (uiteraard zonder dom helmpje, want wij zijn Nederlanders _O_)
* Top of the Rock ipv Empire State (na vele adviezen)
* Zoveel mogelijk wandelen en de bus nemen. Sfeer van de stad proeven. Metro alleen voor grote afstanden.
* Highline walk
* Dag in Lower Manhattan. Daar is het immers begonnen.
* Etc.

We overnachten in een appartement in New Jersey (Paulus Hook, zicht op Manhattan). Hier is niets te beleven, maar dat is de bedoeling na een vermoeiende dag Manhattan.

Vraag #1:
Kunnen we ergens een "Nederlands" ontbijtje nuttigen? Heb geen zin in pannenkoeken of eieren met spek. Gewoon broodjes met kaas, zodat we niet opgeblazen de dag beginnen :P

Vraag #2:
We willen een halve dag in een museum gaan hangen. Welke? American History Museum lijkt me het leuks, omdat ik zelf geīnteresseerd ben in de natuur en haar historie. Maar je hoort ook negatieve verhalen (te kinderachtig).

Vraag #3:
Tuurlijk is het leuk om het Vrijheidsbeeld te zien. De boottocht is me te toeristisch en daar heb ik ook geen tijd voor (2-3 uur wachten lees ik). De gratis Staten Island Ferry is leuk, maar dan moet je helemaal tot Staten Island....en weer terug.
Is het een goede "tussen"optie om de pond naar Governors Island te pakken en daar wat rond te lopen?

[ Bericht 2% gewijzigd door Moody op 04-03-2015 21:41:34 ]
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  woensdag 4 maart 2015 @ 21:18:05 #168
39793 Moody
el moody
pi_150297446
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 13:29 schreef Rockefellow het volgende:
Wat zijn goede apps voor in NY?
Deze is _O_
http://recce.com
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  woensdag 4 maart 2015 @ 21:27:49 #169
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_150297783
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 21:14 schreef Moody het volgende:
Ik ga van 3-8 April *O*

De temperatuur stijgt richting de 15 graden. Perfect!

Al binnen:
* Kaarten voor Billy Joel in Madison Square Garden
* Kaarten voor Wicked

O.a. op de planning:
* 1 dag fiets huren en fietsen langs West Manhattan + Central Park (uiteraard zonder dom helmpje, want wij zijn Nederlanders _O_)
* Top of the Rock ipv Empire State (na vele adviezen)
* Zoveel mogelijk wandelen en de bus nemen. Sfeer van de stad proeven. Metro alleen voor grote afstanden.
* Highline walk
*
* Dag in Lower Manhattan. Daar is het immers begonnen.
* Etc.

We overnachten in een appartement in New Jersey (Paulus Hook, zicht op Manhattan). Hier is niets te beleven, maar dat is de bedoeling naar een vermoeiende dag Manhattan.

Vraag #1:
Kunnen we ergens een "Nederlands" ontbijtje nuttigen? Heb geen zin in pannenkoeken of eieren met spek. Gewoon broodjes met kaas, zodat we niet opgeblazen de dag beginnen :P

Vraag #2:
We willen een halve dag in een museum gaan hangen. Welke? American History Museum lijkt me het leuks, omdat ik zelf geīnteresseerd ben in de natuur en haar historie. Maar je hoort ook negatieve verhalen (te kinderachtig).

Vraag #3:
Tuurlijk is het leuk om het Vrijheidsbeeld te zien. De boottocht is me te toeristisch en daar heb ik ook geen tijd voor (2-3 uur wachten lees ik). De gratis Staten Island Ferry is leuk, maar dan moet je helemaal tot Staten Island....en weer terug.
Is het een goede "tussen"optie om de pond naar Governors Island te pakken en daar wat rond te lopen?
Als je maar 1 museum wilt doen, zou ik MoMa aanraden, dat is lekker overzichtelijk, afwisselend en niet te groot (zoals het Metropolitan).
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  woensdag 4 maart 2015 @ 21:32:26 #170
39793 Moody
el moody
pi_150297966
quote:
17s.gif Op woensdag 4 maart 2015 21:27 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Als je maar 1 museum wilt doen, zou ik MoMa aanraden, dat is lekker overzichtelijk, afwisselend en niet te groot (zoals het Metropolitan).
MoMa is de andere optie. Misschien moeten we ze beide meepikken. Was je al in het Museum of Natural History geweest?
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  woensdag 4 maart 2015 @ 21:39:55 #171
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_150298274
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 21:14 schreef Moody het volgende:
Ik ga van 3-8 April *O*

De temperatuur stijgt richting de 15 graden. Perfect!

Al binnen:
* Kaarten voor Billy Joel in Madison Square Garden
* Kaarten voor Wicked

O.a. op de planning:
* 1 dag fiets huren en fietsen langs West Manhattan + Central Park (uiteraard zonder dom helmpje, want wij zijn Nederlanders _O_)
* Top of the Rock ipv Empire State (na vele adviezen)
* Zoveel mogelijk wandelen en de bus nemen. Sfeer van de stad proeven. Metro alleen voor grote afstanden.
* Highline walk
*
* Dag in Lower Manhattan. Daar is het immers begonnen.
* Etc.

We overnachten in een appartement in New Jersey (Paulus Hook, zicht op Manhattan). Hier is niets te beleven, maar dat is de bedoeling naar een vermoeiende dag Manhattan.

Vraag #1:
Kunnen we ergens een "Nederlands" ontbijtje nuttigen? Heb geen zin in pannenkoeken of eieren met spek. Gewoon broodjes met kaas, zodat we niet opgeblazen de dag beginnen :P

Vraag #2:
We willen een halve dag in een museum gaan hangen. Welke? American History Museum lijkt me het leuks, omdat ik zelf geīnteresseerd ben in de natuur en haar historie. Maar je hoort ook negatieve verhalen (te kinderachtig).

Vraag #3:
Tuurlijk is het leuk om het Vrijheidsbeeld te zien. De boottocht is me te toeristisch en daar heb ik ook geen tijd voor (2-3 uur wachten lees ik). De gratis Staten Island Ferry is leuk, maar dan moet je helemaal tot Staten Island....en weer terug.
Is het een goede "tussen"optie om de pond naar Governors Island te pakken en daar wat rond te lopen?
Tof! Veel plezier!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  ESF Reporter woensdag 4 maart 2015 @ 21:53:46 #172
87554 Cee
Welluk?
pi_150298780
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 21:32 schreef Moody het volgende:

[..]

MoMa is de andere optie. Misschien moeten we ze beide meepikken. Was je al in het Museum of Natural History geweest?
Beide musea kan je uren in vertoeven maar ze zijn niet met elkaar te vergelijken vind ik. MoMa/Met/Guggenheim heeft kunst(geschiedenis), Natural History heeft geschiedenis en cultuur en heel veel kennis te bieden. Het is maar net waar je interesse het meest naar uit gaat. Maar mocht je beide musea willen bezoeken dan krijg je in ieder geval niet twee keer 'hetzelfde'. :)

Ellis Island vond ik trouwens boeiender dan Statue of Liberty. Staten Island ferry deed ik de laatste keer dat ik in NY was, leuk om gratis even op en neer te varen langs het Vrijheidsbeeld als je wat tijd over hebt. Weet niet of er op Staten Island veel te doen is, heb me na aankomst bij de terminal meteen aangesloten bij de rij voor de ferry terug naar Manhattan. :D
pi_150298906
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 21:32 schreef Moody het volgende:

[..]

MoMa is de andere optie. Misschien moeten we ze beide meepikken. Was je al in het Museum of Natural History geweest?
MoMA is voor mij dé reden om nu weer naar New York te willen. Er is dit voorjaar een overzichtstentoonstelling van Björk. :)

Vrijheidsbeeld kun je ook zien met een Circle Line rondvaart. Is misschien ook nog een optie voor je.
  woensdag 4 maart 2015 @ 22:02:56 #174
39793 Moody
el moody
pi_150299117
quote:
7s.gif Op woensdag 4 maart 2015 21:57 schreef k_man het volgende:

[..]

MoMA is voor mij dé reden om nu weer naar New York te willen. Er is dit voorjaar een overzichtstentoonstelling van Björk. :)

Vrijheidsbeeld kun je ook zien met een Circle Line rondvaart. Is misschien ook nog een optie voor je.
Circle Line wilden we ook gaan doen. Dan doen we dat en slaan we het fysiek bezoek over. Thnx!
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  woensdag 4 maart 2015 @ 22:04:07 #175
39793 Moody
el moody
pi_150299162
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2015 21:53 schreef Cee het volgende:
Ellis Island vond ik trouwens boeiender dan Statue of Liberty.
We kunnen via ons appartement Ellis Island binnen 20 minuten lopen bereiken via de brug. Doen dus?
Museum ook bezoeken of is rondlopen al voldoende?
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  woensdag 4 maart 2015 @ 22:07:47 #176
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_150299324
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 22:04 schreef Moody het volgende:

[..]

We kunnen via ons appartement Ellis Island binnen 20 minuten lopen bereiken via de brug. Doen dus?
Museum ook bezoeken of is rondlopen al voldoende?
Ik weet niet welk eiland jij bedoeld maar Ellis Island is niet te bezoeken per brug. Toch wel!

En ja, museum ook even bezoeken. Even een audiotour ophalen en een klein rondje doen.

[ Bericht 6% gewijzigd door DuvelDuvel op 04-03-2015 22:20:45 ]
#FreeHat
  woensdag 4 maart 2015 @ 22:12:14 #177
39793 Moody
el moody
pi_150299526
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2015 22:07 schreef DuvelDuvel het volgende:

[..]

Ik weet niet welk eiland jij bedoeld maar Ellis Island is niet te bezoeken per brug.

En ja, museum ook even bezoeken. Even een audiotour ophalen en een klein rondje doen.
Ellis Island Bridge:
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  woensdag 4 maart 2015 @ 22:13:49 #178
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_150299595
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 21:14 schreef Moody het volgende:
Ik ga van 3-8 April *O*

De temperatuur stijgt richting de 15 graden. Perfect!

Al binnen:
* Kaarten voor Billy Joel in Madison Square Garden
* Kaarten voor Wicked

O.a. op de planning:
* 1 dag fiets huren en fietsen langs West Manhattan + Central Park (uiteraard zonder dom helmpje, want wij zijn Nederlanders _O_)
* Top of the Rock ipv Empire State (na vele adviezen)
* Zoveel mogelijk wandelen en de bus nemen. Sfeer van de stad proeven. Metro alleen voor grote afstanden.
* Highline walk
* Dag in Lower Manhattan. Daar is het immers begonnen.
* Etc.

We overnachten in een appartement in New Jersey (Paulus Hook, zicht op Manhattan). Hier is niets te beleven, maar dat is de bedoeling na een vermoeiende dag Manhattan.

Vraag #1:
Kunnen we ergens een "Nederlands" ontbijtje nuttigen? Heb geen zin in pannenkoeken of eieren met spek. Gewoon broodjes met kaas, zodat we niet opgeblazen de dag beginnen :P

Vraag #2:
We willen een halve dag in een museum gaan hangen. Welke? American History Museum lijkt me het leuks, omdat ik zelf geīnteresseerd ben in de natuur en haar historie. Maar je hoort ook negatieve verhalen (te kinderachtig).

Vraag #3:
Tuurlijk is het leuk om het Vrijheidsbeeld te zien. De boottocht is me te toeristisch en daar heb ik ook geen tijd voor (2-3 uur wachten lees ik). De gratis Staten Island Ferry is leuk, maar dan moet je helemaal tot Staten Island....en weer terug.
Is het een goede "tussen"optie om de pond naar Governors Island te pakken en daar wat rond te lopen?
Billy Joel in Madison Square Garden :'( Dat staat erg hoog op mijn Bucketlist.
Wat betaal je daar ongeveer voor?

Ik zou trouwens het Empire state ook echt wel meepakken. Vooral 's avonds een prachtig uitzicht. Met oa. De lichten van Times Square.

En ik heb ook nog nooit 2-3 uur hoeven wachten bij het Vrijheidsbeeld, vorige keer half uurtje. Ben vorige keer in 1 middag naar Staten Island geweest, even mooi plaatje geschoten. Daarna terug en de boot naar Liberty Island en daarna afgezet bij Ellis Island. Iets van 4/5 uur in totaal. Let wel op dat je na ik dacht half 4 niet beide eilanden meer kan bezoeken.
#FreeHat
  woensdag 4 maart 2015 @ 22:16:06 #179
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_150299702
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 22:12 schreef Moody het volgende:

[..]

Ellis Island Bridge:
[ afbeelding ]
Huh :? Wtf dat eiland ligt super ver van de wal af toch :D

Ik ben dat eiland ook al een paar keer rondgelopen.

Even uitzoeken hoor :D
#FreeHat
  woensdag 4 maart 2015 @ 22:18:16 #180
39793 Moody
el moody
pi_150299794
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2015 22:13 schreef DuvelDuvel het volgende:

[..]

Billy Joel in Madison Square Garden :'( Dat staat erg hoog op mijn Bucketlist.
Wat betaal je daar ongeveer voor?
Omgerekend ¤360,-, maar dan hebben we prima plaatsen (1e ring, iets rechts van het midden)

quote:
Ik zou trouwens het Empire state ook echt wel meepakken. Vooral 's avonds een prachtig uitzicht. Met oa. De lichten van Times Square.
We moeten keuzes maken. Zoveel te bezoeken.

quote:
En ik heb ook nog nooit 2-3 uur hoeven wachten bij het Vrijheidsbeeld, vorige keer half uurtje. Ben vorige keer in 1 middag naar Staten Island geweest, even mooi plaatje geschoten. Daarna terug en de boot naar Liberty Island en daarna afgezet bij Ellis Island. Iets van 4/5 uur in totaal. Let wel op dat je na ik dacht half 4 niet beide eilanden meer kan bezoeken.
Weet niet waarom, maar Vrijheidsbeeld van dichtbij bekijken trekt mij niet zo. Ik wil die tijd liever besteden aan het "echte leven" in de stad. Wandeling door Williamsburg en The Bronx staan ook op de lijst.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  woensdag 4 maart 2015 @ 22:18:39 #181
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_150299803
De brug is toch niet open voor publiek?
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 4 maart 2015 @ 22:19:54 #182
39793 Moody
el moody
pi_150299843
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2015 22:18 schreef laziness het volgende:
De brug is toch niet open voor publiek?
Geen idee :D
Ik zag op Google maps dat het vlakbij ons appartement was.
Gewoon met het klootjesvolk in het bootje dus? :P
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  woensdag 4 maart 2015 @ 22:21:59 #183
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_150299922
quote:
10s.gif Op woensdag 4 maart 2015 22:19 schreef Moody het volgende:

[..]

Geen idee :D
Ik zag op Google maps dat het vlakbij ons appartement was.
Gewoon met het klootjesvolk in het bootje dus? :P
Ja de ferry is de enige toegangsmogelijkheid voor publiek.
De brug is voor materiaal en personeel bij restauratie projecten.
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 4 maart 2015 @ 22:25:15 #184
39793 Moody
el moody
pi_150300033
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2015 22:21 schreef laziness het volgende:

[..]

Ja de ferry is de enige toegangsmogelijkheid voor publiek.
De brug is voor materiaal en personeel bij restauratie projecten.
Ondanks dat wel de moeite waard?
Heb altijd een hekel aan die massa-toerisme. Ik weet het...dan moet je vooral niet NY bezoeken :')
Maar toch....ben meer van de "pareltjes" in zo'n stad. Alleen ontdekt je die meestal pas na 3 bezoeken ofzo. Daarom mijn post.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  woensdag 4 maart 2015 @ 22:35:18 #185
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_150300461
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 21:32 schreef Moody het volgende:

[..]

MoMa is de andere optie. Misschien moeten we ze beide meepikken. Was je al in het Museum of Natural History geweest?
Jup, en het is idd vrij kinderlijk. De dino's zijn wel tof.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_150301903
Ik ben geen reguliere museumbezoeker maar ik vond MoMA apart, een museum met oa. Minecraft en simcity. Vind het geen bezoek wat je moet doen, maar als het je ding is, zeker de moeite waard.
Natural history vond ik wel gaaf, dinosauruseieren en skeletten.

Toen ik er was ging Billy Joel in de verkoop, toen was het behoorlijk druk bij de kassa's. Het is schijnbaar een groot item in NY, toch een record qua aantal optredens?

Wat ik wel handig / leuk vond, als je om half zes in de ochtend wakker bent door de jetlag de attracties om 09.00 al doen, lekker rustig.
Op zondagochtend om 07.00 op times Square en Broadway wandelen is ook surrealistisch.
Hell To The Liars
pi_150338629
Ik bedenk me net dat ik een Apple Watch kan open in April in NY :D
Eerste dag kopen, subway map installeren en ik ben prepared :)
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_150342433
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 21:14 schreef Moody het volgende:
Ik ga van 3-8 April *O*

De temperatuur stijgt richting de 15 graden. Perfect!

Al binnen:
* Kaarten voor Billy Joel in Madison Square Garden
* Kaarten voor Wicked

O.a. op de planning:
* 1 dag fiets huren en fietsen langs West Manhattan + Central Park (uiteraard zonder dom helmpje, want wij zijn Nederlanders _O_)
* Top of the Rock ipv Empire State (na vele adviezen)
* Zoveel mogelijk wandelen en de bus nemen. Sfeer van de stad proeven. Metro alleen voor grote afstanden.
* Highline walk
* Dag in Lower Manhattan. Daar is het immers begonnen.
* Etc.

We overnachten in een appartement in New Jersey (Paulus Hook, zicht op Manhattan). Hier is niets te beleven, maar dat is de bedoeling na een vermoeiende dag Manhattan.

Vraag #1:
Kunnen we ergens een "Nederlands" ontbijtje nuttigen? Heb geen zin in pannenkoeken of eieren met spek. Gewoon broodjes met kaas, zodat we niet opgeblazen de dag beginnen :P

Vraag #2:
We willen een halve dag in een museum gaan hangen. Welke? American History Museum lijkt me het leuks, omdat ik zelf geīnteresseerd ben in de natuur en haar historie. Maar je hoort ook negatieve verhalen (te kinderachtig).

Vraag #3:
Tuurlijk is het leuk om het Vrijheidsbeeld te zien. De boottocht is me te toeristisch en daar heb ik ook geen tijd voor (2-3 uur wachten lees ik). De gratis Staten Island Ferry is leuk, maar dan moet je helemaal tot Staten Island....en weer terug.
Is het een goede "tussen"optie om de pond naar Governors Island te pakken en daar wat rond te lopen?
Wat vraag 1 betreft zou ik gewoon een willekeurige Pret-ā-Manger aanraden. Verkoopt denk ik precies wat je een beetje zoekt, met heerlijke verse jus!

Vraag 3...persoonlijk zou ik gewoon de Staten Island Ferry nemen. Zo tijdrovend is die nu ook weer niet en de tocht terug naar Manhattan is natuurlijk elke minuut waard.
pi_150342518
Om op vraag 3 te antwoorden: als je crown tickets koopt en met de eerste boot meegaat valt de drukte goed mee. En je heb priority dmv de crown tickets.

Vraag 2 dan ook maar gelijk: ik zou zo teruggaan naar het natural history museum! Misschien wat gericht op kinderen, maar zeker niet alles of te overdreven!

[ Bericht 35% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2015 08:51:49 ]
  vrijdag 6 maart 2015 @ 08:53:46 #190
39793 Moody
el moody
pi_150342583
Thnx voor de tips ^O^
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_150352028
quote:
7s.gif Op woensdag 4 maart 2015 21:57 schreef k_man het volgende:

[..]

MoMA is voor mij dé reden om nu weer naar New York te willen. Er is dit voorjaar een overzichtstentoonstelling van Björk. :)
Eerste kritieken daarvan zijn niet heel best http://www.nu.nl/muziek/4(...)lecht-ontvangen.html

quote:
"Ze had beter nee kunnen zeggen", schrijft The New York Times. "Niet omdat haar werk niet museum-waardig is, maar omdat wordt bewezen dat het museum de opdracht niet aankan."
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
pi_150355480
Ah, interessant. Dank je. Dan maar hopen dat het concert wel goed is. :P
pi_150365744
Gvd tyfus euro :r
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_150368100
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 20:33 schreef StarGazer het volgende:
Gvd tyfus euro :r
Echt he! fffuuuhuuuuuuu
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_150371923
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 21:23 schreef MissJ het volgende:

[..]

Echt he! fffuuuhuuuuuuu
Ja, bagger. Aangezien ik woensdag naar NY vlieg :')
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_150375395
Is er al een datum bekend wanneer het observatiedeck van het nieuwe WTC open gaat?
  zaterdag 7 maart 2015 @ 00:31:31 #197
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_150375565
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 20:33 schreef StarGazer het volgende:
Gvd tyfus euro :r
Gewoon 15 ipv 20% fooi geven, dat scheelt al iets :D :').
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_150375846
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 08:53 schreef Moody het volgende:
Thnx voor de tips ^O^
Moody! Voor Vrijheidsbeeld gewoon naar Ellis Island gaan. Ellis was mijn hoogtepunt destijds en vaart en passant langs Vrijheidsbeeld :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_150376540
quote:
8s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 00:26 schreef Max-Westerman het volgende:
Is er al een datum bekend wanneer het observatiedeck van het nieuwe WTC open gaat?
Nee, 'late spring'.
  zaterdag 7 maart 2015 @ 09:18:38 #200
39793 Moody
el moody
pi_150379247
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 00:39 schreef Norrage het volgende:

[..]

Moody! Voor Vrijheidsbeeld gewoon naar Ellis Island gaan. Ellis was mijn hoogtepunt destijds en vaart en passant langs Vrijheidsbeeld :P
Thnx Nor! Staat op de lijst, mits niet te druk bij de boot :)
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  zaterdag 7 maart 2015 @ 14:22:59 #201
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_150384905
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 01:03 schreef k_man het volgende:

[..]

Nee, 'late spring'.
Ik hoop dat late spring valt voor 22 mei!!
pi_150391449
quote:
9s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 22:54 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Ja, bagger. Aangezien ik woensdag naar NY vlieg :')
ik eind april... Hoop nog op een wonder, maar vrees het ergste.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_150391724
Wij hebben de tweede week van april een vijf dagen New York op het programma staan. Veel zin in! Nu dingen aan het uitzoeken in het kader van voorpret. Wellicht een honkbalwedstrijd meepakken, de Red Sox zijn in town als wij er zijn... Nu aan het twijfelen tussen de New York Pass en de New York CityPass. Aan de ene kant denk ik dat we wel veel attracties gaan doen aangezien het onze eerste keer is. Aan de andere kant wil ik niet van tevoren een programma helemaal vastleggen en het gevoel hebben dat we moeten haasten. Ik heb juist ook gehoord dat relaxt lopend delen van de stad verkennen zo mooi is in NY. Iemand zinnige ervaringen/tips hierover? http://www.newyork.nl/bez(...)ss-en-new-york-pass/ Bovendien staat er op NY pass iets over een voordeelactie die morgen eindigt. Keuzes, keuzes.

Verder vliegen wij voordelig vanaf Brussel met een overstap op Schiphol. Heenweg zullen we gewoon vanaf Brussel doen (heb al wat ervaringen gelezen over mensen die dachten in Schiphol op de tweede vlucht op te stappen en geweigerd werden) Op de terugweg is het idee echter om geen bagage in te checken en dan de laatste vlucht naar Brussel te skippen. Iemand ervaring met zo'n constructie?
  zaterdag 7 maart 2015 @ 19:20:36 #204
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_150392895
Die keuze actie van de new york pass is doorlopend al laten ze je anders denken :P

Ik heb 'm gehad en vond 'm handig en nuttig maar afhankelijk hoeveel je er van mee wilt pakken.
Ik heb gewoon gedaan waar ik zin in had en wanneer ik het wilde maar wist wel van tevoren dat ik de prijs er wel uit ging halen omdat ik een aantal dingen sowieso wilde doen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_150393333
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 19:20 schreef laziness het volgende:
Die keuze actie van de new york pass is doorlopend al laten ze je anders denken :P

Ik heb 'm gehad en vond 'm handig en nuttig maar afhankelijk hoeveel je er van mee wilt pakken.
Ik heb gewoon gedaan waar ik zin in had en wanneer ik het wilde maar wist wel van tevoren dat ik de prijs er wel uit ging halen omdat ik een aantal dingen sowieso wilde doen.
Haha dat idee kreeg ik al een beetje (als je de prijzen op infosites leest). Thanks iig, denk dat het de NY pass wordt. Gelukkig nog wat tijd om te beslissen :P
  zaterdag 7 maart 2015 @ 20:46:45 #206
39793 Moody
el moody
pi_150396659
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 18:47 schreef CPS2000 het volgende:
Nu aan het twijfelen tussen de New York Pass en de New York CityPass. Aan de ene kant denk ik dat we wel veel attracties gaan doen aangezien het onze eerste keer is. Aan de andere kant wil ik niet van tevoren een programma helemaal vastleggen en het gevoel hebben dat we moeten haasten.
Hier hetzelfde dilemma. Ik denk er zelfs over om helemaal geen pass te halen. Als er ergens een rij van 2 uur staat, wandel ik liever lekker door. Het lijkt me persoonlijk het leukst om de sfeer van de stad te pakken. Ik hoeft niet perse klem te zitten tussen de Japanners en de Russen. Ik ga maar 5 nachten, voordat je het weet sta je meer in een rij dan dat je in NY bent :) Al ga ik zeker 2 of 3 mega-toerischtische dingen doen (o.a. Top of the Rock, boottochtje).

Als ik moest kiezen zou ik voor de NY Pass gaan. Wel iets duurder. Maar je hebt de meeste keus en kunt ter plekke kijken wat je wilt doen. Staat er een giga rij, dan loop je een deurtje verder naar de volgende attractie.

Wat me ook leuk lijkt is een dag een fiets te huren en Central Park te doorkruizen. Gratis toppers: High Line, Staten Island Ferry. Kaarten voor concert of musical zou ik nu al boeken, anders heb je waardelozen plaatsen.

Zo'n indirecte vlucht, wat kost dat nou? Ik heb ¤1070,- uitgegeven voor een directe vlucht vanaf Schiphol (7,5 uur; heen via United, terug via Lufthansa). Kan niet meer terug, maar misschien kan ik een volgende keer wellicht wat besparen :) Al is het me ook wel wat waard om niet uren langer te hoeven reizen.

[ Bericht 16% gewijzigd door Moody op 07-03-2015 20:56:08 ]
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  zaterdag 7 maart 2015 @ 21:02:34 #207
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_150397368
Ook directe vlucht kan wel goedkoper dan dat.
¤700 betaald vorig jaar voor een vlucht in de herfstvakantie dus niet een goedkoop moment.

Ik vond het klem tussen de andere toeristen ook wel meevallen trouwens.
Geen moment last van gehad.
Ja uiteraard ben je niet de enige op the top of the rock en het empire state building maar de enige plek waar een blik Japanners was open getrokken was die stomme stier op wall street gek genoeg :D
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_150398297
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 20:46 schreef Moody het volgende:

[..]

Hier hetzelfde dilemma. Ik denk er zelfs over om helemaal geen pass te halen. Als er ergens een rij van 2 uur staat, wandel ik liever lekker door. Het lijkt me persoonlijk het leukst om de sfeer van de stad te pakken. Ik hoeft niet perse klem te zitten tussen de Japanners en de Russen. Ik ga maar 5 nachten, voordat je het weet sta je meer in een rij dan dat je in NY bent :) Al ga ik zeker 2 of 3 mega-toerischtische dingen doen (o.a. Top of the Rock, boottochtje).

Als ik moest kiezen zou ik voor de NY Pass gaan. Wel iets duurder. Maar je hebt de meeste keus en kunt ter plekke kijken wat je wilt doen. Staat er een giga rij, dan loop je een deurtje verder naar de volgende attractie.

Wat me ook leuk lijkt is een dag een fiets te huren en Central Park te doorkruizen. Gratis toppers: High Line, Staten Island Ferry. Kaarten voor concert of musical zou ik nu al boeken, anders heb je waardelozen plaatsen.

Zo'n indirecte vlucht, wat kost dat nou? Ik heb ¤1070,- uitgegeven voor een directe vlucht vanaf Schiphol (7,5 uur; heen via United, terug via Lufthansa). Kan niet meer terug, maar misschien kan ik een volgende keer wellicht wat besparen :) Al is het me ook wel wat waard om niet uren langer te hoeven reizen.
Yep, das ook een overweging waar ik mee zit, dat geschuifel in die rijen enzo. Punt is dat je met zo'n pass bij sommige attracties ook weer fast track acces hebt, scheelt wellicht weer lang in de rij staan (of je staat in een net zo'n lange rij met mensen die een pass hebben). En veel dingen die we waarschijnlijk gaan doen zitten bij de NY pass in (ook fietshuur in Central Park bijvoorbeeld. Ik denk dat wij die pass er toch wel uit gaan krijgen. High Line staat ook op ons lijstje.

Wij hebben voor 420 pp bij KLM geboekt, vanaf Brussel dus. Was net voor de werelddealweken (maar waarschijnlijk al wel de prijs van de werelddeal). Rechtstreeks vanaf Schiphol was op dat moment 100e meer geloof ik. Het was ook een vrij impulsieve actie om gelijk te boeken, mede door die prijs. We hadden geen concrete plannen om te gaan maar ik wilde er wel al heel lang heel graag heen.
  zaterdag 7 maart 2015 @ 21:26:36 #209
39793 Moody
el moody
pi_150398575
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 21:20 schreef CPS2000 het volgende:

[..]

Yep, das ook een overweging waar ik mee zit, dat geschuifel in die rijen enzo. Punt is dat je met zo'n pass bij sommige attracties ook weer fast track acces hebt, scheelt wellicht weer lang in de rij staan (of je staat in een net zo'n lange rij met mensen die een pass hebben). En veel dingen die we waarschijnlijk gaan doen zitten bij de NY pass in (ook fietshuur in Central Park bijvoorbeeld. Ik denk dat wij die pass er toch wel uit gaan krijgen. High Line staat ook op ons lijstje.

Wij hebben voor 420 pp bij KLM geboekt, vanaf Brussel dus. Was net voor de werelddealweken (maar waarschijnlijk al wel de prijs van de werelddeal). Rechtstreeks vanaf Schiphol was op dat moment 100e meer geloof ik. Het was ook een vrij impulsieve actie om gelijk te boeken, mede door die prijs. We hadden geen concrete plannen om te gaan maar ik wilde er wel al heel lang heel graag heen.
420,- p/p is een geniale prijs. Daarvoor zou ik wel 1x willen overstappen :P
Probleem was dat ik vastzat aan de vertrek en retourdatum waardoor de keus minder was.

Let op: Fietshuur in Central Park is meestal een toer in een groep en voor max 2 uur. Je moet even uitzoeken of je ook op eigen houtje kan fietsen en wellicht wat langer, want 2 uur schiet niet op als je ook nog dingen rustig wilt bekijken.

Wij gaan een fiets huren bij Bike & Roll (lower Manhattan). Kost $25 per dag, daarmee ben je wel een stuk flexibeler imo.

-> Mijn vraag aan de experts is of je ook buiten Central Park kan fietsen zonder gevaar. Wij kunnen fietsen, maar als New Yorkers niet met fietsers om kunnen gaan, schiet dat niet op :)
Daarbij is mijn vrouw zwanger, dus de grote risico's moeten we ontlopen.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  zaterdag 7 maart 2015 @ 21:47:05 #210
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_150399627
De fietshuur die bij de NY pass in zit is niet gebonden aan groep en tijd.

Er is weinig ruimte om te fietsen in New York op straat. Ik zou het niet doen.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 7 maart 2015 @ 21:47:31 #211
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_150399644
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 21:26 schreef Moody het volgende:

[..]

-> Mijn vraag aan de experts is of je ook buiten Central Park kan fietsen zonder gevaar. Wij kunnen fietsen, maar als New Yorkers niet met fietsers om kunnen gaan, schiet dat niet op :)
Daarbij is mijn vrouw zwanger, dus de grote risico's moeten we ontlopen.
Twee jaar geleden heb ik zonder problemen, en zonder helm, heerlijk door Manhatten gefietst. Van W14th Street & 9th Avenue tot aan Times Square.
Ik was toen overigens niet zwanger maar ik ben dan ook geen vrouw :)
  zaterdag 7 maart 2015 @ 21:50:14 #212
39793 Moody
el moody
pi_150399788
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 21:47 schreef laziness het volgende:
De fietshuur die bij de NY pass in zit is niet gebonden aan groep en tijd.

Er is weinig ruimte om te fietsen in New York op straat. Ik zou het niet doen.
Er schijnen honderden kilometers aan bike lanes te liggen. Is dit voornamelijk aan de oost -en westkant langs de rivier? Je schijnt bijna heel Manhattan langs de westkant zonder problemen te kunnen fietsen. Om risico's te vermijden gaan we niet crosstown fietsen.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  zaterdag 7 maart 2015 @ 21:57:54 #213
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_150400213
Ja langs het water ligt wel inderdaad dat klopt. Ik kreeg visioenen van 5th avenue af fietsen ;)
Ik persoonlijk had in 6 dagen al tijd te kort om alles te doen wat ik wilde aan de standaard dingen.
Dat fietsen langs het water is niet zo spectaculair dat het bij een eerste bezoek hoog op mijn lijstje zou staan.
Maar dat ben ik ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_150400226
Groeten uit een prachtig witte New York...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is aardig koud, vooral na zonsondergang, maar wanneer goed ingepakt is het toch aardig vertoeven. Gisteren en vandaag scheen de zon volop zonder enige bewolking, wat het volgens de weersverwachting de komende paar dagen ook gaat doen, dus wat je noemt een voordeel bij een nadeel.
  zaterdag 7 maart 2015 @ 22:02:42 #215
39793 Moody
el moody
pi_150400443
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 21:57 schreef laziness het volgende:
Ja langs het water ligt wel inderdaad dat klopt. Ik kreeg visioenen van 5th avenue af fietsen ;)
Ik persoonlijk had in 6 dagen al tijd te kort om alles te doen wat ik wilde aan de standaard dingen.
Dat fietsen langs het water is niet zo spectaculair dat het bij een eerste bezoek hoog op mijn lijstje zou staan.
Maar dat ben ik ;)
We zien het fietsen ook niet als attractie, meer als manier om sneller dan lopend bij enkele hotspots te komen :)

Het zag er in de jaren '20 subliem uit :)

Toen woonden er bijna 1 miljoen mensen meer dan nu in Manhattan. Dat was proppen :D

[ Bericht 17% gewijzigd door Moody op 07-03-2015 22:25:08 ]
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_150402240
Fietsen in New York lijkt me altijd heel gaaf om te doen.
Maar ik durf dat niet :+
  zaterdag 7 maart 2015 @ 22:44:51 #217
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_150402763
Ik fiets in Philly dus NY moet ik ook kunnen hebben :p
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  maandag 9 maart 2015 @ 21:54:32 #218
39793 Moody
el moody
pi_150477200
Dit is frickin' geniaal :D
Heb het boek ook meteen besteld :P

http://www.wisebread.com/nyc-basic-tips-and-etiquette
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_150489181
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 21:54 schreef Moody het volgende:
Dit is frickin' geniaal :D
Heb het boek ook meteen besteld :P

http://www.wisebread.com/nyc-basic-tips-and-etiquette
Haha vet, dat ga ik mijn vriendin kado doen ^O^
pi_150489464
Fietsen door New York was in mijn ogen wel super. Ik ben toen van 42nd street naar chelsea market over het fietspad aan de westkant gegaan. En van daar naar battery park door allemaal straatjes.Terug naar 42nd(en verder naar central park) ben ik door allemaal straten en avenues gefietst. Was echt een geweldige ervaring, maar je moet wel heel goed opletten.
PSN: Metal_Akilla
  dinsdag 10 maart 2015 @ 12:05:10 #221
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_150491483
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 21:54 schreef Moody het volgende:
Dit is frickin' geniaal :D
Heb het boek ook meteen besteld :P

http://www.wisebread.com/nyc-basic-tips-and-etiquette
Onze AirBnB hosts hadden zo ongeveer ALLE boeken in relatie tot NYC, waaronder deze. Hij is echt heel leuk (en heel waar!).
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_150491718
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 10:29 schreef Akilla het volgende:
Fietsen door New York was in mijn ogen wel super. Ik ben toen van 42nd street naar chelsea market over het fietspad aan de westkant gegaan. En van daar naar battery park door allemaal straatjes.Terug naar 42nd(en verder naar central park) ben ik door allemaal straten en avenues gefietst. Was echt een geweldige ervaring, maar je moet wel heel goed opletten.
lijkt me zo gaaf om te doen he. In 2013 heb ik ook gefietst, maar alleen in Central Park.
Weet niet of ik het durf om door de straten te fietsen :D
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_150492019
Ik heb via de NY pass een fietstoer door Central park en over the Brooklyn Bridge gedaan. Beide erg tof. De toer over de Brooklyn bridge hield ook een stukje Lower Manhattan in.
pi_150492118
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 12:15 schreef MissJ het volgende:

[..]

lijkt me zo gaaf om te doen he. In 2013 heb ik ook gefietst, maar alleen in Central Park.
Weet niet of ik het durf om door de straten te fietsen :D
Wij hadden ook twijfels eerst, vandaar eerst langs de westkant gefietst. Maar toen we een stukje de stad in moesten voor chelsea market, dachten we daarna gewoon: Fuck it, dit moeten we gewoon doen :)
PSN: Metal_Akilla
pi_150495146
Wij zijn ook van plan in New York van South Street Seaport naar de Williamsburg Bridge te fietsen om daarna door Williamsburg en Brooklyn de wandelroute van het 100% boekje te fietsen en terug te gaan over ed Brooklyn Bridge.

Ben benieuwd of dat een beetje te doen is.
  dinsdag 10 maart 2015 @ 21:23:30 #226
39793 Moody
el moody
pi_150509952
Heeft iemand wel eens de route rondom Manhattan gefietst?
Dat zijn wij van plan. Tussendoor ook door Central Park. Schijnt voornamelijk "greenway" te zijn, oftewel gescheiden fietspaden. Heel relaxt enzo. Zo'n 30 km, prima te doen in 1 dag natuurlijk.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_150510723
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 12:28 schreef Akilla het volgende:

[..]

Wij hadden ook twijfels eerst, vandaar eerst langs de westkant gefietst. Maar toen we een stukje de stad in moesten voor chelsea market, dachten we daarna gewoon: Fuck it, dit moeten we gewoon doen :)
Ik ga er toch even extra over nadenken om het toch te gaan doen. Ben gelukkig wel een stoer wijf, dus wat dat betreft komt het wel goed.

En hee, als Nederlander zijnde is dit toch ultiem, fietsen in New York _O_ O+
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_150511731
Klein stukje door Manhattan gefietst op weg naar Central Park. Ik was blij dat ik een NL'er was die regelmatig op de fiets zit en niet zo'n toerist die denkt: ooooh, leuk, fietsje huren en vervolgens plat gereden wordt, omdat die niet kan anticiperen op de capriolen van het overige verkeer.

Gewoon verstand op nul en gaan. Met dat motto ben ik de fiets opgestapt :D
  dinsdag 10 maart 2015 @ 22:06:55 #229
39793 Moody
el moody
pi_150512092
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  dinsdag 10 maart 2015 @ 22:29:29 #230
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_150513425
MBT fietsen in de US, de gevaarlijkste situaties waar ik in gekomen ben waren altijd een van de volgende twee:

1. auto die naar rechts gaat zonder te kijken of er een fietsen naar hem rijdt
2. Automobilist die parkeert en deur opengooit zonder te kijken
(eventueel) 3. Mensen die bus uit stappen zonder te kijken.

Dit zijn allemaal situaties die in Nederland zo vaak voorkomen dat de rest van het verkeer er rekening mee houdt, met als gevolg dat ik als fietser er nooit rekening mee heb hoeven houden. Hier in de US zijn ze er minder aan gewend.

Toen ik net begon met fietsen lette ik vooral extra op als ik aan het fietsen tussen de auto's maar daar heb ik eigenlijk weinig gevaarlijke situaties meegemaakt omdat ik 1 met het verkeer ben in die situaties.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_150514084
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 21:39 schreef MissJ het volgende:

[..]

Ik ga er toch even extra over nadenken om het toch te gaan doen. Ben gelukkig wel een stoer wijf, dus wat dat betreft komt het wel goed.

En hee, als Nederlander zijnde is dit toch ultiem, fietsen in New York _O_ O+
Haha goedzo! Dat was ook wat wij dachten. Zeker als je daar aziaten ziet fietsen, die moeten pas oppassen
PSN: Metal_Akilla
pi_150568026
Wij hebben redelijk wat gefietst, zowel langs de kust over de speciale fietspaden als down en midtown als in harlem. Kwestie van goed opletten, anticiperen en een duidelijk laten zien dat je er bent. Dan kan er eigenlijk weinig gebeuren.

Enige twee zaken wat echt een must zijn is een goede bel en het feit dat je later op de avond/in het donker niet meer van de vaste paden afmoet, dan kan het pijnlijk worden met niet oplettende weggebruikers.
Hooray for boobies!
pi_150588472
Weet iemand toevallig of er nog ergens een goede deal te vinden is voor vliegtickets naar NY, ergens in mei? :@
  ESF Reporter vrijdag 13 maart 2015 @ 07:21:53 #234
87554 Cee
Welluk?
pi_150588506
Ik heb ook alleen nog maar rond Central Park gefietst, daarbuiten lijkt het me toch te druk/eng. Maar m'n baas en zijn vrouw hebben gewoon lekker door Lower Manhattan gecrosst op hun rent a bikes en die twee zijn 60+.
pi_150588524
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 07:21 schreef Cee het volgende:
Ik heb ook alleen nog maar rond Central Park gefietst, daarbuiten lijkt het me toch te druk/eng. Maar m'n baas en zijn vrouw hebben gewoon lekker door Lower Manhattan gecrosst op hun rent a bikes en die twee zijn 60+.
Fietsen in Central Park vond ik fantastisch.. samen met nog 100.000 andere toeristen... :')
  ESF Reporter vrijdag 13 maart 2015 @ 07:47:22 #236
87554 Cee
Welluk?
pi_150588664
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 07:24 schreef Trebo het volgende:

[..]

Fietsen in Central Park vond ik fantastisch.. samen met nog 100.000 andere toeristen... :')
Lekker slalommen en iedereen inhalen ja. Leek alsof sommigen voor het eerst op zo'n ding zaten. :D
pi_150589109
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 07:15 schreef Max-Westerman het volgende:
Weet iemand toevallig of er nog ergens een goede deal te vinden is voor vliegtickets naar NY, ergens in mei? :@
Denk dat je daar een beetje laat voor bent. Begin dit jaar is het me nog gelukt een retourtje Brussel-New York voor 420.

Verder mensen nog ervaring met fietsen door Williamsburg en/of Brooklyn?
pi_150590854
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 08:31 schreef vanpers het volgende:

[..]

Denk dat je daar een beetje laat voor bent. Begin dit jaar is het me nog gelukt een retourtje Brussel-New York voor 420.

Verder mensen nog ervaring met fietsen door Williamsburg en/of Brooklyn?
Ik weet dat het een beetje laat is :P
Maar ik heb te horen gekregen dat ik nog verlof uren heb die op moeten... en dat wilde ik dan combineren met een weekje NY ofzo :')

En de hotels zijn ook duur man :O

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2015 09:55:59 ]
pi_150592498
quote:
8s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:54 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Ik weet dat het een beetje laat is :P
Maar ik heb te horen gekregen dat ik nog verlof uren heb die op moeten... en dat wilde ik dan combineren met een weekje NY ofzo :')

En de hotels zijn ook duur man :O
Van de hotels ga je niet vrolijk worden nee. Heb er nu een geboekt maar kan hem nog altijd annuleren voor als de prijzen nog veranderen(wat ik niet verwacht).
pi_150593966
Wat vinden jullie dan duur?

Wij betalen nu 1200 euro voor twee kamers, 3 nachten. Dus denk dat ik wel $100 p.k.p.n. kan zeggen.
Ligt in het oosten van Manhattan (rond 2nd of 3rd Ave dacht ik) ter hoogte van 50th street.

Dat vind ik een prima prijs.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_150594779
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 07:15 schreef Max-Westerman het volgende:
Weet iemand toevallig of er nog ergens een goede deal te vinden is voor vliegtickets naar NY, ergens in mei? :@
¤480 van/naar Brussel. Non-stop.

Niet heel erg goedkoop voor mei, maar je bent dan ook wat laat.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 13:38:25 #242
39793 Moody
el moody
pi_150597183
quote:
8s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:54 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Ik weet dat het een beetje laat is :P
Maar ik heb te horen gekregen dat ik nog verlof uren heb die op moeten... en dat wilde ik dan combineren met een weekje NY ofzo :')

En de hotels zijn ook duur man :O
Neem een ruim appartement in New Jersey met uitzicht op Manhattan. Kost minder dan een klein hotelkamertje op Manhattan. Binnen 2 minuten ben je op Manhattan.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_150618911
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:52 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Wij betalen nu 1200 euro voor twee kamers, 3 nachten. Dus denk dat ik wel $100 p.k.p.n. kan zeggen.
Huh? Dat is dan toch $200 per kamer per nacht?
pi_150621282
quote:
5s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 23:02 schreef k_man het volgende:

[..]

Huh? Dat is dan toch $200 per kamer per nacht?
Zeker. Een beetje in gedachten verzonken die afkorting getypt. Moet p.p.p.n. zijn natuurlijk.

Oh en euro's staan opeens gelijk aan dollars in m'n post :') met de huidige koers scheelt het niet veel, maar eerder geboekt en dus ook geen 1200 euro maar dollar.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_150661102
Heeft iemand ervaring met de expressbus vanaf Newark?

Een taxi in m'n eentje is nogal duur en als ik met AirTrain en metro ga, moet ik zo'n 87 keer overstappen, geloof ik.
pi_150666298
Goed... de maximale maat van je bagage mag dus 158 cm zijn (l + b + h). Mijn tas is.... wait for it... 162 cm. 8)7

Wat zouden jullie doen? Het er maar op gokken? En wat gebeurt er als ze er wel een probleem van maken? Bijbetalen zou een beetje jammer zijn, maar als ie überhaupt niet mee mag ben ik natuurlijk wel de lul. -O-
pi_150666601
quote:
5s.gif Op zondag 15 maart 2015 13:55 schreef k_man het volgende:
Heeft iemand ervaring met de expressbus vanaf Newark?

Een taxi in m'n eentje is nogal duur en als ik met AirTrain en metro ga, moet ik zo'n 87 keer overstappen, geloof ik.
waar zit je hotel?
Hooray for boobies!
pi_150666707
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2015 16:19 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

waar zit je hotel?
Op 10th Ave / 49th St. Dat is een klein stukje van Port Authority, waar die bus een halte heeft.
pi_150666753
Wat zou ik graag eens naar NY willen, evenals LA, maar daar gaat dit topic niet over.
Helaas nog geen optie omdat het lichamelijk nog niet lukt momenteel, en als gevolg ik het geld er niet voor heb. Maar wat zou het tof zijn om dit jaar toch te kunnen gaan _O_ zie soms dat mensen voor ~400 retour vliegen, alleen dan nog een hotel en overige kosten natuurlijk.
pi_150666894
quote:
5s.gif Op zondag 15 maart 2015 13:55 schreef k_man het volgende:
Heeft iemand ervaring met de expressbus vanaf Newark?

Een taxi in m'n eentje is nogal duur en als ik met AirTrain en metro ga, moet ik zo'n 87 keer overstappen, geloof ik.
Nee joh, dat is het grote voordeel van Newark: non-stop gratis AirTrain naar station Newark, vanaf daar de trein rechtstreeks naar Penn Station. Geloof 12,50 dollar, vanaf daar half uurtje en twee/drie haltes verder (ligt aan welke je neemt) sta je in het hart van Manhattan. Vanaf daar 2km taxi of talloze metroverbindingen (2/3 haltes).
pi_150667592
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2015 16:28 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Nee joh, dat is het grote voordeel van Newark: non-stop gratis AirTrain naar station Newark, vanaf daar de trein rechtstreeks naar Penn Station. Geloof 12,50 dollar, vanaf daar half uurtje en twee/drie haltes verder (ligt aan welke je neemt) sta je in het hart van Manhattan. Vanaf daar 2km taxi of talloze metroverbindingen (2/3 haltes).
Ja, dat bedoel ik. Die bus is $16, en dan ben je direct middenin Manhattan.

Hoewel vanaf Penn Station naar mijn hotel ook goed te doen is. Hoe werkt dat met die trein? Qua kaartje kopen, bedoel ik. Moet dat op het vliegveld, of doe je dat als je overstapt van de AirTrain op de trein naar Penn Station?
pi_150668238
quote:
7s.gif Op zondag 15 maart 2015 16:22 schreef k_man het volgende:

[..]

Op 10th Ave / 49th St. Dat is een klein stukje van Port Authority, waar die bus een halte heeft.
air train stopt daar dus keuze lijkt me simpel
Hooray for boobies!
pi_150668672
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2015 17:07 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

air train stopt daar dus keuze lijkt me simpel
Huh? de AirTrain komt daar helemaal niet. :?
pi_150668753
quote:
7s.gif Op zondag 15 maart 2015 16:48 schreef k_man het volgende:

[..]

Ja, dat bedoel ik. Die bus is $16, en dan ben je direct middenin Manhattan.

Hoewel vanaf Penn Station naar mijn hotel ook goed te doen is. Hoe werkt dat met die trein? Qua kaartje kopen, bedoel ik. Moet dat op het vliegveld, of doe je dat als je overstapt van de AirTrain op de trein naar Penn Station?
Volgens mij had ik toen al kaartjes gekocht op het vliegveld
pi_150669015
quote:
5s.gif Op zondag 15 maart 2015 17:19 schreef k_man het volgende:

[..]

Huh? de AirTrain komt daar helemaal niet. :?
zit met de bussen in m'n hoofd....
Hooray for boobies!
  zondag 15 maart 2015 @ 17:55:27 #256
67174 Dos37
Come on Twente
pi_150669915
quote:
7s.gif Op zondag 15 maart 2015 16:48 schreef k_man het volgende:

[..]

Ja, dat bedoel ik. Die bus is $16, en dan ben je direct middenin Manhattan.

Hoewel vanaf Penn Station naar mijn hotel ook goed te doen is. Hoe werkt dat met die trein? Qua kaartje kopen, bedoel ik. Moet dat op het vliegveld, of doe je dat als je overstapt van de AirTrain op de trein naar Penn Station?
op het vliegveld doe je dat. Zo simpel als wat, zo simpel zelf dat mocht ik weer na NY gaan Newark mijn eerste voorkeurs vliegveld zou zijn.

Vertrokken vanaf LaGuardia dat is wel een pain tha ass
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_150670232
Bus vanaf Newark naar port aithority, dat was het... :')
Hooray for boobies!
pi_150670850
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2015 18:03 schreef Spockjuh_ het volgende:
Bus vanaf Newark naar port aithority, dat was het... :')
Denk dat ik dat ook ga doen. Vanaf daar moet ik dan nog een kwartiertje lopen, of even met de taxi.
pi_150672838
Die bus vind ik ook het makkelijkst. Voorheen kon je ook een kaartje online van tevoren kopen met nog wat korting. Je loopt dan zo de terminal uit, de bus in, in plaats van naar die skytrain te klimmen met je bagage.
Enige nadeel van de bus, is dat je na vieren wel in de spits terecht kan komen en een half uur voor de tunnel vast staat, maar dan nog is het beter dan die trein.
pi_150673348
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 07:15 schreef Max-Westerman het volgende:
Weet iemand toevallig of er nog ergens een goede deal te vinden is voor vliegtickets naar NY, ergens in mei? :@
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 12:18 schreef Iemand91 het volgende:
¤480 van/naar Brussel. Non-stop.

Niet heel erg goedkoop voor mei, maar je bent dan ook wat laat.
Update; nu voor ¤366 retour in mei.
Meer info hier.
Wel met een tussenstop.
pi_150674070
quote:
14s.gif Op zondag 15 maart 2015 19:44 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

[..]

Update; nu voor ¤366 retour in mei.
Meer info hier.
Wel met een tussenstop.
quote:
14s.gif Op zondag 15 maart 2015 19:44 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

[..]

Update; nu voor ¤366 retour in mei.
Meer info hier.
Wel met een tussenstop.
Ik had hem al gezien
Maar ik denk dat het sowieso niets gaat worden als je een beetje goed hotel zoekt op een mooie locatie ben je nog een fortuin kwijt :')
  zondag 15 maart 2015 @ 20:39:36 #262
67174 Dos37
Come on Twente
pi_150675619
Hoge dollar koers het is bijna 1 op 1 :(
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  zondag 15 maart 2015 @ 21:46:00 #263
39793 Moody
el moody
pi_150679057
quote:
8s.gif Op zondag 15 maart 2015 20:05 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

[..]

Ik had hem al gezien
Maar ik denk dat het sowieso niets gaat worden als je een beetje goed hotel zoekt op een mooie locatie ben je nog een fortuin kwijt :')
De "fout" die mensen maken is om perse op Manhattan te willen zitten. Ga in Jersey, Hoboken of Staten Island zitten, dan bespaar je de helft van de hotelkosten en slaap je rustiger :)
Ben er al achter dat NY en vooral Manhattan 1 grote tourist trap is. Je ontkomt er vaak niet aan om in Manhattan te eten, maar om ook nog de absolute hoofdprijs voor een bed te betalen is niet nodig.

En bij al die vreselijk goedkope vliegtickets moet je minimaal 1x overstappen. Wat inhoudt dat je 12 uur of langer onderweg bent (vaak wel 16-18 uur). De eerste 1,5 dag loop je dus half slaperig rond :)

[ Bericht 6% gewijzigd door Moody op 15-03-2015 21:52:15 ]
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_150679870
Denk ook aan harlem als slaapplaats. Met de express sub op 15 min van times square, rustig em goed en goedkoop eten
Hooray for boobies!
  maandag 16 maart 2015 @ 00:35:01 #265
39793 Moody
el moody
pi_150685347
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2015 22:03 schreef Spockjuh_ het volgende:
Denk ook aan harlem als slaapplaats. Met de express sub op 15 min van times square, rustig em goed en goedkoop eten
Ligt er ook aan waar je op vliegt. Als je op JFK vliegt, zou ik Brooklyn kiezen. Als je op Newark vliegt, zou ik Jersey kiezen. Sowieso is de kust van Jersey een aanrader. Relatief lage prijzen en zicht op Manhattan.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 16 maart 2015 @ 10:35:06 #266
862 Arcee
Look closer
pi_150689600
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 21:46 schreef Moody het volgende:
De "fout" die mensen maken is om perse op Manhattan te willen zitten. Ga in Jersey, Hoboken of Staten Island zitten, dan bespaar je de helft van de hotelkosten en slaap je rustiger :)
Maar dan moet je wel steeds op een onguur tijdstip nog met de subway naar je hotel. :) Ervan uitgaande dat je verder wel je tijd op Manhattan door wilt brengen.
pi_150689835
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 21:46 schreef Moody het volgende:

[..]

De "fout" die mensen maken is om perse op Manhattan te willen zitten. Ga in Jersey, Hoboken of Staten Island zitten, dan bespaar je de helft van de hotelkosten en slaap je rustiger :)
Ben er al achter dat NY en vooral Manhattan 1 grote tourist trap is. Je ontkomt er vaak niet aan om in Manhattan te eten, maar om ook nog de absolute hoofdprijs voor een bed te betalen is niet nodig.

En bij al die vreselijk goedkope vliegtickets moet je minimaal 1x overstappen. Wat inhoudt dat je 12 uur of langer onderweg bent (vaak wel 16-18 uur). De eerste 1,5 dag loop je dus half slaperig rond :)
Ik vond het allemaal wel meevallen, heb niet het idee gehad dat ik een super dure vakantie heb gehad en heb toch 10 dagen middenin manhattan geslapen en gegeten. Qua eten moet je gewoon goed op zoek gaan. Duurste wat ik heb gegeten was een keer16 euro voor een heerlijke grote steak met patat, schaal broccoli en een schaal diverse groente.. Niet veel duurder dan hier in ieder geval.
PSN: Metal_Akilla
pi_150691499
Vorige keren in NY ben ik wel 'overal' geweest; Harlem, Queens, Brooklyn en Bronx. Nu ga ik wat korter en kom ik waarschijnlijk niet van Manhattan af (nou ja, misschien het water op voor een rondvaartje :P ). Dan wil ik dus ook een hotel in Manhattan.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 20:55:56 #269
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_150748623
Hoe zit dat met die citypass? Ik lees dit:

Voucher must be presented in exchange for CityPASS ticket booklets within 6 months of purchase

Waar moet je die voucher presenteren? En krijg je dan zo'n boekje?

En in de reviews van citypass staat dit:

It was also nice to be able to upgrade some of the attractions if you wanted too--highly recommend paying the extra $5 for the full island tour with Circle42.

Is dat inderdaad een aanrader? Of toch het vrijheidsbeeld van dichtbij kijken en daar rondlopen op liberty Island?
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_150748963
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 20:55 schreef Daywalk3r het volgende:
Hoe zit dat met die citypass? Ik lees dit:

Voucher must be presented in exchange for CityPASS ticket booklets within 6 months of purchase

Waar moet je die voucher presenteren? En krijg je dan zo'n boekje?
Gewoon bij een van die 6 attracties waar je langs kunt gaan. Dan krijg je inderdaad een boekje waar ze een pagina uit scheuren bij iedere attractie die je bezoekt.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 21:12:33 #271
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_150749589
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 21:01 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Gewoon bij een van die 6 attracties waar je langs kunt gaan. Dan krijg je inderdaad een boekje waar ze een pagina uit scheuren bij iedere attractie die je bezoekt.
Scheelt het dan nog als je het nu besteld of dan gewoon bij de eerste de beste attractie? Of moet je dan anders in de lange rij?
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_150749880
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 21:12 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Scheelt het dan nog als je het nu besteld of dan gewoon bij de eerste de beste attractie? Of moet je dan anders in de lange rij?
Ik weet niet of je het ter plekke kunt kopen; volgens mij kan dat alleen online. Je krijgt dan de voucher naar je mailadres gestuurd en die moet je uitprinten en meenemen. Je moet sowieso in de rij staan om je boekje op te halen, maar zo lang duurt dat ook niet. Ik heb mijn boekje bij the Museum of Natural History opgehaald en dat ging best snel.

Behalve bij the Metropolitan Museum of Art, moet je bij alle andere attracties trouwens gewoon in de rij staan voor een kaartje. Het is niet zo dat je meteen door kunt lopen met je boekje.

[ Bericht 5% gewijzigd door TheMagnificent op 17-03-2015 22:24:33 ]
  dinsdag 17 maart 2015 @ 21:25:09 #273
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_150750417
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 21:16 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Ik weet niet of je het ter plekke kunt kopen; volgens mij kan dat alleen online. Je krijgt dan de voucher naar je mailadres gestuurd en die moet je uitprinten een meenemen. Je moet sowieso in de rij staan om je boekje op te halen, maar zo lang duurt dat ook niet. Ik heb mijn boekje bij the Museum of Natural History opgehaald en dat ging best snel.

Behalve bij the Metropolitan Museum of Art, moet je bij alle andere attracties trouwens gewoon in de rij staan voor je kaartje. Het is niet zo dat je meteen door kunt lopen met je boekje.
Dat spreekt dit tegen:

Skip most ticket lines once you have your ticket booklet. (You may encounter a line when you exchange a voucher for a booklet.

Deels ook gekocht om tijd te besparen. Zal wel lame zijn anders.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_150750881
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 21:25 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Dat spreekt dit tegen:

Skip most ticket lines once you have your ticket booklet. (You may encounter a line when you exchange a voucher for a booklet.

Deels ook gekocht om tijd te besparen. Zal wel lame zijn anders.
Ik ben net een dag terug uit NY en ik heb gewoon overal in de rij moeten staan voor een kaartje, behalve bij the Metropolitan Museum of Art, zoals ik al zei. Daar hadden ze rondlopend museumpersoneel met ticketapparaat aan wie je je boekje kon tonen.

Ik dacht eerst ook dat je de wachtrijen kon overslaan, maar het geld dat je met de City Pass bespaart, maakt het mijns inziens aantrekkelijk genoeg om aan te schaffen.
pi_150751444
En je moet bijna overal eerst door een veiligheidscontrole trouwens.

[ Bericht 55% gewijzigd door TheMagnificent op 17-03-2015 21:48:54 ]
  dinsdag 17 maart 2015 @ 21:44:36 #276
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_150751684
Naar big east tournament geweest in madison square garden, camera-foto dus het ziet er uit alsof we verder van het veld afzaten dan de werkelijkheid.

Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_150751955
Is 't echt zo erg met de rijen in NY? Ik trek rijen namelijk best wel slecht. :P Ben normaal gesproken bestemmingen gewend waar geen hond naartoe gaat (Moldavië, Oman, dat soort werk).
  dinsdag 17 maart 2015 @ 21:57:00 #278
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_150752353
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 21:49 schreef k_man het volgende:
Is 't echt zo erg met de rijen in NY? Ik trek rijen namelijk best wel slecht. :P Ben normaal gesproken bestemmingen gewend waar geen hond naartoe gaat (Moldavië, Oman, dat soort werk).
Empire State is slecht!!
Zo zal ook One WTC slecht zijn zodra het open is.

Verder vond ik het wel meevallen.
pi_150752459
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 21:49 schreef k_man het volgende:
Is 't echt zo erg met de rijen in NY? Ik trek rijen namelijk best wel slecht. :P Ben normaal gesproken bestemmingen gewend waar geen hond naartoe gaat (Moldavië, Oman, dat soort werk).
Alleen bij de Empire State Building duurde het behoorlijk lang. Daar ben je iets van een uur verder voordat je boven bent, dus als je rond zonsondergang mooie foto's wilt nemen, moet je daar wel rekening mee houden, want als je te laat komt, is het al donker voordat je boven bent.
pi_150753032
Nou, daar ga ik niet heen dus dat treft. :P
  dinsdag 17 maart 2015 @ 22:13:30 #281
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_150753133
Ik dan weer wel dus daar moet ik rekening mee houden. Verder jammer dan met die rijen. Ja we besparen wat, al is het nihil met de keuzes die we van de citypass doen, maar snel doorlopen was ook fijn geweest.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_150753971
Zoals Beavis ook al zei, valt de rest wel mee, hoor.

Bij Top of the Rock koop je trouwens een kaartje met tijdstip waarop je terug kunt komen. Voor mij was dat een uur later, dus je moet je dan eventjes vermaken tot die tijd.
pi_150754012
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 22:29 schreef TheMagnificent het volgende:
Zoals Beavis ook al zei, valt de rest wel mee, hoor.

Bij Top of the Rock koop je trouwens een kaartje met tijdstip waarop je terug kunt komen. Voor mij was dat een uur later, dus je moet je dan eventjes vermaken.
Ah, ok. Ik heb daar een voucher voor. Die zal dus ook ingewisseld moeten worden voor een kaartje met een tijd, lijkt me.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 22:32:08 #284
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_150754100
Ik heb bijna nooit rijen meegemaakt in NYC, iig geen die langer dan 10 minuten duurden. Ik moet toegeven dat ik nooit top of the rock heb gedaan dus misschien is dat wel lang wachten, maar geen lange wachtrijen voor wtc memorial, ellis island / statue of liberty / musea.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_150754272
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 22:30 schreef k_man het volgende:

[..]

Ah, ok. Ik heb daar een voucher voor. Die zal dus ook ingewisseld moeten worden voor een kaartje met een tijd, lijkt me.
Dat denk ik wel ja.
pi_150754398
Je schijnt ook rekening te moeten houden met een rij voor de Björk expositie in het MoMA, begreep ik.
pi_150754854
Ik had trouwens de City Pass van 2014/2015 gekocht, waar MoMA nog bijzat, maar eenmaal aangekomen bij Museum of Natural History om mijn boekje op te halen, hadden ze alleen nog maar boekjes van de City Pass van 2015/2016, waarin MoMA is vervangen met 9/11 Memorial & Museum. Stom dat je het online wel nog steeds kon kopen.
pi_150756309
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 22:32 schreef oompaloompa het volgende:
Ik heb bijna nooit rijen meegemaakt in NYC, iig geen die langer dan 10 minuten duurden. Ik moet toegeven dat ik nooit top of the rock heb gedaan dus misschien is dat wel lang wachten, maar geen lange wachtrijen voor wtc memorial, ellis island / statue of liberty / musea.
Bij de Top of the Rock wordt bij het kopen van je kaartje van te voren aangegeven wanneer je naar boven mag. Er is dus niet echt een rij. Of ja, je hoeft niet in een rij te wachten. Ik kwam daar om half vier aan volgens mij en mij werd toen verteld dat het was volgeboekt tot half 8 in de avond. Heb toen een kaartje gereserveerd/gekocht voor de volgende dag voor zonsondergang (doen als je perse op een bepaald tijdstip boven wilt zijn!) en doorgelopen naar het ESB. Daar wel een uur in de rij gewacht volgens mij - maar ook daar was ik net voor zonsondergang dus misschien dat het daarom zo druk was.

*oh het was al uitgelegd, ah ja
pi_150758518
Tvp, ik ga van 10 t/m 14 april voor de eerste keer naar New York :) Ik zal een dezer dagen eens rondlezen voordat ik domme vragen stel. Ik lees hier veel over vliegtickets: ik vlieg voor 605 euro Amsterdam - Montreal, New York - Seattle en Seattle - Amsterdam. Wel tijdens iedere vlucht een (korte) overstap, de langste is 2.15 uur en is op reis naar huis :) Kwestie van goed zoeken en ook verschillende luchthavens te proberen van vertrek en aankomst (A'dam en Brussel bijvoorbeeld).
pi_150761968
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 22:32 schreef oompaloompa het volgende:
Ik heb bijna nooit rijen meegemaakt in NYC, iig geen die langer dan 10 minuten duurden. Ik moet toegeven dat ik nooit top of the rock heb gedaan dus misschien is dat wel lang wachten, maar geen lange wachtrijen voor wtc memorial, ellis island / statue of liberty / musea.
ik heb ooit iets van een uur gewacht in de rij van het ESB
En bij het statue of liberty heb ik ook een keertje lang moeten wachten voordat ik de pedestal naar binnen kon

Maar voor de rest valt het allemaal mee
pi_150779136
Even een tip:

quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 16:59 schreef Iemand91 het volgende:
Antwerpen - New York: ¤323. (+ ¤27 boekingskosten)
Reizen in november - februari 2016.

Prijs geldt alleen vandaag. Meer info hier.


[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 18-03-2015 19:56:44 ]
pi_150780913
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 06:59 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

ik heb ooit iets van een uur gewacht in de rij van het ESB
En bij het statue of liberty heb ik ook een keertje lang moeten wachten voordat ik de pedestal naar binnen kon

Maar voor de rest valt het allemaal mee
Dan hebben jullie allemaal nog geluk gehad, denk ik O-)
Afgelopen oktober rond 20:00 naar ESB gegaan en ruim 2,5 uur over de rij gedaan en die rij begon toen niet eens buiten!
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
  woensdag 18 maart 2015 @ 19:54:36 #293
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_150785171
Ik heb besloten om een paar tientjes neer te leggen voor wat meer beenruimte. Ik heb nu stoel 17G voor de heen vlucht en stoel 17A voor de terug vlucht. Hier een plaatje van mijn beenruimte in 17A:



*O*
  woensdag 18 maart 2015 @ 20:02:16 #294
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_150785496
De beenruimte is erg lekker maar dat steeds voorover buigen voor je entertainment screen lijkt me dan weer wat onhandig.
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 18 maart 2015 @ 20:06:40 #295
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_150785681
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 20:02 schreef laziness het volgende:
De beenruimte is erg lekker maar dat steeds voorover buigen voor je entertainment screen lijkt me dan weer wat onhandig.
Liever 10 keer voorover buigen dan 7 uur lang een rugleuning op schoot en geen fatsoenlijk plek voor je voeten.
pi_150789375
Over rijen en drukte gesproken... hoe is jullie ervaring met restaurants in New York? Lang wachten?
pi_150790198
Wij hebben New York by night gedaan op het ESB. We hoefden alleen te wachten tot de lift beneden was. Heerlijk!

Oh jah 23.30 uur stonden we boven :)
pi_150791175
quote:
6s.gif Op woensdag 18 maart 2015 21:18 schreef k_man het volgende:
Over rijen en drukte gesproken... hoe is jullie ervaring met restaurants in New York? Lang wachten?
Net als in elke stad ligt dat aan waar je heen gaat om welke tijd.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_150792801
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 21:47 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Net als in elke stad ligt dat aan waar je heen gaat om welke tijd.
Nee, dat is onzin. Veel restaurant nemen bijv geen reserveringen aan, dus dat is echt anders dan in veel andere steden. Wachten hoort er dan bij.
pi_150793119
quote:
7s.gif Op woensdag 18 maart 2015 22:15 schreef k_man het volgende:

[..]

Nee, dat is onzin. Veel restaurant nemen bijv geen reserveringen aan, dus dat is echt anders dan in veel andere steden. Wachten hoort er dan bij.
Ja behalve als je er niet heen gaat, dat is wat ik bedoelde :P

Kijk als je op zondag tussen 11-12 naar een top-brunch plek wilt gaan moet je rustig een uur wachten, als je een uur later naar een 3.5/5 tent gaat heb je meteen plaats.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_150794653
Het is goed met je. Ik sluit deze discussie. :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')