Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Transfobiequote:Transfobie is de angst voor transgenderisme en transseksualiteit, alsmede het vijandig en disciminerend gedrag dat uit dit gevoel voorkomt. Transfobie uit zich bijvoorbeeld in het uitsluiten van transen uit als seksespecifiek bestemde ruimtes (toiletten, sommige verenigingen...), maar ook in verbaal, fysiek geweld, verkrachting en ontkenning van asielrecht.
Transfoob gedrag komt voort uit de vooronderstelling dat ieders sekse van bij de geboorte vaststaat, dat geslacht een puur biologische kwestie is en dat men het eigen gender niet zelf mag (of kan) definiëren. Deze opvattingen zijn wijd verspreid en in vele landen ook in wetten vertaald en/of religieus onderbouwd. Enerzijds ligt de basis van transfobie dus verankerd in cultuur en maatschappij, maar anderzijds ook in de psychologie. De identiteit 'vrouw' of 'man' is immers een fundamenteel persoonskenmerk dat men niet graag ziet wankelen. Wanneer andere mensen een op gender gebaseerde wet overtreden, kan men dit indirect aanvoelen als een aanslag op de eigen sekse- en genderidentiteit en seksuele gerichtheid. Transfobie is psychologisch dus terug te voeren naar de angst om zelf geen 'echte' man of vrouw te zijn en/of niet voor 100% hetero, homo of lesbisch te zijn.
Niet minder ongezond dan jij bent.quote:Op maandag 12 januari 2015 17:43 schreef emmyemmy het volgende:
Ah, ik ben degene die niet spoort. Degene die de clitoris zo laat opzwellen zodat het op een penis lijkt is kerngezond
Dat lijkt mij sowieso dubieus. Wetten die discrimineren op geslacht? Tegengrondwettelijk.quote:Op maandag 12 januari 2015 17:41 schreef qwerty789 het volgende:
Wanneer andere mensen een op gender gebaseerde wet overtreden,
homo's mutileren hun lichaam nietquote:Op maandag 12 januari 2015 17:43 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Niet minder ongezond dan jij bent.
Of noem je homo`s ook ongezond?
Het gaat om de afwijking in de hersenen. Afwijking klinkt ook weer vet negatief verder, maar okequote:Op maandag 12 januari 2015 17:43 schreef emmyemmy het volgende:
[..]
homo's mutileren hun lichaam niet
Sterke argumenten.quote:Op maandag 12 januari 2015 17:43 schreef emmyemmy het volgende:
Ah, ik ben degene die niet spoort. Degene die de clitoris zo laat opzwellen zodat het op een penis lijkt is kerngezond
Maar nee, ik vind het vies. Bah, vies, gestoord!
Het was niet mijn originele postquote:Op maandag 12 januari 2015 17:43 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dat lijkt mij sowieso dubieus. Wetten die discrimineren op geslacht? Tegengrondwettelijk.
Dat is nou het mooie aan dit land, dat mag je dus allemaal zelf weten. Of het nou wel of niet je ding is, dat maakt deze mensen natuurlijk nog geen mindere, ongezonde, gekken. Ik denk zelfs dat transgenders gevoeliger zijn maar dat is een aanname van mij.quote:Op maandag 12 januari 2015 17:43 schreef emmyemmy het volgende:
Prima dat jij dat vindt, maar voor hetzelfde geld ben jij vies voor transgenders en homo's. Ik zie het probleem niet.quote:Op maandag 12 januari 2015 17:43 schreef emmyemmy het volgende:
Dat klopt, maar deel 1 liep prima.quote:Op maandag 12 januari 2015 17:49 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Laat ik het zo stellen: deel 1 had allerlei verwante topics gespawned in andere subfora.
Nou, dat mag jij helemaal vinden hoor. Heus, als jij daar blij van wordt.quote:Op maandag 12 januari 2015 17:43 schreef emmyemmy het volgende:
Snap ik. Maar is ook meer een klacht richting de gehele mensheid. Met hun islamofobia, transfobia, etc.. doen alsof je detractors bang voor je zijn lijkt een soort van rare tactiek te zijn in veel discussies om een soort kinderachtigheid toe te kennen aan de tegenpartij... want alleen kindjes hebben irrationele angsten (zoals voor het donker)quote:Op maandag 12 januari 2015 17:48 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Het was niet mijn originele post.
Zelden zo'n dom kortzichtig wicht als jou meegemaakt die zoveel aandacht kreeg.quote:Op maandag 12 januari 2015 17:43 schreef emmyemmy het volgende:
Er werd om gevraagd in dit topicquote:Op maandag 12 januari 2015 17:53 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nou, dat mag jij helemaal vinden hoor. Heus, als jij daar blij van wordt.
Ik vind jou en mensen als jij eigenlijk een bekrompen amoebe met het intellect van een doodgekookte aardappel die drie weken gedurende hoogzomer in een met blauwalg besmette sloot heeft liggen rotten... maar ik voel de noodzaak niet zo om dat te pas en te onpas gaan lopen verkondigen omdat niemand daar wat aan heeft en ik gelukkig de vrijheid heb om mensen als jij gewoon te ontlopen, net als dat jij die keus hebt om mensen die transgender/genderdysfoor zijn te ontlopen als je er niet mee om kunt gaan. Je zult er maar gelukkig van worden om continu actief mensen af te zeiken om hun genderorientatie of welke orientatie dan ook. Vermoeiend hoor.
dat wilde ik zeggen maar ik kon niet op de woorden komenquote:Op maandag 12 januari 2015 17:53 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik vind jou en mensen als jij eigenlijk een bekrompen amoebe met het intellect van een doodgekookte aardappel die drie weken gedurende hoogzomer in een met blauwalg besmette sloot heeft liggen rotten... maar ik voel de noodzaak niet zo om dat te pas en te onpas gaan lopen verkondigen omdat niemand daar wat aan heeft en ik gelukkig de vrijheid heb om mensen als jij gewoon te ontlopen, net als dat jij die keus hebt om mensen die transgender/genderdysfoor zijn te ontlopen als je er niet mee om kunt gaan. Je zult er maar gelukkig van worden om continu actief mensen af te zeiken om hun genderorientatie of welke orientatie dan ook. Vermoeiend hoor.
quote:Op maandag 12 januari 2015 17:53 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Hoe heb jij daar last van? Wordt jij in je dagelijks leven zo vaak ongevraagd geconfronteerd met opgezwollen clitorissen?quote:Op maandag 12 januari 2015 17:43 schreef emmyemmy het volgende:
kan nooit veel ouder zijn.. het wicht zit alweer te gamenquote:Op maandag 12 januari 2015 17:55 schreef motorbloempje het volgende:
Nee, er werd gevraagd om dat op een fatsoenlijke manier te doen. Hoe oud ben je, 12?
quote:Op maandag 12 januari 2015 18:00 schreef emmyemmy het volgende:
[..]
Ik heb een 3ds xl, ik denk dat ik m niet neem
Dat is met alles zo, mensen hebben voor vanalles en nog wat angst, al dan wel niet gegrond of ongegrond. Het beste manier om dit te verhelpen is door educatie. Een kind leg je toch ook uit dat de donker niets bevat, dat hem/haar kwaad kan doen? Al doe je dat door te zeggen dat zodra het ligt uit is jij er nog steeds ben, omdat hij/zij jou kan horen. Mijn punt is leg zulke personen het van verschillende kanten uit, daar bereik je er het meest mee.quote:Op maandag 12 januari 2015 17:54 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Snap ik. Maar is ook meer een klacht richting de gehele mensheid. Met hun islamofobia, transfobia, etc.. doen alsof je detractors bang voor je zijn lijkt een soort van rare tactiek te zijn in veel discussies om een soort kinderachtigheid toe te kennen aan de tegenpartij... want alleen kindjes hebben irrationele angsten (zoals voor het donker)
Oh mijn god.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:01 schreef FANN het volgende:
[..]
kan nooit veel ouder zijn.. het wicht zit alweer te gamen
[..]
Is ze van hem naar haar gegaan of van haar naar hem?quote:Op maandag 12 januari 2015 17:54 schreef FANN het volgende:
[..]
Zelden zo'n dom kortzichtig wicht als jou meegemaakt die zoveel aandacht kreeg.
Bah, zonde gestoord!![]()
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 12 januari 2015 18:01 schreef FANN het volgende:
[..]
kan nooit veel ouder zijn.. het wicht zit alweer te gamen
van haar naar hem denk ik, maar helaas vermoord...quote:Op maandag 12 januari 2015 18:03 schreef snakelady het volgende:
[..]
Is ze van hem naar haar gegaan of van haar naar hem?
Ik als biseksueel vind ze beide aantrekkelijk.
quote:Op maandag 12 januari 2015 18:04 schreef FANN het volgende:
[..]
van haar naar hem denk ik, maar helaas vermoord...
http://www.dandymagazine.(...)der-remembrance-day/
Dat is metadoioplastiek, ofwel het creeren van een (mini)penis (en scrotum). Dit is een transman, geen transvrouw.quote:Op maandag 12 januari 2015 17:41 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Dat noem ik vaginoplasty gone wrong. Als dat uberhaupt het geval is.
Zoals...?quote:Op maandag 12 januari 2015 18:08 schreef AhmedJaret het volgende:
omdat het tegen de natuur in gaat en er alleen maar nare dingen van komen
Wat voor nare dingen?quote:Op maandag 12 januari 2015 18:08 schreef AhmedJaret het volgende:
Hij leeft nog hoorquote:Op maandag 12 januari 2015 18:04 schreef FANN het volgende:
[..]
van haar naar hem denk ik, maar helaas vermoord...
http://www.dandymagazine.(...)der-remembrance-day/
Nog afgezien van het feit dat er ook dieren zijn die van geslacht veranderen.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:10 schreef snakelady het volgende:
[..]
Wat voor nare dingen?
En tegen de natuur? Jij bent vandaag ook in je nakie de bossen ingedoken om een everzwijn met je blote handen te doden om vervolgens rauw op te eten?
Ik dacht dat het een transvrouw wasquote:Op maandag 12 januari 2015 18:05 schreef wonderer het volgende:
[..]
Dat is metadoioplastiek, ofwel het creeren van een (mini)penis (en scrotum). Dit is een transman, geen transvrouw.
ah zover was ik nog niet gekomen ik zat hiernaar te kijken...quote:Op maandag 12 januari 2015 18:10 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Hij leeft nog hoor![]()
http://www.pozible.com/profile/27668
Die blogpost was alleen van hem, met zijn foto erboven.
Verkeerd gedacht.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:11 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Ik dacht dat het een transvrouw was?
En dat we zo ver zijn geëvolueerd dat we deze mensen kunnen helpen.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:10 schreef wonderer het volgende:
[..]
Nog afgezien van het feit dat er ook dieren zijn die van geslacht veranderen.
quote:Op maandag 12 januari 2015 18:10 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Hij leeft nog hoor![]()
http://www.pozible.com/profile/27668
Die blogpost was alleen van hem, met zijn foto erboven.
Kunstheupen, kunstknieën, pacemaker's etc. etc. maar dit mag nietquote:Op maandag 12 januari 2015 18:08 schreef AhmedJaret het volgende:
gekke situaties waar je de onderbroek naar beneden haalt en schrikt van wat je ziet, niet weten of je nu een vader en moeder hebt of twee moeders, verwaarlozing van geslachtserkenning, mensen die denken dat ze meer rechten hebben omdat ze omgebowd zijn, mensen die omgebouwde mensen stempelen en nog veel meerquote:
Wat mij betreft mag het allemaal. We zijn allemaal indirect een product van het natuur. Kijk maar naar gebouwen allemaal gemaakt van mineralen, metalen en noem het maar op.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:14 schreef FANN het volgende:
[..]
Kunstheupen, kunstknieën, pacemaker's etc. etc. maar dit mag niet
Dat is niet inherent aan transgenders.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:16 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
gekke situaties waar je de onderbroek naar beneden haalt en schrikt van wat je ziet,
quote:Op maandag 12 januari 2015 18:17 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dat is niet inherent aan transgenders.
Precies, het is niet alleen daar aan gelimiteerd, denk maar aan SOA'squote:Op maandag 12 januari 2015 18:17 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dat is niet inherent aan transgenders.
Dat zijn toch vooral dingen waar je als buitenstaander geen last van heb? Ik bedoel, hoe vaak haal je nou iemands broek naar beneden.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:16 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
gekke situaties waar je de onderbroek naar beneden haalt en schrikt van wat je ziet, niet weten of je nu een vader en moeder hebt of twee moeders, verwaarlozing van geslachtserkenning, mensen die denken dat ze meer rechten hebben omdat ze omgebowd zijn, mensen die omgebouwde mensen stempelen en nog veel meer
Maar wat heeft het voor nare effecten op jouw persoonlijke leven?quote:Op maandag 12 januari 2015 18:16 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
gekke situaties waar je de onderbroek naar beneden haalt en schrikt van wat je ziet, niet weten of je nu een vader en moeder hebt of twee moeders, verwaarlozing van geslachtserkenning, mensen die denken dat ze meer rechten hebben omdat ze omgebowd zijn, mensen die omgebouwde mensen stempelen en nog veel meer
Sta jij nooit in een kroeg in een dronken bui tegen alles en iedereen aan te rijden en trek je dan niet, op de maat van de muziek zomaar de broek naar beneden van de persoon waar je bij staat op het moment dat ze 'AHAI' van de Macarena draaien? Vreemd.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:19 schreef Gewas het volgende:
[..]
Dat zijn toch vooral dingen waar je als buitenstaander geen last van heb? Ik bedoel, hoe vaak haal je nou iemands broek naar beneden.
quote:Op maandag 12 januari 2015 18:20 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Sta jij nooit in een kroeg in een dronken bui tegen alles en iedereen aan te rijden en trek je dan, op de maat van de muziek zomaar de broek naar beneden van de persoon waar je bij staat op het moment dat ze 'AHAI' van de Macarena draaien? Vreemd.
quote:Op maandag 12 januari 2015 18:20 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Sta jij nooit in een kroeg in een dronken bui tegen alles en iedereen aan te rijden en trek je dan niet, op de maat van de muziek zomaar de broek naar beneden van de persoon waar je bij staat op het moment dat ze 'AHAI' van de Macarena draaien? Vreemd.
Jep, dat ik het niet eens ben met hun gemaakte keuzes (niet het feit dat ze transgender zijn), maakt mij een moordenaarquote:Op maandag 12 januari 2015 18:05 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja, dat krijg je met al die emmy's...
het vetroebelt, vervuilt en besmet de samenleving en brengt allerlei soort andere waanideeen naarbovenquote:Op maandag 12 januari 2015 18:20 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar wat heeft het voor nare effecten op jouw persoonlijke leven?
We zeggen toch ook niet dat jij geen mening mag hebben? Dat jij transgenders vies vindt, betekent niet dat we jou in essentie ook niet vies mogen vinden?quote:Op maandag 12 januari 2015 18:24 schreef emmyemmy het volgende:
[..]
Jep, dat ik het niet eens ben met hun gemaakte keuzes (niet het feit dat ze transgender zijn), maakt mij een moordenaar![]()
![]()
![]()
Ik dacht dat we niet op de persoon gingen spelen in dit topic, maar ik zie zelfs dat de mods zich hier niet aan kunnen houden![]()
![]()
Echt, het zal jullie verbazen, maar ik ken transgender mensen, en het boeit me geen flikker dat ze dat zijn, ik heb alleen mijn eigen mening
Prima, maar in tegenstelling tot die mensen ga ik hier niet individuelen uitzoeken, hun posthistorie uitpluizen en ze voor verrotte vis uitscheldenquote:Op maandag 12 januari 2015 18:26 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
We zeggen toch ook niet dat jij geen mening mag hebben? Dat jij transgenders vies vindt, betekent niet dat we jou in essentie ook niet vies mogen vinden?
Tja dat is niet netjes, maar goed mensen vies noemen toch ook niet? Iets met een pot en een ketel. Niet vergeten vrijheid van mening uiting is niet een eenwegs-deurquote:Op maandag 12 januari 2015 18:27 schreef emmyemmy het volgende:
[..]
Prima, maar in tegenstelling tot die mensen ga ik hier niet individuelen uitzoeken, hun posthistorie uitpluizen en ze voor verrotte vis uitschelden
Dat is mijn punt juist. Doen alsof iets angst is terwijl het gewoon haat is helpt de discussie niet. Het begint bij een accurate representatie van de werkelijkheidquote:Op maandag 12 januari 2015 18:02 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Dat is met alles zo, mensen hebben voor vanalles en nog wat angst, al dan wel niet gegrond of ongegrond. Het beste manier om dit te verhelpen is door educatie. Een kind leg je toch ook uit dat de donker niets bevat, dat hem/haar kwaad kan doen? Al doe je dat door te zeggen dat zodra het ligt uit is jij er nog steeds ben, omdat hij/zij jou kan horen. Mijn punt is leg zulke personen het van verschillende kanten uit, daar bereik je er het meest mee.
Wat ik afglijden van de maatschappij vind is religieus en politiek extremisme. Niet dat hele, hele klein deel van de mensen die van geslacht willen veranderen.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:25 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
het vetroebelt, vervuilt en besmet de samenleving en brengt allerlei soort andere waanideeen naarboven
we zijn al ver afgegelden als maatschapij met allerhanden degenerate gedrag en dit is zo een voorbeeld hiervan
Ik gaf antwoord op de vraag. Ik ga niet als een mongool transgenders op dit forum opzoeken, hun posthistorie doorlezen en ze om de meest idiote dingetjes uitschelden.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:27 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Tja dat is niet netjes, maar goed mensen vies noemen toch ook niet? Iets met een pot en een ketel.
Ik keek even waar je gebleven was en ik heb niet gescholdenquote:Op maandag 12 januari 2015 18:27 schreef emmyemmy het volgende:
[..]
Prima, maar in tegenstelling tot die mensen ga ik hier niet individuelen uitzoeken, hun posthistorie uitpluizen en ze voor verrotte vis uitschelden
Niet gescholden, wel een poging tot beledigen.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:31 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik keek even waar je gebleven was en ik heb niet gescholden
Idd mensen hebben veelal bij homo's het beeld dat het van die flamboyante aandachtzoekers zijn, terwijl in feite dat maar een klein deel is. De meeste zijn 'doodnormale' mensen (voor zo ver iemand dat uberhaupt kan zijn).quote:Op maandag 12 januari 2015 18:30 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dat is mijn punt juist. Doen alsof iets angst is terwijl het gewoon haat is helpt de discussie niet. Het begint bij een accurate representatie van de werkelijkheid
Jij beledigd een hele groep mensenquote:Op maandag 12 januari 2015 18:32 schreef emmyemmy het volgende:
[..]
Niet gescholden, wel een poging tot beledigen.
En ik heb het niet alleen over jou.
Ik zie het probleem niet het is hoe dan ook informatie dat tegen je gebruikt kan worden. Anyway wat jij doet is ook net zo erg, zo niet erger.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:31 schreef emmyemmy het volgende:
[..]
Ik gaf antwoord op de vraag. Ik ga niet als een mongool transgenders op dit forum opzoeken, hun posthistorie doorlezen en ze om de meest idiote dingetjes uitschelden.
In tegenstelling tot sommigen hier.
Maar ik houd me aan de regels, geef mijn (grove) mening en zoek niet als een zielig figuur posthistorie op van de mensen die het niet met me eens zijn.quote:
Ik heb totaal gene last van transgenders in mijn dagelijkse leven, mijn leven, die van mijn kinderen, die van mijn vriend zou geenszins anders zijn als transgenders geen operatie zouden mogen krijgen of zelfs niet zouden bestaan.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:25 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
het vetroebelt, vervuilt en besmet de samenleving en brengt allerlei soort andere waanideeen naarboven
we zijn al ver afgegelden als maatschapij met allerhanden degenerate gedrag en dit is zo een voorbeeld hiervan
Je bent iig wel volwassen genoeg om diegene zielig te noemenquote:Op maandag 12 januari 2015 18:33 schreef emmyemmy het volgende:
[..]
Maar ik houd me aan de regels, geef mijn (grove) mening en zoek niet als een zielig figuur posthistorie op van de mensen die het niet met me eens zijn.
er is er hier maar ééntje zielig en dat ben jij hoorquote:Op maandag 12 januari 2015 18:33 schreef emmyemmy het volgende:
[..]
Maar ik houd me aan de regels, geef mijn (grove) mening en zoek niet als een zielig figuur posthistorie op van de mensen die het niet met me eens zijn.
Want iemand aanvallen op z'n hobby's is erg volwassen. Iemand een aardappel noemen ook (oh hemeltje).quote:Op maandag 12 januari 2015 18:34 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Je bent iig wel volwassen genoeg om diegene zielig te noemen. Ja hoor je valt wel leuk in de val van die persoon. Nu kom je JUIST over als een klein kind.
Dat is een compleet anders iets. Daar ben ik voor. Juist om dat betaalbaar te houden moet er kritisch gekeken worden naar zorgkosten.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:35 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Bejaardenzorg, gehandicaptenzorg, werklozen. Blegh, al deze mensen kosten (veel!!) geld.
En wat denk je dat die psychische hulp doet? Spontaan de juiste hersenen geven aan die persoon?quote:Op maandag 12 januari 2015 18:37 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dat is een compleet anders iets. Daar ben ik voor. Juist om dat betaalbaar te houden moet er kritisch gekeken worden naar zorgkosten.
Net zoals dat ik vind dat borstvergrotingen niet door zorgverzekering betaalt zouden moeten worden, vind ik dat ook voor geslachtsoperaties.
Uiteraard ben ik niet tegen psychische hulp in dit soort gevallen.
Leren leven met de situatie.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:40 schreef snakelady het volgende:
[..]
En wat denk je dat die psychische hulp doet? Spontaan de juiste hersenen geven aan die persoon?
Als iemand een tumor in zijn hoofd heeft stuur je die dan ook naar de psychiater voor hulp?
quote:Op maandag 12 januari 2015 17:53 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Want?quote:Op maandag 12 januari 2015 18:47 schreef Gewas het volgende:
Ik denk juist dat het niet behandelen van transgenders veel meer kost dan het wel behandelen (en dat ze later gelukkig zijn).
Precies geef ze de transformatie die ze nodig hebben, dat scheelt heel veel geld.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:47 schreef Gewas het volgende:
Ik denk juist dat het niet behandelen van transgenders veel meer kost dan het wel behandelen (en dat ze later gelukkig zijn).
dat werkt niet, is al lang bewezen.quote:
Als mensen hun hele leven bij de psychiatrie moeten lopen omdat ze het gevoel hebben dat ze in het verkeerde geslacht zitten, kost dat toch veel meer dan dat ze het traject ingaan en na een aantal jaar als het gewenste geslacht door het leven gaan.quote:
Gespreken met een psychiater kost ook behoorlijk wat hoor, daarbij komen nog eens medicijnen die ze moeten slikken. Moet je nagaan dat ze dit dan jaarlijks doen, dat kost achteraf wat duiten hoor. (Tenzij ze al zelfmoord hebben gepleegd.)quote:
Ik nam aan dat je onder 'het niet behandelen van transgenders' ook verstond dat ze niet naar psychiaters gaanquote:Op maandag 12 januari 2015 18:50 schreef Gewas het volgende:
[..]
Als mensen hun hele leven bij de psychiatrie moeten lopen omdat ze het gevoel hebben dat ze in het verkeerde geslacht zitten, kost dat toch veel meer dan dat ze het traject ingaan en na een aantal jaar als het gewenste geslacht door het leven gaan.
Dan ben je idd een heel stuk goedkoper uit jaquote:Op maandag 12 januari 2015 18:50 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ik nam aan dat je onder 'het niet behandelen van transgenders' ook verstond dat ze niet naar psychiaters gaan
Ik ging daar van uit omdat sommige mensen zeggen dat ze psychisch behandelt moeten worden.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:50 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ik nam aan dat je onder 'het niet behandelen van transgenders' ook verstond dat ze niet naar psychiaters gaan
Wat een kansloos gedoe man door te stellen dat andere mensen transgenders geen gelukkig leven gunnen. Ik gun iedereen het volle plezier in z'n leven, ik heb alleen geen zin om al die mensen geld te geven.quote:Op maandag 12 januari 2015 11:14 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar het is wel het hoogst haalbare, en blijkbaar zijn die mensen daar heel gelukkig mee.
En voor mij ( en voor de wet) veranderen ze dan inderdaad van geslacht, grote handen en geen baarmoeder hebben zorgt niet voor een geslacht.
Maar nog niemand hier heeft een reden gegeven waarom het legitiem is om het die mensen nog moeilijker te maken dan ze het al hebben.
Tja, ik heb ook geen zin om 100.000den mensen te helpen die een soa hebben opgelopen omdat ze een condoom niet prettig vinden, toch doe ik het, zo werkt het in deze maatschappij.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:57 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Wat een kansloos gedoe man door te stellen dat andere mensen transgenders geen gelukkig leven gunnen. Ik gun iedereen het volle plezier in z'n leven, ik heb alleen geen zin om al die mensen geld te geven.
Dus inderdaad zie je geen redenen waarom mensen het ze zogenaamd moeilijker maken dan ze al hebben.
Of je nou wél of geen operatie vergoed krijgt, je beland als transgender toch eerst bij de psyg.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:52 schreef Gewas het volgende:
[..]
Ik ging daar van uit omdat sommige mensen zeggen dat ze psychisch behandelt moeten worden.
Nou fijn voor jou: borstvergrotingen worden niet uit de zorgverzekering betaald, zelfs niet uit aanvullende. Ook al vind de Nederlandse Zorgautoriteit (of hoe die club dit jaar heet) dat het voor transvrouwen wél vergoed zou moeten worden, op indicatie van arts, chirurg én psycholoog/iater, de minister heeft daar al jaren terug een streep door gezet. Daarmee negeert de minister het advies van een orgaan dat speciaal voor het geven van die adviezen in het leven is geroepen.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:37 schreef Ludd het volgende:
[..]
Net zoals dat ik vind dat borstvergrotingen niet door zorgverzekering betaalt zouden moeten worden, vind ik dat ook voor geslachtsoperaties.
Vergeet de abortussen nietquote:Op maandag 12 januari 2015 18:59 schreef snakelady het volgende:
[..]
Tja, ik heb ook geen zin om 100.000den mensen te helpen die een soa hebben opgelopen omdat ze een condoom niet prettig vinden, toch doe ik het, zo werkt het in deze maatschappij.
Geloof mij: nee dat doe je niet zomaar voor de lol. Dat doe je omdat het alternatief levenslange depressie en suicidaliteit is. Ook niet bepaald een goede invloed op je bijdragen aan de economie en maatschappij.quote:Op maandag 12 januari 2015 19:00 schreef FANN het volgende:
[..]
Of je nou wél of geen operatie vergoed krijgt, je beland als transgender toch eerst bij de psyg.
Je krijgt écht niet Hoppa in één keer een verwijsbriefje voor een operatie, daar gaat een heel
proces aan vooraf.
Maar zo'n operatie doe je nou niet voor je lol denk ik.
Lijkt me ook niet.quote:Op maandag 12 januari 2015 19:00 schreef FANN het volgende:
[..]
Of je nou wél of geen operatie vergoed krijgt, je beland als transgender toch eerst bij de psyg.
Je krijgt écht niet Hoppa in één keer een verwijsbriefje voor een operatie, daar gaat een heel
proces aan vooraf.
Maar zo'n operatie doe je nou niet voor je lol denk ik.
dan keur ik dat af en leg ik uit dat hij zij zo op de wereld is gezet en daar trots op moet zijn als hij zich wik veranderen is dat een belediging naar zijn schepperquote:Op maandag 12 januari 2015 18:49 schreef motorbloempje het volgende:
Maar, als je nou netjes mooie heterokindjes maakt en ze elke zondag mee naar de kerk neemt, of elke vrijdag naar de moskee, of gewoon voor een mooie strandwandeling op zaterdag, hoe beďnvloeden die enge transgenders jou en de rest van je familie jou nu?
En wat nou als je mooie heterokindje nu op 15-jarige leeftijd eindelijk durft toe te geven dat hij eigenlijk een zij voelt en veel gelukkiger zou zijn als meisje of andersom, wel dezelfde waarden en normen heeft als jij, die je ze zo hebt bijgebracht de afgelopen jaren. Hij/zij komt altijd netjes op tijd thuis, helpt de tafel afruimen, doet het goed in de 5e klas van het vwo en heeft netjes Grieks als tweede klassieke taal... alleen, tsja, hij voelt zich een zij, of andersom. Wat dan?
Soa's zijn potentieel levensbedreigend en maken mensen onvruchtbaar. Gare vergelijking dus als je denkt dat dit hetzelfde is.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:59 schreef snakelady het volgende:
[..]
Tja, ik heb ook geen zin om 100.000den mensen te helpen die een soa hebben opgelopen omdat ze een condoom niet prettig vinden, toch doe ik het, zo werkt het in deze maatschappij.
En dan zegt hij/zij hopelijk: jammer pap. Het ga je goed, tot ooit!quote:Op maandag 12 januari 2015 19:02 schreef AhmedJaret het volgende:
dan keur ik dat af en leg ik uit dat hij zij zo op de wereld is gezet en daar trots op moet zijn als hij zich wik veranderen is dat een belediging naar zijn schepper
Anderen mensen hebben geen zin om mensen met *insert random disease or affliction*. We helpen elkaar in deze samenleving, zo simpel is het. Dit is niet van het niveau 'ik moet dikkere lippen of een strakkere kut hebben' , maar op het niveau dat die personen niet meer 'normaal' kunnen functioneren.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:57 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Wat een kansloos gedoe man door te stellen dat andere mensen transgenders geen gelukkig leven gunnen. Ik gun iedereen het volle plezier in z'n leven, ik heb alleen geen zin om al die mensen geld te geven.
Dus inderdaad zie je geen redenen waarom mensen het ze zogenaamd moeilijker maken dan ze al hebben.
Daar denken diverse politieke partijen anders over: de SGP, CU, PVV en in eerste instantie ook de SP vinden de sterilisatie-eis om je naam en geslacht juridisch te kunnen wijzigen ook een prima idee. Ook al druist dat volkomen in tegen het recht op lichamelijke integriteit (artikel 11 van de grondwet) Gelukkig is die wet vorig jaar juli definitief aangepast en is de sterilisatie-eis komen te vervallen.quote:Op maandag 12 januari 2015 17:43 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dat lijkt mij sowieso dubieus. Wetten die discrimineren op geslacht? Tegengrondwettelijk.
Gezien de hoeveelheid zelfmoorden onder deze groep lijkt me dit niet minder levensbedreigend....quote:Op maandag 12 januari 2015 19:03 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Soa's zijn potentieel levensbedreigend en maken mensen onvruchtbaar. Gare vergelijking dus als je denkt dat dit hetzelfde is.
De hele grap is dan ook dat de meeste SOA's door 'stomme' beslissing gebeuren. Ik heb daar persoonlijk minder gebrip voor iets dat JIJ zelf kunt voorkomen. Ik heb wel begrip voor iets wat JIJ zelf niet kunt voorkomen. (los van het feit van doodgaanquote:Op maandag 12 januari 2015 19:03 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Soa's zijn potentieel levensbedreigend en maken mensen onvruchtbaar. Gare vergelijking dus als je denkt dat dit hetzelfde is.
haha neequote:Op maandag 12 januari 2015 19:04 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
En dan zegt hij/zij hopelijk: jammer pap. Het ga je goed, tot ooit!
En gaat het huis uit en zal op de wetenschap na dat zijn/haar pa hem niet accepteert zoals hij/zij is hopelijk vol zelfvertrouwen aan een écht tof leven beginnen waarin hij/zij zichzelf kan zijn.
En hij/zij leefde nog lang en gelukkig
Jouw schepper, niet de mijne. Ik geloof niet in de schepper, ik leg mijn vertrouwen in de wetenschap en het Darwinisme.quote:Op maandag 12 januari 2015 19:02 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
dan keur ik dat af en leg ik uit dat hij zij zo op de wereld is gezet en daar trots op moet zijn als hij zich wik veranderen is dat een belediging naar zijn schepper
daarnaast komt zulk soort volk vaak voort ui derderangs impulsen van buiten dus opletten met welke vrienden je kind thuis komt en wat voor media consumeert is vaak al voldoende
Of jij/zij kan niet leven met de haat van zijn/haar ouders en bewandeld het zelfde pad als Leelah Alcorn: de snelweg en werpt zich voor een vrachtwagen.quote:Op maandag 12 januari 2015 19:04 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
En dan zegt hij/zij hopelijk: jammer pap. Het ga je goed, tot ooit!
En gaat het huis uit en zal op de wetenschap na dat zijn/haar pa hem niet accepteert zoals hij/zij is hopelijk vol zelfvertrouwen aan een écht tof leven beginnen waarin hij/zij zichzelf kan zijn.
En hij/zij leefde nog lang en gelukkig
En hoeveel van die zelfmoorden zijn er uitsluitend omdat ze hun eigen verbouwing niet kunnen faciliteren? Van alle verhalen die reeds zijn gepost lag de oorzaak bij de acceptatie en niet bij het feit dat ik of Pietje niet wil opdraaien voor de kosten van hun ongemakken.quote:Op maandag 12 januari 2015 19:05 schreef snakelady het volgende:
[..]
Gezien de hoeveelheid zelfmoorden onder deze groep lijkt me dit niet minder levensbedreigend....
Je bedoeld ouders die hun kind accepteren zoals die is, ze steunen in moeilijke tijden en ze geen waanideen aan gaan praten?quote:Op maandag 12 januari 2015 19:07 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
haha nee
dat sommige ouders hun kinderen laten wegslippen in de waan der samenleving betekent niet dat iedereen zo is
En genoeg kinderen die dankbaar zijn dat ze dat wel mochten en zo hun eigen stijl hebben kunnen ontwikkelen.quote:genoeg kinderen die hun ouders dankbaar zijn omdat ze geen emo kleding mochten dragen of alto kettings mochten kopen of hun kop voor de helft kop scheren
zoon ooeratie doe je niet 123
Dat doen ze dan ook niet. Denk je nou echt serieus dat zo'n persoon denkt van 'hmmm ik heb eventjes zin om een vrouw/man te zijn Nou kom maar op met die operatie!' ? Tuurlijk niet dit zijn beslissingen die ze nemen naar een lange tijd erover te piekeren soms een hun halve leven lang.quote:Op maandag 12 januari 2015 19:07 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
haha nee
dat sommige ouders hun kinderen laten wegslippen in de waan der samenleving betekent niet dat iedereen zo is
genoeg kinderen die hun ouders dankbaar zijn omdat ze geen emo kleding mochten dragen of alto kettings mochten kopen of hun kop voor de helft kop scheren
zoon ooeratie doe je niet 123
Waarom denk jij dat het jou zoveel geld gaat kosten, als het 1 euro op jaarbasis is voor deze mensen zal het veel zijn denk ik zo. ( zoveel zijn er niet en ze betalen zelf ook zorgverzekering)quote:Op maandag 12 januari 2015 19:09 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
En hoeveel van die zelfmoorden zijn er uitsluitend omdat ze hun eigen verbouwing niet kunnen faciliteren? Van alle verhalen die reeds zijn gepost lag de oorzaak bij de acceptatie en niet bij het feit dat ik of Pietje niet wil opdraaien voor de kosten van hun ongemakken.
Om een beeld te schetsen: ik was 22 toen bij mij het kwartje begon te vallen. Daarna heeft het een jaar of 3-4 geduurd voor ik er echt uit was dat ik niet gewoon travestiet was maar echt kampte met genderdysforie. Het hele proces van de diagnose tot aan operatie heeft 5 jaar geduurd.quote:Op maandag 12 januari 2015 19:09 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Dat doen ze dan ook niet. Denk je nou echt serieus dat zo'n persoon denkt van 'hmmm ik heb eventjes zin om een vrouw/man te zijn Nou kom maar op met die operatie!' ? Tuurlijk niet dit zijn beslissingen die ze nemen naar een lange tijd erover te piekeren soms een hun halve leven lang.
ja en 10 euro daar, 4 euro links, 60 euro rechts enz enz. Als zij mogen, kunnen anderen ook, mag pietje ook gratis en Iris ook enz enz. Waar ik me aan stoor is dat ik overal gedwongen aan mee moet doen en anders niet sociaal ben, of zelfs asociaal. Ik snap best dat je moet dokken voor de zorg, ik erger me er alleen aan dat iedereen verwacht dat alles maar gedekt wordt uit solidariteit.quote:Op maandag 12 januari 2015 19:13 schreef snakelady het volgende:
[..]
Waarom denk jij dat het jou zoveel geld gaat kosten, als het 1 euro op jaarbasis is voor deze mensen zal het veel zijn denk ik zo. ( zoveel zijn er niet en ze betalen zelf ook zorgverzekering)
Kan je het missen denk je?
en waar zou je nog meer niet willen meebetalen?quote:Op maandag 12 januari 2015 19:16 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
ja en 10 euro daar, 4 euro links, 60 euro rechts enz enz. Als zij mogen, kunnen anderen ook, mag pietje ook gratis en Iris ook enz enz. Waar ik me aan stoor is dat ik overal gedwongen aan mee moet doen en anders niet sociaal ben, of zelfs asociaal. Ik snap best dat je moet dokken voor de zorg, ik erger me er alleen aan dat iedereen verwacht dat alles maar gedekt wordt uit solidariteit.
Je betaalt nu eenmaal belasting en waar dat geld heen gaat heb je niks over te zeggen (met alle respect).quote:Op maandag 12 januari 2015 19:16 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
ja en 10 euro daar, 4 euro links, 60 euro rechts enz enz. Als zij mogen, kunnen anderen ook, mag pietje ook gratis en Iris ook enz enz. Waar ik me aan stoor is dat ik overal gedwongen aan mee moet doen en anders niet sociaal ben, of zelfs asociaal. Ik snap best dat je moet dokken voor de zorg, ik erger me er alleen aan dat iedereen verwacht dat alles maar gedekt wordt uit solidariteit.
Ik hoop dat je nu gelukkiger bent, dat zal een zware weg zijn geweest denk ik...quote:Op maandag 12 januari 2015 19:14 schreef Fixers het volgende:
[..]
Om een beeld te schetsen: ik was 22 toen bij mij het kwartje begon te vallen. Daarna heeft het een jaar of 3-4 geduurd voor ik er echt uit was dat ik niet gewoon travestiet was maar echt kampte met genderdysforie. Het hele proces van de diagnose tot aan operatie heeft 5 jaar geduurd.
Je hebt er wel wat over te zeggen middels je stemrecht.quote:Op maandag 12 januari 2015 19:19 schreef Gewas het volgende:
[..]
Je betaalt nu eenmaal belasting en waar dat geld heen gaat heb je niks over te zeggen (met alle respect).
Wil jij kinderen?quote:Op maandag 12 januari 2015 19:19 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Je hebt er wel wat over te zeggen middels je stemrecht.
oh dat hoeft niet hoor, gewoon stoppen met zorgverzekering betalen, en zelf goed sparen voor als er iets gebeurd met jou, gezien anderen dan ook niet voor jou hoeven te betalen.quote:Op maandag 12 januari 2015 19:16 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Genoeg, het feit dat kraamzorg ook in het basispakket zit en ik me daar dus verplicht voor moet verzekeren ondanks dat ik een man ben bijvoorbeeldquote:Op maandag 12 januari 2015 19:18 schreef FANN het volgende:
[..]
en waar zou je nog meer niet willen meebetalen?
Ik ben zeker gelukkiger.quote:Op maandag 12 januari 2015 19:19 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik hoop dat je nu gelukkiger bent, dat zal een zware weg zijn geweest denk ik...
Ik mis de relevantie?quote:
Oja dat gezeik weerquote:Op maandag 12 januari 2015 19:20 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Genoeg, het feit dat kraamzorg ook in het basispakket zit en ik me daar dus verplicht voor moet verzekeren ondanks dat ik een man ben bijvoorbeeld
Tenzij je over 20 jaar besluit een man te zijn, en ze tegen die tijd nog geen medicijn tegen kanker hebben maar jou wel tweedehandsteelballen kunnen geven.quote:Op maandag 12 januari 2015 19:22 schreef Elvi het volgende:
[..]
Oja dat gezeik weer
Ik wil ook niet meebetalen aan jouw prostaatonderzoek later omdat ik vrouw ben. Krijg je teelbalkanker? Ik wil niet meebetalen aan je behandeling want ik ben vrouw en ik kan het nooit krijgen
Dus jouw moeder moet de kosten van haar bevalling en alles wat er omheen zat toen jijquote:Op maandag 12 januari 2015 19:20 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Genoeg, het feit dat kraamzorg ook in het basispakket zit en ik me daar dus verplicht voor moet verzekeren ondanks dat ik een man ben bijvoorbeeld
ja want dat soort onderzoeken staan specifiek in je basispakket.quote:Op maandag 12 januari 2015 19:22 schreef Elvi het volgende:
[..]
Oja dat gezeik weer
Ik wil ook niet meebetalen aan jouw prostaatonderzoek later omdat ik vrouw ben. Krijg je teelbalkanker? Ik wil niet meebetalen aan je behandeling want ik ben vrouw en ik kan het nooit krijgen
Ja, valt onder preventief onderzoek. En als jij een kind krijgt dan lijkt het me ook wel fijn voor jou als er kraamzorg is.quote:Op maandag 12 januari 2015 19:23 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
ja want dat soort onderzoeken staan specifiek in je basispakket.
Ik heb helemaal geen zin om voor jouw teelballen te dokkenquote:Op maandag 12 januari 2015 19:23 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
ja want dat soort onderzoeken staan specifiek in je basispakket.
Ze betaalt premie voor die shit. Net zoals mensen die er voor kiezen om geen kinderen te nemen en wat dus belachelijk is.quote:Op maandag 12 januari 2015 19:23 schreef FANN het volgende:
[..]
Dus jouw moeder moet de kosten van haar bevalling en alles wat er omheen zat toen jij
geboren werd nog terugbetalen vindt je?
En ik niet voor jouw knobbeltje in je borst. Zie, heft elkaar mooi op.quote:Op maandag 12 januari 2015 19:24 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik heb helemaal geen zin om voor jouw teelballen te dokken
Mannen kunnen ook borstkanker krijgenquote:Op maandag 12 januari 2015 19:24 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
En ik niet voor jouw knobbeltje in je borst. Zie, heft elkaar mooi op.
ja dan kan ik me daar toch tegen verzekeren, waarom moet dat verplicht bij mij door de strot geramd worden? Het gaat om vrijheden die je moet hebben maar je bent gebonden aan meer verplichte onzin.quote:Op maandag 12 januari 2015 19:24 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ja, valt onder preventief onderzoek. En als jij een kind krijgt dan lijkt het me ook wel fijn voor jou als er kraamzorg is.
Dus zelfs de transgenders hebben meebetaald aan jouw geboorte, mooi is dat!quote:Op maandag 12 januari 2015 19:24 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ze betaalt premie voor die shit. Net zoals mensen die er voor kiezen om geen kinderen te nemen en wat dus belachelijk is.
ja we krijgen ook een preventief onderzoek als we 50 zijn.quote:Op maandag 12 januari 2015 19:25 schreef Elvi het volgende:
[..]
Mannen kunnen ook borstkanker krijgen
Oh dus ik moet wél premie betalen, maar ik mag geen gebruik maken van mijn zorgverzekering? Dus ik ben een tweederangsburger?quote:Op maandag 12 januari 2015 19:24 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ze betaalt premie voor die shit. Net zoals mensen die er voor kiezen om geen kinderen te nemen en wat dus belachelijk is.
Ja belachelijk is het niet?quote:Op maandag 12 januari 2015 19:25 schreef FANN het volgende:
[..]
Dus zelfs de transgenders hebben meebetaald aan jouw geboorte, mooi is dat!
Wat nee, je interpreteert het verkeerd. Ik vind dat mensen die geen kinderen nemen dus ook geen premie voor die onzin hoeven te betalen.quote:Op maandag 12 januari 2015 19:26 schreef Fixers het volgende:
[..]
Oh dus ik moet wél premie betalen, maar ik mag geen gebruik maken van mijn zorgverzekering? Dus ik ben een tweederangsburger?
Nee, een bron van inkomstenquote:Op maandag 12 januari 2015 19:26 schreef Fixers het volgende:
[..]
Oh dus ik moet wél premie betalen, maar ik mag geen gebruik maken van mijn zorgverzekering? Dus ik ben een tweederangsburger?
There you go. Iig ik hoop voor je dat je je nu beter voelt, mevrouwquote:Op maandag 12 januari 2015 19:14 schreef Fixers het volgende:
[..]
Om een beeld te schetsen: ik was 22 toen bij mij het kwartje begon te vallen. Daarna heeft het een jaar of 3-4 geduurd voor ik er echt uit was dat ik niet gewoon travestiet was maar echt kampte met genderdysforie. Het hele proces van de diagnose tot aan operatie heeft 5 jaar geduurd.
even serieus... zie je nu nog steeds niets mis met jouw redenering?quote:Op maandag 12 januari 2015 19:26 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ja belachelijk is het niet?
Als je het echt dramatisch vind kun je je ook soeverein laten verklaren en dan hoef je geen premie meer te betalen. Dan betaal je echt alleen je eigen zorgkosten.quote:Op maandag 12 januari 2015 19:26 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
ISOT 4 Presidentquote:Op maandag 12 januari 2015 19:26 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Wat nee, je interpreteert het verkeerd. Ik vind dat mensen die geen kinderen nemen dus ook geen premie voor die onzin hoeven te betalen.
Idd je moeder had gewoon abortus moeten plegenquote:Op maandag 12 januari 2015 19:26 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Wie heeft het over levenslang therapie?quote:Op maandag 12 januari 2015 18:45 schreef FANN het volgende:
[..]
levenslang in therapie, alsof het niks kost...
Bron?quote:Op maandag 12 januari 2015 18:49 schreef snakelady het volgende:
[..]
dat werkt niet, is al lang bewezen.
quote:Op maandag 12 januari 2015 19:21 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik ben zeker gelukkiger.En volgens mijn werkgever: een fijner mens, een prettiger collega en productievere werknemer geworden.
Het gaat ook WERKELIJK nergens over. Het is eerder een kinderachtige verhulling van 'Ik vind het stom, dus is het niet nodig'quote:Op maandag 12 januari 2015 19:30 schreef Gewas het volgende:
Ik vind het altijd zo grappig. "Ik wil niet voor dit betalen, ik wil niet voor dat betalen". Je betaalt nu eenmaal belasting en je hebt niks te zeggen over waar het heen gaat.
Wat lul je nou met je ''niet veranderd kan worden''quote:Op maandag 12 januari 2015 19:31 schreef Ludd het volgende:
[..]
Wie heeft het over levenslang therapie?Jij denkt dat doordat het probleem levenslang is, dat er ook levenslang therapie nodig is? Zo werkt dat natuurlijk niet. Daarmee veronderstel je dat mensen die psychische klachten hebben om iets wat niet veranderd kan worden per definitie altijd levenslang therapie nodig hebben. Dat is natuurlijk niet het geval.
[..]
Indirect: door te stemmen. Ik adviseert ITOS om in het vervolg op de SGP te stemmen: die zijn rabiaat tegen transgenders en de behandelingen daarvan. CU en PVV zijn nog wel tegen, maar die buigen nogal makkelijk mee met een liberale coalitie.quote:Op maandag 12 januari 2015 19:30 schreef Gewas het volgende:
Ik vind het altijd zo grappig. "Ik wil niet voor dit betalen, ik wil niet voor dat betalen". Je betaalt nu eenmaal belasting en je hebt niks te zeggen over waar het heen gaat.
Dat weet ik, daarom haalde ik het ook aan. Dat wordt niet vergoed, dat vind ik terecht en stel geslachtsveranderingen op een lijn daarmee.quote:Op maandag 12 januari 2015 19:00 schreef Fixers het volgende:
[..]
Nou fijn voor jou: borstvergrotingen worden niet uit de zorgverzekering betaald, zelfs niet uit aanvullende.
Wat vind je van borstreconstructies na behandeling van borstkanker? Die worden vergoed uit de basisverzekering.quote:Op maandag 12 januari 2015 19:34 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dat weet ik, daarom haalde ik het ook aan. Dat wordt niet vergoed, dat vind ik terecht en stel geslachtsveranderingen op een lijn daarmee.
Hoeveel vrouwen zijn er wel niet die echt serieus psychische klachten hebben omdat ze niet tevreden over de omvang van hun borstpartij zijn?
Die krijgen het toevallig wél vergoedquote:Op maandag 12 januari 2015 19:34 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dat weet ik, daarom haalde ik het ook aan. Dat wordt niet vergoed, dat vind ik terecht en stel geslachtsveranderingen op een lijn daarmee.
Hoeveel vrouwen zijn er wel niet die echt serieus psychische klachten hebben omdat ze niet tevreden over de omvang van hun borstpartij zijn?
preciesquote:Op maandag 12 januari 2015 19:35 schreef Fixers het volgende:
[..]
Wat vind je van borstreconstructies na behandeling van borstkanker? Die worden vergoed uit de basisverzekering.
Ik krijg altijd jeuk van mensen die zeggen "daar betaal ik toch geen belasting voor?". Als je met iedereen rekening moet houden kan je het hele systeem wel afschaffen.quote:Op maandag 12 januari 2015 19:32 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Het gaat ook WERKELIJK nergens over. Het is eerder een kinderachtige verhulling van 'Ik vind het stom, dus is het niet nodig'.
SGP verbaast me niks. Weet je toevallig hoe de SP hier in staat? (partij waar ik altijd op stem)quote:Op maandag 12 januari 2015 19:33 schreef Fixers het volgende:
[..]
Indirect: door te stemmen. Ik adviseert ITOS om in het vervolg op de SGP te stemmen: die zijn rabiaat tegen transgenders en de behandelingen daarvan. CU en PVV zijn nog wel tegen, maar die buigen nogal makkelijk mee met een liberale coalitie.
In Amerika wordt het over het algemeen niet vergoedt. Dit resulteert in talloze transgender personen die hun hormonen van de zwarte markt halen, met alle gevolgen van dien, zich diep in de schulden steken (want in Amerika ligt het percentage werklozen nog veel hoger dan in Nederland) of de seksindustrie ingaan om een operatie te kunnen betalen (wat daar zo goed als strafbaar is dus dan komen ze in de gevangenis op de verkeerde afdeling etc). Of ze kunnen een behandeling gewoon neit betalen, met als resultaat een verhoogd zelfmoordrisico. Kun je het je voorstellen, als man met borsten te moeten leven zonder dat je de middelen hebt ervanaf te kunnen komen?quote:Op maandag 12 januari 2015 19:09 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
En hoeveel van die zelfmoorden zijn er uitsluitend omdat ze hun eigen verbouwing niet kunnen faciliteren? Van alle verhalen die reeds zijn gepost lag de oorzaak bij de acceptatie en niet bij het feit dat ik of Pietje niet wil opdraaien voor de kosten van hun ongemakken.
Precies, dan kun je wat mij betreft net zo goed naar *insert andere land of derde wereld land* gaan, waar ze dit niet hebben. Het is echt alsof mensen gewoon iets zoeken om er figuurlijk op te pissen.quote:Op maandag 12 januari 2015 19:42 schreef Gewas het volgende:
[..]
Ik krijg altijd jeuk van mensen die zeggen "daar betaal ik toch geen belasting voor?". Als je met iedereen rekening moet houden kan je het hele systeem wel afschaffen.
Transvrouwen krijgen gewoon te horen dat ze pech gehad hebben. Ooit, vroeger, toen de lucht nog schoon was en de seks vies, waren borstvergrotingen wél onderdeel van een transgenderbehandeling. Nu zegt de minister: als je als vrouw was geboren, dan had je ook pech kunnen hebben met kleine borsten.quote:Op maandag 12 januari 2015 19:36 schreef FANN het volgende:
[..]
Die krijgen het toevallig wél vergoed
https://www.zorgverzekeri(...)ngen/borstvergroting
Is er een vergoeding mogelijk voor borstvergroting?
Indien een borstvergroting wordt gedaan om enkel een cosmetische reden wordt dit niet vergoed door de zorgverzekering. Wanneer er sprake is van een duidelijke medische reden (aanlegstoornis, minimaal 1 cupmaat verschil, een borstreconstructie na verwijderen van de borst door borstkanker) wordt vaak wel overgegaan tot een (gedeeltelijke) vergoeding. Belangrijk hierbij is of de vrouw psychische en sociale problemen heeft door hoe de borsten er nu uit zien. Hiervoor moet een medisch adviseur van de verzekeringsmaatschappij de vrouw beoordelen of de operatie voor vergoeding in aanmerking komt.
Ik ben maar 180cm, daar zit echt enorm mee. Vind jij dat de zorgverzekering dan maar een operatie moet betalen om lichaamslengte te veranderen.quote:Op maandag 12 januari 2015 19:32 schreef FANN het volgende:
[..]
Wat lul je nou met je ''niet veranderd kan worden''het kan wél veranderd worden, gelukkig
maar voor die mensen die nou toevallig zo zijn geboren...
Lastig om te beantwoorden, want ik weet waar je heen wil, maar daar ben ik voor.quote:Op maandag 12 januari 2015 19:35 schreef Fixers het volgende:
[..]
Wat vind je van borstreconstructies na behandeling van borstkanker? Die worden vergoed uit de basisverzekering.
Kun je hierdoor niet normaal in het dagelijkse leven functioneren? Kap je hierdoor met zelfmoordneigingen, kun je niet meer werken of studeren en noem het maar op?quote:Op maandag 12 januari 2015 19:47 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik ben maar 180cm, daar zit echt enorm mee. Vind jij dat de zorgverzekering dan maar een operatie moet betalen om lichaamslengte te veranderen.
De SP wappert met de wind mee die ze aanstaat. De tweedekamerfractie heeft een Pro-LGBT standpunt en het rozestembus akkoord ondertekend. De Eerstekamakerfractie had de wetswijziging die naam- en geslachtswijzing moest vermakkelijken in eerste instantie tegen willen houden. Met als argument: "wat is er nu mis met sterilisatie als voorwaarde voor zoiets?" Op mijn blog heb ik destijds uitgebreid geschreven over die bezwaren in de eerste kamer: http://wp.me/p25gRL-gPquote:Op maandag 12 januari 2015 19:43 schreef Gewas het volgende:
[..]
SGP verbaast me niks. Weet je toevallig hoe de SP hier in staat? (partij waar ik altijd op stem)
Om welke redenen vind je dat in die gevallen een operatie wel vergoed moet worden? Omdat een missende borst afbreuk doet aan het zelfbeeld van de vrouw? Ze kan toch ook gewoon een prothese in haar BH stoppen, en dat ding zelf betalen natuurlijk.quote:Op maandag 12 januari 2015 19:48 schreef Ludd het volgende:
[..]
Lastig om te beantwoorden, want ik weet waar je heen wil, maar daar ben ik voor.
Zo ver gaat het nog niet, maar als ik nog 10 cm kleiner zou zijn zou het een ander verhaal zijn denk ik. Er zijn echt wel hele kleine mannen waarvoor het door jou aangehaalde echt wel opgaat.quote:Op maandag 12 januari 2015 19:48 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Kun je hierdoor niet normaal in het dagelijkse leven functioneren? Kamp je hierdoor met zelfmoordneigingen, kun je niet meer werken of studeren en noem het maar op?
Thanks voor de link van je blogquote:Op maandag 12 januari 2015 19:51 schreef Fixers het volgende:
[..]
De SP wappert met de wind mee die ze aanstaat. De tweedekamerfractie heeft een Pro-LGBT standpunt en het rozestembus akkoord ondertekend. De Eerstekamakerfractie had de wetswijziging die naam- en geslachtswijzing moest vermakkelijken in eerste instantie tegen willen houden. Met als argument: "wat is er nu mis met sterilisatie als voorwaarde voor zoiets?" Op mijn blog heb ik destijds uitgebreid geschreven over die bezwaren in de eerste kamer: http://wp.me/p25gRL-gP
Overigens heeft de SP uiteindelijk wel voor de wetswijziging gestemd, maar het ging niet van harte.
Nou deze problemen die ik heb vermeld hebben deze transgenders. En btw voor hele kleinen jongens is er ook zo'n hormonen traject, maar het moet dan ook echt goed mis zijn.quote:Op maandag 12 januari 2015 19:55 schreef Ludd het volgende:
[..]
Zo ver gaat het nog niet, maar als ik nog 10 cm kleiner zou zijn zou het een ander verhaal zijn denk ik. Er zijn echt wel hele kleine mannen waarvoor het door jou aangehaalde echt wel opgaat.
Vind jij dat zij een lichaamslengte verlengende operatie zouden moeten krijgen?
Dat gaat ook weer niet op voor alle transgenders. Er zijn ook mensen die gewoon functioneren en werken en geen zelfmoordneigingen hebben, en toch in aanmerking komen voor zo'n behandeling.quote:Op maandag 12 januari 2015 19:56 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Nou deze problemen die ik heb vermeld hebben deze transgenders.
Een hormonentraject misschien, maar ik had het over lichaamslengte vergrotende operatie, dat is wat anders. En wie bepaalt wanneer dit op zou gaan? De meesten vinden 175 cm al extreem klein, terwijl er ook mensen zijn die relatief weinig moeite hebben met hun 170 cm.quote:En btw voor hele kleinen jongens is er ook zo'n hormonen traject, maar het moet dan ook echt goed mis zijn.
Oké, ik weet er natuurlijk niet veel van, maar sommige dingen vind ik er gewoon bij horen,quote:Op maandag 12 januari 2015 19:46 schreef Fixers het volgende:
[..]
Transvrouwen krijgen gewoon te horen dat ze pech gehad hebben. Ooit, vroeger, toen de lucht nog schoon was en de seks vies, waren borstvergrotingen wél onderdeel van een transgenderbehandeling. Nu zegt de minister: als je als vrouw was geboren, dan had je ook pech kunnen hebben met kleine borsten.
Die tijden zijn lang gevlogen. De enige aanvullende behandelingen die nog wel worden vergoed zijn adamsappelreductie en permanente ontharing van het gelaat. Dat gaat echter niet zomaar.
Die adamsappel verkleinen doen ze pas als 'ie een centimeter uitsteekt voorbij een bepaalde lijn tussen kin en borstbeen. Daarvoor moet je medische indicatie hebben van een psycholoog, een verwijzing van een KNO arts en vervolgens doet je verzekeraar bij hun eigen arts nog een second opinion.
Het permanent verwijderen van je baardhaar is bij de meeste verzekeraars een eeuwige strijd, vooral bij de Achmeaclub. Er zijn adviezen van de NZa, diverse uitspraken van de geschillencommissies, rechters en volgens mij zelfs de ombudsman en toch weigeren verzekeraars keer op keer de behandeling te vergoeden die ze wettelijk verplicht moeten vergoeden.
écht man kan je niks beters verzinnenquote:Op maandag 12 januari 2015 19:47 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik ben maar 180cm, daar zit echt enorm mee. Vind jij dat de zorgverzekering dan maar een operatie moet betalen om lichaamslengte te veranderen.
1,80m is toch niet zo klein?quote:Op maandag 12 januari 2015 19:47 schreef Ludd het volgende:
[..]
Cis is het woord wat je zoekt, cis is het tegenovergestelde van trans. Een vrouw die zich vrouw voelt en biologisch vrouw is, kan je cisvrouw noemen.quote:Op maandag 12 januari 2015 20:06 schreef FANN het volgende:
met ''gewone'' vrouwen bedoel ik vrouwen die ook als vrouw zijn geboren, dus niet
dat transgenders ''abnormale'' vrouwen zijn natuurlijk...
Die transgenders hebben dan ook mentaal iets dat niet lekker loopt, mensen die klein zijn over het algemeen wel. Dat van dat lengte is ook iets wat eigenlijk werkelijk tussen je oren zit. Ik ben ook behoorlijk aan de kleine kant (rond de 165cm). Ik loop de kans mis op bepaalde vrouwen die per se op lange mannen vallen boehoe. Dat zijn dan uberhaupt vrouwen die je dan niet wilt, als ze niet voorbij iets inferieurs als lengte kunnen kijken. Verder heeft een korte lengte eigenlijk alleen maar voordelen. Je leeft over het gemiddeld langer, omdat je een lagere metabolisme hebt. Je kunt kunt kunstmatig langer worden door een trap te gebruiken, lange mensen kunnen moeilijker korter worden. Je botten gaan een stuk langer mee, want ze breken minder snel. En dan kan ik nog eventjes doorgaan. Dit is dus een probleem dat eerder te maken heeft met het feit dat die personen onzeker zijn, dan echt een mentale afflictie hebben. Kijk maar naar vrouwen die een borstvergroting nemen voor een PUUR cosmetische waarde.quote:Op maandag 12 januari 2015 20:04 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dat gaat ook weer niet op voor alle transgenders. Er zijn ook mensen die gewoon functioneren en werken en geen zelfmoordneigingen hebben, en toch in aanmerking komen voor zo'n behandeling.
[..]
Een hormonentraject misschien, maar ik had het over lichaamslengte vergrotende operatie, dat is wat anders. En wie bepaalt wanneer dit op zou gaan? De meesten vinden 175 cm al extreem klein, terwijl er ook mensen zijn die relatief weinig moeite hebben met hun 170 cm.
Oké cisvrouw, weer iets geleerdquote:Op maandag 12 januari 2015 20:11 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik heb AA (als je optimistisch meet), ik zou me wel prettige voelen met iets groters en overweeg ook serieus een vergroting.
[..]
cis is het woord wat je zoekt, Cis is het tegenovergestelde van trans. Een vrouw die zich vrouw voelt en biologisch vrouw is, kan je cisvrouw noemen.
Ik ben ook 165cm maar ik wist niet dat dat zoveel voordelen hadquote:Op maandag 12 januari 2015 20:12 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Die transgenders hebben dan ook mentaal iets dat niet lekker loopt, mensen die klein zijn over het algemeen wel. Dat van dat lengte is ook iets wat eigenlijk werkelijk tussen je oren zit. Ik ben ook behoorlijk aan de kleine kant (rond de 165cm). Ik loop de kans mis op bepaalde vrouwen die per se op lange mannen vallen boehoe. Dat zijn dan uberhaupt vrouwen die je dan niet wilt, als ze niet voorbij iets inferieurs als lengte kunnen kijken. Verder heeft een korte lengte eigenlijk alleen maar voordelen. Je leeft over het gemiddeld langer, omdat je een lagere metabolisme hebt. Je kunt kunt kunstmatig langer worden door een trap te gebruiken, lange mensen kunnen moeilijker korter worden. Je botten gaan een stuk langer mee, want ze breken minder snel. En dan kan ik nog eventjes doorgaan. Dit is dus een probleem dat eerder te maken heeft met het feit dat die personen onzeker zijn, dan echt een mentale afflictie hebben. Kijk maar naar vrouwen die een borstvergroting nemen voor een PUUR cosmetische waarde.
Ik vind het jammer dat je het belachelijk maakt, maar als je je daar prettig bij voelt, be my guest.quote:Op maandag 12 januari 2015 20:07 schreef FANN het volgende:
[..]
écht man kan je niks beters verzinnen
Dat hoor ik wel vaker, maar ik vind het wel erg klein. Daarbij is het objectief gezien sowieso feitelijk duidelijk beneden het gemiddelde.quote:
We zijn dan perfect voor elkaarquote:Op maandag 12 januari 2015 20:15 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik ben ook 165cm maar ik wist niet dat dat zoveel voordelen had![]()
Ik kan nooit ergens bij
ieder nadeel heb zijn voordeelquote:Op maandag 12 januari 2015 20:16 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
We zijn dan perfect voor elkaar![]()
. Even zonder grappen dat lang of kort zijn heeft beide zijn voor- en nadelen. Big whoop.
In de chemie is dat zo ja, maar kan je cis- ook in deze context zo gebruiken?quote:Op maandag 12 januari 2015 20:11 schreef Fixers het volgende:
[..]
Cis is het woord wat je zoekt, cis is het tegenovergestelde van trans. Een vrouw die zich vrouw voelt en biologisch vrouw is, kan je cisvrouw noemen.
Het is inmiddels geaccepteerd in de community. Overigens wordt het ook in de aardrijkskunde en zo gebruikt, voor zover ik weet.quote:Op maandag 12 januari 2015 20:17 schreef hugecooll het volgende:
[..]
In de chemie is dat zo ja, maar kan je cis- ook in deze context zo gebruiken?
Ik ben 1,85 (precies het gemiddelde) en denk toch echt dat 1,80 niet zo raar is.quote:Op maandag 12 januari 2015 20:16 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat je het belachelijk maakt, maar als je je daar prettig bij voelt, be my guest.
[..]
Dat hoor ik wel vaker, maar ik vind het wel erg klein. Daarbij is het objectief gezien sowieso feitelijk duidelijk beneden het gemiddelde.
Maar laten we het voorbeeld bij mij weghalen en het hebben over de mensen die maar 170 cm zijn en hier ernstige psychische problemen door hebben.
Volgens mijn woordenboek is het antoniem van trans- in geografie over- en in chemie cis-quote:Op maandag 12 januari 2015 20:18 schreef wonderer het volgende:
[..]
Het is inmiddels geaccepteerd in de community. Overigens wordt het ook in de aardrijkskunde en zo gebruikt, voor zover ik weet.
Mijn scheikundekennis gaat niet verder dan Crash Course Chemistry op youtube.quote:Op maandag 12 januari 2015 20:17 schreef hugecooll het volgende:
[..]
In de chemie is dat zo ja, maar kan je cis- ook in deze context zo gebruiken?
De gemiddelde lengte van een volwassen man in Nederland is 180,8 cm...je bent dus nog niet eens 1cm kleiner dan het gemiddelde in een land der reuzen.quote:Op maandag 12 januari 2015 20:16 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat je het belachelijk maakt, maar als je je daar prettig bij voelt, be my guest.
[..]
Dat hoor ik wel vaker, maar ik vind het wel erg klein. Daarbij is het objectief gezien sowieso feitelijk duidelijk beneden het gemiddelde.
Ik ben 160cm, zelfs voor een vrouw is dat vrij klein ( de gemiddelde lengte is 169 cm)maar er zitten toch ook wel heel veel voordelen in.quote:Maar laten we het voorbeeld bij mij weghalen en het hebben over de mensen die maar 170 cm zijn en hier ernstige psychische problemen door hebben.
Aightquote:Op maandag 12 januari 2015 20:20 schreef Fixers het volgende:
[..]
Mijn scheikundekennis gaat niet verder dan Crash Course Chemistry op youtube.Over de chemie kan ik dus niet spreken. Maar in transgenderdiscussies is 'cis' de gangbare aanduiding voor mensen die niet trans zijn. maakt het soms makkelijk om het onderscheid duidelijk te hebben.
Dan nog vind ik de achterliggende gedachte niet veel verschillen.quote:Op maandag 12 januari 2015 20:20 schreef snakelady het volgende:
[..]
[..]
Ik ben 160cm, zelfs voor een vrouw is dat vrij klein ( de gemiddelde lengte is 169 cm)maar er zitten toch ook wel heel veel voordelen in.
Maar dan nog, het is geen aangeboren afwijking, als je hier echt last van hebt moet je dus naar de psycholoog.
Transgender zijn is zoals al eerder aangegeven echt letterlijk een foutje in de hersenen ontstaan in de baarmoeder waardoor de hersenen vrouw zijn en het lichaam man, of net andersom
Nou je hoort het hier van een man van tussen de 165 en 170. Het zit veelal tussen je oren. In het ergste geval is het te verhelpen met een paar afspraken bij een psycholoog. Dat andere is een mentale afflictie dat niet of al dan niet heeel erg moeilijk te verhelpen is, zelfs bij een psychiater.quote:Op maandag 12 januari 2015 20:25 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dan nog vind ik de achterliggende gedachte niet veel verschillen.
Als je als man vrouw voelt, kan je je toch als vrouw kleden en gedragen? Je moet dan leven met feit dat je een penis hebt.
Als klein iemand moet je leven met het feit dat je klein bent.
Daarbij is een penis makkelijker te verbergen dan een kleine lichaamslengte.
160 cm voor een vrouw is misschien kleiner dan gemiddeld, maar niet erg. Als man klein zijn is veel erger.
Als je het perse wil vergelijken zou je het moeten vergelijken met dat in de hersenen een aangeboren fout zit waardoor de hersenen denken dat jouw benen eigenlijk armen zijn, dat je je niet lekker voelt met je benen omdat het voelt alsof ze niet bij jouw lichaam passen.quote:Op maandag 12 januari 2015 20:25 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dan nog vind ik de achterliggende gedachte niet veel verschillen.
Als je als man vrouw voelt, kan je je toch als vrouw kleden en gedragen? Je moet dan leven met feit dat je een penis hebt.
Ja, maar klein zijn ( en dan heb ik het niet over dwerggroei) is geen afwijking.quote:Als klein iemand moet je leven met het feit dat je klein bent.
En lichaamsbeharing, een adamsappel, geen borsten enz ook?quote:Daarbij is een penis makkelijker te verbergen dan een kleine lichaamslengte.
Ho, wacht even? Sinds wanneer ben jij degene die beslist wat erger is voor wie? Waarom wil jij niet gebagatelliseerd worden worden met jouw lengte die 0,8 cm onder het gemiddelde zit maar doe je dat wel bij mij terwijl ik 9cm onder het gemiddelde zit?quote:160 cm voor een vrouw is misschien kleiner dan gemiddeld, maar niet erg. Als man klein zijn is veel erger.
Dat zit het bij transgenders die een volledige geslachtsoperatie willen in mijn ogen dus ook.quote:Op maandag 12 januari 2015 20:29 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Nou je hoort het hier van een man van tussen de 165 en 170. Het zit veelal tussen je oren.
Het is duidelijk dat we hier er niet uitkomen. Je ziet gewoonweg het verschil tussen iets wat tussen je oren zit niet, dat tevens te verhelpen is en een echt bewezen mentale afflictie niet.quote:Op maandag 12 januari 2015 20:31 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dat zit het bij transgenders die een volledige geslachtsoperatie willen in mijn ogen dus ook.
En daar zijn doktoren het dus niet met jou eens, nogmaals....het is een aangeboren afwijking in de hersenen! Aantoonbaar op scans.quote:Op maandag 12 januari 2015 20:31 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dat zit het bij transgenders die een volledige geslachtsoperatie willen in mijn ogen dus ook.
Oftewel meneer heeft gewoon een mening al dan niet onderbouwd en dat is prima opzich, maar om het nou als waarheid neer te zetten, is een ander verhaal.quote:Op maandag 12 januari 2015 20:35 schreef snakelady het volgende:
[..]
En daar zijn doktoren het dus niet met jou eens, nogmaals....het is een aangeboren afwijking in de hersenen! Aantoonbaar op scans.
Ik denk dat het voor je psychische gesteldheid weinig uitmaakt hoe je het noemt, het gaan om het resultaat/probleem waar je mee te kampen hebt.quote:Op maandag 12 januari 2015 20:31 schreef snakelady het volgende:
Ja, maar klein zijn ( en dan heb ik het niet over dwerggroei) is geen afwijking.
Volgens mij had ik het over geslachtsoperaties. Ik weet niet precies wat daar onder verstaan wordt, maar ik doel dus echt operatie van de penis/vagina.quote:En lichaamsbeharing, een adamsappel, geen borsten enz ook?
Hier heb je gelijk in, ik had me wat voorzichtiger uit moeten drukken.quote:Ho, wacht even? Sinds wanneer ben jij degene die beslist wat erger is voor wie?
Maar jij bent niet klein, je bent haast exact op het gemiddelde.quote:Op maandag 12 januari 2015 20:38 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor je psychische gesteldheid weinig uitmaakt hoe je het noemt, het gaan om het resultaat/probleem waar je mee te kampen hebt.
[..]
Volgens mij had ik het over geslachtsoperaties. Ik weet niet precies wat daar onder verstaan wordt, maar ik doel dus echt operatie van de penis/vagina.
[..]
Hier heb je gelijk in, ik had me wat voorzichtiger uit moeten drukken.Ik bedoelde te zeggen dat het mij lijkt dat een kleine vrouw minder struggles heeft dan een kleine man.
Laat ik het zo verwoorden. Dat die persoon zich klein voelt, is te verhelpen door het feit dat de hersenen van zo'n persoon genoeg placticiteit heeft om die switch te realiseren. Bij zo'n transgender is het een ander verhaal. Bij deze personen moet je structureel iets in hun hersenen veranderen. Je zou dan de hypofyse geheel vervangen moeten vervangen. Her en der delen weg halen en nieuwe onderdelen plaatsen. Dit is zoals je duidelijk weet niet mogelijk en zelfs al zou het kunnen dan heb je te kampen met potentiele 'informatie verlies'. En dan heb ik het niet eens over het feit dat zo'n persoon door zo'n operatie zou kunenn sterven. Dan lijkt mij het achteraf makkelijker en goedkoper dat zo'n persoon een sexchange ondergaat.quote:Op maandag 12 januari 2015 20:38 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor je psychische gesteldheid weinig uitmaakt hoe je het noemt, het gaan om het resultaat/probleem waar je mee te kampen hebt.
Nee, het is ruim 5 cm kleiner dan gemiddeld volgens de statistieken. Als ik kijk in mijn directe omgeving lijkt het mij nog een stuk meer te zijn.quote:Op maandag 12 januari 2015 20:44 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar jij bent niet klein, je bent haast exact op het gemiddelde.
Nogmaals, maar hier worden we het dus niet over eens, ik zie het grote verschil namelijk niet. In beide gevallen ondervindt je psychische hinder door een lichamelijk iets.quote:iemand die letterlijk in het verkeerde lichaam is geboren heeft dat wel, dat is niet psychisch op te lossen gezien het geen psychisch probleem is.
Dat lijkt mij niet zo relevant, die mensen zijn er gewoon mee geboren, dat is anders.quote:Als jij morgenvroeg ineens wakker wordt met een vagina en borsten, denk jij dat jij dat gewoon mee kan leven? (de eerste dag zal het nog leuk zijn om mee te spelen maar dat is ook snel over) En dat psychische hulp het zou oplossen voor je als je dat niet kan?
Het is niet eens alleen de hypofyse. Het brein heeft een eigen beeld van het lichaam, dat ligt opgesloten in een zooi neuronen. Daardoor weet je waar je hand is zonder dat je hem kunt zien, omdat je brein precies weet hoe lang je arm is. Daarom hebben mensen pijn aan een geamputeerd lichaamsdeel, omdat de neurologische paden in het brein niet zijn meegeamputeerd.quote:Op maandag 12 januari 2015 20:44 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Laat ik het zo verwoorden. Dat die persoon zich klein voelt, is te verhelpen door het feit dat de hersenen van zo'n persoon genoeg placticiteit heeft om die switch te realiseren. Bij zo'n transgender is het een ander verhaal. Bij deze personen moet je structureel iets in hun hersenen veranderen. Je zou dan de hypofyse geheel vervangen moeten vervangen. Her en der delen weg halen en nieuwe onderdelen plaatsen. Dit is zoals je duidelijk weet niet mogelijk en zelfs al zou het kunnen dan heb je te kampen met potentiele 'informatie verlies'. En dan heb ik het niet eens over het feit dat zo'n persoon door zo'n operatie zou kunenn sterven. Dan lijkt mij het achteraf makkelijker en goedkoper dat zo'n persoon een sexchange ondergaat.
Jij hebt er nu over dat de man die zich vrouw voelt weer man moet gaan voelen, maar daar heb ik het niet over.quote:Op maandag 12 januari 2015 20:44 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Laat ik het zo verwoorden. Dat die persoon zich klein voelt, is te verhelpen door het feit dat de hersenen van zo'n persoon genoeg placticiteit heeft om die switch te realiseren. Bij zo'n transgender is het een ander verhaal. Bij deze personen moet je structureel iets in hun hersenen veranderen. Je zou dan de hypofyse geheel vervangen moeten vervangen. Her en der delen weg halen en nieuwe onderdelen plaatsen. Dit is zoals je duidelijk weet niet mogelijk en zelfs al zou het kunnen dan heb je te kampen met potentiele 'informatie verlies'. En dan heb ik het niet eens over het feit dat zo'n persoon door zo'n operatie zou kunenn sterven. Dan lijkt mij het achteraf makkelijker en goedkoper dat zo'n persoon een sexchange ondergaat.
Allemaal al gecovered in mijn postquote:Op maandag 12 januari 2015 20:57 schreef wonderer het volgende:
[..]
Het is niet eens alleen de hypofyse. Het brein heeft een eigen beeld van het lichaam, dat ligt opgesloten in een zooi neuronen. Daardoor weet je waar je hand is zonder dat je hem kunt zien, omdat je brein precies weet hoe lang je arm is. Daarom hebben mensen pijn aan een geamputeerd lichaamsdeel, omdat de neurologische paden in het brein niet zijn meegeamputeerd.
Het brein van een transgender persoon heeft (vaak) de neurologische kaart van het lichaam dat ze hadden moeten hebben, niet van het lichaam dat ze hebben. Daardoor ontstaat het ontheemde gevoel dat je in een verkeerd lichaam zit. Dat is namelijk letterlijk waar. Lichaamsdelen als borsten en penis horen daar niet bij en voelen niet lichaamseigen, en een "fantoompenis" is bij transmannen ook geen uitzondering.
De gemiddelde lengte in Nederland is 180,8. volgens iedere bron die ik kan vinden zit het rond de 1,80quote:Op maandag 12 januari 2015 20:54 schreef Ludd het volgende:
[..]
Nee, het is ruim 5 cm kleiner dan gemiddeld volgens de statistieken. Als ik kijk in mijn directe omgeving lijkt het mij nog een stuk meer te zijn.
[..]
Dat jij dat verschil echt niet wil zien is nogal vreemd te noemen.quote:Nogmaals, maar hier worden we het dus niet over eens, ik zie het grote verschil namelijk niet. In beide gevallen ondervindt je psychische hinder door een lichamelijk iets.
[..]
Ja, dus die moeten hun hele leven met dat gevoel rondlopen.quote:Dat lijkt mij niet zo relevant, die mensen zijn er gewoon mee geboren, dat is anders.
Daar gaat het dus de heletijd over. Daar zorgt die operatie waar wij het hebben voor.quote:Op maandag 12 januari 2015 20:57 schreef Ludd het volgende:
[..]
Jij hebt er nu over dat de man die zich vrouw voelt weer man moet gaan voelen, maar daar heb ik het niet over.
Die wikpedialink geeft al 183,8 cm aan, maar goed, laten we daar verder geen discussie over voeren.quote:Op maandag 12 januari 2015 21:01 schreef snakelady het volgende:
[..]
De gemiddelde lengte in Nederland is 180,8. volgens iedere bron die ik kan vinden zit het rond de 1,80
http://gemiddeldgezien.nl/lichaam/gemiddelde-lengte-man
http://mens-en-samenlevin(...)lengte-per-land.html
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lichaamslengte
Misschien. Ik geef grif toe dat ik me hier nooit serieus in verdiept heb, dus wellicht zou ik er anders over denken wanneer ik er meer over weet.quote:Dat jij dat verschil echt niet wil zien is nogal vreemd te noemen.
Jawel, maar ik denk dat het belangrijk is dat mensen leren te accepteren om te leven met dingen zoals ze zijn.quote:Maar jouw redenatie is dus, omdat ik niet langer mag worden op kosten van de staat mag een ander ook niet gelukkig worden met zijn/haar lichaam?
Dus iemand die haar borsten heeft verloren moet daar maar gewoon mee leren leven?quote:Op maandag 12 januari 2015 21:08 schreef Ludd het volgende:
[..]
Die wikpedialink geeft al 183,8 cm aan, maar goed, laten we daar verder geen discussie over voeren.
[..]
Misschien. Ik geef grif toe dat ik me hier nooit serieus in verdiept heb, dus wellicht zou ik er anders over denken wanneer ik er meer over weet.
[..]
Jawel, maar ik denk dat het belangrijk is dat mensen leren te accepteren om te leven met dingen zoals ze zijn.
Wellicht heb je een punt.quote:Op maandag 12 januari 2015 21:10 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dus iemand die haar borsten heeft verloren moet daar maar gewoon mee leren leven?
Iemand die geboren is met een hazenlip moet daar maar gewoon mee leren leven?
Iemand met vruchtbaarheidsproblemen moet daar maar gewoon mee leren leven?
Terwijl er wel oplossingen mogelijk zijn?
Ik ben overigens ook geopereerd op kosten van de staat/zorg, ik had na de zwangerschap van de jongste een buikhernia van 10cm wegens te snel weer begonnen met sporten na de bevalling.
Opzich weinig lichamelijke klachten ( wel pijn in de rug gezien de buikspieren niet meer optimaal werkte) maar ik leek permanent 4 maanden zwanger.
Dus daar ben ik aan geopereerd en dat hoefde ik niet zelf te betalen.
Ik ben daar nog steeds heel dankbaar voor anders was ik nu diep ongelukkig geweest.
quote:Op maandag 12 januari 2015 21:18 schreef Ludd het volgende:
[..]
Wellicht heb je een punt.
Ik denk dat ik me iets meer moet inlezen over wat dat transgendergebeuren inhoudt, en misschien moet ik dan mijn mening herzien.
Om welke redenen vind je dat in die gevallen een operatie wel vergoed moet worden? Omdat een missende borst afbreuk doet aan het zelfbeeld van de vrouw? Ze kan toch ook gewoon een prothese in haar BH stoppen, en dat ding zelf betalen natuurlijk.quote:Op maandag 12 januari 2015 19:48 schreef Ludd het volgende:
[..]
Lastig om te beantwoorden, want ik weet waar je heen wil, maar daar ben ik voor.
Een link naar een uitleg m.b.t. aanleg in de hersenen lijkt me wel interessant. Ik had even op wikipedia gekeken, maar de Nederlandse wiki over transgenders is tamelijk beknopt.quote:Op maandag 12 januari 2015 21:19 schreef Fixers het volgende:
Edit: ik zie al dat je bereid bent je mening bij te stellen. Kan ik je helpen met wat uitleg?
En hier is het feit dat iemand zich gevangen voelt in een lichaam dat niet representeert wie ze van binnen zijn. Als je dan moet accepteren dat je je gevangen voelt, ongelukkig, onbegrepen, en je kunt er niets aan veranderen, want 'dat is nu eenmaal zo'. Vroeger was dat zo, we leven nu gelukkig in een tijd waar veel meer mogelijk is. Waar je met wat hulp ook naar buiten kunt uitstralen wie je bent, als je in de spiegel kijkt dat je jezelf ziet, en niet iemand anders. Nee, niet iedereen 'accepteert' dat, en dat is kut, want de rest van de wereld heeft het eigenlijk niet te 'accepteren', te 'respecteren', of wat dan ook. Het hoort gewoon normaal te zijn dat je personen per persoon, op individuele basis beoordeelt. De transvrouw die jij over straat ziet lopen en die jij niet aantrekkelijk vindt, die jij 'vreemd' vindt, 'raar', of 'vies', wat heb jij daar van te vinden? Deze transvrouw kan prima elke dag zich in het zweet werken in een bejaardentehuis, heeft geen schuld in haar leven opgebouwd, betaalt netjes belasting, sport in haar vrije tijd graag met vrienden en helpt één dag in de week mee in een blijf-van-mijn-lijf huis. Om maar wat te noemen. En dan zou je die beoordelen op een operatie die 'geld kost', dat ze iets heeft veranderd wat niet 'natuurlijk' is, waar ze maar mee had moeten leren leven?quote:Op maandag 12 januari 2015 21:08 schreef Ludd het volgende:
Jawel, maar ik denk dat het belangrijk is dat mensen leren te accepteren om te leven met dingen zoals ze zijn.
quote:Op maandag 12 januari 2015 21:27 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
En hier is het feit dat iemand zich gevangen voelt in een lichaam dat niet representeert wie ze van binnen zijn. Als je dan moet accepteren dat je je gevangen voelt, ongelukkig, onbegrepen, en je kunt er niets aan veranderen, want 'dat is nu eenmaal zo'. Vroeger was dat zo, we leven nu gelukkig in een tijd waar veel meer mogelijk is. Waar je met wat hulp ook naar buiten kunt uitstralen wie je bent, als je in de spiegel kijkt dat je jezelf ziet, en niet iemand anders. Nee, niet iedereen 'accepteert' dat, en dat is kut, want de rest van de wereld heeft het eigenlijk niet te 'accepteren', te 'respecteren', of wat dan ook. Het hoort gewoon normaal te zijn dat je personen per persoon, op individuele basis beoordeelt. De transvrouw die jij over straat ziet lopen en die jij niet aantrekkelijk vindt, die jij 'vreemd' vindt, 'raar', of 'vies', wat heb jij daar van te vinden? Deze transvrouw kan prima elke dag zich in het zweet werken in een bejaardentehuis, heeft geen schuld in haar leven opgebouwd, betaalt netjes belasting, sport in haar vrije tijd graag met vrienden en helpt één dag in de week mee in een blijf-van-mijn-lijf huis. Om maar wat te noemen. En dan zou je die beoordelen op een operatie die 'geld kost', dat ze iets heeft veranderd wat niet 'natuurlijk' is, waar ze maar mee had moeten leren leven?
Dit had ze allemaal niet kunnen doen als ze zich diep ongelukkig en normaal behandeld zou voelen door het gros van haar omgeving. Zo iemand had dan thuis gezeten, met een burn-out, of zou elke dag na 't werk thuis blijven, mijmeren over wat had kunnen zijn. Weetikveel. Daar draag ik graag elke maand een paar euro aan bij, als mensen zoals deze fictieve transvrouw daar gelukkig van worden, zichzelf kunnen zijn.
Gelukkige mensen
Ongelukkige mensen
Met betrekking tot de neuro-biologische achtergronden zijn Snakelady en Wonderer beter op de hoogte dan ik, die dingen kan je beter aan hen vragen. Ik ben meer thuis in het psychische deel, en ervaringsdeskundige.quote:Op maandag 12 januari 2015 21:26 schreef Ludd het volgende:
[..]
Een link naar een uitleg m.b.t. aanleg in de hersenen lijkt me wel interessant. Ik had even op wikipedia gekeken, maar de Nederlandse wiki over transgenders is tamelijk beknopt.
Ik ben nogal gek op het brein en zijn/haar werking. :pquote:Op maandag 12 januari 2015 21:35 schreef Fixers het volgende:
[..]
Met betrekking tot de neuro-biologische achtergronden zijn Snakelady en Wonderer beter op de hoogte dan ik, die dingen kan je beter aan hen vragen. Ik ben meer thuis in het psychische deel, en ervaringsdeskundige.
Inderdaad!quote:Op maandag 12 januari 2015 21:39 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Mooi is dat he hebben we toch iets bereikt.
Ik begrijp het ook niet. Ik voel de behoefte echt niet om met iemand naar bed te gaan. En als ik die behoefte al heb, dan zorg ik dat de ander heel goed weet waar die aan toe is. Sowieso gaf jij al eerder aan dat je met dingen als glijmiddel te maken krijgt. Dus zo makkelijk is het helemaal niet om als transvrouw zomaar met iemand het bed in te duiken.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 07:27 schreef Fixers het volgende:
Waarom blijft men altijd maar hangen in dat seksargument? Ik snap dat echt niet. Ik zie er al helemaal geen reden in om dan maar hatelijke berichten te posten op het web, of agressie te tonen in het leven. Vrouwen maken zich er ook schuldig aan, daar gaat je redenatie mank.
Nogmaals, je hebt blijkbaar het topic niet gelezen: er zijn betere woorden dan 'ombouwen'. Ik ben een mens, geen object en zie mij ook graag als mens behandeld. Ombouwen doe je met game consoles, om er illegale games op te spelen.
Jij hebt die operatie toch niet ondergaan als het goed is en fixers wel? Dit mag dan wel lullig klinken, maar dan geldt dit niet voor jou toch?quote:
Even tussendoor, Wikipedia is geen goed bron, Jan en Henk kunnen van alles neerzettenquote:Op maandag 12 januari 2015 21:08 schreef Ludd het volgende:
[..]
Die wikpedialink geeft al 183,8 cm aan, maar goed, laten we daar verder geen discussie over voeren.
[..]
Misschien. Ik geef grif toe dat ik me hier nooit serieus in verdiept heb, dus wellicht zou ik er anders over denken wanneer ik er meer over weet.
[..]
Ik begrijp even niet waar je op doelt? Je hele citaat is leeg namelijk.quote:Op woensdag 14 januari 2015 10:32 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Jij hebt die operatie toch niet ondergaan als het goed is en fixers wel? Dit mag dan wel lullig klinken, maar dan geldt dit niet voor jou toch?
Er is maar een bericht van jou op woensdag 14 januari 2015 09:56 in deze topic? Do the mathquote:Op woensdag 14 januari 2015 10:36 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik begrijp even niet waar je op doelt? Je hele citaat is leeg namelijk.
En wat bedoel je dan? Dat ik geen oordeel hierover mag hebben omdat ik mijn operatie nog niet ondergaan heb? Of omdat ik niet kan weten waarom mensen een hekel aan transgenders hebben omdat ik nog geen operatie ondergaan heb?quote:Op woensdag 14 januari 2015 10:40 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Er is maar een bericht van jou op woensdag 14 januari 2015 09:56 in deze topic? Do the math.
Nou jij hebt het puur over het seks hebben als vrouw, maar jij bent dat nog niet, dan is het naar mijn mening vreemd om je er dan ook een te noemen, zoals dat bij fixers wel het geval is. Dat het dus tegen die tijd 'homosexueel' is. Maar ik ben dan ook net wakker, dus komt mijn verwoording vast behoorlijk kut overquote:Op woensdag 14 januari 2015 10:42 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
En wat bedoel je dan? Dat ik geen oordeel hierover mag hebben omdat ik mijn operatie nog niet ondergaan heb? Of omdat ik niet kan weten waarom mensen een hekel aan transgenders hebben omdat ik nog geen operatie ondergaan heb?
Ik snap je niet.
Voor mij bepaalt hoe ik me voel wie ik ben. Dus ik ben een vrouw. Daar mag je het niet mee eens zijn, maar ik zie mezelf als vrouw en zal mezelf daarom ook een vrouw noemen in mijn posts. En ik vraag van iedereen om mij zo te noemen. Of je dat doet moet je zelf weten, maar het is een kleine moeite en je maakt mij er echt gelukkig mee. Voor de meeste mensen zie ik er ook al helemaal als een vrouw uit, dus het is echt nog maar een klein detail wat mij dan volgens sommigen man zou maken.quote:Op woensdag 14 januari 2015 10:46 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Nou jij hebt het puur over het seks hebben als vrouw, maar jij bent dat nog niet, dan is het naar mijn mening vreemd om je er dan ook een te noemen, zoals dat bij fixers wel het geval is. Dat het dus tegen die tijd 'homosexueel' is. Maar ik ben dan ook net wakker, dus komt mijn verwoording vast behoorlijk kut over.
Tja als dat die dingen al hebt gedaan heb ik er alleen maar respect voor, dus keep it goingquote:Op woensdag 14 januari 2015 10:56 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Voor mij bepaalt hoe ik me voel wie ik ben. Dus ik ben een vrouw. Daar mag je het niet mee eens zijn, maar ik zie mezelf als vrouw en zal mezelf daarom ook een vrouw noemen in mijn posts. En ik vraag van iedereen om mij zo te noemen. Of je dat doet moet je zelf weten, maar het is een kleine moeite en je maakt mij er echt gelukkig mee. Voor de meeste mensen zie ik er ook al helemaal als een vrouw uit, dus het is echt nog maar een klein detail wat mij dan volgens sommigen man zou maken.
Sowieso heb ik de verplichting vanuit mijn traject om als vrouw te leven en niet als man. Ik mag mezelf dus niet eens man noemen als ik überhaupt in aanmerking wil komen voor die operatie. Verder ben ik volgens de wet ook gewoon een vrouw en staat er een V'tje op mijn identiteitsbewijs.
Ik heb verder ook geen zin om nog op die discussie in te gaan. Respecteer mijn wens en spreek me aan als vrouw, of wees respectloos en spreek me aan als man. Dat zijn je opties.
Verder begrijp ik niet zo goed wat er dan homoseksueel aan zou zijn? Ik ben een vrouw, dus als ik het met een man doe ben ik gewoon een hetero. En als ik het met een vrouw doe ben ik lesbisch.
Jij zou deze meneer ook stug vrouw blijven noemen dus?quote:Op woensdag 14 januari 2015 10:32 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Jij hebt die operatie toch niet ondergaan als het goed is en fixers wel? Dit mag dan wel lullig klinken, maar dan geldt dit niet voor jou toch?
Niet echt eigenlijk, maar ik ken een persoon die 'mannelijk' als de ik weet niet wat is en denkt dat zij een vrouw is en dat accepteer ik dan gewoon. Maar in het algemeen kom ik er niet bij om zo'n iemand een vrouw te noemen als ik die persoon uberhaupt niet ken.quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:07 schreef wonderer het volgende:
[..]
Jij zou deze meneer ook stug vrouw blijven noemen dus?
[ afbeelding ]
Precies. Het slaat dus nergens op om iemands aanspreekvorm te baseren op wat er in hun onderbroek zit.quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:10 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Niet echt eigenlijk, maar ik ken een persoon die 'mannelijk' als de ik weet niet wat is en denkt dat zij een vrouw is en dat accepteer ik dan gewoon. Maar in het algemeen kom ik er niet bij om zo'n iemand een vrouw te noemen als ik die persoon uberhaupt niet ken.
Maar je snapt dat het verwarrend is als de motherfucker als dat niet duidelijk gedefineerd is in zowel de boeken als in de wetenschap en door de mensen zijn.quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:22 schreef wonderer het volgende:
[..]
Precies. Het slaat dus nergens op om iemands aanspreekvorm te baseren op wat er in hun onderbroek zit.
Nee. Ik snap sowieso niet waarom man- of vrouwzijn wordt opgehangen aan alleen de uiterlijke geslachtskenmerken. De mens zit veel ingewikkelder in elkaar, en er zijn veel meer factoren die je biologisch sekse bepalen dan alleen wat er tussen je benen zit.quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:43 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Maar je snapt dat het verwarrend is als de motherfucker als dat niet duidelijk gedefineerd is in zowel de boeken als in de wetenschap en door de mensen zijn.
Ik heb het dan ook puur qua uiterlijk he? Wat ons is geleerd via boeken, wetenschappers en noem het maar op. Niet het feit dat bepaalde mensen puur uit onzekerheid (lees angst) zich kinderachtig en onbegripvol gedragen tegen andere mensen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:59 schreef wonderer het volgende:
[..]
Nee. Ik snap sowieso niet waarom man- of vrouwzijn wordt opgehangen aan alleen de uiterlijke geslachtskenmerken. De mens zit veel ingewikkelder in elkaar, en er zijn veel meer factoren die je biologisch sekse bepalen dan alleen wat er tussen je benen zit.
Men is zo snel om een huilende man "wijf" (of mietje) te noemen, maar zodra een transvrouw nog geen genitale reconstructie heeft gehad, al zit ze inmiddels tien jaar aan de hormonen en kun je niet eens zien dat ze transgender is, is ze ineens een vent omdat ze nog een piemel heeft.
Seriously.
Ik snap die afkeer ook niet echt.quote:Op woensdag 14 januari 2015 13:57 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook puur qua uiterlijk he? Wat ons is geleerd via boeken, wetenschappers en noem het maar op. Niet het feit dat bepaalde mensen puur uit onzekerheid (lees angst) zich kinderachtig en onbegripvol gedragen tegen andere mensen.
Wel bijzonder wat testosteron met iemand kan doen. Hij ziet er mannelijker uit als mij haha.quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:07 schreef wonderer het volgende:
[..]
Jij zou deze meneer ook stug vrouw blijven noemen dus?
[ afbeelding ]
Kijk dat ze een vrouw in een mannen lichaam een man noemen en vice versa omdat ze niet beter weten is dan ook logisch. Ik heb ook er moeite mee om iemand die zich zowel 'mannelijk' kleed en 'mannelijk' gedraagd een vrouw te noemen en vice versa. Ik zou denk ik denken dat diegene dan een grapje maakt. Niet dat het behoorlijk vaak voorkomt. Het komt er op neer dat die lijn dan ook wat dat betreft vaag is. Maar dat ze het express doen, vind ik dan weer ver gaanquote:Op woensdag 14 januari 2015 14:59 schreef Pulzzar het volgende:
en' die eerst een man was en nu een vrouw. Ik persoonlijk vind het alleen maar leuk dat zij nu beter in haar vel zit en gelukkiger in het leven staat. Verder denk ik er eigenlijk niet over na. Ik kan wel zien dat ze ooit een man is geweest, maar verder is ze een normaal mens en geen freak ofzo. Maar op FOK! hebben blijkbaar een aantal users ontzettend veel problemen ermee. Ze noemen haar -
Dat is een leuk verhaal trouwens.quote:Op maandag 12 januari 2015 20:59 schreef motorbloempje het volgende:
" Finally found true happiness"
Geweldige radioDJ waar ik graag naar luisterde (ze is gestopt (voorlopig)).. Hoe kun je dit nu 'stom' vinden?
Overigens staat er nu een ander, korter, filmpje bij dan vanmiddag. Ik ga even kijken of ik dat wat ik gezien heb kan terugvinden.quote:Palestijns jongetje Hilmi wordt Heleentje en later David
Ria Bremer kijkt in ‘Vinger aan de pols’ terug op spraakmakende uitzendingen uit het archief. Het Palestijnse jongetje Hilmi wordt eind jaren tachtig geboren met een ‘open buik’, waardoor zijn organen en geslachtsdelen niet op de juiste plaats zitten.
Een Nederlands echtpaar haalt Hilmi naar Nederland om zijn leven te redden.
Geen keus
Dokters hebben destijds geen keus: na een ingrijpende operatie in het Radboud Ziekenhuis in Nijmegen leeft de anderhalf jaar oude Hilmi verder als een meisje: Heleentje. Maar Heleentje voelt zich absoluut niet vrouwelijk en kan onmogelijk haar draai in het leven vinden.
Hoe is het nu met Hilmi die Heleentje werd? Ria Bremer zoekt haar op en ontdekt dat Heleentje inmiddels David heet.
Jaren geleden was ook zo'n soort docu op Discovery Channel (maar dan iemand in Amerika geloof ik).quote:Op woensdag 14 januari 2015 20:26 schreef Lovechild het volgende:
Ik zag vandaag dit en moest aan dit topic denken:
[..]
Overigens staat er nu een ander, korter, filmpje bij dan vanmiddag. Ik ga even kijken of ik dat wat ik gezien heb kan terugvinden.
stel je niet aan. je druk maken om wat sommige mensen vindenquote:Op woensdag 14 januari 2015 21:24 schreef Morrigan het volgende:
Het feit dat er blijkbaar mensen bestaan die een hekel aan transgenders, maakt me erg verdrietig.
Mensen moeten gewoon niet zo haterig doen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 21:25 schreef SuperFood het volgende:
[..]
stel je niet aan. je druk maken om wat sommige mensen vinden
Je hebt natuurlijk ook het verhaal van David Reimer: als jongen geboren, maar na een mislukte besnijdenis vrouwelijke geslachtsorganen gekregen en als meisje opgevoed. Leefde toch vanaf zijn veertiende als jongen en pleegde uiteindelijk zelfmoord.quote:Op woensdag 14 januari 2015 20:59 schreef Gewas het volgende:
[..]
Jaren geleden was ook zo'n soort docu op Discovery Channel (maar dan iemand in Amerika geloof ik).
die mensen verander je niet allemaal. hoe jij ermee omgaat - dat kun je veranderenquote:Op woensdag 14 januari 2015 21:34 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Mensen moeten gewoon niet zo haterig doen.
Dat is het geval van David Reimer, dat Lovechild ook al aanhaalt, een paar posts hierboven. Dat is de geschedinis ingegaan als het John-Joan-John experiment. Het is een belangrijke casus die in de nature vs nurture discussie over gender veel wordt aangehaald, vooral ter ondersteuning van het nature kamp: gender is aangeboren en niet te sturen door invloeden van buitenaf.quote:Op woensdag 14 januari 2015 20:59 schreef Gewas het volgende:
[..]
Jaren geleden was ook zo'n soort docu op Discovery Channel (maar dan iemand in Amerika geloof ik).
quote:Op woensdag 14 januari 2015 21:48 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk ook het verhaal van David Reimer: als jongen geboren, maar na een mislukte besnijdenis vrouwelijke geslachtsorganen gekregen en als meisje opgevoed. Leefde toch vanaf zijn veertiende als jongen en pleegde uiteindelijk zelfmoord.
Het is dus gewoon geen kwestie van je aanpassen aan het lichaam dat je nu eenmaal hebt.
Yeah, dat was hem. Heb net de volledige docu op Youtube gevonden:quote:Op woensdag 14 januari 2015 22:14 schreef Fixers het volgende:
[..]
Dat is het geval van David Reimer, dat Lovechild ook al aanhaalt, een paar posts hierboven. Dat is de geschedinis ingegaan als het John-Joan-John experiment. Het is een belangrijke casus die in de nature vs nurture discussie over gender veel wordt aangehaald, vooral ter ondersteuning van het nature kamp: gender is aangeboren en niet te sturen door invloeden van buitenaf.
Dat snap ik niet helemaal. Vooral omdat mannen over het algemeen ook geen probleem hebben met een pop met een gat of fleshlight om aan hun gerief te komen. En een transgender kan net zo goed met handen en mond zijn als een ander om jou te bevredigen. En er is ook nog een anus om je pik in te steken.quote:Op woensdag 14 januari 2015 21:22 schreef Tha_Duck het volgende:
Onbegrijpelijk dat mensen er zo achterlijk op reageren, hoe kortzichtig kan je zijn.
Vind het allemaal prima, wees lekker jezelf. Persoonlijk denk ik niet dat ik ooit een liefdesrelatie met een transgender zou kunnen hebben, hoe knap de doctoren ook zijn, het is voor mij gewoon niet de real deal (met name op sexueel gebied). Maar een geboren vrouw met plastic borsten hoef ik ook niet. Maar als iemand zich zou aandienen in de vriendschappelijke of werksfeer dan denk ik dat we een ontzettend leuke tijd zouden hebben als vrienden of collega's
Ik kan niet beoordelen in welke kringen jij je begeeft, maar ik ken werkelijk niemand die een pop of fleshlight heeft. Geen idee hoe je er bij komt dat mannen daar geen probleem mee hebben, maar ik denk dat je het nergens op baseert.quote:Op donderdag 15 januari 2015 18:35 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Dat snap ik niet helemaal. Vooral omdat mannen over het algemeen ook geen probleem hebben met een pop met een gat of fleshlight om aan hun gerief te komen. En een transgender kan net zo goed met handen en mond zijn als een ander om jou te bevredigen. En er is ook nog een anus om je pik in te steken.
Nee, nee en nog eens nee. Een geboetseerde vagina is voor mij geen vagina. Dat is gewoon een nep ding wat gecreëerd is en geen enkele functie dient behalve cosmetisch.quote:Wat ik zeggen wil is dat ik best snap dan mensen moeite hebben met een trangender die geen aangepast lichaam hebben, maar als er een vagina is, is er een vagina.
Ook nee. Een borstimplantaat staat netjes rechtop als de dame in kwestie ligt en je voelt hem zitten, been there done that. Niks natuurlijks aan.quote:Een goed borstimplantaat ziet er natuurlijk uit en voelt natuurlijk.
Voor mij zal een seksleven met een transgender nooit bevredigend zijn, ik zou hem niet omhoog krijgen. Er zullen genoeg mensen zijn die er geen moeite mee hebben en een prima relatie met seksleven kunnen opbouwen, maar daar ben ik er niet 1 van.quote:Als je van iemand houdt, op iemand valt, zijn er echt wel mogelijkheden voor een bevredigend seksleven.
Een gynaecoloog bekijkt en beleeft een vagina heel anders dan ik dat doe. Het mag dan uiterlijk geen verschil zijn, hij werkt gewoon niet naar behoren. Net als tofu geen vlees is en de paus geen moslim is.quote:Ik snap wel dat je je van te voren slecht een voorstelling van kunt maken en daarom er vanuit gaat dat je verschil moet kunnen merken. Maar een gynaecoloog het verschil niet ziet, zou jij het dan wel zien of merken?
En dit snap ik dan weer niet, hoe kan je dan niet begrijpen? Of heb je geen een reactie in dit topic gelezen?quote:Op donderdag 15 januari 2015 22:33 schreef Tha_Duck het volgende:
Laat ik ook heel duidelijk stellen dat ik het niet kan begrijpen dat je van geslacht wil veranderen. In mijn ogen is dat echt waanzin en kan geen enkele goede reden bedenken waarom je dat zou willen.
Dat mag jij niet snappen. Ik begrijp het niet omdat:quote:Op donderdag 15 januari 2015 22:36 schreef snakelady het volgende:
[..]
En dit snap ik dan weer niet, hoe kan je dan niet begrijpen? Of heb je geen een reactie in dit topic gelezen?
Het is geen ''gezond'' lichaam.quote:Op donderdag 15 januari 2015 22:43 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Dat mag jij niet snappen. Ik begrijp het niet omdat:
a) ik nooit in een gezond lichaam zou snijden
Het is geen keuze, om het wel of niet te geloven, het is een feit, het is wetenschap.quote:b) ik niet geloof dat je in een verkeerd lichaam geboren kan worden, schaart voor mij veel te dicht tegen geloof met losse zielen, geesten en lichamen aan en daar geloof ik simpelweg niet in
Dat ik die gevoelens niet heb maakt jouw gevoelens niet minder echt.quote:c) ik die gevoelens niet ken en of ondervind. Net zo min als jij warm loopt voor een Macbook Pro met 16 GB geheugen wat ik dan weer machtig mooi vind (willekeurig voorbeeld, je kan alles invullen)
Zoals je kan zien in de eerdere documentaire maakt dat wel zeker uit, aangezien je je in deze maatschappij je als meisje moet gedragen als je met een vagina geboren bent en als jongen wanneer je met een piemel geboren bent.quote:d) ik niet denk dat het hebben van een piemel of vagina verschil uitmaakt hoe je bent of wie je bent. Er is voor mij geen enkele noodzaak om het te veranderen, je wordt er niet anders van wat mij betreft
Dat is ook achterhaalt, maar crossdressing staat los van transgender zijn.quote:Ik kan mij dan wel weer heel goed voorstellen dat mensen het prettig vinden om in kleren van het andere geslacht te lopen. Dat is sowieso nogal achterhaald, kleren voor een bepaald geslacht. Waarom moeten meisjes alles roze hebben en jongetjes alles blauw en waarom mag een man geen rok aan en een vrouw geen hoge hoed op? Zegt mij helemaal niks. Draag wat je leuk vind en waar je je lekker in voelt, niet wat de rest van de wereld zegt dat het voor meisjes of jongens is. We leven niet in Noord Korea waar je uit 1 kapsel kan kiezen bij de kapper.
Voor jou is het niet van belang, voor deze mensen wel, voor deze mensen is het heel erg van belang en is het hun identiteit.quote:Zoals je misschien al leest is voor mij de scheiding jongens/meisjes niet zo van belang. Je bent een persoon, een individu. Dat is voor mij voldoende om iemand te respecteren en waarderen. Daar hoeft niets aan het lichaam van de persoon voor te veranderen.
Dat heb ik ook alle begrip voor overigens!quote:Op donderdag 15 januari 2015 23:00 schreef wonderer het volgende:
Ik snap wel wat Tha_Duck zegt. Hij heeft een aantal basisvoorwaarden waar een lichaam aan moet voldoen wil hij daar opgewonden van kunnen raken en het lichaam van een transvrouw kan daar per definitie niet aan voldoen. Sommige mensen vinden het ene belangrijk, sommige het andere. Als wat hij zegt over vriendschappelijke of zakelijke of vluchtige persoonlijke relaties klopt, is dat toch ook prima?
Wel mist hij wat kennis over het fenomeen, en ik kan alleen maar hopen dat hij zich wat beter laat voorlichten.
Dat vind jij. Ik denk dat je wetenschap waarmee je schermt daar anders over denkt. Het lichaam is prima gezond, het zijn de hersens die het anders zien.quote:Op donderdag 15 januari 2015 22:53 schreef snakelady het volgende:
[..]
Het is geen ''gezond'' lichaam.
Kom eens met je wetenschappelijke onderzoeken. Want volgens mij ontsta je als mens door de samensmelting van een zaad en eicel en wordt daar aan de hand van de chromosomen bepaalt of je een piemel of vagina zal hebben. Dat is dus op dat moment een goed lichaam, ook wetenschappelijk.quote:Het is geen keuze, om het wel of niet te geloven, het is een feit, het is wetenschap.
Zwaartekracht, de zon, kanker, broeken zijn ook allemaal zaken die bestaan, dat zijn feiten, of jij er nu wel of niet in geloofd maakt het niet minder waar.
Waar zeg ik dan dat de gevoelens niet echt zijn? Ik weet niet hoe jij psychisch in elkaar zit en welk gelijk je tracht te krijgen, maar ik heb nergens gezegd dat die gevoelens niet echt zijn of minder echt zijn. Ik zeg alleen dat ik die gevoelens niet ken, ze niet deel en mij niet kan voorstellen dat je deze hebt. Daarmee zeg ik helemaal niet dat deze gevoelens wel of niet echt zijn.quote:Dat ik die gevoelens niet heb maakt jouw gevoelens niet minder echt.
Dan moet je ergens gaan wonen waar dat niet moet. Je moet in Nederland ook Nederlands praten.quote:Zoals je kan zien in de eerdere documentaire maakt dat wel zeker uit, aangezien je je in deze maatschappij je als meisje moet gedragen als je met een vagina geboren bent en als jongen waaneer je met een piemel geboren bent.
nogmaals, welke hersenkronkel probeer jij op te dringen? Waar zeg ik of beweer ik dat het voor die mensen ook geldt? Wat begrijp je niet aan 'voor mij niet van belang'????quote:Voor jou is het niet van belang, voor deze mensen wel, voor deze mensen is het heel erg van belang en is het hun identiteit.
Ik zou ook nooit op een kale vrouw vallen (natuurlijk is het anders als je vrouw kaal wordt om wat voor reden dan ook als je de relatie al hebt), of vrouwen van 200 kilo. Of vrouwen die hun snot opeten.quote:Op donderdag 15 januari 2015 23:00 schreef wonderer het volgende:
Ik snap wel wat Tha_Duck zegt. Hij heeft een aantal basisvoorwaarden waar een lichaam aan moet voldoen wil hij daar opgewonden van kunnen raken en het lichaam van een transvrouw kan daar per definitie niet aan voldoen. Sommige mensen vinden het ene belangrijk, sommige het andere. Als wat hij zegt over vriendschappelijke of zakelijke of vluchtige persoonlijke relaties klopt, is dat toch ook prima?
Als ik al kennis zou missen voor mijn gevoel, ik ga er geen seconde tijd aan besteden om deze te vergaren. Het is voor mij totaal irrelevant, en ik zie ook niet in waarom ik transgenders zou moeten begrijpen. Ik vind het prima wat ze doen, ik respecteer wat ze doen en heb geen enkel probleem met deze mensen. Wat ze drijft vind ik onbegrijpelijk en ik voel (op dit moment) niet de minste behoefte om ze wel te begrijpen. Misschien verandert die instelling als een persoon in de vrienden of familiekring in deze situatie zou belanden of zitten, maar voor nu, nee.quote:Wel mist hij wat kennis over het fenomeen, en ik kan alleen maar hopen dat hij zich wat beter laat voorlichten.
http://www.newscientist.c(...)an.html#.VLRCsyvF98Equote:Op donderdag 15 januari 2015 23:06 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Kom eens met je wetenschappelijke onderzoeken. Want volgens mij ontsta je als mens door de samensmelting van een zaad en eicel en wordt daar aan de hand van de chromosomen bepaalt of je een piemel of vagina zal hebben. Dat is dus op dat moment een goed lichaam, ook wetenschappelijk.
Dat mensen denken, of zichzelf wijsmaken, dat ze in een verkeerd lichaam zitten is zeker een feit. En dat bestaat inderdaad net als een broek, maar dat betwist ik ook niet.
Ik vind het jammer dat je een mening baseert op foutieve informatie, en ondanks dat je dat weet, doe je er niks mee.quote:Op donderdag 15 januari 2015 23:11 schreef Tha_Duck het volgende:
Als ik al kennis zou missen voor mijn gevoel, ik ga er geen seconde tijd aan besteden om deze te vergaren. Het is voor mij totaal irrelevant, en ik zie ook niet in waarom ik transgenders zou moeten begrijpen. Ik vind het prima wat ze doen, ik respecteer wat ze doen en heb geen enkel probleem met deze mensen. Wat ze drijft vind ik onbegrijpelijk en ik voel (op dit moment) niet de minste behoefte om ze wel te begrijpen. Misschien verandert die instelling als een persoon in de vrienden of familiekring in deze situatie zou belanden of zitten, maar voor nu, nee.
En als ik mij niet beter laat voorlichten, ben ik dan niet meer gerespecteerd om mijn mening? Wat ik dan weet bijzonder zou vinden namelijk.
Vind het allemaal wat schimmig, veel te veel toevalligheden. We wachten even op het onderzoek wat zekerheid geeft voor we het een wetenschappelijk feit noemen. Want eigenlijk is er nog niks bewezen, enkel wat vermoedens en aanduidingen in een bepaalde richting. Beetje de aderlatingen van vroeger: 'we denken dat het helpt dus doen we het, en sommige mensen zijn inderdaad opgeknapt dus moet het wel werken'.quote:Op donderdag 15 januari 2015 23:12 schreef wonderer het volgende:
[..]
http://www.newscientist.c(...)an.html#.VLRCsyvF98E
Helemaal zeker van de oorzaak zijn ze nog niet, maar de consensus is dat er in het eerste trimester iets fout gaat, waardoor het brein zich mannelijk ontwikkelt, ondanks de vrouwelijke chromosomen (en vice versa). Het is dus geen overtuiging: het lichaam klopt niet met het in de hardware vastgelegde beeld.
Ik vind niet dat je alles van een onderwerp hoeft te weten om een mening te vormen. Zo rijden er massa's mensen in een Volkswagen Golf. Ik vind het een spuuglelijk ding en het boeit me niet wat voor prachtige techniek er in zou zitten. Voor mij is het feit dat ik het ding spuuglelijk vind en het volk erin vaak asociaal vind genoeg om mijn mening te vormen dat een Golf nooit iets voor mij zou zijn.quote:Op donderdag 15 januari 2015 23:17 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat je een mening baseert op foutieve informatie, en ondanks dat je dat weet, doe je er niks mee.
Nu zou de impact van betere voorlichting weinig uitmaken, omdat je dan nog steeds niet seksueel zou zijn aangetrokken door transvrouwen noch zou je ze anders behandelen, maar kan niet zo goed tegen willful ignorance.
De hersenen zijn gezond, en het lichaam is gezond, ze zijn alleen niet van hetzelfde geslacht, vandaar dat ''gezond'' tussen haakjes staat.quote:Op donderdag 15 januari 2015 23:06 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Dat vind jij. Ik denk dat je wetenschap waarmee je schermt daar anders over denkt. Het lichaam is prima gezond, het zijn de hersens die het anders zien.
[..]
Wauw. alweer, het 4 keer plaatsen in het topic was niet voldoende voor je?quote:Kom eens met je wetenschappelijke onderzoeken. Want volgens mij ontsta je als mens door de samensmelting van een zaad en eicel en wordt daar aan de hand van de chromosomen bepaalt of je een piemel of vagina zal hebben. Dat is dus op dat moment een goed lichaam, ook wetenschappelijk.
Nee.quote:Dat mensen denken, of zichzelf wijsmaken, dat ze in een verkeerd lichaam zitten is zeker een feit. En dat bestaat inderdaad net als een broek, maar dat betwist ik ook niet.
Je laat hiermee nog eens heel duidelijk zien dat je geen flauw benul hebt hoe hersenen werken, dat is niet erg, dat weten de meeste niet, maar doe dan niet alsof je wel de wijsheid in pacht hebt door uitspraken te doen die nergens op slaan en niet te vergelijken zijn met het onderwerp.quote:En het maakt het voor mij absoluut minder waar, een gedachtenspinsel. Of ga jij ook geloven dat ik Napoleon ben als ik dat maar hard genoeg roep en een mal hoedje ga dragen? Want feit is dat ik dan op Napoleon lijk, dat is wetenschappelijk te bewijzen (zie schilderijen van deze man).
[..]
Dat blijkt wel inderdaad, helaas heb je naast dat je de wijsheid niet hebt tevens niet het inlevingsvermogen.quote:Waar zeg ik dan dat de gevoelens niet echt zijn? Ik weet niet hoe jij psychisch in elkaar zit en welk gelijk je tracht te krijgen, maar ik heb nergens gezegd dat die gevoelens niet echt zijn of minder echt zijn. Ik zeg alleen dat ik die gevoelens niet ken, ze niet deel en mij niet kan voorstellen dat je deze hebt. Daarmee zeg ik helemaal niet dat deze gevoelens wel of niet echt zijn.
[..]
Nogmaals, vergelijking die kant noch wal raakt.quote:Dan moet je ergens gaan wonen waar dat niet moet. Je moet in Nederland ook Nederlands praten.
[..]
Dus omdat het voor jou niet van belang is heb je wel eens sterke foute mening over dit onderwerp en weiger je je in te lezen maar blijf je deze mening die niet op feiten is gebaseerd houden?quote:nogmaals, welke hersenkronkel probeer jij op te dringen? Waar zeg ik of beweer ik dat het voor die mensen ook geldt? Wat begrijp je niet aan 'voor mij niet van belang'????
Grappig dat je het als een felle reactie ziet, zo is het niet neergezet. Je kent me natuurlijk verder ook niet anders zou je weten dat ik altijd gewoon nuchter met tegenargumenten kom om een discussie te openen of op gang te houden.quote:Op donderdag 15 januari 2015 22:33 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ik kan niet beoordelen in welke kringen jij je begeeft, maar ik ken werkelijk niemand die een pop of fleshlight heeft. Geen idee hoe je er bij komt dat mannen daar geen probleem mee hebben, maar ik denk dat je het nergens op baseert.
Die anus mag je houden van mij, dat is een uitgang.
[..]
Nee, nee en nog eens nee. Een geboetseerde vagina is voor mij geen vagina. Dat is gewoon een nep ding wat gecreëerd is en geen enkele functie dient behalve cosmetisch.
[..]
Ook nee. Een borstimplantaat staat netjes rechtop als de dame in kwestie ligt en je voelt hem zitten, been there done that. Niks natuurlijks aan.
[..]
Voor mij zal een seksleven met een transgender nooit bevredigend zijn, ik zou hem niet omhoog krijgen. Er zullen genoeg mensen zijn die er geen moeite mee hebben en een prima relatie met seksleven kunnen opbouwen, maar daar ben ik er niet 1 van.
[..]
Een gynaecoloog bekijkt en beleeft een vagina heel anders dan ik dat doe. Het mag dan uiterlijk geen verschil zijn, hij werkt gewoon niet naar behoren. Net als tofu geen vlees is en de paus geen moslim is.
Ik vind dat je behoorlijk fel reageert, dat zal ongetwijfeld een reden hebben. Denk ook dat je over het feit heengaat wat ik vind en dat ik mijn mening weergaf (weergeef). Die hoeft zeker niet voor meer mannen te gelden.
Voor mij zijn alle ingrepen aan een lichaam die niet medisch noodzakelijk zijn nonsens. Ik hoef geen opgeleukte poes, gebleekte anus, opgepompte tieten of weggezogen vet. Ik wil de real deal, the real women. Ik zie ook 9 van de 10 keer dat het een transgender betreft, ik kan daar niet doorheen kijken op seksueel gebied. Als persoon en vriendschappelijk geen enkel probleem, maar verder dan dat zal het nooit komen. Al zou het het laatste op aarde zijn. Dat geldt ook voor een man, daar zal je mij ook niet mee in bed vinden. Dat is niet mijn ding. Waarmee ik de mannen en vrouwen die wel met een transgender of eigen geslacht in bed liggen NIET ver- of beoordeel. Dat is hun ding, prima.
Laat ik ook heel duidelijk stellen dat ik het niet kan begrijpen dat je van geslacht wil veranderen. In mijn ogen is dat echt waanzin en kan geen enkele goede reden bedenken waarom je dat zou willen. Net als mensen niet begrijpen dat ik een Peugeot rijd of een houten vloer heb liggen. Dat zijn dingen doe heel persoonlijk zijn, en dat moet je respecteren. Ik respecteer het dan ook heel erg als mensen voor hun eigen keuzes gaan en dit soort paden bewandelen. Ik vind het heel knap dat je zo jezelf kan zijn, dat zal zeker niet makkelijk zijn zover ik dat kan beoordelen.
Zij vindt niet dat jij moet vinden wat zij vindt. Ze komt met uitleg en wetenschappelijke onderbouwing die laten zien dat de aannames waar jij je mening op baseerd onjuist zijn.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 09:45 schreef Tha_Duck het volgende:
Echt hoor, waarom moet ik allerlei dingen bevestigen die ik niet ervaar? Wat een onzin. Een transgender hoeft toch ook niet te stoppen met zijn gedachten omdat ik er anders over denk?
Begrijp echt niet wat snakelady bezield, waarom moet ik dingen vinden die zij vindtMijn mening dient ook gewoon gerespecteerd te worden.
Je hebt natuurlijk recht op je eigen mening, maar als ik een topic binnen kom stormen over Peugeot, mensen daar vertel dat Peugeot eigenlijk niet echt bestaat en dat de mensen die in een Peugeot denken te rijden eigenlijk in een Renault rijden, hoe zou jij dan reageren?quote:Op vrijdag 16 januari 2015 09:45 schreef Tha_Duck het volgende:
Echt hoor, waarom moet ik allerlei dingen bevestigen die ik niet ervaar? Wat een onzin. Een transgender hoeft toch ook niet te stoppen met zijn gedachten omdat ik er anders over denk?
Begrijp echt niet wat snakelady bezield, waarom moet ik dingen vinden die zij vindtMijn mening dient ook gewoon gerespecteerd te worden.
Tegenwoordig valt dat best mee, en kunnen bijvoorbeeld sommige (delen van) artikelen niet meer door iedereen aangepast worden.quote:Op woensdag 14 januari 2015 10:34 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Even tussendoor, Wikipedia is geen goed bron, Jan en Henk kunnen van alles neerzetten
Waar precies heb ik gezegd dat transgenders en het fenomeen niet bestaan snakelady? Daar refereer je telkens naar namelijk, en dat heb ik nooit gezegd.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 12:57 schreef snakelady het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk recht op je eigen mening, maar als ik een topic binnen kom stormen over Peugeot, mensen daar vertel dat Peugeot eigenlijk niet echt bestaat en dat de mensen die in een Peugeot denken te rijden eigenlijk in een Renault rijden, hoe zou jij dan reageren?
Jij vraagt bewijs, wij laten bewijs zien en je negeert het of je zegt dat het toch niet echt is.
je houdt jezelf dus bewust dom en negeert feiten omdat je je mening pertinent niet bij wil stellen.
Dat vind ik een beetje vreemd en raar maar bovenal erg dom.
Er is wel een verschil tussen 30 jaar man zijn en ineens borsten en een vagina hebben en transgenders. Ik weet hoe het was, ik heb een geschiedenis met mijn uiterlijkquote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:17 schreef Alentejana het volgende:
Hoe blij zou jij zijn als je morgen wakker werd met een vagina en borsten? Zou je dat dan niet rap weg willen laten halen en een penis aan willen meten?
quote:Op vrijdag 16 januari 2015 15:11 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Er is wel een verschil tussen 30 jaar man zijn en ineens borsten en een vagina hebben en transgenders. Ik weet hoe het was, ik heb een geschiedenis met mijn uiterlijk. Dat is wat anders dan transgender zijn.
Voor de rest hoef ik niet op je reactie in te gaan, ben het ermee eens
Je zegt het af en toe wat bot, maar ben het op sommige punten met je eens.quote:Op donderdag 15 januari 2015 22:33 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ik kan niet beoordelen in welke kringen jij je begeeft, maar ik ken werkelijk niemand die een pop of fleshlight heeft. Geen idee hoe je er bij komt dat mannen daar geen probleem mee hebben, maar ik denk dat je het nergens op baseert.
Die anus mag je houden van mij, dat is een uitgang.
[..]
Nee, nee en nog eens nee. Een geboetseerde vagina is voor mij geen vagina. Dat is gewoon een nep ding wat gecreëerd is en geen enkele functie dient behalve cosmetisch.
[..]
Ook nee. Een borstimplantaat staat netjes rechtop als de dame in kwestie ligt en je voelt hem zitten, been there done that. Niks natuurlijks aan.
[..]
Voor mij zal een seksleven met een transgender nooit bevredigend zijn, ik zou hem niet omhoog krijgen. Er zullen genoeg mensen zijn die er geen moeite mee hebben en een prima relatie met seksleven kunnen opbouwen, maar daar ben ik er niet 1 van.
[..]
Een gynaecoloog bekijkt en beleeft een vagina heel anders dan ik dat doe. Het mag dan uiterlijk geen verschil zijn, hij werkt gewoon niet naar behoren. Net als tofu geen vlees is en de paus geen moslim is.
Ik vind dat je behoorlijk fel reageert, dat zal ongetwijfeld een reden hebben. Denk ook dat je over het feit heengaat wat ik vind en dat ik mijn mening weergaf (weergeef). Die hoeft zeker niet voor meer mannen te gelden.
Voor mij zijn alle ingrepen aan een lichaam die niet medisch noodzakelijk zijn nonsens. Ik hoef geen opgeleukte poes, gebleekte anus, opgepompte tieten of weggezogen vet. Ik wil de real deal, the real women. Ik zie ook 9 van de 10 keer dat het een transgender betreft, ik kan daar niet doorheen kijken op seksueel gebied. Als persoon en vriendschappelijk geen enkel probleem, maar verder dan dat zal het nooit komen. Al zou het het laatste op aarde zijn. Dat geldt ook voor een man, daar zal je mij ook niet mee in bed vinden. Dat is niet mijn ding. Waarmee ik de mannen en vrouwen die wel met een transgender of eigen geslacht in bed liggen NIET ver- of beoordeel. Dat is hun ding, prima.
Laat ik ook heel duidelijk stellen dat ik het niet kan begrijpen dat je van geslacht wil veranderen. In mijn ogen is dat echt waanzin en kan geen enkele goede reden bedenken waarom je dat zou willen. Net als mensen niet begrijpen dat ik een Peugeot rijd of een houten vloer heb liggen. Dat zijn dingen doe heel persoonlijk zijn, en dat moet je respecteren. Ik respecteer het dan ook heel erg als mensen voor hun eigen keuzes gaan en dit soort paden bewandelen. Ik vind het heel knap dat je zo jezelf kan zijn, dat zal zeker niet makkelijk zijn zover ik dat kan beoordelen.
Weten hoe het was is een slap argument, wij weten hoe het zou moeten zijn.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 15:11 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Er is wel een verschil tussen 30 jaar man zijn en ineens borsten en een vagina hebben en transgenders. Ik weet hoe het was, ik heb een geschiedenis met mijn uiterlijk. Dat is wat anders dan transgender zijn.
En hoe weet je precies wat een echte en "onechte" is dan? Treed eens in details?quote:Op vrijdag 16 januari 2015 15:42 schreef Gewas het volgende:
[..]
Je zegt het af en toe wat bot, maar ben het op sommige punten met je eens.
Ik weet niet of ik een seksuele relatie zou kunnen krijgen met een transvrouw. Zou hem liever in een echte vagina stoppen (no offense).
Dat is niet echt uit te leggen, dat is meer een gevoel.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 15:43 schreef Alentejana het volgende:
[..]
En hoe weet je precies wat een echte en "onechte" is dan? Treed eens in details?
Je hebt meerdere malen aangegeven dat het psychologisch is, en feit is dat dat het niet is, het is een biologisch aangeboren "fout".quote:Op vrijdag 16 januari 2015 15:09 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Waar precies heb ik gezegd dat transgenders en het fenomeen niet bestaan snakelady? Daar refereer je telkens naar namelijk, en dat heb ik nooit gezegd.
Probeer dat gevoel eens uit te leggen?quote:Op vrijdag 16 januari 2015 15:48 schreef Gewas het volgende:
[..]
Dat is niet echt uit te leggen, dat is meer een gevoel.
Nou, als ik over een poes wrijf dan heb ik graag dat deze nat wordt. Dat gebeurd bij een geboetseerde poes niet. Dus dan weet je al snel wat echt en onecht is.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 15:43 schreef Alentejana het volgende:
[..]
En hoe weet je precies wat een echte en "onechte" is dan? Treed eens in details?
Dat gebeurd ook niet altijd bij natuurlijke vagina's (bij poezen verwacht ik dat als ik ze aai ze harig zijn en ze beginnen te spinnen)quote:Op vrijdag 16 januari 2015 15:55 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Nou, als ik over een poes wrijf dan heb ik graag dat deze nat wordt. Dat gebeurd bij een geboetseerde poes niet. Dus dan weet je al snel wat echt en onecht is.
Dus elke poes die niet nat wordt is onecht. Ik geloof dat je toch iets verder moet studeren op het gebied van vaginas...quote:Op vrijdag 16 januari 2015 15:55 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Nou, als ik over een poes wrijf dan heb ik graag dat deze nat wordt. Dat gebeurd bij een geboetseerde poes niet. Dus dan weet je al snel wat echt en onecht is.
Waarom zou dat een slap argument zijn? Ik weet hoe ik met piemel ben, als dat ineens een vagina is dan klopt het niet. Dat is niet te vergelijken met het gevoel wat een transgender heeft, dat zeg ik. Wat is daar mis mee?quote:Op vrijdag 16 januari 2015 15:43 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Weten hoe het was is een slap argument, wij weten hoe het zou moeten zijn.
Nee, maar zo zie ik het wel. Sorry voor jou misschien, maar zo zie ik het. Hoe jij het ziet moet jij weten, dat respecteer ik (al een miljoen keer gezegd), maar waarom respecteer jij niet hoe ik het zie? Waarom moet ik het met jouw gevoel eens zijn?quote:Het gaat om het gevoel.Je voelt je dan toch ongelukkig in je uiterlijk? Dat is voor een transgender hetzelfde. Het klopt niet met wie je bent, zo simpel is het en je wilt het aanpassen naar hoe het hoort te zijn bij jouw innerlijk.
Als anderen dat dan zien als het simpelweg een ander setje genitaliën aanmeten omdat je iets anders wilt zijn dan je bent, is op z´n zachts gezegd jammer en klopt gewoon niet met hoe het zit.
Waar zeg ik dat alle poezen die niet nat worden onecht zijn?quote:Op vrijdag 16 januari 2015 15:57 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Dus elke poes die niet nat wordt is onecht. Ik geloof dat je toch iets verder moet studeren op het gebied van vaginas...
Het feit dat er veel glijmiddel wordt verkocht is niet alleen aan de homos te danken, hoor.
en zo tijdens de volwassenheid ook blijven denken. Maarja, zo denken mensen ook over negers, Polen of zelfs gothics. Ik betrap me er dan ook op zo te denken over alle Ahmed's die hier in West-Europa wonen.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:25 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat elke vagina die ik beroerde nat werd.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 15:57 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat gebeurd ook niet altijd bij natuurlijke vagina's (bij poezen verwacht ik dat als ik ze aai ze harig zijn en ze beginnen te spinnen)
Hoe weet jij hoe het voor een transgender voelt?quote:Op vrijdag 16 januari 2015 15:58 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Waarom zou dat een slap argument zijn? Ik weet hoe ik met piemel ben, als dat ineens een vagina is dan klopt het niet. Dat is niet te vergelijken met het gevoel wat een transgender heeft, dat zeg ik. Wat is daar mis mee?
[..]
Dat je geen relatie of seks wel met een transgender hen ik overigens alle begrip voor. Ik zou geen relatie of seks willen met iemand die 200 kilo weegt, daar trekt mij gewoon niet aan.quote:Nee, maar zo zie ik het wel. Sorry voor jou misschien, maar zo zie ik het. Hoe jij het ziet moet jij weten, dat respecteer ik (al een miljoen keer gezegd), maar waarom respecteer jij niet hoe ik het zie? Waarom moet ik het met jouw gevoel eens zijn?
Snakelady eigen, ze legt ook graag woorden in je mond. Haar mening is wet en de rest moet die volgen. Het is niet het eerste topic waarin ik haar voorbij zie komen, normaal negeer ik haar.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 15:59 schreef VMonkey het volgende:
Maar snakelady(ook anderen) het leest alsof je het accepteren, begrijpen van en meeleven met mensen die transgender zijn door een ander de strot wil douwen. Die indruk kreeg ik zo'n beetje door heel dit topic trouwens, mensen die het niet begrijpen of vies en raar vinden worden gelijk afgesnauwd, dan krijgen ze niet veel kans om hun afkeer echt uit te leggen.
Ik begrijp homoseksualiteit en BDSM ook niet. Hoeft ook niet, het is er en ik heb het te respecteren. Maar niemand kan mij dwingen het te begrijpen.quote:Je kunt dan zeggen dat Duck zoals de meeste mensen hier in Nederland(ervaar ik tenminste) er géén hekel aan hebben, maar het nou eenmaal nooit zullen begrijpen.
Het gaat niet om eens zijn met een gevoel. Het gaat niet om een gelijk halen.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 15:58 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Waarom zou dat een slap argument zijn? Ik weet hoe ik met piemel ben, als dat ineens een vagina is dan klopt het niet. Dat is niet te vergelijken met het gevoel wat een transgender heeft, dat zeg ik. Wat is daar mis mee?
[..]
Nee, maar zo zie ik het wel. Sorry voor jou misschien, maar zo zie ik het. Hoe jij het ziet moet jij weten, dat respecteer ik (al een miljoen keer gezegd), maar waarom respecteer jij niet hoe ik het zie? Waarom moet ik het met jouw gevoel eens zijn?
Dat haal ik uit de reactie en uit dit topic, ze posten het zelf:quote:Op vrijdag 16 januari 2015 16:01 schreef snakelady het volgende:
[..]
Hoe weet jij hoe het voor een transgender voelt?
Zo voelt het blijkbaar. Bij mij voelt dat niet zo. Ik kan er niet meer van maken. Ik heb dat gevoel niet opgeschreven.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 15:43 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Weten hoe het was is een slap argument, wij weten hoe het zou moeten zijn.
Het gaat om het gevoel.Je voelt je dan toch ongelukkig in je uiterlijk? Dat is voor een transgender hetzelfde. Het klopt niet met wie je bent, zo simpel is het en je wilt het aanpassen naar hoe het hoort te zijn bij jouw innerlijk.
Als anderen dat dan zien als het simpelweg een ander setje genitaliën aanmeten omdat je iets anders wilt zijn dan je bent, is op z´n zachts gezegd jammer en klopt gewoon niet met hoe het zit.
Waarom haal je begrijpen en snappen door elkaar? Ik snap dat een transgender bepaalde gevoelens heeft, en ik begrijp die gevoelens niet. Heeft niet met gelijk halen te maken, ik verdedig mijn mening die blijkbaar door sommige mensen geprobeerd wordt van de baan te schuiven.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 16:04 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Het gaat niet om eens zijn met een gevoel. Het gaat niet om een gelijk halen.
Het gaat om in kunnen leven. Kunnen snappen dat je kunt zitten in een lichaam dat niet klopt met je innerlijk. Maar blijkbaar mis je dat vermogen en veeg je liever van de baan dat het vergelijkbaar zou kúnnen zijn.
Dat moet jij weten, jouw leven jouw feestje. Waarom zou ik daar over oordelen? Waarom zet je dit zo expliciet neer? Moet ik je hierdoor anders zien? Moet ik je nu manwijf noemen? Ik begrijp werkelijk niet wat je met dit stukje tekst wil bereiken. Fijn voor je verder, maar het maakt mijn mening over transgenders, mensen met transgendergevoelens of mijn mening over jou niet anders. Het draagt voor mij niks bij, sorry.quote:Ik leef trouwens nog steeds met de geslachtskenmerken waar ik me geboren bem, voor de duidelijkheid en heb me sinds mijn 18e ongeveer goeed aangepast in de rol als vrouw, maar het is wel een rol, die ik trouwens tegenwoordig steds meer lat varen. Dan maar een manwijf zijn voor de buitenwereld. ik zit hier op het plaateland waar dat toch wel vrij normaal is.
Ik heb weleens video's gezien van hoe ze zo'n vagina maken en vond het er best onsmakelijk uitzien. Hoe het verder voelt weet ik niet want ik heb nog nooit iets met een transvrouw gehad. Zoals ik zei, het is puur het gevoel wat ik heb.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 15:55 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Probeer dat gevoel eens uit te leggen?
Ik denk nl dat het gevoel komt vanuit een vooroordeel, dat is zo jammer.
Dat vooroordeel is gebaseerd op niks.
Je DENKT dat het wel anders moet zijn.
Je denkt dat er ergens toch een man in zit.
Of heeft het te maken met een soort status van "echte man"?
Laat mij eens proberen in te leven in zo´n gevoel?
Nou, als je er over nadenkt, zou je, als je met mij naar bed zou gaan een echte vagina en borsten krijgen, maar toch met een transgender, dus feitelijk met een man, naar bed gaan.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 16:06 schreef Tha_Duck het volgende:
Dat moet jij weten, jouw leven jouw feestje. Waarom zou ik daar over oordelen? Waarom zet je dit zo expliciet neer? Moet ik je hierdoor anders zien? Moet ik je nu manwijf noemen? Ik begrijp werkelijk niet wat je met dit stukje tekst wil bereiken. Fijn voor je verder, maar het maakt mijn mening over transgenders, mensen met transgendergevoelens of mijn mening over jou niet anders. Het draagt voor mij niks bij, sorry.
Nogmaals. dat je er geen relatie mee wil, alle begrip voor, waar ik geen begrip voor heb is dat je feiten negeert.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 16:03 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Snakelady eigen, ze legt ook graag woorden in je mond. Haar mening is wet en de rest moet die volgen. Het is niet het eerste topic waarin ik haar voorbij zie komen, normaal negeer ik haar.
Ik ben heel erg van de wetenschap en feiten, ik bekijk alles dus van die kant, niet altijd juist misschien maar als iemand zijn mening heeft gebaseerd op onjuiste meningen en vervolgens komt er bewijs wat dus laat zien dat die mening fout is en die persoon negeert dat, dan kan ik daar niet zo heel goed tegen.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 15:53 schreef snakelady het volgende:
[..]
Je hebt meerdere malen aangegeven dat het psychologisch is, en feit is dat dat het niet is, het is een biologisch aangeboren "fout".
Dat het probleem in de hersenen zit maakt het nog niet psychologisch.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |