Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Transfobiequote:Transfobie is de angst voor transgenderisme en transseksualiteit, alsmede het vijandig en disciminerend gedrag dat uit dit gevoel voorkomt. Transfobie uit zich bijvoorbeeld in het uitsluiten van transen uit als seksespecifiek bestemde ruimtes (toiletten, sommige verenigingen...), maar ook in verbaal, fysiek geweld, verkrachting en ontkenning van asielrecht.
Transfoob gedrag komt voort uit de vooronderstelling dat ieders sekse van bij de geboorte vaststaat, dat geslacht een puur biologische kwestie is en dat men het eigen gender niet zelf mag (of kan) definiëren. Deze opvattingen zijn wijd verspreid en in vele landen ook in wetten vertaald en/of religieus onderbouwd. Enerzijds ligt de basis van transfobie dus verankerd in cultuur en maatschappij, maar anderzijds ook in de psychologie. De identiteit 'vrouw' of 'man' is immers een fundamenteel persoonskenmerk dat men niet graag ziet wankelen. Wanneer andere mensen een op gender gebaseerde wet overtreden, kan men dit indirect aanvoelen als een aanslag op de eigen sekse- en genderidentiteit en seksuele gerichtheid. Transfobie is psychologisch dus terug te voeren naar de angst om zelf geen 'echte' man of vrouw te zijn en/of niet voor 100% hetero, homo of lesbisch te zijn.
DIt. De zorgkosten rijzen de pan uit. Bejaarden worden niet meer fatsoenlijk verzorgd maar voor zeer kostbare geslachtsoperaties en hormoonbehandelingen is blijkbaar wel geld genoeg.quote:
Dat kun je met zoveel zaken stellen...quote:Op zondag 11 januari 2015 21:16 schreef Ludd het volgende:
[..]
DIt. De zorgkosten rijzen de pan uit. Bejaarden worden niet meer fatsoenlijk verzorgd maar voor zeer kostbare geslachtsoperaties en hormoonbehandelingen is blijkbaar wel geld genoeg.
Ach stel je niet aan. Weet je wat pas zonde van de zorgkosten is? Alternatieve geneeswijzen zoals acupunctuur, kuuroorden, relatietherapie, chemo voor mensen met longkanker die gewoon doorroken (je ziet altijd wel een groepje buiten bij het ziekenhuis staanquote:
Die enkele individuen moeten het probleem niet zijn, verder heeft iedereen recht op goede zorg. Mocht dit iemands probleem oplossen, is er mijn ogen geen probleem.quote:
Mee eens. Ik ben er nog altijd van overtuigd dat het gewoon een defect is tussen de oren. Dat is het zelfde wanneer een negroïde iemand zegt dat hij in het verkeerde lichaam is geboren omdat hij zichzelf eigenlijk meer 'blank' voelt.quote:
Mooie postquote:Op zondag 11 januari 2015 21:22 schreef motorbloempje het volgende:
Onbegrip, onbekend, eng, confronterend dat mensen zulke ingrijpende belissingen over hun eigen leven durven maken.. er zijn vast teveel redenen waarom mensen een hekel hebben aan transgenders/genderdysforen, maar ook homoseksuelen, biseksuelen, en ga zo maar door. Elk 'soort' mens heeft wel een tegenstander, en ook als je hetero bent kun je gehaat worden omdat je rood haar hebt, christelijk bent of abortus hebt laten plegen.
Ik zie er zelf niet zoveel heil in, in dat gehekel. Ik beoordeel mensen liever op de persoon en hoe ze in hun en mijn leven staan, en niet omdat iemand een piemel heeft, had, krijgt of kwijt wil.
Dit.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:21 schreef Elvi het volgende:
Maar terug naar de vraag van TS: die haat komt omdat men het niet begrijpt, ze vinden het raar,en ze kunnen er makkelijk grappig over doen.
Zoals?quote:Op zondag 11 januari 2015 21:19 schreef Mika-Mika het volgende:
[..]
Dat kun je met zoveel zaken stellen...
Je hebt ook een hekel aan schizofrene mensen, aan mensen met een dwangneurose of andere 'psychische defecten', zoals je het zelf omschrijft? Een 'defect' dat verder niemand pijn doet behalve zijzelf wellicht rechtvaardigt 'hate speech' en dergelijken?quote:Op zondag 11 januari 2015 21:22 schreef Ryoku het volgende:
[..]
Mee eens. Ik ben er nog altijd van overtuigd dat het gewoon een defect is tussen de oren. Dat is het zelfde wanneer een negroïde iemand zegt dat hij in het verkeerde lichaam is geboren omdat hij zichzelf eigenlijk meer 'blank' voelt.
Vrouwen welke na hun veertigste een kind moeten hebben. Dat gaat lange na ook niet altijd goed, en daar zijn vaak zeer grote zorgkosten bij gemoeid.quote:
Nergens gezegd dat ik een hekel heb aan transgenders.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:27 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Je hebt ook een hekel aan schizofrene mensen, aan mensen met een dwangneurose of andere 'psychische defecten', zoals je het zelf omschrijft? Een 'defect' dat verder niemand pijn doet behalve zijzelf wellicht rechtvaardig 'hate speech' en dergelijken?
Bejaardenzorg, gehandicaptenzorg, werklozen. Blegh, al deze mensen kosten (veel!!) geld.quote:
Roken, motorrijden, (extreme) sporten, vruchtbaarheidsbehandelingen, gevaarlijk werk, drank, drugs, overgewicht, ouderdom etc.quote:
In plaats van het verspillen van het gebruik van het internet met zulke posts kan je misschien ook toelichten waarom het belachelijk is?quote:Op zondag 11 januari 2015 21:34 schreef Mika-Mika het volgende:
[..]
de vergelijking alleen al, belachelijk
Dat verspillen probeerde ik nu net te voorkomen.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:37 schreef Ryoku het volgende:
[..]
In plaats van het verspillen van het gebruik van het internet met zulke posts kan je misschien ook toelichten waarom het belachelijk is?
Houd die vergelijking/discussie hier maar even ver buiten, bedankt!quote:Op zondag 11 januari 2015 21:37 schreef Ryoku het volgende:
[..]
In plaats van het verspillen van het gebruik van het internet met zulke posts kan je misschien ook toelichten waarom het belachelijk is?
Nogmaals, licht toe waarom ik fout zit volgens jou. Zonder dollen, ik ben geïnteresseerd hoe andere namelijk over deze zaken denken.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:37 schreef Mika-Mika het volgende:
[..]
Dat verspillen probeerde ik nu net te voorkomen.
quote:Op zondag 11 januari 2015 21:40 schreef Ryoku het volgende:
[..]
Nogmaals, licht toe waarom ik fout zit volgens jou. Zonder dollen, ik ben geïnteresseerd hoe andere namelijk over deze zaken denken.
quote:Op zondag 11 januari 2015 21:39 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Houd die vergelijking/discussie hier maar even ver buiten, bedankt!
Dit kost tonnen.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:20 schreef Adames het volgende:
[..]
Die enkele individuen moeten het probleem niet zijn, verder heeft iedereen recht op goede zorg. Mocht dit iemands probleem oplossen, is er mijn ogen geen probleem.
Enig idee wat een kankerbehandeling kost?quote:
Ik heb de maatschappij ook bakken met geld gekost omdat ik schizofrenie heb. Net zoals transgenders iets waar ik niks aan kan doen. Ik had het graag anders gezien maar zo is het nou eenmaal.quote:
Nou, dan moeten ze jou niet meer behandelen. Heb je problemen? Dan gaan we even kijken hoeveel je kost en als dat teveel is, tsja... dan komt Dr. Dood jou halen.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:45 schreef Gewas het volgende:
[..]
Ik heb de maatschappij ook bakken met geld gekost omdat ik schizofrenie heb. Net zoals transgenders iets waar ik niks aan kan doen. Ik had het graag anders gezien maar zo is het nou eenmaal.
Valt mee spijker mij er niet op vast maar een 55.000,-/60.000,- heb je het al gehad de operatie dan enkel de hormonen maar deze zijn niet zeer prijzig en een stuk begeleiding. Bovenal word zover ik weet niet alles vergoed.quote:
Gezellige wereldquote:Op zondag 11 januari 2015 21:46 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Nou, dan moeten ze jou niet meer behandelen. Heb je problemen? Dan gaan we even kijken hoeveel je kost en als dat teveel is, tsja... dan komt Dr. Dood jou halen.
Jup. Ik ben dan ook totaal niet voor hoor. Wat boeit mij het nou of iemand transgender, homo, bi, hetero, asexueel, whatever, is.quote:
Het is idd zo'n debiele discussie. Iedereen verdient gewoon goede zorg, zeker als een land als dit het kan bieden, en al helemaal als je er niks aan kan doen.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:48 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Jup. Ik ben dan ook totaal niet voor hoor. Wat boeit mij het nou of iemand transgender, homo, bi, hetero, asexueel, whatever, is.
Wel bijzonder hoe dit een discussie is geworden over de kosten. Dit door een radicaal menneke
60.000 euro valt wel mee dat is maar wat ik in 8 jaar betaal aan de zorg, peanuts dus.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:47 schreef Mika-Mika het volgende:
[..]
Valt mee spijker mij er niet op vast maar een 55.000,-/60.000,- heb je het al gehad de operatie dan enkel de hormonen maar deze zijn niet zeer prijzig en een stuk begeleiding. Bovenal word zover ik weet niet alles vergoed.
Ikke ikke ikke, en de rest kan stikken, welkom in het hedendaagse Nederland.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:52 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
60.000 euro valt wel mee dat is maar wat ik in 8 jaar betaal aan de zorg, peanuts dus.
Ik weet dat je niet tegen feiten kunt.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:48 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Jup. Ik ben dan ook totaal niet voor hoor. Wat boeit mij het nou of iemand transgender, homo, bi, hetero, asexueel, whatever, is.
Wel bijzonder hoe dit een discussie is geworden over de kosten. Dit door een radicaal menneke
Welkom op aarde. Als je niet aan je zelf denkt, wie denkt er dan aan jou?quote:Op zondag 11 januari 2015 21:53 schreef Mika-Mika het volgende:
[..]
Ikke ikke ikke, en de rest kan stikken, welkom in het hedendaagse Nederland.
Ja, dat vind ik dus ook. En al kan je er wel iets aan doen, dan word je alsnog geholpen. Godzijdank.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:52 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Het is idd zo'n debiele discussie. Iedereen verdient gewoon goede zorg, zeker als een land als dit het kan bieden, en al helemaal als je er niks aan kan doen.
Beter laten we iedereen doodgaan en schaffen we de zorg af!!!!quote:Op zondag 11 januari 2015 21:52 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
60.000 euro valt wel mee dat is maar wat ik in 8 jaar betaal aan de zorg, peanuts dus.
?quote:Op zondag 11 januari 2015 21:54 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Ik weet dat je niet tegen feiten kunt.
Je weet dat transgender te zien is op hersenscans?quote:Op zondag 11 januari 2015 21:22 schreef Ryoku het volgende:
[..]
Mee eens. Ik ben er nog altijd van overtuigd dat het gewoon een defect is tussen de oren. Dat is het zelfde wanneer een negroïde iemand zegt dat hij in het verkeerde lichaam is geboren omdat hij zichzelf eigenlijk meer 'blank' voelt.
Iedereen is zó egoïstisch, alleen ik denk nog weleens aan mezelf.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:54 schreef Ryoku het volgende:
[..]
Welkom op aarde. Als je niet aan je zelf denkt, wie denkt er dan aan jou?
Hersenen zitten tussen de oren. Het is een afwijking, kan je zien als defect. Hij heeft dus wel gelijk.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:54 schreef Seven. het volgende:
[..]
Je weet dat transgender te zien is op hersenscans?
Dit is een participatiemaatschappij. De bedoeling is dat we aan elkaar denken.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:54 schreef Ryoku het volgende:
[..]
Ik snap niet dat het seksargument er steeds bij de haren bijgesleept wordt. De kans dat je met een transpersoon naar bed gaat is nogal klein. Echt heel klein.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:36 schreef summer2bird het volgende:
Ik denk dat het veel de angst is voor het onbekende. Het is niet de normale norm dus hoort het niet volgens sommigen.
Ik heb wel eens gelezen dat ze vinden dat het iemand belazeren is, omdat je denkt dat je met een man/vrouw naar bed gaat maar het eigenlijk een omgebouwde man/vrouw is.
En dan is het ineens vies en bah, en dan mag je mensen belachelijk maken.
Omdat het afwijkt.
Minder zelfs, een vaginaplastiek, kost minder dan ¤ 10.000. Medicatie betaal ik grotendeels zelf uit mijn eigen risico. Ik schat zo in dat de totale rekening voor de afgelopen vijf jaar die naar mijn zorgverzekeraar is gegaan ergens rond de ¤ 25.000 ligt.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:47 schreef Mika-Mika het volgende:
[..]
Valt mee spijker mij er niet op vast maar een 55.000,-/60.000,- heb je het al gehad de operatie dan enkel de hormonen maar deze zijn niet zeer prijzig en een stuk begeleiding. Bovenal word zover ik weet niet alles vergoed.
Pics.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:54 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ga dan een lening aan joh.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:53 schreef Mika-Mika het volgende:
[..]
Ikke ikke ikke, en de rest kan stikken, welkom in het hedendaagse Nederland.
Klinkt allemaal heel vervelend en zo, maar zo zijn er bijvoorbeeld op FOK! een aantal transseksuelen die nog 'gewoon' een penis hebben maar aangesproken willen worden alsof ze een vrouw zijn. Het kan natuurlijk best dat jíj graag een vrouw wil worden je ook zo voelt, maar voor een heleboel mensen is het gewoon raar om iemand die alleen in zijn hoofd een vrouw is, aan te spreken met zij, haar etc.quote:hardnekkig weigeren een transseksuele vrouw "zij" te noemen, ook al heeft zij daar al meermaals op gewezen;
Ik wist niet eens dat dat het gepaste woord was, excuus.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:56 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik snap niet dat het seksargument er steeds bij de haren bijgesleept wordt. De kans dat je met een transpersoon naar bed gaat is nogal klein. Echt heel klein.
Mag ik dan nog even zeggen dat er fijnere woorden zijn om te gebruiken dan ombouwen. Ik ben geen playstation console waar je een mod-chip in soldeert om er gekopieerde games op te kunnen spelen. Ik snap dat in de volksmond ombouwen en verbouwen als een normaal woord wordt beschouwd voor iemand die een geslachtsaanpassende behandeling ondergaat, maar het klinkt echt naar als je in het schuitje zit. Het maakt een object van me, en ik ben toch echt heel erg een mens.
Ik snap ook dat men geslachtsaanpassende behandeling een te lang woord vindt, dat vind ik ook. Zeg gewoon dat iemand transgender is, of kampt met genderdysforie. Dat vind ik een stuk fijner klinken als iemand over me praat.
[..]
Minder zelfs, een vaginaplastiek, kost minder dan ¤ 10.000. Medicatie betaal ik grotendeels zelf uit mijn eigen risico. Ik schat zo in dat de totale rekening voor de afgelopen vijf jaar die naar mijn zorgverzekeraar is gegaan ergens rond de ¤ 25.000 ligt.
Prima krijg jij een keer een medisch probleem, ga dan vooral niet naar een arts. want tenslottequote:Op zondag 11 januari 2015 21:54 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Ik weet dat je niet tegen feiten kunt.
genoeg mensen die wel om een ander gevenquote:Op zondag 11 januari 2015 21:54 schreef Ryoku het volgende:
[..]
Nog minder zelfs, baseerde mij even op een zaak in mijn eigen omgeving (buitenland).quote:Op zondag 11 januari 2015 21:56 schreef Fixers het volgende:
[..]
Minder zelfs, een vaginaplastiek, kost minder dan ¤ 10.000. Medicatie betaal ik grotendeels zelf uit mijn eigen risico. Ik schat zo in dat de totale rekening voor de afgelopen vijf jaar die naar mijn zorgverzekeraar is gegaan ergens rond de ¤ 25.000 ligt.
Nou ja, hij beweert domweg dat het een psychisch probleem is terwijl het fysiek aantoonbaar is.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:55 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Hersenen zitten tussen de oren. Het is een afwijking, kan je zien als defect. Hij heeft dus wel gelijk.
_!
Ja, maar omdat hij niets zei over mentaal of fysiek, kan je het antwoord ook goed rekenen. Of daarom juist fout.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:58 schreef Seven. het volgende:
[..]
Nou ja, hij beweert domweg dat het een psychish probleem is terwijl het fysiek aantoonbaar is.
Inderdaad. Gewoon iedereen die wat onzeker is over z'n lichaam plastische chirurgie op kosten van de rest. Goed plan joh.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:52 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Het is idd zo'n debiele discussie. Iedereen verdient gewoon goede zorg, zeker als een land als dit het kan bieden, en al helemaal als je er niks aan kan doen.
Ga jij ook een lening aan als je met een gebroken been naar het ziekenhuis moet na een voetbalwedstrijd of omdat je dronken probeerde te fietsen?quote:
Alsnog zou ik het wel willen weten, aangezien ik dan een keuze kan maken of ik het wil.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:56 schreef Fixers het volgende:
Ik snap niet dat het seksargument er steeds bij de haren bijgesleept wordt. De kans dat je met een transpersoon naar bed gaat is nogal klein. Echt heel klein.
Kan me voorstellen als je in dat schuitje zit dat je niet zo genoemd wil worden. Maar omdat het de meest gangbare term is zal het voorlopig niet veranderen. Trek je er niets van aan, zover dat kan.quote:Mag ik dan nog even zeggen dat er fijnere woorden zijn om te gebruiken dan ombouwen. Ik ben geen playstation console waar je een mod-chip in soldeert om er gekopieerde games op te kunnen spelen. Ik snap dat in de volksmond ombouwen en verbouwen als een normaal woord wordt beschouwd voor iemand die een geslachtsaanpassende behandeling ondergaat, maar het klinkt echt naar als je in het schuitje zit. Het maakt een object van me, en ik ben toch echt heel erg een mens.
quote:Op zondag 11 januari 2015 21:57 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik wist niet eens dat dat het gepaste woord was, excuus.
Flaporen worden ook vergoed. Ooglidcorrectie ook.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:59 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Inderdaad. Gewoon iedereen die wat onzeker is over z'n lichaam plastische chirurgie op kosten van de rest. Goed plan joh.
Ja tuurlijk joh.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:59 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Inderdaad. Gewoon iedereen die wat onzeker is over z'n lichaam plastische chirurgie op kosten van de rest. Goed plan joh.
Ik kende een vrouw en die had een kunstheup nodig. Godverdomme, gewoon in een rolstoel schoppen (op eigen kosten, vuil smerig kuthoer dat ze was, zomaar op de kosten van de maatschappij kunst aanschaffenquote:Op zondag 11 januari 2015 21:59 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Het is meer dan "wat onzeker over z'n lichaam" en dat gebeurt ook echt niet zomaar. Er gaat een heel traject aan vooraf, afspraken met psychologen, jaren van voorbereiding etc.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:59 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Net zo belachelijk.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:00 schreef Elvi het volgende:
[..]
Flaporen worden ook vergoed. Ooglidcorrectie ook.
Waarom zou je iemand niet als hem ofwel haar aanspreken als daarom gevraagd wordt? Als iemand mij vraagt om hem Jaap te noemen in plaats van Jan, gewoon omdat hij dat prettiger vindt en omdat hij zichzelf als Jaap identificeert, dan ga je toch niet als een onbenul volharden in Jan? Omdat je het 'raar' vindt?quote:Op zondag 11 januari 2015 21:56 schreef hugecooll het volgende:
TransfobieDie kan mooi in het rijtje met andere dingen waarvoor je 'bang' bent als je er niet positief tegenover staat. En uit dat rijtje komt dit voorbeeld waarschijnlijk het meest voor:
[..]
Klinkt allemaal heel vervelend en zo, maar zo zijn er bijvoorbeeld op FOK! een aantal transseksuelen die nog 'gewoon' een penis hebben maar aangesproken willen worden alsof ze een vrouw zijn. Het kan natuurlijk best dat jíj graag een vrouw wil worden je ook zo voelt, maar voor een heleboel mensen is het gewoon raar om iemand die alleen in zijn hoofd een vrouw is, aan te spreken met zij, haar etc.
Dat heeft verder niets met een 'irreële angst' te maken, maar je doet ook niet alsof een ongezond iemand met veel overgewicht gezond en slank is omdat hij of zij dat als doelstelling heeft. Je bent het gewoon nog niet, dus word je ook nog niet zo behandeld.
Verder maakt het me eigenlijk geen fuck uit wat iemands seksualiteit of geslacht is, maar mensen die steeds de aandacht op zichzelf vestigen, trekken ook negatieve aandacht aan.
Eens.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:02 schreef Seven. het volgende:
[..]
Waarom zou je iemand niet als hem ofwel haar aanspreken als daarom gevraagd wordt? Als iemand mij vraagt om hem Jaap te noemen in plaats van Jan, gewoon omdat hij dat prettiger vindt en omdat hij zichzelf als Jaap identificeert, dan ga je toch niet als een onbenul volharden in Jan? Omdat je het 'raar' vindt?
Ja een heup die je mist zorgt er voor dat je niet meer normaal kan functioneren. Dat is met mensen die verder gewoon gezond zijn, behalve dat ze hun uiterlijk willen veranderen, niet het geval.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:01 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik kende een vrouw en die had een kunstheup nodig. Godverdomme, gewoon in een rolstoel schoppen (op eigen kosten, vuil smerig kuthoer dat ze was, zomaar op de kosten van de maatschappij kunst aanschaffen)
want IK vind.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:02 schreef Seven. het volgende:
[..]
Waarom zou je iemand niet als hem ofwel haar aanspreken als daarom gevraagd wordt? Als iemand mij vraagt om hem Jaap te noemen in plaats van Jan, gewoon omdat hij dat prettiger vindt en omdat hij zichzelf als Jaap identificeert, dan ga je toch niet als een onbenul volharden in Jan? Omdat je het 'raar' vindt?
Als je ooit een transgender in het echt hebt gesproken weet je dat dit onzin is. Die mensen kunnen dus ook niet normaal functioneren, omdat ze in het verkeerde lichaam zitten.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:04 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ja een heup die je mist zorgt er voor dat je niet meer normaal kan functioneren. Dat is met mensen die verder gewoon gezond zijn, behalve dat ze hun uiterlijk willen veranderen, niet het geval.
Nee inderdaad. Iemand die in een verkeerd lichaam is geboren en stelt zich aan. Kan gewoon prima functioneren, niks mis mee, en anders een spuitje geven, smerige aanstellers dat ze zijnquote:Op zondag 11 januari 2015 22:04 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ja een heup die je mist zorgt er voor dat je niet meer normaal kan functioneren. Dat is met mensen die verder gewoon gezond zijn, behalve dat ze hun uiterlijk willen veranderen, niet het geval.
Heb je zo weinig vertrouwen in je potentiële partner dat je denkt dat zoiets geheim blijft totdat het tijd wordt om een condoom om te doen? Nou, ok ik kan me er iets bij indenken als je een spontane one-night stand hebt in de steeg achter het café. Maar in de regel zal een transpersoon wel iets eerder laten blijken dat zijn of haar anatomie iets anders is dan gebruikelijk. Er zijn nogal wat praktische dingen om aan te denken bij seks, zoals glijmiddel.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:00 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Alsnog zou ik het wel willen weten, aangezien ik dan een keuze kan maken of ik het wil.
Ergens moet je een begin maken om die meest gangbare term te doen veranderen.quote:Kan me voorstellen als je in dat schuitje zit dat je niet zo genoemd wil worden. Maar omdat het de meest gangbare term is zal het voorlopig niet veranderen. Trek je er niets van aan, zover dat kan.
Ik heb het ook veranderd in mijn tekst.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:00 schreef Fixers het volgende:
[..]Excuses aanvaard.
![]()
Geeft niet hoor. Bijna niemand beseft dat ombouwen als kwetsend wordt ervaren. Het is in onze taal zo gangbaar om het zo uit te drukken dat niemand er ook maar een moment bij stilstaat. Ik probeer dan vaak op rustige toon uit te leggen dat er betere woorden zijn, zonder er gelijk op in te hakken.
http://nieuws.nl/algemeen(...)-transgenders-is-op/quote:
Dus de mensen welke zich compleet geboren voelen in een verkeerd lijf, mogen dus niet veranderen zodat zij zich weer prettig voelen, gewoon kunnen zijn wie ze willen zijn? Neen dat mag niet, die moeten juist bakken met geld kosten omdat ze werkeloos volledig depressief op de bank zetten.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:04 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Mensen met brandwonden moeten zich inderdaad niet zo aanstellen. Zit allemaal tussen de oren.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:01 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Het is meer dan "wat onzeker over z'n lichaam" en dat gebeurt ook echt niet zomaar. Er gaat een heel traject aan vooraf, afspraken met psychologen, jaren van voorbereiding etc.
En dan nog is een transgender iets anders dan iemand die haar borsten te klein vind of liever een andere neus wil. En mensen met brandwonden ook maar gewoon verminkt laten rondlopen, kost immers ook teveel geld. Moeten ze maar gewoon door het leven met een misvormde huid.
Dan ben je een respectloze flapdrol als je op die manier met andermans gevoelens omgaat, en het zegt uiteindelijk alleen maar iets over jouw kleingeestigheid.quote:
Als je (nog) een man bent, dan heb ik het ook over jou als man. Dus hij, hem en zijn. Zodra je een vrouw bent, heb ik er verder geen moeite mee om het over zij en haar te hebben, maar niet op de zaken vooruitlopen.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:02 schreef Seven. het volgende:
[..]
Die mensen zijn verder gewoon in orde, kunnen dus wel degelijk aan de bak. Of denk je serieus dat die lui apathisch thuis zitten en hun moeder hen moet voeren.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:05 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Als je ooit een transgender in het echt hebt gesproken weet je dat dit onzin is. Die mensen kunnen dus ook niet normaal functioneren, omdat ze in het verkeerde lichaam zitten.
Waar ligt voor jou het omslagpunt?quote:Op zondag 11 januari 2015 22:07 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Als je (nog) een man bent, dan heb ik het ook over jou als man. Dus hij, hem en zijn. Zodra je een vrouw bent, heb ik er verder geen moeite mee om het over zij en haar te hebben, maar niet op de zaken vooruitlopen.
En dat is gewoon omdat het zo is, ook al heb je zelf liever dat het niet zo is.
Dus jij kijkt altijd even bij iemand in de broek om te zien of het geslacht wel klopt met wat ze zeggen?quote:Op zondag 11 januari 2015 22:07 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Als je (nog) een man bent, dan heb ik het ook over jou als man. Dus hij, hem en zijn. Zodra je een vrouw bent, heb ik er verder geen moeite mee om het over zij en haar te hebben, maar niet op de zaken vooruitlopen.
Ze mogen doen wat ze willen, ik zie alleen niet in waarom wij daar aan mee zouden moeten betalen.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:06 schreef Mika-Mika het volgende:
[..]
Dus de mensen welke zich compleet geboren voelen in een verkeerd lijf, mogen dus niet veranderen zodat zij zich weer prettig voelen, gewoon kunnen zijn wie ze willen zijn? Neen dat mag niet, die moeten juist bakken met geld kosten omdat ze werkeloos volledig depressief op de bank zetten.
In sommige gevallen wel ja, wat denk je waarom die mensen al jaren bij een psycholoog lopen voordat er uberhaupt een geslachtsverandering ter sprake komt? Het is niet dat ze maandag wakker worden met die gedachte en vrijdag de piemel eraf gaat.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:07 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Die mensen zijn verder gewoon in orde, kunnen dus wel degelijk aan de bak. Of denk je serieus dat die lui apathisch thuis zitten en hun moeder hen moet voeren.
Juist bij een one night stand zou ik het niet hoeven weten. Tenminste, als ik het dan niet merk boeit het me niet. Maar in een relatie zou je toch wel willen weten hoe en wat. Dat hoeft inderdaad niet op de eerste date, maar het zou iig netjes zijn om het vòòr de seks te doen jaquote:Op zondag 11 januari 2015 22:05 schreef Fixers het volgende:
[..]
Heb je zo weinig vertrouwen in je potentiële partner dat je denkt dat zoiets geheim blijft totdat het tijd wordt om een condoom om te doen? Nou, ok ik kan me er iets bij indenken als je een spontane one-night stand hebt in de steeg achter het café. Maar in de regel zal een transpersoon wel iets eerder laten blijken dat zijn of haar anatomie iets anders is dan gebruikelijk. Er zijn nogal wat praktische dingen om aan te denken bij seks, zoals glijmiddel.
Mee eens. Ik zal er ook op letten, maar gegarandeerd dat mensen mij er meer dan eens op moeten attenderenquote:Ergens moet je een begin maken om die meest gangbare term te doen veranderen.
Wanneer je je niet jezelf mag voelen en kan voelen is volledig functioneren onmogelijk.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:07 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Die mensen zijn verder gewoon in orde, kunnen dus wel degelijk aan de bak. Of denk je serieus dat die lui apathisch thuis zitten en hun moeder hen moet voeren.
Als jij met een potje voetbal je been breekt, moet ik dan meebetalen aan medische zorg en uitval op je werk?quote:Op zondag 11 januari 2015 22:08 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ze mogen doen wat ze willen, ik zie alleen niet in waarom wij daar aan mee zouden moeten betalen.
En ik zie niet in waarom ik moet meebetalen aan een chemokuur van een roker als ik niet rook. Of aan de fysiotherapie van iemand die teveel sport. Of aan het brandwondencentrum als iemand met vuurwerk speelt.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:08 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ze mogen doen wat ze willen, ik zie alleen niet in waarom wij daar aan mee zouden moeten betalen.
Neuh. Zo vaak kom ik er niet mee in aanraking en meestal kan je het wel zien of horen.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:08 schreef Elvi het volgende:
[..]
Dus jij kijkt altijd even bij iemand in de broek om te zien of het geslacht wel klopt met wat ze zeggen?
Zodra je hebt wat het geslacht waarin je wil veranderen ook heeft. Even los van een baarmoeder en dat soort dingen. In het geval van een vrouw dus borsten en een vagina en als je een man wil worden dus een penis en ballen (en geen borsten).quote:
Had het gewoon niet verwacht dat er rond dit onderwerp zoveel kleingeestige personen rondlopen.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:09 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Heb je de topictitel wel gelezen?
Klopt.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:07 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dan ben je een respectloze flapdrol als je op die manier met andermans gevoelens omgaat, en het zegt uiteindelijk alleen maar iets over jouw kleingeestigheid.
Wil je dan niet op welke manier dan ook ziek worden, anders moet ik voor jou gaan betalen en dat wil ik niet.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:08 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ze mogen dat wel, graag zelfs, ik verbied ze niks.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:09 schreef Deckard het volgende:
[..]
Wanneer je je niet jezelf mag voelen en kan voelen is volledig functioneren onmogelijk.
En die hoge heren in den haag vullen hun zakken en kijken er naarquote:Op zondag 11 januari 2015 22:10 schreef Elvi het volgende:
[..]
En ik zie niet in waarom ik moet meebetalen aan een chemokuur van een roker als ik niet rook. Of aan de fysiotherapie van iemand die teveel sport. Of aan het brandwondencentrum als iemand met vuurwerk speelt.
Echt heel Nederlands "ze mogen doen wat ze willen als het me maar geen geld kost"
Jij hebt anders wel veel moeite met hun doen en laten.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:11 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ze mogen dat wel, graag zelfs, ik verbied ze niks.
Dan ben je een respectloze flapdrol. En je weet dondersgoed dat transgenders voor de geslachtsveranderende operaties als het belevingsgeslacht door het leven moeten gaan. Dus om de verandering door te kunnen zetten, MOETEN transgenders dus van hun omgeving vragen om ze als zodanig te benaderen.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:07 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Dat is iets levensbedreigends. Die vergelijking gaat zo mank als maar kan en dat weet je zelf ook wel.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:10 schreef Mika-Mika het volgende:
[..]
Klopt.
[..]
Wil je dan niet op welke manier dan ook ziek worden, anders moet ik voor jou gaan betalen en dat wil ik niet.
Psychische problemen vallen helaas niet allemaal onder de noemer aanstelleritis.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:11 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Dat is iets levensbedreigends. Die vergelijking gaat zo mank als maar kan en dat weet je zelf ook wel.
Dan krijgen ze waarschijnlijk ook gelijk het bericht mee dat niet iedereen daaraan mee zal werken.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:11 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dan ben je een respectloze flapdrol. En je weet dondersgoed dat transgenders voor de geslachtsveranderende operaties als het belevingsgeslacht door het leven moeten gaan. Dus om de verandering door te kunnen zetten, MOETEN transgenders dus van hun omgeving vragen om ze als zodanig te benaderen.
Oja als een man zich om laat bouwen tot vrouw, niet vergeten de helft van de hersens weg te halen en een gat is de hand te maken. Laterrrrrr..........quote:Op zondag 11 januari 2015 22:10 schreef Deckard het volgende:
[..]
Had het gewoon niet verwacht dat er rond dit onderwerp zoveel kleingeestige personen rondlopen.
Neen hoor, uiteindelijk wanneer een persoon zichzelf niet kan wezen kan het ook levensbedreigend worden. En dan weer die vertragingen met de trein als er weer iemand op het spoor is gesprongen zit ik la helemaal niet te wachten.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:11 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Dat is iets levensbedreigends. Die vergelijking gaat zo mank als maar kan en dat weet je zelf ook wel.
Dat heet natuur, die maakt veel fouten. Anders hadden we wellicht de lichting 'apen' in ons evolutiesysteem niet eens gehad.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:11 schreef Adames het volgende:
Verder snap ik het punt wel dat iemand niet per se of als jongen of als meisje geboren wordt. Tijdens de bevruchting en initiële celdeling gaan er wel eens wat dingen missen met de geslachtschromosomen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Syndroom_van_Klinefelter
1 op de 660 mannen heeft twee X geslachtschromosomen. Dat dit later problemen kan veroorzaken is niet zo'n hele gekke gedachte. Als we er even vanuit gaan dat mannen en vrouwen daadwerkelijk fysisch licht verschillen.
Niet echt. Ik meng me niet in hun levens. Ik zei alleen dat ik het belachelijk vind als zo'n operatie door anderen opgehoest moet worden.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:11 schreef Deckard het volgende:
[..]
Jij hebt anders wel veel moeite met hun doen en laten.
Gelukkig denkt zelfs de wetgever daar inmiddels anders over.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:10 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Neuh. Zo vaak kom ik er niet mee in aanraking en meestal kan je het wel zien of horen.
[..]
Zodra je hebt wat het geslacht waarin je wil veranderen ook heeft. Even los van een baarmoeder en dat soort dingen. In het geval van een vrouw dus borsten en een vagina en als je een man wil worden dus een penis en ballen (en geen borsten).
Al dan niet nep
Wat is er later?quote:Op zondag 11 januari 2015 22:13 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Oja als een man zich om laat bouwen tot vrouw, niet vergeten de helft van de hersens weg te halen en een gat is de hand te maken. Laterrrrrr..........
klopt, dus de natuur maakt foutenquote:Op zondag 11 januari 2015 22:13 schreef Deckard het volgende:
[..]
Dat heet natuur, die maakt veel fouten. Anders hadden we wellicht de lichting 'apen' in ons evolutiesysteem niet eens gehad.
Neuh ik hoef niet in hun broek te kijken. Ik ga af op wat ik zie en/of hoor en ik vind het verder ook geen probleem om verkeerd te gokkenquote:Op zondag 11 januari 2015 22:13 schreef Fixers het volgende:
[..]
Gelukkig denkt zelfs de wetgever daar inmiddels anders over.
Je weet wat geslachtsaanpassende behandelingen inhouden? En wat daaraan vooraf gaat? En hoe lang zo'n traject duurt? Ik kan je het antwoord geven: dat weet je niet. Anders had je er niet zo'n rare mening op na gehouden. Je wilt dus wél bij anderen in de broek kijken, want dat vind je belangrijk en al het andere telt volgens jou niet.
Dat heet samenleving. Net zoals ik ook jou tolereer op dit forum.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:13 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Niet echt. Ik meng me niet in hun levens. Ik zei alleen dat ik het belachelijk vind als zo'n operatie door anderen opgehoest moet worden.
Ja en? Het staat ze vrij om hulp te zoeken net zoals iedere andere met psychische problematiek.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:13 schreef Mika-Mika het volgende:
[..]
Neen hoor, uiteindelijk wanneer een persoon zichzelf niet kan wezen kan het ook levensbedreigend worden. En dan weer die vertragingen met de trein als er weer iemand op het spoor is gesprongen zit ik la helemaal niet te wachten.
Maar waarom maakt het voor jou zoveel uit dan? Ik zie je probleem gewoon nietquote:Op zondag 11 januari 2015 22:12 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Dan krijgen ze waarschijnlijk ook gelijk het bericht mee dat niet iedereen daaraan mee zal werken.
De mens staat boven de natuur inmiddels. Of vind je dat we ook kanker niet meer moeten onderzoeken?quote:Op zondag 11 januari 2015 22:14 schreef Adames het volgende:
[..]
klopt, dus de natuur maakt fouten
mag dat wel hersteld worden?
En op dat punt kun je dus wel stellen dat jij er niet aan mee wenst te werken omdat transgenders jouw ideeen omtrent mannelijk/vrouwelijk aantasten.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:12 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Dan krijgen ze waarschijnlijk ook gelijk het bericht mee dat niet iedereen daaraan mee zal werken.
Door alleen een beetje praten? Of daadwerkelijk het probleem aan te pakken.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:14 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ja en? Het staat ze vrij om hulp te zoeken net zoals iedere andere met psychische problematiek.
Mooi dan dat deze mensen deze mogelijkheid hebben.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:15 schreef Deckard het volgende:
[..]
De mens staat boven de natuur inmiddels.
lekker scheef. Dat ik voor alle behandelingen moet betalen die jij nodig hebt om normaal te functioneren is 'samenleven' en moet je maar gewoon slikken.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:14 schreef Deckard het volgende:
[..]
Dat heet samenleving. Net zoals ik ook jou tolereer op dit forum.
watquote:Op zondag 11 januari 2015 22:15 schreef Seven. het volgende:
[..]
En op dat punt kun je dus wel stellen dat jij er niet aan mee wenst te werken omdat transgenders jouw ideeen omtrent mannelijk/vrouwelijk aangetast worden.
Oh ja, ík ben degene die er een probleem mee heeft dat iemand met een lul wordt aangesproken alsof hij iemand met een lul isquote:Op zondag 11 januari 2015 22:14 schreef Elvi het volgende:
[..]
Maar waarom maakt het voor jou zoveel uit dan? Ik zie je probleem gewoon nietHoe moeilijk is het om op een verzoek van iemand in te gaan?
Het gevoel om zo iemand een vrouw te noemen (of juist een man 'fcourse) is logischer als diegene ook echt de kleren van het geslacht aanheeft die horen bij hoe diegene zich voelt. Anders wil ik er wel op letten maar dan kan ik nog de mist ingaan. Hoe lullig ik dat dan ook vind.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:11 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dan ben je een respectloze flapdrol. En je weet dondersgoed dat transgenders voor de geslachtsveranderende operaties als het belevingsgeslacht door het leven moeten gaan. Dus om de verandering door te kunnen zetten, MOETEN transgenders dus van hun omgeving vragen om ze als zodanig te benaderen.
dus iedere week twee uren een gesprek met een psychiater declareren a 240,- dus een 1000,- per maand en dan nog medicatie? Ahja.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:14 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ja en? Het staat ze vrij om hulp te zoeken net zoals iedere andere met psychische problematiek.
Ja wie let ze hun problemen in hun leven aan te pakken?quote:Op zondag 11 januari 2015 22:15 schreef Adames het volgende:
[..]
Door alleen een beetje praten? Of daadwerkelijk het probleem aan te pakken.
Dat je de mist ingaat zal een transgender 9 van de 10 keer begrip voor hebben.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:16 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Het gevoel om zo iemand een vrouw te noemen (of juist een man 'fcourse) is logischer als diegene ook echt de kleren van het geslacht aanheeft die horen bij hoe diegene zich voelt. Anders wil ik er wel op letten maar dan kan ik nog de mist ingaan. Hoe lullig ik dat dan ook vind.
knappe jongen als je dat allemaal vergoed krijgtquote:Op zondag 11 januari 2015 22:16 schreef Mika-Mika het volgende:
[..]
dus iedere week twee uren een gesprek met een psychiater declareren a 240,- dus een 1000,- per maand en dan nog medicatie? Ahja.
De reden dat je transgenders raar vindt is dat ze afwijken van jouw norm. Dat is nogal beangstigend voor je meid, snap ik best hoor.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:16 schreef hugecooll het volgende:
[..]
wat
[..]
Oh ja, ík ben degene die er een probleem mee heeft dat iemand met een lul wordt aangesproken alsof hij iemand met een lul is
Gewoon thuis laten verrotten en het liefst nog verplicht een roze piemel op de jas moeten dragen ter identificatie. Als ze dan echt nutteloos en kostenverzwarend zijn voor onze perfecte maatschappij laten aansturen op euthanasie. Lijkt me ideaalquote:Op zondag 11 januari 2015 22:16 schreef Mika-Mika het volgende:
[..]
dus iedere week twee uren een gesprek met een psychiater declareren a 240,- dus een 1000,- per maand en dan nog medicatie? Ahja.
jij, door ze niet de behandeling gunnen die ze nodig hebbenquote:Op zondag 11 januari 2015 22:17 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ja wie let ze hun problemen in hun leven aan te pakken?
dat krijg je vergoedquote:Op zondag 11 januari 2015 22:18 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
knappe jongen als je dat allemaal vergoed krijgt
Ik heb geen meid. En ze wijken niet af van 'mijn' norm, ze wijken af van dé norm. Verder vind ik het ook niet beangstigend of zo.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:18 schreef Seven. het volgende:
[..]
De reden dat je transgenders raar vindt is dat ze afwijken van jouw norm. Dat is nogal beangstigend voor je meid, snap ik best hoor.
Ja wat is het nou? Eerst zeg je dat alleen maar de inhoud van iemands onderbroek ertoe doet, maar nu is telt hoe iemand zich presenteert aan de buitenwereld. I'm confused.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:14 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Neuh ik hoef niet in hun broek te kijken. Ik ga af op wat ik zie en/of hoor en ik vind het verder ook geen probleem om verkeerd te gokken
Ja. Heb er nog maar 1 gekend die op dat moment nog een vrouw was. Ze kleedde zich als vrouw, etc. Later, toen ze ook mannelijke kleding ging dragen, was het eerst verwarrend (ik was 14), maar toch hebben we toen altijd gedacht dat het een man was. Dan maak je die fouten ook niet meer.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:17 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dat je de mist ingaat zal een transgender 9 van de 10 keer begrip voor hebben.
Met gemak, dat je het vergoed krijgt.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:18 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
knappe jongen als je dat allemaal vergoed krijgt
Ik geef liever eenmalig een 20.000,- uit dan in de loop der jaren het viervoudige van die 20.000,- te moeten betalen of meer. Maar daar ging de discussie niet eens over.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:18 schreef Adames het volgende:
[..]
Gewoon thuis laten verrotten en het liefst nog verplicht een roze piemel op de jas moeten dragen ter identificatie. Als ze dan echt nutteloos en kostenverzwarend zijn voor onze perfecte maatschappij laten aansturen op euthanasie. Lijkt me ideaal
Nee.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:19 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ja wat is het nou? Eerst zeg je dat alleen maar de inhoud van iemands onderbroek ertoe doet, maar nu is telt hoe iemand zich presenteert aan de buitenwereld.
quote:I'm confused.
Onzin. Als we boven de natuur staan, verklaar dat we dan nog sterven? Een natuurlijkproces namelijk.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:15 schreef Deckard het volgende:
[..]
De mens staat boven de natuur inmiddels.
Waar maak je je druk om, echt. Graag had ik gewild dat dit een van de meest belangrijke zaken was in onze samenleving.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:16 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
lekker scheef. Dat ik voor alle behandelingen moet betalen die jij nodig hebt om normaal te functioneren is 'samenleven' en moet je maar gewoon slikken.
Ik gun ze het beste. Net zoals iedereen in dit land. Ik sta alleen minder te springen om ze allemaal financieel bij te staan.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:19 schreef Adames het volgende:
[..]
jij, door ze niet de behandeling gunnen die ze nodig hebben
Dat was geen antwoord op mijn vraagquote:Op zondag 11 januari 2015 22:16 schreef hugecooll het volgende:
Oh ja, ík ben degene die er een probleem mee heeft dat iemand met een lul wordt aangesproken alsof hij iemand met een lul is
Omdat binnen 50 jaar wel zo ver zijn dat we cellen hebben die niet meer afsterven of cellen die in ieder geval veel meer aangroeien.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:20 schreef Ryoku het volgende:
[..]
Onzin. Als we boven de natuur staan, verklaar dat we dan nog sterven? Een natuurlijkproces namelijk.
Maar dat besluit hij niet. Hij is gewoon een vrouw, alleen dan met de uiterlijke kenmerken van een man.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:20 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Nee.
Van mijn buurman hoef ik ook niet in zijn onderbroek te kijken om de logische aanname te maken dat hij een man is. Dat wordt niet ineens anders als mijn buurman heeft besloten dat hij een vrouw wil worden.
Behalve het zwaarwegende ethische aspect zal het ook kostentechnisch beter zijn om iemand eenmalig die behandeling te geven waarna deze persoon goed kan functioneren in de maatschappij dan de rest van zijn/haar leven weg te laten rotten met uitkeringen en ineffectieve praatsessies en medicatie voor depressiviteit.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:21 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ik gun ze het beste. Net zoals iedereen in dit land. Ik sta alleen minder te springen om ze allemaal financieel bij te staan.
Wat heeft dit er nou weer mee te maken? Met wie je wel of geen seks wil is een volkomen persoonlijke keuze waarvoor je aan niemand verantwoording hoeft af te leggen. Iemand die niet op donkere mensen valt is ook niet per definitie een racist.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:36 schreef summer2bird het volgende:
Ik denk dat het veel de angst is voor het onbekende. Het is niet de normale norm dus hoort het niet volgens sommigen.
Ik heb wel eens gelezen dat ze vinden dat het iemand belazeren is, omdat je denkt dat je met een man/vrouw naar bed gaat maar het eigenlijk een geslachtsaangepaste man/vrouw is.
En dan is het ineens vies en bah, en dan mag je mensen belachelijk maken.
Omdat het afwijkt.
Ja want het is of het 1 of het ander, kom op man.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:23 schreef Adames het volgende:
[..]
Behalve het zwaarwegende ethische aspect zal het ook kostentechnisch beter zijn om iemand eenmalig die behandeling te geven waarna deze persoon goed kan functioneren in de maatschappij dan de rest van zijn/haar leven weg te laten rotten met uitkeringen en ineffectieve praatsessies en medicatie voor depressiviteit.
Het maakt voor mij vrij weinig uit dat iemand een ander geslacht wil zijn/worden, maar ik ga iemand die eruitziet en klinkt als een vrouw geen man noemen en andersom ook niet. Gewoon omdat hij/zij dat dus niet is.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:21 schreef Elvi het volgende:
[..]
Dat was geen antwoord op mijn vraagWaarom maakt het voor jou zoveel uit en waarom wil je niet op een verzoek van een ander ingaan?
Een bange vrouw, gevangen in een mannenlichaamquote:Op zondag 11 januari 2015 22:23 schreef Elvi het volgende:
[..]
Maar dat besluit hij niet. Hij is gewoon een vrouw, alleen dan met de uiterlijke kenmerken van een man.
Nou lieve schat, 'de' norm bestaat niet. Dat er toevallig consensus bestaat aangaande mannelijk/vrouwelijk in onze maatschappij, wil niet zeggen dat iedereen zich maar aan die norm moet houden.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:19 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ik heb geen meid. En ze wijken niet af van 'mijn' norm, ze wijken af van dé norm. Verder vind ik het ook niet beangstigend of zo.
Nee dat vinden ze niet, ze zijn het gewoon.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:26 schreef hugecooll het volgende:
Een bange vrouw, gevangen in een mannenlichaamVoor de hele wereld is ze mannelijk, maar zij weet wel beter!
Allemaal leuk en aardig dat jij vindt dat je een vrouw bent, maar zolang je de kenmerken van een man bent, ben je dus geen vrouw.
nee, hij moet zich niet zo aanstellen en gewoon een echte man zijn en lekkere wijven neuken en niet zeiken.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:28 schreef Elvi het volgende:
[..]
Nee dat vinden ze niet, ze zijn het gewoon.
Ik kan wel vinden dat ik een onwijs tof mens ben maar daar zijn de meningen vast over verdeeltAls je zegt "hij vind zichzelf een vrouw" dan laat je de optie nog open dat ze toch een man zijn, of je geeft de omgeving het recht om dat voor die persoon te bepalen.
Maar hij IS een vrouw. Dat is een vaststaand feit.
Waar haal je nou weer vandaan dat ik aangebrand ben?quote:Op zondag 11 januari 2015 22:26 schreef Seven. het volgende:
[..]
Nou lieve schat, 'de' norm bestaat niet. Dat er toevallig consensus bestaat aangaande mannelijk/vrouwelijk in onze maatschappij, wil niet zeggen dat iedereen zich maar aan die norm moet houden.
Ik ga er even vanuit dat jij een jongen bent en dat je je als zodanig identificeert. Je houdt van zuipen, voetbal en je lacht keihard om je eigen scheten. Stel je voor dat jij van binnen zo bent maar je ziet eruit als een wijf. Mensen verwachten dat je van winkelen houdt, dat je chocola vreet als je ongelukkig bent, dat je het leuk vindt om te dansen en mee te zingen als je uitgaat. Men verwacht dat jij goed bent met kindjes wegens je moederinstinct, iedereen gaat er vanuit dat jij je carriere niet zo belangrijk vindt. En als je je dan toch als een kerel gedraagt, dan wordt je daar keihard op afgerekend. Je vraagt of iemand je als een jongen wil behandelen ondanks het feit dat je tieten hebt, maar een of andere kleingeestige kneus vindt dat jij een meisje bent ondanks het feit dat je gewoon hugecooll bent van binnen en blijft je lekker 'meid' noemen.
Je bent nu al aangebrand als ik je als meid aanspreek, stel je even voor dat dit je dag in/dag uit overkomt.
Misschien is de buurman wel vrouw EN lesbischquote:Op zondag 11 januari 2015 22:29 schreef Adames het volgende:
[..]
nee, hij moet zich niet zo aanstellen en gewoon een echte man zijn en lekkere wijven neuken en niet zeiken.
Ondanks de mannelijke kenmerken... Als een transgender een vrouw genoemd wil noemen noem je haar toch ook zo?quote:Op zondag 11 januari 2015 22:26 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Het maakt voor mij vrij weinig uit dat iemand een ander geslacht wil zijn/worden, maar ik ga iemand die eruitziet en klinkt als een vrouw geen man noemen en andersom ook niet. Gewoon omdat hij/zij dat dus niet is.
[..]
Een bange vrouw, gevangen in een mannenlichaamVoor de hele wereld is ze mannelijk, maar zij weet wel beter!
Allemaal leuk en aardig dat jij vindt dat je een vrouw bent, maar zolang je de kenmerken van een man bent, ben je dus geen vrouw.
Tuurlijk. En als je aan iemand vraagt wat een vrouw kenmerkt, dan zeggen ze vast: jaaa de primaire en secundaire geslachtskenmerken, TENZIJ ze daar zelf anders over denkt.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:28 schreef Elvi het volgende:
[..]
Nee dat vinden ze niet, ze zijn het gewoon.
Ik kan wel vinden dat ik een onwijs tof mens ben maar daar zijn de meningen vast over verdeeltAls je zegt "hij vind zichzelf een vrouw" dan laat je de optie nog open dat ze toch een man zijn, of je geeft de omgeving het recht om dat voor die persoon te bepalen.
Maar hij IS een vrouw. Dat is een vaststaand feit.
In principe niet, nee. Tenzij ik aan 'haar' gewend ben geraakt of zo.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:31 schreef Gewas het volgende:
[..]
Ondanks de mannelijke kenmerken... Als een transgender een vrouw genoemd wil noemen noem je haar toch ook zo?
Als een transgender vrouw een vrouw genoemd wil worden kan je haar toch gewoon een vrouw noemen? Ook al is het gewoon puur uit respect.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:32 schreef hugecooll het volgende:
[..]
In principe niet, nee. Tenzij ik aan 'haar' gewend ben geraakt of zo.
Wat kenmerkt een vrouw dan? Moet je dan een vagina hebben, of volstaat een vulva? Is de baarmoeder verplicht om een vrouw te zijn? Of borsten? Er zijn genoeg ziektes waardoor je 1 van deze kenmerken kunt kwijtraken of gewoon niet hebt.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:31 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Tuurlijk. En als je aan iemand vraagt wat een vrouw kenmerkt, dan zeggen ze vast: jaaa de primaire en secundaire geslachtskenmerken, TENZIJ ze daar zelf anders over denkt.
Het feit dat je het uberhaupt nodig vindt om aan te geven dat je geen meid hebt, zegt genoeg. Iemand lekker onbenullig blijven behandelen zoals het fysieke geslacht in plaats van het belevingsgeslacht betekent niet accepteren dat iemand zich niet gedraagt zoals je van zijn/haar geslacht mag verwachten. Het is een uiting van niet accepteren, daar zit geen wezenlijk verschil tussen.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:30 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Waar haal je nou weer vandaan dat ik aangebrand ben?Jij hebt het over mijn meid en ik zeg dat ik geen meid heb.
En er zit nogal een wezenlijk verschil tussen 'accepteren dat iemand zich niet gedraagt zoals je van haar geslacht mag verwachten' en 'Nicole daarom Nico noemen en naar haar verwijzen met hem en zijn'.
Zo vaak kom ik niet met ze in aanraking, dus die 'vervelende discussie' overleef ik vast wel.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:36 schreef Gewas het volgende:
[..]
Als een transgender vrouw een vrouw genoemd wil worden kan je haar toch gewoon een vrouw noemen? Ook al is het gewoon puur uit respect.
Als je ze kwijtraakt, dan had je ze dus wel.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:37 schreef Elvi het volgende:
[..]
Wat kenmerkt een vrouw dan? Moet je dan een vagina hebben, of volstaat een vulva? Is de baarmoeder verplicht om een vrouw te zijn? Of borsten? Er zijn genoeg ziektes waardoor je 1 van deze kenmerken kunt kwijtraken of gewoon niet hebt.
Wat als je 1 van deze kenmerken niet hebt als vrouw, ben je dan een man? Of ben je dan niks? Of gaat het dan wel weer of je je vrouw voelt of jezelf als vrouw ziet?
quote:Op zondag 11 januari 2015 22:38 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het feit dat je het uberhaupt nodig vindt om aan te geven dat je geen meid hebt, zegt genoeg. Iemand lekker onbenullig blijven behandelen zoals het fysieke geslacht in plaats van het belevingsgeslacht betekent niet accepteren dat iemand zich niet gedraagt zoals je van zijn/haar geslacht mag verwachten. Het is een uiting van niet accepteren, daar zit geen wezenlijk verschil tussen.
Feit is dat je helemaal geen reden hebt om je als een enorme kneus te gedragen tov transgenders.
Als je het tegen mij hebt, dan moet je het dus niet over 'mijn meid' hebben. In ieder geval niet als je een enigszins serieuze reactie verwacht.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:18 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dat is nogal beangstigend voor je meid, snap ik best hoor.
Is goed, meid.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:41 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Zo vaak kom ik niet met ze in aanraking, dus die 'vervelende discussie' overleef ik vast wel.
[..]
Als je ze kwijtraakt, dan had je ze dus wel.
[..]
De reden dat ik het nodig vind om aan te geven dat ik geen meid heb, is dit pareltje:
[..]
Als je het tegen mij hebt, dan moet je het dus niet over 'mijn meid' hebben. In ieder geval niet als je een enigszins serieuze reactie verwacht.
Ik had een klasgenoot die dus geen baarmoeder en geen vagina(opening) had. Was ze gewoon niet mee geboren.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:41 schreef hugecooll het volgende:
Als je ze kwijtraakt, dan had je ze dus wel.
quote:
Nee dat is iemand die de maatschappij geld kost en niet de moeite waard is.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:44 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ik had een klasgenoot die dus geen baarmoeder en geen vagina(opening) had. Was ze gewoon niet mee geboren.
Is ze dan nog steeds vrouw volgens jou?
Als ze geen penis en ballen had en er verder uitzag als vrouw, dan zou ik haar als vrouw categoriseren.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:44 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ik had een klasgenoot die dus geen baarmoeder en geen vagina(opening) had. Was ze gewoon niet mee geboren.
Oh, jij bent het type dat een serieuze inhoudelijke reactie verwacht als ze andermans opvattingen wegzet als 'onbenullig' en 'kneuzig'quote:Op zondag 11 januari 2015 22:45 schreef Seven. het volgende:
[..]
Je gaat voorbij aan mijn opmerking dat je geen enkele reden hebt om je als een klootzak te gedragen t.o.v. transgenders.
Aanstelleritus zou ik het zeker niet noemen. Mensen met dit soort problemen kunnen vreselijk in de knoop zitten met zichzelf.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:44 schreef machtpen het volgende:
Aanstelleritis wat een hoop publiek geld kost.
Zo iemand zou gesteriliseerd moeten worden opdat ze haar afwijking niet aan het nageslacht kan doorgeven.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:44 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ik snap de issue eigenlijk niet. Die personen zijn biologisch en fenotypisch gezien gewoon een man (of vrouw). Sterker nog dat jij de stap neemt, om zo'n persoon een vrouw (of man) te noemen na verandering van een fenotype is wat mij betreft al genoeg, want zelfs na zo'n ombouwing blijft zo'n persoon genetisch gezien een man.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:50 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Als ze geen penis en ballen had en er verder uitzag als vrouw, dan zou ik haar als vrouw categoriseren.
[..]
Oh, jij bent het type dat een serieuze inhoudelijke reactie verwacht als ze andermans opvattingen wegzet als 'onbenullig' en 'kneuzig'
Ja, dan ga ik voorbij aan jouw opmerking.
warrig warrig... je bedoelt dat je blijft wat je al was en zo ook aangesproken zou moeten worden?quote:Op zondag 11 januari 2015 22:55 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Ik snap de issue eigenlijk niet. Die personen zijn biologisch en fenotypisch gezien gewoon een man (of vrouw). Sterker nog dat jij de stap neemt, om zo'n persoon een vrouw (of man) te noemen na verandering van een fenotype is wat mij betreft al genoeg, want zelfs na zo'n ombouwing blijft zo'n persoon genetisch gezien een man.
Ik heb er geen probleem mee, maar ik zie het probleem niet die anderen met hugecooll hebben niet. Het is gewoon zoals het is, met die logica kun je een aap een mens noemen. Het is gewoon een gevalletje perspectief.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:57 schreef SuperFood het volgende:
[..]
warrig warrig... je bedoelt dat je blijft wat je al was en zo ook aangesproken zou moeten worden?
voor mij is het meer een sociaal ding. als iemand eruit ziet als een vrouw en vrouw genoemd wil worden is daarmee de kous af. zal me me ballen jeuken of ie stiekem een piemel heeft. of genetisch misschien een man is. slaat ook nergens op natuurlijk.
Ik heb er heel vaag iets over meegekregen. Heb je misschien een goede link naar dat verhaal?quote:Op zondag 11 januari 2015 22:59 schreef Elvi het volgende:
Hebben de mensen hier ook het nieuws rondom Leelah Alcorn gevolgd? Dat was een meisje, geboren als jongen. Haar ouders weigerden haar met haar meisjesnaam aan te spreken en bleven volhouden dat ze een jongen was. Uiteindelijk heeft ze zelfmoord gepleegd.
Zo pijnlijk kan het voor iemand zijn om aangesproken te worden als iets wat je niet bent.
En inb4 "zo dat scheelt de maatschappij een hoop geld!"
Maar dat was dan ook een jongen, dat die persoon graag een als een meisje behandeld wil worden is een ander verhaal.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:59 schreef Elvi het volgende:
Hebben de mensen hier ook het nieuws rondom Leelah Alcorn gevolgd? Dat was een meisje, geboren als jongen. Haar ouders weigerden haar met haar meisjesnaam aan te spreken en bleven volhouden dat ze een jongen was. Uiteindelijk heeft ze zelfmoord gepleegd.
Zo pijnlijk kan het voor iemand zijn om aangesproken te worden als iets wat je niet bent.
En inb4 "zo dat scheelt de maatschappij een hoop geld!"
http://en.wikipedia.org/wiki/Death_of_Leelah_Alcornquote:Op zondag 11 januari 2015 23:01 schreef Gewas het volgende:
[..]
Ik heb er heel vaag iets over meegekregen. Heb je misschien een goede link naar dat verhaal?
Dat zeg ik toch?quote:Op zondag 11 januari 2015 22:55 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Ik snap de issue eigenlijk niet. Die personen zijn biologisch en fenotypisch gezien gewoon een man (of vrouw). Sterker nog dat jij de stap neemt, om zo'n persoon een vrouw (of man) te noemen na verandering van een fenotype is wat mij betreft al genoeg, want zelfs na zo'n ombouwing blijft zo'n persoon genetisch gezien een man.
Precies je bent 'aardig'/'fatsoenlijk' genoeg om te doen 'alsof', zodra de stap genomen wordt tot ombouwing. Dus er hoort wat mij betreft geen issue te zijn.quote:
Nee, zodra de wat jij 'ombouwing' noemt achter de rug is.quote:Op zondag 11 januari 2015 23:05 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Precies je bent 'aardig'/'fatsoenlijk' genoeg om te doen 'alsof', zodra de stap genomen wordt tot ombouwing. Dus er hoort wat mij betreft geen issue te zijn.
quote:Op zondag 11 januari 2015 21:19 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ach stel je niet aan. Weet je wat pas zonde van de zorgkosten is? Alternatieve geneeswijzen zoals acupunctuur, kuuroorden, relatietherapie, chemo voor mensen met longkanker die gewoon doorroken (je ziet altijd wel een groepje buiten bij het ziekenhuis staan).
quote:Op zondag 11 januari 2015 23:02 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Death_of_Leelah_Alcorn
Hierzo.
Thanksquote:
Dat zeg ik toch 'zodra'quote:Op zondag 11 januari 2015 23:06 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Nee, zodra de wat jij 'ombouwing' noemt achter de rug is.
Tenzij ik die persoon dus wat beter ken of er regelmatig mee te maken heb, maar het is ook goed mogelijk dat ik dan gewoon probeer om hij/zij/hem/haar etc. niet te gebruiken.
Heb je de film Brokeback Mountain gezien? Erg mooie film over twee homo's.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:25 schreef Gewas het volgende:
[..]
Mooie post![]()
Kwa homo's ben ik heel open-minded omdat best veel van mijn oude schoolvrienden achteraf homo bleken te zijn (wat ik heb nooit heb kunnen bedenken). Wat dat betreft heb ik geen gay-radar.
je hoefde niet aan te geven dat je geen meid heeft dat hadden we zo ook al wel kunnen zeggenquote:Op zondag 11 januari 2015 22:41 schreef hugecooll het volgende:
De reden dat ik het nodig vind om aan te geven dat ik geen meid heb, is dit pareltje:
Klopt dat theaterale gedrag heeft een vervelend stereotyp voorgebracht, terwijl die personen verder zijn zoals jij en ik.quote:Op zondag 11 januari 2015 23:10 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Heb je de film Brokeback Mountain gezien? Erg mooie film over twee homo's.
Ik denk dat geaardheid wel losstaat van gedrag. Helaas bereikt alleen een bepaald type de media (Gerard Joling, Gordon etc.). Daardoor is een verkeerd beeld ontstaan denk ik.
Oké, meneer 'je zit nog in je transitiefase of ben je weer zo'n wijf dat zich voordoet als vent... altijd hetzelfde op dat internetquote:Op zondag 11 januari 2015 23:10 schreef SuperFood het volgende:
[..]
je hoefde niet aan te geven dat je geen meid heeft dat hadden we zo ook al wel kunnen zeggen
hoe kom je zo gefrustreerd met transgenders?quote:Op zondag 11 januari 2015 23:12 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Oké, meneer 'je zit nog in je transitiefase of ben je weer zo'n wijf dat zich voordoet als vent... altijd hetzelfde op dat internet'
Leuke steek onder de gordelquote:Op zondag 11 januari 2015 23:10 schreef SuperFood het volgende:
[..]
je hoefde niet aan te geven dat je geen meid heeft dat hadden we zo ook al wel kunnen zeggen
Dat was jouw uitspraak en dan ben ík gefrustreerd?quote:Op zondag 11 januari 2015 23:13 schreef SuperFood het volgende:
[..]
hoe kom je zo gefrustreerd met transgenders?
Nope, die film heb ik niet gezien. Heb paar jaar geleden wel de film Boys Don't Cry gezien.quote:Op zondag 11 januari 2015 23:10 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Heb je de film Brokeback Mountain gezien? Erg mooie film over twee homo's.
Ik denk dat geaardheid wel losstaat van gedrag. Helaas bereikt alleen een bepaald type de media (Gerard Joling, Gordon etc.). Daardoor is een verkeerd beeld ontstaan denk ik.
Dat is hij toch niet? Wat hij zegt is biologisch gezien gewoon correct. Jij klinkt eerder gefrustreerd met het feit dat hij een andere mening heeft.quote:Op zondag 11 januari 2015 23:13 schreef SuperFood het volgende:
[..]
hoe kom je zo gefrustreerd met transgenders?
ik heb niet echt een relatie tot dit topic dus weinig emoties. jij lijkt het je veel meer aan te trekken dus vraag ik me af - waaromquote:Op zondag 11 januari 2015 23:13 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Dat was jouw uitspraak en dan ben ík gefrustreerd?
Oh, op die fiets. Ik dropte alleen mijn mening en toen werd ik langs alle kanten besprongen. Ik heb verder zelden tot nooit met het onderwerp te maken, dus ik heb er ook niet echt een persoonlijke band mee. Ik reageer alleen op mensen die er anders over denkenquote:Op zondag 11 januari 2015 23:14 schreef SuperFood het volgende:
[..]
ik heb niet echt een relatie tot dit topic dus weinig emoties. jij lijkt het je veel meer aan te trekken dus vraag ik me af - waarom
Hetzelfde met oud-klasgenoten van me. Ook een lesbisch meisje waarvan ik het eerlijk gezegd nooit had verwacht. (Ik probeerde zelfs af en toe met haar te flirten.quote:Op zondag 11 januari 2015 23:13 schreef Gewas het volgende:
[..]
Nope, die film heb ik niet gezien. Heb paar jaar geleden wel de film Boys Don't Cry gezien.
Geaardheid staat zeker los van gedrag. Een vriend van mij (die homo is) heeft echt een dikke baard en komt altijd heel mannelijk over. Ben er ook pasgeleden pas achter gekomen dat hij homo is lol.
Sommige mensen hebben idd weinig empathisch vermogen. Dat is denk ik wel het hele punt van dit soort problematiek.quote:Op zondag 11 januari 2015 23:21 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Hetzelfde met oud-klasgenoten van me. Ook een lesbisch meisje waarvan ik het eerlijk gezegd nooit had verwacht. (Ik probeerde zelfs af en toe met haar te flirten.)
Waar het probleem zit met betrekking tot transgenders, maar ook racisme, misogynie etc. is dat mensen moeite hebben zich in te leven in anderen. Als je geen last hebt van racisme, je nooit af hebt moeten vragen of je wel echt een "man" bent, je nooit anders behandeld bent omdat je een vrouw bent, dan is het moeilijker voor mensen zich in te leven in de ander. Dan is het makkelijk om problemen van die personen af te doen als "gezeur". Gelukkig heb je meer empathisch ingestelde personen die dat niet hebben, maar over het algemeen hebben mensen denk ik gewoon moeite met het inleven in anderen.
Daar zijn overigens interessante gedachte-experimenten voor.
https://en.wikipedia.org/wiki/Veil_of_ignorance
Veel mensen zouden in het echt wat meer "sociaal geaccepteerde" antwoorden geven dan op internet denk ik. Daar zit naar mijn mening wel een probleem. Volgens mij zijn er veel mensen die in het echt aan schone schijn doen, maar in henzelf best nare gedachten erop nahouden. Eigenlijk is het wel goed dat dat op internet wat meer naar voren komt, dan kan het ook beter bestreden worden.quote:Op zondag 11 januari 2015 23:24 schreef Gewas het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben idd weinig empathisch vermogen. Dat is denk ik wel het hele punt van dit soort problematiek.
Oké hou je fucking smoel dicht.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:22 schreef Ryoku het volgende:
[..]
Mensen hebben vaak een afkeer voor het groteske. Waarschijnlijk ligt een natuurlijke oorzaak bij het feit dat ze kunnen duiden op genetische afwijkingen/ziekten. Groteske in deze zin is eigenlijk alles wat afwijkt van de biologische normen die zich vooral uiten in het uiterlijk. Transgender is grotesk in de zin dat het of als genderloos of als fusie van genders gezien kan worden.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:10 schreef Gewas het volgende:
Laatste tijd kom ik dit vaak tegen op dit forum. Waar komt de haat tegen transgenders vandaan?
Definitie van transgenderhaters:
[..]
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Transfobie
Graag niet op de persoon spelen in dit topic.
Ik twijfel op dit moment of ik transgender ben of niet, in hoeverre kan zo'n hersenscan bevestiging dan wel uitsluitsel geven?quote:Op zondag 11 januari 2015 21:54 schreef Seven. het volgende:
[..]
Leg jij maar eens uit wat 'biologisch correct' is. Die biologie heeft meer moeite met een binaire geslachtsverdeling dan je denkt. Er Is bijvoorbeeld Klinefelter (mannen met xxy chromosomen). Er zijn vrouwen die genetisch man zijn, maar ongevoelig voor testosteron. Er worden kinderen geboren met een intersex conditie (dacht 1 op 1000 geboortes). Zo maar een paar voorbeelden. Het is niet voor niets dat het IOC zoveel moeite heeft om vast te stellen of sporters man of vrouw zijn, de biologische en medische definities zijn namelijk niet zo duidelijk.quote:Op zondag 11 januari 2015 23:14 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Dat is hij toch niet? Wat hij zegt is biologisch gezien gewoon correct. Jij klinkt eerder gefrustreerd met het feit dat hij een andere mening heeft.
Waarom zou je onacceptabel zijn voor sommige banen? Waar slaat dat op?quote:Op maandag 12 januari 2015 07:47 schreef Kandijfijn het volgende:
Wat mij stoort aan transgenders is het stuk van "JE MOET MIJ ACCEPTEREN." nu is dat natuurlijk generaliserend maar het komt echt veel voor.
Sorry maar als je als transgender door het leven gaat hebt en je bent nog om het maar cru te zeggen "half/half" hebben mensen er zeer veel moeite mee en ben je onacceptabel voor sommige banen.
Omdat niet iedereen even ruimdenkend is zoals jij. Jij hebt er waarschijnlijk geen problemen om bediend te worden in een restaurant door een transgender. Heel veel andere mensen hebben daar wel moeite mee of voelen zichzelf daardoor oncomfortabel.quote:Op maandag 12 januari 2015 07:54 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Waarom zou je onacceptabel zijn voor sommige banen? Waar slaat dat op?
Dat is inderdaad waar, maar door werknemers daarop te beoordelen hou je die oppervlakkigheid wel in stand. En zeg nou zelf, zouden echt zoveel mensen afgeschrikt worden? Ik zou het bijvoorbeeld juist tof vinden als een restaurant zoiets zou durven.quote:Op maandag 12 januari 2015 07:58 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Omdat niet iedereen even ruimdenkend is zoals jij. Jij hebt er waarschijnlijk geen problemen om bediend te worden in een restaurant door een transgender. Heel veel andere mensen hebben daar wel moeite mee of voelen zichzelf daardoor oncomfortabel.
Zoiets kost een restaurant geld dus zullen ze een transgender niet aannemen. Heel hard en wellicht gemeen maar dat is de wereld waarin wij leven. Hetzelfde natuurlijk voor heel veel andere banen.
En ja, ik weet dat er meer dan genoeg transgenders rondlopen waarvan ik nimmer zou kunnen zeggen dat het zij ooit een ander geslacht hebben gehad. Maar voor iedereen die nog niet klaar is met de metamorfose gaat deze vlieger helaas wel op.
Onzin, als een genderoperatie de problemen oplost, is dit een goedkope oplossing hoor.quote:
Ik ga je nu even een praktijkvoorbeeld uit mijn praktijkervaring gevenquote:Op maandag 12 januari 2015 08:04 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat is inderdaad waar, maar door werknemers daarop te beoordelen hou je die oppervlakkigheid wel in stand. En zeg nou zelf, zouden echt zoveel mensen afgeschrikt worden? Ik zou het bijvoorbeeld juist tof vinden als een restaurant zoiets zou durven.
Ja dat merk je ook erg goed in de wildgroei aan transgender topics hier op Fok!.quote:Op maandag 12 januari 2015 07:47 schreef Kandijfijn het volgende:
Wat mij stoort aan transgenders is het stuk van "JE MOET MIJ ACCEPTEREN." nu is dat natuurlijk generaliserend maar het komt echt veel voor.
ach, zonder operaties wordt t zelfde geld ook wel uitgegeven. Therapieën, medicatie, behandelingen ect van mensen die doodongelukkig zijn met wie ze zijn.quote:
In mijn ervaring zijn het vooral toetsenbordhelden op sites als Fok, Nu.nl en Geenstijl. Pubertjes van 14 die stoer denken te zijn en interresant willen doen (zo komen ze op mij over), maar zich wél verschuilen achter een anonieme nick. In het echt ben ik er nog geen tegengekomen, gelukkig. Toch maakt de online agressie tegen transgenders dat ik altijd op mijn hoede ben en mijn schoenen uitzoek op de mogelijkheid om erop weg te kunnen rennen.quote:Op maandag 12 januari 2015 08:31 schreef motorbloempje het volgende:
Maar is dat allemaal zo echt een reden om iemand maar te haten en schofferen. Dat is waar TS op doelt, niet weer een discussie over geld, echt/niet echt.
Was het maar zo ik heb homovrienden/transgenders in elkaar getrapt zien worden om wie ze zijn.quote:Op maandag 12 januari 2015 08:50 schreef Fixers het volgende:
[..]
In mijn ervaring zijn het vooral toetsenbordhelden op sites als Fok, Nu.nl en Geenstijl. Pubertjes van 14 die stoer denken te zijn en interresant willen doen, maar zich wél verschuilen achter een anonieme nick. In het echt ben ik er nog geen tegengekomen.
Zie ook mijn edit. Dit is vooral mijn ervaring. De enige hater waar ik van weet was een klant die zich achter mijn rug om bij mijn werkgever beklaagde. Die is de deur gewezen.quote:Op maandag 12 januari 2015 08:52 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Was het maar zo ik heb homovrienden/transgenders in elkaar getrapt zien worden om wie ze zijn.
Denk je dat echt? Zelf vind ik het namelijk totaal onvergelijkbare zaken.quote:Op maandag 12 januari 2015 08:49 schreef snakelady het volgende:
Dezelfde redenen als wanneer mensen tegen homo's zijn.
Ga je vaak opstap?quote:Op maandag 12 januari 2015 08:55 schreef Fixers het volgende:
[..]
Zie ook mijn edit. Dit is vooral mijn ervaring. De enige hater waar ik van weet was een klant die zich achter mijn rug om bij mijn werkgever beklaagde. Die is de deur gewezen.
Ik kom zelden in kroegen of discotheek als je dat soms bedoeld. De keren dat ik ga heb ik nog geen last gehad. Uitgaan is voor mij meestal uit eten of een drankje met vrienden of collega's.quote:
Het probleem zit in de hypothalamus en de hypofyse.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:26 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Het maakt voor mij vrij weinig uit dat iemand een ander geslacht wil zijn/worden, maar ik ga iemand die eruitziet en klinkt als een vrouw geen man noemen en andersom ook niet. Gewoon omdat hij/zij dat dus niet is.
[..]
Ik kan met grote treurnis melden dat uitgaan bij het uitgaan veel transgenders en homo's slachtoffer zijn van agressie.quote:Op maandag 12 januari 2015 09:01 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik kom zelden in kroegen of discotheek als je dat soms bedoeld. De keren dat ik ga heb ik nog geen last gehad. Uitgaan is voor mij meestal uit eten of een drankje met vrienden of collega's.
Heb het idee dat het bij homo's steeds minder word, althans hier in de stad, ken veel horecaondernemers en de behoefte aan homo gelegenheden neemt af omdat er steeds meer gemengd uitgegaan word.quote:Op maandag 12 januari 2015 09:05 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ik kan met grote treurnis melden dat uitgaan bij het uitgaan veel transgenders en homo's slachtoffer zijn van agressie.
Dat is fijn om te horenquote:Op maandag 12 januari 2015 09:15 schreef Chewie het volgende:
Heb het idee dat het bij homo's steeds minder word, althans hier in de stad, ken veel horecaondernemers en de behoefte aan homo gelegenheden neemt af omdat er steeds meer gemengd uitgegaan word.
homo zijn is ook een aangeboren "afwijking". Alleen niet een die herstelt hoeft te worden gezien er niks mis mee is.quote:Op maandag 12 januari 2015 08:56 schreef Chewie het volgende:
[..]
Denk je dat echt? Zelf vind ik het namelijk totaal onvergelijkbare zaken.
Of je moet homosexualiteit ook een psychische aandoening vinden dan snap ik je vergelijking wel.
En wat doe jij dan? Grijp je in, roep je hulp, of zeg je tegen het slachtoffer dat het hun eigen schuld is omdat ze geaccepteerd willen worden om wie ze zijn?quote:Op maandag 12 januari 2015 09:17 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Dat is fijn om te horen,.. Ik ken de statistieken niet en tegenwoordig ga ik veel minder uit. Maar heb het te vaak mis zien gaan
Biologisch gezien blijft transgender natuurlijk een vreemd fenomeen terwijl dat voor homosexualiteit niet zo is.quote:Op maandag 12 januari 2015 09:22 schreef snakelady het volgende:
[..]
homo zijn is ook een aangeboren "afwijking". Alleen niet een die herstelt hoeft te worden gezien er niks mis mee is.
Maar anders dan 'goh, vreemd, dat kan ik me niet voorstellen!', wat levert het mensen op om die mensen actief te gaan uitschelden, lastig vallen, al dan niet online?quote:Op maandag 12 januari 2015 09:29 schreef Chewie het volgende:
[..]
Biologisch gezien blijft transgender natuurlijk een vreemd fenomeen terwijl dat voor homosexualiteit niet zo is.
en omdat het vreemd is verdienen die mensen het om zo behandeld te worden? Ik neem aan dat jij het niet zo bedoeld maar er is gewoonweg geen legitieme reden om deze mensen niet te helpen met een aandoening waar ze niks aan kunnen doen en waarmee ze onvrijwillig geboren zijn. En al helemaal niet om ze te behandelen zoals sommige doen.quote:Op maandag 12 januari 2015 09:29 schreef Chewie het volgende:
[..]
Biologisch gezien blijft transgender natuurlijk een vreemd fenomeen terwijl dat voor homosexualiteit niet zo is.
Ik ook maar dat is wel van jaren geleden, als ik nu op stap ben met o.a. homosexuele vrienden is eigenlijk het enige wat we meemaken dat ze nogal aangestaard kunnen worden bij het zoenen/vrijen in de kroeg of dansvloer vooral als de nieuwe lichting buitenlandse studenten (vooral Chinezen zijn nogal verbaasd dat dit gewoon kan) gearriveerd is en een enkele keer een opmerking van een bezopen domme boer die een keer in de "grote" stad komt.quote:Op maandag 12 januari 2015 09:17 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Dat is fijn om te horen,.. Ik ken de statistieken niet en tegenwoordig ga ik veel minder uit. Maar heb het te vaak mis zien gaan
Helemaal niks maar dat geld eigenlijk voor alle groepen, niet specifiek transgenders alleen.quote:Op maandag 12 januari 2015 09:33 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Maar anders dan 'goh, vreemd, dat kan ik me niet voorstellen!', wat levert het mensen op om die mensen actief te gaan uitschelden, lastig vallen, al dan niet online?
Nee dat zeg ik ook niet, wel vind ik het bijzonder dat ze een behandeling eisen maar dat is eigenlijk een andere discussie en dat past beter in een discussie over gezondheidszorg en de financiering er van.quote:Op maandag 12 januari 2015 09:33 schreef snakelady het volgende:
[..]
en omdat het vreemd is verdienen die mensen het om zo behandeld te worden?
Waarom zouden ze geen behandeling eisen? er is iets mis met hun lichaam ( eigenlijk hersenen maar daar kunnen ze niks aan doen).quote:Op maandag 12 januari 2015 09:42 schreef Chewie het volgende:
[..]
Nee dat zeg ik ook niet, wel vind ik het bijzonder dat ze een behandeling eisen maar dat is eigenlijk een andere discussie en dat past beter in een discussie over gezondheidszorg en de financiering er van.
Omdat ik vind dat voor dit soort behandelingen hetzelfde zou moeten gelden als voor de meeste plastische en cosmetische chirurgie ingrepen, maar dat past eigenlijk niet in deze discussiequote:Op maandag 12 januari 2015 09:44 schreef snakelady het volgende:
[..]
Waarom zouden ze geen behandeling eisen? er is iets mis met hun lichaam ( eigenlijk hersenen maar daar kunnen ze niks aan doen).
Zou je hetzelfde denken als ze het probleem in de hersenen aan zouden kunnen pakken?
Het past zeker in deze discussie aangezien sommige dus blijkbaar transgenders minachten om deze reden.quote:Op maandag 12 januari 2015 09:48 schreef Chewie het volgende:
[..]
Omdat ik vind dat voor dit soort behandelingen hetzelfde zou moeten gelden als voor de meeste plastische en cosmetische chirurgie ingrepen, maar dat past eigenlijk niet in deze discussie
Lichaamlijk is er niks mis met mensen die vinden dat ze in een verkeerd lichaam zitten.quote:Op maandag 12 januari 2015 09:51 schreef snakelady het volgende:
Ik zie geen verschil hierin, medisch is er iets mis, medisch kan het behandeld worden om het leven van deze mensen dragelijker te maken.
Nee, het zit 'm in de hersenen. Maar aan de hersenen kunnen we niets veranderen, het lichaam wel. Oh wacht, er is een Nederlandse psychiater (Joost a Campo) van mening dat de hersenen wel te genezen zijn: met grote hoeveelheden anti-psychotica.quote:Op maandag 12 januari 2015 09:57 schreef Chewie het volgende:
[..]
Lichaamlijk is er niks mis met mensen die vinden dat ze in een verkeerd lichaam zitten.
Heb je cijfers om die bewering te staven? Ik ken ze niet namelijk. De dingen die ik hoor vanuit de scene zeggen namelijk het tegenovergestelde. Het aantal spijtoptanten ligt volgens het VUmc zo rond de 1-2%, ze zijn er wel, maar het is een minderheid. De meesten hebben na een behandeling een gelukkig en productief leven.quote:En gezien de zelfmoordcijfers en psychische problemen ook na een geslachtsoperatie is het nog maar de vraag of zo'n behandeling werkt.
Nee, er is iets medisch mis met hun hersenen, er is iets medisch mis met de hypothalamus en de hypofyse.quote:Op maandag 12 januari 2015 09:57 schreef Chewie het volgende:
[..]
Lichaamlijk is er niks mis met mensen die vinden dat ze in een verkeerd lichaam zitten.
En gezien de zelfmoordcijfers en psychische problemen ook na een geslachtsoperatie is het nog maar de vraag of zo'n behandeling werkt.
In de plekken waar ik veel kwam kende ik vrijwel al het barpersoneel/beveiligingspersoneel dus de keren dat het nodig was sprong ik er wel tussen gewoon omdat ik wist dat er snel genoeg back-up was. Als vrienden van mij werden aangevallen of werden lastig gevallen waren we gewoon een blok. En als we lost zouden moeten gaan zouden we dat doen maar dat is gelukkig maar 1 keer nodig geweest.quote:Op maandag 12 januari 2015 09:23 schreef Fixers het volgende:
[..]
En wat doe jij dan? Grijp je in, roep je hulp, of zeg je tegen het slachtoffer dat het hun eigen schuld is omdat ze geaccepteerd willen worden om wie ze zijn?
Het kan natuurlijk ook zijn dat je zelf veel meer zelfvertrouwen hebt gekregen over je geaardheid en als persoon zelf. Zelfvertrouwen is je eerste schild potentieel geweld.quote:Op maandag 12 januari 2015 09:36 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ik ook maar dat is wel van jaren geleden, als ik nu op stap ben met o.a. homoseksuele vrienden is eigenlijk het enige wat we meemaken dat ze nogal aangestaard kunnen worden bij het zoenen/vrijen in de kroeg of dansvloer vooral als de nieuwe lichting buitenlandse studenten (vooral Chinezen zijn nogal verbaasd dat dit gewoon kan) gearriveerd is en een enkele keer een opmerking van een bezopen domme boer die een keer in de "grote" stad komt.
Weet ook niet hoe het elders is maar in mijn stad zie je steeds meer " gemengd" uitgaan, overigens ben ik zelf geen homo, heb wel enkele homo vrienden en kenissen.quote:Op maandag 12 januari 2015 10:23 schreef Kandijfijn het volgende:
Het kan natuurlijk ook zijn dat je zelf veel meer zelfvertrouwen hebt gekregen over je geaardheid en als persoon zelf. Zelfvertrouwen is je eerste schild potentieel geweld.
Maar ik hoop oprecht dat je observatie gewoon klopt en dat het geweld alleen af gaat nemen
http://www.scp.nl/content.jsp?objectid=28918quote:Op maandag 12 januari 2015 10:02 schreef Fixers het volgende:
[..]
Nee, het zit 'm in de hersenen. Maar aan de hersenen kunnen we niets veranderen, het lichaam wel. Oh wacht, er is een Nederlandse psychiater (Joost a Campo) van mening dat de hersenen wel te genezen zijn: met grote hoeveelheden anti-psychotica.
[..]
Heb je cijfers om die bewering te staven? Ik ken ze niet namelijk. De dingen die ik hoor vanuit de scene zeggen namelijk het tegenovergestelde. Het aantal spijtoptanten ligt volgens het VUmc zo rond de 1-2%, ze zijn er wel, maar het is een minderheid. De meesten hebben na een behandeling een gelukkig en productief leven.
Dan doen ze dan alsnog niet. Die klieren zijn onderdeel van de hersenen, er is een reden waarom ze hormonen moeten krijgen na de operatie. Fysiek zijn en blijven ze van binnen onveranderd. Verder blijf je het geslacht bij transgenders bijvoorbeeld altijd aan de handen zien. Genetisch zijn ze dan overigens alsnog van het 'originele' geslacht, alle operaties ten spijt. Je doet net alsof iemand die van geslacht veranderd is voor de volle 100% vergelijkbaar is met mensen die geen transgender zijn.quote:Op maandag 12 januari 2015 10:05 schreef snakelady het volgende:
het lichaam aan te passen zodat lichaam en hersenen tot hetzelfde geslacht behoren.
Nu beter ik lees zie ik idd. de verwijzing naar derde personen :v,.. Las je reactie compleet verkeerd vanwege mijn eigen prejudge :p.quote:Op maandag 12 januari 2015 10:34 schreef Chewie het volgende:
[..]
Weet ook niet hoe het elders is maar in mijn stad zie je steeds meer " gemengd" uitgaan, overigens ben ik zelf geen homo, heb wel enkele homo vrienden en kenissen.
Maar het is wel het hoogst haalbare, en blijkbaar zijn die mensen daar heel gelukkig mee.quote:Op maandag 12 januari 2015 10:49 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Dan doen ze dan alsnog niet. Die klieren zijn onderdeel van de hersenen, er is een reden waarom ze hormonen moeten krijgen na de operatie. Fysiek zijn en blijven ze van binnen onveranderd. Verder blijf je het geslacht bij transgenders bijvoorbeeld altijd aan de handen zien. Genetisch zijn ze dan overigens alsnog van het 'originele' geslacht, alle operaties ten spijt. Je doet net alsof iemand die van geslacht veranderd is voor de volle 100% vergelijkbaar is met mensen die geen transgender zijn.
Tja daar verschillen de meningen over, je blijft het toch altijd zien. Wat doe je met je adamsappel? Inslikken? Ik vind het verschrikkelijk om te zeggen maar onder mannen bij elkaar ben je dan ook geen hij of zij maar het.quote:Op maandag 12 januari 2015 11:14 schreef snakelady het volgende:
[..]
grote handen en geen baarmoeder hebben zorgt niet voor een geslacht.
Vrouwen hebben ook een adamsappel, alleen zie je die vaak minder goed.quote:Op maandag 12 januari 2015 11:23 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Tja daar verschillen de meningen over, je blijft het toch altijd zien. Wat doe je met je adamsappel? Inslikken? Ik vind het verschrikkelijk om te zeggen maar onder mannen bij elkaar ben je dan ook geen hij of zij maar het.
Ik wil dat iedereen als mens behandeld wordt, en niet als een tweederangsburger om hoe ze geboren zijn.quote:Je kan wel overdreven proberen iedereen je wil op te leggen en te eisen dat je als vrouw/man behandeld wordt maar je bent het biologisch gezien gewoon niet. Nogmaals je mag van mij met je lichaam doen wat je wil, kijk er alleen niet van op als niet iedereen de vrouw/man in je ziet.
Vroeger werd dat wel zo gezien...quote:Op maandag 12 januari 2015 08:56 schreef Chewie het volgende:
Of je moet homosexualiteit ook een psychische aandoening vinden dan snap ik je vergelijking wel.
Geeft verder niks, heb er ook geen moeite mee.quote:Op maandag 12 januari 2015 11:00 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Nu beter ik lees zie ik idd. de verwijzing naar derde personen :v,.. Las je reactie compleet verkeerd vanwege mijn eigen prejudge :p.
dan verzeker je jezelf daar toch tegen...quote:Op maandag 12 januari 2015 08:54 schreef MPC60 het volgende:
[..]
En als ik naar de fysio moet vanwege zware rugklachten mag ik het allemaal zelf betalen.ik vind het allemaal best maar 25.000 euro omdat jij je niet helemaal zeker voelt in je eigen lichaam vind ik wel erg veel. Misschien zelfs wel te veel.
Rokers leveren netto geld op.quote:Op maandag 12 januari 2015 08:05 schreef gewoonmeppen het volgende:
[..]
Onzin, als een genderoperatie de problemen oplost, is dit een goedkope oplossing hoor.
De grootste kostenpost is de geestelijke gezondheidszorg.
Dan heb je kennelijk ook een hekel aan rokers, dikke mensen, mensen die niet sporten en ongezond leven, drinkers, druggebruikers, etc.
Je spreekt uit onkunde merk ik al, dat soort zaken is al lang uitgebreid onderzocht. Er ligt al 50 jaar aan onderzoek over de behandeling van transseksuelen, en na die 50 jaar is nog steeds de wetenschappelijke consensus dat die behandeling nodig is en dat het helpt. Ook ligt er onderzoek dat het ontzeggen van de behandeling tot grote (psychische) schade kan leiden bij de persoon. Zelfs fundamentalistische Amerikaanse "ex-gay" organisaties als Exodus zijn inmiddels afgestapt van het idee dat je transgenders medische zorg kunt ontzeggen.quote:Op maandag 12 januari 2015 09:57 schreef Chewie het volgende:
[..]
En gezien de zelfmoordcijfers en psychische problemen ook na een geslachtsoperatie is het nog maar de vraag of zo'n behandeling werkt.
Ik ontzeg die mensen ook geen behandeling aar zet vraagtekens bij de fnanciering er van maar die zet ik eigenlijk ook bij de gehele gezondheidszorg maar dat is een andere discussie.quote:Op maandag 12 januari 2015 13:29 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Je spreekt uit onkunde merk ik al, dat soort zaken is al lang uitgebreid onderzocht. Er ligt al 50 jaar aan onderzoek over de behandeling van transseksuelen, en na die 50 jaar is nog steeds de wetenschappelijke consensus dat die behandeling nodig is en dat het helpt. Ook ligt er onderzoek dat het ontzeggen van de behandeling tot grote (psychische) schade kan leiden bij de persoon. Zelfs fundamentalistische Amerikaanse "ex-gay" organisaties als Exodus zijn inmiddels afgestapt van het idee dat je transgenders medische zorg kunt ontzeggen.
Logica en regelgeving gaat vaak niet samen.quote:Als het echt niet zou helpen en niet nodig zou zijn was de behandeling allang uit het basispakket gehaald.
Zoals ik al gezegd had, in een echt vrije markt zou ik daar ook zeker gee problemen mee hebben.quote:Maar het tegendeel is het geval, je ziet juist wereldwijd dat steeds meer landen overgaan tot vergoeding van de behandeling. Ook in de VS, nou niet bepaald een land dat bekend staat om haar toegang tot zorg, wordt de behandeling door steeds meer verzekeraars vergoed. Dat is niet omdat transgenders opeens hip zijn, dat is omdat er steeds meer jurisprudentie ligt dat het een serieuze medische aandoening is en geen optionele cosmetische behandeling.
Dat vind ik een onzinnige vergelijking, biologisch gezien heb je geen keus in geslacht namelijk, je word mannetje of vrouwtje (zeer kleine uitzonderingen daargelaten), dat dit kan leiden tot psychische klachten snap ik ook nog wel.quote:Eerlijk gezegd word ik er nogal moe van dat we nog steeds deze discussie moeten voeren. Het voelt een beetje aan alsof je iemand er nog van moet overtuigen dat de aarde niet plat is.
En jouw reactie is dan laat die mensen stikken, helpen kost geld dus daar beginnen we niet aan.quote:Op maandag 12 januari 2015 13:38 schreef Chewie het volgende:
Dat vind ik een onzinnige vergelijking, biologisch gezien heb je geen keus in geslacht namelijk, je word mannetje of vrouwtje (zeer kleine uitzonderingen daargelaten), dat dit kan leiden tot psychische klachten snap ik ook nog wel.
Dat ben ik toch niet helemaal met je eens, volgens mij hoeven mensen met andere aandoeningen zich maar zelden te verdedigen voor het feit dat hun behandeling vergoed wordt. Tenzij het misschien om extreem dure behandelingen gaat, zoals we b.v. recentelijk bij de ziekte van Pompe zagen.quote:Op maandag 12 januari 2015 13:39 schreef motorbloempje het volgende:
Financiering etc. hoort helemaal niet in dit topic thuis en heeft NIETS, maar dan ook niets te maken met de vraag die TS stelt, laat dat er nu eens buiten.
Er is ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheidquote:Op maandag 12 januari 2015 13:41 schreef snakelady het volgende:
[..]
En jouw reactie is dan laat die mensen stikken,
Dat stel ik dus nergensquote:helpen kost geld dus daar beginnen we niet aan.
Het is een psychisch probleem, je hebt namelijk geen keus in hoe je uit de baarmoeder komt.quote:Je lijkt continu te vergeten dat het wel degelijk een medisch probleem is dat medisch geholpen moet worden.
Is dat echt zo?quote:Op maandag 12 januari 2015 11:31 schreef Mika-Mika het volgende:
Onder homo's leeft ook een flinke aversie tegen transgenders hoor, en alles wat vrouwelijk lijkt te zijn, zeg het maar even hoor.
Verbaasde mijzelf er gigantisch over, hoe racistisch dat wereldje is. De manier hoe ze ook met elkaar omgang en hun gedrag jegens anderen is. Word er zelf niet goed van in ieder geval...quote:Op maandag 12 januari 2015 14:21 schreef Gewas het volgende:
[..]
Is dat echt zo?![]()
(ik ben helemaal niet thuis in dat wereldje)
Zo vinden vele homo's biseksuelen ook niks, je zou denken dat ze in dat wereldje wat meegaander zouden zijn.quote:Op maandag 12 januari 2015 14:59 schreef Mika-Mika het volgende:
[..]
Verbaasde mijzelf er gigantisch over, hoe racistisch dat wereldje is. De manier hoe ze ook met elkaar omgang en hun gedrag jegens anderen is. Word er zelf niet goed van in ieder geval...
Klopt, die worden als niet trouw gezien.quote:Op maandag 12 januari 2015 15:00 schreef snakelady het volgende:
[..]
Zo vinden vele homo's biseksuelen ook niks, je zou denken dat ze in dat wereldje wat meegaander zouden zijn.
Nooit geweten...quote:Op maandag 12 januari 2015 14:59 schreef Mika-Mika het volgende:
[..]
Verbaasde mijzelf er gigantisch over, hoe racistisch dat wereldje is. De manier hoe ze ook met elkaar omgang en hun gedrag jegens anderen is. Word er zelf niet goed van in ieder geval...
Inderdaad.quote:Op maandag 12 januari 2015 15:00 schreef snakelady het volgende:
[..]
Zo vinden vele homo's biseksuelen ook niks, je zou denken dat ze in dat wereldje wat meegaander zouden zijn.
Bij deze dan, ook mensen met een handicap worden vaak als onprettig gezien, is mij opgevallen.quote:
Ik denk dat je het pas echt ziet als je weet dat iemand transgender is. Er zijn trouwens ook veel transgenders waarbij je 'het' niet ziet.quote:Op maandag 12 januari 2015 11:23 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Tja daar verschillen de meningen over, je blijft het toch altijd zien. Wat doe je met je adamsappel? Inslikken? Ik vind het verschrikkelijk om te zeggen maar onder mannen bij elkaar ben je dan ook geen hij of zij maar het.
Je kan wel overdreven proberen iedereen je wil op te leggen en te eisen dat je als vrouw/man behandeld wordt maar je bent het biologisch gezien gewoon niet. Nogmaals je mag van mij met je lichaam doen wat je wil, kijk er alleen niet van op als niet iedereen de vrouw/man in je ziet.
Ja dat blijkt wel uit mn post natuurlijk, ik haat ze allemaal. Ik had gedacht dat jij op zn minst wel begrijpend kon lezen...quote:Op maandag 12 januari 2015 12:25 schreef Re het volgende:
[..]
dan verzeker je jezelf daar toch tegen...
maar jij veracht en haat dus transgenders omdat je rugpijn hebt?
het topic gaat over de haat richting deze mensen en jij komt aanzetten met "ze kosten geld" dus of je bent gewoon off topic aan het zeuren of on topic komt daar je haat vandaanquote:Op maandag 12 januari 2015 16:30 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Ja dat blijkt wel uit mn post natuurlijk, ik haat ze allemaal. Ik had gedacht dat jij op zn minst wel begrijpend kon lezen...
Ik vind alleen dat ze niet alle medische kosten vergoed moeten krijgen en dat staat gelijk aan verachting en haat???
Stel je voor dat je iemand ontmoet met een grote wijnvlek in z'n gezicht, die bezig is met een laserbehandeling om die wijnvlek te laten verwijderen. Je zegt, als je hem voor het eerst ontmoet, iets over de wijnvlek. De persoon vraagt je vervolgens om het niet meer over de wijnvlek te hebben, want dat vindt hij heel vervelend. Ga jij daarna gewoon vrolijk verder met over die wijnvlek praten, want hij zit er toch eenmaal en pas als de behandeling klaar is en de wijnvlek weg is, hou je erover op?quote:Op zondag 11 januari 2015 22:07 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Waarom zou ik? Mijn visie toch. Die hoef je niet te delen.quote:Op maandag 12 januari 2015 00:51 schreef DisneyXDEE het volgende:
[..]
Oké hou je fucking smoel dicht.
Dus de mening het kost geld en misschien kunnen ze daar zelf ook wat in bijdragen is hatelijk? Tering he.quote:Op maandag 12 januari 2015 16:32 schreef Re het volgende:
[..]
het topic gaat over de haat richting deze mensen en jij komt aanzetten met "ze kosten geld" dus of je bent gewoon off topic aan het zeuren of on topic komt daar je haat vandaan
vandaar...
Want ik begin over zijn/haar transgenderissues. Beetje een kutvergelijkingquote:Op maandag 12 januari 2015 16:34 schreef wonderer het volgende:
[..]
Stel je voor dat je iemand ontmoet met een grote wijnvlek in z'n gezicht, die bezig is met een laserbehandeling om die wijnvlek te laten verwijderen. Je zegt, als je hem voor het eerst ontmoet, iets over de wijnvlek. De persoon vraagt je vervolgens om het niet meer over de wijnvlek te hebben, want dat vindt hij heel vervelend. Ga jij daarna gewoon vrolijk verder met over die wijnvlek praten, want hij zit er toch eenmaal en pas als de behandeling klaar is en de wijnvlek weg is, hou je erover op?
Heb je ook een hekel aan andere mensen met psychische problemen? (even los of transgenders wel/niet gek in de kop zijn)quote:Op maandag 12 januari 2015 16:44 schreef emmyemmy het volgende:
Omdat ze gek zijn in de kop en het een aandoening is.
Jij bent ook gek in je kop maar toch behandelen de meeste jou met respect.quote:Op maandag 12 januari 2015 16:44 schreef emmyemmy het volgende:
Nee, maar die behandelen het als psychische problemen. Transgenders willen gezien worden als normaal en niet ziek.quote:Op maandag 12 januari 2015 16:48 schreef Gewas het volgende:
[..]
Heb je ook een hekel aan andere mensen met psychische problemen? (even los of transgenders wel/niet gek in de kop zijn)
Je spreekt iemand aan op basis van hoe hij of zij eruitziet.quote:Op maandag 12 januari 2015 16:42 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Want ik begin over zijn/haar transgenderissues. Beetje een kutvergelijking
nee... het topic gaat over waarom men hekel heeft aan transgenders, jij komt met een argument dat ze te veel geld kosten, ik niet hoorquote:Op maandag 12 januari 2015 16:39 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Dus de mening het kost geld en misschien kunnen ze daar zelf ook wat in bijdragen is hatelijk? Tering he.
Ja. En als iemand met een wijnvlek zegt dat hij geen wijnvlek heeft, aan mij vraagt of ik ook wil doen alsof hij geen wijnvlek heeft en later aan mij vraagt of hij een wijnvlek heeft, dan heeft hij gewoon nog steeds een wijnvlek.quote:Op maandag 12 januari 2015 16:50 schreef wonderer het volgende:
[..]
Je spreekt iemand aan op basis van hoe hij of zij eruitziet.
Transgender personen worden ook gewoon behandeld en beter gemaakt... alleen ben je het waarschijnlijk niet eens met de behandeling omdat je denkt dat het een psychische aandoening is in plaats van een fysieke.quote:Op maandag 12 januari 2015 16:50 schreef emmyemmy het volgende:
[..]
Nee, maar die behandelen het als psychische problemen. Transgenders willen gezien worden als normaal en niet ziek.
Mensen met psychische problemen worden behandeld en beter gemaakt. Transgender mensen willen meedoen met hun aandoening.
?quote:Op maandag 12 januari 2015 16:51 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ja. En als iemand met een wijnvlek zegt dat hij geen wijnvlek heeft, aan mij vraagt of ik ook wil doen alsof hij geen wijnvlek heeft en later aan mij vraagt of hij een wijnvlek heeft, dan heeft hij gewoon nog steeds een wijnvlek.
Een jongen die denkt dat die een meisje is wordt veranderd in een meisje, in plaats van dat hij weer denkt dat hij een jongen is.quote:Op maandag 12 januari 2015 16:52 schreef wonderer het volgende:
[..]
Transgender personen worden ook gewoon behandeld en beter gemaakt... alleen ben je het waarschijnlijk niet eens met de behandeling omdat je denkt dat het een psychische aandoening is in plaats van een fysieke.
Het is dan ook geen psychisch probleem, of weet jij het beter dan doktoren?quote:Op maandag 12 januari 2015 16:50 schreef emmyemmy het volgende:
[..]
Nee, maar die behandelen het als psychische problemen. Transgenders willen gezien worden als normaal en niet ziek.
Mensen met psychische problemen worden behandeld en beter gemaakt. Transgender mensen willen meedoen met hun aandoening.
och, een homo denkt ook maar dat hij op jongens valtquote:Op maandag 12 januari 2015 16:53 schreef emmyemmy het volgende:
[..]
Een jongen die denkt dat die een meisje is wordt veranderd in een meisje, in plaats van dat hij weer denkt dat hij een jongen is.
Iemand met schizofrenie wordt niet schizofreen gemaakt, die krijgt geen boxjes in zn oren om de stemmen echt te maken
quote:Op maandag 12 januari 2015 16:44 schreef emmyemmy het volgende:
Ik zeg niet dat het niet iets kan zijn wat ook zichtbaar is in de hersenen, ik zeg alleen dat het behandeld moet worden in plaats van mee te doen met de stoornisquote:Op maandag 12 januari 2015 16:57 schreef Re het volgende:
[..]
och, een homo denkt ook maar dat hij op jongens valt
Je hebt het over iets totaal anders en gebruikt het als vergelijkingquote:Op maandag 12 januari 2015 16:53 schreef wonderer het volgende:
[..]
?
Maar mijn punt was: zou je de wens van die persoon respecteren en er gewoon je mond over houden?
nou ja homofielen hebben ook andere hersenen dan heterofielen dus die praten we dan ook maar weer terug naar hetero's, tochquote:Op maandag 12 januari 2015 17:01 schreef emmyemmy het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het niet iets kan zijn wat ook zichtbaar is in de hersenen, ik zeg alleen dat het behandeld moet worden in plaats van mee te doen met de stoornis
Dat hele traject om van man vrouw te worden (of andersom) is toch juist de behandeling?quote:Op maandag 12 januari 2015 17:01 schreef emmyemmy het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het niet iets kan zijn wat ook zichtbaar is in de hersenen, ik zeg alleen dat het behandeld moet worden in plaats van mee te doen met de stoornis
Ze behandelen die mensen ook, op de enige manier die mogelijk is, het lichaam aanpassen aan de hersenen.quote:Op maandag 12 januari 2015 17:01 schreef emmyemmy het volgende:
[..]
De 'meeste' groeien dan ook op als man, maar goed het gaat erom dat ze nog steeds geclassificeerd worden als mannen, dat ze zich 'voelen' als een vrouw is iets anders.quote:Op maandag 12 januari 2015 05:05 schreef Fixers het volgende:
[..]
Leg jij maar eens uit wat 'biologisch correct' is. Die biologie heeft meer moeite met een binaire geslachtsverdeling dan je denkt. Er Is bijvoorbeeld Klinefelter (mannen met xxy chromosomen). Er zijn vrouwen die genetisch man zijn, maar ongevoelig voor testosteron. Er worden kinderen geboren met een intersex conditie (dacht 1 op 1000 geboortes). Zo maar een paar voorbeelden. Het is niet voor niets dat het IOC zoveel moeite heeft om vast te stellen of sporters man of vrouw zijn, de biologische en medische definities zijn namelijk niet zo duidelijk.
Klinkt goed we komen er hier nog lang niet uitquote:Op maandag 12 januari 2015 17:15 schreef Gewas het volgende:
Ik ga straks sigaretten halen. Mocht dit topic vol raken, zou iemand een deel 2 willen openen?
Ik ben sowieso heel blij dat de discussie nu veel normaler is dan het eerste topic die ik gisteravond opende.quote:Op maandag 12 januari 2015 17:23 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Klinkt goed we komen er hier nog lang niet uit![]()
.
Tja, maar dat was dan ook geen discussiequote:Op maandag 12 januari 2015 17:25 schreef Gewas het volgende:
[..]
Ik ben sowieso heel blij dat de discussie nu veel normaler is dan het eerste topic die ik gisteravond opende.
Homofilie vind ik ook een soort aandoening.quote:Op maandag 12 januari 2015 17:02 schreef Re het volgende:
[..]
nou ja homofielen hebben ook andere hersenen dan heterofielen dus die praten we dan ook maar weer terug naar hetero's, toch
Dus omdat iemand een aandoening heeft hebben andere mensen het recht om die mensen onmenselijk te behandelen?quote:Op maandag 12 januari 2015 17:26 schreef emmyemmy het volgende:
[..]
Homofilie vind ik ook een soort aandoening.
Dat is het ook, maar om ze nou anders te behandelen?quote:Op maandag 12 januari 2015 17:26 schreef emmyemmy het volgende:
[..]
Homofilie vind ik ook een soort aandoening.
Als die mensen eisen dat wij ons aanpassen aan hun, en er boos om worden als er een foutje wordt gemaakt, dan mag je opflikkeren.quote:Op maandag 12 januari 2015 17:28 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dus omdat iemand een aandoening heeft hebben andere mensen het recht om die mensen onmenselijk te behandelen?
Wtf die foto'squote:Op maandag 12 januari 2015 17:32 schreef emmyemmy het volgende:
[..]
Als die mensen eisen dat wij ons aanpassen aan hun, en er boos om worden als er een foutje wordt gemaakt, dan mag je opflikkeren.
En homo's hebben seks met hun eigen geslacht, dat boeit me echt niet, van mij mogen ze, het is niet natuurlijk.
Transgenders gaan hun lichaam mutileren en eisen dat ze met andere voornaamwoorden worden aangesproken.
Wil jij beweren dat dit:
Normaal is? En we dat moeten accepteren? In plaats van een normale vagina?
Hoe moet jij je aanpassen aan transgenders?quote:Op maandag 12 januari 2015 17:32 schreef emmyemmy het volgende:
[..]
Als die mensen eisen dat wij ons aanpassen aan hun, en er boos om worden als er een foutje wordt gemaakt, dan mag je opflikkeren.
En homo's hebben seks met hun eigen geslacht, dat boeit me echt niet, van mij mogen ze, het is niet natuurlijk.
Transgenders gaan hun lichaam mutileren en eisen dat ze met andere voornaamwoorden worden aangesproken.
Wil jij beweren dat dit (NSFW):
quote:Op maandag 12 januari 2015 17:32 schreef emmyemmy het volgende:
[..]
Wil jij beweren dat dit (NSFW):wtfSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Normaal is? En we dat moeten accepteren? In plaats van een normale vagina?spoor jij wel helemaal?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
Dat noem ik vaginoplasty gone wrong. Als dat uberhaupt het geval is.quote:Op maandag 12 januari 2015 17:32 schreef emmyemmy het volgende:
[..]
Wil jij beweren dat dit (NSFW):
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |