Leuke steek onder de gordelquote:Op zondag 11 januari 2015 23:10 schreef SuperFood het volgende:
[..]
je hoefde niet aan te geven dat je geen meid heeft dat hadden we zo ook al wel kunnen zeggen
Dat was jouw uitspraak en dan ben ík gefrustreerd?quote:Op zondag 11 januari 2015 23:13 schreef SuperFood het volgende:
[..]
hoe kom je zo gefrustreerd met transgenders?
Nope, die film heb ik niet gezien. Heb paar jaar geleden wel de film Boys Don't Cry gezien.quote:Op zondag 11 januari 2015 23:10 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Heb je de film Brokeback Mountain gezien? Erg mooie film over twee homo's.
Ik denk dat geaardheid wel losstaat van gedrag. Helaas bereikt alleen een bepaald type de media (Gerard Joling, Gordon etc.). Daardoor is een verkeerd beeld ontstaan denk ik.
Dat is hij toch niet? Wat hij zegt is biologisch gezien gewoon correct. Jij klinkt eerder gefrustreerd met het feit dat hij een andere mening heeft.quote:Op zondag 11 januari 2015 23:13 schreef SuperFood het volgende:
[..]
hoe kom je zo gefrustreerd met transgenders?
ik heb niet echt een relatie tot dit topic dus weinig emoties. jij lijkt het je veel meer aan te trekken dus vraag ik me af - waaromquote:Op zondag 11 januari 2015 23:13 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Dat was jouw uitspraak en dan ben ík gefrustreerd?
Oh, op die fiets. Ik dropte alleen mijn mening en toen werd ik langs alle kanten besprongen. Ik heb verder zelden tot nooit met het onderwerp te maken, dus ik heb er ook niet echt een persoonlijke band mee. Ik reageer alleen op mensen die er anders over denkenquote:Op zondag 11 januari 2015 23:14 schreef SuperFood het volgende:
[..]
ik heb niet echt een relatie tot dit topic dus weinig emoties. jij lijkt het je veel meer aan te trekken dus vraag ik me af - waarom
Hetzelfde met oud-klasgenoten van me. Ook een lesbisch meisje waarvan ik het eerlijk gezegd nooit had verwacht. (Ik probeerde zelfs af en toe met haar te flirten.quote:Op zondag 11 januari 2015 23:13 schreef Gewas het volgende:
[..]
Nope, die film heb ik niet gezien. Heb paar jaar geleden wel de film Boys Don't Cry gezien.
Geaardheid staat zeker los van gedrag. Een vriend van mij (die homo is) heeft echt een dikke baard en komt altijd heel mannelijk over. Ben er ook pasgeleden pas achter gekomen dat hij homo is lol.
Sommige mensen hebben idd weinig empathisch vermogen. Dat is denk ik wel het hele punt van dit soort problematiek.quote:Op zondag 11 januari 2015 23:21 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Hetzelfde met oud-klasgenoten van me. Ook een lesbisch meisje waarvan ik het eerlijk gezegd nooit had verwacht. (Ik probeerde zelfs af en toe met haar te flirten.)
Waar het probleem zit met betrekking tot transgenders, maar ook racisme, misogynie etc. is dat mensen moeite hebben zich in te leven in anderen. Als je geen last hebt van racisme, je nooit af hebt moeten vragen of je wel echt een "man" bent, je nooit anders behandeld bent omdat je een vrouw bent, dan is het moeilijker voor mensen zich in te leven in de ander. Dan is het makkelijk om problemen van die personen af te doen als "gezeur". Gelukkig heb je meer empathisch ingestelde personen die dat niet hebben, maar over het algemeen hebben mensen denk ik gewoon moeite met het inleven in anderen.
Daar zijn overigens interessante gedachte-experimenten voor.
https://en.wikipedia.org/wiki/Veil_of_ignorance
Veel mensen zouden in het echt wat meer "sociaal geaccepteerde" antwoorden geven dan op internet denk ik. Daar zit naar mijn mening wel een probleem. Volgens mij zijn er veel mensen die in het echt aan schone schijn doen, maar in henzelf best nare gedachten erop nahouden. Eigenlijk is het wel goed dat dat op internet wat meer naar voren komt, dan kan het ook beter bestreden worden.quote:Op zondag 11 januari 2015 23:24 schreef Gewas het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben idd weinig empathisch vermogen. Dat is denk ik wel het hele punt van dit soort problematiek.
Oké hou je fucking smoel dicht.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:22 schreef Ryoku het volgende:
[..]
Mee eens. Ik ben er nog altijd van overtuigd dat het gewoon een defect is tussen de oren. Dat is het zelfde wanneer een negroïde iemand zegt dat hij in het verkeerde lichaam is geboren omdat hij zichzelf eigenlijk meer 'blank' voelt.
Mensen hebben vaak een afkeer voor het groteske. Waarschijnlijk ligt een natuurlijke oorzaak bij het feit dat ze kunnen duiden op genetische afwijkingen/ziekten. Groteske in deze zin is eigenlijk alles wat afwijkt van de biologische normen die zich vooral uiten in het uiterlijk. Transgender is grotesk in de zin dat het of als genderloos of als fusie van genders gezien kan worden.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:10 schreef Gewas het volgende:
Laatste tijd kom ik dit vaak tegen op dit forum. Waar komt de haat tegen transgenders vandaan?
Definitie van transgenderhaters:
[..]
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Transfobie
Graag niet op de persoon spelen in dit topic.
Ik twijfel op dit moment of ik transgender ben of niet, in hoeverre kan zo'n hersenscan bevestiging dan wel uitsluitsel geven?quote:Op zondag 11 januari 2015 21:54 schreef Seven. het volgende:
[..]
Je weet dat transgender te zien is op hersenscans?
Leg jij maar eens uit wat 'biologisch correct' is. Die biologie heeft meer moeite met een binaire geslachtsverdeling dan je denkt. Er Is bijvoorbeeld Klinefelter (mannen met xxy chromosomen). Er zijn vrouwen die genetisch man zijn, maar ongevoelig voor testosteron. Er worden kinderen geboren met een intersex conditie (dacht 1 op 1000 geboortes). Zo maar een paar voorbeelden. Het is niet voor niets dat het IOC zoveel moeite heeft om vast te stellen of sporters man of vrouw zijn, de biologische en medische definities zijn namelijk niet zo duidelijk.quote:Op zondag 11 januari 2015 23:14 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Dat is hij toch niet? Wat hij zegt is biologisch gezien gewoon correct. Jij klinkt eerder gefrustreerd met het feit dat hij een andere mening heeft.
Waarom zou je onacceptabel zijn voor sommige banen? Waar slaat dat op?quote:Op maandag 12 januari 2015 07:47 schreef Kandijfijn het volgende:
Wat mij stoort aan transgenders is het stuk van "JE MOET MIJ ACCEPTEREN." nu is dat natuurlijk generaliserend maar het komt echt veel voor.
Sorry maar als je als transgender door het leven gaat hebt en je bent nog om het maar cru te zeggen "half/half" hebben mensen er zeer veel moeite mee en ben je onacceptabel voor sommige banen.
Omdat niet iedereen even ruimdenkend is zoals jij. Jij hebt er waarschijnlijk geen problemen om bediend te worden in een restaurant door een transgender. Heel veel andere mensen hebben daar wel moeite mee of voelen zichzelf daardoor oncomfortabel.quote:Op maandag 12 januari 2015 07:54 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Waarom zou je onacceptabel zijn voor sommige banen? Waar slaat dat op?
Dat is inderdaad waar, maar door werknemers daarop te beoordelen hou je die oppervlakkigheid wel in stand. En zeg nou zelf, zouden echt zoveel mensen afgeschrikt worden? Ik zou het bijvoorbeeld juist tof vinden als een restaurant zoiets zou durven.quote:Op maandag 12 januari 2015 07:58 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Omdat niet iedereen even ruimdenkend is zoals jij. Jij hebt er waarschijnlijk geen problemen om bediend te worden in een restaurant door een transgender. Heel veel andere mensen hebben daar wel moeite mee of voelen zichzelf daardoor oncomfortabel.
Zoiets kost een restaurant geld dus zullen ze een transgender niet aannemen. Heel hard en wellicht gemeen maar dat is de wereld waarin wij leven. Hetzelfde natuurlijk voor heel veel andere banen.
En ja, ik weet dat er meer dan genoeg transgenders rondlopen waarvan ik nimmer zou kunnen zeggen dat het zij ooit een ander geslacht hebben gehad. Maar voor iedereen die nog niet klaar is met de metamorfose gaat deze vlieger helaas wel op.
Onzin, als een genderoperatie de problemen oplost, is dit een goedkope oplossing hoor.quote:
Ik ga je nu even een praktijkvoorbeeld uit mijn praktijkervaring gevenquote:Op maandag 12 januari 2015 08:04 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat is inderdaad waar, maar door werknemers daarop te beoordelen hou je die oppervlakkigheid wel in stand. En zeg nou zelf, zouden echt zoveel mensen afgeschrikt worden? Ik zou het bijvoorbeeld juist tof vinden als een restaurant zoiets zou durven.
Ja dat merk je ook erg goed in de wildgroei aan transgender topics hier op Fok!.quote:Op maandag 12 januari 2015 07:47 schreef Kandijfijn het volgende:
Wat mij stoort aan transgenders is het stuk van "JE MOET MIJ ACCEPTEREN." nu is dat natuurlijk generaliserend maar het komt echt veel voor.
ach, zonder operaties wordt t zelfde geld ook wel uitgegeven. Therapieën, medicatie, behandelingen ect van mensen die doodongelukkig zijn met wie ze zijn.quote:
In mijn ervaring zijn het vooral toetsenbordhelden op sites als Fok, Nu.nl en Geenstijl. Pubertjes van 14 die stoer denken te zijn en interresant willen doen (zo komen ze op mij over), maar zich wél verschuilen achter een anonieme nick. In het echt ben ik er nog geen tegengekomen, gelukkig. Toch maakt de online agressie tegen transgenders dat ik altijd op mijn hoede ben en mijn schoenen uitzoek op de mogelijkheid om erop weg te kunnen rennen.quote:Op maandag 12 januari 2015 08:31 schreef motorbloempje het volgende:
Maar is dat allemaal zo echt een reden om iemand maar te haten en schofferen. Dat is waar TS op doelt, niet weer een discussie over geld, echt/niet echt.
Was het maar zo ik heb homovrienden/transgenders in elkaar getrapt zien worden om wie ze zijn.quote:Op maandag 12 januari 2015 08:50 schreef Fixers het volgende:
[..]
In mijn ervaring zijn het vooral toetsenbordhelden op sites als Fok, Nu.nl en Geenstijl. Pubertjes van 14 die stoer denken te zijn en interresant willen doen, maar zich wél verschuilen achter een anonieme nick. In het echt ben ik er nog geen tegengekomen.
Zie ook mijn edit. Dit is vooral mijn ervaring. De enige hater waar ik van weet was een klant die zich achter mijn rug om bij mijn werkgever beklaagde. Die is de deur gewezen.quote:Op maandag 12 januari 2015 08:52 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Was het maar zo ik heb homovrienden/transgenders in elkaar getrapt zien worden om wie ze zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |