abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148590560
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:25 schreef Gewas het volgende:

[..]

Mooie post :)

Kwa homo's ben ik heel open-minded omdat best veel van mijn oude schoolvrienden achteraf homo bleken te zijn (wat ik heb nooit heb kunnen bedenken). Wat dat betreft heb ik geen gay-radar.
Heb je de film Brokeback Mountain gezien? Erg mooie film over twee homo's.

Ik denk dat geaardheid wel losstaat van gedrag. Helaas bereikt alleen een bepaald type de media (Gerard Joling, Gordon etc.). Daardoor is een verkeerd beeld ontstaan denk ik.
pi_148590583
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:41 schreef hugecooll het volgende:

De reden dat ik het nodig vind om aan te geven dat ik geen meid heb, is dit pareltje:

je hoefde niet aan te geven dat je geen meid heeft dat hadden we zo ook al wel kunnen zeggen :)
pi_148590609
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 23:10 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ik denk dat geaardheid wel losstaat van gedrag. Helaas bereikt alleen een bepaald type de media (Gerard Joling, Gordon etc.). Daardoor is een verkeerd beeld ontstaan denk ik.
Klopt dat theaterale gedrag heeft een vervelend stereotyp voorgebracht, terwijl die personen verder zijn zoals jij en ik.
  zondag 11 januari 2015 @ 23:12:21 #179
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_148590643
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 23:10 schreef SuperFood het volgende:

[..]

je hoefde niet aan te geven dat je geen meid heeft dat hadden we zo ook al wel kunnen zeggen :)
Oké, meneer 'je zit nog in je transitiefase of ben je weer zo'n wijf dat zich voordoet als vent... altijd hetzelfde op dat internet :r'
pi_148590686
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 23:12 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Oké, meneer 'je zit nog in je transitiefase of ben je weer zo'n wijf dat zich voordoet als vent... altijd hetzelfde op dat internet :r'
hoe kom je zo gefrustreerd met transgenders? :)
pi_148590690
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 23:10 schreef SuperFood het volgende:

[..]

Leuke steek onder de gordel :') .
  zondag 11 januari 2015 @ 23:13:50 #182
179075 hugecooll
pi_148590699
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 23:13 schreef SuperFood het volgende:

[..]

Dat was jouw uitspraak en dan ben ík gefrustreerd? :')
pi_148590703
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 23:10 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Nope, die film heb ik niet gezien. Heb paar jaar geleden wel de film Boys Don't Cry gezien.

Geaardheid staat zeker los van gedrag. Een vriend van mij (die homo is) heeft echt een dikke baard en komt altijd heel mannelijk over. Ben er ook pasgeleden pas achter gekomen dat hij homo is lol.
pi_148590715
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 23:13 schreef SuperFood het volgende:

[..]

Dat is hij toch niet? Wat hij zegt is biologisch gezien gewoon correct. Jij klinkt eerder gefrustreerd met het feit dat hij een andere mening heeft. :')
pi_148590736
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 23:13 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Dat was jouw uitspraak en dan ben ík gefrustreerd? :')
ik heb niet echt een relatie tot dit topic dus weinig emoties. jij lijkt het je veel meer aan te trekken dus vraag ik me af - waarom :)
  zondag 11 januari 2015 @ 23:19:13 #186
179075 hugecooll
pi_148590923
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 23:14 schreef SuperFood het volgende:

[..]

ik heb niet echt een relatie tot dit topic dus weinig emoties. jij lijkt het je veel meer aan te trekken dus vraag ik me af - waarom :)
Oh, op die fiets. Ik dropte alleen mijn mening en toen werd ik langs alle kanten besprongen. Ik heb verder zelden tot nooit met het onderwerp te maken, dus ik heb er ook niet echt een persoonlijke band mee. Ik reageer alleen op mensen die er anders over denken :P

[ Bericht 0% gewijzigd door hugecooll op 11-01-2015 23:24:27 ]
pi_148590960
ah kay. thx had geen zin om 8 pagina's terug te lezen maar was ff nieuwsgierig. >:)
pi_148591039
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 23:13 schreef Gewas het volgende:

[..]

Nope, die film heb ik niet gezien. Heb paar jaar geleden wel de film Boys Don't Cry gezien.

Geaardheid staat zeker los van gedrag. Een vriend van mij (die homo is) heeft echt een dikke baard en komt altijd heel mannelijk over. Ben er ook pasgeleden pas achter gekomen dat hij homo is lol.
Hetzelfde met oud-klasgenoten van me. Ook een lesbisch meisje waarvan ik het eerlijk gezegd nooit had verwacht. (Ik probeerde zelfs af en toe met haar te flirten. :@ )

Waar het probleem zit met betrekking tot transgenders, maar ook racisme, misogynie etc. is dat mensen moeite hebben zich in te leven in anderen. Als je geen last hebt van racisme, je nooit af hebt moeten vragen of je wel echt een "man" bent, je nooit anders behandeld bent omdat je een vrouw bent, dan is het moeilijker voor mensen zich in te leven in de ander. Dan is het makkelijk om problemen van die personen af te doen als "gezeur". Gelukkig heb je meer empathisch ingestelde personen die dat niet hebben, maar over het algemeen hebben mensen denk ik gewoon moeite met het inleven in anderen.

Daar zijn overigens interessante gedachte-experimenten voor.

https://en.wikipedia.org/wiki/Veil_of_ignorance
pi_148591176
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 23:21 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Hetzelfde met oud-klasgenoten van me. Ook een lesbisch meisje waarvan ik het eerlijk gezegd nooit had verwacht. (Ik probeerde zelfs af en toe met haar te flirten. :@ )

Waar het probleem zit met betrekking tot transgenders, maar ook racisme, misogynie etc. is dat mensen moeite hebben zich in te leven in anderen. Als je geen last hebt van racisme, je nooit af hebt moeten vragen of je wel echt een "man" bent, je nooit anders behandeld bent omdat je een vrouw bent, dan is het moeilijker voor mensen zich in te leven in de ander. Dan is het makkelijk om problemen van die personen af te doen als "gezeur". Gelukkig heb je meer empathisch ingestelde personen die dat niet hebben, maar over het algemeen hebben mensen denk ik gewoon moeite met het inleven in anderen.

Daar zijn overigens interessante gedachte-experimenten voor.

https://en.wikipedia.org/wiki/Veil_of_ignorance
Sommige mensen hebben idd weinig empathisch vermogen. Dat is denk ik wel het hele punt van dit soort problematiek.
pi_148591434
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 23:24 schreef Gewas het volgende:

[..]

Sommige mensen hebben idd weinig empathisch vermogen. Dat is denk ik wel het hele punt van dit soort problematiek.
Veel mensen zouden in het echt wat meer "sociaal geaccepteerde" antwoorden geven dan op internet denk ik. Daar zit naar mijn mening wel een probleem. Volgens mij zijn er veel mensen die in het echt aan schone schijn doen, maar in henzelf best nare gedachten erop nahouden. Eigenlijk is het wel goed dat dat op internet wat meer naar voren komt, dan kan het ook beter bestreden worden.

Aan de andere kant zorgt het ook voor wat horkerig gedrag soms. Slecht gedrag op internet heeft weinig sociale consequenties. Dat is denk ik ook de reden waarom je haat tegen bepaalde groepen wat sneller leest op internet dan in real life.
pi_148592115
Wij zijn hier om ons voort te planten en dienen te leven met het lichaam dat God ons geschonken heeft.
Alles wat hier tegenin druist, is satanisch en dient bestreden te worden.

Oh lieve Heer, wij zijn er om u te dienen en uw wensen te vervullen. Amen.
N A P O L I
C A M P A N I A
  maandag 12 januari 2015 @ 00:50:17 #192
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_148593492
Wat een gezanik over die kosten zeg, alsof transgenders zelf ook niet meebetalen aan de zorg.

Als ik even snel uitreken wat ik in mijn leven aan het ziekenfonds en daarna aan zorgverzekeraars heb betaald, dan heb ik nog altijd vele malen meer bijgedragen dan dat ik zelf opgebruikt heb van dat bedrag.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_148593530
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:22 schreef Ryoku het volgende:

[..]

Mee eens. Ik ben er nog altijd van overtuigd dat het gewoon een defect is tussen de oren. Dat is het zelfde wanneer een negroïde iemand zegt dat hij in het verkeerde lichaam is geboren omdat hij zichzelf eigenlijk meer 'blank' voelt.
Oké hou je fucking smoel dicht.
pi_148594340
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:10 schreef Gewas het volgende:
Laatste tijd kom ik dit vaak tegen op dit forum. Waar komt de haat tegen transgenders vandaan?

Definitie van transgenderhaters:

[..]

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Transfobie

Graag niet op de persoon spelen in dit topic.
Mensen hebben vaak een afkeer voor het groteske. Waarschijnlijk ligt een natuurlijke oorzaak bij het feit dat ze kunnen duiden op genetische afwijkingen/ziekten. Groteske in deze zin is eigenlijk alles wat afwijkt van de biologische normen die zich vooral uiten in het uiterlijk. Transgender is grotesk in de zin dat het of als genderloos of als fusie van genders gezien kan worden.

Ik denk dat het zowel man als vrouw zijn voor dubbele gevoelens zorgt. Een man zal zonder twijfel een transgender seksueel aantrekkelijk kunnen vinden, maar tegelijkertijd duidt dit mogelijk op onderliggende homosexuele gevoelens die liever niet erkent worden.
pi_148594668
quote:
7s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:54 schreef Seven. het volgende:

[..]

Je weet dat transgender te zien is op hersenscans?
Ik twijfel op dit moment of ik transgender ben of niet, in hoeverre kan zo'n hersenscan bevestiging dan wel uitsluitsel geven?
pi_148595514
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 23:14 schreef qwerty789 het volgende:

[..]

Dat is hij toch niet? Wat hij zegt is biologisch gezien gewoon correct. Jij klinkt eerder gefrustreerd met het feit dat hij een andere mening heeft. :')
Leg jij maar eens uit wat 'biologisch correct' is. Die biologie heeft meer moeite met een binaire geslachtsverdeling dan je denkt. Er Is bijvoorbeeld Klinefelter (mannen met xxy chromosomen). Er zijn vrouwen die genetisch man zijn, maar ongevoelig voor testosteron. Er worden kinderen geboren met een intersex conditie (dacht 1 op 1000 geboortes). Zo maar een paar voorbeelden. Het is niet voor niets dat het IOC zoveel moeite heeft om vast te stellen of sporters man of vrouw zijn, de biologische en medische definities zijn namelijk niet zo duidelijk.
pi_148595870
Wat mij stoort aan transgenders is het stuk van "JE MOET MIJ ACCEPTEREN." nu is dat natuurlijk generaliserend maar het komt echt veel voor.

Sorry maar als je als transgender door het leven gaat hebt en je bent nog om het maar cru te zeggen "half/half" hebben mensen er zeer veel moeite mee en ben je onacceptabel voor sommige banen.
pi_148595921
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 07:47 schreef Kandijfijn het volgende:
Wat mij stoort aan transgenders is het stuk van "JE MOET MIJ ACCEPTEREN." nu is dat natuurlijk generaliserend maar het komt echt veel voor.

Sorry maar als je als transgender door het leven gaat hebt en je bent nog om het maar cru te zeggen "half/half" hebben mensen er zeer veel moeite mee en ben je onacceptabel voor sommige banen.
Waarom zou je onacceptabel zijn voor sommige banen? Waar slaat dat op?
pi_148595952
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 07:54 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Waarom zou je onacceptabel zijn voor sommige banen? Waar slaat dat op?
Omdat niet iedereen even ruimdenkend is zoals jij. Jij hebt er waarschijnlijk geen problemen om bediend te worden in een restaurant door een transgender. Heel veel andere mensen hebben daar wel moeite mee of voelen zichzelf daardoor oncomfortabel.

Zoiets kost een restaurant geld dus zullen ze een transgender niet aannemen. Heel hard en wellicht gemeen maar dat is de wereld waarin wij leven. Hetzelfde natuurlijk voor heel veel andere banen.

En ja, ik weet dat er meer dan genoeg transgenders rondlopen waarvan ik nimmer zou kunnen zeggen dat het zij ooit een ander geslacht hebben gehad. Maar voor iedereen die nog niet klaar is met de metamorfose gaat deze vlieger helaas wel op.
pi_148595988
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 07:58 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Omdat niet iedereen even ruimdenkend is zoals jij. Jij hebt er waarschijnlijk geen problemen om bediend te worden in een restaurant door een transgender. Heel veel andere mensen hebben daar wel moeite mee of voelen zichzelf daardoor oncomfortabel.

Zoiets kost een restaurant geld dus zullen ze een transgender niet aannemen. Heel hard en wellicht gemeen maar dat is de wereld waarin wij leven. Hetzelfde natuurlijk voor heel veel andere banen.

En ja, ik weet dat er meer dan genoeg transgenders rondlopen waarvan ik nimmer zou kunnen zeggen dat het zij ooit een ander geslacht hebben gehad. Maar voor iedereen die nog niet klaar is met de metamorfose gaat deze vlieger helaas wel op.
Dat is inderdaad waar, maar door werknemers daarop te beoordelen hou je die oppervlakkigheid wel in stand. En zeg nou zelf, zouden echt zoveel mensen afgeschrikt worden? Ik zou het bijvoorbeeld juist tof vinden als een restaurant zoiets zou durven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')