abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 januari 2015 @ 22:41:57 #151
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_148589078
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:36 schreef Gewas het volgende:

[..]

Als een transgender vrouw een vrouw genoemd wil worden kan je haar toch gewoon een vrouw noemen? Ook al is het gewoon puur uit respect.
Zo vaak kom ik niet met ze in aanraking, dus die 'vervelende discussie' overleef ik vast wel.
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:37 schreef Elvi het volgende:

[..]

Wat kenmerkt een vrouw dan? Moet je dan een vagina hebben, of volstaat een vulva? Is de baarmoeder verplicht om een vrouw te zijn? Of borsten? Er zijn genoeg ziektes waardoor je 1 van deze kenmerken kunt kwijtraken of gewoon niet hebt.

Wat als je 1 van deze kenmerken niet hebt als vrouw, ben je dan een man? Of ben je dan niks? Of gaat het dan wel weer of je je vrouw voelt of jezelf als vrouw ziet?
Als je ze kwijtraakt, dan had je ze dus wel.
quote:
2s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:38 schreef Seven. het volgende:

[..]

Het feit dat je het uberhaupt nodig vindt om aan te geven dat je geen meid hebt, zegt genoeg. Iemand lekker onbenullig blijven behandelen zoals het fysieke geslacht in plaats van het belevingsgeslacht betekent niet accepteren dat iemand zich niet gedraagt zoals je van zijn/haar geslacht mag verwachten. Het is een uiting van niet accepteren, daar zit geen wezenlijk verschil tussen.

Feit is dat je helemaal geen reden hebt om je als een enorme kneus te gedragen tov transgenders.
:')
De reden dat ik het nodig vind om aan te geven dat ik geen meid heb, is dit pareltje:
quote:
7s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:18 schreef Seven. het volgende:

[..]
Dat is nogal beangstigend voor je meid, snap ik best hoor.
Als je het tegen mij hebt, dan moet je het dus niet over 'mijn meid' hebben. In ieder geval niet als je een enigszins serieuze reactie verwacht.
  zondag 11 januari 2015 @ 22:42:47 #152
277627 Seven.
We are Borg.
pi_148589138
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:41 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Zo vaak kom ik niet met ze in aanraking, dus die 'vervelende discussie' overleef ik vast wel.

[..]

[..]

:')
De reden dat ik het nodig vind om aan te geven dat ik geen meid heb, is dit pareltje:

[..]

Als je het tegen mij hebt, dan moet je het dus niet over 'mijn meid' hebben. In ieder geval niet als je een enigszins serieuze reactie verwacht.
Is goed, meid.
Resistance is futile.
  zondag 11 januari 2015 @ 22:43:24 #153
179075 hugecooll
pi_148589176
quote:
7s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:42 schreef Seven. het volgende:

[..]

Is goed, meid.
Nu klopt ie :*
pi_148589241
Aanstelleritis wat een hoop publiek geld kost.
  zondag 11 januari 2015 @ 22:44:37 #155
47102 Elvi
miemkwien
pi_148589252
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:41 schreef hugecooll het volgende:

Ik had een klasgenoot die dus geen baarmoeder en geen vagina(opening) had. Was ze gewoon niet mee geboren.

Is ze dan nog steeds vrouw volgens jou?
  zondag 11 januari 2015 @ 22:45:07 #156
277627 Seven.
We are Borg.
pi_148589287
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:43 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Nu klopt ie :*
:*

Je gaat voorbij aan mijn opmerking dat je geen enkele reden hebt om je als een klootzak te gedragen t.o.v. transgenders.
Resistance is futile.
pi_148589424
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:44 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ik had een klasgenoot die dus geen baarmoeder en geen vagina(opening) had. Was ze gewoon niet mee geboren.

Nee dat is iemand die de maatschappij geld kost en niet de moeite waard is.
pi_148589564
ik kan me ook niets voorstellen bij transgender. als je je jongensachtig voelt maar een meisje bent is dat prima, andersom ook, maar waarom zou je je fysiek veranderen. het is voor mijn gevoel zoiets als cosmetische chirurgie - een dame met cup a neemt cup b omdat ze zich slecht denkt te voelen over cup a. ik geloof er niet in, het is dat we dat nu vandaag de dag bij toeval kunnen, maar nee. als je het wilt mag je het wat mij aangaat ook zelf betalen.

verder zal ik een transgender denk ik niet anders benaderen dan welk ander dan ook, en alhoewel ik bij het thema zelf mijn vraagtekens heb gaat dat op persoonlijk vlak niet op - ik zie dat als twee dingen.
  zondag 11 januari 2015 @ 22:50:27 #159
179075 hugecooll
pi_148589598
quote:

[..]

Als ze geen penis en ballen had en er verder uitzag als vrouw, dan zou ik haar als vrouw categoriseren.
quote:
2s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:45 schreef Seven. het volgende:

[..]

:*

Je gaat voorbij aan mijn opmerking dat je geen enkele reden hebt om je als een klootzak te gedragen t.o.v. transgenders.
Oh, jij bent het type dat een serieuze inhoudelijke reactie verwacht als ze andermans opvattingen wegzet als 'onbenullig' en 'kneuzig' :')
Ja, dan ga ik voorbij aan jouw opmerking.
pi_148589611
quote:
2s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:44 schreef machtpen het volgende:
Aanstelleritis wat een hoop publiek geld kost.
Aanstelleritus zou ik het zeker niet noemen. Mensen met dit soort problemen kunnen vreselijk in de knoop zitten met zichzelf.
  zondag 11 januari 2015 @ 22:55:29 #161
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_148589854
quote:

[..]

Zo iemand zou gesteriliseerd moeten worden opdat ze haar afwijking niet aan het nageslacht kan doorgeven.
pi_148589857
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:50 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Als ze geen penis en ballen had en er verder uitzag als vrouw, dan zou ik haar als vrouw categoriseren.

[..]

Oh, jij bent het type dat een serieuze inhoudelijke reactie verwacht als ze andermans opvattingen wegzet als 'onbenullig' en 'kneuzig' :')
Ja, dan ga ik voorbij aan jouw opmerking.
Ik snap de issue eigenlijk niet. Die personen zijn biologisch en fenotypisch gezien gewoon een man (of vrouw). Sterker nog dat jij de stap neemt, om zo'n persoon een vrouw (of man) te noemen na verandering van een fenotype is wat mij betreft al genoeg, want zelfs na zo'n ombouwing blijft zo'n persoon genetisch gezien een man.
pi_148589978
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:55 schreef qwerty789 het volgende:

[..]

Ik snap de issue eigenlijk niet. Die personen zijn biologisch en fenotypisch gezien gewoon een man (of vrouw). Sterker nog dat jij de stap neemt, om zo'n persoon een vrouw (of man) te noemen na verandering van een fenotype is wat mij betreft al genoeg, want zelfs na zo'n ombouwing blijft zo'n persoon genetisch gezien een man.
warrig warrig... je bedoelt dat je blijft wat je al was en zo ook aangesproken zou moeten worden?

voor mij is het meer een sociaal ding. als iemand eruit ziet als een vrouw en vrouw genoemd wil worden is daarmee de kous af. zal me me ballen jeuken of ie stiekem een piemel heeft. of genetisch misschien een man is. slaat ook nergens op natuurlijk.
  zondag 11 januari 2015 @ 22:59:30 #164
47102 Elvi
miemkwien
pi_148590072
Hebben de mensen hier ook het nieuws rondom Leelah Alcorn gevolgd? Dat was een meisje, geboren als jongen. Haar ouders weigerden haar met haar meisjesnaam aan te spreken en bleven volhouden dat ze een jongen was. Uiteindelijk heeft ze zelfmoord gepleegd.
Zo pijnlijk kan het voor iemand zijn om aangesproken te worden als iets wat je niet bent.

En inb4 "zo dat scheelt de maatschappij een hoop geld!" :')
pi_148590129
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:57 schreef SuperFood het volgende:

[..]

warrig warrig... je bedoelt dat je blijft wat je al was en zo ook aangesproken zou moeten worden?

voor mij is het meer een sociaal ding. als iemand eruit ziet als een vrouw en vrouw genoemd wil worden is daarmee de kous af. zal me me ballen jeuken of ie stiekem een piemel heeft. of genetisch misschien een man is. slaat ook nergens op natuurlijk.
Ik heb er geen probleem mee, maar ik zie het probleem niet die anderen met hugecooll hebben niet. Het is gewoon zoals het is, met die logica kun je een aap een mens noemen. Het is gewoon een gevalletje perspectief.
pi_148590153
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:59 schreef Elvi het volgende:
Hebben de mensen hier ook het nieuws rondom Leelah Alcorn gevolgd? Dat was een meisje, geboren als jongen. Haar ouders weigerden haar met haar meisjesnaam aan te spreken en bleven volhouden dat ze een jongen was. Uiteindelijk heeft ze zelfmoord gepleegd.
Zo pijnlijk kan het voor iemand zijn om aangesproken te worden als iets wat je niet bent.

Ik heb er heel vaag iets over meegekregen. Heb je misschien een goede link naar dat verhaal?
pi_148590180
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:59 schreef Elvi het volgende:

Maar dat was dan ook een jongen, dat die persoon graag een als een meisje behandeld wil worden is een ander verhaal.
pi_148590219
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 23:01 schreef Gewas het volgende:

[..]

Ik heb er heel vaag iets over meegekregen. Heb je misschien een goede link naar dat verhaal?
http://en.wikipedia.org/wiki/Death_of_Leelah_Alcorn

Hierzo :) .
  zondag 11 januari 2015 @ 23:03:38 #170
179075 hugecooll
pi_148590274
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:55 schreef qwerty789 het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch?
pi_148590366
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 23:03 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch?
Precies je bent 'aardig'/'fatsoenlijk' genoeg om te doen 'alsof', zodra de stap genomen wordt tot ombouwing. Dus er hoort wat mij betreft geen issue te zijn.
  zondag 11 januari 2015 @ 23:06:07 #172
179075 hugecooll
pi_148590392
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 23:05 schreef qwerty789 het volgende:

[..]

Precies je bent 'aardig'/'fatsoenlijk' genoeg om te doen 'alsof', zodra de stap genomen wordt tot ombouwing. Dus er hoort wat mij betreft geen issue te zijn.
Nee, zodra de wat jij 'ombouwing' noemt achter de rug is.
Tenzij ik die persoon dus wat beter ken of er regelmatig mee te maken heb, maar het is ook goed mogelijk dat ik dan gewoon probeer om hij/zij/hem/haar etc. niet te gebruiken.
pi_148590477
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:19 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ach stel je niet aan. Weet je wat pas zonde van de zorgkosten is? Alternatieve geneeswijzen zoals acupunctuur, kuuroorden, relatietherapie, chemo voor mensen met longkanker die gewoon doorroken (je ziet altijd wel een groepje buiten bij het ziekenhuis staan :') ).
pi_148590498
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 23:06 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Nee, zodra de wat jij 'ombouwing' noemt achter de rug is.
Tenzij ik die persoon dus wat beter ken of er regelmatig mee te maken heb, maar het is ook goed mogelijk dat ik dan gewoon probeer om hij/zij/hem/haar etc. niet te gebruiken.
Dat zeg ik toch 'zodra' ;) . Voor die tijd is die persoon wat mij betreft ook een man/vrouw.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')